Steenweg in Utrecht?
Sinds afgelopen dinsdag weet ik dat ik daar nooit meer iets zal willen gaan kopen, om de volgende gang van zaken die ik deze week ervaarde:
Actie bij steenweg te utrecht, geen 19% btw betalen (19% korting dus). Veel artikelen in de winkel hebben een prijskaartje met adviesprijs en hun prijs, sommige met daarop een extra 19% korting stikker. In de winkel staat ook een panasonic 42pz85 met het standaard prijsetiket "adviesprijs 1499, nu ..... (vraag verkoper) ....", zonder 19% actieetiket. Aan de balie vraag ik wat nu hun prijs is, gezien ik het een verkoper moet vragen. Kunnen ze achter de balie niet beantwoorden, met het advies het te vragen aan een rondlopende verkoper (al vreemd?).
Een verkoper wijst een andere klant de kassa en als hij klaar is speelt de volgende setting zich af:
ik: Mag ik vragen wat jullie prijs is voor dat toestel (42pz85)?
verkoper: Wilt u het toestel vandaag kopen?
ik: Dat kan ik nu nog niet zeggen.
verkoper: Dan kost ie 1399
ik: (???) En dan krijg ik nog die 19% korting neem ik aan?
verkoper: Nee, dat is met die 19% korting.
ik: (ik nog meer ???) Klopt het dan wel? Zelfs 1499 met 19% korting is minder dan 1399.
verkoper: Ja, maar u wilt hem toch niet vandaag kopen zegt u net?
ik: ...
Op dat moment had ik verder geen zin meer in die zaak. Blijkbaar had hij nog een enorme verkoopachterstand op zijn naam of wilde een bonus halen, daarbij vergetend dat de klantvriendelijkheid echt onder het vriespunt lag. Heb verder bedankt en ben weggelopen.
Jammer, want als zij een leuke eigen prijs hadden waarop ik nog die 19% korting had kunnen krijgen, was ik mogelijk snel overtuigd. Het zou in de buurt van de internetprijzen zijn gekomen voor het toestel. Maar als ik een mooie prijs kan krijgen bij een winkel die ik daadwerkelijk kan bezoeken heeft dat altijd een pluspunt voor mij. In ieder geval niet meer bij Steenweg voor mij.