Ik ben een oud student van deze opleiding (2009-2012).
De opleiding zoals hij nu wordt aangeboden is inderdaad anders dan toen.
Het is nu 4 jaar ipv 3 en er zijn wat vakken veranderd.
Mijn ervaring is het volgende:.
Niveau is redelijk, ik vond het teveel op certificeringen gericht, veel CCNA, MS, ITIL, etc. Allemaal best leerzaam maar zeker omdat je vaak al jaren werkervaring hebt voegt het weinig toe aan je kennis niveau.
De management en persoonlijke vorming vakken vond ik wel heel leerzaam en goed van niveau. Dit vind ik namelijk belangrijk als je op HBO niveau wilt functioneren. Hoe pak je dingen aan, hoe ga je met dingen om. Niet zoals bij MS vakken hoe je leert klikken of welke commando je moet invoeren om een Domein Controller op te zetten..
Ik weet van mezelf dat ik goed kan leren en dat ik redelijk veel kennis in huis had voordat ik begon met deze opleiding, ik ben er naar mijn mening heel makkelijk doorheen gefietst. Ja het was soms veel werk, maar ik heb nooit de indruk gehad dat het niveau voor mij te hoog was. Misschien eerder te laag.
Ik heb medestudenten zien worstelen met sommige vakken, maar 50% daarvan lag misschien ook wel aan inzet en discipline. Je moet gewoon vanaf moment 1 vol aan de bak en geen dingen vooruitschuiven. Het tempo was toentertijd hoog en zodra je achterstand opliep dan was het moeilijk bijbenen.
Organisatie van de school is kut. Sommige leraren zijn kut, sommige leraren zijn top. Typisch school
Zou ik de opleiding weer kiezen met de ervaring die ik nu heb? Ja. Op elke opleiding valt wel iets op aan te merken. Mij ging het puur om het papiertje. Werkgevers kijken hier toch wel graag naar, als er maar HBO op staat..
Als ik een cijfer moet geven aan de opleiding.
Organisatie school 5
Gegeven vakken 6 (had meer theoretisch gemogen)
Kwaliteit vakken 7
Leraren 7,5 (zitten goede leraren bij en de omgang was ook prima).
Totaal cijfer 7+.