Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Het [iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 13 topic wordt overspoeld met allerlei berichten over netwerkproblemen. Daarom dit aparte topic, om over dit onderwerp te discussiëren.

Er zijn een hoop iPhone 3G bezitters wereldwijd die problemen ondervinden met het 3G bereik van de iPhone. Zoals ook uit de eerste tests van de frontpage al bleek, lijkt het bereik van de iPhone 3G niet zo goed te zijn als andere 3G telefoons. Daarom zul je hier alleen last van hebben op plaatsen waar het bereik al iets slechter is. Op plaatsen waar deze telefoons nog wel 3G bereik hebben, heeft de iPhone dat niet meer.

Streepjes vergelijken heeft overigens weinig zin, aangezien deze niet universeel gelijk zijn toegepast en dus per telefoon een andere betekenis hebben.

Het is onduidelijk waar de problemen precies door veroorzaakt worden (software, hardware of netwerk) en het is ook onduidelijk hoeveel mensen er last van hebben. Volgens T-Mobile ligt het waarschijnlijk aan het toestel. Later hebben ze dit overigens verzwakt. Op GoT zijn er ook mensen die nergens last van hebben en dit filmpje laat duidelijk zien, dat de verschillen tussen iPhones groot kunnen zijn:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=__WIB_TdYbQ]

Volgens geruchten worden de problemen veroorzaakt door de chipset: nieuws: 'Ontvangstproblemen iPhone veroorzaakt door chipset'. Helaas heeft Apple het met de afgelopen twee firmupdates (2.0.1 en 2.0.2) nog niet opgelost: nieuws: Firmware 2.0.2 lost dekkingsproblemen iPhone 3G niet op. Tot slot, heeft AppleInsider een goed overzicht met de belangrijkste nieuwtjes hierover in de afgelopen weken.

Post alleen als je iets hebt toe te voegen. "Ik ook" reacties zijn natuurlijk weinig interessant ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 20-08-2008 19:32 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Iets wat voor veel mensen heeft gewerkt, en voor mij ook is om de oorspronkelijke netwerkinstellingen terug te zetten. Dit doe je door te gaan naar instellingen/algemeen/syel opnieuw in/herstel netwerkinstellingen. Dit staat niet gegarandeerd voor een betere ontvangst maar in veel gevallen ook wel. Het is in ieder geval de moeite waard om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik weet niet of het met de samenvoeging van de netwerken van Orange en T-Mobile heeft te maken of met het feit dat ik nu 2.0.2 erop heb gezet, maar ik heb sindsdien wel beter bereik binnenshuis (GSM, geen 3G).

[ Voor 5% gewijzigd door Genoil op 20-08-2008 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die last hebben van slechte ontvangst en benieuwd zijn waar de dichtsbijzende (3G) mast in hun omgeving is dit misschien wel een handige site: www.antenneregister.nl site is eigendom van de overheid. Kunt daar je postcode intypen en ziet meteen op de kaart de dichtsbijzijnde zendmasten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 12:44
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:11:
Voor de mensen die last hebben van slechte ontvangst en benieuwd zijn waar de dichtsbijzende (3G) mast in hun omgeving is dit misschien wel een handige site: www.antenneregister.nl site is eigendom van de overheid. Kunt daar je postcode intypen en ziet meteen op de kaart de dichtsbijzijnde zendmasten!
Het enige nadeel is dat je niet kan zien van welke provider de mast is. Je kan dus niet zien waar T-Mobile masten staan. Het kunnen net zo goed KPN of Vodafone masten zijn. In mijn woonplaats (Voorhout) staan twee UMTS masten, maar volgens de dekkingskaart van T-Mobile zou de 3G ontvangst alleen buiten OK moeten zijn. Dat klopt gedeeltelijk; soms werkt het buiten en soms niet. Binnen is het zelfs met GPRS net aan te doen.

Mijn verklaring:

De iPhone heeft gewoon iets minder goede ontvangst dan andere telefoons. Bij een provider die een sterk signaal levert (KPN/Vodafone) is dat geen probleem, want je houdt dan toch nog een beetje signaal over.

Bij T-Mobile is het netwerk niet zo goed als bij KPN/Vodafone. Bij de meeste telefoons is dat geen probleem, want die hebben goede ontvangst om dat op te vangen.

Het is de combinatie die ervoor zorgt dat de ontvangst voor veel mensen uiteindelijk slecht is. Oftewel; jammer voor ons dat T-Mobile het contract heeft gescoord.

Daarbij komt nog eens dat de dekkingskaart van T-Mobile niet accuraat is. Op mijn werk (Amsterdam) heb ik geen bruikbare 3G ontvangst, terwijl ik volgens de kaart binnen ontvangst moet hebben. Mijn iPhone werkt echter prima, want ik was laatst bij een vriend in Leidschendam en daar was mijn ontvangst zeer goed (alle streepjes vol).

Verder heb ik tot nu toe weinig te klagen. Ik kan prima werken met wifi thuis en met GPRS op mijn werk en zo af en toe 3G onderweg. Nog een paar weken wachten en dan is het Orange netwerk geïntegreerd en moet op veel plaatsen betere ontvangst zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door -Mous- op 20-08-2008 23:07 ]

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:44
Sinds ik bij T-Mobile zit (10-07-08) is het netwerk al paar keer uitgevallen.

Daarnaast zijn niet alle ontvangst problemen te wijten aan T-Mobile.. Ook de iPhone heeft gewoon een betere onvanger nodig.

Misschien dat een firmware update wonderen gaan verichten..

A Soldiers manual and a pair of boots.

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:06
Ik zit al een tijdje bij T-mobile, en ik heb eigenlijk zelden ergens last van gehad. De afgelopen week is het alleen wat minder, maar dat zal wel samenhangen met die berichten over storingen / netwerkupgrades / onderhoud / samengaan met orange... Mijn Sonyerricson had het er ook moeilijk mee (geen bereik), dus dat ligt niet specifiek aan de iPhone.

Ik denk dat ze bij T-mobile gewoon geschrokken zijn van een hele berg iPhone users die lekker met z'n allen 3G willen gebruiken. Dr waren in minder dan een maand 35000 van die dingen verkocht, en dan zal het wel hard gaan met de bandbreedte. En dat is erg vervelend, want iedereen met z'n glimmende nieuwe iPhone wil zoveel mogelijk internetten met dat ding (ik ook).

Ik heb geen last van het hele slechte bereik waar mensen hier blijkbaar last van hebben. Al met al heb ik een keer 's nachts (4u ongeveer) met "No service" in beeld gezeten, maar verder alles goed. Niet overal 3G (binnen niet, studentenflat), maar buiten gaat het eigenlijk altijd prima (utrecht en amersfoort) Mij hoor je niet klagen...

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:11:
en de juiste link:
http://www.antenneregister.nl/www/tpl/frameset.html (de l valt weg bij NL)
Hier eigenlijk nauwelijks problemen. Soms wel no service maar dan lijkt het eerder een half gecrashte iPhone te zijn.

Verwijderd

Is er niet een metaalsoort waar je de telefoon zou kunnen opleggen om het bereik van de antenne.
Te vergroten.
Misschien is er al wel een case waar een soort antenne versterker in zit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:54:
Is er niet een metaalsoort waar je de telefoon zou kunnen opleggen om het bereik van de antenne.
Te vergroten.
Misschien is er al wel een case waar een soort antenne versterker in zit?
Dat bestaat volgens mij niet, wel zijn er GSM booster kits beschikbaar:

bv: http://www.bluevisiontele...ory.php?lang=nl&cat_id=43

Maar om nou 1000 euro neer te leggen om een keer fatsoenlijk te bellen thuis lijkt me niet echt een optie.

Ze zijn meestal alleen geschikt voor een 1800 OF 900 netwerk, dual band signal boosters zijn nog duurder. Aangezien ik verhalen hoor dat ze met het overkopen van apparatuur en licenties ook maar zo over kunnen stappen op het 900 netwerk zou ik hier überhaupt nog even mee wachten. Kwam ze ook nog tegen voor 300 dollar. als het helpt zou ik het er nog wel voor over hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 10:34 ]

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

hier ook nog een linkje naar de T-mobile coverage tool: http://dekkingskaart.t-mobile.nl/coverage/
werkt niet met firefox en ie7, wel met safari 3.x

• To_Tall
DocB schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 00:07:
Ik denk dat ze bij T-mobile gewoon geschrokken zijn van een hele berg iPhone users die lekker met z'n allen 3G willen gebruiken. Dr waren in minder dan een maand 35000 van die dingen verkocht, en dan zal het wel hard gaan met de bandbreedte. En dat is erg vervelend, want iedereen met z'n glimmende nieuwe iPhone wil zoveel mogelijk internetten met dat ding (ik ook).
Daar had T-Mobile wel kunnen onderzoeken cq weten.
Zie maar hoeveel iPhones 1st Gen naar nederland en de rest van europa zijn vertrokken en ook aan de de diverse forums waar mensen laten weten dat ze wanneer beschikbaar een iPhone willen hebben.

Naief is het van T-Mobile.. geen goed huiswerk geleverd. Daarnaast hadden ze ook al kunnen opschieten met het inbrengen van de orange masten. nee eerst iPhone. dan de zenders infaseren.

Dat is de omgedraaide wereld. Ik kan het ook niet begrijpen dat de 3G door T-Mobile goed getest is. waarschijnlijk midden in een stad vlak bij een T-Mobile mast :+ maar niet in de buiten wijken waar de meeste mensen wonen.
airliner schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:26:
hier ook nog een linkje naar de T-mobile coverage tool: http://dekkingskaart.t-mobile.nl/coverage/
werkt niet met firefox en ie7, wel met safari 3.x
Die dekkings kaart zegt niets.
ook niet voor de overige telefoons.

[ Voor 12% gewijzigd door To_Tall op 21-08-2008 10:41 ]

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Het is echt heel vreemd ik heb zelf helemaal nergens last van. ik blijf dus voorlopig angstvallig nog lekker op mn 2.0 firm draaien.

ik woon trouwens in locatie rotterdam en heb ook binnen meeestal goed 3g bereik....

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:08

B2

wa' seggie?

In Apeldoorn heb ik wel een redelijke 3G ontvangst. Bij ons thuis in Apeldoorn-Zuid alleen in onze woonkamer 1streepje 3g ontvangst. Je ziet de iPhone zoeken naar 3G signaal (ontvangst wisselt dan van 1 naar 5 streepjes en weer terug. Uiteindelijk schakelt de iPhone dan vaak terug naar GPRS.) Ga ik naar boven naar de slaapkamers of zolderkamer verbeterd het 3G bereik tot volledig.

Op mijn werk in Apeldoorn West heb ik wisselend 3G ontvangst, GPRS is wel volledig.

Buiten heb je wel (bijna) volledige 3G ontvangst. Toch zou volgens T-mobile binnen ook geen probleem moeten zijn.... Heb wel het idee dat de ontvangst in een woonwijk tussen huizen in wel minder is. Bijvoorbeeld in onze achtertuin heb ik minder bereik.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik hoor van meerdere mensen dat zij problemen hebben met 3G ontvangst, van vol bereik naar niks. Echter allemaal zonder iPhone! Dus ik denk dat de problemen grotendeels te danken zijn aan het netwerk van T-mobile. Neemt niet weg dat er problemen zijn met de iPhone, alleen ik denk dat het een combinatie is van iPhone en T-mobile.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Blarretje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-10-2024
Zal Apple nu eindelijk met een officieele verklaring komen

Zie het volgende nieuws:

http://www.nu.nl/news/171...rekkig_bereik_iPhone.html

Verwijderd

Blarretje schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:27:
Zal Apple nu eindelijk met een officieele verklaring komen

Zie het volgende nieuws:

http://www.nu.nl/news/171...rekkig_bereik_iPhone.html
Misschien iets voor de NL gebruikers. Collectief een rechtszaak aanspannen. Kijken wat eruit komt. Zou zoiets werken hier?

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:38:
[...]

Misschien iets voor de NL gebruikers. Collectief een rechtszaak aanspannen. Kijken wat eruit komt. Zou zoiets werken hier?
Haha ja hoor, op grond van wat? Dat een product op somige fronten minder presteert dan sommige concurrenten? Dan kun je elke leverancier wel aanklagen.

Class action suits zijn een raar beest in de rechtspraak, en meestal lopen de advocaten bulkend van het geld weg terwijl de 'gedupeerden' een waardebon krijgen oid. Bovendien kennen we dit gelukkig niet in NL.

Zoef

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Wat betreft dat datagebruik, ben toch wel benieuwd hoeveel jullie er door weten te stoken op een dag.

I am the great Cornholio!

• B2

B2

wa' seggie?

MetaFrame schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:50:
Wat betreft dat datagebruik, ben toch wel benieuwd hoeveel jullie er door weten te stoken op een dag.
Sinds mn laaste keer volledig opladen (van dinsdag de 19de op woensdag de 20ste s' nachts) 82,1 MB ontvangen en 4,5mb verstuurd. Gebruik is 9 uur en 50 minuten, standby 1 dag en 6 uur.
Batterij is nu ongeveer nog 15%.

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Het dataverbruik hangt er denk ik wel van af wat je doet, als je alleen maar tweakers.net bezoekt, wat googlelt en je mail checkt niet veel, maar zodra je youtube er voor tovert gaat het ineens snel.

Wat mij opvalt is dat op bovenverdiepingen het signaal beter is dan op benedenverdiepingen. Over het algmeen heb ik weinige te klagen, behalve dat het wel irritant is dat als er weinig bereik is die om de minuut vermeld dat het netwerk is weggevallen, het zou gewoon onmerkbaar moeten terug schakelen, dan hadden mensen er ook minder oog voor dat het bereik niet optimaal is.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik gebruik geen dataverkeer aangezien ik alleen thuis fatsoenlijk bereik heb (GSM, geen 3G, want mijn iPhone-3G kan geen 3G denk ik). Thuis gebruik ik natuurlijk wifi.

/edit/
Ok ok, ik overdreef wat :P.
Ik heb inderdaad nauwelijks 3G gehad en way te veel no-service gezien. Op vakantie had ik GPRS dekking en gebruikte ik 180MB. Daar zit ik nu nog steeds aan :P

[ Voor 37% gewijzigd door kamerplant op 21-08-2008 14:59 ]

🌞🍃

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:31
MetaFrame schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:50:
Heb de iPhone nu 2 weken.

Verstuurd: 11,3MB
Ontvangen: 247MB

Denk dat het de 1e week hard gegaan is met het data verbruik, nu valt het wel mee.

• kamerplant
  • Niet online
Wat gaan jullie doen als na tijdje (maand of 2?) blijkt dat er niks verbeterd aan de GSM als 3G verbinding?

Zelf overweeg ik om alles op alles te laten zetten om mijn contract te laten ontbinden, maar aan de andere kant is de iPhone gewoon heel leuk speelgoed, maar als je er niet goed mee kan bellen is het wel vrij duur. Ik hoop op een donders goede update, maar de stilte van Apple als T-Mobile doen mij vrezen :{ Wat gaan jullie doen?

🌞🍃

• Hoedje
Datafeest schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:43:
Ik heb inderdaad nauwelijks 3G gehad en way te veel no-service gezien. Op vakantie had ik GPRS dekking en gebruikte ik 180MB. Daar zit ik nu nog steeds aan :P
Met GPRS? Respect :)
Datafeest schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:02:
Zelf overweeg ik om alles op alles te laten zetten om mijn contract te laten ontbinden, maar aan de andere kant is de iPhone gewoon heel leuk speelgoed, maar als je er niet goed mee kan bellen is het wel vrij duur. Ik hoop op een donders goede update, maar de stilte van Apple als T-Mobile doen mij vrezen :{ Wat gaan jullie doen?
Het hangt er natuurlijk sterk vanaf waar je woont. Ik heb geen problemen met GSM/GPRS dekking, sterker nog dat is beter dan bij m'n vorige telefoon. Bij mij is het probleem dat als je op de grens van 3G dekking zit, en bijv. gaat internetten dat niet lekker gaat. Er staat 1 streepje 3G op het scherm, maar Safari doet niets. Dan is het wachten (krijg je vaak no service, dan soms weer 3G, dan GPRS), en is handmatig overschakelen naar GPRS veel sneller. Daarnaast, kunnen andere 3G telefoons vaak dan nog wel gewoon verbinding maken.

Anyway, zo'n groot probleem is het ook niet. De voordelen van de iPhone wegen een stuk zwaarder en ik denk dat Apple dit linksom of rechtsom nog wel zal oplossen. Ik heb voorlopig m'n hoop gevestigd op de 2.1 update.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:38:
[...]

Apple aanklagen kun je sowieso wel vergeten, want je hebt juridisch gezien niets met Apple te maken. Je hebt een overeenkomst met T-Mobile, dus die kun je aanklagen. Wat er dan uit kan komen (als je geluk hebt) is dat je overeenkomst ontbonden wordt en dat je eventueel je abogeld + rente terugkrijgt en misschien een kleine schade/onkostenvergoeding.

Apple dwingen om de boel te fixen kan geen nederlander juridisch voor elkaar krijgen, want T-Mobile is in NL de enige iPhone-klant die Apple heeft.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• kamerplant
  • Niet online
Tsja als je net een iPhone hebt gekocht, op vakantie bent waarin je niet al te actief bezig bent en geen enkele andere vorm van internet toegang hebt... dan gaat het zelfs via GPRS nog hard :+

🌞🍃

• TlighT
  • Laatst online: 28-05 10:31
3G problemen in Tilburg centrum lijken eindelijk over (afkloppen :)). Tot aan een week ofzo geleden had ik daar altijd wel 4-5 streepjes met 3G, maar kreeg je maar 2 op de 10 keer ofzo een internet verbinding.

Bij mijn ouders in Sint Michielsgestel (even onder Den Bosch) heb ik alleen GPRS verbinding.

Verwijderd

Nou hier nog steeds no service, blijkbaar zit ik ergens op de rand en zakt iedereen nu onderuit bij t-mobile omdat het vanzelf wel goed komt met de orange mast in de buurt. Not. Geen orange mast te bekennen. Nou kan ik omdat ik direct begonnen ben met klagen mijn contract ontbinden als ze dit niet binnen een week oplossen. Dan rest me alleen nog de vraag, wat gebeurd er met de telefoon ? :)

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:35

Q

Au Contraire Mon Capitan!

ik merk dat 2.0.2 weldegelijk een verbetering is. Tot nu toe was het zo dat als ik met een trein de tunnel in reed, het daarna heel lang duurde voor dat ik uberhaupt weer ontvangst had. Zelfs al stond ik met de trein stil bij zaandam, waar perfecte dekking is, had ik voor de update geen ontvangst. Nu pakte de telefoon het signaal uit de tunnel vrij snel op.

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 19:00:
Nou hier nog steeds no service, blijkbaar zit ik ergens op de rand en zakt iedereen nu onderuit bij t-mobile omdat het vanzelf wel goed komt met de orange mast in de buurt. Not. Geen orange mast te bekennen. Nou kan ik omdat ik direct begonnen ben met klagen mijn contract ontbinden als ze dit niet binnen een week oplossen. Dan rest me alleen nog de vraag, wat gebeurd er met de telefoon ? :)
Die moet je uiteraard terug geven.

🌞🍃

Verwijderd

To_Tall schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:37:

Naief is het van T-Mobile.. geen goed huiswerk geleverd. Daarnaast hadden ze ook al kunnen opschieten met het inbrengen van de orange masten. nee eerst iPhone. dan de zenders infaseren.

Dat is de omgedraaide wereld. Ik kan het ook niet begrijpen dat de 3G door T-Mobile goed getest is. waarschijnlijk midden in een stad vlak bij een T-Mobile mast :+ maar niet in de buiten wijken waar de meeste mensen wonen.
Het is zeker niet naïef van T-Mobile. De deal met Orange is vorig jaar afgerond, door Deutsche Telekom, en in januari zijn ze begonnen met het implementeren van het Orange-netwerk. Het is geen migratie zoals dat met Telfort naar KPN gaande was.

Dat de iPhone, uiteindelijk door Deutsche Telekom op de Nederlandse markt wordt gebracht, is iets wat vrij recent is. T-Mobile Nederland heeft geen enkel gesprek zelf gevoerd, enkel bijgewoond. En helaas heeft Deutsche Telekom erg veel de vinger in de pap wat betreft T-Mobile Nederland.

Het lijkt wel of T-Mobile Nederland onder curatele staat van Deutsche Telekom en ze zelf niets groots, internationaals, kunnen, willen of mogen beslissen.

Verwijderd

Mensen, T-mobile en Orange en andere knaken operators staan bekend om hun zeer variabele dekking en beloftes (snelle uitbreiding) die ze NIET nakomen.
Dat is al jaren zo en de diverse klachten staan al jaren online.
De I-phone 3G was gewoon een mooi appraat om extra mensen naar T-mobile te lokken aangezien steeds meer mensen naar de andere providers verhuiste.
Het verhaal nu dat de Orange migratie niet zo lekker verloopt als verwacht en wellicht tot oktober zal duren is een mooi voorbeeld.

Dat in combo met wellicht een 'zwakke' plek in de I-phone kan bij sommige mensen zorgen voor vervelende resulaten mbt dekking en fatsoenlijke prestaties.

Verwijderd

Jullie moeten niet extreem klagen, ik heb hier net zo goed met mijn andere telefoons ook geen bereik met 3g en soms geeneens GSM. Dan heb ik wel: T-Mobile DE, o2.de, Vodafone DE, Vodafone NL, KPN NL, Orange NL (maar dat word nu dus T-Mob)

Ik woon gewoon in nederland.

Reclame hier onderaan GOT:
iPhone of Nokia N96?
N96: wél bereik (kpn), 5mp camera,
16 gb, gps, gratis Mobiel TV.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 22:19 ]

Verwijderd

Denk dat mensen juist wel mogen klagen, sterker nog dat is het DOEL van dit topic !
Zo lang je voor een dienst betaald mag je klagen zolang de dienst datgene doet wat er beloofd is, immers de betaling moet ook iedere maand netjes in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klagen helpt zeker wel, ik heb nou een paar keer de klantendienst gebeld over de netwerk problemen maar omdat niemand anders klaagt denken ze dat het aan mij ligt. Ondertussen zie ik mensen in het centrum gewoon naar bepaalde plekken lopen om te kijken of ze daar kunnen bellen. Op verjaardagen lopen mensen naar het raam om een smsje te sturen.

Maar ja, ze bellen er niet over naar de klantenservice dus niemand doet wat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 22:18:
Jullie moeten niet extreem klagen, ik heb hier net zo goed met mijn andere telefoons ook geen bereik met 3g en soms geeneens GSM. Dan heb ik wel: T-Mobile DE, o2.de, Vodafone DE, Vodafone NL, KPN NL, Orange NL (maar dat word nu dus T-Mob)

Ik woon gewoon in nederland.

Reclame hier onderaan GOT:
iPhone of Nokia N96?
N96: wél bereik (kpn), 5mp camera,
16 gb, gps, gratis Mobiel TV.
Mwah. Als ik meerdere malen zie dan een telefoontje van 10 euro veel beter in staat is te bellen dan een telefoon met een verzekeringswaarde van dik 1000 euro denk ik dat je toch wel het recht hebt om te klagen hoor :X

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Datafeest schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:28:
[...]

Mwah. Als ik meerdere malen zie dan een telefoontje van 10 euro veel beter in staat is te bellen dan een telefoon met een verzekeringswaarde van dik 1000 euro denk ik dat je toch wel het recht hebt om te klagen hoor :X
Als ik jouw problemen lees, dan denk ik dat je echt een slecht exemplaar te pakken hebt (of op een plek woont waar het netwerk van T-Mobile niet zo goed is). Het 2G bereik van de iPhone is namelijk (uit mijn ervaring) erg goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Datafeest schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:28:
[...]

Je punt is duidelijk, daarvoor hoef je niet de gesubsidieerde waarde van de ene telefoon met het ongesubidieerde, volstrekt uit de lucht gegrepen opgeblazen factuurbedrag van de andere te vergelijken ;)
Dat soort suffe vergelijking haalt de aandacht alleen maar weg van het punt dat je probeert te maken.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm, ik geloof dat het factuurbedrag bij TM tussen de 1200 en 1300 euro ligt...niet echt uit de lucht gegrepen.
Vergelijking is idd niet terecht.
Maar de achterligende gedachte wel...je mag van zo een duur apparaat zeker wel wat verwachten...toch van de zotte dat een iPhone 3G niet werkt met 3G...noem het dan een iPhone no 3G oid. We moeten in Nederland gewoon meer zeiken over dit soort dingen, zoveel mensen gaan het goedpraten in de zin van..ach ik gebruik 3g toch haast nooit...betaal je wel voor iedere maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 14:55:
ehm, ik geloof dat het factuurbedrag bij TM tussen de 1200 en 1300 euro ligt...niet echt uit de lucht gegrepen.
Jawel, uit de lucht gegrepen door T-Mobile ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in Amersfoort Zuid, binnenshuis overal Wi-Fi natuurlijk maar ook 3G, varieert van 1-2 streepjes beneden tot 4-5 streepjes op zolder. En ik heb vrijwel nergens last van in de rest van NL. Niet met bellen, en in de trein van Amersfoort naar Tilburg kan ik zowat constant op internet blijven. Natuurlijk heb ik wel eens geen netwerk, maar dit heb ik met mijn ouwe D900 ook vaak genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 14:55:
Als je even kijkt naar de prijzen die men in diverse landen vraagt voor de diverse iPhone 3G modellen zonder simlock dan kom je op de helft van die bedragen uit. Belgie hanteert 525 en 615 EUR voor de 8 en 16 GB iPhone 3G, andere landen hangen ook rond die prijzen. Het lijkt mij gigantisch debiel als je de klant even de rest van de bedragen gaat lopen sponsoren want daarmee teken je je faillissement. Beetje logisch dingen lopen beredeneren leert dat T-Mobile hier dus de cijfers uit haar duimen zit te zuigen en de boel loopt te flessen. Met kortingen en uitverkoop doen praktische alle winkels overigens exact hetzelfde want mensen denken daardoor ten onrechte dat ze korting krijgen en gaan omdat ze denken korting te krijgen meer kopen. Een hele makkelijke manier om je verkoop op te peppen.

Wat betreft verbinding kan ik merken dat ik van de diverse GSM masten hier wegloop als ik in de keuken zit. De keuken zit het verste weg van de masten en de huiskamer het dichtste bij. Ontvangst in de keuken is minder dan in de huiskamer maar ik merk er qua gesprekskwaliteit e.d. niets van. Omdat ik thuis wifi heb werk ik daar altijd op dus hoe 3G qua dataverkeer dan gaat heb ik niet zitten testen. Zolang heb ik de iPhone ook nog niet dus ik ga nog even een weekje aan het testen wat de ontvangst zoal is en of dingen nog lekker werken met die ontvangst.

Overigens doet me dit wel denken aan school. De kans dat je daar in het gebouw ontvangst had was 0,0 totdat je tegen het raam aangedrukt ging zitten want dan had je wel 1 en misschien wel 2 streepjes en kon je bellen! Grappige was dat Orange en T-Mobile mensen hier geen last van hadden, die konden wel gewoon door het hele gebouw bellen. Radiosignalen doen rare dingen wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een iPhone 3G uit Italie gehaald en gebruik die met een abo van Vodafone (telefoon uit Italie is gewoon simlockvrij :) ). Ik heb tot nu toe nog nooit last gehad van slecht netwerk.

Gisteren was ik bij een vriend die bij T-mobile zit en hij wil ook graag een iPhone gaan aanschaffen. Als test hebben we even zijn sim van T-mobile in mijn simlockvrije telefoon geschoven. En... helemaal geen ontvangst (terwijl we zelfs buiten zaten!). Met Vodafone had ik op dezelfde plek wel prima ontvangst.

Ik denk dat de iPhone wellicht een iets sterker signaal nodig heeft dan andere telefoons om goed te functioneren. Vervelend is dat T-Mobile in Nederland nou net de meest matige netwerkdekking heeft... Kortom: bij T-Mobile lijkt de dekking in Nederland op veel plekken net te weinig voor de iPhone. Mooi slecht van T-Mobile! :(

Ik weet zeker dat ze dit van tevoren gewoon uitgebreid hebben getest (zulke dingen testen Telco's altijd!) en dus hebben ze gewoon bewust het risico van veel ontevreden klanten genomen om extra abo's te slijten met die nieuwe gadget. :X

Hoe meer ik er over denk, hoe meer ik het iets ga vinden voor Kassa of een rechter. Wil niemand van jullie daar eens werk van maken? Het is toch niet normaal hoeveel mensen hier problemen mee hebben? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het blijft toch een mysterieus verhaal allemaal. Neem bijv. deze test:
Lesson 2: Bars mean less than we'd all like. Cell phone signals are measured in decibels as negative numbers, with lower numbers being better. A -80db signal is very good, -70 is super-excellent and rare unless you're standing beside the tower. Anything over -110 borders on no reception. Decibels are the only true way to compare reception on phones, but phones don't display this info; instead they show bars. It's up the manufacturer to equate bars to signal level in -db, and they all do it differently. Nokia shows more bars relative to a given signal than do Apple or LG for example. There are utilities, sometimes pre-installed on the phone (field test) but hidden, or available for download for smartphones like Nokia S60. We compared the iPhone 3G and Nokia N95-3 US 3G edition (a phone with excellent reception and voice quality) side-by-side in a 3G coverage area and here's what we found:

* Indoors: Nokia N95 shows nearly full bars on 3G. iPhone shows 2 bars. As measured in -db, the Nokia was pulling -94 to -101db (those bars aren't very accurate!). iPhone shows 2 bars and was pulling -95 to -101db.
* Outdoors Nokia N95 shows full bars, iPhone shows 1 bar short of full bars. Nokia signal -85 to -91db. iPhone: -81 to -88db.
* Though Nokia phones are much more optimistic in terms of bars shown, the actual signal measured in -db is nearly identical between the 2 phones. Apple might want to increase the bars shown relative to -db so folks don't feel like their phone is weak on RF.

Further comparison to the LG Vu (also 3G phone): The Vu is many things, but it's no RF demon. In the same location for indoors tests (not running a field test) it does worse that the iPhone and Nokia. It shows the same bars as the iPhone, but hold it in your hand and it drops to EDGE. If it rains, it drops to EDGE. Voice quality suffers when 3G is at 1-2 bars. In comparison, the iPhone has yet to drop to EDGE/drop a call/have poor voice quality.
Daar blijkt uit dat het 3G bereik van de iPhone minstens even goed is als de Nokia N95 (die het gewoon prima doet). Het punt is alleen dat de iPhone heel behoudend is met de streepjes. Dat verklaart wel waarom 3G met 1 streepje meestal vloeiend internet geeft, maar soms ook zorgt voor langzame overschakelen naar GPRS.

[ Voor 12% gewijzigd door Hoedje op 24-08-2008 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:36
Ik heb zelf ook een Iphone 3G met behoorlijk slecht 3g bereik. Echter ik merk ook het volgende, als ik in de trein of auto zit en zodra ik iets van 50/60 ga werkt internet niet meer terwijl ik meestal nog wel een aantal streepjes zie. Hebben meer mensen hier last van?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Hoedje schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 21:40:
Het blijft toch een mysterieus verhaal allemaal. Neem bijv. deze test:

[...]

Daar blijkt uit dat het 3G bereik van de iPhone minstens even goed is als de Nokia N95 (die het gewoon prima doet). Het punt is alleen dat de iPhone heel behoudend is met de streepjes. Dat verklaart wel waarom 3G met 1 streepje meestal vloeiend internet geeft, maar soms ook zorgt voor langzame overschakelen naar GPRS.
Dat is wel interessant op zich. Maar.. eigenlijk betekend dat: Ja, de iPhone sucked wat betreft bereik. Maar wees gerust, de concurrentie sucked ook :P
(Ja ik was vanavond ergens en had de hele avond No-Service in beeld :P)

Ik vind het zelf overigens heel opvallend dat het enorm varieert qua aantal strepen. Waar ik vanavond dus was: Van 3 strepen, dan 1, 2, en dan een tijd No-Service. Thuis ook: 5 strepen zie ik best vaak, maar als ik enkele meters verplaats komt er soms keihard "No-service" te staan :S

Ik vind het een vreemde zaak.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 21:30:
Hoe meer ik er over denk, hoe meer ik het iets ga vinden voor Kassa of een rechter. Wil niemand van jullie daar eens werk van maken? Het is toch niet normaal hoeveel mensen hier problemen mee hebben? :(
I'm in. Als mijn probleem niet wordt gefixt wil ik mijn contract laten ontbinden. Ik heb het verzoek al ingediend. Als dat wordt geweigerd wil ik wel serieus onderzoeken wat ik juridisch gezien kan. Ik heb weinig zin in veel gedoe met grote risico's, ik hoop dat zoiets ook via een kantonrechter kan ofzo. Dat heeft een lage drempel.
De staatsomroep hoef ik er niet perse bij te halen. Laat ze het probleem lekker zelf fixen en anders graag geld terug.

[ Voor 8% gewijzigd door kamerplant op 25-08-2008 01:13 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

FAD schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 21:48:
Ik heb zelf ook een Iphone 3G met behoorlijk slecht 3g bereik. Echter ik merk ook het volgende, als ik in de trein of auto zit en zodra ik iets van 50/60 ga werkt internet niet meer terwijl ik meestal nog wel een aantal streepjes zie. Hebben meer mensen hier last van?
reizen en 3G is gewoon een slechte combo. Daarvoor is het echt wachten op volgende generaties netwerken. Tot dan werkt dat slecht. (oftewel: ik herken het probleem en heb er soms ook last van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens een testbedrijf is er niks mis met de iPhone zelf, dus dan vrees ik dat t-mobile zit te ^%$#@!

link :
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=444&a=440573

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2008 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Datafeest schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 01:11:
[...]

I'm in. Als mijn probleem niet wordt gefixt wil ik mijn contract laten ontbinden. Ik heb het verzoek al ingediend. Als dat wordt geweigerd wil ik wel serieus onderzoeken wat ik juridisch gezien kan. Ik heb weinig zin in veel gedoe met grote risico's, ik hoop dat zoiets ook via een kantonrechter kan ofzo. Dat heeft een lage drempel.
De staatsomroep hoef ik er niet perse bij te halen. Laat ze het probleem lekker zelf fixen en anders graag geld terug.
Ik moet eerlijk bekennen dat mij hoop gevestigd is op versie 2.1. Wanneer dat idd niet het geval is, dan zit ik er ook sterk over te denken om dan alsnog een Touch Pro aan te schaffen (zoals ik eerder al wilde).

Tjielp... een vogel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je moet proberen een iPhone op de kop te tikken ZONDER T-Mobile (import van een simlockvrije telefoon) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul123
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 16:50
Op deze site staat hoe je de ingebouwde Field Test tool van de iPhone kunt activeren:

http://www.wirelessinfo.c...phone-field-test-mode.htm

Dan krijg je een hoop menu's met allerlei meetwaarden van de UMTS en GSM netwerken, maar wat het meest interessante is is dat je in plaats van de weinig informatieve streepjes voor de ontvangst de waarde in dB te zien krijgt (negatieve waarden, waarbij dichter bij nul betere ontvangst betekent)

Bij mij thuis heb ik perfecte 2G ontvangst, constant rond de -70 dB. Als de iPhone op 3G overschakelt ziet het er een stuk slechter uit, waarden tussen de -95 en -105 dB (waarbij -110 volgens een eerder genoemde test in dit topic dus blijkbaar "randje geen ontvangst" is).

Nog steeds is de data transfer rate via de slechte 3G verbinding veel hoger dan via de goede 2G verbinding, dus ik zou willen dat de iPhone niet zo snel zou overschakelen... maar blijkbaar wordt daar in versie 2.1 iets aan gedaan.

Het probleem lijkt me echt een combinatie van een niet al te sterk UMTS netwerk van T-Mobile op veel locaties en het daarmee niet goed om kunnen gaan van de iPhone. Hopelijk kan aan beide kanten iets verbeterd worden :)

(het lijkt er trouwens op dat de waarde in dB ipv de streepjes iets is van een recente iPhone software versie. Op de screen shots op bovengenoemde site is dit niet te zien en kun je de waarde alleen in een menu uitlezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

paul123 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 14:23:
Op deze site staat hoe je de ingebouwde Field Test tool van de iPhone kunt activeren:

http://www.wirelessinfo.c...phone-field-test-mode.htm

Dan krijg je een hoop menu's met allerlei meetwaarden van de UMTS en GSM netwerken, maar wat het meest interessante is is dat je in plaats van de weinig informatieve streepjes voor de ontvangst de waarde in dB te zien krijgt (negatieve waarden, waarbij dichter bij nul betere ontvangst betekent)

Bij mij thuis heb ik perfecte 2G ontvangst, constant rond de -70 dB. Als de iPhone op 3G overschakelt ziet het er een stuk slechter uit, waarden tussen de -95 en -105 dB (waarbij -110 volgens een eerder genoemde test in dit topic dus blijkbaar "randje geen ontvangst" is).

Nog steeds is de data transfer rate via de slechte 3G verbinding veel hoger dan via de goede 2G verbinding, dus ik zou willen dat de iPhone niet zo snel zou overschakelen... maar blijkbaar wordt daar in versie 2.1 iets aan gedaan.

Het probleem lijkt me echt een combinatie van een niet al te sterk UMTS netwerk van T-Mobile op veel locaties en het daarmee niet goed om kunnen gaan van de iPhone. Hopelijk kan aan beide kanten iets verbeterd worden :)

(het lijkt er trouwens op dat de waarde in dB ipv de streepjes iets is van een recente iPhone software versie. Op de screen shots op bovengenoemde site is dit niet te zien en kun je de waarde alleen in een menu uitlezen).
Hoe en waar zie je precies het aantal dB? De code om in de field test mode te komen is overigens *3001#12345#*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul123
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 16:50
B2 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 14:37:
[...]

Hoe en waar zie je precies het aantal dB? De code om in de field test mode te komen is overigens *3001#12345#*
Bij mij staat het in plaats van de streepjes bovenin. Maar dit is misschien iets van versie 2.0.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

paul123 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 14:42:
[...]

Bij mij staat het in plaats van de streepjes bovenin. Maar dit is misschien iets van versie 2.0.2?
Inderdaad ik zie het nu ook staan. Zit hier op -97dB, wat in streepjes weergegeven wordt als twee streepjes. Met 2G overigens niet veel anders (-87). Het gebouw waar ik in zit lijkt de boosdoener te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Zpottr schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 15:51:
[...]

Jawel, uit de lucht gegrepen door T-Mobile ;)
Maakt niet uit...

Als jij mijn iPhone kapot maakt. en jij bent daarvoor niet verzekerd. krijg ik 1300 Euro van jou om een nieuwe te halen bij T-Mobile..

Daarnaast bij Proassist ben ik voor + 1000 euro verzekerd ;) Dat is nou het nadeel van monopolie je kan het zo duur maken als je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

En toch snap ik het niet.

Voor de 2.0.2 upgrade had ik in huis bij het raam vrijwel geen ontvangst (telefoon/GPRS). Nu heb ik vrijwel volle ontvangst in huis.

Switchen tussen 3g masten en 3g>GPRS en vice versa gaat nu ook snel.

Maar misschien zit dit bij mij tussen de oren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Q schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 22:09:
En toch snap ik het niet.

Voor de 2.0.2 upgrade had ik in huis bij het raam vrijwel geen ontvangst (telefoon/GPRS). Nu heb ik vrijwel volle ontvangst in huis.

Switchen tussen 3g masten en 3g>GPRS en vice versa gaat nu ook snel.

Maar misschien zit dit bij mij tussen de oren?
Dat denk ik niet :) Zoals, het filmpje in de TS ook al laat zien, er zijn gewoon verschillen tussen iPhones. Het probleem is alleen dat het niet duidelijk is of het aan hardware, software of het netwerk ligt. Waarschijnlijk is het combinatie van factoren en verschillende problemen.

Daar komt nog eens bij dat een hoop mensen gewoon streepjes vergelijken, dat doet de FP zelfs in de review. De iPhone geeft weinig streepjes. Dat geeft dus een ook een verkeerd (negatief) beeld, bij bijv. een vergelijking met de Nokia N95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:13

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Meer mensen last van geen bereik in de regio's Den Haag en Rotterdam? Heb het trouwens alleen met m'n 3G, mijn Nokia heeft wel bereik.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn inmiddels toch routers/modems met een extra functie van "gsm-mast" voor thuis? Als t-mobile die nou eens goedkoop/gratis gaat aanbieden aan mensen met een onvangstprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:23:
Er zijn inmiddels toch routers/modems met een extra functie van "gsm-mast" voor thuis? Als t-mobile die nou eens goedkoop/gratis gaat aanbieden aan mensen met een onvangstprobleem.
Right. Dan zou T-Mobile 'bekennen' dat hun binnenhuisdekking niet goed/voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

En die dingen zijn volgens mij ook nog eens verboden.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xilantof schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:24:
Meer mensen last van geen bereik in de regio's Den Haag en Rotterdam? Heb het trouwens alleen met m'n 3G, mijn Nokia heeft wel bereik.
Regio Den Haag zit ik; sinds vanmorgen geen GPRS/3G signaal meer met de 3G. Wel perfect telefoonsignaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Gisteravond een reactie naar Tros Radar gestuurd v.w.b. de 3G ontvangst met T-mobile. Vandaag werd ik gebeld door Radar met de vraag wat mijn ervaringen met de iPhone zijn. Heb het e.e.a. nog een keer uitgelegd. Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen.

Naar mijn verwachting zal het probleem ook heus al wel in behandeling bij Apple zijn, maar het lijkt me handig dat een club zoals Radar het wel bij T-mobile aan kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
heeft iemand al een reactie van T-mobile gekregen voordat iedereen uberhaupt bij van alles en nog wat loopt te klagen? Ik heb nu deze week al twee keer mijn probleem proberen door te geven maar kom er niet echt doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
FAD schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:30:
heeft iemand al een reactie van T-mobile gekregen voordat iedereen uberhaupt bij van alles en nog wat loopt te klagen? Ik heb nu deze week al twee keer mijn probleem proberen door te geven maar kom er niet echt doorheen.
Vreemd, ik kom er altijd vrij rap doorheen. In het begin zei de medewerker dat het normaal is dat 3G enkel in de randstad goed werkt. Bij een andere medewerker, waarbij ik klaagde over het GSM bereik werd gezegd dat het mogelijk aan de telefoon ligt en dat ik mijn iPhone ter reparatie zou kunnen aanbieden. Dat leek me geen goed idee.
Een week later deed ik het verzoek het contract te laten ontbinden. Dat zou volgens de medewerker een mogelijkheid zijn. Over 20 dagen zou ik worden teruggebeld hierover, want zij kon dit niet zelf doen.

20 dagen, kun je nagaan hoe druk ze het hebben met deze klachten >:)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Vandaag weer wat leuks gemerkt: overdag prima ontvangst maar rond spitsuur en nadien is dat minder. Kennelijk is de mast dan wat meer belast omdat iedereen van werk thuis komt. Volgens mij is dat een bekend probleem voor de wijk waar ik woon, KPN had hetzelfde probleem namelijk. Desalniettemin is de ontvangst wel van een dermate niveau dat hij gewoon goed is.

Zijn ze in de USA trouwens ook verdomde goed in: masten voor CDMA/EVDO en GSM/UMTS overloaden waardoor dingen als wegvallende verbinding en geen verbinding vrij normaal zijn. Zeg maar de situatie die wij in Nederland tijdens Oud en Nieuw beleven maar dan het hele jaar door :X

[ Voor 28% gewijzigd door ppl op 26-08-2008 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
ppl schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:49:
Vandaag weer wat leuks gemerkt: overdag prima ontvangst maar rond spitsuur en nadien is dat minder. Kennelijk is de mast dan wat meer belast omdat iedereen van werk thuis komt. Volgens mij is dat een bekend probleem voor de wijk waar ik woon, KPN had hetzelfde probleem namelijk. Desalniettemin is de ontvangst wel van een dermate niveau dat hij gewoon goed is.

Zijn ze in de USA trouwens ook verdomde goed in: masten voor CDMA/EVDO en GSM/UMTS overloaden waardoor dingen als wegvallende verbinding en geen verbinding vrij normaal zijn. Zeg maar de situatie die wij in Nederland tijdens Oud en Nieuw beleven maar dan het hele jaar door :X
Dat je niet kanbellen betekent dat het netwerk overbelast is. de provider kan niet meer verbindingen aan. heel nederland is aan het bellen. maar je bereik is nog goed ;)

Dat je verbinding wegvalt licht ergens anders aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B2 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:58:
[...]

Gisteravond een reactie naar Tros Radar gestuurd v.w.b. de 3G ontvangst met T-mobile. Vandaag werd ik gebeld door Radar met de vraag wat mijn ervaringen met de iPhone zijn. Heb het e.e.a. nog een keer uitgelegd. Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen.

Naar mijn verwachting zal het probleem ook heus al wel in behandeling bij Apple zijn, maar het lijkt me handig dat een club zoals Radar het wel bij T-mobile aan kaart.
Ik heb eergisteren het formulier op de website van Tros Radar over de iPhone 3G ingevuld. (http://www.trosradar.nl/index.php?id=576) Ben hier vandaag over teruggebeld door een medewerker van het programma. Heb mijn ervaringen met hem doorgenomen en uiteindelijk vroeg hij mij of ik bereid ben om in de uitzending te komen om over de problemen verhaal te doen. Het is meteen de eerste uitzending van het seizoen en wordt live uitgezonden a.s. maandag 1 september om 20:30. Heb tegen de medewerker gezegd dat ik er nog even over na moest denken omdat ik dan ook moet werken en ik altijd als er een camera voor m'n neus staat ik volledig dichtklap en niet meer weet te vertellen wat ik wil vertellen :+ Zoals gezegd, ik ben er dus nog niet mee akkoord gegaan, maar de mogelijkheid is er dat ik naar die uitzending toe ga. Nu is mijn vraag aan jullie of er nog meer tweakers zijn die het formulier hebben ingevuld en ook zijn teruggebeld? Als ik besluit het toch te gaan doen wil ik natuurlijk wel goed voorbereid zijn, misschien dat jullie je ervaringen hier kunnen posten en ik daar eventueel gebruik van kan maken als ik daadwerkelijk op de uitnodiging inga. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag zijn naar 6 dagen de rest van de diensten aan gezet.
Zoals, viocmail enz.

Daar voor deed alleen de telefoon het en het internet.
Waarbij de ontvangst redelijk waren. Nu alles in werking is gezet, is het gebeurt
Met de ontvangst, laat staan internet 3G.

En dat terwijl hij het best aardig deed.
Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Servor schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:12:
[...]

Dus? Lijkt me ook een zeer terechte klacht mbt een product dat de aanduiding '3G' zelfs in zijn naam heeft! Dat eindeloze gerelativeer ook altijd... Zowel Apple (technisch) als T-Mobile (netwerkinfra, administratief) hebben hun zaakjes niet op orde deze keer, klaar. En dat er talloze Nokia's en Samsungs met startproblemen zijn geweest zal allemaal wel, maar daar koop ik GEEN Apple product voor. Mijn MacBook en iMac zijn geweldige ervaringen geweest: stekker erin en werken, klaar. Dát is waar Apple voor staat, of zou moeten staan. Die hele ervaring doet men teniet met de iPhone 3G introductie (over de 2G ben ik wel positief overigens).
Ware het niet dat alle daadwerkelijke labtests die men gedaan heeft uitwijst dat de Nokia N95 en de iPhone 3G toch echt bar weinig tot geen verschil hebben wat 3G ontvangst betreft. Daarnaast is het een publiek geheim dat Nokia altijd de ontvangst onjuist aangeeft. Bij 2 streepjes is het vaak zo dat je eigenlijk helemaal geen bereik meer hebt. Ze zijn dus veel te scheutig wat weergave betreft. De iPhone 3G is daarentegen weer een tikkeltje te conservatief waardoor er heel veel onterechte klachten van gebruikers zijn dat hun ontvangst brak is omdat de iPhone een x aantal streepjes aangeeft. Simpelweg gezegd heeft Apple technisch gezien de zaakjes dus prima op orde wat zelfs een T-Mobile zelf al heeft toegegeven.

De telefoon heeft een bepaald ontvangst/zendvermogen die in -dB wordt uitgedrukt. Dit is natuurlijk niet iets wat je aan users kunt voorschotelen want getalletjes zijn complex, niemand die ze snapt. Streepjes daarentegen wel en ze laten zich ook erg mooi marketen: hoe meer streepjes des te beter bereik des te beter je kunt bellen/internetten/etc. Dan begint er echter het vraagstuk: hoeveel -dB is een streepje waard? Wanneer geef je dus hoeveel streepjes? Dat is een vraag die helaas niet gestandaardiseerd is in de industrie, hij is vrij interpreteerbaar met alle gevolgen van dien. Zo lijkt het dat de ene telefoon superontvangst heeft en de ander totaal niet terwijl het eigenlijk niets uitmaakt of juist andersom is. Die streepjes zijn verder prima qua weergave maar de industrie zou dan op z'n minst eens moeten standaardiseren zodat duidelijk is hoeveel -dB 1 streepje is, hoeveel -dB 2 streepjes is, etc.

Buiten dat hebben we het hier over uiterst onbetrouwbare signalen. Draadloze signalen zijn namelijk uitermate gevoelig voor storing maar ook voor blokkades in de vorm van metaal en beton. Daarnaast is het in bijv. de USA de normaalste zaak van de wereld dat masten overbeladen zijn waardoor de situatie die wij in Nederland kennen rond Oud en Nieuw daar eigenlijk gemeengoed is (en dat geldt zowel voor hun CDMA/EVDO als dat UMTS gebeuren; op treocentral.com zijn hierover al diverse discussies gehouden, ook over welk netwerk beter zou zijn: lees en huiver zou ik zeggen).
M.a.w. de kans dat het aan het netwerk ligt is fors groter. Zeiken op Apple over de iPhone 3G is alleen zinnig om Apple te bewegen de iPhone 3G via andere telco's beschikbaar te maken. Zeiken over je ontvangst is iets wat alleen zinnig is om dat bij de telco in kwestie te doen (T-Mobile dus). Zeker niet als zelfs het Agentschap Telecom bekend maakt dat T-Mobile van de 3 grote telco's het slechtste netwerk heeft die niet landelijk dekkend is. Niet zo raar dat mensen dan met slechte ontvangst te kampen krijgen...

Is het relativeren? Absoluut niet, het is domweg de feiten op een rij zetten en eens die grijze massa gebruiken voor de verandering. Overigens vind ik het krankjorum om te verklaren dat omdat er Apple op staat (of wat voor naam dan ook) het dan ook allemaal meer dan perfect moet zijn in vergelijking tot andere fabrikanten. Men begint zo onderhand onmogelijke dingen te verwachten van diverse fabrikanten. Klant mag dan wel koning zijn maar in deze mag de klant die positie eerst eens gaan verdienen door o.a. zijn huiswerk te doen alvorens te gaan lopen jammeren. Buiten dat blijft het een device die door mensen handen wordt gemaakt. Ongeacht de naam die er op dat apparaatje wordt geplakt, gegraveerd, etc. kan het dus gewoon zijn dat er iets niet lekker gaat. Perfectie bestaat immers niet, ook iets wat de klant zou moeten leren voordat het zich als koning zou mogen bestempelen.

En eigenlijk zou dit ook allemaal in het mooie iPhone 3G ontvangst problemen topic thuis horen maar goed :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@PPL: eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

@ PPL: _/-\o_

Ik heb ook mijn iPhone eens getest, aangezien ik nog geen problemen ondervonden heb met mijn Vodafone abo (die tijdelijk non-actief is omdat ik nummerbehoud wilde, vandaar dat mijn KPN kaart er nu in zit). Ik moet zeggen dat ik in een afgelegen gebied woon, waar we pas sinds enkele jaren kabelinternet en adsl hebben, dus 3G had ik hier helemaal al niet verwacht! Omdat plaatjes meer zeggen dat 1000 woorden:

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_0001.png

Ligt het aan de iPhone? Ik denk het niet... Volgens de HSDPA dekkingskaarten zou ik buiten 3G van T-Mobile moeten hebben, wat me totaal niet lukt. Vodafone geeft gewoon aan dekking te hebben, en maken dat dan ook waar.

Overigens valt het me op dat KPN bijna nergens 3G aanbied? Ik zie het maar zeer af en toe opduiken hier (terwijl het toch het beste netwerk is, ik verkoop het 't meest (ik sta zelf in een winkel) en heb er het minst klachten over).

[ Voor 21% gewijzigd door Nik op 26-08-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
PPL, niet om je verhaal te ontkrachten. Ik kan me er grotendeels in vinden. Maar het onderzoek wat je noemt van de Agentschap Telecom laat maar hele kleine verschillen zien. Het UMTS netwerk van T-Mobile is wel degelijk landelijk dekkend (meer dan 98% dekking). Helaas zijn niet alle resultaten naar buiten gebracht.

Maar er is voor het onderzoek op 300 verschillende plaatsen getest door heel Nederland. KPN en Vodafone hadden allebei 100% UMTS dekking, terwijl T-Mobile daar > 98 procent haalde (het zal geen 100% zijn, maar het precieze cijfer is nooit naar buiten gebracht. Bij doorvoersnelheid is het verschil ook iets van 2%. Overigens had Orange volgens dat onderzoek ook een landelijk dekkend netwerk, dus meer dan 98% dekking. Dan zou het samenvoegen nog aardig wat moeten kunnen opleveren.

Zie voor meer details:
nieuws: Telfort door toezichthouder op vingers getikt & nieuws: Vodafone geeft toe dat umts-netwerk KPN beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nik schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:51:*knip*

[afbeelding]

Ligt het aan de iPhone? Ik denk het niet... Volgens de HSDPA dekkingskaarten zou ik buiten 3G van T-Mobile moeten hebben, wat me totaal niet lukt. Vodafone geeft gewoon aan dekking te hebben, en maken dat dan ook waar.

Overigens valt het me op dat KPN bijna nergens 3G aanbied? Ik zie het maar zeer af en toe opduiken hier (terwijl het toch het beste netwerk is, ik verkoop het 't meest (ik sta zelf in een winkel) en heb er het minst klachten over).
Ik krijg hier (Leeuwarden, binnenshuis) in ieder geval meerdere netwerken waaronder KPN 3G.

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/24232/Dump/3g_networks.jpg

Je kunt de signaalsterkte overigens beter bekijken via een zogenaamde 'Field test'. Dat doe je door te 'bellen' naar *3001#12345#*. Zoals ik het heb begrepen is -70 het maximaal haalbare en bij de -110 zou je de verbinding kwijt zijn. (Stond ergens op iphoneclub.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt een beetje een topic over de negatieve ervaringen van de iPhone, die eigenlijk thuishoren in een ander topic.

Wat mij betreft weet je van te voren dat T-Mobile niet de nummer 1 provider (qua netwerkdekking) van Nederland is, al zijn ze mijn inziens beter dan een ander niet nader te noemen kleurtje.

Dit soort dingen weet je veelal voor aanschaf van een iPhone. Of het nu aan de iPhone ligt of aan het netwerk, het zou opgelost moeten worden. We weten inmiddels dat T-Mobile bezig is zijn netwerk te verbeteren en dat Apple bezig is met firmware-updates.

Laten we dus afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

T-Mobile kan wel meer vertellen. Ik woon net buiten de Veluwe, en mooi geen 3G bereik hier. Volgens hun eigen website heb je buiten wel 3G bereik, maar hoe ze dat willen realiseren is me een raadsel, omdat er hier gewoon geen 3G masten staan. Pas bij de snelweg krijg ik een 3G mast van T-mobile te pakken. Dit overigens met een Nokia E51, maar wel bij T-mobile met een 3G abonnement.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Als ik die verhalen over die -db's en streepjes zo lees is de oplossing aan Apples kant volgens mij heel simpel: pas de db's-to-streepjes-conversie ietsje aan zodat hij meer streepjes geeft. De db's zijn blijkbaar al in orde aldus die zweedse test, dus dan is iedereen tevreden :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Als ik hier handmatig ga zoeken vind ie wel tmobile 3g alleen
schakel ie niet over naar 3g netwerk.

Als ik hem zelf selecteer doet 3g het voor heel even. Snap er niets meer van.

Update:
Heb net die fieldtest gedaan en er stond -117 en daarna -113. En weg 3g. Volgens de dekkingskaart moet ik het zelfs binnen kunnen ontvangen.

[ Voor 29% gewijzigd door MichaelK1985 op 27-08-2008 01:53 ]

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Digistorm schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:08:
T-Mobile kan wel meer vertellen. Ik woon net buiten de Veluwe, en mooi geen 3G bereik hier. Volgens hun eigen website heb je buiten wel 3G bereik, maar hoe ze dat willen realiseren is me een raadsel, omdat er hier gewoon geen 3G masten staan. Pas bij de snelweg krijg ik een 3G mast van T-mobile te pakken. Dit overigens met een Nokia E51, maar wel bij T-mobile met een 3G abonnement.
We wonen vlak bij elkaar, ik in Elburg :p. Is de GSM dekking in de buurt van waar jij komt wel een beetje OK dan? Kun jij bijvoorbeeld in de stad van Elburg een beetje fatsoenlijk bellen?

[ Voor 6% gewijzigd door kamerplant op 27-08-2008 02:11 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Bellen is met mijn huidige telefoon geen probleem. Ik heb in het verleden wel meegemaakt dat in Elburg de verbinding binnenshuis gewoon wegviel, maar dat heb ik de laatste maanden niet meer zien gebeuren. Nu heb ik het 3G niet keihard nodig, maar een vriend van me met een iPhone komt er wel slecht vanaf in deze buurt :X

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:30
Ik zit hier met vol bereik op -65. Dus de aangegeven range van -70 tot -110 lijkt niet helemaal te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Ik krijg dus dit te zien terwijl ik op GPRS blijf hangen :S:S:S

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2uo3plu.jpg

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Op deze site staat waar het bereik zich moet verbeteren als T-Mobile en Orange hun netwerken gaan samenvoegen.
http://iphoneweblog.blogs...ile-nu-en-binnenkort.html

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Nik schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:51:
Ik heb op kantoor wel eens iemand moeten helpen met zo'n UMTS/HSDPA kaart van de KPN. HSDPA was er wel maar vrij slecht ontvangst en soms was het ook gewoon weg waardoor het omschakelde naar UMTS (dat er dan wel gelukkig altijd was). Qua bedrijf zitten we in een gewone woonwijk in een gewone stad waar je verder prima dekking hebt met telefonie (zowel gsm als UMTS bij diverse telco's).
Hoedje schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:04:
PPL, niet om je verhaal te ontkrachten. Ik kan me er grotendeels in vinden. Maar het onderzoek wat je noemt van de Agentschap Telecom laat maar hele kleine verschillen zien. Het UMTS netwerk van T-Mobile is wel degelijk landelijk dekkend (meer dan 98% dekking). Helaas zijn niet alle resultaten naar buiten gebracht.
Ik heb ook nergens gezegd dat het grote verschillen waren. Overigens heeft geen enkel netwerk 100% dekking maar dat vertelt het AT er weer niet duidelijk bij. Ze hanteren een bepaalde definitie waardoor 100% dus niet de 100% is die velen denken. Plus dat ze natuurlijk bepaalde plaatsen en trajecten testen waardoor het ook maar een schatting is (wat jezelf ook al opmerkt).
Maar er is voor het onderzoek op 300 verschillende plaatsen getest door heel Nederland. KPN en Vodafone hadden allebei 100% UMTS dekking, terwijl T-Mobile daar > 98 procent haalde (het zal geen 100% zijn, maar het precieze cijfer is nooit naar buiten gebracht. Bij doorvoersnelheid is het verschil ook iets van 2%. Overigens had Orange volgens dat onderzoek ook een landelijk dekkend netwerk, dus meer dan 98% dekking. Dan zou het samenvoegen nog aardig wat moeten kunnen opleveren.
Ik hoop en verwacht eigenlijk ook wel dat door het samenvoegen van het Orange en T-Mobile netwerk men aardig wat kan doen aan die 2% die het AT heeft gemeten (wat wellicht meer kan zijn). Maar goed, even 2 netwerken samenvoegen gaat niet zonder slag of stoot. Het kan een zeer complexe aangelegenheid zijn en het is dan ook terecht dat T-Mobile voor storingen waarschuwt. KPN deed dat op een wat minder nette manier toen ze met het Telfort netwerk en de klanten in de weer gingen.
Maeslant schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 08:06:
Ik zit hier met vol bereik op -65. Dus de aangegeven range van -70 tot -110 lijkt niet helemaal te kloppen.
Het idee is dat de waarde die je krijgt van die field test in die range moet zitten. Jij zit er zelfs onder dus dat zou dan al helemaal dik in orde moeten zijn. Ik zit hier zo rond de -80dB tot -90dB wat afhankelijk is waar in huis ik me bevindt (en dat komt doordat deze wijk te weinig masten heeft, dat verbindingen niet optimaal zijn is hier dus vrij normaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Inmiddels zijn ze verder gegaan met testen in Zweden en zijn ze vrijwel zeker dat het niet aan de hardware ligt:
Repeat tests show iPhone 3G doesn't suffer from faulty hardware
[...]

Wieselgren reported that the lab found that all these iPhones to "have no problems with the 3G communication in the test chamber. They send and receive signals in a fully normal manner. They do not disconnect earlier than the others we have tested when the signal becomes weaker." The iPhone using updated 2.0.2 software reported slightly better numbers, but Bluetest indicated there was no statistical significance, as a difference of up to 1dB in the results "can occur due to measurement uncertainty and random fluctuations."

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Maar is het nu zo dat andere 3g telefoons op eenzelfde locatie wel prima 3g internet hebben en een iphone geen ontvangst? Want dat is natuurlijk wel vreemd.

Een belangrijke opmerking is het feit dat de ene telefoon 3 streepjes geeft en de ander 1 niet zo heel veel zegt, je zou met speedtests moeten kijken wat de daadwerkelijke kwaliteit is. Of gewoon surfen.

Sinds de 2.0.2 update merk ik dat ik geen connectiviteit problemen meer heb en dat de betrouwbaarheid en snelheid nu in mijn beleving prima is. Ook in de trein en switchent tussen 3g en gprs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
Hoedje schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 19:45:
Inmiddels zijn ze verder gegaan met testen in Zweden en zijn ze vrijwel zeker dat het niet aan de hardware ligt:

[...]
tsja als serieus maar een paar procent van de iphone's het probleem heeft dan moeten ze eerst een paar 100 telefoons gaan testen voor ze daarachter komen in Zweden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Als ik de Nokia van mijn vrouw naast de Iphone leg, heeft de Nokia vol 3G ontvangst terwijl de Iphone eigenlijk geen 3G ontvangst heeft. Dat kan dan toch moeilijk aan het netwerk liggen, het is waarschijnlijk een combinatie van factoren.

Hopelijk kunnen Apple en T-Mobile tot een oplossing komen zodat de Iphone en het netwerk beter op elkaar zijn afgestemd.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ben heel benieuwd wat er n.a.v. de uitzending van Tros Radar gebeurt. Het vervelende is dat wij geen van allen als gebruikers echt in de hardware / software / netwerk kunnen kijken wat er nu echt aan de hand is.

Wat we (ik) wel zien is dat het ontvangst echt beroerd is met 3G. Dit zegt niets over de snelheid die we halen als er wel een netwerk is (dat is in mijn ogen echt afhankelijk van de drukte op het netwerk op dat moment).

T-mobile en Apple blijven nu lekker naar elkaar wijzen, maar wij als gebruikers schieten er geen r33t mee op. Ik wil nog graag op de update 2.1 wachten, maar als dat niets helpt, ga ik er sterk over denken om mijn abo te laten cancellen of een ander toestel te bedingen, want dan ben ik er iig goed klaar mee...

Tjielp... een vogel.

• kamerplant
  • Niet online
M@cer schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 21:33:
Als ik de Nokia van mijn vrouw naast de Iphone leg, heeft de Nokia vol 3G ontvangst terwijl de Iphone eigenlijk geen 3G ontvangst heeft. Dat kan dan toch moeilijk aan het netwerk liggen, het is waarschijnlijk een combinatie van factoren.

Hopelijk kunnen Apple en T-Mobile tot een oplossing komen zodat de Iphone en het netwerk beter op elkaar zijn afgestemd.
Interessant: http://www.iphoneclub.nl/...-problemen-iphone-3g-uit/

🌞🍃

• Hoedje
Het lijkt erop dat een insider van AT&T heeft uitgelegd waardoor het probleem eigenlijk veroorzaakt wordt. Ik ga me vingers er niet aan branden, om het uit te leggen, maar het is consistent met eerdere geruchten.

http://www.roughlydrafted...ne-202-and-dropped-calls/
http://news.cnet.com/8301-13579_3-10028026-37.html
http://www.appleinsider.c...one_3g_dropped_calls.html
“It is not the network that is fault but the interaction of the bad power control algorithm in 2.0 and 2.0.1 software and the network that is at fault. The sooner everybody is running 2.0.2 software the better things will be. Having seen the graphs the 2.0.2 software has already started to make difference.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
FAD schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 21:29:
[...]

tsja als serieus maar een paar procent van de iphone's het probleem heeft dan moeten ze eerst een paar 100 telefoons gaan testen voor ze daarachter komen in Zweden
Daarom hebben ze bij de eerste test een oproep gedaan aan iedereen die ontvangst problemen had om zich te melden zodat ze daarmee konden testen. De tweede test is gedaan met 2 iPhone 3G modellen van 2 mensen die zeggen dat het ding ontvangst problemen heeft. De eindconclusie in deze was hetzelfde als bij de eerste test. Uiteraard wordt de betrouwbaarheid groter naarmate je meer telefoons test maar dit geeft toch wel een aardig signaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 21:14
M@cer schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 21:33:
Jij gaat af op de streepjes. Terwijl het best zo kan zijn dat jij met je iphone met 1 streepje 3G ontvangst perfect kunt streamen terwijl je vrouw met vol bereik alleen maar stotters ontvangt. De schalen zijn totaal niet vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens MacRumors is nu eindelijk duidelijk wat het probleem van de slechte 3G-dekking is en dat komt ongeveer hier op neer:

De zendmasten verdelen kracht aan apparaten op één mast. Maar er zit een bug in 2.0 en 2.0.1, waardoor de kracht verminderd bij meer gebruikers. Die iPhones trekken gewoon teveel spanning weg bij een zendmast.

Dat is wel degelijk verholpen bij 2.0.2 volgens Apple, maar zolang er gebruikers zijn met 2.0 en 2.0.1 op die zendmasten, heeft het voor de gebruikers van 2.0.2 nog steeds geen zin, die hebben dus last van de anderen die oude firmware draaien.

Iedereen updaten zou dus helpen en daarom hebben ze in Amerika, samen met AT&T, een reclame-offensief gestart.

Waarom dat niet gewoon duidelijk gecommuniceerd wordt is me een raadsel.

Bron: MacRumors.com

Crosspost met Ervaringen & Discussie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 23:17:
Het lijkt erop dat een insider van AT&T heeft uitgelegd waardoor het probleem eigenlijk veroorzaakt wordt. Ik ga me vingers er niet aan branden, om het uit te leggen, maar het is consistent met eerdere geruchten.

http://www.roughlydrafted...ne-202-and-dropped-calls/
http://news.cnet.com/8301-13579_3-10028026-37.html
http://www.appleinsider.c...one_3g_dropped_calls.html

[...]
Zie mijn poging tot uitleg hierboven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is het in Nederland qua roaming geregeld? Kan je met een signaal van een concurrerende telco bellen of niet? Dit staat standaard uit, maar als alle andere telefoons dit wel gewoon doen kan ik me voorstellen dat de dekking van de iphone opeens een stuk slechter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:56:
Volgens MacRumors is nu eindelijk duidelijk wat het probleem van de slechte 3G-dekking is en dat komt ongeveer hier op neer:

De zendmasten verdelen kracht aan apparaten op één mast. Maar er zit een bug in 2.0 en 2.0.1, waardoor de kracht verminderd bij meer gebruikers. Die iPhones trekken gewoon teveel spanning weg bij een zendmast.

Dat is wel degelijk verholpen bij 2.0.2 volgens Apple, maar zolang er gebruikers zijn met 2.0 en 2.0.1 op die zendmasten, heeft het voor de gebruikers van 2.0.2 nog steeds geen zin, die hebben dus last van de anderen die oude firmware draaien.

Iedereen updaten zou dus helpen en daarom hebben ze in Amerika, samen met AT&T, een reclame-offensief gestart.

Waarom dat niet gewoon duidelijk gecommuniceerd wordt is me een raadsel.

Bron: MacRumors.com

Crosspost met Ervaringen & Discussie's.
Als dit zo is, dan zouden toch alle 3G gebruikers op het netwerk hier last van moeten hebben i.p.v. alleen de Iphone klanten....of zie ik het verkeerd???

Tjielp... een vogel.

Pagina: 1 2 3 Laatste