Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
MethinX schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:59:
Heeft iemand al een idee wanneer de nieuwe HTC Magic van Vodafone in nederland op de markt komt?

Ik heb wel iets ondekt >:) Ik zat te kijken op de site van HTC (http://www.htc.com/nl/), en daar staat op dit moment rechts onder een kopje HTC Magic met een link naar vodafone.nl met als titel "Registreer voor updates". Vervolgens kom je gewoon op de Vodafone site bij de HTC telefoons categorie.. Niks registreer dus.. :(

Maar het lijkt er wel op alsof HTC met vodafone NL bezig is?
Hmmm zeer interessant! Lijkt mij van wel dat Vodafone hier mee bezig is!! Zou vreemd zijn dat HTC een link van Vodafone NL erop zetten om je te laten registreren voor de updates wanneer hij verkocht zou worden!

Ik ben benieuwd! Maar ik denk dat hij pas geintroduceerd zal worden nadat Engeland, Frankrijk, Italie, Duitsland en Spanje hem geleverd hebben gehad.. Ben benieuwd pat de prijs gaat worden t.o.v. de G2! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2021

Paul_K

su

Sandyman538 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:40:
Bij mij staat dat op 40 seconden. Dan gaat ie dus van heel zacht tot 90% van het volume in 40 seconden. Bedoel je dit?
Yep, dat bedoel ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaJohn schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 17:04:
[...]

Hmmm zeer interessant! Lijkt mij van wel dat Vodafone hier mee bezig is!! Zou vreemd zijn dat HTC een link van Vodafone NL erop zetten om je te laten registreren voor de updates wanneer hij verkocht zou worden!

Ik ben benieuwd! Maar ik denk dat hij pas geintroduceerd zal worden nadat Engeland, Frankrijk, Italie, Duitsland en Spanje hem geleverd hebben gehad.. Ben benieuwd pat de prijs gaat worden t.o.v. de G2! :P
In het buitenland zou deze telefoon in april moeten komen. Zie de vodafone.co.uk site. Ik dacht gelezen te hebben dat de telefoon tussen de 300-400 euro zou moeten kosten zonder abo.

Ik kijk er iig erg naar uit en ga um zeker halen. Iemand enig idee of ik met mijn NL vodafone abo mijn sim kan gebruiken in een buitenlandse phone met vodafone simlock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-07 13:25
Hoe zit het nu eigenlijk met de garantie wanneer je je G1 root? Vervalt 'ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

eigenlijk wel omdat je er andere firmware opzet, maar als je de standaardfirmware er weer op terugzet en eventueel de standaard bootloader dan weten ze van niks ;)

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-07 13:25
Ja, precies! Maar hoe kom je aan de officiele T-mobile firmware om 'm eventueel te herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt G1 waarschijnlijk?

Op internet wordt vaak naar de Magic verwezen met de officieuze term G2. Het valt nog maar af te wachten in hoeverre Magic de definitieve naam wordt of een 'work in progress' benaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Laatst online: 13-09 12:01
Gebruiken jullie ook het meegeleverde beschermstickertje voor op het scherm van de G1? Ben hier erg tevreden over, werkt goed!
Ik zou er graag meerdere van willen hebben om hem af en toe te vernieuwen zodat het scherm mooi krasvrij blijft.. maar ik heb alleen geen flauw idee waar ik deze zou kunnen bestellen?

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Ik gebruik hem inderdaad ook, toch heb ik van de week deze nog even besteld:
http://samenkopen.net/action_product/150429/645435

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:11
@Battler ik ook helaas is het de zoveelste actie waar ik weer precies hetgeen bestel waar het allemaal zo lang mee duurt (krijg nog van 3 acties wat) :P Maar goed ik ga alleen de front daarvan gebruiken want me achterkant is na 2 maanden ook nog helemaal netjes dus ik verwacht niet dat die ineens zwaar gaat beschadigen (zou het niet eens heel erg vinden)! Voor het geld is ie iig het proberen waar voor de voorkant! :)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 21:02:
[...]

Je bedoelt G1 waarschijnlijk?

Op internet wordt vaak naar de Magic verwezen met de officieuze term G2. Het valt nog maar af te wachten in hoeverre Magic de definitieve naam wordt of een 'work in progress' benaming.
Ehm dat bedoelde ik inderdaad ;-) Haha!
Ik ga eens informeren bij Vodafone door ze eens te bellen er over. Ik had een paar weken geleden hierover gemaild, maar toen kreeg ik een standaardantwoord dat ze dit nog niet wisten en dat ik dit zelf in de gaten moest houden.. Maar goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:43

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

cyberrobin schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:25:
Gebruiken jullie ook het meegeleverde beschermstickertje voor op het scherm van de G1? Ben hier erg tevreden over, werkt goed!
Ik zou er graag meerdere van willen hebben om hem af en toe te vernieuwen zodat het scherm mooi krasvrij blijft.. maar ik heb alleen geen flauw idee waar ik deze zou kunnen bestellen?
Ik heb m'n G1 gewoon steeds in hoesje zitten en zonder die plastic beschermlaag nog geen krasje te vinden.
Ik maak hem gewoon schoon met zo beeldscherm doekje die je bij een nieuwe monitor krijgt.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Ik heb wel die beschermlaag erop zitten, en maar goed ook want ik zie al 3 flinke krassen erop. Vandaar dat ik die full cover heb besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:19
Nieuwe Adroid telefoon op komst van HTC?

De HTC "memphis", dus met toetsenbord...

Afbeeldingslocatie: http://www.jouwmobiel.nl/media/nieuws/200901/htc_roadmap_2009_25.jpg

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinigami
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-04 12:15
Balachmar schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:18:
Over dat ding voor tweakers.net pricewatch.
Dat moet heel makkelijk in elkaar te draaien zijn, omdat je de barcodescanner intent van de barcode scanner app kan gebruiken. Die geeft je een nummer door, wat je vervolgens kan gebruiken om een url te bouwen en een urlintent op te starten. In principe alleen aan elkaar plakken van spul.
Ik heb besloten me hierop te storten :Y). Binnenkort ontvang ik mijn G1 uit de VS *O* en als er animo is voor een officieuze Tweakers.net Pricewatch-scanner zal ik 'm t.z.t. op de Android Market dumpen (gratis, natuurlijk :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
Welke RSS reader gebruiken jullie? Ik heb nu zelf Greed geinstalleerd. Een erg fijne reader, met notifications en hij maakt gebruik van Google Reader. Wat ik erg fijn vind, daar ik mijn feeds gewoon kan instellen via de pc.

Wat zijn jullie ervaringen? Greed kan bijvoorbeeld geen podcasts/vodcasts downloaden. BeyondPod kan dit weer wel, maar die vind ik dan weer niet echt prettig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:10
Shinigami schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:26:
[...]

Ik heb besloten me hierop te storten :Y). Binnenkort ontvang ik mijn G1 uit de VS *O* en als er animo is voor een officieuze Tweakers.net Pricewatch-scanner zal ik 'm t.z.t. op de Android Market dumpen (gratis, natuurlijk :)).
Hier is denk ik animo genoeg voor. Ik heb hier over nog een vraag. Kunnen producten met de huidige pricewatch informatie aan prijzen worden gekoppeld. Of moet hiervoor een "database" komen die producten aan streepjes codes koppeld? Als dat nog moet gebeuren zijn er vast wel een paar vrijwilligers hier te vinden om mee te helpen.

Succes met bouwen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

Shinigami schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:26:
[...]

Maak er anders een sourceforge project van, dan kunnen mensen hier meehelpen.
Ik wil er dan zeker wel naar kijken!

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 14:44
Ik zou ook zeker intresse hebben om te helpen. Als er genoeg werk te doen is iig. En in de trant van Android is het natuurlijk logischer een Google Code project te starten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinigami
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-04 12:15
cctl01 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 08:12:
[...]

Hier is denk ik animo genoeg voor. Ik heb hier over nog een vraag. Kunnen producten met de huidige pricewatch informatie aan prijzen worden gekoppeld. Of moet hiervoor een "database" komen die producten aan streepjes codes koppeld? Als dat nog moet gebeuren zijn er vast wel een paar vrijwilligers hier te vinden om mee te helpen.

Succes met bouwen iig.
Je kan in de pricewatch zoeken op EAN-nummer, daarom is deze database ideaal om te gebruiken i.c.m. een barcode scanner. Dus nee, we hebben niemand nodig om barcodes te koppelen aan de producten, daar hebben we de crew van de pricewatch voor ;).
Vintendo schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 14:43:
Ik zou ook zeker intresse hebben om te helpen. Als er genoeg werk te doen is iig. En in de trant van Android is het natuurlijk logischer een Google Code project te starten :p
Zodra ik de basisfunctionaliteit klaar heb, zal ik 'm in Google Code gooien.

Voor nu: wie o wie weet een originele naam voor deze applicatie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

tweakdroid?
droidwatch?

of gewoon 'tweakers barcode pricewatch'

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts
  • Laatst online: 28-08 11:26

pkwarts

555433800

Noem de applicatie alsjeblieft iets heel onorigineels als Tweakers Pricewatch Scanner oid. Al die "hippe" namen wordt ik een beetje zat, zeker met de market die vrij onoverzichtelijk is heb ik soms geen flauw idee wat voor spul er allemaal voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

eens, als je een msn client zoekt en je zoekt op WLM, Windows live messegner en MSN dan vind je ze nog niet allemaal..
* GoldenSample bekijkt de laatste tijd gewoon om de x dagen de nieuwste apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pkwarts schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 22:44:
Noem de applicatie alsjeblieft iets heel onorigineels als Tweakers Pricewatch Scanner oid. Al die "hippe" namen wordt ik een beetje zat, zeker met de market die vrij onoverzichtelijk is heb ik soms geen flauw idee wat voor spul er allemaal voorbij komt.
Ik vermoed dat Tweakers / Pricewatch een geregistreerde merknaam/handelsnaam is, dus die namen mag jij dan niet zo maar gebruiken. Al was het maar om te voorkomen dat mensen jouw tool zien als iets dat officieel van Tweakers is (wat het niet is) en/of dat jij gratis meelift op hun succes (mocht je bv er zelf ooit ook een centje meegaan verdienen als het populair blijkt te zijn).

//edit: lees net dat dit offtopic is, dus excuses.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 20:32
Ik zou zeggen, vraag eens een modje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Sabbath schreef op zondag 29 maart 2009 @ 05:46:
Ik zou zeggen, vraag eens een modje?
denk dat je beter 't aan 't management kan vragen Daniel of Femme dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Ik denk dat als het een applicatie is die er goed uitziet en goed werkt dat het wel moet kunnen. Je kunt er ook altijd nog bijzetten in de app dat het geen connecties heeft met Tweakers zelf, maar alleen gebruik maakt van de pricewatch.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Uhm wat denk je zelf, pricewatch is een normaal engels woord. Voor het woord tweakers geld exact hetzelfde... Merknaam op een bestaand woord dat kan namelijk niet! Uiteraard is wel netjes om te vragen natuurlijk!

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
Het blijkt dus dat mijn G1 gewoon simlock vrij is! gewoon zo gekregen in de winkel. :?. Lijkt me dat dit standaard niet zo hoort toch, of hebben meer mensen dit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk dat het wel zo handig is om even contact met het MT op te nemen als iemand zo'n PW-app gaat maken. Hoe het precies zit weet ik niet, maar voorkomen is beter dan genezen ;) Verder kan dit buiten dit topic om geregeld worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 13:39
cyberrobin schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:28:
Het blijkt dus dat mijn G1 gewoon simlock vrij is! gewoon zo gekregen in de winkel. :?. Lijkt me dat dit standaard niet zo hoort toch, of hebben meer mensen dit? :)
Ik heb er dit weekend eentje los gekocht bij MediaMarkt (Package Date 28-01-2009) en ik krijg niet de melding "Phone Restricted" bij een niet T-Mobile SIM dus is ga er vanuit dat hij idd SIM lock vrij is.
Het vreemde is dat ik wel kan bellen maar dat ik Internet en email sync niet voor elkaar krijg bij een Vodafone en KPN SIM. Ik zal nog wel wat met de APN settings moeten spelen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
PeterPan schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:09:
[...]

Ik heb er dit weekend eentje los gekocht bij MediaMarkt (Package Date 28-01-2009) en ik krijg niet de melding "Phone Restricted" bij een niet T-Mobile SIM dus is ga er vanuit dat hij idd SIM lock vrij is.
Het vreemde is dat ik wel kan bellen maar dat ik Internet en email sync niet voor elkaar krijg bij een Vodafone en KPN SIM. Ik zal nog wel wat met de APN settings moeten spelen of zo.
Edit: beetje ongeduldig geweest en typfoutje gemaakt in de APN settings. Zowel KPN als Vodafone SIM werken nu, zonder unlock code te hebben moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Ik heb een aantal berichten over het merkenrecht van de Pricewatch verwijderd. Graag gewoon weer ontopic verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
PeterPan schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:58:
[...]

Edit: beetje ongeduldig geweest en typfoutje gemaakt in de APN settings. Zowel KPN als Vodafone SIM werken nu, zonder unlock code te hebben moeten gebruiken.
Cool, dat is op zich wel tof. Niet dat ik er zo veel aan heb aangezien ik al een 2 jarig T-Mobile abbo heb.. maar wel zo handig als ik de G1 straks door verkoop en de G2 eventueel ga halen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 16:01

MethinX

't is wat!

[...]

Ik heb de kwestie over de niet goede link "registreer voor updates" op htc.com/nl naar vodafone.nl even voorgelegd aan HTC, en ik kreeg hier de volgende reactie op:

[...] U heeft ons onlangs geschreven over een situatie met uw HTC/Vodafone Magic Om de situatie met uw telefoon te verduidelijken vertelde u ons het volgende: Dat U zich wilt registreren voor de Magic, maar de Nederlandse link naar Vodafone U verder geen opties geeft. Via deze link: http://www.htc.com/uk zal dit wel lukken. Registreerd U zich en zodra Vodafone dit toestel gaat verkopen wordt U op de hoogte gehouden. Voor vragen hierover kunt U deze het beste voorleggen bij Vodafone daar wij dit niet weten. [...]

Tja.. HTC heeft toch zelf die link geplaatst? Maargoed ik heb me geregistreerd bij vodafone UK. Ik ben benieuwd of ze nu ook iest aan die link gaan doen, hij staat er al meer dan week zo op :)

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:48

Vincenz0

Coder

Ik ben nu ook in het bezit van de G1 Dev Phone.

Heb al wat free apps geïnstalleerd maar ik kan nergens betaalde apps vinden? ik zie bijvoorbeeld van labyrinth alleen de "lite" versie.

1.1 Firmware heb ik er zojuist op gezet, voor vista 64 gebruikers: Je kan hem niet updaten, je moet 32 bit hebben, bij het kopiëren van de update (system.bin) naar de phone crasht hij met een vage link error.
Heb het daarna op mijn laptop (vista x86) geprobeerd en ging perfect.
Let ook op dat je phone in vista word gezien als een generic massstorage usb device. even handmatig driver er overheen knallen in apparaat beheer.

Ik draai mijn phone momenteel zonder databundel op wifi waar het kan. Wat mij opvalt is dat de wifi ontvangst erg tegen valt. mijn laptop heeft 4x zoveel bereik.

Verder geniale phone :D Ik ben nu bezig wat test software te maken voor mijn dev phone! Mocht er iemand nog tips hebben voor een programma dat ze missen voor android dan ik hoor het wel.

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

lees de draad voor je blaat, omdat je op een Dev phone zo de files van de betaalde apps van je phone kunt plukken en verder verspreiden kun je op de Dev firmware geen apps kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Betekend dit ook voor een rooted telefoon dat je geen betaalde apps kun installeren ? Ik zag namelijk toen mijn telefoon nog niet rooted was ook geen betaalde applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
lexi1986 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 14:27:
Betekend dit ook voor een rooted telefoon dat je geen betaalde apps kun installeren ? Ik zag namelijk toen mijn telefoon nog niet rooted was ook geen betaalde applicaties.
Het betekend dat je de betaalde applicaties niet zult zien op de Android market. Het betekend niet dat je de apk files niet kan installeren (indien je ze elders hebt verkregen)

Voor de geïnteresseerden/developers:
Recentelijk heeft HTC voor de ADP (en rooted phones met custom bootloader) de nieuwe officiele 1.1 firmware online gezet. (Waarschijnlijk is deze grotendeels gelijk aan de 1.1 'holiday' edition van jesusfreke, alleen dan zonder zijn modificaties zoals multitouch, amazon meuk en extra toegevoegde tools in de busybox)

Instructies en download locaties zijn hier te vinden:
http://www.htc.com/www/support/android/adp.html

Ik heb zelf recentelijk "signed-dream_devphone-img-142608.zip" op m'n G1 gezet. (De bug waarbij tweakers.net je browser crasht zit er nog steeds in :P )

[ Voor 39% gewijzigd door falcon4ever op 31-03-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:48

Vincenz0

Coder

Heeft iemand de apk voor "Wifi Tether" nog ergens?
Hij staat niet meer in de market: nieuws: Android Market verwijdert applicaties om voorwaarden T-Mobile

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Vincenz0 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:14:
Hij staat niet meer in de market: nieuws: Android Market verwijdert applicaties om voorwaarden T-Mobile
tot die conclusie kwam ik dus ook :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

heb die software op m'n pc nog niet geinstalleerd maar hij staat nog wel op m'n telefoon, als iemand ff snel verteld hoe ik 't moet doen wil ik 'm d'r wel af trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ateq
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:56
Hij staat tussen de andere apk's op de link die hier al eens eerder is gegeven:
G1 files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Vincenz0 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:14:
Je kan de apk downloaden vanaf deze site:
http://code.google.com/p/android-wifi-tether/

Via de browser te installeren (gewoon de link naar de *.apk file openen) of via adb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Vandaag mijn G1 ontvangen, ik heb een Mobistar Tempo Music Prepaid kaartje in mijn toestel zitten. Ik heb deze APN-settings ingevoerd:

Belgium Operator GPRS APN Username Password
Mobistar web.pro.be mobistar mobistar

Helaas weigert dit ding dienst, ik heb gehoord dat dit enkel met een G3 abbo gaat, maar bestaat er een workaround, want ik ga heb weinig zin om dergelijk abbo af te sluiten. Ik zou normaal er zelf wat aan tweaken, maar wil eigenlijk niets verkeerd doen met dit toestel..

edit: volgende APN nog geprobeerd:
- mworld.be
- internet.be

en volgende tutorial gevonden:
Thanks a LOT Living_Sword! Finally activated and also got pass that pesky google sign up (no internet over here.. at least for me)

Just in case anybody else's reading this.. To save you guys from hours of frustration like I did.. Follow EXACTLY these steps... It'll WORK!
(Only for RC29/RC7 or lower though.. And you'll need Wifi access)

1. First.. Check whether you actually have RC29/RC7 or lower or not.. To do that type this on the G1 Keyboard..

<enter>reboot<enter>

If the phone reboot that congratz! You have the old version! What happened is that when you type in RC29/RC7 and lower models you're also typing into the hidden shell (something like command prompt, correct me if I'm wrong) "behing the scenes". So when you type "reboot" and press <enter>, the shell will run your command.

If you got the later models.. Then you might want to follow this method instead.. But if you really don't have internet access without Wifi.. you'll need to downgrade first

2. Now you need to set up Android Debug Bridge (ADB) which'll allow you to control your g1 phone console (something like command prompt - msdos) and have root access to it as well

3. Assuming you're using windows.. Download this Windows USB driver. Extract. Mac users don't need to do anything.. For Linux users you might want to go to the wiki..

4. Then.. Download this small zip (for windows). If you're on other platforms then download the Android SDK. Unzip the files to a folder and add its location to the PATH environment variable.

eg: So if you extracted the files on step 4 to "C:/mysuperfolder/android" then you should add "C:/mysuperfolder/android" to the PATH environment variable

5. Follow these steps on how to do that:
Windows
Mac OS X
Linux

5. Done? Now get the usb wire and connect your G1 to your PC

Okay so this is the part that gave me a lot of headache and confusion so read this carefully.
Quote:Originally Posted by Living_Sword

If you get a 'new device found' prompt, point it to the android_usb_windows folder, the same one you used during ADB setup.

a. If you don't get a driver prompt, goto Device Manager(Click Start, click Run, and then type "devmgmt.msc"), check if there is an entry ADB Interface in the list and has HTC Dream Composite... inside that entry. If you don't see that entry, Windows has automagically detected the phone as USB Mass Storage Device.

b. Scroll down to Universal Serial Bus controllers, check if you have at least one "USB Mass Storage device". If you have multiple ones, you'll need to go through each to find the correct one.

c. To find the correct one, right click on the USB Mass Storage device and click Properties. Go to the Details tab. In the combo box at the top that says "Device Instance Id", bring up the pull down and choose "Compatible Ids". If that is the correct device, then you will see 3 entries:
* USB\Class_ff&SubClass_42&Prot_03
* USB\Class_ff&SubClass_42
* USB\Class_ff

d. Once you find the correct device, go to the driver tab, and click "Update Driver". Choose "No, not this time", then "Install from a list or specific location", then "Don't search, I will choose the driver to install", and then choose the same usb driver that you used to get ADB to work.

6. Now type this on your G1 keyboard..

<enter>setprop persist.service.adb.enable 1<enter>

7. Now.. Open the command prompt on your PC ( Start > Programs > Accessories > Command Prompt )

8. Type "adb shell" without the quotes.
(Just in case typing that doesn't do anything.. Navigate to the folder you've unzipped the ADB Files and type there instead)

9. Then when the '$' comes out .. type this:

am start -a android.intent.action.MAIN -n com.android.settings/.Settings

9. Take a look at your G1 and now it'll be in the WiFi settings section. Configure it.. Connect to your network.. And done!

Hope this helps.. and Good luck
bron

Ik heb speciaal een dev gekocht om hem niet te moeten kraken en nu ga ik dat toch mogen doen.. :(

EDIT: Gelukt na gewoon alle 4 APN die ik gevonden had te gebruiken.. en mijn belwaarde te herladen :o

[ Voor 81% gewijzigd door KS1987 op 31-03-2009 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 17:58
er is weer iets nieuws gaande op custon firmware front.. als ik het helemaal goed begrepen heb is er een halve rom gedumpt van een htc saphire en deze rom is aangevuld met cupcake en zo is er een nieuwe rom onstaan. met On screen keyboard, pdf viewer, active sync support geloof ik ook, stereo bluetooth werkt nog niet..
in de post staat ook iets over een nieuwe SPL en een nieuwe radio (die alleen goed werkt met de saphire rom) die langere accu tijd oplevert..

meer info in volgende posts op xda:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=498026

nuttige post ergens halverwege draadje

http://forum.xda-develope...p?p=3549200&postcount=875

linkje naar andblogs.net master/cupcake image met Gmail +SYNC w0000t
http://andblogs.net/2009/...r-cupcake-and-your-gmail/

[ Voor 8% gewijzigd door ny-hardcore op 31-03-2009 22:21 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:18
Hallo, ik ben een beetje heen en weer aan het springen tussen G1 en Iphone. Met aan de ene kant de geruchten van een nieuwe generatie en aan de Android kant ook maar een toestel.

Zijn er nu naast de Magic/G2 nog andere toestellen met Android in de aantocht? Ik zou binnen nu en begin zomer toch wel een knoop door willen hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
ny-hardcore schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:14:
er is weer iets nieuws gaande op custon firmware front.. als ik het helemaal goed begrepen heb is er een halve rom gedumpt van een htc saphire en deze rom is aangevuld met cupcake en zo is er een nieuwe rom onstaan. met On screen keyboard, pdf viewer, active sync support geloof ik ook, stereo bluetooth werkt nog niet..
in de post staat ook iets over een nieuwe SPL en een nieuwe radio (die alleen goed werkt met de saphire rom) die langere accu tijd oplevert..

meer info in volgende posts op xda:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=498026

nuttige post ergens halverwege draadje

http://forum.xda-develope...p?p=3549200&postcount=875

linkje naar andblogs.net master/cupcake image met Gmail +SYNC w0000t
http://andblogs.net/2009/...r-cupcake-and-your-gmail/
Yup zeer interessant, een image gallery is hier te vinden:
http://s124.photobucket.c.../jindaemcee/Android%20G1/

Het is dus (een deel?) van de HTC Magic welke firmware 15 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

falcon4ever schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:01:
[...]
Yup zeer interessant, een image gallery is hier te vinden:
http://s124.photobucket.c.../jindaemcee/Android%20G1/

Het is dus (een deel?) van de HTC Magic welke firmware 15 draait.
Zie ik daar out of the box Exchange support? (dit en dit) Sterk!

[ Voor 22% gewijzigd door boe2 op 31-03-2009 23:44 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Laatst online: 15:19
jip_86 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:01:
Hallo, ik ben een beetje heen en weer aan het springen tussen G1 en Iphone. Met aan de ene kant de geruchten van een nieuwe generatie en aan de Android kant ook maar een toestel.

Zijn er nu naast de Magic/G2 nog andere toestellen met Android in de aantocht? Ik zou binnen nu en begin zomer toch wel een knoop door willen hakken.
Ik herken je probleem... heb hetzelfde een beetje: Android G1, Iphone of de nieuwe Nokia N97....

Naast de G2 komen er nog wel meerder modellen van HTC op de markt.
Verder terug in post heb ik een posting gedaan over de HTC memphis. Dit wordt ook een Androide toestel, maar releasedatum etc. zijn mij niet bekend.

Even mijn overwegingen:
- Iphone: mooi toestel, veel add-ons beschikbaar echter geen toetsenbord
- N97: supermooi toestel, toetsenbord, bijna alle opties, echter niet veel add-ons qua applicaties
- Android: heel veel software beschikbaar wat alleen maar toeneemt, veel opties, toetsenbord, lelijk toestel..

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987

KS1987

no frills

Ik zou eerder opteren dat het design van de G1 een acquired taste is. Zelf was ik een beetje verschoten hoe dik het model was. Het ontwerp op de achterkant van de dev versie is trouwens heel netjes. Zit die er ook op de reguliere T-Mobile? Ook in tegenstelling tot de eerste iPhone beschermers, ziet de G1 er best slick uit in zijn protective casting en eventuele zorgen over design gaan overboord na wat te spelen met het leuke OS. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Weet iemand hoe ik contacts kan kopieren NAAR mijn sim kaart? Ben recent van simkaart veranderd en als ik ooit een wipe zou doen op mijn telefoon ben ik dus al mijn contacts kwijt..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:55

Dentist

Next patient please...

Boeboe schreef op woensdag 01 april 2009 @ 10:26:
Weet iemand hoe ik contacts kan kopieren NAAR mijn sim kaart? Ben recent van simkaart veranderd en als ik ooit een wipe zou doen op mijn telefoon ben ik dus al mijn contacts kwijt..
Sync je niet met gmail contacts? Dat is toch een beetje het idee? Dat je nooit meer je contacts kwijtraakt, ongeacht van welke device/sim/etc je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

En als je van telefoon verandert ben je dus je contacts kwijt?
Ik gebruik geen google diensten, dus gmail laat me siberisch koud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts

pkwarts

555433800

Boeboe schreef op woensdag 01 april 2009 @ 11:24:
Daarom is die dienst er dus ;) Je hoeft opzich niks met je Gmail account te doen, hij gebruikt enkel het adresboek om je contacten op te slaan. In dat adresboek kan je via allerlei formaten contacten importeren.

Sowieso zijn contacten op SIM erg irritant, vanwege het gelimiteerde aantal info wat je aan een contact toe kan voegen.

Ook, als je perse niet Gmail wil gebruiken, zijn er geloof ik ook andere apps die dit voor je regelen, maar ook hier geld dat je contacten worden opgeslagen op een server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Duuuuus:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Haha G1 lelijk? Mjah ik heb 3 keer gehoord dat me telefoon wat groot is, vervolgens een half uurtje laten spelen en keren daarop vragen ze om me telefoon omdat ze er leuke dingen op kunnen :P WTF geeft het dan nog dat ie niet het mooiste is, ik kan er alles mee wat ik wil en nog VEEL en VEEL meer... Zo ook andere om me heen. Ik draai bijv. bijna 24/7 een ftp server op me telefoon zodat ik met wifi in de buurt niet me sd kaart op een computer moet laden om muziek te luisteren (en op de telefoon niet meer in me sd kaart kunnen). Kan er zelfs met 1MB/s vanaf kopieeren en plakken :) En gmote werkt ook toppie zo kan ik nog 20+ programma's vertellen die chill werken en/of handig zijn. Sterker nog ik vind het menu nu wel erri worden omdat ik daar ongeveer 100 programma's in heb staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Zolang jij geen gebruikt maakt van de contactenlijst in gmail wel ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
watercoolertje schreef op woensdag 01 april 2009 @ 15:32:
Sterker nog ik vind het menu nu wel erri worden omdat ik daar ongeveer 100 programma's in heb staan :)
Wat ik er een leuke feature vind is dat je in het menu gewoon letters kan tikken en hij filtert dan de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Dat wist ik niet een joh :P niet dat ik hem nu steeds open ga klappen als ik een app zoek ;) maar inderdaad handig om te weten als er onboard tobo komt ofso :) Maarja van de week weer is helemaal leeg gooien want ondanks dat het allemaal op de SD staat heb ik het idee dat ie trager aan het worden is (heb wel meer apps op de background draaien zoals netmeter/keepwifi/ftp server...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

pkwarts schreef op woensdag 01 april 2009 @ 12:16:
[...]

Daarom is die dienst er dus ;) Je hoeft opzich niks met je Gmail account te doen, hij gebruikt enkel het adresboek om je contacten op te slaan. In dat adresboek kan je via allerlei formaten contacten importeren.

Sowieso zijn contacten op SIM erg irritant, vanwege het gelimiteerde aantal info wat je aan een contact toe kan voegen.

Ook, als je perse niet Gmail wil gebruiken, zijn er geloof ik ook andere apps die dit voor je regelen, maar ook hier geld dat je contacten worden opgeslagen op een server.
dat vraagt ie toch niet...

Die gelekte screen caps van 't geupdate OS zien er goed uit, advanced task manager, zoomen met je camera en eindelijk video's opnemen

[ Voor 9% gewijzigd door GoldenSample op 01-04-2009 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op woensdag 01 april 2009 @ 10:26:
Ik weet niet of het er is, en zeker niet of het er ooit komt.
Zoals meerdere posts reeds gemeld hebben is het juist veiliger om te syncen met je Gmail account.
Om dit iets mooier/duidelijker te verwoorden, SIM opslag is aan de ene kant heel beperkt.
Je kunt 1 nummer per naam op slaan en al helemaal geen adres info, mail adressen etc..
Ik neem aan dat als je zo'n telefoon hebt je ook wel mailt etc. via je G1.
Daarnaast kun je vanuit je backup (Gmail account) je contacten als bestand exporteren naar Mac of PC.
Hier kun je het heel makkelijk zetten in b.v. Outlook (PC) of Adresboek (Mac).
Tegenwoordig hebben alle telefoons, ook de eenvoudige "bel en SMS" modellen, wel een progje erbij waarmee je die adressen vervolgens met 1 druk op de knop weer kunt overzetten naar je nieuwe toestel.
Groot voordeel: zelfs als je je telefoon verliest (diefstal) of er per ongeluk overheen rijdt met een auto en je toestel en SIM kaart compleet onbruikbaar is, heb je altijd een backup van je gegevens.
Er komt een keer een moment dat je je SIM contacten niet meer kunt uitlezen (zie bovengenoemde voorbeelden) en dan zou je echt willen dat je gebruik gemaakt zou hebben van de gratis backup van Gmail.
Ik las dat je nog niet bekend bent met Gmail, maar het is een gratis service van Google,
dus voor het geld hoef je het niet te laten ;)

Als je een invite nodig hebt kun je me PM-en, stuur ik je een Gmail invite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 00:23:
[...]
Als je een invite nodig hebt kun je me PM-en, stuur ik je een Gmail invite.
Gmail is al een tijdje gewoon te openen hoor. Er zijn geen invites meer nodig.
Maar ikzelf kan er toch best inkomen dat mensen niet alles bij Google willen hebben. Ikzelf wil namelijk ook eens overstappen op allemaal eigen diensten. Dus zelf mijn mail regelen, zelf een stukje server om contacts en kalender te syncen (via webdav ofzo).
Ik denk dat er meer mensen zijn die dit graag zouden willen. Misschien eens een SourceForge projectje beginnen. Want het moet natuurlijk wel allemaal mooi syncen. En het liefst integreren met de normale apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ons netwerk is WPA2-versleuteld. Daarbij loopt de beveiliging via de zogenoemde 802.11x authenticatie, hierdoor is ondersteuning van EAP-TTLS met PAP verificatie nodig. Nu weet ik dat onder Windows Mobile dit kan met SecureW2, maar ondersteunt de G1 ook dit soort netwerken?

Het gaat hier specifiek om het universiteitsnetwerk van de VU, iemand hier dus ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlowijs
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-03-2022
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:50:
Ons netwerk is WPA2-versleuteld. Daarbij loopt de beveiliging via de zogenoemde 802.11x authenticatie, hierdoor is ondersteuning van EAP-TTLS met PAP verificatie nodig. Nu weet ik dat onder Windows Mobile dit kan met SecureW2, maar ondersteunt de G1 ook dit soort netwerken?

Het gaat hier specifiek om het universiteitsnetwerk van de VU, iemand hier dus ervaring mee?
Probeer dit eens, als je root hebt:
http://forum.xda-develope...hp?p=3266003&postcount=14

Guide in de eerste post:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=450915

Moet dit morgen ook maar even proberen op Windesheim.

[ Voor 10% gewijzigd door mlowijs op 02-04-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Wat ik een musthave vind is notities syncen met google. Zodat ik op Gmail en op de G1 notities kan maken die met elkaar gesynced worden.

- Iemand al enig idee wanener flash precies komt?

[ Voor 16% gewijzigd door battler op 02-04-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts

pkwarts

555433800

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:50:

Op dit moment niet, maar wel gelezen dat men hier mee bezig is. Al schiet je daar op dit moment natuurlijk niks mee op (tenzij je idd voor een rooted G1 gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:21

Fioravanti

Fioravantastisch!

Dit is dus mooi balen. Eindelijk een programma dat Word en Excel files kan lezen, moet je het per se via de market kopen. En dat kan dus niet in NL ... :(

http://www.dataviz.com/pu...droid/dxtg_order_pg1.html

Op Erasmus gebruiken ze ook SecureWi32, al hebben ze ook een zogenaamd Eduroam-guest WiFi netwerk, waar je gewoon via een browser op inlogt...

[ Voor 23% gewijzigd door Fioravanti op 02-04-2009 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Fioravanti schreef op donderdag 02 april 2009 @ 22:52:
Dit is dus mooi balen. Eindelijk een programma dat Word en Excel files kan lezen, moet je het per se via de market kopen. En dat kan dus niet in NL ... :(

http://www.dataviz.com/pu...droid/dxtg_order_pg1.html

Op Erasmus gebruiken ze ook SecureWi32, al hebben ze ook een zogenaamd Eduroam-guest WiFi netwerk, waar je gewoon via een browser op inlogt...
Ik verwacht toch eigenlijk dat word en excel ondersteuning nog gaat komen op de G1 native. Ze hebben namelijk toch alles al in huis, met Google Docs. Waarschijnlijk gaan ze gewoon iets maken wat daar lekker mee kan communiceren. Dat in combinatie met gears support is gewoon een Doc en excel editor op je G1.
Sterker nog, het lezen van die documenten kan zo al. Alleen nog niet editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 17:58
heb net de 4.9 build van de magic rom erop gehad... man dat ziet er slick uit...
dat HTC OSK is echt goed... kan de rom zelfs in nederlands instellen, met soort van t9 in het OSK..
wifi/bluetooth werkt..gps niet kunnen testen
toffe widget om je mp3 speler vanaf het 'home screen' te bedienen..
scrobble droid werkt helaas niet en krijg me agenda niet gesynct met die build.. dus ga hem er weer af gooien.. wel echt een vooruit gang op rc33/rc
9 ..

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Beter toch, eind april zou die gelaunched worden had ik gelezen... Zal wel niet om een NL release gaan maarja met rooted maakt dat geen hond/worst uit :) hoop echt dat het zo mooi word als dat ik nu over lees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-02-2022
Weet iemand nu hoe het zit als ik de G1 zonder internet abo wil aanschaffen? Aangezien Android om de x minuten gaat scannen naar updates ofzo? Ik heb hier een aantal berichten over gelezen maar nergens of hier een oplossing voor was... Ik zit te twijfelen of ik een internet abo wil. Als er echt geen oplossing voor dit probleem is ga ik dat doen, maar dan zit ik altijd in het buitenland met hoge kosten toch? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:21

Fioravanti

Fioravantastisch!

Erwinz schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 15:27:
Weet iemand nu hoe het zit als ik de G1 zonder internet abo wil aanschaffen? Aangezien Android om de x minuten gaat scannen naar updates ofzo? Ik heb hier een aantal berichten over gelezen maar nergens of hier een oplossing voor was... Ik zit te twijfelen of ik een internet abo wil. Als er echt geen oplossing voor dit probleem is ga ik dat doen, maar dan zit ik altijd in het buitenland met hoge kosten toch? :S
Updates: Een aantal automatische updates kan je gewoon uitzetten (bijvoorbeeld die met google diensten en andere email). Updates voor je firmware weet ik niet zeker of dit voor kan.

Buitenland: je kan aangeven dat je geen roaming toe wilt staan, waardoor je geen data gebruik in het buitenland hebt.

Daarnaast kun je met een beetje onderhandelen het internetabo gratis bij je telefoonabo krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Fioravanti op 03-04-2009 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Wat ik me eerder afvraag: Welk nut heeft je android nog als je geen internetconnectie gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:10
Boeboe schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 15:56:
Wat ik me eerder afvraag: Welk nut heeft je android nog als je geen internetconnectie gebruikt?
Boeboe schreef op woensdag 01 april 2009 @ 11:24:
Wat is het nu van android als je geen google diensten gebruikt?
Bellen kan zonder internet, en in beide gevallen heb je gewoon op je tel een agenda / adress book. Waarom zou je het niet zonder internet gebruiken dus. _Of_ waarom zou je hem niet gewoon via wifi gebruiken...

zo raar vind ik het dus niet klinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinz
Fioravanti schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 15:36:
[...]
Buitenland: je kan aangeven dat je geen roaming toe wilt staan, waardoor je geen data gebruik in het buitenland hebt.
Ja maar ik las dit dus: nieuws: T-Mobile: neem Android-telefoon niet mee op vakantie
Blijkbaar kan er nog steeds data verkeer plaatsvinden als je die opties uitzet...
Boeboe schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 15:56:
Ik heb thuis wel WiFi waarop ik de telefoon kan gebruiken. Ik ben niet heel veel/lang onderweg en als ik dat wel ben ben ik tevreden als ik een leuk spelletje kan spelen op mn telefoon :P En ik wil zelf gaan ontwikkelen voor de Android, mocht ik dan internet nodig hebben voldoet mijn WiFi thuis ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
cyberrobin schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:28:
Mijn G1 is ook unlocked. Kreeg ook de melding in de Tmobile shop dat ie unlocked zou zijn, en dat ik totdat mijn Tmobile abo in ging gewoon gebruik kon maken met mijn Telfort sim. En dat is dus ook zo.

Ze zeiden ook dat voortaan zowat elke telefoon simlock vrij is (ook htc's). Dus dat is wel erg handig.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Erwinz schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 16:03:
[...]

Ja maar ik las dit dus: nieuws: T-Mobile: neem Android-telefoon niet mee op vakantie
Blijkbaar kan er nog steeds data verkeer plaatsvinden als je die opties uitzet...
Ik ben de afgelopen maand meerderen malen in buitenland geweest voor langere periodes (Duitsland, Portugal, Spanje) ik heb gewoon de data roaming uit staan en hij is ook niet op internet geweest, niks te zien op m'n rekening over data verbruik in die periode ik heb gewoon het abonnement van T-mobile relax 300 met onbeperkt data plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinz
TerreurBV schreef op zondag 05 april 2009 @ 21:05:
[...]

Ik ben de afgelopen maand meerderen malen in buitenland geweest voor langere periodes (Duitsland, Portugal, Spanje) ik heb gewoon de data roaming uit staan en hij is ook niet op internet geweest, niks te zien op m'n rekening over data verbruik in die periode ik heb gewoon het abonnement van T-mobile relax 300 met onbeperkt data plan.
Oke dan lag het dus niet aan de instellingen, bedankt voor de bevestiging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987

KS1987

no frills

Is het mogelijk om een FTP server te draaien op de G1, zodoende bestanden delen via een Windows netwerk? Het enige dat ik vond tijdens een Google-opdracht was: AndFTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
KS1987 schreef op zondag 05 april 2009 @ 22:31:
Is het mogelijk om een FTP server te draaien op de G1, zodoende bestanden delen via een Windows netwerk? Het enige dat ik vond tijdens een Google-opdracht was: AndFTP.
http://www.cyrket.com/search?q=ftp

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987

KS1987

no frills

Bedankt! Deze ziet er scherp uit. Iemand er ervaring mee of een - beter - alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
weet er iemand hoe je SDK installeert en hoe je kunt zien of het goed geinstalleerd is of niet?
Ik ben aan het proberen alle apps op de SD te zetten (volg de instructies op xda-dev, de easy way-methode), maar werkt niet bij mij.
Iemand al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Als je android specifieke classes herkend worden in je programmeeromgeving mag je ervan uitgaan dat de sdk degelijk toegevoegd is zou ik zeggen.

[ Voor 22% gewijzigd door boe2 op 06-04-2009 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
Boeboe schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:45:
Als je android specifieke classes herkend worden in je programmeeromgeving mag je ervan uitgaan dat de sdk degelijk toegevoegd is zou ik zeggen.
hoe kan je dat zien?Ben een beginner met android :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
M3 SMGII schreef op maandag 06 april 2009 @ 10:34:
[...]

hoe kan je dat zien?Ben een beginner met android :o
Je hoeft de SDK niet te 'installeren'.

Het enige wat je doet is 't uitpakken van de zipfile naar een map. Vervolgens ga je via de commandline naar de \tools map. Als je "adb devices" typt en je ziet jouw device (htc xxxxxxx) dan weet je dat alles in orde is. (wel je G1 aansluiten :P)

Mocht er niets verschijnen dan heb je waarschijnlijk de android/htc drivers (nog) niet geinstalleerd. De driver (*.inf) zit in de SDK map.

[ Voor 7% gewijzigd door falcon4ever op 06-04-2009 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

M3 SMGII schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:07:
weet er iemand hoe je SDK installeert en hoe je kunt zien of het goed geinstalleerd is of niet?
Ik ben aan het proberen alle apps op de SD te zetten (volg de instructies op xda-dev, de easy way-methode), maar werkt niet bij mij.
Iemand al gelukt?
Als ik iets met Eclips gemaakt heb en ik zeg testen open die gewoon automatisch de SDKemulator en laad die de APK in de SDKemulator, gewoon de path van de SDK invoeren bij de editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Je bedoelt waarschijnlijk de emulator die bij de SDK zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Heeft iemand een idee of het mogelijk is root te krijgen op een T-mobile G1 zonder een WM device? Ik heb al een goldcard kunnen genereren maar krijg in de bootloader de melding no image file ipv het voormalige not allowed.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Boeboe schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:16:
Je bedoelt waarschijnlijk de emulator die bij de SDK zit ;)
Indeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
dalus schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:31:
Heeft iemand een idee of het mogelijk is root te krijgen op een T-mobile G1 zonder een WM device? Ik heb al een goldcard kunnen genereren maar krijg in de bootloader de melding no image file ipv het voormalige not allowed.
wat heb je? en hoe heb je de goldcard gemaakt? zelf? hoe heb je de goldcard.img op de sd gezet?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

$cat /sys/class/mmc_host/mmc1/mmc1:*/cid (of via astro de file als .txt openen)

Dit geeft de cid code 1c5356555344202010052c9f62008c00 deze moet je omdraaien dan krijg je 00c80026f9c2500102024435556535c1

Deze code kan je via de website van qmat omzetten in een goldcard.

Vervolgens heb ik de telefoon aan de pc gehangen. Sandisk kaartje geformateerd, de goldcard erop gezet en RC30 om naar te downgraden. Maar helaas geeft de bootloader de melding no image :(

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
dalus schreef op maandag 06 april 2009 @ 18:25:
$cat /sys/class/mmc_host/mmc1/mmc1:*/cid (of via astro de file als .txt openen)

Dit geeft de cid code 1c5356555344202010052c9f62008c00 deze moet je omdraaien dan krijg je 00c80026f9c2500102024435556535c1

Deze code kan je via de website van qmat omzetten in een goldcard.

Vervolgens heb ik de telefoon aan de pc gehangen. Sandisk kaartje geformateerd, de goldcard erop gezet en RC30 om naar te downgraden. Maar helaas geeft de bootloader de melding no image :(
je moet ook niet zomaar de goldcard op je sd zetten die moet je als een soort image branden zoals je dat op een cd doet.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

raydekok schreef op maandag 06 april 2009 @ 20:41:
[...]

je moet ook niet zomaar de goldcard op je sd zetten die moet je als een soort image branden zoals je dat op een cd doet.
Weet je dan ook hoe? Anders neem even contact op via msn praat wat makkelijker. De goldcard doet in ieder geval wel wat want ik krijg ipv de not allow melding de melding no image file.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vind allemaal wel boel gedoe dat root acces, jammer dat deze toch neit zo open en vrij is als men in eerste instatie aangaf.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Het IS volledig vrij. Wat T-Mobile doet met de door hen aangepaste firmware is hun zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Inderdaad, en dat had je hier of op XDA al kunnen lezen... En ja als je een beetje met computers om kunt gaan is het een eitje :) het OS is ook zo open als het maar kan (ookal is die nog niet helemaal open, komt nog maar heeft hier totaal niks mee te maken!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Even snel een vraagje tussendoor over de "threaded" SMS:
is het de bedoeling dat alle SMSjes met een bepaald contactpersoon in 1 lange thread komen te staan of moet er meer mogelijk zijn (per onderwerp, per dag o.i.d.)?
Ik zie de waarde er niet zo van op deze manier. Ik kan ook niet vanuit de Messaging applicatie direct een nieuwe SMS starten (alleen als ik het telefoon nummer weet, zoeken op contact gaat niet lijkt het).
Is een app beschikbaar die het SMS-en/Messaging allemaal wat beter aanpakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Mij lukt het wel om gewoon een nieuwe sms te starten hoor. Persoonlijk ben ik een liefhebber van het hele threaded systeem: Geeft je een mooi overzicht van de gehele dialoog per persoon. "Gewone" sms handlers hebben geen enkele vorm van organisatie en gooien alles op 1 hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Mmm een nieuwe SMS starten gaat idd wel met zoeken op naam maar dan komen ze toch weer onder de bestaande thread met die contact persoon terecht.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Abo's, levertijden en andere koopdingen mbt de G1 horen niet in dit topic thuis! Dat soort zut mag allemaal hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1327340