Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Van wat ik weet in ieder geval het tweede jaar.ebia schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:35:
Gaat het hier om mensen uit het eerste jaar? Of geldt dit ook voor andere jaren?
Verwijderd
Klopt wij van de dinsdag groep krijgen na blok 2 leerlingen uit de donderdag groep..sh4dow schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 19:43:
[...]
Van wat ik weet in ieder geval het tweede jaar.
Ik vind de huidige klassen ook wel vrij klein, zitten nu met 13 man in een klas.. de andere 2 groepen zijn ook van deze grote.. dus het aantal zal rond de 20 uitkomen denk ik..
Afgelopen jaar zijn er gemiddeld 3 per klas uitgevallen en misschien vallen er dit jaar weer een paar uit, dan word het gewoon niet rendabel om die klassen les te geven als er maar 10 man in zit..
Persoonlijk vind het heerlijk die kleine groepen, zo is de interactie in de klas met de leraar ook veel beter.
Maarja we zullen het wel zien komende semesters.
Verwijderd
voor het eerste en tweede jaarVerwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 09:14:
Voor welk jaar bedoel je???
Toch een beetje lullig als je je vast hebt gelegd aan een bepaalde dag. Ik zou vanwege andere verplichtingen niet zomaar akkoord kunnen gaan met één van de andere dagen... maar goed, niet mijn probleem, dit jaar proberen af te studeren en dan ben ik klaar.Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 20:24:
[...]
Klopt wij van de dinsdag groep krijgen na blok 2 leerlingen uit de donderdag groep..
Ik vind de huidige klassen ook wel vrij klein, zitten nu met 13 man in een klas.. de andere 2 groepen zijn ook van deze grote.. dus het aantal zal rond de 20 uitkomen denk ik..
Onze klas is nog steeds 18 leerlingen groot.
Echt bizar dat ze de donderdaggroep laten vervallen.
Het is niet alleen vaak alleen maar iets afstemmen met je werk, maar voor een aantal heeft dit betrekking op kinderopvang / sportverplichtingen e.d. Hoezo opleiding voor werkenden?? Er wordt totaal geen rekening gehouden met het feit dat de leerlingen werken. Alleen handig voor invulling van het curriculum.
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
[ Voor 4% gewijzigd door ebia op 07-12-2010 19:34 ]
Verwijderd
1e jaar had ik de volgende boeken:
Computer systemen
Management & Organisatie (bedrijfskunde boek die je ook in het 2 jaar gebruikt)
Communicatieve Vaardigheden
2e jaar alleen ITIL tot nu toe
Dus valt reuze mee, de rest doe je online of krijg je via de leraar.
Haha, goed naar Ellen geluisterd! Altijd een bron vermelden..sh4dow schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:05:
Verdwijnen? Bron?
Die naam hebben ze al: https://webmail.hvu.nl/ex..._in_Utrecht_slecht__.htmlsh4dow schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:23:
[...]
Maar als de opleiding dan slecht in het nieuws komt is je HBO papiertje ook niet veel meer waard. Denk aan de INHolland praktijken.
Maar ik denk dat dat wel mee zal vallen.
Als ik de lijst bekijk die we aan het begin van de opleiding hebben gekregen zijn er verdeeld over 3 klassen 5 personen afgevallen. Dus een gemiddelde van 1,67 per klas.Afgelopen jaar zijn er gemiddeld 3 per klas uitgevallen
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Die link werkt niet Jeroen :-)keverjeroen schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:48:
[...]
Haha, goed naar Ellen geluisterd! Altijd een bron vermelden..![]()
[...]
Die naam hebben ze al: https://webmail.hvu.nl/ex..._in_Utrecht_slecht__.html
[...]
Als ik de lijst bekijk die we aan het begin van de opleiding hebben gekregen zijn er verdeeld over 3 klassen 5 personen afgevallen. Dus een gemiddelde van 1,67 per klas.
Who Needs Windows...
http://www.telegraaf.nl/b..._in_Utrecht_slecht__.html
Maaruh, ik begrijp van jou (buiten dit medium om) dat Jan Nijman de eerder genoemde stellingen dus verwerpt??
* Diabolical zit in het laatste jaar.. heel zware loodjes...
Ze hebben 2/3 maanden geleden een audit gehad van de accreditatie commissie. Deze heeft de exameneisen aangescherpt en nu mogen we extra opdrachten gaan maken om de boel op te krikken voor het afstuderen.
Ook geven ze ons de belangrijkste vakken, Methoden en Technieken, waar ze je de middelen aanreiken voor onderzoeksmethoden en technieken enzovoorts net op het moment dat we ons voorstel danwel afstuderen moeten starten... de rest heeft hem inmiddels gehad in het vorige blok maar onze klas (dinsdag groep btw) krijgt hem nu pas.. we waren dus weer heel blij aan de start van het huidige blok... Maar goed, schouders eronder en doorgaan weer. Het hoort er allemaal bij. In het bedrijfsleven kom je ook niet altijd uit met je planning.
Overigens gaat de opleiding zelf niet verdwijnen maar zal hij wel wijzigen naar ik heb begrepen. Andere vakken en wellicht een andere benaming want systeembeheer is nu niet echt een naam wat doet denken aan een HBO.
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
Beetje raar dat ze de beschikbaarheid van studentenkamers meewegen in dat rapport. Ja, daarop scoort Utrecht (en Amsterdam vast ook) veel slechter dan het landelijk gemiddelde. De woningnood in een stad is nu niet echt iets waar een hogeschool grote invloed op kan uitoefenen lijkt me (en ook iets wat niet echt relevant is voor studenten duaal).keverjeroen schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:52:
Sorry.. Stomme webmail ook.. Nu nogmaals:
http://www.telegraaf.nl/b..._in_Utrecht_slecht__.html
Maaruh, ik begrijp van jou (buiten dit medium om) dat Jan Nijman de eerder genoemde stellingen dus verwerpt??
Daarnaast vind ik het erg jammer dat je verder niet online kunt kijken op welke andere criteria ze scholen beoordeeld hebben, aangezien die keuzegids alleen te bestellen is á 25 euro.
Nu geloof ik ook wel dat er betere hogescholen zijn dan de HU, maar zo dramatisch vind ik het ook weer niet. De competenties van de leraren zijn op een enkeling daargelaten altijd wel hoog gebleken. De manier van lesgeven verschilt van vak tot vak, soms leuker/beter bij het ene dan het andere, maar dat lijkt me nu eenmaal een feit van onderwijs in het algemeen. Het is altijd een beetje de balans zoeken tussen de leraar uit het bedrijfsleven met veel kennis en ervaring maar die iets minder didactische skills heeft, en de 'goede' leraar uit het lerarenvak maar die minder praktijkervaring heeft van hetgeen wat ie aan het vertellen is. Daarnaast is er geen sprake van het weggeven van het diploma, je komt echt niet weg met een onafgerond vak...
Precieskeverjeroen schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:48:
Haha, goed naar Ellen geluisterd! Altijd een bron vermelden..
Maar zo slecht vind ik de Duale opleiding op het HU niet. Er zijn zeker zaken die beter kunnen en docenten moet je meerdere malen vragen om antwoorden/cijfers maar op andere scholen zal dit niet anders zijn volgens mij. Ik ben vorig jaar wel één leraar tegen gekomen die totaal niet te volgen was

[ Voor 3% gewijzigd door sh4dow op 10-12-2010 08:35 ]
Verwijderd
KvW???sh4dow schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 08:34:
[...]
Precies.
Maar zo slecht vind ik de Duale opleiding op het HU niet. Er zijn zeker zaken die beter kunnen en docenten moet je meerdere malen vragen om antwoorden/cijfers maar op andere scholen zal dit niet anders zijn volgens mij. Ik ben vorig jaar wel één leraar tegen gekomen die totaal niet te volgen was.
Die heeft inderdaad een aparte persoonlijkheid en visie op lesgeven..

Maar inderdaad zal het op andere scholen er het zelfde aan toe gaan. Maar ik zit niet op die andere scholen en dit topic gaat niet over die andere scholen.
2 afgevallen, dat was al na de 1e les dan.... kan me ze in ieder geval niet herinnerenMrk87 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 17:29:
Ik zit zelf in het eerste jaar en er zijn dit jaar twee klassen, op dinsdag en op woensdag. Onze groep (dinsdag) bestaat uit 13 personen (zijn er 2 afgevallen tijdens blok A) De andere groep heeft 14 personen.
ik zit dus ook in de dinsdaggroep van leerjaar 1
lol... dat wordt er inderdaad wel ingestampt...keverjeroen schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:48:
[...]
Haha, goed naar Ellen geluisterd! Altijd een bron vermelden..
[ Voor 21% gewijzigd door _Arno_ op 12-12-2010 01:12 ]
...zal vervangen worden als ik dit zo lees:
jobs: Hogeschooldocenten Beroepsvaardigheden in de ICT (in totaal 0.8-1.0 fte)
Who Needs Windows...
http://www.steelbytes.net - Converting bytes to knowledge
Dat wordt alleen maar erger, geloof me maar...
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
Vorige week training RefWorks gehad in de les van Ellen.... dat moeten we verplicht gebruiken voor de bronvermelding vanaf nu.Diabolical schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:02:
[...]
Dat wordt alleen maar erger, geloof me maar...
Moeten jullie dat ook?
Waarom deze vraag?pollos schreef op woensdag 15 december 2010 @ 12:23:
Ben zelf een student in SI3C en ga op dinsdag naar school. Zijn er hier mensen die in de donderdagklas zitten en grote bezwaren hebben om nu op dinsdag of woensdag naar school te moeten?
Grote bezwaren niet, maar heb niet voor niks voor de donderdag gekozen...
Dinsdag is voor mij ook geen probleem, ik heb alleen een lange reistijd en ben op de schooldag laat thuis. Het is fijner om aan hetveind vd week brak te zijn ipv aant begin
Who Needs Windows...
Nee, wij krijgen ook geen les meer van Ellen. We hebben het al zwaar genoeg_Arno_ schreef op woensdag 15 december 2010 @ 17:11:
[...]
Vorige week training RefWorks gehad in de les van Ellen.... dat moeten we verplicht gebruiken voor de bronvermelding vanaf nu.
Moeten jullie dat ook?
Ik moet nog een opdrachtje van het eerste jaar inhalen dus ik zal er ook aan moeten geloven_Arno_ schreef op woensdag 15 december 2010 @ 17:11:
[...]
Vorige week training RefWorks gehad in de les van Ellen.... dat moeten we verplicht gebruiken voor de bronvermelding vanaf nu.
Moeten jullie dat ook?

- Gebruik geen Wikipedia
- Gebruik Rationale
- Gebruik Lucas (wtf?)
- Gebruik Gartner
Verwijderd
Infra heb ik al af en beoordeeld gelukkig.. dus hoop dat ik ermee klaar ben..
MCSE3 zeker?Rooke schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:40:
[...]
Ik moet nog een opdrachtje van het eerste jaar inhalen dus ik zal er ook aan moeten gelovenHad al gelezen in de opdracht dat je moest opschrijven hoe je tot het zoekresultaat bent gekomen. Hoe verzin je het
EndNote hebben ze blijkbaar de licenties van opgezegt, was te duur voor de HU. Lucas nog nooit van gehoord, is dat net zoiets als Gartner.... van Lucas hoeven wij in ieder geval geen gebruik te maken
Hoe je bij het zoekresultaat bent gekomen stelt niets voor. Dat is gewoon een verhaaltje als bijlage met wat je in welke zoekmachine heb ingetypt om bij de betreffende bron te komen. Wanneer je dat van 3 bronnen doet is het goed. Dat wil ze zodat ze kan zien of je op de juiste manier gebruik maakt van de zoekmachines zoals Gartner....
Lucas is een of andere zoekmachine van de HU zelf. Er hangen hier en daar ook posters op school met reclame voor Lucas..
zou eens beter rondkijken....
http://www.steelbytes.net - Converting bytes to knowledge
Die website van de mediatheek is wel handig. Tot nu toe heb ik het niet vaak gebruikt voor de opdrachten, maar er staan wel links in naar 'databanken', die je niet zomaar vanaf thuis kunt benaderen (kost $$$), maar via een proxy van de HU wel. Bij het afstuderen is toegang tot Gartner bijvoorbeeld wel erg waardevol lijkt me zo.
Euhm ja dat begrijp ik... maak ook veelvuldig gebruik van de mediatheek... dat moet ook wel voor de opdrachten....ebia schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:24:
[...]
Die website van de mediatheek is wel handig. Tot nu toe heb ik het niet vaak gebruikt voor de opdrachten, maar er staan wel links in naar 'databanken', die je niet zomaar vanaf thuis kunt benaderen (kost $$$), maar via een proxy van de HU wel. Bij het afstuderen is toegang tot Gartner bijvoorbeeld wel erg waardevol lijkt me zo.
Maar hierboven wordt over Lucas gepraat, dat is dan blijkbaar de naam voor de mediatheek?
edit: aha ik zie het al... zoektool voor de meeste databanken...
[ Voor 5% gewijzigd door _Arno_ op 21-12-2010 12:54 ]
Ik ben echt witheet!
studiegids 2010-2011
Normen voor het Bachelor-examen
Regeling voor studenten die in september 2008 of eerder zijn gestart met de studie
De student is geslaagd voor het eindexamen als
- voor alle onderdelen van de vijf semesterprogramma?s alle studiepunten zijn toegekend
- de afstudeeropdracht met een voldoende is beoordeeld
Voor een semesterprogramma geldt het volgende:
De student krijgt voor alle bij de cursussen van het semesterprogramma behorende studiepunten toegewezen als alle cursussen met een voldoende eindcijfer zijn afgerond.(5,5 of hoger)
De student krijgt ook alle bij de cursussen van het semesterprogramma behorende studiepunten toegewezen als hij eén cursus met een eindcijfer dat ligt tussen 4,5 en 5,5 heeft afgerond en alle andere cursussen met een voldoende eindcijfer (5,5 of hoger ) heeft afgerond ,waarbij het gemiddelde van alle cursussen te samen >= 5,5.
"
Dit alles staat 'gewoon' op sharepoint: https://intranet.sharepoi...ids%20ICT%202010-2011.pdf pagina 105...nvm
[ Voor 68% gewijzigd door ebia op 26-04-2011 13:23 ]
[ Voor 22% gewijzigd door FDMK op 26-04-2011 13:21 ]
[ Voor 183% gewijzigd door ebia op 26-04-2011 13:48 ]
ebia schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:21:
Welke regels zijn volgens jou dan verandert? Ik weet niet of beter of dit zijn de regels...
Reactie aan de hand van mijn ingeleverde resultaten(zijnde een 4,5 maar wel studiepunten gekregen en het behalen van certificering):
Dat stelt de studieadviseur "De compensatieregeling vervalt per september a.s. en dit betekent dat je voor alle vakken minimaal 5.5 als cijfer dient te hebben. "
Dit was de reactie op het citaat uit de studiegids:
"Door het College van Bestuur van de HU is dit onlangs besloten. Ook bij alle studieadviseurs en andere medewerkers van de HU is "rauw op het dak" gevallen, maar er is niet aan te ontkomen helaas.
"
Iets in mij zegt dat ze dat niet kunnen maken.
gelieve niet te quoten
[ Voor 4% gewijzigd door FDMK op 26-04-2011 13:36 ]
Maar ik heb wel vaker gezien dat de HU vrij stellig dingen beweerde die achteraf toch niet juist bleken te zijn, dus ik zou toch eens vragen uit welke stukken blijkt dat het CvB dit besloten heeft. En ik zou, als het tot geen gehoor leidt, zeker ook een klacht indienen via de weg beschreven op pagina 119 van datzelfde document. Lijkt me toch raar dat je ineens spelregels verandert tijdens de rit.
Los daarvan heb ik dus nog een onvoldoende waarbij ik had besloten deze te laten staan, want ik heb echt geen zin om nog een heel semester langer te moeten blijven om één cijfer op te halen... Dus ik hoop maar dat het toch niet waar blijkt te zijn, ik ga ff wat rondbellen naar klasgenoten om te vragen of zij hier iets van gehoord hebben.
Hoe kom jij zo aan deze informatie?
Verwijderd
Hu heeft wel meer zaken niet goed geregeld. zo zit ik al 3 maanden te wachten op vrijstelling voor SIA1.
Heb het al 2x via de mail toegezegd gekregen maar nog steeds niets te zien op Osiris.
Ook leraren nemen soms een loopje met de regels en verzinnen soms eigen regels.. zo hebben wij een tentamen + portfolio die samen 1 deelcijfer vormen op Osiris. voor het tentamen helaas een 4.2 gehaald maar wel een 8 voor portfolio, nu had ze gezegd dat onder een 4.8 niet geaccepteerd wordt door haar persoonlijk. terwijl ik gemiddeld gewoon een 6.1 heb die ze moet invoeren op Osiris.
Gisteren nog maar eens gediscussieerd met haar en toen zei ze: Ok voor deze keer hoef je niet te herkansen omdat je het portfolio wel heel goed hebt. Maar niet verder vertellen hè.

Dat ze überhaupt heeft geantwoord, ik ken meerdere gevallen waarbij zij er weken/maanden over deed om terug te mailen.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 08:47:
Tja typisch HU praktijken..
Hu heeft wel meer zaken niet goed geregeld. zo zit ik al 3 maanden te wachten op vrijstelling voor SIA1.
Heb het al 2x via de mail toegezegd gekregen maar nog steeds niets te zien op Osiris.
Ook leraren nemen soms een loopje met de regels en verzinnen soms eigen regels.. zo hebben wij een tentamen + portfolio die samen 1 deelcijfer vormen op Osiris. voor het tentamen helaas een 4.2 gehaald maar wel een 8 voor portfolio, nu had ze gezegd dat onder een 4.8 niet geaccepteerd wordt door haar persoonlijk. terwijl ik gemiddeld gewoon een 6.1 heb die ze moet invoeren op Osiris.
Gisteren nog maar eens gediscussieerd met haar en toen zei ze: Ok voor deze keer hoef je niet te herkansen omdat je het portfolio wel heel goed hebt. Maar niet verder vertellen hè.
Verwijderd

Vakkenpakket:
3 opdrachten (SIA, EXBE3 en METE1+2)
2 tentamens (Recht en Encryptie)
en het portfolio voor Recht.
Dat alles in 7 weken

Gelukkig valt voor mij SIA af, maar het is drukker dan ooit.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 08:54 ]
Verwijderd
METE is totaal opnieuw opgezet.. totaal wordt het een scriptie van 12-15 pagina's voor METE2.
METE1 is elke week een deelopdracht inleveren, dus nog wel redelijk snel na te kijken.
En het loopt mooi op elkaar over als het goed is, het is alleen veel werk...
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 09:01 ]
Wees blij dat je het nu krijgt, wij kregen het vorig blok terwijl we bezig waren met het afstudeervoorstel.. handig als je de methoden en technieken voor het afstuderen nog aangereikt moet krijgen...Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 08:53:
En om de studiedruk nog maar even op te voeren hebben ze huidig blok ook METE1 en 2 samengevoegd in 1 blok![]()
Vakkenpakket:
3 opdrachten (SIA, EXBE3 en METE1+2)
2 tentamens (Recht en Encryptie)
en het portfolio voor Recht.
Dat alles in 7 weken![]()
Gelukkig valt voor mij SIA af, maar het is drukker dan ooit.
Verwijderd
Tips?
De lessen zijn echt

Die man ratelt maar door met wiskundige formules..
Kan iemand wat meer over het tentamen vertellen? en hoe ze zich toen hebben voorbereid?
[ Voor 42% gewijzigd door FDMK op 27-04-2011 10:34 ]
Hard leren en vooral formules in je kop stampen. Wel voordeel dat we bij tentamen 1 a4'tje met aanteken ingen mochten gebruiken. Hier kun je dus al veel op kwijt. Er zweven vast wel wat van die aantekeningvellen rond.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:11:
Even over het tentamen Encryptie.. hoe is het voor de huidige 3e jaars vorig jaar verlopen??
Tips?
De lessen zijn echteinstein zal zich nog dom voelen met al die vergelijkingen waarmee je om de oren wordt geslagen!!
Kan iemand wat meer over het tentamen vertellen? en hoe ze zich toen hebben voorbereid?
TIP: kijk vooral naar de tentamens van andere jaren. Dan zie je wat je kunt verwachten.
Verwijderd
En ook het meest onzinnige vak..Rooke schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:34:
Heel hard bidden voor een 4,5>Het meest waanzinnige vak van heel de opleiding.
De algemene theorie over hoe en wat encryptie is is wel relevant, je moet weten waarom bepaalde sleutellengte's achterhaald zijn enzo en welke technieken er bestaan, maar o met al die algoritmes de hele encryptie techniek in je kop te stampen?? snap het nut niet? alsof je in je dagelijkse werkzaamheden teksten gaan decrypten uit het blote hoofd!

Lees zojuist dat dit het duaal topic is

[ Voor 35% gewijzigd door s3. op 28-04-2011 20:46 ]
Eerste keer ben ik op de bonnefooi gegaan (je weet maar nooit) want ik moest bekopen met een 4 ofzo. Vond ik nog best wel redelijk zonder leren, zonder spiekbrief en zonder calculator.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:11:
Even over het tentamen Encryptie.. hoe is het voor de huidige 3e jaars vorig jaar verlopen??
De tweede keer is een 5.5 me gelukt. Ik heb alle voorbeeldtentamens die er zijn op sharepoint op punt 4 uitgeprint en alles op één a4 geprint met nog wat hash tabellen erbij enzo. Een tabelletje 10-tallig, binair en hex is ook wel aardig om te hebben en interessant naar te staan turen als je het ff niet meer weet als afleiding. Zorg voor een rekenmachine die kan wat er gevraagd wordt, daardoor miste ik ook de 2e keer een aantal vragen omdat ik ze simpelweg niet goed genoeg kon berekenen. Enfin, ik ben er gelukkig vanaf, gelukkig maar, want dit tentamen was wel zo'n beetje de lastigste die er was imho.
Als er functies zoals mod, log op aanwezig zijn wordt e.e.a. best makkelijk.
Wat moet je als voorkennis hebben om vrijstelling voor SIAI te krijgen?
Ik kreeg trouwens via twitter tot mij dat ook bij voltijd het waanzinnige idee is ontstaan om tijdens het spel de regels te veranderen.
[ Voor 11% gewijzigd door FDMK op 09-05-2011 12:01 ]
Verwijderd
Om welk vak gaat het trouwens??
Ik zit ook al 3 maanden te wachten op vrijstelling voor SIA, eerst kreeg ik te horen dat ze het nog niet in Osiris konden verwerken omdat het vak nog niet open stond, maar ondertussen staat het vak al 4 weken op en nog geen vrijstelling te zien.. voor de 3e keer maar weer een mail gestuurd..
Iemand nog wat te vertellen over de studie druk en vakken in semester 5 (3e jaar)??
Over 6 weken gelukkig zomer vakantie.. paar opdrachtjes inleveren en dan hopelijk zonder achterstand de zomer in gaan..
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 12:14 ]
Semester 5 loopt tot en met januari? Zo ja, insane druk.
Verwijderd
Verder nog veel tentamens of alleen veel opdrachten?
Anders gevraagd: Wat moet je hebben gedaan voor vrijstelling?
Who Needs Windows...
Citrix, Vcp of iets soortgelijks. Je vrijstellingsverzoek naar B. Buitenhuis mailen tezamen met je certificering en het is geregeldDafjedavid schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 14:58:
@Remko Wat heb je moeten inleveren om vrijstelling te krijgen voor SIA?
Anders gevraagd: Wat moet je hebben gedaan voor vrijstelling?
Vandaag een mail gekregen van dat ik een NO GO heb. Daarop heb ik de studiegids en afstudeerlijdraad nog eens doorgenomen en zie ik alle ruimte om alsnog af te studeren. Daarnaast worden weer die 4,5+ aangehaald wat nog steeds nergens is aangekondigd.
Ik ben wel van mening dat de houding van de begeleider nooit coöperatief is, is ongeveer het laatste wat je van een begeleider zou mogen verwachten, niet?
Serieus.. VCP was voldoende voor vrijstelling?Rooke schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:49:
[...]
Citrix, Vcp of iets soortgelijks. Je vrijstellingsverzoek naar B. Buitenhuis mailen tezamen met je certificering en het is geregeld
Vandaag een mail gekregen van dat ik een NO GO heb. Daarop heb ik de studiegids en afstudeerlijdraad nog eens doorgenomen en zie ik alle ruimte om alsnog af te studeren. Daarnaast worden weer die 4,5+ aangehaald wat nog steeds nergens is aangekondigd.
Ik ben wel van mening dat de houding van de begeleider nooit coöperatief is, is ongeveer het laatste wat je van een begeleider zou mogen verwachten, niet?
Nja.. kheb het gehaald met een leuk cijfer dus maakt niet zoveel uit... maar had wel de vrije tijd kunnen gebruiken...
Lullig dat je een NO GO hebt zeg. Waar hangt het nu exact op dan?
In de richtlijnen staat gewoon als je met een realistische planning op de proppen komt dat je gewoon mag beginnen en mij maak je niet wijs dat 4 opdrachten niet te doen zijn voor/tijdens het afstuderen.
[ Voor 68% gewijzigd door FDMK op 10-05-2011 20:08 ]
Hebben ze de richtlijnen aangescherpt dan? Ik ben gestart met 6 open opdrachten.Rooke schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:04:
Op de eerder genoemde bullshit regel en de starre houding jegens mijn certificering. Daarnaast staat er in geen enkele richtlijn een hard maximum van het aantal vakken wat je dan nog open zou hebben staan, alleen vrij interpretabel evenals de deadline.
In de richtlijnen staat gewoon als je met een realistische planning op de proppen komt dat je gewoon mag beginnen en mij maak je niet wijs dat 4 opdrachten niet te doen zijn voor/tijdens het afstuderen.
edit: Correctie, ik had van die 6 opdrachten 2 al ingeleverd maar nog geen cijfer terug..
[ Voor 6% gewijzigd door Diabolical op 10-05-2011 20:33 ]
Zoals ik al zei, het is vrij interpretabel. Ze vinden zelf, denk ik, 3 idealiter maar dat staat nergens beschreven. Daarom acht ik het gesprek met Y niet kansloos.Diabolical schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:27:
[...]
Hebben ze de richtlijnen aangescherpt dan? Ik ben gestart met 6 open opdrachten.
Edit: Het wordt nóg leuker, Y stelt dat ik een onvoldoende voor vak X heb terwijl dat helemaal niet in osiris staat

[ Voor 14% gewijzigd door FDMK op 23-05-2011 23:36 ]
Verwijderd
Nu nog wachten tot die lapzwans de punten van PEF in Osiris zet.
Volgende week maar even EXBE3 zo goed als afmaken en Recht Portfolio even bijwerken..
En vast werken aan de voorbereidingen van het grote encryptie tentamen
Kan niet wachten tot het zomer vakantie is..
Effe 2 maanden geen kut school.
Ik heb nog 20 dagen om mijn scriptie af te ronden.... ben wel ergens, maar ik denk ook zwaar in tijdnood te komen. En wat doe ik? Zit ik weer op GoT, ik moet aan het werk... GRRG#@!#
Verwijderd
Dit is een zeer hectisch schooljaar geweest voor mij, ben namelijk ook vader geworden en drukte op het werk.
Ik heb geen achterstand op school, alle vakken tot nu toe gehaald, maar merk gewoon dat ik aan vakantie toe ben.
Zodra school klaar is ben ik ook van plan om een week of 2 lekker vrij te nemen om bij te komen.
Nog even een paar weekjes doorzetten en dan komt alles wel goed, en begin ik eind augustus weer met frisse moed.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2011 16:21 ]
[ Voor 100% gewijzigd door FDMK op 23-05-2011 23:36 ]
I feel the same pain brother, i feel the same pain....ebia schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:57:
Whaha... de motivatie zit er nog flink in Remko
Ik heb nog 20 dagen om mijn scriptie af te ronden.... ben wel ergens, maar ik denk ook zwaar in tijdnood te komen. En wat doe ik? Zit ik weer op GoT, ik moet aan het werk... GRRG#@!#
Verwijderd
Jullie zijn er bijna vanaf.. Of gaan jullie nog door met een Master?
Welk onderwerp hebben jullie gekozen voor het afstuderen??
Dank je Remko24.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:29:
Diabolical en Ebia, Succes met de laatste loodjes.
Jullie zijn er bijna vanaf.. Of gaan jullie nog door met een Master?
Welk onderwerp hebben jullie gekozen voor het afstuderen??
Ik was zelf van plan om nog te kijken naaar een Master.
Mijn onderwerk is trouwens een onderzoek naar de verbetering van telewerk faciliteiten als opmaat voor "het nieuwe werken". Wil je dat gaan introduceren in je bedrijf (zoals hier) dan zal de infrastructuur daarvoor geschikt gemaakt moeten worden.
@Diabolical: Ja, ik ben nu helemaal klaar. Hopen maar dat het voldoende is... maar ik denk haast van wel, anders had je dat geloof ik wel al te horen gekregen denk ik zo. Nu nog ff focussen op een andere opdracht die ik nog moet doen en natuurlijk de verdediging... maar na vandaag is er wel een zware last van m'n schouders afgevallen zeg. Ben echt toe aan vakantie en weer oppakken van een sociaal leven
Verwijderd
Geldt ook voor mij kerel.. mijn sociaal leven sucks tijdens deze studiejaren.
Ben erg blij dat straks de presentatie en verdediging achter de rug zal zijn.
En ben dan even klaar met studeren
Dus ebia ik zie je hopelijk op 7 juli
Succes vandaag ebia!ebia schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:31:
Laatste opdracht vandaag de deur uit. Morgen heb ik mijn voordracht. Kat in het bakkie denk ik zo
Verwijderd
Hier ook bijna klaar met het 2e jaar.. nog 1 tentamen en dan zit het er weer op...... dacht ik..
Blijkt dat we in de zomervakantie gewoon METE2 moeten gaan maken en dit uiterlijk half september in moeten leveren.
Dacht ik aaaaaaaah lekker 2 maanden niets aan school doen.. krijg je dit weer
Maarja het is niet anders...
Oef.. dat was ook mijn laatste opdracht die ik heb afgetikt afgelopen weekeinde. Ik heb met je te doen..Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:20:
Succes allebei..
Hier ook bijna klaar met het 2e jaar.. nog 1 tentamen en dan zit het er weer op...... dacht ik..
Blijkt dat we in de zomervakantie gewoon METE2 moeten gaan maken en dit uiterlijk half september in moeten leveren.
Dacht ik aaaaaaaah lekker 2 maanden niets aan school doen.. krijg je dit weer![]()
Maarja het is niet anders...
Vandaag een lekkere dag...
Vanochtend begon het al lekker. Ik kreeg al direct een (dik) cijfer terug van de opdracht die ik gister had ingeleverd (zie, het kan wel degelijk
Vanmiddag mijn voordracht en verdediging... ook dat ging helemaal goed en mag me gelukkig prijzen met een diploma straks de 7e juli

Ik heb besloten nu nooit meer zo'n lange opleiding te volgen, maar toch knaagt er nog wel iets. Zijn er meer die kijken naar SNE bij de UvA bijvoorbeeld?
Gefeliciteerd ebia. Ik mag de 20ste mijn best gaan doen.ebia schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:06:
Ja Remko, die METE2 kwam toen ook voor ons een beetje als verrassing tussendoor gefietst...
Vandaag een lekkere dag...
Vanochtend begon het al lekker. Ik kreeg al direct een (dik) cijfer terug van de opdracht die ik gister had ingeleverd (zie, het kan wel degelijk). Dus geen achterstand meer...
Vanmiddag mijn voordracht en verdediging... ook dat ging helemaal goed en mag me gelukkig prijzen met een diploma straks de 7e juli
Ik heb besloten nu nooit meer zo'n lange opleiding te volgen, maar toch knaagt er nog wel iets. Zijn er meer die kijken naar SNE bij de UvA bijvoorbeeld?
Ik heb wel gekeken naar SNE inderdaad. Alleen is het voor mij lastig om die in duaal/deeltijd te volgen aangezien ik in Brabant woon en Amsterdam niet echt naast de deur is. Overigens ken ik iemand die deze master nu volgt en ik moet zeggen dat het een leuke master is hoor.
Nu weer leren omgaan met al die vrije tijd die ik ineens weer heb...
Systeembeheer duaal is inderdaad ook 3 jaar. Alle duale bachelors volgens mij.Peentje schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 22:58:
Succes nog allemaal en voor degenen die het gehaald hebben: gefeliciteerd. Zelf heb ik op de HU Milieukunde Duaal gedaan. 2009 afgestuudeerd. Ik herken me precies in al jullie reacties, na tweede jaar ook erg aan vakantie toe en laatste maanden van 3e jaar nergens tijd voor ivm scriptie. Is deze opleiding ook 3 jaar of meer?
Success NimitzNLVerwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 07:51:
Ik zelf mag op 22 juni.
[ Voor 10% gewijzigd door Diabolical op 20-06-2011 18:52 ]
Zie zojuist dat de sharepoint compleet leeg is. Heb jij deze content nog en kan je deze naar mij sturen ?Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:11:
Tips?
De lessen zijn echteinstein zal zich nog dom voelen met al die vergelijkingen waarmee je om de oren wordt geslagen!!
Alles staat er nog hoor..Rooke schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:10:
[...]
Zie zojuist dat de sharepoint compleet leeg is. Heb jij deze content nog en kan je deze naar mij sturen ?

https://www.sharepoint.hu...riaal/Forms/AllItems.aspx
Verwijderd
Ik ben zelf heel erg er over na te gaan denken om deze opleiding te gaan doen.
momenteel doe ik MBO systeembeheer (niv 4), waarschijnlijk ben ik hier in februari klaar mee.
er zijn toch nog een paar dingen die voor mij niet duidelijk zijn en misschien dat jullie dat voor mij kunnen ophelderen
- klopt het dat het eerste jaar voltijd is?
- welke bedrijven moet ik aan denken die graag een werknemer willen die HBO duaal doet?
- is het heel zwaar? ik moet zeggen dat ik MBO met 2 vingers in de neus aan het halen ben.
- hoe is de sfeer op school?
- hoe is de begeleiding vanuit school? ik ben momenteel bezig met mijn laatste stage en de ondersteuning en communicatie vanuit school is echt ver te zoeken.
alvast bedankt
Wout3rr
Thnx. Jij ook proficiat!Diabolical schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 08:17:
[...]
Gefeliciteerd ebia. Ik mag de 20ste mijn best gaan doen.
Het lijkt mij ook wel erg interessant, voornamelijk het forensics traject lijkt me wel wat. Maar eigenlijk ben ik na deze 3 jaar wel heel erg klaar met het studeren. En wetende dat op de uni het toch veel meer lezen zal zijn (ok, wel gecombineerd met praktische invulling) trekt me dat toch erg matig. Deeltijd 2 jaar, anders voltijd 1 jaar. Maarja, voltijd is wel een hele abrupte keuze, welke financieel ook wat lastiger is te verdedigen.Ik heb wel gekeken naar SNE inderdaad. Alleen is het voor mij lastig om die in duaal/deeltijd te volgen aangezien ik in Brabant woon en Amsterdam niet echt naast de deur is. Overigens ken ik iemand die deze master nu volgt en ik moet zeggen dat het een leuke master is hoor.
Ik ben ook niet helemaal zeker van de toelatingseisen. Ik heb wel eens opgevangen dat je gemiddelde eindcijfer op de hbo een 7 moest zijn. Op de website vind ik alleen dingen terug zoals dat je redelijk je weg moet kennen op een unix command prompt enzo. Aankomend jaar sla ik sowieso over, eerst even feest vieren en m'n zinnen zetten op het vinden van een andere baan.
Eerste jaar is gewoon deeltijd (één middag/avond per week) net als de overige jaren. Een duale studie ontslaat je van de plicht om stage te lopen en je krijgt studiepunten erbij vanwege de instroom vanaf de mbo. Dat maakt het dat de opleiding 3 jaar duurt ipv 4.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:57:
- klopt het dat het eerste jaar voltijd is?
- welke bedrijven moet ik aan denken die graag een werknemer willen die HBO duaal doet?
- is het heel zwaar? ik moet zeggen dat ik MBO met 2 vingers in de neus aan het halen ben.
- hoe is de begeleiding vanuit school? ik ben momenteel bezig met mijn laatste stage en de ondersteuning en communicatie vanuit school is echt ver te zoeken.
Elk soort bedrijf kan een HBO duaal werknemer hebben. Het bedrijf hoeft in ieder geval niet speciaal gecertificeerd te zijn (wat je wel eens ziet bij van die mbo 'leerbedrijven'. Zelf werk ik in de non-profit, ook heb/had ik klasgenoten die bij de overheid zaten, of 'gewoon' in het bedrijfsleven (van kleine organisaties tot grotere). Hoe dan ook moet het bedrijf wel accepteren dat je er een middag per week niet bent. Ook moet je 'toegang' krijgen tot informatie aangaande de IT systemen in het bedrijf, want een groot deel van de opdrachten zijn gebaseerd op 'je eigen werkplek' zoals dat heet.
Wat is zwaar? Qua (skill)niveau vond ik het goed te doen. Dus als je de mbo met 2 vingers in je neus doet kan het zeker wel een uitdaging zijn op het juiste niveau. Je moet wel bijblijven met het maken van de opdrachten, want als je daar laks in wordt dan kom je vroeger of later daarmee in de knel.
De sfeer op school is prima. Je hebt natuurlijk het meeste van doen met de mensen in je eigen klas, in mijn geval was dat een leuke en gevarieerde groep met mensen uit alle windstreken en met diverse achtergronden. De algehele sfeer is ook wel aardig, geen moeilijk gedoe met verplichte ID, toegangspoortjes of agressiviteit ofzo. Gewoon serieuze studenten, tikkie nerdy (het gebouw is specifiek voor de faculteit natuurkunde & techniek) en verder no-nonsense (lees: oud gebouw kan wel een likkie verf (of sloopkogel) gebruiken).
Begeleiding vanuit de school... Tsja. Je bent toch voornamelijk op jezelf en je medestudenten aangewezen. Als je vragen hebt over een opdracht kun je natuurlijk altijd de desbetreffende leraar aan zijn jasje trekken (al dan niet per e-mail). Niet elke leraar is even zorgvuldig met het (op tijd) beantwoorden van de e-mail, en de voorzieningen voor het 'leren op afstand' hadden wat mij betreft wel iets beter en secuurder gekund. Op de sharepoint omgeving is in feite het meeste te vinden wat je nodig hebt qua opdrachten, andere info pluk je van het internet. Begeleiding kun je dus wel krijgen tot op zekere hoogte, maar verwacht niet iemand die je handje vasthoudt.
Ik ben nog steeds van plan om een master te volgen maar duaal/deeltijd is verdomd lastig. Voltijd is voor mij sowieso geen optie. Maar er zijn verdomd weinig duale of deeltijd masters.ebia schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 00:27:
Het lijkt mij ook wel erg interessant, voornamelijk het forensics traject lijkt me wel wat. Maar eigenlijk ben ik na deze 3 jaar wel heel erg klaar met het studeren. En wetende dat op de uni het toch veel meer lezen zal zijn (ok, wel gecombineerd met praktische invulling) trekt me dat toch erg matig. Deeltijd 2 jaar, anders voltijd 1 jaar. Maarja, voltijd is wel een hele abrupte keuze, welke financieel ook wat lastiger is te verdedigen.
Het SNE forensics deel is een heel interessant traject maar zoals gezegd is het voor mij wat moeilijker qua bereikbaarheid. De opleiding is inderdaad vrij theoretisch maar ja, het is ook een academische master.
Je zult voor toelating wel een soort examen moeten doen waarin een aantal zaken getoetst worden zoals je kennis van wiskunde, scripting etc.Ik ben ook niet helemaal zeker van de toelatingseisen. Ik heb wel eens opgevangen dat je gemiddelde eindcijfer op de hbo een 7 moest zijn. Op de website vind ik alleen dingen terug zoals dat je redelijk je weg moet kennen op een unix command prompt enzo.
Zie ook https://www.os3.nl/2011-2012/info/admission onder het kopje "Local intake procedure"
Ghehe.. het lijkt wel of ik overal hetzelfde hoor. iedereen bij mij in de klas is zich aan het heroriënteren. Hetzij in de eigen organisatie, hetzij elders.Aankomend jaar sla ik sowieso over, eerst even feest vieren en m'n zinnen zetten op het vinden van een andere baan.
Ik sta nog serieus in dubio. Ik neem de komende maanden wat rust, ik heb ook bedongen de vrije middag te behouden (op een andere dag weliswaar) zodat ik wat kan bijkomen van de inhaalslag de afgelopen maanden en verder mezelf kan oriënteren op de toekomst. Vooralsnog binnen de eigen organisatie die wellicht wat mogelijkheden biedt (ben nu op mijn gemak in kaart aan het brengen wat ik voor mogelijkheden zie) maar verder ook met het oog op een toekomstige opleiding.
Even inhakend hierop. Een HBO verwacht ook veel meer zelfstandigheid. Als je erom vraagt kunnen ze je best ondersteunen maar je moet er wel zelf mee komen. Er is voldoende hulp in de vorm van decanen, studiebegeleiders en ook vanuit de docenten maar ze willen en verwachten wel eigen initiatief. Dus als je merkt dat het niet goed gaat (te laat opdrachten inleveren, cijfers vallen tegen etc.) dan verwachten ze wel dat je zelf actie onderneemt door contact op te nemen met de studiebegeleider of docenten of eventueel een decaan.Begeleiding vanuit de school... Tsja. Je bent toch voornamelijk op jezelf en je medestudenten aangewezen. Als je vragen hebt over een opdracht kun je natuurlijk altijd de desbetreffende leraar aan zijn jasje trekken (al dan niet per e-mail). Niet elke leraar is even zorgvuldig met het (op tijd) beantwoorden van de e-mail, en de voorzieningen voor het 'leren op afstand' hadden wat mij betreft wel iets beter en secuurder gekund. Op de sharepoint omgeving is in feite het meeste te vinden wat je nodig hebt qua opdrachten, andere info pluk je van het internet. Begeleiding kun je dus wel krijgen tot op zekere hoogte, maar verwacht niet iemand die je handje vasthoudt.
Verwijderd
Nog even inhakend op jou vragen en de antwoorden van Ebia,- klopt het dat het eerste jaar voltijd is?
Qua zwaarte is het goed te doen, alleen mist de school wel eens de juiste dosering in studiedruk, zo kun je een heel blok uit je neus eten, en het volgend blok moet je ineens 3 opdrachten en 2 zware tentamens doen.
Ook mist de opleiding een beetje flexibiliteit, je kunt moeilijk in voren werken, dus als je effe tijd hebt en je wilt beginnen aan opdrachten zijn deze vaak nog niet klaar of krijg je geen groen licht, waardoor op sommige momenten de studie druk flink omhoog kan schieten.
Sfeer is goed, ligt natuurlijk ook aan jezelf als je jezelf afzonderd dan kan het saai zijn..
Begeleiding vanuit school is matig, zoals Ebia al zegt, je bent zelf verantwoordelijk en als je iets niet snapt moet je er zelf achteraan, de leraren kunnen ook niet te lang stil staan bij een onderwerp omdat de meeste vakken in 6-7 weken afgerond moeten worden. Dus er wordt verlangt dat je zelf de stof in je opneemt.
Beste methode is de stof voor de tijd bekijken en dan in de les tijdens de uitleg evt vragen stellen.
Qua deadlines zijn ze redelijk strikt, 1 dag te laat is gelijk in de herkansingsronde. Of je moet voor de tijd met de leraar iets anders afgesproken hebben.
Verder is mijn mening of deze opleiding wel positief, hou er rekening mee dat 3 jaar vrij lang en zwaar is.
normaal werk je 36-40 uur.
Dan nog 6-8 uur op school
gemiddeld 10 uur p/w zelfstudie.
Het heeft zeker impact op je social life, hoeveel hangt af van je zelf, door goed te plannen kun je wel dagen vrij houden, maar denk niet dat deze opleiding zomaar even doet.
Ik heb nu net het 2e jaar afgerond en moet nog een half jaar naar school en dan afstuderen.
Deze zomer is het weinig vakantie, We moeten nog een vak doen voor het nieuwe jaar begint en begin waarschijnlijk ook aan MCSE5, om zo de druk te verlagen in het nieuwe jaar..
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2011 11:20 ]
Klopt, ik ben ook al ongeveer bij elke uni wezen kijken wat er aangeboden wordt, maar je hebt al mazzel als je gewoon direct zonder schakeljaar kunt inrollen met je hbo-bachelor. Veel op deeltijd in deze richting is er inderdaad niet te vinden.Diabolical schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:31:
[...]
Ik ben nog steeds van plan om een master te volgen maar duaal/deeltijd is verdomd lastig. Voltijd is voor mij sowieso geen optie. Maar er zijn verdomd weinig duale of deeltijd masters.
Het SNE forensics deel is een heel interessant traject maar zoals gezegd is het voor mij wat moeilijker qua bereikbaarheid. De opleiding is inderdaad vrij theoretisch maar ja, het is ook een academische master.
Ik denk dat deeltijd een dergelijke opleiding voor mij toch iets te moeilijk is om 'ff erbij' te doen, zoals ik de HU erbij heb gedaan de afgelopen jaren. Dus ja, wellicht dat ik ooit nog eens fulltime zo'n master in stap, maar dan moet ik natuurlijk wel een goed (financieel) plan hebben. Ik ben nog geen 30 en mag sowieso nog aan de stufi (voor wat het waard is).
Ah ja, das best pittig denk ik zo. Maar op zich is het wel een goede manier imho; niet eerst een schakeljaar wat je alleen maar tijd en geld kost, maar gewoon een aantal testen om te zien of je goed genoeg bent.[...]
Je zult voor toelating wel een soort examen moeten doen waarin een aantal zaken getoetst worden zoals je kennis van wiskunde, scripting etc.
Zie ook https://www.os3.nl/2011-2012/info/admission onder het kopje "Local intake procedure"
Bij mij in de klas ook. Veel mensen zijn immers die HBO gaan doen omdat ze nu tegen een (glazen) plafond aanliepen qua functieinhoud en/of salaris. Ik heb destijds de keuze gemaakt om bij mijn huidige werkgever te blijven plakken in ruil voor deze studie. Nu drie jaar later zit er nog steeds geen doorgroei in; aankomend weekend ga ik eens mijn c.v. uit het vet halen en oppoetsen.[...]
Ghehe.. het lijkt wel of ik overal hetzelfde hoor. iedereen bij mij in de klas is zich aan het heroriënteren. Hetzij in de eigen organisatie, hetzij elders.
Verwijderd
Ik doe deze opleiding puur om hogerop te komen binnen het vak systeembeheer. 3 jaar geleden liep ik tegen het probleem aan dat MBO niet zomaar meer wordt geaccepteerd. Ze vragen minimaal HBO.
Ik denk ook dat dit de komende 10 jaar niet zal veranderen, HBO zal wel de basis eis blijven voor systeembeheer. Maar ervaring is net zo belangrijk, als je qua certificering goed bij blijft en je kunt doorontwikkelen in bepaalde technieken zal je echt niet tegen problemen meer aanlopen.
Wil je echt naar het management of projectleider worden van zeer grote projecten dan kan een master wel voordelen bieden, maar daar liggen mijn ambities (nog) niet.
Ik zie mezelf over 10 jaar als een echte senior in een middelgrote organisatie. Misschien IT Manager in een klein bedrijf maar voorlopig heb ik hier nog geen trek in. Vind coordinator af en toe al moeilijk genoeg
Nu na 2 jaar op deze opleiding gezeten te hebben en nog 1 jaar voor de boeg te hebben zit ik de weken af te tellen naar het behalen van het diploma. En heb me voorgehouden om nooit meer een 3 jarige opleding te doen.
De studiedruk valt wel mee, maar je bent toch iets beperkt in je social life, en dat mis ik enorm.
Na deze studie wil ik mijn MCITP certificering bijspijkeren en evt cursus VM-Ware.. En dan ga ik mij eens orienteren op een volgende stap. Zodra ik mijn certificering weer op orde heb ben ik wel een jaar verder en is mijn studieschuld gehalveerd en is een overstap ook makkelijker.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2011 09:40 ]