[SSD] Het grote SSD-ervaringen topic DEEL 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 35 Laatste
Acties:
  • 259.859 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:56
Matched: ssd
Heb de alignment van m'n Core SSD veranderd. dwz, de partities die erop staan.
Als je een BartPE bootable cdrom maakt met driveImage XML (gratis) plugins kun je je partities backuppen naar een netwerkschijf of andere disk in je pc. Hierna met de gratis Vista recovery disk booten, een nieuwe partitie maken via de commandprompt met diskpart.
Daarna weer booten met de partPE cdrom en de partities restoren van netwerkschijf. klaar!

Mijn HD tune pro trial is verlopen helaas...

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Nu online

Milmoor

Footsteps and pictures.

Iemand enig idee waar ik een eenvoudige bracket vindt om vier 2,5" SSD's in een 5.25" bay te monteren? Ik vindt alleen chique exemplaren met koeling en swapping mechanismen zoals bijv. deze. SSD's worden niet warm, en de mijne zullen niet vaak genoeg stuk gaan om hotswappable te moeten zijn ;)
Oh ja, ook stapels eenvoudige 2,5" naar 3,5", maar die moet ik weer in een 3,5" naar 5,25" bracket stoppen, en dat is niet echt efficient ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Milmoor op 04-01-2009 22:14 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
da's een chique dingetje!! en vor 65$ zo gek nog niet als je het mij vraagt!

edit: meteen een besteld, nu nog 4 gelijke (goedkope) SSD's, mooi platform om een 3-tal VM's vanaf te laten draaien!

[ Voor 44% gewijzigd door wessel99 op 05-01-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Milmoor schreef op zondag 04 januari 2009 @ 22:11:
Iemand enig idee waar ik een eenvoudige bracket vindt om vier 2,5" SSD's in een 5.25" bay te monteren? Ik vindt alleen chique exemplaren met koeling en swapping mechanismen zoals bijv. deze. SSD's worden niet warm, en de mijne zullen niet vaak genoeg stuk gaan om hotswappable te moeten zijn ;)
Oh ja, ook stapels eenvoudige 2,5" naar 3,5", maar die moet ik weer in een 3,5" naar 5,25" bracket stoppen, en dat is niet echt efficient ;)
Ik heb dat ding van Addonics hier op mijn werk liggen; Het is vrij stevig met uitzondering van de baydoors en locking mechanismen, die laatste zijn hier al afgebroken.

Overigens gewoon te koop in Duitsland voor 49 euro ofzo...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:02
P5ycho schreef op woensdag 31 december 2008 @ 18:28:
Femme, heb je wel eens tests gedaan met verschillende partition alignments? Misschien een leuk onderwerp voor een artikel dat de verschillen in performance tussen SSD's aan het licht houdt. Je zou ook nog wat RAID array performance tests kunnen doen eventueel, gezien ook daar performance verschillen kunnen ontstaan als een partitie niet aligned is met de stripesize.
Ik ben nu bezig om dit te testen op de ssd's van Luuk Nouwen mbv de standaard traces in Intel NAS Performance Toolkit. Met RankDisk kan ik het niet testen omdat die direct de fysieke disk aanspreekt buiten het bestandssysteem om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Femme schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:45:
[...]

Ik ben nu bezig om dit te testen op de ssd's van Luuk Nouwen mbv de standaard traces in Intel NAS Performance Toolkit. Met RankDisk kan ik het niet testen omdat die direct de fysieke disk aanspreekt buiten het bestandssysteem om.
Ben benieuwd naar de resultaten. Mijn goedkoop op de kop getikte Core V1 doet het vooralsnog prima in de laptop, alle partities aligned. Niet de snelste SSD, maar nog geen problemen. Crystalmark gedraaid, zo'n 10-20% meer performance met alignment. Geen traagheid met de random write tests (1000MB testfile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Laatst online: 21:25
P5ycho schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:54:
[...]

Ben benieuwd naar de resultaten. Mijn goedkoop op de kop getikte Core V1 doet het vooralsnog prima in de laptop, alle partities aligned. Niet de snelste SSD, maar nog geen problemen. Crystalmark gedraaid, zo'n 10-20% meer performance met alignment. Geen traagheid met de random write tests (1000MB testfile).
Ik ben ook wel benieuwd. Ik vond 1 SSD al een grote verbetering en dat worden er nu dus 3 in RAID 5. Ik heb ze zelf niet getest, maar meteen doorgestuurd naar Femme. Ik ben ook benieuwd of een "losse" raidcontroller nog veel verschil uitmaakt. Zo ja, dan wordt het een nieuw mobo kopen, aangezien ik nu maar 1 PCI-E 16x slot heb en daar zit mijn videokaart in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Ook benieuwd naar de Adata SSD's test van Femme.

Maar ik denk dat iedereen wacht op reviews van de nieuwe OCZ Vertex.
Verwacht eind deze week of volgende week de reviews :9~
CES begint deze week en er is nog een NDA op de nieuwe Vertex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:26
abusimbal schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:38:
Ook benieuwd naar de Adata SSD's test van Femme.

Maar ik denk dat iedereen wacht op reviews van de nieuwe OCZ Vertex.
Verwacht eind deze week of volgende week de reviews :9~
CES begint deze week en er is nog een NDA op de nieuwe Vertex.
Ze zijn iig nog niet op 4 jan. verstuurd. Dus duurt sowieso nog wel een weekje.

[ Voor 8% gewijzigd door MrFl0ppY op 06-01-2009 13:22 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Milmoor schreef op zondag 04 januari 2009 @ 22:11:
http://www.alternate.nl/h...at1=007&cat2=286&cat3=009
Volgens voorraadindicatie een wat langere levertijd, daarom onder rembours besteld, was de volgende dag echter verzonden.

Mijn SSD Transcend 64GB 2.5" SATA SSD - MLC: pricewatch: Transcend 64GB 2.5" SATA SSD - MLC
Rechtstreeks aangesloten op een MSI K9A2 CF-F:
[img=http://img147.imageshack.us/img147/4158/ssdce1.th.jpg]
Standaardtest met HD Tune.

Bevalt goed.
Voordelen: Lage accestime, laden gaat binnen no-time, oftewel het gebruikelijke wat al genoemd is.
Nadelen: Windowsupdate lijkt de boel te bevriezen cq heel erg te vertragen, laden/opstarten van msn blijft net zo traag gaan als op een gewone hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel911
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-08 19:29
Wat is voor rond de 100 euro de beste SSD die je kan kopen? De bedoeling is o hier mn OS (Vista) op te zetten, swapfile en wat kleine applicaties. Grotere applicaties zoals spellen gaan dan op mn 750GB Samsung harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
roel.everaarts schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 23:11:
Wat is voor rond de 100 euro de beste SSD die je kan kopen? De bedoeling is o hier mn OS (Vista) op te zetten, swapfile en wat kleine applicaties. Grotere applicaties zoals spellen gaan dan op mn 750GB Samsung harddisk.
Waarschijnlijk de OCZ Vertex 30gb. Benchmarks zijn er nog niet, maar de verwachtingen zijn hoog :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel911
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-08 19:29
duncanvdlinden schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 23:13:
[...]
Waarschijnlijk de OCZ Vertex 30gb. Benchmarks zijn er nog niet, maar de verwachtingen zijn hoog :p
Oke, 30GB is dan wel weer aan de krappe kant. Een Vista installatie kost zon beetje 15GB. Maarja 100 euro is met de huidige SSD prijzen ook aan de krappe kant...

[ Voor 18% gewijzigd door Roel911 op 07-01-2009 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Zit te denken aan twee (of vier x8GB?) 16GB SSD disks, om daar het OS en wat software op te draaien.
Heb aan 32GB genoeg, nu gebruik ik een 32GB partities daarvoor. Welke SSD's kan ik dan het beste nemen ? Hoeven niet de allersnelste te zijn, maar wel goede (zonder hickups of vervelende vertragingen).

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 09:01

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:41:
Mijn SSD Transcend 64GB 2.5" SATA SSD - MLC

Bevalt goed.
Voordelen: Lage accestime, laden gaat binnen no-time, oftewel het gebruikelijke wat al genoemd is.
Nadelen: Windowsupdate lijkt de boel te bevriezen cq heel erg te vertragen, laden/opstarten van msn blijft net zo traag gaan als op een gewone hd.
Kan je die Crystal Benchmark eens draaien met de verschillende test grooten? Dus 50-100 en 1000mb?

Ik ben benieuwd naar de 4kb random write resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20
[...]

Volgens voorraadindicatie een wat langere levertijd, daarom onder rembours besteld, was de volgende dag echter verzonden.

Mijn SSD Transcend 64GB 2.5" SATA SSD - MLC: pricewatch: Transcend 64GB 2.5" SATA SSD - MLC
Rechtstreeks aangesloten op een MSI K9A2 CF-F:
[img=http://img147.imageshack.us/img147/4158/ssdce1.th.jpg]
Standaardtest met HD Tune.

Bevalt goed.
Shit zeg; die Transcend is best wel snel! Dat had ik niet gedacht :)
Wat voor controller zit hierin? Toch niet dezelfde als in de OZC drives? En zo ja, heeft deze ook last van deze hick-ups?

Ik wacht nog even de OZC Vertex reviews af. Als hij goed presteert koop ik denk ik die OCZ Vertex :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Geen matches
Flappie schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:32:
[...]

Wat voor controller zit hierin? Toch niet dezelfde als in de OZC drives? En zo ja, heeft deze ook last van deze hick-ups?

Ik wacht nog even de OZC Vertex reviews af. Als hij goed presteert koop ik denk ik die OCZ Vertex :)
Hoe kun je nu zeggen dattie snel is alleen aan de hand van sustained transfer rates. Het is al 1000x vermeld in dit topic: Random write speed is het enige dat telt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 22:20
P5ycho schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:15:
[...]

Hoe kun je nu zeggen dattie snel is alleen aan de hand van sustained transfer rates. Het is al 1000x vermeld in dit topic: Random write speed is het enige dat telt! :)
Daar had ik dan even weer niet aan gedacht. Maar goed, die speeds zien er in HDtune goed uit voor een SSD van maar 110 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Arthur schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 07:42:
[...]

Kan je die Crystal Benchmark eens draaien met de verschillende test grooten? Dus 50-100 en 1000mb?

Ik ben benieuwd naar de 4kb random write resultaten.
Zie hier: Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/5184/cyrstalmarkssdtranfj2.th.jpg
Flappie schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:32:
[...]

Geen idee welke controller erin zit. Enige hick-ups die ik tot nu heb gemerkt is met Windows Update, openen van MSN tijdens het gebruik geen last van hick-ups en gisteravond voor het eerst Youtube filmpjes zitten bekijken en die hingen wel af en toe, maar weet niet zeker of dat aan de SSD ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Die Transcend gebruikt de Jmicron controller zoals 95% van alle to nu beschikbare MLC SSD's.

Lees de sticky's op het OCZ forum met tweaks, dan heb je geen hickups meer !
http://www.ocztechnologyf...um/forumdisplay.php?f=186

De SSD waar iedereen naar uitkijkt is de nieuwe OCZ Vertex.
Benchmarks worden in de loop van volgende week verwacht. Hoop alleen dat de verwachtingen niet te hoog zijn.

BTW Voor de SSD addicts........
http://www.ocztechnologyf...um/showthread.php?t=48743
PCMark05 world record broken 30132 Marks Using 4x 32GB OCZ Core Series V1 Raid0 by Eva2000
http://i4memory.com/f9/oc...x8-raid-controller-10744/

[ Voor 27% gewijzigd door abusimbal op 08-01-2009 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een update over mijn pogingen om 8xMtron 7535-032 op een Areca 1680ix-12 aande gang te krijgen. Ik heb de suggestie opgevolgt op zowel native command queueing (globale instelling op de kaart) alsmede Tagged Queuing (setting voor de Raid Volume) op disabled te zetten.

Helaas gebeurd er exact hetzelfde. Het lukt meestal nog net om er in mijn OS een filesystem op te zetten, maar zodra ik dan probeer iets erheen te schrijven krijg ik zeer snel op mijn console meldingen als "674.881240 metapage_write_end_io I/O error" en "end-request: i/o error, dev sdc, sector 1136, etc"

Als ik dan reboot en in de event log kijk van de Areca worden er allemaal timeout errors gemeld. Af en toe staat er al een melding in dat creation van de raid volume al faalde. Het lijken ook random SSDs te zijn die er dan helemaal uitgegooid worden.

Dit gaat nog steeds om de SSDs met de 0.19r1 firmware. Op dezelfde server en met dezelfde Areca kaart werken de 4 SSDs (die overigens 64 GB zijn) met de 0.18r3 firmware dus wel goed. Ik ga zometeen proberen om de firmware van de Areca kaart naar de allernieuwste versie te brengen. Mijn benchmark met 12 SSDs die ik een 2 maanden geleden beloofte zal dus nog even moeten wachten :(

Heeft er iemand nog ideeen wat ik nog meer zou kunnen proberen om het toch werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:42

Snow_King

Konijn is stoer!

Geen matches
Het probleem lijkt toch door de SAS interface te komen van de Areca, want ik heb zelf op een 1120 zo af en toe een Reading Error (Timeouts in SAS versies).

Ik ben met MTron hier al langer over aan het mailen, maar echt opschieten doet het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Geen matches
Misschien moet je mailtje sturen naar mtron zelf. Volgens hun lijstje komen alleen de 1220 en 1231 voor van Areca die 100% compatible zijn.

Shin-Jung Kang
TAM US/EMEA
Global Technical Assistance Center
kangsj apedinges of zoiets mtron.net

[ Voor 6% gewijzigd door Thandor op 09-01-2009 21:10 . Reden: Even het e-mail adres scramblen zodat meneer Kang minder spam krijgt ;). ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Geen matches
Snow_King schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:40:
Het probleem lijkt toch door de SAS interface te komen van de Areca, want ik heb zelf op een 1120 zo af en toe een Reading Error (Timeouts in SAS versies).

Ik ben met MTron hier al langer over aan het mailen, maar echt opschieten doet het niet...
Gooi de meest recente beta bios er eens op: ftp://ftp.areca.com.tw/Ra.../ARC1680/Beta/Build81208/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Geen matches
330d schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:52:
Misschien moet je mailtje sturen naar mtron zelf. Volgens hun lijstje komen alleen de 1220 en 1231 voor van Areca die 100% compatible zijn.

Shin-Jung Kang
TAM US/EMEA
Global Technical Assistance Center
kangsj apedinges of zoiets mtron.net
Ik ben met gtac al een heeeele tijd aan het mailen en idd met Shin-Jung, maar de Areca's staan wel op de compatibility lijst, echter zodra je héél veel IOps doet voor een langere tijd (paar weken), dan treden de errors pas op. En ik denk niet dat zij het zo lang getest hebben :)

@ Arthur, ik heb geen 1680, maar een 1120.

[ Voor 2% gewijzigd door Thandor op 09-01-2009 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb nu de meest recente gepakt en geflashed:

code:
1
2
3
Firmware Version   : V1.45 2008-09-16
BOOT ROM Version   : V1.45 2008-09-15
SAS: 4.4.3.0

Weer geprobeerd een array aan te maken en dan een volume. Daarna meteen in de event log gekeken en op dat moment nog geen errors. Reboot ik echter, en ga ik meteen naar het bios van de Areca dan zijn er op dat moment al talloze time-out errors te zien. Als je een array volume probeert te deleten, dan hangt de Areca kaart zelfs hard.

Ik kijk nu of ik de garantie van Mtron kan krijgen dat het goed gaat als ik de disks terug flash naar 0.18r3 en of dan de garantie enzo behouden blijft. Daarnaast ving ik nog wat op van een mogelijke firmware 0.19r2 die er al schijnt te zijn maar nog niet publiekelijk te downloaden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
Geen matches
Eerste ervaring, ze wegen weinig! :P

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/5lrprt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:08:
[...]

code:
1
2
3
Aan de datum te zien is dat niet de allerlaatste versie?

Verder raad ik je aan gtac apedinges of zoiets mtron.net te mailen, want hoe meer het onder de aandacht komt, hoe beter lijkt me zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Thandor op 09-01-2009 21:11 . Reden: E-mail, publiekelijk, forum, spam, etc. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:08:

code:
1
2
3
Ik zei dus de beta's :-)

De beta versies zouden V1.46 2008-12-08 moeten zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door _Arthur op 08-01-2009 20:22 . Reden: Versie edit... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Geen matches
_Arthur schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 19:39:
[...]

Ik zei dus de beta's :-)

De beta versies zouden V1.45 2008-12-08 moeten zijn.
Klopt, moet 1.46 zijn, net ge-upgrade op test machine van me (zitten geen MTron's in)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
The System Information
===========================================
Main Processor     : 1200MHz
CPU ICache Size    : 32KB
CPU DCache Size    : 32KB
CPU SCache Size    : 512KB
System Memory      : 4096MB/533MHz/ECC
Firmware Version   : V1.46 2008-12-08
BOOT ROM Version   : V1.46 2008-11-14
Serial Number      : A833CABVAR600054
Controller Name    : ARC-1680
Current IP Address : 192.168.5.225
===========================================
GuiErrMsg<0x00>: Success.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snow_King schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:12:
[...]
Klopt, moet 1.46 zijn, net ge-upgrade op test machine van me (zitten geen MTron's in)
Ok, ik heb nu ook die beta upgrade gedaan. In het beta archief zat alleen code voor de firmware en boot rom trouwens, niet voor de transport (de interne firmware van de IOP):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Main Processor     : 1200MHz
CPU ICache Size    : 32KB
CPU DCache Size    : 32KB
CPU SCache Size    : 512KB
System Memory      : 4096MB/533MHz/ECC
Firmware Version   : V1.46 2008-12-08
BOOT ROM Version   : V1.46 2008-11-14
Serial Number      : A832CABUAR300036
Controller Name    : ARC-1680

Na het overnieuw proberen zijn er goede en slechte dingen gebeurd. Het slechte is dat 1 Mtron disk nu geheel de geest gegeven lijkt te hebben. Gemelde capaciteit is opeens 1.5GB ofzo en het ding lijkt niet meer tot leven te wekken. Die stuur ik dus maar terug.

Met 7 disks vervolgens een RAID 0 array gemaakt, en zowaar... aanmaken filesystem en starten van de easy co benchmarkt lukt geheel! Geen time-out errors meer :) Wel zijn de waarden van easy co raar. Het lijkt erop alsof easy co intern met 16 bit counters werkt ofzo en dat deze tool gewoon geen rekening houdt met de extreem hoge waarden van een 7 disk SSD array.

Ik ga het dus zometeen proberen met een 4 disk RAID 0 array, zodat ik de waarden kan vergelijken met mijn bestaande 4 disk SSD array (Mtron's 7035's, ook op een 1680Ix maar in een andere machine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Hoe is de compatibility met andere ssd's icm de iop348? Lijkt dat de Mtron x500series bijzonder veel problemen met de raidcontrollers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Zojuist 8 maal Transcend 32 GB TS32GSSD25S-M (MLC) besteld.

Tests worden gedaan op een ICH10R en een Dell Perc 5/i (waar ze uiteindelijk ook aan komen te hangen in raid0). De Perc 5/i is zwaar gelimiteerd door de IOP333 en dus behaal ik hiermee easy de max seq read waarden. Waar het mij meer om gaat is de random write waarden en daarmee zit ik lang niet aan de max van de Perc 5/i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 19:51
Geen matches
8 maal 250ms wachten (tegelijk, raid0) is nogsteeds 250ms helaas ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Xandrios op 09-01-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:13
Geen matches
Gelukkig heeft een Perc een cache van 256MB of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Geen matches
Xandrios schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:11:
8 maal 250ms wachten (tegelijk, raid0) is nogsteeds 250ms helaas ;)
We zullen zien :-)

Mijn perc heeft 512mb cache.

[ Voor 9% gewijzigd door _Arthur op 09-01-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
  • Laatst online: 07-02 08:13
Vandaag bezig geweest om een 30 GB OCZ Solid te installeren in mijn Laptop. (XP pro)
Uiteraard de SSD met alignment correct gezet en de nodige tweaks uitgevoerd in XP.

Xp start zeer vlot op en (bijna) alles loopt ook lekker soepel (er blijft tot nu toe niks hangen e.d)

Enige wat we nogal tegenvalt is de laad / opslagtijd van een groot Openopiffice Calc(excel) file van ~3 mb (database met > 45000 regels)
Dit gaat voor mijn gevoel tot 2 keer trager dan met de HD die erin zat, terwijl de rest dus wel lekker snel gaat.

Had eerlijk gezegd verwacht dat juist zulke files stukken sneller zouden laden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Geen matches
Ik heb m'n OCZ Core V1 er weer uit getrokken. Boot lekker snel als je weinig load genereert, maar een leuke sessie VMware of wat usenet leeching en t ding gaat helemaal over de zeik. Alignment maakt dan ook weinig meer uit, blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:23:
[...]
Ik ga het dus zometeen proberen met een 4 disk RAID 0 array, zodat ik de waarden kan vergelijken met mijn bestaande 4 disk SSD array (Mtron's 7035's, ook op een 1680Ix maar in een andere machine).
Ik had helaas toch iets te vroeg gejuigd. Aanmaken van fs lukte nu wel met het beta bios en de easy co test leek door te lopen, maar uiteindelijk toch weer problemen. Een simpele copy van een grote file (14GB) duurde eerst extreem langzaam (20 minuten), terwijl dit op de oude 4xSSD met 0.18r3 firmware zo'n minuut duurde. Lezen van de 14Gb en schrijven naar andere device ging dan weer wel snel.

Na nog een test hield ie er weer helemaal mee op.

iemand nog andere suggesties die ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

Remko schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:33:
Vandaag bezig geweest om een 30 GB OCZ Solid te installeren in mijn Laptop. (XP pro)
Uiteraard de SSD met alignment correct gezet en de nodige tweaks uitgevoerd in XP.

Xp start zeer vlot op en (bijna) alles loopt ook lekker soepel (er blijft tot nu toe niks hangen e.d)

Enige wat we nogal tegenvalt is de laad / opslagtijd van een groot Openopiffice Calc(excel) file van ~3 mb (database met > 45000 regels)
Dit gaat voor mijn gevoel tot 2 keer trager dan met de HD die erin zat, terwijl de rest dus wel lekker snel gaat.

Had eerlijk gezegd verwacht dat juist zulke files stukken sneller zouden laden? :?
Ik heb er gisteren ook één in mijn laptop gezet, alles loopt lekker vlot op de ICH8m controller. Sequential read en writes zijn dichtbij de opgegeven snelheden, en de random write snelheden geven geen problemen op x64 vista met wat registry tweaks (volgens guide van ocz forums).
Ik heb nog niet zoveel kunnen testen, maar de eerste indrukken zijn erg goed, vooral gezien hij 60 euro kost.

In Crystal diskmark: 100MB

----------- Read --- Write
Seq ---- 149 ----- 88
512k --- 137 ----- 54
4k ------ 10.95 --- 2.024

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
Geen matches
falling_down schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 18:13:
[...]

Ik heb er gisteren ook één in mijn laptop gezet, alles loopt lekker vlot op de ICH8m controller. Sequential read en writes zijn dichtbij de opgegeven snelheden, en de random write snelheden geven geen problemen op x64 vista met wat registry tweaks (volgens guide van ocz forums).
Ik heb nog niet zoveel kunnen testen, maar de eerste indrukken zijn erg goed, vooral gezien hij 60 euro kost.

In Crystal diskmark: 100MB

Seq ---- 149 ----- 88
512k --- 137 ----- 54
4k ------ 10.95 --- 2.024
Haal onderstaande:

Seq ---- 153 ----- 90
512k --- 141 ----- 42
4k ------ 15 --- 2

Lijkt opzich dus prima, alleen dus vreemd dat een 3 MB calc / excel file (>45000 regels) bijna 2 keer er zo lang over doet als een normaal laptopschijfje 8)7

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine

ToeingTheLine

Mask of sanity

Lijkt opzich dus prima, alleen dus vreemd dat een 3 MB calc / excel file (>45000 regels) bijna 2 keer er zo lang over doet als een normaal laptopschijfje 8)7

Iemand enig idee?
Hoe lang duurt het dan met deze ssd en je oude hdd?
Wat voor hdd was dat trouwens, je vorige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
Geen matches
Damn, nog steeds nergens een vertex getest!? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Geen matches
Ik heb sinds kort ook een stel Mtron Mobi's; is het normaal dat de gaatjes voor de schroeven er wel zitten maar er geen schroefdraad in zit? Kan ze nu nergens inschroeven wat in ieder bracket van een laptop moet hij toch echt vastgeschroefd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik heb de topics doorgelezen, alleenik vraag me nu af. Is het nu handig om een SSD in een Laptop te hebben? Ik heb een Samsung NC10, die wil ik graag beetje shockproof maken. Dat betekent dus dat de HDD een SSD moet worden en dat ik de HDD in een externe behuizing steek.

Maar ik lees veel over Hickups en dat soort dingetjes. Bovendien is het stroomgebruik van een SSd me ook nog een beetje onduidelijk.

Wat is nu nou beter, een SSD of een HDD? Ik wil toch wel een 64gb SSD als ik er eentje neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

BlackWhizz schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:30:
Ik heb de topics doorgelezen, alleenik vraag me nu af. Is het nu handig om een SSD in een Laptop te hebben? Ik heb een Samsung NC10, die wil ik graag beetje shockproof maken. Dat betekent dus dat de HDD een SSD moet worden en dat ik de HDD in een externe behuizing steek.

Maar ik lees veel over Hickups en dat soort dingetjes. Bovendien is het stroomgebruik van een SSd me ook nog een beetje onduidelijk.

Wat is nu nou beter, een SSD of een HDD? Ik wil toch wel een 64gb SSD als ik er eentje neem.
Wat is je budget? Mijn Samsung 64GB SLC in mn X300 werkt uitstekend. Kost dan ook wel weer wat meer dan een default MLC dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackWhizz schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:30:

Ja SSD is beter (zeer specifieke gevallen uitgezonderd).

Stroomverbruik is lager, er hoeven immers geen platters in beweging gehouden worden.

Hickups zijn afhankelijk van de gebruikte controller. Afhankelijk van je budget hoeft dat echter helemaal geen probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:06

justifire

Shut up and squat !!

Geen matches

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Etharion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 14:56
Geen matches
IceOnFire schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:20:
Ik heb sinds kort ook een stel Mtron Mobi's; is het normaal dat de gaatjes voor de schroeven er wel zitten maar er geen schroefdraad in zit? Kan ze nu nergens inschroeven wat in ieder bracket van een laptop moet hij toch echt vastgeschroefd :'(
Gewoon schroeven, het is plastic, de schroef tapt z'n eigen draad wel. Ging hier prima met de meegeleverde schroefjes en neem ook aan dat dat de bedoeling is. Hebt wel een fatsoenlijke (en passende) schroevendraaier nodig om de nodige kracht te zetten zonder de schroefkop te mollen.

Eventueel eerst een keer zonder bracket, zodat je de mobi fatsoenlijk vast kunt houden, de schroefjes erin en weer uit draaien om de draad in het plastic te tappen.

[ Voor 11% gewijzigd door Etharion op 10-01-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:19

duderuud

Sliden is koel

Dit is interessant, stukje over de nieuwe Vertex series:
In addition, the range-topping Vertex SSDs don't even use JMicron memory controllers, so performance should not be an issue. In fact, Mei says that the Vertex's memory controller can be used for both MLC and SLC NAND flash applications, so we may see new, high performance SLC-based SSDs from OCZ instead of the current rebranded Samsung SLC offerings.
Bron

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Geen matches
falling_down schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 18:13:
[...]
Waar heb je hem dan gekocht? De laagste prijs in Pricewatch is 66 euro en hij is nergens in voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine

ToeingTheLine

Mask of sanity

Twister336 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:22:
[...]

Waar heb je hem dan gekocht? De laagste prijs in Pricewatch is 66 euro en hij is nergens in voorraad.
Was een aanbieding bij pixmania, bestelde hem 30 december voor 60 euro en kreeg hem een week later.

Ik heb de meeste data op een externe hdd staan, en probeer vooral ook het schrijven naar die externe hdd te laten gaan. Op deze manier heb ik met normaal gebruik geen last van het feit dat er geen cache op de SSD aanwezig is. Ik merkte wel dat tijdens het installeren van 30 updates via Windows Update dat dit flink wat lag veroorzaakte bij bv het wisselen van IE vensters. Maar over het algemeen ben ik er erg tevreden over, wel is het gebruik van een tweede HDD een vereiste (voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Nu online

Milmoor

Footsteps and pictures.

falling_down schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 22:17:
Was een aanbieding bij pixmania, bestelde hem 30 december voor 60 euro en kreeg hem een week later.
Ik kijk sinds eind december om tijdelijk een 3 tal goedkope SSD's te kopen. Later wil ik die vervangen door nieuwe snellere en grotere modellen. Ik was nog aan het peinzen of dat 64 of 32 Gb versies diende te zijn, dus ik heb toen niet besteld. Tot mijn verbazing stijgen de prijzen momenteel. Azerty had eerst SSD's van 32Gb voor 53 euro, Pixmania voor 60, maar alles gaat omhoog en bovendien kunnen veel plekken niet leveren. En dat terwijl er steeds meer concurentie komt, en de nieuwe modellen erg dichtbij zijn. Ik snap het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 19:51
Geen matches
Mischien willen winkels, juist omdat er nieuwe modellen komen, liever geen grote voorraad hebben met die dingen? Kan me goed voorstellen dat op zo'n ding van 60 euro mischien een keer 5 euro verdiend wordt...al je winst op je verkopen is dan al snel weg als je met een handvol van het oude model blijft zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Geen matches

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:54
Valt toch wel mee? Het is een raid set van 4 SSD's, zeer waarschijnlijk in RAID 0.
Wacht maar tot de officiële benches tevoorschijn komen.

[edit]
Of lees ik het nu helemaal verkeerd, en is er intern gebruik gemaakt van een soort van RAID?

[ Voor 27% gewijzigd door Domino op 11-01-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Domino schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:25:
Valt toch wel mee? Het is een raid set van 4 SSD's, zeer waarschijnlijk in RAID 0.
Wacht maar tot de officiële benches tevoorschijn komen.

[edit]
Of lees ik het nu helemaal verkeerd, en is er intern gebruik gemaakt van een soort van RAID?
Nee is een enkele disk. En moet dus op een Sata 3.0 Controler aangesloten worden. Het is nog een prototype van de Vertex 2, binnenkort zal de Vertex 1 eerst leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Geen matches
Domino schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:25:
[edit]
Intern gebruik van RAID0, dus idd 480 tot 550MB/s per schijf. Als je er vier in RAID0 zet dan kun je PCIe 2.0 4x of PCIe 1.0 8x vullen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
Geen matches
Vertex 2

The drive is insanely fast as this internal quad raid drive can write at up to 480MB/s and read around 550MB/s, depending on the size of the files.
Dat wordt dus de nieuwe schijf voor in mijn pc over een paar maanden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
interessant, ik ben wel benieuwd wat voor acces times ze halen en dan vooral random write.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Nu online

Milmoor

Footsteps and pictures.

Geen matches
Iemand enig idee waar de 3500 serie van Mtron gebleven is? Hij staat niet meer in de pricewatch en is in Nederland effectief niet leverbaar. Wordt hij uitgefaseerd voor een nieuwere serie? De 3000 serie is er nog wel, maar trager en duurder. Ik snap het weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 17:23:
[...]
Ik had helaas toch iets te vroeg gejuigd. Aanmaken van fs lukte nu wel met het beta bios en de easy co test leek door te lopen, maar uiteindelijk toch weer problemen. Een simpele copy van een grote file (14GB) duurde eerst extreem langzaam (20 minuten), terwijl dit op de oude 4xSSD met 0.18r3 firmware zo'n minuut duurde. Lezen van de 14Gb en schrijven naar andere device ging dan weer wel snel.

Na nog een test hield ie er weer helemaal mee op.

iemand nog andere suggesties die ik kan proberen?
Wat rottig allemaal zeg. Zit nu zelf al bijna 3 kwart jaar alle groepen in de gaten te houden om uiteindelijk ook een super high performance SSD setup samen te stellen.

Mtron 75xx PRO + Areca 1680ix ga ik dus zeker niet aan beginnen als ik al deze ellende hoor. De vraag is, wat gaat dan dan -wel- gewoon werken? 8 of 12x een intel SLC SSD op een Adaptec kaart? Die hebben vaak ook die 348 IOP, maar dan heb je 2x iets van intel. Ik neem aan dat intel haar eigen SSDs toch wel test en ontwikkeld voor haar eigen IOPs?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Geen matches
Weten we meteen wat 4 vertex v1 in raid 0 voor snelheid halen :D
Zou trouwens wel de prijs willen weten van die v2, misschien die 2 maanden wachten nog wel waard.....

[ Voor 14% gewijzigd door justifire op 11-01-2009 13:54 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:27:
[...]
Ja SSD is beter (zeer specifieke gevallen uitgezonderd).

Stroomverbruik is lager, er hoeven immers geen platters in beweging gehouden worden.

Hickups zijn afhankelijk van de gebruikte controller. Afhankelijk van je budget hoeft dat echter helemaal geen probleem te zijn.
Budget is geen probleem. Ik betaal liever ietsje meer als ik meer kwaliteit krijg. Als ik nou een 64gb SSD wil hebben. Wat zou jij/jullie mij dan aanraden?

Misschien is het verstandig eens zelf het topic door te nemen en je enigszins er zelf in te verdiepen?

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 15-01-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

nFo

Geen matches
Oja hier Access times van de Acard 9010:
Read Access: Afbeeldingslocatie: http://infomb.googlepages.com/readaccess.jpg

Write Access: Afbeeldingslocatie: http://infomb.googlepages.com/writeaccess.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

BlackWhizz schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:41:
[...]

Budget is geen probleem. Ik betaal liever ietsje meer als ik meer kwaliteit krijg. Als ik nou een 64gb SSD wil hebben. Wat zou jij/jullie mij dan aanraden?
OCZ Vertex 60GB.. moet je nog wel even 1 tot 2 weken geduld hebben. OCZ heeft wat leveringsproblemen, maar het is het wachten waard.

Heb er zelf net ook maar even een besteld, kan die mooi mijn raptor gaan vervangen.
En via Ebay een 2,5 inch naar 3,5 inch bracket besteld voor €4,16 incl verzendkosten vanuit Engeland (nieuw) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hoe kun je nou een drive aanraden als de benchmarks nog niet uit zijn? Ik zou toch eerst heel driedubbelzeker willen weten dat deze drives geen rare controller-issues hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 00:20:
Hoe kun je nou een drive aanraden als de benchmarks nog niet uit zijn? Ik zou toch eerst heel driedubbelzeker willen weten dat deze drives geen rare controller-issues hebben.
Daar heb je wel gelijk in, maar OCZ heeft toch wel bewezen dat ze zeer goed bezig zijn met SSD's en dit moet dan het topmodel worden zonder de JMicron controller. Ik heb er de volste vertrouwen in.

Hij kan natuurlijk ook voor de Intel X25-M gaan als hij zeker wil weten dat hij een erg goede SSD wil hebben, maar daar moet je wel het geld voor uit willen geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Daar heb je wel gelijk in, maar OCZ heeft toch wel bewezen dat ze zeer goed bezig zijn met SSD's en dit moet dan het topmodel worden zonder de JMicron controller.
Pardon? OCZ heeft tot nu toe slechts SSD's verkocht die niet bruikbaar zijn als OS-, scratch-, softwaredrive. Sterker nog: ze hebben wat mij betreft alléén laten zien dat ze een referentie ontwerp in doosjes kunnen schuiven. Het enige wat ik ze moet meegeven is dat ze erg intensief met hun gebruikers communiceren over hoe een flawed product - dat is het in wezen als je hem voor andere zaken dan een USB opslagdrive gebruikt - nog enigzins bruikbaar te maken is in bepaalde besturingssystemen.

Alle reden om aan te nemen dat ze óók nu, na de Core, Core v2 en Solid wéér met een product komen dat simpelweg niet bruikbaar is als systeem- danwel softwaredrive.

Het tegendeel kan je speculeren uit het feit dat ze bezig zijn met een Vertex 2, die gebaseerd is op de Vertex (1). De tweede versie van de Vertex die via een RAID systeem voortborduurd op de prestaties van de eerste versie impliceert dat de prestaties van de eerste Vertex wel in orde moeten zijn. Maar óók hier kan je weer het argument omkeren en speculeren dat ze RAID gebruiken om de (beroerde) prestaties van de eerste te verdoezelen.

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43
Even een kort verzoekje tussendoor. Ik volg de ontwikkelingen op het vlak van SSD''s al een tijdje en nu lijkt het moment te zijn gekomen dat het echt interessant is om een 30GB dingetje te kopen.

Ik wil de SSD vooral gaan gebruiken voor de installatie van games, zodat die sneller laden. Als de prestaties helemaal boven verwachtingen zijn misschien zelfs als bootdisk. Ik zou het daarom wel interessant vinden om te zien hoe snel GTA IV laadt vanaf zo'n budget SSD schijfje van 30GB (of een duurdere SLC of Intel X25 MLC SSD ter vergelijking).

Ik zit hier met vijf 10.000 toeren schijven aan een raidcontroller, maar het laden van GTA IV duurt nog steeds enorm lang tov andere games. Er is vast wel iemand in dit topic die een SSD heeft en GTA IV (of een andere game van meerdere gigabytes). Ik zou het wel leuk vinden als iemand dit wil testen. :)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ruudjah schreef op maandag 12 januari 2009 @ 06:04:
[...]

Pardon? OCZ heeft tot nu toe slechts SSD's verkocht die niet bruikbaar zijn als OS-, scratch-, softwaredrive. Sterker nog: ze hebben wat mij betreft alléén laten zien dat ze een referentie ontwerp in doosjes kunnen schuiven. Het enige wat ik ze moet meegeven is dat ze erg intensief met hun gebruikers communiceren over hoe een flawed product - dat is het in wezen als je hem voor andere zaken dan een USB opslagdrive gebruikt - nog enigzins bruikbaar te maken is in bepaalde besturingssystemen.

Alle reden om aan te nemen dat ze óók nu, na de Core, Core v2 en Solid wéér met een product komen dat simpelweg niet bruikbaar is als systeem- danwel softwaredrive.

Het tegendeel kan je speculeren uit het feit dat ze bezig zijn met een Vertex 2, die gebaseerd is op de Vertex (1). De tweede versie van de Vertex die via een RAID systeem voortborduurd op de prestaties van de eerste versie impliceert dat de prestaties van de eerste Vertex wel in orde moeten zijn. Maar óók hier kan je weer het argument omkeren en speculeren dat ze RAID gebruiken om de (beroerde) prestaties van de eerste te verdoezelen.
Je moet ook de prijs kwaliteit in je achterhoofd houden. Het zal nooit zo zijn dat een SSD van 225 euro net zo goed presteert als een SSD van 500 euro (~60-80GB).
Maar we zullen het zien met de benchmarks die toch wel binnenkort zullen gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xof schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:51:
[...]

Je moet ook de prijs kwaliteit in je achterhoofd houden. Het zal nooit zo zijn dat een SSD van 225 euro net zo goed presteert als een SSD van 500 euro (~60-80GB).
Maar we zullen het zien met de benchmarks die toch wel binnenkort zullen gaan komen.
de voortekenen zijn goed maar OCZ is op het moment in SSD land de minst betrouwbare partij imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:12:
[...]

de voortekenen zijn goed maar OCZ is op het moment in SSD land de minst betrouwbare partij imho.
Vind ik ook, zoals eerder gezegd liever iets meer uitgeven dan gezeik en getweak achteraf. Maar misschien slaan ze nu wel de spijker met de nieuwe lijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Daarom zeg ik . even de benchmarks afwachten en dan kijken wat wijsheid is. Ik hoop wel dat de 1e exemplaren ook in de handen terecht komen van mensen die weten wat ze moeten testen. Aan seq. transferspeeds heb je niet zoveel. Die geloof ik wel. Ik wil de random tests zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:27
frankknopers schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:26:
Ik zit hier met vijf 10.000 toeren schijven aan een raidcontroller, maar het laden van GTA IV duurt nog steeds enorm lang tov andere games. Er is vast wel iemand in dit topic die een SSD heeft en GTA IV (of een andere game van meerdere gigabytes). Ik zou het wel leuk vinden als iemand dit wil testen. :)
En ik denk dat je behoorlijk diep moet graven wil je met SSD's betere tijden krijgt vergeleken met een 5disk 10k rpm disk setup. Games laden is (beetje afhankelijk van welk spel) vrij veel sequentiele transfers. Ik weet niet wat voor transfer speed je nu haalt?

Bij mij merk ik niet zoveel verschil tussen de WD740ADFD en de Mtron 3500 serie (beide single disk) in het laden van games en mapchanges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

nFo

Geen matches
Tja het blijven koekenbakkers daar bij OCZ.
Ik wacht op de reviews van de Vertex. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
DaCoTa schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:15:
[...]

En ik denk dat je behoorlijk diep moet graven wil je met SSD's betere tijden krijgt vergeleken met een 5disk 10k rpm disk setup. Games laden is (beetje afhankelijk van welk spel) vrij veel sequentiele transfers. Ik weet niet wat voor transfer speed je nu haalt?
De laatste keer dat ik traces heb gemaakt van games is al weer bijna drie jaar geleden. Toen deden de meeste games vrij veel kleine I/O's met bijna geen concurrency. Raid helpt bijna niets op dat soort workloads, omdat de responstijd grotendeels door de toegangstijd van de harde schijf wordt bepaald en er geen mogelijkheid is om meerdere schijven tegelijkertijd aan het werk te zetten. De snelle ssd's deden het hier een stuk beter dan de harde schijven.

Het is goed mogelijk dat de hedendaagse games wat meer naar sequentiële I/O neigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Hey Femme,

Hoe staat het met het testen van mijn SSD's? Wanneer kan ik ze terug verwachten? ik had je hierover al gemaild, maar geen reactie gehad (vast verdwenen tussen de vele mailtjes die je krijgt)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
Geen matches
Ik ga er morgen een eind aan breien en dan stuur ik ze terug :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Geen matches
Femme schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:07:
Ik ga er morgen een eind aan breien en dan stuur ik ze terug :) .
Super! Ik ben benieuwd naar de resultaten! Je hebt mijn adres nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:54
Stel als je nu geen kit koopt om een ssd in te bouwen, kan je ze gewoon ook met 1 schroefje vastmaken dan?

Want er is blijkbaar nog geen enkele goeie manier om dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Geen matches
1 schroefje zal ik niet doen. veel mensen leegen het gewoon los op de bodem vd kast, ding wordt toch nauwlijks warm. maar zo'n 4x 2.5" in een 5.25 bay is echt ideaal. Straks komen ze met towers met standaard 2,5 bays misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:54
Geen matches
is die bay dan al te koop want in de nederlandse winkels hier in de buurt is het nog onbekend :X O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Geen matches
ik had mijn addonics bij webconnexxion besteld toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Nu online

Milmoor

Footsteps and pictures.

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
330d schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:06:
1 schroefje zal ik niet doen. veel mensen leegen het gewoon los op de bodem vd kast, ding wordt toch nauwlijks warm. maar zo'n 4x 2.5" in een 5.25 bay is echt ideaal. Straks komen ze met towers met standaard 2,5 bays misschien.
ach laatst nog een pc voor iemand in elkaar geschroefd met 3x mtron 32GB, gewoon met een beetje bubbelschuim erom en dan met een tie rapje 3 schijven bij elkaar gebonden. Vervolgens dit stapeltje schijven vast geschroefd.

Ik zie het probleem niet, er zijn geen bewegende delen dus veel kan er niet meer aan stuk.

Ik moet er wel bij vermelden dat het systeem dat ikg ebouwd heb ook niet vaak gaat verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:27
Geen matches
Startech heeft een aantal oplossingen, waaronder een hotswap bay voor 2x 2.5" in 3.5" en een inbouw, ook voor 2x 2.5" in 3.5". Weet niet of het in nl te koop is, maar ebay vast wel.

Maar ik heb hem gewoon los in de kast gelegd, in de mounting tray. Als ik de kast moet verhuizen, trek ik hem er wel even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
We hebben net van Mtron de nog niet gepubliceerde 0.19r2 firmware opgestuurd gekregen. Ik zometeen testen of deze in combinatie met de laatste Areca 1.45 release firmware alswel de beta 1.46 firmware betere resultaten geeft.

To be continued dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:15:
We hebben net van Mtron de nog niet gepubliceerde 0.19r2 firmware opgestuurd gekregen. Ik zometeen testen of deze in combinatie met de laatste Areca 1.45 release firmware alswel de beta 1.46 firmware betere resultaten geeft.

To be continued dus...
Je mailt met gtac@mtron.net? Ik krijg daar al twee weken geen response meer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snow_King schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:07:
[...]
Je mailt met gtac@mtron.net? Ik krijg daar al twee weken geen response meer van...
Ik mail nu met Philip van ssdisk.eu (de leverancier van het gehele spul), en die communiceert weer met Mtron.

De firmware die we kregen blijkt overigens een 0.19r1h2 te zijn en dus niet een 0.19r2. Deze is geprobeerd i.c.m de laatste stable Areca firmware release (V1.45 2008-09-16). Dat hielp wel iets, want in de eerste instantie worden er geen time-out errors meer geraporteerd, maar het copieeren van een file doet er zo lang over dat ie of weer is vastgelopen, of hij is nog bezig maar dan duurt het sowieso veels te lang.

Ik ga het zometeen nog proberen met het beta Areca bios alsmede een downgrade van de Mtron disks naar 0.18r3 proberen.

Edit:

De combinatie Mtron@r19h2 met Areca beta firmware (V1.46 2008-12-08) werkt dus ook niet. Time-out errors zijn hier ook weg, maar alles is extreem traag, alsof de boel telkens voor 30 seconden of langer geheel vast staat.

Daarna dus de downgrade gedaan naar Mtron firmware 0.18r3 en alles lijkt nu absoluut te werken! Geen time-outs, snelheid volledig zoals verwacht en geen enkele merkbare hickups. Natuurlijk moeten we nog een lange durability stress test doen (een paar dagen lang 24/7 duizenden transactions inserten en tegelijk readen), maar de eerste tekenen zijn dus goed.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Geen matches
Xof schreef op maandag 12 januari 2009 @ 00:14:
[...]

Heb er zelf net ook maar even een besteld, kan die mooi mijn raptor gaan vervangen.
En via Ebay een 2,5 inch naar 3,5 inch bracket besteld voor €4,16 incl verzendkosten vanuit Engeland (nieuw) :D
Waarom geen 2 van 30GB in raid 0?
En voor zover ik weet levert OCZ er standaard een 2.5" - 3.5" bracket bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Geen matches
De prijs van de Vertex is in elk geval al niet best.
Ben bereid niet meer als de helft ervoor uit te geven.
250e voor 64gb (minimum wat ik nodig heb) is natuurlijk een belachelijk bedrag.
Goed dat ik ook geen revieuws kan vinden..., een raidcontroller erbij kopen zal vast ook weer nodig zijn?

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
Powrskin schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:35:
De prijs van de Vertex is in elk geval al niet best.
Ben bereid niet meer als de helft ervoor uit te geven.
250e voor 64gb (minimum wat ik nodig heb) is natuurlijk een belachelijk bedrag.
Goed dat ik ook geen revieuws kan vinden..., een raidcontroller erbij kopen zal vast ook weer nodig zijn?
Jij zit graag voor een dubbelte op de 1ste rang }:O
Welk merk / type ssd's die ook nog eens redelijk presteren zijn dan goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Geen matches
justifire schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:15:
[...]

Waarom geen 2 van 30GB in raid 0?
Ja daar dacht ik zelf ook al aan, is misschien wel handiger. Zo haal ik er idd wel meer snelheidswinst uit :)

Nouja een extra bracket van minder dan 5 euro is dan ook niet zo'n ramp, altijd handig een reserve :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Geen matches

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Nu online

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ter info een bijzonder puntje uit over Areca 1220 controllers:
"After countless hours of research about the Areca 1220, I finally stumbled across a gentleman's very informative post on one of the hardware review forums explaining about theoretical throughput maximum on the ARC-1220 controller. The limitation happens to be right around 400 to 450 MB/s max on the 1220." (bron)
Een prima controller (ik heb er zelf net een tweedehands gekocht), maar niet snel genoeg om meerdere SSD's in raid bij te houden. Areca zal daar zeker niet de enige in zijn, de Intel controllerchips zijn de beperkende factor. Ben benieuwd wat de volgende generatie controllers gaat doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Milmoor op 13-01-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdegroot
  • Laatst online: 26-09 19:00
Geen matches
justifire schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:15:
[...]
volgens mij zitten de brackets er niet standaard bij. Zie hier:
http://www.youtube.com/watch?v=mgWZgeIG078

Dit is dan wel geen vertex, maar wel een ocz package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Milmoor schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:30:
Ter info een bijzonder puntje uit over Areca 1220 controllers:
"After countless hours of research about the Areca 1220, I finally stumbled across a gentleman's very informative post on one of the hardware review forums explaining about theoretical throughput maximum on the ARC-1220 controller. The limitation happens to be right around 400 to 450 MB/s max on the 1220." (bron)
Een prima controller (ik heb er zelf net een tweedehands gekocht), maar niet snel genoeg om meerdere SSD's in raid bij te houden. Areca zal daar zeker niet de enige in zijn, de Intel controllerchips zijn de beperkende factor. Ben benieuwd wat de volgende generatie controllers gaat doen.
De Areca 1220 is een controller met een IOP333 op 500Mhz (en de IOP333 is al best oud). Areca heeft controllers, bv de 1680 of 1680ix, met IOP384's op 1200Mhz.

Dus ja, er zijn reeds controllers die een stuk sneller zijn dan jouw Areca 1220.
Pagina: 1 ... 15 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.