Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Eerst hit op wikipedia :/
Zie daar geen info van T Mobile masten in Nederland, of zie ik iets over het hoofd?
Geen idee, maar nu ik op de CellID zoek van de mast waar m'n mobiel nu op aangemeld is dan krijg ik idd geen hits in het bestand. ;(

Nokia Maps gebruikt in eerste instantie de locatie van de cellmast om tot een grove plaatsbepaling te komen voordat GPS de nauwkeurige positie heeft bepaald. Het zou kunnen zijn dat die data daarvoor al in de kaarten zelf zijn opgenomen, maar ik denk dat er een online dienst van Nokia dat regelt. Wellicht is m.b.v. spoofing daarmee de locatie van de huidige mast te achterhalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Windows Mobile toestel, HTC Touch 3g. Is hier een tooltje voor om te bepalen van welke mast ik ontvang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2021
Je kunt al in drie stappen mobiel tv-kijken.
Ga naar de mobiele website van T-Mobile door in je toestel het web'n'walk logo te kiezen.
Kies de TV&Video tab.
Kies je favoriete tv-zender. Het programma wordt geopend in je mediaspeler.

Er is alleen een probleem ik zie die zenders niet staan. Iemand enig idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe wil je mobiel kijken met een GPRS verbinding? Dat is veels te langzaam. Voor mobiele TV heb je op z'n minst een goede HSDPA verbinding nodig. Aangezien deze dekking bij T Mobile nog een grote gaten kaas is, is mobiel TV kijken erg lastig. Laat staan radio streams beluisteren. Dat is al een crime als je alleen maar in GPRS ontvangst gebied zit...Voor T Mobile is het zaak eerst dus die HSDPA dekking verder uit te breiden, dan is TV kijken op je mobiel pas een optie. Nu nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
Ontvang hier goed HSDPA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Heb je wel een abbo met TV kijken en niet alleen web & walk?

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 05-05-2009 13:52 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:52:
Heb je wel een abbo met TV kijken en niet alleen web & walk?
Ik niet, maar dat maakt niets uit. Het gaat of de verbinding goed is en met alleen GPRS kom je er niet..

Gebruik aub de edit-knop in plaats van 2x achter elkaar te posten.

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 05-05-2009 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
Omgeving van Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, grote steden gaat het prima, maar kom je daar net buiten valt die HSDPA vies tegen, en dat is nog maar een understatement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de juiste band setting voor internet auto/auto of WCDMA, GSM? En bij de GSM instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:44
heeft iemand het inmiddels al werkend op de 5800?

baal er eigenlijk toch wel van dat ik 15 euro betaal voor plus en dat tv dan niet werkt ongeacht of ik het nou veel ga gebruiken of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 18:24
Ik heb ineens weer HSDPA-ontvangst in Rotterdam met web'n'walk standaard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

UGH..ik ben echt klaar met dat TV van onze T-mobile vrienden. Gisteravond op weg naar huis eeeveeentjes proberen te kijken naar de uitslag van het songfestival. Hele weg volop HSDPA ontvangst maar nederland 1 was simpelweg niet te kijken en 1 bonk stottttering. Andere zenders gingen wel goed.

Ook tijdens vliegtuigramp paar maanden terug was de berichtgeving gewoon niet te kijken. Ik begrijp best dat je het lastig kan krijgen bij piekbelasting maar dit soort momenten is voor mij belangrijk om juist DAN even tv te kunnen kijken.

Het komt nog steeds over voor mij als een leuk extraatje maar meer dan dat is het echt niet. Heb zelfs het idee dat het nog meer is samengeknepen en de kwaliteit teruggelopen is.

Ik gooi hem uit mijn pakket in iedergeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:17
Steven.w schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:08:
Ik heb ineens weer HSDPA-ontvangst in Rotterdam met web'n'walk standaard!
Hetzelfde geval bij mij. Eerst wel HSDPA een tijdje niet en nu weer wel (omg. Amsterdam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Misschien een rare vraag, ik stel hem toch maar hier.

Als je een standaard web n walk abbo hebt valt het doen van een videogesprek daar ook onder? Of valt een videogesprek ergens anders onder?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Hebben jullie ook een e-mail gekregen met daarin de vraag of je één maand web n walk + wilt proberen ?

Kreeg hem, en heb het snel even ingevuld. Daarna nog eens goed gekeken en staat dat het is tot wederopzegging. Heb de mail helaas niet meer omdat ik altijd alles wegflikker in mijn mailbox maar neem nog wel even contact op met de klantenservice. Ik zou sowieso eerst een mail krijgen dat het was geactiveerd en dan zou het ook ingaang. Nog niks gekregen, mss iemand anders ben net terug van vakantie namelijk ?

EDIT: Net gebelt, en gaat morgen in en ik moet het zelf opzeggen dus moet in de laatste week van volgende maand bellen wat ik er van vondt en dan zetten ze het terug. Ga dan toch weer op vakantie dus nu mooi maandje tv kijken.

[ Voor 28% gewijzigd door NeoMe op 28-05-2009 09:52 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
NeoMe schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 09:33:
Hebben jullie ook een e-mail gekregen met daarin de vraag of je één maand web n walk + wilt proberen ?

Kreeg hem, en heb het snel even ingevuld. Daarna nog eens goed gekeken en staat dat het is tot wederopzegging. Heb de mail helaas niet meer omdat ik altijd alles wegflikker in mijn mailbox maar neem nog wel even contact op met de klantenservice. Ik zou sowieso eerst een mail krijgen dat het was geactiveerd en dan zou het ook ingaang. Nog niks gekregen, mss iemand anders ben net terug van vakantie namelijk ?

EDIT: Net gebelt, en gaat morgen in en ik moet het zelf opzeggen dus moet in de laatste week van volgende maand bellen wat ik er van vondt en dan zetten ze het terug. Ga dan toch weer op vakantie dus nu mooi maandje tv kijken.
Alle mail wegflikkeren, klinkt slim :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Niet alles, maarja wat heb je aan die mail nadat je je nummer had ingevuld, stond verder niks meer in wat ik niet wist. Bewaar alles wat van mensen afkomt en andere belangrijke :P maar gaat het hier niet om.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 12:49

ijskonijn

Now MOVE!

NeoMe schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 09:33:

Nee, niet gekregen, raar...wil het ook wel 1 maand voor niks :+

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Kan mijn linkje niet geven, want was persoonlijk. Wou hem aan me vriendin geven, maar als zij het opende dan kwam er te staan dat het al gebruikt was dus helaas. Misschien even opbellen met T-Mobile, dan kunnen ze het ook telefonisch regelen. Zeg je gewoon dat je internet niet goed werkt ofzo om te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Wii4all schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 08:34:
Misschien een rare vraag, ik stel hem toch maar hier.

Als je een standaard web n walk abbo hebt valt het doen van een videogesprek daar ook onder? Of valt een videogesprek ergens anders onder?
Videogesprekken vallen niet onder WnW bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ChiMan schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:23:
[...]

Videogesprekken vallen niet onder WnW bundel.
ok thnx!

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben peter en ik heb een nokia 5800...met een t-mobile abbo met web n walk plus...dus ik denk...nou dan kan ik lekker internetten en tv kijken op me mobiel...hahahha stom van mij he natuurlijk kan dat niet,want het zal een keer goed gaan...hier gaan we....ik heb de intellingen voor internet opgevraagd per sms(alleen dat ging goed)...dus ik opslaan...internet aan...niet meer dan10 kb/sec...ik dacht daar gaan we weer,ik alle instellinegn bekeken ..alles staat goed...ik t-mobile gebeld..alles nagekeken maar die kunnen mijniet verder helpen want het word doorgespeelt naar de technische dienst...dus dat maar afwachten dan...nu het volgnde...ik wil dus tv gaan kijken op mobiel dus ik naar die link van t-mobile waar je op het logo moet tikken en dan naar video/tv...maar waar staat dat in godsnaam...ik ben in rotterdam en het hpds dinges...dus goed ontvangst...kan iemand mij misschien ff helpen met bv instellingen of tips want ik gooi nu ff de handdoek in de ring.
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hoi Peter, welkom op GoT.

Zou je in iets leesbaarder Nederlands willen schrijven? Deze brij tekst is niet bepaald aantrekkelijk om te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb even gezocht maar kon het niet vinden. Hoe werkt web'n walk met VOIP? Is het geblokkeerd of is de snelheid nogsteeds te laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is voip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik bedoelde dus...als ik op die tmobile site gaat moet je op video/tv drukken en dan zou je de zenders te zien krijgen die worden geopend in je mediaspeler...ik zie nergens die zenders staan dus misschien heeft iemand een id.

ook voor de lage snelheid aub

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Gebruik Google even. Dit is makkelijk zelf op te zoeken :)

Zou je overigens van de editknop gebruik willen maken ipv 2x achter elkaar te posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* Commentaar op bijsturing mag je met de moderator in kwestie opnemen.

[ Voor 75% gewijzigd door pven op 30-05-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
@megamind, voip werkt redelijk (met wnw+ dan, ook al blijft de latency via 3.5g een beetje lastig, dus je houdt iets meer vertraging dan met gewoon bellen helaas)

@mbden de directe link naar mobiele tv is http://t-mobile.nob.nl maar de streams werken helaas nog niet met de nokia 5800 (zojuist nog is getest met laatste firmware maar helaas nog steeds niks)
dus dat is wachten van of een update van nokia of van t-mobile (ik denk het 2de want video streamen via bv. orb gaat zonder problemen op de n5800)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Dat mobiel tv kijken gaat hier echt bagger, moet je daarvoor in een H dekking zitten. Heb op me kamer momenteel Gprs, want woon niet echt in een grote stad ofzo. Vanmiddag nog maar eens proberen, ga naar eindhoven daar hebben ze wel H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje. Wat is het aan te raden protocol om mee te verbinden met WnW (standaard van 9,95)? Gewoon UMTS (aangezien WnW beperkte snelheid heeft)?

Ik heb een HTC TD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 17:29:
Vraagje. Wat is het aan te raden protocol om mee te verbinden met WnW (standaard van 9,95)? Gewoon UMTS (aangezien WnW beperkte snelheid heeft)?

Ik heb een HTC TD.
Ik zit altijd op 3G (dus geen 3.5G) met mijn N95. Inderdaad UMTS dus denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 17:44:
[...]

Ik zit altijd op 3G (dus geen 3.5G) met mijn N95. Inderdaad UMTS dus denk ik.
Net even wat testen gedaan en het lijkt idd niet uit te maken. Het zal waarschijnlijk wel een hoop batterijbesparing opleveren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Hoe lang duurt het als je van Web 'n Walk naar Web 'n Walk plus wordt gezet?

En als je toestel niet in de lijst van ondersteunde toestellen staat, kun je dan nog wel Mobile TV gebruiken (het gaat om een Samsung i780)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 18:20:
[...]

Net even wat testen gedaan en het lijkt idd niet uit te maken. Het zal waarschijnlijk wel een hoop batterijbesparing opleveren. :)
Was de latency van H niet lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 18:37:
[...]

Was de latency van H niet lager?
goeie vraag, volgens mij niet..

wel merkte ik dat de resultaten erg verschilden bij dezelfde protocoltest

erg inconstistent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
De latency van HSDPA tov UMTS is fors lager. Ook kent HSDPA extra energiebesparende maatregelen. Om je mobiel te forceren naar UMTS, als ook HSDPA wordt aangeboden, heeft weinig nut. Sowieso, 3G uitschakelen heeft maar beperkte invloed op de standby-tijd.

Als je de verschillen goed wilt testen, gebruik dan je mobiel als modem voor je PC middels een USB-kabel (geen bluetooth) en test dan mbv je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op zondag 31 mei 2009 @ 17:01:
De latency van HSDPA tov UMTS is fors lager. Ook kent HSDPA extra energiebesparende maatregelen. Om je mobiel te forceren naar UMTS, als ook HSDPA wordt aangeboden, heeft weinig nut. Sowieso, 3G uitschakelen heeft maar beperkte invloed op de standby-tijd.

Als je de verschillen goed wilt testen, gebruik dan je mobiel als modem voor je PC middels een USB-kabel (geen bluetooth) en test dan mbv je PC.
Oftewel jij raadt me aan om HSDPA te gebruiken. En die latency verschillen, daar zal ik met uitsluitend wat surfen niet echt merken wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 19:26:
[...]

Oftewel jij raadt me aan om HSDPA te gebruiken. En die latency verschillen, daar zal ik met uitsluitend wat surfen niet echt merken wel?
Als het goed is word elke pagina/plaatje "aangevraagt" en dus is lagere latency altijd beter. Persoonlijk vind ik het wat overdreven om je signaal terug te zetten, volgends mij doen de meeste phones dat al. Mijn Nokia zei altijd 3G en bij activiteit 3,5G en mijn HTC zegt 3G en bij activiteit H, wat er dus op duid dat ze al worden teruggezet.

Laat ik het even zo zeggen: als ik naar speedtest.net ga haal ik met Vodafone meestal 2 Mbit down en 1 Mbit up +-. Als je de latency even wegdenkt zou je dus een aardige verbinding moeten hebben, echter als ik flink surf dan merk je toch dat alles vrij langzaam laad. Hierbij merk je gewoon dat elke onderdeel op een pagina los word aangevraagt en ingeladen.

Het grootste onderdeel van de voorloper, UMTS was ook videobellen. Dat was dan ook geslaagd, want als je eenmaal verbinding hebt, heb je amper vertraging. Websites moeten meer dan 1 ding aanvragen dus dat kost wat meer tijd. Als de hele website in 1 pakket zou worden verzonden, zou het stukken sneller gaan.

Nou moet je wel begrijpen dat dit al minder opvalt bij mobieltjes, aangezien die zowieso de tijd nodig hebben om een website op te bouwen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2009 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:10
Fuzzillogic schreef op zondag 31 mei 2009 @ 17:01:

Ik weet het niet hoor, 3G uitschakelen levert mij een 4 keer langere gebruikstijd op. Als ik 3G gebruik moet ik elke dag opladen, bij GSM eens in de 3-4 dagen.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkeerde post

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2009 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Ik heb al gekeken op de tmobile site maar kon geen instellingen vinden...

Het volgende is gebeurd:
Xperia X1 geflashed met een andere rom.

Internet instellingen zijn nu weg waardoor ik niet meer online kom....
Ik kan een modem instellen voor het gebruik van Internet maar heb geen flauw idee met welke instellingen.

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
naam accespoint: internet
gebruikersnaam: tmobile
wachtwoord: tmobile

Dat is het volgens mij. Als het niet werkt kun je nog proberen om gebruikersnaam + wachtwoord leeg te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Met internet werkt het inderdaad, alleen blijft het icoontje op G staan... en RETE traag....
hsdpa pakt hij niet op lijkt het

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Heb je je toestel wel op UMTS ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu denk ik al 1 maand een echt probleem met mijn t-mobile internet op mijn nokia 5800 .

Het zit namelijk zo , Toen ik mijn mobiel net had ong 3 maanden geleden kon ik er redelijk mee internetten als ik em op dual mode had . Niet altijd 3.5g maar meestal wel , alleen deed internet de laatste maand erg wazig , hij stopt met laden als ik em op dual mode of umts zet bijvoorbeeld :
Mijn homepage is google.com die laad die nog wel maar als ik eenmaal iets wil gaan zoeken druk ik op search gaat word mijn laad balk vol en staat er naast voor paar seconden 0/1 kb en dan houd het op en blijf ik op google . En als ik dan bijvoorbeeld www.youtube.com precies zelfde verhaal

Alleen als ik mijn mobiel op gsm zet lukt alles maar super traag en dan kan ik dus niet op youtube en andere site's waar je wat snelheid nodig hebt . Vind het eigenlijk echt een grote naai streek van T-mobile
Ik woon in Deventer dus zit in het midden van het land .
Sowieso ga ik nooit meer terug naar t-mobile als ik kijk hoe goed en sterk de verbinding van vrienden is met vodafone dan kan ik daar zo kwaad om worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:27:
Ik heb nu denk ik al 1 maand een echt probleem met mijn t-mobile internet op mijn nokia 5800 .

Het zit namelijk zo , Toen ik mijn mobiel net had ong 3 maanden geleden kon ik er redelijk mee internetten als ik em op dual mode had . Niet altijd 3.5g maar meestal wel , alleen deed internet de laatste maand erg wazig , hij stopt met laden als ik em op dual mode of umts zet bijvoorbeeld :
Mijn homepage is google.com die laad die nog wel maar als ik eenmaal iets wil gaan zoeken druk ik op search gaat word mijn laad balk vol en staat er naast voor paar seconden 0/1 kb en dan houd het op en blijf ik op google . En als ik dan bijvoorbeeld www.youtube.com precies zelfde verhaal

Alleen als ik mijn mobiel op gsm zet lukt alles maar super traag en dan kan ik dus niet op youtube en andere site's waar je wat snelheid nodig hebt . Vind het eigenlijk echt een grote naai streek van T-mobile
Sowieso ga ik nooit meer terug naar t-mobile als ik kijk hoe goed en sterk de verbinding van vrienden is met vodafone dan kan ik daar zo kwaad om worden :P
Of het komt niet door T-Mobile , maar door je GSM ? je kan natuurlijk een T-Mobile sim kopen en kijken of je hetzelfde probleem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:27:

Komt denk niet door je provider, en ja, Vodafone heeft beter bereik.

Ik heb zelf nu Vodafone maar wil wel een iPhone 3GS ik kijk nog wel even of ik hem importeer of bij T-Mobile koop. Ik vind 2 jaar bij een mindere provider zitten eigenlijk iets te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Zelf heb ik sinds kort ook een T-mobile Data Only abbo.
De snelheid valt me alleen wat tegen.

Zijn er externe antennes verkrijgbaar voor de HPSA USB stick E176?
Op internet kom ik eigenlijk alleen van die opplak antennes tegen. Je hebt dan een antenne en een zendertje. Die laatste bind je dan rondom de USB stick. :?

Omdat deze stick een soort aansluiting voor een antenne heeft heb ik veel liever een normaal bekabelde antenne. Dat soort antennes zijn ook wel weer te vinden op internet, maar dan wordt je geacht te weten wat voor connector type het is.

Verder werkt bij mij het web'n'walk manager programma niet lekker. Wanneer ik de verbinding verbreek en een halve dag later opnieuw verbinding wil maken moet ik eerst mijn computer rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het n96 topic had ik ook gepost maar kwam net dit topic tegen dus post hem hier ook nog maar even
En dat stellen we niet op prijs. Crossposten doen we hier niet aan.

[ Voor 66% gewijzigd door RoD op 22-06-2009 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:32
Soms is de snelheid van mijn touch cruise met WebNWalk Plus wel dramatisch. Om over het TV kijken nog maar niet te beginnen, dat is echt niet te doen bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Voor de prepaid umtsmodem gebruikers is er goed nieuws : http://www.telecomvergelijker.nl/thread/27971

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Laatst online: 15-09 08:36
Zit daar geen adder onder het gras? Tot afgelopen januari betaalde ik slechts max 2,50 per dag. Dat was dan wel op UMTS snelheid (384/64) maar dat is ruim voldoende voor een beetje surfen en je mail checken. Sinds januari doe ik dat met een Flex 20 abo. Ook max 2,50 per dag. Quote uit de Prepaid prijslijst:

"Internet ¹ 384/ 64 Kbps € 1,00 per Mb
¹ Je betaalt maximaal € 2,50 per dag."

Ik kan 4,50 per dag niet bepaald een vooruitgang noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Nu online
Jan-E schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 00:32:
Zit daar geen adder onder het gras? Tot afgelopen januari betaalde ik slechts max 2,50 per dag. Dat was dan wel op UMTS snelheid (384/64) maar dat is ruim voldoende voor een beetje surfen en je mail checken. Sinds januari doe ik dat met een Flex 20 abo. Ook max 2,50 per dag. Quote uit de Prepaid prijslijst:

"Internet ¹ 384/ 64 Kbps € 1,00 per Mb
¹ Je betaalt maximaal € 2,50 per dag."

Ik kan 4,50 per dag niet bepaald een vooruitgang noemen.
Dit is voor T-Mobile Prepaid Internet gebruikers, zo'n sim kaartje krijg je alleen bij een prepaid umts modem. Voor de reguliere prepaid klanten blijft de prijs ongewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Laatst online: 15-09 08:36
Ik gebruikte mijn prepaid kaartje anders gewoon in een Sierra Aircard 850 HSDPA modem. En dat doe ik nu met de ene helft van mijn Duo-Sim nog steeds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Nu online
Jan-E schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 08:54:
Ik gebruikte mijn prepaid kaartje anders gewoon in een Sierra Aircard 850 HSDPA modem. En dat doe ik nu met de ene helft van mijn Duo-Sim nog steeds ;)
Dat kan ook gewoon, alleen blijf je dan hangen op 368/64. Met T-Mobile Prepaid Internet haal je dus 3,6MBIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Ik had een vraag omtrent mobiel internet in het buitenland. We gaan namelijk binnenkort op vakantie (zone 1), is toch wel fijn als je dan gemakkelijk toegang tot internet hebt.

Op de prijslijst van flex staan keurig de kosten per MB vermeld, maar ook een maximale kosten per dag (in mijn geval 5 euro). Dus dit houd in dat er per dag maximaal 5 euro mag worden afgeschreven, ongeacht het dataverbruik? Ik wil dit even heel zeker weten voordat ik zo die rekt met een toren hoge rekening zit.

Heb natuurlijk ook even T-mobile gebeld, maar de meneer aan de andere lijn zij dat hij dat niet kon terugvinden in de voorwaarde: "er is geen maximum gesteld". Ik vertellen dat er in de prijslijst toch echt iets anders staat vermeld. Hij gaf mij vervolgens gelijk en ik kon dus uitgaan van die prijslijst.

Owja... Ik mag aannemen dat die kosten gewoon van mijn bundel afgaan? (heb namelijk nogal wat euro'tjes over en die komen nu erg mooi van pas >:) )

edit:
Hoe zit het btw met de instellingen. Die blijven gewoon het zelfde mag ik aannemen (verbind de mobiele telefoon vaak met de laptop)

[ Voor 7% gewijzigd door maxjuh op 02-07-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ik heb het een maand op proef gehad, Web n Walk +.

Beviel me voor geen meter, TV kijken ging niet omdat ik vaak niet genoeg dekking had. Verder zou ik het liever via DVT ofiets willen, maar niet via internetstreaming. Woon ook niet in de buurt van een grote stad, alleen als ik naar school ging in Eindhoven had ik er eigenlijk iets aan. Pagina's laden dan iets sneller, maar om nou te zeggen dat het echt een vooruitgang was nee. Zeker niet tegen de meerprijs, ben weer terug naar standaard dat is voor mij voldoende. Als je in een grotere stad woont met H dekking dan is het misschien aan te raden anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
maxjuh schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:25:
Ik had een vraag omtrent mobiel internet in het buitenland. We gaan namelijk binnenkort op vakantie (zone 1), is toch wel fijn als je dan gemakkelijk toegang tot internet hebt.

Op de prijslijst van flex staan keurig de kosten per MB vermeld, maar ook een maximale kosten per dag (in mijn geval 5 euro). Dus dit houd in dat er per dag maximaal 5 euro mag worden afgeschreven, ongeacht het dataverbruik? Ik wil dit even heel zeker weten voordat ik zo die rekt met een toren hoge rekening zit.

Heb natuurlijk ook even T-mobile gebeld, maar de meneer aan de andere lijn zij dat hij dat niet kon terugvinden in de voorwaarde: "er is geen maximum gesteld". Ik vertellen dat er in de prijslijst toch echt iets anders staat vermeld. Hij gaf mij vervolgens gelijk en ik kon dus uitgaan van die prijslijst.
Beetje triest dat de helpdesk dat niet weet. Maar je hebt gelijk: het is gecapt op €5/dag. Wel gaat de snelheid dramatisch naar beneden als je meer dan 10MiB verbruikt op een dag. (naar 16Kibit/s)

Disclaimer: ik heb het ook maar uit de prijslijst gehaald, en dat was in december. Ik ben ook niet aan die €5 gekomen. Ik geef dus geen garanties...
Owja... Ik mag aannemen dat die kosten gewoon van mijn bundel afgaan? (heb namelijk nogal wat euro'tjes eurootjes over en die komen nu erg mooi van pas >:) )
Bij Relax moet je gewoon los betalen. Heb je flex? Dan weet ik het niet.
edit:
Hoe zit het btw met de instellingen. Die blijven gewoon het zelfde mag ik aannemen (verbind de mobiele telefoon vaak met de laptop)
Geen wijzigingen nodig - het werkt zonder aanpassingen. Althans, op m'n N95.

NeoMe schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:36:

Beviel me voor geen meter, TV kijken ging niet omdat ik vaak niet genoeg dekking had. Verder zou ik het liever via DVT ofiets willen, maar niet via internetstreaming.
Alsjeblieft geen DVB-H. Imo is die techniek feitelijk al achterhaald: in Japan zijn mobieltjes die gewoon DVB-T snappen. Bovendien vergt het weer extra hardware. Dus duurder en zwaarder/lomper.

Maar je hebt gelijk: mobile TV van WnW+ stinkt. Veel te lage bitrate en te lage resolutie, en daarbij hapert het ook nog. En als toegift heb je ook maar een paar zender erbij.

Ik kan me voorstellen dat je het de meerprijs niet waard vind. Feitelijk is plus ook alleen nuttig voor HSDPA en hogere bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Fuzzillogic schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 18:09:

Ik kan me voorstellen dat je het de meerprijs niet waard vind. Feitelijk is plus ook alleen nuttig voor HSDPA en hogere bandbreedte.
HSDPA heb je bij elke abonnementsvorm/prepaid sim, mits het beschikbaar is.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Laatst online: 19-03 15:04
[...]
Bij Relax moet je gewoon los betalen. Heb je flex? Dan weet ik het niet.

[...]
Ja ik heb flex. Dat ga ik dan nog even uitzoeken.

Thx!..

Update 1:
Het is niet heel makkelijk te vinden op het internet. Maar ik las dat voor bellen in het buitenland bij Flex dit gewoon van het tegoed (bundel) afgaat en bij Relax zijn dit extra kosten.

Helpdesk is nu gesloten dus morgen maar is bellen of dit ook voor het internet geld. Hoop dan wel een iets intelligentere medewerker aan de telefoon te krijgen ;)

Update 2:
Net gebeld met de klantenservice en het gaat gewoon van mijn tegoed af :). Komt dat "overschot" in eurotjes toch nog goed van pas.

[ Voor 54% gewijzigd door maxjuh op 03-07-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:03
Alsjeblieft geen DVB-H. Imo is die techniek feitelijk al achterhaald: in Japan zijn mobieltjes die gewoon DVB-T snappen. Bovendien vergt het weer extra hardware. Dus duurder en zwaarder/lomper.

Maar je hebt gelijk: mobile TV van WnW+ stinkt. Veel te lage bitrate en te lage resolutie, en daarbij hapert het ook nog. En als toegift heb je ook maar een paar zender erbij.

Je weet dat DVB-H een aanpassing op DVB-T is om mobiel gebruik mogelijk te maken? DVB-H is ruwweg DVB-T met roaming(en in NL aangepast naar lage resolutie).
Plus is wat mij betreft wel het mooiere pakket(gebruik nu WnW) maar dan niet zozeer wegens Mobiel TV, maar meer wegens snel even mail checken op Laptop via VPN.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Loekie schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 20:31:
[...]

Je weet dat DVB-H een aanpassing op DVB-T is om mobiel gebruik mogelijk te maken? DVB-H is ruwweg DVB-T met roaming(en in NL aangepast naar lage resolutie).
Ja, dus een techniek speciaal ontwikkeld om maar 1 jaar eerder op de markt te kunnen zijn. Want na dat jaar is het niet meer nodig, en is men ver genoeg gevorderd om "gewoon" DVB-T te kunnen gebruiken. Zoals in Japan. DVB-H is gewoon een marketing-scheme.

DVB-T is notabene gratis voor de publieke zenders, en voor €8 per maand heb je digitenne. Waarom is DVB-H dan duurder?.. Trap er niet in, zeg ik dan.

Ik had veel liever gezien als ze een vorm van IP multicast hadden geimplementeerd voor UMTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 21:52
Weet iemand of ze die resolutie van de webtv eens omhoog gaan gooien? Ik moet zeggen dat ik het echt extreem waardeloos vind. Tour de France kijken loopt dus ook voor geen meter omdat je niks maar dan ook niks kan lezen. (Sterker nog ik vind het zelf bijna pure oplichting omdat ze adverteren net zoals thuis, en je dus maar een resolutie van 160x120 pixels krijgt ongeveer :S)

Ook kan ik de url nergens vinden als ik de normale procedure volg, pda.t-mobile.nl en dan naar de tv en video tab. Ik vind daar echt geen zender. Via internet t-mobile.nob.nl gevonden, maar dit is dus die waardeloze kwaliteit...

iemand raad?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
peugeot206gt schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:24:
Weet iemand of ze die resolutie van de webtv eens omhoog gaan gooien? Ik moet zeggen dat ik het echt extreem waardeloos vind. Tour de France kijken loopt dus ook voor geen meter omdat je niks maar dan ook niks kan lezen. (Sterker nog ik vind het zelf bijna pure oplichting omdat ze adverteren net zoals thuis, en je dus maar een resolutie van 160x120 pixels krijgt ongeveer :S)

Ook kan ik de url nergens vinden als ik de normale procedure volg, pda.t-mobile.nl en dan naar de tv en video tab. Ik vind daar echt geen zender. Via internet t-mobile.nob.nl gevonden, maar dit is dus die waardeloze kwaliteit...

iemand raad?
Ga het volgen met de NOS stream :) (m.nos.nl) veel hogere kwaliteit en lang niet zo vertraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:10

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

NeoMe schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:36:

Beviel me voor geen meter, TV kijken ging niet omdat ik vaak niet genoeg dekking had. Verder zou ik het liever via DVT ofiets willen, maar niet via internetstreaming. Woon ook niet in de buurt van een grote stad, alleen als ik naar school ging in Eindhoven had ik er eigenlijk iets aan. Pagina's laden dan iets sneller, maar om nou te zeggen dat het echt een vooruitgang was nee. Zeker niet tegen de meerprijs, ben weer terug naar standaard dat is voor mij voldoende. Als je in een grotere stad woont met H dekking dan is het misschien aan te raden anders niet.
Een paar maanden geleden was ik in Duitsland voor een weekend. Elke dag flink ge-internet. Geen last gehad van 16/16 snelheid. Ik bleef keurig de 384kbit houden. Zelf verbruikte ik ongeveer 40 a 50 mb per dag.
Ik heb zelf ook een flex abonnement en er werd keurig 4,98 euro's per dag van mijn bel tegoed afgehaald. Echter als je tussentijds controleerd kun je ook een spook factuur van een paar euro's zien. Echter alles komt goed aan het einde van de maand.

Heel veel succes met het opmaken van je overgebleven tegoed.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een T-Mobile abonnement met Web 'n' Walk Standaard.

Nu vroeg ik mij af of dat het toegestaan is om je telefoon op je laptop aan te sluiten, en dan gebruik te maken van Web 'n' Walk?

Ik weet dat dit bij bijv. KPN en Vodafone niet toegestaan is, maar is dat bij T-Mobile ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:38:
Nu vroeg ik mij af of dat het toegestaan is om je telefoon op je laptop aan te sluiten, en dan gebruik te maken van Web 'n' Walk?
Ja. Geen FUP. Leef je uit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 22:44

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

probleempje.
Ik had toen ik mijn mobiel had aangesloten op mn laptop bij een tmobile instellingen pagina, "laat afbeeldingen in lage kwaliteit zien" geklik. Wat er nu gebeurd, is dat alle afbeeldingen die ik via firefox bekijk als ik internet via de mobiel, van lage kwaliteit zijn.

Hoe verander ik dit terug?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://speed.t-mobile.nl/ -> ff bookmarken ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Laatst online: 11-07 17:14
Weet iemand hier hoe het zit met de kosten voor internet in het buitenland of heeft een van jullie er al ervaring mee?

Want ik kom er niet helemaal uit met de voorwaarden en de helpdesk heb ik gebeld en die geven ook niet echt uitsluitsel.

Als volgt, ik heb een t-mobile flex 25 abo, met WenW Plus.
Ik ga over een week naar Frankrijk/Spanje, rondtrekken met de tent dus ik wil mn NC10 netbookje meenemen en mn telefoon uiteraard (E71) om ff te kunnen mailen en bankieren (saldo checken natuurlijk :9)

Nu staat er het volgende in de voorwaarden van T-mobile Flex:
Datagebruik via t Datagebruik via t Datagebruik via t Datagebruik via t- -- -zones, WAP zones, WAP zones, WAP zones, WAP- -- -portalen en internet over GPRS, UMTS en HSDPA (per Mb) portalen en internet over GPRS, UMTS en HSDPA (per Mb) portalen en internet over GPRS, UMTS en HSDPA (per Mb) portalen en internet over GPRS, UMTS en HSDPA (per Mb)

web’n’walk Plus, Zone 1
€ 2,00
2 eu per mb dus, daar staat een 3tje bij, als je dan eronder kijkt staat er:
Jouw gebruik wordt in het buitenland per dag
vastgesteld en naar boven afgerond op 200 Kb of een veelvoud daarvan. Na een gebruik van 10 Mb per dag wijzigt de snelheid automatisch naar maximaal 16/ 16 Kbps. Je
betaalt maximaal € 5,00 per dag in zone 1.
Zoals ik het begrijp betaal je dan dus alleen de eerste 2,5 Mb á 2eu. (Want er staat je betaald max 5eu/dag)
en kun je dan tot 10Mb verder gratis gebruiken voordat dan je snelheid gecapped word naar 16/16.

Met andere woorden je betaald 5eu op een dag om 10Mb te kunnen downloaden.
Want als ze die 10Mb á 2 eu zouden rekenen zit je natuurlijk al op 20eu per dag...

Ik heb zoals ik zei de klantenservice gebeld, jongen die ik aan de lijn kreeg wist het ook niet en is het na gaan vragen en hem werd verteld dat je dus inderdaad max 5eu per dag betaald ongeacht hoe lang je dus internet, alleen gaat dus na 10mb je snelheid omlaag.

Maar hij zei daarna wel dat ik beter zo min mogelijk kan internetten omdat hij het niet helemaal zeker wist. Dus het zou ook toch meer kunnen zijn. "doe maar voorzichtig" werd er gezegd... En in je belstatus kijken hoeveel tegoed je nog hebt heeft geen zin omdat het vaak een dag of 3 duurt voordat het doorgevoerd wordt
omdat zij het dataverbruik ook weer doorgestuurd krijgen van de buitenlandse provider.

Kortom nu weet ik nog niet waar je goed aan doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:10

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Klopt, de 5 euro's per dag in Zone 1. Paar maanden geleden in duitsland vele MB's per dag gedownload zonder enige verlaging snelheid etc. en keurig 4,98 euros per dag van bel tegoed afgehaald met T-mobile flex.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ElayZ schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 20:37:
En in je belstatus kijken hoeveel tegoed je nog hebt heeft geen zin omdat het vaak een dag of 3 duurt voordat het doorgevoerd wordt
omdat zij het dataverbruik ook weer doorgestuurd krijgen van de buitenlandse provider.
Dat van die € 5 klopt echt. Vorige maand heb ik dat in Spanje met een netbook en telefoon uitgetest. Ik kreeg zelfs een keer een sms dat ik mijn limiet voor die dag verbruikt had en dat de snelheid werd teruggezet.
Dat betekent dus dat T-mobile het dataverbruik blijkbaar real time bijhoudt. Ik bekeek mijn beltegoed ook wel eens op de site van T-Mobile en dat leek steeds exact te kloppen, dus ik denk niet dat er van de door jou gemelde driedaagse vertraging sprake is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Nu online
prijk schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:28:
[...]

Dat van die € 5 klopt echt. Vorige maand heb ik dat in Spanje met een netbook en telefoon uitgetest. Ik kreeg zelfs een keer een sms dat ik mijn limiet voor die dag verbruikt had en dat de snelheid werd teruggezet.
Dat betekent dus dat T-mobile het dataverbruik blijkbaar real time bijhoudt. Ik bekeek mijn beltegoed ook wel eens op de site van T-Mobile en dat leek steeds exact te kloppen, dus ik denk niet dat er van de door jou gemelde driedaagse vertraging sprake is.
/offtopic Kon jij wel normaal internetten in Spanje dan? Dat UMTS net daar is zo brak als lik me vesje, timeouts trage connecties, abrupt verbroken connecties... Ik werd er helemaal hol en dol van :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

netblade schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 12:20:
[...]

/offtopic Kon jij wel normaal internetten in Spanje dan? Dat UMTS net daar is zo brak als lik me vesje, timeouts trage connecties, abrupt verbroken connecties... Ik werd er helemaal hol en dol van :')
Gelukkig is overal in Spanje het bereik hetzelfde... :')

Maar om het ontopic te houden: in de steden heb je gewoon 3G. :)

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 18-07-2009 14:38 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Laatst online: 11-07 17:14
Bedankt voor jullie reacties!!!

Nu durf ik mijn mobiel tenminste te gebruiken voor internet op vakantie en hoef ik niet bang te zijn dat ik ineens een rekening van 300+ ofzo krijg.

Ben benieuwd hoe het met de snelheid gaat daar, of er een beetje te surfen valt of dat het net zo lang duurt een pagina te openen als water te koken op mn eenpittertje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superspinnie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-03-2023
Heb een Sony Ericsson X1 Xperia telefoon. Hierbij heb ik sinds gister een Tmobile relax 300 abbo + web n walk plus. Hiermee zou ik dus tv moeten kunnen kijken. Dit lukt echter niet

Als ik in de browser surf naar t-mobile.nob.nl kan ik daar kiezen uit een aantal zenders. Nadat ik bijv. RTL 4 aangeklikt heb wordt het programma Streaming media opstart. Deze komt vrijwel direct met de foutmelding: Vinden van netwerk mislukt. Dit is bij alle zenders hetzelfde.

Wat doe ik verkeerd of wat ben ik misschien vergeten in te stellen op mijn Xperia..?

Alvast bedankt voor een antwoord!

Groetjes Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Net gebeld met de KS omdat ik geen internet heb op een bepaalde locatie in Amsterdam (station Amsterdam Zuid).

Volgens de medewerker is het probleem bekent (mast kapot) en kan het 1 tot 3 maanden duren voordat het gemaakt is!

Is dit altijd het geval bij Tmobile dat een mast vervangen 1 tot 3 maanden duurt? Dit is toch niet acceptabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Toevallig meer mensen vandaag last van een storing, kan al heel de dag niet op web n walk. Heb al vanalles geprobeerd maar krijg geen internet. Staat wel verbonden maar er komt niks door als het ware. Hetzelfde met wlan trouwens, dat is ook wel erg vreemd. Verder niks veranderd ofzo, gisteren deed alles het nog. Als ik verbonden ben met wlan of met gprs en ik ga naar startpagina probeert ie het niet eens, meteen klaar met laden en foutpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Haha, blijkbaar is het TV-kijken via WnW+ niet bepaald populair :) Gisteren keek ik toevallig nog eens of ze inmiddels het haperen opgelost hebben, en WOW, wat zie ik daar? Opeens de keuze tussen de kwaliteit "Normaal" en "Hoog"! De hoge kwaliteit blijkt dus een h264-stream van 320x240 te zijn met AAC-geluid! De bitrate is onbekend, maar qua beeldkwaliteit niets meer te klagen nu eigenlijk, want het ziet er prima uit! Ondertiteling bij het journaal is nu eindelijk ook gewoon uitstekend leesbaar.

Maar helaas: het hapert en schokt nog steeds zoals tevoren. En niet alleen op m'n N95. Ik keek net ook met VLC op de PC, en het haperde en schokte daar nog veel meer, tot mijn verbazing. Hoe kan dat nou toch?? De signaalsterkte hier is uitstekend, en qua doorvoer haal ik gewoon de volle 1Mibit/s. Kan de NOB dan nou gewoon geen fatsoenlijke stream aanbieden? Of is er toch sprake van teveel packetloss, wat te wijten zou kunnen zijn aan t-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Nu online
Fuzzillogic schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:22:
Haha, blijkbaar is het TV-kijken via WnW+ niet bepaald populair :) Gisteren keek ik toevallig nog eens of ze inmiddels het haperen opgelost hebben, en WOW, wat zie ik daar? Opeens de keuze tussen de kwaliteit "Normaal" en "Hoog"! De hoge kwaliteit blijkt dus een h264-stream van 320x240 te zijn met AAC-geluid! De bitrate is onbekend, maar qua beeldkwaliteit niets meer te klagen nu eigenlijk, want het ziet er prima uit! Ondertiteling bij het journaal is nu eindelijk ook gewoon uitstekend leesbaar.

Maar helaas: het hapert en schokt nog steeds zoals tevoren. En niet alleen op m'n N95. Ik keek net ook met VLC op de PC, en het haperde en schokte daar nog veel meer, tot mijn verbazing. Hoe kan dat nou toch?? De signaalsterkte hier is uitstekend, en qua doorvoer haal ik gewoon de volle 1Mibit/s. Kan de NOB dan nou gewoon geen fatsoenlijke stream aanbieden? Of is er toch sprake van teveel packetloss, wat te wijten zou kunnen zijn aan t-mobile?
Absoluut dat laatste, sinds Orangeklanten op het netwerk van T-Mobile zijn gekomen (en die iPhone ook) is het netwerk bar en boos. In Alphen a/d Rijn (waar ik woon) valt het allemaal nog wel mee, maar zodra ik naar een grotere stad ga is het meteen raak, sites worden niet lekker opgebouwd, streaming gaat slecht. Het voelt allemaal sloom aan. Die overname van Orange was wel het slechtste wat ze voor hun (toenmalige) eigen klanten hadden kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Vreemd. Ik heb hier lokaal toch geen probleem met de doorvoersnelheid, die is prima. En nu, op dit tijdstip, kan ik me niet voorstellen dat het netwerk belast is. En toch een hapering elke paar seconde, zeer vervelend.

Wel viel me op dat ik vanavond, op een andere locatie (en dus mast) een prima beeld had in de 2 minuten dat ik keek, zonder haperingen! Het kan dus blijkbaar wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Fuzzillogic schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 01:21:
Vreemd. Ik heb hier lokaal toch geen probleem met de doorvoersnelheid, die is prima. En nu, op dit tijdstip, kan ik me niet voorstellen dat het netwerk belast is. En toch een hapering elke paar seconde, zeer vervelend.

Wel viel me op dat ik vanavond, op een andere locatie (en dus mast) een prima beeld had in de 2 minuten dat ik keek, zonder haperingen! Het kan dus blijkbaar wel goed...
Laat ik om te beginnen zeggen dat ik toejuich dat ze eindelijk eens wat betere kwaliteit streams leveren want dat was natuurlijk bar en boos en puur nice to have maar niet echt functioneel. Met hogere kwaliteit stream begint het ergens op te lijken...toch...ook hier in de omgeving Haarlem is het me niet gelukt om langer dan een kwartier zonder "hikken" te kijken en dat met vol hdspa/umts ontvangst (zit 50 meter van de mast). Ik heb ook nog wat geexperimenteerd met wat bufferinstellingen om die te verhogen maar geen resultaat. Het gekke is dat andere zenders het wel weer goed deden maar dan heb je het over de minder bekeken zenders.

Ik krijg het idee dat soms de vraag te hoog is voor de servers van een bepaald kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Nu online
xon schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 10:45:
[...]

Laat ik om te beginnen zeggen dat ik toejuich dat ze eindelijk eens wat betere kwaliteit streams leveren want dat was natuurlijk bar en boos en puur nice to have maar niet echt functioneel. Met hogere kwaliteit stream begint het ergens op te lijken...toch...ook hier in de omgeving Haarlem is het me niet gelukt om langer dan een kwartier zonder "hikken" te kijken en dat met vol hdspa/umts ontvangst (zit 50 meter van de mast). Ik heb ook nog wat geexperimenteerd met wat bufferinstellingen om die te verhogen maar geen resultaat. Het gekke is dat andere zenders het wel weer goed deden maar dan heb je het over de minder bekeken zenders.

Ik krijg het idee dat soms de vraag te hoog is voor de servers van een bepaald kanaal.
Gewone streams van uitzending gemist en nos doen het wel zonder hikjes, lijkt mij een probleem wat bij de server van NOB ligt.

[ Voor 6% gewijzigd door netblade op 18-08-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 19:05
Ik kreeg net een belletje van T-Mobile (via een onbekend nummer :x) met de vraag of ik als testpersoon Web 'n Walk Plus een maand gratis wil proberen. Enige eis was dat ik hun terug zou willen bellen (gratis nummer) ergens in de komende maand om vervolgens mijn feedback te geven. Ben benieuwd.

ps. ik heb nu Web 'n Walk icm een sim-only abo op mn iPhone 3G.

[ Voor 9% gewijzigd door SFRtje op 22-08-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Web 'n' Walk Standard sinds kort laten omzetten in Web 'n' Walk Plus.
Nu vroeg ik mij af of dat TV kijken ook onder de 2 GB limiet valt.

Dit kan ik namelijk niet terug vinden op hun site. Klantenservice weet zelf ook niet precies hoe dat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 18:07:
Ik heb mijn Web 'n' Walk Standard sinds kort laten omzetten in Web 'n' Walk Plus.
Nu vroeg ik mij af of dat TV kijken ook onder de 2 GB limiet valt.

Dit kan ik namelijk niet terug vinden op hun site. Klantenservice weet zelf ook niet precies hoe dat zit.
jep valt eronder. Ik kan je helaas geen referentie geven maar heb dat op verschillende plaatsen op dit forum terug ien komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn w'n'w Standard laten omzetten in w'n'w Plus.
Echter als ik nu Mobile TV kijk op mijn HTC Touch Diamond, dan loopt het beeld en geluid niet synchroon (via de Streaming Media player van HTC zelf).

Als ik de stream open in CorePlayer, dan loopt alles wel synchroon, maar dan heb ik geen stereo geluid (CorePlayer ondersteunt geen AAC+ audio).

Hebben meerdere mensen last van dit probleem, en is er eventueel een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van die vijf euro per dag maximaal kwijt zijn aan internet in het buitenland. Geldt dat alleen voor flex abonnementen of ook voor de relax abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 18:31:
Ik heb mijn w'n'w Standard laten omzetten in w'n'w Plus.
Echter als ik nu Mobile TV kijk op mijn HTC Touch Diamond, dan loopt het beeld en geluid niet synchroon (via de Streaming Media player van HTC zelf).

Als ik de stream open in CorePlayer, dan loopt alles wel synchroon, maar dan heb ik geen stereo geluid (CorePlayer ondersteunt geen AAC+ audio).

Hebben meerdere mensen last van dit probleem, en is er eventueel een oplossing voor?
Ligt aan de streaming media player, aac+ is juist het probleem op WM toestellen dat het niet synchroon loopt. Op Nokia's heb je daar weer geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Ik heb de vernieuwde Mobile TV van T-mobile gecheckt!
Op mn telefoon (xperia X1) draait het maar zijn er problemen met de audio. Heb ook last van stottering. Misschien moet ik eens kijken of ik Coreplayer kan gebruiken. De videokwaliteit is wel prima en het geluid (als het werkt) ook!

Ik heb het ook al geprobeerd op mijn PC met VideoLAN. Kwaliteit is uitstekend, hele verbetering. Maar bij veel beweging stottert de video en audio. Buffer opties aanpassen helpt niet. Verbruik van de stream is ongeveer 35KB/s.

Ik heb vrij goed ontvangst van HSDPA en sta stil, dus waar zouden de haperingen door komen?

[edit] Naarmate ik langer de stream heb openstaan stabiliseert de verbinding. Is dit logisch :? ?

[ Voor 7% gewijzigd door XanderDrake op 22-09-2009 11:49 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouTer14
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:02
XanderDrake schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:46:
Ik heb de vernieuwde Mobile TV van T-mobile gecheckt!
Op mn telefoon (xperia X1) draait het maar zijn er problemen met de audio. Heb ook last van stottering. Misschien moet ik eens kijken of ik Coreplayer kan gebruiken. De videokwaliteit is wel prima en het geluid (als het werkt) ook!

Ik heb het ook al geprobeerd op mijn PC met VideoLAN. Kwaliteit is uitstekend, hele verbetering. Maar bij veel beweging stottert de video en audio. Buffer opties aanpassen helpt niet. Verbruik van de stream is ongeveer 35KB/s.

Ik heb vrij goed ontvangst van HSDPA en sta stil, dus waar zouden de haperingen door komen?

[edit] Naarmate ik langer de stream heb openstaan stabiliseert de verbinding. Is dit logisch :? ?
Ja dat klopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vorige week echt last van ontiegelijk traag internet via T-Mobile op mijn Blackberry 8900

De meest gebruikte browser is Opera Mini maar ook de BB browser is zeer traag.

Zie nu opeens als ik een website open: connecting-->processing-->downloading staan,
terwijl dit eerst zo snel ging dat ik alleen de stap downloading zag

De TCP/IP settings heb ik geloof ik goed staan:
APN Setting Enabled (X)
APN: internet
voor de rest geen username of password nodig via T-mobile volgens mij...

Wat ik wel vreemd vind is dat er bij settings-->advanced-->browser t-zones staat.
Ik heb helemaal niets met t-zones afgesloten en had daar dan ook liever iets in de zin van Internet zien staan.

Weet iemand of dit zo hoort of dat ik iets fout doe??

• T-Mobile Experts
  • Laatst online: 18-03-2021

T-Mobile Experts

Bedrijfsaccount T-Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 23:43:
...
Wat ik wel vreemd vind is dat er bij settings-->advanced-->browser t-zones staat.
Ik heb helemaal niets met t-zones afgesloten en had daar dan ook liever iets in de zin van Internet zien staan.

Weet iemand of dit zo hoort of dat ik iets fout doe??
Als je verbinding maakt met t-zones, dan gaat er iets niet goed. Ik ga ervan uit dat je een Instant E-mail account hebt.

- Pas je browser-instellingen aan:
Dit kan via Blackberry Menu > Opties > Geavanceerde opties >Browser > Selecteer bij Standaardconfiguratie van Browser: Web 'n' Walk browser.
Selecteer bij Standaardconfiguratie MDS Browser: Web 'n' Walk browser.
Selecteer bij Standaardconfiguratie WAP-Browser: t-Zones.

- Schakel APN internet uit in de TCP/IP-instellingen:
Dit kan via Blackberry Menu - Opties - Geavanceerde opties -TCP/IP
Hier moet Enable APN internet uitgevinkt staan!

Mocht dit niet werken, neem dan a.j.b. contact op met T-Mobile Klantenservice (0800 - 7111) om je Instant E-mail te resetten. Dan moet het ook goedkomen.

Ilona - T-Mobile Webcare

T-Mobile Netherlands BV

Verwijderd

Bedankt zover, ik heb een Web n Walk abo bij mijn sim-only genomen, dus geen Instant Email

Misschien veranderd dit het een of ander in jouw oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Mobile Experts
  • Laatst online: 18-03-2021

T-Mobile Experts

Bedrijfsaccount T-Mobile
Je kunt het best je BlackBerry Curve gebruiken i.c.m. Instant Email, niet i.c.m. web'n'walk. De meeste Blackberry's functioneren overigens helemaal niet op web'n'walk.

De Curve is hierop een uitzondering, maar met een web'n'walk kun je niet van alle functionaliteiten gebruik maken. Je kunt geen gebruik maken van overige diensten (bijvoorbeeld pingen of e-mailen). Je kunt alleen gebruik maken van 'internet'.

InstantEmail met een ander toestel dan een Blackberry functioneert andersom ook niet.

Via T-Mobile Klantenservice kun je je web'n'walk om laten zetten naar Instant Email.

Lonneke - T-Mobile WebCare

T-Mobile Netherlands BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad maar even de klantenservice gebeld.

Werd snel en netjes geholpen door de beste man. Alleen jammer dat hij me moest vertellen dat mijn rekening met 120% zou gaan stijgen, al mijn kortingen vervallen namelijk met deze wijziging!
Dus maar vriendelijk bedankt en bij het oude gebleven.

Toch jammer als je al een aantal jaren klant bent....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik overweeg over te stappen van WnW naar WnW+ omdat ik binnenkort veel met de trein ga reizen en mijn telefoon als modem voor de laptop ga gebruiken.

Ik kom alleen regelmatig in gebieden waar alleen GPRS is en niets snellers, dan heb ik geen reet aan dat duurdere abonnement of wel?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste