Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314532

Succes voor de mensen die examens doen!
Echter had ik nog een vraag omtrent de periode als je gaat werken:

Zoekt school een bedrijf voor je?
En hoe zit het met de crisis, tot zover ik heb begrepen zijn bedrijven een beetje voorzichtig met het investeren in mensen.
Zij betalen je opleiding en je wordt nog eens 'normaal' uitbetaalt als werknemer, rond deze tijd zullen bedrijven toch wel wat voorzichtiger zijn met het uitbesteden van geld.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 314532 op 23-06-2011 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Anoniem: 314532 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:41:
Succes voor de mensen die examens doen!
Echter had ik nog een vraag omtrent de periode als je gaat werken:

Zoekt school een bedrijf voor je? En hoe zit het met de crisis, tot zover ik heb begrepen zijn bedrijven een beetje voorzichtig met het investeren in mensen.
Zij betalen toch wel je opleiding en je wordt nog eens 'normaal' uitbetaalt als werknemer.
Je moet al werkzaam zijn bij een bedrijf (minimaal 32 uur), de omgeving moet jou de mogelijkheid bieden om opdrachten voor school uit te voeren. (Werkzaam bij de BCC op de helpdesk is niet voldoende) je moet eigenlijk minimaal al op een junior beheer functie zitten, of daar op korte termijn kunnen komen.

De opleiding kun je ook zelf betalen. Een werkgever hoeft dit niet perse voor je te doen, het gebeurt wel veel.. Lesgeld is iets van 1700 euro per jaar en valt dus wel mee.. (boeken ongeveer €250 p/j)
En aangezien je gewoon in loondienst bent krijg je gewoon salaris..
Tja de crisis, het is een vereiste dat je een baan hebt, dus daar zit de crux.
Toelatingseisen voor de school zijn niet al te hoog. minimaal MBO4 en werkzaam in de IT (minimaal op beheersfunctie)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 23-06-2011 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250878

Zo dat is ook weer binnen. Ben nu officeel afgestudeerd, 7 juli de diplomauitreiking en daarna niet meer aan school of een andere opleiding denken. Wat ben ik er even klaar mee zeg. pfff

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 250878 op 23-06-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Anoniem: 250878 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:48:
Zo dat is ook weer binnen. Ben nu officeel afgestudeerd, 7 juli de diplomauitreiking en daarna niet meer aan school of een andere opleiding denken. Wat ben ik er even klaar mee zeg. pfff
Gefeli NimitzNL

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 10:41
ReVolpe schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 20:26:
Wat moet je als voorkennis hebben om vrijstelling voor SIAI te krijgen?
Ik zat net even op Sharepoint te kijken naar de opdracht van SIA, ik zie niet zo snel wat die opdracht inhoudelijk met Citrix of VMWare te maken heeft....

Maar gezien ik al jaren een Citrix farm beheer en VCP gecertificeerd ben kan ik hier dus vrijstelling voor vragen? Dat zou mooi zijn >:)

Op na het 2e jaar.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

21-06-2011 TCIF-DU4ENCR1-10 Encryptie Tentamen H Karssenberg 100 Cijfer 6,0

Woei!!! :+ 8) :*) :9 ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:00
Anoniem: 35872 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:30:
21-06-2011 TCIF-DU4ENCR1-10 Encryptie Tentamen H Karssenberg 100 Cijfer 6,0

Woei!!! :+ 8) :*) :9 ;) :)
Met het hart overal waar het kloppen kan ook een kijkje genomen om de resultaten page van osiris.
3 maal scheepsrecht!

22-06-2011 TCIF-DU4ENCR1-10 Encryptie Tentamen H Karssenberg 100 5,5

*O* *O* *O* *O* *O*

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
Rooke schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:35:
[...]

Met het hart overal waar het kloppen kan ook een kijkje genomen om de resultaten page van osiris.
3 maal scheepsrecht!

22-06-2011 TCIF-DU4ENCR1-10 Encryptie Tentamen H Karssenberg 100 5,5

*O* *O* *O* *O* *O*
Bekend cijfer... :P

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Je wordt nog veel blijer als straks op die onderste regel staat:
Totaal 26,0 50,0 33,0 67,0 4,0 180,0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben allang blij dat ik dit struikelblok weer heb overwonnen (in 1x).
Was toch wel 1 van de moeilijkste tentamens tot nu toe..

Klopt het dat semester 5 bijna alleen maar opdrachten zijn??
Zoals ik nu kijk moet ik nog 13 vakken afronden vanaf nu 8)7
zijn 6 vakken/opdrachten per blok... :'(
Hoezo studiebelasting goed verdeeld over de opleiding..

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 30-06-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afgelopen week een brief ontvangen van de HU.
Vanaf 1 september vervalt de huidige compensatie regeling en moeten alle vakken afgerond zijn met minimaal een 5.5 of kunnen aantonen dat de competenties elders zijn behaald.
Dit geld zowel voor de propedeuse als de hoofdfase

Dit betekend dus voor veel studenten die dachten afgelopen 2 jaar een onvoldoende kon laten staan nu alsnog aan de bak mogen en een vak mogen ophalen die ze bv al 1,5 jaar geleden niet gehaald hebben.
Daar zullen veel mensen niet blij mee zijn..

Gelukkig heb ik alles voldoende maar dit toont maar weer eens aan hoe veranderlijk de regeltjes kunnen zijn binnen de HU.

Als argumentatie is de aanpassing noodzakelijk om te voorkomen dat studenten niet alle competenties bezitten bij het behalen van het diploma. Zekerheid voor alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
Anoniem: 35872 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:17:
Afgelopen week een brief ontvangen van de HU.
Vanaf 1 september vervalt de huidige compensatie regeling en moeten alle vakken afgerond zijn met minimaal een 5.5 of kunnen aantonen dat de competenties elders zijn behaald.
Dit geld zowel voor de propedeuse als de hoofdfase

Dit betekend dus voor veel studenten die dachten afgelopen 2 jaar een onvoldoende kon laten staan nu alsnog aan de bak mogen en een vak mogen ophalen die ze bv al 1,5 jaar geleden niet gehaald hebben.
Daar zullen veel mensen niet blij mee zijn..

Gelukkig heb ik alles voldoende maar dit toont maar weer eens aan hoe veranderlijk de regeltjes kunnen zijn binnen de HU.

Als argumentatie is de aanpassing noodzakelijk om te voorkomen dat studenten niet alle competenties bezitten bij het behalen van het diploma. Zekerheid voor alles.
Ter verdediging, dit is niet alleen binnen de HU. Dit is een aangescherpte regel van de HBO raad. Leuk is het inderdaad niet maar het is nu eenmaal een gevolg van de hele discussie rondom HBO's in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Diabolical schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:56:
[...]

Ter verdediging, dit is niet alleen binnen de HU. Dit is een aangescherpte regel van de HBO raad. Leuk is het inderdaad niet maar het is nu eenmaal een gevolg van de hele discussie rondom HBO's in het algemeen.
Toch zeggen ze in die brief daar helemaal niks over. Ze hebben het over een HU brede norm die ze dus nu verandert (aangescherpt) hebben. "Achterliggende gedachte is dat de HU geen enkele twijfel wil over de kwaliteit van het einddiploma", zoals ze letterlijk schrijven.

Jammer dat het zo moet, want het dupeert denk ik behoorlijk wat mensen die iets hebben laten staan 'omdat het kan'. Zelf had ik bijvoorbeeld tentamen van scripting niet al te best gemaakt, maar verder geen energie in gestoken (en dus ook niet herkanst) omdat ik dat betreffende cijfer kon laten staan (>4.5 en verder geen andere onvoldoendes in dat blok). Stel ik had om wat voor een reden dan ook niet kunnen afstuderen dit semester, dan had ik ook nog eens dat vak opnieuw kunnen gaan doen.

En bij deze opleiding is er echt geen sprake van fraude door van te voren bekende tentamenantwoorden of cijfers die worden toegekend voor vakken die niet zijn gemaakt. Je kunt commentaar hebben op de HU over van alles en nog wat, maar dat soort dingen gebeuren gewoonweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ebia schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 01:07:
[...]

Toch zeggen ze in die brief daar helemaal niks over. Ze hebben het over een HU brede norm die ze dus nu verandert (aangescherpt) hebben. "Achterliggende gedachte is dat de HU geen enkele twijfel wil over de kwaliteit van het einddiploma", zoals ze letterlijk schrijven.

Jammer dat het zo moet, want het dupeert denk ik behoorlijk wat mensen die iets hebben laten staan 'omdat het kan'. Zelf had ik bijvoorbeeld tentamen van scripting niet al te best gemaakt, maar verder geen energie in gestoken (en dus ook niet herkanst) omdat ik dat betreffende cijfer kon laten staan (>4.5 en verder geen andere onvoldoendes in dat blok). Stel ik had om wat voor een reden dan ook niet kunnen afstuderen dit semester, dan had ik ook nog eens dat vak opnieuw kunnen gaan doen.

En bij deze opleiding is er echt geen sprake van fraude door van te voren bekende tentamenantwoorden of cijfers die worden toegekend voor vakken die niet zijn gemaakt. Je kunt commentaar hebben op de HU over van alles en nog wat, maar dat soort dingen gebeuren gewoonweg niet.
Fraude door tentamenantwoorden te geven komt echt wel voor :P
Ik ga geen namen en vakken noemen maar een leraar behandelde een week voor het tentamen een oefen tentamen en gaf als hint: Het echt tentamen lijkt op dit, alleen de getallen of namen zullen anders zijn.
Met als gevolg dat iedereen het oefen tentamen in zijn kop stampte en er gemiddeld ruim een 8 gescoord werd.
Nu had de leraar ook de mogelijkheid om ineens andere vragen te stellen maar dit was niet het geval.

Ook leraren die leerlingen een paar tiende punten cadeau geven zodat ze het gemiddelde toch te laag vonden kreeg iedereen 0,3-0,5 punt erbij waardoor veel mensen geen herkansingen hoefden te maken.

Er wordt heel wat gematst door de leraren hoor.. Als ze 100% accuraat zouden nakijken en beoordelen zouden veel meer mensen onvoldoendes behalen.

Dat de regel komt om het diploma te waarborgen kan ik inkomen, een vak niet behaald betekend vaak dat men de kennis niet beheerst en dus de waarde van het diploma in gevaar kan brengen.

Maarja door de soepelheid van sommige leraren lijkt het erop dat mensen het beheersen maar eigenlijk gewoon gematst zijn.

Zo erg als bij InHolland is het zeker niet, maar de school doet er alles aan om mensen te laten slagen, waaronder dus soepeler beoordelen of dingen op een presenteerblaadje aanreiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-03 23:59
Zijn er studenten geweest die reeds vrijstelling hebben gekregen in het derde jaar voor de vakken TCIF-DU5SECU1-10 en TCIF-DU5SECU2-10 met het Security+ certificaat van Comptia?

[ Voor 10% gewijzigd door lawkexarib op 06-07-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lawkexarib schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:36:
Zijn er studenten geweest die reeds vrijstelling hebben gekregen in het derde jaar voor de vakken TCIF-DU5SECU1-10 en TCIF-DU5SECU2-10 met het Security+ certificaat van Comptia?
Moet je Bert Buitenhuis eens mailen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Ik heb het aan betreffende docent gevraagd, helaas wordt Security+ certificaat niet erkend.

Uitleg:
Dit is door het PvIB en CPNI in kaart gebracht in een rapport ter voorbereiding van standaardisering in beroepcertificering in dit vakgebied. Comptia komt hier niet in voor (zie pagina 61 van het rapport Onderzoek naar kwalificatie en certificatie van informatiebeveiligers http://www.pvib.nl/download/?id=17671059)

Zijn advies is om het certificaat CISSP te gaan doen, maar volgens mij doet je dit certificaat niet eventjes tussen door!!

Btw; tis docent Alf Moens die beide vakken geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Das jammer, maarja voor mij zijn er toch geen mogelijkheden meer om vrijstelling aan te vragen.
Binnenkort maar eens aan METE2 en MCSE5 beginnen. Scheelt weer in tijd volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Door de achterstand die ik afgelopen maanden heb opgelopen heb ik nu totaal geen zin om maar één opdracht te gaan maken, laat staan 2 a 3 vakken herkansen!!!

Voor geïnteresseerde moet ik nog de volgende opdrachten maken:
Itil v3
Mete1 & 2
cryptografie examen
etc, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lawkexarib schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:03:
Door de achterstand die ik afgelopen maanden heb opgelopen heb ik nu totaal geen zin om maar één opdracht te gaan maken, laat staan 2 a 3 vakken herkansen!!!

Voor geïnteresseerde moet ik nog de volgende opdrachten maken:
Itil v3
Mete1 & 2
cryptografie examen
etc, etc..
Tja, daar kan de school weinig aan doen, een achterstand kun je zelf in de hand hebben (soms niet altijd).
Ik heb het laatste maanden ook wel lastig gehad maar met een beetje doorzettingsvermogen toch alles binnen de deadlines af kunnen ronden.
METE2 moeten we voor half september af hebben, maar die opdracht is ook pas begin juni uitgedeeld en was dus niet meer haalbaar om af te ronden binnen het schooljaar.

Er kunnen situaties ontstaan waardoor je buiten je eigen schuld een achterstand oploopt, maar dan nog is de school vrij coulant met uitstel. En anders begin je een half jaar later met afstuderen.
Dit laatste probeer ik echter te vermijden, dan liever een weekje vrij nemen en vol aan de studie of een nachtje doorhalen.
Enige opdracht die veel werk heeft is METE1. de overige opdrachten kun je binnen een uurtje of 15-20 wel afronden.
Ik ben geen student die tevreden is met een 5.5, maar een dikke 9 hoeft voor mij ook niet, ik ben tevreden als ik denk dit is in mijn ogen wel een 7,5-8 waard. In de praktijk is dit ook wel vaak het geval.

Laatste tentamens (Recht en Encryptie) net afgerond met een 6je maar mij hoor je niet klagen (Dit waren ook vakken die mij totaal niet liggen). Ik heb de punten en heb genoeg andere hogere cijfers er tegenover staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Anoniem: 35872 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 08:54:
[...]
Fraude door tentamenantwoorden te geven komt echt wel voor :P
Ik ga geen namen en vakken noemen maar een leraar behandelde een week voor het tentamen een oefen tentamen en gaf als hint: Het echt tentamen lijkt op dit, alleen de getallen of namen zullen anders zijn.
Met als gevolg dat iedereen het oefen tentamen in zijn kop stampte en er gemiddeld ruim een 8 gescoord werd.
Nu had de leraar ook de mogelijkheid om ineens andere vragen te stellen maar dit was niet het geval.
Tsja, een oefententamen maakt nog geen echt tentamen en dus ook geen sprake van fraude als je het aan mij vraagt. Je krijgt van te voren nooit inzage in het tentamen zoals het wordt afgenomen, zoals onlangs bij InHolland weer het geval was.
Ook leraren die leerlingen een paar tiende punten cadeau geven zodat ze het gemiddelde toch te laag vonden kreeg iedereen 0,3-0,5 punt erbij waardoor veel mensen geen herkansingen hoefden te maken.
Dat is volgens mij geheel in lijn met de regels. Zeker als ze pas begonnen zijn met een nieuw vak of nieuwe examinering moeten ze nog even kijken hoe leerlingen scoren. Als 80% van de klas (en andere klassen) het relatief slecht maakt dan kun je ook stellen dat het tentamen gewoon te moeilijk was, wat ze achteraf dus corrigeren op die manier.
Er wordt heel wat gematst door de leraren hoor.. Als ze 100% accuraat zouden nakijken en beoordelen zouden veel meer mensen onvoldoendes behalen.

Dat de regel komt om het diploma te waarborgen kan ik inkomen, een vak niet behaald betekend vaak dat men de kennis niet beheerst en dus de waarde van het diploma in gevaar kan brengen.

Maarja door de soepelheid van sommige leraren lijkt het erop dat mensen het beheersen maar eigenlijk gewoon gematst zijn.

Zo erg als bij InHolland is het zeker niet, maar de school doet er alles aan om mensen te laten slagen, waaronder dus soepeler beoordelen of dingen op een presenteerblaadje aanreiken.
Zo heb ik het dus nooit ervaren. Sowieso is het beoordelen van de gemaakte opdrachten behoorlijk arbitrair natuurlijk, evenals tentamens met open vragen; daar kun je moeilijk een antwoordenstencil naast houden.

Van diverse multiple choice examens heb ik letterlijk gezien hoe ze dat nakeken; daar vind echt geen enkel gesjoemel plaats. Wat wel gebeurt is dat er een zekere normering is. 20 vragen, 10 goed betekend niet automatisch een 5 maar zou ook een 5.5 of een 6 kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vol frisse moed beginnen we vandaag weer.. NOT :'(
Motivatie is ver te zoeken..
Maarja nog 2 blokken en dan afstuderen, het einde is in zicht....
Laatste loodjes.. iets met zwaarst.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-06 15:59
Pfff... even frustratie kwijt. Ben je nog niet bezig met deze opleiding? Begin er dan niet aan! Even onderbouwen:

- Vakken krijg je regelmatig in een vreemde volgorde.
- Studielast is niet goed verdeeld over de blokken. Docenten hebben geen begrip voor het feit dat je werkt naast de opleiding en dat de studielast soms veel te hoog is. Sterkte daarmee.
- Docenten communiceren niet met elkaar over de inhoud van vakken. Veel dubbel werk doen dus.
- Studiebegeleider heb je niets aan. Als je gelukt hebt worden je vragen 1 op 1 doorgemaild, als je pech hebt loop je tegen een |:(

Zo dat is er uit. Nu maar weer aan de slag met 1 van de 6 verslagen van dit blok.. :|

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:12
Klinkt als semester 5.. Maar goed, nog een paar maanden doorwerken en dan hoop ik er vanaf te zijn :z.

[ Voor 66% gewijzigd door sh4dow op 07-12-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey topic leeft weer..

Tja Semester 5....... breek me de bek niet open..
Al moet ik zeggen dat blok 1 redelijk ging. Maar blok 2 is inderdaad te vol met vakken.

Het is nooit mijn insteek geweest, maar heb nu het gevoel dat ik de herkansing misschien moet gebruiken.
Maar probeer alles voor de deadline zover mogelijk af te hebben en zie wel waar het schip strand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26361

Ik heb me onlangs ingeschreven voor deze opleiding (start sept. 2012) en kwam bij toeval dit topic tegen. Zo te lezen kan ik m'n borst nat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Anoniem: 26361 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:45:
Ik heb me onlangs ingeschreven voor deze opleiding (start sept. 2012) en kwam bij toeval dit topic tegen. Zo te lezen kan ik m'n borst nat maken.
Nou het valt allemaal reuze mee hoor :-P Tenminste dat vind ik, zit nu in het 2e jaar en heb me tot nu toe nog niet verschrikkelijk druk hoeven te maken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26361

Het zal ongetwijfeld per persoon verschillen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
keverjeroen schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:13:
Pfff... even frustratie kwijt. Ben je nog niet bezig met deze opleiding? Begin er dan niet aan! Even onderbouwen:

- Vakken krijg je regelmatig in een vreemde volgorde.
- Studielast is niet goed verdeeld over de blokken. Docenten hebben geen begrip voor het feit dat je werkt naast de opleiding en dat de studielast soms veel te hoog is. Sterkte daarmee.
- Docenten communiceren niet met elkaar over de inhoud van vakken. Veel dubbel werk doen dus.
- Studiebegeleider heb je niets aan. Als je gelukt hebt worden je vragen 1 op 1 doorgemaild, als je pech hebt loop je tegen een |:(

Zo dat is er uit. Nu maar weer aan de slag met 1 van de 6 verslagen van dit blok.. :|
Even een tegengeluid, want ik herken niet alle bovengenoemde punten...

De vreemde volgorde klopt, maar eigenlijk is dat alleen van toepassing in dat laatste jaar. En dan nog denk ik niet dat het een heel groot probleem is, je zult niet een bepaalde opdracht of tentamen niet kunnen halen omdat je eerst de kennis van een ander vak moeten hebben of iets dergelijks.

Ook dat laatste jaar is een beetje krom ingedeeld qua studielast inderdaad, maar ik heb bij slechts één leraar meegemaakt dat de aanwezigheidsplicht echt streng werd nageleefd. Het betrof toen overigens maar 3 lessen, dus op zich ook wel logisch dat je die dan moet volgen. Maar over alle andere vakken heb ik altijd wel op begrip kunnen rekenen van leraren als bepaalde opdrachten niet op tijd af waren, met als oorzaak andere vakken die een hogere prio hadden of gewoon druk op het werk.

Dat docenten onderling niet communiceren zal me een worst wezen, daar heb ik nooit echt wat van gemerkt. Maar welk werk dan dubbel is/was weet ik niet, ik heb nooit dubbele dingen hoeven doen. Juist was het vaak erg handig dat bepaalde thema's terugkwamen, zodat je output van een bepaalde opdracht kon gebruiken als input op een andere. Dit moet haast wel afgesproken werk zijn (tussen docenten), anders is het wel heel toevallig.

Tsja, de studiebegeleid(st)er. Misschien moet je eens bij haar langslopen ipv mailen. Dan zie je elkaar even persoonlijk, even elkaar updaten hoe en wat, etc. Je moet gewoon omgaan met haar als een collega. Hoe zou jij het vinden als je een collega had die alleen maar teringzooi op je bord zou droppen (waar je niet altijd zelf wat aan kunt doen) en vervolgens loopt te drammen om een antwoord? Het is immers niet haar schuld wanneer dingen niet goed gaan, regels tussentijds veranderen, etc, Ik vond d'r wel aardig in ieder geval, en als het echt nodig was stond ze klaar...

Dus adviseren deze opleiding niet te doen? Nee zeker niet... als ik nu voor de keuze stond zou ik het zo opnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ebia schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:36:
[...]

Even een tegengeluid, want ik herken niet alle bovengenoemde punten...

De vreemde volgorde klopt, maar eigenlijk is dat alleen van toepassing in dat laatste jaar. En dan nog denk ik niet dat het een heel groot probleem is, je zult niet een bepaalde opdracht of tentamen niet kunnen halen omdat je eerst de kennis van een ander vak moeten hebben of iets dergelijks.

Ook dat laatste jaar is een beetje krom ingedeeld qua studielast inderdaad, maar ik heb bij slechts één leraar meegemaakt dat de aanwezigheidsplicht echt streng werd nageleefd. Het betrof toen overigens maar 3 lessen, dus op zich ook wel logisch dat je die dan moet volgen. Maar over alle andere vakken heb ik altijd wel op begrip kunnen rekenen van leraren als bepaalde opdrachten niet op tijd af waren, met als oorzaak andere vakken die een hogere prio hadden of gewoon druk op het werk.

Dat docenten onderling niet communiceren zal me een worst wezen, daar heb ik nooit echt wat van gemerkt. Maar welk werk dan dubbel is/was weet ik niet, ik heb nooit dubbele dingen hoeven doen. Juist was het vaak erg handig dat bepaalde thema's terugkwamen, zodat je output van een bepaalde opdracht kon gebruiken als input op een andere. Dit moet haast wel afgesproken werk zijn (tussen docenten), anders is het wel heel toevallig.

Tsja, de studiebegeleid(st)er. Misschien moet je eens bij haar langslopen ipv mailen. Dan zie je elkaar even persoonlijk, even elkaar updaten hoe en wat, etc. Je moet gewoon omgaan met haar als een collega. Hoe zou jij het vinden als je een collega had die alleen maar teringzooi op je bord zou droppen (waar je niet altijd zelf wat aan kunt doen) en vervolgens loopt te drammen om een antwoord? Het is immers niet haar schuld wanneer dingen niet goed gaan, regels tussentijds veranderen, etc, Ik vond d'r wel aardig in ieder geval, en als het echt nodig was stond ze klaar...

Dus adviseren deze opleiding niet te doen? Nee zeker niet... als ik nu voor de keuze stond zou ik het zo opnieuw doen.
Ebia,

Ik zit bij Jeroen in de klas en kan zijn frustratie goed begrijpen.
Jaar 1 is echt peanuts, dit jaar heb ik met 9 vingers in de neus gedaan.
Jaar 2 werd er iets meer verwacht maar zelfs toen kon ik alles op mijn slofjes uitwerken..
Blok 4 van jaar 2 was een blok waarvan de school ineens dacht: K*T er moeten nog wat dingen naar voren geschoven worden vanuit jaar 3 (METE1 en 2) dus de studie belasting werd een stukje hoger en zelfs de school vakantie moest opgeofferd worden om METE2 in te leveren.

Jaar 3 begon zoals normaal. 5 vakken in een blok is prima te doen. Maar zoals wel vaker beginnen vakken niet zoals gepland, en werden er dingen te laat opgestart en zitten we nu met 7 vakken in 1 blok + een afstudeervoorstel die ingeleverd moest worden.
Voorbeeld voor SECU1 en 2 en ICTA1 en 2. deel 2 van deze cursussen kun je pas doen als je 1 zo goed als klaar hebt, dit houd ik dat we rond week 6 in blok 2 konden starten maar men verwacht wel dat je het aan het eind van blok 2 inlevert..

Ik heb nu nog 5 vakken open die ik eind januari klaar moet hebben.. Wordt nog een hele kluif... want het zijn allemaal verslagen van 20-30 kantjes...
Maar ik denk dat ik nu niet ontkom aan herkansingen..

En de dubbele werkzaamheden denk ik dat jeroen de grote overlap tussen SINI en SECU bedoeld.
En ook PEF uit jaar 2 met Consultancy, ik vind het niet erg, des te makkelijker een vak is/wordt en je het sneller kunt afronden.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 28-12-2011 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Anoniem: 35872 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:11:
[...]

Jaar 3 begon zoals normaal. 5 vakken in een blok is prima te doen. Maar zoals wel vaker beginnen vakken niet zoals gepland, en werden er dingen te laat opgestart en zitten we nu met 7 vakken in 1 blok + een afstudeervoorstel die ingeleverd moest worden.
Voorbeeld voor SECU1 en 2 en ICTA1 en 2. deel 2 van deze cursussen kun je pas doen als je 1 zo goed als klaar hebt, dit houd ik dat we rond week 6 in blok 2 konden starten maar men verwacht wel dat je het aan het eind van blok 2 inlevert..
Ik ben het met je eens dat dat laatste jaar wat rommelig is, maar je kunt je er wel op anticiperen. Je kan/kon het immers zien aankomen door te kijken welke cijfers je nog moet krijgen op je cijferlijst in Osiris. 'Wij' hebben destijds gewoon leraren aangesproken om dingen opgehelderd te krijgen, zaken te mogen uitstellen/verschuiven, enz. Als je dat maar met z'n allen als groep doet dan sta je veel sterker dan wanneer je dat individueel doet.

Per saldo was dit semester voor vrijwel niemand in onze klas het probleem waardoor niet gestart kon worden met het afstuderen. Nee, het ging vaker om oude vakken die nog niet herkanst waren of afstudeervoorstellen die onder de maat waren...

Secu 1 en 2 waren bij ons afzonderlijke dingen, het ene was namelijk een verslag en de andere was een tentamen, misschien is dat nu verandert? ICTA 1 en 2 stonden bij ons ook los van elkaar. De enige afhankelijkheid die er echt was, was met METE. De output van 1 was de input voor 2. Maar dat vak was dan ook verdeelt over twee blokken, dus dat was over het algemeen geen probleem.

Dat je een afstudeervoorstel af moet hebben lijkt me ook niet als een verrassing, dat wist je immers al vanaf dag 1. Je hebt ongetwijfeld wel tijdens je studie al nagedacht wat je precies wilt gaan doen bij de organisatie waar je werkt. Ik was zelf ook redelijk laat met het voorstel (althans, met het contact leggen met de begeleider, etc). Uiteindelijk ging dat ten koste van de totale tijd die ik overhad voor het afstuderen, maar daar had ik alleen mezelf mee. Ik vond de deadline voor het inleveren van het voorstel ruim genoeg iig. Uiteindelijk is het voorstel dan ook maar een klein facet binnen het totale geheel van afstuderen.

Je praat met je baas over je voorstel en komt tot een akkoord. Daarna knal je in een weekend dat voorstel op papier en stuur je het naar je baas en begeleider. Alle input daarop neem je weer op in je voorstel en laat het definitief goedkeuren de week daarop. Echt binnen no-time kan zoiets in elkaar zitten als je maar even doorzet.
Ik heb nu nog 5 vakken open die ik eind januari klaar moet hebben.. Wordt nog een hele kluif... want het zijn allemaal verslagen van 20-30 kantjes...
Maar ik denk dat ik nu niet ontkom aan herkansingen..
Die verslagen zijn meestal toch het probleem niet? Ja, het is even werk, maar vaak mag je er met 2 a 3 man aan werken. Als je dat dus doet met een hetzelfde groepje, en je verdeelt het werk een beetje, ben je per saldo maar bezig met 1 of 2 verslagen... Als je bijvoorbeeld 1 of 2 man sterk hebt vakinhoudelijk en 1 sterk op tekst en opmaak dan kun je met een weekend of twee werk aan zo'n verslag vaak prima cijfers halen.
En de dubbele werkzaamheden denk ik dat jeroen de grote overlap tussen SINI en SECU bedoeld.
En ook PEF uit jaar 2 met Consultancy, ik vind het niet erg, des te makkelijker een vak is/wordt en je het sneller kunt afronden.
Ja precies, dat lijkt me toch echt een voordeel. Het scheelt namelijk een berg werk, simpel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ebia schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:02:
[...]

Ik ben het met je eens dat dat laatste jaar wat rommelig is, maar je kunt je er wel op anticiperen. Je kan/kon het immers zien aankomen door te kijken welke cijfers je nog moet krijgen op je cijferlijst in Osiris. 'Wij' hebben destijds gewoon leraren aangesproken om dingen opgehelderd te krijgen, zaken te mogen uitstellen/verschuiven, enz. Als je dat maar met z'n allen als groep doet dan sta je veel sterker dan wanneer je dat individueel doet.

Per saldo was dit semester voor vrijwel niemand in onze klas het probleem waardoor niet gestart kon worden met het afstuderen. Nee, het ging vaker om oude vakken die nog niet herkanst waren of afstudeervoorstellen die onder de maat waren...

Secu 1 en 2 waren bij ons afzonderlijke dingen, het ene was namelijk een verslag en de andere was een tentamen, misschien is dat nu verandert? ICTA 1 en 2 stonden bij ons ook los van elkaar. De enige afhankelijkheid die er echt was, was met METE. De output van 1 was de input voor 2. Maar dat vak was dan ook verdeelt over twee blokken, dus dat was over het algemeen geen probleem.

Dat je een afstudeervoorstel af moet hebben lijkt me ook niet als een verrassing, dat wist je immers al vanaf dag 1. Je hebt ongetwijfeld wel tijdens je studie al nagedacht wat je precies wilt gaan doen bij de organisatie waar je werkt. Ik was zelf ook redelijk laat met het voorstel (althans, met het contact leggen met de begeleider, etc). Uiteindelijk ging dat ten koste van de totale tijd die ik overhad voor het afstuderen, maar daar had ik alleen mezelf mee. Ik vond de deadline voor het inleveren van het voorstel ruim genoeg iig. Uiteindelijk is het voorstel dan ook maar een klein facet binnen het totale geheel van afstuderen.

Je praat met je baas over je voorstel en komt tot een akkoord. Daarna knal je in een weekend dat voorstel op papier en stuur je het naar je baas en begeleider. Alle input daarop neem je weer op in je voorstel en laat het definitief goedkeuren de week daarop. Echt binnen no-time kan zoiets in elkaar zitten als je maar even doorzet.

[...]

Die verslagen zijn meestal toch het probleem niet? Ja, het is even werk, maar vaak mag je er met 2 a 3 man aan werken. Als je dat dus doet met een hetzelfde groepje, en je verdeelt het werk een beetje, ben je per saldo maar bezig met 1 of 2 verslagen... Als je bijvoorbeeld 1 of 2 man sterk hebt vakinhoudelijk en 1 sterk op tekst en opmaak dan kun je met een weekend of twee werk aan zo'n verslag vaak prima cijfers halen.

[...]

Ja precies, dat lijkt me toch echt een voordeel. Het scheelt namelijk een berg werk, simpel zat.
Op zich maak ik me ook niet zo heel druk over het programma, 5-6 vakken nog afronden is geen probleem. Het is alleen een frustratie dat de school zich niet aanpast wanneer 50 man loopt te klagen vanaf dag 1 in dit studiejaar..

Als argument krijg je te horen, Ja sorry het is zo vastgelegd in de studiewijzer en daar wijken we niet van af.. Misschien kun je nog wat overleggen met leraren.

Maar leraren zitten ook vast aan de studiewijzer omdat ze maar tot een bepaalde tijd (eind week 10 van het studieblok) de cijfers in kunnen vullen in osiris. Dus uitstel geven kunnen ze bijna niet of je komt in de herkansingen terecht of zelfs bij de examencommissie.

Ook dat hele gedoe met inHolland en Windesheim heeft hierop impact gehad. De school doet nu alles volgens de zeer verscherpte regels en gaat over lijken.. Het is gewoon pompen of verzuipen geworden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Anoniem: 35872 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:16:
[...]
Ook dat hele gedoe met inHolland en Windesheim heeft hierop impact gehad. De school doet nu alles volgens de zeer verscherpte regels en gaat over lijken.. Het is gewoon pompen of verzuipen geworden..
Dat zal denk ik parten spelen ja. Het is wel jammer, want wat kun je anders verwachten bij 'leerlingen' die tevens gewoon hun full-time baan er naast hebben. Zeker binnen de ICT gaan dingen vaak ad-hoc en zijn er grote belangen aan gekoppeld. Als alle flexibiliteit ineens wegvalt dan zou dat erg jammer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
ebia schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:16:
Dat zal denk ik parten spelen ja. Het is wel jammer, want wat kun je anders verwachten bij 'leerlingen' die tevens gewoon hun full-time baan er naast hebben. Zeker binnen de ICT gaan dingen vaak ad-hoc en zijn er grote belangen aan gekoppeld. Als alle flexibiliteit ineens wegvalt dan zou dat erg jammer zijn...
Dat is nu wel de gang van zaken. Een enorme bureaucratie, ook met het invoeren van cijfers op Osiris. Duurt nu weken voordat je cijfer in Osiris gepubliceerd wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 439782

Even een kick van het topic.

Ik heb inmiddels begrepen dat de opleiding vanaf september dit jaar omgezet wordt naar een vierjarige deeltijd opleiding. Een deel van de huidige vrijstelling zal wegvallen en daarnaast worden een aantal vakken toegevoegd (nog geen idee welke). Ik had uit eerdere reacties begrepen dat dit er al aan zat te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 439782 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:54:
Even een kick van het topic.

Ik heb inmiddels begrepen dat de opleiding vanaf september dit jaar omgezet wordt naar een vierjarige deeltijd opleiding. Een deel van de huidige vrijstelling zal wegvallen en daarnaast worden een aantal vakken toegevoegd (nog geen idee welke). Ik had uit eerdere reacties begrepen dat dit er al aan zat te komen.
Dit zou een goede zet zijn, de 3 jaar die er nu voor staan is gewoon zeer krap als je er ook nog full-time naast werkt..
Ik zit nu in het afstuderen en zelfs tijdens het afstuderen moeten we nog vakken volgen/afronden..

Laatste half jaar is de druk gewoon veel te hoog.. zelfs 7-8 vakken in een blok.. vinden ze het gek als studenten dan gaan klagen?

Gelukkig heb ik het allemaal bij kunnen houden, maar er zijn ook veel mensen die toch door de druk een achterstand hebben opgelopen..

Spreiden over 4 jaar zou wel beter zijn is mijn mening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
3 jaar is wel mogelijk met de juiste motivatie, maar dan moeten ze het aantal vakken beter verspreiden gedurende de looptijd van de studie. Niet zoals nu alles in de laatste 2 blokken van het 3e jaar proppen!

[ Voor 6% gewijzigd door sh4dow op 10-02-2012 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sh4dow schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:59:
3 jaar is wel mogelijk met de juiste motivatie, maar dan moeten ze het aantal vakken beter verspreiden gedurende de looptijd van de studie. Niet zoals nu alles in de laatste 2 blokken van het 3e jaar proppen!
Eens, Maar als je kijkt hoeveel mensen toch problemen hebben met de druk, zou het beter zijn om er een jaar aan vast te plakken en evt wat meer vakken geven,

Kan nou niet echt zeggen dat ze erg diep ingaan op de stof...
Het zou fijner zijn als bepaalde dingen wat dieper bekeken worden.

Zeg nou zelf wat hebben we nu bv van security geleerd?? bar weinig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik start in september met deze opleiding en heb hier meerdere keren gelezen dat de studiedruk onevenredig verdeeld is over de semesters. Ik ben benieuwd of dit nu beter zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Anoniem: 439782 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:51:
Ik start in september met deze opleiding en heb hier meerdere keren gelezen dat de studiedruk onevenredig verdeeld is over de semesters. Ik ben benieuwd of dit nu beter zal zijn.
Als het aan de HU ligt waarschijnlijk niet. Deze klachten zijn er al meerdere jaren maar er is geen enkele verbetering doorgevoerd. Het management laat het over aan de leerlingen en de docenten om onderling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wellicht is er daarom gekozen om de opleiding om te zetten naar vier jaar. We zullen zien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
ik zit in het 2e jaar van de opleiding, de druk is inderdaad wel hoog, maar wanneer je de discipline hebt om direct te beginnen met opdrachten wanneer je ze krijgt dan is het goed te doen.... doe je dit niet dan kan je aan het einde van het blok nog wel eens tijd te kort hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3e jaar is nog drukker ;)

Gewoon blik op oneindig en gaan met die banaan.. Zo ben ik het 3e jaar ook doorgekomen en kan nu lekker afstuderen..

Kan der soms met de kop niet bij dat het me gelukt is om 13-14 vakken af te ronden in 2 blokken.. Maarja alles is nu klaar, en zodra ik de cijfers terug heb, heb ik als het goed is 146 ECTS :9

Enige wat nu nog loopt is UNIX3 (4 ECTS), maar die lessen lopen nog maar dit vak zorgt absoluut niet voor studiedruk.. uurtje per week ff scripten en klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Wel apart dat semester 5 dan blijkbaar zo druk/vol is... dat semester levert maar 29 ects op, semester 3 en 4 leveren 31 en 30 ects op. Je zou dan zeggen dat de ects niet goed verdeeld is :P
Vind het trouwens vreemd dat het semester 6 nog het vak Unix zit. Moet je voor 1 vak naar school komen en dat nog naast het afstuderen uitvoeren... We zullen het wel meemaken volgend jaar :P Semester 3 is in ieder geval weer binnen zonder iets over te hoeven doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Arno_ schreef op maandag 13 februari 2012 @ 12:45:
Wel apart dat semester 5 dan blijkbaar zo druk/vol is... dat semester levert maar 29 ects op, semester 3 en 4 leveren 31 en 30 ects op. Je zou dan zeggen dat de ects niet goed verdeeld is :P
Vind het trouwens vreemd dat het semester 6 nog het vak Unix zit. Moet je voor 1 vak naar school komen en dat nog naast het afstuderen uitvoeren... We zullen het wel meemaken volgend jaar :P Semester 3 is in ieder geval weer binnen zonder iets over te hoeven doen >:)
Het probleem is niet het aantal vakken maar hoe deze vakken gegeven worden..
Zo wordt bv Security1 en Security2 in hetzelfde blok gegeven en ook consultancy 1 en 2..
Vaak moet je eerst 1 afronden voordat je met 2 verder kunt.. dit omdat je anders geen vakkennis hebt..
Dus je bent eerst 6 weken bezig met lessen (1) en dan krijg je nog een thuisopdracht (2) die je in die 3-4 weken die je nog over hebt moet afronden..

Ook vakken die in blok 1 zouden starten, starten pas eind blok 1 of zelfs pas in blok 2.

Afgelopen kerst hadden we nog 7 verslagen open die afgerond moesten worden voor half januari..

In semester 1 t/m 4 waren het steeds hooguit 2 verslagen per blok.. Semester 5 is bijna alleen maar verslagen. En die moet je bijna ook allemaal in groepsvorm uitvoeren, dat is altijd lekker werken als je 200km uit elkaar woont.. en dus alles via mail en msn moet communiceren over wie wat doet..

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 13-02-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Anoniem: 35872 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:31:
[...]

Het probleem is niet het aantal vakken maar hoe deze vakken gegeven worden..
Zo wordt bv Security1 en Security2 in hetzelfde blok gegeven en ook consultancy 1 en 2..
Vaak moet je eerst 1 afronden voordat je met 2 verder kunt.. dit omdat je anders geen vakkennis hebt..
Dus je bent eerst 6 weken bezig met lessen (1) en dan krijg je nog een thuisopdracht (2) die je in die 3-4 weken die je nog over hebt moet afronden..

Ook vakken die in blok 1 zouden starten, starten pas eind blok 1 of zelfs pas in blok 2.

Afgelopen kerst hadden we nog 7 verslagen open die afgerond moesten worden voor half januari..

In semester 1 t/m 4 waren het steeds hooguit 2 verslagen per blok.. Semester 5 is bijna alleen maar verslagen. En die moet je bijna ook allemaal in groepsvorm uitvoeren, dat is altijd lekker werken als je 200km uit elkaar woont.. en dus alles via mail en msn moet communiceren over wie wat doet..
Aah lekker handig is dat. Dat gaan wij denk ik krijgen aan het einde van blok 4 van dit jaar, dan hebben we METE1 en 2 in hetzelfde blok terwijl in de studiegids staat dat METE1 in blok 3 gegeven wordt en METE2 (de opdracht) in blok 4. Had inderdaad al gezien dat semester 5 alleen maar opdrachten zijn, daar zie ik nog wel wat tegen op, kosten veel tijd over het algemeen....

Gelukkig woont diegene waar ik de opdrachten mee samen doe 20 km van mij vandaan, dus dat gaat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Arno_ schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:01:
[...]

Aah lekker handig is dat. Dat gaan wij denk ik krijgen aan het einde van blok 4 van dit jaar, dan hebben we METE1 en 2 in hetzelfde blok terwijl in de studiegids staat dat METE1 in blok 3 gegeven wordt en METE2 (de opdracht) in blok 4. Had inderdaad al gezien dat semester 5 alleen maar opdrachten zijn, daar zie ik nog wel wat tegen op, kosten veel tijd over het algemeen....

Gelukkig woont diegene waar ik de opdrachten mee samen doe 20 km van mij vandaan, dus dat gaat prima :)
Dat was bij ons ook met METE1 en 2..

Houdt er maar rekening mee dat je METE2 in de zomer mag afronden.. Blok 5 noemen ze dat :9
Hadden wij ook afgelopen jaar.. Lekker de hele zomer naar de knoppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Anoniem: 35872 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 15:38:
[...]

Dat was bij ons ook met METE1 en 2..

Houdt er maar rekening mee dat je METE2 in de zomer mag afronden.. Blok 5 noemen ze dat :9
Hadden wij ook afgelopen jaar.. Lekker de hele zomer naar de knoppen..
dat is eigenlijk niet de bedoeling... maar goed, we weten waarvoor we het doen :P

edit: en inderdaad, blok 5 is aan ons bekend gemaakt :+

[ Voor 6% gewijzigd door _Arno_ op 16-04-2012 15:55 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Ik zit inmiddels in mijn afstudeerperiode, 29 mei is de deadline voor het inleveren van de scriptie. Dat kost veel tijd naast 36uur per week werken, maar het is te doen.

Ondertussen wachten we al 9 weken op het cijfer van ICTA2, en 4 weken op UNIX3. Gaat lekker... :F.
Beter zijn de cijfers voldoende, ik heb geen zin in een herkansing tijdens t afstuderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
We kunnen geen vrijstelling meer voor SIA krijgen... 8)7

Wordt een erg druk blok... EXBE3, SIA1, METE1 en METE2 en het portfolio van recht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
SIA.. ff teruggekeken in mijn opdrachten :). Ik heb gewoon een essay geschreven over het ERP systeem binnen m'n bedrijf. Dat is niet zoveel werk toch?

Ik zou me meer zorgen maken over de hoeveelheid werk voor METE en recht :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

METE2 is inderdaad pokke veel werk (METE1 viel wel mee)..

Maar op zich valt die hoeveelheid werk nog wel mee.. In Semester 5 heb je straks 6-7 verslagen die je tegelijk moet afronden :) En dat lekker tijdens de feestdagen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Vind de opdrachtbeschrijving wat vaag en vraag me af wat ze op papier willen zien.... Kan natuurlijk het één en ander vertellen over het ERP systeem, maar dat is vrij breed natuurlijk...

Semester 5 wordt dus helemaal feest... Heb ondertussen wel geleerd dat je gewoon direct moet beginnen met de opdrachten, dan is het vaak nog te overzien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wacht semester 5 maar af.. Dan kun je vaak niet vooraf beginnen omdat de leraren nog dingen moeten uitleggen, je moet bv elke week een deel opdracht maken. in voren werken wil dan haast niet omdat het materiaal dan nog niet beschikbaar was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
sh4dow schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:38:
Ik zit inmiddels in mijn afstudeerperiode, 29 mei is de deadline voor het inleveren van de scriptie. Dat kost veel tijd naast 36uur per week werken, maar het is te doen.

Ondertussen wachten we al 9 weken op het cijfer van ICTA2, en 4 weken op UNIX3. Gaat lekker... :F.
Beter zijn de cijfers voldoende, ik heb geen zin in een herkansing tijdens t afstuderen.
Docent ICTA reageert niet op mails, docent Unix heeft persoonlijke problemen thuis.. 8)7

Maar ff off topic, hebben jullie ook allemaal die spammail van Incentro gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

keverjeroen schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:46:
[...]

Docent ICTA reageert niet op mails, docent Unix heeft persoonlijke problemen thuis.. 8)7

Ja heb ik ook gehad..

Jan is ziek, maar heeft al wel de cijfers, Jos Smeltz heeft dit bevestigd.. Cijfers komen zsm op Osiris..
John probeert eind deze week de cijfers bekend te hebben.
Dus hopelijk gaat het nu wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
keverjeroen schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:46:

Docenten mogen na 10 weken de cijfers nog een keer bekend maken, maar owee als wij een dag te laat zijn met inleveren :+.

Hier ook de spammail ontvangen..

[ Voor 32% gewijzigd door sh4dow op 18-04-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Docenten mogen na 10 weken de cijfers nog een keer bekend maken, maar owee als wij een dag te laat zijn met inleveren :+.

Hier ook de spammail ontvangen..
Ligt een beetje aan de docent natuurlijk. Jan en John waren beide niet heel erg streng qua inleverdatum. Helaas is dat niet bij alle docenten het geval..

Ow, voor die spammelding: https://www.spamklacht.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cijfer Unix is eindelijk binnen.. Wel een dikke 10 :9

Nu alleen nog ICTA2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-04 14:01
Nice.

ik een 9,5 :) ook prima :)

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Ik heb ook een 10, lekker voor het gemiddelde :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
wtf, wat een cijfers... unix3 hebben jullie het over neem ik aan? dat is toch een opdracht... een 10 voor een opdracht is wel vrij apart, ze vinden altijd wel wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Arno_ schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 16:18:
wtf, wat een cijfers... unix3 hebben jullie het over neem ik aan? dat is toch een opdracht... een 10 voor een opdracht is wel vrij apart, ze vinden altijd wel wat...
Ja dit was Unix3..
Het was alleen maar bash scriptjes maken.. stelde eigenlijk helemaal niet zoveel voor..
Maarja toch weer 4ects waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-06 07:59
Ik had daar vrijstelling voor en kreeg dus maar een 8 op m'n cijferlijst ervoor :S Niet eerlijk! :(

Maarja, ik ben alweer een jaar klaar ;). Is het eten nog steeds zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
DaitoX schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 22:22:
Ik had daar vrijstelling voor en kreeg dus maar een 8 op m'n cijferlijst ervoor :S Niet eerlijk! :(

Maarja, ik ben alweer een jaar klaar ;). Is het eten nog steeds zo slecht?
Eten? Dat moeten we tegenwoordig zelf regelen... Zitten iedere week bij de pizza-boer :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Snackbar is ook wel redelijk te doen hoor..

Maarja alle cijfers zijn nu bekend _/-\o_ Nu nog in Osiris :'(

Theorie deel bij deze helemaal afgerond.. over 6-7 weken nog ff afstuderen en dan nooit meer terug naar deze school.
Niet dat het slecht was qua opleiding, maar organisatorisch is het een dikke rommel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Ik werd van de week toch enigzins spaans benauwd wakker vanwege het feit dat ik mn cijfer nog niet terug had van ICTA2.
Zojuist alle moed bij elkaar geraapt en gekeken, 6.4 :+ Super! Vak was interessant maar de toetsing was, net als vorig jaar, geen pijl op te trekken.

[ Voor 19% gewijzigd door FDMK op 24-04-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Zijn er hier anderen waarbij het cijfer voor ICTA2 reeds bijgewerkt is in Osiris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
lawkexarib schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 23:20:
Zijn er hier anderen waarbij het cijfer voor ICTA2 reeds bijgewerkt is in Osiris?
Neen, verbaast mij ook totaal niet bij deze docent overigens :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was gisteren op school en had Jan nog gevraagd wanneer het op Osiris kwam, hij verwacht binnen enkele dagen, hij had de cijfers ingeleverd en het was wachten op de administratie tot ze het ingevoerd hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Dat vind ik vreemd, een andere docent vertelde mij dat docenten zelf hun cijfers moeten invoeren op Osiris (ivm fraude etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06 21:22
Ik wil hier graag volgend jaar mee starten aan de HU ik heb een paar vragen.

Wat als je binnen de studie periode van baan wilt wisselen kan dit?
Wat als je binnen de studie periode je baan kwijt raakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
geldermalsen schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:58:
Ik wil hier graag volgend jaar mee starten aan de HU ik heb een paar vragen.

Wat als je binnen de studie periode van baan wilt wisselen kan dit?
Wat als je binnen de studie periode je baan kwijt raakt?
Kan beide. Zou alleen tijdens het afstuderen dezelfde baan willen hebben O-)
Overigens gaan ze er niet moeilijk over doen als je even een maand zonder zit maar het moet geen half jaar duren. Hoewel, wie controleert dat :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rooke schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:03:
[...]

Kan beide. Zou alleen tijdens het afstuderen dezelfde baan willen hebben O-)
Overigens gaan ze er niet moeilijk over doen als je even een maand zonder zit maar het moet geen half jaar duren. Hoewel, wie controleert dat :z
Ik ben zelf in het eerste jaar van baan gewisseld, geen enkel probleem inderdaad..
School wil alleen een contractje getekend zien tussen school en jou werkgever.

Controle is er niet. Alleen tijdens afstuderen is er wel (zeer licht) contact tussen school en werkgever..
En het afstuderen doe je echt voor je werkgever, dus wisselen van werkgever is zeer lastig. (of je moet de opdracht voor je oude werkgever blijven doen en laten beoordelen, maar ik denk niet dat de nieuwe werkgever hie blij mee zal zijn).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 25-04-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Oke, nog een snelle vraag, mijn werkgever wil niet betalen voor de opleiding.
Mag ik dit ook zelf bekostigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Er is wel wat controle. Je moet tijdens de propedeuse fase een verslag schrijven om in aanmerking te komen voor stage vrijstelling. In dit verslag vertel je over je bedrijf, je werkzaamheden. Daar hoort ook een bezoek bij van een docent bij je bedrijf. Tijdens dit bezoek wordt er gepraat over de werkzaamheden op je werkplek.
Als dit voldoende aansluit bij het HBO niveau en de duale opleiding, hoef je naast je werk niet ook nog stage te lopen om bepaalde competenties te halen. Maar als je daarna van baan wisselt kijkt niemand hier naar.. Vreemd eigenlijk :).

Natuurlijk kun je de opleiding ook zelf bekostigen. Het maakt de school niet uit wie betaald, als ze het geld maar ontvangen.

[ Voor 8% gewijzigd door sh4dow op 25-04-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sh4dow schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:48:
Er is wel wat controle. Je moet tijdens de propedeuse fase een verslag schrijven om in aanmerking te komen voor stage vrijstelling. In dit verslag vertel je over je bedrijf, je werkzaamheden. Daar hoort ook een bezoek bij van een docent bij je bedrijf. Tijdens dit bezoek wordt er gepraat over de werkzaamheden op je werkplek.
Als dit voldoende aansluit bij het HBO niveau en de duale opleiding, hoef je naast je werk niet ook nog stage te lopen om bepaalde competenties te halen. Maar als je daarna van baan wisselt kijkt niemand hier naar.. Vreemd eigenlijk :).

Natuurlijk kun je de opleiding ook zelf bekostigen. Het maakt de school niet uit wie betaald, als ze het geld maar ontvangen.
Oja, helemaal vergeten dat die gast is langs geweest..
Maarja stelde ook eigenlijk helemaal niets voor.. Als ik bij jou in het bedrijf had gezeten had hij het ook geloofd..
Mijn manager heeft nog nooit iemand van mijn school ontmoet. Dus tja. hoe streng is die controle?
Heb ook geen kopie van mijn arbeids overeenkomst hoeven laten zien enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Zijn er nog mensen die nu in het laatste jaar zitten, die ook nog EXBE3 moeten inleveren?

We weten ondertussen dat de inhoud van de opdracht is aangepast en dat verslagen opnieuw gemaakt moeten worden als je er nog geen cijfer voor had gehad.

Het zou mooi zijn als iedereen die EXBE3 nog moet inleveren even een PB naar me stuurt, misschien kunnen we als 1 front naar de docent stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nope,
* Anoniem: 35872 aait zijn 150ects....

Waarom zou je als 1 front naar de docent willen stappen? Waarom heb je het niet eerder herkanst? Opdrachten kun je het hele jaar door herkansen.. je hebt nog 4-5 weken om je cijfers op orde te krijgen anders wordt je geweigerd bij het afstuderen en mag je in oktober weer proberen..
Ik zou schijt hebben aan alles en die opdracht gewoon maken zoals ze het nu wensen ipv moeilijk doen bij Fer.. Het is zowiezo een rare kwiebus die van de regeltjes is dus ik wens je veel succes......

[ Voor 197% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 27-04-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Als je toch moeilijk wil gaan doen, zoals Remko zegt, zou ik gewoon lekker een ITILv3 certificaat halen en het daarmee af doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rooke schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:07:
Als je toch moeilijk wil gaan doen, zoals Remko zegt, zou ik gewoon lekker een ITILv3 certificaat halen en het daarmee af doen.
Zou kunnen, maar ze doen zeer moeilijk over vrijstellingen..
En als je over 4-5 weken moet afstuderen wordt het wel heel krap.. ik zou er niet op gokken, anders studeer je pas over 6 maanden af en mag je je hele project opnieuw doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Het vak TCIF-DU4EXBE3-06 heb ik ook niet gehaald. Ik heb met Fer afgesproken dat zodra ik het ITIL certificaat heb gehaald, dan zou ik vrijstelling voor dit vak krijgen.

Persoonlijk heb ik meer aan wanneer ik het certificaat heb gehaald, want het staat beter op je CV en het zegt wat over je skills op dat gebied!

Btw; zijn er hier studenten die met 108 a 110 studiepunten mochten beginnen met afstuderen?

[ Voor 13% gewijzigd door lawkexarib op 27-04-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
lawkexarib schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:34:
Het vak TCIF-DU4EXBE3-06 heb ik ook niet gehaald. Ik heb met Fer afgesproken dat zodra ik het ITIL certificaat heb gehaald, dan zou ik vrijstelling voor dit vak krijgen.

Persoonlijk heb ik meer aan wanneer ik het certificaat heb gehaald, want het staat beter op je CV en het zegt wat over je skills op dat gebied!

Btw; zijn er hier studenten die met 108 a 110 studiepunten mochten beginnen met afstuderen?
Ik ken gevallen van 5 openstaande vakken+ het laatste semester nog open. Of het jou gaat lukken na de hele hbo-rel.... overigens weet ik het karakter van de nieuwe studieadviseur niet, mijn ervaringen zijn enkel en alleen gebaseerd op de oude.

[ Voor 8% gewijzigd door FDMK op 27-04-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het ligt er maar net aan wat je open hebt staan, en of het haalbaar is om dat in je afstuderen bij te spijkeren..
Vakken zoals Mete enzo (echt onderzoeksvakken) zijn vaak wel een vereiste dat je die haalt.
Ga een gesprek met Liek aan en zie wat er mogelijk is..
Zowiezo proberen zoveel mogelijk in te halen voordat je begint met afstuderen.. Die tijd heb je echt nodig voor het afstuderen en niet voor andere vakken of zelfs lessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Waarom zou je als 1 front naar de docent willen stappen?
Met meerdere personen sta je altijd sterker natuurlijk. Docent is overigens niet meer Fer, maar een nieuwe docent.
Waarom heb je het niet eerder herkanst? Opdrachten kun je het hele jaar door herkansen..
Niet dus. Volgens Fer waren we te laat en konden we niet meer herkansen (nieuwe zeikregeltjes enzo).
je hebt nog 4-5 weken om je cijfers op orde te krijgen anders wordt je geweigerd bij het afstuderen en mag je in oktober weer proberen..
Einde van schooljaar is pas half juli. Voor die tijd moet het ingeleverd zijn.
Ik zou schijt hebben aan alles en die opdracht gewoon maken zoals ze het nu wensen ipv moeilijk doen bij Fer.. Het is zowiezo een rare kwiebus die van de regeltjes is dus ik wens je veel succes......
Schijt aan hebben is leuk bedacht, maar naast het afstuderen, heb ik daar niet echt tijd voor en zin in. Vooral niet omdat we dus een kant en klaar EXBE3 verslag hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

keverjeroen schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:27:

Met meerdere personen sta je altijd sterker natuurlijk. Docent is overigens niet meer Fer, maar een nieuwe docent.

Niet dus. Volgens Fer waren we te laat en konden we niet meer herkansen (nieuwe zeikregeltjes enzo).

Einde van schooljaar is pas half juli. Voor die tijd moet het ingeleverd zijn.

Schijt aan hebben is leuk bedacht, maar naast het afstuderen, heb ik daar niet echt tijd voor en zin in. Vooral niet omdat we dus een kant en klaar EXBE3 verslag hebben liggen.
In mijn ogen ben je gewoon de sjaak, die zeikregeltjes zullen ook zeggen dat je nu de nieuwe opdracht moet maken, zo is het ook al jaren met de toetsen, herkansingen gaan over de stof die behandeld is in dat blok/semester. dus als je een herkansing moet doen en het boek is veranderd moet je gewoon de nieuwe stof leren.
Idem met de opdrachten.

Ik denk dat je geen enkele kans maakt om je oude opdracht te laten beoordelen..

En weet je zeker dat je wel toegelaten wordt tot de afstudeerzitting terwijl je nog een onvoldoende hebt staan? Ik dacht ergens gehoord of gelezen te hebben dat dit echt een No-Go is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
keverjeroen schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:27:
Is de opdracht dan zo erg veranderd ten opzichte van de opdracht van Fer ? In de tijd dat je hier op GoT zit had je al bezig kunnen zijn voor het verslag natuurlijk :+. Ik zou me niet druk maken om de regeltjes en principes, want dat ga je toch niet winnen. Gewoon asap het verslag herschrijven en inleveren zodat je bij de afstudeerzitting alles afgerond hebt, dat geeft ook een fijner gevoel lijkt me!

Zit jij in de dinsdagklas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Ik vroeg me het volgende af: Zijn er hier anderen die met 130 a 135 studiepunten mochten beginnen met afstuderen?

A.u.b. geen cliché antwoorden dat je alles moet gehaald hebben om te mogen af te studeren, want dat is algemeen bekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, wij hebben onze laatste punten pas vorige week gekregen.. :)
Ze kijken alleen of je niets onvoldoende hebt wat niet meer in te halen is..
Als je nog teveel moet ophalen krijg je een no-go. bij 1-2 vakken valt het wel mee en mag je gewoon afstuderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Rooke schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:07:
Vrijstellingen krijg je niet meer zo snel.... Heeft ook vast met de nieuwe regeltjes te maken... Gezien de EXBE3 opdracht niet (meer) alleen over ITIL gaat, maar ook over ASL en BiSL zal dat wel tegenvallen...

Voor SIA1 kunnen wij ook geen vrijstelling meer krijgen... Terwijl jullie (?) dit vorig jaar nog wel konden wanneer je VCP gecertificeerd was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snap niet waarom jullie zo moeilijk doen..
EXBE is 10-15 kantjes.. (8-9 effectief de rest is voorpagina etc)
Idem met SIA,

Weekendje knallen en je hebt beide af... Zo moeilijk zijn die opdrachten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Zo.. de scriptie is ingeleverd. Over 2 weken presenteren en dan is het afgerond. Ik heb er wel vertrouwen in.

Ik las op Sharepoint dat er weer 2 lesdagen bij elkaar zijn gevoegd tot 1 woensdag. Het lijkt wel alsof het steeds slechter gaat met de opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
sh4dow schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:08:
Zo.. de scriptie is ingeleverd. Over 2 weken presenteren en dan is het afgerond. Ik heb er wel vertrouwen in.

Ik las op Sharepoint dat er weer 2 lesdagen bij elkaar zijn gevoegd tot 1 woensdag. Het lijkt wel alsof het steeds slechter gaat met de opleiding.
Dat hebben ze vorig jaar bij ons ook geprobeerd. Wij hebben het als klas alleen tegengehouden omdat heel veel van ons niet naar de woensdag konden i.v.m. werk... Blijkbaar is ze het nu wel gelukt om de klas zo gek te krijgen....

Succes met je presentatie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier ook vol in de voorbereiding voor de eind-presentatie..
Daarna snel de diploma uitreiking en dan ben ik blij dat ik van die *** school af ben..
Organisatie is echt klote, opleiding etc heb ik weinig op aan te merken, maar de organisatie is dikke piep..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Hier ook in de voorbereiding :) was een pak van mn hart toen ik alles had ingeleverd! Ik ben pas over 3 weken aan de beurt, jullie ook alvast succes gewenst.

Moet helaas nog wel 2 vakken afronden maar het ergste leed is geleden.

[ Voor 18% gewijzigd door FDMK op 01-06-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Zouden jullie deze opleiding aanraden, ik ben zelf een systeem en netwerk beheerder zonder programmeer ambitie. Ik sta op het punt om me in te schrijven, akkoord van me manager heb ik al :)

Weet iemand ook tot wanneer ik me kan inschrijven?

[ Voor 12% gewijzigd door geldermalsen op 13-06-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
geldermalsen schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 15:59:
Zouden jullie deze opleiding aanraden, ik ben zelf een systeem en netwerk beheerder zonder programmeer ambitie. Ik sta op het punt om me in te schrijven, akkoord van me manager heb ik al :)

Weet iemand ook tot wanneer ik me kan inschrijven?
Als je in dit topic kijkt hoor je veel geklaag over de opleiding. Wellicht ook wel terecht, maar de vraag is of dit bij andere opleidingen anders is? Ik betwijfel dit.... :P

De opleiding is goed te doen en er zijn best wat interessante vakken. Aan het einde word je natuurlijk wel beloond met een HBO papiertje :)

Houd er wel rekening mee dat het veel vrije tijd kost. :|

Programmeren doe je niet op de opleiding, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Hooguit wat scripting en simpele database 'dingen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Ik denk dat alle HBO avond opleidingen veel tijd kosten.
Gemiddeld 10 uur per week thuis studie vind ik te overzien.

Hoe reizen jullie naar school met de auto of met het openbaar vervoer, en hoe bevalt dit?
Is de aansluiting tussen centraal station en de school goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
geldermalsen schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:21:
Ik denk dat alle HBO avond opleidingen veel tijd kosten.
Gemiddeld 10 uur per week thuis studie vind ik te overzien.

Hoe reizen jullie naar school met de auto of met het openbaar vervoer, en hoe bevalt dit?
Is de aansluiting tussen centraal station en de school goed?
Het is geen avondopleiding hè ;) Van 's middags een uur of 2 tot 's avonds half 10. 's Ochtends werken kan natuurlijk wel, maar dan heb je wel een hele lange dag....

Ik ga met de auto, parkeerplek is altijd even zoeken, maar lukt altijd en is (nog) wel gratis :)

Voor de school is een bushalte, volgens mij is de aansluiting prima.... Weinig ervaring mee... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Vandaag mn afstudeerpresentatie gehad.. en ik ben geslaagd met een 8 _/-\o_ !

Het is trouwens deels betaald parkeren rond de school..

[ Voor 33% gewijzigd door sh4dow op 13-06-2012 17:12 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste