Weet iemand hier hoe het zit met de kosten voor internet in het buitenland of heeft een van jullie er al ervaring mee?
Want ik kom er niet helemaal uit met de voorwaarden en de helpdesk heb ik gebeld en die geven ook niet echt uitsluitsel.
Als volgt, ik heb een t-mobile flex 25 abo, met WenW Plus.
Ik ga over een week naar Frankrijk/Spanje, rondtrekken met de tent dus ik wil mn NC10 netbookje meenemen en mn telefoon uiteraard (E71) om ff te kunnen mailen en bankieren (saldo checken natuurlijk

)
Nu staat er het volgende in de
voorwaarden van T-mobile Flex:Datagebruik via t Datagebruik via t Datagebruik via t Datagebruik via t- -- -zones, WAP zones, WAP zones, WAP zones, WAP- -- -portalen en internet over GPRS, UMTS en HSDPA (per Mb) portalen en internet over GPRS, UMTS en HSDPA (per Mb) portalen en internet over GPRS, UMTS en HSDPA (per Mb) portalen en internet over GPRS, UMTS en HSDPA (per Mb)
web’n’walk Plus, Zone 1
€ 2,00
2 eu per mb dus, daar staat een 3tje bij, als je dan eronder kijkt staat er:
Jouw gebruik wordt in het buitenland per dag
vastgesteld en naar boven afgerond op 200 Kb of een veelvoud daarvan. Na een gebruik van 10 Mb per dag wijzigt de snelheid automatisch naar maximaal 16/ 16 Kbps. Je
betaalt maximaal € 5,00 per dag in zone 1.
Zoals ik het begrijp betaal je dan dus alleen de eerste 2,5 Mb á 2eu. (Want er staat je betaald max 5eu/dag)
en kun je dan tot 10Mb verder gratis gebruiken voordat dan je snelheid gecapped word naar 16/16.
Met andere woorden je betaald 5eu op een dag om 10Mb te kunnen downloaden.
Want als ze die 10Mb á 2 eu zouden rekenen zit je natuurlijk al op 20eu per dag...
Ik heb zoals ik zei de klantenservice gebeld, jongen die ik aan de lijn kreeg wist het ook niet en is het na gaan vragen en hem werd verteld dat je dus inderdaad max 5eu per dag betaald ongeacht hoe lang je dus internet, alleen gaat dus na 10mb je snelheid omlaag.
Maar hij zei daarna wel dat ik beter zo min mogelijk kan internetten omdat hij het niet helemaal zeker wist. Dus het zou ook toch meer kunnen zijn. "doe maar voorzichtig" werd er gezegd... En in je belstatus kijken hoeveel tegoed je nog hebt heeft geen zin omdat het vaak een dag of 3 duurt voordat het doorgevoerd wordt
omdat zij het dataverbruik ook weer doorgestuurd krijgen van de buitenlandse provider.
Kortom nu weet ik nog niet waar je goed aan doet...