Het grote IPv6 topic

Pagina: 1 ... 83 ... 130 Laatste
Acties:

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Compizfox schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 19:53:
Het valt nog niet mee om een goede IPv6-compatible speedtest te vinden.
De DSLReports speedtest gebruikt automatisch heeft een optie voor IPv6: http://www.dslreports.com/speedtest

Mijn resultaten van een paar dagen geleden:
Afbeeldingslocatie: http://www.dslreports.com/speedtest/7997945.png

[ Voor 77% gewijzigd door crisp op 01-01-2017 15:41 ]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:09

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zr40 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 20:00:
[...]

De DSLReports speedtest gebruikt automatisch heeft een optie voor IPv6: http://www.dslreports.com/speedtest
Ah, bedankt. De resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://www.dslreports.com/speedtest/8163658.png

[ Voor 0% gewijzigd door crisp op 01-01-2017 15:41 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:47
BastiaanN schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:57:
Thanks! Dat lijkt het probleem te zijn inderdaad. In Wireshark zag ik bij het opvragen van Tweakers een ICMPv6 langskomen met de melding "Packet too big". Ik heb nu bij Neighbor Discovery de MTU op 1480 gezet en meteen werken alle sites. *O*
Volgens mij is tenminste een deel je werkelijke probleem dat je PPPoE-sessie je MTU op 1492 limiteert. Dat is immers van origine de limiet, tot men met RFC4638 een MTU/MRU van 1500 mogelijk maakte over PPP(oE).

Dat ondersteunt KPN gewoon, maar je moet het wel handmatig configureren. Zet op je PPP client zowel MTU als MRU eens op 1500, en verwijder dan eens je workaround?

Als het goed is moet het dan gewoon werken, zonder MSS clamping of handmatig gelimiteerde v6 MTU. Ik kan hier size=1472 ICMP echo's versturen over v4.

Blijft complex, redeneren over MTU's; overal een gelijke MTU (1500) maakt het allemaal al een stuk makkelijker te doorgronden.

[ Voor 17% gewijzigd door Thralas op 01-01-2017 20:30 ]

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-12 12:01
IPv6 ondersteuning lijkt toch nog behoorlijk in de experimentele fase te zitten...

Ik probeer hier prefix delegation aan de praat te krijgen op een Debian Jessie machine, gisteren best een aantal uren op aan het puzzelen geweest maar van het ene probleem rol je in het andere.

De netwerkcode van Debian is niet echt ingericht op PD, dus moet je voor een groot deel om /etc/network/interfaces heen werken. Je hebt een losse DHCP client nodig, wide-dhcpv6 is een optie maar die wordt niet meer ontwikkeld, isc-dhcp-client vraagt wel een prefix op maar zet deze niet door naar downstream interfaces, dibbler heb ik nog niet echt naar gekeken, dhcpcd lijkt redelijk OK maar na 2 uur prutsen kwam ik erachter dat die de mist in gaat met kernels ouder dan 3.9 ivm het ontbreken van SO_REUSEPORT.

Kernel update stond al een flinke tijd op de planning, dat nu maar doen... Maar hoop gedoe dit.

Ik vond het trouwens behoorlijk hoopvol dat het AFTR adres te vinden is in de admin interface van dat Compal/Connect Box modem, maar de AFTR lijkt vanaf de client kant niet bereikbaar. Voor IPv4 blijf ik hier dus vast zitten aan dubbel NAT als ik die Compal niet wil gebruiken als router. De modem in bridge mode zetten wordt niet ondersteund in combinatie met IPv6 :\

Edit: Aardig detail, op ziggo.nl is 0,0 informatie te vinden over ipv6, bij de zuiderburen:
https://www2.telenet.be/n...elenet-technische-uitleg/
Op zich weinig nieuws en ook daar gaat het niet heel lekker als je een eigen router wil gebruiken, maar ze zeggen er iig wat over.

Edit2: Pagina die ik gisteren vond met Ziggo/UPC DS-Lite ervaringen: http://blog.spakka.net/20...ing-the-ziggo-ipv6-trial/
MTU problemen lijken opgelost met mijn CH7465ZLG-ZG modem, benieuwd of ik nog tegen dat Neighbor Discovery proxy probleem aan ga lopen.

[ Voor 18% gewijzigd door bartvb op 02-01-2017 10:37 ]

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-12 14:33
Kan die Ziggo Connect Box/Compal nou wel IPv6 aan bij Ziggo? Kwam namelijk niks mbt IPv6 tegen in de config en heb hem dus maar om laten zetten naar bridged mode.
De Ubee 321 die ik tijdelijk te leen had, had wel mooi IPv6 adres.

• bartvb
@loyske; Ja, doet ook IPv6. Wel via DS-lite (hier ex-UPC gebied).

Overigens worden delegated prefixes nu wel gerouteerd op dat Compal modem. Da's iig goed nieuws.

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:51

databeestje

Von PrutsHausen

Op pfSense 2.1 heb ik de wide-dhcp6 client gebruikt, maar de API interface was uiterst sumier, ik kreeg van de client geen bruikbare info behalve DNS informatie. Voor het uitdelen van PD gebruikte ik ISC DHCP6d en zelf een PHP script geschreven dat triggerde bij een uitgifte om een route voor de prefix te inserten.

Het koste wel de nodig moeite om het zover te krijgen om een PD aan te vragen, volautomatisch een LAN te configureren en DHCP6d op het LAN te configureren voor downstream PD. Wat er over is gebleven van deze ondersteuning zou ik niet meer weten, ik ben al een tijd niet meer actief in het project.

• bartvb
Mja, dat bedoel ik... Het is nogal wat geknutsel, weinig documentatie, veel problemen in oude versies (die standaard in de distributies zitten), veel gedoe.

Vandaag bijzonder veel gedoe gehad om mijn thuisserver naar de moderne(re) wereld te krijgen. Kernelupgrade was een drama door een stuk of wat bugs in cryptsetup :\ Na uren puzzelen dit op kunnen lossen door een specifieke versie van cryptsetup te compilen. Niet helemaal wat ik voor vandaag in gedachte had.

Het goede nieuws is dat dhcpcd nu een heel stuk meer doet. Prefix wordt aangevraagd, wordt toegewezen aan mijn LAN interface en vanaf de server kan ik het IPv6 internet bereiken. Clients krijgen ook netjes een IPv6 adres alleen lijkt een default route te ontbreken. Ipv4 werkt wel gewoon. Vreemd.

'ip a' ziet er nu ongeveer zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
4: wan: <BROADCAST,MULTICAST,UP,LOWER_UP> mtu 1500 qdisc pfifo_fast state UP group default qlen 1000
    link/ether 00:1d:7d:90:15:38 brd ff:ff:ff:ff:ff:ff
    inet 192.168.0.2/24 brd 192.168.0.255 scope global wan
       valid_lft forever preferred_lft forever
    inet6 2a02:a215:0:3200:21d:7dff:fa90:1538/64 scope global mngtmpaddr noprefixroute dynamic 
       valid_lft 1004429sec preferred_lft 399629sec
    inet6 fe80::21d:7dff:fe90:1538/64 scope link 
5: br0: <BROADCAST,MULTICAST,UP,LOWER_UP> mtu 1500 qdisc noqueue state UP group default 
    link/ether 00:1b:21:03:83:81 brd ff:ff:ff:ff:ff:ff
    inet 192.168.1.1/24 brd 192.168.1.255 scope global br0
    inet6 2a02:a215:0:3270::1/64 scope global noprefixroute dynamic 
       valid_lft 1045407sec preferred_lft 440607sec
    inet6 fe80::21b:21ff:fe03:8381/64 scope link 

en

code:
1
2
3
4
5
6
7
# ip -6 route show
local ::1 dev lo  proto kernel  metric 256 
2a02:a215:0:3200::/64 dev wan  proto kernel  metric 256  expires 1004297sec
2a02:a215:0:3270::/64 dev br0  proto kernel  metric 205 
fe80::/64 dev br0  proto kernel  metric 256 
fe80::/64 dev wan  proto kernel  metric 256 
default via fe80::5667:51ff:fefe:b027 dev wan  proto ra  metric 1024  expires 1707sec hoplimit 64

(IP adressen wat aangepast)

Ik moet toch eens wat meer lezen over de principes achter IPv6. Het zit allemaal toch best wel anders in elkaar dan v4. Ook eens kijken wat die 'noprefixroute' is en vooral ook waarom.

Wat dit allemaal nog wat vreemder maakt is dat ping requests gewoon langs komen op de wan interface, er komt alleen nooit iets terug.

Wondere wereld :)

• loyske
bartvb schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:09:
@loyske; Ja, doet ook IPv6. Wel via DS-lite (hier ex-UPC gebied).

Overigens worden delegated prefixes nu wel gerouteerd op dat Compal modem. Da's iig goed nieuws.
Hmm kan het zijn dat het anders is voor voormalig Ziggo gebied?

• bartvb
Alles is mogelijk bij Ziggo :) Maar die Compal kan gewoon IPv6 aan, als je eerder een Ubee had met IPv6 dan zou je denken dat dit ook kan met de Compal.

Zeker met een normaal particulier abonnement zou je IPv6 moeten kunnen krijgen. In ex-Ziggo gebied is (of was?) dat echte dual stack, in ex-UPC gebied krijg je DS-Lite.

• bartvb
Vandaag tussendoor nog even zitten rommelen met IPv6, prefix delegation ging behoorlijk goed. Juiste prefixes werden aangevraagd en toegewezen aan de interne interface, routes werden aangemaakt. Radvd leek ook fijn mee te werken.

Alleen bleef het allemaal bij een staat waarin ik intern wel alles kan, vanaf de router het internet ook kan bereiken maar vanaf de clients niet. Packets komen wel op de WAN interface, maar iets terug komt er niet. Enige dat ik nog kan verzinnen is dat de modem wel de prefix uitgeeft maar geen return route instelt omdat hij niet weet waar dat verkeer heen moet? Vind ik raar, maar na alle vage bugs die ik de afgelopen dagen tegen ben gekomen...

Overigens is het nu nog veel interessanter geworden. Ik had alles zo ingesteld dat er ook via DHCP een IP wordt aangevraagd (IA_NA naast de IA_PD), misschien snapt de Connect Box dan wat er moet gebeuren. Voor de zekerheid in de interface van de box de DHCPv6 server op 'stateful' ipv 'stateless' gezet en herstart. Sinds dat moment krijg ik op een IA_PD steevast:

code:
1
wan: DHCPv6 REPLY: Server support for prefix delegation is not enabled. Sorry buddy.

Ook nadat ik de DHCPv6 server terug op 'stateless' heb gezet. Huh?
Bellen met Ziggo lijkt niet erg effectief, daar weten ze amper van het bestaan van IPv6, laat staan prefix delegation. Als ik wat tijd heb de modem maar weer eens terug op fabrieksinstellingen zetten.

Nutteloos weetje; die response van het Compal modem is een melding uit de Dibbler DHCP server:
https://github.com/tomasz...ions/SrvOptIA_PD.cpp#L230
Edit: Ah, 2 jaar terug een Telenetgebruiker met dezelfde melding:
SvenVD in "Het grote IPv6 topic"
Bij Telenet stond dit expliciet uitgeschakeld, in het geval van Ziggo heeft het iig even gewerkt.

edit2: Externe interface helemaal leeg gehaald, box factory reset gegeven en ik krijg nu weer PDs. Ik krijg het idee dat er toch iets niet helemaal lekker gaat aan mijn kant. Als ik vanaf buiten het IPv6 adres van mijn LAN interface ping dan zie ik op de WAN en LAN interface wel requests voorbij komen, maar geen replies.
Hoe kan dat dan? Als er iets niet goed zou gaan met routeren dan zouden die requests niet op de LAN interface uit moeten komen. Als de requests aankomen dan wordt ook meteen een reply aangemaakt lijkt me?

[ Voor 18% gewijzigd door bartvb op 03-01-2017 20:58 ]

• bartvb
Het wordt een aardige monoloog zo :)

Maar het goede nieuws is dat alles nu eindelijk werkt. Het slechte nieuws is dat ik geen idee heb wat er nou precies mis ging. De oplossing was overstappen van dhcpcd naar wide-dhcpv6-client.

Voor mensen die tegen dezelfde problemen aanlopen met het aan de praat krijgen van Prefix Delegation hieronder mijn config. Dit op een machine met Debian Jessie met de 4.8 kernel van Debian testing.

wan = interface waar de Ziggo Connect Box aan hangt.
br0 = interface van LAN

sysctl
code:
1
2
net.ipv6.conf.wan.accept_ra = 2
net.ipv6.conf.all.forwarding = 1

/etc/network/interfaces (IPv6 deel)
code:
1
2
3
4
5
6
iface wan inet6 manual
        privext 0
        pre-up sysctl -w net.ipv6.conf.all.forwarding=1
        post-up /etc/init.d/rc.firewall6 start

iface br0 inet6 manual

/etc/wide-dhcpv6/dhcp6c.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
interface wan {
    send ia-na 0;
    request domain-name-servers, domain-name;
    send ia-pd 0;
    #script "/opt/vyatta/sbin/ubnt-dhcp6c-script";
    script "/etc/wide-dhcpv6/dhcp6c-script";
};

id-assoc na 0 {};

id-assoc pd 0 {
    prefix ::/60 infinity;
    prefix-interface br0 {
        sla-id 0;
        sla-len 4;
        ifid 1;
    };
};

/etc/radvd.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
interface br0
{
        AdvSendAdvert on;
        IgnoreIfMissing on;
        MinRtrAdvInterval 60;
        MaxRtrAdvInterval 180;
        AdvHomeAgentFlag off;

prefix ::/64
        {
                AdvOnLink on;
                AdvAutonomous on;
                AdvRouterAddr on;
        };
};

Op zich vrij bizar dat een stukje software uit 2008 de oplossing is :o

Wat nog op de TODO lijst staat:
- SLAAC uitschakelen, 'wan' heeft nu twee adressen, 1x via SLAAC en 1x via DHCP. SLAAC gebruik ik nu voor het verkrijgen van de default route. Uitzoeken hoe je dat loskoppelt
- Uitzoeken of de IA_NA (IP adres via DHCPv6) uberhaupt nodig is. De theorie op dit moment is dat deze beide nodig zijn om duidelijk te maken aan de modem waar verkeer voor de delegated prefixes heen moet.

- Zorgen dat mijn server ook weer bereikbaar is via IPv4
- Ziggo zo ver krijgen dat de modem in bridge mode kan, ook met IPv6 (one can dream)
- Vaste prefix van Ziggo
- Reverse DNS zou dan helemaal top zijn

edit: Lijkt erop dat de IA_NA niet nodig is.

[ Voor 5% gewijzigd door bartvb op 04-01-2017 10:49 ]

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12 09:05

gjs

Scoobydoobydoo

bartvb schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:53:
Alles is mogelijk bij Ziggo :) Maar die Compal kan gewoon IPv6 aan, als je eerder een Ubee had met IPv6 dan zou je denken dat dit ook kan met de Compal.

Zeker met een normaal particulier abonnement zou je IPv6 moeten kunnen krijgen. In ex-Ziggo gebied is (of was?) dat echte dual stack, in ex-UPC gebied krijg je DS-Lite.
Ik zit in ex-Ziggo gebied, voormalig Casema en hier heb ik geen IPV6.
Zit hier al wat dagen te rommelen met een HE.net tunnel via mijn Compal naar een TP-Link met Lede.
De performance van de tunnel is echt ruk, meer dan 3MB/s haal ik niet, Deze lage snelheid speelt sinds een week of 2.
Mijn Compal staat nog gewoon in router mode en ik forward alles naar mij router middels de DMZ optie.
De vraag is of het modem in bridge omzetten het probleem gaat oplossen.
ik zal Ziggo nog eens vragen of ik ipv6 kan krijgen

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:59

Roetzen

he.net Certified Sage

gjs schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:16:
[...]

ik zal Ziggo nog eens vragen of ik ipv6 kan krijgen
Vagen staat vrij, maar het zal je niks opleveren. Ziggo geeft geen IPv6 op verzoek. |:(

De enige manier om in fZiggo gebied IPv6 te krijgen is om een Ubee EVM321B op de kop te tikken. Alleen met die modem/router heb je IPv6 in fZiggo gebied. Ik heb de mijne op marktplaats gevonden... ;)

Ripe Atlas probes 17297 en 26115

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Roetzen schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:24:
[...]
De enige manier om in fZiggo gebied IPv6 te krijgen is om een Ubee EVM321B op de kop te tikken.
Hoe zit het met wat Ziggo tegenwoordig uitlevert aan nieuwe klanten etc? Die zal toch wel IPv6 ondersteunen?

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• bartvb
@gjs; Voor zover ik weet doet Ziggo niet aan IPv6 als je modem in bridge staat. Als ik de Compal/Connect Box in bridge laat zetten dan betekent dit dat ik automatisch ook weer alleen IPv4 krijg.

Maar schijnbaar krijg je wel IPv6 als je aansluiting wordt aangemerkt als 'nieuw'. Dat gebeurt o.a. bij een modemwissel, maar ik heb geen idee hoe het zit met ex-Casema gebied. Zou zomaar kunnen dat de infrastructuur daar helemaal nog niet klaar is voor IPv6.

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

bartvb schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:47:
@gjs; Voor zover ik weet doet Ziggo niet aan IPv6 als je modem in bridge staat. Als ik de Compal/Connect Box in bridge laat zetten dan betekent dit dat ik automatisch ook weer alleen IPv4 krijg.
Klopt. Geen IPv6 in bridge mode.
Maar schijnbaar krijg je wel IPv6 als je aansluiting wordt aangemerkt als 'nieuw'. Dat gebeurt o.a. bij een modemwissel, maar ik heb geen idee hoe het zit met ex-Casema gebied. Zou zomaar kunnen dat de infrastructuur daar helemaal nog niet klaar is voor IPv6.
De infrastuctuur is klaar, het probleem zit hem in de CPEs. In fZiggo gebied ligt het qua IPv6 helemaal stil sinds maart/april 2016.Alleen met de UbeeEVM321B heb je IPv6. En die worden zo te zien niet meer aan nieuwe klanten uitgegeven.

Afbeeldingslocatie: http://www.worldipv6launch.org/apps/ipv6week/measurement/images/graphs/Ziggo.png

• loyske
Afgelopen week is mijn oude Ubee EVM3200 (zonder Wifi en stond in bridge) stuk gegaan.
Als tijdelijke vervanger een EVW321 van een vriend geleend. Deze stond dus niet in bridge en had dus inderdaad IPv6.
Nu van Ziggo de Connect Box (oftewel Compal) gekregen, deze had alleen IPv4, dus maar weer in bridge laten zetten.

Dus ja, ligt er maar net aan of je een Ubee EVW321 als modem hebt, dan heb je IPv6

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Status IPv6, terugblik 2016 (Computable)

http://preview.tinyurl.com/hg45lpf

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-12 18:44
Ik ben even begonnen te lezen maar na de eerste paar alinea's kan ik al concluderen dat het echt een artikel van erbarmelijke kwaliteit is. Moet je nou kijken 8)7
Op 1 januari 2015 ging ~5 procent van alle gebruikers wereldwijd over IPv6 naar Google, op 1 januari 2016 was dit ~10 procent. Op 17 december is dat ~16 procent, een groei van 6 procent. De jaren ervoor was het een verdubbeling per jaar. Of we dit jaar nog een eindspurt gaan halen naar 20 procent is te betwijfelen, maar de groei per jaar is wel toegenomen, van 5 procent naar 6 procent. In een eerder artikel heb ik al laten zien dat thuisgebruikers vaker IPv6 gebruiken dan bedrijven. Met de kerstvakantie voor de deur gaan we misschien nog de 17 procent of 18 procent halen.

Ik waag me aan een voorspelling voor dit jaar. Eind 2017 zitten we tussen de 23 procent en 32 procent. Bij 23 procent is de groei constant en komt er 7 procent bij. Bij 32 procent ga ik uit van de verdubbeling en komt er 16 procent bij.

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Het is inderdaad een erg rommelige opsomming met wat schandalige fouten. Een groei van 10% naar 16% is natuurlijk een groei van 60%, niet van 6%. :'(

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-12 12:56

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Net als een groei van 7% of met het dubbele van 16%. Ik dacht dat het dubbele van 7, 14 is. :'(

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ben maar gestopt met lezen.

In een artikel wat eigenlijk alleen maar bazelt over relatieve getallen snapt onze "Computable Expert" dhr Martijn Bellaard, "Lead Architect, TriOpSys. Expert van Computable voor het topic Security" het verschil tussen procent en procentpunt niet :') Leest zó irritant..

edit:
Ah, daar valt eigenlijk iedereen hierboven ook zo'n beetje over allemaal :+

[ Voor 8% gewijzigd door Osiris op 07-01-2017 11:22 ]

• Jerrythafast
En hij is ook niet up to date. Het lijkt wel of dat artikel 2 weken op de plank heeft gelegen. Het artikel linkt naar de IPv6 stats van de AMS-IX, met de mededeling "Een paar weken geleden is het IPv6 verkeer ruim verdubbeld." Maar geen woord over de ongeveer even grote terugval in december.

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Hier in België mogen we feesten :7 , we hebben de kaap van 50% overschreden bij Akamai: https://www.akamai.com/uk...doption-visualization.jsp

• Jerrythafast
RedShift schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:38:
Hier in België mogen we feesten :7 , we hebben de kaap van 50% overschreden bij Akamai: https://www.akamai.com/uk...doption-visualization.jsp
Proficiat aan onze zuiderburen :)B

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:09

Compizfox

Bait for wenchmarks

Maurits van Baerle schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 00:14:
Het is inderdaad een erg rommelige opsomming met wat schandalige fouten. Een groei van 10% naar 16% is natuurlijk een groei van 60%, niet van 6%. :'(
Jep. 6 procent-punt, maar 60%.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Nog afgezien van die storende fouten met procenten en procentpunten, het artikel straalt mijns inziens veel te veel juichstemming uit. Te stellen dat we het eigenlijk best goed doen in vergelijking met Italië en Spanje, vind ik nogal kort door de bocht. Als ze in België (proficiat zuiderburen), 50% kunnen halen, waarom kunnen wij dat dan niet? We doen het gewoon slecht in Nederland. :(

De prognose voor 2017 is ook veel te optimistisch. Dat Ziggo na de spurt van maart niets meer gedaan heeft wordt maar even onvermeld gelaten. Ja, als Ziggo doorgaat zullen ze eind 2017 al hun klanten van IPv6 hebben voorzien. Maar dat zie ik zo gauw nog niet gebeuren. De enige die op dit moment echt groeit is KPN en die gaat in zijn eentje Nederland niet boven de 50% tillen in 2017.

Afbeeldingslocatie: http://www.worldipv6launch.org/apps/ipv6week/measurement/images/graphs/KPN.png

• agresionpower
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-11 21:48
Het lijkt erop dat de ipv6 grafiek van de ams-ix de afgelopen week elke dag ietsjes omhoog is gegaan.
Dus geen grote omzwaai zoals we wel eens eerder gezien hebben.

Zou iemand sinds 1 januari aan het uitrollen zijn?

Ik heb overigens zelf net een nieuwe ziggo modem met horizon box er achter. Geen ipv6 :(

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Oud Ziggo of ex-UPC?

• agresionpower
fUPC

Ik kan in het modem ook geen enkele ipv6 reverentie vinden.

• bartvb
Da's vreemd. Hier ook ex-UPC en het verhaal van Ziggo was dat nieuwe aansluitingen IPv6 krijgen. Heb je een Compal/ConnectBox gekregen?

Je kan even bellen met de helpdesk, kijken of ze jouw aansluiting in het systeem op nieuw kunnen zetten oid.

• agresionpower
bartvb schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:34:
Da's vreemd. Hier ook ex-UPC en het verhaal van Ziggo was dat nieuwe aansluitingen IPv6 krijgen. Heb je een Compal/ConnectBox gekregen?

Je kan even bellen met de helpdesk, kijken of ze jouw aansluiting in het systeem op nieuw kunnen zetten oid.
het is idd een connect box.
Het is overigens geen nieuwe aansluiting, ik ben geupgrade.

edit: ziggo meld: Je hebt nu een IPv4 adres. Het wijzigen van het pakket heeft dit ook niet veranderd. Het is helaas nog niet bekend wanneer bestaande klanten IPv6 krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door agresionpower op 09-01-2017 21:49 ]

• agresionpower
agresionpower schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:37:
[...]

ziggo meld: Je hebt nu een IPv4 adres. Het wijzigen van het pakket heeft dit ook niet veranderd. Het is helaas nog niet bekend wanneer bestaande klanten IPv6 krijgen.
Nadat ik aangaf dat ik dat een gemiste kans vond kreeg ik het volgende bericht van ziggo

"Hoi <mijn naam>,

Ik begrijp dat je graag over wilt naar een IPv6 verbinding? Dat kan ik voor je regelen hoor :-).

Hiervoor hoef ik alleen verzoek in te dienen, om je modem van IPv4 naar IPv6 te zetten.

Als dit is wat je wilt, dan hoor ik dit natuurlijk graag.

Groet,
<naam ziggo medewerker>"

Ik heb nu de vraag gesteld wat ik dan precies kan verwachten, een DS-lite of dual stack.

[ Voor 6% gewijzigd door agresionpower op 11-01-2017 17:12 ]

• bartvb
fUPC is DS-lite, dat kan ik je zo wel vertellen :)
Ik heb iig nog nergens gezien dat je hier echte dualstack kan regelen.

Maar iets is beter dan niets :) DS-lite werkt hier tot nu toe best aardig, het is vooral even wat prutsen als je externe services via IPv4 bereikbaar wil houden. Maar als je ergens een (virtueel) servertje hebt draaien dan is dat geen rocket science.

[ Voor 51% gewijzigd door bartvb op 11-01-2017 17:25 ]

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Zonet even op het werk op een zakelijke KPN ADSL2 verbinding IPv6 ingeschakeld (SLAAC en DHCP aangezet) (onze router doet zelf het inbellen - we gebruiken geen experiabox), maar helaas, krijgt enkel een link-local adres.

• agresionpower
En... ik heb nu een ds-lite verbinding.
Ben benieuwd of ik tegen issues ga aanlopen.

Weet er iemand nog leuke dingen om te testen?

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-12 18:17
agresionpower schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:35:
http://www.kame.net/ en zie aldaar het dansende schildpad als IPv6 goed werkt :)

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• lonaowna
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-12 18:09
Dat is leuk! Via welk kanaal ben je deze uiterst behulpzame medewerker tegen gekomen? Dan ga ik het wellicht ook proberen.. :)

• agresionpower
daxy schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:42:
[...]

http://www.kame.net/ en zie aldaar het dansende schildpad als IPv6 goed werkt :)
check :)
lonaowna schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:59:
[...]

Dat is leuk! Via welk kanaal ben je deze uiterst behulpzame medewerker tegen gekomen? Dan ga ik het wellicht ook proberen.. :)
Via twitter. ik heb wel sinds 2 weken een nieuw modem trouwens, dus wellicht dat dat het verschil maakt.
De eerste medewerker gaf aan dat het niet kon. Toen ik aangaf dat dat erg jammer was en ik het een gemiste kans vond reageerde iemand anders met de melding dat het wel degelijk kon.

• lonaowna
  • Laatst online: 14-12 18:09
agresionpower schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 23:41:
Via twitter. ik heb wel sinds 2 weken een nieuw modem trouwens, dus wellicht dat dat het verschil maakt.
De eerste medewerker gaf aan dat het niet kon. Toen ik aangaf dat dat erg jammer was en ik het een gemiste kans vond reageerde iemand anders met de melding dat het wel degelijk kon.
Ik heb precies dezelfde situatie (fUPC, Connect Box).. Een half jaar gelden vertelden ze mij ook dat het niet kon. Ik ga het nu opnieuw proberen. Bedankt!

Update: Ik heb nu ook DS-Lite!

[ Voor 2% gewijzigd door lonaowna op 14-01-2017 13:26 . Reden: update ]

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Als je Firefox gebruik, installeer dan deze add-on:

https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/ipvfox/

Je kunt dan zien of je via IPv4 of via IPv6 verbinding maakt net een website.

Dezen moet je natuurlijk ook proberen:

http://ipv6-test.com/
http://whatismyv6.com/
http://ipv6-speedtest.net/

• agresionpower
Roetzen schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 00:59:
[...]

Als je Firefox gebruik, installeer dan deze add-on:

https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/ipvfox/

Je kunt dan zien of je via IPv4 of via IPv6 verbinding maakt net een website.

Dezen moet je natuurlijk ook proberen:

http://ipv6-test.com/
http://whatismyv6.com/
http://ipv6-speedtest.net/
Ik heb al jaren IPvFoo geinstalleerd staan, bij mijn werkgever draaien we uiteraard al lang ipv6 :)

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Ach ja, ik ben al zo lang gepensioneerd, dat ik wel eens vergeet dat er nog mensen zijn met een werkgever. :)

Ik ben benieuwd of je nog iets gaat merken van IPv4 only applicaties die het niet goed doen over NAT achter NAT.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Probeer een paar server applicaties. Plex, Teamviewer, MS Remote Desktop.

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:07
Eärendil schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:51:
Is er hier iemand met IPv6 die de ASN Bankieren App heeft? Bij mij werkt die alleen als ik IPv6 uitzet. Ik heb de app op een iPhone en heb IPv6 via een tunnel bij SixXS.

Volgens de Klantenservice zou IPv6 moeten werken.
Ik heb ondertussen een reactie terug op mijn vervolgvragen, en het probleem is nu opgelost.

• agresionpower
Roetzen schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:04:
Ach ja, ik ben al zo lang gepensioneerd, dat ik wel eens vergeet dat er nog mensen zijn met een werkgever. :)

Ik ben benieuwd of je nog iets gaat merken van IPv4 only applicaties die het niet goed doen over NAT achter NAT.
Ik ben ook vooral opzoek naar testjes om het ipv4 deel onder de loep te nemen.

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Eärendil schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:05:
[...]

Ik heb ondertussen een reactie terug op mijn vervolgvragen, en het probleem is nu opgelost.
Zat het aan jouw kant of aan hun kant?

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:07
Ik heb niks veranderd en de app is sinds 15 december ook niet geüpdatet, dus het is aan hun kant opgelost.

Verwijderd

Let ook op eventuele VPN clients, Sommige gooien je IPv6 routing in de war waardoor bijvoorbeeld thuis problemen ontstaan. Dan denkt je PC nog ipv6 te hebben en krijg je rare dingen zoals bij google maps die bevriest tijdens het laden van de map.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2017 08:54 ]

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Snow_King schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:12:
[...]
Ik heb vanmorgen ook KPN gesproken over de Experiabox V8 en IPv6. Ik vroeg via de chat of ik de V8 bij mijn vriendin kon omruilen voor een V10 zodat ik IPv6 zou krijgen.

Dat kon niet, maar de chat gaf aan dat KPN ook bezig was om de V8 te updaten zodat deze ook IPv6 kon. Een ETA was er niet, maar hij gaf enkel te hebben vernomen dat ze daar mee bezig waren.
De experiabox V8 V9 ondersteunt IPv6 maar filtert ICMP :F

En het is mij niet duidelijk over welke router dit topic op het KPN forum gaat

[ Voor 13% gewijzigd door ANdrode op 15-01-2017 15:50 ]

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Roetzen schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:24:
[...]
De enige manier om in fZiggo gebied IPv6 te krijgen is om een Ubee EVM321B op de kop te tikken. Alleen met die modem/router heb je IPv6 in fZiggo gebied. Ik heb de mijne op marktplaats gevonden... ;)
Tsja, zo ver was ik ook al gekomen, ik heb er 1 liggen hier ;)
Het nadeel is echter dat ik een 300/30 abo heb en dat is dan ook zowat meteen de limiet van dat modem.
Die evw32x hebben maar 8 downstream kanalen de compal heeft er 24 maar gebruikt er 16.
De compal heeft dus de voorkeur omdat die beter in staat is om bijna altijd de max download snelheid te geven.

Eigenlijk had ik geen reactie op mijn andere vraag gekregen dus ik geef het nog eens een poging:
Zijn er gebruikers met een ipv6 tunnel achter een modem in router mode die de dmz functie gebruiken om al het verkeer naar hun eigen router sturen ? Het werkt bij mij prima echter krijg ik er niet meer dan 3MB/sec uit.
Zal de modem in bridge zetten betere resultaten geven ?
Ik zie met mtr ook geen packet loss:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
                                                      Packets               Pings
 Host                                               Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
 1. 2001:470:xxxx:yyy::1                             0.0%    35    0.3   0.3   0.2   0.4   0.0
 2. xxxxxxxxxx.tunnel.tserv11.ams1.ipv6.he.net       0.0%    35   18.3  25.2  17.4  91.6  14.5
 3. ve213.core1.ams1.he.net                          0.0%    34   13.6  18.1  11.2  31.1   5.3
 4. 2001:470:0:e8::2                                 0.0%    34   18.6  13.8  10.6  22.4   2.6
 5. 0.ae4.xr3.3d12.xs4all.net                        0.0%    34   11.7  14.2  11.7  24.8   2.9
 6. dl.xs4all.nl                                     0.0%    34   13.1  16.0  10.9 109.9  16.6

[ Voor 47% gewijzigd door gjs op 14-01-2017 12:48 ]

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:13
Hangt denk o.a. af hoe je Tunnel POP zich gedraagd en hoeveel verkeer deze te verwerken heeft?

Vanaf Ziggo vanaf een Ubuntu server die ook IPv6 router is naar tunnelbroker.net

http://dl.xs4all.nl/test/1GiB.bin
@ubuntu:~$ wget http://dl.xs4all.nl/test/1GiB.bin
--2017-01-14 13:23:05--  http://dl.xs4all.nl/test/1GiB.bin
Resolving dl.xs4all.nl (dl.xs4all.nl)... 2001:888:0:25::43, 194.109.21.67
Connecting to dl.xs4all.nl (dl.xs4all.nl)|2001:888:0:25::43|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 1073741824 (1.0G) [application/octet-stream]
Saving to: &#8216;1GiB.bin&#8217;

1GiB.bin                             100%[======================================================================>]   1.00G  14.9MB/s    in 77s

2017-01-14 13:24:22 (13.3 MB/s) - &#8216;1GiB.bin&#8217; saved [1073741824/1073741824]

Maar er zijn ook avonden dat ik maar 50Mbit haal;-)

[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 14-01-2017 13:50 ]

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Ik heb net een test bij mijzelf een een kennis verder op in de straat gedaan.
Beide een router met een recente versie van Lede (OpenWRT fork) er op en een HE.net tunnel.
Compal in router mode + dmz optie
wget -6 -O /dev/null http://dl.xs4all.nl/test/100MB.bin
--2017-01-14 15:42:18--  http://dl.xs4all.nl/test/100MB.bin
Resolving dl.xs4all.nl (dl.xs4all.nl)... 2001:888:0:25::43
Length: 100000000 (95M) [application/octet-stream]
Saving to: &#8216;/dev/null&#8217;
/dev/null                                         100%[=============================================================================================================>]  95.37M  2.49MB/s    in 41s
2017-01-14 14:24:29 (2.31 MB/s) - &#8216;/dev/null&#8217; saved [100000000/100000000]

EVM320 (bridge)
--2017-01-14 15:04:20--  http://dl.xs4all.nl/test/100MB.bin

/dev/null                                         100%[=============================================================================================================>]  95.37M  14.2MB/s    in 6.7s

2017-01-14 15:04:26 (14.3 MB/s) - &#8216;/dev/null&#8217; saved [100000000/100000000]

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

gjs schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:32:
[...]

Tsja, zo ver was ik ook al gekomen, ik heb er 1 liggen hier ;)
Het nadeel is echter dat ik een 300/30 abo heb en dat is dan ook zowat meteen de limiet van dat modem.
In theorie zou de Ubee 300/30 makkelijk moeten kunnen halen. Of dat in de praktijk ook lukt weet ik niet. Ik heb een 40/4 abo, dat is voor mij genoeg. Je zult het moeten proberen. En als het dan niet lukt, zul je een keuze moeten maken. Native IPv6 en niet helemaal de volle snelheid, of wel de volle snelheid op IPv4, en een tunnel voor IPv6. En dan zeg ik er maar bij dat ik zelfs op een 40/4 abo nooit de volle snelheid haalde via mijn SixXs en/of he.net tunneltjes.
Die evw32x hebben maar 8 downstream kanalen de compal heeft er 24 maar gebruikt er 16.
De compal heeft dus de voorkeur omdat die beter in staat is om bijna altijd de max download snelheid te geven.
Het is maar waar je de prioriteit legt. Maar ik zou zeggen, probeer het gewoon eens met die Ubee..

• agresionpower
"Mooie" reactie van playstation over mijn vraag of de ps4 al ipv6 ondersteunt:

Beste <naam>,

Bedankt voor je geduld.

IPv6 is alleen maar een nieuwe versie van het internet protocol. Het is een verbeterde versie van het IPv4 systeem. Als je IP adres opereert vanuit IPv6 betekent dit dat alle appartaten automatisch functioneren vanuit dat IP adres. Je hoeft in de PlayStation console niets specifieks hiervoor in te stellen.

Als je verschillende IP adressen ziet in verschillende apparaten, kan dit ook zijn omdat
je een 'static'' en een 'dynamic' IP adres hebt.

Mocht je toch handmatig een ander IP adres willen invoeren dan kan dit.

Je kiest dan onder 'Internetverbinding instellen' voor 'handmatig'.

http://manuals.playstatio...settings/nw_settings.html

Voor meer informatie wil ik je verwijzen naar je internetprovider.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

<naam mederwerker>

PlayStation Support

• stormfly
gjs schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:55:
Ik heb net een test bij mijzelf een een kennis verder op in de straat gedaan.
Beide een router met een recente versie van Lede (OpenWRT fork) er op en een HE.net tunnel.
Compal in router mode + dmz optie
--2017-01-14 15:42:18--  http://dl.xs4all.nl/test/100MB.bin
/dev/null                                         100%[=============================================================================================================>]  95.37M  2.49MB/s    in 41s
2017-01-14 14:24:29 (2.31 MB/s) - &#8216;/dev/null&#8217; saved [100000000/100000000]

EVM320 (bridge)
--2017-01-14 15:04:20--  http://dl.xs4all.nl/test/100MB.bin

/dev/null                                         100%[=============================================================================================================>]  95.37M  14.2MB/s    in 6.7s

2017-01-14 15:04:26 (14.3 MB/s) - &#8216;/dev/null&#8217; saved [100000000/100000000]
En als je dit native doet via Ziggo (dus IPv6 uit op beide test locaties). Wat haal je dan, zijn ze dan gelijkwaardig al je het native IPv4 internet gebruikt?

• ANdrode
  • Niet online
stormfly schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:15:
[...]

En als je dit native doet via Ziggo (dus IPv6 uit op beide test locaties). Wat haal je dan, zijn ze dan gelijkwaardig al je het native IPv4 internet gebruikt?
Bij die server haal ik vanaf meerdere locaties eigenlijk geen echt hoge snelheid.

Bij mij presteert http://ftp.nluug.nl/test/1000mb.bin beter.
Daar voor mijn gevoel vrijwel geen verschil tussen IPv6 en IPv6, op 8.6/8.7 seconde voor het 1000mb bestand via http of ftp op host1. Vanaf host2 9.0, over het internet/buiten dat netwerk

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Aan de server ligt 't iig niet nee:

[cyber@helene ~]$ curl -4 http://ftp.nluug.nl/test/1000mb.bin > /dev/null
  % Total    % Received % Xferd  Average Speed   Time    Time     Time  Current
                                 Dload  Upload   Total   Spent    Left  Speed
100 1000M  100 1000M    0     0   109M      0  0:00:09  0:00:09 --:--:--  111M
[cyber@helene ~]$ curl -6 http://ftp.nluug.nl/test/1000mb.bin > /dev/null
  % Total    % Received % Xferd  Average Speed   Time    Time     Time  Current
                                 Dload  Upload   Total   Spent    Left  Speed
100 1000M  100 1000M    0     0   109M      0  0:00:09  0:00:09 --:--:--  109M

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• agresionpower
2 leuke artikelen over ipv6 only.

Eentje van Microsoft:
https://blog.apnic.net/2017/01/19/ipv6-only-at-microsoft/

en eentje van Facebook
https://code.facebook.com...pport-on-ipv6-only-infra/

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:18
Ja .. allemaal leuk zulke artikelen over IPv6 only bedrijfsnetwerken .. maar waar kan ik een document vinden wat ik moet doen om te zorgen dat mijn thuis netwerk in zijn geheel IPv6 only is. en dan bedoel ik ook echt IPv6 .. dus een ieder die iets probeert met IPv4 wordt meteen geblokkeerd, gefilterd etc. Geen dual stack op welke machine dan ook, geen IPv4 Link Local 169.254.x.x adressen etc etc.

Want ik wil best wel een aparte SSID in de luchtbrengen met alleen IPv6, en een aparte fysiek LAN met alleen IPv6 .. om te zien wat er gebeurt.

• CyBeR
  • Niet online
duvekot schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:14:
[...]

dus een ieder die iets probeert met IPv4 wordt meteen geblokkeerd, gefilterd etc. Geen dual stack op welke machine dan ook, geen IPv4 Link Local 169.254.x.x adressen etc etc.
Da's lastig zonder de apparatuur daarvoor die de gemiddelde persoon niet thuis heeft. Je moet dan een switch hebben met L3 filtering capaciteit, die bepaalde ethertypes kan blokkeren.

• agresionpower
duvekot schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:14:
[...]

Ja .. allemaal leuk zulke artikelen over IPv6 only bedrijfsnetwerken .. maar waar kan ik een document vinden wat ik moet doen om te zorgen dat mijn thuis netwerk in zijn geheel IPv6 only is. en dan bedoel ik ook echt IPv6 .. dus een ieder die iets probeert met IPv4 wordt meteen geblokkeerd, gefilterd etc. Geen dual stack op welke machine dan ook, geen IPv4 Link Local 169.254.x.x adressen etc etc.

Want ik wil best wel een aparte SSID in de luchtbrengen met alleen IPv6, en een aparte fysiek LAN met alleen IPv6 .. om te zien wat er gebeurt.
Lijkt mij een kwestie van ipv4 gewoon uitzetten op je router.
Dan hebben je apparaten daar achter geen gateway en kunnen ze dus ook het internet niet meer op.
ipv4 uitzetten is het issue niet. Alles op ipv6 laten werken daar in tegen...

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

stormfly schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:15:
[...]

Dan moet ik dus die Ubee 321B aanmelden, als ik binnenkort een wat meer tijd heb ga ik dat doen.
Ik hoop dat het wisselen van modems bij Ziggo een beetje soepel gaat...
De ipv4 speed is in ieder geval dik in orde
wget -4 -O /dev/null http://ftp.nluug.nl/test/1000mb.bin
--2017-01-20 12:31:05--  http://ftp.nluug.nl/test/1000mb.bin
Resolving ftp.nluug.nl (ftp.nluug.nl)... 145.220.21.40
Connecting to ftp.nluug.nl (ftp.nluug.nl)|145.220.21.40|:80... connected.
Length: 1048576000 (1000M) [application/octet-stream]

100%[==========================>] 1,048,576,000 30.4MB/s   in 32s

2017-01-20 12:31:36 (31.7 MB/s) - &#8216;/dev/null&#8217; saved [1048576000/1048576000]

Op dezelfde server met ipv6 zit ik weer rond de 3MB/sec, dus het ligt echt niet aan de server.

• stormfly
gjs schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:34:
[...]

Dan moet ik dus die Ubee 321B aanmelden, als ik binnenkort een wat meer tijd heb ga ik dat doen.
Ik hoop dat het wisselen van modems bij Ziggo een beetje soepel gaat...
De ipv4 speed is in ieder geval dik in orde

Op dezelfde server met ipv6 zit ik weer rond de 3MB/sec, dus het ligt echt niet aan de server.
Modems kan je zelf managen, je moet de "nieuwe" ubee default maken met een paperclip dan aan laten melden en je activatie code invullen, hij boot dan in een bepaald menu. Die code kan je op vragen via het telefoon menu, lees: zonder tussenkomst van een medewerker.

Kan je IPv6 tunnelservertje wel voldoende resources vrij maken want het is bijna onmogelijk dat je modem onderscheid maakt in reguliere IPv4 pakketten of IPv4 pakketten die IPv6 data bevatten wat het geval is bij een IPv6 tunnel. Voor je modem zijn dat beide gewoon IPv4 pakketten, ik denk zelf niet dat je verschil krijgt als je het modem wisselt. 8)

Je zou het eerder in maximale MTU van 1280 gaan zoeken, probeer het eens lager? Of dat je tunnel servertje gewoon weg te weinig resources heeft.

Kan je nog eens schetsen waar het bij jou op draait en bij die maat van je, is dat echt 100% gelijk geen extra features etc?

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12 10:42

Nox

Noxiuz

Hmm, ik heb bij Ziggo blijkbaar toch een ipv6 adres? Ik heb niet het beruchte model Ubee modem.

Ik was benieuwd wat hun ipv6 speedtest zou doen en warempel, hij werkte opeens. Dus tja, is er misschien een AA-record gekopeld? Nope... Pingen die hap! Ja werkt ook nog. Hoe gaat dat dan? Via een tunnel... :/ een overbelaste tunnel, want ik haal iets van 2mbps op de speedtest.

C:\Users\hahanee>nslookup speedtest6.ziggo.nl
Server: router.asus.com
Address: 192.168.1.1

Name: speedtest6.ziggo.nl
Address: 2001:b88:1005::11

C:\Users\hahanee>ping -6 2001:b88:1005::11

Pinging 2001:b88:1005::11 with 32 bytes of data:
Reply from 2001:b88:1005::11: time=275ms
Reply from 2001:b88:1005::11: time=265ms
Reply from 2001:b88:1005::11: time=32ms
Reply from 2001:b88:1005::11: time=13ms

Ping statistics for 2001:b88:1005::11:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 13ms, Maximum = 275ms, Average = 146ms

C:\Users\hahanee>tracert -6 2001:b88:1005::11

Tracing route to speedtest.mnd.bulk.iss.as9143.net [2001:b88:1005::11]
over a maximum of 30 hops:

1 * * 20 ms 6to4.ams1.he.net [2001:470:0:190::2]
2 38 ms 94 ms 100 ms ve209.core1.ams1.he.net [2001:470:0:190::1]
3 85 ms 110 ms 178 ms nl-ams04a-ri2-et-7-1-0-0.aorta.net [2001:7f8:1::a500:6830:2]
4 * * * Request timed out.
5 23 ms 19 ms 24 ms asd-tr0042-cr101.core.as9143.net [2001:b88::159:2]
6 20 ms 30 ms * mnd-rc0001-cr101-ae0-0.core.as9143.net [2001:b88:0:109::2]
7 127 ms 54 ms 15 ms mnd-rc0002-cr103-ae25-0.core.as9143.net [2001:b88:0:1ad::2]
8 * 178 ms 150 ms mnd-rc0002-cs133-bulk-vlan5.core.as9143.net [2001:b88:0:3002::2]
9 * * 11 ms speedtest.mnd.bulk.iss.as9143.net [2001:b88:1005::11]

Trace complete.

Your IPv6 connection appears to be using Teredo, a type of IPv4/IPv6 gateway. Your particular teredo configuration is only used as a protocol of last resort. When visiting a site with both IPv4 and IPv6, IPv4 will be preferred.

[ Voor 7% gewijzigd door Nox op 25-01-2017 19:16 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• CyBeR
  • Niet online
Je hebt dus geen IPv6 van Ziggo maar een automatische Teredo tunnel. Die kun je imo beter uit zetten.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12 10:42

Nox

Noxiuz

Waardeloos is 'ie wel. Maar waar is die tunnel dan? HE? En hoe komt die daar?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:54
https://aws.amazon.com/ab...d-vpc-regional-expansion/
EC2 instances in Amazon Virtual Private Cloud (VPC) now offer native support for the IPv6 protocol worldwide. Last month, IPv6 in VPC was launched in the US East (Ohio) region. We now support IPv6 in all AWS regions, except regions in China.
NICE!

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:23
Ik zit met een bijzonder probleem, tot een dag geleden had ik een werkende KPN IPv6 verbinding. Maar nu lijkt de route richting het internet kapot. Aangezien KPN zegt geen ondersteuning te leveren op IPv6 probeer ik het hier.

Mijn traceroute ziet er als volgt uit:
C:\Users\Luke >tracert -6 google.nl

Tracing route to google.nl [2a00:1450:400e:802::2003]

1 1 ms <1 ms <1 ms 2a02:a44f:****:0:822b:abff:f3cd:1448
2 1 ms 1 ms 1 ms 2001:67c:2502:f100::2:1f
3 * * * Request timed out.

Na de tweede hop blijven de requests een timeout geven. Ik heb dit probleem met mijn eigen Ubiquiti router als de Experiabox. Ook vanaf de router zie ik hetzelfde gebeuren, kortom wat kan hier aan de hand zijn?

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik zag dat ik ook al geen internet via ipv6 had. Ook kpn. Dat zag ik gisteren. Iemand een idee?

Ik krijg ook dit:
PS C:\Users\Thomas> tracert -6 google.nl

Tracing route to google.nl [2a00:1450:400e:803::2003]

1     2 ms    <1 ms    <1 ms  2a02:a450:15ac:0:a8d6:****:339a:132e
  2     2 ms     1 ms     2 ms  2001:67c:2502:****::2:72
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.

[ Voor 67% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 26-01-2017 12:36 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Snow_King
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:30:
Ik zag dat ik ook al geen internet via ipv6 had. Ook kpn. Dat zag ik gisteren. Iemand een idee?

Ik krijg ook dit:
PS C:\Users\Thomas> tracert -6 google.nl

Tracing route to google.nl [2a00:1450:400e:803::2003]

1     2 ms    <1 ms    <1 ms  2a02:a450:15ac:0:a8d6:****:339a:132e
  2     2 ms     1 ms     2 ms  2001:67c:2502:****::2:72

Lijkt gewoon kapotte routering aan de KPN kant.

Valt daar ergens dood.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Snow_King schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:51:
[...]
Lijkt gewoon kapotte routering aan de KPN kant.

Valt daar ergens dood.
Dan zullen vast alle klanten die op het ipv6 netwerk van KPN er last van hebben... In elk geval een groot deel ervan.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:06
Ik heb onder FreeBSD nu opeens het volgende:

[Jan 26 20:55:53] radvd (1508): can't join ipv6-allrouters on bridge0

Naar mijn weten is er niets drastisch veranderd. De debug.log is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Jan 26 21:02:31 nas3 radvd[1610]: bridge0 interface definition ok
Jan 26 21:02:31 nas3 radvd[1610]: config file, /usr/local/etc/radvd.conf, syntax ok
Jan 26 21:02:31 nas3 radvd[1610]: checking ipv6 forwarding not supported
Jan 26 21:02:31 nas3 radvd[1610]: radvd startup PID is 1610
Jan 26 21:02:31 nas3 radvd[1610]: opened pid file /var/run/radvd.pid
Jan 26 21:02:31 nas3 radvd[1610]: locked pid file /var/run/radvd.pid
Jan 26 21:02:31 nas3 radvd[1610]: opened pid file /var/run/radvd.pid
Jan 26 21:02:31 nas3 radvd[1610]: radvd PID is 1610
Jan 26 21:02:31 nas3 radvd[1610]: wrote pid 1610 to pid file: /var/run/radvd.pid
Jan 26 21:02:31 nas3 radvd[1610]: validated pid file, /var/run/radvd.pid: 1610
Jan 26 21:02:31 nas3 radvd[1610]: bridge0 if_index changed from 0 to 4
Jan 26 21:02:31 nas3 radvd[1610]: mtu for bridge0 is 1500
Jan 26 21:02:31 nas3 radvd[1610]: link layer token length for bridge0 is 48
Jan 26 21:02:31 nas3 radvd[1610]: prefix length for bridge0 is 64
Jan 26 21:02:31 nas3 radvd[1610]: bridge0 linklocal address: fe80::3d:a7ff:fecb:4d00
Jan 26 21:02:31 nas3 radvd[1610]: bridge0 address: 2001:470:79dd:3::
Jan 26 21:02:31 nas3 radvd[1610]: bridge0 address: fe80::3d:a7ff:fecb:4d00
Jan 26 21:02:31 nas3 radvd[1610]: bridge0 is ready
Jan 26 21:02:31 nas3 radvd[1610]: setting CurHopLimit (64) for bridge0 is not supported
Jan 26 21:02:31 nas3 radvd[1610]: mtu for bridge0 is 1500
Jan 26 21:02:31 nas3 radvd[1610]: link layer token length for bridge0 is 48
Jan 26 21:02:31 nas3 radvd[1610]: prefix length for bridge0 is 64
Jan 26 21:02:31 nas3 radvd[1610]: bridge0 linklocal address: fe80::3d:a7ff:fecb:4d00
Jan 26 21:02:31 nas3 radvd[1610]: bridge0 address: 2001:470:79xx:x::
Jan 26 21:02:31 nas3 radvd[1610]: bridge0 address: fe80::3d:a7ff:fecb:4d00
Jan 26 21:02:31 nas3 radvd[1610]: not sending RA for bridge0, interface is not ready
Jan 26 21:02:31 nas3 radvd[1610]: send_ra_forall failed on interface bridge0
Jan 26 21:02:31 nas3 radvd[1610]: bridge0 next scheduled RA in 16 second(s)
Jan 26 21:02:31 nas3 radvd[1610]: polling for 16 second(s), next iface is bridge0

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• stormfly
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:55:
[...]

Dan zullen vast alle klanten die op het ipv6 netwerk van KPN er last van hebben... In elk geval een groot deel ervan.
Wel leuk om de datum even te onthouden en grafieken van de AMS-IX en Arin etc te bekijken voor een dip.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

stormfly schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:18:
[...]

Wel leuk om de datum even te onthouden en grafieken van de AMS-IX en Arin etc te bekijken voor een dip.
Zal ik doen, maar waar vind ik die? Gewoon even zoeken op AMS-IX of is er een speciale website? Of even wachten en dan in dit topic kijken?

• Jerrythafast
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:30:
[...]

Zal ik doen, maar waar vind ik die? Gewoon even zoeken op AMS-IX of is er een speciale website? Of even wachten en dan in dit topic kijken?
Of even zoeken in dit topic ;)
https://ams-ix.net/techni.../sflow-stats/ipv6-traffic
https://stats.labs.apnic.net/ipv6/NL

[ Voor 4% gewijzigd door Jerrythafast op 26-01-2017 21:36 ]

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Sinds een paar dagen werkt IPv6 bij mij niet meer. Ik weet alleen niet zo goed waar ik het moet zoeken. Het volgende heb ik gecontroleerd:
  • Mijn router krijgt een prefix van KPN
  • Die prefix staat als adres in de router op bridge-LAN
  • Al mijn computers krijgen netjes een IP dat begint met die prefix
  • Ik kan pingen naar mijn router op zowel het link local adres als het prefix adres
  • Het werkt op geen enkele computer (windows/linux) en ook niet op mijn iPhone
  • Firewall uitschakelen op router helpt ook niet
Zodra ik een tracert doe lijkt de request ook voorbij mijn router te komen:
C:\Users\Bastiaan>tracert -6 tweakers.net

Tracing route to tweakers.net [2001:9a8:0:e:1337:0:80:2]

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  custprd-2a02-XXXX-XXXX-0000-0000-0000-0000-0000.reverse.kpn.net [2a02:XXXX:XXXX::]
  2     1 ms    <1 ms    <1 ms  2001:67c:2502:f100::2:2f
  5  ^C
C:\Users\Bastiaan>tracert -6 ipv6.google.com

Tracing route to ipv6.l.google.com [2a00:1450:400e:806::200e]

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  custprd-2a02-XXXX-XXXX-0000-0000-0000-0000-0000.reverse.kpn.net [2a02XXXX:XXXX::]
  5  ^C

Als ik wireshark mee laat lopen tijdens een ping en filter op ICMPv6 dan zie ik geen replies op mijn ping... Iemand tips? -O-

[ Voor 8% gewijzigd door BastiaanN op 27-01-2017 10:56 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:02

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

BastiaanN schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:44:
Sinds een paar dagen werkt IPv6 bij mij niet meer. Ik weet alleen niet zo goed waar ik het moet zoeken. Het volgende heb ik gecontroleerd:
  • Ik kan pingen naar mijn router op zowel het link local adres als het prefix adres

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  custprd-2a02-XXXX-XXXX-0000-0000-0000-0000-0000.reverse.kpn.net [2a02:XXXX:XXXX::]
  5  ^C

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  custprd-2a02-XXXX-XXXX-0000-0000-0000-0000-0000.reverse.kpn.net [2a02XXXX:XXXX::]
  5  ^C

Als ik wireshark mee laat lopen tijdens een ping en filter op ICMPv6 dan zie ik geen replies op mijn ping... Iemand tips? -O-
Zie paar posts boven je, daar is iemand met exact hetzelfde probleem...
Oplossing staat er niet bij, maar je bent dus niet alleen.

T.Kreeftmeijer in "Het grote IPv6 topic"

Tweakers Discord

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

BastiaanN schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:44:
Heb ik ook.

5  ^C

5  ^C

Bij mij identiek hetzelfde probleem, ben nu even in chat met KPN, eens kijken wat zij zeggen.

Dat leverde niets op, net als een herstart.

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
darkrain schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:39:
[...]

Zie paar posts boven je, daar is iemand met exact hetzelfde probleem...
Oplossing staat er niet bij, maar je bent dus niet alleen.

T.Kreeftmeijer in "Het grote IPv6 topic"
Ik heb nog gezocht in dit topic, maar daar dus helemaal overheen gekeken 8)7
Op de storingspagina van KPN zie ik verder ook niets staan. Functioneel is er ook geen probleem zolang je maar een dual-stack oplossing hebt. Ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren...

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:23
BastiaanN schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:59:
[...]

Op de storingspagina van KPN zie ik verder ook niets staan. Functioneel is er ook geen probleem zolang je maar een dual-stack oplossing hebt. Ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren...
Ik heb gisteren met veel moeite het kunnen melden bij KPN, maar echt ondersteunen doen ze niet bij de helpdesk. Misschien helpt het als meer gebruikers de problemen melden?

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

LightLuke schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:08:
[...]

Ik heb gisteren met veel moeite het kunnen melden bij KPN, maar echt ondersteunen doen ze niet bij de helpdesk. Misschien helpt het als meer gebruikers de problemen melden?
Ik heb het ook al gemeld, maar ze snapte er niets van... Het klonk ongeveer zo:
IK: Ik heb sinds gisteren geen internet mer over IPv6, wel via IPv4.
KPN: <Snap mijn probleem niet> Maar je hebt toch internet, dus wat is nou het probleem?
IK: Dat de IPv6 niet werkt.
KPN: Heeft u de modem al gereset? Dan worden alle verbindingen opnieuw opgezet.
IK: Nee, maar is er een mogelijkheid om de instellingen op te slaan? Ik probeer hem wel eerst te her starten.
KPN: Nee, dan ben je alle instellingen kwijt. Maar als je herstart wordt deze verbinding verbroken.
IK: <Bezig met overgaan op telefoon hotspot>
KPN: <Verbreekt de verbinding...>
Niet helemaal waar, maar zo kwam het over. Ook een beetje overdreven uitgedrukt, dat wel.
Dus ze snappen niet echt wat het probleem is en leveren al helemaal geen support.

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-12 13:13

• Snow_King
nieuws: Vodafone schakelt bellen via 4g in voor iPhones

VoLTe vereist een 2e IP op een telefoon, daarom heeft T-Mobile USA daar IPv6 gebruikt.

Maar Vodafone.... Nee, ik heb een 2e IPv4 adres op mijn iPhone ;(

• Jerrythafast
Snow_King schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:01:
nieuws: Vodafone schakelt bellen via 4g in voor iPhones

VoLTe vereist een 2e IP op een telefoon, daarom heeft T-Mobile USA daar IPv6 gebruikt.

Maar Vodafone.... Nee, ik heb een 2e IPv4 adres op mijn iPhone ;(
Ze werken natuurlijk samen met Ziggo tegenwoordig. Die doen ook 2 IPv4-adressen per klant: één voor het modem en één voor de Horizon :9

Lijkt wel alsof ze IPv4 zo snel mogelijk willen opbranden. Des te eerder moeten ze serieus iets met IPv6 gaan doen...

• CyBeR
  • Niet online
Aannemelijkerwijs is dat allemaal rfc1918?

• ANdrode
  • Niet online
BastiaanN schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:59:
[...]
Functioneel is het wel een probleem. Ik kan devices op mijn eigen netwerk niet meer bereiken en de uitgaande verbindingen die sommige devices gebruiken (MQTT over IPv6) werken niet meer.

Ik ben erg teleurgesteld in het gebrek aan statusupdates...

• Snow_King
Jerrythafast schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:59:
[...]

Ze werken natuurlijk samen met Ziggo tegenwoordig. Die doen ook 2 IPv4-adressen per klant: één voor het modem en één voor de Horizon :9

Lijkt wel alsof ze IPv4 zo snel mogelijk willen opbranden. Des te eerder moeten ze serieus iets met IPv6 gaan doen...
Rare hobby is dat zeg.
CyBeR schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 12:02:
Aannemelijkerwijs is dat allemaal rfc1918?
Uiteraard! Met de Hurricane Electric network tools App zie ik nu twee adressen op mijn iPhone (iOS 10.2.1):

- PDP_IP0: 10.162.135.190/32
- PDP_IP2: 10.96.136.119/32

Ik had zulke goede hoop dat ze hier direct IPv6 voor zouden gebruiken bij Vodafone, maar niet dus. :(

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:53
IPv6 heb ik ten einde raad maar uit gezet in mijn Experiabox V10 met glas 100/100.
Het duurde heel lang om een pagina te laden, ongeveer 10 seconden, of de pagina's worden in het geheel niet gevonden.
Nu weer lekker snel op IPv4...

Probleem schijnt bij KPN te liggen, want de ping gaat er wel uit maar krijgt een time out....

• Jerrythafast
Probleem bij KPN lijkt mij dat de routing kapot is. Alles wat je erop uitstuurt verdwijnt in een gat, een soort remote /dev/null dus :9 Dat websites dan erg traag laden is niet verwonderlijk als je computer eerst via IPv6 probeert te verbinden en pas na een paar seconden terugvalt op IPv4.

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Jammer, want het zijn dit soort incidenten die IPv6 een slechte naam geven. :(

Toch maar blijven zeuren bij KPN zou ik zeggen.

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
roches schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 12:58:
IPv6 heb ik ten einde raad maar uit gezet in mijn Experiabox V10 met glas 100/100.
Het duurde heel lang om een pagina te laden, ongeveer 10 seconden, of de pagina's worden in het geheel niet gevonden.
Nu weer lekker snel op IPv4...

Probleem schijnt bij KPN te liggen, want de ping gaat er wel uit maar krijgt een time out....
Moet je dat in de router uitzetten? Bij ons gaat alles ook traag op alle apparaten (terwijl speedtest keurig 100/100 aangeeft) en ik kan idd soms mijn versterker en chromecast niet bereiken. Is het uitzetten van IPv6 hier de oplossing voor?

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

ilfamo schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:13:
[...]
ik kan idd soms mijn versterker en chromecast niet bereiken. Is het uitzetten van IPv6 hier de oplossing voor?
Dat klinkt eerder als een probleem binnen je eigen netwerk, dan als een IPv6 routing probleem bij KPN.

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Zr40 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:27:
[...]

Dat klinkt eerder als een probleem binnen je eigen netwerk, dan als een IPv6 routing probleem bij KPN.
IPv6 uitgezet en de snelheid is terug iig. Ook laadt de app voor mon denon reciever weer. Maar even in de gaten houden.

• agresionpower
klinkt als je browser het eerst over ipv6 probeerd, je hebt immers een ipv6 adres, en vervolgens na de time-out het op ipv4 probeerd waarna de pagina laad.

Dat het in het KPN netwerk zit lijkt me duidelijk gezien de traceroutes die hier eerder gepost zijn.

• Jerrythafast
ilfamo schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:58:
[...]

IPv6 uitgezet en de snelheid is terug iig. Ook laadt de app voor mon denon reciever weer. Maar even in de gaten houden.
Klinkt verdacht. Deed die app het niet toen je IPv6 nog aan had staan in je KPN modem? In dat geval verbindt die app niet rechstreeks met jouw receiver maar kunnen ze bij Denon mogelijk meeluisteren met jouw bezigheden :X Niet kosjer...

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:16
Ik quote mezelf maar even uit het KPN topic:
Caelorum schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:00:
code:
1
tracert -6 google.nl
bedoel je neem ik aan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
PS C:\Users\......> tracert -6 google.nl

Tracing route to google.nl [2a00:1450:400e:806::2003]

1     2 ms     1 ms     1 ms  2a02:a442:4e10:0:899d:5b7a:337b:c179
  2     2 ms     2 ms     2 ms  2001:67c:2502:f100::2:86
  3    10 ms     5 ms     7 ms  2a02:a47f:ee04::402
  4     9 ms     5 ms     7 ms  2a02:a47f:ee04::401
  5    11 ms    10 ms     7 ms  2001:67c:24f0:cff0::d02
  6    10 ms     7 ms     8 ms  2001:4860:0:f8b::1
  7     8 ms     7 ms     6 ms  2001:4860:0:1::1c7b
  8     9 ms     8 ms     7 ms  ams15s29-in-x03.1e100.net [2a00:1450:400e:806::2003]

Trace complete.

Dat lijkt me compleet ok
Bovenstaande dus een correct werkende ipv6 verbinding. Die eerste hop bij jullie is wat vreemd...

• ANdrode
  • Niet online
Caelorum schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:51:
Ik quote mezelf maar even uit het KPN topic:

[...]
Bovenstaande dus een correct werkende ipv6 verbinding. Die eerste hop bij jullie is wat vreemd...
Ook even een cross-post. Vanaf het internet houdt de route naar mijn IP range op bij 2a02:a47f:ee04::102. Hier en op het KPN forum zie je routes met daarin een andere hop (2a02:a47f:ee04::402) die wel werken.

Het is dus geen volledige storing. Wel een volledig gebrek aan informatie vanuit KPN :+

• xh3adshotx
  • Laatst online: 28-02-2023
ANdrode schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:00:
[...]

Ook even een cross-post. Vanaf het internet houdt de route naar mijn IP range op bij 2a02:a47f:ee04::102. Hier en op het KPN forum zie je routes met daarin een andere hop (2a02:a47f:ee04::402) die wel werken.

Het is dus geen volledige storing. Wel een volledig gebrek aan informatie vanuit KPN :+
Hier ook 2a02:a47f:ee04::102 maar heb gewoon 'n prima verbinding...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Tracing route to google.nl [2a00:1450:400e:807::2003]

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  2a02:a44f:a698::1
  2     1 ms     5 ms     1 ms  2001:67c:2502:f100::2:6a
  3     8 ms     9 ms     6 ms  2a02:a47f:ee04::102
  4     9 ms     9 ms    10 ms  2a02:a47f:ee04::101
  5     8 ms     8 ms     8 ms  2001:67c:24f0:cff0::d02
  6     6 ms     6 ms     6 ms  2001:4860:0:f8b::1
  7     6 ms     5 ms     5 ms  2001:4860:0:1::1c81
  8     6 ms     5 ms     6 ms  ams15s30-in-x03.1e100.net [2a00:1450:400e:807::2003]

Trace complete.
Pagina: 1 ... 83 ... 130 Laatste

Let op:
Let op: Blijf netjes reageren, en laat dit topic niet verzanden in een "wellus / nietus" discussie.. Opmerkingen als "het werkt hier ook" zijn ook niet gewenst.