[Online MMOG] Navyfield

Pagina: 1 ... 21 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Zo mijn eerste KM sub :) Is even wennen maar wel leuk, al mis ik een supportslot voor de engineer. De achterste gunner zit ook maar wat te lanterfanten, daar kunnen namelijk geen torps in maar EMC's. Moeten beide torpers op hetzelfde level zitten of kan de rear torper een aantal levels lager zijn?
Denk dat ik maar even met mijn crew in de Emden blijf door levelen om de tweede sub te scoren, want ik mis snelheid en een support slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
timskiej schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 17:16:
Zo mijn eerste KM sub :) Is even wennen maar wel leuk, al mis ik een supportslot voor de engineer. De achterste gunner zit ook maar wat te lanterfanten, daar kunnen namelijk geen torps in maar EMC's. Moeten beide torpers op hetzelfde level zitten of kan de rear torper een aantal levels lager zijn?
Denk dat ik maar even met mijn crew in de Emden blijf door levelen om de tweede sub te scoren, want ik mis snelheid en een support slot.
Beter om je torpers op hetzelfde lvl te houden aangezien de SS3 nieuwe torps heeft die lvl 59 vereisen. Dus als de rear torper achterligt kun je die een tijd niet gebruiken.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik heb mijn front torper op lvl 85 nu 130 vets + full exp en mijn rear torper op lvl 64 met 120 vets only. Dat ze gelijk zijn is in mijn opinie niet echt nodig. Die rear torper gebruik je echt maar in enkele gevallen en die front moet je gewoon gruwelijk goed maken zodat je een snelvuurkanontorpedoboot bent.

Overigens zou ik wel optijd je engys meelevelen. Die zijn rete belangrijk op een ss3 en 4 (ss4 kan in theorie 3! engys/repairers) hebben dus hou er rekening mee!

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 22:45
komend weekend weer partyweekend op NFEU.
http://board.twowar.com/index.php?showtopic=23318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
nice :)
Gister wat Night Battles gedaan in mijn VIIA sub, dat is leuker dan een standaard GB. Mensen zien je wat minder snel :P alleen jammer van die andere subs die direct op jou afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen jammer dat het slechts een 30% boost is....
Ook exp -> vet promotion met 50% meer kans is niet zo heel erg veel (afhankelijk van hoeveel vets er al op de sailor zitten, maar in de orde van grootte van 15% kans ipv 10% voor onder de 100 vets). Staat tegenover dat vet death daardoor ook verhoogd wordt dus let op tijdens het spelen dat je disconnect als je vets verliest... ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Dat van disconnecten is een goeie tip :P
Welke schepen kan ik beter niet torpen want sommige zitten toch volg bulge armor? Sommige BB's knal ik met 4 torps naar de bodem maar bij sommige doet hij amper damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Ik zou vooral de schepen torpen die jou zouden kunnen zien, dus FF en DD gelijk aanvallen.
Verder wordt het torpen van AA schepen ook erg gewaardeerd. Die moet je ook redelijk makkelijk kunnen killen.

Wat betreft de BBs, bb1 en 2 hebben meestal niet al te veel bulge dus ik zou voor die gaan. Heb je nog genoeg lucht en torps, dan kun je achter de groteren aan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En probeer ze ook in het midden te raken en niet aan de voor- of achterkant.

Wat ^^ zegt: als je voldoende air hebt, ga voor de grote BB's. Je hebt waarschijnlijk een aantal salvo's nodig om ze te zinken, maar als je ze down hebt is dat een groot voordeel voor je team.

Overigens hebben de meeste CV's (zeker t/m CV4) beperkte bulge. CV5's zijn traag en dus ook relatief eenvoudige targets. Een CV down betekend veel minder "licht" voor het andere team.

Ik denk dat ik nog maar een SS crew ga lvlen (IJN... de IJN SS4 is werkelijk een beest... >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Grootste opgave is om over te steken met genoeg lucht. Tijdens het oversteken blijf ik zo lang mogelijk bovenwater totdat er iemand een salvo op me afschiet (meestal mis, maar vaak wel aardig raakt :P ). Dan wacht ik een paar seconden en duik onder, met hopelijk nog genoeg lucht om een beetje damage te doen en hopelijk een bootje te zinken. Meestal vaart er een Emden oid in de buurt voor AA support, maar die heb ik met 2 torps aan het zinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Je kunt je BO ook gewoon doorlevellen en later nog eens een SS nemen. Tenzij je het SS spelen nu al leuk vindt, natuurlijk ;)

Ik ben al dagen AA-werk aan het doen voor mijn RN lijnen. Nog 3 levels 1 level dan is mijn CV crew ver genoeg en dan kan ik eens gaan oefenen in de BKs :+

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Ik ben aan het lvlen tot 55 zodat ik kan AA'en in de Moltke, dat schiet net wat sneller op dat met de sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn SN SS BO heb ik nu op de Poltava gezet om verder te levelen. SS in SS1/2 is gewoon niet grappig....
Heeft tevens als voordeel dat mijn SN gunners een lekker eind voor liggen op mij SN BB BO en mijn supports niet te ver achter blijven.
Kan niet wachten tot mijn BO bij Imperatritsa Marya is aangekomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Ik ben heel benieuw wat voor SN patch ze gaan uitbrengen na de uitgebreide tests.
Denk niet dat de IM zo overpowered blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Bedoel je de patch van gisteren? Er zitten een aantal dingen in waar mensen vrij blij van werden als ik het goed begrijp; behalve de Alsace-kapiteinen ;)

Vanaf morgen weer party weekend yayyy! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik gelezen heb is er niets veranderd aan de IM... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 01:26:
Voor zover ik gelezen heb is er niets veranderd aan de IM... :)
Ik lees het net idd. Dat zal nog wel komen. Al met al doen ze redelijk werk de laatste tijd! Dat was lange tijd een stuk minder. Eindelijk ook die vervelende "enter the room freeze"-bug geplet... Dat scheelde mij bij het spelen op de laptop vrij veel XP omdat je na iedere 4 a 5 battles weer NF opnieuw moest starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Een paar EBB's op EU ogen mijns inziens nogal OP na de patch, maar heb ze nog niet in actie gezien dus kan er naast zitten :)

Verder zag de patch er heel aardig uit, blockshot van de Alsace ongedaan gemaakt en een aantal oude bugs eruit gewerkt.

* Nephalem zou willen dat men op NA ook wat meer aandacht schonk aan bugfixing

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Klopt, in deze patch zit nog niet iets van SN balancing, Die wordt volgende keer verwacht...
Heb m'n SN bo nu op level 59, zit dus binnenkort wel bij de keuze voor IM of kronshtadt. Als de IM zo overpowered blijft als ie nu is is dat de logische keuze natuurlijk.

De patch van afgelopen donderdag was wel goed, uitschakelen van de auto return bij vliegtuigen is erg prettig.
Alleen is nu m'n Warspite nutteloos geworden heeft helemaal geen ruimte om en crew en een goede gunsetup tegelijk te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Hmm ik dacht dat EXP weekend was, heb een gold account en die zie ik niet meer in mijn account staan.
Ook krijg ik geen extra xp :?

Raar, even opnieuw ingelogd en nu staat hij er wel bij. Ik zie wel nergens dat er extra xp bij komt

[ Voor 28% gewijzigd door timskiej op 30-07-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Dat staat ook nergens in game zelf... Dat merk je na elke ronde vanzelf aan het eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Nog een level en dan kan ik AA'en in de Moltke :) gaat het levelen gelukkig wat sneller
de SUB tier 1 en 2 zijn gaar. Te langzaam om te vluchten en om andere schepen in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik was net druk aan het schieten op de SS naast onze flag... SS dood; raakt één van mijn shells de flag... zinkt het ding :X doh! :D (Was overigens een lullige 5" shell)

[ Voor 17% gewijzigd door 0rbit op 30-07-2011 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Hoe heet je ingame eigenlijk? speelt toch op vangaurd als ik me niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
0rbit :+ op Vanguard inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Heerlijk dit schiet wat beter op :P
22k EXP voor het neerschieten van twee scouts en bomber in mijn Moltke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik heb nu mijn RN CV zover dat ik ermee in de BK kan "optreden". Eerst natuurlijk even geoefend met torpbomben... Het kostte mij een uur om erachter te komen dat ik de torpedos vergeten was mee te nemen :X (Soms is n00bheid niet het probleem; maar gewoon koppig blijven proberen natuurlijk... :Y) )

Affijn, nu 4 CV battles gedaan. Gemengde gevoelens... Het is allemaal maar moeilijk hoor. Allereerst om met manual TB wat goed te raken. Ik had extra een test missie gedaan tegen de 5 "crippled" BBs. Dat ging heel simpel omdat je van grote afstand al de lading kunt lossen; de BBs zijn immers langzaam en draaien zich nauwelijks. Met wat scouts wat mijnen voor hun neus droppen en het was een koud kunstje...

Maar in de BK zijn de schepen veel kleiner en het lijkt wel alsof sommigen zoveel AAW hebben dat je ze beter niet al te dicht nadert; ook in het aanvliegen naar andere targets. Daar moet ik nog even aan wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Tot lvl 75 (full vets / experts) zullen je torpedo bombers worden neergeschoten door BB's. Ik vond het ook maf, maar zo is het nou eenmaal. Overigens moet je niet eens proberen BB's te torpen als je niet meer dan 8 planes kan launchen want de bulge op BB's is vaak gewoon te veel.

Wat is overigens je setup van je CV ?
0rbit schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 20:05:
Ik was net druk aan het schieten op de SS naast onze flag... SS dood; raakt één van mijn shells de flag... zinkt het ding :X doh! :D (Was overigens een lullige 5" shell)
Whahahaha in die game zat ik dus ook ! :) Jij was dus die droplul :)

[ Voor 35% gewijzigd door ipazza op 31-07-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
CV is me te veel micro management volgens mij (heb geen CV dus kan er niet over oordelen)

Bijna lvl 59 voor de VIIC :) eindelijk een fatsoenlijke sub. heeft het zin om voor de SS4 van KM (flak) door te levelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Absoluut. Meer torps, langere duiktijd en als ik me niet vergis een extra crewslot.

En wat betreft AAW immuniteit vind ik persoonlijk lvl 70-80 nog redelijk laag. Duurt absoluut niet lang voordat bombers tot vlakbij je schip kunnen komen.
Realistisch gezien (niet dat dat ook maar iets te maken heeft met NF, maar toch :P ) zou je zeggen dat vliegtuigen op zo'n korte afstand geen schijn van kans hebben tegen het afweergeschut. Zou in game natuurlijk beetje irritant zijn voor de CV maar een iets hoger punt om immuniteit te bereiken bij met name de grotere schepen mag mijns inziens wel.
In de huidge staat van de game is bijvoorbeeld het zogenaamde AAW voordeel van de US compleet nutteloos omdat het tegen CV3 en hoger geen barst meer helpt.

[ Voor 11% gewijzigd door Nephalem op 31-07-2011 12:39 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
ipazza schreef op zondag 31 juli 2011 @ 11:07:
Tot lvl 75 (full vets / experts) zullen je torpedo bombers worden neergeschoten door BB's. Ik vond het ook maf, maar zo is het nou eenmaal. Overigens moet je niet eens proberen BB's te torpen als je niet meer dan 8 planes kan launchen want de bulge op BB's is vaak gewoon te veel.

Wat is overigens je setup van je CV ?
Nou ja ik ben er nog mee aan het spelen. Moet mijn eerste tien battles met een CV nog strijden ;) Ik heb 4 bombers en 6 fighters. Uiteindelijk is het plan om 2 TBs te houden en 2 DBs te maken. In de GB ga ik helegaar nog niet. Ik vraag me ook af of ik de BK door kan levellen. Het is allemaal vrij moeizaam wat betreft XP en je blijft een gat houden van 10 levels tussen BO en piloten. Dat moet ik ook eerst maar eens wegwerken. Overigens wat betreft credits wel heel heerlijk; 33k credits voor een paar minuten BK... dat is wel heel veel! (Misschien toch de KM BB6 weg bewandelen?)
Whahahaha in die game zat ik dus ook ! :) Jij was dus die droplul :)
Tja, AA-gunners die HE shells afvuren; hoge spread; directe dreiging van een SS, geen BB in velden of wegen te bekennen... Kan gebeuren. En ach... we wonnen wel, mede doordat daarna iedereen als een wilde op de flag van de tegenpartij ging schieten :P
Nephalem schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:38:
Absoluut. Meer torps, langere duiktijd en als ik me niet vergis een extra crewslot.

En wat betreft AAW immuniteit vind ik persoonlijk lvl 70-80 nog redelijk laag. Duurt absoluut niet lang voordat bombers tot vlakbij je schip kunnen komen.
Realistisch gezien (niet dat dat ook maar iets te maken heeft met NF, maar toch :P ) zou je zeggen dat vliegtuigen op zo'n korte afstand geen schijn van kans hebben tegen het afweergeschut. Zou in game natuurlijk beetje irritant zijn voor de CV maar een iets hoger punt om immuniteit te bereiken bij met name de grotere schepen mag mijns inziens wel.
In de huidge staat van de game is bijvoorbeeld het zogenaamde AAW voordeel van de US compleet nutteloos omdat het tegen CV3 en hoger geen barst meer helpt.
Geen idee hoe dat precies zit. Ik kan me voorstellen dat het ook voordelen heeft om met 700 km/h dichtbij een schip te vliegen in plaats van met die snelheid op 3000 meter hoogte. Het lijkt me in de realiteit vrijwel ongemogelijk te mikken als je met zo'n noodgang voorbij komt; zeker als je laag over het water scheert.

Het enige wat ik van de AAW merk (TBs op level 42) is dat de AAW range van de USN schepen toch minstens 50% groter is dan bij bijv. de IJN of KM. Bij IJN en KM zijn mijn bombers min of meer al immuun (als ik de aanvliegroute niet onnodig langs andere schepen voer), maar bij de USN verlies ik meestal wel een vliegtuig.

Al met al wel veel micromanagement. Het is ook een heel ander gevoel in de waarneming. Je moet erg opletten om te zien wat er in detail gebeurt in een battle, maar je hebt ook wel meer het overzicht.

Wat me nu al stoort; men gaat ervanuit dat je als CV een soort van almachtig ding bent :P Ik kan met de Attacker net 6 planes voorbereiden en dat duurt verrekte lang. Zo eenvoudig als het lijkt is het dan toch niet.

[ Voor 41% gewijzigd door 0rbit op 31-07-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Inderdaad, als CV zul je redelijk goed moeten inschatten hoe een battle verloopt aangezien je niet op een paar seconden tijd van tactiek kunt veranderen. Als je bombers aan het laden bent en dan blijkt dat je ineens fighters nodig hebt zal het even duren voordat je deze ook daadwerkelijk in kunt zetten. Daarom ook mijns inziens belangrijk dat je niet te veel planes op 1 piloot inlaadt. Dit houdt je downtime binnen de perken. Vooral om deze reden zou ik je dan ook eigenlijk aanraden om óf TB's óf DB's te kiezen en niet 2 van beide soorten. Zeker als je straks 9 of 10 planes ineens kunt voorbereiden is het stukken interessanter om 3x3 of zelfs 4x2 in te laden dan bv 2x5 bombers.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Mijn doel is om steeds maar per 2 te spelen; dus 2 TB of 2 DB en de rest fighters (maximaal). In de GB zul je toch 90% van de tijd met fighters bezig zijn; echter in de BK niet. Ik weet nog niet wat ik leuker ga vinden TB of DB, vandaar dat ik gewoon 2 stuks van beide level zodat ik later flexibeler ben.

Ik lanceer de planes nu nog meestal in groepjes van 3, maar misschien is 4x2 inderdaad beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het niet veel uitmaakt of je DB of TB pilots hebt. Het is wel zo dat KM en IJN betere DB's hebben en RN en USN betere TB's

Je hebt alleen het probleem met TB exp dat grondig naar de knopppen is geholpen en door de grote hoeveelheid hoog lvl SS, de grote BB's met veel Bulge rondvaren waar je met TB's eerst doorheen moet.

Maar met grote hoeveelheden planes (10 of meer) wordt bijna ieder schip met een full hit uitgeschakeld.

Kijk vooral veel youtube filmpjes om de kunst af te kijken. (zoek op "navyfield manual DB" of "navyfield manual TB")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Die filmpjes heb ik gisteren al tot in den treuren bekeken in de hoop te ervaren hoe ik die verdomde torpedos los... Met "." natuurlijk... maar dan moet je wel torpedos aan je vliegtuigen hangen :D :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
VIIC binnen :)
Haal wel helaas maar 28knots snelheid en dat is met
- Gestripte BO
- Full front/rear torper, planesman, sonarman, engie
en 16 torps

[ Voor 4% gewijzigd door timskiej op 31-07-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
timskiej schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:38:
VIIC binnen :)
Haal wel helaas maar 28knots snelheid en dat is met
- Gestripte BO
- Full front/rear torper, planesman, sonarman, engie
en 16 torps
Hier is de mijne, sub crew alles lvl 60, engi en rep lvl 104. Planesman is nog niet helemaal bijgekomen van het laatste vet event :P
Afbeeldingslocatie: http://screenshot.xfire.com/s/116586200-4.jpg

Dus als je 28 knopen base speed bedoelt klopt het, als dat OH is valt het inderdaad erg tegen.

[ Voor 17% gewijzigd door Nephalem op 01-08-2011 20:20 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Ah dat valt dus nog mee :)
Ik dacht dat de VIIC een stuk sneller was, maar dan zal ik me wel vergissen met de Flak.
Leuke OH heb je ;)

[ Voor 8% gewijzigd door timskiej op 01-08-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Base speed van subs zal niet veel sneller worden denk ik, meeste winst zit em in overheat.
En ik haal 40 zonder de rep, maar heb liever 39 met de extra SD en rep rate ;)

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Nephalem schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:16:
[...]

Hier is de mijne, sub crew alles lvl 60, engi en rep lvl 104. Planesman is nog niet helemaal bijgekomen van het laatste vet event :P
[afbeelding]

Dus als je 28 knopen base speed bedoelt klopt het, als dat OH is valt het inderdaad erg tegen.
Waarom zoveel crew op je sonar ? Ik las ergens dat 1 crew je 10.5 range geeft en full crew 11.5 range. Ik heb daarom mijn sonar ook helemaal gestripped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:14
Ik zou eerder mijn BO strippen, maar dat gaat door de vets niet meer zie ik.
Verder kan je nog wat schrapen aan je torpers, aangezien de cap op EU behoorlijk snel te halen is. Ik meen bij 700k TA.

Je kan nog behoorlijk wat aan OH inwinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Melniek schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:34:
Ik zou eerder mijn BO strippen, maar dat gaat door de vets niet meer zie ik.
Verder kan je nog wat schrapen aan je torpers, aangezien de cap op EU behoorlijk snel te halen is. Ik meen bij 700k TA.

Je kan nog behoorlijk wat aan OH inwinnen.
Als ik mn sonar strip ziet ie geen donder, heb ik voor de gein eens getest. Cap op sonar ability is 13 clicks op NA btw.

Compleet gestripte BO ziet torps vrij laat komen, bovendien geeft ie zo nog wat rep rate en SD.
En torpers zijn nog vrij laag in level dus op het moment met 110 vets hebben ze de crew nog nodig, zit nog niet aan de cap. Rear torper kan ik inderdaad wel zonder al te veel gevolgen verder leeghalen, die gebruik ik normaal gesproken toch niet constant. Op latere levels zal ik inderdaad wel gaan strippen op beide torpers en ook de sonar zal dan wat minder afgevuld zijn. BO doe ik denk niks meer aan tenzij ik hem nog wat verder vet in de toekomst. (crew erop houden heeft ook als voordeel dat ik hem op de moltke en AD kan gooien om te levelen).

En kan niks meer aan OH winnen met volledige crew, aangezien de rep veel zwaarder is dan het eventuele verschil op mn BO en/of torpers (zonder rep loopt ie met gemak 40) en 40 knopen is het maximum dat SS mogen varen (geen idee of die cap ook op EU toegepast is maar op NA werd dit gepatcht om 46+ subs onmogelijk te maken :P ).

Speel niet veel met mijn sub dus zal ongetwijfeld inderdaad hier en daar wel iets te tweaken zijn, maar ding doet zn werk prima zoals ie nu is dus heb me nog niet echt verdiept in torp cap en zo.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Gisteren eindelijk de POW behaald. Maar eens kijken hoe het gaat met de dubbele quads voorop. Begin langzaam aan wel te wennen aan de UK playstyle.
Nog 7 levels tot bb4, zal waarschijnlijk de L1 gaan worden aangezien m'n gunners maar nipt iets voorlopen op m'n BO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een drama zeg die patches 1.188 en 1.189.... 1.88 barste van de out of syncs: letterlijk iedere 2e game was het raak: crash, uithuilen en overnieuw.
1.189 beloofde wat te doen aan out of sync en de room entry crashes zouden tot het verleden moeten behoren: eerst room: bij binnenkomst CRASH.... gloeidendegloeiendegloeiende....
Ik vraag me af of het ooit nog goed gaat komen met die brakke NF client....

@koopie: weet je zeker dat je voor L1 gaat? Nelly lijkt me zo veel leuker... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Nelly gaat sowieso niet meer lukken als hij de PoW heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was al te laat om helder te denken :P

Ik bedoelde Vanguard.... (naar mijn bescheiden mening het schip met de beste 'looks' van alle NFEU schepen) Maar goed, Vanguard is ook een van de meest kapot gepatchte schepen van NFEU... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
hehe Nelly niet... Ga er van uit dat Khildin eigenlijk Vanny bedoelt.
Ik weet het nog niet, heb ook nog genoeg tijd om er over na te denken, ben bijna level 85 nu. Dus nog 4 te gaan.

Had begrepen dat Vanny beter is met hogere level gunners, daar waar de mijne maar 1 level voor lopen omdat ik maar 1 BO heb. De tripples op de L1 hebben minder range dan de duals op de Vanny en de duals op de L1 zetten kan, maar dan mis je wel 2 barrels t.o.v. Vanny.
Met de L1 heb je nog de mogelijkheid om er armour op te zetten natuurlijk...

Ik vind zelf de L1's die ik tegenkom gevaarlijker dan de Vannies. Maar we spelen wel weer op de Vanguard server natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik vind de L1 een van de lastigste schepen om tegen te spelen met KM; wat een taaie dingen zijn dat. Een goede speler die oplet dat ie 1 op 1 speelt wint het dan ook vrijwel altijd van mij in H.39.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
... en dat wil ik nou ook :P

Zo zie je maar weer, in GB2 is range ook niet alles want volgens mij is de H39 de bb4 met de meeste range en de L1 de minste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Aan range heb je natuurlijk vrij weinig als je niet buiten de range van de ander kan blijven; dat is vaak een probleem. Je vaart anderen in de weg. Je OH is al weg of je engineers zijn gewoon nog niet zo goed etc. Een rushende L1 of L2 is dan ook een groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
L1 is mijns inziens veruit de betere BB4 voor UK. Vanguard is destijds omhoog gepatcht van bb3 naar bb4 zonder dat er eigenlijk iets aan veranderd is behalve een paar pixels extra range en een spread nerf die het schip totaal niet nodig had.
De Vanguard is mijns inziens gewoon een slechte H39. Minder damage gemiddeld genomen, minder range, minder scouts, matige spread en geen bruikbare AA. (Alles vergeleken met H39, wil hier niet mee suggereren dat het schip compleet onbruikbaar is)

L1 met zijn hoge snelheid en wendbaarheid kan het rangeverschil makkelijk goedmaken en doet heel wat meer schade.

Wat dan wel weer heel leuk is, is de nelson trip 16 op de Vanny zetten. Haal je nog steeds 40 knopen max en heb je Monty dmg output :D

EDIT:

Nieuwe patch op NA. GB2 eindelijk de doodsteek gekregen, weer lekker vanouds GB1 spelen zonder dat geklooi met flagships.

En het derde grote event van deze zomer voor NFNA :D
Date: 08/12 until 09/08

Random Item Drop

Are you ready to receive EBB? Now, you can get EBB as long as you play.
So, do not miss out this great chance!

A. EBB will be randomly dropped. (Drop rate will limited to 15 EBBs/day from each server.)

B. Lv.12 Elite Sailors will be randomly dropped.

Credit Boost

If you need more sailors, recruit your sailors by NF trade system.

A. You will get 50% more credits after battle in Saturday and Sunday only.

CV Event

Have you felt loneness because all others play BB?
We have prepared a special event for CVs, hoping more players can enjoy CV.
We hope that it can also help to reduce the waiting time for all players.

A. CV players will get 50% more EXPs and credits.

B. Item will be randomly dropped only if you play CV.
(Drop list includes: Expert increase +100, Vet increase +10, Premium Sailors and more.)

EXP + Vet Conversion rate Event

A. Weekends only. (Saturday/Sunday)

B. 100% more vet conversion rate.

C. 30% more EXP bonus after each battle.
Tijd om de CV een tijdje uit te rollen, zeker in weekend ideaal moment om de 50 mil voor mn volgende BB6 bij elkaar te spelen.

[ Voor 48% gewijzigd door Nephalem op 11-08-2011 22:40 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Leuk zo'n event, wij zitten met de night boost, maar dan moet je wel na 11 uur 's avonds doorspelen. Kost een bb6 bij jullie 50mil?, op nfeu maar 30...

Ben nu level 88, nog eentje en dan eindelijk UK bb4. Het gaat toch wel de L1 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Nice, congratz :)

En ja, 50 mil en 20 mil punten per BB6 hier. Voornaamste probleem daaraan is dat GB's hier veel minder credits opleveren dan op EU dus tenzij ik CV rooms aan het lopen krijg duurt het eeuwen om het bedrag bij elkaar te spelen. Dus wat dat aangaat is dit event heel welkom.

[ Voor 40% gewijzigd door Nephalem op 13-08-2011 02:14 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Heb de L1 aangeschaft... 8)
Nu m'n gunners nog een half level en ik kan de juiste guns gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d:)b
feli! je bent lekker bezig.... :)
ik zit nog steeds in die KGV met m'n RN crew. Maar ik ben dan ook voornamelijk met SN bezig geweest de laatste tijd, afgewisseld met mijn IJN CV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Ach, gaat wel. Had nog 3 weken gratis premium door het laatste event. Dat is nu voorbij en de komende tijd zijn we druk bezig met voorbereidingen voor het dorpsfeest.
Dus nu zal het wel weer wat langzamer gaan.

• Nephalem
SS5 released op de Korea servers:
USN :Gato
Price: 2524000
Level: 88
Durability: 23100
Normal Displacement: 1562t
Standard Displacement: 1850t
Maximum Displacement: 2410t
Turning Force: 19
Support Sailor Slot: 5
Overheat Ratio: 52%
Aircraft Loading Capacity: 0
Torpedo Loading Capacity: 48
T mount: 16/16/16/16/16/16/16/16/16/16 (TEN TORPS!, 6 Front, 4 Back)
R Mount: 17

RN: M Type
Price: 2824000
Required Level: 87
Durability: 22300
Normal Displacement: 595t
Standard Displacement: 1226t
Maximum Displacement: 1977t
Turning Force: 20
Overheat Ratio: 51%
Support Sailor Slot: 6
Aircraft Loading Capacity: 120
Number of Aircraft Take off: 1
Torpedo Loading Capacity: 48
T Mount: 16/16/16/16 (All front)
R Mount: 69 ( They use 12" I think..)

IJN: Kai-Kou Type
Price: 3184000
Required Level: 89
Durability: 21800
Normal Displacement: 3629t
Standard Displacement: 4043t
Maximum Displacement: 4762t
Turning Force: 17
Overheat Ratio: 50%
Support Sailor Slot: 7
Aircraft Loading Capacity: 800 (:OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO)
Number of Aircraft Take off: 3
Torpedo Loading Capacity: 52
T Mount: 18/18/18/18/18/18 (6 Front)
R Mount: 23

KM: Type - IX D2
Price: 2856000
Required Level: 86
Durability: 22600
Normal Displacement: 976t
Standard Displacement: 1195t
Maximum Displacement: 1799t
Turning Force: 21
Number of Aircraft Take off: 0
Torpedo Loading Capacity: 45
T Mount: 17/17/17/17/17/17 (4 Front, 2 Back)
R Mount: 20

MN: Surcouf
Price: 2647500
Required Level: 88
Durability: 22400
Normal Displacement: 2894t
Standard Displacement: 3691t
Maximum Displacement: 4304t
Turning Force: 18
Aircraft Loading Capacity: 120
Number of Aircraft Take off: 1
Torpedo Loading Capacity: 47
T Mount: 19/19/19/19/19/19/19/19 (8 Torps. 6 Front, 2 Back)
R Mount: 78

SN: D
Price: 2745000
Required Level: 89
Durability: 22000
Normal Displacement: 554t
Standard Displacement: 885t
Maximum Displacement: 1461t
Turning Force: 21
Overheat Ratio: 52%
Number of Aircraft Take off: 0
Torpedo Loading Capacity: 49
T Mount: 17/17/17/17/17/17/17/17 ( 8 Torps, 6 Front, 2 Back)
R Mount: 21
10 launchers voor de Gato, 12" dek kanon voor de UK, Surcouf met de dubbel 8.
Verder een mogelijkheid tot extreme overheat voor IJN omdat die 2 extra support slots krijgen voor piloten, 7 support slots geeft dus een optie om 5 engineers te gebruiken naast je sonar en planesman.
Om nog maar te zwijgen over het feit dat praktisch elke ss5 900 SD zal hebben.
Leuk voor de sub liefhebbers, nachtmerrie voor BB's zelfs als de duiktijd gelijk blijft aan de ss4 (iets dat ik nogal betwijfel).

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Verwijderd

Gisteren SN BB3 (Imperatritsa Mariya) gehaald. Heerlijk bootje. ZEER kleine hitbox en met 4* triple 14" behoorlijk wat damage. En met behoorlijk wat ruimte voor ammo: 9 binds. Ik heb 7 binds LHE en 2 Binds AP.

Alleen de ruimte op T slots is bedroevend en gewoon niet bruiktbaar. Alleen HH zou nog kunnen. Verder kom je al snel in de moeilijkheden met displacement want met @lvl crew zit ik al aan max displacement en kan maar 70 Bulge kwijt. Als mijn crew zwaarder wordt zal ik snel geen bulge meer hebben.
Snelheid vanlt nog mee, in ider geval vergeleken met Poltava PBB. Nu is OH 37kn. Met Poltava zat die op slechts 33kn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Poltava 33 met bb3 lvl crew? Das wel heel triest. Zelfs de US sevas is dan nog sneller en dat is al geen snelheidsduivel met lage crew. In dat geval extra gefeliciteerd met je Mariya!

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Nephalem schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:47:
SS5 released op de Korea servers:

[...]

10 launchers voor de Gato, 12" dek kanon voor de UK, Surcouf met de dubbel 8.
Verder een mogelijkheid tot extreme overheat voor IJN omdat die 2 extra support slots krijgen voor piloten, 7 support slots geeft dus een optie om 5 engineers te gebruiken naast je sonar en planesman.
Om nog maar te zwijgen over het feit dat praktisch elke ss5 900 SD zal hebben.
Leuk voor de sub liefhebbers, nachtmerrie voor BB's zelfs als de duiktijd gelijk blijft aan de ss4 (iets dat ik nogal betwijfel).
Ik begrijp nooit het gezeur rond subs. Helft van de BB's draagt AA bij zich maar gebruikt het nooit. Switch het met DC en je bent bewapend tegen subs. Daarbij een sub killed een bb nooit in 1 salvo als je wat bulge erop plaatst. Als je ziet waar de torpedo's vandaan komen is het een kwestie van in de buurt varen en 5 + dc's droppen en weg is de sub. Subs zijn overpowered maar niet zoveel als veel mensen doen lijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik vind juist SS-hunten als bijzaak in een BB erg leuk om te doen. Daarnaast doe ik vaak veel AA-werk, zeker als je als BB4 de tweede viool moet spelen. Niks mis mee :)

Subs zijn denk ik niet echt overpowered; Ik zou liever zien dat hun hitpoints wat naar beneden gaan, maar dat ze wel iets langer onder water kunnen blijven. Mijn ervaringen met subs; heel frustrerend om te spelen. Pas vanaf SS3 begint het leuk te worden. Daar zou men best wat aan mogen doen aangezien een room vol BBs ook maar niks is. Maar dan zouden ze gelijk eens kunnen kijken naar het bevorderen van AA en ASW werk. Torp-damage repareren, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu bezig om gelijktijdig met SN BB ook een sub crew te lvlen. En die Sub crew wordt dus wel in een PCA en PBB geleveld en niet in een sub. Heeft als bijkomend voordeel dat ik mijn planesman en sonarman nog niet hoef te classen. Zo blijven de rep en res stats hoog. Ik denk dat ik ze zo rond lvl80 pas ga classen. Ok, ik verlies per lvl 1 punt op hun primaire ability, maar op repair en restore win ik per lvl veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
ipazza schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:23:
[...]

Ik begrijp nooit het gezeur rond subs. Helft van de BB's draagt AA bij zich maar gebruikt het nooit. Switch het met DC en je bent bewapend tegen subs. Daarbij een sub killed een bb nooit in 1 salvo als je wat bulge erop plaatst. Als je ziet waar de torpedo's vandaan komen is het een kwestie van in de buurt varen en 5 + dc's droppen en weg is de sub. Subs zijn overpowered maar niet zoveel als veel mensen doen lijken...
Goede sub speler krijg je als BB zelden te pakken zolang die onderwater zit HH's of niet, of je moet al mazzel hebben dat een dd of cl hem spot. DC's zijn op een BB vrij onhandig omdat je dan echt bovenop hem moet komen (afhankelijk van positie en vaar richting geef je hem zo al 2 salvo's) en vrij grote kans dat hij ziet aankomen wat je van plan bent als je probeert recht op de sub af te gaan. Ik persoonlijk zoom altijd even in met sub als ik een BB geen poging zie doen om weg te komen om te zien of die ASW aan boord heeft.

Wat betreft overpowered, in mijn ogen zijn de huidige ss4 dat nog niet, maar indien ss5 inderdaad zoveel extra's gaan krijgen en waarschijnlijk een nog grotere air tank, dan wordt het toch een problematische situatie in mijn ogen. SS4 zijn nu met hoge planesman al in staat om met minimale tijd aan de oppervlakte extreem lang onder te blijven. En met 40 knopen zijn ze ook niet echt langzaam te noemen (wat oorspronkelijk altijd als voornaamste nadeel van die dingen werd aangehaald). Maar goed, ik wacht eerst af wat ONF (of PMG op EU) er nog aan verandert voordat ik definitief een oordeel vel over die dingen :P

Voornaamste probleem blijft dat de enige echt effectieve anti sub maatregelen beperkt zijn tot premium items, of de FF-CL scheepsklassen. En dat zijn doorgaans helaas niet de meest nuttige spelers/schepen in een GB aangezien die of alleen op vliegtuigen liggen te hagelen voor maximale xp, of zich meteen in het begin op een torp wall te pletter varen en afk gaan.

Verder gisteren met Val 2 redelijk makkelijke HD's gehad, allebei compleet met 1 schip gespeeld :D
Zag dat Brits en Pirates een heel eind kwamen tegen KLM, zonde dat ze beiden op de harbor tile gestrand zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Nephalem op 04-09-2011 21:39 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Gisteren zijn we Londen uitgekegeld en niet zo zuinig ook.
Zowel qua cv play als in organisatie ging er veel te veel fout. Normaal gesproken zou dat tegen UN niet per direct fataal hoeven te zijn, maar nu met die Söldner gasten erbij was het snel verkeken :(
Maar goed, iedereen heeft zijn slechte en goede dagen, binnenkort in de aanval om Londen terug te kapen.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Ik heb het een beetje gevolgd. Ze waren rijkelijk laat begonnen aan de harbour tile, en met nog 10 minuten te gaan was de battle nog bezig.
Was wel redelijk op het nippertje gehaald door UN zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Qua tijd was het inderdaad krap, maar dat lag meer aan het feit dat UN nogal bang leek om echt te rushen en de meesten bij Val wel weten hoe ze een tile zo lang mogelijk moeten rekken. Maar ik kwam in een ocean tile bijvoorbeeld in een gevecht terwijl er geen CV in de tile lag terwijl mijn taskforce er toch echt 3 hoorde te hebben. Die geef je dus veel te makkelijk weg.
Harbortile was voornamelijk irritant omdat er veel te veel onnodig gecrosst werd. Gaan we dus ook gericht op trainen deze week.

Het was een verschil van dag tegen nacht met de vorige aanval van UN. Toen sloot Söldner zich letterlijk 2 minuten voor de start van de HA pas aan bij UN, maar wisten we ondanks die verrassing de haven gewoon potdicht te houden met minder mensen online nota bene.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Bij onze HA laatst tegen KLM bleek dat wij toch ook nog wat training nodig hadden. We waren in de harbour tile ook weel te onrustig. Komt ook doordat we redelijk wat onervaren spelers hebben, een aantal ervaren mensen zijn vertrokken of niet meer zo actief.
We zitten nu nog steeds wat tegen de vakantie periode aan te hikken, te weinig mensen actief om weer een HA te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik ga binnenkort weer spelen ;) nog even een drukke week en weekend dan een conferentie van twee dagen en dan kan ik langzaam weer eens beginnen!

• Nephalem
Zomer is traditioneel een zwakke periode voor NF populatie inderdaad.
Ben zelf nog aan het afwegen of ik op EU of NA verder ga levelen aangezien prem op alle accounts intussen verlopen is.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:52
Ik kom hier nu ook maar eens gezellig mee spammen.
ik speel zelf ook Navyfield sinds beta dus heb all een aantal jaar ervaring met het spel.
Ik speel op de NFNA server Nebby,
Heb een aantal bb6s en werk dit moment aan mijn uk cv bo lvl 114 zodat die 120 bereikt voor de midwat

• Nephalem
runner83 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 18:56:
Ik kom hier nu ook maar eens gezellig mee spammen.
ik speel zelf ook Navyfield sinds beta dus heb all een aantal jaar ervaring met het spel.
Ik speel op de NFNA server Nebby,
Heb een aantal bb6s en werk dit moment aan mijn uk cv bo lvl 114 zodat die 120 bereikt voor de midwat
Welkom dan en succes met je CV grind :)

Zat zelf tot 2008 op Arizona, ben toen overgestapt naar New York omdat ik dat gezanik en gezeik tussen een aantal vloten toendertijd gewoon zat was, verpestte de sfeer in veel battlerooms. Dat 1st Dutch rond die tijd naar EU was verkast speelde ook een rol in die keuze.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

• Koopmans
Nog 170k exp en ik kan de SN ss4 aanschaffen. Alleen zijn de soviet engies erg slecht, heb met 4 engies level 62 eigenlijk nog niks aan OH gewonnen. Komt waarschijnlijk ook omdat ik maar 40-50 vets per engie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Gister een HA gedaan tegen Valhalla (London)... Ging wel redelijk hebben in ieder geval de harbour tile gehaald, maar we hadden nog maar 10 minuten over.
Wel beter dan Imperium eerder op de avond tegen Valhalla (Tokyo)... Die hadden volgens mij maar 1 tile veroverd.

Kan toch wel merken dat we gewoon de aantallen niet hebben en maar een paar mensen met meerdere bb6.

Al met al hebben we er wel een goed gevoel aan over gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop er de volgende keer ook weer bij te zijn. Hoewel ik op BB gebied niet zoveel te bieden heb. Ik ga de komende tijd mijn CV maar weer eens afstoffen.
Ik zag dat patch 1.191 inmiddels is uitgerold.

De komende tijd heb ik echter heel weinig tijd om te spelen. De grind zal heel erg langzaam gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Bij mij gaat het wel lekker nu die normal rooms een boost hebben. Vanaf de HA gisteravond naar nu m'n soviet BB bo van 62 naar 70 geleveled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:14
Jullie krijgen nu ook te maken waar wij al een jaar tegenaan lopen: een teruglopend aantal leden.
Volgens mij zijn het ook vooral de ex-Hood fleets die er last van hebben.

Persoonlijk denk ik dat het de laatste stuiptrekkingen van de server zijn. Het is nog even geduld hebben tot World of Battleships live gaat, wellicht dat dat nog uitkomst gaat bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Wordt dat World of Battleships ook een topdown game of een 3d verhaal ? Dat filmpje op de website laat namelijk geen ruk zien en die screenshots werken niet en vermoed dat het artist impressions zijn.

Gistereven ook in een uurtje even een miljoen bijelkaar geschraapt met mijn CV. Bij 85k damage kreeg ik 216k :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Voorlopig is er nog helemaal geen World of Battleships. Eerst maar eens afwachten en tot die tijd vermaak ik me nog wel met Navyfield.
Wat ik begrepen heb van de mensen die World of Tanks spelen is dat je tegen betaling betere wapens/shells kunt krijgen dan de mensen die er voor kiezen niet te betalen.

Het mooie aan Navyfield is dat het wel of niet betalen je uiteindelijk niet zoveel voordeel biedt. Je levelt misschien wat makkelijker (en zeker sneller) naar level 120.

Misschien moeten we eens kijken of we (als ex-Hood fleets) elkaar eens kunnen helpen. Zelf verwacht ik dat er nu, na de zomer, weer wat meer leden actief gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Koopmans schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:28:
Voorlopig is er nog helemaal geen World of Battleships. Eerst maar eens afwachten en tot die tijd vermaak ik me nog wel met Navyfield.
Wat ik begrepen heb van de mensen die World of Tanks spelen is dat je tegen betaling betere wapens/shells kunt krijgen dan de mensen die er voor kiezen niet te betalen.

Het mooie aan Navyfield is dat het wel of niet betalen je uiteindelijk niet zoveel voordeel biedt. Je levelt misschien wat makkelijker (en zeker sneller) naar level 120.

Misschien moeten we eens kijken of we (als ex-Hood fleets) elkaar eens kunnen helpen. Zelf verwacht ik dat er nu, na de zomer, weer wat meer leden actief gaan worden.
Je kan in WOT inderdaad betere shells kopen. Betere tanks niet echt. Top Tier tanks moet je nog altijd voor lvlen zeg maar. hoogste tier tanks die met geld kan kopen zijn tier 8 en zijn niet echt overpowered of zo. Lekker in balans zeg maar, maar ze verdienen wel goed meer ingame credits dan andere tanks.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:17

ZenTex

Doet maar wat.

Koopmans schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:28:

Nou, ik speel nu World of Tanks maar heb aardig lang Navyfield gespeeld.
Om de suggestie dat WoT in vergelijking met NF "pay to win" is moest ik dan ook hartelijk (schater)lachen!

Ja, je kunt betere shells kopen met gold (echt geld), en ook iets betere consumables.
De prijs hiervan is echter dusdanig dat het eigenlijk enkel in clanwars gebruikt word, buiten dat zijn de voordelen hiervan niet echt groot.
Van de premium tanks is er eigenlijk maar 1 die goed is in zijn tier tegenover andere tanks. De overige premiums zijn eerder underpowered. Enige voordeel dat deze premiums meer credits opleveren in een battle.

Om WoT dan te vergelijken met NF als zijnde pay to win is echt een lachertje. In NF ben je nergens zonder flinke sommen geld uit te geven aan vets en experts. Probeer maar als BB met normaal gelevelde experts/vets mee te komen tegen andere BB's vol gekochte Vets, om over CV's nog maar te zwijgen! Als speler die enkel geld uitgeeft aan een premium account leg je het dik af tegen de gemiddelde speler met gekochte crew! En dan de smokes, hedgehogs en ander zaken! Zonder premium hedgehogs doe je als BB niets tegen subs, de vanilla hedgehogs zijn een lachertje!

Nee. Ik speel zonder gold ammo in WoT tijdens de random battles en ik ken niemand die gold ammo verstookt. Ik heb ook nooit het idee gehad dat ik daardoor slechter af ben.

Nee, vergeleken met WoT is NF de play to win game bij uitstek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Die mening deel ik niet met je...
Het is zeker mogelijk om zonder geld uit te geven aan zo'n 80 vets te komen. Dit heb ik zo gekregen door bij m'n UK crew alleen te converten tijdens party weekends als de conversie rate verhoogd is. Het verschil tussen 80 of 109 vets is in de hogere levels niet echt merkbaar vind ik. Het is hoofdzakelijk toch een kwestie van je hoeken kennen en proberen te voorspellen wat een ander gaat doen.

Subs zijn ook redelijk eenvoudig met vanilla hedgehogs te killen, heb ik vaak genoeg gedaan. Het is meestal of een kill of ze zijn zodanig beschadigd (in het rode) dat ze automatisch omhoog komen en je het met je guns kunt afmaken.

Alleen als je veel CV speelt zijn extra vets wel weer handig en smokes... die heb ik alleen als ze weer eens te winnen vallen tijdens een event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
ZenTex schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:23:
[...]

Nou, ik speel nu World of Tanks maar heb aardig lang Navyfield gespeeld.
Om de suggestie dat WoT in vergelijking met NF "pay to win" is moest ik dan ook hartelijk (schater)lachen!

Ja, je kunt betere shells kopen met gold (echt geld), en ook iets betere consumables.
De prijs hiervan is echter dusdanig dat het eigenlijk enkel in clanwars gebruikt word, buiten dat zijn de voordelen hiervan niet echt groot.
Van de premium tanks is er eigenlijk maar 1 die goed is in zijn tier tegenover andere tanks. De overige premiums zijn eerder underpowered. Enige voordeel dat deze premiums meer credits opleveren in een battle.

Om WoT dan te vergelijken met NF als zijnde pay to win is echt een lachertje. In NF ben je nergens zonder flinke sommen geld uit te geven aan vets en experts. Probeer maar als BB met normaal gelevelde experts/vets mee te komen tegen andere BB's vol gekochte Vets, om over CV's nog maar te zwijgen! Als speler die enkel geld uitgeeft aan een premium account leg je het dik af tegen de gemiddelde speler met gekochte crew! En dan de smokes, hedgehogs en ander zaken! Zonder premium hedgehogs doe je als BB niets tegen subs, de vanilla hedgehogs zijn een lachertje!

Nee. Ik speel zonder gold ammo in WoT tijdens de random battles en ik ken niemand die gold ammo verstookt. Ik heb ook nooit het idee gehad dat ik daardoor slechter af ben.

Nee, vergeleken met WoT is NF de play to win game bij uitstek.
Heb 2 crews op EU waar ik geen cent in gestopt heb behalve de boosts op de engies en reps. IJN zit op 160 vets, de UK op 130 en zit nog geeneens aan level 90. Kost wel meer tijd, maar het kan zeker.
En zeker in het geval van BB's is de invloed van vets en experts redelijk beperkt, enige waar ik moet toegeven dat kopende spelers een behoorlijk voordeel hebben zijn de CV's.

Verder de ballen verstand van WoT dus ik houd me op de vlakte wat betreft het pay2win gehalte :P

En sodeju, valt Brits aan, ben ik een weekend weg :'(

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
:P

Vandaar dat we tot harbour tile kwamen zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Koopmans schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:59:
:P

Vandaar dat we tot harbour tile kwamen zeker...
Uiteraard, met mij erbij hadden jullie de harbor veroverd waarschijnlijk :P

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Iemand geïnteresseerd in een trade van BB crews ? Ik wil graag een hoger lvl MN crew door trade met een KM bb crew

Mijn crew lvls:
Gunners B12/11 en B11/11 BVE lvl 90
5xENG lvl 78-87 BVE B12
3xREP lvl 84/84/65 BVE B12
1xSCT lvl 35 B10(bomberb12)

sommige lvl's weet ik niet honderd procent zeker overignes...

Ik wil eventueel bijbetalen als er een higherlvl crew beschikbaar is.

[ Voor 9% gewijzigd door ipazza op 04-10-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Hmja, level 90 is nou niet echt high level toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
0rbit schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:42:
Hmja, level 90 is nou niet echt high level toch? ;)
Ja mijn huidige " BB " crew is maar level 50. Ik wil een vergelijkbare crew aan die van mijn KM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Grote patch op NFNA, en uiteraard dus weer een aantal bugs...
De meest opmerkelijke is dat de MN CA's ineens toegang hebben tot de EBB en BB1 guns (Algerie met bb3 range is best lachen moet ik zeggen :D )
SS5 vallen me tot dusver tegen (of vanuit BB perspectief; ze vallen mee), of ze komen tot nog toe niet echt lekker uit de verf. Waar de SS4 mijns inziens erg sterk zijn voor hun level had ik van de 5e generatie met levels achter in de 90 meer verwacht aangezien ze in principe toch de sub tegenhanger van een BB5 behoren te zijn.
Los daarvan hebben ze ook nog eens aardig te lijden onder de overvloed aan PHH op de server vanwege de events met item drop de laatste maanden.

[ Voor 11% gewijzigd door Nephalem op 14-10-2011 22:11 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
hmmm, ss5 en ik heb net m'n ss4 gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik kom echt nauwelijks meer aan spelen toe. Jammer, want ik heb nog een halve maand premium...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Het 'Monster ship' vaart nu rond op NFNA:

YouTube: NF MONSTER PART 1

Heb 1 battle meegedaan, het kreng heeft gewoon ruim een miljoen DP, loopt 83 knopen met armor (248 zonder) en de range is absurd, zowel van de gewone guns als de rail gun (deze laatste raakt subs ook onder water).

Aan de positieve kant: Heb 85k schade op het ding gedaan voordat ik eraan ging en dit gaf 215k xp!!!!

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Ook wel interessant om voor het eerst ss5 in actie te zien. Ondanks dat hij waarschijnlijk een verschrikkelijke kut crew had aangzien hij amper vooruit kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
ipazza schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:04:
Ook wel interessant om voor het eerst ss5 in actie te zien. Ondanks dat hij waarschijnlijk een verschrikkelijke kut crew had aangzien hij amper vooruit kwam.
Was te verwachten aangezien veel 'dedicated' sub spelers ineens crew te kort komen met al die extra slots.
Daarnaast is er naar het schijnt nog een probleempje met de OH ratio van de km ss5, die ongeacht engineer kwaliteit niet vooruit te branden zou zijn. Ach ja, nieuwe dag, nieuwe problemen in NF :P

@Koopmans: Lijkt me wel, SDE zal het ding niet puur en alleen voor NA hebben gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Nephalem op 24-10-2011 21:46 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Ben trouwens benieuwd of dat monster ook naar NFEU komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Heerlijk; geen zin om te werken... het is kutweer. En er staat een lang weekend voor de boeg. Tijd om NF weer op te pakken.

Ik hoop echter dat dat domme beest nooit op NFEU komt... leuk om eens een keer te spelen, maar voor de rest toch gewoon stompzinnig? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k-weer? Hier is het perfect (zuid limburg) zonnetje, bijna windstil, graadje of 14-15.... goed uit te houden hoor... :)

Ik ben de laatste tijd heel beperkt aan het spelen. Zo nu en dan 1 of 2 games, en dan weer weg. Krijg zo wel heel gestaag mijn exp binnen. Sub BO zit nu op lvl 65 dus nog 11 lvls te gaan voor SS4. Met Poltava (SN PBB) gaat het toch redelijk snel. Ik ga dan ook mijn sub supports verder classen. Ze zijn nu nog 'support sailor' Zodra ik op lvl 77 zit gaan ze naar chief sonarman en chief planesman. Ze hebben beiden een +11 in rep en +10 in restore, met +15 POT worden dat denk ik wel goede sub supports. Nu maar hopen dat SN SS4 de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
9 graden hier. Luchten met RGB-waarde #888888 ongeveer ;) nee, ik blijf lekker binnen bij voorkeur met thee en kaarslicht. Eerst nog even werken...

Ik speel nu gewoon weer AA met UK omdat ik de BK niet meer leuk vind sinds de nieuwe standard map. Nog 8 levels dan heb ik de BB1... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Heb gisteren level 103 bereikt met m'n RN bo. Paar rondjes in de L2 gevaren en dat ging best wel lekker.
Ben blij dat ik eindelijk van die L1 af ben, dat was echt een dive bomber magneet. Vandaar dat ik ook bijna de helft van de tijd in m'n Warspite te vinden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:43
Gisteren avond ook weer 1 rondje in mijn Iowa gedaan. Moet zeggen het blijft een super spel. beetje jammer dat ik weinig tijd heb om te spelen momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Om ook even mee te doen, gisteren voor het eerst de Lyon van stal gehaald. Wat een easy mode boot is dat zeg.
Spread vliegt alle kanten op maar door de shell damage had ik nog steeds regelmatig 30k+ salvo's.
Smokes opgooien tegen mij heeft ook compleet geen zin, raak toch zowat het hele gebied :P

Snel door naar de Paris, deze trage schuit vind ik 3x niks. Het ding doet bakken met damage, maar is verder compleet niks voor mij.

[ Voor 9% gewijzigd door Nephalem op 28-10-2011 20:19 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Pagina: 1 ... 21 ... 25 Laatste