Ik haal ook rond de 113 kbit/sec met mijn PIT abbo (moet nog upgraden).SMulTiE schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:25:
Zouden de mensen met W'n'W Standard eens de resultaten van http://www.dslreports.com/mspeed hier kunnen posten? Ik heb sterk het idee dat ik met mijn 113 kbit/sec sterk tekortschiet.
Voor de duidelijkheid, ik heb de instelling van Speedmanager op "geen optimalisatie" staan.
Volgens de factuur van T-Mobile heb ik W'n'W, maar heb zoals Onedayflyer682 PIT-snelheden. Zou het kunnen dat T-Mobile mij nog op PIT heeft staan? Zo ja, kan ik kosteloos overgaan naar W'n'W standard?
Volgens de factuur van T-Mobile heb ik W'n'W, maar heb zoals Onedayflyer682 PIT-snelheden. Zou het kunnen dat T-Mobile mij nog op PIT heeft staan? Zo ja, kan ik kosteloos overgaan naar W'n'W standard?
Waarom bel je ze niet gewoon op? Voor ons is het ook maar gokken. Met WnW standaard moet je meer dan 115Kibit/s kunnen halen, mits goede dekking.SMulTiE schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:13:
Volgens de factuur van T-Mobile heb ik W'n'W, maar heb zoals Onedayflyer682 PIT-snelheden. Zou het kunnen dat T-Mobile mij nog op PIT heeft staan?
Als je er toch al voor betaalt (zie factuur), waarom zouden er dan nog kosten aan verbonden zijnZo ja, kan ik kosteloos overgaan naar W'n'W standard?
Net gebeld, en ik stond inderdaad nog op PIT. Vreemde was dat ze me vorige week vertelden dat ik op WnW zou zitten. Anyway, case closed!
Ik haal 195 kbit/sec en 0.614s latency met mijn WnW standard op 3G (UMTS) Bereik is goed op m'n Nokia N85SMulTiE schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:25:
Zouden de mensen met W'n'W Standard eens de resultaten van http://www.dslreports.com/mspeed hier kunnen posten? Ik heb sterk het idee dat ik met mijn 113 kbit/sec sterk tekortschiet.
Ik haal 246 kbit/sec en 0.335s latency met mijn w&w plus op 3,5G (HSDPA) Die site mobile speedtest is niet betrouwbaar. Als ik mijn telefoon koppel aan de pc heb ik deze resultaten, via speedtest.nl.The Stimp! schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 21:09:
[...]
Ik haal 195 kbit/sec en 0.614s latency met mijn WnW standard op 3G (UMTS) Bereik is goed op m'n Nokia N85
download: 131.4 KByte/sec (=1051 kbps)
upload: 23.7 KByte/sec (=190 kbps)
connecties:208.0 Conn/min
Het lijkt erop dat de mobiele speedtest variant niet goed werkt. In mijn nokia (n78) zit overigens verbindingsbeheer, hier zie je dan ook de precieze snelheden die er op dat moment gehaald worden en hoeveel MB's er al door zijn gegaan. Ben wel blij met de plus variant, je ziet dat de pagina's toch net iets sneller laden en de mobiele televisie is ook wel een leuke toevoeging.
Vind de kwaliteit van mobile tv helaas beetje tegenvallen
Verwijderd
Nu de mijne; en niet lachen, is bittere ernst.
Brief is de deur al uit en ik kan gelukkig op het draadloze netwerk van de buurman, maar die is energiebewust en schakeld alles om 23 uur uit als hij gaat slapen en dan is het niet grappig.
Ik haal 34 kbit/sec en 1.006s latency met mijn w&w plus op GPRS. HSDPA mag ik dromen en krijg ik wel te pakken, maar dan moet ik 4x op een link klikken eerhij in de gate krijgt dat ik een link wil openen en die komt op 73 kbps gemiddeld. Gewoon ziek dus. Dekking zou eind oktober beter zijn, merk er alleen niet veel van ofwel helemaal niets. Ze moeten niet gaan liegen tegen mij, kan ik barslecht tegen want liegen kan ik ook en wel tegen hun.
In de brief het verzoek een uitdraai uit hun log over de connecties van mijn modem. ISO0250 SR NR:.... MAC:..... SIM ID en ze kunnen alles natrekken. Weet ik zeker en zien ze het zelf en ze zijn verplicht dat te loggen anders kunnen ze geen excessief gebruik bewijzen bij mensen die wel mazzel hebben op een betere verbinding. Zo ver in the middle of nowhere zit ik niet. 3 steden om me heen en de coverage tool zegt toch iets heel anders.... Alleen laat ik me niet zo snel met een kluitje het riet in sturen, wat dat betreft ben ik een hele vervelende en onvangbare vlieg.
Brief is de deur al uit en ik kan gelukkig op het draadloze netwerk van de buurman, maar die is energiebewust en schakeld alles om 23 uur uit als hij gaat slapen en dan is het niet grappig.
Ik haal 34 kbit/sec en 1.006s latency met mijn w&w plus op GPRS. HSDPA mag ik dromen en krijg ik wel te pakken, maar dan moet ik 4x op een link klikken eerhij in de gate krijgt dat ik een link wil openen en die komt op 73 kbps gemiddeld. Gewoon ziek dus. Dekking zou eind oktober beter zijn, merk er alleen niet veel van ofwel helemaal niets. Ze moeten niet gaan liegen tegen mij, kan ik barslecht tegen want liegen kan ik ook en wel tegen hun.
In de brief het verzoek een uitdraai uit hun log over de connecties van mijn modem. ISO0250 SR NR:.... MAC:..... SIM ID en ze kunnen alles natrekken. Weet ik zeker en zien ze het zelf en ze zijn verplicht dat te loggen anders kunnen ze geen excessief gebruik bewijzen bij mensen die wel mazzel hebben op een betere verbinding. Zo ver in the middle of nowhere zit ik niet. 3 steden om me heen en de coverage tool zegt toch iets heel anders.... Alleen laat ik me niet zo snel met een kluitje het riet in sturen, wat dat betreft ben ik een hele vervelende en onvangbare vlieg.
Verwijderd
*Is jaloers, maar gun je het van harte
Maar nu heb ik 20 mbit/s van de buurman via de WiFi van mijn laptop op zijn router 9 meter verderop en prima signaal, geen storing, niets.
edit: probleem opgelost, ineens werkt alles wel
[ Voor 78% gewijzigd door nikk op 12-11-2008 17:12 ]
Ik heb een Sony Ericsson K810i. Ik heb geen Web 'n' Walk abonnement, maar zit er wel aan te denken om dit te nemen. Zoals ik begrijp is een Web 'n' Walk Plus abonnement nodig voor MobileTV?
Heeft iemand ervaringen met MobileTV in combinatie met de Sony Ericsson K800/K810i? Ben benieuwd of het goed werkt en of het de moeite waard is om een Plus abonnement af te sluiten.
Heeft iemand ervaringen met MobileTV in combinatie met de Sony Ericsson K800/K810i? Ben benieuwd of het goed werkt en of het de moeite waard is om een Plus abonnement af te sluiten.
het is de moeite niet, de resolutie is belachelijk laag. dus voor de tv hoef je het niet te doen.DaanMc schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:15:
Ik heb een Sony Ericsson K810i. Ik heb geen Web 'n' Walk abonnement, maar zit er wel aan te denken om dit te nemen. Zoals ik begrijp is een Web 'n' Walk Plus abonnement nodig voor MobileTV?
Een Sony K810i heeft een 240x320 scherm. De streams worden dus slechts minimaal opgerekt en de compressie valt best mee. Ja logisch dat ik op mijn MDA Vario IV last heb van pixeltjes. Maar wat wil je met een scherm van 480x640Bert2000 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:25:
[...]
het is de moeite niet, de resolutie is belachelijk laag. dus voor de tv hoef je het niet te doen.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Ik ben het toch meer met Bert eens. TV is een gimmick meer niet. Voor hedendaagse smartphones is de kwaliteit toch wel te laag eigenlijk. Het zenderaanbod is te beperkt, en het hapert ook nogal is mijn ervaring.netblade schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 23:44:
[...]
Een Sony K810i heeft een 240x320 scherm. De streams worden dus slechts minimaal opgerekt en de compressie valt best mee. Ja logisch dat ik op mijn MDA Vario IV last heb van pixeltjes. Maar wat wil je met een scherm van 480x640
Ik heb het vooral voor de extra snelheid. 1Mibit/s is fijn ☺
Betekend dat dat de TV niet goed te zien is? Of omdat het sowieso niet aan te raden is omdat het uberhaubt niet lekker loopt?
Ik heb zelf omgezette dvd's op mn telefoonstaan van 320 * 240. Deze zijn goed te zien, evenals de ondertiteling. Niet erg duidelijk natuurlijk en je moet redelijk dichtbij kijken wil je ook de onder titels kunnen lezen. Maar verder is het wel goed te zien.
Ik heb zelf omgezette dvd's op mn telefoonstaan van 320 * 240. Deze zijn goed te zien, evenals de ondertiteling. Niet erg duidelijk natuurlijk en je moet redelijk dichtbij kijken wil je ook de onder titels kunnen lezen. Maar verder is het wel goed te zien.
Ik neem aan dat je die DVD's naar een native resolutie van 320x240 hebt omgezet, of hoger. TV van T-Mobile is op QCIF-formaat. Ondertiteling is hooguit een enkele keer te lezen, met moeite.DaanMc schreef op woensdag 19 november 2008 @ 00:24:
Betekend dat dat de TV niet goed te zien is? Of omdat het sowieso niet aan te raden is omdat het uberhaubt niet lekker loopt?
Verwijderd
Waarom zijn er eigenlijk maar zo weinig TV zenders? Heeft dit met rechten e.d. te maken? Van Ned1, Ned3, RTL4, SBS6 en MTV gebruik ik eigenlijk alleen maar RTL4 en SBS6, de rest boeit me niet. Ik had liever bijvoorbeeld NET5 en RTL5 er bij gehad. Vind het aanbod wat magertjes en de kwaliteit behoorlijk pauper ook nog eens.
Kijken of het wel loopt wellicht? Inderdaad moet voor elke zender geld betaald worden door T-Mobile, en om dan meteen een geheel kabelpakket aan te bieden zonder dat je weet of er animo voor is lijkt me niet bepaald logisch.Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 13:38:
Waarom zijn er eigenlijk maar zo weinig TV zenders? Heeft dit met rechten e.d. te maken? Van Ned1, Ned3, RTL4, SBS6 en MTV gebruik ik eigenlijk alleen maar RTL4 en SBS6, de rest boeit me niet. Ik had liever bijvoorbeeld NET5 en RTL5 er bij gehad. Vind het aanbod wat magertjes en de kwaliteit behoorlijk pauper ook nog eens.
Ik vind het af en toe ter verveling wel makkelijk, even snel het nieuws sochtends kijken, snel scores checken van voetbal. Daarvoor kan het handig zijn. Maar inderdaad ikzelf heb het ook meer voor de leuk, waar het echt om draait is die 1MBit (wat tegenwoordig wel meer dan 1Mbit is hier lokaal)
Verwijderd
Je hebt gelijk hoor, het is meer voor de leuk. Het heeft een hoog gadget gehalte en doet het leuk op verjaardagen enzo. Voor de rest is die 1MBit (die bij mij ook wel iets hoger uitvalt nog) het mooiste. Vooral tijdens laptop gebruik kun je op deze manier heerlijk surfen.netblade schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:22:
[...]
Kijken of het wel loopt wellicht? Inderdaad moet voor elke zender geld betaald worden door T-Mobile, en om dan meteen een geheel kabelpakket aan te bieden zonder dat je weet of er animo voor is lijkt me niet bepaald logisch.
Ik vind het af en toe ter verveling wel makkelijk, even snel het nieuws sochtends kijken, snel scores checken van voetbal. Daarvoor kan het handig zijn. Maar inderdaad ikzelf heb het ook meer voor de leuk, waar het echt om draait is die 1MBit (wat tegenwoordig wel meer dan 1Mbit is hier lokaal)
HSDPA is al een hele vooruitgang, dat had ik met PIT+ namelijk nooit, en dat is juist het gene wat alles op kan houden. Mijn ping is gezakt van 400+ naar de 100, dus prima te doenVerwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 08:21:
[...]
Je hebt gelijk hoor, het is meer voor de leuk. Het heeft een hoog gadget gehalte en doet het leuk op verjaardagen enzo. Voor de rest is die 1MBit (die bij mij ook wel iets hoger uitvalt nog) het mooiste. Vooral tijdens laptop gebruik kun je op deze manier heerlijk surfen.
Verwijderd
zelfde hier.nikk schreef op zondag 09 november 2008 @ 04:05:
Misschien een rare vraag, maar zie je de televisiekanalen-tab niet als je toestel mobiletv niet ondersteunt op pda.t-mobile.nl? Ik vraag dit omdat ik een X1 heb van Sony Ericsson in combinatie met WnW Plus, maar geen idee heb hoe ik mobiel tv kan kijken. De website van T-Mobile verwijst doodleuk naar pda.t-mobile.nl en de tab "TV&Video", maar die tab kan ik nergens vinden.
Ik heb gegoogled, maar dat leverde niets op.
Iemand enig idee?
Probeer eens:
http://t-mobile.nob.nl
Heeft op mijn p1i een tijdje goed gewerkt, maar het lijkt dat telkens tijdens een voetbalwedstrijd op NL3 de koppeling niet lijkt te werken en een stream dus niet werkt. Bij geen enkele zender overigens.
http://t-mobile.nob.nl
Heeft op mijn p1i een tijdje goed gewerkt, maar het lijkt dat telkens tijdens een voetbalwedstrijd op NL3 de koppeling niet lijkt te werken en een stream dus niet werkt. Bij geen enkele zender overigens.
Sinds een paar dagen heb ik ineens geen HSDPA-ontvangst meer in de regio Rotterdam en in de stad zelf. Ik heb web'n'walk standard bij m'n abonnement. Meer mensen hier last van?

Ik ervaar sinds kort (ik denk ongeveer 2 weken ) hetzeffde...heb helemaal nergens geen 3.5G ontvangst meer gehad met web'nwalk standaard....voorheen, waar 3.5 dekking was, had ik dit wel...Steven.w schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:01:
Sinds een paar dagen heb ik ineens geen HSDPA-ontvangst meer in de regio Rotterdam en in de stad zelf. Ik heb web'n'walk standard bij m'n abonnement. Meer mensen hier last van?
Iemand een verklaring hiervoor?
Greetz
Dus je probleem is dat je alleen maar 3,5G-ontvangst hebt? Geen UMTS? GPRS? Wat is het probleem dan eigenlijk?basix schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:54:
[...]
heb helemaal nergens geen 3.5G ontvangst meer gehad met web'nwalk standaard
WnW standaard "past" in 3G. Misschien dat 3,5G meer resources vergt (licenties?). Of heb je 3,5G uitgeschakeld op je mobiel?
Ik denk niet dat uitschakelen van de gebruiker de reden is, aangezien het spontaan gebeurd is en meerdere mensen er last van hebben. Het zal dus aan T-Mobile liggen. Het klopt dat 3G voldoende is voor 384 kbps, maar de latency van 3,5G is vele malen beter te noemen dan die van 3G, dus HSDPA heeft weldegelijk zin.Fuzzillogic schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:54:
[...]
Dus je probleem is dat je alleen maar 3,5G-ontvangst hebt? Geen UMTS? GPRS? Wat is het probleem dan eigenlijk?
WnW standaard "past" in 3G. Misschien dat 3,5G meer resources vergt (licenties?). Of heb je 3,5G uitgeschakeld op je mobiel?
Uiteraard, en dat was voor mij ook één van de redenen om voor WnW+ te gaan. Maar aangezien latency geen onderdeel vormt van de specs van WnW standaard heb je weinig om HSDPA te eisen. Far fetched, maar misschien dat ze de lage latency ooit nog eens als extra verkoopargument willen gebruiken.Steven.w schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:11:
[...]
Het klopt dat 3G voldoende is voor 384 kbps, maar de latency van 3,5G is vele malen beter te noemen dan die van 3G, dus HSDPA heeft weldegelijk zin.
Ik lees hier vooral over WnW+ (begrijpelijk), maar ik vroeg me af: Hoe snel/goed is WnW Standard met dingen als Google Maps, mobiel nieuws surfen en evt. een 96/128 kbps audio stream?
Daar kan ik kort over zijn: dat soort zaken gaan prima met de standaard-versie.ickeicke schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 19:32:
Ik lees hier vooral over WnW+ (begrijpelijk), maar ik vroeg me af: Hoe snel/goed is WnW Standard met dingen als Google Maps, mobiel nieuws surfen en evt. een 96/128 kbps audio stream?
Bedankt voor je reactieSteven.w schreef op zondag 07 december 2008 @ 11:08:
[...]
Daar kan ik kort over zijn: dat soort zaken gaan prima met de standaard-versie.
Verwijderd
Kan iemand uit zijn ervaring aangeven of de volgende dingen in de praktijk met WnW+ goed werken, of je het om de een of andere reden niet kan of niet zou willen?
- Remote Desktop gebruiken om in plaats van Windows Mobile je eigen desktop van je pc thuis te gebruiken (MSN, Internet Explorer, etc etc.. In schermresolutie 800x480 met grote fonts; ik koop een XPeria)
- Streaming in een bewegende auto/trein zonder haperingen.
- Youtube kijken in volledige kwaliteit (ipv de mobiele versie) zonder schokken
- Volledige webpagina's bekijken in plaats van de mobiele versies
- Google Maps + GPS gebruiken om te streamen waar je je bevindt in de auto
Ik reis met name naar plaatsen in de randstad tussen Rotterdam, Utrecht en Amsterdam.
Wat is jullie gemiddelde snelheid van WnW+ in deze regio's?
- Remote Desktop gebruiken om in plaats van Windows Mobile je eigen desktop van je pc thuis te gebruiken (MSN, Internet Explorer, etc etc.. In schermresolutie 800x480 met grote fonts; ik koop een XPeria)
- Streaming in een bewegende auto/trein zonder haperingen.
- Youtube kijken in volledige kwaliteit (ipv de mobiele versie) zonder schokken
- Volledige webpagina's bekijken in plaats van de mobiele versies
- Google Maps + GPS gebruiken om te streamen waar je je bevindt in de auto
Ik reis met name naar plaatsen in de randstad tussen Rotterdam, Utrecht en Amsterdam.
Wat is jullie gemiddelde snelheid van WnW+ in deze regio's?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 14:08 ]
In vergelijking tot wat ik haal, mag jij erg tevreden zijn met je resultaten. Ik heb namelijk ook WnW Standard maar ik haal bij dezelfde test 42 kbit/s en een latency van 2.787s. De tmobile speedoptimizer staat btw uit.SMulTiE schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:25:
Kan je tmobile hierop aanspreken? Je betaalt immers voor 384 kbit/s...
Als je goed zou lezen staat er bij meer info :"TOT een snelheid van 384 kbit/s".[...]
Dus het antwoord op je vraag is natuurlijk gewoon "nee".
Ik heb pit+ (nu heet dat web and walk plus) en zou een snelheid TOT 1024 kbit/s download hebben.
In de praktijk gemeten met www.mobielesnelheidsmeter.nl kom ik op 872 kbit/s.
[ Voor 28% gewijzigd door janzeeschuimers op 09-12-2008 15:02 ]
Zo simpel ligt het niet. Dat de snelheid van 384Kibit/s niet altijd gehaald zal kunnen worden is goed uit te leggen. Maar ze scheppen wel verwachtingen, en met 43Kibit/s zitten ze daar veel te ver onder. Het lijken wel GPRS-snelheden. Een belletje plegen kan geen kwaad, lijkt me.janzeeschuimers schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:52:
[...]
Als je goed zou lezen staat er bij meer info :"TOT een snelheid van 384 kbit/s".
Dus het antwoord op je vraag is natuurlijk gewoon "nee".
Ik mag dan best tevreden zijn, ik haal 987kbit/sec 0.252 latency meteen 8.547 /dl time,founz schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:00:
[...]
In vergelijking tot wat ik haal, mag jij erg tevreden zijn met je resultaten. Ik heb namelijk ook WnW Standard maar ik haal bij dezelfde test 42 kbit/s en een latency van 2.787s. De tmobile speedoptimizer staat btw uit.
Maar zoals iemanad hierboven al aangegeven had, ik heb nu dus web n walk +, op de website staat dat ik via de startpagine, naar de TV&Video tab moet gaan, maar ik zie daar alleen betaalde video downloads, ik wil dus TV kijken.. =\ Ik heb de SEX1
De TV-pagina van t-mobile staat op http://t-mobile.nob.nl/. Ga daar eens met de browser van je mobiel heen.Omniferious schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:02:
[...]
Maar zoals iemanad hierboven al aangegeven had, ik heb nu dus web n walk +, op de website staat dat ik via de startpagine, naar de TV&Video tab moet gaan, maar ik zie daar alleen betaalde video downloads, ik wil dus TV kijken.. =\ Ik heb de SEX1
Ik krijg een foutmelending, XML-verwerking mislukt: syntax fout Regel: 1, Karakter: 55m en heb ik nog de optie om het te openen als HTML, maar da krijg ik niks =[Fuzzillogic schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:06:
[...]
De TV-pagina van t-mobile staat op http://t-mobile.nob.nl/. Ga daar eens met de browser van je mobiel heen.
Heeft een van jullie ook last van het niet kunnen opvragen van sites beginnende met https?
Gisteren ook al wat problemen met surfen. (Omg. Utrecht.)
Geen probleem hier (Enschede, Symbian browser). Misschien dat de speedmanager er nog met zijn tengels aan zit, maar dat zou je dan moeten kunnen zien aan het certificaat. Ik krijg hier iig het juiste certificaat, dus dat impliceert dat de speedmanager er niks mee (kan) doen.Cloudje schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:21:
Heeft een van jullie ook last van het niet kunnen opvragen van sites beginnende met https?
Ik heb sinds een aantal dagen veel problemen met het internet. Ik krijg vaak foutmeldingen als "gateway reageert niet" of er gebeurt gewoon helemaal niets. Ik heb T-Mobile web'n'walk standaard en woon in de omgeving van Rotterdam. Meer mensen hier problemen mee?
Wat het uiteindelijk bleek te zijn: al die tijd was mijn simkaart niet geactiveerd en surfde ik op een prepaid tegoed. Deze was nu op dus vandaar dat ie het niet meer deed. Kaart is inmiddels geactiveerd.Fuzzillogic schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:08:
[...]
Geen probleem hier (Enschede, Symbian browser). Misschien dat de speedmanager er nog met zijn tengels aan zit, maar dat zou je dan moeten kunnen zien aan het certificaat. Ik krijg hier iig het juiste certificaat, dus dat impliceert dat de speedmanager er niks mee (kan) doen.
Yep, ook hier in Rotterdam problemen met internet. Ik heb de telefoon al meerdere malen gereset, maar niet echt verbetering.Steven.w schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 17:34:
Ik heb sinds een aantal dagen veel problemen met het internet. Ik krijg vaak foutmeldingen als "gateway reageert niet" of er gebeurt gewoon helemaal niets. Ik heb T-Mobile web'n'walk standaard en woon in de omgeving van Rotterdam. Meer mensen hier problemen mee?
Hah, mooi dat ik dit lees. Ik heb net T-Mobile gebeld en zij blijven stug beweren dat het aan mijn toestel ligt.Gerard v.d. Horst schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 22:17:
[...]
Yep, ook hier in Rotterdam problemen met internet. Ik heb de telefoon al meerdere malen gereset, maar niet echt verbetering.

Mijn probleem is dat ik blijf verbinden met internet en dat de verbinding gewoon niet tot stand komt. (Dus: gateway reageert niet).
Ook heb ik problemen met het ontvangen van sms'jes.
Ik was gisteren in de trein aan het werk op een laptop met een T-Mobile prepaid kaartje. Ongeveer bij Station Alexander ging het mis. Daarna heel sporadisch nog verbinding. Omgeving verder: Station Rotterdam Noord, Oud-Hillegersberg. Op de terugweg hetzelfde verhaal: buiten Rotterdam geen problemen meer.MensionXL schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:28:
Hah, mooi dat ik dit lees. Ik heb net T-Mobile gebeld en zij blijven stug beweren dat het aan mijn toestel ligt.Ik woon ook in Rotterdam (3075).
Mijn probleem is dat ik blijf verbinden met internet en dat de verbinding gewoon niet tot stand komt. (Dus: gateway reageert niet).
Verwijderd
Vervelend; ik heb onlangs dus geupgrade naar W&W+ met mobiel TV kijken erbij. Gaat prima in de grote stad (waar ik werk) en ook in het dorp vlakbij die grote stad waar ik eerst woonde. Nu ben ik naar een dorp verhuisd aan de andere kant vd stad en daar heb ik ineens geen 3,5G dekking meer en dus ook geen snel internet. Zou hier enige mogelijkheid voor compensatie van TMobile in kunnen zitten? Of heb ik gewoon dikke pech? Kan nu dus waar ik woon geen gebruik meer maken van streaming video en TV kijken (waar ik dus net dat W&W+ voor af had gesloten...).
Bel ze eens, over het algemeen proberen ze om in dit soort gevallen iets voor je te betekenen.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Had ik zaterdag al problemen mee. Om 21:00 bliepte mijn iPhone dat er een smsje was, bleek die rond 13:00 gestuurd te zijn volgens de tijd die erboven stondMensionXL schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:28:
[...]
Ook heb ik problemen met het ontvangen van sms'jes.

[ Voor 11% gewijzigd door Rafe op 23-12-2008 16:14 ]
Weet iemand hoe het zit met automatisch upgraden naar web'n'walk ?
Ik log net in in rekeningoverzicht en daar zie ik staan op rekening van december :
Maandkosten :
Zakelijk Optimaal 16.12.08 t/m 15.01.09 12,50
Pocket Internet Totaal 16.12.08 t/m 15.01.09 7,98
(En ik zit idd rond snelheid van 128/32)
Apparte is dat deze pit alleen 2 maanden geleden pas op dit abonnement is geactiveerd, voorheen had ik pit+ alleen door foutje bij tmobile/op m'n werk is dit afgesloten. (bedrijfsnaam was aangepast, dus tmobile sloot netjes alle telefoons af...)
Heb inmiddels mailtje gestuurd naar persoon bij ons die over telefonie gaat, alleen zou je verwachten dat pit toch automatisch wnw moet worden ?
Ik log net in in rekeningoverzicht en daar zie ik staan op rekening van december :
Maandkosten :
Apparte is dat deze pit alleen 2 maanden geleden pas op dit abonnement is geactiveerd, voorheen had ik pit+ alleen door foutje bij tmobile/op m'n werk is dit afgesloten. (bedrijfsnaam was aangepast, dus tmobile sloot netjes alle telefoons af...)
Heb inmiddels mailtje gestuurd naar persoon bij ons die over telefonie gaat, alleen zou je verwachten dat pit toch automatisch wnw moet worden ?
Nee want web n walk standaard is ietsje duurder (45 cent) en kan daardoor niet zonder toestemming zomaar gewijzigd wordenDDX schreef op donderdag 25 december 2008 @ 14:15:
Weet iemand hoe het zit met automatisch upgraden naar web'n'walk ?
Maandkosten :
voor de mensen die graag gratis w&w plus willen en een nieuwe telefoon erbij willen, kijk eens op gsmweb.nl, als je daar minimaal een relax 300 afsluit krijg je 24 maanden w&w plus gratis erbij.
Je was me net voor :-p gisterend de HTC Touch hd besteld met bovengenoemde abbo, 29,50 per maand voor bellen, tv en 1mbit internet!Julius schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 16:45:
voor de mensen die graag gratis w&w plus willen en een nieuwe telefoon erbij willen, kijk eens op gsmweb.nl, als je daar minimaal een relax 300 afsluit krijg je 24 maanden w&w plus gratis erbij.
Alleen jammer dat je haast wel een sms bundel MOET nemen aangezien T-Mobile Relax smsen lomp duur is
Verwijderd
Je moet niks.Wijnbo schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 06:58:
[...]
Je was me net voor :-p gisterend de HTC Touch hd besteld met bovengenoemde abbo, 29,50 per maand voor bellen, tv en 1mbit internet!
Alleen jammer dat je haast wel een sms bundel MOET nemen aangezien T-Mobile Relax smsen lomp duur is
Ik heb gisteren eindelijk mijn PIT omgezet naar Web 'n Walk plus. Snelheid is al doorgevoerd alleen ik heb bij de TV&VIDEO tab nog geen zenders staan.
Wel moet ik zeggen dat via NOS mobiel de uitzending gemist items full screen op mijn HTC Touch Cruise zeer goed te bekijken zijn! Daar ben ik dus erg blij mee. Heerlijk in de trein bijvoorbeeld.
Wel moet ik zeggen dat via NOS mobiel de uitzending gemist items full screen op mijn HTC Touch Cruise zeer goed te bekijken zijn! Daar ben ik dus erg blij mee. Heerlijk in de trein bijvoorbeeld.
Verwijderd
Ja daar geniet ik ook van. Heb nog steeds niet MobielTV werkend gekregen via de T-mobile site.Damocles.NL schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:22:
Ik heb gisteren eindelijk mijn PIT omgezet naar Web 'n Walk plus. Snelheid is al doorgevoerd alleen ik heb bij de TV&VIDEO tab nog geen zenders staan.
Verwijderd
Daarom heb ik dus zo'n hekel aan die auto-updater software, schrok me dood. Maar bleek dat hij nog maar net was begonnen.
Software dat het nodig vind om zichzelf in de tray te zetten en altijd geopend te zijn tijdens het draaien van Windows
Software dat updates afdwingt uit andere dan veiligheidsoverwegingen
Al zullen de meeste mensen het hier dus niet mee eens zijn
Software dat het nodig vind om zichzelf in de tray te zetten en altijd geopend te zijn tijdens het draaien van Windows
Software dat updates afdwingt uit andere dan veiligheidsoverwegingen
Al zullen de meeste mensen het hier dus niet mee eens zijn
nvm
[ Voor 95% gewijzigd door Damocles.NL op 12-01-2009 20:56 ]
Verwijderd
Probeer het via: http://t-mobile.nob.nlDamocles.NL schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:22:
Bij mij werkt die TV&Video tab ook maar brak. Als je het direct via bovengenoemde link doet dan wil het wel. Laat ff weten of je er iets aan hebt gehad.
Verwijderd
Met mijn Xperia lukt het mij alleen als ik 4 of meer balkjes heb om op die link te komen. maar daarna heb ik het echte probleem. Wanneer ik op een link druk reageert er niks. Heb al in de streaming media de verbinding van T-mobile gekozen als verbinding maar zonder succes.
Ik heb nu een Pocket Internet Totaal 2006 abbonement. Nu ondersteund mijn nieuwe telefoon HSDPA. Als ik via HSDPA verbind haal ik +- een snelheid van 102 kbits/s, dat is meer dan de 64 kbits/s die voor dat abbo geld. Of is dit inmiddels ook verhoogt naar 384 kbits/s?
En moet je extra betalen als je nog PIT 2006 hebt en gebruik maakt van HSDPA?
Was het niet 128Kbit/s?alders40 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:35:
Ik heb nu een Pocket Internet Totaal 2006 abbonement. Nu ondersteund mijn nieuwe telefoon HSDPA. Als ik via HSDPA verbind haal ik +- een snelheid van 102 kbits/s, dat is meer dan de 64 kbits/s die voor dat abbo geld. Of is dit inmiddels ook verhoogt naar 384 kbits/s?
PIT was al sinds tijden opgehoogd naar 128Kibit/s. En upgrade gewoon naar WnW, kost je €0,45 per maand meer, en je hebt 3x de snelheid. Voor HSDPA zul je moeten upgraden naar WnW+ van €15/maand.alders40 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:35:
offtopic:
En let ajb even op je grammatica en spelling.
Voor HSDPA? Dat is gewoon een netwerktype. Waarom zou je niet gebruik kunnen maken van HSDPA met een goedkoop of misschien zelfs geen databonnement?Fuzzillogic schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 16:34:
[...]
PIT was al sinds tijden opgehoogd naar 128Kibit/s. En upgrade gewoon naar WnW, kost je €0,45 per maand meer, en je hebt 3x de snelheid. Voor HSDPA zul je moeten upgraden naar WnW+ van €15/maand.
offtopic:
Het moet van 2 kanten komen hèMensionXL schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:35:
[...]
Voor HSDPA? Dat is gewoon een netwerktype. Waarom zou je niet gebruik kunnen maken van HSDPA met een goedkoop of misschien zelfs geen databonnement?
Verwijderd
Ik krijg voor zover ik weet gewoon een HSDPA verbinding ,met WnW standard (aan het netwerkicoontje te zien), hetzij gecapped op een bepaalde snelheid.Fuzzillogic schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:49:
[...]
Het moet van 2 kanten komen hèNiet alleen moet je mobiel HSDPA ondersteunen, de provider moet het ook nog aanbieden. En vziw wordt WnW standaard met UMTS aangeboden, en niet met HSDPA. Geen idee waarom ze dat doen, misschien om een extra incentive op dan toch maar WnW+ te nemen?
Dat snap ik, maar dat is niet meer dan logisch natuurlijk.Fuzzillogic schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:49:
[...]
Het moet van 2 kanten komen hèNiet alleen moet je mobiel HSDPA ondersteunen, de provider moet het ook nog aanbieden. En vziw wordt WnW standaard met UMTS aangeboden, en niet met HSDPA. Geen idee waarom ze dat doen, misschien om een extra incentive op dan toch maar WnW+ te nemen?
[ Voor 6% gewijzigd door MensionXL op 14-01-2009 18:24 ]
Nee dus. Met WnW zul je UMTS krijgen, geen HSDPA. Dat prepaid wel HSDPA krijgt is logisch: daarmee kunnen ze sneller meer geld vangen.MensionXL schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:23:
[...]
je hebt, als jij en de mast HSDPA aankunnen, dan zal je met HSDPA te maken hebben.
Verwijderd
Heb je over mijn post heen gelezen?Fuzzillogic schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:28:
[...]
Nee dus. Met WnW zul je UMTS krijgen, geen HSDPA. Dat prepaid wel HSDPA krijgt is logisch: daarmee kunnen ze sneller meer geld vangen.
Ja. Maar maakt niet uit. Ten tijde van PIT waren er ook al mensen die HSDPA-service hadden. Het leek enigszins willekeurig te zijn. Je hebt dus geluk
Sorry, ik snap het nog steeds niet. Valt hsdpa nou gewoon onder mijn PIT abbo of betaal ik hier per MB voor?
Ik heb mn abbo verlengd dus krijg over 4 maanden web en walk
Ik gok dat je wat termen verward. Wikipedia is je vriend!alders40 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:17:
Sorry, ik snap het nog steeds niet. Valt hsdpa nou gewoon onder mijn PIT abbo of betaal ik hier per MB voor?
PIT is net als WnW onbeperkt flat-fee. Je betaalt een vast bedrag per maand, ongeacht hoeveel data je daadwerkelijk over de lijn pompt.
Maar waarom 4 maanden wachten? Als je de helpdesk belt (gratis) kunnen ze PIT direct voor je omzetten naar WnW.
Ik heb nu t-mobile sim only relax 300 + 1000 sms. Volgende week krijg ik een
nieuwe telefoon waar ik op kan internetten. Nu wil ik WnW erbij. Kan ik nu
gewoon op de site dat aanklikken, en wanneer krijg ik het dan precies?
Duurt het dan lang voordat ik dan kan internetten?
nieuwe telefoon waar ik op kan internetten. Nu wil ik WnW erbij. Kan ik nu
gewoon op de site dat aanklikken, en wanneer krijg ik het dan precies?
Duurt het dan lang voordat ik dan kan internetten?
Dat is echt onzin. Iedereen kan gewoon gebruik maken van 3G en 3.5G mits je telefoon en mast het ondersteunen. Het is gewoon efficiënter voor T-Mobile ook om zoveel mogelijk 3.5G-mensen aangemeld te hebben.Fuzzillogic schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:04:
[...]
Ja. Maar maakt niet uit. Ten tijde van PIT waren er ook al mensen die HSDPA-service hadden. Het leek enigszins willekeurig te zijn. Je hebt dus gelukM'n vader heeft met WnW gewoon alleen UMTS.
Punt is gewoon dat niet alle masten 3.5G aankunnen, waardoor veel mensen denken dat het door hun abonnementsvorm komt.
Als ik mijn simkaart in een telefoon stop die HSDPA aankan, dan krijg ik HSDPA. Ik heb WnW Standaard.Fuzzillogic schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:28:
[...]
Nee dus. Met WnW zul je UMTS krijgen, geen HSDPA. Dat prepaid wel HSDPA krijgt is logisch: daarmee kunnen ze sneller meer geld vangen.
Valt eronder.alders40 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:17:
[ Voor 34% gewijzigd door MensionXL op 14-01-2009 22:13 ]
Goed, verklaar me dan eens waarom ik toen ik nog PIT had, alleen maar 3G had, en direct nadat WnW+ geactiveerd was 3,5G had. Zelfde abo, zelfde telefoon, zelfde locatie, zelfde SIM, zelfde dag. Mijn pa heeft WnW standaard. Zelfde telefoon als ik. Ook actuele SIM-kaart. Als we bij elkaar zijn dan heeft hij 3G, ik 3,5G.MensionXL schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:10:
[...]
Dat is echt onzin. Iedereen kan gewoon gebruik maken van 3G en 3.5G mits je telefoon en mast het ondersteunen. Het is gewoon efficiënter voor T-Mobile ook om zoveel mogelijk 3.5G-mensen aangemeld te hebben.
Punt is gewoon dat niet alle masten 3.5G aankunnen, waardoor veel mensen denken dat het door hun abonnementsvorm komt.
Ik maak enig voorbehoud: dit is enkele maanden geleden. Misschien dat de policy ondertussen aangepast is.
Wie weet spelen er nog andere zaken een rol. Licenties bijvoorbeeld. Het kan zijn dat er extra royalties afgedragen moeten worden voor elke HSDPA-user.
Dat er masten zijn die geen HSDPA aankunnen vind ik vreemd, HSDPA is een software-update voor UMTS. Hardware blijft hetzelfde. Er kunnen natuurlijk altijd factoren zijn dat ze HSDPA niet activeren op een bepaalde mast. Daar weet ik het fijne niet van.
Dan heb je geluk.Als ik mijn simkaart in een telefoon stop die HSDPA aankan, dan krijg ik HSDPA. Ik heb WnW Standaard.
zelfde ervaring hier, sinds wnw+ meteen geupgrade dus inderdaad paar maanden geledenFuzzillogic schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:33:
[...]
Goed, verklaar me dan eens waarom ik toen ik nog PIT had, alleen maar 3G had, en direct nadat WnW+ geactiveerd was 3,5G had. Zelfde abo, zelfde telefoon, zelfde locatie, zelfde SIM, zelfde dag. Mijn pa heeft WnW standaard. Zelfde telefoon als ik. Ook actuele SIM-kaart. Als we bij elkaar zijn dan heeft hij 3G, ik 3,5G.
Ik maak enig voorbehoud: dit is enkele maanden geleden. Misschien dat de policy ondertussen aangepast is.
[...]
Dan heb je geluk.
maar had voor heen enkel 3g en met wnw+ dezelfde dag nog 3.5g. verwarrend is het af en toe zeker...
Verwijderd
Heb me rot gezocht,maar las dit op een forum:
De internet koste is afhankelijk van je provider.
Wees slim neem bij dit toestel een abonnement van Eindeloos internet.
Kost in de meeste gevallen 10 euro. Let op mocht je dit hebben vallen de kosten van stream site's er alsnog buiten.
Voorbeeld
Youtube filmpjes bekijken via je mobiel dit kost extra.
geld dit ook voor T-mobile web en walk plus?
De internet koste is afhankelijk van je provider.
Wees slim neem bij dit toestel een abonnement van Eindeloos internet.
Kost in de meeste gevallen 10 euro. Let op mocht je dit hebben vallen de kosten van stream site's er alsnog buiten.
Voorbeeld
Youtube filmpjes bekijken via je mobiel dit kost extra.
geld dit ook voor T-mobile web en walk plus?
Nee, bij T-Mobile heb je niet van dat soort restricties.
Ik ben half december overgegaan van PIT naar WNW en dus zou ik van 128kbit naar 384 gegaan moeten zijn, maar tot gisteren kom ik nogsteeds niet boven de 128kbit. Natuurlijk kan dat aan bereik liggen, maar het is raar dat hij precies daar blijft hangen.
Heeft iemand ook die overstap gemaakt toevallig en hoelang moest je wachten voordat je snelheid ook aangepast was?
Heeft iemand ook die overstap gemaakt toevallig en hoelang moest je wachten voordat je snelheid ook aangepast was?
Moet binnen enkele uren gaan. Bij mij en m'n vader ging dat idd snel.Airwolf schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 18:57:
Heb een gewone web 'n walk en dus altijd umts verbinding, maar vandaag heb ik ineens hsdpa verbinding
Meer mensen last van?"
edit: is ook in verschillende gebieden, niet bij 1 mast.
Meer mensen last van?"
[ Voor 18% gewijzigd door Niborit op 19-01-2009 18:48 ]
Ik heb het net even gecheckt, en ik heb ook weer 3,5G met web'n'walk standard!Niborit schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:47:
Heb een gewone web 'n walk en dus altijd umts verbinding, maar vandaag heb ik ineens hsdpa verbinding![]()
Meer mensen last van?"
Yup, zelfde ervaring. Sinds gisteren HSDPA in omgeving Zaanstad, Amsterrdam en AmstelveenNiborit schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:47:
Heb een gewone web 'n walk en dus altijd umts verbinding, maar vandaag heb ik ineens hsdpa verbinding![]()
Meer mensen last van?"
iemand ervaring met het gebruik van skype over deze web n walk abbonnementen?
Waarschijnlijk is alleen de Laptop Executive geschikt omdat de enige is zonder echt datalimiet, klopt dit?
Zijn ervaringen met Laptop Business abbonnement, kan ik daarmee skypen? Ook als ik over de limiet heen ga en de snelheid omlaag gaat?
Hoe is het met de dekking? Haal ik in heel Nederland de maximale snelheid? Is er een kaartje waar ik de dekking kan zien(GPRS, UMTS, HSDPA)?
achtergrond info:
Ik bel gemiddeld een 45 minuten per dag met skype naar Canada(skypeout naar vaste en mobiele aansluitingen). Ik ben net verhuisd en heb nog geen internet verbinding, ik kan echt niet zonder. Er is een internetverbinding onderweg maar ik weet niet hoe lang dit nog gaat duren, dus ben op zoek naar alternatieven.
Waarschijnlijk is alleen de Laptop Executive geschikt omdat de enige is zonder echt datalimiet, klopt dit?
Zijn ervaringen met Laptop Business abbonnement, kan ik daarmee skypen? Ook als ik over de limiet heen ga en de snelheid omlaag gaat?
Hoe is het met de dekking? Haal ik in heel Nederland de maximale snelheid? Is er een kaartje waar ik de dekking kan zien(GPRS, UMTS, HSDPA)?
achtergrond info:
Ik bel gemiddeld een 45 minuten per dag met skype naar Canada(skypeout naar vaste en mobiele aansluitingen). Ik ben net verhuisd en heb nog geen internet verbinding, ik kan echt niet zonder. Er is een internetverbinding onderweg maar ik weet niet hoe lang dit nog gaat duren, dus ben op zoek naar alternatieven.
[ Voor 4% gewijzigd door borgdaville op 20-01-2009 11:54 ]
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...
Vraagje.. ik heb vandaag webnwalk standard aangevraagd. Ik ben nu via m'n telefoon ook aan het internetten.. maar ik weet niet of ik nu al via webnwalk aan het internetten ben, of dat ik nu nog extra moet betalen.. hoe kan ik daarachter komen>
[ Voor 60% gewijzigd door dbzfan op 20-01-2009 14:07 ]
Verwijderd
Even inloggen op 'my t-mobile' en daar naar het type abonnement kijken. Als dat aangepast is moet je gratis kunnen internetten.dbzfan schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:59:
Vraagje.. ik heb vandaag webnwalk standard aangevraagd. Ik ben nu via m'n telefoon ook aan het internetten.. maar ik weet niet of ik nu al via webnwalk aan het internetten ben, of dat ik nu nog extra moet betalen.. hoe kan ik daarachter komen>
en anders KS bellen op 1200. Over het hele hsdpa verhaal. Het is ook toestel afhankelijk he, zo geven de meeste sonyericsson modellen met hsdpa functie aan dat er hsdpa dekking is (ook al wordt deze niet gebruikt) Bij nokia toestellen staat er standaard 3g en alleen als je gaat internetten gaat hij via 3,5G (dan internet je dus daadwerkelijk via hsdpa) Bij sony ericcson kan je dus niet zien of hij internet via utms of via hsdpa.
Iemand smpt server werkende met t-mobile? Ze blokkeren die van hotmail.. en die smtp.gprs.t-mobile.nl werkt niet meer...
Ik heb een laptop business abo, er zit niet echt een datalimiet op alleen na 1GB per maand gaat je snelheid vrij drastisch omlaag. Van 2mb naar 384k/s. De ontvangst is identiek aan het T-Mobile telefoon netwerk. Bij mij is de dekking redelijk en dat kost je gewoon wat snelheid. Zie hier een kaartje : klik IE only. Maar met een externe antenne gaat het vast beter met mijn Globesurfertje ;-)borgdaville schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:52:
iemand ervaring met het gebruik van skype over deze web n walk abbonnementen?
achtergrond info:
Skype moet het volgens mij nog gewoon doen op de lage snelheid. Ik heb nu een Globesurfer III, daarvoor een Globesurfer II in de T-Mobile(.de) vermomming. Ideaal voor momenten of plekken dat je vaste internet eruit ligt. Data enabled SIM erin en je hebt internet via WiFi en vast netwerk.
[ Voor 10% gewijzigd door zeef op 26-01-2009 02:54 ]
al smtp.t-mobile.nl geprobeerd?dbzfan schreef op maandag 26 januari 2009 @ 01:20:
Iemand smpt server werkende met t-mobile? Ze blokkeren die van hotmail.. en die smtp.gprs.t-mobile.nl werkt niet meer...
Zojuist Pit 2006 omgezet naar WnW, gewoon via My T-Mobile, niks klantenservice bellen.
Met Pit maakte ik al verbinding via HSDPA (Touch Dual), en nu nog steeds. Snelheid was binnen 15 minuten aangepast!
Met Pit maakte ik al verbinding via HSDPA (Touch Dual), en nu nog steeds. Snelheid was binnen 15 minuten aangepast!
Zijn er eigenlijk mensen tevreden met TV van WnW+? Ik niet iig... Streams haperen op de paar seconde even, waardoor m.n. het geluid heel vervelend te volgen wordt. Daarnaast mogen ze best wel eens een versie met hogere bitrate en resolutie maken, nu kun je zelfs ondertitels nauwelijks volgen. En het zenderaanbod zou nu een paar maanden na introductie toch ook wel eens omhoog mogen.
Ik heb WnW+ vooral voor de hogere snelheid, maar ze adverteren ook met TV. Dan mag dat toch ook wel in orde zijn
Ik heb WnW+ vooral voor de hogere snelheid, maar ze adverteren ook met TV. Dan mag dat toch ook wel in orde zijn

Over het tv gedeelte ben ik het totaal met je eens. Realplayer op mijn N78 crasht constant op de tv streams, het beeld hapert dan inderdaad en op een vergeven moment crasht het beeld en blijft het geluid gewoon doorlopen.
Als ik via de nos mobiel applicatie live naar Journaal 24 kijk werkt het wel goed. Ook de streams via m.uitzendinggemist.nl lopen goed. (die gebruiken ook realplayer)
Lijkt dus echt aan T-mobile en/of de NOB faciliteiten te liggen
Misschien een idee voor t-mobile om er een applicatie voor te ontwikkelen?
Als ik via de nos mobiel applicatie live naar Journaal 24 kijk werkt het wel goed. Ook de streams via m.uitzendinggemist.nl lopen goed. (die gebruiken ook realplayer)
[ Voor 42% gewijzigd door Julius op 29-01-2009 21:29 ]
Ik heb hier en daar al wat rond gezocht, maar kan toch geen helemaal sluitend antwoord vinden op mijn vraag. Ik heb net (4 uur geleden) web 'n walk plus geactiveerd. Werkt het nu al? Ik ben namelijk bang dat als ik er nu mee ga spelen ik een gigantische rekening ga krijgen. Moet ik trouwens ook nog wat aan de instellingen veranderen op mijn iPhone of gaat dat allemaal vanzelf?
Alvast bedankt mede-tweakers!
Alvast bedankt mede-tweakers!
TV is echt waardeloos, zeker in vergelijking met KPN. Ik heb WnW plus maar gebruik de TV shizzle niet.Julius schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:18:
Over het tv gedeelte ben ik het totaal met je eens. Realplayer op mijn N78 crasht constant op de tv streams, het beeld hapert dan inderdaad en op een vergeven moment crasht het beeld en blijft het geluid gewoon doorlopen.
Als klant zijnde maakt het niet uit wat voor techniek er wordt gebruikt, als die maar het TV-programma gewoon kan volgen zonder enige ergenis. Ik heb de reclames gezien van T-Mobile en KPN. Beide adverteren mobiel TV met de gratis Nokia N96 (laatste top model), bijna identiek.zeef schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 21:51:
[...]
TV is echt waardeloos, zeker in vergelijking met KPN. Ik heb WnW plus maar gebruik de TV shizzle niet.
Ik als klant gaat er van uit dat mobiel TV, een goed beeld weergeeft. T-mobile abo kost 29,50 met 5 zenders. KPN abo kost 32,50 met 11 zenders. Voor mij zijn de publieke zenders Ned.1 + Ned.3 belangrijk (het nieuws).
De N96 heeft DVB-H standaard ingebouwd. Ik ging er vanuit dat de lokale en publieke zenders vrij te ontvangen zijn net als bij DVB-T (Digitenne). Wat blijkt T-Mobile die streamed de 5 zenders. KPN haalt het uit de lucht met DVB-H (Digitenne). Ik kwam dit achter omdat ik klaagde over de kwaliteit van de gesreamde zenders.
Ik ben niet blij met de kwaliteit van T-Mobile. Stotterende beeld, vaak bufferend, af en toe valt het geluid weg, geluid loopt niet synchroon, beeld is niet beeldvullend (zwarte balken boven en beneden), ondertitels slecht leesbaar dus onscherp. Op bepaalde tijdstippen (18.00-20.00) is het zo erg (Crash) dat na 5 minuten de lol van af. Vaak moet je weer opnieuw starten. Te vermoeiend om verder het programma af te kijken.
Ik had toevallig een kennis met dezelfde telefoon maar met een KPN abo. En ik was verbaasd wat een kwaliteitverschil. KPN gebruikt het DVB-H signaal. Het beeld is scherp, kristal helder, full screen zonder zwarte balken, vloeiend zonder stotterende beeld, ondertitels makkelijk te lezen en 11 zenders.
Dit verslaat KPN makkelijk van T-Mobile. Ik snap niet waarom ik bij T-mobile het DVB-H signaal voor de vrije zenders niet kan activeren. Er moet een programmagids geactiveerd worden via de toegangspunt van T-Mobile.
In de T-Mobile shops wordt die mobielTV niet geshowed. Je komt pas achter als je het contract hebt afgesloten. Dit is wanprestatie en klanten worden misleid voor mobielTV.
Als je klaagt, dan krijgt je het verwijt dat je zelf niet al die informatie van te voren hebt ingewonnen voordat je het contract afsluit. En ze zeggen dan ook u krijgt bij uw relax 300 minuten GRATIS de Web en Walk Plus.
Dus het is GRATIS. U moet maar tevreden zijn omdat het GRATIS is.
Voor 3,50 euro meer heb ik dit gezeik niet. Weliswaar met 100 belminuten minder, maar KPN levert gewoon een service waar je voor betaald. (Nee ik werk niet bij de KPN)
Advies aan T-Mobile!!!! Zet die DVB-H kut signaal aan bij jullie!!! Ik wil dit signaal hebben voor die vrije zenders ontvangen. Het gaat mij niet om die commerciele zenders.
Too bad, verkeerde keuze gemaakt. Ben nu vast voor 2 jaar bij T-mobile!
Jaaaa, Waaaardeloooos! Een zeeeer teleurgestelde klant.
Dat gaat niet werken, DVB-H != DVB-T. Als je een mobiel hebt die gewoon DVB-T ondersteunt (en die zijn er, maarja die zul je niet aantreffen bij de Nederlandse providers) dan kun je gewoon zonder abonnement die zenders in veel betere kwaliteit dan DVB-H bekijken. T-Mobile kan DVB-H niet "even" aanzetten.aangeboden schreef op zondag 01 februari 2009 @ 02:25:
Advies aan T-Mobile!!!! Zet die DVB-H kut signaal aan bij jullie!!! Ik wil dit signaal hebben voor die vrije zenders ontvangen. Het gaat mij niet om die commerciele zenders.
Bovendien interesseert DVB-H mij geen zak, want m'n mobiel ondersteunt het niet. Ik vind streaming via IP wel prima eigenlijk. Ze moeten die streams wel beter instellen, en parallele streams aanbieden voor toestellen die meer dan 3GP aankunnen. Ik ken deT-Mobile reclames niet, maar als ze adverteren met DVB-H kwaliteit dan moeten ze dat ook aanbieden. En met 300Kibit/s MPEG4 ASP/h.264 streamen kom je al een heel eind waarschijnlijk.
de tv-streams van t-mobile zijn inderdaad bagger... maar met een klein beetje onderzoek had je wel kunnen ontdekken dat kpn de enige is met een dvb-h netwerk volgens mij... was bij mij iig duidelijk bekend. (heb zelf een n95-8gb dus niks met dvb-h te maken)
iets anders: heb het misschien al een keer genoemd maar nog maar is http://piiptv.japo.fi/ (plugin voor mediaportal --> google) daarmee host ik zelf mijn tv streams inclusief tv-gids (@256kbit, maar geheel zelf in te stellen) werkt erg goed moet ik zeggen, enige nadeel is dat je thuis pc aan moet staan... werkt op iedere nokia met de "video-centrum" applicatie. voor andere toestellen is orb geloof ik een ( op tv-gebied iets minder uitgebreide) optie. ik ben iig goed over mijn eigen tv-streams OVER het t-mobile wnw+ netwerk te spreken.
iets anders: heb het misschien al een keer genoemd maar nog maar is http://piiptv.japo.fi/ (plugin voor mediaportal --> google) daarmee host ik zelf mijn tv streams inclusief tv-gids (@256kbit, maar geheel zelf in te stellen) werkt erg goed moet ik zeggen, enige nadeel is dat je thuis pc aan moet staan... werkt op iedere nokia met de "video-centrum" applicatie. voor andere toestellen is orb geloof ik een ( op tv-gebied iets minder uitgebreide) optie. ik ben iig goed over mijn eigen tv-streams OVER het t-mobile wnw+ netwerk te spreken.
DVB-H= Digital Video Broadcast Handheldcuberob schreef op zondag 01 februari 2009 @ 16:02:
de tv-streams van t-mobile zijn inderdaad bagger... maar met een klein beetje onderzoek had je wel kunnen ontdekken dat kpn de enige is met een dvb-h netwerk volgens mij... was bij mij iig duidelijk bekend. (heb zelf een n95-8gb dus niks met dvb-h te maken)
Handheld is bijvoorbeeld de mobieltjes die liveTV kan ontvangen, zoals de N96.
T-Mobile had net zo goed een N95-8GB of een ander model in de reclame kunnen gebruiken, dan is er minder verwarring. Nu lijken de reclames van T-Mobile identiek als die van de KPN met de N96.
Dus dan ging je ervan uit dat die DVB-H ondersteunt en gebruikt.
Het gaat erom puur het LIVE signaal (zenders) en niet om andere gestreamde programma's. Daar heb ik geen problemen mee. Net zozeer als filmpjes bekijken (3gp/mp4)
LiveTV = Mobiel TV.
Gestreamde programma's zijn van te voren gedigitaliseerd en geoptimaliseerd (http://.m.uitzendinggemist.nl). Je moet wel effe die applicatie installeren anders kan je het niet volgen met je mobiel.
Dus kan je niet met LiveTV mee vergelijken. De gestreamde Live-zenders (ned1, ned3, RTL4, SBS6, MTV) van T-Mobile is onder de maat.
Ik ga die site van jou Http://piiptv.japa.fi eens bezoeken. Www.Orb.com hoor ik ook goede positieve verhalen. Met Orb kan ik van mijn PC streamen (eventueel met een tuner-kaart) naar mijn mobiel of naar mijn Network Media Tank (Popcorn Hour) die aangesloten is op de plasmascherm.
Heb dit nog niet uitgeprobeerd.
In iedergeval voel ik me toch wel misleid.
Ik heb de tv van t-mobile vergeleken met die van vodafone (is nu een actie bij vodafone, 3 maand gratis tv) en de beeldkwaliteit van de vf streams zijn echt veel beter: beeld en geluid loopt synchroon en het zenderaanbod is veel groter. Bijvoorbeeld discovery channel en cartoon network.
Op het moment heb ik een simpel hi abbo'tje voor mijn telefoon van €10 euro p.m. (alleen bellen en sms). Ik heb een netbook waar ik graag een 3g verbinding op wil hebben voor internetten en emailen (downloaden oid doe ik thuis wel gewoon). Het t-mobile laptop economy abbonement lijkt me daar prima voor en kost €20 p.m. Bij elkaar dus €30. Nu zie ik bij t-mobile dus een heleboel mooie telefoons voor €30 p.m. en web n walk+ erbij. Zou het niet handiger/voordeliger zijn om dan zo'n abbo te nemen en de internetverbinding via bluetooth te sharen? (dan heb ik er nog gratis een nieuwe telefoon bij ook). Of zitten er nog wat nadelen aan of addertjes onder het gras?