Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

@Falcon
Jouw verhaal lijkt een beetje op wat er nu op de frontpage staat:
http://tweakers.net/nieuw...niet-mee-op-vakantie.html
Ik hoop toch dat dit alleen T-mobile USA is. Kortom dat de provider dit bedacht heeft en dat het niet standaard in Android zit. Als dat wel is, dan wordt Android op de Freerunner steeds aantrekkelijker!
Ik ben dan eigenlijk benieuwd of dit alleen voor US phones geldt, of dat het ook bij UK phones zo is... Aangezien alleen t-mobile usa hiervoor waarschuwt...

[ Voor 17% gewijzigd door Balachmar op 03-12-2008 16:57 ]

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 08:49

verbraakje

🚦

hopelijk zijn ze er mee bezig op xda:D want het slaat natuurlijk helemaal nergens op..

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:32

FREAKJAM

"MAXIMUM"

ik krijg neigingen om van de Android of te zien en alsnog voor de iPhone 3G te gaan..

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
@Balachmar: Inderdaad daar lijkt het een beetje op...

@verbraakje: Ik neem aan dat andere mensen op bij andere providers ook hier last van hebben...

@Freakjam: De vraag is het nu of het nu de schuld is van google (android) of die van t-mobile. De myfaves applicatie is namelijk geen standaard app in het pakket van android maar een applicatie van tmobile (usa?) zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

maar als ik het nu goed begrijp geld dit niet als je er een prepaid kaartje in stopt van t-mobile nederland.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

verbraakje schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:56:
maar als ik het nu goed begrijp geld dit niet als je er een prepaid kaartje in stopt van t-mobile nederland.. ?
Zoals het nu lijkt, verstuurt ie dan nog steeds die sms of whatever bericht. Alleen doet t-mobile nl daar niet moeilijk over (iig niet in nl) maar wie weet doen ze er wel moeilijk over als je in het buitenland zit.
Ik verwacht toch echt dat dit geintje door t-mobile komt en niet door Google. Google weet namelijk donders goed dat dit soort dingen niet grappig gevonden worden. En ik denk ook wel dat t-mobile dit gaat fixen, want het is natuurlijk onzin om te zeggen dat je mobiele telefoon niet geschikt is om mee te nemen naar het buitenland als het een quadband betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de T-Mobile G1 ook graag hebben, maar ik weet eigenlijk niet goed wat hierin verstandig is. Omdat ik ondernemer ben, wil ik graag een officiele factuur zodat ik eventueel btw etc. kan terugvragen. Ik heb op dit moment een abonnement lopen bij Vodafone, waar ik ook graag wil blijven. Het is een optie om over te stappen naar T-Mobile, mijn contract bij Vodafone loopt op 22 januari af. Als ik nu opzeg, kan ik vanaf Maart naar T-mobile. Een hele hoop gedoe waar ik eigenlijk geen zin in heb.

Is het ook mogelijk om de G1 met factuur bij een betrouwbare aanbieder te kopen zonder aan een contract vast te zitten?

Overigens heb ik ook de Openmoko-telefoon, maar ik geloof niet dat ik die graag als primaire telefoon wil gebruiken, ook al draait Android daar probleemloos op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:36:
Ik wil de T-Mobile G1 ook graag hebben, maar ik weet eigenlijk niet goed wat hierin verstandig is. Omdat ik ondernemer ben, wil ik graag een officiele factuur zodat ik eventueel btw etc. kan terugvragen. Ik heb op dit moment een abonnement lopen bij Vodafone, waar ik ook graag wil blijven. Het is een optie om over te stappen naar T-Mobile, mijn contract bij Vodafone loopt op 22 januari af. Als ik nu opzeg, kan ik vanaf Maart naar T-mobile. Een hele hoop gedoe waar ik eigenlijk geen zin in heb.

Is het ook mogelijk om de G1 met factuur bij een betrouwbare aanbieder te kopen zonder aan een contract vast te zitten?

Overigens heb ik ook de Openmoko-telefoon, maar ik geloof niet dat ik die graag als primaire telefoon wil gebruiken, ook al draait Android daar probleemloos op.
Alleen als je binnenkort naar amerika gaat is het misschien interessant om het daar in de Tmo winkel te kopen. Ik heb gewoon een factuur meegekregen. Aangezien de G1 in Q1 van 2009 naar nederland komt is het misschien makkelijker om in maart dat toestel hier te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Hmm, iemand al een Kogan Agora besteld? Ik zit er wel over te denken, maar het is natuurlijk een beetje een gok.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
djc schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 16:54:
Hmm, iemand al een Kogan Agora besteld? Ik zit er wel over te denken, maar het is natuurlijk een beetje een gok.
Ik denk dat vooral het scherm (320x240) tegen gaat vallen, vooral om mee te browsen, navigeren etc. Maar aan de andere kant, echt duur issie niet.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Gisteravond was m'n beltegoed op, dus ik was best benieuwd of ik nog berichten hierover zou ontvangen:

Hij is dus fanatiek bezig geweest :D :
Afbeeldingslocatie: http://falcon4ever.pcsx2.net/IMG_0142s.JPG

Hij lijkt om het uur zo'n 2 á 3 berichten te sturen :') :
Afbeeldingslocatie: http://falcon4ever.pcsx2.net/IMG_0143s.JPG

Op de xda site staat dat de NAND dump is gelukt (als je hem bekijkt in de hex editor zie je trouwens wel veel plaintext er in staan). Dus misschien kunnen we binnenkort wat patches verwachten :).

Overigens merkte ik pas vandaag dat MSN het niet doet als je geen Tmo sim in je G1 hebt staan (op xda staat het ook in een topic. Dit is te patchen als je root hebt). Gelukkig werkt van de IM Googletalk wel.

Na het invoeren van je login gegevens:

Voorwaarden accepteren:
Afbeeldingslocatie: http://falcon4ever.pcsx2.net/IMG_0145s.JPG

Inloggen:
Afbeeldingslocatie: http://falcon4ever.pcsx2.net/IMG_0148s.JPG

FAIL ;( :
Afbeeldingslocatie: http://falcon4ever.pcsx2.net/IMG_0147s.JPG

[ Voor 20% gewijzigd door falcon4ever op 05-12-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
ik dacht dat ik wel kon inloggen met mijn sim van Proximus op MSN. Maar heb het nog niet getest met 3G. Enkel via wifi.
Verder van die sms'en. Bij mij doet die dat enkel 's morgens. Ik heb de telefoon de hele nacht laten aanstaan en hij doet dat 3-4x rond 8uur en verder voor de dag niet meer.
Jij hebt een grijs toetsenbord?Ik heb een zwarte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
M3 SMGII schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:14:
ik dacht dat ik wel kon inloggen met mijn sim van Proximus op MSN. Maar heb het nog niet getest met 3G. Enkel via wifi.
Verder van die sms'en. Bij mij doet die dat enkel 's morgens. Ik heb de telefoon de hele nacht laten aanstaan en hij doet dat 3-4x rond 8uur en verder voor de dag niet meer.
Jij hebt een grijs toetsenbord?Ik heb een zwarte?
De G1 die ik heb ik heeft de "bronze" kleur. Vandaar dat m'n keyboardgrijs is.

Google presenteerd de G1 dev phone:
http://www.engadget.com/2...phone-1-surfaces-for-399/

Die heeft dus dezelfde prijs als een gewone G1 maar is volledig unlocked (sim and bootloader)... Als ik dat geweten had dan had ik misschien nog even gewacht met de aanschaf. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:14
Wow, must have!

Zodra de lieve staat mijn tijdelijke lening aan ijsland terugstort ben ik van de partij.

[ Voor 75% gewijzigd door P5ycho op 06-12-2008 15:30 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_HD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-06 22:54
Hoeveel hebben julie hem in Amerika moeten betalen?

Radeon HD7970, Core™ i5-3570K, 120G-SSD, Fatal1ty Z77 Performance, 1TB HD103SJ, 8 GB DDR3-1600 Kit, Mugen 2-cooler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Hebben jullie al over die Android Dev Phone 1 gelezen? Voor developers die zich melden bij de Market is die te bestellen; G1-achtige hardware, maar dan niet gelockt (zodat je er je eigen firmware op kunt gooien). Bovendien wordt er al binnen een paar dagen geshipt, onder andere ook naar Nederland. Prijs is 25 USD voor aanmelden bij de Market, 399 USD voor de phone zelf en 180 USD voor shipping. Komt alles bij elkaar uit op een kleine 500 euro, maar dan heb je dus wel een open apparaat zonder locks en T-Mobile meuk. Ik ga het denk ik wel doen.

De Kogan Agora heeft trouwens wel een hogere kleurdiepte op het scherm.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
180 dollar voor shipping! Verzenden ze dat in een gouden doos ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
het is iig goedkoper om een service als http://www.fromus2eu.nl/ te gebruiken met zulke shippingcosts.
dan wordt het $425 en afleveren in de states, dan een euro of 20-40? voor verzending, en 19% BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Ben ook aan het kijken om mezelf een smartphone aan te schaffen en ik zie wel wat in de G1. Maar hoeveel kost het nou precies om die te laten overkomen uit de VS? Inclusief taxen enzo dan. En welke online shops zijn er hier bekend voor? Of hebben jullie ze allemaal van ebay ofzo?

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

mijn zus is gister vertrokken naar florida en over 3 dagen gaat ze naar NY voor der werk. en ze neemt er 1 mee voor me als ze langs tmobile winkel komt. (mits ze hem aan me zus willen verkopen.. maar ze gooit voor me de charmes in de strijd. (ze heeft hele uitleg van me gehad:)) kan niet wachten tot ze thuis komt:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Zojuist even een half uurtje bezig geweest om m'n chip8 emulator (C++/Directdraw) te poorten naar Android (Java):

Dit is het resultaat:

Pong:
Afbeeldingslocatie: http://falcon4ever.pcsx2.net/IMG_0150s.JPG

Space invaders:
Afbeeldingslocatie: http://falcon4ever.pcsx2.net/IMG_0151s.JPG

Ingame
Afbeeldingslocatie: http://falcon4ever.pcsx2.net/IMG_0152s.JPG

Voor degene die na 1990 zijn geboren: Wat is een chip8?

Het is overigens een snelle port/hack aangezien ik niet veel ervaring heb met Java...
In m'n oorspronkelijke emulator gebruik ik namelijk unsigned ints/shorts/bytes variabelen. Java blijkt dat allemaal niet te hebben :')... Daarnaast heb ik de oorspronkelijke keyboard input tijdelijk uitgezet.

Waarschijnlijk gaat het na een paar cpu cycles mis, in pong is bijv. het balletje weg. En space invaders loopt vast nadat je in-game gaat.

Morgen maar weer verder prutsen :9

[ Voor 15% gewijzigd door falcon4ever op 07-12-2008 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daco
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 15:26
ziet er mooi uit falcon

nu ken ik nix over de android maar moest het echt naar java? >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
falcon4ever schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:37:
[...]

De G1 die ik heb ik heeft de "bronze" kleur. Vandaar dat m'n keyboardgrijs is.

Google presenteerd de G1 dev phone:

Die heeft dus dezelfde prijs als een gewone G1 maar is volledig unlocked (sim and bootloader)... Als ik dat geweten had dan had ik misschien nog even gewacht met de aanschaf. 8)7
ahzo je hebt de bronze versie. Wist ik niet :) Had liever de witte gehad, maar die vind je niet zo veel op de amerikaanse markt :/

Die G1 dev Phone, is mss wel iets voor mij maar voorlopig hou ik deze wel. Heeft alles wat ik moet hebben en mis geen andere apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Ik ga er toch eens goed over nadenken om die G1 dev phone te bestellen. Een bootloader die andere images toestaat... Pas dan kun je goed gebruik maken van de het Open source besturingssysteem. Maar ik vraag me dan wel weer af, of je ook mooi gewoon de updates van de originele rom kan streamen zoals de retail versie. (dus eigenlijk of je hem ook gewoon kunt gebruiken als een volledig vrije retail versie.)
Want als dat zo is... Dan weet ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
Balachmar schreef op zondag 07 december 2008 @ 12:37:
Ik ga er toch eens goed over nadenken om die G1 dev phone te bestellen. Een bootloader die andere images toestaat... Pas dan kun je goed gebruik maken van de het Open source besturingssysteem. Maar ik vraag me dan wel weer af, of je ook mooi gewoon de updates van de originele rom kan streamen zoals de retail versie. (dus eigenlijk of je hem ook gewoon kunt gebruiken als een volledig vrije retail versie.)
wat kan je wel met de dev phone wat niet kan met die van t-mobile en waarom open source :X :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Balachmar schreef op zondag 07 december 2008 @ 12:37:
Ik denk dat de devphone qua hardware hetzelfde is, het is puur de bootloader die geen signed keys nodig heeft.

Dus als het iemand lukt om een dump te maken van de bootloader/nand dan zou dat misschien nog interessant worden.

*edit*
Zo te zien is het spul al gedumpt. Als je een phone hebt met root kan je bij XDA forums een pakket ophalen om je G1 om te zetten naar de G1 dev. (topic: Engineering bootloader for G1 (Convert your Mod RC30 to a Dev Phone 1))

[ Voor 12% gewijzigd door falcon4ever op 07-12-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

M3 SMGII schreef op zondag 07 december 2008 @ 12:54:
[...]

wat kan je wel met de dev phone wat niet kan met die van t-mobile en waarom open source :X :?
Je kan bij de dev-phone wel unsigned images laden. Dus images die niet goedgekeurd zijn door google. Zou interessant zijn als er bijvoorbeeld features in zitten die jij niet leuk vindt. Zoals bijvoorbeeld dat hij om de zoveel tijd naar huis lijkt te bellen. (althans bij de USA versie van t-mobile, zie falcons posts)
Of misschien een image met bepaalde features er juist wel in, die je graag wilt hebben, maar die niet ondersteund worden door Google. Een voorbeeld hiervan zou kunnen zijn een image met multitouch drivers.
En open source... Android (het os) is in principe open source, echter als je niet in staat bent om het os te vervangen (normale G1) dan heb je er eigenlijk nog niet veel aan dat het os open source is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

falcon4ever schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:37:
Zo te zien is het spul al gedumpt. Als je een phone hebt met root kan je bij XDA forums een pakket ophalen om je G1 om te zetten naar de G1 dev. (topic: Engineering bootloader for G1 (Convert your Mod RC30 to a Dev Phone 1))
Ja, maar dan heb je waarschijnlijk wel weer iets gedaan wat niet mag volgens je voorwaarden. Met de dev phone doe je alles volgens de regels, wat op zich prettig is als je in de problemen komt, en de dev phone is in ieder geval vanuit Nederland nu al te krijgen, terwijl je voor een G1 moeilijke import-deals moet doen. Ik betaal er wel wat voor, maar zag dat ze al over 3 dagen beginnen met shippen. Nu ben ik sowieso nogal toe aan een nieuwe telefoon, anders zou ik minder haast hebben, maar wil er wel graag mee gaan spelen.

De dev-tools ervoor zijn trouwens best netjes, bijzonder goeie Eclipse plugin met Emulator support (en je kan ook je phone inpluggen en dan een te developen app op je phone laden). Alle UI kan je met XML opbouwen, en ze hebben een interessant plugin-systeem ontwikkeld (intents).

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:49

MsG

Forumzwerver

Hoe erg zit dat rechter gedeelte eigenlijk in de weg als je typt, dat lijkt me namelijk erg vervelend als het toetsenbord is uitgeklapt.aangezien ik altijd met 2 handen typ.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
MsG schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:22:
Hoe erg zit dat rechter gedeelte eigenlijk in de weg als je typt, dat lijkt me namelijk erg vervelend als het toetsenbord is uitgeklapt.aangezien ik altijd met 2 handen typ.
zit totaal niet in de weg!
Dat ding helt een beetje, is niet veel. Je voelt er niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 11:54
djc schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:50:
Met de dev phone doe je alles volgens de regels, wat op zich prettig is als je in de problemen komt, en de dev phone is in ieder geval vanuit Nederland nu al te krijgen, terwijl je voor een G1 moeilijke import-deals moet doen. Ik betaal er wel wat voor, maar zag dat ze al over 3 dagen beginnen met shippen.
Het nadeel is alleen dat je met een creditcard moet betalen, en die heb ik niet (en ga ik ook niet aanschaffen). Er zit voor mij dus niks anders op dan wachten tot 2009Q1 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Ik heb hem zojuist besteld! Ik ben benieuwd wanneer hij geleverd gaat worden. Ik hoop voor de kerst, dan kan ik er tijdens de vakantie nog leuk mee hobbyen.
Nu nog alleen een leuk sim-only abotje regelen voor erbij. Natuurlijk met mobiel internet... Misschien vodafone met die 3 Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
djc schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:50:
[...]
Ja, maar dan heb je waarschijnlijk wel weer iets gedaan wat niet mag volgens je voorwaarden. Met de dev phone doe je alles volgens de regels, wat op zich prettig is als je in de problemen komt, en de dev phone is in ieder geval vanuit Nederland nu al te krijgen, terwijl je voor een G1 moeilijke import-deals moet doen. Ik betaal er wel wat voor, maar zag dat ze al over 3 dagen beginnen met shippen. Nu ben ik sowieso nogal toe aan een nieuwe telefoon, anders zou ik minder haast hebben, maar wil er wel graag mee gaan spelen.

De dev-tools ervoor zijn trouwens best netjes, bijzonder goeie Eclipse plugin met Emulator support (en je kan ook je phone inpluggen en dan een te developen app op je phone laden). Alle UI kan je met XML opbouwen, en ze hebben een interessant plugin-systeem ontwikkeld (intents).
Ik vraag me af of het echt zo tegen de regels in gaat. De telefoon heb ik immers voor het volledige bedrag gekocht en unlocked. Wat ik daarna doe met de telefoon maakt op zich niet uit. Mbt garantie, als hij stuk gaat is het jammer maar terugsturen naar de US is voor mij niet rendabel.

Het stukje 'is in iedergeval vanuit nederland nu al te krijgen' is natuurlijk niet volledig. De phone komt nog steeds uit de VS, daarbij komen nog de (absurd hoge) verzendskosten en eventuele invoerrechten. Hierdoor wordt het wel een duur geintje als je het 'officieel' wilt houden.
MsG schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:22:
Persoonlijk vind ik het niet in de wegzitten. Ik denk dat mensen eerder moeten wennen aan de kleine toetsen van het toetsenbord.
Balachmar schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:20:
Ik heb hem zojuist besteld! Ik ben benieuwd wanneer hij geleverd gaat worden. Ik hoop voor de kerst, dan kan ik er tijdens de vakantie nog leuk mee hobbyen.
Nu nog alleen een leuk sim-only abotje regelen voor erbij. Natuurlijk met mobiel internet... Misschien vodafone met die 3 Mbps
Nice :) !

[ Voor 9% gewijzigd door falcon4ever op 08-12-2008 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Balachmar schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:20:
Ik weet alleen niet zeker of de Vodafone UMTS binnen een band draait die de Dream ondersteunt... In Amerika kan de Dream bijvoorbeeld niet op het UMTS-netwerk van AT&T. Gewone GSM/GPRS (en EDGE, als je netwerk dat ondersteunt) is in ieder geval geen probleem, want de Dream is quad-band.

(Voor de zekerheid: de hardware voor de G1 en de dev phone heet de HTC Dream.)

[ Voor 19% gewijzigd door djc op 09-12-2008 11:35 ]

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
djc schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:34:
[...]
Ik weet alleen niet zeker of de Vodafone UMTS binnen een band draait die de Dream ondersteunt... In Amerika kan de Dream bijvoorbeeld niet op het UMTS-netwerk van AT&T. Gewone GSM/GPRS (en EDGE, als je netwerk dat ondersteunt) is in ieder geval geen probleem, want de Dream is quad-band.

De G1 werkt hier prima met Vodafone, zowel met 3G (UMTS) als GPRS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

djc schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:34:
[...]

Dat had ik al gechecked. AT&T blijkt 3G te doen op een afwijkende frequentie dus vandaar. Hier in Europa is alles wat meer gestandaardiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

falcon4ever --> zou je alsjeblieft de internet settings kunnen posten van vodaphone nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

falcon4ever schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:50:
[...]

De G1 werkt hier prima met Vodafone, zowel met 3G (UMTS) als GPRS...
Ik twijfel zo hard wat ik moet doen. Mijn abo van Vodafone loopt af op 20 april. Wil ik dit abonnement behouden is het een kwestie van niets doen, maar ze verkopen de G1 enkel alleen bij T-Mobile. Maar zoals jij omschrijft dat het prima werkt met Vodafone.. twijfel ik wat ik nu moet doen.. Ik wil het liefst eerst zien dat die bug is opgelost met die smsjes die naar USA gestuurd worden.. maar dan zit ik alsnog met het dilemma vodafone/t-mobile 8)7

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
verbraakje schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:58:
falcon4ever --> zou je alsjeblieft de internet settings kunnen posten van vodaphone nederland
Het is niks spannends hoor, je kan gewoon de 'standaard' vodafone instellingen gebruiken maar goed:

(MMS gebruik ik trouwens niet)

Name: vodafone
APN: live.vodafone.com
Proxy: not set
Port: not set
Username: vodafone
Password: vodafone
Server: not set
MMSC: not set
MMS Proxy: not set
MMS Port: not set
MCC: 204
MNC: 04
APN Type: not set
FREAKJAM schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:27:
[...]

Ik twijfel zo hard wat ik moet doen. Mijn abo van Vodafone loopt af op 20 april. Wil ik dit abonnement behouden is het een kwestie van niets doen, maar ze verkopen de G1 enkel alleen bij T-Mobile. Maar zoals jij omschrijft dat het prima werkt met Vodafone.. twijfel ik wat ik nu moet doen.. Ik wil het liefst eerst zien dat die bug is opgelost met die smsjes die naar USA gestuurd worden.. maar dan zit ik alsnog met het dilemma vodafone/t-mobile 8)7
Het werkt 'goed' op het sms probleem na... dus of het slim is een abo bij vodafone te nemen zolang de myfaves sms issue bestaat weet ik niet.

Nog even een kleine correctie, hij stuurt smsjes naar 453 (dus niet naar amerika). Het versturen naar een (niet bestaand?) nummer binnen het vodafone netwerk kost geld.

[ Voor 44% gewijzigd door falcon4ever op 09-12-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

FREAKJAM schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:27:
[...]

Als je de dev phone zou kopen, dan heb je dat probleem niet. Want zover ik begrepen heb is dat sms versturen een t-mobile ding. Als hij niet gelocked is zal dat er dus ook niet in zitten. 603 dollar en je hebt hem. => 480 euro. Maar dan is ie wel hardware en sim unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Balachmar schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:31:
[...]

Als je de dev phone zou kopen, dan heb je dat probleem niet. Want zover ik begrepen heb is dat sms versturen een t-mobile ding. Als hij niet gelocked is zal dat er dus ook niet in zitten. 603 dollar en je hebt hem. => 480 euro. Maar dan is ie wel hardware en sim unlocked.
en dat is het probleem.. ik vind 480 euro toch wel weer grof geld ;)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
ebay in de UK, gaan ze weg voor 275 ex shipping soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

FREAKJAM schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:50:
[...]

en dat is het probleem.. ik vind 480 euro toch wel weer grof geld ;)
Stel abo bij G1 is vergelijkbaar met iphone (i150). Alsook de kosten van het toestel zelf dan.
24*30 + 60 = 780 euro

Nu kan ik kiezen voor vodafone:
24*11.25 (150 minuten bellen/smsen) + 12*2.50 + 12*9.50 (mobiel internet 1e jaar aanbieding) + 480 = 894
Heb je wel sneller internet

Of voor t-mobile:
24*6 + 24*9.5 + 480 = 852

Dus het kost je zo'n 70 - 110 euro extra voor meer vrijheid. Vergeet niet dat je ook niet officiele images kan draaien met de dev phone. En als je per jaar je sim-only aflsuit kun je waarschijnlijk over 1 jaar een nog betere deal maken.

@psycho:
Bij de dev phone betaal je wel meteen netjes invoerrechten die zitten dus bij de verzendkosten.

[ Voor 18% gewijzigd door Balachmar op 09-12-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Balachmar schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:18:
[...]

Stel abo bij G1 is vergelijkbaar met iphone (i150). Alsook de kosten van het toestel zelf dan.
24*30 + 60 = 780 euro

Nu kan ik kiezen voor vodafone:
24*11.25 (150 minuten bellen/smsen) + 12*2.50 + 12*9.50 (mobiel internet 1e jaar aanbieding) + 480 = 894
Heb je wel sneller internet

Of voor t-mobile:
24*6 + 24*9.5 + 480 = 852

Dus het kost je zo'n 70 - 110 euro extra voor meer vrijheid. Vergeet niet dat je ook niet officiele images kan draaien met de dev phone. En als je per jaar je sim-only aflsuit kun je waarschijnlijk over 1 jaar een nog betere deal maken.

@psycho:
Bij de dev phone betaal je wel meteen netjes invoerrechten die zitten dus bij de verzendkosten.
Daar heb je wel een punt. Wat ik nu ook zie op het web is dat ik mijn abo kan verlengen bij vodafone en dat ik er een Iphone bij kan nemen. Volgende probleem is dat je in Nederland niet bij Apple zelf terecht kunt qua garantie, maar enkel bij T-Mobile. Probleem is dan dat je zonder garantie zit, aangezien je geen klant bent bij T-Mobile.

Met betrekking tot de dev-phone;
Note that Android Dev Phone 1 devices are not intended for non-developer end users. Since the devices can be configured with system software not provided by or supported by Google or any other company, end users operate these devices at their own risk.
Ik zie mezelf wel als een eindgebruiker en niet een developer. Alles is volledig eigen risico.
Oftewel, genoeg dilemma's voor mij ;)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

FREAKJAM schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:30:
[...]

Met betrekking tot de dev-phone;

Ik zie mezelf wel als een eindgebruiker en niet een developer. Alles is volledig eigen risico.
Oftewel, genoeg dilemma's voor mij ;)
Tja, ik zie mezelf toch ook meer als eindgebruiker, hoewel ik wel applicaties voor Android wil maken ga ik toch echt niet zelf die images zitten veranderen. Ik laat er gewoon de normale image op staan en update die lekker met de normale image. Google dekt zich alleen in, omdat je er ook unsigned spul op kan zetten, maar ik ga dat alleen doen als het echt iets verbeterd.
Zolang je bij de default image blijft zul je gewoon een normale G1 hebben zonder t-mobile meuk en lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 22:00

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik zou nog even wachten met het importeren van een Android HTC G1 toestel. Waarschijnlijk komen er volgend jaar tientallen toestellen van verschillende merken.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Erhnam schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:16:
Ik zou nog even wachten met het importeren van een Android HTC G1 toestel. Waarschijnlijk komen er volgend jaar tientallen toestellen van verschillende merken.
ik moet mijn contract voor 20 jan opzeggen of de komende 3 maanden daarna kiezen voor een nieuw toestel, ik ben alleen bang dat er weinig uit gaat komen in die periode :'(

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Zeg je contract op, en wacht de boel even af. je kunt altijd alsnog je opzegging intrekken 2 maanden later en akkoord gaan met een verlenging met G1, of overstap naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Balachmar schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:52:
Dat had ik al gechecked. AT&T blijkt 3G te doen op een afwijkende frequentie dus vandaar. Hier in Europa is alles wat meer gestandaardiseerd.
Ah, goed om te horen. :)

Ik vind 480 voor een losse telefoon trouwens best een goede deal; een goede Nokia of iPhone kost los denk ik ook zoiets, alleen bij een abbo merk je dat natuurlijk minder. Maar geloof me: een telefoon die je bij je abonnement krijgt betaal je ook, daarom zijn SIM-only abonnementen veel goedkoper.

Dus ik denk dat het nog niet zo'n slechte deal is.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

djc schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:00:
[...]
Ah, goed om te horen. :)

Ik vind 480 voor een losse telefoon trouwens best een goede deal; een goede Nokia of iPhone kost los denk ik ook zoiets, alleen bij een abbo merk je dat natuurlijk minder. Maar geloof me: een telefoon die je bij je abonnement krijgt betaal je ook, daarom zijn SIM-only abonnementen veel goedkoper.

Dus ik denk dat het nog niet zo'n slechte deal is.
Zo dacht ik er dus ook over. Zie de iphone in belgie die 500 euro ofzo is.
Ik twijfel alleen nog of ik t-mobile neem of vodafone. Internet van vodafone is sneller, maar t-mobile belt goedkoper. (En totaal is t-mobile dus ook goedkoper, zie bovenstaand bericht)
Dus dan rest maakt het echt uit of je nu 3.6 Mb/s hebt of 384 Kb/s. Het is namelijk niet zo dat je er films mee gaat downloaden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Balachmar schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:24:
[...]

Ik twijfel alleen nog of ik t-mobile neem of vodafone. Internet van vodafone is sneller, maar t-mobile belt goedkoper. (En totaal is t-mobile dus ook goedkoper, zie bovenstaand bericht)
Dus dan rest maakt het echt uit of je nu 3.6 Mb/s hebt of 384 Kb/s. Het is namelijk niet zo dat je er films mee gaat downloaden ofzo.
tja, op het vodafone netwerk haal ik dus de 900~1000 Kb/s. Dus ik denk dat je het toch wel merkt tijdens het laden van gewone websites en googlemaps luchtfoto's... Ook voor tethering doeleinden kan het interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Balachmar schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:24:
Als ik de 3G-netwerken van T-Mobile en Vodafone vergelijk (maar dan voor een laptop-kaartje), is Vodafone wel echt een duidelijke winner. Mijn collega heeft eindeloze problemen gehad met zijn T-Mobile ding, en hij heeft echt vrij slechte dekking. De software voor T-Mobile is nog slechter dan die van Vodafone (en die is ook al niet heel bijzonder). Volgens mij is de dekking van Voda in het algemeen wel een stukje beter dan die van T-Mob.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

falcon4ever is dit niets voor jou? Ben je misschien ook van dat gedoe met smsen af..

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
FREAKJAM schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:27:
falcon4ever is dit niets voor jou? Ben je misschien ook van dat gedoe met smsen af..
You’ll need an Android-powered T-Mobile G1 running RC30 with root access

Ik zit op RC30 waar de root exploit al gefixt is ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FREAKJAM schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 17:47:
[...]

ik moet mijn contract voor 20 jan opzeggen of de komende 3 maanden daarna kiezen voor een nieuw toestel, ik ben alleen bang dat er weinig uit gaat komen in die periode :'(
Waarom MOET je voor een nieuw toestel kiezen? Verleng dan gewoon voor een paar maanden en hou je telefoon, nu werkt ie toch ook. En als het alleen per jaar kan, dan haal je maar ff een prepaid kaartje desnoods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:32:
[...]

Waarom MOET je voor een nieuw toestel kiezen? Verleng dan gewoon voor een paar maanden en hou je telefoon, nu werkt ie toch ook. En als het alleen per jaar kan, dan haal je maar ff een prepaid kaartje desnoods.
Yup, dat had ik dus ook al gedaan om dit af te kunnen wachten. Gewoon om laten zetten naar prepaid. Dan kun je je nummer behouden en ben je vrij om snel te switchen. Moet je natuurlijk niet teveel gaan bellen als je prepaid bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:32:
[...]

omdat mijn u600 defect is en nu een gare lg-shine heb van een vriend die ik leen :/
dus een nieuwe gsm komt nu wel uit ja.. maar ik ga in ieder geval mij abo opzeggen :)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
vinden de gebruikers ook dat de batterij superslecht is. Gaat zonder al te veel doen 2-3 dagen mee(met niet al te veel bedoel ik dus max 10min/dag en niks bellen en 3-5 sms/dag) Als je er veel mee belt dat gaat die 1 dag mee. Dus elke dag laden die handel!
Ik vond de Iphone al slecht qua batterij, maar deze is nog slechter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 22:00

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

http://www.xbmcfreak.nl/

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Als ik het goed heb is Android op een of andere Chinese phone gezet, de G1, de HTC Touch (hack) en kan ik voor +- 260 euro een Kogan Agora Pro in Australië halen.

Zijn er nog meer toestellen voor dit OS? Anders ga ik denk ik de Android halen.

P.S. is er al nieuws of TomTom ook voor de Android komt? (http://www.androidmagazin...komt-van-twee-kanten.html)

• M3 SMGII
[img][img]eindelijk eens foto's genomen van mijn G1 mét InvisibleShield.
Heb hem van de eerste dag al voorzien van IS en het is echt aan te raden. Ik durf hem los in mijn broekzak steken, op tafel leggen,... zonder zorgen te maken.
Het is zeer goed gelukt met het plakken, bij mijn Iphone is het minder gelukt omdat het de eerste keer was, maar bij deze is die perfect _/-\o_ Full body coverage!
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=115150479&key=JZ6VX7NA
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=115150492&key=6T34DGM8
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=115150549&key=BZFSLHAM

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

fb_slim schreef op donderdag 11 december 2008 @ 15:44:
Als ik het goed heb is Android op een of andere Chinese phone gezet, de G1, de HTC Touch (hack) en kan ik voor +- 260 euro een Kogan Agora Pro in Australië halen.

Zijn er nog meer toestellen voor dit OS? Anders ga ik denk ik de Android halen.

P.S. is er al nieuws of TomTom ook voor de Android komt? (http://www.androidmagazin...komt-van-twee-kanten.html)
Android is het OS he.
Maar ik neem aan dat je de G1 wilt halen.
M3 SMGII schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:09:
[img][img]eindelijk eens foto's genomen van mijn G1 mét InvisibleShield.
Heb hem van de eerste dag al voorzien van IS en het is echt aan te raden. Ik durf hem los in mijn broekzak steken, op tafel leggen,... zonder zorgen te maken.
Het is zeer goed gelukt met het plakken, bij mijn Iphone is het minder gelukt omdat het de eerste keer was, maar bij deze is die perfect _/-\o_ Full body coverage!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Een iphone en een G1?? Doe maar gek :P
Maar de invisibleshield bevalt jou dus wel, heb je er ook 1 van het scherm zelf? Of kan daar geen shield op?

[ Voor 45% gewijzigd door Balachmar op 11-12-2008 19:22 ]

• M3 SMGII
Het scherm heb ik nog niet geplakt omdat ik hem voorlopig zo laat. Er plakt nu nog de originele folie op. Maar na een tijd zal die er wel af brokkelen en dan ga ik de invisibleshield erop plakken. Het is een full body, voorkant, zijkant, achterkant, alles is beschermd!

• falcon4ever
Een kleine update:

Zojuist even de dev mode op de G1 aangezet om in eclipse de boot procedure te loggen.
Bij het aanzetten krijg ik de volgende lijst (nadat je je sim pincode hebt ingevoerd).

Hij smst dus naar 1987... (ipv 453 wat je op sommige forums ziet).

Resultaat (gefilterd op de myfaves tag):
Afbeeldingslocatie: http://staff.science.uva.nl/~lmuller/tmobile-g1-android/eclipse-android-outputlog-falcon4ever_small.png

Hier nog een stukje van de output, blijkbaar stuurt hij ook andere dingen naar myfaves?:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
12-11 22:23:07.706: INFO/ActivityThread(95): Publishing provider contacts;call_log;myfaves: com.tmobile.myfaves.MyFavesProvider
12-11 22:23:07.776: INFO/ActivityThread(92): Publishing provider telephony: com.android.providers.telephony.TelephonyProvider
12-11 22:23:07.816: INFO/ActivityThread(92): Publishing provider sms: com.android.providers.telephony.SmsProvider
12-11 22:23:07.926: INFO/ActivityThread(92): Publishing provider sim: com.android.phone.SimProvider
12-11 22:23:07.956: INFO/ActivityThread(92): Publishing provider mms-sms: com.android.providers.telephony.MmsSmsProvider
12-11 22:23:08.826: INFO/ActivityManager(60): Start proc com.tmobile.myfaves for broadcast com.tmobile.myfaves/.receivers.PhoneStateReceiver: pid=109 uid=10008 gids={3003}
12-11 22:23:08.846: INFO/ActivityManager(60): processNextBroadcast: waiting for ProcessRecord{4319c430 109:com.tmobile.myfaves/10008}
12-11 22:23:08.916: INFO/ActivityManager(60): processNextBroadcast: waiting for ProcessRecord{4319c430 109:com.tmobile.myfaves/10008}
12-11 22:23:08.946: INFO/ActivityManager(60): processNextBroadcast: waiting for ProcessRecord{4319c430 109:com.tmobile.myfaves/10008}
12-11 22:23:09.196: INFO/ActivityManager(60): processNextBroadcast: waiting for ProcessRecord{4319c430 109:com.tmobile.myfaves/10008}

12-11 22:24:49.286: INFO/MyFaves(109): starting service with intent: Intent { flags=0x4 comp={com.tmobile.myfaves/com.tmobile.myfaves.MyFavesService} (has extras) }
12-11 22:24:49.286: INFO/MyFaves(109): handleMessage(0)
12-11 22:24:49.316: INFO/MyFaves(109): sending msg: 16*removed_imei*48310001000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 to 1987
12-11 22:24:49.386: INFO/MyFaves(109): SMSStatusReceiver.onReceive(extras: Bundle[{id=100}]; resultCode: 1); action: sent
12-11 22:24:49.396: INFO/MyFaves(109): starting service with intent: Intent { comp={com.tmobile.myfaves/com.tmobile.myfaves.MyFavesService} (has extras) }
12-11 22:24:49.496: INFO/MyFaves(109): handleMessage(11)
12-11 22:24:49.556: INFO/ActivityManager(60): Stopping service: com.tmobile.myfaves/.MyFavesService
12-11 22:24:54.516: DEBUG/dalvikvm(109): GC freed 767 objects / 43560 bytes in 83ms
12-11 22:26:19.356: INFO/MyFaves(109): starting service with intent: Intent { flags=0x4 comp={com.tmobile.myfaves/com.tmobile.myfaves.MyFavesService} (has extras) }
12-11 22:26:19.356: INFO/MyFaves(109): handleMessage(0)
12-11 22:26:19.386: INFO/MyFaves(109): sending msg: 16*removed_imei*48310001000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 to 1987
12-11 22:26:19.446: INFO/MyFaves(109): SMSStatusReceiver.onReceive(extras: Bundle[{id=100}]; resultCode: 1); action: sent
12-11 22:26:19.456: INFO/MyFaves(109): starting service with intent: Intent { comp={com.tmobile.myfaves/com.tmobile.myfaves.MyFavesService} (has extras) }
12-11 22:26:19.526: INFO/MyFaves(109): handleMessage(11)
12-11 22:26:19.596: INFO/ActivityManager(60): Stopping service: com.tmobile.myfaves/.MyFavesService

[ Voor 75% gewijzigd door falcon4ever op 11-12-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

@Falcon:
Grappig he, als je het nieuws leest van t-mobile die toegeeft dat de G1 van het netwerk gebruik kan maken ook als je alles afzet. en dan vervolgens de schuld geeft aan andere programma's (Gelukkig dus niet het Android OS) maar hoogstwaarschijnlijk is het een eigen programma die dat doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welzo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-02-2024

Welzo

Perfectionist

Zal de T-Mobile G1 Dev Phone (a.k.a. Android Dev Phone 1) later ook in NL te koop zijn of zal je hem altijd moeten bestellen via de Android market site en dus de redelik hoge shipping kosten moeten betalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Younglink schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:56:
Zal de T-Mobile G1 Dev Phone (a.k.a. Android Dev Phone 1) later ook in NL te koop zijn of zal je hem altijd moeten bestellen via de Android market site en dus de redelik hoge shipping kosten moeten betalen ?
"T-Mobile G1 Dev Phone" is een onlogisch verhaal; voor zover ik het begrijp is het echt een Android Dev Phone 1, omdat T-Mobile er niets mee te maken heeft, en ze door Google worden uitgegeven. De G1-hardware is natuurlijk gewoon de HTC Dream, met wat T-Mobile bits erop heet het dan een T-Mobile G1. Ik vermoed dan ook dat de DP1 niet apart in Nederland verkocht zal worden; wel komt de T-Mobile G1 naar Nederland, als het goed is in Q1 2009. Door de G1 te rooten kan je het idee van een DP1 natuurlijk wel benaderen.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welzo

Welzo

Perfectionist

djc schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:53:
[...]
"T-Mobile G1 Dev Phone" is een onlogisch verhaal; voor zover ik het begrijp is het echt een Android Dev Phone 1, omdat T-Mobile er niets mee te maken heeft, en ze door Google worden uitgegeven. De G1-hardware is natuurlijk gewoon de HTC Dream, met wat T-Mobile bits erop heet het dan een T-Mobile G1. Ik vermoed dan ook dat de DP1 niet apart in Nederland verkocht zal worden; wel komt de T-Mobile G1 naar Nederland, als het goed is in Q1 2009. Door de G1 te rooten kan je het idee van een DP1 natuurlijk wel benaderen.
Ok bedankt voor de verhelderende info. :) Het is me nu helemaal duidelijk.

Het is inderdaad "Android Dev Phone 1", en zo te zien komen er nog wel meer van dit soort "Dev Phones" aan omdat ze het nummer 1 achter de naam hebben geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

yeey sinds vandaag ook bezitter van de t-mobile g1
me zus heeft hem mee gebracht uit vs and oww wat een vet ding. nu was me vraag aan de mede bezitters. waar zit dat programma myfavs dan? ik kan het helemaal niet terug vinden. zelfs niet met een americanse simkaart correctie kep het al gevonden het is wel geinstaleerd bij mij maar zie er geen programma van? maarja maakt mij opzich ook niet zo veel uit aangezien ik hem alleen voor internet ga gebruiken met vodaphone blox prepaid dus er zal nooit beltegoed op staan;)

[ Voor 32% gewijzigd door verbraakje op 13-12-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
verbraakje schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:38:
me zus heeft hem mee gebracht uit vs and oww wat een vet ding. nu was me vraag aan de mede bezitters. waar zit dat programma myfavs dan? ik kan het helemaal niet terug vinden. zelfs niet met een americanse simkaart correctie kep het al gevonden het is wel geinstaleerd bij mij maar zie er geen programma van? maarja maakt mij opzich ook niet zo veel uit aangezien ik hem alleen voor internet ga gebruiken met vodaphone blox prepaid dus er zal nooit beltegoed op staan;)
Jij wilt niet kunnen telefoneren met je mobiel? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
verbraakje schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:38:
Je koopt een g1 om te internette,das nog gekker dan mij ik heb iphone en g1,maar wel om te bellen en internetten.
Het is idd vet toestel,maar batt slaagt dik tege

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

M3 SMGII schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 19:11:
[...]

Je koopt een g1 om te internette,das nog gekker dan mij ik heb iphone en g1,maar wel om te bellen en internetten.
Het is idd vet toestel,maar batt slaagt dik tege
Dude, lees je post een terug en kijk eens of je zelf iets van kan maken. Ik snap er geen snars van wat je bedoelt. :)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

nouja het zit zo. ik heb nog een htc p3600 daar zit mijn ablement in. die loopt binnekort af en is van telfort. nu had ik al een 2de (vakantie prepaid sim van vodaphone) nu had ik een beetje geld over en dacht laat ik die google phone maar kopen en over paar maanden simonly abbo in me dream;) vandaar dat ik er voorlopig alleen mee ga internetten (en misschien sms blox) op deze manier kost dat geintje met myfavs ook geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
Bluppy2 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 23:04:
[...]

Dude, lees je post een terug en kijk eens of je zelf iets van kan maken. Ik snap er geen snars van wat je bedoelt. :)
>:) hij zegt dat er geen beltegoed op gaat staan op zijn G1, er wordt enkel met wifi gewerkt dus enkel internetten. Bellen gaat die er niet mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Younglink schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 15:35:
Het is inderdaad "Android Dev Phone 1", en zo te zien komen er nog wel meer van dit soort "Dev Phones" aan omdat ze het nummer 1 achter de naam hebben geplakt.
Ja, ik stel me voor dat, naarmate er meer handsets met Android worden gemaakt, er af en toe van zo'n handset ook een developer-model beschikbaar wordt gemaakt. Aangezien nieuwe handsets toch ook weer andere features of andere performance kunnen hebben, en het dus wel zinvol is om apart te testen.

[ Voor 13% gewijzigd door djc op 14-12-2008 12:49 ]

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Kun je beter de dev phone kopen die is 480 euro incl verzend en import.
En die is ook nog helemaal unlocked!
Ik wacht alleen nog steeds op mijn tracking nummer van de dev phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welzo

Welzo

Perfectionist

Balachmar schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:22:
[...]

Kun je beter de dev phone kopen die is 480 euro incl verzend en import.
En die is ook nog helemaal unlocked!
Ik wacht alleen nog steeds op mijn tracking nummer van de dev phone.
Precies. :P

Als ik het goed begrijp heb je je Dev Phone nog niet binnen? Ik heb hem ook besteld afgelopen weekend en zou graag willen weten hoe lang de verzending duurt (er stond volgens mij '3 werkdagen' toen ik hem bestelde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Younglink schreef op maandag 15 december 2008 @ 09:04:
Als ik het goed begrijp heb je je Dev Phone nog niet binnen? Ik heb hem ook besteld afgelopen weekend en zou graag willen weten hoe lang de verzending duurt (er stond volgens mij '3 werkdagen' toen ik hem bestelde).
Volgens mij wordt hij binnen 3 dagen verzonden, maar dan heeft-ie 3-7 werkdagen nodig om in Nederland te belanden. Snap alleen nog niet echt waarom we geen tracing-code krijgen. De Amerikanen konden hun ordernummer gebruiken bij FedEx, maar mijn ordernummer lijkt op de UPS en de UPS Innovations site niet te werken...

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welzo

Welzo

Perfectionist

djc schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:01:
[...]
Volgens mij wordt hij binnen 3 dagen verzonden, maar dan heeft-ie 3-7 werkdagen nodig om in Nederland te belanden. Snap alleen nog niet echt waarom we geen tracing-code krijgen. De Amerikanen konden hun ordernummer gebruiken bij FedEx, maar mijn ordernummer lijkt op de UPS en de UPS Innovations site niet te werken...
Ah, ja die tracing-code mis ik ook inderdaad. Is de status van je bestelling op de brightstarcorp site (http://android.brightstarcorp.com/trackorder.php) ook nog steeds hetzelfde? Staat bij mij nog op 'ordered'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Als je mailt naar android@brightstarcorp.com krijg je wel een tracking nummer.
Mijn android is vandaag aangeboden... Ik ben alleen op een congres....
Zal helaas pas woensdag worden eer ik hem heb. Maar ik had hem op 8 december besteld.
Dus in totaal een week levertijd ofzo.
Ik zal zeker melden wat ik ervan vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Balachmar schreef op donderdag 11 december 2008 @ 19:21:
[...]

Android is het OS he.
Maar ik neem aan dat je de G1 wilt halen.

[...]

Een iphone en een G1?? Doe maar gek :P
Maar de invisibleshield bevalt jou dus wel, heb je er ook 1 van het scherm zelf? Of kan daar geen shield op?
Wil niet de G1 halen, 'vertypte' me...ik bedoelde de Kogan Agora Pro ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welzo

Welzo

Perfectionist

Zit de bluetooth functie nu trouwens wel of niet in Android? (in de emulator zag ik dat er wel bluetooth in zat maar kan het nog niet testen) Want ik herinnerde me dit bericht op Tweakers van een tijdje terug: nieuws: Google sloopt bluetooth uit Android .
Maakt op zich niet zoveel uit want als het er nog niet in zit zal het bij één van de volgende versies van Android er wel in zitten.

@fb_slim

Wat is voor jou de reden om voor de Kogan Agora Pro te gaan in plaats van de G1? Wat heeft de Agora wel wat de G1 niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Balachmar schreef op maandag 15 december 2008 @ 23:33:
Als je mailt naar android@brightstarcorp.com krijg je wel een tracking nummer.
Mijn android is vandaag aangeboden... Ik ben alleen op een congres....
Zal helaas pas woensdag worden eer ik hem heb. Maar ik had hem op 8 december besteld.
Dus in totaal een week levertijd ofzo.
Ik zal zeker melden wat ik ervan vind!
Ik kreeg gisteravond een trackingnummer toegestuurd via email. Wel vreemd trouwens, want ik had al op 7 december besteld. UPS-site faalt tot nog toe, kan geen trace-gegevens krijgen. Ben benieuwd wanneer ik hem heb.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welzo

Welzo

Perfectionist

Ik had dus ook een e-mailtje gestuurd met de vraag wat mijn tracking number is... Nog geen antwoord op gehad maar ik zag op http://android.brightstarcorp.com/trackorder.php een nieuwe kolom 'Tracking Number' waar bij mij staat 'Pending Shippment'. :P
Volgens mij was die kolom er nog niet laatste keer dat ik keek, dus die is blijkbaar net toegevoegd.

[ Voor 7% gewijzigd door Welzo op 16-12-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
Younglink schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:38:
Zit de bluetooth functie nu trouwens wel of niet in Android? (in de emulator zag ik dat er wel bluetooth in zat maar kan het nog niet testen) Want ik herinnerde me dit bericht op Tweakers van een tijdje terug: nieuws: Google sloopt bluetooth uit Android .
Maakt op zich niet zoveel uit want als het er nog niet in zit zal het bij één van de volgende versies van Android er wel in zitten.

@fb_slim

Wat is voor jou de reden om voor de Kogan Agora Pro te gaan in plaats van de G1? Wat heeft de Agora wel wat de G1 niet heeft?
ja er zit BT op. Waarom zou die er niet op zitte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welzo

Welzo

Perfectionist

Omdat die er toen bij de beta-versie uit was 'gesloopt' vroeg ik het me af of BT er bij Android versie 1.0 wel in zat. Maar ik zag nu net een artikel waar stond dat het wel gewoon erin zat dus laat maar zitten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
Younglink schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:11:
Omdat die er toen bij de beta-versie uit was 'gesloopt' vroeg ik het me af of BT er bij Android versie 1.0 wel in zat. Maar ik zag nu net een artikel waar stond dat het wel gewoon erin zat dus laat maar zitten. 8)7
Deze BT is veel beter dan die van Iphone. Deze ondersteunt tenminste alles. Die van de Iphone enkel headset. Je kan geen gegevens verzenden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Ik krijg de mijne wordt vandaag afgeleverd!
Zo staat het ook op de ups tracking gegevens.
Ik zal wel foto's maken enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Hmm, de tracking site doet het nog steeds niet met mijn tracking code. Falers...

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Spark_
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-12-2023
djc schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:05:
Hmm, de tracking site doet het nog steeds niet met mijn tracking code. Falers...
Je order id op http://android.brightstarcorp.com/trackorder.php kun je niet als 'tracking code' gebruiken. Wel als 'reference' (zie ups site). Krijg je dan ook geen tracking gegevens? Zo nee, dan zijn ze je phone nog niet aan het shippen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welzo

Welzo

Perfectionist

Jah dat werkt bij mij ook, je order ID dus invullen op http://wwwapps.ups.com/WebTracking/reference als 'Shipment Reference' en voilà! :)

Mijne komt blijkbaar vandaag al aan, dat is wel netjes aangezien ik zaterdagavond had besteld. Klopt dat 'binnen 3 werkdagen' dus blijkbaar toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Spark_
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-12-2023
Younglink schreef op woensdag 17 december 2008 @ 12:01:
Mijne komt blijkbaar vandaag al aan, dat is wel netjes aangezien ik zaterdagavond had besteld. Klopt dat 'binnen 3 werkdagen' dus blijkbaar toch wel.
Tss, dat is niet eerlijk! ;)

Ik heb vorige week vrijdag besteld en m'n pakketje is pas zojuist vertrokken uit Louisville :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welzo

Welzo

Perfectionist

_Spark_ schreef op woensdag 17 december 2008 @ 12:18:
[...]

Tss, dat is niet eerlijk! ;)

Ik heb vorige week vrijdag besteld en m'n pakketje is pas zojuist vertrokken uit Louisville :|
Ah, nu je het zegt...
Volgens mij is mijn pakketje ook net vertrokken uit Louisville, maar het was ff verwarrend omdat er tussen de tracking resultaten stond van "UTRECHT, NL 12/17/2008 7:36 A.M." dus dacht 'oh hij is al in NL' maar die tijd is dus lokale tijd en daarboven stond nog over een Arrival Scan in Louisville om 2:43 A.M. .
Beetje verwarrend dus met die lokale tijden maar goed het ziet ernaar uit dat die dan toch morgen 'pas' komt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Er zit 3 dagen tussen vertrek in Liousville en aankomst in NL.
Voor de mensen die benieuwd zijn :) Ik moet nog ongeveer een uur wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Heb het volgende even stiekem aan de ts toegevoegd :P

• Zijn er al prijzen bekend van de T-Mobile G1 :?

Zeer zeker, ze zullen naar verwachten 500 euro gaan kosten. Een overzicht van de prijzen kun je in onze pricewatch terug vinden:

pricewatch: T-Mobile G1 Wit
pricewatch: T-Mobile G1 Zwart

Verder zou ik graag iemand willen vragen om een abo en levertijden topic in TP te openen voor de G1.

[ Voor 10% gewijzigd door DaannO op 17-12-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welzo

Welzo

Perfectionist

DaannO schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:32:

Verder zou ik graag iemand willen vragen om een abo en levertijden topic in TP te openen voor de G1.
Moet er dan ook nog een aparte topic komen voor de 'Android Dev Phone 1' ? Of beschouwen we deze ook als een T-Mobile G1? (sinds de hardware eigenlijk precies hetzelfde is)

Dit topic hoort inderdaad over het besturingssysteem Android te gaan en eigenlijk niet over de abo/levertijden etc. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Die mogen gewoon samen in 1 topic. Denk dat we daar geen speciaal topic aan hoeven te wijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Ik heb hem binnen!
En hier zijn de foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.wligtenberg.nl/images/stories/android/img_0084.resized.rotated.jpg
Google doet niet aan een mooi doosje, gewoon wit :)
Afbeeldingslocatie: http://www.wligtenberg.nl/images/stories/android/img_0085.resized.rotated.jpg
Maar daar is ie dan!
Afbeeldingslocatie: http://www.wligtenberg.nl/images/stories/android/img_0088.resized.jpg
Een gek ding, er zit een USA oplader bij. Niet dat het wat uitmaakt, want er zit een normale mini usb connector op. Dus ik gebruik gewoon de lader van mijn qtek 9100 (ja ik heb gekeken of de output overeenkomt.)
Ik ga hem zo eens aanzetten en kijken wat ie doet.

[ Voor 18% gewijzigd door Balachmar op 17-12-2008 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Younglink schreef op woensdag 17 december 2008 @ 12:01:
Jah dat werkt bij mij ook, je order ID dus invullen op http://wwwapps.ups.com/WebTracking/reference als 'Shipment Reference' en voilà! :)

Dank, dat werkte wel!

Mooie boel, mijn DP1 is voor getekend door de buurman, ofzo.

Edit: trouwens wel onhandig dat ze er geen Nederlandse stekker bij hebben gestopt...

[ Voor 8% gewijzigd door djc op 17-12-2008 15:16 ]

Rustacean

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Abo's, levertijden en andere koopdingen mbt de G1 horen niet in dit topic thuis! Dat soort zut mag allemaal hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1327340