Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

Ik was ondertussen bijna van plan om een HTC Touch Pro aan te schaffen, omdat je met JavaME ook best veel kan, alleen kom ik er nu achter dat de Location API waarschijnlijk niet geimplementeerd is op de HTC Touch Pro. Dus kan je geen Location Based programma's met alleen Java maken.
Dan toch maar wachten op de G1 denk ik...

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
zijn er hier al mensen die de G1 al hebben?

Hoe is de standby van het toestel?Heb gelezen dat die maar 1 dag meegaat die batterij en dat zie ik niet zitten om elke dag op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Ik lees in de Topic Start: "Vooralsnog gaat de G1 gesimlocked verkocht worden, en alleen met abbo. "

Geldt dit voor VS of Europa of allebei?

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

witteveder schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:28:
Ik lees in de Topic Start: "Vooralsnog gaat de G1 gesimlocked verkocht worden, en alleen met abbo. "

Geldt dit voor VS of Europa of allebei?
Als ze hem in belgie willen verkopen, dan komt ie sowieso ook los verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:33

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Perhaps een domme vraag;

Zusje van een maat van me gaat binnenkort naar USA. Wat voor nut heeft het als zij daar voor mij een G1 koopt, en ik hem hier in Nederland in gebruik wil gaan nemen? Ik heb zelf een Vodafone-abo die ik wil gaan verlengen (moet pas rond februari ergens). Ik wil totaal niet overstappen naar T-Mobile omdat ik gewoon zwaar tevreden ben met Vodafone. Ik ben een echte sms-er, en ben niet van plan meer te gaan betalen voor mijn smsjes dan wat ik nu betaal (1000 smsjes voor 10 euro's). Daarnaast kan je voor €9,50 "zorgeloos" mobiel internetten, en ik ga er vanuit dat dat voldoende voor mij is.
Zorgeloos = vrijwel onbeperkt surfen binnen Nederland op het internet via je mobiel: surfen, chatten en e-mailen. Het datagebruik mag niet regelmatig 10x zoveel (of meer) per maand zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers.
Ik weet van een andere vriend van me, dat je wel een simkaart bij je gsm krijgt als je deze aanschaft in de USA (hij heeft daar dit jaar een iphone gekocht), maar dat daar verder geen btg of abo aan verbonden zit.
Vraag me dus eigenlijk of, of hij dan simlock vrij is, en of ik er dus uberhaupt wel iets aan heb als ik hier een vodafone simmetje in stop. Heb natuurlijk al gelezen op het web dat de G1 te unlocken is, maar dat dan bepaalde google apps niet goed meer zouden functioneren. Tevens dat een nieuwe G1 update de unlock weer te niet maken zal.

Mijn vraag is dus of ik een G1 in de USA kan kopen en hier in Nederland kan gebruiken met mijn Vodafone sim, zonder dat ik overstap naar T-Mobile. (PS, ben ook niet van plan er €600 euro voor het toestel los te gaan betalen in Nederland).

[ Voor 0% gewijzigd door FREAKJAM op 14-11-2008 09:43 . Reden: typo ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Ik zat er ook al aan te denken om een G1 uit Amerika te halen, via ebay heb je er al eentje voor Eur 320,- maar dat is dan puur aankoop en zonder verzendkosten en douane enzo.

Voor Eur 19,95 kan je de G1 laten unlocken zodat deze het wereldwijd met elke provider doet, maar nu ik lees dat bepaalde functionaliteiten niet (goed) meer werken en ze met een update de unlock weer ongedaan maken, wacht ik nog maar even.

Wil sowieso graag de witte (pearl white) en die komt op z'n vroegst pas in december uit vanwege lak afbladder problemen las ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infernix
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 15:50
Heb eentje besteld via Ebay, hopelijk met een week of 2 binnen. Zal wat bevindingen posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:14
Graag!

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
FREAKJAM schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:43:
Perhaps een domme vraag;

Zusje van een maat van me gaat binnenkort naar USA. Wat voor nut heeft het als zij daar voor mij een G1 koopt, en ik hem hier in Nederland in gebruik wil gaan nemen? Ik heb zelf een Vodafone-abo die ik wil gaan verlengen (moet pas rond februari ergens). Ik wil totaal niet overstappen naar T-Mobile omdat ik gewoon zwaar tevreden ben met Vodafone. Ik ben een echte sms-er, en ben niet van plan meer te gaan betalen voor mijn smsjes dan wat ik nu betaal (1000 smsjes voor 10 euro's). Daarnaast kan je voor €9,50 "zorgeloos" mobiel internetten, en ik ga er vanuit dat dat voldoende voor mij is.

[...]

Ik weet van een andere vriend van me, dat je wel een simkaart bij je gsm krijgt als je deze aanschaft in de USA (hij heeft daar dit jaar een iphone gekocht), maar dat daar verder geen btg of abo aan verbonden zit.
Vraag me dus eigenlijk of, of hij dan simlock vrij is, en of ik er dus uberhaupt wel iets aan heb als ik hier een vodafone simmetje in stop. Heb natuurlijk al gelezen op het web dat de G1 te unlocken is, maar dat dan bepaalde google apps niet goed meer zouden functioneren. Tevens dat een nieuwe G1 update de unlock weer te niet maken zal.

Mijn vraag is dus of ik een G1 in de USA kan kopen en hier in Nederland kan gebruiken met mijn Vodafone sim, zonder dat ik overstap naar T-Mobile. (PS, ben ook niet van plan er €600 euro voor het toestel los te gaan betalen in Nederland).
Eergisteren even met het toestel mogen spelen en ik vond hem qua dikte toch wel mee vallen. Het is in iedergeval een stuk minder lomp dan de foto's laten zien.

Ik zit momenteel in de VS maar het is toch erg lastig om een G1 los te kunnen kopen. Tot nu toe weigeren de meeste T-mobile retailers om losse telefoons te verkopen. Slechts één retailer was bereid tot de losse verkoop alleen koste het mobieltje daar 525 dollar ipv het veel genoemde '399' dollar.

Overigens zou de G1 gewoon zonder problemen moeten werken met vodafone als je de simlock er laat afhalen voor 19 euro oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
infernix schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 01:19:
Heb eentje besteld via Ebay, hopelijk met een week of 2 binnen. Zal wat bevindingen posten :)
heb de mijne binne 2-3 dagen volgens de track&trace. _/-\o_
Heb die vorige week besteld via Ebay. Was niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik heb de abo's bij T-mobile beter bekeken, nu schijnen ze alsnog een sms-bundel te hebben van 1000 smsjes voor 10 euro.. echter hoop ik niet dat ze voor de G1 een zelfde soort abo gaan samenstellen als bij de iphone. Dan heb je een vast pakket waar een vast aantal minuten, smsjes en onbeperkt internet bij zit.

Misschien toch maar voor t-mobile gaan als hij in maart in nederland verschijnt :)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infernix
M3 SMGII schreef op zondag 16 november 2008 @ 11:22:
[...]

heb de mijne binne 2-3 dagen volgens de track&trace. _/-\o_
Heb die vorige week besteld via Ebay. Was niet goedkoop.
Heb je betaald dan? ik 430USD incl shipping, vind ik nog niet duur vergeleken met nieuwprijs zonder abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
infernix schreef op maandag 17 november 2008 @ 00:22:
[...]

Heb je betaald dan? ik 430USD incl shipping, vind ik nog niet duur vergeleken met nieuwprijs zonder abbo
ja heb al natuurlijk betaald, anders verzenden die jongens dat daar niet :'( Jij hebt wel koopje gedaan dan. Ik heb er 580 USD incl shipping voor moeten neerdokken!

Maar hij is wel een trusted seller. Had liever een betrouwbare verkoper dan eentje die goedkoper was en je geld kwijt bent

[ Voor 13% gewijzigd door M3 SMGII op 17-11-2008 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welzo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-02-2024

Welzo

Perfectionist

(jarig!)
FREAKJAM schreef op zondag 16 november 2008 @ 20:49:
Ik heb de abo's bij T-mobile beter bekeken, nu schijnen ze alsnog een sms-bundel te hebben van 1000 smsjes voor 10 euro.. echter hoop ik niet dat ze voor de G1 een zelfde soort abo gaan samenstellen als bij de iphone. Dan heb je een vast pakket waar een vast aantal minuten, smsjes en onbeperkt internet bij zit.

Misschien toch maar voor t-mobile gaan als hij in maart in nederland verschijnt :)
Hoe weet je dat de G1 in maart in Nederland komt, bron? :P

Ik ben zelf ook zeer geïnteresseerd in een smartphone met Android en denk er ook aan om voor de T-Mobile G1 te gaan als er tegen die tijd nog geen andere interessante smartphones op de markt zijn die ook Android (kunnen) draaien. En met kunnen draaien bedoel ik dan wel probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Younglink schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:32:
[...]

Hoe weet je dat de G1 in maart in Nederland komt, bron? :P

Ik ben zelf ook zeer geïnteresseerd in een smartphone met Android en denk er ook aan om voor de T-Mobile G1 te gaan als er tegen die tijd nog geen andere interessante smartphones op de markt zijn die ook Android (kunnen) draaien. En met kunnen draaien bedoel ik dan wel probleemloos.
http://www.typhone.nl/verwachte-mobiele-telefoons

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welzo

Welzo

Perfectionist

(jarig!)
Ah, bedankt voor de link!

Wel jammer dat het nog zo lang duurt, ik had de release ergens in januari 2009 verwacht. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_HD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-06 22:54
Wat zal de releaseprijs zijn in de Benelux / Europa?

Radeon HD7970, Core™ i5-3570K, 120G-SSD, Fatal1ty Z77 Performance, 1TB HD103SJ, 8 GB DDR3-1600 Kit, Mugen 2-cooler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Wij weten net zoveel als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
heb de mijne net binnen!
Heb hem nog niet getest, ligt nu te laden. Vanaf morgen meer info.
Eerste indruk is dat die irl veel mooier is dan op foto. Hij is echt niet lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf erg benieuwd hoe de G1 er in het echt uitziet, hoe deze aanvoelt, maar vooral hoe deze zijn werk doet:)...

Ben nu wel al helemaal weg van Android, dus ben ook blogje begonnen. Zou hier ook graag een review op plaatsen, dus als iemand een eigen review heeft die ik mag plaatsen zou ik erg gelukkig zijn:)

• falcon4ever
M3 SMGII schreef op woensdag 19 november 2008 @ 19:13:
heb de mijne net binnen!
Eerste indruk is dat die irl veel mooier is dan op foto. Hij is echt niet lelijk.
Tof om te horen!

Hij valt qua dikte inderdaad reuze mee (de fotos doen overkomen alsof hij super dik terwijl dit niet zo is). Ben wel benieuwd of hij goed gaat werken op de nederlandse netwerken (laat je ook weten welk netwerk je gebruikt?).

[ Voor 19% gewijzigd door falcon4ever op 20-11-2008 05:00 ]

• Paul_K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2021

Paul_K

su

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:17:
Ben nu wel al helemaal weg van Android
Snap ik helemaal.
Ik heb een (nogal kreupele) port van Android op een OpenMoko Freerunner op dit moment. Het ziet er als systeem op het scherm vreselijk mooi uit, loopt heel soepel. Alleen kan ik er niet mee bellen (daarom dus kreupel).

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

M3 SMGII schreef op woensdag 19 november 2008 @ 19:13:
heb de mijne net binnen!
Wij willen ervaringen! :P
Ik ben echt reuze benieuwd wat je ervan vindt!

Verwijderd

Paul_K schreef op donderdag 20 november 2008 @ 07:13:
[...]

Snap ik helemaal.
Ik heb een (nogal kreupele) port van Android op een OpenMoko Freerunner op dit moment. Het ziet er als systeem op het scherm vreselijk mooi uit, loopt heel soepel. Alleen kan ik er niet mee bellen (daarom dus kreupel).
Dus eigenlijk een beetje de ipod touch ipv iPhone? Om maar even een kromme vergelijking te maken:)...

Zou je eventueel al wat ervaringen met Android willen delen? Of iets kunnen betekenen op mijn blog? Of ben ik nu te brutaal;) info at Androidworld.nl

• P5ycho
dude rustig, leuk dat je een blog start maar zorg dan zelf voor je content imho.

• Paul_K

Paul_K

su

@Ruud25: problemen op dit moment zijn:
  • De Android code verwacht een hardware button om een gesprek aan te nemen, en de Freerunner heeft die niet (over). Als je gebeld wordt is het dus niet mogelijk om op te nemen.
  • Als je sim-kaart een PIN-code heeft, kun je die niet intikken, omdat de Freerunner geen toetsenbord heeft. Het schijnt dat iemand iets met een software-toetsenbord aan het proberen is, maar dat weet ik momenteel niet helemaal zeker. Zonder SIM-kaart is er geen probleem, maar is de FR ook geen telefoon.
Ergens tegen het eind van het jaar (uit mijn hoofd) schijnt er wel een code-upgrade te komen waarin deze issues worden aangepakt. Maar ja, eerst zien, dan geloven uiteraard.

Meer kan ik er op dit moment niet van zeggen, en dit is uiteraard enkel van toepassing op de OpenMoko Freerunner. Want die heb ik. ;)

Verwijderd

@p5ycho:

I'll give it my best shot:)

@Paul_K

Thnx for the info..Zou wel super zijn als je je 'eigen android foon' werkend zou krijgen, niet? Met een beetje geduld lukt het wellicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
korte review na 1 dag ermee gespeeld te hebben.

Hij reageert heel snel, internetten gaat snel en goed. Toetsenbord is reuzefijn. Typt véél beter dan een Iphone zeker voor smsjes enzo. De toetsen zijn wel wat klein, maar als je niet te grote vingers hebt is dat ok. De cursor doet zijn werk ook goed. Bellen heb ik nog niet kunnen doen omdat ik de unlock code nog moet krijgen. Je kan wel met de telefoon werken zonder sim.

Schuifsysteem schuift wel redelijk hard. Wel leuk dus. Voor de rest heb ik nog niet veel kunnen testen. De 3D view van googlemaps heb ik niet kunnen vinden op de telefoon, wellicht apart te installeren?

Ook bij het eerste keer opstarten moet je een google-account maken. Voor wat weet ik niet.

Binnen enkele dagen meer specs als ik de telefoon beter heb ontleed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Ik heb bij Google in Mountain View even met het interne apparaat met Android erop mogen spelen, dat zag er indrukwekkend uit. Toen ook gevraagd over beschikbaarheid in andere landen, maar dat is heel erg iets wat bij de carriers ligt. Probleem van de G1 is ook dat je daarbij niet (of in ieder geval niet legaal) de firmware kan upgraden of dat soort grappen, wat natuurlijk een deel van de lol is.

Ben zelf binnen afzienbare tijd op zoek naar een nieuw mobiel, wilde altijd een iPhone, maar sinds het spelen met die Android-phone wil ik eigenlijk wel zo'n ding. Alleen erg jammer dat de G1 zo'n gesloten unit is. Zou mooi zijn als er wat andere marktspelers met Androidproducten kwamen. Je zou zeggen dat dat niet lang kan duren... op een tumblelogje las ik dat veel Aziatische bedrijven hun eigen dingen op basis van Android aan het proberen zijn. Draaien op de OpenMoko is natuurlijk wel leuk omdat dan ook het hele hardware-platform open is, maar vind hardware keyboard juist wel een deel van de charme van de G1 (en het Google-ding dat ik zag).

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infernix
M3 SMGII schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 08:09:
Bellen heb ik nog niet kunnen doen omdat ik de unlock code nog moet krijgen. Je kan wel met de telefoon werken zonder sim.
Dat is die unlock code voor 23 dollar? Duurt dat zo lang dan?
De 3D view van googlemaps heb ik niet kunnen vinden op de telefoon, wellicht apart te installeren?
Navigatie ala TomTom mag kennelijk niet van de ToS: http://www.andnav.org/ind...routeguidance-in-andnav1-

Denk dat er dus commerciele aanbieders gaan komen.
Ook bij het eerste keer opstarten moet je een google-account maken. Voor wat weet ik niet.
Voor Market om je apps te downloaden gok ik?

Hopelijk komt mijne aankomende week _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

infernix schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 03:09:
[...]

Navigatie ala TomTom mag kennelijk niet van de ToS: http://www.andnav.org/ind...routeguidance-in-andnav1-

Ik vind het maar een raar verhaal (niet jouw uitleg, maar die in de link). Omdat Google geen licentie heeft ingekocht mag er geen TomTom op draaien? TomTom* zorgt toch dat er een licentie is voor het gebruik van de kaarten?

(*TomTom of willekeurige andere aanbieder van navigatie-software)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 14:20:
Thnx for the info..Zou wel super zijn als je je 'eigen android foon' werkend zou krijgen, niet? Met een beetje geduld lukt het wellicht!
Hoi Ruud, er zijn heel wat aanwijzingen dat google in Q1 volgend jaar met een eigen soft-keyboard uit gaat komen. En een aantal hackers heeft ook al goede stappen in die richting. Dat wordt nog wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
infernix schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 03:09:
[...]

Dat is die unlock code voor 23 dollar? Duurt dat zo lang dan?

[...]

[...]

Voor Market om je apps te downloaden gok ik?

Hopelijk komt mijne aankomende week _/-\o_
De code weet ik niet of het zo eentje is van 23dollar, maar ik kreeg die erbij toen ik de telefoon kochtte, maar moest er 48-72uur op wachten want hij moest die generaten.

Hopelijk moet je geen douanekosten, want ik heb douane en inklaringskosten moeten betalen :( hoeveel weet ik nog niet, moet nog komen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
batterij is ook wel snel leeg.
1 dag gebruikt, met vooral wifi en toepassingen te installeren en einde van de dag helemaal leeg.
Niets gebeld/sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infernix
OK, heb 'm dus vandaag binnen. Ben nog druk aan t experimenteren. 't is RC30 dus kan geen root krijgen momenteel, das wel ff tegenvaller.

T-Mobile nederland sim erin en t werkt direct. Speedtest rapporteert hier in Breda zo'n 1600kbit down, maar slechts 100kbit up. Ik zal 't eens testen op mn Tytn 2 maar volgens mij haal ik daar veel meer download snelheid.

Zal wel weer wat posten als ik verder ben met testen en installen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul_K schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 08:47:
[...]

Hoi Ruud, er zijn heel wat aanwijzingen dat google in Q1 volgend jaar met een eigen soft-keyboard uit gaat komen. En een aantal hackers heeft ook al goede stappen in die richting. Dat wordt nog wat!
Lijkt me helemaal geweldig. Hoop in ieder geval dat ik binnenkort, welk apparaat dan ook, de gelegenheid heb om er even mee te spelen..Of het nu de G1 is (Liefst wel;)) of een andere maakt me niet ontzettend veel uit..

Paul,
Zou je mij even kunnen mailen op info at androidworld.nl

Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:49

verbraakje

🚦

dit ziet er uit als een goede opvolger voor mijn DODE htc 3600 ... Mijn zus vertrekt 5 december naar florida en nu was mijn vraag of ze hem al los verkopen. Ik heb zelf al wat reseach gedaan. Maar begrijp niet echt hoe de site van tmobile in mekaar zit er staat dat hij 170 dollar kost... dit zal waarschijnlijk met ablement zijn. Weet toevallig iemand de vs prijs ? zonder ablement als hij teministe zonder te krijgen is alvast bedankt

sjoerd

[ Voor 6% gewijzigd door verbraakje op 23-11-2008 23:46 ]

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
verbraakje schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:34:
dit ziet er uit als een goede opvolger voor mijn DODE htc 3600 ... Mijn zus vertrekt 5 december naar florida en nu was mijn vraag of ze hem al los verkopen. Ik heb zelf al wat reseach gedaan. Maar begrijp niet echt hoe de site van tmobile in mekaar zit er staat dat hij 170 dollar kost... dit zal waarschijnlijk met ablement zijn. Weet toevallig iemand de vs prijs ? zonder ablement als hij teministe zonder te krijgen is alvast bedankt

sjoerd
Ik heb 'm gisteren gewoon in een echte tmobile shop (dus niet zo reseller) kunnen kopen. Je moet er wel wat moeite voor doen want ze willen hem niet zonder contract verkopen.

Wat je kan doen is de fullprice (399 dollar) met een prepaid (10 dollar) kaartje kopen. Met een beetje geluk kan je hem ook nog in de winkel laten activeren zodat je thuis alleen nog hoeft te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Marzman schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 05:35:
[...]

Ik vind het maar een raar verhaal (niet jouw uitleg, maar die in de link). Omdat Google geen licentie heeft ingekocht mag er geen TomTom op draaien? TomTom* zorgt toch dat er een licentie is voor het gebruik van de kaarten?

(*TomTom of willekeurige andere aanbieder van navigatie-software)
Nou, het is allemaal vrij simpel.
Er mag geen turn-by-turn naviagtie software gemaakt worden op basis van Google Maps.
Er mag best navigatie software geschreven worden voor de Android, maar niet op basis van de kaarten in Google Maps. Gewoon omdat Google dit overeen is gekomen met de leverancier van de kaartinformatie toen ze Google Maps gingen maken. Dit is niet nieuw, maar altijd al geweest met Google Maps.
Daarom was diezelfde kerel dus ook bezig om navigatie software te maken op basis van openstreetmap.org
Daar zit die restrictie namelijk niet op het kaartmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

bedankt falcon4ever

ik ga me zus de opdracht geven dat ze haar charmes in de strijd moet gooien haha. nog wel even 1 ding je zegt dat de telefoon moet worden geactiveerd wat bedoel je daar mee?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
verbraakje schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:31:
bedankt falcon4ever

ik ga me zus de opdracht geven dat ze haar charmes in de strijd moet gooien haha. nog wel even 1 ding je zegt dat de telefoon moet worden geactiveerd wat bedoel je daar mee?

alvast bedankt
hij moet geunlocked worden.
Heel simpel, gewoon een simkaart erin steken en dan vraagt die naar een unlock code, invoeren, klaar! _/-\o_
Heb het zelf moeten doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
verbraakje schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:31:
bedankt falcon4ever

alvast bedankt
M3 SMGII schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:55:
[...]

hij moet geunlocked worden.
Heel simpel, gewoon een simkaart erin steken en dan vraagt die naar een unlock code, invoeren, klaar! _/-\o_
Heb het zelf moeten doen :+
unlocken != activeren.

De eerste keer dat je je telefoon gebruikt moet je hem koppelen aan je gmail account. Hiervoor heb je een simkaart nodig waarbij een abo zit met een dataplan. Aangezien de prepaid (Tmobile amerika) die ik erbij kocht geen dataplan heeft kon ik hem daarmee niet activeren en dus de telefoon niet activeren.

Gelukkig was de verkoper zo vriendelijk om een sim van een demo model erin te stoppen en hem daarmee te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

okej, dus als ik het goed begrijp moet de telefoon eerst geactiveerd worden met een ablement voordat je de prepaid sim van t-mobile kan gebruiken. als ik een nederlandse provider wil gebruiken is dit niet nodig? (behalve die creack / hack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Gister contact opgenomen met T-mobile met betrekking tot de abonnementen die zullen worden gebruikt met de G1, maar hier is helaas nog niets over bekend. Hoop in ieder geval niet dat hij dezelfde abo-vormen gaat krijgen als die van de iPhone.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
verbraakje schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:53:
okej, dus als ik het goed begrijp moet de telefoon eerst geactiveerd worden met een ablement voordat je de prepaid sim van t-mobile kan gebruiken. als ik een nederlandse provider wil gebruiken is dit niet nodig? (behalve die creack / hack)
1. Eerste stap is het unlocken van je phone, dit kan met een willekeurige sim. De unlockcode kan je aanvragen via de bekende sites (IMEI benodigd).

2. Nadat hij is unlocked zul je het toestel moeten activeren. Dit kan helaas niet over wifi dus zul je van je provider de APN settings moeten opzoeken. Meestal heb je bij een prepaid geen datapakket (bij vodafone kan je bijv wel een internet blox voor 30 dagen aanvragen voor je prepaid). Je kan ook gewoon even een simkaart van een vriend met een abbo erin stoppen. Het activeren hoeft namelijk maar 1x te gebeuren (puur inloggen met je gmail account + overige instructies volgen).
Voor zover ik weet is er niet echt een crack/hack voor het activeren beschikbaar, en eigenlijk is het ook helemaal niet nodig aangezien het zo gepiept is.

N.B.: Van een collega hoorde ik dat een Nederlandse T-mobile sim (abo) gewoon werkt op het amerikaanse toestel. Blijkbaar delen ze special codes waardoor je het toestel niet hoeft te unlocken.

[ Voor 7% gewijzigd door falcon4ever op 25-11-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welzo

Welzo

Perfectionist

(jarig!)
Tenminste weer eens wat nieuws over de G1:

http://tweakers.net/nieuw...ting-android-toestel.html

Blijkbaar verkoopt de G1 beter dan verwacht.
Alleen jammer dat dit de releasedatum in nederland/europa niet zal beïnvloeden.
De vraag naar G1's in de VS en het VK beïnvloedt de Nederlandse introductie niet. "Die staat nog gepland op dezelfde datum, ergens in het eerste kwartaal van volgend jaar"
Beetje vaag blijft het ook... "ergens in het eerste kwartaal", dat kan dus in principe van 1 Januari t/m 31 Maart zijn. Als ze nou gewoon een datum noemen. 8)7

Verwijderd

Er zijn enkele telecom sites die Maart 2009 melden. Maar, dus nog steeds Q1;)

• P5ycho
Wat heeft het nu voor nut als je een datum te horen krijgt? Wachten moet je toch gewoon.

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik ga denk ik alvast mijn Vodafone-abo opzeggen. In april loopt hij af, dus komt mooi uit als hij ong in maart uitkomt!

is everything cool?

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

FREAKJAM schreef op donderdag 27 november 2008 @ 12:44:
Ik ga denk ik alvast mijn Vodafone-abo opzeggen. In april loopt hij af, dus komt mooi uit als hij ong in maart uitkomt!
Als je je nummer wilt behouden moet je hem omzetten naar een prepaid. Anders kun je misschien problemen krijgen.

• falcon4ever
Minder speculatie, meer plaatjes :Y) :P

M'n G1 icm een vodafone prepaid:
Afbeeldingslocatie: http://www.multigesture.net/downloads/G1/IMG_0136s.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.multigesture.net/downloads/G1/IMG_0137s.JPG

Thuis WIFI met WPA2:
Afbeeldingslocatie: http://www.multigesture.net/downloads/G1/IMG_0138s.JPG

Nieuwe mail:
Afbeeldingslocatie: http://falcon4ever.pcsx2.net/IMG_0141s.JPG

[ Voor 23% gewijzigd door falcon4ever op 27-11-2008 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

falcon4ever schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:34:
Minder speculatie, meer plaatjes :Y) :P

M'n G1 icm een vodafone prepaid:
[afbeelding]

[afbeelding]

Thuis WIFI met WPA2:
[afbeelding]

Nieuwe mail:
[afbeelding]
nice pics.. ik heb nu nog een vodafone abo.. maar ik twijfel dus om deze op te zeggen en naar t-mobile over te stappen omdat ik niet weet of hij 100% werkt met een vodafone-sim.. weet je hier meer over te vertellen?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

@Falcon
En misschien kun je nog wat vertellen over waar je hem nu precies vandaan hebt gehaald. En wat je gedaan moet hebben om hem werkend te krijgen op Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
@Falcon,

Krijg jij ook steeds een vraag met een system update?Heb jij die geaccepteerd?Ik durf niet echt want ik heb schrik dat die terug gelocked gaat worden met de nieuwe software ofzo.

Is het mogelijk om de taal om te zetten in Nederlands met software of downloads a la Iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balachmar schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 08:10:
@Falcon
En misschien kun je nog wat vertellen over waar je hem nu precies vandaan hebt gehaald. En wat je gedaan moet hebben om hem werkend te krijgen op Vodafone.
Ben ik ook erg nieuwsgierig naar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

ik las op xda de zelfde vraag over die unlock

volgens hun blijft je toestel unlock vrij. mocht hij wel weer gelockt zijn kan jeje telefoon weer unlocken omdat de unlock code verbonden is aan je imei nummer. dus met de zelfde code. ik zal even kijken of ik het topic nog kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik moet trouwens wel overstappen naar T-Mobile, want ik heb weinig zin om het toetsel los te gaan kopen als deze uitkomt in Nederland. Dit wordt gewoon mijn voda-abo opzeggen en een t-mobile abo afsluiten!

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
@Balachmar:
Ik heb 'm in T-mobile store in Austin, TX gehaald omdat ik daar was voor een conferentie (Supercomputing)

@FREAKJAM:
Of je moet wisselen hangt helemaal af van je eigen wensen. Als je het toestel simlock vrij bij vodafone wilt gebruiken, dan zul je hem losmoeten kopen en unlocken. Boeit het je niet om van provider te wisselen, dan zou ik hem gewoon via t-mobile (en een abbo) aangschaffen. Na het unlocken werkt hij overigens met elke provider...

@M3 SMGII:
Ik heb de telefoon gewoon de update gegeven, geen problemen tot dusver. Voor zover ik weet staat de nederlandse taal op de planning (zie android features op de google site).

Wat ik overigens wel op m'n G1 mis is om de route planner gebruik te laten maken van het metric system. Nu geeft hij alles in miles and feet aan :/

Maar voor de rest vind ik het een leuk toestel. Browser (via wifi) gaat best soepel, MSN is werkt heerlijk en email (gmail privé + imap van werk) lukt prima.

Op de marketplace is trouwens Opera Mini Beta uitgekomen. Hoewel ik de inbuild browser beter/lekkerder vind werken is het wel leuk om eens iets anders te proberen.

Om alle vragen in 1x te beantwoorden heb ik even een Q&A gemaakt, hopelijk maakt dit de boel een stuk duidelijker (wellicht handig voor de Openings post?)

Waar kan je een G1 kopen?
Je kan hem kopen in de T-Mobile stores, T-mobile resellers of ebay

Wat kost dat?
Een G1 kost 399 USD zonder tax (dit komt er dus nog altijd bij maar verschilt). Ik raad aan om een G1 alleen te kopen in een officiele T-mobile winkel en dus niet zo'n losse stand in een grote mall (resellers).
Resellers verkopen de G1 voor circa 525 USD wat imo gewoon oplichting is. Ebay is voor mensen die niet naar Amerika gaan misschien ook een optie.

Heeft de G1 simlock?
De G1 komt inderdaad met een simlock. Om je Nederlandse simkaart te kunnen gebruiken kun je een unlock code opvragen bij T-mobile (zeg dat je bijv. naar het buitenland moet) of online via unlock g1.

Overigens heeft een collega aangegeven dat het niet nodig is om de G1 te unlocken als je een Nederlandse T-mobile abbo hebt. De Nederlandse sim wordt zonder problemen geaccepteerd.

Als je niet bij T-mobile zit (zoals ik) maar bijv. bij vodafone, dan zul je dus een code moeten aanvragen of kopen. Na het aanschaffen van de code dien je de amerikaanse tmo sim te vervangen door je nederlandse sim. De G1 detecteerd na een paar seconden dat er een 'verkeerde' simkaart in de telefoon zit en vraagt de gebruiker naar de unlock code. Voer de unlock code in en je kan je G1 nu zonder problemen op elk netwerk gebruiken.

Kan je een G1 los kopen?
Ja dat kan, zelfs in de T-mobile store. Normaal gesproken wordt de G1 alleen verkocht icm een abonnement. Er is echter ook een optie om het toestel los te kopen voor 399 dollar. Dit kost overigens wel wat moeite omdat veel winkels niet bereid zijn hem los te verkopen.
Een optie om de verkoper zo ver te krijgen is door het toestel los te kopen ($399) icm een los prepaid simkaartje (10 usd).

Wat is activeren?
Elke G1 wordt gekoppeld aan je gmail account. Bij de eerste keer dat je het toestel opstart moet je je gmail account opgeven (of je kan er een aanmaken). Nadat je je gegevens hebt ingevoerd word je toestel geactiveerd.

Let op: Je kan het toestel alleen activeren via 3G (grps, umts of w/e) en dus niet via de WIFI. Een prepaid account heeft normaal gesproken geen dataplan. Dit betekend dus dat je hem niet via je prepaid sim kan activeren. Vraag daarom in de T-mobile store of ze hem voor je kunnen activeren (dus je leent tijdelijk hun simkaart zodat je eenmalig kan inloggen).

Na het activeren kan je je tijdelijke T-mobile prepaid er weer in stoppen en gebruik maken van alle functionaliteit. Uiteraard kan je dan alleen via WIFI internetten (en dus niet via 3G).

Updaten, is dat verstandig?
Of updaten verstandig is moet je zelf beslissen. Ik heb mijn telefoon zonder problemen geupdate naar RC30.
Bij het updaten van je OS wordt je toestel niet 'opnieuw' gesimlocked.

Overigens denk ik dat we niet zo bang hoeven te zijn dat google rare fratsen gaat uithalen. Je 'unlocked' hooguit het toestel puur zodat je een sim van een andere provider erin kan stoppen. In tegenstelling tot de iphone doe je namelijk geen Jailbreak.

[ Voor 28% gewijzigd door falcon4ever op 28-11-2008 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Zeer duidelijk.
Bedankt voor je info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
ok thx Falcon!

Werkt de gps bij jou?Als ik die aanzet, dan vind die niks en doet die ook niks. Heeft die dan ingebouwde gps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
M3 SMGII schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 17:23:
ok thx Falcon!

Werkt de gps bij jou?Als ik die aanzet, dan vind die niks en doet die ook niks. Heeft die dan ingebouwde gps?
Zowel GPS als A-GPS (locatie bepaling op basis van de telecom masten) werkt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
falcon4ever schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 18:30:
[...]

Zowel GPS als A-GPS (locatie bepaling op basis van de telecom masten) werkt hier.
met welk programma werk je dan met de GPS (niet de A-gps). Werkt dat op googlemaps?of met TomTom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
M3 SMGII schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 18:36:
[...]

met welk programma werk je dan met de GPS (niet de A-gps). Werkt dat op googlemaps?of met TomTom?
gewoon google maps. Als je die opstart (en je GPS staat aan in settings) dan kan je op "My Location" klikken en hij laat zien waar je zit.

Volgens mij is er trouwens geen tomtom beschikbaar voor de G1? :?

[ Voor 8% gewijzigd door falcon4ever op 28-11-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

Hoezo verschilt de tax overigens. In welke marge moet ik dat dan zien 10% of 20 % verschilt nogal

zelf al iets gevonden :

Value Added Tax (btw)/State Sales Tax
De Verenigde Staten kennen geen btw zoals in Nederland. In de VS is wel sprake van een State Sales Tax, een statelijke belasting bij de verkoop van goederen aan eindgebruikers. De tarieven verschillen per Amerikaanse staat en variëren van 0 procent in staten als Delaware en Oregon tot 7,25 procent in Californië. Dit percentage wordt geheven over de detailhandelswaarde van de goederen. In sommige staten mogen steden ook nog hun eigen percentage aan State Sales Tax toevoegen.

[ Voor 78% gewijzigd door verbraakje op 28-11-2008 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_HD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-06 22:54
Ik ga gewoon afwachten tot hij hier in België uitkomt. Als hij niet veel kost koop ik hem meteen. Anders ga ik eens nadenken om hem te importen.

Radeon HD7970, Core™ i5-3570K, 120G-SSD, Fatal1ty Z77 Performance, 1TB HD103SJ, 8 GB DDR3-1600 Kit, Mugen 2-cooler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welzo

Welzo

Perfectionist

(jarig!)
Hmm, ik hoor wel steeds iedereen over het kopen van de G1 in de VS, maar is het ook mogelijk (of heeft iemand het al geprobeerd) om de G1 in de UK te kopen of vanuit de UK te importeren? Is dit niet goedkoper of betaal je daar juist meer belasting?

[ Voor 6% gewijzigd door Welzo op 29-11-2008 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
@M3 SMGII:
Weet jij misschien hoe je 3G kan uitzetten? Ik heb er namelijk geen optie voor kunnen vinden en om de zoveeltijd zoekt de phone een connectie hier met 3G als ik WIFI niet aan heb staan (of binnenbereik heb).

Aangezien ik (nog) prepaid heb kost dit dus elke keer geld =/...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
falcon4ever schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 01:42:
@M3 SMGII:
Weet jij misschien hoe je 3G kan uitzetten? Ik heb er namelijk geen optie voor kunnen vinden en om de zoveeltijd zoekt de phone een connectie hier met 3G als ik WIFI niet aan heb staan (of binnenbereik heb).

ja je kan de telefoon in 2g mode zetten!
Ik heb geen 3g op mijn telefoon want er verschijnt geen 3G icoon of is dat bij jou ook niet?
Je kan de telefoon op 2g zetten door naar settings->wireless controls->Mobile networks->use only 2G networks!!Dan staat de 3G af en bespaar je ook batterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
verbraakje schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 22:12:
Hoezo verschilt de tax overigens. In welke marge moet ik dat dan zien 10% of 20 % verschilt nogal

zelf al iets gevonden :

Value Added Tax (btw)/State Sales Tax
De Verenigde Staten kennen geen btw zoals in Nederland. In de VS is wel sprake van een State Sales Tax, een statelijke belasting bij de verkoop van goederen aan eindgebruikers. De tarieven verschillen per Amerikaanse staat en variëren van 0 procent in staten als Delaware en Oregon tot 7,25 procent in Californië. Dit percentage wordt geheven over de detailhandelswaarde van de goederen. In sommige staten mogen steden ook nog hun eigen percentage aan State Sales Tax toevoegen.
Ik heb vanuit USA import 31euro moeten betalen aan tax. 8)7 Valt reuzemee vind ik. Ze hebben hem getaxeerd als MP3 speler _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
M3 SMGII schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 10:18:
[...]

ja je kan de telefoon in 2g mode zetten!
Ik heb geen 3g op mijn telefoon want er verschijnt geen 3G icoon of is dat bij jou ook niet?
Je kan de telefoon op 2g zetten door naar settings->wireless controls->Mobile networks->use only 2G networks!!Dan staat de 3G af en bespaar je ook batterij :)
tja, als je 'm op 2G mode zet gaat ie vrolijk verder lopen synchroniseren op GPRS ipv 3G(UMTS) dus dat schiet niet op 8)7 .

Ik heb nu maar een vodafone internetblox genomen zodat ik 1 maandje onbeperkt kan internetten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
falcon4ever schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 20:43:
[...]

tja, als je 'm op 2G mode zet gaat ie vrolijk verder lopen synchroniseren op GPRS ipv 3G(UMTS) dus dat schiet niet op 8)7 .

Ik heb nu maar een vodafone internetblox genomen zodat ik 1 maandje onbeperkt kan internetten :9
hoe weet je dat die aan et het internetten is?Zie je dan een icoontje bovenaan of internet die vanzelf zonder je het ziet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
nog iets ondekt wat vervelend is:
Als die op stil staat trilt die niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

falcon4ever schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 01:42:
@M3 SMGII:

Dat deed Windows mobile bij mij ook, ik heb het maar laten blokkeren bij Vodafoon.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welzo

Welzo

Perfectionist

(jarig!)
M3 SMGII schreef op zondag 30 november 2008 @ 12:22:
nog iets ondekt wat vervelend is:
Als die op stil staat trilt die niet!
Is er geen 'trilstand' dan?

Want het lijkt mij logisch dat die op stil ook niet trilt, dat heb ik tenminste bij mijn huidige mobiel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
Younglink schreef op zondag 30 november 2008 @ 12:30:
[...]

Is er geen 'trilstand' dan?

Want het lijkt mij logisch dat die op stil ook niet trilt, dat heb ik tenminste bij mijn huidige mobiel ook.
nee normaal trilt die als die op stil staat. Maar hij doet het niet. :(
Je kan maar kiezen tussen gewoon of silent mode. Meer heb je niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
M3 SMGII schreef op zondag 30 november 2008 @ 09:37:
[...]

hoe weet je dat die aan et het internetten is?Zie je dan een icoontje bovenaan of internet die vanzelf zonder je het ziet :(
Nou om de zoveeltijd zie je heel kort het 3G logo boven verschijnen.

Daarnaast is er nog iets vreemds, ik heb dan wel het pakket internet blox maar toch "verdwijnt" er tegoed terwijl ik nog niet heb gebeld. Dus ik vermoed dat er betaald wordt voor het synchroniseren van m'n mail/kalender. Volgens mij hebben die gasten van vodafone iets niet goed omgezet ;( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infernix
Hier geen issues met trilstand. ringer volume op 0 en vibrator wordt geaktiveerd bij beller.

Wel baal ik hard van die RC30 update. ik heb echt root nodig :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
infernix schreef op zondag 30 november 2008 @ 16:45:
Hier geen issues met trilstand. ringer volume op 0 en vibrator wordt geaktiveerd bij beller.

Hoezo heb je root nodig dan? Wat zou je er extra mee kunnen?

Voor de devs onderons:

Android software development + debugging on the G1
Win32 development met eclipse:
http://androidcommunity.c...se-g1-development-3328/#9
http://androidcommunity.c...e-g1-development-3328/#10
of http://code.google.com/an...evelopingondevicehardware

Als je netzoals ik vista 64 draait kan je hier de 64b usb drivers downloaden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=446274

Hello world draait hier in iedergeval, hopelijk binnenkort iets leukers :9

@ hieronder: Ja er zit licht onder de toetsen.

[ Voor 5% gewijzigd door falcon4ever op 30-11-2008 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

al gevonden wat ik zocht

[ Voor 86% gewijzigd door verbraakje op 30-11-2008 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

@Falcon
Ik ben zelf ook al bezig met het kijken naar devven voor de android.
Tot nu toe de notepad tutorial doorlopen en hoewel het meteen complex begint. Met de verschillende xml bestanden etc. Zie ik het nut en is het niet heel erg ingewikkeld verder. Ik vind het erg fijn, dat je zo makkelijk apps kan maken voor je telefoon. Ik heb namelijk nog wel wat leuke ideeen met geocaching etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
infernix schreef op zondag 30 november 2008 @ 16:45:

ahzo!!
Dacht dat je die gewoon op stil moest zetten en dat die dan ook trilt. Blijkbaar moet je de volume tot 0 zetten en tot het icoontje van trilstand er staat, dan trilt die pas. Ook wel onhandig.

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Misschien een belangrijk bericht:

Na contact te hebben opgenomen met de vodafone klantenservice over mijn klacht dat er geld van m'n beltegoed verdween terwijl ik de internetblox had aangeschaft werd duidelijk dat dit een hele andere reden had.

Volgens de medewerker stuurt mijn telefoon om de zoveeltijd (en in iedergeval zodra je het toestel aanzet) een SMS bericht naar een Tmo server in amerika:

Een beetje googlen levert dit op:
http://www.google.nl/url?...g2=JHPG4JEHqFy0EiJWR3u1Nw (cached)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=444114 (origineel, lijkt op dit moment offline te zijn)

Het is toch wel erg zuur dat het toestel uit zichzelf SMS berichten loopt te verzenden die 40+ ct per stuk kosten. :( Dus als dat een paar keer per dag gebeurt en één maand lang... dan krijg je dus een flink gepeperde rekening.

Is het iemand al gelukt om dit uit te zetten?

[ Voor 35% gewijzigd door falcon4ever op 01-12-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 17:10

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

falcon4ever schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:14:

Na contact te hebben opgenomen met de vodafone klantenservice over mijn klacht dat er geld van m'n beltegoed verdween terwijl ik de internetblox had aangeschaft werd duidelijk dat dit een hele andere reden had.

Volgens de medewerker stuurt mijn telefoon om de zoveeltijd (en in iedergeval zodra je het toestel aanzet) een SMS bericht naar een Tmo server in amerika:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=444114 (origineel, lijkt op dit moment offline te zijn)

Het is toch wel erg zuur dat ik het toestel uit zichzelf SMS berichten loopt te verzenden die 40+ ct per stuk kosten. :( Dus als dat een paar keer per dag gebeurt en één maand lang... dan krijg je dus een flink gepeperde rekening.

LOL! Echt belachelijk dat is ingebouwd trouwens..

Ik hield dit topic enige tijd in de gaten maar ik ben nu toch overgestapt naar een iPhone. Onlangs heb ik ook een HTC G1 in mijn handen gehad en ik ben toch blij met de keuze van de iPhone. De iPhone vind persoonlijk toch een stuk sneller. Safari laadt de pagina's bijvoorbeeld sneller en ook het bladeren of het moven met de vingers gaat een stuk sneller. De schermopbouw van de HTC G1 is een stuk trager in tegenstelling tot dat bij de iPhone waar volgens mij veel OpenGL wordt gebruikt. Nu weet ik niet of dit door de hardware komt maar volgens mij is deze gelijk. In dat geval zou het om de software moeten gaan die nog onvoldoende is geoptimaliseerd. Jammer want ook de baterij duur van een G1 is ongeveer lang als die van de iPhone terwijl ondanks dat de HTC G1 toch een stuk zwaarder aanvoelde. Wie weet krijgen ze het voor elkaar om Android op de iPhone aan de praat te krijgen gezien de laatste berichtgeving dat Linux nu ook kan booten op een iPhone..

[ Voor 24% gewijzigd door Erhnam op 01-12-2008 14:34 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Erhnam schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:30:
[...]

LOL! Echt belachelijk dat is ingebouwd trouwens..
Is dat zo? Voor een product op de Amerikaanse markt is dit helemaal niet zo verwonderlijk.

De versie die hier uitkomt zal dat echt niet hebben hoor :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

Het is toch wel erg zuur dat het toestel uit zichzelf SMS berichten loopt te verzenden die 40+ ct per stuk kosten. Dus als dat een paar keer per dag gebeurt en één maand lang... dan krijg je dus een flink gepeperde rekening.

lol dat is wel kut maarja moet toch wel uit te zetten zijn. dit zou wel heel vervelend zijn.

dan maar die "gehackte" software er op daarmee lijkt het probleem tijdelijk zijn opgelost

[ Voor 86% gewijzigd door verbraakje op 01-12-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
verbraakje schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:42:
lol dat is wel kut maarja moet toch wel uit te zetten zijn. dit zou wel heel vervelend zijn.

dan maar die "gehackte" software er op daarmee lijkt het probleem tijdelijk zijn opgelost
Tja dat gaat zeker niet werken op m'n amerikaanse RC30 :') ;(

@hieronder, bij welke provider zit je? T-mobile? En kan je ook zien welk nummer het is?

[ Voor 10% gewijzigd door falcon4ever op 01-12-2008 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
falcon4ever schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:14:

Het is toch wel erg zuur dat het toestel uit zichzelf SMS berichten loopt te verzenden die 40+ ct per stuk kosten. :( Dus als dat een paar keer per dag gebeurt en één maand lang... dan krijg je dus een flink gepeperde rekening.

ah dus toch zoiets raars. Ik krijg elke morgend als ik mijn gsm aanzet een bericht dat de sms niet afgeleverd kan worden. En dit elke dag als ik hem aanzet 's morgens. Ik krijg zo wel 3-4 sms'en. Maar gelukkig moet ik niets betalen omdat de sms niet aankomt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

falcon4ever schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:08:
[...]

Tja dat gaat zeker niet werken op m'n amerikaanse RC30 :') ;(

@hieronder, bij welke provider zit je? T-mobile? En kan je ook zien welk nummer het is?
hoezo gaat dit niet werken dan? is de americaanse niet the flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
verbraakje schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:43:
[...]

hoezo gaat dit niet werken dan? is de americaanse niet the flashen?
RC30 heeft geen root access dus die kan je niet met een custom fw flashen (RC30 minus myfaves).

Zo te zien heb ik bij vodafone wel een probleem aangezien ik _wel_ voor deze (onzichtbare) smsjes dien te betalen. De klantenservice kon mij helaas ook niet verder helpen, ik hoopte dat er nog iets bestond als uitgaande berichten te blokkeren maar dat kan helaas niet. Dus het is dus maar afwachten tot iemand een patch er voor maakt ;( die op RC30 werkt.

[ Voor 41% gewijzigd door falcon4ever op 01-12-2008 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infernix
falcon4ever schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:46:
[...]

RC30 heeft geen root access dus die kan je niet met een custom fw flashen (RC30 minus myfaves).
En daarom heb ik er nog een besteld met RC28. Laten checken door verkoper of ik wel de juiste firmware heb voordat ik 'm heb laten opsturen. Als je dan root hebt, kun je myfaves er gewoon af halen en heb je dit hele probleem niet. Andere voordelen van root: debian op je G1 erbij draaien, zelf bluetooth DUN+ iptables opzetten voor fatsoenlijke tethering, browser cache op sdcard, market cache op sdcard etc. En als je een beetje handig bent dan compileer je zelf je apps voor ARM en kun je draaien wat je wilt.

Overigens is er nog geen sprake van flashen in traditionele zin. Men is er nog niet in geslaagd om via de SD card de complete NAND flash te herschrijven. Wat je kunt doen is de updates van Google aanpassen en op die manier hun updates negeren en alleen je eigen updates uitvoeren.

Dus wellicht binnenkort een G1 over met RC30, iemand interesse? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

falcon4ever schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:46:
[...]

Zo te zien heb ik bij vodafone wel een probleem aangezien ik _wel_ voor deze (onzichtbare) smsjes dien te betalen. De klantenservice kon mij helaas ook niet verder helpen, ik hoopte dat er nog iets bestond als uitgaande berichten te blokkeren maar dat kan helaas niet. Dus het is dus maar afwachten tot iemand een patch er voor maakt ;( die op RC30 werkt.
Kun je niet gewoon dat nummer laten blokkeren? Dat kan met gewone telefoonnummers toch ook, dan moet dat ook met sms kunnen. In zo'n geval zou je dan ook niet meer hoeven te betalen voor de falende smsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
ik heb het geprobeerd met een T-Mobile kaart van Nederland. Met een Vodafone ook geprobeerd, maar daar ging elke keer 1eur van de kaart af, dus waarschijnlijk stuurde die sms'en zonder dat ik het wist.
Nu steekt er een Proximus Sim in van Belgie en het nr dat verschijnt is 0473600603.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Balachmar schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 08:16:
[...]

Kun je niet gewoon dat nummer laten blokkeren? Dat kan met gewone telefoonnummers toch ook, dan moet dat ook met sms kunnen. In zo'n geval zou je dan ook niet meer hoeven te betalen voor de falende smsen.
Ik heb gisteravond hierover contact gehad met de vodafone klantenservice.

Er zijn hierbij 2 problemen:
1. Het blijkt dat je alleen inkomend (sms) verkeer kan laten blokkeren en niet uitgaand (spam preventie).
2. Bij mij worden de (uitgaande) SMSjes niet als faalend gemarkeerd. Op het toestel merk je niet dat er smsjes worden verzonden of mislukken.
3. De vodafone klantenservices was vrij bot en zei dat prepaid klanten minder rechten hebben dan abonnees. Waarbij ze aangaf dat als ik inkomend verkeer wou blokken dat ik dan een abo moet zijn. :S
4. Daarnaast konden ze mij ook niet vertellen naar welk nummer er smsjes worden verzonden :/
5. Ik heb wel lichtelijk spijt dat ik de officiele RC30 update erop heb gezet, maar aan de andere kant vind ik het vreemd dat een toestel zomaar 'geheime' smsjes kan en mag versturen.

[ Voor 14% gewijzigd door falcon4ever op 02-12-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007

MsG

Forumzwerver

Als ik overal zo lees over "gehackt" "custom dit, custom dat" is android dus helemaal niet hét systeem waar je alles zelf mee kan en controle hebt over je telefoontje, maar gewoon another phone OS, waar zoals bij vele andere OS-en mensen zelf programma'tjes schrijven. Of is dit te kort door de bocht?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

falcon4ever schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:45:
[...]

Ik heb gisteravond hierover contact gehad met de vodafone klantenservice.

Er zijn hierbij 2 problemen:
1. Het blijkt dat je alleen inkomend (sms) verkeer kan laten blokkeren en niet uitgaand (spam preventie).
2. Bij mij worden de (uitgaande) SMSjes niet als faalend gemarkeerd. Op het toestel merk je niet dat er smsjes worden verzonden of mislukken.
3. De vodafone klantenservices was vrij bot en zei dat prepaid klanten minder rechten hebben dan abonnees. Waarbij ze aangaf dat als ik inkomend verkeer wou blokken dat ik dan een abo moet zijn. :S
4. Daarnaast konden ze mij ook niet vertellen naar welk nummer er smsjes worden verzonden :/
5. Ik heb wel lichtelijk spijt dat ik de officiele RC30 update erop heb gezet, maar aan de andere kant vind ik het vreemd dat een toestel zomaar 'geheime' smsjes kan en mag versturen.
Als ze niet kunnen zeggen waarnaar je smst, hoe kunnen ze er dan geld voor vragen?
Beetje een raar verhaal. (ik geloof jou wel, maar ik geloof de helpdesk niet)
Waarschijnlijk is dat contact best ergens goed voor (zal T-movile USA wel nuttig vinden) Voor Android OS maakt het niets uit. Maar ik vind inderdaad wel dat je zoiets nog uit moet kunnen zetten. Of toch zeker wel laten blokkeren bij je provider!
Ik wacht in ieder geval wel ff op de NL versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

MsG schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:13:
Als ik overal zo lees over "gehackt" "custom dit, custom dat" is android dus helemaal niet hét systeem waar je alles zelf mee kan en controle hebt over je telefoontje, maar gewoon another phone OS, waar zoals bij vele andere OS-en mensen zelf programma'tjes schrijven. Of is dit te kort door de bocht?
Het OS is open, maar dat betekent niet zomaar dat je ook nieuwe osen op je telefoon kan zetten. Dit kan HTC beperken of T-mobile.
Als je een echt open platform zoekt, zul je naar openmoko moeten kijken. Duurt niet lang voordat Android daar op zal draaien. (Sterker nog het draait al wel, maar de telefoon mist een hardware toetsenbord en android mist nog een software toetsenbord). http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1287529/0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Balachmar schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:15:
[...]

Als ze niet kunnen zeggen waarnaar je smst, hoe kunnen ze er dan geld voor vragen?
Beetje een raar verhaal. (ik geloof jou wel, maar ik geloof de helpdesk niet)
Waarschijnlijk is dat contact best ergens goed voor (zal T-movile USA wel nuttig vinden) Voor Android OS maakt het niets uit. Maar ik vind inderdaad wel dat je zoiets nog uit moet kunnen zetten. Of toch zeker wel laten blokkeren bij je provider!
Ik wacht in ieder geval wel ff op de NL versie.
De klantenservice die ik maandag ochtend sprak was overigens een stuk vriendelijker die vertelde dat het inderdaad wel eens voor kwam dat telefoontjes met het 'thuisfront' communiceren ivm updates. Als voorbeeld gaf ze bepaalde type nokia's en htc's.

Het is puur de mevrouw die mij gisteravond te woord stond die vrij vervelend deed.

Volgens de vrouw van maandag ochtend gaf het systeem (bij prepaid klanten) alleen aan dat er smsjes worden verzonden (en hoelaat) maar er word niet bijgehouden naar wie.

Voor mij zijn er dus waarschijnlijk nog 2 opties:
1. Wachten op root access zodat ik myfaves uit kan zetten
2. Overstappen van vodafone naar tmobile aangezien bij tmo de smsjes blijkbaar geen kwaad (== kosten) doen.

Het enige wat mij weerhoud om naar tmo te gaan is de internet snelheid. Bij vodafone krijg je onbeperkt 3.6Mbit voor 9,95 bij tmo maar 384kbit voor dezelfde prijs (per maand). Voor € 14,95 zit je op 1 Mbit (niet onbeperkt en zelfs met een snelheidsverlaging na 2 GB)...
Volgens de speedtest die ik gisteren heb gedaan op m'n foon haal ik bij vodafone circa 900 kbps... (http://i.dslr.net/iphone_speedtest.html klik op 3g)

Overigens is het nummer waarnaar G1 berichten stuurt 453:
1. http://forum.xda-develope...ad.php?t=444114&page=5#46
2. http://www.htcwiki.com/th...invalid+SMS+number?t=anon

[ Voor 6% gewijzigd door falcon4ever op 02-12-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

Balachmar schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:17:
Als je een echt open platform zoekt, zul je naar openmoko moeten kijken. Duurt niet lang voordat Android daar op zal draaien. (Sterker nog het draait al wel, maar de telefoon mist een hardware toetsenbord en android mist nog een software toetsenbord).
Als het goed is, is daar sinds gisteren een nieuwe image voor beschikbaar, met soft keyboard. Heb nog geen tijd gehad om het te checken...
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Abo's, levertijden en andere koopdingen mbt de G1 horen niet in dit topic thuis! Dat soort zut mag allemaal hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1327340