Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:39:
http://www.studentenboek.nl/ hier kun je de boeken bestellen, maar deze staan er nog niet op voor deze opleiding.

Wacht gewoon een mailtje af van Liek..

Waarschijnlijk heb je de boeken Computer Systemen nodig en Bedrijfskunde.
CCNA zou ik niet aanschaffen.. alles doe je online, heb het boek nog nooit opengehad..
Wel handig als je ook echt je CCNA certificering halen wil na de lessen.. Maar inderdaad, wacht even de eerste les af om te horen of je de boeken ECHT nodig hebt want het komt meer dan eens voor dat je boeken aantreft op je boekenlijst die niet aangeraakt worden in de les. "Leuk als naslagwerk" krijg je dan te horen.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexikola
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:46
Ok apart geregeld dan. Dus lekker bewust mensen / bedrijven op kosten jagen met boeken die niet gebruikt worden.

Bedankt voor de tip in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zetten ze op de lijst vanwege naslagwerk.
Bijvoorbeeld voor CCNA, voor de les heb je het niet nodig maar als je iets wilt nakijken is het wel makkelijk.
Ik moet wel zeggen dat de les opbouw van Cisco zeer mooi is, heel veel herhaling naar eerdere stof. Ook de school geeft opdrachten die de stof die je aan het begin van het jaar hebt gekregen actueel houden.

Ik kan niet zeggen dat ik nu in 1x zou slagen voor mijn CCNA papiertje, maar ik denk dat het me misschien 1-2 weken kost om het echt weer actueel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:01
Als je op school een beetje actief meedoet in de Cisco lessen, moet je zeker wel je ccna in 1 keer kunnen halen.
Ik sta gemiddeld een 9 voor mijn ccna. Heb alleen de stof snel een beetje doorgenomen mbt dingen die echt aan de orde komen in de examens van Cisco (Frame Relay, EIGRP en ander propriarity spul) en ik heb m in 1 keer gehaald. In Netacad zitten ook de oefenexamens voor Cisco CCNA. Een docent kan deze vrijgeven voor je. Die zou ik wel gebruiken!

Ik vond het examen goed te doen en ik doe verder (nog) niks in netwerkbeheer.

[ Voor 12% gewijzigd door Dafjedavid op 23-07-2010 08:50 ]

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenissegg
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-04-2023
Ben benieuwd wie ik allemaal tegen ga komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke dag zit je?
Denk niet dat je veel 2e en 3e jaars tegen komt, ik heb volgens mij niemand gesproken van het 2-3e jaar afgelopen jaar. (behalve via dit topic)
Echt pauzes zijn er niet, alleen om 5 uur een uurtje, dan is het ff snel naar de kebab ofzo en dan de volgende les..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 08:55:
Welke dag zit je?
Denk niet dat je veel 2e en 3e jaars tegen komt, ik heb volgens mij niemand gesproken van het 2-3e jaar afgelopen jaar. (behalve via dit topic)
Echt pauzes zijn er niet, alleen om 5 uur een uurtje, dan is het ff snel naar de kebab ofzo en dan de volgende les..
Komt ook omdat niemand elkaar in het echie kent ;). Best lastig dan want er lopen best wat studenten rond en om dan rond te gaan lopen vragen of ze ook op t.net zitten en zoja, wat hun nick is...........

Ik heb enkel iemand gesproken die de normale dag opleiding voor systeembeheer volgt van hier omdat ik die ook op IRC tegenkwam. Verder niemand eigenlijk..

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb het afgelopen jaar regelmatig mensen gesproken die in het 2e of het 3e jaar zaten.
Meestal ben ik ze tegengekomen in de rij van het restaurant of in de bieb.
Wel is te merken dat de opleiding elk jaar weer wordt aangepast en daarom is het lastig te voorspellen welke lesstof/vakken je zult krijgen.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenissegg
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 08:55:
Welke dag zit je?
Als het goed is op Woensdag, ben gemakkelijk te herkennen, denk dat ik één van de oudste ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Diabolical schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 18:47:
[...]

Komt ook omdat niemand elkaar in het echie kent ;). Best lastig dan want er lopen best wat studenten rond en om dan rond te gaan lopen vragen of ze ook op t.net zitten en zoja, wat hun nick is...........

Ik heb enkel iemand gesproken die de normale dag opleiding voor systeembeheer volgt van hier omdat ik die ook op IRC tegenkwam. Verder niemand eigenlijk..
En ik, dan als oud-student :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Afgelopen schooljaar zaten op de woensdag de meeste ouderen.
Ik denk dat de leeftijd in de klas varieerde van 20 tot 50 jaar.

Iets anders.. Weten jullie wat er precies op het diploma komt te staan??

Mijn propedeutisch getuigschrift spreekt met geen woord over systeembeheer maar over informatica.
Zelf vind ik dat prima want ik merk dat iedereen appelig kijkt wanneer je vertelt dat je systeembeheer studeert aan de hogeschool... Je moet eigenlijk altijd wel uitleggen wat dat precies inhoudt.

[ Voor 59% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 01-08-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
Nja, maar jou kom ik niet tegen op de HU he... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReVolpe schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:25:
Afgelopen schooljaar zaten op de woensdag de meeste ouderen.
Ik denk dat de leeftijd in de klas varieerde van 20 tot 50 jaar.

Iets anders.. Weten jullie wat er precies op het diploma komt te staan??

Mijn propedeutisch getuigschrift spreekt met geen woord over systeembeheer maar over informatica.
Zelf vind ik dat prima want ik merk dat iedereen appelig kijkt wanneer je vertelt dat je systeembeheer studeert aan de hogeschool... Je moet eigenlijk altijd wel uitleggen wat dat precies inhoudt.
Je krijgt een bachelor HBO Informatica diploma.
Weet niet of er op dat diploma iets van systeembeheer staat, denk het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EReflex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09-2024
Ik hoop ook in september te gaan beginnen, maar ik heb dinsdag 10 augustus nog eerst mijn intake gesprek.
Ik las eigenlijk pas 2-3 weken geleden over deze opleiding en was gelijk super enthousiast.
Afgelopen maandag naar mijn afdelingshoofd gestapt en dinsdag had ik toestemming, dus dat ging wel lekker snel.

Dinsdag weet ik dus meer of ik ook mag gaan beginnen. :)

Ben trouwens 25 jaar oud en heb hiervoor MBO ICT-beheerder niveau4 gedaan. Ik werk nu 4 jaar als junior systeembeheerder en hoop op het einde van het jaar na volledig systeembeheer te gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door EReflex op 04-08-2010 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, nog 3 weken en dan mogen we weer aan de bak.
Tijdens de vakantie nog wel doorgewerkt aan school, opdracht voor infrastructuren gemaakt, volgende week inleveren en dan me puntjes weer binnen, scheelt me straks in de winter extra studiedruk.

Ik ben weer enthousiast om te beginnen, maar aan de andere kant kijk ik ook wel uit naar het einde :) als ik me bedenk dat ik nog 2 jaar moet... :/ Maarja loop ik ook wel doorheen..
Roosters zijn inmiddels ook online.. wel onder voorbehoud, maar ziet er niet goed uit.. CCNP overdag, dus geen kans op vervroegd naar huis ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EReflex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09-2024
EReflex schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:11:
Ik hoop ook in september te gaan beginnen, maar ik heb dinsdag 10 augustus nog eerst mijn intake gesprek.
Ik las eigenlijk pas 2-3 weken geleden over deze opleiding en was gelijk super enthousiast.
Afgelopen maandag naar mijn afdelingshoofd gestapt en dinsdag had ik toestemming, dus dat ging wel lekker snel.

Dinsdag weet ik dus meer of ik ook mag gaan beginnen. :)

Ben trouwens 25 jaar oud en heb hiervoor MBO ICT-beheerder niveau4 gedaan. Ik werk nu 4 jaar als junior systeembeheerder en hoop op het einde van het jaar na volledig systeembeheer te gaan.
Vandaag mijn intake gesprek gehad en ik mag beginnen :) Ik heb als voorkeur woensdag op gegeven.
Nog meer mensen hier die ook op woensdag gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:17:
Tijdens de vakantie nog wel doorgewerkt aan school, opdracht voor infrastructuren gemaakt, volgende week inleveren en dan me puntjes weer binnen, scheelt me straks in de winter extra studiedruk.

Ik ben weer enthousiast om te beginnen, maar aan de andere kant kijk ik ook wel uit naar het einde :) als ik me bedenk dat ik nog 2 jaar moet... :/ Maarja loop ik ook wel doorheen..
Roosters zijn inmiddels ook online.. wel onder voorbehoud, maar ziet er niet goed uit.. CCNP overdag, dus geen kans op vervroegd naar huis ;(
Nja, vergeet niet dat je een half uur eerder moet starten he..

Heb je Recht als laatste vak? Want dan kun je er zelfs op rekenen dat het soms iets overtijd is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Nope (zit bij Remko24 in de klas), exploitatie en beheer is het laatste vak.

Het rooster ziet er zo uit:
EXBE1
CCNP3
CCNP3
EXBE1

Heeft EXBE een praktijkgedeelte ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
sh4dow schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:24:

EXBE1
CCNP3
CCNP3
EXBE1

Nee, EXBE is puur theorie (ITIL). Je hebt een theorie deel en een opdracht (Case die je moet uitwerken). Althans, dat was bij ons zo vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diabolical schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:45:
[...]

Zojuist met de betreffende docent contact gehad, wij hebben dus de opdracht ook niet verstrekt gekregen (dinsdaggroep) en, naar aanleiding van jouw post hier, even contact gezocht met hem. De opdracht was enkel zichtbaar tot einde inlevertijd. Hij heeft hem nu weer online gezet zodat ik en mijn klasgenoten alsnog aan de slag kunnen.. |:(

Die zijn dus niet blij met mij... :X
Dit is niet waar overigens. Ik kon nooit bij die opdracht (woensdag groep) komen ook voor het einde van de inlever datum. Ik heb nu pas de opdracht en zal maar eens wat gaan doen binnenkort :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:31
sh4dow schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:24:

EXBE1
CCNP3
CCNP3
EXBE1

CCNP is niet zo spannend als je de CCNA lessen ook goed hebt doorlopen.(ik heb niet zo gek veel bijgeleerd tov cisco op het mbo)
EXBE1 is echt een waardeloos vak, het komt neer op een shitload aan onbegrijpelijke uitleg van de docent en in de tentamen week een vragen-antwoorden vel maken en uit je op leren :+ (helaas wist ik dat pas op het tentamen zelf)

[ Voor 4% gewijzigd door FDMK op 10-08-2010 22:46 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Grappig dat de roosters zo kunnen verschillen.
Ik zit op de woensdag en heb CCNP wel 's avonds.

5-41
Dag Van Tot Cursuscode
Woensdag 14:00 15:30 DU3EXBE1
Woensdag 15:40 17:10 DU3EXBE1
Woensdag 18:30 19:20 CCNP3
Woensdag 19:20 21:40 CCNP3

Alleen de begintijden kloppen niet, want volgens Liek beginnen we om 13:30uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
  • Laatst online: 03-07 23:09
@Remko24,

Momenteel ben ik ook bezig met de opdracht Infrastructuur 3.Ik maak het samen met een mede-student.
Wat vond je van de opdracht? Heb je alleen trusts gebruikt tussen bedrijf 1 en bedrijf 2 voor onderlinge communicatie of iets anders?
Wat ik niet begrijp of je win2k3 voor bedrijf 1 moeten migreren naar win2k8 of begrijp ik dat verkeerd?

btw; ik zit in de donderdag groep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen flauw idee, het theoriegedeelte is goed te doen, alles staat op technet ;) Het is alleen even goed lezen en in je eigen woorden opschrijven wat er bedoelt wordt.

We hebben het werk zo verdeeld: ik de theorie vragen en mijn collega-student dat migratie verslagje.
En de Wireshark vragen doen we komend weekend samen, daarna reviewen we mekaars werk en brengen zonodig wijzigingen aan.

Misschien kan sh4dow het toelichten, die is namelijk mijn collega in dit verslag.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Het is op zich goed dat taken duidelijk verdeeld zijn. We hebben afgesproken dat ik de praktijk gedeelte uitvoer, want ik beschik de resources om thuis twee virtuele netwerken op te zetten en de mede-student maakt de theorie verslag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik begrijp uit de praktijk opdracht:
- 2 netwerken opzetten. 2003 en 2008.
- Trust maken
- samenvoegen tot 1 nieuw windows 2008 domein.

Je bouwt dus eigenlijk een nieuw domein en migreert beide domeinen naar het nieuwe domein.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:56:
Wat ik begrijp uit de praktijk opdracht:
- 2 netwerken opzetten. 2003 en 2008.
- Trust maken
- samenvoegen tot 1 nieuw windows 2008 domein.

Je bouwt dus eigenlijk een nieuw domein en migreert beide domeinen naar het nieuwe domein.
klopt. Ik had vorig jaar een Xp-client gebruikt als router tussen de 3 netwerkjes maar dat mocht eigenlijk niet :+ Toch een voldoende gescoord dus ach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Momenteel heb ik het zo uitgevoerd:

Bedrijf 1 bevat de volgende servers:
win2k3-dc01 heeft de rollen: AD, DNS, File en printer server
Win2k3-dc02 heeft de rollen: AD, DNS, DHCP en WDS

Bedrijf 2:
win2k8-dc01 heeft de rollen: AD en DNS server

Is het de bedoeling dat ik straks de servers in Bedrijf 1 moet upgraden naar win2k8 server of gewoon zo laten en ervoor zorgen dat trusts tussen beide bedrijven worden gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De opdracht
  1. Bouw voor Bedrijf1 een Active Directory domein met twee Windows 2003 Servers en twee Clients, resp. XP en Vista. Plaats alle systemen in één IP-subnet. Gebruik een distributie-server voor de installatie van de clients over het netwerk.
  2. Maak van één van de Windows 2003 servers een DHCP-server en een andere een DNS-server.
  3. Zorg ook voor een File Server en een Print Server.
  4. Creëer voor Bedrijf2 een tweede Active Directory Domain met een Windows 2008 Server en een client Windows7.
  5. Gebruik een privé adressenreeks voor het netwerk, bijvoorbeeld 10.0.0.0/24. Het netwerk is niet verbonden met het Internet.
  6. Koppel beide domeinen in hetzelfde netwerk en voeg ze samen.
Let op: het is zaak je hier niet te beperken tot uitsluitend het leggen van trusts. Hier is sprake van een migratie-traject naar Server 2008. De fusie van beide bedrijven resulteert in nieuwe naamgeving en aanpassing van de organisatiestructuur

Je creert eerst een trust.
Daarna maak je dus een nieuw 2008 domein (want je moet een nieuwe naamgeving gaan voeren in je domein, en migreert daar de 2 domeinen die je eerder gemaakt hebt naartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Ik heb gekozen geen nieuw domein in te richten maar de bestaande te hernoemen en het andere domein te migreren naar de nieuwe namespace.

[ Voor 175% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 11-08-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:17:

Begin ook aan het 2e jaar. Maar dan op donderdag. Gelukkig dan CCNP wel op het einde van de dag. Dus wel vroeg naar huis.... Moet anderhalf uur rijden dus daar ben ik wel blij mee.

Die opdracht infrastructuur heb ik maar even overgeslagen. Heb het druk genoeg op mijn werk in de zomervakantie. Vind de studielast wel meevallen dus die pak ik wel mee in het reguliere rooster.

Trouwens krijgen we het vak persoonlijke effectiviteit. Ben benieuwd wat dat in gaat houden :-s Ik zie ook net dat we een heel ander rooster hebben dan de dinsdag en de woensdag groep. We krijgen ccnp, bedrijfskunde en persoonlijke effectiviteit. Raar dat ze niet dezelfde vakken geven op de verschillende dagen....

[ Voor 8% gewijzigd door Dafjedavid op 11-08-2010 18:32 ]

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
Dafjedavid schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 18:27:
[...]
Raar dat ze niet dezelfde vakken geven op de verschillende dagen....
Ze werken veel met externe docenten en die hebben niet altijd tijd op alle dagen. Daarnaast zitten de vaste, eigen docenten schijnbaar ook vast aan een x aantal uren per jaar wat ze mogen werken. Wij hebben in het komende semester 2 vakken die we afgelopen jaar hadden moeten krijgen maar wat niet doorging vanwege het feit dat de docent aan zijn max aantal uren zat qua inzetbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Je creert eerst een trust.
Daarna maak je dus een nieuw 2008 domein (want je moet een nieuwe naamgeving gaan voeren in je domein, en migreert daar de 2 domeinen die je eerder gemaakt hebt naartoe.
Dus als ik het goed begreep, ziet het totaal plaatje er zo uit:

Bedrijf 1: één win2k8 met de nieuwe naamgeving met de rollen (AD, DNS, DHCP, WDS) met een trust naar Bedrijf 2

Bedrijf 2: één win2k8 met de nieuwe naamgeving (AD, DNS)

of kan ik beter de huidige 2 servers (win2k3-dc01, win2k3-dc02) upgraden naar win2k8?
Ik hoop dat het duidelijk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Start:
Bedrijf1 eigen 2003 domain
Bedrijf2 eigen 2008 domain.

Om een nieuwe naamgeving aan het domein te maken hebben wij een 3e Windows 2008 domein gemaakt.
Trusts tussen alle 3 domeinen gemaakt.

Daarna met ADMT bedrijf 1 en 2 gemigreerd naar het 3e nieuwe domein.

Servers en clients blijven draaien zoals ze zijn met ieder zijn eigen rollen zoals DNS/DHCP etc.., alleen domein veranderd, ze komen bij elkaar in hetzelfde nieuwe domein.

Gewoon goed de opdracht lezen!!!!!!! want in de opdracht staat ook niets van WDS en 2 DC's in het W2K3 domein, dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Ik denk dat mijn vorige bericht voor miscommunicatie heeft gezorgd! sorry!

Zoals ik eerder aangaf; heb ik de onderstaande omgeving reeds gebouwd:

Bedrijf 2:
Let op: het is zaak je hier niet te beperken tot uitsluitend het leggen van trusts. Hier is sprake van een migratie-traject naar Server 2008. De fusie van beide bedrijven resulteert in nieuwe naamgeving en aanpassing van de organisatiestructuur
Om dit punt goed uit te werken, zal ik iig het volgende doen:

Naast de huidige omgeving zal ik een derde DC aanmaken en beide servers van bedrijf 1 migreren naar deze nieuwe DC. Na het migreren, zal ik die twee win2k3 servers verwijderen.
# Bouw voor Bedrijf1 een Active Directory domein met twee Windows 2003 Servers en twee Clients, resp. XP en Vista. Plaats alle systemen in één IP-subnet. Gebruik een distributie-server voor de installatie van de clients over het netwerk.
# Maak van één van de Windows 2003 servers een DHCP-server en een andere een DNS-server.
Het staat gewoon in de opdracht dat je 2x een win2k3 moet maken en distributie server == WDS voor installatie van cliënts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees nog eens een keer dan!!
# Bouw voor Bedrijf1 een Active Directory domein met twee Windows 2003 Servers en twee Clients, resp. XP en Vista. Plaats alle systemen in één IP-subnet. Gebruik een distributie-server voor de installatie van de clients over het netwerk.
# Maak van één van de Windows 2003 servers een DHCP-server en een andere een DNS-server.
WDS staat er inderdaad wel in (my bad, iets te snel gelezen), maar niet 2 Domain Controllers.
Je moet een netwerk maken met 2 servers waarvan 1 automatisch DC word, als je handig bent gooi je hier ook DNS op en evt FP, de ander is gewoon een member server met bv alleen DHCP en WDS.

Maarja het is jou netwerkje, bouw er iets leuks van.,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Voor Bedrijf 1 heb ik wel een win2k3-DC01, maar hij is geen DC. Hij is gewoon een member van de AD van de win2k3-DC01 :)

De naam heeft voor verwarring gezorgd!

Hebben jullie het al af? Zoals je weet volgende week woensdag is de deadline!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Nu online
Yup, ons verslag is afgerond :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lawkexarib schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:53:
Momenteel heb ik het zo uitgevoerd:

Bedrijf 2:

Is het de bedoeling dat ik straks de servers in Bedrijf 1 moet upgraden naar win2k8 server of gewoon zo laten en ervoor zorgen dat trusts tussen beide bedrijven worden gemaakt?
Zoals jij hier zegt heeft DC01 en DC02 allebei de rol AD dus zijn beide domain controllers...
Je moet het jezelf niet te moeilijk maken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Dit jaar het deployment spul eruit gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
Rooke schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 08:53:
Dit jaar het deployment spul eruit gehaald?
Deployment spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Vorig jaar moest je over 1 van die 2 domeinen een deployement doen van een XP en vista client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Nu online
Nu nog steeds ja. De 2003 omgeving heeft een WDS server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Rooke schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:47:
Vorig jaar moest je over 1 van die 2 domeinen een deployement doen van een XP en vista client.
We maken de opdracht van afgelopen jaar.
Zij, die hun propedeuse gehaald hebben en bij zijn met alle opdrachten, mochten alvast deze opdracht maken.

Als je hem nu maakt, scheelt dit weer tijd rond de kerstdagen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
@ReVolpe,

Hoe heb je het virtueel voor elkaar gekregen dat twee subnetten (bedrijf 1 en bedrijf 2) met elkaar kunnen communiceren? Heb je hiervoor vmware of hyper-V gebruikt?
Ik ben benieuwd hoe je dit hebt aangepakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Nu online
Alles in dezelfde range plaatsen en vervolgens Trusts aanmaken tussen beide domeinen.Ik heb hier een VMware Workstation team voor gebruikt.

[ Voor 24% gewijzigd door sh4dow op 15-08-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Vmware server (gratis variant) heb ik gebruikt. Vervolgens heb ik voor bedrijf 1 (school.local) en voor bedrijf 2 (thuis.local) als domeinnaam gebruikt. Daarna heb ik beide domeinen in de zelfde subnet (192.168.2.x) geplaatst. Helaas lukte het mij niet om een trust aan te maken, omdat ze reeds in dezelfde subnet waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Nu online
Beetje vreemd. Ik had alles in dezelfde 10.0.0.x range staan en kon zonder problemen een trust aanmaken. Je moet natuurlijk wel zorgen dat je je DNS configuratie op orde hebt, anders zal een trust niet werken.

Maar heb je de opdracht nou af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Voordat ik de trust ging aanmaken, heb ik eerst bij beide domeinen een stubzone aangemaakt. Vervolgens ben ik verder gaan met het aanmaken van de trust.

De praktijk heb ik uitgevoerd en ben nu bezig met alles opschrijven van hoe ik heb aangepakt tot het uitvoeren ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Nu online
Heb je wel screenshots gemaakt tijdens de uitvoer van de migratie? Die kan je in je verslag verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Nope, maar volgens mij wordt dat ook niet gevraagd in de opdracht!
heb je wel screenschots gemaakt van de migratie en verwerkt in de opdracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me wel handig voor de geloofwaardigheid dat je de opdracht ook hebt uitgevoerd.
Ook is het makkelijk aan de hand van screenshots te laten zien hoe jij het geconfigureerd hebt.
Hoe bepaalde trusts eruit zien en hoe de migratie gaat..

Een migratie verhaaltje opschrijven kan iedereen, heel internet staat er vol mee, als je laat zien wat je gedaan hebt komt een stuk geloofwaardiger over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Het kan idd handig zijn om de screenshots erin te verwerken, maar dat zegt ook niets. Het internet staat er vol met plaatjes. Ik vind de details nog belangrijker, want die geven aan hoe je bepaalde instellingen hebt aangepakt en uitgevoerd :)

Hebben jullie het al ingeleverd?

[ Voor 19% gewijzigd door lawkexarib op 16-08-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee wij hebben het nog niet ingeleverd, we zijn bezig de laatste taalfoutjes eruit te halen en de layout goed te maken. verwachten het vanavond of morgen in te leveren.

Maar Ellen ziet het verschil wel tussen screenshots en plaatjes van internet hoor. zeker als je domeinnamen gebruikt die niet op contoso.com of microsoft.com lijken. En met screenshots is het toch makkelijker om je verhaaltje te vertellen. En Ellen ziet graag terug dat jij daadwerkelijk de praktijk hebt uitgevoerd adh van screenshots.. waarom denk je dat ze er zoveel omvraagd in het theorie gedeelte???

Maarja het is jou verslag.. je hebt nog 4 dagen.. Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Ik verwacht iig vanavond dan wel morgenavond het praktijk verslag af te hebben. Daarna alle typ- en spelfouten eruit halen en de lay-out strak trekken. Ben benieuwd hoe ver de mede-student is :)

Btw; lijkt mij niet bepaald slim om de plaatjes van het net rechtstreeks in je verslag te verwerken!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Nu online
Daarom altijd je eigen screenshots maken, en AD domeinen naar je achternaam vernoemen bijv. Dat wordt altijd wel gewaardeerd bij docenten volgens mij. Maar we gaan wel erg offtopic zo, nog 2 weken, ik heb er wel zin in :).

Verwijderd

Zo.. boek is binnen voor het 2e jaar, lekkere droge en taaie ITIL :O

Infra ingeleverd, Alleen nog me laptopje opnieuw installeren en ik ben er weer klaar voor. 8)

• sh4dow
  • Nu online
Laptopje opnieuw installeren is een goed idee! Alle bagger van vorig jaar eraf. Pas je wel op bij die Rationale software?

Die mag je maar X keer installeren dacht ik.. :). Je zou het bijna in een XP VM gaan zetten om de licentie niet kwijt te raken..

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Dat heb ik dus wel gedaan...
Ik heb een Windows 7 VM met Rationale erop..

Ik had hem ook te vaak geactiveerd (2x).
Ik heb moeten praten als brugman... uiteindelijk kreeg ik een nieuwe licentie..
Ben er denk ik zo'n 4 maanden mee bezig geweest voordat het zover was..

Ik heb wel erg zin in IT Service management... waar ik tegenop kijk is CCNP... Dat vak heeft, voor mij, absoluut geen functionele meerwaarde. Ik zal er zeer waarschijnlijk nooit iets mee doen.

[ Voor 26% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 19-08-2010 23:56 ]

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Ik ben nog flink aan het zweten op 3infr1... morgen komt het wel klaar... maar de opdracht is naarmate je verder leest steeds complexer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Nu online
Goed om te weten van die Rationale software, die gaat dus mooi in een VM.

Wij hebben Infra al ingeleverd.

Die hele opdracht is bij elkaar geraapt van Technet als je het mij vraagt. En dan ook nog eens dubbele vragen of stukjes tekst van Technet uit z'n verband getrokken tot een vraag. Hetzelfde verhaal als bij MCSE3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Gisterenavond de opdracht netwerkinfrastructuur ingeleverd :)

@ReVolpe,

Op welk punt van de opdracht loop je vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Ik loop niet vast, maar ik had me niet gerealiseerd dat niet alleen de gebruikers/groepen/computers/printers gemigreerd moeten worden, maar ook de DC's van het oude domein moeten worden geüpgraded naar Windows server 2008.
De de eindsituatie is dus dat alle parameters gewijzigd moeten zijn naar de nieuwe namespace en dat alle servers zijn voorzien van Server 2008 met hun rollen die ze in hun oude domein hadden.

Zojuist ingeleverd... geen inleverbox te vinden... maar als attachment via de mail gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 20-08-2010 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom moeilijk doen?

Wij hebben gewoon een 3e W2K8 domein gecreeerd met nieuwe namespace, en domein 1 en 2 hierheen gemigreert, daarna servers van domein 1 en 2 ontmanteld.

scheelt werk...

Inleverbox staat er wel, maar blijkbaar ben ik 1 van de weinigen die er rechten toe heeft..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1e jaars al de klassen indelingen gekregen?? Zijn de klassen nog een beetje gegroeid? (vorig jaar gemiddeld 15)
Ben benieuwd hoeveel er volgende week aanwezig zullen zijn bij ons in de klas (2e jaar), vorig jaar 2-3 afhakers en een aantal die de P niet hadden gehaald, geen idee of ze door zullen gaan of niet.
Ik verwacht dinsdag een mannetje of 12-13 bij ons in de klas..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:14:
1e jaars al de klassen indelingen gekregen?? Zijn de klassen nog een beetje gegroeid? (vorig jaar gemiddeld 15)
Ben benieuwd hoeveel er volgende week aanwezig zullen zijn bij ons in de klas (2e jaar), vorig jaar 2-3 afhakers en een aantal die de P niet hadden gehaald, geen idee of ze door zullen gaan of niet.
Ik verwacht dinsdag een mannetje of 12-13 bij ons in de klas..
Ik ben op dinsdag ingedeeld. Zit in een klas met (tot nu toe) 15 personen. Ik zag dat er in de woensdaggroep 14 man zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt nog mee, had grotere groepen verwacht vanwege de lagere kosten..
Zie op de rooster pagina ook dat er maar twee 1e klassen zijn. SI1a en b.
Blijkbaar geen animo meer voor de opleiding..

Rooster is nog steeds zo kut als 3 weken terug.. hopelijk kunnen we hier nog een beetje in schuiven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Vergeet niet dat de roosterpagina uitgaat van een begintijd van 14:00 uur.
Liek heeft op SharePoint gezet dat de begintijd is gewijzigd naar 13:30 uur.

Ik had ook meer animo verwacht. Zeker nu met het verlaagde collegegeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de roosters staan ook vanaf half 2. maar die tijden zijn ruk!

vanaf half 13:30 tot 18:20 les. dan 1 uur pauze en dan vanaf 19:20 tot 20:50 weer les.
van 15:10 tot 18:20 hebben we CCNP, vaak ben je hier wel eerder mee klaar, dus moeten we ruim 1,5 tot 2 uur wachten voor 1 uurtje les...

Hopelijk kunnen we nog wat schuiven met de leraren..

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:51:
de roosters staan ook vanaf half 2. maar die tijden zijn ruk!
...
Hopelijk kunnen we nog wat schuiven met de leraren..
Bij klas SI3A staat (nog) vanaf 14:00 uur gepland.
Ik zal er vanmiddag 's een telefoontje aan wagen.

Aan de leraren ligt het over het algemeen niet.. Zij zijn flexibel genoeg.
Inderdaad hopen dat het rooster van de leerkracht / leslokaal eveneens mogelijkheden biedt om de tijden te verschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Nu online
In mijn klas (Sl1B) hebben we CCNA van 18.30 tot 21.40. de laatste uurtjes van de dag dus dat is goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zien het wel.. heb er wel weer zin in.
Heb weer als doelstelling om alles zsm af te ronden, dat ik me vorig jaar ook redelijk gelukt, dit jaar wil ik ook gelijk beginnen als we de opdracht krijgen en niet 3-4 weken wachten en dan in 3-4 weken de opdracht maken :), kijken of me dit jaar lukt om de opdrachten 2-3 weken voor de inlever datum af te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenissegg
Nou, tot Woensdag dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Nu online
Of dinsdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Roosters zijn ze ook niet echt snel/goed mee, SI3B volgt heel het blok bedrijfskunde maar tijdens de tentamenweken staat er EXBE. Het zou wel makkelijk zijn voor mijn planning als ik wist wanneer het tentamen bedrijfskunde was.
Lijkt me opzich toch niet zo moeilijk om voor een heel jaar een rooster te maken en daar gelijk de (her)tentamens in mee te nemen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
Rooke schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 15:49:
Roosters zijn ze ook niet echt snel/goed mee, SI3B volgt heel het blok bedrijfskunde maar tijdens de tentamenweken staat er EXBE. Het zou wel makkelijk zijn voor mijn planning als ik wist wanneer het tentamen bedrijfskunde was.
Lijkt me opzich toch niet zo moeilijk om voor een heel jaar een rooster te maken en daar gelijk de (her)tentamens in mee te nemen :z
Ja dat had ik ook al gezien. Lijkt me logischer als het gewoon bedrijfskunde is :-)

Maareh, wat is je voornaam, eindelijk een tweaker in de klas :-)

[ Voor 14% gewijzigd door Dafjedavid op 29-08-2010 18:37 ]

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Zit niet in SI3B maar in SI5;) Ik moet bedrijfskunde nog herren :z

[ Voor 9% gewijzigd door FDMK op 29-08-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
Rooke schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:27:
Zit niet in SI3B maar in SI5;) Ik moet bedrijfskunde nog herren :z
Dan zien we je wel bij het tentamen, als dat nog ergens geroosterd gaat worden deze periode :-)

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo vandaag weer het officiele startschot van het nieuwe schooljaar.
Ben benieuwd wat het nieuwe jaar brengt.
Vanmiddag weer kebab bij de turk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Nu online
Jup de kebabkraam zal in de schoolvakantie wel weinig te doen gehad hebben :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:01
Ey, daar heb ik tijdens m'n docentenopleiding ook nog kebab gehaald! Leuke vent is dat en inderdaad: als de scholen open zijn zal ie goed zaken doen! :D

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
cailin_coilleach schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:44:
Ey, daar heb ik tijdens m'n docentenopleiding ook nog kebab gehaald! Leuke vent is dat en inderdaad: als de scholen open zijn zal ie goed zaken doen! :D
offtopic:
Heb jij een docenten opleiding gevolgd cailin, welk vak had je toen voor ogen?

Nja, sinds het stopzetten van de aula "diner's" voor de duale opleidingen doet ie het nog beter (alhoewel velen er al gebruik van maakten tijdens die periode).

Zijn businessplan zal er trouwens vast wel op afgesteld zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

Diabolical schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:39:
[...]

offtopic:
Heb jij een docenten opleiding gevolgd cailin, welk vak had je toen voor ogen?

Nja, sinds het stopzetten van de aula "diner's" voor de duale opleidingen doet ie het nog beter (alhoewel velen er al gebruik van maakten tijdens die periode).

Zijn businessplan zal er trouwens vast wel op afgesteld zijn ;).
offtopic:
Ik gok 2e graads wiskunde

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 17:01
Dat was inderdaad wat ik deed ja. :)
de aula "diner's" voor de duale opleidingen
God, het cafetaria eten was bij de docentenopleiding al niet te vreten. Wil niet weten hoe het in jullie gebouw is.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
cailin_coilleach schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:19:
Dat was inderdaad wat ik deed ja. :)

[...]

God, het cafetaria eten was bij de docentenopleiding al niet te vreten. Wil niet weten hoe het in jullie gebouw is.
Vorig jaar hadden ze heel soms voedsel wat te doen was.. het eerste jaar was een regelrechte ramp. Spaghetti dat gewoonweg 1 bal deeg was of kip zo droog dat je je in de sahara waande..

Komend jaar wordt wss veel meer dan voorheen de kebab tent of friettent, chinees of die surinaamse tent.. vooral met bijna 2 uur aan vrije tijd tussen middag en avond programma tijd genoeg om iets fatsoenlijks op te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenissegg
Valt me ook op dat alle patatzaken in de buurt van Chinezen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
koenissegg schreef op zondag 19 september 2010 @ 15:57:
Valt me ook op dat alle patatzaken in de buurt van Chinezen zijn...
Dat is niks bijzonders hoor, in Utrecht en omstreken zijn vrijwel alle snackbars van Chinezen...

Verwijderd

Het lijkt ook wel dat het nieuwe schooljaar voor meer parkeer problemen zorgt (op dinsdag), vorig schooljaar kon ik 8 vd 10x naast de school parkeren of binnen 100m (tegenover de school of achter de kebabtent, maar nu moet ik vaak helemaal achterin de wijk of zelfs richting het kanaal parkeren, Al had ik gisteren wel geluk dat ik weer naast school kon staan, maar was er ook vroeger dan anders.

• sh4dow
  • Nu online
Gewoon een tijdje blijven wachten op de parkeerplaats tot er iemand weg gaat ;).

Of staat er altijd een rode golf in de weg? :P

[ Voor 3% gewijzigd door sh4dow op 22-09-2010 12:19 ]

Verwijderd

ja, zal hem volgende keer klem zetten.

• Diabolical
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:35:
Het lijkt ook wel dat het nieuwe schooljaar voor meer parkeer problemen zorgt (op dinsdag), vorig schooljaar kon ik 8 vd 10x naast de school parkeren of binnen 100m (tegenover de school of achter de kebabtent, maar nu moet ik vaak helemaal achterin de wijk of zelfs richting het kanaal parkeren, Al had ik gisteren wel geluk dat ik weer naast school kon staan, maar was er ook vroeger dan anders.
Dat idee had ik ook gisteren... meestal parkeer ik in de wijk achter school. Nog nooit problemen gehad en de mensen daar vallen best mee. Wel medelijden af en toe want volgens mij is het echt geen pretje om daar te wonen.. kom je thuis staat de hele straat vol met auto's van studenten...

Maar goed.. ik moet zeggen dat ik meer dan vorige jaren de parkeerplekken afgeschermd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben eigenlijk benieuwd welk boeken jullie moesten kopen en of jullie die werkelijk ook gebruiken. thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor welk jaar bedoel je???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Blijkbaar gaat het niet zo goed met de opleiding. Ivm bezuinigingen wordt de donderdagklas opgeheven. De mensen uit deze klas moeten maar op dinsdag of woensdag komen..

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Nu online
Was te verwachten met de verlaging van het collegegeld.. Slechte ontwikkeling, ik vind het in kleine groepen prettiger werken.

[ Voor 38% gewijzigd door sh4dow op 03-12-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Bezuinigingen en de opleiding gaat uiteindelijk helemaal verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Nu online
Verdwijnen? Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn diploma maar krijg over 1,5 jaar :) daarna boeit mij niet wat er gebeurd met de opleiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:14:
... daarna boeit mij niet wat er gebeurd met de opleiding :)
Maar als de opleiding dan slecht in het nieuws komt is je HBO papiertje ook niet veel meer waard. Denk aan de INHolland praktijken.

Maar ik denk dat dat wel mee zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
keverjeroen schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:47:
Blijkbaar gaat het niet zo goed met de opleiding. Ivm bezuinigingen wordt de donderdagklas opgeheven. De mensen uit deze klas moeten maar op dinsdag of woensdag komen..
Gaat het hier om mensen uit het eerste jaar? Of geldt dit ook voor andere jaren?
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste