[TV] Plasma/LCD: aanbiedingen [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 115.183 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-06 07:55
jorisandkaylas schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 01:58:
[...]
De 4 Serie heeft dat probleem niet, die is wel weer 100hz met 24P als ik de specs goed heb.
Mja bij de SPECS van de 5-serie staat ook gewoon dat ie het fluitend afspeelt maar da's in de praktijk helaas ietsjes anders... Op specs afgaan is helaas in deze marketingtijd wat riskant.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 13:44
jorisandkaylas schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 01:58:
[...]

De 4 Serie heeft dat probleem niet, die is wel weer 100hz met 24P als ik de specs goed heb.
De 456 is geen 100Hz

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-06 18:19
onkl schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:07:
Mediamarkt Den Haag: LG 32LG3000 voor 333. Da's alleraardigst.
Mooie actie ! Hadden ze die maar hier in Arnhem ipv die LE456. Dan had ik m meteen gehaald.

Ik heb zo'n idee dat de LG3000 beter is, of tenminste een betere aankoop is. Kan het niet echt onderbouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:17
BillMcNeal schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:18:
[...]

Mooie actie ! Hadden ze die maar hier in Arnhem ipv die LE456. Dan had ik m meteen gehaald.

Ik heb zo'n idee dat de LG3000 beter is, of tenminste een betere aankoop is. Kan het niet echt onderbouwen..
Nee, ja. De LG 3000 bungelt qua beeldkwaliteit een beetje tussen de Samsung A3xx en de Samsung A4xx modellen in. De aanbieding voor de LG is -als je het vergelijkt met prijzen bij standaardprijsvechters als redcoon- wel veel verassender, dus qua "bang for buck" is deze LG aanbieding duidelijk superieur aan de Samsung aanbieding. Maar goed, je moet nooit "de beste aanbieding" kopen, maar altijd "de beste aanbieding voor jou". En dat hangt erg van je eisen en wensen af. Als je de eerste de beste budget TV zaak in de dorpsstraat binnenloopt kan je de verschillen wel bekijken, want het zijn allebei uiterst populaire toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ergens in mei ga ik ook maar eens los met TV's kopen :). Ik ga dan voor 46" voor de huiskamer en 26 of 32" voor de slaapkamer. Iets zegt me dat ik voor minder dan 1300 euro twee goede apparaten ga kunnen scoren :7.

Echt die prijsverlagingen van tegenwoordig gaan echt werkelijkwaar helemaal nergens over. Jammer dat de kleine TV"tjes (20" enzo) niet gewoon voor 150 euro te koop zijn alleen. Net als Monitoren.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286374

Vandaag gebeld door de Makro. De Samsung PS42A410 is binnen. Toch een mooie aanbieding. 107cm plasma voor 534,-

Aanbieding overigens geldig tot 12-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 22:10
Martijn1990 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:20:
[...]

Is deze samsung wat? Ik kon niet echt veel reviews vinden zo gauw, ik ben niet veel gewent, is dit een beetje waar voor mijn geld?
Ik heb deze gisteren gekocht, prima dingetje alleen vind ik, zoals bij veel Samsungs, de kleur groen/geel nogal vreemd. Bovendien heb ik deze verkozen na ontzettend lang in dubio te hebben gezeten om te gaan voor een 37inch full hd ambilight met 100herz.

Gezien de prijs heb ik deze gekozen, voorlopig kijk ik nog geen full hd content(in hoeverre je dat ziet op een hd ready@ 37 inch) en voor dit geld kijk ik over drie jaar wel weer verder naar iets "anders".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Coolblue schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:28:
[...]

Ik heb net dat kruidvat 26" lcd tje binnen, ga hem ook gebruiken voor de slaapkamer
Dit is het type: Teco TL2696RV

http://www.teco-lcdtv.com...roduct-1.asp?psn=TL2696RV
Hey heb je hem al een beetje gebruikt zoja, hoe is je ervaring? Heb je misschien wat echte foto's voor ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:15
THxZ0NE schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:24:
[...]

Ik heb deze gisteren gekocht, prima dingetje alleen vind ik, zoals bij veel Samsungs, de kleur groen/geel nogal vreemd. Bovendien heb ik deze verkozen na ontzettend lang in dubio te hebben gezeten om te gaan voor een 37inch full hd ambilight met 100herz.

Gezien de prijs heb ik deze gekozen, voorlopig kijk ik nog geen full hd content(in hoeverre je dat ziet op een hd ready@ 37 inch) en voor dit geld kijk ik over drie jaar wel weer verder naar iets "anders".
Wat is er dan precies vreemd aan die kleuren en denk je dat dit erg storend is? Ik ga hem waarschijnlijk vanavond halen, aangezien ik maar weinig gewent ben (dus snel tevreden) en een tv zoek voor me ps3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 22:10
Martijn1990 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:33:
[...]

Wat is er dan precies vreemd aan die kleuren en denk je dat dit erg storend is? Ik ga hem waarschijnlijk vanavond halen, aangezien ik maar weinig gewent ben (dus snel tevreden) en een tv zoek voor me ps3 ;)
Groen is een beetje flets/gelig maar ik zeg er wel eerlijk bij dat ik hem nog even goed moet instellen. Ik vind het een prima scherm (kijken van dvds) maar met digitenne is het om te huilen, maar dit is algemeen bekend.

Oordeel: gewoon doen, ik heb mij er ook genoeg in verdiept en dit is een perfecte prijs/kwaliteitsverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Bedankt, dan ga ik hem sowieso halen :) Nu maar even hopen dat hij er nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
onkl schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:31:
[...]

Nee, ja. De LG 3000 bungelt qua beeldkwaliteit een beetje tussen de Samsung A3xx en de Samsung A4xx modellen in. De aanbieding voor de LG is -als je het vergelijkt met prijzen bij standaardprijsvechters als redcoon- wel veel verassender, dus qua "bang for buck" is deze LG aanbieding duidelijk superieur aan de Samsung aanbieding. Maar goed, je moet nooit "de beste aanbieding" kopen, maar altijd "de beste aanbieding voor jou". En dat hangt erg van je eisen en wensen af. Als je de eerste de beste budget TV zaak in de dorpsstraat binnenloopt kan je de verschillen wel bekijken, want het zijn allebei uiterst populaire toestellen.
Ja joh, hangt ie daar tussen in? Hmmm aha oke ik dacht namelijk dat de LG beter was. De reden dat ik ook een beetje twijfel om op de aanbieding van de Samsung in te gaan is dat ik amper een review kan vinden, en daaraantegen zoveel lovende reviews lezen over de LG !!

Ik twijfel ook over het formaat, ik zit max. 2.5 meter ervanaf. Heb geen digitaal signaal (kan niet bij mij) dus analoog. Ga dus voor 32 "of 37 ". Moeilijk moeilijk of op de aanbieding in gaan of niet :S
Die LE is er trouwens ook in de 32 " versie (prijs meot ik nakijken, ook aanbieding). Maar zag een contrastratio van 1: 8500 leek me niet zo goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Die Le32a436 hebben ze bij de It's in de aanbieding voor 449. Dat contrast leek mij ook erg laag, maar wij hebben een LG met 5000:1 en die vind ik ook goed genoeg. Ik kijk niet zo veel naar specs eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:17
BillMcNeal schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:46:
[...]

Ja joh, hangt ie daar tussen in? Hmmm aha oke ik dacht namelijk dat de LG beter was.
Voor zoverre ik het begrijp (en ik bekijk het nu even vanuit een verkoop/marketing optiek) is van goedkoop naar goed:

Nét te goedkoop:
LG2000 serie (Uberbudget van LG, niet echt populair, let erop dat ze je dit niet aansmeren als je een 3000 probeert te kopen)
Philips xx 3403 modellen: budgetserie én alweer een jaartje ouder, lijkt het. Heeft een 1:800 contrast en dat betekent meer dan alleen maar dat hun marketingafdeling het niet begrepen heeft. Deze serie is -ook in vergelijking met andere TV's in dezelfde prijsklasse- flets. Alsof er een halftransparante grijze doek overheen licht zeg maar. Ik denk dat deze bedoeld was voor de volgende prijsklasse, maar dat is lijkt het een beetje misgegaan. Duikt verdacht vaak op bij stuntverkopen van "degelijke" bedrijven, die klaarblijkelijk met voorraad blijven zitten.

Budgetserie voor mensen die "gewoon een beetje redelijke TV" willen, zonder zich erg druk te maken over de kwaliteit, maar de Salora ed. merken liever mijden. (Dat was ik o.a.) Denk "VW Polo".
Samsung xxA330 (of A336 met digitenneslot): Budgetserie van Samsung
LG xxLG3000: de "normale" budgetserie van LG, maar doordat ze de 2000 er onderhebben een tikje beter dan de Samsung 3 serie.

De onderkant van de middenklasse. Denk "VW Golf".
Samsung LExxA436: Min of meer de A450 light of zo. Misschien een ouder model, . Komt niet zoveel voor. Ik heb er nog over nagedacht, omdat de 450 serie een soort plexiglas randje onder het scherm heeft wat ik spuuglelijk vindt (Maar vertrouw mijn wansmaak vooral niet :P ) Misschien een ouder model, maar ook een tikje goedkoper, dus best een leuke deal.
Samsung LExxA450 (Zeldzaam) of A456/A457(Met digitenne): De degelijke middenklasse.
LG4000: Idem
Philips xx 5403 serie (hoewel ik die zelf een beetje vindt tegenvallen, maar ik weet niet precies waarom)

Duurder dan dit heb ik niet naar gekeken, dus daarvan heb ik écht geen idee. Disclaimer:Dit zijn een beetje mijn impressies, nadat ik me veel te lang op specs, aanbiedingen etc. heb geworpen en is dus enigszins gekleurd door mijn (overigens vrij gangbare) eisen. Uiteindelijk heb ik een 26A330 gekocht en ben volstrekt content. (Al zou ik dat met de meest genoemde denk ik ook zijn)

Over contrast: Ik heb zelf last van het vermoeden dat een contrast boven de 5000-6000 bij TV's van deze prijsklasses een beetje gebakken PRlucht is, dus als je echt meer wilt, moet je denk ik meer uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76616

Bij Wehkamp staat nu deze te koop. Goede prijs/kwaliteit verhouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:34
Op kieskeurig om maar wat te noemen is ie dezelfde prijs (En een serie hoger: 32A430 of A440!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76616

Lightning89 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:26:
Op kieskeurig om maar wat te noemen is ie dezelfde prijs (En een serie hoger: 32A430 of A440!)
Hogere serie = beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Heb net de le37a436 bij de MM gehaald en ben er tot nu toe meer dan tevreden over.Ze hadden alleen het showmodel nog (die er pas 2 dagen stond). Heb die genomen en kreeg hem mee voor 460 :) Ziet er goed uit met mijn ps3 (eigenlijk de reden dat ik hem gekocht heb). Bedankt voor de hulp met de keuze mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolblue
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:49
B0MBACI schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:12:
[...]

Hey heb je hem al een beetje gebruikt zoja, hoe is je ervaring? Heb je misschien wat echte foto's voor ons?
Styling ziet er goed uit (hoop later nog wat foto's te plaatsen, zwarte tv met een dun zilverkleurig randje achter het scherm, witte afstandbediening vind ik niet echt passen bij een piano black tv, 26 inch is een mooie afmeting voor een slaapkamer tv, was nu een ouderwetse19 inch 4:3 sony gewend.

Ik heb tot nu toe alleen de tv op de slaapkamer gezet en de kanalen gezocht middels een overzichtelijk menu'tje, het echte "reviewen" is er nog niet van gekomen. Beeld is nu nog bagger maar dat ligt niet aan de tv maar aan het beroerde analoge signaal op de slaapkamer, daar moet ik nog een versterker voor halen. Wat ik in de korte tijd die ik had niet voor elkaar kreeg was een goed zoom niveau in te stellen, een volledig 16:9 beeld heb ik nog niet gezien op een enkele zender na.

Wat mij nog opvalt is dat de tv nog steeds te koop is, voor € 215 heb je toch een prima lcd'tje voor de slaapkamer/zolder/keuken etc. met een hele uitgebreidde garantie :)

link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Coolblue schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 23:01:
[...]

Styling ziet er goed uit (hoop later nog wat foto's te plaatsen, zwarte tv met een dun zilverkleurig randje achter het scherm, witte afstandbediening vind ik niet echt passen bij een piano black tv, 26 inch is een mooie afmeting voor een slaapkamer tv, was nu een ouderwetse19 inch 4:3 sony gewend.

Ik heb tot nu toe alleen de tv op de slaapkamer gezet en de kanalen gezocht middels een overzichtelijk menu'tje, het echte "reviewen" is er nog niet van gekomen. Beeld is nu nog bagger maar dat ligt niet aan de tv maar aan het beroerde analoge signaal op de slaapkamer, daar moet ik nog een versterker voor halen. Wat ik in de korte tijd die ik had niet voor elkaar kreeg was een goed zoom niveau in te stellen, een volledig 16:9 beeld heb ik nog niet gezien op een enkele zender na.

Wat mij nog opvalt is dat de tv nog steeds te koop is, voor € 215 heb je toch een prima lcd'tje voor de slaapkamer/zolder/keuken etc. met een hele uitgebreidde garantie :)

link
Top ik wacht op je vervolgd post, hopen dat mijn tv ook snel binnen komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:21
B0MBACI schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 00:16:
[...]

Top ik wacht op je vervolgd post, hopen dat mijn tv ook snel binnen komt :)
Ik heb gisteren nog gebeld om te vragen waar ie bleef. Maar de rest gaan ze pas echt uitleveren na 9 januari (vanaf vandaag dus). De mensen die em al wel gekregen hebben was een foutje volgens haar. De bestellingen stroomden binnen zij ze :) Dus als je nog 1 wilt hebben, moet je volgens mij snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

enzoronald schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:09:
[...]

Ik heb gisteren nog gebeld om te vragen waar ie bleef. Maar de rest gaan ze pas echt uitleveren na 9 januari (vanaf vandaag dus). De mensen die em al wel gekregen hebben was een foutje volgens haar. De bestellingen stroomden binnen zij ze :) Dus als je nog 1 wilt hebben, moet je volgens mij snel zijn.
Bij mij is hij vandaag ook afgeleverd. Ik zit nu nog op kantoor, maar m'n huisgenoot meldde dat hij binnen was gekomen. Ik heb hem maandag pas besteld, dus hij zal bij iedereen wel vandaag of morgen binnenkomen.

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:21
JohnnyBravo schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:29:
[...]

Bij mij is hij vandaag ook afgeleverd. Ik zit nu nog op kantoor, maar m'n huisgenoot meldde dat hij binnen was gekomen. Ik heb hem maandag pas besteld, dus hij zal bij iedereen wel vandaag of morgen binnenkomen.
Ook hier is ie vandaag afgeleverd :) beeldkwaliteit analoog is niet om over naar huis te schrijven, maar er komt bij mij toch een digitale ontvanger aan te hangen. Voor de rest ziet het er allemaal goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
onkl schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 17:59:
[...]

Voor zoverre ik het begrijp (en ik bekijk het nu even vanuit een verkoop/marketing optiek) is van goedkoop naar goed:
Oke bedankt voor je info !! Hier heb ik wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 09:03

amahusu

taking over the world!

Wat betreft de budgetmodellen van Philips, LG en Samsung, ik heb zelf ook erg lang lopen twijfelen tussen de drie merken in het segment 500/550 euro (was 2 maanden geleden, vandaag de dag zijn de desbetreffende modellen allemaal voor onder de 500 te krijgen). Uiteindelijk voor de Samsung A330 gegaan. Ik heb hem bij de MM in Rotterdam gezien pal naast de LG2000, LG3000 en een Philips. Van de vier LCD's stak de Samsung er met kop en schouders bovenuit qua kleuren, helderheid en zwartwaardes. Tot op de dag van vandaag nog geen spijt gehad van m'n keuze. Krijg zelfs vaak complimenten van vrienden of kennissen (die zelf een duurdere 32" tv hebben) over de beeldkwaliteit bij digitale tv en hd films.

[ Voor 6% gewijzigd door amahusu op 09-01-2009 21:25 ]

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airpower
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:38

Airpower

Feel the Power!

Tip:

De philips 42PFL7603D staat bij de mediamarkt in Den Haag / Rijswijk voor 888,-. Bij de BCC hebben ze een prijsgarantie welke de laagste prijs garandeert. Je krijg de laagste prijs + 25% van het verschil.

Ik heb dus net de 42PFL7603D bij de Bcc gehaald voor (stond daar voor 1099,-) 835,25! Geen slechte deal dus! Mensen die vandaag nog deze televisie willen hebben; ren nu nog naar de Bcc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genji
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik zie net op priceX.nu de Panasonic 42PZ8 staan, maar er staat nog geen prijs bij..

Zou dit de aanbieding van komende week kunnen zijn? Want dan ben ik ontzettend nieuwsgierig wat de prijs gaat worden.. Kan wel eens een hele interessante aanbieding zijn om te volgen..

Edit: Deze link dus: http://www.pricex.nl/dut/future/by-category/10/

[ Voor 13% gewijzigd door Genji op 11-01-2009 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYzE
  • Laatst online: 24-01 22:38
Ben toch geïnteresseerd in de ervaringen van dat Kruidvat scherm. Is het goed genoeg om op 3 meter vanaf te zitten met 8 man?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Genji schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:00:
Ik zie net op priceX.nu de Panasonic 42PZ8 staan, maar er staat nog geen prijs bij..

Zou dit de aanbieding van komende week kunnen zijn? Want dan ben ik ontzettend nieuwsgierig wat de prijs gaat worden.. Kan wel eens een hele interessante aanbieding zijn om te volgen..

Edit: Deze link dus: http://www.pricex.nl/dut/future/by-category/10/
Volgens mij kan die Panasonic er elke dag opkomen, is niet bekent van te voren. Een tijd terug stond er een ps3 in dat lijstje maar dat duurde gewoon een paar weken voordat hij er echt op kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-05 15:25
NYzE schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:37:
Ben toch geïnteresseerd in de ervaringen van dat Kruidvat scherm. Is het goed genoeg om op 3 meter vanaf te zitten met 8 man?
Dat is persoonlijk natuurlijk. Hij is 26" toch? 26x2.54 = 66cm. Men neme een grote kartonnen doos, vouwt deze vervolgens open en snijdt hier een vlak uit met een diagonaal van 66cm. Nog een mooie tekening erop en voilá! Ziehier uw unieke replica van de LCD TV :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genji
Martijn1990 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:22:
[...]

Volgens mij kan die Panasonic er elke dag opkomen, is niet bekent van te voren. Een tijd terug stond er een ps3 in dat lijstje maar dat duurde gewoon een paar weken voordat hij er echt op kwam.
Damn, het zou dus zomaar nog een hele tijd kunnen duren..
Nou ja, ik ben van plan om over een week of 2 de knoop door te hakken en een bestelling te doen, dus ik heb 2 weken speling.. ;)
Maar ik neig op dit moment toch naar de Samsung 40A656.. Ik vind het echt een prachtig ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114186

Hij staat er vandaag al op, voor 829 euro. Geen mega-aanbieding dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
http://1dayfly.nl/index.asp
Leek me wel een aardige aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Voor mensen die het liefst in de winkel kopen.
Bij It's de Sony 32U4000 voor 499,-, behoorlijk scherp.

Heb hem zaterdag gehaald.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 22:56

Exirion

Gadgetfetisjist

JvS schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:45:
Ik ga dan voor 46" voor de huiskamer en 26 of 32" voor de slaapkamer. Iets zegt me dat ik voor minder dan 1300 euro twee goede apparaten ga kunnen scoren :7.
Het is maar wat je eisen zijn en wat je goed noemt :) Zelfs voor 1 TV is 1300 euro niet echt veel als je het over 46" hebt. Je ziet dan al duidelijk verschil met een model van rond de 2000 euro. Ik denk dat 1000 euro voor een 46" echt aan de krappe kant is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 13:17

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Er zijn mensen die genoegen nemen met een 19" tv-tje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Exirion schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:10:
[...]

Het is maar wat je eisen zijn en wat je goed noemt :) Zelfs voor 1 TV is 1300 euro niet echt veel als je het over 46" hebt. Je ziet dan al duidelijk verschil met een model van rond de 2000 euro. Ik denk dat 1000 euro voor een 46" echt aan de krappe kant is.
Een panasonic 46PZ8 krijg je al voor 1050 euro (wel even zoeken). Zelfs de goedkope plasma's hebben een zeer goed beeld. Zeker die van panasonic. Ik ken de 37PZ7 inmiddels vrij goed. De absolute onderklasse van de vorige generatie plasma. Dat beeld is zoveel netter dan het beeld dat ik van bijna alle andere LCD's ken. Enige nadeel is retentie, maar daar kan ik wel mee leven (is met name psychisch probleem, irritant dat het er is, alleen zie je het pas als je zwart beeld hebt. :P) . Zeker als je het vergelijkt met de goedkope LCDs zijn goedkope plasma's echt goed..

Voor 300 euro heb je IMO een prima 26" slaapkamer tv'tje :).

[ Voor 30% gewijzigd door JvS op 12-01-2009 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-06 21:15

FREAKJAM

"MAXIMUM"

JvS schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:24:
[...]

Een panasonic PZ8 krijg je al voor 1050 euro. Zelfs de goedkope plasma's hebben een zeer goed beeld. Zeker als je het vergelijkt met de goedkope LCDs.
Volgens kieskeurig.nl kan je die al krijgen rond de 800 euro. Hij staat vandaag ook op PriceX voor 829 euro!

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

FREAKJAM schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:24:
[...]

Volgens kieskeurig.nl kan je die al krijgen rond de 800 euro. Hij staat vandaag ook op PriceX voor 829 euro!
Mijn reactie was ongegrond, zie hieronder.

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 12-01-2009 16:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, ik paste mijn bericht in de tussentijd aan (zie edit en post tijden ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genji
FREAKJAM schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:24:
[...]

De aanbieding opPriceX is de 42", niet 46"..

Wat denken jullie: De 42PZ8 voor 829, of de samsung 40A656 voor 6 tientjes extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

de 40A656 krijgt bij de consumentenbond de volgende scores;
testoordeel 55 en beeldkwaliteit 51

de 42PZ8 staat niet vermeld op de site..
kan je wel vertellen dat deze geen dynamisch contrast heeft wat het beeld wel een stuk aantrekkelijk maakt..

[ Voor 64% gewijzigd door FREAKJAM op 12-01-2009 17:59 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYzE
  • Laatst online: 24-01 22:38
2dope schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:31:
[...]

Dat is persoonlijk natuurlijk. Hij is 26" toch? 26x2.54 = 66cm. Men neme een grote kartonnen doos, vouwt deze vervolgens open en snijdt hier een vlak uit met een diagonaal van 66cm. Nog een mooie tekening erop en voilá! Ziehier uw unieke replica van de LCD TV :) .
Hahaha u heeft gelijk! Ik had daar nog niet over nagedacht :p Goeie manier om het toetsen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:34
FREAKJAM schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:53:
de 40A656 krijgt bij de consumentenbond de volgende scores;
testoordeel 55 en beeldkwaliteit 51

de 42PZ8 staat niet vermeld op de site..
kan je wel vertellen dat deze geen dynamisch contrast heeft wat het beeld wel een stuk aantrekkelijk maakt..
De 42PZ80 heeft een dynamisch contrast van 1.000.000, een native contrast van 30.000:1. De pz8 de heflt (of 66% ervan) aangezien dit niks zegt heb je er niks aan.
Ik zal 100% voor de Pana gaan en NIET de samsung. 1. Samsung veel lager contrast, 2. LCD vs Plasma in mijn ogen wint plasma. 3. Natuurlijkere warmere kleuren op de pana. 4. Geen lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genji
Lightning89 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:55:
[...]

De 42PZ80 heeft een dynamisch contrast van 1.000.000, een native contrast van 30.000:1. De pz8 de heflt (of 66% ervan) aangezien dit niks zegt heb je er niks aan.
Ik zal 100% voor de Pana gaan en NIET de samsung. 1. Samsung veel lager contrast, 2. LCD vs Plasma in mijn ogen wint plasma. 3. Natuurlijkere warmere kleuren op de pana. 4. Geen lag.
Kijk, dat is een mooi advies waar je wat mee kunt. Ik heb de beoordelingen op kieskeurig ook bekeken, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de bevindingen op die site niet echt goed onderbouwd vind.

Wat ik eigenlijk nog steeds een groot nadeel vind van plasma, is dat het zo gruwelijk veel energie slurpt.. En dat ga je echt wel in je portemonnee voelen als je de rekening van het energiebedrijf krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:45
Holgster schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:08:
Voor mensen die het liefst in de winkel kopen.
Bij It's de Sony 32U4000 voor 499,-, behoorlijk scherp.

Heb hem zaterdag gehaald.
En tevreden? Dit lijkt me wel een fijne slaapkamer tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Genji schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:00:
[...]

Kijk, dat is een mooi advies waar je wat mee kunt. Ik heb de beoordelingen op kieskeurig ook bekeken, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de bevindingen op die site niet echt goed onderbouwd vind.

Wat ik eigenlijk nog steeds een groot nadeel vind van plasma, is dat het zo gruwelijk veel energie slurpt.. En dat ga je echt wel in je portemonnee voelen als je de rekening van het energiebedrijf krijgt..
Dat valt echt wel mee. Bij Plasma is het verbruik niet constant, maar afhankelijk van het beeld (zwart = minder verbruik).

Zie bijvoorbeeld bij de TV-reviews van Tweakers van een tijdje geleden:
Pioneer Kuro PDP-428XD
---------------------
Ook de Pioneer krijgt de scène uit The Bourne Supremacy via hdmi
gevoerd. Tijdens het fragment springt het opgenomen vermogen van 136W
tot 316W, maar het gemiddelde ligt op 230W. Per vierkante meter komt
dit neer op 473W, wat een tikkeltje fors is.
http://tweakers.net/revie...o-pdp-428xd-pagina-4.html

Sony 40X3500
----------------------
De 40" Sony lcd-televisie heeft een gemiddeld stroomverbruik van 198W,
wat net iets minder is dan de Panasonic 42"-plasmatelevisie en de JVC
42"-lcd-televisie. Per vierkante meter paneeloppervlak verbruikt de
Sony dus 449W.
http://tweakers.net/revie...-topsegment-pagina-4.html

Panasonic TH-42PZ85
------------------------
De Panasonic-plasma verbruikt met een gemiddeld vermogen van 208W
ongeveer evenveel als de eerder geteste 42" lcd-televisie van JVC.
Tijdens de inmiddels bekende scène van de film The Bourne Supremacy
varieert het stroomverbruik tussen de 116W en 318W. Per vierkante
meter paneeloppervlak verbruikt de Panasonic gemiddeld 427W.
http://tweakers.net/revie...ddensegment-pagina-4.html

Conclusie bij middensegment:
------------------------------------------
Een tweede opvallende constatering is dat het stroomverbruik nogal uiteenloopt. Het zuinigste model was de Samsung 40A656 met een verbruik van slechts 138W, wat voor een 42"-televisie zeer weinig is. Aan de andere kant van het spectrum vinden we de eveneens 42"-grote JVC LT42V80BU, die maar liefst 216W gebruikte met minder felle beeldinstellingen. Dit is zelfs acht watt meer dan de Panasonic plasmatelevisie noteerde, wat het bewijs is dat een plasmatelevisie niet per definitie meer stroom verbruikt dan een lcd-variant. Als we de Panasonic minder fel hadden afgesteld of de JVC feller, was het verschil alleen maar groter geworden.
http://tweakers.net/revie...ddensegment-pagina-5.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:44
@Lightning89

Wel Phosphor Lag. 8)

[ Voor 28% gewijzigd door Noreia op 12-01-2009 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 12:35
Vanaf vandaag bij de Mediamarkt (iig Enschede/Hengelo), Grundig 32 3821 voor 349,--.

[ Voor 28% gewijzigd door BartV op 12-01-2009 19:12 ]

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genji
Ja, die review heb ik inderdaad ook gelezen en aan de hand daarvan heb ik in eerste instantie gekozen voor de Samsung 40A656.
Maar die review spreekt over een Pana 42PZ85 en niet de PZ8. En blijkbaar zit tussen die 2 modellen behoorlijk wat verschil in specs. Ik vraag me dan ook af of de bevindingen uit de review ook voldoende toepasbaar zijn op de PZ8..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 19:43
Genji schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:12:
Ja, die review heb ik inderdaad ook gelezen en aan de hand daarvan heb ik in eerste instantie gekozen voor de Samsung 40A656.
Maar die review spreekt over een Pana 42PZ85 en niet de PZ8. En blijkbaar zit tussen die 2 modellen behoorlijk wat verschil in specs. Ik vraag me dan ook af of de bevindingen uit de review ook voldoende toepasbaar zijn op de PZ8..
Ik heb geen ervaring met de genoemde tv's maar wel met een plasma van philips wat toch een generatie minder is dan de PZ8 en de 32U4000 (volgens mij de laatste generatie lcd).

Nog niet ervaring met wat beter materiaal, maar analoge tv is echt een wereld van verschil.

Beeld is scherper en de kleuren zijn veel natuurgetrouwer, de lcd is vooral erg vel, vind de kleuren nogal nep.
Hoop dat het beter word met digitale feeds

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Laatst online: 04-06 18:13
Bij KarWei een samsung 48 cm lcd voor 199 euro.
Type nummer niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285983

Heb lang getwijfeld tussen panasonic plasma 37px8 en 42px80. Ik zit slechts 3m van het scherm.
Bij MM en bij Vanden Borre staat de 37px8 nu aan 549€ !!! Staat 699 op de site maar 549 klopt wel degelijk. Heb heb bij Vanden Borre besteld omdat zij hem gratis leveren en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Lightning89 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:55:
[...]

Pikant verschil tussen deze twee is dat de PZ8 geen dynamisch contrast heeften de PZ80 wel. Misschien dus idd voor de PZ80 gaan voor dat kleine beetje geld meer ;)

[ Voor 10% gewijzigd door FREAKJAM op 12-01-2009 21:29 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:46
hallo ik zag de 32LG5700 voor de 579 bij komplett staan.
550 euro voor full HD van 32 inch

ik vraag me alleen af of het wel loont om voor een 32 inch een Full HD te hebben
Zou het verschil tussen HD-ready en FULL HD merkbaar zijn bij deze grote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
lowfi schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:02:
[...]

En tevreden? Dit lijkt me wel een fijne slaapkamer tv :)
Is m'n eerste LCD, heb dus niet veel vergelijkingsmateriaal.
In winkels viel me op dat deze Sony redelijk 'rustige/neutrale' kleuren heeft. Rest van de tv's deden erg hun best om op te vallen met erg felle kleuren :)
Heb hem nu een paar dagen staan en ben zeer tevreden, mooi beeld, goed contrast, goede kijkhoek. Goede weergave van SD kwaliteit digitale TV. Heb nog geen HD materiaal bekeken.
Geluid is wel erg mager maar volgens mij hebben wel meer LCD's hier last van.

Voor de slaapkamer zal ie zeker voldoen (heb hem zelf in de woonkamer staan)

[ Voor 5% gewijzigd door Holgster op 12-01-2009 22:16 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Laatst online: 06-06 16:44
smok84 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:59:

ik vraag me alleen af of het wel loont om voor een 32 inch een Full HD te hebben
Ligt aan de kijkafstand en wat heb je als FullHD bron?

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275797

FREAKJAM schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:28:
[...]
Pikant verschil tussen deze twee is dat de PZ8 geen dynamisch contrast heeften de PZ80 wel. Misschien dus idd voor de PZ80 gaan voor dat kleine beetje geld meer ;)
Dynamisch contrast is dus een vreselijk nadeel he. Als je dat zou kunnen uitzetten: altijd doen. Niets zo irritant als een fluctuerende zwartwaarde.

Maar goed, voor elke technologie zijn ook mensen te vinden die het wel waarderen, en de marketingjongens kunnen nu ook eens lekker los gaan met de meest bizarre claims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
treative schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:18:
[...]

Ligt aan de kijkafstand en wat heb je als FullHD bron?
Ik zit er 2,5 max 3 meter vanaf en ik gebruik hem voor me ps3 en films van me pc die ik naar me ps3 stream.

maar de aanbieding zag er goed uit had ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een veel gestelde vraag.

Afbeeldingslocatie: http://comcal.wboc.com/img/resvsdist.jpg

Op dit plaatje zie je dat zelfs 720p en SD resoluties moeilijk onderscheidbaar zijn op +/- 3 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:56
Ik heb de kruidvat tv ook besteld voor mij ouders. Ik zal wel een review plaatsen, maar heb eerder geen lcd gehad of gebruik gemaakt behalve een scherm van een laptop dan :p. Als iemand een sugestie heeft voor een test, is het welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St03mp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2022
Hoe zit dat met de Samsung LE40A686?
Deze stond vorige week nog voor dezelfde prijs als de LE40A656 op plasma-discounter.nl (888 euro)
Nu is hij opeens een stuk duurder....

Ik dacht dat deze twee modellen identiek waren, op de USB aansluiting en rood plastic randje bij het LE40A656 na....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:20
Noreia schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:08:
@Lightning89

Wel Phosphor Lag. 8)
phosphor trails heet dat, niet iedereen ziet het, niet elk plasma heeft het en het vermindert naarmate je plasma is ingespeeld :)
maar elke techniek heeft zn voor en nadelen. heb zelf een plasma van samsung 42a451, en ben er super tevreden mee. goed ingespeeld geen last van image retention, goede kleuren, en het belangrijkste voor mij, zelfs het analoge signaal geeft echt zwaar goed beeld.
FREAKJAM schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:28:
[...]

voor het dynamische contrast zou ik niet voor de pz80 gaan, als je andere redenen hebt weer wel. maar dynamisch contrast is toch het eerste wat ik uitzette toen ik mijn plasma (samsung) binnen kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:44
dangerpaki schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 09:44:
[...]

phosphor trails heet dat, niet iedereen ziet het, niet elk plasma heeft het en het vermindert naarmate je plasma is ingespeeld :)
maar elke techniek heeft zn voor en nadelen. heb zelf een plasma van samsung 42a451, en ben er super tevreden mee. goed ingespeeld geen last van image retention, goede kleuren, en het belangrijkste voor mij, zelfs het analoge signaal geeft echt zwaar goed beeld.

[...]

voor het dynamische contrast zou ik niet voor de pz80 gaan, als je andere redenen hebt weer wel. maar dynamisch contrast is toch het eerste wat ik uitzette toen ik mijn plasma (samsung) binnen kreeg.
Van een ander testsite."These are phosphor trails, also known as “phosphor lag“, “comet trails“, “green tinge“, “yellow smear” or “plainbow” on the forums."Maar ja alleen een miereneuker zou er een opmerking over maken.Dat jij er geen last van hebt betekent niet dat er niet is.Er zijn ook genoeg mensen die zich nog eran storen.Voornamelijk tijdens het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 14:31
Bol.com heeft momenteel de Samsung LE40A656 in de aanbieding (879,00), maar bij een aantal webshops is hij nog goedkoper op kieskeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Dijkhuis schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:41:
Bol.com heeft momenteel de Samsung LE40A656 in de aanbieding (879,00), maar bij een aantal webshops is hij nog goedkoper op kieskeurig.
Dan is het dus niet echt een aanbieding ;)

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

karakedi schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 00:00:
Ik heb de kruidvat tv ook besteld voor mij ouders. Ik zal wel een review plaatsen, maar heb eerder geen lcd gehad of gebruik gemaakt behalve een scherm van een laptop dan :p. Als iemand een sugestie heeft voor een test, is het welkom
Voor mij precies hetzelfde. Ik heb ook geen ervaring met LCD-televies. Ik ben tevreden met het scherm. Het is prima te bekijken van een afstandje en werd netjes afgeleverd. Hij is eenvoudig in te stellen via de -inderdaad- lelijke witte, goedkoop plastic aanvoelende afstandbediening. Grote minpunt dat ik ondervonden heb ik de geluidskwaliteit. Die is echt vergelijkbaar met een wekkerradio. Ik ben blij dat ik in het bezit ben van boxjes en een subwoofer, die ik dus via de audio-out aan de tv verbonden heb.
Toch denk ik dat de prijs/kwaliteit-verhouding prima ligt en je geen miskoop doet als je deze neemt. Ik kan het dus moeilijk vergelijken en het zal vast geen topmodel zijn, maar dat mag je ook niet verwachten voor 199 euries.

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Ik gebruik een Samsung 32" FullHD scherm als PC monitor en zit dus op ~1.2m.
Zou geen bezwaren hebben tegen een hogere resolutie ;)

Ga je het echter alleen als TV gebruiken, en zit je op meer dan ~2m dan maakt het niet echt uit.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Op 37" zie je het wel best goed. Ik zit op 2.5m van het beeld.
Op 32" niet echt.

maar ga gewoon eens kijken in een winkel. wel kijken dat ze een fullhd bron hebben aangesloten, anders zie je het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
Okej bedankt voor alle reacties :)

alleen soms speel ik dus ook op me ps3 en dan merk ik dat ik toch dichter naar de tv toekruip en op de rand van het bed ga zitten. In zo geval zou je het dus wel merken lijkt mij ofniet?

ik ga zoiezo even langs de MediaMarkt om het even in het echt te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

smok84 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:46:
alleen soms speel ik dus ook op me ps3 en dan merk ik dat ik toch dichter naar de tv toekruip en op de rand van het bed ga zitten. In zo geval zou je het dus wel merken lijkt mij ofniet?
Ja alleen zijn spellen op de PS3 bijna nooit in 1080 gerenderd, maar op 720. Dus dat maakt ook geen moer uit (behalve bij 5 spellen ofzo :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
Op dit moment is het nog vooral 720 ja
maar ik had begrepen dat de komende games veel op 1080 zullen draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zou kunnen. Maar een PS3 blijft gewoon een PS3, die kan niet ineens beter renderen. Spelmakers investeren rekenkracht eerder in geavanceerdere graphics (fsaa, textures, betere modellen, shaders) dan in een hogere resolutie (dat is bij consoles niet echt een punt waarop spelverkopen omhoog gaan).

Zeker op een 32"zou het mij geen moer uitmaken. Op een 32" heb je pas volledig nut van Full HD als je er minder dan 1,5 meter vanaf zit met je ogen. Echt HEEL dichtbij dus! Maar als ik jouw antwoorden zo lees, zou ik zeker voor een fullHD gaan, want dat lijk je gewoon te willen. :P

Als het vanaf ver niet te zien is, ga jij dichtbij zitten en als een PS3 geen 1080 spellen heeft, vind jij dat ze er bij komen. Kortom: Jij wilt gewoon een Full HD tv hebben. Doe dan niet moeilijk en koop hem!

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 13-01-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180900

JvS schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:10:
[...]

Een veel gestelde vraag.

[afbeelding]

Op dit plaatje zie je dat zelfs 720p en SD resoluties moeilijk onderscheidbaar zijn op +/- 3 meter.
Het laatste ben ik het absoluut niet mee eens.

Ik heb een gecalibreerde Samsung 40A856 en als ik via sd kijk of via me hd upc box zie ik echt wel verschil op 3 of 4 meter.

Dus full hd op 32 inch en je zit er 3 meter vanaf en de bron is goed dan heb je een perfect beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ligt dat niet aan de aansluiting? Kun je ook tegen je UPC-box zeggen dat ie een HD kanaal in SD eruit gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
JvS schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:54:
Zou kunnen. Maar een PS3 blijft gewoon een PS3, die kan niet ineens beter renderen. Spelmakers investeren rekenkracht eerder in geavanceerdere graphics (fsaa, textures, betere modellen, shaders) dan in een hogere resolutie (dat is bij consoles niet echt een punt waarop spelverkopen omhoog gaan).

Zeker op een 32"zou het mij geen moer uitmaken. Op een 32" heb je pas volledig nut van Full HD als je er minder dan 1,5 meter vanaf zit met je ogen. Echt HEEL dichtbij dus! Maar als ik jouw antwoorden zo lees, zou ik zeker voor een fullHD gaan, want dat lijk je gewoon te willen. :P

Als het vanaf ver niet te zien is, ga jij dichtbij zitten en als een PS3 geen 1080 spellen heeft, vind jij dat ze er bij komen. Kortom: Jij wilt gewoon een Full HD tv hebben. Doe dan niet moeilijk en koop hem!
Het gaat mij er eigenlijk meer om dat ik niet na een jaar dan toch het idee krijg van "ik had toch beter een Full-HD kunnen kopen"
uiteraard weet je dat nooit, maar ik wil het niit overhaast doen. :)
Eigenlijk was ik ook opzoek naar een HD-ready tv maar toen zag ik die aanbieding en de prijs ligt nagenoeg gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:27

Sport_Life

Solvitur ambulando

JvS schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:54:

Zou eigenlijk dit topic moeten printen en naar de Mediamarkt Den Haag moeten nemen, daar wilde een verkoper mij wijsmaken dat Full HD al op een 26" TV te zien is.. Ben toen maar weggelopen, maar wat een slechte service zeg.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genji
smok84 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:17:
[...]

Het gaat mij er eigenlijk meer om dat ik niet na een jaar dan toch het idee krijg van "ik had toch beter een Full-HD kunnen kopen"
uiteraard weet je dat nooit, maar ik wil het niit overhaast doen. :)
Eigenlijk was ik ook opzoek naar een HD-ready tv maar toen zag ik die aanbieding en de prijs ligt nagenoeg gelijk.
Dat is voor mij ook de reden dat ik kies voor een Full HD TV.. Ik zit nu al jaaaaaaaren achter een Thompson CRT bakkie en de bedoeling is wel dat ik ook een behoorlijk aantal jaren kan doen met mijn nieuwe TV. En je weet nooit wat de toekomst gaat doen.. Je kan wel een inschatting maken waar het naartoe gaat, maar zeker weten doe je het nooit.. Het is een behoorlijke investering wat je moet doen (Althans, als je zoals ik voor een goede 40" gaat) en het is wel fijn als je over een jaar of 5 nog mee kan komen met de nieuwe technieken. Natuurlijk is Full HD daarin lang niet de enige factor, maar het werkt wel mee.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:01:
Ligt dat niet aan de aansluiting? Kun je ook tegen je UPC-box zeggen dat ie een HD kanaal in SD eruit gooit?
Kan ook aan de bron liggen. HD bron maakt gek genoeg veel uit. Kijk maar eens naar deze plaatjes waar een HD variant van LOTR wordt gedownscaled naar SD en dan wordt vergeleken met de retail DVD. Ziet er gewoon veel beter uit (gek genoeg). http://www.cornbread.org/FOTRCompare/index.html

Daar heb je dus niet die pixels voor nodig (beide is SD). Dus waarschijnlijker ligt het gewoon aan de bron. HD films zien er op mijn simpele CRT ook beter uit dan DVD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
In overleg met de TS van het vorige deel heb ik het nieuwe deel geopend:

[Aanbiedingen] LCD & Plasma TV's - Deel 4

:)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.