Concrete bronnen heb ik niet meer, omdat ik inmiddels m'n voorkeur heb gemaakt en niet alles heb zitten bewaren voor het geval iemand aan mijn beweringen twijfelt. Nu wacht ik enkel op een leuke aanbieding.
Maar als je even de tig pagina's leest op avsforums over de A450 serie en de PX80 serie kom je tig posts tegen van mensen die beide hebben vergeleken (en links naar enkele reviews) en vrijwel altijd tot de conclusie kwamen dat de kleuren op de A450 serie mooier/natuurlijker zijn dan op de px80, maar dat bij deze tv, zwart minder zwart is en iets meer moeite heeft met image retentie en in enkele gevallen ook posterizatie (al zijn er ook velen die nergens last van hebben).
Zelf heb ik de tv's in geen enkele winkel naast elkaar kunnen zien (In nederland is de 50PX80 niet leverbaar). In veel winkels in mijn omgeving, hebben ze of de een of de ander en als ze ze beiden hebben zijn ze vaak in een totaal verschillend formaat en hangen daarom ver uit elkaar (MM: enkel de 37PX80 vs 42/50A450, BCC enkel de 42A451. Expert bij m'n moeder enkel de 42PX80, IT's geen van beiden).
Ik vind het beeld van beiden echter prima