Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texelcabrio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-07 19:29
Nee dat kan inderdaad prima, doe ik ook zo. Er zitten geen addertjes onder het gras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:38

Blauw

De Schreeuw

ik ga denk ik van wnw naar wnw+ aangezien dat toch maar 5 euro goedkoper is. Ben benieuwd of die snelheid echt merkbaar is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:47
zeker merk je dat, let er wel op dat je een hsdpa geschikt toestel hebt anders heb je geen snelheidsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 08:36
Texelcabrio schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:05:
Nee dat kan inderdaad prima, doe ik ook zo. Er zitten geen addertjes onder het gras.
Het enige addertje is dat je accu van je toestel als een malle leegloopt met HSDPA gebruik.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:11
netblade schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:17:
[...]

Het enige addertje is dat je accu van je toestel als een malle leegloopt met HSDPA gebruik.
Ik merk amper veschil tussen HSDPA en UTMS batterij verbruik.

Reis dagelijks met de het OV naar mijn werk en 's ochtends luister ik online naar 538. Sinds een maand HSDPA en batterij level is rond de 60% bij aankomst op mijn werk. Dit was ook bij UTMS gebruik.
(luister iets minder dan een uur online radio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 19:06
Het verschil tussen HSDPA en UMTS is te verwaarlozen, beide vreten meer stroom dan GPRS. GPRS is wat dat betreft veel zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:46

Ves

A gadget addicted Bounty

Onedayflyer682 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 11:33:
Het verschil tussen HSDPA en UMTS is te verwaarlozen, beide vreten meer stroom dan GPRS. GPRS is wat dat betreft veel zuiniger.
Klopt, maar wie wil er GPRS snelheden als je beter heb. En je kan dan ook geen gebruik meer maken van Video bellen en Mobile TV. Laat staan het streamen van Uitzending gemist.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 18:24
VesNL schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 15:11:
[...]

Klopt, maar wie wil er GPRS snelheden als je beter heb. En je kan dan ook geen gebruik meer maken van Video bellen en Mobile TV. Laat staan het streamen van Uitzending gemist.
Precies, om nog maar niet te spreken over de latency van GPRS... Vreselijk haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had met mijn N95 ook het probleem dat ik met PIT geen 3.5G/HSDPA verbinding kon krijgen.
Vaak met T-mobile aan de telefoon gehangen.
Uiteindelijk kreeg ik een andere simkaart, die ook niet mocht baten.

Om te proberen heb ik mijn abonnement op My T-mobile van PIT 2006 gewijzigd in WnW (Web and Walk)
Na ongeveer 15min stond dit ook veranderd in My T-mobile.

En wat denken jullie.......3.5G op mijn N95!!!!!!!!

Is dit DE oplossing of is dit toeval????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 17:48:
Ik had met mijn N95 ook het probleem dat ik met PIT geen 3.5G/HSDPA verbinding kon krijgen.
Vaak met T-mobile aan de telefoon gehangen.
Uiteindelijk kreeg ik een andere simkaart, die ook niet mocht baten.

Om te proberen heb ik mijn abonnement op My T-mobile van PIT 2006 gewijzigd in WnW (Web and Walk)
Na ongeveer 15min stond dit ook veranderd in My T-mobile.

En wat denken jullie.......3.5G op mijn N95!!!!!!!!

Is dit DE oplossing of is dit toeval????
Ik denk dat het de oplossing is. Ik zag nu bij m'n pa met zijn WnW standaard ook HSDPA op zijn N95. Blijkbaar is HSDPA dan nu ook standaard geworden voor alle WnW-abo's. Vreemd, want de incentive om WnW+ te nemen is kleiner.

Ik heb tevens geconstateerd dat TV van WnW+ niet exemplarisch alleen bij mij slecht loopt. Ook op m'n pa's mobiel (N95, meest recente firmware itt mijn N95) is TV slecht te volgen wegens alle haperingen. Binnenkort maar eens klagen daarover, dit is geen porem. Op het t-mobile-forum inmiddels een flinke rant geplaatst. Bijval daar is welkom :)

[ Voor 6% gewijzigd door Fuzzillogic op 16-02-2009 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
Ik heb sinds vandaag ineens geen HSDPA-verbinding meer met web'n'walk standaard. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:41
Hier werkt hij gewoon hoor ;) zelfs zonder web-n-walk... zet je toestel eens uit en weer aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
Hugo__Boss schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:19:
Hier werkt hij gewoon hoor ;) zelfs zonder web-n-walk... zet je toestel eens uit en weer aan :)
Het internet werkt ook wel (wel traag overigens, volgens mij zitten ze weer te kloten bij T-Mobile), alleen heb ik geen 3,5G-ontvangst meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het nou aan mij of biedt Tmobile in zijn geheel geen tv-zenders meer aan?

Heb de rom geflashed en sindsdien dus niet meer de standaard bookmarks in mijn pda (HTC Touch Pro), maar via de T-mobile site kwam ik dan toch uiteindelijk bij pda.tmobile.nl uit.
Daar vind ik echter alleen video's :?.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
Steven.w schreef op maandag 16 februari 2009 @ 18:14:
Ik heb sinds vandaag ineens geen HSDPA-verbinding meer met web'n'walk standaard. Meer mensen last van?
Hier idem dito. Jammer, ik dacht dat het ditmaal blijvend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:07:
Ligt het nou aan mij of biedt Tmobile in zijn geheel geen tv-zenders meer aan?
Het werkte gisteren idd niet op m'n N95. Nu weer wel. De kwaliteit is echter onveranderd slecht. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:11
Sinds een aantal dagen geen HSDPA maar alleen UMTS met mijn WnW abo.

Iemand die hier ook hetzelfde probleem ondervind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Julius schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:32:
[...]

al smtp.t-mobile.nl geprobeerd?
Hmmzzzz heb Web & Walk Executive maar kan ook geen mail sturen ook niet op die je opgeeft.

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 10:25:
[...]

Het werkte gisteren idd niet op m'n N95. Nu weer wel. De kwaliteit is echter onveranderd slecht. :(
Het kan aan mij liggen hoor, maar waar (op welke site) kan ik de tv-zenders aanklikken dan :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik daar naar toe ga en een zender aanklik geeft de media player aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de server. Ik heb zelf wel web n walk plus, echter is mijn mobiel niet van T-mobile zelf. Moet ik zelf nog wat dingen instellen voordat het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Zelf heb ik nu bijna een jaar de nokia N98 8GB met een TV abbo via vodafone. Ik ben over het algemeen erg te spreken over het beeld en het geluid, toen ik nog regelmatig met het OV aan het reizen was vond ik het erg prettig om s'morgens even het nieuws te kijken of om een filmpie te kijken tijdens een eventuele avonddienst. O-) Op sommige plaatsen in ned. heb je slechter ontvangst dan andere, dan word het beeld blokkerig en krijg je van de vreemde stemvervormingen, over het algemeen is dit op te lossen door even de browser te herstarten (neemt ong. 1 a 2 min in beslag) en dan lekker verder te kijken.

Opzich een toppertje dus van vodafone, maar nu ik alleen nog maar in de auto stap... Niet echt meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

ik probeer nu (net als de rest van nederland) op ned 1 het journaal te kijken vanwege het vliegtuig verhaal..maar het is 1 groot gehakkel en gestotter terwijl ik in hartje amsterdam erg goed umts bereik heb. Blijkbaar is het teveel voor Tmobile :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

xon schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 13:23:
ik probeer nu (net als de rest van nederland) op ned 1 het journaal te kijken vanwege het vliegtuig verhaal..maar het is 1 groot gehakkel en gestotter terwijl ik in hartje amsterdam erg goed umts bereik heb. Blijkbaar is het teveel voor Tmobile :(
Probeer uitzending gemist.

• netblade
Met de laatste HTC Touch Pro rom stottert het beeld inderdaad erg vaak, of loopt het geluid enorm achter in verhouding met het beeld.
Vervelend, maar zoveel gebruik ik het nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het echt niet meer voor elkaar om tv te kijken op mijn htc touch cruise.

Heb al verschillende roms gebruikt en andere versies van HTC streaming media, maar alles is zonder succes.
Elke keer krijg ik failed to find network.
Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben hier in den haag en zoetermeer?
Of weet iemand misschien een oplossing.

Het rare is ook dat ik op pda.t-mobile.nl geen links vindt.
Ik moet echt naar t-mobile.nob.nl gaan om de links te vinden.
Zou het misschien zo zijn dat T-mobile me van het tv netwerk af heeft gegooid.
Ik heb namelijk wel gewoon HSDPA en een snelheid van 1010kbit/s met 2 balkjes ontvangst binnen.

Heeft iemand anders ook een touch cruise en werkt het bij hem wel gewoon en welk programma gebruikt je???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 06:02:
Ik krijg het echt niet meer voor elkaar om tv te kijken op mijn htc touch cruise.

Heb al verschillende roms gebruikt en andere versies van HTC streaming media, maar alles is zonder succes.
Elke keer krijg ik failed to find network.
Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben hier in den haag en zoetermeer?
Of weet iemand misschien een oplossing.

Het rare is ook dat ik op pda.t-mobile.nl geen links vindt.
Ik moet echt naar t-mobile.nob.nl gaan om de links te vinden.
Zou het misschien zo zijn dat T-mobile me van het tv netwerk af heeft gegooid.
Ik heb namelijk wel gewoon HSDPA en een snelheid van 1010kbit/s met 2 balkjes ontvangst binnen.

Heeft iemand anders ook een touch cruise en werkt het bij hem wel gewoon en welk programma gebruikt je???
Ik heb precies hetzelfde (maar dan de Nederlandse melding):
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 21:59:
[...]

Als ik daar naar toe ga en een zender aanklik geeft de media player aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de server. Ik heb zelf wel web n walk plus, echter is mijn mobiel niet van T-mobile zelf. Moet ik zelf nog wat dingen instellen voordat het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 17:11:
[...]

Ik heb precies hetzelfde (maar dan de Nederlandse melding):

[...]
Na veel klote ben ik er vandaag achter gekomen dat ik bij Coreplayer wel beeld krijg.
Dit is niet de beste player hiervoor want hij hakkelt echt als een gek.
Heb voorheen wel beeld gehad met streaming media en dat liep echt tien keer beter.
Wat dit nou kan zijn weet ik nog niet, maar me onderzoek gaat verder.

PS. als je coreplayer hebt moet je wel de volgende instellingen veranderen om uberhaupt redelijk beeld te krijgen.

Buffering opties
Buffering: 1000KB
Pre-load at underrun: 25%
Pre-load for audio: 1000kb

Microdrive mode aanvinken en rest laten staan zoals het is.

Network opties
Use proxy: Direct connect
Prefer UDP streaming aanvinken
Port 4000 tot 9999
User-Agent Spoof: Never

Dit werkt bij mij tot op heden het best en oja vergeet niet file associations aan te zetten voor 3gp bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 18:52
Ik heb een laptop business abonnement van T-mobile. Als ik op marktplaats iets wil opzoeken, loopt het echter spaak, vanwege de compressie die t-mobile toepast. Is daar iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
pegagus schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 13:50:
Ik heb een laptop business abonnement van T-mobile. Als ik op marktplaats iets wil opzoeken, loopt het echter spaak, vanwege de compressie die t-mobile toepast. Is daar iets aan te doen?
speed.t-mobile.nl invoeren en daar de vink (geen snelheidsoptimalisatie aanvinken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 18:52
Helaas. Die stond al uitgevinkt. Heeft volgens mij ook alleen maar betrekking op de beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
pegagus schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:24:
Helaas. Die stond al uitgevinkt. Heeft volgens mij ook alleen maar betrekking op de beeldkwaliteit.
Die proxy doet meer dan alleen afbeeldingen aanpassen. Zo worden ook javascript-files in de HTML geintegreerd meen ik, en de boel wordt gegzipt.

Maar als je toch op een laptop werkt, dan kun je ook een VPN-lijntje naar huis/kantoor leggen, als je daar een PC hebt staan die (semi) "always on" is. Met Windows is dat makkelijk te regelen, en als bonus wordt al je verkeer transparant gecomprimeerd en versleuteld.

offtopic:
Nou is de site marktplaats.nl technisch gezien werkelijk om te janken. Onbegrijpelijk dat ze nog frames durven te gebruiken. Die overdaad aan javascript en antieke, foute HTML doen de zaak dan ook geen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk enorm teleurgesteld over het TV van web'n'walk plus, het is echt niet het kijken waard omdat het zo een slecht beeld is en omdat het zo lelijk schokerig is.

Is er geen manier om de kwaliteit te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 23:05:
Ik ben eigenlijk enorm teleurgesteld over het TV van web'n'walk plus, het is echt niet het kijken waard omdat het zo een slecht beeld is en omdat het zo lelijk schokerig is.

Is er geen manier om de kwaliteit te verbeteren?
Klagen bij t-mobile. Ze hebben een forum. Maar let op, ik had daar een posting geplaatst die behoorlijk negatief oordeel/klacht over Mobile TV, maar die wel gewoon beschaafd en onderbouwd was. Die posting is dus inmiddels keihard verwijderd!! Gewoon censuur dus.
Hoo ik klets uit mijn nek. M'n posting is niet verwijderd, maar samengevoegd met een andere thread over de kwaliteit van MobileTV. Maar laten we zeggen dat de forumsoftware daar bij lange na niet zo duidelijk is als die van GoT ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Fuzzillogic op 16-03-2009 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:39:
[...]

Die proxy doet meer dan alleen afbeeldingen aanpassen. Zo worden ook javascript-files in de HTML geintegreerd meen ik, en de boel wordt gegzipt.

Maar als je toch op een laptop werkt, dan kun je ook een VPN-lijntje naar huis/kantoor leggen, als je daar een PC hebt staan die (semi) "always on" is. Met Windows is dat makkelijk te regelen, en als bonus wordt al je verkeer transparant gecomprimeerd en versleuteld.

offtopic:
Nou is de site marktplaats.nl technisch gezien werkelijk om te janken. Onbegrijpelijk dat ze nog frames durven te gebruiken. Die overdaad aan javascript en antieke, foute HTML doen de zaak dan ook geen goed.
Heb je daar toevallig een bron van? Ik zou wel willen weten wat er nou allemaal precies aangepast wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 00:49:
[...]

Heb je daar toevallig een bron van? Ik zou wel willen weten wat er nou allemaal precies aangepast wordt :)
Nee, helaas. En waarschijnlijk wordt die software ook continu aangepast, dus een mooi specsoverzicht kunnen we wel vergeten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus web'n walk standaard als ik naar t-mobile.nob.nl ga en daar bijv iets wil kijken kost dat me geld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik twijfel of ik Web N Walk Standaard moet nemen voor op me mobiel of Web N Walk Plus.
Enige wat ik met internet op de mobiel doe is een beetje op websites surfen.
Nieuws lezen en dergelijk.
Dus niet filmpjes op you tube ofzo.
Hoe is de snelheid van Web N Walk Standaard voor dit gebruik?
Is dit snel genoeg of kan ik ook hier voor beter Web N Walk Plus nemen?
Heeft iemand hier gebruikerservaring mee?

Alvast bedankt.

Mvg
buster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

De standaard moet voldoende voor je zijn. Plus heeft alleen het echte voordeel van Mobiel TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
VesNL schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:04:
De standaard moet voldoende voor je zijn. Plus heeft alleen het echte voordeel van Mobiel TV.
En een download van 130KB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op maandag 16 maart 2009 @ 00:42:
[...]

Klagen bij t-mobile. Ze hebben een forum. Maar let op, ik had daar een posting geplaatst die behoorlijk negatief oordeel/klacht over Mobile TV, maar die wel gewoon beschaafd en onderbouwd was. Die posting is dus inmiddels keihard verwijderd!! Gewoon censuur dus.
Hoo ik klets uit mijn nek. M'n posting is niet verwijderd, maar samengevoegd met een andere thread over de kwaliteit van MobileTV. Maar laten we zeggen dat de forumsoftware daar bij lange na niet zo duidelijk is als die van GoT ;)
maar wordt dan je kwaliteit verbeterd? zal wel niet |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 00:00:
[...]

maar wordt dan je kwaliteit verbeterd? zal wel niet |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Nee, maar als niemand duidelijk maakt dat MobileTV stinkt dan verandert er zeker niks.

Het is dat ik de snellere verbinding van WnW+ ook wel kan waarderen, anders had ik ze allang te kennen gegeven dat ik geen gebruik meer wens te maken van de plus-variant, wegens het "kwalitatief uitermate teleurstellende" karakter van MobileTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Fuzzillogic schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 01:17:
[...]

Nee, maar als niemand duidelijk maakt dat MobileTV stinkt dan verandert er zeker niks.

Het is dat ik de snellere verbinding van WnW+ ook wel kan waarderen, anders had ik ze allang te kennen gegeven dat ik geen gebruik meer wens te maken van de plus-variant, wegens het "kwalitatief uitermate teleurstellende" karakter van MobileTV.
Stja het is geen KPN inderdaad, maar op mn vario IV valt het (mits met de standaard firmware) prima te volgen. Geen schokjes whatsoever. Misschien ligt het ook aan mn woonplaats. aardig rustig daar op het UTMS netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties.
Heb net nog eens zitten rekenen.
Alles op jaarbasis berekent aangezien ik een contract voor een jaar af ga sluiten.
Als ik de kosten van telefoon en abonnement bereken voor een heel jaar
kom ik uit op een verschil van 3,20 euro per maand voor Web N Walk Plus of Standaard.
Dus voor 3,20 euro per maand meer heb ik, ondanks ik Mobile TV niet ga gebruiken, wel de
extra internet snelheid van Plus.
Weet ik zeker dat ik me nooit hoef te ergeren aan een lage internetsnelheid.
Of hoeft dat ergeren bij Standaard ook echt niet als ik alleen een beetje websites doe surfen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O ja,

Ik wil mijn internet ook nog gebruiken voor navigatiesysteem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:25:
O ja,

Ik wil mijn internet ook nog gebruiken voor navigatiesysteem :)
misschien kan je op internet een programmaatje vinden dat je je internet snelheid tijdelijk kan limiteren, dan kun je het verschil in snelheid zelf testen. Houd er wel rekening mee dat je op je toestel het verschil in snelheid (nog) minder zal merken dan op de pc, omdat een telefoon een pagina een stuk minder snel kan renderen.
voor de rest denk ik overigens dat voor een beetje internetten op je toestel WnW genoeg is maar gezien het feit dat het je maar 3,20 meer kost (nog geen eens 2 biertjes!!) en je je er nu al druk om maakt zou ik het gewoon doen :P. Ik heb zelf ook WnW+ (ook voor snelheid) en vooral met youtube filmpjes laden en icm met mijn laptop ben ik er toch wel erg blij. Maar geloof dat jij had gezegd dat je youtube niet belangrijk vond.
Ach ja, je moet het uiteindelijk toch echt zelf beslissen ;) succes ermee iig! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
@Buster82: koop gewoon een prepaid kaartje, laat hem op 2,50 per dag zetten (even helpdesk bellen) en je kunt testen of je die snelheid voldoende vindt. Heb ik ook gedaan met mijn Flex 20 sim-only zonder Web'n'Walk. Ik vind het snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Hmm, ik heb een paar dagen geleden de t-mobile speedmanager uitgeschakeld. En ik moet zeggen dat het browsen op m'n mobiel (N95) nu VEEL sneller gaat. Alsof de pagina's al veel eerder gerenderd worden. Sowieso heb ik javascript uitgeschakeld, dat scheelt ook al fors, maar nu begin ik me toch ook af te vragen wat ze allemaal uitspoken met die "speedmanager". Dus mijn tip: schakel het ding eens uit via speed.t-mobile.nl en kijk of het uitmaakt.

Noot: het zal afhankelijk zijn van je mobiel en de browser. HSDPA of UMTS zal ook nog schelen: bij HSDPA is de overhead bij het downloaden van vele kleinere files aanzienlijk minder dan bij UMTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik Mobiel TV wil kijken op mn Nokia 5800, dan geeftie nadat hij 100% geladen is een fout... namelijk 'Algemeen: Systeemfout', iemand dit probleem eerder gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:37:
Als ik Mobiel TV wil kijken op mn Nokia 5800, dan geeftie nadat hij 100% geladen is een fout... namelijk 'Algemeen: Systeemfout', iemand dit probleem eerder gehad?
Momenteel lijkt het helemaal plat te liggen. Via de opgeslagen streaming links gebeurt er niks, en als ik vanaf de website wil kijken zegt-ie dat het niet beschikbaar is omdat WnW+ vereist is. (hetgeen ik dus wel heb)

Nouja hopelijk zijn ze er dan aan het sleutelen zodat de kwaliteit eindelijk wel eens te pruimen wordt. Maar ik verwacht er weinig van eigenlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:23

Ad Hox

N/A

Ik heb een HTC Touc HD met T-Mobile en Webnwalk Plus. Als ik naar pda.t-mobile.nl ga en het tabje TV & Video zie ik alleen maar informatie over het downloaden van video's. Maar niets over TV kijken? Hoe kan ik dit oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik aan mijn mobiletvid kom?
Ik heb Web'n'Walk+ bij mijn HTC Touch HD. En bij Streaming Media begint het met een rtsp protocol.
Het zou moeten werken lijkt me.. Ik mis alleen mijn ID nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11-2024
Ad Hox schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:59:
Ik heb een HTC Touc HD met T-Mobile en Webnwalk Plus. Als ik naar pda.t-mobile.nl ga en het tabje TV & Video zie ik alleen maar informatie over het downloaden van video's. Maar niets over TV kijken? Hoe kan ik dit oplossen.
Je kunt voor mobiel tv ook naar de website http://t-mobile.nob.nl kunt gaan op je Touch HD. vanaf daar kun je de gewenste zender kiezen.
Maar ik moet zeggen dat ik dat mobiel tv niks aan vind hoor. Werkt voor geen meter en zeer haperig, ook met goede hsdpa verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen een Web 'n' Walk abonnement bij mijn nieuwe HTC Touch 3 g toestel. Het is de standaard versie voor 9,95. Maar ik moet zeggen dat als ik streams op via internet beluisteren er veel rebuffering plaatsvind. Ik kan eigenlijk alleen maar streams beluisteren die 32 kbps zijn of in AAC+ kwaliteit worden geleverd. Boven de 32 kbps gaat het al snel fout. Is dit normaal bij mijn abo of ligt het aan de ontvangst?
Wat zijn goede rebuffer settings in de player voor goede kwaliteit? Is er verder nog wat te optimaliseren aan de ontvangstkwaliteit van 3G in het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben bang dat je gewoon in een gebied zit met een matige 3G-ontvangst. Geeft je Touch wel een H of 3G aan bovenin (en met hoeveel streepjes?)? Of zie je alleen een G staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat geeft hij aan, de streepjes wisselen nogal. Dan weer 3 dan weer 4 streepjes etc. Ik luister wel in een flat op dit moment. Ik weet niet of dat een goede graadmeter is.
Enig idee waar ik kan zien van welke antenne ik signaal ontvang? Ik woon in Hilversum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder heb ik het net weer eens geprobeerd om een stream van 32 kbps te beluisteren, terwijl ik volle ontvangst had in G3 maar nog rebufferen. Ik vraag me dus af of dit aan mijn buffer settings ligt maar wat zijn goede settings. Enige ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:59:
Verder heb ik het net weer eens geprobeerd om een stream van 32 kbps te beluisteren, terwijl ik volle ontvangst had in G3 maar nog rebufferen. Ik vraag me dus af of dit aan mijn buffer settings ligt maar wat zijn goede settings. Enige ervaringen?
offtopic:
3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er ook een accelerator voor Web 'n' Walk gebruikers zodat streams en internetsites sneller worden? Zo ja waar is deze te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zoals ik eerder al had gepost Web 'n' Walk van T-Mobile, de standaard versie. Vanmiddag voor het eerst geprobeerd streams te beluisteren onderweg, met de trein en in de bus. Wat me opviel is dat ik met name veel GPRS ontvangst heb en maar weinig HSDPA. Hoe kan dit?
Kan ik op mijn mobiel misschien ook instellen dat hij niet alleen maar van het T-Mobile netwerk gebruikt maakt maar ook van andere operators, zo ja waar? Ik heb zelf al zitten zoeken op mijn mobiel, ik dacht dat ik ergens zoiets gezien had maar kan het niet meer vinden.
Verder bufferen de streams al erg gauw. Zelfs bij 32 kbps al! Dat zou toch niet mogen? Wat kan ik hier aan doen? Wat zijn de beste buffer instellingen voor audiostreams. Ook stoppen de streams er wel eens mee,gevolg dat ik dan weer opnieuw op play moet drukken, erg irritant. Wat is hier aan te doen? Ik lees graag de tips van gebruikers die hier misschien een oplossing voor hebben.
Het vreemde is dat ik gisteren op de fiets nauwelijks last had van rebufferingen en uitvallen van streams in Hilversum. Is dat misschien per dag verschillend ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 10:05
Feest kom net tot de ontdekking dat mobiele tv niet werkt op de nokia 5800. Totaal niet logisch vind ik maarja >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Crazyanz schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 20:15:
Feest kom net tot de ontdekking dat mobiele tv niet werkt op de nokia 5800. Totaal niet logisch vind ik maarja >.<
#define "niet werkt"? Zelfs de streams direct bekijken werkt niet? Dan lijkt me inderdaad hoogst onwaarschijnlijk, het zijn gewoon 3GP-streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
tmobile heeft op het tmobile forum gezegd dat het momenteel niet mogelijk is omdat de telefoon het niet ondersteund en het is wachten op een nokia update >.< maar wat zijn die directe streams dan probeer is die wel even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom werkt voorkeursnetwerken niet? Ik heb de keuze om 3 aanbieders in volgorde te plaatsen, T-Mobile, Vodaphone en KPN. Als de laatste twee verschuif naar boven blijft hij het T Mobile netwerk aangeven. Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
omdat je een tmobile abbonement heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar waarom kun je voorkeur dan instellen en kun je kiezen uit 3 operators en het werkt vervolgens niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 02:49:
Ja maar waarom kun je voorkeur dan instellen en kun je kiezen uit 3 operators en het werkt vervolgens niet?
Voor als het wel kan, roaming, buitenland enzo.

Sorry hoor, maar dit is GSM Basics 101.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zijn de ervaringen met streams beluisteren in de trein en onderweg. Ik heb vanmiddag weer eens getest van Hilversum naar Utrecht. In Utrecht rond het CS prima HSDPA ontvangst maar als het even kan schakelt mijn mobiel wel vrij snel naar GPRS ontvangst. Wordt de ontvangst bij T-Mobile nog verbeterd in de komende tijd? En wordt de standaard snelheid voor 9,50 eur ook weer eens verhoogd binnenkort? Men dweept zo met internet radio mobiel maar als de ontvangst hopeloos is, is er geen lol aan. Zeker als je steeds weer op 'play' moet drukken. Hoe zijn de ervaringen? Ik lees het graag. Misschien nog tips om ontvangst te verbeteren? Wat zijn goede settings? Kom maar door ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
tja in een reidende trein is het ontvangst sowieso niet zo best ik heb een plus maar in de trein heb ik ook geen baanbrekende snelheden. bij andere providers is dit trouwens niets anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de trein moet de ontvangst toch zoiezo goed wezen volgens de richtlijnen van de providers? Waarom wordt hier niets aan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 16:37:
In de trein moet de ontvangst toch zoiezo goed wezen volgens de richtlijnen van de providers? Waarom wordt hier niets aan gedaan?
Mag jij die even opzoeken, want ik geloof dat het niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat las ik hier laatst.
Verder ben ik benieuwd wanneer T Mobile eens de ontvangst en snelheid van het GPRS en HSDPA netwerk gaan verbeteren. Die standaard verbinding mag wat omhoog zeker als je streaming radio luistert. Dat moet gewoon veel beter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
VesNL schreef op zondag 12 april 2009 @ 15:06:
[...]

Mag jij die even opzoeken, want ik geloof dat het niet zo is.
Een voorwaarde voor de UMTS-licenties van providers is dat er bepaald dekkingsniveau moet zijn langs spoorwegen en wegen van het hoofdverkeersnet.

Maar inderdaad, in het oosten van het land is hiet niet echt best gesteld met UMTS-dekking van T-Mobile in de trein. Sja, vervelend, maar een tweaker surft sowieso toch via een VPN-lijntje voor de compressie en encryptie, en gebruikt software om ongewenst/onnodig HTTP-verkeer te vermijden.

Streamen van radio gaat helaas maar matig. Ik moet wel zeggen dat applicatie van tunin.fm dan nog wel het beste resultaat geeft. (Helaas zijn ze web-technisch minder slim bezig: "Deze telefoon wordt helaas nog niet ondersteund." krijg ik te zien als ik met m'n Opera-desktopbrowser de site bekijk :N)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
daarbij beweeg je in een gemiddelde intercity met zoon 120km/h dus wissel je veel van mast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Dat zal niet zo heel boeiend zijn, mits de cellen niet al te klein zijn. Wel is het zo dat de timing van de signalen tegenwoordig al zo strak zit dat je bij treinsnelheden als last krijgt van doppler-effecten. GSM is gespect tot 250km/u, van UMTS weet ik het eigenlijk niet, maar me dunkt dat de beschikbare bandbreedte naar beneden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe komt het dat als ik wel eens naar een stream luistert en de HSDPA verbinding schijt er mee uit en gaat niet automatisch over naar een GPRS verbinding? Ik moet dan handmatig weer een verbinding tot stand brengen. Erg lastig als je onderweg bent. Is er overigens niet ergens wat in te stellen dat hij alleen HSDPA signaal ontvangt? Want ik merk dat met name met het wisselen tussen GPRS en HSDPA de streams nogal bufferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder vraag ik me af als er HSDPA in de buurt is, mijn toestel toch op GPRS blijft. Je zou toch verwachten dat hij kiest voor het snelste signaal en niet voor de sterkste ontvangst? Valt dit nog ergens in te stellen in je toestel dat je toestel altijd voor het snelste signaal kiest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:28

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 23:30:
Hoe komt het dat als ik wel eens naar een stream luistert en de HSDPA verbinding schijt er mee uit en gaat niet automatisch over naar een GPRS verbinding? Ik moet dan handmatig weer een verbinding tot stand brengen. Erg lastig als je onderweg bent. Is er overigens niet ergens wat in te stellen dat hij alleen HSDPA signaal ontvangt? Want ik merk dat met name met het wisselen tussen GPRS en HSDPA de streams nogal bufferen.
Vervelend, maar ik denk dit aan je telefoon ligt.
Mijn Xperia X1 schakelt automatisch.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 17:06:
[...]

Vervelend, maar ik denk dit aan je telefoon ligt.
Mijn Xperia X1 schakelt automatisch.
Hoezo aan mijn toestel? Hij schakelt wel over maar af en toe kiest hij voor het signaal wat wel sterk is maar wel minder snel. Ik heb een HTC Touch 3g overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand goede buffer settings voor de TCPMP player? Het lijkt mij maar niet om een goede buffer instelling te vinden om te kunnen luisteren naar streaming radio. Het komt ook heel vaak voor dat als hij in een buffer raakt, hij niet meer vanzelf weer gaat spelen. Dus iets gaat er fout. Als iemand zijn buffer instelling wil delen, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Sinds kort heb ik een HTC Diamond type. Ik heb de T-Mobile internet instellingen (Pocket Internet Totaal) precies overgenomen zoals ze ook stonden in mijn HTC Touch Cruise (en conform website T-Mobile). Hij maakt ook keurig verbinding, maar webpagina's, aandelen, weerbericht etc kan niet worden opgevraagd. Hij geeft aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden (die melding komt ook direct, niet na een halve minuut pas of zo). Zie ik in de Diamond 2 iets over het hoofd ergens?

Als je kijkt bij de verbindingsdetails, zie je wel dat hij verbonden is met 'T-Mobile internet' voor bijv. 50 seconden.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat de gegevensverbinding (GPRS/HSDPA) verbinding wel eens totaal uitvalt met als gevolg dat je weer opnieuw een verbinding tot stand moet brengen? Ik heb dit regelmatig in de trein als deze een beetje gas neemt. Ook heb ik dan vaak geen GSM verbinding. Deze komt dan automatisch wel weer terug maar de gegevensverbinding moet ik dan weer handmatig aan zetten. Is er niet een mogelijkheid om dat automatisch te laten doen dus dat hij blijft zoeken naar netwerken zonder time outs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb een vraag. Ik heb sinds gisteren t-mobile mobiel internet executive, werkt allemaal prima behalve dat ik over alle drie mijn accounts geen emails meer kan versturen in apple mail. Ontvangen gaat wel. Hebben andere mensen hier problemen mee ondervonden? Mijn firewall is uitgeschakeld. Zodra ik op het wifi zit van m'n werk verstuurd alles wel prima maar vanaf het USB modem dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Hallo,

Ik heb een redelijk groot probleem. Ik heb een simpel (goedkoop) T-Mobile abbo inclusief Web 'n Walk Standaard, en voorheen werkte dat gewoon goed.

Maar nou zijn we de 16e verhuist en sinds die tijd zaten we zonder internet, dus heb ik toen een 3G usb-stick gekocht (simlock-vrij naar mijn weten) omdat we dan via m'n Web 'n Walk Standaard op de laptop op internet konden.

Vervolgens werkte de eerste middag en avond alles perfect op de laptop, maar de volgende dag kon ik ineens niet meer op internet komen (zodra ik op ''connect'' drukte wel maar kort daarna niet meer) en dat is nu nog steeds zo. Ik dacht eerst dat het nog aan het bereik kon liggen omdat ik op de laptop maar 2 van de 6 streepjes haal, maar ook in de tuin en op andere locaties doet hij het in het begin dus wel maar daarna niet meer!! :?

Ik heb al meerdere malen met T-Mobile gebeld maar die hebben me doorverwezen naar een T-Mobile-shop in de buurt. En de laatste keer dat ik naar hun belde zou ik dus teruggebeld worden door de technische dienst om te kijken of het aan m'n bereik lag of niet, en om daar wat aan te doen (maar ze hebben nog niet gebeld).

Nu heb ik een tijdelijke oplossing gevonden waardoor de verbinding constant blijft en niet telkens uitvalt, door naar internetradio te luisteren via Itunes. Maar dit is natuurlijk ook niet normaal om zo vol te houden, weten jullie mischien wat er aan de hand kan zijn, het zou me erg helpen!! :D

Groeten, Lau26

Ps: bij de APN-instellingen heb ik ''internet'' ingevuld zonder gebruikersnaam of password.

Edit: m'n mobieltje met Duo simkaart vertoont exact hetzelfde gedrag als m'n laptop met 3G-modem.

[ Voor 3% gewijzigd door Lau26 op 29-04-2009 18:40 ]

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Lau26 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 17:59:
Hallo,

Ik heb een redelijk groot probleem. Ik heb een simpel (goedkoop) T-Mobile abbo inclusief Web 'n Walk Standaard, en voorheen werkte dat gewoon goed.

Maar nou zijn we de 16e verhuist en sinds die tijd zaten we zonder internet, dus heb ik toen een 3G usb-stick gekocht (simlock-vrij naar mijn weten) omdat we dan via m'n Web 'n Walk Standaard op de laptop op internet konden.

Vervolgens werkte de eerste middag en avond alles perfect op de laptop, maar de volgende dag kon ik ineens niet meer op internet komen (zodra ik op ''connect'' drukte wel maar kort daarna niet meer) en dat is nu nog steeds zo. Ik dacht eerst dat het nog aan het bereik kon liggen omdat ik op de laptop maar 2 van de 6 streepjes haal, maar ook in de tuin en op andere locaties doet hij het in het begin dus wel maar daarna niet meer!! :?

Ik heb al meerdere malen met T-Mobile gebeld maar die hebben me doorverwezen naar een T-Mobile-shop in de buurt. En de laatste keer dat ik naar hun belde zou ik dus teruggebeld worden door de technische dienst om te kijken of het aan m'n bereik lag of niet, en om daar wat aan te doen (maar ze hebben nog niet gebeld).

Nu heb ik een tijdelijke oplossing gevonden waardoor de verbinding constant blijft en niet telkens uitvalt, door naar internetradio te luisteren via Itunes. Maar dit is natuurlijk ook niet normaal om zo vol te houden, weten jullie mischien wat er aan de hand kan zijn, het zou me erg helpen!! :D

Groeten, Lau26

Ps: bij de APN-instellingen heb ik ''internet'' ingevuld zonder gebruikersnaam of password.

Edit: m'n mobieltje met Duo simkaart vertoont exact hetzelfde gedrag als m'n laptop met 3G-modem.
Je hebt toch niet zowel je toestel als het usb modem tergelijkertijd aanstaan? Dan kan het inderdaad voorkomen dat de mast op het ene moment je toestel ziet en de andere keer je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

News flash:

T-Mobile verhoogt per 11 mei 2009 de snelheden van de data abonnementen Laptop Economy en Laptop Business. Dit geldt voor zowel bestaande als nieuwe klanten. De snelheden van Laptop Executive en Laptop PrePaid blijven ongewijzigd. Dat heeft het bedrijf vandaag bekend gemaakt.

Gebruikers van Laptop Economy krijgen een download snelheid van 1,8 Mb/s. T-Mobile verhoogt de download snelheid van Laptop Business naar 3,6 Mb/s en de upload snelheid naar 768 kb/s. Klanten krijgen met deze abonnementen de hoogst mogelijke snelheid als het gaat om vergelijkbare flatfee abonnementen op de Nederlandse markt. In februari werden de snelheden voor Laptop Executive al verhoogd naar 7,2/2,0 Mb/s.

Bron: http://www.connexie.nl/ac...n_data-abbonnementen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker belangrjik aangezien dit topic over mobiele ontvangst gaat en niet over laptops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartb
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:37
Daarnaast stond het 2 dagen terug al bij het nieuws...

nieuws: T-Mobile schroeft snelheden twee mobiele laptop-abonnementen op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
netblade schreef op woensdag 29 april 2009 @ 18:47:
[...]

Je hebt toch niet zowel je toestel als het usb modem tergelijkertijd aanstaan? Dan kan het inderdaad voorkomen dat de mast op het ene moment je toestel ziet en de andere keer je laptop.
Ja heb ik nu wel maar ik heb het ook getest met m'n mobiel uit en andersom, en dan doet ie het ook slecht.
Maar na de post van freaky969 te hebben gelezen (bovenste post op de pagina) denk ik toch dat het met het bereik te maken heeft.

Ook niet in de laatste plaats omdat ik in ons vorige huis (apartement) nooit verbindingsproblemen heb gehad en we nu aan de rand van Maarssen in een nieuwbouwwijk wonen ipv midden in het dorp (waar het bereik ongetwijfeld veel beter is dan hier).

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Lau26 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 22:18:
[...]

Ja heb ik nu wel maar ik heb het ook getest met m'n mobiel uit en andersom, en dan doet ie het ook slecht.
Maar na de post van freaky969 te hebben gelezen (bovenste post op de pagina) denk ik toch dat het met het bereik te maken heeft.

Ook niet in de laatste plaats omdat ik in ons vorige huis (apartement) nooit verbindingsproblemen heb gehad en we nu aan de rand van Maarssen in een nieuwbouwwijk wonen ipv midden in het dorp (waar het bereik ongetwijfeld veel beter is dan hier).
En als je je toestel vastzet op UMTS ontvangst?
Ik weet dat je met die USB modems enkel 3G kunt selecteren, wil hier ook wel eens helpen bij slechter gedekte gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
netblade schreef op donderdag 30 april 2009 @ 10:19:
[...]

En als je je toestel vastzet op UMTS ontvangst?
Ik weet dat je met die USB modems enkel 3G kunt selecteren, wil hier ook wel eens helpen bij slechter gedekte gebieden.
Ja ik kan mijn 3G modem alleen op 3G of op GPRS zetten, maar ik zet hem indd wel voortaan op GPRS (ookal is de verbinding dan erg traag) en dan heb ik ook minimaal 4 streepjes bereik.

[ Voor 5% gewijzigd door Lau26 op 30-04-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Lau26 schreef op donderdag 30 april 2009 @ 11:31:
[...]

Ja ik kan mijn 3G modem alleen op 3G of op GPRS zetten, maar ik zet hem indd wel voortaan op GPRS (ookal is de verbinding dan erg traag) en dan heb ik ook minimaal 4 streepjes bereik.
Krijg je geen ontvast als je enkel 3G selecteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
netblade schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 17:33:
[...]

Krijg je geen ontvast als je enkel 3G selecteert?
Jewel maar maar heel even. Na een tijdje valt de verbinding weer uit (al valt de verbinding steeds minder vaak uit de laatste tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Lau26 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:59:
[...]

Jewel maar maar heel even. Na een tijdje valt de verbinding weer uit (al valt de verbinding steeds minder vaak uit de laatste tijd).
Typisch gevalletje van T-Mobile bellen en vragen of er een mast defect is of dat de dekking wel optimaal is (de dekkingskaart online klopt totaal niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netblade schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 08:50:
[...]

(de dekkingskaart online klopt totaal niet).
Probeer die discussie maar eens te voeren met een medewerker. Die staan allemaal achter dit kaartje. En als je zegt dat er niets van dat kaartje klopt, zeggen ze dat ze er ook niets van snappen en dat hun gegevens kloppen. En als je ze vraagt wanneer er verbeteringen gaan komen aan het netwerk, meer HSDPA punten enzo, krijg je het antwoord dat 'men dagelijks bezig is het netwerk te optimaliseren', tuurlijk, waarom merk ik daar niets van dan. Ik betaal toch voor een snelle verbinding dus wil ik overal HSDPA, dat moge duidelijk zijn. Die spelde prikjes waar het nu te ontvangen is, kan natuurlijk echt niet. In Amsterdam is de dekking van HSDPA trouwens geweldig. Dit zou een voorbeeld moeten zijn hoe het in de rest van het land zou moeten zijn. Mijn telefoon zit daar continu op HSDPA, alleen in de metro schakelt hij naar GPRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
netblade schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 08:50:
[...]

Typisch gevalletje van T-Mobile bellen en vragen of er een mast defect is of dat de dekking wel optimaal is (de dekkingskaart online klopt totaal niet).
Ja precies dat heb ik vorige week vrijdag dus ook gedaan en volgende week ergens wordt ik teruggebeld door de technische dienst, een medewerker zei tegen me dat hun daar wel wat aan kunnen doen dus ben benieuwd :)

Ps: 3G is toch gewoon een ander woord voor UMTS of weet ik nou niet eens meer waar ik over praat? :P :X

[ Voor 9% gewijzigd door Lau26 op 02-05-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Lau26 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 15:50:
[...]

Ja precies dat heb ik vorige week vrijdag dus ook gedaan en volgende week ergens wordt ik teruggebeld door de technische dienst, een medewerker zei tegen me dat hun daar wel wat aan kunnen doen dus ben benieuwd :)

Ps: 3G is toch gewoon een ander woord voor UMTS of weet ik nou niet eens meer waar ik over praat? :P :X
3G is inderdaad een ander woord voor UMTS, net als 2G een ander woord is voor GSM (alhoewel niet zo vaak gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom klopt die coverage tool van T Mobile niet? Ik heb ook begrepen dat ze bij T Mobile wel de opstelpunten van antennemasten kunnen zien, maar dat de klant dit niet kan. Hoe kan dat? Bestaat er ook een kaart van T Mobile met de opstelpunten van de masten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ongetwijfeld weten ze waar de masten staan, en het AGPS-systeem maakt daar zelfs gebruik van. Waarom ze zo op die data zitten zal dan wel commerciele redenen hebben :(

Maar wellicht dat je met http://opencellid.org/ al wat verder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=31890004,noline]

Maar wellicht dat je met http://opencellid.org/ al wat verder komt.
Wat is AGPS? Zie daar geen info van T Mobile masten in Nederland, of zie ik iets over het hoofd?
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste