Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:08
bij nokia kan je (met de n-series toestellen sowieso) via verbindingen beheer je snelheid zien. Even een volledige internetpagina laden en dan kan je zien hoe snel je verbinding is. Ik draai hier trouwens een winamp stream vanaf huis, die ik met mijn eigen ip kan benaderen, de stream speelt hij dan via nokia internet radio. Zo kan je overigens ook streams laden vanaf www.shoutcast.com, welke geopend worden met nokia internet radio. (en aac streams kiezen als je alleen gprs beschikbaar hebt) Speel nu vaak 320 kpbs streams, en dan zie je wel dat hij de volledige 45 Kb/s gebruikt. Ook kan je eventueel terugvallen op wap.tunein.fm voor de nederlandse zenders (die ook makkelijk via gprs lopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Texelcabrio schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 19:37:
[...]

Wat je ook kunt doen is GPRS monitor van SPB installeren. Je kunt als optie dan in je today scherm naast de totale hoeveelheid gebruikte bitjes de snelheid van je internetverbinding laten aangeven. Voordeel is dat ie dat continu aangeeft zonder dat je aparte sites hoeft te benaderen.
Ja, maar ik wil graag mijn HSDPA snelheid meten en liever niet die van GPRS.
Dus dat programma van SPB is misschien niet bruikbaar voor 3G snelheden

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Fuzzillogic schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 01:51:
In de prijslijst staat specifiek voor WnW+ nog de bepaling: "web’n’walk Plus is uitsluitend bedoeld voor gebruik met je telefoon." Nou is dat weer heerlijke onduidelijk geschreven: als ik met m'n laptop online ga, dan gaat dat immers toch ook echt met mijn telefoon :+
Opvallend: deze regel is nu verdwenen uit de voorwaarden in de prijslijst! Ik kan nu nergens beperkende voorwaarden meer vinden voor gebruik van WnW(+) d:)b (afgezien van de 2GiB-limiet voor WnW+, waarna je snelheid omlaag gaat. Fair enough!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 22:17:
[...]

Ja, maar ik wil graag mijn HSDPA snelheid meten en liever niet die van GPRS.
Dus dat programma van SPB is misschien niet bruikbaar voor 3G snelheden
Ik zou zeggen, probeer eens iets voor je gaat blaten. Het programma werkt prima met een HSDPA verbinding namelijk, het heet alleen GPRS-monitor omdat tijdens het uitkomen van het programma er nog geen UMTS bestond..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojonny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 13:54
Kan iemand mij vertellen hoe het zit als je een sim only abbo wil afsluiten met wnw plus (dus i-net met tv). Op de site kan ik met geen mogelijkheid wnw plus erbij kiezen. Dus bij de bel en sms bundel.
EDIT: Al gezien dat alleen bij relax 150(+) het mogelijk is voor webnwalk+

[ Voor 15% gewijzigd door turbojonny op 14-09-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kassad schreef op zondag 14 september 2008 @ 11:54:
[...]

Ik zou zeggen, probeer eens iets voor je gaat blaten. Het programma werkt prima met een HSDPA verbinding namelijk, het heet alleen GPRS-monitor omdat tijdens het uitkomen van het programma er nog geen UMTS bestond..
Hey Kassad,
Hoe wist je dat ik een schapekop ben? Ja, die blaten inderdaad.
Maar zonder gekheid: voor mij is Tweakers een informatieve en velilige plek om over onze gezamenlijke passie te communiceren.
Jouw denigrerende reactie is in mijn ogen dan ook helemaal niet op zijn plaats hier.
Jammer dat je je laat verleiden tot dat soort ongein.
Ik ga GPRS monitor overigens wel proberen nu. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurley
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-02-2021
Kan je zo'n web'n'walk bundel binnen je maandbedrag nemen, dus dat je niet bovenop je maandbedrag nog geld betaalt, maar gewoon dat het uit je maandelijkse bedrag betaalt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjans
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-09 21:28
grps monitor werkt prima. gebruik het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurley schreef op zondag 14 september 2008 @ 23:23:
Kan je zo'n web'n'walk bundel binnen je maandbedrag nemen, dus dat je niet bovenop je maandbedrag nog geld betaalt, maar gewoon dat het uit je maandelijkse bedrag betaalt ?
Nee, dat is gewoon een bedrag bovenop de kosten van je bundel. Je kan dus niet een 150 minuten abonnement afsluiten (Sim Only) om vervolgens 9,95 daarvan weer af te schrijven voor WnW.

Ze zijn natuurlijk niet gek bij T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 19:10

Dido

heforshe

"Natuurlijk" niet gek, maar als Orange klant vind ik dat vrij normaal. Ik begrijp dus goed dat ik in plaats van 25 euro per maand straks 34.95 per maand mag betalen als ik het internet op wil? Of is T-Mobile misschien toch zo gek?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dido schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:30:
"Natuurlijk" niet gek, maar als Orange klant vind ik dat vrij normaal. Ik begrijp dus goed dat ik in plaats van 25 euro per maand straks 34.95 per maand mag betalen als ik het internet op wil? Of is T-Mobile misschien toch zo gek?
Wie er nou gek is weet ik niet, maar je hebt het in ieder geval goed uitgerekend. ;)

Het is simpelweg een additionele dienst, geheel anders dan de belbundel waarvoor je hebt getekend die een x periode af te nemen. Als je die EUR 9,95 uit je huidige abonnement haalt, dan zou dat rechtstreeks downgraden van je abonnement zijn. Die mogelijkheid wordt uitgesloten in je contract (of de extra kosten wegen niet op tegen het downgraden). De kosten voor o.a. internet vallen simpelweg buiten de belbundel, dat wist je bij het afsluiten van je contract al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 19:36
De snelheden in het centrum van mijn stad zijn nog steeds erg onstabiel. (Alphen a/d Rijn).
Zodra ik in een rustiger gedeelte (woonwijk buiten het centrum) kom, dan is de verbinding weer superstabiel met de juiste snelheden.

Hebben meer mensen hier last van?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 19:10

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:22:
Wie er nou gek is weet ik niet, maar je hebt het in ieder geval goed uitgerekend. ;)
Ik ben gek. Als je belminuten koopt (relax of prepaid) dan klopt het wat je zegt. Met Flex is T-Mobile echter net zo gek als Orange: het gaat gewoon uit je bundel. Nogal wiedes als je adverteert dat alles uit de bundel gaat :)

edit: En da's niet zo vervelend voor mij aangezien ik straks van Orange naar Flex ga en niet naar Relax waar hieronder aan gerefereerd wordt ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Dido op 15-09-2008 16:32 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dido schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:50:
Ik ben gek. Als je belminuten koopt (relax of prepaid) dan klopt het wat je zegt. Met Flex is T-Mobile echter net zo gek als Orange: het gaat gewoon uit je bundel. Nogal wiedes als je adverteert dat alles uit de bundel gaat :)
Het klopt dat internet uit je bundel gaat, maar dan hebben ze het over de losse MB's. Oftewel:
Alle variabele verbruikskosten worden met jouw beltegoed verrekend.
bron

Web 'n Walk is simpelweg een additioneel product waarvoor een abonnement afgesloten moet worden met een vaste prijs en eigen voorwaarden. Op dat moment spreek je dus al niet meer van variabele verbruikskosten die uit je flex-bundel gehaald kunnen worden.

Vervelend voor jou, dat natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frankster schreef op woensdag 10 september 2008 @ 13:19:
[...]

Zojuist een harde reset gedaan en het werkt inmiddels weer! Ik gebruik de, standaard geïnstalleerde, HTC Streaming Media player versie 3.0h (Build 1817.1720) Dit schijnt de standaard speler van de Diamond te zijn. Dit is waarschijnlijk dezelfde als te vinden via: http://forum.xda-develope...php?p=2239730&postcount=1
Is er ook een andere manier nog te bedenken behalve de harde reset? Het lijkt erop dat echt nergens de werkende versie van Streaming Media te downloaden is. Lijkt me dat er toch meerdere mensen zullen zijn waarbij streaming media 7seconden afspeelt zonder beeld en geluid en dan ineens stopt. Ikzelf heb nu de 6.1 Windows update van t-mobile op de vario III staan, icm de laatste versie van streaming media.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 18:15
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:15:
[...]

Is er ook een andere manier nog te bedenken behalve de harde reset? Het lijkt erop dat echt nergens de werkende versie van Streaming Media te downloaden is. Lijkt me dat er toch meerdere mensen zullen zijn waarbij streaming media 7seconden afspeelt zonder beeld en geluid en dan ineens stopt. Ikzelf heb nu de 6.1 Windows update van t-mobile op de vario III staan, icm de laatste versie van streaming media.
Momenteel draai ik de laatste officiële HTC-Rom (NLD) en daarmee gaat het perfect! Overigens heb ik in de afgelopen paar dagen nog een paar andere roms gebruikt en ze werkten allemaal. Ik zou toch even die harde reset doen (software ed. heb je in 10 minuten weer geïnstalleerd!)

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist de harde reset gedaan en nu werkt het inderdaad gewoon weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

t gaat wel met hakken en stoten zeg. PSV - Atletico is nog net te volgen maar met vol bereik HSDPA is het toch nog te vaak bufferen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op termijn ga ik zelf alle tv-zenders streamen met m'n server. TV-kaart overhevelen van m'n pc, software installeren en klaar. Heb ik tenminste vga-kwaliteit. Maar eerst op vakantie. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:55:
Op termijn ga ik zelf alle tv-zenders streamen met m'n server. TV-kaart overhevelen van m'n pc, software installeren en klaar. Heb ik tenminste vga-kwaliteit. Maar eerst op vakantie. :Y)
wil ik op termijn ook doen. Al mn films en muziek gaat al op die manier

Verwijderd

Startsituatie:
T-mobile relax 300 met Pocket Internet Totaal, Compact IV plus Fix geinstalleerd, op mijn werk een HSDPA verbinding die prima werkt.

Opmerkelijk:
Gisteren heb ik op mijn werk de TV mogelijkheid van T-mobile werkende gekregen en heb ook tijdens het autorijden (omgeving Amsterdam) ook gewoon kunnen doorkijken.

Op de terugweg wilde ik graag PSV-Atletico gaan kijken maar helaas werkte het nu op dezelfde plaats niet meer. Ook vandaag op mijn werk lukt het niet meer.

Website:
Als ik naar pda.t-mobile.nl ga en vervolgens naar de mogelijkheid 'meteen TV kijken' krijg ik 9 van de 10 keer:

**Storing: door een tijdelijke storing..excuses voor het ongemak**
**Niet beschikbaar: Mobile TV is alleen... te activeren**

Die ene keer dat het wel lukt toont hij de kanalen en bij het activeren van een van de kanalen gaat alles goed (lijkt) tot hij met de melding dat de connectie met de server is verbroken.

OPLOSSING:
Heb ik niet, maar als jij hem wel hebt hoor ik het heel erg graag!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:25:
**Storing: door een tijdelijke storing..excuses voor het ongemak**
**Niet beschikbaar: Mobile TV is alleen... te activeren**
Exact dezelfde meldingen krijg ik vanochtend voor My T-Mobile en de My T-Mobile plugin voor iGoogle. Eerder in dit topic geeft iemand ook al aan dat dit het geval was. Volgens mij hebben ze dan ook wat IT problemen bij T-Mobile op het moment.

Verwijderd

[
Exact dezelfde meldingen krijg ik vanochtend voor My T-Mobile en de My T-Mobile plugin voor iGoogle. Eerder in dit topic geeft iemand ook al aan dat dit het geval was. Volgens mij hebben ze dan ook wat IT problemen bij T-Mobile op het moment.
Wat voor intenet abo heb jij?

Verwijderd

WnW standard. Ik doelde in mijn vorige post ook niet op televisie kijken met WnW plus, maar meer in het algemeen dat ik het idee heb dat ze wat problemen hebben met de structuur van wat IT-gerelateerde zaken bij T-Mobile.

Website van My T-Mobile werkt zeer traag en de functionaliteit van de overgebleven minuten/abonnementsinformatie werkt niet. Ook het nummer 1202 om je resterende saldo op te vragen werkte niet, maar dat zal inherent zijn aan het down zijn van achterliggende systemen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 11:13 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:19
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:25:
Startsituatie:
T-mobile relax 300 met Pocket Internet Totaal,
*knip*
Ik denk dat dat het probleem is. Je moet een web & walk plus internet bundel hebben. Als je voorheen PIT+ had zou dit overgezet moeten zijn naar W&W+. Als je PIT standaard had is er waarschijnlijk nog niets veranderd en moet je dit via de klantenservice regelen.

Dat het eerst wel werkte is geen argument, want het was bekend dat het tijdelijk voor alle klanten beschikbaar was. (of dit de bedoeling was weet ik niet).

Als je al wel W&W+ hebt zal het wel een storing zijn. Erg soepel draait deze dienst nog niet geloof ik.

Strava

Verwijderd

Vandaag en gisteren heb ik last van constant verbrekende verbindingen. Heel erg storend. Ik heb keurig HSDPA ontvangst (H in mijn HTC diamond) naast 2 streepjes. Vervolgens probeert hij de dataverbinding aan te gaan, krijgt even verbinding (H'tje verschijn nu ook nog boven de ontvangststreepjes) om eigenlijk direct daarna weer weg te vallen. Ik kan er dus niets mee aanvangen.

Nagenoeg in het centrum van Utrecht nota bene... 8)7

Het zal me niets verbazen als dit te maken hebben met de rare 'voorlopige' factureerbedragen die ik afgelopen 2 dagen op My T-Mobile heb gezien. Ondanks dat ik daar zie dat mijn WnW is doorgevoerd lijkt het wel alsof ik toch aangeslagen wordt voor dataverkeer.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Heb ik ook: rare voorlopige extra kosten..

Komt vast goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 09:37
Heb mn eerste factuur gekregen.. Heb 4 dagen PIT teruggekregen, 80 cent excl. BTW en ook 4 dagen plus 1 maand WnW standard ;) die 80 cent is alleen iets te weinig volgens mij, maargoed voor die paar cent ga ik niet moeilijk doen...
nou, als komende vrijdag mn nummer goed wordt overgezet, dan werkt het allemaal perfect en hoor je mij niet meer klagen ;)

Verwijderd

Is het bereik goed?
Kan ik in het park op mijn EEE-PC/XP draadloos via USB-wifi gaan internetten?

En in de trein? En op de universiteit waar even geen WIFI spot is? Dat zou wel ideaal zijn!

Ik heb mezelf voorgenomen deze dienst te nemen als het nog maar € 20,- per maand zou kosten, zonder grapjes waardoor ik ineens bij normaal surfen op € 50,- per maand terecht zou komen.

Helaas ben ik net van T-mobile naar Debitel/KPN gegaan. Ik heb 'n 2 jarig SIM Only abbonement afgesloten waar ik nu vanaf ben. Heb namelijk constant slecht bereik, ook al zit ik via KPN, heel apart! Ook met een andere telefoon heb ik waardeloos bereik, gisteren was ik op mijn kamer 3x een uur onbereikbaar. Maar genoeg daarover, T-mobile internet onbeperkt voor € 10,- per maand, super!

Nu alleen nog 'n SIM-only budget abonnement nemen hiervoor. Als ondernemer wordt het dan ook eens interessant om met 24/7 push e-mail te gaan werken. Tijdens colleges keurig je e-mail bekijken en eventueel antwoorden (helaas kun je nauwelijks veel typen op PDA's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zijn er meer mensen die nu al geen tv meer kunnen kijken? Ik krijg steeds de melding dat ik geen WnW plus gebruiker ben.. (terwijl ik dit uiteraad, wel ben!)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:09

Comgenie

Soms heb je dat

Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 13:14:
Is het bereik goed?
Lukt hier in elk fatsoenlijke stad prima!
En in de trein? En op de universiteit waar even geen WIFI spot is? Dat zou wel ideaal zijn!
Yep, alhoewel sommige trajecten buiten de randstad ´zwarte gaten´ hebben, gewoon plekken waar geen bereik is, of alleen GPRS.
Ik heb mezelf voorgenomen deze dienst te nemen als het nog maar € 20,- per maand zou kosten, zonder grapjes waardoor ik ineens bij normaal surfen op € 50,- per maand terecht zou komen.
Heb zelf de oude PIT+, Nu WnW+ inclusief de WnW stick van t-mobile. Koste toen 19,50 met oude abbo, maar zou nu ook wel omlaag zijn gegaan vanwege nieuwe abbo. Overal 1mbit down :) . Perfect voor youtube video's streamen op EEE PC enzo.
Helaas ben ik net van T-mobile naar Debitel/KPN gegaan. Ik heb 'n 2 jarig SIM Only abbonement afgesloten waar ik nu vanaf ben. Heb namelijk constant slecht bereik, ook al zit ik via KPN, heel apart! Ook met een andere telefoon heb ik waardeloos bereik, gisteren was ik op mijn kamer 3x een uur onbereikbaar. Maar genoeg daarover, T-mobile internet onbeperkt voor € 10,- per maand, super!

Nu alleen nog 'n SIM-only budget abonnement nemen hiervoor. Als ondernemer wordt het dan ook eens interessant om met 24/7 push e-mail te gaan werken. Tijdens colleges keurig je e-mail bekijken en eventueel antwoorden (helaas kun je nauwelijks veel typen op PDA's).
Ik zou kijken naar die WebNWalk stick die wordt aangeboden op de t-mobile site. Die kan je waarschijnlijk wel gratis icm abbo krijgen ;).

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
BastiaanN schreef op zondag 21 september 2008 @ 16:48:
Zijn er meer mensen die nu al geen tv meer kunnen kijken? Ik krijg steeds de melding dat ik geen WnW plus gebruiker ben.. (terwijl ik dit uiteraad, wel ben!)
Het werkt hier gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Hmm, maar even klantenservice bellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 13:14:
Is het bereik goed?

Hier net andersom :|

komt mijn neef even met laptop aanzeilen en vol HSDPA bereik in mijn huis, terwijl ik met T-mobile alleen maar GPRS kan oppikken. Hij heeft Orange, dus ik zou binnenkort ook vol bereik moeten kunnen hebben in huis meen ik sterk.

Als dat zo is zit ik gebakken, maar UMTS en HSDPA zijn hier niet op te pikken en als ik de stick op UMTS/HSDPA only zet pakt hij voor 1 seconde een zeer slecht UMTS signaal om er na een seconde mee op te houden. Geen ontvangst, onmogelijk.

Mijn slaapkamer lijkt wel geïsoleerd tegeb straling want zelf met verlengkabel en vrij liggend net GPRS hier.

Ik meen dat T-mobile klanten wel meer klagen in deze directe omgeving, maar het is dus geen rangeprobleem, maar een drukteprobleem. Welk idioot telecombedrijf plaatst een mast aan een drukke rijksweg met zijn bereik achter de lijnzijde. Niet echt over nagedacht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht...
ik heb dus ook webnwalk + van t-mobile sinds een week ofzo, in de eerste instantie mijn eigen dommigheid dat me telefoon niet op wcdma had ingesteld, en hij nooit de goede bandset koos op auto.
EIndelijk dus hoge snelheid, ging als een tierelier in de trein, echt een verademing :P

Oeps, daar gebeurde het al, gaten in de umts dekking, traject utrecht - arnhem, vooral ede-wageningen-arnhem en amsterdam- amesfoort, en amsterdam-utrecht ook stukjes.
Ach valt mee te leven...

behalve dit. ik woon in amsterdam, en daar verwacht je toch prima umts dekking, al zit ik aan de rand van de stad. Nou merkte ik dat zodra ik thuis kwam, ik naar 1 streepje ging, en als ik wou gaan bellen vloog me netwerk connectie er uit (dus ging weer opnieuw netwerk zoeken etc) en wisselt dan naar gprs mits mijn telefoon op auto staat en niet wcdma. (N)(N)(N)

Ik verder op onderzoek, toch maar even goed inzoomen op het dekkingskaartje..in eerste instantie leek niks aan het handje bij HSPDA. Dan toch maar kijken bij GSM, en zie je dit:

Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/3713/zuchttmobilepp2.jpg
ik woon dus ergens in dat lichte gedeelte....
Wa er gebeurt dus, vaak, dan heb ik wel HSPDA maar valt de GSM weg, waardoor hij gewoon het netwerk in zn geheel verliest (gok ik, ben geen expert).
En dan krijg ik GPRS 3G internet, en lijkt hij wel voldoende bereik te hebben en gaat bellen ook prima...wtf? ik snap er nu weinig meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:11:
Vandaag en gisteren heb ik last van constant verbrekende verbindingen. Heel erg storend. Ik heb keurig HSDPA ontvangst (H in mijn HTC diamond) naast 2 streepjes. Vervolgens probeert hij de dataverbinding aan te gaan, krijgt even verbinding (H'tje verschijn nu ook nog boven de ontvangststreepjes) om eigenlijk direct daarna weer weg te vallen. Ik kan er dus niets mee aanvangen.

Nagenoeg in het centrum van Utrecht nota bene... 8)7

Het zal me niets verbazen als dit te maken hebben met de rare 'voorlopige' factureerbedragen die ik afgelopen 2 dagen op My T-Mobile heb gezien. Ondanks dat ik daar zie dat mijn WnW is doorgevoerd lijkt het wel alsof ik toch aangeslagen wordt voor dataverkeer.
IK heb beide situaties ook.
MOmenteen valt er ook niet in te loggen op t-mobile, wegens onderhoud? hmmm?
Las ook op tmobiles iphoneblog dat veel mensen klagen over rare overige kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook even coverage tool gedaan. :|

Lekker lullig, zit preciés op de grens :/

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2gvliqs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/1zevxfm.jpg

De laatste vind ik bizar (HSDPA), alsof er een anti-mast staat.

*Idee :Y Wat als ik een langere USB verlengkabel koop en de Web'n'Walk stick beschermd buiten hang. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2008 21:24 ]

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 19:22

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:22:
Ook even coverage tool gedaan. :|

Lekker lullig, zit preciés op de grens :/

[afbeelding]
[afbeelding]

De laatste vind ik bizar (HSDPA), alsof er een anti-mast staat.

*Idee :Y Wat als ik een langere USB verlengkabel koop en de Web'n'Walk stick beschermd buiten hang. :)
Het principe "overal en altijd snel mobiel internet" vervaagt dan een beetje, als je je stick ergens uit een raam moet hangen...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Zou het een probleem zijn om een Flex 15 SIM Only & WnW+ te nemen ?

I got a problem-solver and its name is revolver

• BastiaanN
  • Niet online
Dethroned schreef op woensdag 24 september 2008 @ 16:02:
Nee hoor, ik heb de combi Flex 20 sim only en wnw+

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:09
Dethroned schreef op woensdag 24 september 2008 @ 16:02:
WnW kan je pas toevoegen vanaf een Flex 20 (of Flex 20 simonly) of een relax 150 bundel
web'n'walk Standard en Plus zijn alleen verkrijgbaar in combinatie met een abonnement vanaf Flex 20, Relax 150 of MyFaves 20.

[ Voor 19% gewijzigd door tvdoc op 24-09-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02-2023
Hier in de regio Twente (Almelo) heb ik sinds vanochtend geen HSDPA meer maar alleen nog maar bereik van GPRS.

Zijn er meer die dit ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:33
Hier in regio Rotterdam nergens last van.

Verwijderd

XanderDrake schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:31:
[...]

Het principe "overal en altijd snel mobiel internet" vervaagt dan een beetje, als je je stick ergens uit een raam moet hangen...
Klopt, maar zolang de stick alsnog is mee te nemen als ik weg ga is het toch nog mobiel internet.

Ik heb inzage gekregen in de masten die hier staan en ik teken het hieronder uit met alle gegeven die ik heb. Ik doe de moeite om jullie info te geven en als gebruikslast tegen T-mobile. Bij deze schrijf ik de directeur zelf aan.

Even aan gewerkt, maar ik wil nu toch even de baas aan de lijn hebben, want zo schiet het niet op enb belofte is belofte; ze moeten ook die mast overnemen. dat zijn hun immers verplicht en ik heb me verdiept in hun manier van werken en die is allerminst beladderd te noemen, maar waar verteren kan, moet worden verbeterd. Ik herroep hem op zijn gezegde. Ik ben geen doorsnee burger die alleen maar ja en amen knikt, n.e.v.e.r.

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/33ab7u8.png

Dit wel via GPRS ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:08
je kan nog steeds de t-mobile tv streams bekijken met een w&w standaard, het enige wat je hoeft te doen is je toestel uit en weer aan te zetten of even geen bereik hebben, en je kan gewoon kijken via eerdergenoemde link....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Julius schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:45:
je kan nog steeds de t-mobile tv streams bekijken met een w&w standaard, het enige wat je hoeft te doen is je toestel uit en weer aan te zetten of even geen bereik hebben, en je kan gewoon kijken via eerdergenoemde link....
Youtube, uitzending gemist en lokale TV sites bieden al genoeg vertier :)

tekening moet vervangen worden. Ik ben blijkbaar zo stom geweest 90 graden te verwisselen met 45 graden :/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
Ik heb een HTC TP, geen T-Mobile branded version. Dus bij mij staat de tv uitzendingen nergens voorgeprogrammeerd. Waarom kan ik nergens vinden welke website ik naartoe moet? (waarom staat dat niet in de TS?)

Of ik heb ergens heel erg overheen gelezen. :)

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Laatst online: 07:51
Ik krijg vaak de volgende melding op mijn P3600:

http://img376.imageshack.us/img376/5201/screen005sf0.png

Melding komt vooral rond Amsterdam Zuid WTC.

Ligt het aan mijn toestel of is het een problem van T-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChiMan schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:27:

Werkt het na een soft-reset van het toestel wel weer? Bij mij werkt de verbinding soms ook niet (wel iets andere melding) na een bepaalde tijd. Eerder al iets gelezen dat de verbinding na x aantal uren (lees: veel) zichzelf verbreekt. Iets van het tijdperk voor de mobiele internetabonnementen met ongelimiteerde toegang.
Als het echt locatiegebonden is, dan is het natuurlijk wat anders. Wellicht toeval? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:39:
[...]

Werkt het na een soft-reset van het toestel wel weer? Bij mij werkt de verbinding soms ook niet (wel iets andere melding) na een bepaalde tijd. Eerder al iets gelezen dat de verbinding na x aantal uren (lees: veel) zichzelf verbreekt. Iets van het tijdperk voor de mobiele internetabonnementen met ongelimiteerde toegang.
Als het echt locatiegebonden is, dan is het natuurlijk wat anders. Wellicht toeval? :)
Regio Alphen, Leiden, Gouda, heeft anders geen enkel probleem met de data. Wel eens 8 uur achter elkaar stabiel verbonden geweest. Verder heb ik eigenlijk nooit last van verbrekende verbindingen. (Enkel trager als ik naar een GPRS gebied verkas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Nee. Bij softreset nogsteeds hetzelfde probleem.
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:39:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 16:31
ChiMan schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:27:

Op mijn werk (Amstelveen nabij A9) hetzelfde. Uitzicht op het Noorden levert mij meestentijds wel een hdspa verbinding op echter niet stabiel. Kijk ik naar het Oosten dan is het altijd mis. Collega's met ook T-Mobile hebben hetzelfde probleem (HDSPA en GPRS). Een bel naar T-Mobile gaf aan dat er meer klachten zijn. Inmiddels zijn we twee weken verder en er is (helaas) weinig verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment ben ik aan het zoeken naar een leuk en goedkoop data abonnementje zonder datalimiet.
Nu heb ik gezien dat T-Mobile een Economy abonnement heeft voor je laptop.

Is dit wat? Ik bedoel ik zie dat je de 1e 250 MB met 1 Mbit mag downloaden, en daarna 384 Kbit. Is het een beetje te doen met die snelheid? Waar ik voornamelijk op doel is het te gebruiken voor surfen, mailen, MSN, internet radio en af en toe een fototje ontvangen/versturen.

Kan iemand mij wat meer vertellen over HSDPA van T-Mobile, of is het toch verstandiger om te gaan voor Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
Persoonlijk vind ik 384 kbps voor een beetje surfen en mailen voldoende. 128 kbps internetradio is perfect te doen. MSN is sowieso geen probleem aangezien dit nauwelijks dataverkeer genereert. Foto's versturen is afhankelijk van je upload-snelheid en de grootte van je foto's.

Het T-Mobile-netwerk is in de Randstad goed te noemen. Erbuiten heb ik er weinig ervaring mee, maar in de steden is het altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Steven.w schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 16:22:
Persoonlijk vind ik 384 kbps voor een beetje surfen en mailen voldoende. 128 kbps internetradio is perfect te doen. MSN is sowieso geen probleem aangezien dit nauwelijks dataverkeer genereert. Foto's versturen is afhankelijk van je upload-snelheid en de grootte van je foto's.

Het T-Mobile-netwerk is in de Randstad goed te noemen. Erbuiten heb ik er weinig ervaring mee, maar in de steden is het altijd goed.
Dit kan ik onderschrijven.

Ik heb Laptop Economy en behaal met een UMTS/HSDPA verbinding snelheden van 100 tot 200 kb/s in de trein. Zat om te e-mailen/surfen/msnen.

Wat het bereik betreft: op het traject Den Haag Centraal - Utrecht Centraal schakelt ie slechts een enkele keer over naar GPRS. Voor de rest UMTS/HSDPA bereik. In steden is het bereik over het algemeen geen probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door GoTyce op 04-10-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloudje schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 16:37:
[...]

Dit kan ik onderschrijven.

Ik heb Laptop Economy en behaal met een UMTS/HSDPA verbinding snelheden van 100 tot 200 kb/s in de trein. Zat om te e-mailen/surfen/msnen.

Wat het bereik betreft: op het traject Den Haag Centraal - Utrecht Centraal schakelt ie slechts een enkele keer over naar GPRS. Voor de rest UMTS/HSDPA bereik. In steden is het bereik over het algemeen geen probleem.
Bedankt voor jullie beide reacties. Hoe zit het verder met die datalimiet van 250 MB. Na die 250 MB ga je dus automatisch over naar 384 Kbit down en 64 Kbit up, zijn er verder nog beperkingen daarna? Is het dus zo dat T-Mobile iets van een Fair Use Policy heeft, of dat je bijv. maximaal 4 GB mag verbruiken, en dat ze je daarna afsluiten cq. contacteren een duurder abonnement te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genotsknots
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
Kan iemand me vertellen waarom deze toetstellen gesupport worden:

LG Secret KF750
LG Viewty KU990
MDA Touch Plus
MDA Vario III*
MDA Compact IV*
MDA Vario IV
Nokia 6120
Nokia 6220
Nokia 6500 Classic
Nokia 6500 Slide
Nokia 6650
Nokia N78
Nokia N95
Nokia N95 8 GB
Nokia E51
Nokia E66
Samsung G800
Samsung Soul U900
Samsung Soul B U800
Samsung F480
SonyEricsson C902
SonyEricsson K800i
SonyEricsson W880i

Kijk bijvoorbeeld de Sony Ericsson K800i. Wat heeft dàt toestel wel dat bijvoorbeeld de Sony Ericsson Xperia X1 niet heeft. Is het dan helemaal NIET mogelijk om met bijvoorbeeld de X1 tv te kijken? Is het op hardware of software gebaseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb tekening in post Afbeelding mijn situatie signaal helemaal opnieuw gemaakt en naar de directie verzonden van T-mobile.
In de vorige versie was ik wazig ofzo, maar barstte van de fouten. Nu verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
Vandaag in Amstelveen voor het eerst in twee weken weer een normale hdspa connectie. Blijkbaar zijn de problemen opgelost (locatie ter hoogte van A9 bij het KPMG gebouw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:09

Comgenie

Soms heb je dat

genotsknots schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 16:16:
[...]
Kijk bijvoorbeeld de Sony Ericsson K800i. Wat heeft dàt toestel wel dat bijvoorbeeld de Sony Ericsson Xperia X1 niet heeft. Is het dan helemaal NIET mogelijk om met bijvoorbeeld de X1 tv te kijken? Is het op hardware of software gebaseerd?
Is totaal software based. Van die toestellen weten ze zeker dat het werkt (en bij sommige na een software update). Mij lukt het bijvoorbeeld prima om met VLC player op me laptop zo'n stream te openen (Web'n'Walk stick).

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag: kun je als web and walk plus klant nu ook gratis gebruik maken van T Mobile Hotspots?
Ik lees hier verschillende berichten over. Graag jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
  • Laatst online: 21-02-2022
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 22:08:
Ik heb een vraag: kun je als web and walk plus klant nu ook gratis gebruik maken van T Mobile Hotspots?
Nope, alleen met een Iphone abonnement (i150,i300, i500) of oude Pocket Internet Totaal van 2005 dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Wat is de toegevoegde waarde nog van dat hotspots-gebeuren? WLAN blijft ellende, als je het mij vraagt, en de 1Mibit/s-lijn van WnW+ is voor heel veel toepassingen ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meende dat het 30 euro per jaar extra kostte als ik me niet heel sterk vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:19
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 07:39:
[...]

Ik meende dat het 30 euro per jaar extra kostte als ik me niet heel sterk vergis.
dat zou nog meevallen dan.. net even op de site gekeken, maar je bent beter af met een UMTS abo....
als je 30 dagen aaneengesloten wilt, kost het 80 euro :D
(Ik weet niet of het voor W&W klanten goedkoper is, maar het is inderdaad niet (makkelijk) op de site te vinden)

[ Voor 13% gewijzigd door Prulleman op 07-10-2008 08:32 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 07:39:
[...]

Per maand ja. En dan heb je onbeperkt hotspots in Nederland, geen idee waarom je dat zou willen met een onbeperkt dataabo op je gsm maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netblade schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 08:31:
[...]

Per maand ja. En dan heb je onbeperkt hotspots in Nederland, geen idee waarom je dat zou willen met een onbeperkt dataabo op je gsm maargoed.
Ow, per maand :o

Als je UMTS of HSDPA goed kunt ontvangen op een hotspotlocatie dan lijkt het me ook niet nodig inderdaad, maar als je elk weekend ergens zit is een hotspot wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 08:37:
[...]

Ow, per maand :o

Als je UMTS of HSDPA goed kunt ontvangen op een hotspotlocatie dan lijkt het me ook niet nodig inderdaad, maar als je elk weekend ergens zit is een hotspot wel snel.
Ik heb gratis hotspots bij xs4all, de enige keer dat ik dit gebruik is op schiphol, omdat ik meestal op het vliegveld mn toestel al uitzet en toch nog even met m'n notebook het net op wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

genotsknots schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 16:16:

LG Secret KF750
LG Viewty KU990
MDA Touch Plus
MDA Vario III*
MDA Compact IV*
MDA Vario IV
Nokia 6120
Nokia 6220
Nokia 6500 Classic
Nokia 6500 Slide
Nokia 6650
Nokia N78
Nokia N95
Nokia N95 8 GB
Nokia E51
Nokia E66
Samsung G800
Samsung Soul U900
Samsung Soul B U800
Samsung F480
SonyEricsson C902
SonyEricsson K800i
SonyEricsson W880i

Lijstje is idd niet helemaal compleet. Zo werkt het allemaal ook wel gewoon op mijn HTC Touch Diamond, terwijl die niet specifiek genoemd wordt. Kijk even naar het besturingssysteem en de software en dan kun je wel afleiden of het gaat werken of niet. Of bel de TMobile KS ff en hoop dat je iemand spreekt die goed op de hoogte is van alle toestellen die op de markt zijn, ook hij/zij kan het je dan wel vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op mijn Innov8 zijn de streams in slow-motion, komt dit door Realplayer of is er iets anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ligt het aan mij, of is het volume van de TV-zenders van WnW+ erg hoog? Of wordt er misschien audio compressie toegepast? Feit is dat op mijn N95 zelfs op het laagste geluidsniveau (behalve mute ;)) het volume te hoog is in sommige situaties. De streams van de NOS zelf (nieuws, journaal24 etc) zijn daarentegen wel van acceptabel geluidsniveau.

Nou is het volume van de N95 sowieso vrij hoog, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
Xanion schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 23:54:
Ik heb een HTC TP, geen T-Mobile branded version. Dus bij mij staat de tv uitzendingen nergens voorgeprogrammeerd. Waarom kan ik nergens vinden welke website ik naartoe moet? (waarom staat dat niet in de TS?)

Of ik heb ergens heel erg overheen gelezen. :)
Niemand?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
De streams zouden toegankelijk moeten zijn via de wnw startpagina; pda.t-mobile.nl
Staan ze hier niet, dan kun je altijd t-mobile.nob.nl proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Zo, WnW+ draait nu al een tijdje. Een evaluatie is wel op zijn plek.
  • De snelheid is geweldig. 1Mibit/s haal ik ook echt. Surfen op mobiel en op laptop gaat gewoonweg prima, zelfs in vergelijk met ADSL. WLAN gebruik ik zelden nog.
  • Het bereik daarentegen... Vooral als ik in het oosten in de trein zit is het gewoon janken. Zelfs GPRS is dan lang niet altijd beschikbaar. Streaming media is dan (in de trein) vaak ook geen optie, zelfs niet met Tunin.fm, die er naar mijn mening toch best redelijke buffertechnieken op nahoudt.
  • TV... Sja.. Nee. Te weinig zenders, te lage bitrare, te lage resolutie, hapert teveel en.. TE LUID. Het zachtste geluidsniveau is op m'n N95 soms gewoon nog te hard.
    De bitrate en resolutie zullen wel te maken hebben met de beperkingen van veel mobieltjes, maar dan kunnen ze toch "lo-end" en "high-end" streams aanbieden. QVGA met ~300Kibit/s h264 lijkt mij werkelijk uitstekend te pruimen. De huidige streams zijn te laag van kwaliteit voor ondertiteling.
    Het haperen is gewoon storend en lijkt me een technisch probleem, geen technische beperking. De streams van de NOS (journaal24, politiek24) hebben daar veel en veel minder last van.
  • De afwezigheid van beperkende crap in de voorwaarden kan ik erg waarderen, ondanks dat ik beslist geen grote gebruiker ben en ook bij andere providers niet in de buurt van hun FUPs en weet ik wat zou komen. De snelheidsbeperking na 2GiB is gewoon duidelijk, en te billijken.
Al met al ben ik redelijk tevreden☺ €15/maand is het mij wel waard, maar TV is nog niet wat het zijn moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Ik ben sinds kort ook tevreden met de nieuwe snelheid (WnW).

In het begin nogal wat probleem gehad met het inloggen maar op dit moment altijd connectie wanner ik er omvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:49

ijskonijn

Now MOVE!

Nu doet ie het bij mij ook perfect;
Ik kan trouwens nog steeds gewoon TV kijken met Web'n'Walk standard :)

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
ijskonijn schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 08:51:
Nu doet ie het bij mij ook perfect;
Ik kan trouwens nog steeds gewoon TV kijken met Web'n'Walk standard :)
Welke site gebruik je om TV te kijken?

Bij mij doen de links van t-mobile.nob.nl het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 19:06
Die link die jij gebruikt werkt hier wel. Helaas heb ik nu weer GPRS en kan ik er dus weinig mee, daar baal ik wel van met T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
  • Laatst online: 08-09 11:22
Heb nu al een week de N85 met WnW standaard. Ik heb eerder in dit forum iets gelezen over 3.5G. Dit is toch HSDPA en 3G is toch UMTS? Ik heb hier in Eindhoven nog nooit 3.5G op m'n gsm gezien, alleen maar 3G. Houdt dit in dat ik alleen UMTS heb? Of wordt 3.5G niet op m'n N85 weergegeven?

Ik vraag dit omdat ik de 128KBps audiostreams van o.a. 181.fm en andere zenders niet goed kan streamen met m'n WnW standaard abo. Na ongeveer 1 minuut luisteren begint m'n N85 weer 30 seconden te bufferen. De 112kbps streams doen het wel, maar een 192kbps stream houdt 't nog geen 20 seconden vol en dan begint ie weer te bufferen. Ik heb het zelfs geprobeert vlak bij een T-mobile antenne met 3G dus aan de afstand tot de antenne kan het niet liggen.

Ik dacht dat de snelheden omhoog zijn gegaan? Ik heb 't idee dat ik nog steeds op 128 ipv de 384. Weet er iemand hoe dit komt? 3G (UMTS) kan toch ook wel een 128kbps zender streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
The Stimp! schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 23:42:
Heb nu al een week de N85 met WnW standaard. Ik heb eerder in dit forum iets gelezen over 3.5G. Dit is toch HSDPA en 3G is toch UMTS? Ik heb hier in Eindhoven nog nooit 3.5G op m'n gsm gezien, alleen maar 3G. Houdt dit in dat ik alleen UMTS heb? Of wordt 3.5G niet op m'n N85 weergegeven?

Ik vraag dit omdat ik de 128KBps audiostreams van o.a. 181.fm en andere zenders niet goed kan streamen met m'n WnW standaard abo. Na ongeveer 1 minuut luisteren begint m'n N85 weer 30 seconden te bufferen. De 112kbps streams doen het wel, maar een 192kbps stream houdt 't nog geen 20 seconden vol en dan begint ie weer te bufferen. Ik heb het zelfs geprobeert vlak bij een T-mobile antenne met 3G dus aan de afstand tot de antenne kan het niet liggen.

Ik dacht dat de snelheden omhoog zijn gegaan? Ik heb 't idee dat ik nog steeds op 128 ipv de 384. Weet er iemand hoe dit komt? 3G (UMTS) kan toch ook wel een 128kbps zender streamen?
3,5G is inderdaad HSDPA. 3G (UMTS) kan maximaal een snelheid aan van 384 kbps, dus zelfs met 3G zou je prima moeten kunnen streamen. Het voordeel wat 3,5G biedt in dit geval is de lagere latency (pagina's beginnen sneller met laden).

Wat mij ook opvalt is dat in Rotterdam en omgeving 3,5G-ontvangst normaal is. Als ik echter (met de trein) de regio Rotterdam verlaat schakelt mijn telefoon terug naar 3G. Zijn nog niet alle masten in Nederland uitgerust met 3,5G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Laatst online: 08-09 16:22
Ik heb laatst mijn laptop ingesteld om met mijn Nokia 6233 via bluetooth op het GPRS-netwerk in te bellen. Werkt perfect voor als je even geen andere internetverbinding hebt!

Ik haal snelheden tot bijna 50 kb/s, hoewel het niet erg stabiel is. Ik betaal slechts 9,95 p/m voor onbeperkt internet, dus ik zou niet weten waarom ik een duurde abo zou moeten afsluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Laatst online: 15-09 19:06
Volgens mij is het niet meer mogelijk om WnW standaard te gebruiken om tv te kijken. Je krijgt nu de melding dat je WnW plus moet nemen. Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 16:40
Aangezien ik nu een netbook heb wordt WeW standaard ook interessant.
Ik wilde graag mijn mobiele telefoon als modem gaan gebruiken. In de startpost staat dat het t-mobile dit als ongewenst beschouwt. Echter ik dit niet uit de voorwaarden kunnen halen dat dit ook daadwerkelijk zo is. Daarnaast vroeg ik mij af wat een half uurtje surfen, mailen aan data verkeer genereert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Tijs_a schreef op maandag 03 november 2008 @ 19:49:
Aangezien ik nu een netbook heb wordt WeW standaard ook interessant.
Ik wilde graag mijn mobiele telefoon als modem gaan gebruiken. In de startpost staat dat het t-mobile dit als ongewenst beschouwt. Echter ik dit niet uit de voorwaarden kunnen halen dat dit ook daadwerkelijk zo is. Daarnaast vroeg ik mij af wat een half uurtje surfen, mailen aan data verkeer genereert
T-mobile biedt ook speciale "laptop"-abonnementen aan, maar daar krijg je dan een laptop-l*l bij (ja sorry, maar zo'n dongle hangt toch gewoon als een l*l aan je laptop ☺) Het zijn imo dure abonnementen ook nog, en je kunt er niet eens mee bellen.

En inderdaad, net als bij PIT staat er bij mijn weten niets in de voorwaarden dat het gebruik van WnW inperkt, behalve dan 2GiB-grens voor WnW+. Dus als je slim genoeg bent geweest en een laptop met bluetooth hebt aangeschaft, dan staat niets je in de weg om WnW te gebruiken via je mobiel. Ik doe het ook regelmatig, en toevallig zelfs vorige week nog even op kantoor gebruikt toen daar de internetverbinding tijdelijk onderbroken was. (PC daar heeft uiteraard ook bluetooth ☺)

Ik heb verder nog nooit gelezen of gehoord dat iemand op zijn vingers is getikt door t-mobile. Maar ik zou zeggen: gebruik het, zonder het te misbruiken. Thuis met ADSL en wired-LAN, of elders met goed WLAN-bereik is er weinig reden om via WnW het internet op te gaan. Gewoon T-Mobile geen redenen geven om alsnog beperkingen op te gaan leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 16:40
Fuzzillogic schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:30:
[...]

T-mobile biedt ook speciale "laptop"-abonnementen aan, maar daar krijg je dan een laptop-l*l bij (ja sorry, maar zo'n dongle hangt toch gewoon als een l*l aan je laptop ☺) Het zijn imo dure abonnementen ook nog, en je kunt er niet eens mee bellen.

En inderdaad, net als bij PIT staat er bij mijn weten niets in de voorwaarden dat het gebruik van WnW inperkt, behalve dan 2GiB-grens voor WnW+. Dus als je slim genoeg bent geweest en een laptop met bluetooth hebt aangeschaft, dan staat niets je in de weg om WnW te gebruiken via je mobiel. Ik doe het ook regelmatig, en toevallig zelfs vorige week nog even op kantoor gebruikt toen daar de internetverbinding tijdelijk onderbroken was. (PC daar heeft uiteraard ook bluetooth ☺)

Ik heb verder nog nooit gelezen of gehoord dat iemand op zijn vingers is getikt door t-mobile. Maar ik zou zeggen: gebruik het, zonder het te misbruiken. Thuis met ADSL en wired-LAN, of elders met goed WLAN-bereik is er weinig reden om via WnW het internet op te gaan. Gewoon T-Mobile geen redenen geven om alsnog beperkingen op te gaan leggen.
Bestaat er overigens de mogelijkheid om als provider zulke dingen onmogelijk te maken... Verbieden kan altijd, maar data blijft data. Zonder in je pakketten te neuzen op zoek naar brower gegevens kun je volgens mij niet controleren hoe het netwerkverkeer is gegenereerd. Je moet inderdaad wel een beetje op het verkeer letten, want extreem hoog data verbruik kau je niet enkel met een phoontje behalen.
Morgen maar even met t-mobile bellen om te bestellen en dan lekker treinen en internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PdC

Fuzzillogic schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:30:
[...]

En inderdaad, net als bij PIT staat er bij mijn weten niets in de voorwaarden dat het gebruik van WnW inperkt, behalve dan 2GiB-grens voor WnW+.
Sterker nog, op de T-Mobile website staat letterlijk bij WnW plus: "Geschikt voor UMTS/HSDPA toestellen/laptops" (http://www.t-mobile.nl/Pe...ven/wnw-abonnement-2.aspx)
Laptops worden niet genoemd bij WnW standaard. Dus het mag bij WnW plus blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:49

ijskonijn

Now MOVE!

PdC schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:28:
[...]

Sterker nog, op de T-Mobile website staat letterlijk bij WnW plus: "Geschikt voor UMTS/HSDPA toestellen/laptops" (http://www.t-mobile.nl/Pe...ven/wnw-abonnement-2.aspx)
Laptops worden niet genoemd bij WnW standaard. Dus het mag bij WnW plus blijkbaar.
ik gebruik al 2 maanden mijn W'n'W standaard met m'n laptop en ik heb nog geen enkele vorm van waarschuwing of overige internetkosten op mijn factuur gezien en/of gehoord.
Ik doe wel niet veel anders dan MSN'en en wat surfen op die laptop, ik download geen honderden Mb's.

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2022
Misschien een rare vraag, maar zie je de televisiekanalen-tab niet als je toestel mobiletv niet ondersteunt op pda.t-mobile.nl? Ik vraag dit omdat ik een X1 heb van Sony Ericsson in combinatie met WnW Plus, maar geen idee heb hoe ik mobiel tv kan kijken. De website van T-Mobile verwijst doodleuk naar pda.t-mobile.nl en de tab "TV&Video", maar die tab kan ik nergens vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door nikk op 09-11-2008 04:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
Ben er via T-Mobile actergekomen dat WnW standard geen HSDPA ondersteunt. Je kan dus alleen via UMTS (3G) internetten en niet op HSDPA (3,5G). Alleen WnW plus ondersteunt HSDPA helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
The Stimp! schreef op zondag 09 november 2008 @ 13:39:
Ben er via T-Mobile actergekomen dat WnW standard geen HSDPA ondersteunt. Je kan dus alleen via UMTS (3G) internetten en niet op HSDPA (3,5G). Alleen WnW plus ondersteunt HSDPA helaas...
Onzin, ik gebruik Web'n'Walk standaard (€ 9,95) en heb daarmee gewoon HSDPA-ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
nikk schreef op zondag 09 november 2008 @ 04:05:
Misschien een rare vraag, maar zie je de televisiekanalen-tab.. reutel reutel.... doodleuk naar pda.t-mobile.nl en de tab "TV&Video", maar die tab kan ik nergens vinden.
probeer t-mobile.nob.nl eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Steven.w schreef op zondag 09 november 2008 @ 17:48:
[...]

Onzin, ik gebruik Web'n'Walk standaard (€ 9,95) en heb daarmee gewoon HSDPA-ontvangst.
Of dat "gewoon" is weet ik niet. UMTS is snel genoeg voor WnW. Ten tijde van PIT was het ook al zo dat sommigen HSDPA hadden, terwijl anderen nog om UMTS zaten. Kwestie van geluk, zo leek het.
WnW+ zal wel altijd HSDPA zijn, vanwege de hogere snelheid, die met UTMS niet te halen zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
Fuzzillogic schreef op zondag 09 november 2008 @ 20:42:
[...]

Of dat "gewoon" is weet ik niet. UMTS is snel genoeg voor WnW. Ten tijde van PIT was het ook al zo dat sommigen HSDPA hadden, terwijl anderen nog om UMTS zaten. Kwestie van geluk, zo leek het.
WnW+ zal wel altijd HSDPA zijn, vanwege de hogere snelheid, die met UTMS niet te halen zou zijn.
UMTS is inderdaad snel genoeg, maar de latency van HSDPA is veel beter, dus HSDPA heeft weldegelijk zin, zeker als je via je laptop surft. Of het geluk is lijkt mij niet waarschijnlijk, dat zou vreemd beleid zijn. Ik heb eerder de indruk dat nog lang niet alle masten uitgerust zijn met de HSDPA-techniek. Als ik bijvoorbeeld in de trein regio Rotterdam verlaat, ben ik snel mijn HSDPA-signaal kwijt en schakelt 'ie terug naar 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik heb sinds zaterdag eindelijk een apparaat dat ook met HSDPA/UMTS om kan gaan.
Het valt me echter op dat ik niet boven de ~125kbps down en ~25kpbs up kom.
Is hier een verklaring voor. De MDA Vario III geeft aan dat hij volle HSDPA ontvangst heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
SMulTiE schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:24:
Ik heb sinds zaterdag eindelijk een apparaat dat ook met HSDPA/UMTS om kan gaan.
Het valt me echter op dat ik niet boven de ~125kbps down en ~25kpbs up kom.
Is hier een verklaring voor. De MDA Vario III geeft aan dat hij volle HSDPA ontvangst heeft.
Heb je wel WnW+? En bedoel je 125Kibit/s of 125KiB/s? Met dat laatste heb je geen reden tot klagen, zou ik zeggen ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik heb W'n'W standard, maar die zou ook tot 384 kbits moeten komen. Ik haal dus maar 125 kbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik W&W+ nu iets langer dan een maand en het valt mij op dat het bereik van HSDPA (zeker binnenhuis) nog een drama is. Op verschillende plaatsen waar ik vaak kom (Amsterdam Zuid, Hoofddorp of Rotterdam-Centrum) heb ik nog bijna nergens binnenshuis een stabiele 3,5G verbinding gehad.

Vaak is de 3,5G even aanwezig, waarna hij weer terugvalt naar 3G.

Ook buitenshuis is 3,5G dekking nog matig, maar dat valt minder op, omdat ik buitenshuis minder vaak een HSDPA verbinding nodig heb..

(Volgens de dekkingskaart zou ik op alle 3 genoemde plaatsen, binnenshuis dekking moeten hebben..)

Gebruikte telefoon: Nokia E51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:41:
Ook buitenshuis is 3,5G dekking nog matig, maar dat valt minder op, omdat ik buitenshuis minder vaak een HSDPA verbinding nodig heb..

(Volgens de dekkingskaart zou ik op alle 3 genoemde plaatsen, binnenshuis dekking moeten hebben..)

Gebruikte telefoon: Nokia E51
Volgens de T-mobile dekkingskaart zou het HSDPA bereik beter zijn als dat van GSM :?

Als ik op de oude Orange dekkingskaart kijk (zie orca.orange.nl) dan is het bereik van UMTS veel minder dan GSM en zie je goed dat op sommige delen alleen GPRS-dekking is. Dit klopt met wat ongeveer toen de dekking was (toen Orange nog volledig in de lucht was). Op de T-mobile dekkingskaart staat dat er vrijwel overal HSDPA dekking is, maar dat is dus echt lang niet het geval! Check dit zelf maar eens. Ik heb echt niet overal 3G dekking! Ik heb op sommige plaatsen niet eens normale GSM dekking laat staan HSDPA! Dus die coverage tool van T-Mobile zuigt aan alle kanten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Zouden de mensen met W'n'W Standard eens de resultaten van http://www.dslreports.com/mspeed hier kunnen posten? Ik heb sterk het idee dat ik met mijn 113 kbit/sec sterk tekortschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
SMulTiE schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:25:
Zouden de mensen met W'n'W Standard eens de resultaten van http://www.dslreports.com/mspeed hier kunnen posten? Ik heb sterk het idee dat ik met mijn 113 kbit/sec sterk tekortschiet.
Heb je toevallig de optimalizatie instelling van Tmobile aan staan?
Zo ja, dan kan het de snelheid wat beinvloeden bij dslreports.com
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste