Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 23:09
Afgelopen donderdag te horen gekregen dat ik ook definitief ben doorgelaten. Per 3 september zal ik beginnen.

Tijdens de intakegesprek heb ik begrijpen dat je voor eerste blok geen boeken nodig hebt, omdat alles digitaal (sharepoint) beschikbaar is.
Ik vraag mij af of meerdere mensen zijn die ook geen boeken zullen bestellen voor het eerste blok??
Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
lawkexarib schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:20:

Tijdens de intakegesprek heb ik begrijpen dat je voor eerste blok geen boeken nodig hebt, omdat alles digitaal (sharepoint) beschikbaar is.
Ik vraag mij af of meerdere mensen zijn die ook geen boeken zullen bestellen voor het eerste blok??
Ik hoor het graag.
Je hebt voor blok 1 een 4-tal boeken nodig volgens de lijst.

Ik hoop niet dat wat jij zegt waar is, ik heb mijn baas op kosten gejaagd door hem mijn boeken te laten kopen.
Ik kan me voorstellen dat als mensen zelf voor die kosten moeten opdraaien en ze te horen krijgen dat dat allemaal niet had gehoeven, ze toch wat "teleurgesteld" raken.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
@ ReVolpe

Zodra ik de boekenlijst heb ontvangen van Lieke, zal ik ze iig bestellen. Momenteel kan ik ze ook bestellen, maar ik vraag mij af of de editie/drukte het zelfde is gebleven of dat gewijzigd is.
Omdat ik mijn studie zelf financier, lijkt mij handig om ze tweedehands over te nemen. scheelt een paar honderden euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:01
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:17:

welke dag heb jij als voorkeur op gegeven? ik de dinsdag. hopen dat die gevuld word.
Ik donderdag,maar zou met dinsdag ook geen moeite hebben.... woensdag kan iig niet!

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
ReVolpe schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:19:
[...]

Je hebt voor blok 1 een 4-tal boeken nodig volgens de lijst.

Ik hoop niet dat wat jij zegt waar is, ik heb mijn baas op kosten gejaagd door hem mijn boeken te laten kopen.
Ik kan me voorstellen dat als mensen zelf voor die kosten moeten opdraaien en ze te horen krijgen dat dat allemaal niet had gehoeven, ze toch wat "teleurgesteld" raken.
Sommige boeken worden idd niet gebruikt in de les maar zijn wel bedoelt als naslagwerk voor de opdrachten en voor je algemene ontwikkeling op het betreffende gebied. Het CCNA boek is hier een voorbeeld van omdat in de les gebruik gemaakt wordt van de e-learning site van Cisco.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze bevestiging gekregen dat mijn opleidingsdag de dinsdag word.
Had deze dag ook gewenst dus mooi dat het ook op die dag kan plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:10
Ik wacht nog tot m'n betalingsgegevens zijn verwerkt.. Ik hoop dat ik ook de dinsdag krijg!

Weet je al meer over de startdatum etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
sh4dow schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:52:
Ik wacht nog tot m'n betalingsgegevens zijn verwerkt.. Ik hoop dat ik ook de dinsdag krijg!

Weet je al meer over de startdatum etc?
Ik kan volgende week dinsdag al weer komen opdraven voor de eerste lessen.. Dus zal voor jullie ook wel snel zijn denk ik..

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep volgende week dinsdag 1 sept begint het circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:52:
yep volgende week dinsdag 1 sept begint het circus.
Hoe en wanneer hebben jullie dit gehoord?
Heb nog niets mogen ontvangen, behoudens dan m'n pas.

[ Voor 4% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 24-08-2009 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
ReVolpe schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:02:
[...]

Hoe en wanneer hebben jullie dit gehoord?
Heb nog niets mogen ontvangen, behoudens dan m'n pas.
Rooster....

Ik zit in semester 3 inmiddels.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
Ik weet ook nog van niks....

Heb nog geen brief/mail gehad in welke klas ik zit of welk rooster ik heb, nog niet eens welke dag ik op moet komen draven.

Ach, ze hebben nog n week :)

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week krijg je meer info over welke dag etc.
Ik heb ook nog geen info alleen ik heb nagevraagd vandaag of er iets bekend was omdat ik met een drukke planning zit komende weken en 3 mogelijke studiedagen niet meer vrij kon houden.
Daarom heb ik te horen gekregen welke dag ik ingedeeld zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiebie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-11-2009
gisteren intake gehad en ben ook toegelaten op de woensdag. Wel kort termijn om mijn boeken te regelen :(
boekenlijst overigens ook nog niet gehad.

nog meer mensen op de woensdag omgeving almere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister intake gesprek gehad, begin ook volgende week. De dinsdag gaat idd door....
Net ff de boeken besteld, hoop dat alles op tijd binnen is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Ook leuk, ik had twee boeken op nabestelling staan. De eerste komt morgen, de andere volgt later nog. Maar wel elke keer verzendkosten rekenen die lui hehe. Wacht dan tot ze beide binnen zijn :P.

Ik had ook de dinsdag als voorkeur opgegeven, nog meer mensen uit Gelderland hier? (Zevenaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
Mijn laatste boek van Cisco is vandaag bij selexzys op de bus gegaan.

Zal morgen wel binnen zijn.

Ben benieuwd naar wanneer ik te horen krijg waar en wanneer...

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check www.roosters.hu.nl. Ga naar cursusjaar 2009-2010 -> Faculteit natuur en techniek -> institute for information and communication technology -> opleiding systeembeheer -> groep. SI1A = woensdag, SI1B = donderdag, SI1C = dinsdag (onlogisch??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:45:
Check www.roosters.hu.nl. Ga naar cursusjaar 2009-2010 -> Faculteit natuur en techniek -> institute for information and communication technology -> opleiding systeembeheer -> groep. SI1A = woensdag, SI1B = donderdag, SI1C = dinsdag (onlogisch??)
Hoezo is dit onlogisch?
Dinsdag wordt als laatst gevuld. Eerst woensdag en donderdag en als er voldoende aanmeldingen zijn voor die 2 dagen en er zijn genoeg aanmeldingen om nog een klas te kunnen vullen dan wordt de dinsdag gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReVolpe, de dinsdag is al gevuld! ik heb bericht gehad dat ik les krijg op dinsdag dus alle 3 de dagen zijn gevuld, rooster zou goed kunnen kloppen, al wacht ik het mailtje wat we 1 dezer dagen ontvangen nog wel even af.

Sh4dow, Ik kom uit Hengelo (ov) uurtje van je vandaan, andere mensen nog uit het oosten en dinsdag als voorkeur?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2009 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 08:34:
ReVolpe, de dinsdag is al gevuld! ik heb bericht gehad dat ik les krijg op dinsdag dus alle 3 de dagen zijn gevuld, rooster zou goed kunnen kloppen, al wacht ik het mailtje wat we 1 dezer dagen ontvangen nog wel even af.

Sh4dow, Ik kom uit Hengelo (ov) uurtje van je vandaan, andere mensen nog uit het oosten en dinsdag als voorkeur?
Ga er maar vanauit dat het rooster klopt. Maar deze week zullen jullie ook wel per post het e.e.a. ontvangen. Ze zijn pas afgelopen maandag weer aan het werk gegaan (vakantie periode).

• sh4dow
Vanmiddag krijgen we een mail van Liek met wat meer informatie. Ik had ook dinsdag als voorkeur en dat is ook gelukt :).

Tot dinsdag bij de introductie!

Verwijderd

Diabolical schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:38:
[...]

Sommige boeken worden idd niet gebruikt in de les maar zijn wel bedoelt als naslagwerk voor de opdrachten en voor je algemene ontwikkeling op het betreffende gebied. Het CCNA boek is hier een voorbeeld van omdat in de les gebruik gemaakt wordt van de e-learning site van Cisco.
Ik heb in mijn eerste jaar maar 3 boeken gebruikt (embedded systemen, SQL en management), de rest is leuk en leerzaam maar was niet broodnodig voor de opleiding. Ook niet gebruikt als naslag werk of iets dergelijks. Dus hier kan je wel op bezuinigen. Ook zou je gewoon e-books kunnen gebruiken, of de boeken na een blok weer kunnen doorverkopen. Sowieso hebben sommige boeken een pdf versie meegeleverd, die kan je beter op je laptop zetten ipv het boek meenemen.

Overigens hoop ik voor de 1e jaars hier dat ze niet het hele bedrag voor de "catering" betaald hebben, want uitgerekend komt het op ongeveer 10 euro per maaltijd neer en het eten was niet echt goed te noemen. Kan je beter gewoon brood meenemen of naar de snackbar lopen, of zelfs iets laten bezorgen via thuisbezorgd.nl bij zaken waar je een leveringstijd kan afspreken :P

@Diabolical & tjesch mijn rooster is pas sinds vandaag beschikbaar, mogelijk was dit voor meerdere het geval, waardoor ze nog niks wisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:04:

Overigens hoop ik voor de 1e jaars hier dat ze niet het hele bedrag voor de "catering" betaald hebben, want uitgerekend komt het op ongeveer 10 euro per maaltijd neer en het eten was niet echt goed te noemen.
Nee, het collegegeld is van 4000 naar 3500 euro per jaar gegaan. Hier zitten geen boeken en avondeten bij inbegrepen. Dat is juist veranderd omdat er klachten waren over het eten zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
edit

[ Voor 75% gewijzigd door lawkexarib op 28-08-2009 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het mailtje van Liek gisteren was ook zeer informatief. 8)7
Ben benieuwd hoe groot de klassen straks worden, zit nu in de kleinste klas met 15 man, maarja misschien komen er nog wel meer bij.
Ik vind 15 eigenlijk ook meer dan genoeg, mooie kleine groep, hopelijk gaan we dan wat sneller door de stof heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Ja zover ik begrijp uit het mailtje zijn er nog intakegesprekken bezig, misschien dat de klas nog groter wordt.

De laatste 2 lessen van de dag zijn CCNA1, nu heb ik daar al wat van gezien op sharepoint. Als we maar niet gaan subnetten met pen en papier :|. Ik heb certificaten van CCNA1 t/m4 Academy, misschien zit er wat vrijstelling in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon vrijstelling aanvragen als je de papieren al hebt.

Mij lijkt wel intressant, vroeger op school wel wat cisco gehad maar verder nooit wat mee gedaan, en wil de certificering wel graag halen dus mooi dat de stof via school behandeld word. 2 vliegen in 1 klap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Ja dat ga ik ook doen. Maar sommige dingen ben ik alweer vergeten dus wellicht is het interessant om een paar lessen bij te wonen en m'n kennis op te frissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
sh4dow schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:40:
Ja zover ik begrijp uit het mailtje zijn er nog intakegesprekken bezig, misschien dat de klas nog groter wordt.

De laatste 2 lessen van de dag zijn CCNA1, nu heb ik daar al wat van gezien op sharepoint. Als we maar niet gaan subnetten met pen en papier :|. Ik heb certificaten van CCNA1 t/m4 Academy, misschien zit er wat vrijstelling in.
Je gaat idd in eerste instantie subnetten met pen en papier ;)

Je werkt via netacad van cisco.. dus als je al certificaten hebt gewoon vrijstelling aanvragen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Hallo,

Onderstaande boeken wil ik tweedehands overnemen voor de opleiding Duaal HBO Systeembeheer:

1.CCNA 640-802, 6de editie, ISBN: 9780470110089.

2. Basisvaardigheden Taal Druk 1, ISBN: 9789001205041.

3. Computersystemen en embedded systemen Druk 2, ISBN: 9789039525289

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Diabolical schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:38:
Je gaat idd in eerste instantie subnetten met pen en papier ;)

Je werkt via netacad van cisco.. dus als je al certificaten hebt gewoon vrijstelling aanvragen....
Pfft.. als ik ergens een hekel aan heb :).

Ik heb mijn ccna certificaten ook gedaan via cisco.netacad.net dus dat wordt vrijstelling.

Het valt me op hoe weinig MBO ICT opleidingen officiële Cisco en Microsoft certificeringen aanbieden. Op mijn vorige school kon ik CCNA en MCSA examens officiëel maken, maar ik hoor van veel mensen dat zij 'school' examens krijgen waar je dus niks aan hebt in de toekomst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
sh4dow schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:59:
[...]

Pfft.. als ik ergens een hekel aan heb :).

Ik heb mijn ccna certificaten ook gedaan via cisco.netacad.net dus dat wordt vrijstelling.

Het valt me op hoe weinig MBO ICT opleidingen officiële Cisco en Microsoft certificeringen aanbieden. Op mijn vorige school kon ik CCNA en MCSA examens officiëel maken, maar ik hoor van veel mensen dat zij 'school' examens krijgen waar je dus niks aan hebt in de toekomst..
Die certificeringen mogen zij niet zelf doen. Veel opleidings instituten mogen het ook niet zelf maar regelen dit met prometric, vue of een andere partij. Dus je krijgt wel het curriculum maar niet het examen. Dit kun je evt. wel zelf regelen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Diabolical schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:13:
[...]

Die certificeringen mogen zij niet zelf doen. Veel opleidings instituten mogen het ook niet zelf maar regelen dit met prometric, vue of een andere partij. Dus je krijgt wel het curriculum maar niet het examen. Dit kun je evt. wel zelf regelen natuurlijk.
Die certificeringen maken zo'n opleiding ook een stuk duurder.
Voor MCSE moet je minimaal 7 keer examen doen. (Dat is als je in 1 keer slaagt).

Dat maakt een opleiding voor de student toch een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Op m'n MBO opleiding kon ik VUE en later Prometric examens doen voor 70 euro per examen ofzo. Dit zat al bij het lesgeld in maar herkansingen waren voor eigen rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alsof 3500 euro excl boeken etc niet duur is? terwijl de voltijd opleiding de helft kost.

Scholen etc krijgen toch wel korting op vouchers, dus zal me niets verbazen als je een voucher kunt kopen voor een gereduceerd bedrag.
Ik weet wel dat het niet bij de opleiding in zit.
En anders zijn de kosten ook nog wel te overzien, je hebt geen 10 examens per jaar. hooguit 2-3 per jaar ofzo Cisco en MS tel ik dan alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:29:
alsof 3500 euro excl boeken etc niet duur is? terwijl de voltijd opleiding de helft kost.

Scholen etc krijgen toch wel korting op vouchers, dus zal me niets verbazen als je een voucher kunt kopen voor een gereduceerd bedrag.
Ik weet wel dat het niet bij de opleiding in zit.
En anders zijn de kosten ook nog wel te overzien, je hebt geen 10 examens per jaar. hooguit 2-3 per jaar ofzo Cisco en MS tel ik dan alleen.
Leerlingen krijgen ook de kans op vouchers maar is afhankelijk van de behaalde score tijdens tests en tentamens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sh4dow schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 08:14:
[...]

Nee, het collegegeld is van 4000 naar 3500 euro per jaar gegaan. Hier zitten geen boeken en avondeten bij inbegrepen. Dat is juist veranderd omdat er klachten waren over het eten zover ik weet.
Correct, maar er was ook een optie om voor € 225 in een keer voor het hele jaar weer voor de catering te betalen. Maar dit kan ik dus afraden want de klachten zijn zeer rechtvaardig. Ik ging ervan uit dat de 1e jaars dit ook aangeboden zouden krijgen.

Opleiding is trouwens totaal wel duurder geworden door de opsplitsing, ook al zeiden ze dat dit niet zou gebeuren.
Ik had ze ook al maar behaald op versie 3.1 en hun geven versie 4.0, inhoudelijk is het eigenlijk hetzelfde alleen sommige ccna 3 dingen zijn naar ccna 4 en andersom. Verder waren de verschillen heel klein. Maar hierdoor wouden ze niet gelijk vrijstelling geven. Uiteindelijk heb ik voor ccna 1 en 2 gewoon de final gemaakt en bij 2 ook de praktijk final, maar dus geen lessen gevolgd, en 3 + 4 theorie gewoon gevolgd in de klas.

Oh en je hoeft niet te subnetten met pen en papier, wij mochten gewoon een subnet calculator gebruiken op het internet. Behalve bij de theorie toets, dus je moet het wel kunnen natuurlijk. Bij de praktijk toets mochten we gewoon subnet calculator erbij pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Ah ja, ik heb ook nog versie 3.1 gedaan, ik was een van de laatste. Er kunnen geen nieuwe classes meer aangemaakt worden op netacad van v3.1.

Nou ja ik heb ze niet zo lang geleden behaald dus het moet wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sh4dow schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:03:
Ah ja, ik heb ook nog versie 3.1 gedaan, ik was een van de laatste. Er kunnen geen nieuwe classes meer aangemaakt worden op netacad van v3.1.

Nou ja ik heb ze niet zo lang geleden behaald dus het moet wel goed komen.
Ach en anders ga je ff zitten internetten of ander werk zitten doen en zijn de toetsen tenminste makkelijk voor je :P

Deed ik ook voor 3 en 4. En toch weer certificaat van nieuwe versie staat ook wel weer leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen het laatste boek binnen gekregen, CCNA.
Heb er zin aan! zie jullie dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
@ Remko24
Hoe lang heeft het geduurd voordat het CCNA boek geleverd werd bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaf het moment van bestellen een week of 10-11.
heb eind juni de boel besteld namelijk, eerste 3 boeken had ik 13 juli binnen.
dit boek gisteren

Maar kan zijn dat ze nu op voorraad zijn en dat ze nu sneller uitleveren?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2009 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Mijn CCNA boek is ook onderweg met de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Laatste boek vorige week donderdag gekregen.

Al met al een lang bestelproces. Ik twijfel of ik de volgende boeken nog via Selexyz ga bestellen.
Bol.com of een andere webshop geven tenminste aan wanneer zij verwachten je de bestelling toe te zenden.
Hier moet je maar afwachten.

Ik had graag een aantal boeken van te voren even doorgenomen. Door de late levering van Selexyz is dit er niet meer echt van gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:10

spanx

_Sp[A]nX_

studielast is gewoonweg niet waar... 10-12 uur waar ze mee adverteren is meer 20-24 uur!!!!

let er dus op mensen..... dit klopt niet.

Iedereen is het hier over eens... de druk is te hoog.

indicatie: ik heb een Techische Informatica MBO-4 opleiding achter de rug met 9 jaar ervaring.

grtz

_Sp[A]nX_

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:08
Whoa, adverteren ze met 10-12 uur? Hahaha, ongelooflijk. Bron? Link?

Ik deed in 2007-08 een deeltijd docentenopleiding en dat was gewoon een tweede fulltime baan.

* maandag van 1200-2000 naar school
* elke weekdag drie uur huiswerk
* hele zondag, plus deel van de zaterdag huiswerk.

Ik was er dus gemakkelijk 30 uur per week aan kwijt. 10-12 is je reinste onzin.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Ik vind het tot nu toe wel meevallen eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spanx, wat kost bij jou zoveel tijd dan?
CCNA ben ik misschien 5-6 uur mee in de week bezig, waarvan ik 2 op school zit.
COSY is zwaar maar wel te doen, hier ben ik geen uren mee bezig.
MAOR, tjaa.. easy..

Daarnaast de externe opdracht maar hier ben ik nog niet echt mee begonnen hier begin ik deze week mee.

En wie is iedereen?? mij is niets gevraagd ;)
Welke groep zit je? dinsdag?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2009 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenissegg
  • Laatst online: 26-04-2023
Zoek al een tijdje een HBO opleiding in deze richting (Infrastructure Design) maar veel opleiding leggen het nadruk op software ontwikkeling. Ik ben eigenlijk benieuwd naar de gemiddelde leeftijd van de studenten aan deze opleiding. Ikzelf ben uit bouwjaar 72.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-03-2023
cailin_coilleach schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 17:11:
Whoa, adverteren ze met 10-12 uur? Hahaha, ongelooflijk. Bron? Link?

Ik deed in 2007-08 een deeltijd docentenopleiding en dat was gewoon een tweede fulltime baan.

* maandag van 1200-2000 naar school
* elke weekdag drie uur huiswerk
* hele zondag, plus deel van de zaterdag huiswerk.

Ik was er dus gemakkelijk 30 uur per week aan kwijt. 10-12 is je reinste onzin.
Staat/stond inderdaad in hun studiegids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koenissegg schreef op maandag 16 november 2009 @ 16:37:
Zoek al een tijdje een HBO opleiding in deze richting (Infrastructure Design) maar veel opleiding leggen het nadruk op software ontwikkeling. Ik ben eigenlijk benieuwd naar de gemiddelde leeftijd van de studenten aan deze opleiding. Ikzelf ben uit bouwjaar 72.
Ik ben zelf uit bouwjaar 80, en ben 1 van de ouderen. gemiddelde leeftijd is rond de 23-24 jaar. in mijn klas zijn we met z'n 3'en die bijna 30 of al over de 30 zijn. schat de oudste op 35 ongeveer.

zijn veel MBO'ers die na de voltijd opleiding binnen een jaar deze duale opleiding doen, en die zijn dan 21-22 jaar. Daarnaast heb je nog enkele mensen zoals ik die na enkele jaren op MBO niveau gewerkt te hebben toch het HBO papiertje willen hebben en dus rond 26-27 jaar instappen en sommige zijn nog iets ouder.

met jou 37 (38 als je start) ben je 1 van de oudste maar als je het geen probleem vind om met jongere studenten samen te werken is het goed te doen hoor de sfeer en de collegialiteit is zeer goed in onze klas.

De stof die behandeld word is eigenlijk tot nu toe alleen Cisco en de opdracht voor netwerk architectuur leuk en toepasselijk geweest voor het echte systeembeheervak, computer systemen en is bitneuken en niet echt toepasbaar op de praktijk als je niet bij Intel werkt. :) Bedrijfskunde kan wel relevant zijn maar ze gaan niet echt in op de i kant, het is algemene bedrijfskunde over hoe je een bedrijf moet runnen nog niet echt specifiek de processen die binnen bedrijven lopen en hoe de IT hierop kan inspringen.

Komend blok krijgen we windows erbij, standaard 70-290 stof zeg maar, met een mix van windows 7 en 2008 erdoor. daarnaast een opdracht voor Client Server principes, dus best wel raakvlakken weer met systeembeheer

Woie, Ik ben in het eerste blok amper boven de 10 uur uitgekomen per week.
Enige wat veel tijd in beslag nam waren die cisco hoofdstukken doornemen, je bent 2-3 uur bezig per hoofdstuk, en je moet er 2-3 in de week doen.
Computer systemen heb ik zeer weinig aan gedaan thuis en het tentamen zonder al teveel te leren gehaald.
Alleen Bedrijfskunde heb ik me achteraf een beetje op verkeken maar dat ligt mijn inziens meer aan de manier van lesgeven van de leraar.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Qua tijdsdruk hadden mijn klasgenoten het overigens ook wel anders hoor. Zij waren doorgaans al docent, dus kenden veel van de stof al. Daarnaast ben ik zo'n type die uitvoerig samenvattingen maakt en braaf alle opdrachten uit het huiswerk doet. Maar 10 uur? Nee, zelfs als ik "lui" zou doen kom ik daar vast niet aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
koenissegg schreef op maandag 16 november 2009 @ 16:37:
Nja, ik ben van bouwjaar 69 en volg de opleiding ook. In mijn klas zit 1 persoon die ouder is, een aantal van rond de dertig en een stel van 20-25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenissegg
Dat ik de oudste ben, daar zal ik aan moeten wennen :), maar ben eigenlijk 25 met 12 jaar ervaring. Ik vermoed dat het hebben van ruim 15 jaar ervaring in systeem beheer wel mee zal helpen. Ik heb niet helder welke certificaten er gehaald (kunnen) worden maar ik heb er wel eentje van elke afkorting.

De mogelijkheid van deze certificaten kunnen mijn werkgever overtuigen dat het een goede investering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koenissegg schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:07:
Dat ik de oudste ben, daar zal ik aan moeten wennen :), maar ben eigenlijk 25 met 12 jaar ervaring. Ik vermoed dat het hebben van ruim 15 jaar ervaring in systeem beheer wel mee zal helpen. Ik heb niet helder welke certificaten er gehaald (kunnen) worden maar ik heb er wel eentje van elke afkorting.

De mogelijkheid van deze certificaten kunnen mijn werkgever overtuigen dat het een goede investering is.
CCNA kun je halen, er word een gedeelte CCNP gegeven, je zult nog wel modules thuis moeten doen om volledig op te kunnen voor CCNP.

Daarnaast is het MCSA wat maximaal gegeven word, ook hier word niet alle stof behandeld alleen de belangrijkste punten, je zult dus prive ook nog dingen moeten leren.

Dit is eigenlijk een opleiding voor mensen die niet echt voor certificaten gaan, iedereen kan in een jaar CCNA en MCSA worden.
Deze opleiding probeert je wel gedeeltelijk praktijk bij te brengen maar het belangrijkste is meer het hoe en waarom achter de techniek,

Voorbeeldje, Client Server principes, men gaat niet in op een produkt en zijn instellingen maar meer om de technieken die gebruikt worden, Als je de principes kent dan kun je ook makkelijker de software je eigen maken. de software veranderd elke paar jaar, de techniek niet zo vaak.

Staar je dus niet blind op papiertjes halen enzo, daar is deze opleiding niet geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenissegg
@Remko24

Als ik het goed begrijp is het een introductie, ben zelf MCP, CCA en VCP Cisco ligt in het verschiet. Ik kan dus aannemen dat deze helpen bij het behalen van HBO niveau in plaats van andersom. Ik zal zeker binnenkort een contact opnemen met de HvU.

@Diabolical
In hoevere helpt het hebben van ervaring, ik neem aan dat je dat in ruime mate hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Ik merk dat ervaring een hele hoop helpt. De jongeren in de klas horen toch veel voor het eerst.
Dit speelt ze zeker bij vakken als Management en Organisatie parten.

Als je beperkt werkervaring hebt dan heb je nog niet veel kunnen zien.
Ze zullen als junior beheerder ook niet meteen losgelaten worden op de complexere systemen in het bedrijf waarvoor ze werken.

Nu zegt werkervaring ook niet alles natuurlijk. Als je in 15 jaar nooit de servervloer hebt verlaten dan kun je behoudens over servers weinig vertellen hoe je organisatie nu - echt - werkt. :)

Bij mij in de klas zitten denk ik meer ouderen dan bij Remko24, Bij mij zitten toch een stuk meer 30-ers en 40-ers in de klas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenissegg
Ik zag op de HU site dat de open dah op 6 Februari is, gaan er nog meer mensen die kant op? Ik begreep ook dat de intake gesprekken vanaf Mei plaats vinden. Klopt? Enig idee wat ik me daarbij moet voorstellen, zijn dat meerdere gesprekken of wordt je in 1 keer 'doorgezaagd'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doorzagen is een groot woord :)

je krijgt voor de intake een vragenlijst deze moet je invullen.
staan hier geen rare antwoorden van jou op en voldoet je antwoord. dan is het gesprek alleen nog een formaliteit.

Heb je bijvoorbeeld niet de juiste werkgever of bv niet de juiste vooropleiding dan gaan ze hier nog even op terug komen.

Ik stond vorig jaar binnen 5 minuten weer buiten (maar wel 2 uur heen en 2 uur terug moeten rijden 8)7 )

Verwacht er dus niet teveel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Even een schop. Ik kreeg van de week een brief binnen dat voor het aankomend jaar i.v.m. een wetswijziging het studiegeld verlaagd zal worden naar het 'wettelijk collegegeld' ad € 1672,-. Dit geldt alleen voor mensen die nog niet eerder (vanaf 1991) een bachelor- of mastergraad hebben behaald.

Men stelt dat er geen concessies zullen worden gedaan aan het niveau van de opleiding en onderwijs, maar dat het wel gevolgen zal hebben voor de invulling van het onderwijsprogramma (en dit uiterst zorgvuldig en stapsgewijs door te voeren).

Fijn voor ons dualers, ben je een stukje minder afhankelijk van je werkgever voor wat betreft de financiering, mocht het oude 'hoge' collegegeld een probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenissegg
Dat is idd mooi meegenomen, mede hierdoor heb ik nu groen licht van mijn werkgever. Half april staat een intake gepland. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, scheelt voor vele een slok op 'n borrel..

Al vind ik het niveau van de opleiding wel laag.. (of ik verwachte er meer van :P )
Studiedruk waar ze het over hadden haal ik bij lange na niet. meer dan de helft van de lessen heb ik thuis geen zak aan gedaan en toch goede punten gehaald.

Ook verslagen zijn goed binnen de tijd af te ronden, denk laatst 3 blokken gemiddeld 5 uur per week aan het huiswerk gezeten te hebben..

Hoop dat het 2e jaar wat meer diepgang en uitdaging biedt.

MBO deed ik 10 jaar geleden ook met 4 vingers in de neus..
Deze opleiding tot nu toe met 3 :P

Al zie ik wel andere studenten moeite hebben met het tempo/hoeveelheid wat je moet doen.
Misschien toch al die jaren flink onder mijn niveau geleerd? :? :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenissegg
@Remko24: Hoe bedoel je "Al vind ik het niveau van de opleiding wel laag ..." Wat waren je verwachtingen? Je achtergrond/Ervaring? Ik hoop niet dat het of twee vingers in de neus wordt, of 2 dagen per week studeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:55:
Klopt, scheelt voor vele een slok op 'n borrel..

Al vind ik het niveau van de opleiding wel laag.. (of ik verwachte er meer van :P )
Studiedruk waar ze het over hadden haal ik bij lange na niet. meer dan de helft van de lessen heb ik thuis geen zak aan gedaan en toch goede punten gehaald.

Ook verslagen zijn goed binnen de tijd af te ronden, denk laatst 3 blokken gemiddeld 5 uur per week aan het huiswerk gezeten te hebben..

Hoop dat het 2e jaar wat meer diepgang en uitdaging biedt.

MBO deed ik 10 jaar geleden ook met 4 vingers in de neus..
Deze opleiding tot nu toe met 3 :P

Al zie ik wel andere studenten moeite hebben met het tempo/hoeveelheid wat je moet doen.
Misschien toch al die jaren flink onder mijn niveau geleerd? :? :P
Heeft ook te maken met de mogelijkheden die je hebt om te studeren. Dat gezegd hebbende.. in het tweede jaar wordt het wat zwaarder ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koenissegg schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 19:32:
@Remko24: Hoe bedoel je "Al vind ik het niveau van de opleiding wel laag ..." Wat waren je verwachtingen? Je achtergrond/Ervaring? Ik hoop niet dat het of twee vingers in de neus wordt, of 2 dagen per week studeren.
Laag niveau moet je niet te letterlijk nemen, als je niets doet dan haal je het niet.

Ik zelf ben 9 jaar werkzaam na mijn MBO niveau 4..
6 jaar grote servicedesk en gedeelte serverbeheer waar ik zeer veel vrijheid had en ook in projecten mee werkte (achteraf vergelijkbaar met junior systeembeheerder met telefoondienst).
en nu 3 jaar systeembeheer. en sinds kort ook 50% netwerkbeheerder.

Mijn verwachtingen van de opleiding was dat het een flinke aanvulling op kennis zou zijn, en had me erop ingesteld hier toch wel 15-20 uur p/w mee bezig te zijn.

Nu ik bijna 1 jaar onderweg ben valt het niveau wel een beetje tegen, ik hoef geen moeite te doen om de stof eigen te maken omdat alles wat we leren ik in de praktijk of zelfs op het MBO al ben tegen gekomen, er is weinig nieuws. het is de theorie achter de praktijk die ik al een redelijk beheerste.
Dus het kost mij weinig moeite om de stof eigen te maken.

Ik spreek puur voor mij zelf, ik zie anderen wel eens moeite hebben met bepaalde vakken omdat ze er nooit mee in aanraking zijn gekomen.

Zoals ik al vermelde ben ik buiten de toetsweken om misschien 4-6 uur per week thuis ermee druk (tijdens de toetsweken misschien 1-2 uurtjes meer), op het werk doe ik niets aan huiswerk, (uitzonderingen daargelaten) en het meeste van deze uren zitten nog in verslagen die je moet maken.

Ik doe de opleiding zeker niet met tegenzin maar het valt mij gewoon op dat ik er totaal geen moeite mee heb om het niveau en tempo bij te houden. En ik ben niet iemand die met de hakken over de sloot zijn cijfers haalt. gemiddeld zit ik tussen de 7,5 en de 8.
Hoop dat het 2e jaar iets meer uitdaging biedt..

Ik wil niet voor anderen spreken maar ik merk dat als je in een grote organisatie (500+ werknemers) werkzaam bent en je dus met veel werk processen in aanraking komt je echt een voordeel hebt. zeker als je een paar jaar werkervaring hebt in dit soort bedrijven.
Ben je een starter na je MBO en heb je weinig ervaring en werk je in een kleine omgeving dan zullen veel dingen nieuw zijn of je onbekend zijn, en dan kan ik me voorstellen dat je wat meer moeite hebt met sommige dingen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Eens met Remko24. Het was ons al verteld aan het begin dat deze opleiding vaak beter wordt voltooid door de studenten dan bij de voltijd opleiding én dat de duale studenten ook vaak betere resultaten opleverden ondanks 'de hink-stap-sprong' indeling van de opleiding (dwz dat er bij de duale variant vaak ingesprongen wordt op een hoger niveau dan waarmee ze met de voltijd studenten beginnen, plus dat zij er gemiddeld meer tijd voor hebben dan wij).

Dit alles komt natuurlijk dat bij de meesten er al (genoeg) praktijkervaring heerst, waardoor de stof er wat makkelijker in gaat dan bij een groentje van de HAVO die nog geen serieuze baan heeft gehad in het vakgebied. Ook is de motivatie/het doel wat duidelijker voor de meesten; ze krijgen kans op een beter betaalde baan e.d. Ik kan me voorstellen dat als je net van de middelbare school komt dit nog niet de grootste prioriteit heeft in ieders hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ebia,

Hoe ervaar jij het tweede jaar tov het 1e jaar?
niveau hoger? studiedruk toegenomen?
Wat voor vakken worden er gegeven?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

hier staan de vakken die je krijgt tijdens deze opleiidng.

Jaar
In/ex Blok 1 Blok 2 Blok 3 Blok 4
1 intern Computersystemen 2

CCNA-1

Unix-Linux Management en Organisatie 2

CCNA-1

Windows Systemen 1 CCNA-2

Windows Systemen 2

Databases 1 Projectmanagement 1

Databases 1

extern Netwerk Architectuur Modellen

Management en Organisatie 2

Unix-Linux

Client Server Principes

Communicatieve Vaardigheden MCSE 3 Projectmanagement 1 & 2

CCNP-1

Databases 2

2 intern Exploitatie en Beheer 1

CCNP-3 CCNP-3

Bedrijfskunde

Persoonlijke Effectiviteit Systeemintegratie 1

Informatica-
recht

Scripting

informatica-
recht

Encryptie

Exploitatie en Beheer 3

Database Management
extern Exploitatie en Beheer 2

Computersystemen 3
Netwerkinfrastructuur Database Management Applicatie Integratie
3 intern Systeem- en Netbeheer

Encryptie

Methoden en Technieken 1

Coaching Consultancy

Unix-Linux 3

ICT-architectuur 2 Beveiliging 1

extern Methoden en Technieken 2

Consultancy 2

MCSE 5

Methoden en technieken 2 Beveiliging 2
Afstuderen

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racoon,
Dit weet ik ook wel, maar was benieuwd naar de inhoud van de vakken.
Bedrijfskunde is leuk, maar wat van bedrijfskunde?
idem met windows en unix.. welke onderdelen krijg je ervan?

dit overzicht is zeer globaal is niet volledig. want we hebben dit jaar meer vakken gehad dan hier op staan. CCNA3 en 4 werden namelijk ook gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:12:
Racoon,
Dit weet ik ook wel, maar was benieuwd naar de inhoud van de vakken.
Bedrijfskunde is leuk, maar wat van bedrijfskunde?
idem met windows en unix.. welke onderdelen krijg je ervan?

dit overzicht is zeer globaal is niet volledig. want we hebben dit jaar meer vakken gehad dan hier op staan. CCNA3 en 4 werden namelijk ook gegeven.
Ok excuus dacht dat je globaal wilde weten.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:06:
Hoe ervaar jij het tweede jaar tov het 1e jaar?
niveau hoger? studiedruk toegenomen?
Wat voor vakken worden er gegeven?
Hmm, even kijken wat we zoal hebben gehad de afgelopen tijd...

Bedrijfskunde - Dit zijn laat maar zeggen de basics voor wat betreft bedrijfskunde. Hoe zit alles elementair in elkaar, voor welke keuzes staan bedrijven, hoe zit het met producten en productieprocessen, etc. Afgesloten met een schriftelijk tentamen hierover.

CCNP3 - Het is niet echt m'n sterkste punt, en mede doordat ik eigenlijk nooit serieus heb geoefend tijdens de lessen miste ik een hoop ervaring. Dit uiteindelijk moeten bekopen door voor allebei de toetsen faliekant te zakken, maar gelukkig bij het hertentamen voldoende te halen. Ccnp1 gaat over routing, ccnp3 over switching (en zijn beide een verdere uitbreiding op de ccna stof: bgp, vlans, etc). Je hoeft niet meer die online examens elke week te doen, maar je sluit zowel ccnp 1 als 3 af met een praktijkopdracht waar je in totaal 3 uur per stuk de tijd voor hebt.

Exploitatie en beheer - Dit vak heeft twee codes op sharepoint, maar zijn in wezen één en dezelfde les (en tentamen). Het gaat over de bekende procesmodellen voor het beheer van IT; ITIL, ASL en BiSL. Het is erg droge stof en de lessen zijn niet erg aantrekkelijk om te volgen.
Je sluit af met een tentamen welke voor de helft meetelt in combinatie met een opdracht voor je eindcijfer. De opdracht is goed te doen; beschrijf een onderdeel in je organisatie welke voldoet (of juist niet) aan één van de modellen en kom met verbetervoorstellen.

Informatica recht - Wel een interessant vak, maar niet iedereen denkt daar hetzelfde over. Naast een schriftelijk tentamen moet je ook bij dit vak een soort portfolio maken, welke voor de helft meetelt bij het eindcijfer. In dat portfolio moet je vragen beantwoorden die worden gesteld aan de hand van een hele berg casussen. Het is niet heel erg moeilijk (met wikipedia erbij), maar het kost behoorlijk wat tijd om goed te doen.

Opdracht computersystemen - Dit is een opdracht zonder bijbehorend vak. Het is de bedoeling dat je onderzoek doet naar de veelgebruikte opslagsystemen SAN en NAS. Je moet deels zelf de vragen bedenken die je dan moet beantwoorden. Het is geen hele moeilijke opdracht, maar ja, net als alle anderen, je moet er wel een weekend of twee voor gaan zitten.

Opdracht netwerkinfrastructuur - Hier moet ik nog aan beginnen dus de details ontgaan me even. Het is volgens mij de bedoeling om een migratie uit te voeren van 2k3 naar 2k8 server. Zowel met theoretische als met praktische vragen. Ook hier geen voorbereidende lessen of iets dergelijks, net zoals msce3 dus eigenlijk.

Persoonlijke effectiviteit - Een beetje een softskill vak, waarbij je wordt geleerd wat bewuster te zijn van je eigen inbreng in de communicatie met anderen en welk effect dat heeft (en in hoeverre je het kan verbeteren). Het is goed bij te houden en volgens mij is ook wel iedereen hiervoor geslaagd de eerste keer. Op het eind lever je een document in met allerhande opdrachten die je eerder elke week hebt moeten maken, en je sluit af met een korte presentatie voor de klas.

Scripting - Introductie tot het programmeren in Python. Persoonlijk vind ik de stof erg onsamenhangend, en je leert er niet echt concrete dingen mee. Ik kan nu wat tekst te voorschijn toveren, maar echt leren werken met praktijkgerichte oplossingen is het niet. Er volgt een schriftelijk tentamen, en ook hier verwacht de leraar dat je alle wekelijkse opdrachten hebt gemaakt (5 stukjes code per week). Weet verder niet hoe dat laatste in verband staat met je eventuele eindcijfer.

Encryptie - Eerder in het topic aangehaald, en inderdaad, het is best een draak van een vak. Rare is dat het naar voren geschoven lijkt te zijn, daar het niet staat bij de lessen van dit jaar maar van volgend jaar. Ook hebben we er geen tentamen in, althans nu nog niet, terwijl we het wel heel het afgelopen blok hebben gehad. Het is erg theoretisch, ik mis een beetje de allignment met the real world. Ook was er geen boek voor dit vak op de boekenlijst, terwijl voor een vak als dit dat toch erg belangrijk lijkt. Misschien komt dat nog...

Begin van dit jaar vond ik erg vermoeiend. Alhoewel ik m'n P netjes op tijd binnen had moest ik nog wel het e.e.a. afmaken. Daarnaast raak je in de loop van het jaar wat motivatie kwijt, dat is eigenlijk niet anders ten opzichte van vorig jaar. Gelukkig ben ik weer redelijk bij op dit moment, dus hoop dit jaar af te sluiten zonder achterstallig werk. Nu ik over de helft ben geeft dat eigenlijk wel een goed gevoel, nog even volhouden en ik heb eindelijk een 'echt' diploma.

Al met al vind ik het vakkenpakket wel hoger van niveau worden, maar soms iets te abstract en niet altijd evenveel raakvlak hebben met het systeembeheer. Maar op zich is het ook niet vervelend om wat breder te zijn opgeleid dan één ding alleen natuurlijk. Drie jaar lang prutsen met windows server configuraties had me ook niets geleken.

Btw je kunt via sharepoint natuurlijk altijd kijken in de mappen voor alle vakken van de 3 jaren, dus kun je alvast wat opsnuiven van het geen je volgend jaar gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenissegg
Morgen m'n intake, als ik de laatste berichten lees heb ik het idee dat niet heel veel nieuw is. Ben nu ruim 15 jaar werkzaam in de IT, de laatst 5 jaar bezig met server based computing en virtualisatie. Unix/Linux is een blinde vlek bij mij. Daar zal ik zeker aan moeten trekken.

Hier en daar heb ik een certificaatje opgedaan die daarna ook weer verlopen is, dit euvel (verlopende certificaten) is een van de hoofdredenen geweest om voor deze studie te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koenissegg, Als je 15 jaar ervaring hebt dat zul je vrij snel en makkelijk het eerste jaar door komen, maar verkijk je niet op de hoeveelheid werk, als je overal op tijd mee begint dan loop je er zo doorheen, maar het werk komt met vlagen, zo heb je 3-4 weken niets en dan moet je ineens voor 2-3 vakken werkstukken maken of veel leren.. Dosering mist nog wel eens.

Ik merk aan mijzelf dat vakken die geen raakvlak hebben met IT moeilijker zijn, denk aan Management en Organisatie, ooit op het MBO alles uitgelegd gekregen en de begrippen waren wel bekend bij mij, maarja de leraar verwachte dat je precies antwoorde zoals in het boek. Dus dat moest ik herkansen afgelopen week, maarja na effe blokken het vak gehaald. nu sta ik voor alles een voldoende en beginnen we aan het laatste blok.

Komend blok ook heel veel theorie, en weinig raakvlakken met de IT. PRoject management (Prince2) en Databases. dus maar ff goed de kop erbij houden en dit jaar afsluiten zonder herkansingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenissegg
Ik heb zojuist m'n intakegesprek gehad, gewikt, gewogen en OK bevonden, dus da's één horde. Was een gesprek van ruim een uur over wie je bent, wat is je motivatie, wat is je ervaring en opleiding. Al met al een plezierig gesprek.

Denk dat ik het moeilijk ga krijgen met Unix/Linux da's een blinde vlek bij mij. Over de overige technische vakken maak ik me niet veel zorgen omdat ik daar ervaring mee hebt. Zelf met databases. De 'softe skills' zullen een welkome aanvulling zijn.

Wat ik wel minde vindt - nu het collegegeld gedaald is naar 1640,- Eur - is dat de klassen waarschijnlijk groter worden. Van 20 naar 32 studenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat was te verwachten dat de klassen groter werden.
Al zou het misschien net kunnen qua praktijk opdrachten en toetsen bij CCNA. (of je moet packet tracer gebruiken dan is er helemaal geen probleem).

Ik stond vorig jaar binnen 5 minuten weer buiten. raar dat jij ruim een uur binnen hebt gezeten, heb je in ieder geval waar voor je geld gekregen :)

Qua Unix kun je eens kijken op http://www.xs4all.nl/~jemmooij/cursussen/UNIX1/index.html
Dit zijn de opdrachten die wij hebben gehad afgelopen blok, is goed te doen, ook voor de leek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:39:
Ja dat was te verwachten dat de klassen groter werden.
Al zou het misschien net kunnen qua praktijk opdrachten en toetsen bij CCNA. (of je moet packet tracer gebruiken dan is er helemaal geen probleem).
Ik denk dat dit nog allemaal speculatie is. Natuurlijk zullen er vanwege het verlagen van het studiegeld waarschijnlijk meer leerlingen afkomen op deze opleiding, maar dat wil nog niet zeggen dat je meer leerlingen in één klas gaat zetten. Wellicht besluiten ze om meerdere klassen tegelijkertijd op één dag te hebben?

En als ze dan toch de klassen groter maken lijkt het me niet logisch dat ze dit al gaan doen voor de bestaande groepen. Dan worden er sowieso één of meerdere groepen uit elkaar getrokken en kom je misschien op een dag terecht waarop je niet naar school wilt. Neh, dat zal wel niet. Krijgt een opleiding sowieso niet subsidie per leerling als ze gebonden zijn aan dat wettelijk collegegeld ipv dat instellingsgeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Een opleiding krijgt geld per leerling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Subtiel kickje..

Nog animo voor nieuwe studenten komend jaar?

Nog een opmerking qua organisatie van de school die is echt top! :F
1. Resultaten van toetsen worden niet verwerkt als een medewerker van de administratie op vakantie is. (werk word niet overgenomen door een collega. 8)7 zo heeft de docent het 3 weken geleden ingeleverd en staat het nog steeds niet op Osiris.)
2. Tentamen niet bekend bij de school, school dacht dat het een opdracht was, dus moeten ze nu binnen 2-3 weken een tentamen zien in te plannen voor juni. 8)7
3. Nakijken van werk duurt bij 1 bepaalde docent gemiddeld 2 maand. zo zitten we al 6 weken te wachten op een resultaat. (terwijl 1 maand het maximum is) :z

Oja en en dit is alleen wat de laatste 3 weken is voorgevallen :o

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenissegg
Ja animo is er zeker, September beginnen we, de organisatie ervaar ik (nog) niet zoals zojuist beschreven is, voorlopig gaat het ordelijk, begint wel een papierwinkel te worden.

Ben benieuwd wie er wat voor electronica gaat gebruiken voor het maken van aantekeningen, ben zelf van plan een ipad aan te schaffen.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Good fscking luck with that :) Sneltypen zit er bij mij goed in, dus handig op school, maar op'n iPad?

Schemaatjes teken je er wel lekker gemakkelijk mee. Ik zeg, neem d'r een BT tobo bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Mja, in onze klas heeft iedereen gewoon een schrijfblok en pen bij zich :+.

Ik heb vaak wel een 10inch netbookje mee, dat is handig om te notuleren bij en werken aan groepsprojecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 09:00:
Subtiel kickje..

Nog animo voor nieuwe studenten komend jaar?

Nog een opmerking qua organisatie van de school die is echt top! :F
1. Resultaten van toetsen worden niet verwerkt als een medewerker van de administratie op vakantie is. (werk word niet overgenomen door een collega. 8)7 zo heeft de docent het 3 weken geleden ingeleverd en staat het nog steeds niet op Osiris.)
2. Tentamen niet bekend bij de school, school dacht dat het een opdracht was, dus moeten ze nu binnen 2-3 weken een tentamen zien in te plannen voor juni. 8)7
3. Nakijken van werk duurt bij 1 bepaalde docent gemiddeld 2 maand. zo zitten we al 6 weken te wachten op een resultaat. (terwijl 1 maand het maximum is) :z

Oja en en dit is alleen wat de laatste 3 weken is voorgevallen :o
Helaas moet ik het bovenstaande bevestigen. Wij hebben in januari een verslag ingeleverd en we zitten nog te wachten op de uitslag. Daarnaast is de communicatie tussen HU en de studenten zeer slecht. Bijvoorbeeld: Er is een wijziging in de lestijden van September 2010. Dit staat alleen aangegeven op sharepoint als opmerking bij een andere mededeling. Het lijkt mij toch een kleine moeite om even een email rond te sturen. Maarja dat is mijn bescheiden mening.

Update van de lessen in jaar 2 blok 4: (Zit in de zelfde klas als Ebia)

Informatica recht 2:
Het tweede deel van informatica recht gaat dieper in op Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP), Wetboek van StrafRecht (WvSR) en Wetboek van Strafvordering (WvSV). Daarnaast moet er ook een portfolio worden gemaakt over de bijgeleverde casussen. Ook dit deel is zeer goed te doen, alleen het kost veel tijd. Dit vak wordt afgesloten met een tentamen en die telt 50% mee. Daarnaast wordt de portfolio beoordeeld en ook die telt 50%. Gezamelijk komt daar een cijfer uit die gedeelt wordt met informatica recht 1.

Exploitatie en Beheer 3:
Deze onderdeel gaat verder in op Exploitatie en Beheer 1. in de les worden diverse onderwerpen die in deel 1 zijn behandeld weer aangehaald en gaat de docent er dieper op in. Het is de bedoeling dat er 3 casussen worden gemaakt met 2 andere klasgenoten en die aan het eind van het blok als verslag aanbied aan de docent voor beoordeling.

Encryptie:
Zoals ebia al aanhaalt het is een draak van een vak en je moet er goed bij blijven om te begrijpen wat er nu precies van je verwacht wordt tijdens het tentamen. In grote lijnen gaat het over RSA, AES, DES, MAC ect. en de werking daarvan en hoe dit eventueel uitgerekend kan worden met behulp van rekenmodules zoals modulo, log en andere varianten. De docent kan dit zeer goed.. zo goed dat hij te snel gaat en wij geen idee hebben wat hij aan het doen is. Vragen we uitleg dat roept hij is toch logisch...dat snap je toch wel.. 8)7
Bij dit vak is iedereen zeer tevreden met een 5.5..geeft denk ik wel aan hoe lastig het vak is.

Database management:
In dit vak wordt ons geleerd hoe wij een SQL server met databases kunnen beheren. Aan de hand van opdrachten leer je de SQL server te besturen. Dit vak sloeg nergens op. nadat wij 6 opdrachten hadden uitgevoerd en dit hadden vastgelegd voor beoordeling waren we klaar en was vak behaald. :?
nouja studiepunten zijn binnen zeggen we dan maar.

Applicatie Integratie:
Dit is een externe opdracht. Het is de bedoeling om in je eigen bedrijf te gaan kijken welke programma's geïntegreerd zijn met andere programma's. Er word dan van je verwacht dat je precies uitzoekt hoe deze applicaties met elkaar communiceren en welke bedrijfsprocessen hierbij worden gebruikt. Dit is geen moeilijke opdracht maar kost veel tijd.

Het 2de jaar is afgerond en we maken ons nu op voor de vakantie. d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sh4dow schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 23:04:
Mja, in onze klas heeft iedereen gewoon een schrijfblok en pen bij zich :+.

Ik heb vaak wel een 10inch netbookje mee, dat is handig om te notuleren bij en werken aan groepsprojecten.
Enige waar ik een laptop voor nodig had was Windows, omdat je een paar VM's moet draaien om opdrachten uit te voeren tijdens de les..

Voor de rest heb je geen laptop op school nodig, aantekeningen?? wasda?? :+
Bijna geen aantekeningen genomen en heb alles met goed resultaat doorlopen.. gewoon koppie erbij houden..
Veel docenten zetten hun powerpoints ook gewoon op sharepoint. dus kun je makkelijk terug kijken..

Verder idd met de lestijden, handig dat ze het bij een opmerking neerzetten, ik verbaasde me er ook over dat in september het ineens om half 2 begint.. maarja we zien het wel..

Verder nu lekker vakantie.. helaas wel gewoon werken :( maarja geen druk vanuit school..
Misschien dat ik in de vakantie het verslag voor infrastructuren ga maken, scheelt me 6-7 weken tijdens de normale schoolweken.

Oja en het verslag waar we nog geen cijfer voor hadden uit mijn vorige post heeft bijna 3 maanden geduurd. 1 april ingeleverd, 20 juni uitslag...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:19:
[...]

Daarnaast is de communicatie tussen HU en de studenten zeer slecht. Bijvoorbeeld: Er is een wijziging in de lestijden van September 2010. Dit staat alleen aangegeven op sharepoint als opmerking bij een andere mededeling. Het lijkt mij toch een kleine moeite om even een email rond te sturen.
Dit is inderdaad een groot probleem. Men beseft minder dat wij, in tegenstelling tot voltijd leerlingen, veel minder contacturen hebben met de school. Informatie moet daarom tijdig en op goede wijze worden aangeleverd. Sharepoint is een aardig medium, welke gelukkig ook steeds beter door leraren wordt gebruikt, maar er is geen mogelijkheid om bij updates e-mail hierover te krijgen. Want ook soms voegen leraren in de loop van het blok extra zaken toe aan de site die toebehoort aan hun les. Hier kom je dan ook pas achter als je weer eens alle bestanden kopieert naar je computer lokaal.

Wel krijg je elke week op z'n minst een paar spammailtjes over allerhande niet-studie-relevante-door-de-HU-georganiseerde-evenementen, blijkbaar ligt dus daar de prioriteit v.w.b. communicatie.
Applicatie Integratie:
Dit is een externe opdracht. Het is de bedoeling om in je eigen bedrijf te gaan kijken welke programma's geïntegreerd zijn met andere programma's. Er word dan van je verwacht dat je precies uitzoekt hoe deze applicaties met elkaar communiceren en welke bedrijfsprocessen hierbij worden gebruikt. Dit is geen moeilijke opdracht maar kost veel tijd.
Dit was wel het toppunt voor wat betreft communicatie. Zoals ooit eerder geschreven worden sommige opdrachten door 'een' leraar tijdens de les van een ander vak meegedeeld. Je krijgt dus geen les welke bij de opdracht hoort, maar wordt wel geacht deze opdracht in het blok af te maken waarin het uitgedeeld is.

Helaas was deze opdracht niet mondeling meegedeeld, en door een scherpe klasgenoot die dit vak als 'ingeschreven' zag staan op Osiris (de cijferlijst) hebben we alsnog kunnen achterhalen dat we deze opdracht dus wel degelijk moeten doen. Echter, de Sharepoint pagina is stuk, dus je kunt de opdracht helemaal niet downloaden. Dit moet je dan weer óf navragen bij die leraar zelf óf bij één van je klasgenoten. Echt knap waardeloos zulke constructies.

Nog een andere tip, wacht niet te lang met het maken van de opdrachten. Zelf moet ik nog een opdracht maken uit het eerste jaar, maar wat blijkt; zowel de leraar als de opdracht zijn compleet anders nu dan wat het eerst was. Gelukkig niet compleet anders, dus kan het nog wel maken, maar voor hetzelfde geld gaat het over zaken die niet in de les besproken is, dan wordt het al een stuk lastiger.

Enfin, schooljaar weer voorbij, op naar de volgende. Laatste jaar bestaat uit maar liefst 12 opdrachten (los van je afstuderen) als ik Osiris mag geloven. En natuurlijk het inhalen of herkansen van vakken van voorgaande jaren. Ben benieuwd hoe het gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ebia schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:00:
[...]

Nog een andere tip, wacht niet te lang met het maken van de opdrachten. Zelf moet ik nog een opdracht maken uit het eerste jaar, maar wat blijkt; zowel de leraar als de opdracht zijn compleet anders nu dan wat het eerst was. Gelukkig niet compleet anders, dus kan het nog wel maken, maar voor hetzelfde geld gaat het over zaken die niet in de les besproken is, dan wordt het al een stuk lastiger.
Niet alleen met opdrachten, ook met toetsen, als de stof ondertussen veranderd dan veranderd ook de toets, en moet je veel inhalen of bijleren..
Ik heb het afgelopen jaar 1 herkansing gehad maar gelijk gehaald en 1 opdracht die iets bijgeschaafd moest worden, We moeten nog 1 cijfer terug krijgen van een opdracht maar die is pas vorige week ingeleverd, dus verwacht niet dat we die deze week al terug krijgen maar pas in september.. Voor de rest kan ik jaar 1 achter me laten, en heb ik geen herkansingen openstaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
[...]

Dit is inderdaad een groot probleem. Men beseft minder dat wij, in tegenstelling tot voltijd leerlingen, veel minder contacturen hebben met de school. Informatie moet daarom tijdig en op goede wijze worden aangeleverd. Sharepoint is een aardig medium, welke gelukkig ook steeds beter door leraren wordt gebruikt, maar er is geen mogelijkheid om bij updates e-mail hierover te krijgen. Want ook soms voegen leraren in de loop van het blok extra zaken toe aan de site die toebehoort aan hun les. Hier kom je dan ook pas achter als je weer eens alle bestanden kopieert naar je computer lokaal.
Je kunt op Sharepoint waarschuwingen instellen bij wijzigingen van de betreffende pagina van het vak. Als je de volledige lijst met documenten open hebt vind je linksboven een dropdown menu met Acties waar je kunt kiezen voor waarschuwingen bij wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Wij hebben in januari een verslag ingeleverd en we zitten nog te wachten op de uitslag.
Dat is inderdaad heel erg slecht zeg! Dat heb ik nog nooit meegemaakt bij de HU. Ik zeg: klagen! Bij de coordinator van de afdeling.

Alles wat ik lees over het gebroddel met Sharepoint en communicatie komt heel erg ironisch op me over. Te denken dat de IT-nono's van de docentenopleiding die ik heb gedaan het allemaal beter kunnen dan de mensen van een IT gerelateerde oplossing! OMFG :r

[ Voor 35% gewijzigd door Liegebeest op 29-06-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenalzeven
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-08 14:05
cailin_coilleach schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:34:
[...]

Dat is inderdaad heel erg slecht zeg! Dat heb ik nog nooit meegemaakt bij de HU. Ik zeg: klagen! Bij de coordinator van de afdeling.
en wellicht ook bij de opleidingscommissie en de academieraad. zo krijg je zaken sneller onder de aandacht!

[ Voor 54% gewijzigd door ikbenalzeven op 29-06-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cailin_coilleach schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:34:
[...]

Alles wat ik lees over het gebroddel met Sharepoint en communicatie komt heel erg ironisch op me over. Te denken dat de IT-nono's van de docentenopleiding die ik heb gedaan het allemaal beter kunnen dan de mensen van een IT gerelateerde oplossing! OMFG :r
Betreft cijfers waar je lang op moet wachten is uitzondering, 95% heb je binnen 2 weken. verslagen 3-4 weken..
Communicatie kan beter maar het ligt ook wel een beetje aan de student, als je sharepoint een beetje in de gaten houd dan krijg je bijna alle informatie wel, en je kunt altijd mailen..

Verder hoor je hier alleen de minpunten terwijl me het afgelopen jaar best positief bevallen is.
- De studiebelasting is redelijk, ik ben gemiddeld 5-8 uur p/w bezig geweest met school, 1-2 weken voor de tentamenweken iets meer maar niet meer dan 15 uur p/w
- De leraren zijn goed. (met uitzonderingen) kunnen de stof goed uitleggen en houden de sfeer in de klas goed.
- De stof is goed te begrijpen, in sommige punten moet je wat verder inlezen, ook de actualiteit is ok.. Zo krijgen we les in Windows 2008 en windows 7. ook de externe opdrachten kun je invullen met actuele zaken.

Morgen nog een gesprekje met mijn studie begeleider hier op het werk, en heb ik weer 30 extra studiepunten binnen

Voor het 2e jaar hoop ik deze trend door te kunnen trekken, met een niet al te hoge studie belasting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
ik ben gemiddeld 5-8 uur p/w bezig geweest met school
Ik heb het eerder gezegd, maar dat is inderdaad nog een WTF-je voor mij. Misschien was ik gewoon een enorme kommaneuker, maar per week was ik gemiddeld twintig uur bezig met mijn deeltijd opleiding. Kan er ook mee te maken hebben dat ik toen een opleiding deed waar de stof helemaal nieuw voor me was, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komma neuker of niet, gemiddeld heb ik rond de 7,5 gehaald. sommige vakken minder maar andere vakken weer stuk hoger..
Ik raffel zeer weinig af, ook omdat je veel dingen samen moet doen kan ik mezelf niet veroorloven dat ik een ander een slechter cijfer laat halen door mijn toedoen. Andersom verwacht ik ook hetzelfde..
Maar ik ga ook niet elke keer voor een 10, als ik het gevoel heb dat ik het goed beheers en een 8 haalbaar is dan vind ik het prima.

Een voordeel is wel dat ik al 9 jaar in de IT werk en veel met nieuwe technieken in aanraking ben gekomen en daarvoor al 5 jaar flink bezig was (hobbymatig) met de IT incl de MBO opleiding.

Het is ook een stuk dicipline, ik heb in de laatste 9 jaar niet stil gezeten, ik heb met verschillende technieken gewerkt en mezelf hierin ook ingelezen of cursussen voor gevolgd.
Ken genoeg mensen die alleen weten de knopjes te bedienen maar geen idee hebben wat de gedachtengang achter een bepaald systeem is.
En ik doe vaak net dat ene stapje extra om erachter te komen hoe het met elkaar werkt en hoe het functioneerd.

Beetje offtopic maar vroeger met de CITO toets kreeg ik als advies, VWO..
VWO kwam ik goed mee, behalve de talen, andere vakken haalde ik zevens, achten en negens voor. maarja om over te gaan terug naar de HAVO..
2e jaar, weer problemen met de talen terwijl de andere vakken goed waren... mogt van de leraren niet over naar de 3e klas of kon naar de 3e klas MAVO waar ik dan geen talen meer had behalve NL en EN..
Op aandringen van me ouders maar de MAVO gedaan, geslaagd met een gemiddelde van een 8.5 (waarvan een 6 en 7 voor NL en EN, de rest allemaal dik in de negen.
Leraren snapte ook niet wat ik deed op de MAVO.

MBO ook met 9 vingers in de neus gehaald.
Daarna HBO willen doen maar kon ergens goed aan het werk en HBO even uitgesteld (8 jaar) tot vorig jaar..
En hier wandel ik ook naar mijn mening wel lekker doorheen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Ik was per week toch wel gemiddeld meer dan 8 uur bezig.
Alleen voor CCNA was ik al zo'n 8 uur per week bezig om het te lezen en de oefeningen te maken.
Sommige klasgenoten konden veel opdrachten in de klas maken, dat lukte mij niet omdat ik me niet genoeg kon concentreren door de herrie om me heen. (Ventilatoren van serverkasten, routers e.d.)

Verder wel alle opdrachten binnen de deadline weten te halen. Gemiddeld per opdracht tussen de 8 en de 9 gescoord.

Het is echt wel een hoop werk.. Ik lees dan ook wel alles wat moet.
Opdrachten als CLSV en MCSE3 zijn erg groot.. MCSE3 was bij ons bijvoorbeeld zo'n 55 pagina's groot.

Ik heb het afgelopen jaar als veel werk ervaren maar ook als leuk.

Ben al begonnen met 3INFRA1 en hoop die dus deze zomer nog in te leveren. Ik hoop dan deze komende kerst vrij te zijn. Afgelopen kerst zat ik meer op de Gartnerdatabank dan op m'n eigen bank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Whoa, staan de servers et al in de klaslokalen zelf? *brr* moet er niet aan denken :D Die ene collega die wel eens aan een Cisco switch moet sleutelen vind ik al irri, met z'n blazers. Zeker op school: hoe moeilijk moet het zijn om een aparte server ruimte in te richten waar je remote naar toe gaat? Toegang tot de hardware kan dan altijd met toestemming van de docent.

Of is m'n horror beeld nu weer te groot? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Het geluid van die routers en switches valt opzich nog wel mee, je kan elkaar prima verstaan als je aan het overleggen bent. Je kan er ook iets verder vanaf gaan zitten, het lokaal is groot genoeg.

Ik moet zeggen dat ik ook gemiddeld zo'n 5 uur per week aan school kwijt ben geweest afgelopen jaar. Mijn voordeel was dat ik CCNA al eens helemaal gedaan heb op het MBO. Het was vooral herhaling maar heb geen vrijstelling aangevraagd omdat ik het toch nog eens wilde doorlopen. Bij de grote verslagen is het wel even hard werken geweest, maar buiten dat is het allemaal goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cailin_coilleach schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 07:34:
Whoa, staan de servers et al in de klaslokalen zelf? *brr* moet er niet aan denken :D Die ene collega die wel eens aan een Cisco switch moet sleutelen vind ik al irri, met z'n blazers. Zeker op school: hoe moeilijk moet het zijn om een aparte server ruimte in te richten waar je remote naar toe gaat? Toegang tot de hardware kan dan altijd met toestemming van de docent.

Of is m'n horror beeld nu weer te groot? :)
De apparatuur hangt in het lokaal omdat je zelf die apparaten moet configureren/patchen... als dat onder begeleiding van een leraar in een andere ruimte moet gebeuren dan is het gewoon onwerkbaar.. zeker bij het opzetten loop je 3-4x van je plek naar je router setup..

En qua tijd voor het vak.. gewoon opletten in de les, stof 1x doorlezen en assesment maken.. 1 tot 1,5 uur werk per hoofdstuk. als ik me een beetje kwaad maakte deed ik 3-4 hoofdstukken op een avond.

Eind van het blok bij de final, gewoon de vragen nogmaals doorkijken en een beetje door de stof lezen om te zien of je nog iets niet goed snapt. maar tot nu toe sloot de praktijk naadloos aan op de theorie en word er veel herhaald, en bleef het best goed hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
[...]
Dit was wel het toppunt voor wat betreft communicatie. Zoals ooit eerder geschreven worden sommige opdrachten door 'een' leraar tijdens de les van een ander vak meegedeeld. Je krijgt dus geen les welke bij de opdracht hoort, maar wordt wel geacht deze opdracht in het blok af te maken waarin het uitgedeeld is.

Helaas was deze opdracht niet mondeling meegedeeld, en door een scherpe klasgenoot die dit vak als 'ingeschreven' zag staan op Osiris (de cijferlijst) hebben we alsnog kunnen achterhalen dat we deze opdracht dus wel degelijk moeten doen. Echter, de Sharepoint pagina is stuk, dus je kunt de opdracht helemaal niet downloaden. Dit moet je dan weer óf navragen bij die leraar zelf óf bij één van je klasgenoten. Echt knap waardeloos zulke constructies.
Zojuist met de betreffende docent contact gehad, wij hebben dus de opdracht ook niet verstrekt gekregen (dinsdaggroep) en, naar aanleiding van jouw post hier, even contact gezocht met hem. De opdracht was enkel zichtbaar tot einde inlevertijd. Hij heeft hem nu weer online gezet zodat ik en mijn klasgenoten alsnog aan de slag kunnen.. |:(

Die zijn dus niet blij met mij... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:13
Ik heb afgelopen week ook mijn intakegesprek gehad voor deze opleiding en ben ook "aangenomen". Weet nog niet op welke dag ik kom, voorkeur voor dinsdag aangegeven maar deze zat waarschijnlijk al vol. Ben wel nieuwsgierig of er (buiten Koen om) meer aankomende eerstejaars zijn!

[ Voor 3% gewijzigd door Mrk87 op 04-07-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexikola
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:46
Zelf begin ik ook deze opleiding in spetember.

Intake gesprek gehad en ook aangenomen voor de studie. :)

Alleen heb ik nog geen toegang tot sharepoint en dergelijke en ook nog geen boekenlijst en rooster binnen gehad. Dit komt vast wel nog binnen maar wou me boeken vroeg bestellen zodat ik die alvast door kan nemen.

Heeft iemand toevallig een boekenlijst voor komende 1e jaars en zo deze willen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.studentenboek.nl/ hier kun je de boeken bestellen, maar deze staan er nog niet op voor deze opleiding.

Wacht gewoon een mailtje af van Liek..

Waarschijnlijk heb je de boeken Computer Systemen nodig en Bedrijfskunde.
CCNA zou ik niet aanschaffen.. alles doe je online, heb het boek nog nooit opengehad..
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste