13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
ja werkt in een keer.M3 SMGII schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 16:14:
[...]
heb net alles ingesteld en werkt niet bij mij![]()
werkt het bij jou?
About a month ago we reported that Microsoft was rolling out free POP3 access to Windows Live Hotmail customers in select markets. For the vast majority, including myself, the updates had yet to hit their accounts. Well the wait is over, the Windows Live Hotmail team has officially announced that POP3 access for all Windows Live Hotmail accounts has now rolled out to every customer.GoldenSample schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 16:19:
Verder Pop met je hotmail is volgens mij betaald of je moet nog een hele oude gebruiker zijn.
Verder willen veel profiders enkel dat je hun eigen mailserver gebruikt voor uitgaande mail gebruikt, probeer dat eens?
Bijv. telfort heeft dat, bij mij doet outgoing 't ook bij bijv. m'n Utwente mail of Quicknet 't niet als ik 'm niet instel op smtp.telfortmail.nl
[ Voor 74% gewijzigd door nFo op 14-03-2009 23:18 ]
Weet er iemand hoe je partitie moet maken van een SD kaart? Doe je dat met bv. Partition magic?
met partition magic, de partitie tool in je configuratie scherm (windows) of gewoon in linux met fdisk.M3 SMGII schreef op zondag 15 maart 2009 @ 09:27:
bij mij werkt die hotmail niet, ik stel alles zo in zoals er staat. Mja pech dan.
Weet er iemand hoe je partitie moet maken van een SD kaart? Doe je dat met bv. Partition magic?
ik zeg nietsnFo schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 23:16:
[...]
ja werkt in een keer.
[...]
About a month ago we reported that Microsoft was rolling out free POP3 access to Windows Live Hotmail customers in select markets. For the vast majority, including myself, the updates had yet to hit their accounts. Well the wait is over, the Windows Live Hotmail team has officially announced that POP3 access for all Windows Live Hotmail accounts has now rolled out to every customer.
verder heb ik geen stickers want heb een US G1
Verwijderd
Ja crashed steeds, thanks.Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 21:47:
Als er nog mensen zijn met een crashende browser als je naar tweakers.net surft, ik heb de oplossing net gevonden. In Steel/Browser even javascript uitvinken en t.net doet het perfect.
Batterij is wel erg snel leeg btw.

Bij de G2 maar een zonnepaneel inbouwen of een waterstof fueltank.
[ Voor 14% gewijzigd door nFo op 15-03-2009 22:47 ]
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Ik heb het net ook geprobeerd en het werkt hier inmiddels wel!M3 SMGII schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 12:53:
iemand de app. vnc android al geprobeerd?Bij mij werkt het niet, alle instellingen zijn juist (denk ik toch)
Tis wel leuk als het zou werken
Bij mij draait er een RealVNC server. Met m'n laptop verbinden naar die server werkt prima. Nu op de Android.
Dit zijn de situaties die ik heb getest. In alle gevallen verbonden met de Wifi die de laptop ook gebruikt.
* Hostnaam + wachtwoord ingetypt: error
* Intern IP + wachtwoord ingetypt: gaat goed!
* Extern IP + wachtwoord ingetypt: error (uiteraard)
Hoe zit het met de voorraden? Is het aan te raden de telefoon te bestellen/reserveren of kan ik gewoon over 2 maanden binnen lopen en zeggen hier ermee?
Wa Doede Nou
(ik heb de G1 al sinds 1 feb en april krijg ik me verlenging pas
[ Voor 21% gewijzigd door watercoolertje op 16-03-2009 08:29 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Als je bij een t-mobile shop of via internet bij t-mobile verlengd zelfs 4 maanden ;-)watercoolertje schreef op maandag 16 maart 2009 @ 08:28:
Bij t-mobile kan je al 3 maanden van te voren je nieuwe telefoon aanvragen.... Dus je kan hem vandaag of morgen al gaan halen
(ik heb de G1 al sinds 1 feb en april krijg ik me verlenging pas)
Daarnaast kan er van de prijs die op de internet shop staat ook nog een flink bedrag af.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Je moet in debug project settings ff de opstart setting op manual selection zetten ipv automatic. Dan krijg je de keuze tussen de emulator of de aangesloten phones.Boeboe schreef op maandag 16 maart 2009 @ 09:21:
Heb gisteravond wat zitten prutsen met de android sdk. Wanneer ik mijn telefoon via usb aansluit wordt mijn app automatisch daarop uitgevoerd ipv op de emulator. Is dit trouwens mogelijk op alle telefoons of enkel op rooted/dev phones?
En je kan gewoon debuggen op normale G1's (non dev), wel even de optie debug mode aan zetting in je app settings.
I know. Augustus loopt mn abbo af, dus mei mag ik verlengen. Het jeukt alleen altijd zo erg.watercoolertje schreef op maandag 16 maart 2009 @ 08:28:
Bij t-mobile kan je al 3 maanden van te voren je nieuwe telefoon aanvragen.... Dus je kan hem vandaag of morgen al gaan halen
(ik heb de G1 al sinds 1 feb en april krijg ik me verlenging pas)
Wa Doede Nou
Ben erg benieuwd wat ik ervoor moet neerleggen. op de T-Mobile shop staat 180 euro (1 jaar), maar voor iemand die al langer abonnee is wil die prijs wel eens drastisch omlaag gaan
Zelfs wifi notifications staan uit, maar toch start ie soms op willekeurige momenten wifi... Heeft iemand hetzelfde probleem?
Insert vies grapje hier
WIFI notifications is volgens mij wel wat anders dan WIFI.XMassacre schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:17:
k heb m'n g1 nou iets van 4 weken (ebay) met de jf-rc33 erop. Rooted en alles, alles is prima op 1 dingetje na...
Zelfs wifi notifications staan uit, maar toch start ie soms op willekeurige momenten wifi... Heeft iemand hetzelfde probleem?
Als je in Wireless Controls bij Wi-Fi het vinkje uit klikt. Dan zou hij geen WIFI verbinding moeten maken.
De optie die jij hebt uitgezet is dat hij laat weten dat er wireless netwerken in de buurt zijn.
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
http://developer.android....g/device.html#dev-phone-1
Zijn hier nog nadelen aan?
hoe zit het met garantie?
krijg je ook de zelfde software updates?
[ Voor 6% gewijzigd door Vincenz0 op 16-03-2009 12:57 ]
Coding 4 Fun!
log is in en check dan opnieuw die shopSquall schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:57:
Hier ook, 3 aug loopt hij af. En op 3 april stap ik de t-mobile winkel gelijk in.
Ben erg benieuwd wat ik ervoor moet neerleggen. op de T-Mobile shop staat 180 euro (1 jaar), maar voor iemand die al langer abonnee is wil die prijs wel eens drastisch omlaag gaan
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
[ Voor 5% gewijzigd door -ko- op 16-03-2009 13:16 ]
Wa Doede Nou
Klopt, maar dat kan dus pas als je binnen de 4 maanden valt, en daar moet ik nog een paar weekjes op wachten helaas, ben erg benieuwd wat de prijs zal zijn.ReseTTim schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:09:
[...]
log is in en check dan opnieuw die shop, dan wil de prijs nog wel is verschillen.. tis tenslotte 1 jaar verlenging ipv 1 jaar nieuw..
klopt, en wifi staat ook helemaal uit, maar toch staat het na een tijdje vanzelf weer aan... heel gek...Balachmar schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:02:
[...]
WIFI notifications is volgens mij wel wat anders dan WIFI.
Als je in Wireless Controls bij Wi-Fi het vinkje uit klikt. Dan zou hij geen WIFI verbinding moeten maken.
De optie die jij hebt uitgezet is dat hij laat weten dat er wireless netwerken in de buurt zijn.
Insert vies grapje hier
Je kan hem niet in combinatie kopen met een abo (dat kan een nadeel zijn)Vincenz0 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:55:
Ik heb ook interesse in de G1, ik wil hem alleen in combinatie gebruiken met mijn huidige simkaart die niet van T-Mobile is, daarom zit ik te kijken naar een developer phone:
http://developer.android....g/device.html#dev-phone-1
Zijn hier nog nadelen aan?
hoe zit het met garantie?
krijg je ook de zelfde software updates?
Garantie heb je natuurlijk altijd, maar dit zou dan wel via Google verlopen. Volgens mij kun je bij de android google group wel eens kijken of mensen daar al eens gebruik van hebben moeten maken.
Maar is sowieso lastiger dan gewoon naar de tmo winkel.
De dev phone krijgt ook gewoon updates. Helaas wel iets vertraagd (maand ofzo), want de andere opdates waren aan software van Tmo.
Ooh en met de dev phone software kun je geen apps kopen die gebruik maken van DRM.
Maar je kan er als het goed is ook gewoon normale software op zetten en er dan wel gebruik van maken.
Create the goldcard.img file:
- haal de serial van de sdcard dmv een terminal venster die je download via de market. type daarin de volgende line: cat /sys/class/mmc_host/mmc1/mmc1:*/cid[list][/list]
- start QMAT
- ga in Qmat naar: Cryptoanalysis Tools -->Crypto Toolbox, plaats de serial in the box links waar staat "reverse string" klik dan op reverse string en kopieer serial.
- generate goldcard: ga in Qmat naar Hardware Forensics --> Generate HTC Goldcard, plak hier de serial die je net hebt gekopieerd in het veld van "serialnumber of sdcard (CID)
- selecteer bij "device key" dream
- Maak nu de goldcard aan dmv "save img to file"
mij lijkt het logisch maar op deze manier komt er GEEN windowsmobile toestel aan te pas.
alleen nog even uitvinden hoe ik de .img naar mijn sd krijg.
kunnen anderen bevestigen of dit klopt?
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Verwijderd
Ja het op die manier klopt het je moet de ouput van reversed string invullen dan dan de goldcard maken.
De goldcard kopieer je door in linux dit commando te typen : dd if=goldcard.img of=/dev/sdb
Zover ik weet kan dit alleen met linux.( ff live image van ubuntu oid voldoet)
Ook heb ik vandaag getest met een iphone qua bandbreedte vs G1.
Ik haal 120 Kb/s en de Iphone haalt 1150 kb/s, dat is bijna een factor 10 verschil.
Verwijderd
Heb je al geprobeerd het kaartje te formatteren op FAT32 ?battler schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:22:
Mijn android detecteert die 8Gb micro-sd kaart niet. Iemand ervaring met dit probleem?
Ook heb ik vandaag getest met een iphone qua bandbreedte vs G1.
Ik haal 120 Kb/s en de Iphone haalt 1150 kb/s, dat is bijna een factor 10 verschil.
En is die snelheid via 3g of via je wlan?
Ik haal met mijn Wlan namelijk makkelijk 500KB/ps.
lijkt dat het ook hiermee kan gewoon in windows al heb ik ook een dualboot met ubuntu.Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:09:
[...]
Ja het op die manier klopt het je moet de ouput van reversed string invullen dan dan de goldcard maken.
De goldcard kopieer je door in linux dit commando te typen : dd if=goldcard.img of=/dev/sdb
Zover ik weet kan dit alleen met linux.( ff live image van ubuntu oid voldoet)
http://wiki.xda-developers.com/index.php?pagename=XDAtools
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
- opera en standaard browser crashen om de haverklap op bijna iedere website (got / t.net niet te doen)
- keylock gaat er na 5sec. op, lijkt geen optie aanwezig om dit te veranderen
- keyboard verlichting gaat aan; deze wil ik uit hebben omdat het in het wit juist onduidelijker wordt
zijn hier alternatieven voor?
je keylock gaat erop als je display uit gaat, dus je display op 1min zetten ofzo.himlims_ schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:33:
heb nu kleine twee weken een G1, erg leuk toestel maar ik ondervind enkele irritaties;
- opera en standaard browser crashen om de haverklap op bijna iedere website (got / t.net niet te doen)
- keylock gaat er na 5sec. op, lijkt geen optie aanwezig om dit te veranderen
- keyboard verlichting gaat aan; deze wil ik uit hebben omdat het in het wit juist onduidelijker wordt
zijn hier alternatieven voor?
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Steel?himlims_ schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:33
heb nu kleine twee weken een G1, erg leuk toestel maar ik ondervind enkele irritaties;
Geen idee, geen last van- keylock gaat er na 5sec. op, lijkt geen optie aanwezig om dit te veranderen
In de market is er een progje dat 'dark keys' heet oid. daar kun je de keyb. verlichting mee aan/uit schakelen.- keyboard verlichting gaat aan; deze wil ik uit hebben omdat het in het wit juist onduidelijker wordt
[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 18-03-2009 00:47 ]
cd /pub && more beer
Zet je JS uit in je instellingen en dan lopen ze niet meer vast, steel ondervind het zelfde probleem helaas...- opera en standaard browser crashen om de haverklap op bijna iedere website (got / t.net niet te doen)
Denk inderdaad dat er iets ander fout gaat, op G1(wlan) haal ik 350KB/s en op de pc via kabel 572KB/s en lijkt me niet dat de Iphone sneller als mijn pc dus dan zou de iphone ook max +- 570KB/s halen... Dus hier scheelt het lang geen factor 10 en dat is in het meest optimale geval want ik heb hier geen craphone om te testen... Denk dus dat er iets ander fout gaatIk haal 120 Kb/s en de Iphone haalt 1150 kb/s, dat is bijna een factor 10 verschil.
[ Voor 3% gewijzigd door watercoolertje op 17-03-2009 11:44 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
T-Mobile G1 black + 8GB SD Android besturingssysteem Inclusief 8GB micro-SD-geheugenkaart Volledig QWERTY toetsenbord en touchscreen Snel toegang tot het internet via HSDPA Geïntegreerde 3.2 megapixel camera Met Relax 250 p.m.-ko- schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:16:
Iemand hier met een abbonnement bij t-mobile dat binnen drie maanden afloopt? Ik kan de verlengsjop niet in om dat te checken omdat ik nog geen 4 maanden voor het einde van mn abbo zit.
€ 25,00*met toestel voor € 0,00
Zit zelf zon 3~4 maanden van einde contract af, twijfel ook over dit toestel...
Is er iemand die hem gebruikt icm een stereo bluetooth 2.0 headset (bv SE HBH-DS970)
Is die quote van de t-mobile shop biij verlenging.AgoNitE schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:49:
[...]
T-Mobile G1 black + 8GB SD Android besturingssysteem Inclusief 8GB micro-SD-geheugenkaart Volledig QWERTY toetsenbord en touchscreen Snel toegang tot het internet via HSDPA Geïntegreerde 3.2 megapixel camera Met Relax 250 p.m.
€ 25,00*met toestel voor € 0,00
Is er iemand die hem gebruikt icm een stereo bluetooth 2.0 headset (bv SE HBH-DS970)
Welk abonnement heb je daarbij geselecteerd ? en is dat bij 1 of 2 jaar ?
Want zou graag willen weten hoeveel het is bij 1 jaar verlengen ....
Quote is idd van t-mobile shop bij verlenging. G1 is enkel bij 2 jarige abonnementen gratis, en pas vanaf Relax250.Squall schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:58:
[...]
Is die quote van de t-mobile shop biij verlenging.
De G1 ondersteund momenteel alleen het headset profiel (niet te verwarren met headphone). Als je headset dit profiel ondersteund kun je er wel telefoongesprekken mee voeren maar (nog) geen muziek luisteren.AgoNitE schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:49:
[...]
Als ik alles goed begrepen heb is de ondersteuning van een headset profiel een software probleem en kan met een van de volgende releases gefixt worden.
Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots
Insert vies grapje hier
is afhankelijk van je klantwaarde; ik had de G1 bij 1jr 25euro gratisSquall schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:58:
[...]
Is die quote van de t-mobile shop biij verlenging.
gewoon even 08007111 bellen
Je bedoelt relax 250 voor 25,- en WnW voor 9.95, dus 34,95 per maand? Op TMobile.nl komt die dan op 159,95 bijbetalen, maar zie bijvoorbeeld de reclame onder aan dit scherm (belnu.nl) waar deze combinatie maar 49,95 kost.himlims_ schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 14:05:
[...]
is afhankelijk van je klantwaarde; ik had de G1 bij 1jr 25euro gratis
Wa Doede Nou
En heeft geen toetsenbord... wat volgens mij wel redelijk gemis is, of zie ik dat verkeerd?Icyzer schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 07:25:
Heeft iemand hier al iets gehoord over de HTC magic (http://www.htc.com/nl/product/magic/overview.html) Ik kwam die net op google tegen, hij ziet er toch anders uit dan de dream...
(note: heb momenteel alleen nog een nokia 6300)
wijze woorden
Insert vies grapje hier
Verwijderd
Is die bluetooth stack ondertussen nog steeds niet in orde of zie ik iets over het hoofd?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Die functionaliteit zit er nog niet in...Boeboe schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:44:
Gisteravond probeerde ik met een andere telefoon te pairen via bluetooth, maar dit lukte totaal niet. We konden elkaar wel zien, maar hij weigerde eenvoudigweg te pairen.
Is die bluetooth stack ondertussen nog steeds niet in orde of zie ik iets over het hoofd?
Is er al bekend of dit nog wel komt? Het lukt hier namelijk niet om bestanden te versturen naar elkaar, maar dat kan dan waarschijnlijk kloppen?falcon4ever schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:49:
[...]
Die functionaliteit zit er nog niet in...
Ik ben trouwens sinds gisteren ook de gelukkige eigenaar van een G1!
C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase
Hoe lang ben jij al klant bij T-Mobile? Heeft het nog waarde als je al 6 jaar klant bent bij Orange? Of wordt je dan gewoon genaaid?himlims_ schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 14:05:
[...]
is afhankelijk van je klantwaarde; ik had de G1 bij 1jr 25euro gratis
Eigenlijk hetzelfde als shopsavvy, maar dan voor de pricewatch. Dus scan een barcode en ga meteen naar de pricewatch voor dat artikel. Moet opzich niet zo heel moeilijk te maken zijn want de ean-barcodes staan al in de database voor de meeste producten, en je kunt ook al zoeken op ean.
bv de OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD 60GB is ook te vinden door te zoeken op 0842024011392.
Dus eigenlijk barcode scannen en een http-post doen met de barcode in de searchstring
misschien als k er tijd voor heb (druk met opleiding) ga ik er eens naar kijken of k ergens een sourcecode voorbeeld kan vinden om aan te passen en een concept werkend te krijgen
Insert vies grapje hier
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Zelf ben ik bezig aan een taaltrainingsprogramma om Japanse kanas te leren lezen. Heb aardig wat ervaring met C#, javascript en php, maar het is toch aardig trial en error. Vooral het juistkrijgen van de xml layout gaat veel tijd inzitten.
Ik heb een aantal keer gebeld met de klantenservice, en ja: orange klanten worden genaaid... Nieuw T-Heeft het nog waarde als je al 6 jaar klant bent bij Orange? Of wordt je dan gewoon genaaid?
Mobile klanten zijn gunstiger af dan oud-Orange overstappers.
[ Voor 76% gewijzigd door croxz op 18-03-2009 22:03 ]
Alleen het versturen van email gaat niet zo soepel. Ik heb de gmail smtp en de t-mobile smtp server geprobeerd, maar het duurt uren voordat mailtjes aankomen. (En in sommige gevallen helemaal niet volgens mij)
Iemand anders die dit probleem ook heeft?
Als je Gmail gebruikt, waarom gebruik je dan niet de ingebouwde sync mogelijkheden van Gmail?Sabbath schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:41:
Ik heb sinds een paar dagen ook een G1, ben er erg over te spreken.
Alleen het versturen van email gaat niet zo soepel. Ik heb de gmail smtp en de t-mobile smtp server geprobeerd, maar het duurt uren voordat mailtjes aankomen. (En in sommige gevallen helemaal niet volgens mij)
Iemand anders die dit probleem ook heeft?
Dat is voor mij in ieder geval zo goed als instant.
Ik gebruik geen gmail. Ik heb een domein met pop3, maar zonder eigen smtp server. Dat email adres wil ik graag op m'n G1.PiLotCoptEr schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:33:
[...]
Als je Gmail gebruikt, waarom gebruik je dan niet de ingebouwde sync mogelijkheden van Gmail?
Dat is voor mij in ieder geval zo goed als instant.
Overigens gaat mail versturen via de ingeboude gmail ook niet goed. Zelfde probleem, ik heb vanmiddag een paar test mailtjes gestuurd vanuit gmail, andere email met google smtp, andere email met t-mobile smtp. En dat alles via 3g en via wifi. Geen enkel mailtje is aangekomen so far. Eerder verstuurde mailtjes kwamen wel aan, maar dan duurde het een paar uur.
Als ik vanuit outlook (zelfde email adres) een mailtje verstuur naar de zelfde ontvanger (een van mijn andere email adressen) is het mailtje er vrijwel meteen.
Ik gebruik (nog) de TMI-RC9 software die standaard op de G1 zit.
Het ontvangen van mail gaat wel goed en snel.
Verwijderd
Heb je het zo ingevoerd : smpt.gprs.t-mobile.nl geen wachtwoordSabbath schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 18:18:
[...]
Ik gebruik geen gmail. Ik heb een domein met pop3, maar zonder eigen smtp server. Dat email adres wil ik graag op m'n G1.
Overigens gaat mail versturen via de ingeboude gmail ook niet goed. Zelfde probleem, ik heb vanmiddag een paar test mailtjes gestuurd vanuit gmail, andere email met google smtp, andere email met t-mobile smtp. En dat alles via 3g en via wifi. Geen enkel mailtje is aangekomen so far. Eerder verstuurde mailtjes kwamen wel aan, maar dan duurde het een paar uur.
Als ik vanuit outlook (zelfde email adres) een mailtje verstuur naar de zelfde ontvanger (een van mijn andere email adressen) is het mailtje er vrijwel meteen.
Ik gebruik (nog) de TMI-RC9 software die standaard op de G1 zit.
Het ontvangen van mail gaat wel goed en snel.
Dan zou het moeten werken.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 19:51 ]
Nou, ik had smtp.gprs.t-mobile.nl ingevoerd, zonder wachtwoord inderdaad. Ik ga ervan uit dat je dat bedoelde?Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 19:48:
[...]
Heb je het zo ingevoerd : smpt.gprs.t-mobile.nl geen wachtwoord
Dan zou het moeten werken.
Verwijderd
Lees ook even de waarschuwing onderaan bij reply even door!croxz schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:41:
[...]
Ik heb een aantal keer gebeld met de klantenservice, en ja: orange klanten worden genaaid...
Via T-Mobile.nl:
1 jaar Relax 150 nu voor 17,-
SMS 25 voor 2,50
WnW voor 9,95
Totaal maandelijks 29,45 en eenmalig 179,95.
Ik denk, dat moet toch beter kunnen voor een trouwe bestaande klant. Ik heb meer dan 5 jaar history bij Orange en TMobile en er op het moment in totaal 3 abonnementen lopen. Het abonnement dat ik zelf gebruik (Orange 20) was al afgelopen op 28-12-2007 dus je zou denken dat ze lekker aan mij verdienen.
Aanbod dat ik krijg via de telefoon:
1 jaar Relax 150 voor 19,50 (de korting kunnen ze me niet geven)
SMS 25 voor 2,50
WnW voor 9,95
Totaal maandelijks 31.95 en eenmalig 160,-.
Actie: 6 maanden 50 minuten extra belminuten.
Ik betaal dus in totaal 30 euro meer abonnement, en krijg 20,- extra korting op het toestel...totale aanbieding is voor mij dus 10,- DUURDER!!! Ja, ik krijg wat gratis minuten, maar daar geef ik niet om.
Ik heb aangegeven dat ik het een zeer slecht aanbod vind, en dat sowieso via internet betere aanbiedingen te vinden zijn. Antwoord was dan dat verlengen via hun met een paar minuten geregeld is en ik binnen een paar dagen kan bellen met de G1. Via een internetsite wordt het een nieuw aboonement en zit ik met een opzegtermijn van 3 maanden bij Orange. In die tijd is de G1 niet te gebruiken, want het is gesimlocked.
Ik ben echt diep teleurgesteld in deze behandeling en zit nu te overwegen om compleet bij Orange/TMobile te vertrekken met alle abonnementen. Gewoon uit principe, zelfs al zou misschien meer geld kosten.
Overigens heb ik het ook via de TMobile klantenservice geprobeerd, maar deze kan je niet helpen en verwijst door naar Orange.
Ik meng me in een bestaande discussie, ik start 'm niet opVerwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:40:
[...]
Lees ook even de waarschuwing onderaan bij reply even door!

En als je je zo irriteer aan een post, zou je het de volgende keer misschien niet helemaal moeten quoten...
Wa Doede Nou
is het ook voor hotmail?Ik krijg mijn gewone mails wel goed binnen, maar geen hotmailSabbath schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 01:08:
Mocht iemand dat email probleem ook krijgen; Ik heb zojuist K9 geinstalleerd en nu komen de mailtjes vrijwel direct aan. Erg vreemd dit..
Batterij gaat elke dag een stukje langer mee, geen idee hoe dit komt maar nog steeds houd ik het maar
1 dag uit met dat ding.
Zowel E-mail van hotmail als Gmail werken uitstekend, ik zou alleen nog mijn exchange e-mail willen ontvangen van mijn werk
[ Voor 21% gewijzigd door battler op 19-03-2009 10:07 ]
Dat moet heel makkelijk in elkaar te draaien zijn, omdat je de barcodescanner intent van de barcode scanner app kan gebruiken. Die geeft je een nummer door, wat je vervolgens kan gebruiken om een url te bouwen en een urlintent op te starten. In principe alleen aan elkaar plakken van spul.
Ik vroeg me af wat jullie verbruik zo al is? Is mijn huidig verbruik in 1 ochtend (lees, van ongeveer 10 uur tot nu) normaal? Het lijkt mij opzich best veel namelijk..
Ik ben erg benieuwd wat zo het gemiddelde verbruik van jullie per dag/week/maand is en wat jullie dan zoal doen!
Ben er wel (na 2 dagen) echt héél tevreden over!
C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase
Een Intent is geenszins een event. Want er zijn nog steeds events in Android. Bijvoorbeeld de locatie vraag je dmv een requestUpdates aan een LocationProvider. Deze stuurt dan LocationChanged events uit, die je op kan vangen. Een Intent is meer een actie die je app heeft. Bijvoorbeeld het scannen van een barcode is een Intent. Deze intents kun je publiek maken, zodat andere apps jouw intent kunnen hergebruiken.Boeboe schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:22:
Dat gedoe met die intends snap ik nog altijd niet volledig. Op de ene plaats lees ik dat het is zoals het extenden van een class, op een andere plaats lees ik dat het een vervanging is voor events.
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het op gang krijgen van de 2G/3G internetcommunicatie?
Als middels "service viewer" naar de output van dmsg kijk dan staat er voor een hele lange tijd:
1
2
| <4>[<time since startup>] wds: 0020 @ 01 <3>[<time since startup>] qmi: wds: network start failed (000e) |
1
2
3
4
5
6
7
8
| <4>[ 192.230141] wds: 0020 @ 01 <6>[ 192.230141] qmi: wds: got handle 0x17a5f408 <4>[ 192.230141] wds: 0022 @ ff <6>[ 192.230141] qmi: wds: CONNECTED <4>[ 192.230141] wds: 002d @ 01 <4>[ 192.230141] qmi: wds: got network profile <6>[ 192.238686] rmnet_open() <4>[ 192.239174] SMD: ch 11 OPENING -> OPENED |
Vanmiddag had ik ook last van dit probleem maar toen ik probeerde te bellen (1202 t-mobile) gaf dit geen problemen. Redelijk snel na dit telefoontje kwam de data verbinding ook weer tot stand.
Zijn er meer mensen met dit probleem (dus de oorzaak zit bij t-mobile) of moet ik een harde reset uitvoeren op mijn toestel? Als ik overigens op de site van t-mobile kijk dan is wel te zien dat ze bezig zijn met onderhoud aan de "my t-mobile" pagina's.
Een must do is echt om hem te rooten en om een "custom firmware" te installeren. Initieel deed ik dit enkel om WIFI Thetering te kunnen gebruiken op mijn netbook (asus eee 900) maar achteraf gebruik ik dat maar weinig. Begrijp me niet verkeerd, Thetering is fantastisch maar overal waar ik kom (huis ziekenhuis, huis ziekenhuis, huis ziekenhuis... ben dokter vandaar) heb ik al wifi dus dat is niet echt nodig. Echter het kunnen installeren van een echt mooi thema (ik gebruik "glossy, helemaal wit op mijn witte G1) is geweldig en multitouch doen het echt voor mij. Was heel simpel en gratis te doen (ugh google qmat_424.zip 3e link ugh) en 30 min later ben je klaar.
Gmote is geweldig, mijn G1 is nu een draadloze muis+toetsenbord en werkt beter dan het touchpad van mijn notebook! zelfs de scrollbal werkt! Probeer hem vanavond nog opmijn playstation 3 met Yellow dog linux, als dat lukt ben ik de koning te rijk.
Vanaf vandaag hier in Amsterdam Google streetview in Google maps... geweldig net op weg naar de sportschool. Helemaal donker op de overtoom, streetview aan met compass mode en je kan zien in het donker! Nou ja, soort van dan... ik zou hem niet vertrouwen bij oversteken.
Staat prima icm een witte jas in het ziekenhuis!
Die 8GB die je erbij krijgt is prima voor muziek + films...
Internetten gaat 1000 keer beter dan op mijn HTC Touch diamond, ik gebruik het nu echt.
ik zou nog uren zo door kunnen gaan, ben voorzichtig ook begonnen met programmeren maar aangezien ik Visual Studio 2008 gewend ben is dat Eclipse weer ff anders, maargoed, het is iig als begin een stuk makkelijker gezien het feit dat de tutorials je op weg helpen. Ook die Cupcake is veel belovend. stereo bluetooth etc, ik kan niet wachten. Ik zie echt een grote toekomst weggelegd voor Android!
Succes allemaal!
Verwijderd
Ik draaide hiervoor Symbian (N95), en ben sinds m'n G1 ook helemaal verkocht aan Android !xvanwaart schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:33:
Heb nu een aantal weken mijn G1 en na jaren lang windows mobile gebruikt te hebben ben ik helemaal verkocht aan android... Hier een aantal van mijn ervaringen, gewoon om mijn vreugde te delen met de andere fanboys die hier rond hangen.
(Oké er zitten nog wat quirks in, maar voor een nieuwkomer op de mobile phone operating systems markt is het echt fantastisch..Apple en Google laten de oude heeren Nokia en Microsoft écht gigantisch achter zich).
Bovendien: Je moet iets groots downloaden om het te kunnen zien lijkt me. Wat download je dan?
Mijn abo gaat pas 20 april in en heb m'n G1 nu aan Wifi hangen, maar ik heb het gevoel dat het enorm traag is. Zou wel eens willen weten waar dat aan ligt. Daarom lijkt me zo'n metertje als DU-meter (voor de PC) wel handig. Is dat er?
En nog een ander vraagje: klopt het dat je geen tekst kunt selecteren vanuit GMail? Ik had een mailtje naar mezelf gestuurd met iets dat ik wilde kopiereen.. maar ik kreeg het echt niet voor elkaar..
[ Voor 16% gewijzigd door PromWarMachine op 20-03-2009 01:04 ]
Ik gebruik zelf 'speedtest' van xtreme labs, werkt erg netjes. Huidige downloadsnelheid, maximale downloadsnelheid en dezelfde test voor upload.PromWarMachine schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 01:03:
Na wat mensen hier gehoord te hebben over downloadsnelheden, vraag ik me toch af hoe jullie dat meten. Ik heb Netmeter en die meet netjes het totaal, maar een duidelijk meting van je actuele snelheid zie ik niet.
Bovendien: Je moet iets groots downloaden om het te kunnen zien lijkt me. Wat download je dan?
Mijn abo gaat pas 20 april in en heb m'n G1 nu aan Wifi hangen, maar ik heb het gevoel dat het enorm traag is. Zou wel eens willen weten waar dat aan ligt. Daarom lijkt me zo'n metertje als DU-meter (voor de PC) wel handig. Is dat er?
En nog een ander vraagje: klopt het dat je geen tekst kunt selecteren vanuit GMail? Ik had een mailtje naar mezelf gestuurd met iets dat ik wilde kopiereen.. maar ik kreeg het echt niet voor elkaar..
Was een storing iig rond Utrecht. Ik had mijn G1 net nieuw (Marktplaats), maar kan kon dus niet beginnen, aangezien ik hem niet kon installeren. Raar dat je hem niet kan installeren via je WiFi netwerk overigens. Nu doet G3 het weer iig en ben druk aan het experimenteren!Tim_bots schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 19:31:
Even een vraagje tussendoor,
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het op gang krijgen van de 2G/3G internetcommunicatie?
Vanmiddag had ik ook last van dit probleem maar toen ik probeerde te bellen (1202 t-mobile) gaf dit geen problemen. Redelijk snel na dit telefoontje kwam de data verbinding ook weer tot stand.
Zijn er meer mensen met dit probleem (dus de oorzaak zit bij t-mobile) of moet ik een harde reset uitvoeren op mijn toestel? Als ik overigens op de site van t-mobile kijk dan is wel te zien dat ze bezig zijn met onderhoud aan de "my t-mobile" pagina's.
Even een paar snelle vraagjes:
- Is het mogelijk om apps te uninstallen dmv het icoontje lang in te houden (zoals bij de Iphone?)
- Daarop volgend: Waarom kan je je icoontje niet naar het volgende homescreen schuiven, maar moet je hem toevoegen terwijl je op het juiste homescreen bent?
- Pakt de G1 af en toe bij jullie ook het balletje niet? Dan moet ik eerst het scherm even aanraken en dan pas kan ik scrollen met het balletje.
- Hoe kan je bij het messages scherm zien, welke smsjes van jouw zijn en welke van de andere persoon? Als je de conversatie aanklikt dan zie je kleurverschil, maar als je het eerste smsje of laatste smsje zelf heb gestuurd, zie je dat niet er echt aan af. (Wat slecht uitgelegd, maar hoop dat jullie het begrijpen...)
Net even geprobeerd en ik kan ze wel naar een ander screen schuiven.pelt schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:08:
Daarop volgend: Waarom kan je je icoontje niet naar het volgende homescreen schuiven, maar moet je hem toevoegen terwijl je op het juiste homescreen bent?
Je hebt gelijk. Sorry.Lukse schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:46:
[...]
Net even geprobeerd en ik kan ze wel naar een ander screen schuiven.
Gebruikt iemand hier Twidroid? En kan hij mij vertellen hoe je fotos geotagged? Kan nu alleen mijn bericht geotaggen, maar bij Phodroid staat dan dat de foto niet gegeotagged is. Ben wel een beetje een n00b zeg...
[ Voor 33% gewijzigd door pelt op 20-03-2009 16:13 ]
kun je mij aangeven waar ik dat tooltje bemachtig? ik heb in de marketplace gekeken maar daar staat niets in wat hierop lijktny-hardcore schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:23:
[...]
Steel?
[...]
Geen idee, geen last van
[...]
In de market is er een progje dat 'dark keys' heet oid. daar kun je de keyb. verlichting mee aan/uit schakelen.
Ik ben al bezig met eclipse mij eigen te maken, nog nooit met java gewerkt.
Er zijn echt veel gelijkenissen met C# zeg!
welke app is een must have voor nieuwe android bezitters?
Coding 4 Fun!
In mijn geval zijn dat "Useful Switchers", "Service Viewer" en "GPS status".Vincenz0 schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 12:01:
[...]
welke app is een must have voor nieuwe android bezitters?
edit: bijna "gmote" vergeten. Een hele mooie app als je al VLC gebruikt als media player en je lekker een avondje een film op je pc wil kijken.
[ Voor 22% gewijzigd door Tim_bots op 21-03-2009 15:11 . Reden: gmote vergeten ]

pelt schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:08:
Even een paar snelle vraagjes:
- Is het mogelijk om apps te uninstallen dmv het icoontje lang in te houden (zoals bij de Iphone?)
- Daarop volgend: Waarom kan je je icoontje niet naar het volgende homescreen schuiven, maar moet je hem toevoegen terwijl je op het juiste homescreen bent?
- Pakt de G1 af en toe bij jullie ook het balletje niet? Dan moet ik eerst het scherm even aanraken en dan pas kan ik scrollen met het balletje.
- Hoe kan je bij het messages scherm zien, welke smsjes van jouw zijn en welke van de andere persoon? Als je de conversatie aanklikt dan zie je kleurverschil, maar als je het eerste smsje of laatste smsje zelf heb gestuurd, zie je dat niet er echt aan af. (Wat slecht uitgelegd, maar hoop dat jullie het begrijpen...)
Voor de rest erg gaaf toestel hoor! Nu nog even bepalen of ik hem ga rooten of niet
Rooten !
Verwijderd
Ik was helemaal fan van aHome en Open-Home, maar na een paar dagen ging ik me steeds meer storen aan de vertraging i.d.d. Ik heb alles er dus weer af gehaald en werk nu weer even standaard, wereld van verschil.Boeboe schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 21:04:
Heb me ook even beziggehouden met het installeren van een custom skin. aHome toestanden vertragen de telefoon te veel imo, dus toen ik zag dat je het ook op firmwareniveau kan modden besloot ik het meteen te proberen:
[afbeelding]
Binnenkort ga ik me wel even inlezen in het rooten van mijn G1
p.s. mooi thema heb je gemaakt, hulde!
Weet iemand van jullie wat de standaard ringtone van de G1 is? Bij mij stond ie ingesteld op de T-mobile tune. Iemand met een dev-phone?
Verwijderd
Nu schrik ik me echt elke ochtend rot ( ben wel goed wakker )
Met de app Toggle Settings kan het sowieso.Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:50:
Weet iemand hoe ik het geluid van de wekker zachter kan zetten, nu lijkt ie wel automatisch op hard te staan terwijl m'n volume op 1 staat.
Is dat niet hetzelfde volume als dat van de muziekspeler?Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:50:
Weet iemand hoe ik het geluid van de wekker zachter kan zetten, nu lijkt ie wel automatisch op hard te staan terwijl m'n volume op 1 staat.
Dus Media Volume? Dat kan in settings-->Sound & display.
Verwijderd
Nee dat maakt niet uit, het blijft abnormaal hardBalachmar schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:02:
[...]
Is dat niet hetzelfde volume als dat van de muziekspeler?
Dus Media Volume? Dat kan in settings-->Sound & display.

Zelf gebruik ik het programma 'klaxon'. Een stuk uitgebreider en je kunt de wekker gewoon binnen een hoeveelheid aan te geven tijd naar maximaal volume laten gaan (of minder).Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:50:
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Tikkie off-topic misschien, want ik gebruik Klaxon op een ander platform, maar toch: die "aan te geven tijd": is dat de 'delay' die in te stellen is?Sandyman538 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:12:
Zelf gebruik ik het programma 'klaxon'. Een stuk uitgebreider en je kunt de wekker gewoon binnen een hoeveelheid aan te geven tijd naar maximaal volume laten gaan (of minder).
Is dit bij de android toestellen ook het geval? Ik vind het namelijk handig om: niet gestoord te worden 's nachts en dat de accu niet heel erg snel leeg gaat. Ook, maar dat is bij mij wat minder, kan het zijn dat wanneer het toestel aan blijft staan dat je minder goed kan slapen of er van hoofdpijn kan krijgen. Op zich kun je deze twee problemen weer verminderen door het toestel op offline te zetten of op flightmodus. Maar het idee dat het "uit" kan ben ik benieuwd naar.
Verder wacht ik met smacht op de opvolger van de G1: de HTC Magic..

Je kunt het maximale volume aangeven wat je als wekker wilt horen (heb ik zelf op 90% staan) en dan kun je nog aangeven in wat voor tijdspanne het volume rustig aan luider moet worden totdat de G1 de 90% bereikt. Bij mij staat dat op 40 seconden. Dan gaat ie dus van heel zacht tot 90% van het volume in 40 seconden. Bedoel je dit?Paul_K schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 08:07:
[...]
Tikkie off-topic misschien, want ik gebruik Klaxon op een ander platform, maar toch: die "aan te geven tijd": is dat de 'delay' die in te stellen is?
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Zodra ik mijn dev phone in handen heb, komt Yagami Light op de achtergrond.Boeboe schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 21:04:
Heb me ook even beziggehouden met het installeren van een custom skin. aHome toestanden vertragen de telefoon te veel imo, dus toen ik zag dat je het ook op firmwareniveau kan modden besloot ik het meteen te proberen:
[afbeelding]
Ik heb wel iets ondekt
Maar het lijkt er wel op alsof HTC met vodafone NL bezig is?
Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.
Dit topic is gesloten.
Abo's, levertijden en andere koopdingen mbt de G1 horen niet in dit topic thuis! Dat soort zut mag allemaal hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1327340