Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:40:
[...]
Ik heb wat meer filmpjes zitten kijken op Youtube, maar ik zie nog steeds een mannetje door een 2D wereld lopen en over platformpjes heen springen. Ik zie nog steeds niet wat er behalve het stijltje zo speciaal is aan Braid en ik heb ook nog geen argumenten gehoord die me overhalen om de game toch te halen.
Niemand hoeft je over te halen, vind je het niks, dan vind je het niks. Ja toch?
Maar ik dacht er exact hetzelfde over als jij, totdat ik alle goede reacties zag. Dus ik heb toch de demo nog een keer gedownload en gekeken of er toch niet meer achter zat behalve een beetje springen en niet dood kunnen gaan.
Het doel van het spel is om alle puzzelstukken te verzamelen en een aantal daar van zijn redelijk makkelijk en het gaat juist om degenen die niet makkelijk zijn, want die verraden wat van de diepte die het spel heeft en in de levels buiten de demo, is geen enkel puzzelstukje met een simpele sprong te behalen.
Ik kan je wel iets van de mechanics uitleggen, maar zal dat even in spoilers doen, om het niet voor iedereen te verpesten:
spoiler:Bij een aantal levels zal je moeten inzien dat niet alle puzzelstukjes te krijgen zijn, voordat je in latere levels (van dezelfde wereld) andere puzzelstukjes hebt. Zo kan je in de demo een legpuzzel maken, maar 1 van de puzzelstukjes uit een later level is bijzonder. Deze heeft een balk op het deeltje zitten, waar je echt op kan lopen. Zo kom je naar een stukje dat verder gelegen is, maar waar je met gewone sprongen niet bij kan komen, zelfs niet met een boost van springen op tegenstanders. In dat level tegen het einde zit ook een lager gelegen stukje. Maar ja, je hebt daar geen tegenstander lopen. Hoe ga je dat doen? Schuif het puzzelstuk met de balk aan bij het oude stuk waar een tegenstander loopt en wanneer hij er overheen loopt, ga je die balk stuk voor stuk opschuiven, zodat de tegenstander op de grond loopt waar je hem nodig hebt.
Andere levels kennen andere, mechanics. In 1 wereld heb je een schaduw die je vorige acties nadoet. Die kan je dus ahw programmeren om een hendel voor je over te halen, terwijl jij iets anders gaat doen. Of een wereld waarin rechts bewegen vooruit is en elke beweging naar links terugdraaien van de tijd is. Of objecten of tegenstanders die zich niets aantrekken van het feit dat jij de tijd terugdraait.
Als dit je niet overgehaald heeft, om er toch nog eens een keer grondiger naar te kijken, dan is het gewoon niet aan je besteed. Als we allemaal dezelfde smaak hadden werd het saai, he?
BTW: Net ff wat Ninja Gaiden 2 gespeeld. Uitgezet en toch een kwartiertje later toch nog even die boss willen pakken van chapter 8. Ik dacht al bij de eerste speelbeurt hier en daar wat gestotter te bespeuren, maar helaas een RROD (mijn tweede). Zucht, maar even bellen met de servicelijn.
Positief aspect, de mijne had nog niet de aanpassingen gehad met de heatsinks en zo, terwijl de 3 jaars termijn er al aan zit te komen. Ach ja, wat je maar positief noemt...

Nu maar hopen dat ik geen rammelbak krijg...