Volgend jaar wordt voor mij alles anders, 90+ aero en een Toyota want over betrouwbaarheid hoef je met die dingen toch geen zorgen te maken...
Was weer een lekkere race
51 The car sounds sick and looks to be showing signs of oil smoke. Surely it won't be able last much longer.
56 The car sounds sick and looks to be showing signs of oil smoke. Surely it won't be able last much longer.
Is dat normaal, twee keer hetzelfde bericht?
51 The car sounds sick and looks to be showing signs of oil smoke. Surely it won't be able last much longer.
56 The car sounds sick and looks to be showing signs of oil smoke. Surely it won't be able last much longer.
Hier ook een heerlijke race *ahum*
Voor het eerst sinds tijden een OOF
Kom er ook niet uit hoe dat kan eigenlijk, maar goed.
1e stint 18 ronden, x liter benzine mee. Bij stop, 3 liter over
2e stint 18 ronden, x-1 liter benzine mee, en ik loop OOF. blegh.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
De tactiek blijkt gewerkt te hebben
De race gewonnen, teamgenoot derde geworden
Volgens mij heeft de nummer 2 (de andere manager met Michelin's) een 2 stop medium gedaan maar dat zal ik moeten vragen. Aan het verschil tussen hem en mn teamgenoot te zien lijkt het er echter wel op.
Engine power test ga ik ook nooit meer doen...
Engine power test ga ik ook nooit meer doen...
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Uitzonderlijk, maar kan. 'k Heb ook wel 's 2 GB-problemen gehad...MRCL schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 19:09:
Was weer een lekkere race![]()
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Het positieve nieuws voor mij deze week:
-Sinds afgelopen race heb ik 1 onderdeel wat bijna hoger is qua Eff. dan Aero/Fw/Rw.
-Race income van sponsors verhoogd naar 5,4 milj. per race. Ik verwacht maximaal rond de 6 uit te kunnen komen als het meezit dit jaar
-Maak dit seizoen elke race minimaal 1 miljoen winst
Mindere nieuws: Ik rijd dramatisch ver achteraan
Niet genoeg geld om Aero te testen voor volgend seizoen.
Al met al ben ik tevreden.
-Sinds afgelopen race heb ik 1 onderdeel wat bijna hoger is qua Eff. dan Aero/Fw/Rw.
-Race income van sponsors verhoogd naar 5,4 milj. per race. Ik verwacht maximaal rond de 6 uit te kunnen komen als het meezit dit jaar
-Maak dit seizoen elke race minimaal 1 miljoen winst
Mindere nieuws: Ik rijd dramatisch ver achteraan
Niet genoeg geld om Aero te testen voor volgend seizoen.
Al met al ben ik tevreden.
Dus je maakt die 1 miljoen winst zonder testen als ik het goed begrijp?
Jep... maar dan wel met P25 Q - P20 Race.Joss schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:34:
Dus je maakt die 1 miljoen winst zonder testen als ik het goed begrijp?
Hoe doen de andere managers het financieel?
Ik win zo'n beetje alles in C3 en heb tot nu toe over het hele seizoen 1M verlies gemaakt... Zodra de sponsoren op orde zijn verwacht ik bij de huidige prestaties ongeveer 500K winst te maken per race.
C3 is niet meer zo gemakkelijk cashen als vroeger, daarbij heb ik (bewust) voor de beste suppliers gekozen om op die manier meteen voor het kampioenschap te kunnen gaan. Mijn financiele winst komt aan het eind van het seizoen waar hopelijk een championship bonus, team championship bonus en cup bonus de balans flink omhoog doet schieten.
C3 is niet meer zo gemakkelijk cashen als vroeger, daarbij heb ik (bewust) voor de beste suppliers gekozen om op die manier meteen voor het kampioenschap te kunnen gaan. Mijn financiele winst komt aan het eind van het seizoen waar hopelijk een championship bonus, team championship bonus en cup bonus de balans flink omhoog doet schieten.
Eigenlijk precies dezelfde situatie hier als bij SanderF1.
Ondanks de goede resultaten nog steeds een licht verlies per race. Nu ben ik wel mn sponsorcontracten aan t verbeteren, dus hopelijk is het tegen het einde van het seizoen iets beter.
De bonussen moeten dan de winst pakken, zodat ik hopelijk in C2 redelijk mee kan draaien.
Ondanks de goede resultaten nog steeds een licht verlies per race. Nu ben ik wel mn sponsorcontracten aan t verbeteren, dus hopelijk is het tegen het einde van het seizoen iets beter.
De bonussen moeten dan de winst pakken, zodat ik hopelijk in C2 redelijk mee kan draaien.
Verwijderd
Vorige race maar 2.4M in race report (Q11, R6). Komt ook doordat ik even met 6 sponsors reed zodat ik een extra negotiation kon doen. Met resultaat want ik heb nu mn hoogste sponsor per race ooit met 820k en 5.1M in totaal en dat in C2, is toch niet verkeerd. 
Met iets beter resultaat ga ik al gauw over 4M in race report en dan kan ik net niet rondkomen met kopen van onderdelen en een goede test. Op dit moment 6M verlies (maar klaar voor de race) maar ik maak me geen zorgen. Aankomende race heb ik echter zeer lage verwachtingen.
Met iets beter resultaat ga ik al gauw over 4M in race report en dan kan ik net niet rondkomen met kopen van onderdelen en een goede test. Op dit moment 6M verlies (maar klaar voor de race) maar ik maak me geen zorgen. Aankomende race heb ik echter zeer lage verwachtingen.
Normaal gesproken maak ik elke race een miljoen of 3 of 4 verliesRequiem19 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:57:
[...]
Jep... maar dan wel met P25 Q - P20 Race.
Hoe doen de andere managers het financieel?
Current balance 39,226,877
Season start balance 42,371,362
Before race balance 35,400,056
Last race profit/loss 3,826,821
Profit/loss this season -3,144,485
Average per race -524,081
Season end forecast 33,461,988
Total money earned 271 M
Voorlaatste race gecrasht dus had ik nogal wat schade te repareren.
Verder rijd ik dit seizoen steeds top 6, en heb ik nogal wat dure tests gedaan.
het seizoen te eindigen met ongeveer 40M, en daar komen dan nog de bonussen bij.
Ik hoop te promoveren naar C2, hoeveel geld heb ik dan ongeveer nodig om te overleven?
Season start balance 42,371,362
Before race balance 35,400,056
Last race profit/loss 3,826,821
Profit/loss this season -3,144,485
Average per race -524,081
Season end forecast 33,461,988
Total money earned 271 M
Voorlaatste race gecrasht dus had ik nogal wat schade te repareren.
Verder rijd ik dit seizoen steeds top 6, en heb ik nogal wat dure tests gedaan.
het seizoen te eindigen met ongeveer 40M, en daar komen dan nog de bonussen bij.
Ik hoop te promoveren naar C2, hoeveel geld heb ik dan ongeveer nodig om te overleven?
Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool
Mijn balans is ongeveer identiek, momenteel (voor de race na bestellen onderdelen etc.) 39,6M terwijl ik begonnen ben met 45,3M. Als ik het seizoen eindig met 40M ben ik tevreden want dan zou ik (na belastingen) volgend seizoen beginnen met (40-2+11+5+4) 59M - prima dus! 
Het kostenplaatje is veranderd maar ik reed enkele seizoenen geleden als top 3 in C2 een prima winst per race. Zelfs als je het heel slecht doet is het denk ik mogelijk om niet meer dan 10M op een seizoen te verliezen. Punt is namelijk dat er in C2 meer vaste inkomsten zijn (race income en extra sponsor) terwijl (als je buiten de punten finisht) je iig geen extra miljoen oid kwijt bent aan je driver bonus. Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar zijn de engine suppliers in C2 vaak niet goedkoper?
Het kostenplaatje is veranderd maar ik reed enkele seizoenen geleden als top 3 in C2 een prima winst per race. Zelfs als je het heel slecht doet is het denk ik mogelijk om niet meer dan 10M op een seizoen te verliezen. Punt is namelijk dat er in C2 meer vaste inkomsten zijn (race income en extra sponsor) terwijl (als je buiten de punten finisht) je iig geen extra miljoen oid kwijt bent aan je driver bonus. Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar zijn de engine suppliers in C2 vaak niet goedkoper?
[ Voor 13% gewijzigd door Sanderrr op 12-10-2008 20:23 ]
Verwijderd
1.5M, 2.1M en 2.7M. Niet goedkoper denk ik en de Honda van 1.5M is in mijn groep vooral populair bij managers buiten top 20.

Even een vraagje (voor ik van bug abuse word beschuldigd
): Ik heb een gearbox efficiency test gedaan, en daarbij is mijn engine reliability met 0.6% verbeterd... is dat normaal of is dat een bug? (gearbox is ook veranderd, dus dat is wel OK).
Ik heb wel eerder kleine veranderingen in reliability gezien, maar nog nooit zo veel...
Ik heb wel eerder kleine veranderingen in reliability gezien, maar nog nooit zo veel...
Weet je zeker dat het voor die test ook al niet was verbeterd? Na elke race verbetert de betrouwbaarheid van je motor namelijk. De ene keer wat meer dan de andere keer, is mijn ervaring. Zelfde geldt voor GB, maar dat is echt heel weinig.
Verwijderd
waar stonden je boostlaps
BM schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:25:
Hier ook een heerlijke race *ahum*
Zo me Auto maar ff op pole gegooid
deze race weer een regenrace, ik hoop dat mijn driver zich weer als een vis in het water voelt
deze race weer een regenrace, ik hoop dat mijn driver zich weer als een vis in het water voelt
Ik ook! (voorlopig althans)Dauthi schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:21:
Zo me Auto maar ff op pole gegooid![]()
Same here
Regen races bevallen goed, ging met weinig brandstof een droge Q in en kwam terecht op P3. Racen ging lekker in de stromende regen en uiteindelijk een mooie 6e plek! De weg naar boven is ingezet. Financieel gaat het ook voor de wind, hou een krappe 2M over per race.
Verwijderd
Ja dit is normaal niet dt ie met de test beter wordt maar iedere race wordt de reliability van GB en engine een klein beetje beter. Dus langzaamaan worden ze beter.kieknwatwort schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 09:47:
Even een vraagje (voor ik van bug abuse word beschuldigd): Ik heb een gearbox efficiency test gedaan, en daarbij is mijn engine reliability met 0.6% verbeterd... is dat normaal of is dat een bug? (gearbox is ook veranderd, dus dat is wel OK).
Helaas afgelopen race ging mijn GB van 96.5% reliability naar de maan... maakt dus geen hol uit wat de reliability is.
Ik ben blij met mezelf, naar 10 rondjes practice zat ik al op een DRP van 92%! Nu omhoog weten te werken naar 94%
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
In allebei de stints stond 1 boostlap ingesteld (3 laps voor stop 1, 3 voor stop 2 dus)
Nahja, is gebeurd, niks aan te doen
Dit is echt nieuw voor meVerwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:49:
[...]
Ja dit is normaal niet dt ie met de test beter wordt maar iedere race wordt de reliability van GB en engine een klein beetje beter. Dus langzaamaan worden ze beter.
Helaas afgelopen race ging mijn GB van 96.5% reliability naar de maan... maakt dus geen hol uit wat de reliability is.
Verwacht deze race niet veel soeps werderom. Ben een flinke upgrade aan het voorbereiden, die over 2 races gaat komen denk ik. Mocht dat niet helpen zien ze me volgend seizoen weer terug in C3....
Wel zo goed als zeker een nieuwe rijder voor volgend seizoen, dan volgend seizoen shoppen voor nieuwe CD/D, en dan valt er niks meer te reorganiseren zijn.
Wel jammer, had deze race in 1e rondje een 97%DRP, met andere rijder mag ik weer opnieuw beginnen
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Dit wordt weer eens een race waar ik geen benul van heb wat het kan worden... Sta tot nu toe 13e op de grid, en normaal win ik in de race minimaal wel een plek of 3, maar dat lijkt me sterk deze race...De rondjes zijn niet zo lang op Adelaide dus het verschil met de pole is iets kleiner, maar er staan er ook wat achter me die toch duidelijk voor me horen te staan normaal gesproken.
Teamy doet het gewoon goed met een 9e plek, dus die heeft een goede kans op de broodnodige punt(en)... Nou ja, we zullen wel zien wat het wordt.
Good luck to you all!!
"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1
Yeah, 99% DRP. Dat is een welkome afwisseling met de 90-91% van de afgelopen twee races.
Damn, ze hebben mijn pole gepikt
Samen met m'n teammaatje P1 en P2 na de kwalificatie. Leuke race met eerst 8 minuten 5mm regen, dan een lang stuk met 4mm en aan het eind nog even 3mm. We beginnen met een hele korte run op intermediates om na 7 rondjes al over te schakelen op softs.
Ik ben benieuwd wat het wordt.
Ik ben benieuwd wat het wordt.
Zal maar niet verklappen op welke strategie ik sta
5 stop soft?Requiem19 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:02:
Muhahah. Snelste Nederlander in Monaco, daar keek ik al heel het seizoen naar uit!
Zal maar niet verklappen op welke strategie ik sta
Nou, vorige race OOF (5e keer op die track
) .
Ik hoop dat volgende race wat meer uithaalt. Echter zijn mijn banden niet opgewassen voor deze temperaturen. Wat ik vorige race op Spa heb ondervonden ligt me niet lekker. met 29 graden na 17 laps (hard tires) al tirewear. Nu hebben we 42-35 graden.
Ik hoop dat ik als enige op de goede strategie sta en dat de rest bandjes klapt

Ik hoop dat volgende race wat meer uithaalt. Echter zijn mijn banden niet opgewassen voor deze temperaturen. Wat ik vorige race op Spa heb ondervonden ligt me niet lekker. met 29 graden na 17 laps (hard tires) al tirewear. Nu hebben we 42-35 graden.
Ik hoop dat ik als enige op de goede strategie sta en dat de rest bandjes klapt
P11... Achja, met een stock Honda niet slecht denk ik zo. Volgende race maar 's een nieuwe motor inbouwen, want ik merk wel dat ik totaal niet meer mee kan komen met de top8. Oh, volgend seizoen wordt leuk met top suppliers
"Klein" foutje gemaakt met de bandendata dus ik verwacht komende race 3 of 4 keer een onverwachte pitstop, hopen dat de pitcrew alert reageert
FUCK!!!
Is mijn Renault motor eindelijk op snelheid gekomen kan mijn rijder de snelheid niet meer aan... "lost control". Had een mooie 2de plek kunnen worden.
Is mijn Renault motor eindelijk op snelheid gekomen kan mijn rijder de snelheid niet meer aan... "lost control". Had een mooie 2de plek kunnen worden.
Hmmm, zonder engine-problemen had ik een mooie P3 kunnen scoren. Helaas had ik dus wel problemen, gelukkig klein genoeg om nog net een P5 veilig te kunnen stellen.
Gestart van P3, geeindigd op P4. De drie voor mij hadden een 2-stopper gegokt, wat net lukte zonder dat hun banden ploften. Ik was wat voorzichtiger en koos voor een 3-stopper.
In de cup ben ik weer een ronde verder!
Ik moet nu toch wat meer punten gaan scoren als ik wil gaan promoveren, maar de top 3 is wel erg sterk...
Zij hebben Ford motoren, en ik een Peugeot.
En dat terwijl mijn rijder een DRP van 334 heeft, en de nummers 2 en 3 een DRP van 270
In de cup ben ik weer een ronde verder!
Ik moet nu toch wat meer punten gaan scoren als ik wil gaan promoveren, maar de top 3 is wel erg sterk...
Zij hebben Ford motoren, en ik een Peugeot.
En dat terwijl mijn rijder een DRP van 334 heeft, en de nummers 2 en 3 een DRP van 270

[ Voor 17% gewijzigd door kieknwatwort op 14-10-2008 20:05 ]
Puntje gepakt, het tweede van het seizoen
Als 16e gestart, maar voornamelijk door de lange eerste stint (wat wel riskant was, doordat we op Monaco reden) veel tijd gewonnen. Toch wel veel tijd verloren toen iemand mij met een boostlap inhaalde, maar mij vervolgens 0.5/0.7s ophield, maargoed, dat is inherent aan Monaco.
Best tevreden dus met dat punt, maar ben wel afgezakt naar P18 in het kampioenschap, wil dus wel zo snel mogelijk wat meer punten bij schrijven!
Best tevreden dus met dat punt, maar ben wel afgezakt naar P18 in het kampioenschap, wil dus wel zo snel mogelijk wat meer punten bij schrijven!
Weer een lucky 5e plek te pakken. En 1-1 in de cup tegen de nr 3 in DC. Volgende race dezelfde temperaturen ongeveer... Ik weet nu ook dat mijn banden iets meer aankunnen, dus misschien 1 stop minder proberen.
Zou iemand de Suppliers van C2 voor me kunnen posten (image)
Het gaat lekker... ziet er naar uit dat ik kampioen wordt (sta #1 met ~14 punten voorsprong)
Kan ik me alvast beetje orienteren
Het gaat lekker... ziet er naar uit dat ik kampioen wordt (sta #1 met ~14 punten voorsprong)
Ondanks, of dankzij, de strategie een mooie overwinning behaald met ruime voorsprong op de nummer twee. Op het group forum staat nu zelfs de poll: "Who will promote with Adams and Frasier" haha!
Ontwikkeling van de auto voor dit seizoen staat zo goed als stil na volgende race, vanaf die race wordt het aerodyniamics testen om optimaal voor volgend seizoen te verschijnen.
Nu slapen, genoeg alcohol gehad!
Ontwikkeling van de auto voor dit seizoen staat zo goed als stil na volgende race, vanaf die race wordt het aerodyniamics testen om optimaal voor volgend seizoen te verschijnen.
Nu slapen, genoeg alcohol gehad!
Daar heb je niks aan, want volgend seizoen zijn de suppliers toch weer anders. Bovendien hebben de admins al toegegeven dat er wat fout is gegaan, waardoor C2 wat suppliers mist (die voor C3 hadden er ook bij gemoeten geloof ik).itsgreen schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 00:49:
Zou iemand de Suppliers van C2 voor me kunnen posten (image)
*kick*
Nog 28 Nederlanders erbij en we nemen de 2e plaats over van Portugal
http://www.f1time.com/sta...ost_represented_countries
Nog 28 Nederlanders erbij en we nemen de 2e plaats over van Portugal
http://www.f1time.com/sta...ost_represented_countries
Sowieso terecht...Grrrrrene schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 08:43:
[...]
Daar heb je niks aan, want volgend seizoen zijn de suppliers toch weer anders. Bovendien hebben de admins al toegegeven dat er wat fout is gegaan, waardoor C2 wat suppliers mist (die voor C3 hadden er ook bij gemoeten geloof ik).
Ik zie net pas dat die Fransoos die ons op een hoop rijdt, C4-C3 en nu 1e jaars C2 is. Als die ons ruim aan puin rijdt, waar onze auto zeker beter is (is nml kwestie van tijd), dan is die Toyota echt zwaar overrated...
Mjah, vertel mij wat. Maar ik snap ook niet waarom die Renault zo goed mee kon komen in het begin van het seizoen. Toyota was niet bij te houden met een Honda, terwijl er "maar" 20pk tussen zat. Renault was echter zeker zo snel als Honda, terwijl die daar weer 20pk op achterligt
Renault is 14 Kilo lichter en very low fuel in vergelijking met de Honda. HP verschil 19
Honda is 4 Kilo zwaarder als een Toyota. Fuel is medium voor Honda, High voor Toyota en HP verschil is 21
Dus het verschil tussen Renault - Honda is veel kleiner en misschien wel gelijk.
Honda is 4 Kilo zwaarder als een Toyota. Fuel is medium voor Honda, High voor Toyota en HP verschil is 21
Dus het verschil tussen Renault - Honda is veel kleiner en misschien wel gelijk.
Je had het aan het begin van het seizoen allemaal kunnen berekenen hoor.Grrrrrene schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:27:
Mjah, vertel mij wat. Maar ik snap ook niet waarom die Renault zo goed mee kon komen in het begin van het seizoen. Toyota was niet bij te houden met een Honda, terwijl er "maar" 20pk tussen zat. Renault was echter zeker zo snel als Honda, terwijl die daar weer 20pk op achterligt
Zeker als je al langer meedraait en weet wat het verschil tussen very low medium en high is..
En het is vrij logisch dat de Honda de Toyota niet bijhoudt met 20 pk minder en 4 kilo meer.
Dan moet je een verdomd goed design hebben wil je dat kunnen balanceren.
Mee eens, schijnbaar heb je meer aan "brute horsepower" dan aan car design. Terwijl de invloed van drivers verminderd werd om er voor te zorgen dat stinkend rijke C4/3 guys met een superdriver niet in 1 streep C1 binnenstuiteren, rijden ze nu met de beste suppliers iedereen zoek. Wat voor nut heeft design dan nog? Want schijnbaar kun je een minder supplier pakket niet deels compenseren met je designLuuk_Luchtloper schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 16:58:
[...]
Sowieso terecht...
Ik zie net pas dat die Fransoos die ons op een hoop rijdt, C4-C3 en nu 1e jaars C2 is. Als die ons ruim aan puin rijdt, waar onze auto zeker beter is (is nml kwestie van tijd), dan is die Toyota echt zwaar overrated...

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1
Eens dat er verschil is, maar die balans is nu toch echt zoek als uit een poll in onze groep blijkt dat ik de beste eff. had qua design, ik zeker niet zwaar ben qua auto, maar toch zoek gereden word door een C4-C3-C2 promovendus met een Toyota... (ok, zit ook nog verschil tussen de drivers...)Dauthi schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:58:
[...]
Je had het aan het begin van het seizoen allemaal kunnen berekenen hoor.
Zeker als je al langer meedraait en weet wat het verschil tussen very low medium en high is..
En het is vrij logisch dat de Honda de Toyota niet bijhoudt met 20 pk minder en 4 kilo meer.
Da's niet helemaal lekker... Je kunt in dit spel nooit een lange termijn planning doen, aangezien er constant wel iets aan invloed gewijzigd wordt wat je plannen vern**kt...
als je een regen race hebt, dan wordt er een aantal MM aan regen weergegeven, tevens staat er ook een icoontje van het weer naast. De ene keer laat deze geen regen zien (ondanks dat er 4 MM regen is) en een andere keer is er volgens het icoon weinig regen of juist terwijl er maar een paar MM staat.
Weet iemand of het icoon van het weer van invloed is of moet je alleen op het aantal MM af gaan?
Weet iemand of het icoon van het weer van invloed is of moet je alleen op het aantal MM af gaan?
Lekkere open deur Dauthi!Dauthi schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:58:
[...]
Je had het aan het begin van het seizoen allemaal kunnen berekenen hoor.

Dat zeg ik toch ook niet? De Toyota's zijn gewoon _heel_ veel sneller dan de andere motoren, zelfs met een brakke rijder _en_ een minder design. Ik zeg ook niet dat IK sneller wil zijn, ik zeg alleen dat de Toyota's wel _heel_ veel waar voor hun geld bieden. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de invloed van vermogen veel groter is geworden dit seizoen en die van design en je rijderskwaliteiten verminderd zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 16-10-2008 07:36 ]
Hoe kun je dan zo zeker weten dat jouw design beter is dan dat van die mensen die Toyota's gebruiken? Ik heb het gevoel namelijk niet, zeker aangezien ik in C1, zonder een enkele keer testen GB/Engine testen, maar nu al wel met een design van bijna 68%, nog geen 5 seconde achterloop op de brute engine testers in C1 etc.Grrrrrene schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 07:07:
[...]
Lekkere open deur Dauthi!
Dat zeg ik toch ook niet? De Toyota's zijn gewoon _heel_ veel sneller dan de andere motoren, zelfs met een brakke rijder _en_ een minder design. Ik zeg ook niet dat IK sneller wil zijn, ik zeg alleen dat de Toyota's wel _heel_ veel waar voor hun geld bieden. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de invloed van vermogen veel groter is geworden dit seizoen en die van design en je rijderskwaliteiten verminderd zijn.
Om de proef op de som te nemen kan ik volgende race een leuke test houden, met een onderdeel wat dramatisch verbeterd is dit seizoen, zowel qua gewicht als design. Als ik dat back-to-back ga testen met m'n oude onderdeel krijg ik in ieder geval een redelijk beeld van de invloed van mn design.
Poll...?!Requiem19 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:08:
[...]
Hoe kun je dan zo zeker weten dat jouw design beter is dan dat van die mensen die Toyota's gebruiken? Ik heb het gevoel namelijk niet, zeker aangezien ik in C1, zonder een enkele keer testen GB/Engine testen, maar nu al wel met een design van bijna 68%, nog geen 5 seconde achterloop op de brute engine testers in C1 etc.
Ja maar een gem eff. zegt dus helemaal niets. Volgens de gem. polls zou ik namelijk vorige seizoen geen punt mogen halen, laat staan dat ik in staat kon zijn om te vechten tegen degradatie. Gem. eff zegt helemaal niks als je de onbelangrijke dingen heel hoog hebt gedesigned en de belangrijke dingen lager dan ben je nog steeds traag.
Zo makkelijk, kan je je conclusies niet trekken van oh de motor maakt wel heel erg veel verschil uit.
@Rene: ja ik trapte een open deur in, omdat je namelijk heel makkelijk aan het begin van het seizoen de verschillen kan berekenen en daar uit de conclusies kan trekken hoe snel je wagen is met welke motor. Dus zo verbazingwekkend is het dus niet dat de toyota motor zo snel is. Zeker als je dan ook nog weet dat een High HP High Fuel, High HP motor heel makkelijk heel veel gewicht verliest veel reliability gained en weinig pk verliest.... Dus binnen 3 races kan je de 20 kilo der uit knallen en keihard domineren met een motor die 2 seizoen geleden een end of season motor is.
Ok, snap dat er verschil zit tussen welke onderdelen de hoge eff. hebben, maar dan mag jij mij vertellen welke onderdelen belangrijk zijn...
Je zou namelijk ook kunnen beredeneren dat de keten zo sterk is als de zwakste schakel, dus dat de minder belangrijke delen met een lage eff. remmen... Met alleen maar een hoge aero haal je nml het gemiddelde makkelijk omhoog, maar ben je zeker niet sneller dan iemand met hetzelfde gemiddelde over alles gespreid (volgens mij)
Je zou namelijk ook kunnen beredeneren dat de keten zo sterk is als de zwakste schakel, dus dat de minder belangrijke delen met een lage eff. remmen... Met alleen maar een hoge aero haal je nml het gemiddelde makkelijk omhoog, maar ben je zeker niet sneller dan iemand met hetzelfde gemiddelde over alles gespreid (volgens mij)
Je gaat toch niet denken dat ik jou ga vertellen welke onderdelen belangrijker zijn tov anderen.. Dat is iets waar je zelf seizoenen de tijd voor hebt gehad om het uit te zoeken.Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:00:
Ok, snap dat er verschil zit tussen welke onderdelen de hoge eff. hebben, maar dan mag jij mij vertellen welke onderdelen belangrijk zijn...
Succes der mee
Oh, sorry... was niet vragend bedoeld, meer als stelling waar ik het niet geheel mee eens ben (als je daarna verder leest, zie je waarom)Dauthi schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:20:
[...]
Je gaat toch niet denken dat ik jou ga vertellen welke onderdelen belangrijker zijn tov anderen.. Dat is iets waar je zelf seizoenen de tijd voor hebt gehad om het uit te zoeken.
Succes der mee
Ik heb al proefondervindelijk de conclusie kunnen trekken dat er niet zoiets is als de keten is zo sterk als de zwakste schakel, mss dat dat niet duidelijk overkwam dat ik dat al wist. Der zijn bepaalde onderdelen die significant meer invloed hebben op de snelheid dan andere onderdelen.
Ok, thnx, dan ga ik maar eens zoeken... heb dit seizoen toch niks mee te verliezen...Dauthi schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:38:
Ik heb al proefondervindelijk de conclusie kunnen trekken dat er niet zoiets is als de keten is zo sterk als de zwakste schakel, mss dat dat niet duidelijk overkwam dat ik dat al wist. Der zijn bepaalde onderdelen die significant meer invloed hebben op de snelheid dan andere onderdelen.
Verwijderd
Is dit niet wat teveel informatie wat hier wordt weggeven?
Over die engines was allemaal redelijk te verwachten, je betaald echter wel een miljoen meer voor die Toyota. Ik kon dat dit jaar niet veroorloven, volgend jaar wel en zal ik dan waarschijnlijk voor dat beest gaan. Maar er zijn genoeg managers die volop profiteren van die underbidding feature. Die hebben pak hem beet 2 miljoen meer te besteden per race dan is het echt een nobrainer welke engine je moet kiezen.
Afgelopen race was mij coureur gecrasht, dus komende race ben ik al kansloos normaal gesproken. Daarom maar wat anders geprobeerd, de banden eens tot het limiet testen. Dankzij Reggie's race op Zandvoort kan ik een redelijk inschatting maken wat ze kunnen hebben, hopelijk kan ik binnen het limiet blijven.
Over die engines was allemaal redelijk te verwachten, je betaald echter wel een miljoen meer voor die Toyota. Ik kon dat dit jaar niet veroorloven, volgend jaar wel en zal ik dan waarschijnlijk voor dat beest gaan. Maar er zijn genoeg managers die volop profiteren van die underbidding feature. Die hebben pak hem beet 2 miljoen meer te besteden per race dan is het echt een nobrainer welke engine je moet kiezen.
Afgelopen race was mij coureur gecrasht, dus komende race ben ik al kansloos normaal gesproken. Daarom maar wat anders geprobeerd, de banden eens tot het limiet testen. Dankzij Reggie's race op Zandvoort kan ik een redelijk inschatting maken wat ze kunnen hebben, hopelijk kan ik binnen het limiet blijven.
Het blijft een open deur, ook met je wederom vrij voor de hand liggende uitleg. Laat ik het ff in Jip-en-Janneke-taal uitleggen dan: iemand die net 2 seizoenen heeft gereden (1 in C4, 1 in C3...) zou niet _en_ een geweldig laag gewicht, _en_ een hoge efficiency _en_ de duurste suppliers moeten kunnen betalen. Je goede efficiency en gewicht kun je alleen zo snel bereiken als je kosten volledig negeert. Dat betekent dat je vaste onderdelen die je iedere race moet vervangen (ik noem ze ff niet, je kent ze wel) heel duur zijn, net als je rijder en je designer, anders krijg je niet zulke prestaties.Dauthi schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:50:
[...]
Ja maar een gem eff. zegt dus helemaal niets. Volgens de gem. polls zou ik namelijk vorige seizoen geen punt mogen halen, laat staan dat ik in staat kon zijn om te vechten tegen degradatie. Gem. eff zegt helemaal niks als je de onbelangrijke dingen heel hoog hebt gedesigned en de belangrijke dingen lager dan ben je nog steeds traag.
Zo makkelijk, kan je je conclusies niet trekken van oh de motor maakt wel heel erg veel verschil uit.
@Rene: ja ik trapte een open deur in, omdat je namelijk heel makkelijk aan het begin van het seizoen de verschillen kan berekenen en daar uit de conclusies kan trekken hoe snel je wagen is met welke motor. Dus zo verbazingwekkend is het dus niet dat de toyota motor zo snel is. Zeker als je dan ook nog weet dat een High HP High Fuel, High HP motor heel makkelijk heel veel gewicht verliest veel reliability gained en weinig pk verliest.... Dus binnen 3 races kan je de 20 kilo der uit knallen en keihard domineren met een motor die 2 seizoen geleden een end of season motor is.
Ik ga er dus vanuit dat mijn design beter is, want ik werk daar al ruim een jaar aan. Hoe kan het dan dat zo'n nieuwkomer alleen door zo'n snelle motor te nemen toch zoveel sneller is? Als het _zo_ simpel is om snel te gaan, dan is iedere vorm van lange termijnsplanning onmogelijk gemaakt, want dan is de invloed van de motor ineens heel veel groter dan voorheen.
Verwijderd
Het is niet iets nieuws vorig seizoen was het ook al zo, Mark Bunby lukte het ook in 3 seizoenen C1 te bereiken. Het concept is vrij simpel, underbid op goede staff voor 3 seizoenen haal je dat binnen. Een goedkope coureur want die maakt het verschil niet in de onderste regionen. Verder kun je door het enorme geld wat je bespaard makkelijk de duurste suppliers kiezen, testen en toch winst maken. Winst niet in tonnen per race maar miljoenen per race. Die arrogante griek in mijn groep maakt minstens 2 miljoen winst als z'n auto heel blijft dankzij dit concept.
Je test in C4 en C3 alleen maar aerodynamica, in C2 test je even je motor en dan ben je al vrij snel veilig voor promotie en het aerodynamica testen kan weer beginnen. Door de hoge aerodynamica effiency kan je meekomen met de top die waarschijnlijk mindere suppliers kan veroorloven. Zie het geval Bunby vs. Vogel vorig seizoen. Vogel heeft ongetwijfeld een erg goede totale effiency maar niet zo'n hoge aerodynamica effiency als Bunby. Wie was uiteindelijk sneller? Juist Bunby ondanks dat Vogel niet wou promoveren was wel duidelijk wie de snellere was.
Twee makkelijke oplossingen zijn het door mij zo vervloekte underbidden op staff verwijderen. En een andere oplossing is het belangrijker maken van het design.
Je test in C4 en C3 alleen maar aerodynamica, in C2 test je even je motor en dan ben je al vrij snel veilig voor promotie en het aerodynamica testen kan weer beginnen. Door de hoge aerodynamica effiency kan je meekomen met de top die waarschijnlijk mindere suppliers kan veroorloven. Zie het geval Bunby vs. Vogel vorig seizoen. Vogel heeft ongetwijfeld een erg goede totale effiency maar niet zo'n hoge aerodynamica effiency als Bunby. Wie was uiteindelijk sneller? Juist Bunby ondanks dat Vogel niet wou promoveren was wel duidelijk wie de snellere was.
Twee makkelijke oplossingen zijn het door mij zo vervloekte underbidden op staff verwijderen. En een andere oplossing is het belangrijker maken van het design.
Ik zie genoeg mensen met een Toyota motor ongelooflijk hard falen.Grrrrrene schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 17:25:
[...]
Ik ga er dus vanuit dat mijn design beter is, want ik werk daar al ruim een jaar aan. Hoe kan het dan dat zo'n nieuwkomer alleen door zo'n snelle motor te nemen toch zoveel sneller is? Als het _zo_ simpel is om snel te gaan, dan is iedere vorm van lange termijnsplanning onmogelijk gemaakt, want dan is de invloed van de motor ineens heel veel groter dan voorheen.
Als je in C4 precies weet wat je moet designen vanaf race 1 en alles met 2 vingers in je neus wint omdat je 1 van de weinige bent die weet hoe je je DRP moet vinden, en als 1 van de weinige weet hoe je de markt moet gebruiken. Is het dus niet Duur om een Top Driver, Top Designer en Top CDer binnen te halen, sterker nog dat is niet eens moeilijk in C1. Plus je kan het hele seizoen doodleuk Aero designen, de kosten gaan dan toch niet omhoog van je Aero pakket. Dus heb je 7 onderdelen waar je 34 races je aandacht aan moet besteden met je top Designer die je hebt voor een salaris van 50%.
En ik trap opendeuren in omdat het gewoon dood en dood simpel is, daarnaast verkijk jij je heel erg op de motor.
Vogel is toch wel de meest overschatte manager in het spel. Als je verzekerd bent van 100% DRP iedere race en dan nog geen DC in C1 kan winnen, dan doe toch je serieus iets fout.Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 17:51:
Aannames aannames aannames. Maar ze klinken wel logisch op zichGrrrrrene schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 17:25:
[...]
Het blijft een open deur, ook met je wederom vrij voor de hand liggende uitleg. Laat ik het ff in Jip-en-Janneke-taal uitleggen dan: iemand die net 2 seizoenen heeft gereden (1 in C4, 1 in C3...) zou niet _en_ een geweldig laag gewicht, _en_ een hoge efficiency _en_ de duurste suppliers moeten kunnen betalen. Je goede efficiency en gewicht kun je alleen zo snel bereiken als je kosten volledig negeert. Dat betekent dat je vaste onderdelen die je iedere race moet vervangen (ik noem ze ff niet, je kent ze wel) heel duur zijn, net als je rijder en je designer, anders krijg je niet zulke prestaties.
Agreed, maar dat maakt het extra triest naar mijn mening. Het kan toch niet zo zijn dat je in C3/C4 lekker goedkoop supergoede staff kunt signen voor 3 seizoenen en dan kunt freewheelen naar C1 door gewoon een package aan suppliers te kiezen die normaal onbetaalbaar moeten zijn. Volgend seizoen heb ik ook een D en CD die zwaar onderbetaald worden. Ik vind die hele feature zo'n doodsteek voor het spel, maar ik ga me natuurlijk niet onnodig benadelen, dus ik doe mee. Dat betekent dat suppliers absoluut niet te duur gaan zijn voor mij. Ik bespaar t.o.v. dit seizoen alweer een miljoen en ik speel nu quitte met gemiddeld een p14 finish ofzoRequiem19 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 19:39:
[...]
Aannames aannames aannames. Maar ze klinken wel logisch op zich. Echter, het is wel zo dat naarmate je design beter wordt, je elk seizoen procentueel natuurlijk meer verliest. In het begin gaat je design natuurlijk heel hard vooruit en als je een beetje hulp krijgt, of al wat ervaring met F1time, lijkt het me niet onrealistisch om binnen 3 seizoenen rond een design van 60/65 te zitten. Zeker als je gewoon heel je eerste seizoen in C4 aero kan testen en alsnog promoveert! Je baseert je conclusie, dat Engines dus een grotere rol spelen op onzekere feiten mijns inziens. Pas als je rechtstreeks data kunt vergelijken van 2 managers kan ik je conclusie op waarde schatten.

Vroeger betaalde je zo'n staff member gewoon wat hij waard was en meer, omdat je met 6 man op 1 85 skill designer aan het bieden was. Nu haal je de kruimels van de markt voor 1/3e van hun minimum salariseis
Jep, ben ik met je eens. Het is weer een grote onbalans in het spel. Het zal leuk zijn om Vaidotas Valiukas te volgen vanaf C4 richting C1. Die is dit seizoen opnieuw begonnen in C4, zal waarschijnlijk over 3 seizoenen met een nette bankrekening in C1 verschijnen
.
Ik ben zelf halverwege vorig seizoen opnieuw begonnen en ik kan je vertellen dat je in C4 inderdaad goed geld kunt verdienen (in een half seizoen 20M verdiend) maar in C3 is het momenteel echt overleven! Ik sta eerste in het kampioenschap en heb gedurende het seizoen een klein verlies gedraaid, verlies! Bekijk de Balance pagina's van diverse C3 groepen maar eens en je zult zien dat bijna alle managers daar geld verliezen.
Ook ik sta eerste in het kampioenschap C3G6 en ik hou er ook weinig tot niets aan over. Sterker, laatste race uitgevallen door engine problemen en ik merk het meteen aan mn balance.SanderF1 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:26:
Ik ben zelf halverwege vorig seizoen opnieuw begonnen en ik kan je vertellen dat je in C4 inderdaad goed geld kunt verdienen (in een half seizoen 20M verdiend) maar in C3 is het momenteel echt overleven! Ik sta eerste in het kampioenschap en heb gedurende het seizoen een klein verlies gedraaid, verlies! Bekijk de Balance pagina's van diverse C3 groepen maar eens en je zult zien dat bijna alle managers daar geld verliezen.
Overigens lijkt het dat het onderhandelen met sponsoren niet altijd resultaat geeft ?
Ik hou de bedragen niet echt bij, maar het lijkt erop dat ik ondanks onderhandelen geen betere aanbieding heb gekregen

Nou ja, hoppatee... volgens mij wordt het tijd op te geven. Punten zijn een utopie, dus de kans om van P19 in het kampioenschap af te komen wordt steeds kleiner. Deze race start ik naar alle waarschijnlijkheid buiten de top 20, dus het wordt al lastig om bij p15 in de buurt te komen...
Good luck to you all!!
Verwijderd
Bij mij was dat ook het geval, inplaats dat er bij kwam ging het bod naar beneden maar ik moet er wel bij zeggen dat ik er maar een paar ( 5) per onderdeel aan besteed hadSleepie schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:53:
[...]
Ook ik sta eerste in het kampioenschap C3G6 en ik hou er ook weinig tot niets aan over. Sterker, laatste race uitgevallen door engine problemen en ik merk het meteen aan mn balance.
Overigens lijkt het dat het onderhandelen met sponsoren niet altijd resultaat geeft ?
Ik hou de bedragen niet echt bij, maar het lijkt erop dat ik ondanks onderhandelen geen betere aanbieding heb gekregenIk weet niet of dit normaal is en of meerdere managers dit al gezien hebben ?
Hmmm, beetje laat met kwalificatie. Dacht op Mexico wel kans te maken met die hoge temperaturen... nee... sta 12e op .4 van pole. Hele top 17 staat binnen een seconde. Wel heerlijk competatief natuurlijk, maar ik wil dit seizoen nog wel wat puntjes vergaren.
Sta nu 18e en op de rand van degradatie. Gaat wel elke race wat beter en met een 9e plaats de vorige race, heb ik deze race stiekem hoop op een puntje...
André: lees je msn even. Belangrijk!
Ik wacht ook in spanning op de eerste uitval van het seizoen, dan ga ik volgens mij naar een verlies van 2 tot 3M, in EEN race. Ik vind het gezeur over "cashende" C3 managers dan ook echt onzin.Sleepie schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:53:
[...]
Ook ik sta eerste in het kampioenschap C3G6 en ik hou er ook weinig tot niets aan over. Sterker, laatste race uitgevallen door engine problemen en ik merk het meteen aan mn balance.
Ik hou de bedragen niet echt bij, maar het lijkt erop dat ik ondanks onderhandelen geen betere aanbieding heb gekregenIk weet niet of dit normaal is en of meerdere managers dit al gezien hebben ?
Ja, 't is een zware strijd tegen de Toyota's en ondanks dat de toppers vast niet allemaal winst draaien, blijven ze wel in C2 en gaan er wat goede (verstandige?) managers naar C3 die daar imo niet thuishorenandrestouwe schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 06:49:
Hoppatee, Racingday!!
![]()
Nou ja, hoppatee... volgens mij wordt het tijd op te geven. Punten zijn een utopie, dus de kans om van P19 in het kampioenschap af te komen wordt steeds kleiner. Deze race start ik naar alle waarschijnlijkheid buiten de top 20, dus het wordt al lastig om bij p15 in de buurt te komen...
Good luck to you all!!
[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 17-10-2008 12:09 ]
Ik had geen enkel probleem vorig seizoen in C3 om me financieel gezond te houden.
Het hele seizoen door getest (4/5*) en nog steeds +0,5/1 M
Op het eind van het seizoen zelfs voor 12M aan onderdelen en een fabriek uitbreiding gedaan om de belasting te ontduiken.
Dus dan doe je toch iets fout.
Dit seizoen in C2 maak ik ongeveer 200K - 500K per race verlies. Maar dat komt wel weer goed als de bonus betaald wordt.
Het hele seizoen door getest (4/5*) en nog steeds +0,5/1 M
Op het eind van het seizoen zelfs voor 12M aan onderdelen en een fabriek uitbreiding gedaan om de belasting te ontduiken.
Dus dan doe je toch iets fout.
Dit seizoen in C2 maak ik ongeveer 200K - 500K per race verlies. Maar dat komt wel weer goed als de bonus betaald wordt.
Was het maar alleen een strijd tegen de Toyota's, gezien de specs van de motoren had ik eerlijk gezegd verwacht om de eerste 3 races 1-3 punten te kunnen pakken met de honda. Maar ja, de toyota's zijn schijnbaar rock solid, en de renault gaat ook tegen verwachting in als een speer. Een maat van me in C2G2 heeft op die manier met zijn honda in elk geval een punt te pakken, en staat tot nu toe safe, maar daar rijden dan ook maar 5 Toyota's rond.....Grrrrrene schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:08:
[...]
Ja, 't is een zware strijd tegen de Toyota's en ondanks dat de toppers vast niet allemaal winst draaien, blijven ze wel in C2 en gaan er wat goede (verstandige?) managers naar C3 die daar imo niet thuishoren
Als ik dat ff vergelijk met waar ik mee te maken heb, 12 toyota's, op p1 t/m p13, met op p12 een renault er tussen met 8 punten

Als ik zo bij jullie kijk, ziet het er voor roellofie ook beroerd uit, die zit ook ver weg van de punten.....
Aankomend weekend maar eens met elkaar overleggen wat nu slim is om te doen, nu nog alles op alles zetten om voor een punt te gaan, of alleen nog maar de auto ontwikkelen en terug gaan naar c3....
Rustig maar, al lang gebeurd. Ik ben wel gek, maar geen vliegtuig, was een typo....Jopster schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:58:
Wil je me niet meer zo laten schrikken dan! 
Puntjes worden moeilijk deze race, al denk ik wel dat er nog een aantal zijn die op een stop meer staan. Maar dan moet het wel meezitten.
Ach, en een seizoen C3 vind ik ook niet zo'n ramp. Weer even wat financiën opkrikken.
Puntjes worden moeilijk deze race, al denk ik wel dat er nog een aantal zijn die op een stop meer staan. Maar dan moet het wel meezitten.
Ach, en een seizoen C3 vind ik ook niet zo'n ramp. Weer even wat financiën opkrikken.
Ooh boehoe der zijn mensen die ruim 1.5 tot 2.25 miljoen meer per race uitgeven sneller dan jullie, ja dat moet vast een onbalans...
Ik had je 4 seizoenen geleden al kunnen vertellen dat de honda een waanzinnig slechte motor is voor C2.
En laat ik het maar niet over de sponsoren hebben.
En ja de onbalans van c4 en c3 qua geld ivm c2 is er al sinds jullie aan dit spel begonnen zijn, dus ga nou niet net doen alsof het iets nieuws is. Je weet dat het er is je kan er zelf je profijt mee doen, of je doet het niet.
Ik ben er iig erg blij mee dat heel veel mensen zich zelf failliet rijden, mss dat ze der iets van leren.
Ik had je 4 seizoenen geleden al kunnen vertellen dat de honda een waanzinnig slechte motor is voor C2.
En ja de onbalans van c4 en c3 qua geld ivm c2 is er al sinds jullie aan dit spel begonnen zijn, dus ga nou niet net doen alsof het iets nieuws is. Je weet dat het er is je kan er zelf je profijt mee doen, of je doet het niet.
Ik ben er iig erg blij mee dat heel veel mensen zich zelf failliet rijden, mss dat ze der iets van leren.
Verkeerde been uit bed de laatste tijd...? Kan best iets relaxter...Dauthi schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:43:
Ooh boehoe der zijn mensen die ruim 1.5 tot 2.25 miljoen meer per race uitgeven sneller dan jullie, ja dat moet vast een onbalans...
Best knap als die suppliers afgelopen seizoen geheel aangepast zijn...Ik had je 4 seizoenen geleden al kunnen vertellen dat de honda een waanzinnig slechte motor is voor C2.
Onbalans is er idd al sinds wij er hier allen mee begonnen zijn, maar er zijn wel steeds meer zaken die boven komen drijven, zoals de CD en D voor een prikkie. Daar kwam ik dit seizoen pas achter (en net nadat ik natuurlijk dacht een goede deal te hebben voor 3 mln voor m'n C en CD...)En ja de onbalans van c4 en c3 qua geld ivm c2 is er al sinds jullie aan dit spel begonnen zijn, dus ga nou niet net doen alsof het iets nieuws is. Je weet dat het er is je kan er zelf je profijt mee doen, of je doet het niet.
Je heb dus best een punt dat je gewoon hard moet meedoen en wachten tot mensen faillier gaan, maar aan de andere kant is er niks frustrerender als te zien dat je volgens de regels speelt en anderen er schijt aan hebben of bugs niet melden.
Daarnaast denk ik dat je niet te hard moet roepen dat we niet moeten zeuren... waar rook is, is vuur
Verwijderd
Hoezo is Honda een slechte engine, hij past perfect in mijn plannen. Als je wilt promoveren ja dan had je geen Honda moeten kiezen, dat had je van te voren aanzien komen.
Maar je bent absoluut niet kansloos met een Honda engine, als je naar mijn groep kijkt zie je op de 4de plek Richard Bauer staan met een Honda engine. Ook Andrew McKendry heeft een overwinning geboekt met een Honda. Kanttekening is wel hun banden, de Goodyears die hebben het weer tot nu toe erg mee zitten.
Maar je bent absoluut niet kansloos met een Honda engine, als je naar mijn groep kijkt zie je op de 4de plek Richard Bauer staan met een Honda engine. Ook Andrew McKendry heeft een overwinning geboekt met een Honda. Kanttekening is wel hun banden, de Goodyears die hebben het weer tot nu toe erg mee zitten.
Wordt gewoon heel moe van het gezeur, dat er iets mis zou moeten zijn. Klassiek gevalletje van: if you can't beat them, just call them cheater.Luuk_Luchtloper schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:16:
Onbalans is er idd al sinds wij er hier allen mee begonnen zijn, maar er zijn wel steeds meer zaken die boven komen drijven, zoals de CD en D voor een prikkie. Daar kwam ik dit seizoen pas achter (en net nadat ik natuurlijk dacht een goede deal te hebben voor 3 mln voor m'n C en CD...)
Je heb dus best een punt dat je gewoon hard moet meedoen en wachten tot mensen faillier gaan, maar aan de andere kant is er niks frustrerender als te zien dat je volgens de regels speelt en anderen er schijt aan hebben of bugs niet melden.
Daarnaast denk ik dat je niet te hard moet roepen dat we niet moeten zeuren... waar rook is, is vuur
Als je zo als in het geval van Rene meer dan 2 miljoen minder betaald dan je voornaamste concurrenten heb je gewoon niks te zeuren dan weet je direct waar het probleem ligt.
Als je trouwens naar de Honda motor kijkt en die vergelijkt met mijn eerste seizoen C2 is der helemaal niks verandert, het is nog steeds een slome zware kut motor waar je veel teveel aan moet testen om hem enig sinds normaal te krijgen.
De CD en D voor 50% is al velen malen op het GoT forum en op het F1T forum voorbij gekomen, alleen nooit officieel. Maar dat mag je na een x aantal seizoenen F1T wel gewend zijn. Ik heb zelf ook veel liever een systeem waarbij je net als in Hattrick per opbod kan bieden ipv het inspiratieloze systeem dat er nu is en alleen werkt als je met de 1ste ronde bij bent.
Aangezien er bij mij geen rook en geen vuur is en dat kan Sander beamen, ware het niet dat iedereen hier een mogelijke concurrent is anders had ik het je allang laten zien, je kan hoogstens aan Sander vragen of ik uit me nek klets of niet.
Wat Dauthi duidelijk probeert te maken is dat je als manager ervoor kunt kiezen om meer geld uit te geven voor betere prestaties waardoor je misschien een verlies draait maar wel mee kunt strijden om de podiumplaatsen. Als jij ervoor gekozen hebt om minder geld uit te geven aan de suppliers waardoor je weet dat je minder performance hebt, moet je dus niet verontwaardigd zijn want het is je eigen keuze geweest. Deze discussie is hier al eerder gevoerd: You have to spend money to make money, verwacht niet voor een dubbeltje op de eerste rij te kunnen zitten.
Daarnaast hebben Dauthi en ik 4 seizoenen geleden in C2 met de Honda gereden en toen is het pijnlijk duidelijk geworden dat je met een engine die minder power en meer gewicht heeft gewoon compleet kansloos bent tegenover de andere motoren. Allebei hadden wij een bovengemiddelde efficiency en goede drivers maar zijn we toch gedegradeerd. De motoren zitten nu misschien anders in elkaar qua specificaties, maar het gaat om de gedachte erachter.
Het onderbieden op de designer en commerce is echt niets nieuws, zoek de topics van enkele seizoenen geleden maar eens door en dan zul je zien dat ik daar al regelmatig gepost heb wat voor staff in gecontracteerd had en voor welke prijs. Daarnaast had je uit de market logs deze informatie kunnen halen want daarin staat gewoon zijn minimum prijs, zo ben ik er ook zelf achter gekomen.
Daarnaast hebben Dauthi en ik 4 seizoenen geleden in C2 met de Honda gereden en toen is het pijnlijk duidelijk geworden dat je met een engine die minder power en meer gewicht heeft gewoon compleet kansloos bent tegenover de andere motoren. Allebei hadden wij een bovengemiddelde efficiency en goede drivers maar zijn we toch gedegradeerd. De motoren zitten nu misschien anders in elkaar qua specificaties, maar het gaat om de gedachte erachter.
Het onderbieden op de designer en commerce is echt niets nieuws, zoek de topics van enkele seizoenen geleden maar eens door en dan zul je zien dat ik daar al regelmatig gepost heb wat voor staff in gecontracteerd had en voor welke prijs. Daarnaast had je uit de market logs deze informatie kunnen halen want daarin staat gewoon zijn minimum prijs, zo ben ik er ook zelf achter gekomen.
Verwijderd
Hoe kan het niet gecoördineerd zijn als je wel naar zijn post verwijst.
Ik ben het niet mee eens over de Honda engine, een prima engine als je louter veilig van degradatie wil blijven. Kijk als je doelstelling podiums en misschien zelfs promotie is dan is Honda inderdaad niet de juist engine.
Begrijp ik trouwens goed Sander dat jij verlies draait met 6 overwinningen en 1 2de plek? Terwijl je ook nog eens met underbid staff rijd, een coureur die je gecontracteerd hebt voor de inflatie op de driversmarket?
Begrijp ik trouwens goed Sander dat jij verlies draait met 6 overwinningen en 1 2de plek? Terwijl je ook nog eens met underbid staff rijd, een coureur die je gecontracteerd hebt voor de inflatie op de driversmarket?
Ik verwees naar een eerdere post van Dauthi, sluit toevallig wel mooi aan bij zijn volgende post idd 
Ik heb de duurste (verkeerde woordkeus: beste) suppliers gekozen om mee te stijden om promotie naar C2, daarnaast test ik iedere race en als je een redelijk aantal sterren tests hebt kost je dat sowieso meer tussen de 2M en 3M iedere race. Mijn coureur is gewoon vorig seizoen gecontracteerd (ik ben compleet opnieuw begonnen met F1time) dus die is bepaald niet goedkoop. Wat mij momenteel financieel belemmert zijn de sponsoren, ik heb in het halve seizoen C4 hele slechte aanbiedingen gekregen die gelukkig nu langzaam aflopen en die ik vervang door betere, hoewel de sponsoraanbiedingen compleet willekeurig zijn en ik momenteel niet aan de goede kant van de aanbiedingen zit
Momenteel staat mijn verlies gedurende het seizoen op 4M, en dat is toch raar aangezien ik inderdaad zo'n beetje alles win.
Zoals al eerder aangegeven door andere C3 managers, het is momenteel echt moeilijk om in C3 een goede winst te maken als je voor promotie mee wil doen, het "cashen in C3" bestaat echt niet meer. Zoals ook al eerder aangegeven: Kijk maar eens naar de balansen van de C3 groepen, die zie je langzaam achteruit gaan.
Begrijp me niet verkeerd, ik wist dit allemaal voordat ik aan het seizoen begon en het is een zeer bewuste keuze geweest, voor andere managers is het echter veel lastiger om het hoofd boven water te houden. Het is goed geweest om C3 minder winstgevend te maken, maar momenteel is het wel heel extreem.
Ik heb de duurste (verkeerde woordkeus: beste) suppliers gekozen om mee te stijden om promotie naar C2, daarnaast test ik iedere race en als je een redelijk aantal sterren tests hebt kost je dat sowieso meer tussen de 2M en 3M iedere race. Mijn coureur is gewoon vorig seizoen gecontracteerd (ik ben compleet opnieuw begonnen met F1time) dus die is bepaald niet goedkoop. Wat mij momenteel financieel belemmert zijn de sponsoren, ik heb in het halve seizoen C4 hele slechte aanbiedingen gekregen die gelukkig nu langzaam aflopen en die ik vervang door betere, hoewel de sponsoraanbiedingen compleet willekeurig zijn en ik momenteel niet aan de goede kant van de aanbiedingen zit
Zoals al eerder aangegeven door andere C3 managers, het is momenteel echt moeilijk om in C3 een goede winst te maken als je voor promotie mee wil doen, het "cashen in C3" bestaat echt niet meer. Zoals ook al eerder aangegeven: Kijk maar eens naar de balansen van de C3 groepen, die zie je langzaam achteruit gaan.
Begrijp me niet verkeerd, ik wist dit allemaal voordat ik aan het seizoen begon en het is een zeer bewuste keuze geweest, voor andere managers is het echter veel lastiger om het hoofd boven water te houden. Het is goed geweest om C3 minder winstgevend te maken, maar momenteel is het wel heel extreem.
[ Voor 3% gewijzigd door Sanderrr op 17-10-2008 16:12 ]
@ Dauhti & SanderF1:
iets uit z'n verband rukken is een kunst schijnbaar
Waar dit over gaat is het verschil met afgelopen seizoenen, waar je met goed beleid, design en een stel goeie grijze cellen met mindere suppliers toch redelijk rond de punten kon rijden, in elk geval aan het begin van het seizoen. (om het duidelijk te maken, dat is/was mijn doelstelling, niet om met de honda middenmoot te rijden)
En ehh, to earn money you have to spent money.... moet je wel wat hebben zeg maar. Jouw denkwijze is nu juist hetgene wat ze bij F1time er uit willen hebben, gewoon de beste suppliers nemen en het komt goed. Het is een managementgame, de hele meuk is juist duurder gemaakt om dat tegen te gaan, om mensen keuzes te (moeten) laten maken. Maar het is een beetje een alles of niets game geworden, gewoon de duurste suppliers, en hé, lukt het niet, en staan we in de min? What the heck, volgend seizoen is vast de "retire"knop er wel weer, beginnen we overnieuw. Ik kom steeds meer tot de conclusie dat PB gelijk heeft, iets vooruit plannen in dit spel is gewoonweg onmogelijk.
iets uit z'n verband rukken is een kunst schijnbaar

En ehh, to earn money you have to spent money.... moet je wel wat hebben zeg maar. Jouw denkwijze is nu juist hetgene wat ze bij F1time er uit willen hebben, gewoon de beste suppliers nemen en het komt goed. Het is een managementgame, de hele meuk is juist duurder gemaakt om dat tegen te gaan, om mensen keuzes te (moeten) laten maken. Maar het is een beetje een alles of niets game geworden, gewoon de duurste suppliers, en hé, lukt het niet, en staan we in de min? What the heck, volgend seizoen is vast de "retire"knop er wel weer, beginnen we overnieuw. Ik kom steeds meer tot de conclusie dat PB gelijk heeft, iets vooruit plannen in dit spel is gewoonweg onmogelijk.
Heb ik niet gelezen of geschreven....Dauthi schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:43:
.
And again, dat lees ik hier nergens....Dauthi schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:30:
[...]
Wordt gewoon heel moe van het gezeur, dat er iets mis zou moeten zijn. Klassiek gevalletje van: if you can't beat them, just call them cheater.
Juistem.....maar ja, met 12 toyota's die zich weigeren aan de specs te houden en het vertikken in rook op te gaan....Ik heb in C3 met mijn 97% mercedes in 1 seizoen meer ploffen meegemaakt dan dat ik nu al die toyota's bij mij samen zie doen. En juist met de betrouwbaarheid van de andere motoren hou je ook rekening met je eigen motorkeuze ,en je financiele situatie qua testenVerwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:57:
Ik ben het niet mee eens over de Honda engine, een prima engine als je louter veilig van degradatie wil blijven. Kijk als je doelstelling podiums en misschien zelfs promotie is dan is Honda inderdaad niet de juist engine.
Eh oh, dat lees ik wel als je zit aftegeven op de snelheid van de Toyota als je een honda hebt, je kan gewoon niet verwachten dat je voor 1 miljoen per race minder mee kan komen met de Toyotaandrestouwe schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:16:
[...]
Heb ik niet gelezen of geschreven....
[...]
And again, dat lees ik hier nergens....
[...]
Juistem.....maar ja, met 12 toyota's die zich weigeren aan de specs te houden en het vertikken in rook op te gaan....Ik heb in C3 met mijn 97% mercedes in 1 seizoen meer ploffen meegemaakt dan dat ik nu al die toyota's bij mij samen zie doen. En juist met de betrouwbaarheid van de andere motoren hou je ook rekening met je eigen motorkeuze ,en je financiele situatie qua testen
Ten 2de dat is de strekking die krijg op de manier hoe er wordt afgegeven op de 50% CD/D.
Ik kan je trouwens iets vertellen over de betrouwbaarheid van de onderdelen, je driver heeft er een significante invloed op.
Dit wil ik wel eens bewezen zien (buiten DRP dan). Waar baseer je je immers op?Dauthi schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:37:
Ik kan je trouwens iets vertellen over de betrouwbaarheid van de onderdelen, je driver heeft er een significante invloed op.
[ Voor 4% gewijzigd door nvidia op 17-10-2008 16:42 ]
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
Oh, helemaal nergens op ik zuig alles uit me duimnvidia schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:41:
[...]
Dit wil ik wel eens bewezen zien (buiten DRP dan). Waar baseer je je immers op?
Yeah right, als je niks beter te vertellen hebt, dan hou je beter je "mond".Dauthi schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:46:
Oh, helemaal nergens op ik zuig alles uit me duim
Ik verwacht helemaal niet mee te komen met de toyota's, ik weet niet waar je dat leest...Dauthi schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:37:
[...]
Eh oh, dat lees ik wel als je zit aftegeven op de snelheid van de Toyota als je een honda hebt, je kan gewoon niet verwachten dat je voor 1 miljoen per race minder mee kan komen met de Toyota

In het overleg aan het begin van het seizoen heb ik samen met m'n teammaat al lang de conclusie getrokken dat de toyota's out of our league waren....
[ Voor 12% gewijzigd door andrestouwe op 17-10-2008 16:52 ]
Daar heb je een punt:andrestouwe schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:51:
[...]
Ik verwacht helemaal niet mee te komen met de toyota's, ik weet niet waar je dat leest...Ik verwachtte om ,als een lijkenpikker, een kans op een punt te maken als die krengen eens kapot zouden gaan. En daar wringt nu juist de schoen......
In het overleg aan het begin van het seizoen heb ik samen met m'n teammaat al lang de conclusie getrokken dat de toyota's out of our league waren....
- Ferrari in C1
- Toyota in C2
- Ford in C3
Volgens mij heb je 1 probleem: je rijdt op wets op een droge baanThe_DoubleU schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:03:
Ik had geen enkel probleem vorig seizoen in C3 om me financieel gezond te houden.

@Dauthi: op dat soort kinderachtige reacties reageer ik niet eens

[ Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 17-10-2008 17:08 ]
Jongens, doe eens lief zijn voor elkaar.
Hoe ik er op kijk: De één verdedigt zijn keus, de ander is gefrustreerd omdat de andere keus achteraf ineens de veel betere optie blijkt. Ik zit ook in die 2e groep, alhoewel ik C2 suppliers nooit echt goed bekeken heb en dus niet weet of het vergelijkbaar is met C1
Ik denk dat in beide gevallen (c1/c2) het aantal managers met de top suppliers schrikbarend zijn, waardoor de managers met de mindere suppliers structureel buiten de punten eindigen.
Anyways, deze race als 8e gestart en de vooruitzichten liggen toch wel in een top 8 finish, hopen dan maar!
Anyways, deze race als 8e gestart en de vooruitzichten liggen toch wel in een top 8 finish, hopen dan maar!
[ Voor 17% gewijzigd door Joss op 17-10-2008 17:14 ]
Een super ronde 4 seconden langzamerGrrrrrene schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:06:
[...]
Volgens mij heb je 1 probleem: je rijdt op wets op een droge baanEdit: oh toch niet, je had gewoon een ontzettend k*tte ronde
Ik ga eens een praatje houden met mijn driver, vragen of ik zijn contract moet opzeggen.
Ik mag toch hopen dat je of CS of Quake of UT of een andere shooter online hebt gespeeld, waarbij de whiners altijd beginnen te schreeuwen dat iemand cheat of iets niet eerlijk is.. Dat bedoelde ik met de klassieke situatie..Grrrrrene schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:06:
[...]
Je mag 's beginnen waar ik iemand een cheater noem
Maar goed..
ok, volgens jou zijn we dus whiners....Dauthi schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:16:
[...]
Ik mag toch hopen dat je of CS of Quake of UT of een andere shooter online hebt gespeeld, waarbij de whiners altijd beginnen te schreeuwen dat iemand cheat of iets niet eerlijk is.. Dat bedoelde ik met de klassieke situatie..
Maar goed..
Das een keer wat anders dan domme boer genoemd te worden
Praat dan ook meteen ff met mijn driver, want die vent is niet vooruit te branden...The_DoubleU schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:15:
[...]
Een super ronde 4 seconden langzamer
Ik ga eens een praatje houden met mijn driver, vragen of ik zijn contract moet opzeggen.
Je bent juist een slimme boer, en Marnix... doe ff normaal
Je lijkt nu wel een fanboy van dure suppliers
Go Jos, go Jos!Paolo Canfora blocked by Jos Roelofs
Dit topic is gesloten.