Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:48
Bas schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:11:
[...]

Als dit zo is, dan zouden toch alle 3G gebruikers op het netwerk hier last van moeten hebben i.p.v. alleen de Iphone klanten....of zie ik het verkeerd???
Ik heb er zelf met mn MDA Vario 3 ook last van. In de trein internetten is een drama! gemiddeld ben ik 3 keer per kwartier de verbinding kwijt, ongeacht het traject. Bij de klantenservice geven ze aan dat het aan mijn toestel ligt, maar kruistesten met een ander (3g) toestel geeft dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bas schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:11:
Als dit zo is, dan zouden toch alle 3G gebruikers op het netwerk hier last van moeten hebben i.p.v. alleen de Iphone klanten....of zie ik het verkeerd???
In principe wel. Daarnaast is dit de uitleg van AT&T en niet de globale uitleg. Iedere telco heeft zo zijn eigen netwerk met eigen settings. Wat voor AT&T op gaat hoeft dan ook echt niet op te gaan voor een andere telco zoals T-Mobile NL. Ik hou het gewoon op brakke netwerken (vooral het 3G netwerk van AT&T schijnt aardig brak te zijn als je zo her en der op internet leest; in Europa hebben we het beter voor elkaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
ppl schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:22:
[...]

In principe wel. Daarnaast is dit de uitleg van AT&T en niet de globale uitleg. Iedere telco heeft zo zijn eigen netwerk met eigen settings. Wat voor AT&T op gaat hoeft dan ook echt niet op te gaan voor een andere telco zoals T-Mobile NL. Ik hou het gewoon op brakke netwerken (vooral het 3G netwerk van AT&T schijnt aardig brak te zijn als je zo her en der op internet leest; in Europa hebben we het beter voor elkaar).
Dit zou vooral problemen geven bij dichtbevolkte gebieden met veel iPhones. Ik denk dat Nederland daar wel onder valt, zeker als je bedenkt dat we in een klein landje, ook nog eens allemaal bij elkaar wonen. T-Mobile Duitsland geeft aan dat ze geen klachten ontvangen (75.000 iPhones op een oppervlakte van 375.000 KM2) tegenover Nederland (met minstens 35.000 iPhones op een oppervlakte van 41.500 KM2).

Ik denk niet dat dit het enige probleem is, maar het zal niet meehelpen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
even een me too

gister mijn iphone binnen gekregen, leuk apparaatje maar 3g werkt voor geen meter.
krijg 1 a 2 streepjes thuis en op mijn werk hier in barneveld maar geen enkele online app werkt.

Afgelopen 2 jaar had ik met mijn nokia n73 wel perfecte 3g bij t-mobile dusss....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:50
Ik krijg ook maar 1 a 2 streepjes zo nu en dan, en op dezelfde locatie springt het soms nog wel even naar volle ontvangst. Maar ik kan wel gewoon rustig internetten/youtuben/mailen op goede snelheid. Dus voor mij niet echt een probleem. Wel viel ik gister tijdens het bellen 3x weg thuis. Maar ik ga even uit van een incident.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het aantal streepjes zegt dus niks. Even voor de duidelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Shailesh schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:46:
Ik krijg ook maar 1 a 2 streepjes zo nu en dan, en op dezelfde locatie springt het soms nog wel even naar volle ontvangst. Maar ik kan wel gewoon rustig internetten/youtuben/mailen op goede snelheid. Dus voor mij niet echt een probleem. Wel viel ik gister tijdens het bellen 3x weg thuis. Maar ik ga even uit van een incident.
Met de persoon boven mij. Het zou gewoon moeten werken met 1 streepje. Dus waarschijnlijk is er iets mis met de instellingen bij T-Mobile of de simkaart. Heb je sowieso ergens al gebruik kunnen maken van 3G?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:27

MaxPoweR

-=StopTech=-

Ik zat gisteren te wachten bij mijn autodealer en had binnen maar 1 streepje 3G verbinding, maar het surfen ging gewoon snel, wel een paar keer sprong hij naar gprs maar dat is echt traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

Ik denk dat het netwerk van tmobile in bepaalde gebieden gewoon bagger is... in mijn woonplaats Heerhugowaard heb ik nauwelijks GSM bereik (1 tot 3 streepjes), maar zodra ik met de auto het "einde bebouwde kom"-bordje van heerhugowaard voorbij rijd (dit is echt waar |:( ) heb ik opeens 5 streepjes 3G wat vervolgens zo blijft totdat ik alkmaar uit ben... vervolgens op de A9 wil het aantal streepjes wel eens wisselen, maar ik ben nooit de 3G verbinding kwijt (tot beverwijk getest).

Nu heb ik t-mobile gebeld en bovenstaande uitgelegd + dat ik het belachelijk vind dat er in een plaats met meer dan 50.000 inwoners zo'n slecht gsm bereik is, laat staan 3G.
Hierop kreeg ik het antwoord dat de vergunningen voor nieuwe masten alleen nog goed gekeurd moeten worden door de gemeente... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 19:50
Hoedje schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:56:
[...]

Met de persoon boven mij. Het zou gewoon moeten werken met 1 streepje. Dus waarschijnlijk is er iets mis met de instellingen bij T-Mobile of de simkaart. Heb je sowieso ergens al gebruik kunnen maken van 3G?
Ow, wat ongenuanceerd van mij. Dat wat jullie 2 zeggen bedoelde ik júist. Ondanks dat ik maar 1/2 streepjes heb kan ik van alles doen...dat was meer wat ik bedoelde.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:30
Mijn moeder heeft een iPhone 3G. Zei heeft ook last van ontvangst problemen. Niet alleen 3G, maar ook GSM heeft ze vaker 'no service' dan wel bereik (zelfs buiten). Ze kan dan ook niet bellen. Van T-Mobile heeft ze een andere sim kaart gekregen, maar dit heeft niet geholpen.

Gaan de 'algemene' ontvangstproblemen over de iPhone alleen over het 3G netwerk, of ook over het GSM netwerk? Ik lees van veel mensen hier dat ze wel goede GSM bereik hebben. Dan zou je dus denken dat mijn moeder een brakke iPhone heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Of in een gebied zit waar geen goede dekking is? Gooi die sim eens in een andere telefoon, of kijk de dekkingskaart na op de T website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:30
Ik woon in Almere, en volgens de dekkingskaart van T-Mobile hoor ik binnen GSM én 3G ontvangst te hebben. Bij de telefoon die ze hiervoor had (geen 3G toestel) had bij T-Mobile wel goede GSM ontvangst. De simkaart in een andere telefoon heb ik nog niet geprobeerd (heb hier verder nog geen 3G toestellen liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Yvad schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:22:
Mijn moeder heeft een iPhone 3G. Zei heeft ook last van ontvangst problemen. Niet alleen 3G, maar ook GSM heeft ze vaker 'no service' dan wel bereik (zelfs buiten). Ze kan dan ook niet bellen. Van T-Mobile heeft ze een andere sim kaart gekregen, maar dit heeft niet geholpen.

Gaan de 'algemene' ontvangstproblemen over de iPhone alleen over het 3G netwerk, of ook over het GSM netwerk? Ik lees van veel mensen hier dat ze wel goede GSM bereik hebben. Dan zou je dus denken dat mijn moeder een brakke iPhone heeft.
Veel mensen hebben ook belabberd GSM bereik. Dat komt inderdaad omdat het T-Mobile netwerk niet heel sterk is, maar ook omdat er wat met de iPhone aan de hand is. Een willekeurige andere telefoon heeft beter GSM bereik dan een iPhone.

Heel sneu dat T-Mobile en Apple dat probleem nog steeds ontkent terwijl machtig veel mensen er dagelijks last van hebben.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Datafeest schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 01:07:
[...]

Veel mensen hebben ook belabberd GSM bereik. Dat komt inderdaad omdat het T-Mobile netwerk niet heel sterk is, maar ook omdat er wat met de iPhone aan de hand is. Een willekeurige andere telefoon heeft beter GSM bereik dan een iPhone.
Jij bent eigenlijk de enige die ik daar op GoT over hoor. Het netwerk hangt natuurlijk af van waar je bent. Dus daar kan ik niets over zeggen ;)

Maar dat iPhone slechter GSM bereik zou hebben dan welke andere telefoon dan ook, daar ben ik toch echt niet mee eens. Er wordt vrijwel niet geklaagd over het GSM bereik. Naar mijn ervaring is het bereik minstens even goed als de Nokia N95 en stukken beter als mijn Samsung i320.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 00:28
Hoedje schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 01:54:
[...]

Jij bent eigenlijk de enige die ik daar op GoT over hoor. Het netwerk hangt natuurlijk af van waar je bent. Dus daar kan ik niets over zeggen ;)

Maar dat iPhone slechter GSM bereik zou hebben dan welke andere telefoon dan ook, daar ben ik toch echt niet mee eens. Er wordt vrijwel niet geklaagd over het GSM bereik. Naar mijn ervaring is het bereik minstens even goed als de Nokia N95 en stukken beter als mijn Samsung i320.
Dan zijn de ervaringen verschillend. Waar ik woon heb ik sowieso slecht GSM ontvangst, maar met mijn iPhone is het veel slechter dan met mijn SonyEricsson (zelfde simkaart). Het probleem is dat de iPhone bij mij de verbinding veel vaker laat vallen (no service) terwijl de SonyEricsson dat niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Hoedje schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 01:54:
[...]

Op het iPhoneclub forum blijkt dat ik toch echt niet de enige ben... Maar idd, de meeste aandacht lijkt naar de 3G problematiek te gaan.
Zelf vind ik het al met al maar een onduidelijke boel. Ik baal er gewoon erg van dat Apple en T-Mobile niks zeggen. Is er volgens hun een probleem? Zijn ze bezig met een fix? Gaat een fix komen? Ik weet nu echt niet of ik nog even moet wachten of moet overwegen m'n contract te laten ontbinden, ik heb liever het eerste natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door kamerplant op 31-08-2008 02:03 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:27

MaxPoweR

-=StopTech=-

Wat mij opvalt is dat de iPhone niet zo gevoelig is. Ik heb op mijn werk een test gedaan met een Nokia 6310i in de garage waar het bereik slecht is, getest zonder 3G, want die doet het helemaal niet. De iPhone verliest altijd als eerst het signaal en pikt ook als laatst het signaal weer op, soms duurt dit wel 2 minuten. Thuis heb zeer goed 3G ontvangst, maar dat komt omdat de zendmast een straat achter mij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Ik heb een zakelijke abo bij t-mobile en inmiddels een schade claim en nog een berg klachten aangeven bij T-Mobile. Heb dan ook het verzoek gedaan tot ontbinding of de claim uit te keren.

Mijn Iphone zit in Dordrecht vaker op gprs dan op 3g terwijl mijn oude SE P990i altijd op UMTS zit.
Daar komt nog een flinke lijst aan andere dingen bij maargoed dat terzijde. Op plaatsen waar ik met telfort gewoon bereik heb geeft de Iphone aan Geen service (in een supermarkt).

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer...
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:47
Ik ervaar hetzelfde als de meesten hier. Hoewel het bereik bij mijn ouders thuis niet super is gaat mijn iphone ook vaak naar No service, terwijl ik dit voorheen met mijn SE K810i nooit had (altijd min 2 streepjes). 3G ontvangst is daar altijd maar 1 streepje, maar vrijwel altijd heb ik geen 3G maar GPRS daar. In tilburg op mijn kamer is de ontvangst al wat beter, maar ondanks dat toch heel af en toe No service. Ook het heb ik in Tilburg vaker 3G bereik, maar zeker niet altijd. Ik hoop dat apple (en / of T-mobile) dit probleem met de ontvangst snel verbeteren of oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Is het item nog in Tros Radar geweest? ik heb het eerste stukje gemist namelijk. Moet zeggen dat ik sinds een paar dagen beter ontvangst heb. Niet zo zeer altijd 3G, maar hij schakelt tenminste goed over op GPRS i.p.v. "No Service"..

lama, staat al in het andere topic. Astro tv was wel erg leerzaam...

[ Voor 14% gewijzigd door Bas op 01-09-2008 21:35 . Reden: Zie het al in een ander topic ]

Tjielp... een vogel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het is gewoon heel vreemd allemaal. Ik kan er geen touw aan vast knopen.

Wat theorietjes van mij.
Ik heb zo'n t-mobile USB-dongle en een iPhone.
In de trein tussen Amsterdam en Utrecht is mijn ontvangst met de USB-Dongle altijd het beste. Volledig 3G. Met mijn iPhone helemaal niet, alleen gprs.
Aan alleen het netwerk lijkt het dus niet te liggen. (Als iPhone en USB dongle zich in het zelfde netwerk bevinden tenminste).
Mij lijkt het te liggen aan een combinatie van dekking en time-out settings van de telefoon.
Het lijkt er namelijk op dat , zodra er 3g beschikbaar is in de lucht, de dongle dit veel sneller door heeft en naar 3g schakelt. En tegen de tijd dat de iPhone door heeft dat er 3G in de lucht hangt, dit signaal al weer zo zwak is dat ie niet overschakelt, of dat er alweer van mast is gewisseld en de iPhone daardoor niet overschakelt op 3G.

Een andere theorie is dat T-Mobile iPhones in een seperaat virtueel netwerk onderbrengt.
Dit is een feit. Ik kan bjivoorbeeld vanaf mijn iPhone wel gebruik maken van de MobileMe-smtp server maar via mijn usb-dongle niet. Daar mag ik alleen gebruik maken van t-mobile smtp.
In hoeverre de andere policies mbt deze virtuele netwerken verschillen van elkaar weet ik niet. En op welke laag deze virtuele netwerken ontstaan weet ik ook niet. Laag 2 (umts) of Laag 3 (IP) . Geen idee. Als dit al op laag 2 gebeurt, dan kan het misschien zijn dat er qua dekking ook verschillende policies zijn. Dit lijkt mij trouwens een niet echt voor de hand liggende theorie maar het viel me op dat ik met beide t-mobile 3G sims met verschillende policies te maken kreeg, vandaar.

Anyway, just my 2 cts.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hoedje schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:16:
[...] Bij mij is het probleem dat als je op de grens van 3G dekking zit, en bijv. gaat internetten dat niet lekker gaat. Er staat 1 streepje 3G op het scherm, maar Safari doet niets. Dan is het wachten (krijg je vaak no service, dan soms weer 3G, dan GPRS), en is handmatig overschakelen naar GPRS veel sneller. Daarnaast, kunnen andere 3G telefoons vaak dan nog wel gewoon verbinding maken.

Anyway, zo'n groot probleem is het ook niet. De voordelen van de iPhone wegen een stuk zwaarder en ik denk dat Apple dit linksom of rechtsom nog wel zal oplossen. Ik heb voorlopig m'n hoop gevestigd op de 2.1 update.
Ik heb m'n iPhone een paar weken geleden opgestuurd voor een ander probleem. Er zat een kier tussen glas en chromen rand / rubber, waardoor stof en zelfs haartjes tussen het scherm en het glas kwamen. Afgelopen donderdag heb ik een vervangend exemplaar gekregen. Deze iPhone heeft geen last van bovengenoemde probleem. Sterker nog, ik heb nu ineens overal 1 tot 2 streepjes bereik op plaatsen waar het probleem zich voordeed.

Ik denk dat het aan de iPhone lag en niet de firmware. Ik heb namelijk met 2.0.2 nog heel kort kunnen testen en toen de volgende dag de iPhone opgestuurd. Desondanks weet ik dat niet helemaal zeker, aangezien het effect van 2.0.2 waarschijnlijk pas optreed als meer iPhones die firmware draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Het ontvangst van T-Mobile valt erg tegen. Kwam van Orange af en merk dat ik (ook met andere toestellen) gewoon minder bereik heb. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voor beide netwerken zijn samengevoegd. Heb vaak op dezelfde locatie erg verschillend bereik, de ene keer een goed 3G signaal, de andere keer helemaal niet. Ik kan me niet voorstellen dat dat aan de iPhone ligt.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:54

WouterG

Dit is geen ondertitel

CrashOne schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:46:
Het ontvangst van T-Mobile valt erg tegen. Kwam van Orange af en merk dat ik (ook met andere toestellen) gewoon minder bereik heb. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voor beide netwerken zijn samengevoegd. Heb vaak op dezelfde locatie erg verschillend bereik, de ene keer een goed 3G signaal, de andere keer helemaal niet. Ik kan me niet voorstellen dat dat aan de iPhone ligt.
Ik sluit me hierbij aan. Met het orange netwerk nooit problemen gehad, nu heb ik op mijn werk en thuis een slechtere verbinding en binnenshuis zelfs vaak no service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd dat dit topic opeens zo rustig is na de update. Is voor de rest nou alles opgelost ?
Ik kan namelijk nog steeds nergens bellen in mijn woonplaats :-s heb nog steeds geen 3G logo gezien behalve in Amsterdam en gesprekken worden verbroken.

@#$%%$@$% T-mobile.

Stond van het weekend weer met een groepje mensen op een feestje, vrolijke allemaal bij het raam staan om een SMS te kunnen verzenden met 1 streepje bereik. Het schept een band maar vrolijk word ik er nog niet van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb voor mijn gevoel ook minder bereik, maar ik was al totaal niet te spreken over het bereik van de T-Mobile, dat is namelijk echt dramatisch. En dat terwijl de dekkingskaart aangeeft dat ik zelf binnen 3G bereik moet hebben. Ik heb binnen amper normale dekking. Ik was me er totaal niet bewust van dat er nog providers bestonden met zo'n slechte dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrashOne schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:37:
Ik heb voor mijn gevoel ook minder bereik, maar ik was al totaal niet te spreken over het bereik van de T-Mobile, dat is namelijk echt dramatisch. En dat terwijl de dekkingskaart aangeeft dat ik zelf binnen 3G bereik moet hebben. Ik heb binnen amper normale dekking. Ik was me er totaal niet bewust van dat er nog providers bestonden met zo'n slechte dekking.
Tja ik had een mooie utility om de carrier logo een update te geven. Helaas veranderd deze de melding "No service" niet wat voor mij ongeveer synoniem is voor T-mobile.
Ik heb gisteren ook een rondje gereden om te zien waar die 3G verbinding gebleven is. In heel Ermelo (+35.000 inwoners) heb ik 1 klein plekje gevonden waar ik dat logo heb gezien. Ik kon er geen verbinding mee maken trouwens, dan sprong hij weer naar GPRS :-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

In centrum Arnhem en Nijmegen heb ik vol 3G bereik, ook aan de rand van het dorp waar ik woon (Elst (Gld)). De hele snelweg van Nijmegen naar Arnhem ook 3G bereik.

Erg jammer dat dit locaties zijn waar ik niet dagelijks zit.

• Blowthebullet
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-03-2023
Apache4u schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:55:
Het is gewoon heel vreemd allemaal. Ik kan er geen touw aan vast knopen.

Wat theorietjes van mij.
Ik heb zo'n t-mobile USB-dongle en een iPhone.
In de trein tussen Amsterdam en Utrecht is mijn ontvangst met de USB-Dongle altijd het beste. Volledig 3G. Met mijn iPhone helemaal niet, alleen gprs.
Aan alleen het netwerk lijkt het dus niet te liggen. (Als iPhone en USB dongle zich in het zelfde netwerk bevinden tenminste).
Mij lijkt het te liggen aan een combinatie van dekking en time-out settings van de telefoon.
Het lijkt er namelijk op dat , zodra er 3g beschikbaar is in de lucht, de dongle dit veel sneller door heeft en naar 3g schakelt. En tegen de tijd dat de iPhone door heeft dat er 3G in de lucht hangt, dit signaal al weer zo zwak is dat ie niet overschakelt, of dat er alweer van mast is gewisseld en de iPhone daardoor niet overschakelt op 3G.

Een andere theorie is dat T-Mobile iPhones in een seperaat virtueel netwerk onderbrengt.
Dit is een feit. Ik kan bjivoorbeeld vanaf mijn iPhone wel gebruik maken van de MobileMe-smtp server maar via mijn usb-dongle niet. Daar mag ik alleen gebruik maken van t-mobile smtp.
In hoeverre de andere policies mbt deze virtuele netwerken verschillen van elkaar weet ik niet. En op welke laag deze virtuele netwerken ontstaan weet ik ook niet. Laag 2 (umts) of Laag 3 (IP) . Geen idee. Als dit al op laag 2 gebeurt, dan kan het misschien zijn dat er qua dekking ook verschillende policies zijn. Dit lijkt mij trouwens een niet echt voor de hand liggende theorie maar het viel me op dat ik met beide t-mobile 3G sims met verschillende policies te maken kreeg, vandaar.

Anyway, just my 2 cts.
Hier heb ik nog een theorie dat waarschijnelijk wel van toepassing is. Naar mijn mening zoekt de iphone naar meer zendmasten voor 3G dekking dan alle andere apparaten, waarom? omdat de verbindingssnelheid 2 keer zo snel is dan met 1 zendmast, waarschijnelijk heeft de iphone wel net zoals de USB dongle van jou het door maar zoekt de iphone nog steeds naar een andere zendmast die er niet is waardoor de verbinding met de andere zendmast gelijk weer word verbroken en GPRS in beeld komt.

Want de uitspraak van Jobs op de presentatie van de iphone '2/3 keer zo snel dan andere 3G toestellen' blijft me afvragen of de 3G bij de iphone alleen tot stand komt wanneer men meer dan 1 zendmast verbinding maakt. (de streepjes lijkt me de gemiddelde van de 2/3 zendmasten)

Voor de rest maakt de iphone gebruik van een verouderde 3G chip (gekozen vanwege de lage energieverbruik).

• SaURoN
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:43:
[...]

Tja ik had een mooie utility om de carrier logo een update te geven. Helaas veranderd deze de melding "No service" niet wat voor mij ongeveer synoniem is voor T-mobile.
Ik heb gisteren ook een rondje gereden om te zien waar die 3G verbinding gebleven is. In heel Ermelo (+35.000 inwoners) heb ik 1 klein plekje gevonden waar ik dat logo heb gezien. Ik kon er geen verbinding mee maken trouwens, dan sprong hij weer naar GPRS :-S
Niet overdrijven :P Op industrieterrein heb ik binnen nog 3G en vol bereik :)

• Hoedje
Blowthebullet schreef op woensdag 17 september 2008 @ 15:33:
[...]
Want de uitspraak van Jobs op de presentatie van de iphone '2/3 keer zo snel dan andere 3G toestellen' blijft me afvragen of de 3G bij de iphone alleen tot stand komt wanneer men meer dan 1 zendmast verbinding maakt. (de streepjes lijkt me de gemiddelde van de 2/3 zendmasten)
Jobs heeft dat nooit gezegd, het ging erom dat de iPhone 3G 2-3x sneller is dan de originele iPhone (met EDGE).
Voor de rest maakt de iphone gebruik van een verouderde 3G chip (gekozen vanwege de lage energieverbruik).
Dat is niet erg logisch, als je er over nadenkt. Misschien kun je dit onderbouwen :) Over het algemeen wordt juist aangenomen dat de stack juist nog onvolwassen was, omdat het een vrij nieuwe chip was van Infineo.

• EVILSalami
  • Laatst online: 03-07 09:20

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ik had altijd al slecht bereik thuis (Groningen centrum) en sinds dat ik 2.1 heb geinstalleerd staat er gewoon standaard 'geen service' in beeld. Dat kan toch niet waar zijn? Vrienden met een t-mobile sim kunnen hier gewoon wel bellen? Mijn andere telefoon met vodafone heeft altijd alle streepjes vol.

Is het misschien zo dat t-mobile toevallig op dit moment in groningen aan het migreren is met orange? Of is dat allang klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

sinds de update is er bij mijn toestel weinig veranderd. Het bereik als het er staat is meestal vol nu ( volgens de streepjes dan) maar is ook van de een op de andere seconde weg met de melding no service. De 3g doet het soms goed, maar mag ik eens in de 10 minuten herstellen door het in vliegtuig modus te zetten en weer terug. Verder komt zo nu en dan ineens de melding dat de simlock actief is en crashed de Safari browser nog even regelmatig. Ook heb ik nog even vaak moeite om iemand te bellen en vallen gesprekken ook nog steeds weg. Al met al de update heeft hier weinig uitgehaald kwa bereik en werking.

telefoontoestel

• Gehaktbal
  • Laatst online: 06-09 10:40
EVILSalami schreef op woensdag 17 september 2008 @ 17:59:
Ik had altijd al slecht bereik thuis (Groningen centrum) en sinds dat ik 2.1 heb geinstalleerd staat er gewoon standaard 'geen service' in beeld. Dat kan toch niet waar zijn? Vrienden met een t-mobile sim kunnen hier gewoon wel bellen? Mijn andere telefoon met vodafone heeft altijd alle streepjes vol.

Is het misschien zo dat t-mobile toevallig op dit moment in groningen aan het migreren is met orange? Of is dat allang klaar?
Ook Groningen hier. Het bereik is bij mij in Vinkhuizen (Groningen Noord-West) goed, 3-4 streepjes + 3G. Waar ik echter wel problemen ondervind, ook voor de 2.1 update, is in de media markt (Westerhaven). Als ik daar binnen rondloop heb ik in de meeste gevallen spontaan geen bereik meer. 'Geen service'. Vanavond had ik in de trein tussen Amersfoort en Utrecht spontaan 'Geen service'. Ben je dan lekker mee, zeker als er naast je een of ander vrouwelijk geval vrolijk de hele coupé luidkeels verblijde met haar persoonlijke telefoongesprek. :/
tsja, daar zit je dan.... :X

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 13:33
EVILSalami schreef op woensdag 17 september 2008 @ 17:59:

Ik heb in Groningen centrum vol bereik, de hele week gewoon. Ik merk wel dat in gebouwen ietsje minder is, rond het centrum 3/4 streepjes. Sowieso, in heel Groningen is het eigenlijk wel prima. Al heb ik het idee dat met 2.1 de snelheid van het maken van de verbinding (beginnen met mail ophalen, surfen) aardig is afgenomen.

MediaMarkt is trouwens een bekend probleem, daar kon ik met KPN ook nauwelijks bellen :)

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:30
Ik ga binnenkort ook een iPhone aanschaffen, maar kan iemand mij vertellen hoe het bereik in Nijmegen (oost/centrum) is?
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
JottemJ schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 10:24:
[...]

Ik heb in Groningen centrum vol bereik, de hele week gewoon. Ik merk wel dat in gebouwen ietsje minder is, rond het centrum 3/4 streepjes. Sowieso, in heel Groningen is het eigenlijk wel prima. Al heb ik het idee dat met 2.1 de snelheid van het maken van de verbinding (beginnen met mail ophalen, surfen) aardig is afgenomen.

MediaMarkt is trouwens een bekend probleem, daar kon ik met KPN ook nauwelijks bellen :)
Groningen centrum is inderdaad prima. Al heb ik juist ook binnen gebouwen (Academiegebouw en de UB ) gewoon goed bereik ja. Wat mij overigens verbaast is dat de GPS ontvanger in de paddepoel collegezaal dwars door het dak heen een fix krijgt.. Mgoed, dat is niet aan T-Mobile te wijten :P

Ik hoop dat er toch oplossingen komen, zeker voor als ik onderweg in de trein es een Youtube filmpje wil kijken of internetten. Schakelt echt tevaak over naar 2G of naar 'geen service'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij ook al de gps fix in collegezalen geprobeerd? :P
Ik heb ondervonden dat de grootte collegezaal in de wis en natuur faculteit een of andere afscherming heeft, want daar kan ik niet eens bellen, maar zodra ik uit het lokaal ben, heb ik weer 3g.
Ik heb verder geen problemen, behalve in Haren, 5 km onder groningen. Daar heb ik, als ik mazzel heb, nog gprs, maar anders alleen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:46
Ik ondervind in rotterdam nouwlijks problemen. Ja op 14 hoog hoef ik niet echt te verwachten dat ik een top 3g Verbinding heb. Wel netjes GSM. goed zat voor beetje bellen dat ik op m'n werk doe. Verder heb ik een WIFI verbinding daar. E-mail blijft gewoon binnen komen :+

Maar thuis drama. Denk dat ik morgen de klanten service gaat bellen om te kijken wat we er aan kunnen doen. af en toe 3g als ik dat heb en ik bel dan krijg ik droped calls. Indien ik bij raam gaat staan of buiten goed bereik. Op m'n slaapkamer binnen 1 min GPS fix maar geen GSM signaal. 2 hang ik 1 min m'n telefoon buiten het raam hoppa 3g. naar binnen en no service...

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
22-09-2000 00:00 | Door Redactie Computable
'Umts-veilingen kosten Europa de kop'

Europa maakt een geweldige fout door de Umts-frequenties voor veel geld te verkopen. Daardoor verliest Europa de voorsprong op het terrein van mobiele communicatie.
Bovendien is er de dreigende opkomst van informele telecomnetwerken. Deze uitspraken deed Nicolas Negroponte op het IT Forum dat IDC vorige week organiseerde.
"Europa loopt voor op Amerika, omdat er een gezamenlijke GSM-standaard is afgesproken. De VS zullen Europa niet volgen. Zij kunnen zich richten op Cdma, de allernieuwste generatie van mobiele communicatie", zo zei Negroponte, als hoogleraar verbonden aan het MIT (Massachusetts Institute of Technology) en directeur/oprichter van het daaraan gelieerde Media Lab. De Engelse en Duitse overheid zijn volgens Negroponte volledig ten onrechte trots op de hoge bedragen die zij op de Umts-veilingen hebben binnengehaald. De veilingen hebben geen nieuwe spelers opgeleverd die de gevestigde operators enige concurrentie kunnen aandoen. Deze doelstelling is dus niet gehaald. Bovendien moeten er nu diensten worden ontwikkeld, die zo duur zullen zijn dat niemand ze kan en wil afnemen, meent Negroponte.
"De Europeanen doen er werkelijk alles aan om hun voorsprong in draadloze communicatie om zeep te helpen. Op de Umts-veilingen zijn enorme bedragen per aansluiting betaald. Maar er is nog geen enkele infrastructuur, er zijn nog geen toestellen en er is geen enkel onderzoek gedaan. Er is geen enkel bewijs dat het systeem interessant en belangrijk genoeg zal worden voor de consument om Umts te gaan gebruiken", aldus Negroponte.
Er is nog een andere reden waarom volgens Negroponte Umts het daglicht nooit zal zien. "Umts is gewoon niet goed genoeg. Het wordt ten onrechte de opvolger van GSM genoemd. Maar ik denk dat Gprs (General Packet Radio Services) schromelijk wordt onderschat. Ik ben ervan overtuigd dat Gprs met zijn transfersnelheid van 64 Kb goed genoeg is om de periode tot de komst van de allernieuwste generatie mobiele telecommunicatie, Cdma (Code Division Multiple Access), te overbruggen."
Opbrengsten UMTS-veilingen:
[in guldens]
Duitsland 111 miljard
Groot-Brittannië 85 miljard
Nederland 5,9 miljard
....
UMTS, tja, maar wat we er ook van vinden, één ding staat buiten kijf, het heeft een godsvermogen gekost. En oh oh oh, wat hebben we er een lol van. Met dank aan onze openbare bestuurders die zich keer op keer weten te onderscheiden van het klootjesvolk door inzicht en intelligentie :/

De iPhone. Ik heb ze in handen gehad, de communicators, de blackberry's, de HTC's. De iPhone degradeert ze allemaal. Petje af voor Apple. Nu nog zo'n ding zonder camera en de zakelijke markt ligt voor het grijpen.
Wat betreft bereikproblemen, daaraan kan een verscheidenheid van oorzaken ten gronde liggen. Ken een geval van een 300 + euro Nokia die geen bereik had om een werklokatie, vervangen werd door een Nokia van 6 tientjes en het probleem was opgelost. Wellicht dat de iPhone door z'n behuizing en aanwezige elektronica een zwakkere ontvangst heeft (3G), te laat switched naar 2G en vervolgens de verbinding verliest. Het draaien van het toestel, laat staan in een auto zitten kan al invloed hebben op de signaal sterkte. Je rijdt om de snelweg, je haalt een vrachtwagen in die tussen jou en de mast komt.... De interaktie tussen mast en toestel die niet optimaal is. Overigens, zit de 2G mast vol lig je er ook uit, vrij normaal. Is juist leuk, weten we tenminste weer dat we bezig zijn met een radionetwerk en geen vast netwerk. Beetje spanning erin jongens (en meisjes), niet zo miepen. Verder is het geruststellend te weten dat er organisaties bestaan zoals Apple waar men wel beschikt over een bovengemiddeld niveau aan inzicht en intelligentie, en flink aan het cashen is.

Tot slot ben ik benieuwd wanneer T-Mobile de eerste gebruiker aan de lijn krijgt die met zijn iPhone geen bereik heeft in Pakistan/Libië/ander onguur land, of zich stoort aan de stem van de voicemail die op de stem van Rita Verdonk zou lijken :+

Verwijderd

Amrit schreef op zondag 21 september 2008 @ 18:52:
[...]
- preek -
Wellicht dat de iPhone door z'n behuizing en aanwezige elektronica een zwakkere ontvangst heeft (3G), te laat switched naar 2G en vervolgens de verbinding verliest. Het draaien van het toestel, laat staan in een auto zitten kan al invloed hebben op de signaal sterkte. Je rijdt om de snelweg, je haalt een vrachtwagen in die tussen jou en de mast komt.... De interaktie tussen mast en toestel die niet optimaal is.
- preek -
mijn eerste dagen met mijn 3G iPone; bereik is teleurstellend. Niet zozeer dat ik geen bereik heb, ik heb nog maar 1 keer No Service gezien en dat was omdat ik netwerkkeuze handmatig op T-Mobile 3G had gezet (?) en dus niet op 'automatisch'. Maar het toestel switcht voortdurend tussen 3G, GPRS of alleen GSM.
Als ik gewoon stil zit op mijn bank en het toestel horizontaal houd heb ik volop 3G ontvangst. Houd ik het toestel verticaal dan verdwijnt de 3G ontvangst en heb ik meestal nog wel GPRS. Dit is echt ontzettend frustrerend. De pagina's in Safari stoppen dan met laden (nog geen crashende Safari-ervaringen) muziek of film stream kapt er mee, dat soort ongemak. Volgens mij, als ik op dat moment aan het bellen ben, zou ik dus een zogenaamde dropped-call krijgen?
Edit: in de keuken als ik met mijn rug naar het fornuis sta heb ik geen 3G, blijf ik op dezelfde plek staan en draai ik met mijn rug naar het raam (toestel is dus uit zicht van het raam) heb ik 3G.
Is de enige oplossing hiervoor 3G uit te zetten en dan in ieder geval stabiel op GPRS kunnen internetten :(
Edit2: Oh nee, wachten hopen op verbetering na het netwerk samenvoegen met Orange!

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 20:13 ]

• Gehaktbal
Heb je wel firmware 2.1 geinstalleerd?
Of juist niet? Bij mij bracht het, ondanks de voor mijn gevoel nog steeds tegenvallend, verbeteringen op het gebied van ontvangst...

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Het blijft gewoon raar dat ik met andere toestellen met een T-Mobile sim geen problemen heb en eigenlijk altijd vol ontvangst. Terwijl het met de IPhone toch aanmodderen blijft..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gehaktbal schreef op donderdag 25 september 2008 @ 01:09:
Heb je wel firmware 2.1 geinstalleerd?
Of juist niet? Bij mij bracht het, ondanks de voor mijn gevoel nog steeds tegenvallend, verbeteringen op het gebied van ontvangst...
Ja, meteen al op de dag toen ik hem kocht en aansloot op iTunes, dus ik heb geen ervaringen met 2.0 ;)
M@cer schreef op donderdag 25 september 2008 @ 07:49:
Het blijft gewoon raar dat ik met andere toestellen met een T-Mobile sim geen problemen heb en eigenlijk altijd vol ontvangst. Terwijl het met de IPhone toch aanmodderen blijft..
Gek, ik heb bijvoorbeeld op mijn werk juist met mijn iPhone perfect 3G bereik (alle streepjes voorzover dat wat inhoud) zowel binnen als buiten, waar ik met mijn vorige SE telefoon (geen umts/hsdpa toestel) vaak geen of gebrekkig gsm/gprs bereik had. Schijnt te komen omdat 3G fysiek een ander netwerk is.
Thuis heel onstabiele 3G verbinding, dat wel (telefoon op dezelfde plek even kantelen bijv. bij gebruik met Youtube zorgt al voor wegvallen van 3G)
Je bent als iPhone gebruiker overal overgeleverd aan de plaatselijke kwaliteit van het netwerk (van T-Mobile) Als je net in een goed gebied zit (zoals ik op mijn werk) heb je mazzel.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Laatst online: 03-07 09:20

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ik heb vandaag contact gehad met T-Mobile. Na aangeven over bereik problemen net zoals velen hier aangeven, gaat mijn iphone ter reperatie terug. Ik vroeg aan de medewerker of hij dacht dat het zou helpen, en hij meende van wel. Ik ben het straks 2 weken kwijt, als het daarna verholpen is heb ik het er wel voor over. Wat denken jullie? Ik post hier het reslultaat sowieso wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je inderdaad zo vaak last hebt van "Geen Service" dan kan er inderdaad iets mis zijn. Het netwerk van T-Mobile is niet zó slecht. En zeker na de update naar 2.1, die bij mij zeker vooruitgang heeft geboekt in bereik, zou het bereik redelijk moeten zijn. Heb je het ook geprobeerd in grote steden in de randstad bijvoorbeeld? Daar zou je zeker goed bereik moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Zowel thuis als op mijn werk heb ik gelukkig goed 3G bereik, alleen was ik afgelopen weekend bij vrienden thuis en daar had ik géén 3G en soms zelfs Geen Service. Volgens de dekkingskaart zou ik op die plek binnenshuis 3G moeten hebben. Ook zou volgens de kaart het hele treintraject wat ik dagelijks rij vol bereik moeten hebben, maar ook in de trein schakelt de m'n iPhone regelmatig naar GPRS of GSM. Ik vraag me af of het nog zin heeft hierover te gaan klagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tourniquet schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:05:
Zowel thuis als op mijn werk heb ik gelukkig goed 3G bereik, alleen was ik afgelopen weekend bij vrienden thuis en daar had ik géén 3G en soms zelfs Geen Service. Volgens de dekkingskaart zou ik op die plek binnenshuis 3G moeten hebben. Ook zou volgens de kaart het hele treintraject wat ik dagelijks rij vol bereik moeten hebben, maar ook in de trein schakelt de m'n iPhone regelmatig naar GPRS of GSM. Ik vraag me af of het nog zin heeft hierover te gaan klagen?
ik heb in dezelfde kamer (2,5m x 3m; slaapkamer) variërend 'volop' (alle streepjes) 3G bereik dan weer GPRS tot 'Geen Service'. Het hangt er maar net vanaf in welke richting ik de iPhone houd... Ik ben blij dat ik wifi heb thuis. (Bij mijn schoonouders heb ik volgens de dekkingskaart 3G alleen buiten. Wat denk je: in de achtertuin (buiten dus) geen 3G, in de huiskamer binnen vóóraan het huis prima 3G)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:16

Aight!

'A toy robot...'

Ik heb sinds vanmiddag een probleem met mijn iPhone, vanmorgen kon ik gewoon bellen, etc. Maar sinds een tijdje heb ik de hele tijd geen service, ga ik een aanbieder zoeken vindt hij Orange en T-Mobile gewoon, maar wil ik connecten krijg ik de foutmelding beperkt netwerk. Dan kan ik sluiten of terug gaan naar de instellingen.

Ik heb een orange abbo wat per 11 november overgaat naar een T-Mobile I-300 abbo.
Zou het misschien daar aan liggen dat hij overgaat?

Mijn t-mobile sim ligt helaas in een ander huis, maar die zal ik vanavond wel eens proberen.
Onbereikbaar zijn is namelijk erg vervelend.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Aight! schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:10:
Ik heb sinds vanmiddag een probleem met mijn iPhone, vanmorgen kon ik gewoon bellen, etc. Maar sinds een tijdje heb ik de hele tijd geen service, ga ik een aanbieder zoeken vindt hij Orange en T-Mobile gewoon, maar wil ik connecten krijg ik de foutmelding beperkt netwerk. Dan kan ik sluiten of terug gaan naar de instellingen.

Ik heb een orange abbo wat per 11 november overgaat naar een T-Mobile I-300 abbo.
Zou het misschien daar aan liggen dat hij overgaat?

Mijn t-mobile sim ligt helaas in een ander huis, maar die zal ik vanavond wel eens proberen.
Onbereikbaar zijn is namelijk erg vervelend.

Iemand enig idee?
Sinds wanneer heb je je iPhone geactiveerd? Waarschijnlijk is je abonnement gewoon nog niet actief omdat het pas op 11 november ingaat. Standaard zit er op je nieuwe T-Mobile SIM een tijdelijk nummer met een standaard hoeveelheid beperkt tegoed en waarschijnlijk is dat nu verbuikt.

Oh wacht, je gebruikt nu je Orange SIM in je iPhone?

[ Voor 3% gewijzigd door Tourniquet op 05-11-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:16

Aight!

'A toy robot...'

Tourniquet schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:35:
[...]

Sinds wanneer heb je je iPhone geactiveerd? Waarschijnlijk is je abonnement gewoon nog niet actief omdat het pas op 11 november ingaat. Standaard zit er op je nieuwe T-Mobile SIM een tijdelijk nummer met een standaard hoeveelheid beperkt tegoed en waarschijnlijk is dat nu verbuikt.

Oh wacht, je gebruikt nu je Orange SIM in je iPhone?
Yep, mijn I-300 sim nog niet gebruikt in mijn iphone.

Nou mijn t-mobile kaartje erin, en mijn nummer is dus al omgezet, mijn oude sim is inactief geworden. Nu nog even kijken of ik kan inloggen op de t-mobile site en als het goed is is mijn nieuwe bundel al eerder ingegaan

[ Voor 17% gewijzigd door Aight! op 05-11-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op voorpagina van Tweakers:
"T-Mobile: netwerkproblemen zijn voorbij"

Jammer, van de gehoopte verbetering van het 3G bereik voor mijn iPhone door de samensmelting van de masten is voor mij geen verbetering gebleken. Eerst kreeg ik in mijn telecomaanbieder overzicht nog "Orange 3G" te zien, die is nu alvast verdwenen uit de lijst terwijl "Orange NL" nog wel te zien is. Dus die 3G/utms mast van Orange is waarschijnlijk niet overgenomen door T-Mobile (en zal dus worden afgebroken?) dus geen 3G verbetering voor mij (ik woon in de hoofdstad, dus ik vraag geen dekking op een ongelooflijke moeilijke plek)
Des te meer snap ik niets van de opmerking (uit het artikel):
Het 3g-netwerk is nog niet optimaal, zegt Van der Heiden. "Een netwerk is natuurlijk nooit af. Wij zijn nog steeds masten aan het bijplaatsen om voor optimale dekking te zorgen."
en deze:
"Een deel van de masten van Orange is gebruikt om het T-Mobile netwerk te versterken. Een ander deel zal worden afgebroken. Dat gaat nog gebeuren, maar daar zullen klanten geen last van hebben."
T-Mobile breekt af en bouwt bij.... ik zou als er sprake is van zo'n (zowaar mondeling toegegeven/bevestigd) slecht nog niet optimaal netwerk niet beginnen met het afbreken van masten voorlopig.... 8)7
Edit: ik heb uiteindelijk ook besloten om mijn klacht neer te leggen bij de klantenservice, die gaat zich er nu over buigen, duurt 2 weekjes. Lijkt me toch sterk dat ze voor mij een mast neer gaan zetten, dus weet niet wat ze precies gaan onderzoeken, ik wacht het af en post hier weer als er antwoord is.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 15:55
Amrit schreef op zondag 21 september 2008 @ 18:52:
[...]

[...]
De interaktie tussen mast en toestel die niet optimaal is. Overigens, zit de 2G mast vol lig je er ook uit, vrij normaal. Is juist leuk, weten we tenminste weer dat we bezig zijn met een radionetwerk en geen vast netwerk. Beetje spanning erin jongens (en meisjes), niet zo miepen. Verder is het geruststellend te weten dat er organisaties bestaan zoals Apple waar men wel beschikt over een bovengemiddeld niveau aan inzicht en intelligentie, en flink aan het cashen is.

Tot slot ben ik benieuwd wanneer T-Mobile de eerste gebruiker aan de lijn krijgt die met zijn iPhone geen bereik heeft in Pakistan/Libië/ander onguur land, of zich stoort aan de stem van de voicemail die op de stem van Rita Verdonk zou lijken :+
Jij mag van mij best een beetje spanning en sensatie in je mobiele telefoon, maar voor mij ik wil gewoon bellen, gebelt worden en lekker smsen. Niet met dropped calls, niet met smsjes die een week later aankomen, niet met gesprekken die wegvallen. NEE!! Ik betaal voor een service en die hoort gewoon te werken.

En het bereik in landen zoals Pakistan en Libie zal je nog onaangenaam verrassen. Net zoals ik ergens in Africa dacht van hier hebben ze ook geen bereik, maar verrek dat net wel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik had bij wijze van test 2 weken lang een vodafone abotje in mijn iphone gestopt (simlock vrij laten maken) en dat is echt een verschil van dag en nacht.

Vrijwel overal waar ik kwam 3G en sowieso betere (lees snellere) data response. Wat mij opviel is dat Vodafone ook met weinig 3G bereik uitstekend performed.

En de batterij duur, met vodafone slurpte mijn Iphone aanzienlijk minder wat ik wijt een een stabieler netwerk (minder schakelen dus zuiniger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Zojuist T-Mobile gebeld en UMTS is niet hetzelfde als 3G . Volgens mij maak je toch via een UMTS mast verbinding met 3G maar goed.

De dichtsbijzijnde mast staat op 5km afstand, dit was vorige maand nog 1,5 km
Ik snap er echt helemaal niets meer van en vind het echt heel slecht van T-Mobile, zeker omdat er op het dekkingskaartje op de website mijn woonplaats duidelijk roze is.

Kortom: 3 maanden gewacht en 3G dekking is nog steeds 0.

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Nou ja, er zijn geloof ik meer technieken die worden aangeduid met 3G, en UMTS is er daar een van. UMTS is dus een 3G techniek, maar 3G niet per definitie UMTS. Verder heb je weinig aan die informatie als het gaat om de kwaliteit van je ontvangst; UMTS is de 3G techniek van T-M en is in dat geval dus vrijwel synoniem.

Het dekkingskaartje klopt gewoon voor geen meter, vraag me af of je ze wat dat betreft niet op het matje kan roepen vanwege misleiding.

met een hamer past alles

Verwijderd

Zonet contact gehad met de KS van t-mobile over de slechte 3G dekking bij mij thuis. Eerste vraag: "alleen slechte dekking thuis of ook buiten?" Deze vraag had ik al twee keer uitgebreid moeten aangeven en toelichten in de eerste e-mails, wat daar dan in vredesnaam mee gebeurd, deze medewerker had dit blijkbaar niet bij de hand. Ik gaf aan dat het probleem binnenshuis was. Voor de volgende patiënt: niet doen dus, want dat is al genoeg reden om uitgesloten te worden van elke verdere tegemoetkoming: korting, contract laten ontbinden, het mag alleen als de klant problemen met dekking buitenshuis ervaart.
De medewerker zei dat ik volgens de dekkingskaart ook prima bereik zou moeten hebben binnenshuis. Ik zei dat ik dat ook al gezien en dat ik daarom contact had opgenomen, omdat dat niet klopt in mijn geval en de kaart misleidend is. Toen kreeg ik het excuus van nieuwbouwwoningen, waarop ik meteen vertelde dat ik in een afbraak pand van 1910 woon, dus dat dat echt geen rol speelt. 'Nou, ik vind het erg vervelend voor u, maar verder kan ik niets voor u betekenen'. Ik moest maar een klacht indienen via de reguliere weg, dat was het enige wat ik nog kon doen.
_snertprovider_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 08:36
Om maar eens een situatieschets van mijn leuke dingen met T-M en de Iphone.

27-09-2008:

Na weken te hebben geroamd met onze Orange Sims op het T-M netwerk in de gemeente Liesveld met gewoon 3 tot 4 streepjes en op de foon van mijn vriendin zelf vol bereik (Ik HTC M700, vriendin Nokia 6233) 2 nieuwe abbo's afgesloten met een Smasung TouchWiz en een iPhone.

Komen thuis, bereik zowel native T-M als roaming dramatisch gekelderd tot vaak geen service.....

Klacht neergelegd en het even aangekeken.

10-10-2008:

Probleem bestaat nog steeds, klacht neergelegd, tot aan eind november krijgen we 50% korting en dan moeten de netwerkproblemen zijn opgelost.

24-10-2008:

Inmiddels landelijk aangekondigd op Tweakers dat de netwerkproblemen en migraties zijn afgelopen, maar weer eens gebeld met T-M gezien het bij ons nog steeds ruk is. Klacht wordt weer genoteerd en doorgespeeld, melding was nu dat de dekkings problemen eind december werden opgelost, korting werd door gevoerd tot en met december.

24-11-2008

Nogmaals gebeld, situatie ongewijzigd, maar kan nu niet meer met mijn Orange sims bellen dus het probleem voor mij en vriendin wordt iets groter qua bereikbaarheid. Klacht weer doorgespeeld, melding nu was dat EIND fokking januari de dekkingsproblemen pas zijn opgelost. 50% korting blijft van kracht tot 31 jan 2009.

Sterker nog als ik BUITEN ga staan heb ik zelfs in een hoop gevallen gewoon GEEN service.....gsm signaal, 3G is niet eens aanwezig.

Het aparte is ook nog eens als ik naar het eind van de straat rij/loop, krijg ik per 100 meter dat ik van mijn huis wegloop er ongeveer 2 streepjes BIJ en als ik op de rotonde sta aan de provinciale weg heb ik vol GSM bereik (3G niet aanwezig)

Indien geen verbetering werd mij nu zelf al geadviseerd voor contract ontbinding.....

Stel ik ga over tot contractontbinding ivm het niet kunnen leveren van diensten van T-M. Waar kan ik dan allemaal aanspraak op maken? Gewoon de abbo kosten van de afgelopen paar maanden en de initiele aanschafkosten van mijn iPhone destijds ?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
  • Laatst online: 29-04-2023
volgens mij ben je je belkosten kwijt...

je krijgt dus de aanschafprijs van de iphone terug + het deel dat je maandelijks betaald hebt... hoe het rekensommetje precies is weet niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 08:36
Michieleke schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:47:
volgens mij ben je je belkosten kwijt...

je krijgt dus de aanschafprijs van de iphone terug + het deel dat je maandelijks betaald hebt... hoe het rekensommetje precies is weet niet..
Nou das dus het fraaie, heb bijna niet gebeld er mee (sowieso 2 maanden niet omdat mijn Orange abbo toen nog liep via de zaak)

Maar dan heb ik een indicatie wat ik eventueel na een langdurig getouwtrek kan terug verwachten.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
ja weet je ik zit met hetzelfde probleem. maar ik weet nog niet wat ik doe, ik zie namelijk wel wat verbetering, hoewel het nog steeds klote is!

ik wacht toch nog ff af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:40
Zijn er onder de bezoekers van dit topic ook frequente treinreizigers tussen Leeuwarden en Groningen aanwezig? Zo ja: hebben jullie ook geen bereik tussen Grijpskerk en Zuidhorn? En rondom Zwaagwesteinde? En nabij Hardegarijp (bij de golfbaan)?

Op die stukken kan ik bellen/sms-en en internetten namelijk wel vergeten. Zowel GSM als 3G-bereik vallen volledig weg. Bij mij valt tijdens een 35 minuten durende treinreis toch zo'n 10-15 minuten het bereik volledig weg. Ik heb ook niet het idee dat de dekking beter is geworden de afgelopen maanden. Ik ben benieuwd of ik hierin de enige ben (denk het niet).

In ieder geval een goede reden om maar weer eens een boek mee te nemen naar het werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

SpoekGTi schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:37:
Indien geen verbetering werd mij nu zelf al geadviseerd voor contract ontbinding.....

Stel ik ga over tot contractontbinding ivm het niet kunnen leveren van diensten van T-M. Waar kan ik dan allemaal aanspraak op maken? Gewoon de abbo kosten van de afgelopen paar maanden en de initiele aanschafkosten van mijn iPhone destijds ?
Heb ook redelijk vaak met TM gebeld en mij is ook contactontbinding aangeboden. Ik zou dan de kosten van mijn toestel en abonnement van hun terugkrijgen, en ik moet de telefoon dan opsturen. Dus de kosten krijg je gewoon terug. Mij werd door TM geadviseerd om nog even af te wachten omdat het netwerk zou worden verbeterd. Ik had nog t/n januari de tijd om een beslissing te nemen, tot die tijd krijg ik 50% korting.

Gelukkig voor mij zijn alle problemen verholpen zoals TM het had aangegeven, ik blijf dus lekker bij TM. Ik ben er nu zeer tevreden over. Ik zou het voorstel iig neerleggen bij TM en even afwachten, wellicht wordt het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
zijn alle klachten ineens over??? ;)

de mijne zijn er nog steeds, ik heb nu het aanbod gekregen om mijn contract te ontbinden. maar ik krijg alleen de 80 euro terug die ik toen betaald heb. geen maandelijkse kosten geen aansluitkosten niets :S

wel is mijn nummer beschikbaar voor portatie...

goed balen allemaal, ik weet niet wat ik ga doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aotw
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-06-2020
Michieleke schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:48:
zijn alle klachten ineens over??? ;)

de mijne zijn er nog steeds, ik heb nu het aanbod gekregen om mijn contract te ontbinden. maar ik krijg alleen de 80 euro terug die ik toen betaald heb. geen maandelijkse kosten geen aansluitkosten niets :S

wel is mijn nummer beschikbaar voor portatie...

goed balen allemaal, ik weet niet wat ik ga doen...
hey allemaal ik heb ook echt sirieus een hoop gezeur met T-mobile het ondvangst binnen nederland is echt om te janken.
ik ben af gelopen vrijdag zo een beetje door heel nederland geweest en ik had zo een beetje nergens goed bereik.
maar ja ik wilde een iphone dus ik zat toen vast een T-mobile.
ik heb contact met ze gehad en de vrouw die ik aan de lijn had zij dat ik het contrac kon laten ontbinden maar ze gingen nog wel even onderzoek doen !!.
nou ik heb al 4 keer eerder met ze contact gehad over slecht bereik en dat onderzoek van hun leidt echt tot niks kan ik je vertellen.
maar ik heb wel aansluitkosten betaald en ik heb wel het duurdere abbonnement genomen omdat dan me iphone gratis was. als ik dus mijn contract laat ontbinden wil ik wel schade loos gesteld worden.
maar goed ik wacht nog een weekje af en als ze dan niet met een goed voorstel komen ontbind ik mijn contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remylammertsma1 schreef op zondag 12 april 2009 @ 10:57:
[...]

hey allemaal ik heb ook echt sirieus een hoop gezeur met T-mobile het ondvangst binnen nederland is echt om te janken.
ik ben af gelopen vrijdag zo een beetje door heel nederland geweest en ik had zo een beetje nergens goed bereik.
Wat versta jij onder "zo een beetje door heel nederland"? Ik kom namelijk door heel zuid en west Nederland voor mijn werk en heb nooit klachten over het bereik en kan overal bellen, internetten en mailen. Ik zit nu zo'n 8 jaar bij Ben / T-Mobile en heb sowieso nooit klachten op dat gebied gehad. Al moet ik er wel bij vermelden dat ik vrijwel niet in het noord-oosten van het land ben geweest, ik kan daar niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 15:46
remylammertsma1 schreef op zondag 12 april 2009 @ 10:57:
[...]

maar ja ik wilde een iphone dus ik zat toen vast een T-mobile.
ik heb contact met ze gehad en de vrouw die ik aan de lijn had zij dat ik het contrac kon laten ontbinden maar ze gingen nog wel even onderzoek doen !!.
nou ik heb al 4 keer eerder met ze contact gehad over slecht bereik en dat onderzoek van hun leidt echt tot niks kan ik je vertellen.
maar ik heb wel aansluitkosten betaald en ik heb wel het duurdere abbonnement genomen omdat dan me iphone gratis was. als ik dus mijn contract laat ontbinden wil ik wel schade loos gesteld worden.
maar goed ik wacht nog een weekje af en als ze dan niet met een goed voorstel komen ontbind ik mijn contract.
Wat wordt verstaan door heel nederland? 3G verbinding is niet overal lekker. ik heb met 3G ook wel eens droped calls. maar in Zuid-Holland waar ik woon heb ik nagenoeg overal redelijk bereik, in Utrecht heb ik redelijk bereik. Ik hoop dat je een raport heb opgebouwd met al je klachten en ook TMobile aangetekend heb geschreven. anders loop je toch tegen een muur aan waarnaar wordt verwezen dat je contract niet ontbonden wordt.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik had vanochtend geen gprs bereik meer waar ik normaal vol gprs bereik heb (3G heb ik daar nooit). Ik heb mijn netwerkinstellingen hersteld via het optie menu. En nu krijg ik elke keer de melding dat het netwerk niet langer beschikbaar is. Iemand een idee?

edit: mijn GSM en GPRS ontvangst werkt niet meer, ik heb alleen nog 3G bereik op de plekken waar ik dat normaal gesproken ook heb.

[ Voor 20% gewijzigd door Alsatian op 17-07-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Laatst online: 19:43
Heb al tijdje last van wegvallende verbinding op mijn werk dus ik dacht, laat ik eens een mailtje sturen.
Net via http://dekkingskaart.t-mobile.nl/ een klacht ingediend via de mail en binnen 10 minuten kreeg ik iemand aan de lijn van T-Mobile. Krijg nu een nieuwe simkaart opgestuurd. Ik zou niet weten wat dat moet bereiken, want mijn kaartje is pas een jaar oud, maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:42
Ik heb thuis een waardeloos bereik, zowel binnen als buiten.
Dit trouwens niet alleen met mijn iphone.

Hierover contact gehad met t-mobile, zowel via de telefoon als via een mail via de dekkingskaart.
Zo gaan uitzoeken hoe het zit, ik hoop dat ze er wat aan gaan doen!
Zoniet dan moet ik mijn abbonement maar anuleren, want dit is gewoon jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Heb ook maar eens geklaagd over bereik binnenshuis, eigenlijk wat lang mee gewacht maar kreeg er pas echt last van toen mijn routertje er mee stopte (daarvoor kon ik WiFi gebruiken thuis).

Snelle eerste reactie gekregen, binnen twee weken komt een antwoord van mensen die er iets van weten... ben benieuwd.

[ Voor 8% gewijzigd door Zpottr op 18-07-2009 15:44 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sillymidget schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 16:02:
Heb al tijdje last van wegvallende verbinding op mijn werk dus ik dacht, laat ik eens een mailtje sturen.
Net via http://dekkingskaart.t-mobile.nl/ een klacht ingediend via de mail en binnen 10 minuten kreeg ik iemand aan de lijn van T-Mobile. Krijg nu een nieuwe simkaart opgestuurd. Ik zou niet weten wat dat moet bereiken, want mijn kaartje is pas een jaar oud, maar we zullen zien.
Om de T-Mobile Coverage Tool te kunnen bekijken heeft u één van de volgende browsers nodig:

* Internet Explorer 5.5 of hoger
* Netscape 7.0 of hoger

Tja.....Firefox geeft geen kaart weer. Dus kennelijk alleen met IE.

Even gezocht en vond dit: http://www.gsm.org/roaming/gsminfo/cou_nl.shtml
T-Mobile heeft het slechtste 3G, Vodafone iets beter en KPN zonder meer het beste met dekking in nagenoeg heel Nederland. Ik vraag me af of de KPN kaart wel klopt, kan me niet voorstellen dat die 99% 3G dekking hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2009 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 07:29
Sinds april heb ik de iPhone 3G 8gb. Eerst had ik alleen soms problemen met 3G. Wel 3G verbinding, maar niet kunnen internetten. Dit is na een tijdje opeens opgelost.

Nu heb ik sinds afgelopen maandag (03-08-2009) ineens helemaal geen bereik meer op mijn werk te Waddinxveen. En al helemaal bijna nergens meer 3G in Waddinxveen (buiten), binnen thuis (ook Waddinxveen) heb ik dat dus ook niet. Wat een gezeik zeg. Krijg ik ineens allemaal berichten van gemiste oproepen enz. als ik naar huis fiets. Voorheen nergens last van gehad. Ik heb al een klachten formulier in gevuld en opgestuurd, maar dit kan 7 to 30!! dagen duren voor ze antwoorden. Onacceptabel natuurlijk. Misschien dat ik net zoals Sillymidget maar op die manier even moet mailen...

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 18:45:
Tja.....Firefox geeft geen kaart weer. Dus kennelijk alleen met IE.

Even gezocht en vond dit: http://www.gsm.org/roaming/gsminfo/cou_nl.shtml
T-Mobile heeft het slechtste 3G
Wat ik daar storend aan vind is de discrepatie tussen deze kaart en die van T-Mobile. I Safari kun je de T-Mob kaart wel bekijken maar niet zoomen e.d. - maar daar zijn veel meer 3G-vakjes ingevuld dan op de gsm.org kaart. Zit T-Mob ons nu gewoon voor te liegen?
Peppio schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:09:
Sinds april heb ik de iPhone 3G 8gb. Eerst had ik alleen soms problemen met 3G. Wel 3G verbinding, maar niet kunnen internetten. Dit is na een tijdje opeens opgelost.

Nu heb ik sinds afgelopen maandag (03-08-2009) ineens helemaal geen bereik meer op mijn werk te Waddinxveen. En al helemaal bijna nergens meer 3G in Waddinxveen (buiten), binnen thuis (ook Waddinxveen) heb ik dat dus ook niet. Wat een gezeik zeg. Krijg ik ineens allemaal berichten van gemiste oproepen enz. als ik naar huis fiets. Voorheen nergens last van gehad. Ik heb al een klachten formulier in gevuld en opgestuurd, maar dit kan 7 to 30!! dagen duren voor ze antwoorden. Onacceptabel natuurlijk. Misschien dat ik net zoals Sillymidget maar op die manier even moet mailen...
Bel ze en zorg dat je tijden en te.nummers van de mislukte gesprekken bij de hand hebt. Daar wordt dan snel naar gekeken (al was het antwoord hier dat er niets aan de hand was :? 8)7 ).

[ Voor 48% gewijzigd door Zpottr op 06-08-2009 10:44 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Ik zal je zeggen... ik heb nu ineens weer vol bereik incl. 3G. Het zal misschien dus een storing oid. zijn geweest, maar dan wel van 4 dagen!

Als het zo blijft ben ik weer tevree. Bedankt iig voor de reply.

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier is bereik om te janken (roelofarendsveen)
heb nu een 3gs 4 weken maar heb er nu al spijt van dat ik tmobile heb genomen.
volgends de dekkingskaart moet ik 3g bereik hebben binnenhuis. van te voren nog na gekeken
ik moet al 50m de straat in lopen voordat ik uberhaupt gprs heb.
ben zojuist terug gebeld door tmobile en mag mijn contract ontbinden, stuur toestel terug.
ik krijg mijn 100 eu terug + de 24 euri aansluitkosten.
heb zelfs nog aangeboden een versterker op mijn koophuis te laten plaatsen maar no go. toch jammer.

ik stuur hem mooi terug en koop er wel een los met vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Je zou toch ondertussen wel verwachten dat ze is een serieuze kijk gaan nemen op die dekkingskaart. Dit wordt gewoon echt misleiding op deze manier en dat kan toch gewoon niet!

Aan de ene kant netjes dat ze het op deze manier oplossen, maar eigenlijk is het ook wel een beetje schandalig dat het zo moet.

[ Voor 27% gewijzigd door Tupel op 11-08-2009 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Ik werk in Schagen, en daar heb ik ook 0,0 3G-dekking. Heb gebeld met T-Mobile, werd uitgezocht en ik zou binnen 28 dagen terug gebeld worden... Dat gebeurde uiteindelijk al na 1,5 week gelukkig. Maar ik moest er maar mee leren leven: ze konden alleen iets voor me betekenen als ik slechte dekking op mijn huisadres had. Daar heb ik ook wel WLAN liggen (en eventueel een laptop) en gebruik ik de 3G dus bijna nooit, lekker nuttig dus :/ Dus ik zit hier 40 uur per week met een té trage internetverbinding, helaas.

Na wat uitzoekwerk blijkt het te komen doordat er hier in Schagen een nogal sterke STOP UMTS-lobby is... Misschien maar eens een handeltje in aluminium petjes beginnen, loopt vast goed hier 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik weet niet of dit in dezelfde strekking als de verhalen hierboven is maar ik heb het volgende probleem. Ik heb ruim 1,5 prima met mijn 3G verbinding kunnen werken maar de laatste paar dagen heb ik volgens de telefoon gewoon 3G en mijn gsm signaal is gewoon sterk maar ik kan helemaal niets met de 3G, alle applicaties geven aan dat er geen internet verbinding is.

Terwijl het voorheen gewoon werkte (en in hetzelfde gebied) Woerden / Leiden..

Hebben andere ook dit probleem? dus wel 3G verbinding maar geen internet verbinding? wireless werkt overigens gewoon prima.

Dataroaming staat aan en 3G staat aan.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Ik heb dit probleem in het begin wel vaak gehad ja. Na een tijdje is dit (gelukkig) vanzelf opgelost. Voor jou hoop ik dat dat ook het geval is en anders zou je er natuurlijk een belletje aan kunnen wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Welk T-Mobile nummer bellen jullie voor de dekkingsproblemen (:+)? Bij mij thuis spring mijn 3G steeds tussen GPRS en 3G waardoor de verbinding steeds 5sec weg is..

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Gewoon de klantenservice bellen (0800-7111) en door wat menu's klikken. Ik kwam volgens mij terecht bij de afdeling datadiensten, maar als je niet goed zit verbinden ze je wel weer door denk ik dan altijd maar... Als het menu niet in 1x duidelijk is, is het hun probleem verder :+

[ Voor 59% gewijzigd door Elwood Blues op 13-08-2009 10:02 ]

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
zAo schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:11:
Welk T-Mobile nummer bellen jullie voor de dekkingsproblemen (:+)? Bij mij thuis spring mijn 3G steeds tussen GPRS en 3G waardoor de verbinding steeds 5sec weg is..
Dat valt nog mee, ik mag blij zijn met 1 streepje bereik, laat staan dat ik thuis ooit 3G te zien krijg...

Youtube: DashcamNL

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik zou hier 3G moeten hebben, zowel volgens de T-Mobile Coverage Tool, als op deze kaart: http://www.gsm.org/roaming/gsminfo/cou_nl.shtml

Echter heb ik in een straal van ongeveer 500m veel geprobeerd en meestal zelfs geen GPRS laat staan 3G. Dus ik gebeld naar de klantenservice en die weet mij doodleuk te vertellen dat er op mijn postcode inderdaad totaal geen 3G is. Leuk dat de kaart die ze intern gebruiken zoveel afwijkt van die op internet te vinden zijn.

Ik kon kiezen tussen 20% korting op abo of abo annuleren en iPhone teruggeven. Heb maar het eerste gekozen en heb nu dus 3 maanden korting, over 3 maanden moest ik weer bellen als het dan nog niet gefixt was om opnieuw korting te kunnen krijgen.

Volgens die medewerker was er in het centrum van Helmond, Eindhoven en daartussen wel 3G. En hier thuis heb ik WiFi, dus voor mij niet zo'n heel groot probleem. Echter had ik toch wel verwacht dat als het op die beide kaarten stond (die van gsm.org is minder optimistisch toch?) dat het dan wel zou kloppen, niet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:28

elmoxx

xx xx xx

kleine kick.

Ik woon in de randstad, daar is het bereik van mijn iphone goed (zelfs 3G). Ik werk echter in Landerd (vlakbij Oss) en het valt me op dat mijn bereik op die plek de laatste week flink is verslechterd. Ik had altijd 1 of 2 streepjes GSM-dekking. Nu heb ik constant 'geen service'. Internetten was al ondoenlijk maar nu kan ik de telefoon net zo goed thuis laten. Service heb ik zowel binnen als buiten niet meer. Pas als ik vlakbij de snelweg ben kan ik weer wat. knap vervelend

Zijn er meer mensen die de afgelopen week ineens ernstig verslechterd bereik hebben?

edit na bellen klantenservice T-mobile:

Met stomheid geslagen schrijf ik hier de reactie van T-mobile: 'Nee meneer, we garanderen alleen dekken op uw huisadres, aangezien dit niet uw huisadres is kunnen we niets voor u doen' ...
Het is toch te zot voor woorden! net alsof een auto het alleen doet als ie op de oprit staat. Een mobiel of auto heb je toch juist om buiten je woning te kunnen bellen/bereikt te kunnen worden ?? |:( :?

Meedenken zit er niet in en de service blijkt werkelijk ondermaats. Bah wat valt me dit tegen.

[ Voor 32% gewijzigd door elmoxx op 14-10-2009 11:09 ]

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Mijn vriendin woont in Schaijk (gemeente Landerd) en daar heb ik eigenlijk vrijwel altijd uitstekend bereik, maar die reactie is inderdaad wel érg bot en raar.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:50
Elke dag zit ik in de trein van Almere naar Duivendrecht en terug. Standaard valt de 3g verbinding weg op het moment dat ik net een kilometer van Weesp af ben. Zo rond Diemen word hij weer wakker en kan ik weer "normaal" internetten.

Ook ik heb dit gemeld aan T-Mobile en heb te horen gekregen dat ze 3G buiten de omgeving van het huisadres niet ondersteunen.

Met de trein dat stukje langs Weesp tot en met Diemen is niemandsland.... Geen huizen in de buurt met inwoners die mogen klagen over de verbinding dus zal nog wel een tijdje zo blijven daar. Mag ik me handjes knijpen als ik nog wat data over de verbinding kan krijgen op dit traject.. Leuk om een telefoon te kopen waarop je lekker relaxed in de trein uitzendgemist kan kijken ofzow.. T-Mobile is te triest voor woorden mbt de ondersteuning van 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

TokkieB schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:55:
Ook ik heb dit gemeld aan T-Mobile en heb te horen gekregen dat ze 3G buiten de omgeving van het huisadres niet ondersteunen.
Fantastisch he. En als je belt dat je binnenshuis op je thuisadres geen 3G ontvangt blijkt dat ze binnenshuis geen 3G dekking garanderen... terwijl op hun kaartje mijn hele stad is ingekleurd als "3G ontvangst binnenshuis". En dan woon ik in een heel gewoon bakstenen rijtjeshuis, geen gewapend betonnen flat met warmtewerend glas of zo.

Vuile oplichters. Boeven. Misschien wat plat maar andere woorden heb ik er niet voor. Nog 13 maanden te gaan...

[ Voor 8% gewijzigd door Zpottr op 16-10-2009 12:01 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:36
zelfde verhaal, slechte ontvangst in huis t-mobile iphone, onbeschoft behandeld in ennschede etc. Kan ik de iphone niet gewoon unlocken en dan een ander netwerk aanvinken? of is dat te naief van mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren heb ik wel een apart probleem met mijn iphone (t-mobile).
Ik heb hier op mijn werk geen bereik als ik 3g heb uitstaan, als ik hem aanzet heb ik wel vol bereik.
Dit speelt waarschijnlijk al sinds gisteren, toen ik mijn broer aan de lijn had en ik telkens wegviel volgens hem.
Ik heb even geprobeerd mijn simkaart eruit te halen en er weer in te stoppen, wat even hielp (half uurtje). Toen kreeg ik weer 'geen service' meldingen. Tot ik dus 3G weer aan zette, dan heeft hij wel gewoon vol bereik :?

Ik heb gisteren de update naar 3.1.2 gedaan, misschien dat het daar te maken mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:08:
Sinds gisteren heb ik wel een apart probleem met mijn iphone (t-mobile).
Ik heb hier op mijn werk geen bereik als ik 3g heb uitstaan, als ik hem aanzet heb ik wel vol bereik.
Dit speelt waarschijnlijk al sinds gisteren, toen ik mijn broer aan de lijn had en ik telkens wegviel volgens hem.
Ik heb even geprobeerd mijn simkaart eruit te halen en er weer in te stoppen, wat even hielp (half uurtje). Toen kreeg ik weer 'geen service' meldingen. Tot ik dus 3G weer aan zette, dan heeft hij wel gewoon vol bereik :?

Ik heb gisteren de update naar 3.1.2 gedaan, misschien dat het daar te maken mee heeft?
Kan zijn dat het GSM-netwerk in onderhoud is, maar het 3G-netwerk niet.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
  • Laatst online: 11-03 16:08
Ik heb thuis wel 3G dekking, maar daar heb ik geen ruk aan omdat ik daar Wifi gebruik. Op mijn werk, waar ik het wel nodig heb, dus geen 3G dekking ...

Zijn er eigenlijk plannen bij T-Mobile om hun netwerk te verbeteren ? Of interesseert het ze nog steeds niet. Kan niet wachten tot andere providers ook iPhone's gaan verkopen. In Engeland zijn er sinds kort ook twee iPhone providers in plaats van een.

Snap niet dat Apple hier niets aan doet ook, dit kost ze gegarandeerd klanten.

[ Voor 18% gewijzigd door rig0r op 31-10-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Laatst online: 11-09 14:12
Voor mij ook nooit weer T-mobile.
Zodra mijn contract is afgelopen, zien ze me never nooit niet terug.

Sinds augustus al klachtenbrieven gestuurd & inmiddels wel 20x gebeld, waarvan ik 10x maar een terugbelverzoek moest doen, waarna je niet wordt teruggebeld.
En ik kreeg inderdaad hetzelfde verhaal dat binnenshuis alleen de dekking word gegarandeerd, en verder kunnen ze niets doen.
Het enige wat ze konden doen is of abonnement met terugwerkende kracht ontbinden, dan dus ook de iphone terugsturen, of 1 maand 100% korting en nog 6 maand 20% korting.

Aangezien de iphone gewoon goed bevalt, en je weet nooit wat ermee gebeurd als je hem terugstuurt, maar voor de laatste optie gekozen.
Verder vertel ik natuurlijk aan iedereen hoe incompabel T-mobile is. :X :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:04
Ik snap Apple ook totaal niet, je biedt een premium product aan bij een 3ehands telecomprovider....
Ik heb sinds aankoop (nauwelijks 4 weken) nog steeds slechte verbinding. Op veel plaatsen heeft hij lichte verbinding. 1 pagina laden kost meer dan 2 minuten. Ik had me echt iets anders voorgesteld met 2048/384 Kb/sec.

Vodafone was neit alleen veel sneller, maar ik had overal en altijd verbinding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
  • Laatst online: 11-03 16:08
Ik lees overal dat T-Mobile zegt dat de slechte ontvangst aan de iPhone ligt en niet aan T-Mobile ... Nou moet ik wel zeggen dat Wifi & GPS ontvangst van de iPhone ook vrij beroerd is dus misschien geldt dat ook voor GPRS en 3G. Iemand ervaring met de 3G(s) met een andere provider ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:28

elmoxx

xx xx xx

Heugelijk nieuws: T-mobile wilt zijn 3G-dekking gaan verbeteren.

In hoeverre het allemaal waar is weet ik niet, maar ik heb er een goed gevoel bij. Zie de link voor meer info :)

KLIK

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guys,

Ik wil de nieuwe iphone in de zomer halen, op dit moment zit ik bij telfort wat mij zeer goed bevalt. Heeft er iemand enig idee of de nieuwe iphone ook beschikbaar zal zijn bij andere providers? Ik heb totaal geen zin in een slechte dekking. Je gaat niet een porsche aanschaffen als je op een onverharde weg moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Vandaag gebeld met T-Mobile voor 3G ontvangt bij mij thuis. Binnen 3 maanden hebben ze hier vlakbij een nieuwe 3G paal staan en moet ik volledig 3G thuis hebben, aldus een vrouw van de helpdesk. :)
Pagina: 1 2 3 Laatste