M3: alle rode delen zijn (linux) commandos die je zelf in de console (van je telnet client) moet typen.
Staat op de roadmap voor Q1 2009. Als je in de source kijkt zie je dat er voor een aantal dingen al wel Nederlandse strings zijn, maar nog niet voor alles.M3 SMGII schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:06:
Weet er iemand wanneer Nederlandse taal uitkomt voor de G1. Engels is wel ok, maar vind nl fijner om mee te werken
Omdat er voor RC29 exploits zijn waardoor de eigenaar root kan worden. Dat betekent (IIRC) bijvoorbeeld ook (IIRC) dat je de engineering bootloader erop kan gooien, waardoor je kan experimenteren met het platform en basis apps kunt vervangen.Maverick schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:31:
kan iemand een niet G1 bezitter vertellen waarom je van RC30 naar 29 zou willen downgraden?
Rustacean
is de batterij beter met RC8?
Ik draai nu op RC29 en heb het gevoel dat die langer meegaat dan op RC30
Ik draai nu op RC29 en heb het gevoel dat die langer meegaat dan op RC30
ben hem ook aan het updaten maar werkt niet zo goed.
Bij het update.zip-file krijg ik E: Can't open /sdcard/update.zip
Er staat wel netjes "android system recovery utility using testkeys maar daaronder E:Can't open /cache/recovery/command
Bij het update.zip-file krijg ik E: Can't open /sdcard/update.zip
Er staat wel netjes "android system recovery utility using testkeys maar daaronder E:Can't open /cache/recovery/command
dat had ik ook de eerste keer..ga naar je computer.. naar je sd kaart... daar staat update.zip... rechtermuisknop. naam weizigen en haal dat Punt zip weg. start nu je phone op in recovery mode .. volg weer precies wat je had gedaan nu zou hij het moeten doen
Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
ok bedankt!
Hij doet het nu idd! .zip moet weg en dan doet hij het
Is al klaar nu. Staat nu op RC8!!
Hij doet het nu idd! .zip moet weg en dan doet hij het
Is al klaar nu. Staat nu op RC8!!
pff de echte tweakert heeft toch standaard 'verberg bekende extensies' uitstaan in verkenner
ben dan ook geen echte tweaker, nog noobfalcon4ever schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:36:
pff de echte tweakert heeft toch standaard 'verberg bekende extensies' uitstaan in verkenner
heb je ook die cupcake geinstalleerd?
nee,wat is die cupcake en waarvoor dient die
cupcake is een nieuwe branch van het Android OS met veel verbeteringen. Het is alleen nog wel beta spul dus voor normaal gebruik zou ik het niet aanraden.M3 SMGII schreef op maandag 05 januari 2009 @ 09:49:
[...]
nee,wat is die cupcake en waarvoor dient dieHeb alleen de RC8 erop gezet.
Met cupcake zijn er toch problemen met een aantal binaries, die nog geupdate moeten worden. En die zou Google dan nog vrij moeten geven. Alleen is er nog een probleem hoe dat licentie technisch moet ofzo.
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Ah oke bedankt over de info van de cupcake... daar mag google wel mee opschieten.
Nu heb ik nog een vraag iedere keer als ik wel wil typen komt er we'll te staan weet iemand hoe ik dat uitzet?
Ook hoop ik dat google snel de widgets vrij geeft.
Nu heb ik nog een vraag iedere keer als ik wel wil typen komt er we'll te staan weet iemand hoe ik dat uitzet?
Ook hoop ik dat google snel de widgets vrij geeft.
Om dat te fixen ga je naar:
Settings
Text settings
Auto replace vink je uit.
Settings
Text settings
Auto replace vink je uit.
thanks
hoera, heb een witte besteld
Is op komst naar hier.
Is op komst naar hier.
Dit keer wel in de UK?M3 SMGII schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 07:17:
hoera, heb een witte besteld![]()
Is op komst naar hier.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Dat maakt nu natuurlijk niets meer uit...M3 SMGII schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:29:
ja dit keer UK. goed of niet goed?
In de states zijn ze duurder en de pond staat laag, dus zeker goed. Of het goed is dat je 2 androids in korte tijd koopt dat is dan weer wat andersM3 SMGII schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:29:
ja dit keer UK. goed of niet goed?
Nee de andere is verkocht é, anders had ik er zeker geen gaan kopen.P5ycho schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:00:
[...]
In de states zijn ze duurder en de pond staat laag, dus zeker goed. Of het goed is dat je 2 androids in korte tijd koopt dat is dan weer wat andersKoopziek?
In states zijn ze idd duurder en pond staat laag. Daarom heb ik hem ook in UK gekocht.
Nu ze jailbraked zijn, maakt het dus niets uit of ik ze in UK of USA koop? Kan ze alle 2 RC8 of RC30 maken?
Het belangrijkste is dat die wit is
Ja, dat kan. RC8 doen dus, dan heb je geen myfaves
Het is 'jailbroken'
to break, niet to brake
Het is 'jailbroken'
to break, niet to brake
P5ycho schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:53:
Ja, dat kan. RC8 doen dus, dan heb je geen myfaves
Het is 'jailbroken'
to break, niet to brake
gejailbreakt. Het wordt als nederlands werkwoord vervoegd. Verder niets toe te voegen aan het topic hoor, maar als mensen andere mensen fout gaan corrigeren, dan gaat het altijd jeuken bij mij. Dan maar wat karma punten inleveren.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Is er een winkel die hem verkoopt in de UK? Ik zit erg te twijfelen over de dev phone maar de verzendkosten zijn zo hoog
Prima dat nederlands vervoegen de regels zijn, maar het klinkt voor geen meteru_nix_we_all schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:52:
[...]
gejailbreakt. Het wordt als nederlands werkwoord vervoegd. Verder niets toe te voegen aan het topic hoor, maar als mensen andere mensen fout gaan corrigeren, dan gaat het altijd jeuken bij mij. Dan maar wat karma punten inleveren.![]()
Mensen die een UK G1 willen: Ebay.co.uk. Voor 225-250 euro. Zelf even jailbreaken, Devphone bootloader erop, RC8 met root, klaar!
[ Voor 11% gewijzigd door P5ycho op 07-01-2009 19:31 ]
Ik heb hetzelfde probleem maar daarvoor is er de wirecard. Toch zou ik liever een telefoon van 400 dollar kopen met 30 dollar verzendkosten dan met 172 dollar verzendkosten...
Hoe werkt dat?Ken ik nietVintendo schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:31:
Ik heb hetzelfde probleem maar daarvoor is er de wirecard. Toch zou ik liever een telefoon van 400 dollar kopen met 30 dollar verzendkosten dan met 172 dollar verzendkosten...
De goedkoopste die ik ben tegengekomen is toch rond de 270pond hoor. Das nog altijd min. 300eurP5ycho schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:29:
[...]
Prima dat nederlands vervoegen de regels zijn, maar het klinkt voor geen meterHet ging me meer om het remmen vs breken.
Mensen die een UK G1 willen: Ebay.co.uk. Voor 225-250 euro. Zelf even jailbreaken, Devphone bootloader erop, RC8 met root, klaar!
edit1: had het over de witte, maar de zwarte kan je idd wel denk voor prijs rond 250eur vinden(gebruikt dan wel)
edit2: de mijne is nog niet unlocked omdat die Brand new is. Dus moet eerst ook op zoek naar een unlockcode
[ Voor 18% gewijzigd door M3 SMGII op 07-01-2009 20:29 ]
De prijs vind ik wel meevallen op ebay, aangezien je de devphone, nieuw, voor 400 euro hebt...
Wirecard is een soort paypal, je zet er tegoed op en dan heb je een maestro debit card...
Wirecard is een soort paypal, je zet er tegoed op en dan heb je een maestro debit card...
ik zou eerst even de prijzen in nederland afwachten.
waarschijnlijk worden die MORGEN BEKEND GEMAAKT
waarschijnlijk worden die MORGEN BEKEND GEMAAKT
Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart
Beste mensen,
Zelf heb ik even nu niet wel hier, maar bij engadget staat een handson filmpje over de Kogan Agora.
(niet van engadget zelf helaas, maar deze komt nog als het goed is)
Even de recenties afwachten, maar voor +/- 300 euro hebt je toch een top telefoon lijkt mij (in iedergeval qua specs).
Maar vraagje aan de Android gebruikers:
- Zijn er al veel (leuke) programma's voor android?
- Heb je perse een data abonnement nodig?
- zijn er goed applicaties voor de GPS? (routeplanner of zo?)
Zelf heb ik even nu niet wel hier, maar bij engadget staat een handson filmpje over de Kogan Agora.
Even de recenties afwachten, maar voor +/- 300 euro hebt je toch een top telefoon lijkt mij (in iedergeval qua specs).
[ Voor 10% gewijzigd door stimpyrulez op 08-01-2009 08:21 ]
1)stimpyrulez schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 07:29:
1 Zijn er al veel (leuke) programma's voor android?
2 Heb je perse een data abonnement nodig?
3 zijn er goed applicaties voor de GPS? (routeplanner of zo?)
Jazeker, er zijn een aantal aardige gratis spelletjes.
BrainGenius voor een braintrainer
Bonsai blast voor een zuma achtig spelletje
Vind ikzelf allebei erg goed.
2)
Nou, voor het activeren moet hij wel eenmalig een dataverbinding hebben. Maar dit kan dus ook wel ff via je gewone abo. Verder gebruik ik hem nu al een paar weken, waarbij ik geen data netwerk aan heb staan. Ik sync thuis via wifi. Alleen maps enzo werkt dan natuurlijk ook alleen maar als je wifi hebt.
En er zijn gewoon teveel leuke dingen te doen met een internet verbinding. Maar je hebt hem dus niet perse nodig.
3)
Het valt mij nog tegen wat voor apps er zijn voor GPS. Er bestaat andnav2 die via openstreetmaps.org aan zijn kaartinfo komt. Maar volgens mij heeft die een dataverbinding nodig, waardoor hij waardeloos is in het buitenland. (en mensen zeggen dat de iconen bagger zijn, maar dat boeit mij weer minder.) Ik heb hem alleen nog niet getest.
Ikzelf wil misschien een project op gaan zetten voor een OSS geocache app. Maar ik heb op het moment nog niet veel tijd.
Ik verwacht trouwens wel dat er navigatiesoftware voor de android komt, want er zullen zoveel telefoons komen met android, dat tomtom er niet echt omheen kan. Of garmin die laatst ook is toegetreden tot de openhandset alliance.
Er zijn genoeg leuke appsstimpyrulez schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 07:29:
Beste mensen,
Nog een paar interessante links:
Online de android market bekijken (aTrackDog):
http://atrackdog.a0soft.com/intro.php
http://atrackdog.a0soft.com/topapps.php (top 100)
http://atrackdog.a0soft.com/search.php (search)
aTrackDog is ook als android app beschikbaar en maakt het makkelijker om te kijken of de apps op je G1 een update hebben.
Online android apps bekijken (inclusief comments
http://www.cyrket.com/
Ik zag trouwens dat sinds gisteren de buienradar ook op de market place beschikbaar is gemaakt.
Nog een tip:
Uitzending gemist werkt perfect hier met de G1:
URL: http://m.uitzendinggemist.nl
Als je er met je browser heen gaat krijg je een overzicht van recente tv programma's. Streaming video werkt hier prima!
Heren bedankt voor de antwoorden!Balachmar schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 08:54:
[...]
2)
Nou, voor het activeren moet hij wel eenmalig een dataverbinding hebben. Maar dit kan dus ook wel ff via je gewone abo. Verder gebruik ik hem nu al een paar weken, waarbij ik geen data netwerk aan heb staan. Ik sync thuis via wifi. Alleen maps enzo werkt dan natuurlijk ook alleen maar als je wifi hebt.
En er zijn gewoon teveel leuke dingen te doen met een internet verbinding. Maar je hebt hem dus niet perse nodig.
nog effe vraagje, dat activeren heb je alleen nodig voor de G1? Of altijd voor een android telefoon?
Je moet je 1x aanmelden met je gmail account, dus dat is maar 1x nodig (evt kan je een andere sim daarvoor gebruiken).stimpyrulez schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:41:
[...]
Heren bedankt voor de antwoorden!
nog effe vraagje, dat activeren heb je alleen nodig voor de G1? Of altijd voor een android telefoon?
Laatste keer dat ik de specs van de agora bekeek, zag ik een schermresolutie van 240x320.stimpyrulez schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 07:29:
Beste mensen,

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Ja dat weet ik dus ook niet?u_nix_we_all schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:25:
[...]
Laatste keer dat ik de specs van de agora bekeek, zag ik een schermresolutie van 240x320.En ik vind dat een beetje magertjes, ik vraag me af of bijv. navigatie daar een beetje op te doen is. En hetzelfde geldt voor browsen, filmpjes etc.
Dat zien we wel als hij uit is en er een "fatsoenlijke" review van komt.
Tevens zijn er nokia telefoons (zelfs 1 die er heel erg op de Agora lijkt) en die heeft eenzelfde resolutie.
En vraag me af of het echt storend is?
[ Voor 13% gewijzigd door stimpyrulez op 08-01-2009 12:16 ]
Tja, die resolutie is de helft van wat een G1 heeft:

en slechts een kwart van wat mijn Neo Freerunner heeft:

De Kogan:

Je ziet dat er zelfs op het "home" scherm al nauwelijks ruimte is voor de tab met de programma's. Maar inderdaad, ben ook wel benieuwd naar ervaringen

en slechts een kwart van wat mijn Neo Freerunner heeft:

De Kogan:

Je ziet dat er zelfs op het "home" scherm al nauwelijks ruimte is voor de tab met de programma's. Maar inderdaad, ben ook wel benieuwd naar ervaringen
Trouwens over uitzendinggemist. Werkt inderdaad heel goed.
En als je lam bent als ik kun je er ook een snelkoppeling naar maken op een van je homescreens.
En als je lam bent als ik kun je er ook een snelkoppeling naar maken op een van je homescreens.
Kun je uitleggen hoe dit precies werkt?Vintendo schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:31:
Ik heb hetzelfde probleem maar daarvoor is er de wirecard.
[ Voor 18% gewijzigd door FriXion op 08-01-2009 20:40 ]
Een quote van de Wirecard site
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd...Wirecard kunt u wereldwijd bij miljoenen verkopers snel en veilig betalen. Namelijk overal waar MasterCard wordt geaccepteerd.
Zo werkt het:
• Onmiddellijk nadat u uw eerste storting met Wirecard heeft gedaan, toont uw Wirecard-rekening de gegevens van uw persoonlijke virtuele MasterCard. Deze gegevens bestaan uit een creditcardnummer, vervaldatum en ID-nummer van de kaart; alle gegevens die u nodig hebt om aankopen te doen op internet.
• In miljoenen internetwinkels en op entertainment websites kunt u nu MasterCard selecteren als uw gewenste betaalmethode. U vult de gegevens in van uw Wirecard om het betaalproces te voltooien. En dat is alles!
Ja dat had ik al gelezen en ik had ook al een account gemaakt enzo, maar het blijft me een beetje onduidelijk. Het is btw ook al niet meer nodig aangezien ik de G1al op een andere manier gekocht heb.
Ik had het ook nog niet geporbeerd. Het leek me handig voor de G1. Even uit intresse waar heb jij hem gehaald?
Verwijderd
Op het moment heb ik een Ericsson T39m baksteen die aan een upgrade toe is.
Drie functies die ik veelal gebruik, en ik zeker wil kunnen blijven gebruiken:
-Via iSync met mijn Macbook over Bluetooth mijn contacten en kalender synchroniseren
-Via "Network > Bluetooth > Connect" op mijn Macbook de internetverbinding van mijn GSM gebruiken
-Timer-functie voor de oven (als ik een pizza bak) en een alarm functie
De laatste functionaliteit zal er vast wel op zitten, maar ik kan niks vinden over de eerste twee. Is er iemand met Mac OS X die bovenstaande al werkend heeft gekregen? In dit topic kon ik het niet terugvinden.
Drie functies die ik veelal gebruik, en ik zeker wil kunnen blijven gebruiken:
-Via iSync met mijn Macbook over Bluetooth mijn contacten en kalender synchroniseren
-Via "Network > Bluetooth > Connect" op mijn Macbook de internetverbinding van mijn GSM gebruiken
-Timer-functie voor de oven (als ik een pizza bak) en een alarm functie
De laatste functionaliteit zal er vast wel op zitten, maar ik kan niks vinden over de eerste twee. Is er iemand met Mac OS X die bovenstaande al werkend heeft gekregen? In dit topic kon ik het niet terugvinden.
Nu synchroneert ie alleen contacten met gmail.
Je kan zelf via wifi je internet verbinding van je android telefoon delen als je root hebt.
timer functie zit er inderdaad ook op.
Je kan zelf via wifi je internet verbinding van je android telefoon delen als je root hebt.
Zijn er al wel tooltjes doe de contacten en agenda's kan synchonisren met outlook?Balachmar schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:12:
Nu synchroneert ie alleen contacten met gmail.
Wat das wel handig als je een nieuwe telefoon hebt, dan ben ik namelijk snel klaar met nummers toevoegen (contacten)
Niet dat ik weet, maar ik heb een sync tool gebruikt van google, om van outlook naar gmail te gaan. Zo heb ik mijn kalender en contact personen mee kunnen nemen.stimpyrulez schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:27:
[...]
Zijn er al wel tooltjes doe de contacten en agenda's kan synchonisren met outlook?
Wat das wel handig als je een nieuwe telefoon hebt, dan ben ik namelijk snel klaar met nummers toevoegen (contacten)
Spanning Sync is geloof ik een goede tool om Mac-dingen te syncen met Google-dingen. Waarna ze weer gesynchroniseerd kunnen worden met je Android-gebaseerde telefoon, natuurlijk.
Rustacean
http://androidguys.com/?p=3318 <- skype komt naar android
! Goedkoop bellen dus via VOIP.
Via een inkoopactie, maar die is al verlopenVintendo schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:54:
Ik had het ook nog niet geporbeerd. Het leek me handig voor de G1. Even uit intresse waar heb jij hem gehaald?
falcon4ever schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:02:
http://androidguys.com/?p=3318 <- skype komt naar android! Goedkoop bellen dus via VOIP.
Geen VoIP dus, maar het zelfde principe als iSkoot. En ik ga weer verder met wachten op een fatsoenlijke SIP applicatie.¹ We recommend you don’t use Skype on your mobile when you’re travelling abroad. Your operator may charge you all sorts of additional roaming costs, which can really add up quickly. Find out more. Calls to phones, mobiles or any of your Skype contacts via Skype are only available in Australia, Brazil (Rio de Janeiro & Sao Paulo), Denmark, Estonia, Finland, New Zealand, Poland, Sweden, the United States and the UK.
Wat is de ervaring met de batterij? Ik heb gelezen dat hij geeneens 3 uur meegaat
maar dat lijkt me overdreven. Leuke actie van t-mobile trouwens, gratis web 'n walk bij relax 300.

Die had ik ook niet nodig hoor... Als ik data wil hebben gebruik ik echt alleen WLAN, want data is met mijn abonnement extreem duur. Werkt prima, maar ik wil idd wel een keer uit gaan zoeken hoe ik 2G/3G data goed aan de praat krijg. De combinatie Maps+GPS lijkt me toch wel erg handig.Balachmar schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 08:54:
2)
Nou, voor het activeren moet hij wel eenmalig een dataverbinding hebben.
Street View in compass mode is trouwens ook wel erg gaaf. Het voelt echt bijna alsof je gewoon in die straat rondloopt...
Batterij is niet zo geweldig, maar dat is momenteel nog lastig te beoordelen omdat ik er veel meer mee speel dan ik over een paar weken zal doen.
[ Voor 10% gewijzigd door lintux op 10-01-2009 14:53 ]
Iemand al de RC8 v1.3.1 opgezet?
Denk dat de meesten nog onder v1.2 draaien of vergis ik mij?
ik heb die downgrade van falcon4ever gevolgd heb eigenlijk geen idee welke versie dat was
Staat op m'n todo lijstjeM3 SMGII schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:21:
Iemand al de RC8 v1.3.1 opgezet?
@verbraakje: als je mijn tutorial hebt gevolgd zit je op RC8 met versie v1.3
ah dan is dat de laatste of is er nog verschil tussen v1.3 en v1.3.1?falcon4ever schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:18:
[...]
Staat op m'n todo lijstje.
@verbraakje: als je mijn tutorial hebt gevolgd zit je op RC8 met versie v1.3
Uiteraard is er een (minor) verschil: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=466174M3 SMGII schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:36:
[...]
ah dan is dat de laatste of is er nog verschil tussen v1.3 en v1.3.1?
Is er iemand die weet hoe je de autorotation van "Browser" aanzet. Heb op internet wat gezocht en heb een zip-file gedownload. Maar de uitleg van hoe je het installeert is mij wat vaag.
mss Falcon4ever
mss Falcon4ever

Ik ben je moe... google niet:M3 SMGII schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:27:
Is er iemand die weet hoe je de autorotation van "Browser" aanzet. Heb op internet wat gezocht en heb een zip-file gedownload. Maar de uitleg van hoe je het installeert is mij wat vaag.
mss Falcon4ever
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=456086
ja heb ik ook gevonden. Maar die commands snap ik niet waar je die moet intypen. ADB?falcon4ever schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:58:
[...]
Ik ben je moe... google niet:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=456086
adb is een programma (zit in de android sdk in de map tools) waarmee je files op je G1 kan zetten of eraf kan halen.M3 SMGII schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 08:24:
[...]
ja heb ik ook gevonden. Maar die commands snap ik niet waar je die moet intypen. ADB?
Ben je op de G1 gebonden aan 't uitschuifbare toetsenbord om nummers en smsjes in te voeren of is er ook een virtueel toetsenbord zoals andere HTC's en Samsungs o.a. hebben?
Momenteel nog niet als je hem in de winkel koopt, maar er zijn al mensen die hier software voor hebben geschreven. Binnenkort zal er wel een virtueel toetsenbord beschikbaar zijn voor alle applicaties.hatsjoe123 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 16:38:
Ben je op de G1 gebonden aan 't uitschuifbare toetsenbord om nummers en smsjes in te voeren of is er ook een virtueel toetsenbord zoals andere HTC's en Samsungs o.a. hebben?
De G1 is ook niet mooi, maar deze telefoon is wel HEEL erg lelijk!fb_slim schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:14:
Exeda al gezien?
[afbeelding]
Specs: http://www.exedamobile.co...MrT-cH4i5gCFQFqxwod2HPLkQ
Wel grappig dat er een extra touchpad op zit, zodat je niet met je vinger in de weg zit zodat je niet kan zien waar je op drukt
Die exeda ziet er qua specs wel heel erg OK uit, maar ik vraag me af of die vorm handig is
En als je hem probeert op te vouwen breekt hij vast doormidden
dat plaatje is een mock-up denk ik, volgens de specs zou het scherm VGA moeten zijn, en dan is het klokje een heel stuk kleiner
En als je hem probeert op te vouwen breekt hij vast doormidden
dat plaatje is een mock-up denk ik, volgens de specs zou het scherm VGA moeten zijn, en dan is het klokje een heel stuk kleiner
[ Voor 12% gewijzigd door u_nix_we_all op 14-01-2009 17:34 ]
VGA zou ook 320x200 kunnen zijn (bron)u_nix_we_all schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:33:
[ Voor 0% gewijzigd door KnEuTeR op 14-01-2009 19:33 . Reden: typo ]
Voor zover ik weet, spreekt men bij mobile apparaten over QVGA (Quarter) voor 320x240, HVGA (Half) voor 480x320 en VGA is toch altijd 640x480.
Ook jouw bron heeft het nergens over een VGA-standaard van 320x300, een resolutie die ik nog nooit tegengekomen ben. Misschien bedoel je 320x200, maar dat is een breedbeeld verhouding, en dat klopt ook niet met het plaatje. Anyway, dit gaat een beetje off-topic. Straks kent iedereen me hier alleen maar als die gast die altijd over schermresolutie loopt te zaniken
Edit: Laat ik ook nog eens wat nuttigs toevoegen:
Hatsjoe123 schreef:
Ik weet niet in hoeverre de ontwikkelingen van de open-source android ook weer beschikbaar komen in de firmware voor de G1, maar op mijn openmoko (die heeft geen hardware tb) met android is het on screen keyboard nog niet echt bruikbaar. Telkens als er een window is waar je iets moet invoeren, springt dat venster naar de voorgrond, en kun je niet meer bij je virtuele toetsenbord. In sommige andere applicaties werkt het wel, maar net als je hem echt nodig hebt, werkt het niet.Ben je op de G1 gebonden aan 't uitschuifbare toetsenbord om nummers en smsjes in te voeren of is er ook een virtueel toetsenbord zoals andere HTC's en Samsungs o.a. hebben?
[ Voor 31% gewijzigd door u_nix_we_all op 14-01-2009 18:28 ]
er zijn programma's die het toelaten om met virtueel keyboard sms'en te typen. Ik heb nu ChompSms op de telefoon staan en werkt perfect. Is net hetzelfde als die van de Iphone(lay-out,toetsenbord, dialoog,..)hatsjoe123 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 16:38:
Bellen is zonder probleem mogelijk met virtueel kb.
Voor gewoon nummers (bellen) heb je in het Dailer scherm wel gewoon de virtuele toetsen (0 t/m 9, *, #) alleen voor SMSjes zit er niet standaard een virtual keyboard op.hatsjoe123 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 16:38:
Maar zoals je al in de reacties hierboven kon lezen komt de software voor dit virtuele keyboard er snel genoeg aan en/of zijn er voldoende alternatieven.
Vind hem ook lelijk, wacht hier op de Kogan Agora Pro ;-)KnEuTeR schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:28:
De G1 is ook niet mooi, maar deze telefoon is wel HEEL erg lelijk!
Wel grappig dat er een extra touchpad op zit, zodat je niet met je vinger in de weg zit zodat je niet kan zien waar je op drukt
Hmm, goed nieuws: er is een (pre-cupcake) upgrade gelekt voor de ADP1, en het is eindelijk mogelijk om een (brakke) versie van cupcake te draaien op de G1/ADP1. Yay!
Ik hoop dat Google toch wat meer in the open gaat ontwikkelen, want momenteel zijn het allemaal nog code drops van achter de grote firewall. Toch heb ik de indruk dat er wel verbetering in zit.
Ik hoop dat Google toch wat meer in the open gaat ontwikkelen, want momenteel zijn het allemaal nog code drops van achter de grote firewall. Toch heb ik de indruk dat er wel verbetering in zit.
Rustacean
Je kan cupcake gewoon uit de Git repository halen hoor, het is alleen wat minder toegankelijk voor gewonen gebruikers dan developers...djc schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:31:
Hmm, goed nieuws: er is een (pre-cupcake) upgrade gelekt voor de ADP1, en het is eindelijk mogelijk om een (brakke) versie van cupcake te draaien op de G1/ADP1. Yay!
Daarnaast zijn de meeste builds gewoon via modmyg1, anddev or xda te verkrijgen.
Verwijderd
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om MMS-berichten te versturen/ontvangen met KPN? Heeft iemand de instellingen hiervoor?
Falcon: Die Skype versie zuigt. Als ik het goed heb kun je niet gratis van Skype naar Skype bellen. Verder maakt het volgens mij geen gebruik van de wifi-verbinding (behalve voor het ophalen van contacten/chatten) maar gebruikt het een inbelnummer.
Falcon: Die Skype versie zuigt. Als ik het goed heb kun je niet gratis van Skype naar Skype bellen. Verder maakt het volgens mij geen gebruik van de wifi-verbinding (behalve voor het ophalen van contacten/chatten) maar gebruikt het een inbelnummer.
Klopt, lage rating geven die rotzooi. Het is inderdaad geen echte Voip client en om nu te betalen voor skype naar skybe gebruikVerwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 12:56:
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om MMS-berichten te versturen/ontvangen met KPN? Heeft iemand de instellingen hiervoor?

Ik zat zelf nog te kijken naar opensource voip implementaties/alternatieven... (om eventueel zelf een client te schrijven) iemand daar ervaring mee?
[ Voor 10% gewijzigd door falcon4ever op 15-01-2009 13:13 ]
snap het nog altijd nietfalcon4ever schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 09:54:
[...]
adb is een programma (zit in de android sdk in de map tools) waarmee je files op je G1 kan zetten of eraf kan halen.

Maar dreadsans heeft ook een tool ontwikkeld waar je niks moet veranderen in root. app staat op market. Heb het gedownload, maar werkt niet bij mij
Het gaat niet lang meer duren denk ik.. *klik*
is everything cool?
kan je lang wachten ben ik bang....fb_slim schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:37:
Vind hem ook lelijk, wacht hier op de Kogan Agora Pro ;-)
Die site heeft als eens eerder online gestaan volgens mij... maar is toen weer offline gehaald.
Sjek trouwens dit G2 filmpje, zou het echt zo zijn?? Er staat G2 achterop op het toestel...
Wel een coole lader in de vorm van een android
Jammer dat hij een stylus gebruikt, als ik een stylus wil had ik wel in een windows mobile topic gepost.
Hello fellow humans
[quote]KnEuTeR schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:27:
[...]
kan je lang wachten ben ik bang....
[...]
ben ik zuur van, ai!
[...]
[...]
ben ik zuur van, ai!
Tsss, wat een knuppels zeg. Mijn eerste reactie was meteen 320x240 WTF ? , maar die gasten daar bedachten dat blijkbaar pas toen het ding al zo'n beetje klaar was voor shipping .....

Dat filmpje hierboven is niet bepaald Android (of de HTC G2):
http://www.engadget.com/2...ng-off-an-open-source-os/
http://www.engadgetmobile...ither-dreamy-nor-the-g1s/
http://www.engadget.com/2...ng-off-an-open-source-os/
http://www.engadgetmobile...ither-dreamy-nor-the-g1s/
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Ja ik baal ook.fb_slim schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:44:
[quote]KnEuTeR schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:27:
[...]
[...]
ben ik zuur van, ai!
Dacht een leuke phone voor weinig.
Maar ja.. Vind wel vreemd dat ze hem 10 dagen voor levering gaan stop zetten.
Neem aan dat ze al wel eerder wisten dat het een probleem kon gaan vormen.
Ach ja... dan maar weer wat anders gaan uit zoeken!
Maandag meer bekend over de prijs en levertijd!
is everything cool?
voor diegene dat de standby tijd te kort vinden is er vandaag bij koopjessite.nl een interessant aanbod!
Een Motorola usb oplader voor maar 19eur! Heb je altijd stroom genoeg bij dan!
Laten we het hopen, dat werd namelijk ook gezegd over de Nederlandse persbijeenkomst op 8 januari, maar toen hielden ze ook hun mond.FREAKJAM schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 11:21:
Maandag meer bekend over de prijs en levertijd!
Ik heb het idee dat het sterk afhankelijk is van de Nederlandse lokalisering van het Android OS, wat ook terug te zien is op de roadmap van Android. Dit staat geplanned voor Q1 2009 dus hopelijk zijn ze snel klaar.
Daarnaast staat ook de integratie van cupcake in de main repository. Dus hopelijk bevat de NL G1 die software ook al
[ Voor 13% gewijzigd door KnEuTeR op 17-01-2009 14:14 ]
laten we het hopen, maar ik ben bang van niet..KnEuTeR schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 14:11:
[...]
Laten we het hopen, dat werd namelijk ook gezegd over de Nederlandse persbijeenkomst op 8 januari, maar toen hielden ze ook hun mond.
Ik heb het idee dat het sterk afhankelijk is van de Nederlandse lokalisering van het Android OS, wat ook terug te zien is op de roadmap van Android. Dit staat geplanned voor Q1 2009 dus hopelijk zijn ze snel klaar.
Daarnaast staat ook de integratie van cupcake in de main repository. Dus hopelijk bevat de NL G1 die software ook al
Een initiatief om Android te verrijken met functies als video-opnames en stereogeluid via Bluetooth krijgt brede erkenning. Tegen eind januari zullen de features opgenomen worden in het algemene Android-platform van Google. Dat betekent dat de functies snel hun weg kunnen vinden naar nieuwe telefoons.
is everything cool?
Zit er standaard dan geen usb oplader bij?M3 SMGII schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 12:14:
voor diegene dat de standby tijd te kort vinden is er vandaag bij koopjessite.nl een interessant aanbod!
nee er zit een gewone lader bij met usb-poort. Is niet portableFriXion schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 18:01:
[...]
Zit er standaard dan geen usb oplader bij?
Ik heb bij mijn dev phone gewoon een stekkertje gekregen van usb naar mini-usb(van htc dan) en daarmee kan ik hem ook opladen...
Maar ik vind het gezeur over de accu een beetje overdreven. Ik begrijp van mensen met een iphone dat die het 2 dagen volhoud, dat doet mijn dev phone ook.
Maar ik vind het gezeur over de accu een beetje overdreven. Ik begrijp van mensen met een iphone dat die het 2 dagen volhoud, dat doet mijn dev phone ook.
[ Voor 37% gewijzigd door Balachmar op 18-01-2009 12:50 ]
Is het "foutje" al weg dat er SMSjes (of andere dingen) worden verzonden naar de USA en zo de kosten erg oplopen? Of iets anders dat geld kost terwijl je er niets aan hebt/niet wilt.
ja hoor, ondertussen heeft niemand er meer last van(denk ik toch, maar ik iig nietbarzi schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:54:
Is het "foutje" al weg dat er SMSjes (of andere dingen) worden verzonden naar de USA en zo de kosten erg oplopen? Of iets anders dat geld kost terwijl je er niets aan hebt/niet wilt.
Dankzij de mooie tutorial van Falcon4ever en xda-dev. hebben we terug root en geen smsjes meer

je bedoelt usb-kabel? voor aan de pc te hangen en daar opladen?Balachmar schreef op zondag 18 januari 2009 @ 12:49:
Ik heb bij mijn dev phone gewoon een stekkertje gekregen van usb naar mini-usb(van htc dan) en daarmee kan ik hem ook opladen...
is het trouwens al bekend hoe het roaming probleem opgelost gaat worden?
Veel mensen hier last gehad van invoerrechten uit de states of uk? (niet de dev. phone dus)
Veel mensen hier last gehad van invoerrechten uit de states of uk? (niet de dev. phone dus)
[ Voor 39% gewijzigd door GoldenSample op 18-01-2009 23:00 ]
ja, die bedoelde ik...M3 SMGII schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:06:
[...]
je bedoelt usb-kabel? voor aan de pc te hangen en daar opladen?
prijs en lanceerdatum zijn bekend: 30 januari
enkel in combinatie met abbonement 
Nu wil ik wel de Nederlandse grens overspringen om er eentje te halen, maar zal die dan werken met mijn Belgische simkaart?
Nu wil ik wel de Nederlandse grens overspringen om er eentje te halen, maar zal die dan werken met mijn Belgische simkaart?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Dat wordt morgen reserveren dus! Ik ben benieuwd of de actie 2 jaar gratis web 'n walk plus ook van toepassing is op de G1.
edit:
Je kan hem nu al bestellen op de webshop! Hij geeft wel aan dat hij 89,95 kost bij een 2-jarig flex300, maar dat corrigeert hij later. En de web 'n walk plus actie geldt ook! Bovendien krijg je er een 8GB geheugenkaartje bij
edit:
Je kan hem nu al bestellen op de webshop! Hij geeft wel aan dat hij 89,95 kost bij een 2-jarig flex300, maar dat corrigeert hij later. En de web 'n walk plus actie geldt ook! Bovendien krijg je er een 8GB geheugenkaartje bij
[ Voor 129% gewijzigd door FREAKJAM op 19-01-2009 16:50 ]
is everything cool?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Abo's, levertijden en andere koopdingen mbt de G1 horen niet in dit topic thuis! Dat soort zut mag allemaal hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1327340
Abo's, levertijden en andere koopdingen mbt de G1 horen niet in dit topic thuis! Dat soort zut mag allemaal hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1327340