Voor zoverre ik het begrijp (en ik bekijk het nu even vanuit een verkoop/marketing optiek) is van goedkoop naar goed:
Nét te goedkoop:
LG2000 serie (Uberbudget van LG, niet echt populair, let erop dat ze je dit niet aansmeren als je een 3000 probeert te kopen)
Philips xx 3403 modellen: budgetserie én alweer een jaartje ouder, lijkt het. Heeft een 1:800 contrast en dat betekent meer dan alleen maar dat hun marketingafdeling het niet begrepen heeft. Deze serie is -ook in vergelijking met andere TV's in dezelfde prijsklasse- flets. Alsof er een halftransparante grijze doek overheen licht zeg maar. Ik denk dat deze bedoeld was voor de volgende prijsklasse, maar dat is lijkt het een beetje misgegaan. Duikt verdacht vaak op bij stuntverkopen van "degelijke" bedrijven, die klaarblijkelijk met voorraad blijven zitten.
Budgetserie voor mensen die "gewoon een beetje redelijke TV" willen, zonder zich erg druk te maken over de kwaliteit, maar de Salora ed. merken liever mijden. (Dat was ik o.a.) Denk "VW Polo".
Samsung xxA330 (of A336 met digitenneslot): Budgetserie van Samsung
LG xxLG3000: de "normale" budgetserie van LG, maar doordat ze de 2000 er onderhebben een tikje beter dan de Samsung 3 serie.
De onderkant van de middenklasse. Denk "VW Golf".
Samsung LExxA436: Min of meer de A450 light of zo. Misschien een ouder model, . Komt niet zoveel voor. Ik heb er nog over nagedacht, omdat de 450 serie een soort plexiglas randje onder het scherm heeft wat ik spuuglelijk vindt (Maar vertrouw mijn wansmaak vooral niet

) Misschien een ouder model, maar ook een tikje goedkoper, dus best een leuke deal.
Samsung LExxA450 (Zeldzaam) of A456/A457(Met digitenne): De degelijke middenklasse.
LG4000: Idem
Philips xx 5403 serie (hoewel ik die zelf een beetje vindt tegenvallen, maar ik weet niet precies waarom)
Duurder dan dit heb ik niet naar gekeken, dus daarvan heb ik écht geen idee. Disclaimer:Dit zijn een beetje mijn impressies, nadat ik me veel te lang op specs, aanbiedingen etc. heb geworpen en is dus enigszins gekleurd door mijn (overigens vrij gangbare) eisen. Uiteindelijk heb ik een 26A330 gekocht en ben volstrekt content. (Al zou ik dat met de meest genoemde denk ik ook zijn)
Over contrast: Ik heb zelf last van het vermoeden dat een contrast boven de 5000-6000 bij TV's van deze prijsklasses een beetje gebakken PRlucht is, dus als je echt meer wilt, moet je denk ik meer uitgeven.