Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 13 ... 86 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Mijn Leon (2014) heeft ook alcantara; een van de voordelen is de lendensteun. Dat zijn hele fijne stoelen vind ik.
'k heb 'm sinds september '14 en op 1 augustus gaat ie alweer voor het 60k-onderhoud. Dat zijn tienduizenden zorgeloze kilometers. Enige puntje dat ik heb aangegeven is dat ze even kijken naar het vocht in sommige lampenunits. Lijkt een bekend euvel.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

zo vandaag effe mijn 1.4 act 150 pk seat leon fr dynamic opgehaald.
Rijdt lekker pittig motortje, doet me denken aan een diesel (koppel is al laag aanwezig).
In vergelijking met mijn renautl 1.2 tce, vind ik de koppeling en schakelen wat zwaarder, maar wel meer gevoel in de bak.

Heb 4 all season pirelli er onder, 17 inch en ben tot nu wel tevreden over de wegligging.

kortom, tot nu toe happy :)

Chario2 (818126)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht vanmorgen 'even' mijn nieuwe parrot te gaan inbouwen in mijn ibiza.
Paar kabeltjes in elkaar duwen aan wat cable-management doen. Hoe moeilijk kan het zijn. ;)

Kwam wat bedrogen uit, want de kabels die bij de parrot zitten passen simpelweg niet op mijn autoradio.
Heb dus andere kabels / verloop stekkers / wat dan ook nodig.
Qua PC hardware kom ik daar wel uit, maar voor een auto... :?

Wie kan mij op weg helpen?
Heb een Parrot MKi9100 een fabrieksradio van Seat.

Heb uiteraard al iets lopen zoeken en dénk dat ik deze nodig heb:
http://www.navishop.nl/is...01320902-new-p-12263.html
Maar zeker weten doe ik het niet. Vandaar dat ik hier even zoek naar iemand die dit kan bevestigen voor me en / of andere tips heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 00:17

Muggie

8 pm

Dit is volgens mij wel de goede plek om iets neer te zetten over de Seat Leon die ik had, en deze werkwoordsvorm is juist want hij is twee weken geleden nog geen dertig meter van de voordeur gestolen. Geen braaksporen, geen geluid, buurtbewoners hebben niets gehoord, gewoon weg.

Ik heb hem in 2013 nieuw gekocht, zwarte Leon, 2.0 TDI 150 pk FR, intro pakket, alcantara bekleding, 18 inch diamantada velgen, winterpakket, sounds upgrade, de hele bende.

Waarom ik het hier meld is het volgende, de verzekeringsman die langs is gekomen om alles op te nemen vertelde dat dit zijn zoveelste auto was die net na de eerste APK is gestolen, ik had die van mij net drie weken voor de diefstal APK laten keuren.

Dus heb je een Leon (of Ibiza, want die staat ook erg hoog in de diefstal statistieken, nog hoger dan de Leon) die net tegen zijn eerste APK aan zit, wees gewaarschuwd!

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:43

JB

Cédric roelt!

pjottum schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 08:05:
[...]

Tja, ik heb mijn lease leonst ingeleverd (andere baan) en zit nu weer in het Ford topic.

De Leonst was me net te (geforceerd) hard in de achteras wat een bekend probleem is van de, lease edition met sjoemel diesel. Als ik daarmee over een goeie dwarsrichel (bij een brug ofzo) mee raakte voelde ik dat in mijn rug.
Verder heerlijke auto, alle opties behalve een vlotte navi want die zitten in de golf omdat anders echt niemand die wil hebben (/autoweek/oh maar er zit ook meer zacht plastic in!/autoweek/).

De leonst had alcantara, ledkoplampen en de hele hatsemeflats. Heerlijk, leek het meest op die III versie, maar daar zou JB iets over moeten kunnen zeggen want die heeft hem nog. :)
Ik heb de Lease Sport :) Config komt redelijk overeen volgens mij. Ook alcantara hier. Wil geen full leer meer ivm zomer. Navigatie is inderdaad traag. Helaas was er eind 2014 nog geen upgrade mogelijk, inmiddels is die er wel, deze werkt wel soepel/snel. Auto rijd super! Al die bullshit over de VAG ladder slaat werkelijk nergens op. De voorgaande Leon wellicht maar nu niet meer (Golf/Octavia/Leon). Met de 18 inch is ie iets stugger, maar ik krijg wel elke dag een glimlach als ik naar de auto toe loop. Met 16 inch ballonbanden zou ik enorm spijt hebben gehad (is persoonlijk).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 21% gewijzigd door JB op 28-07-2016 12:46 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:46
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 10:47:
Dacht vanmorgen 'even' mijn nieuwe parrot te gaan inbouwen in mijn ibiza.
Paar kabeltjes in elkaar duwen aan wat cable-management doen. Hoe moeilijk kan het zijn. ;)

Kwam wat bedrogen uit, want de kabels die bij de parrot zitten passen simpelweg niet op mijn autoradio.
Heb dus andere kabels / verloop stekkers / wat dan ook nodig.
Qua PC hardware kom ik daar wel uit, maar voor een auto... :?

Wie kan mij op weg helpen?
Heb een Parrot MKi9100 een fabrieksradio van Seat.

Heb uiteraard al iets lopen zoeken en dénk dat ik deze nodig heb:
http://www.navishop.nl/is...01320902-new-p-12263.html
Maar zeker weten doe ik het niet. Vandaar dat ik hier even zoek naar iemand die dit kan bevestigen voor me en / of andere tips heeft.
Dat is vrij normaal bij een Parrot. Heb zelf ook een MKi9100 in mijn RX-8 en had daar ook een kabel + adapter nodig i.v.m. Bose audio. Was ook van iso2car geloof ik en zat prima in elkaar.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:44:
[...]

Dat is vrij normaal bij een Parrot. Heb zelf ook een MKi9100 in mijn RX-8 en had daar ook een kabel + adapter nodig i.v.m. Bose audio. Was ook van iso2car geloof ik en zat prima in elkaar.
Thanks inmiddels gelukt.
Maar die Parrot gaat er bij mij weer uit. Zit helemaal geen bass in.... :/
Zelfde nummer vanaf CD klinkt 100x beter dan via de BT & parrot.
Denk dat het komt omdat de Parrot de equalizer van de radio overslaat en direct zijn output aan de speakers levert.

Toch maar opzoek naar een goede radio met BT/CD/MP3 voor in mijn Ibiza 6J.

Iemand nog tips voor een goede (niet al te duren) unit?
Al wat gezocht, maar vind alleen maar dingen van €500+ beetje duur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:46
Ja kopt, maar in mijn geval was de Parrot een enorme verbetering ten opzichte van de stock headunit. Bose systeem komt nu echt veel beter tot zijn recht. Staat je EQ in de parrot zelf wel goed?

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:09
Geen kleur maar wel wat mij betreft een mooie auto :)

Achterkantje

Voorkantje

Respectievelijk:

Seat Leon ST 2.0TDI 150pk FR Connect Edition (handgeschakeld)
Inclusief Upgrade Audio , Dynamic Drive, Business Plus en Upgrade Sport pakket.

Dit zorgt onder andere voor:

Alcantara met half leren bekleding inclusief rode stiksels (ivm FR).
Upgrade sound met echt een lekkere woofer op de plek van het reserve wiel.
Elektrische Stoelen voor inclusief lendensteun.
Full-LED verlichting voor en achter.
Dynamic Drive.

Al met al zeer tevreden en lekker ruim met toch nog wat power.
Eerste 20k aan kilometers staan erop en weinig bijzonderheden op de airbag sensor van de passagiers stoel die af en toe piept (terwijl ik niets wijzig) en twee keer nu bandenspanning gehad terwijl er niets aan de hand was.

Auto is van 31 December 2015 op kenteken gezet maar op 1 Mei ben ik hem gaan rijden. (ivm bijtelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:48:
Ja kopt, maar in mijn geval was de Parrot een enorme verbetering ten opzichte van de stock headunit. Bose systeem komt nu echt veel beter tot zijn recht. Staat je EQ in de parrot zelf wel goed?
Zal eens kijken of ik daar nog wat kan vinden / tweaken.
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 22:49

Saffie_time

Why use this? 42!

Zijn er meer mensen die problemen hebben met de sluiting van de achterklep?
Mijn S registreert meestal niet dat ik hem open wil maken... Zo heel af en toe wel maar dan is de ontsluiting weer niet lang genoeg om de klep ook daadwerkelijk open te krijgen.

Is dit systeem zelf nog te vervangen of wordt dat garage werk?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:07:
[...]

Thanks inmiddels gelukt.
Maar die Parrot gaat er bij mij weer uit. Zit helemaal geen bass in.... :/
Zelfde nummer vanaf CD klinkt 100x beter dan via de BT & parrot.
Denk dat het komt omdat de Parrot de equalizer van de radio overslaat en direct zijn output aan de speakers levert.

Toch maar opzoek naar een goede radio met BT/CD/MP3 voor in mijn Ibiza 6J.

Iemand nog tips voor een goede (niet al te duren) unit?
Al wat gezocht, maar vind alleen maar dingen van €500+ beetje duur....
staat er hier wellicht wat tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Gaat het je om nieuw? Of is tweedehands of overjarig spul ook goed? Dan is prijs een andere zaak namelijk.
Ik heb zelf een pioneer avic systeem met touchscreen erin. Die werd als standaard meer/luxe-keuze bij 6j geleverd. De navigatie daarvan updaten is duur, die raad ik af. Echter is touchscreen handig.

Als je kijkt naar audio zaken:
USB aansluiting voor MP3 en iPod. Werkt super.
Bluetooth + inbouw microfoon, werkt gewoon goed. Niet super, niet slecht.
Geluidsaansturing alle boxen is echt prima. Komt mooi vol geluid uit en je kunt de equalizer goed afstellen. Echt pioneer geluidskwaliteit.
Koppeling met afstandsbedieninghandle achter stuur is afwezig (of heel duur).

Ze leveren die dingen ook als multimedia (zonder navi) device voor in je auto. http://www.pioneer-car.eu...imedia-receivers/overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Navigatie in een autoradio vind ik overbodig. Ik heb een telefoon waar dat op kan.
Altijd de laatste kaarten en prima voor die paar keer dat ik het überhaupt gebruik.
Af en toe een CD vol MP3's erin, Bluetooth om te bellen en audio te streamen.
Eventueel een 2e hands standaard seat radio waar het in zit, zou ik al prima vinden.
Ook minder interessant voor dieven. ;)

Maar ja, waar vind je dat?
Had hiervoor een andere wagen met een DEH-4600BT erin. Voldeed prima.
Maar ja, nu is zo'n 'alles in 1' device toch wel een gemis.
Parrot doet wel wat ie moet doet, maar voelt toch niet zo fijn. Zeker omdat de bediening aan het stuur niet werkt met de parrot (volume, volgende/vorige nummer).

Er zit nu zo'n ding in mijn 6J:
(Waarbij trouwens de volgende/volgende wél werkt bij FM, maar niet bij CD/MP3, raar?!)

Afbeeldingslocatie: https://data.motor-talk.de/data/galleries/1063519/4573926/08042008006cc7-8371.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2016 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 17:04
Ik heb dezelfde radio als jij, en bij mij werkt volgende/vorige wel bij het afspelen bij een CD.

Ben ook al een tijdje opzoek naar iets waarmee ik mijn muziek direct kan afspelen via de autoradio. Ik zit nu soms te prutsen met een aux kabeltje, maar dat levert ook niet echt het gewenste resultaat op.

Op internet zijn wel vervangende radio's te vinden met bijvoorbeeld Android, maar om één of andere reden vind ik 500 euro voor zo'n radio het niet helemaal waard. Het gaat mij namelijk voornamelijk om de muziek die ik het liefste via mijn stuur kan blijven bedienen.

Ben benieuwd of je een goede oplossing kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Er is een standaard 6J radio meegeleverd met BT (ooit onderdeel van Good Stuff + BT pakket). Weet zo typenummer niet, maar die radio moet vast via dealer/sloper/parts-dealer te kopen zijn.

http://www.seat-online.nl...-met-originele-BT-(radio)

Standaard stond A2dp bluetooth protocol uit op die radio, maar kon wel aan via VAG-COM of settings meen ik.
http://ardana.homeip.net/vcds/Ibiza-6J-VCDS-options-EN.pdf

YouTube: Ibiza 6j Geheimes Radiomenü

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 14:52

switchboy

-ruimte te huur-

Ik heb sinds een paar dagen een Seat 6J sport up uit 2011 met de 105Pk TSI motor. Rijden doet hij fanstastisch.

Afbeeldingslocatie: http://gamesdust.nl/uploads/a3e6294581abea253f8c1cdb03a08c60.png

Echter ben ik net als Derice niet echt heel enthousiast over de stock radio. Gezien dit ding alleen een AUX poortje heeft.

Nu wil ik er een 2-DIN multimedia android compatible radio in gaan zetten. (ik twijfel nog of dit een VAG ding of iets van pioneer gaat worden. Echter om dit mooi te doen heb je ook vulmateriaal voor het dashboard hebben (gezien de vorm van de huidige radio). Ik heb dit alleen nog nergens terug kunnen vinden of dit ergens te bestellen valt.

Wel heb ik Chinese 2DIN radio's met android gevonden die speciaal voor de pasvorm van de 6J gemaakt zijn. Maar ik heb eigenlijk liever iets van een kwaliteits merk (qua response betrouwbaarheid en captive touch screen is dit gewoon beter. Maar de radio's die ik van VAG en pioneer heb gezien zijn vierkant en laten dus lelijke gaten in het dashboard zitten.

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

2Din (en dus ook Pioneer) kan je af maken met bijbehorende plastic paneel. Of dat mooi is, is een ander verhaal. Ik heb het in mijn 6J ook, maar die is niet zo mooi rond als het dashboard. Is overigens verder wel naadloos, dus mooist wat er te krijgen is zo.

http://www.navishop.nl/se...ntage-c-16_1100_1103.html

[ Voor 39% gewijzigd door Get!em op 29-07-2016 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 14:52

switchboy

-ruimte te huur-

Dit was precies wat ik nergens kon vinden. Bedankt :D

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 10:42
Royz schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:30:
Ik ben alweer over de helft van mijn looptijd met een Leon. Niks gehoord verder over sjoemel software trouwens. Nog 1,5 jaar dan mag ik weer verder kijken. De Seat Ateca wil ik weleens in het echt zien :)
Nog even wachten tot september. Ben al even langs de dealer geweest om te informeren.
Moet een jaartje huurauto rijden, daarna zelf wat uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:51
Gisteren in de nieuwe Ateca gezeten. een excellence met wat opties, zwarte interieur en het open dak.

Een mooie en geslaagde auto. Ale het meezit wordt dit mijn volgende leasebak.

Update: vandaag proefrit mee gemaakt. Fijne auto zeg. de 1.4 gaat als een tierelier.

[ Voor 19% gewijzigd door satya op 12-09-2016 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-07 08:27

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb een zwarte Ateca Xcellence besteld. Komt in januari. Het was een strijd tussen de Mitsubishi Outlander, de Tiguan en de Ateca. De Tiguan viel al snel af, vanwege de belachelijk dure prijs van de opties. De Outlander is een mooie auto, maar de Ateca deed me gewoon wat meer. De outlander vind ik meer een "ouwe lullenbak", terwijl de ateca juist wat meer sportiever is.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Hmmmm iemand die een Ateca kan vergelijken met een Leon? Qua prijs zitten ze in dezelfde klasse geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik zou zeggen, ga bij de dealer kijken. Dat zegt toch het meeste. Kun je er even inzitten om een indruk op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Een echte blog of reclame, ik weet het niet, wel veel interessante info over de ateca:

http://www.pixel22.nl/seat-ateca/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Cyphax schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:33:
Hmmmm iemand die een Ateca kan vergelijken met een Leon? Qua prijs zitten ze in dezelfde klasse geloof ik?
Bij mijn mening gaat de ateca over de learn heen qua luxe ervaring. In de video review van autogefull wordt er zelfs gesproken over een gelijkwaardig rijgedrag. YouTube: Seat Ateca Xcellence FULL REVIEW test driven 1.4 TSI all-new neu 201...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
HellBeast schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:30:
Ik heb een zwarte Ateca Xcellence besteld. Komt in januari. Het was een strijd tussen de Mitsubishi Outlander, de Tiguan en de Ateca. De Tiguan viel al snel af, vanwege de belachelijk dure prijs van de opties. De Outlander is een mooie auto, maar de Ateca deed me gewoon wat meer. De outlander vind ik meer een "ouwe lullenbak", terwijl de ateca juist wat meer sportiever is.
Gefeliciteerd, ik heb een witte xcellence besteld voor januari. Als enige extra optie de upgrade executive genomen. Oranje durfde ik niet aan, nergens kunnen bekijken.
Erg fijne auto om mee te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:22

Pinobigbird

doesn't share food!

Interessant nieuws van SEAT over 2017. Er komt een compacte cross-over, de Arona. Er komt een nieuwe generatie Ibiza. En voor mij het belangrijkste nieuws: een facelift van de Leon. Eind 2017 mag ik weer gaan shoppen voor een nieuwe C-segmenter, dus de timing is perfect.
Seat bevestigt dat het modelnaam Arona gaat gebruiken voor een nieuwe cross-over.
Eerder vingen we al geruchten op over de interesse die Seat in modelnaam Arona zou hebben. Vandaag is officieel bevestigd dat een nieuwe cross-over vernoemd zal worden naar de stad op Tenerife. De uiteindelijke productieauto zal in Barcelona het levenslicht zien. Seat zegt niet in welk segment de cross-over gaat opereren, al verwachten we dat het model onder de Ateca gepositioneerd wordt.

Verder bevestigt Seat dat de Leon in 2017 een facelift zal ondergaan. Daar blijft het niet bij, volgend jaar zal ook een compleet nieuwe generatie Ibiza om de hoek komen kijken. Het is goed mogelijk dat de reeds genoemde Arona getypeerd kan worden als een cross-over op basis van die nieuwe B-segmenter.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• JB

JB

Cédric roelt!

Ben nog steeds super tevreden over de Leon. Heerlijke auto om te cruisen! Enige minpunt tot dusver is de navigatie die toentertijd als enige mogelijkheid verkocht werd (traaaaag). De Leon's vanaf 2015 kregen de upgrade mogelijkheid, die is stukken beter :) DAB+ vind ik tot nu toe nog een van de tofste opties die ik aan heb gevinkt 8)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mijn boefje is liev!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
satya schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 23:29:
[...]

Bij mijn mening gaat de ateca over de learn heen qua luxe ervaring. In de video review van autogefull wordt er zelfs gesproken over een gelijkwaardig rijgedrag. YouTube: Seat Ateca Xcellence FULL REVIEW test driven 1.4 TSI all-new neu 201...
Wauw een review van bijna een uur? Goeie genade. Nou, als je dan nog dingen over het hoofd ziet... :+
Die Ateca ziet er netjes uit voor een auto in dat segment maar ik vind een station als de Leon mooier om te zien. Qua rijgedrag weet ik het niet, ik heb geen ervaring met dat soort wagens, ik zal tegen de tijd dat mijn Leon wegmoet eens vragen naar een proefritje bij de dealer. Misschien rijdt het wel fenomenaal. :P
De hogere zit is wel iets dat ik bij voorbaat als voordeel zie overigens. :)

• satya
Cyphax schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:44:
[...]

Wauw een review van bijna een uur? Goeie genade. Nou, als je dan nog dingen over het hoofd ziet... :+
Die Ateca ziet er netjes uit voor een auto in dat segment maar ik vind een station als de Leon mooier om te zien. Qua rijgedrag weet ik het niet, ik heb geen ervaring met dat soort wagens, ik zal tegen de tijd dat mijn Leon wegmoet eens vragen naar een proefritje bij de dealer. Misschien rijdt het wel fenomenaal. :P
De hogere zit is wel iets dat ik bij voorbaat als voordeel zie overigens. :)
Nog gekker, het is de tweede review, de eerste is ook erg uitgebreid en echt alles komt aan bod.

YouTube: Seat Ateca FULL REVIEW test driven all-new SUV neu VW Tiguan sister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb met de Seat dealer geregeld dat een auto hifi shop de audio onder handen neemt van mijn nieuwe Ateca. Ik vond de "Seat sound" heel erg tegenvallen namelijk. Wel fijn dat de dealer hierin mee wilde werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:02

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ik moet mij hier als TS denk ik maar even officieel afmelden :P

De Ibiza uit 2002 is sinds vorige week niet meer van ons, vaarwel (inmiddels lichtgeel) beestje ;w

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
HellBeast schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:53:
Ik heb met de Seat dealer geregeld dat een auto hifi shop de audio onder handen neemt van mijn nieuwe Ateca. Ik vond de "Seat sound" heel erg tegenvallen namelijk. Wel fijn dat de dealer hierin mee wilde werken.
Hoe bedoel je dat, gaan ze het kosteloos oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

satya schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 23:08:
[...]

Hoe bedoel je dat, gaan ze het kosteloos oplossen?
Nee, het is een koopauto van de zaak. Ik heb op de offerte een bedrag laten reserveren voor audio. Als een optie zeg maar. Alleen wordt dat weer ingekocht en uitbesteed aan een auto hifi shop. Dubbele win, want zo krijg ik goede audio en betaal ik er ook geen bijtelling over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:24
Ben momenteel aan het kijken voor een seat ibiza voor rond de 3000€.
Iemand die mij iets meer kan vertellen over dingen waar ik op moet letten bij een proefrit?

Heb momenteel deze op het oog en wil daar wellicht van de week gaan kijken:
http://www.marktplaats.nl...cd&previousPage=mympBuyer

Gaat om een 1.2 ibiza uit 2006 met 150k op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ambianz schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 23:14:
Iemand die mij iets meer kan vertellen over dingen waar ik op moet letten bij een proefrit?

Ik zou ff proberen op Seat forum? Daar zitten de kenners.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-08 22:00

Ik zou geen 1.2 gaan rijden. Deze zijn dusdanig traag dat het niet fijn meer rijden is. Blok is te klein voor zo een auto. Overigens zijn de bekende problemen toch wel: EGR klep, distributieketting en katalysator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:02

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter

Dingen waar ik zelf last van had:
- Gezeik met EGR klep. Hierbij kun je letten op (lichte) schokken als de motor stationair draait. Voel je dat hij wat trilt dan zou ik meteen al afhaken.
- Katalysator die rammelt. In z'n vrij gewoon gasgeven en helemaal loslaten en dan weer gas. Hoor je dan wat ratelen dan zit daar iets niet lekker.
- Check de bekerhouder, zit die er niet in dan niet doen! Die ga je enorm missen :+

Ik had een 1.4 en die was af en toe zelfs traag, dus dan wil ik geen 1.2 weten :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:24
Oké inderdaad, aankoop heeft wat dat betreft ook geen haast dus dan kijk ik nog even verder. Zal vast nog wel wat bijkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Weet iemand hier of je de standkachel in een Seat Ateca aan kan zetten met de App? Bij de Volvo V60 kan dat. De klantenservice van Seat kon geen antwoord geven. Toch best wel triest dat een klantenservice niet zoveel weten van hun product.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weslietje
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-04-2023
Heb je gelijk in. Het lijkt me van niet, klinkt niet erg gebruikelijk. Bij Volvo zit dat ook enkel in het Nordic pakket..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Nagevraagd aan een dealer gister. Bij de standkachel krijg je een afstandbediening erbij. Wel jammer dat dat niet geintegreerd is in een app. Jammer. Maar voor de rest is de Ateca een betere uitgeruste auto dan de Q2.

Dan praten we over de Style met professional 4, standkachel en alarm.

[ Voor 14% gewijzigd door kevinl op 11-10-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weslietje
Prijs \ kwaliteit zal altijd beter zijn in een Seat. Bij Audi betaal je natuurlijk deels voor het merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-08 22:00
Weslietje schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:50:
Prijs \ kwaliteit zal altijd beter zijn in een Seat. Bij Audi betaal je natuurlijk deels voor het merk.
Nou nee, ik heb zowel VW, seat als audi gehad en dat zogenaamde je betaalt voor het merk is echt nonsens. Afwerking bij een Audi is toch stukken beter als bij een Seat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Weslietje schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:50:
Klopt wel, maar het verschil tussen die twee in cataloguswaarde is ongeveer 2k eur. Ok het is niet dezelfde configuratie, want de Seat heeft meer opties. Toch vind ik de afwerking van Audi beter. Maar of dat 2k eur meer waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-08 15:23
Vorig jaar november hebben we hier op de zaak een Seat Mii op aardgas gekocht. Medewerkers die geen auto van de zaak hebben kunnen deze auto mee krijgen als ze toch zo nu en dan zakelijke kilometers moeten maken.

D'r zit zo'n Garmin/Navigon navigatiesysteem in, werd geleverd met de auto. Daar staat nog software op van Q4/2013. Die wil ik nu dus updaten naar de laatste versie.

Ben al zover dat ik de Garmin 'Fresh' applicatie op m'n computer heb staan, heb een account aangemaakt, navigatiesysteem aangesloten op pc. Nu wil ik dus naar updates gaan zoeken maar de nieuwste die hij vind is de Q4/2013 versie.

Als ik op 'Mijn systeem' klik in de applicatie heb ik rechtsboven 'Latest Map Guarantee' staan. Dat willen we natuurlijk, als ik die open dan krijg ik de melding "De 'Latest Map Guarantee' voor het aangesloten apparaat is afgelopen op 2015-11-13."

Erg jammer, dat is 4 dagen nadat de auto op kenteken is gezet.

Zijn er andere mogelijkheden of moeten we nu voor een update naar de garage en mogen we betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weslietje
Ingebouwde navigatie in auto's is 1 groot drama en erop gebrand om zoveel mogelijk geld uit je portomonee weg te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
En toch heeft die ingebouwde navigatie mij vorige week nog geholpen bij ellende op de A12. Gewoon de route naar huis gestart, die heeft me om de file heen geleid. :)
Het is niet heel snel en gelikt, maar in mijn beleving werkt het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weslietje
@Cyphax
Dan heb je een live abbonement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Weslietje schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:12:
Ingebouwde navigatie in auto's is 1 groot drama en erop gebrand om zoveel mogelijk geld uit je portomonee weg te nemen.
Mwa. Ten eerste is het voor de Seat (Ibiza en Mii) geen ingebouwde nav. op de Ibiza MK II maar dus een Garmin opzetstuk, wat dan ook direct fungeert als boordcomputer, nav., MP3 speler etc. Ook zie je daarop dus bijv. de parkeersensoren en openstaande deuren etc. Het blijft echter wel fysiek los te koppelen van de auto. Op onze Clio Estate is het een ingebouwde TomTom (R-Link) pakket wat eenmalig volgens mij iets van 500 Euro is. Daar krijg je echter ook een betere versterker voor terug, TomTom ipv. MediaNav. en optie tot beeld van de camera achter (camera zelf kost geen drol als optie, 200 Euro).

En ja, kaartupdates zijn na een tijd niet kosteloos maar dat is mijns inziens ook niet vreemd. Het wegennet is dynamisch en dat kosteloos aanbieden aan eindgebruikers is een garantie tot faillissement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:53
Exorcist schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 23:58:
[...]
En ja, kaartupdates zijn na een tijd niet kosteloos maar dat is mijns inziens ook niet vreemd. Het wegennet is dynamisch en dat kosteloos aanbieden aan eindgebruikers is een garantie tot faillissement.
Mijn motor- en losse autonavigatie kunnen dat gek genoeg wel. En TomTom en Garmin bestaan ook gewoon nog steeds. Bovendien zit er wat mij betreft wel een verschil tussen kosteloos en de €100+ voor een losse update. Het is niet alsof die kaarten speciaal voor de huidige gebruikers gemaakt moeten worden, nieuwe auto's moeten immers ook gewoon met vers materiaal af worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:38
Bij mijn Ibiza uit 2006 (Type 6L, 1.8T) doet sinds kort de AUX aansluiting het niet meer. Ik vermoed dat de aansluiting gewoon is losgekomen onder de middenarmsteun, ik kan namelijk de AUX kabel gewoon doordrukken. Is iemand hier bekend met het feit om de plastic afdekkingen te verwijderen om bij de aansluiting te komen? Het gaat dus om de aansluiting die onder de middenarmsteun zit, naast de handrem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:52

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Ik blijf nog wel even hangen bij Seat denk ik. Mooie upgrades voor 2017! Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Dat ziet er inderdaad wel mooi uit. Al is het eigenlijk jammer dat ze de knoppen rond het scherm hebben weggehaald (en met 1 draaiknop is het niet meer symmetrisch). Ik ben niet allergisch voor fysieke knoppen. Wel een goeie toevoeging (of eigenlijk terugkeer) van usb in het opbergvakje voorin in het midden. Dat mis ik nu wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weslietje
Exorcist schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 23:58:
[...]

Ik heb 4 jaar geleden een grote Tomtom gekocht voor 120 euro met onbeperkt kaartupdates, werkt nog steeds perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weslietje
Lizardz schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:18:
Bij mijn Ibiza uit 2006 (Type 6L, 1.8T) doet sinds kort de AUX aansluiting het niet meer. Ik vermoed dat de aansluiting gewoon is losgekomen onder de middenarmsteun, ik kan namelijk de AUX kabel gewoon doordrukken. Is iemand hier bekend met het feit om de plastic afdekkingen te verwijderen om bij de aansluiting te komen? Het gaat dus om de aansluiting die onder de middenarmsteun zit, naast de handrem.
Probeer een beetje te voelen waar beweging in zit. Vaak zijn al die onderdelen binnen klik systemen die je met handigheid uit elkaar kan trekken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 14:06
kevinl schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:17:
[...]

Klopt wel, maar het verschil tussen die twee in cataloguswaarde is ongeveer 2k eur. Ok het is niet dezelfde configuratie, want de Seat heeft meer opties. Toch vind ik de afwerking van Audi beter. Maar of dat 2k eur meer waard is.
Tja dat blijft altijd een persoonlijke kwestie. Maar ik heb bijvoorbeeld wel eens een Seat Leon samengesteld met vergelijkbare opties als een VW Golf en dan kom je toch ongeveer op hetzelfde bedrag uit terwijl je zou zeggen dat je bij VW meer voor de naam betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
Ik heb sinds een aantal weken nieuwe software ivm het sjoemel schandaal. Maar ik heb het idee dat de auto heel anders rijd. Ben ik de enige die dit ervaart of zijn er meer mensen? Zeker de schakel indicator geeft belachelijke dingen aan, als ik schakel zoals hij dat aangeeft rij ik 60 in z'n 5 en is ie echt niet vooruit te branden, voorheen liet hij je veel langer doorrijden in z'n 4. Ook het optrekken is huilen met de pet op nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Welke motor heb je? Ik heb al die tijd nooit iets gehoord van de dealer of van wie dan ook hierover, terwijl ik vermoed dat die van mij daar ook wel onder zou moeten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:29

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Iemand die ervaringen met de 1.2tdi die in de seat ibiza ligt vanaf 2009? Ben aan het orienteren om misschien deze aan te schaffen danwel de station of niet station. Ik heb gelezen dat de ecomotive een verlaagde versie is? Daarnaast de bekende problemen zoals egr, waterpomp problemen en veel storingen?iemand hier ervaring met zulke autos en redelijke hoge kms? 160k?

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 17:04
Ik heb een Seat Ibiza 1.2 diesel uit 2011, en heb deze in 2014 gekocht met 78000 op de teller en ga nu richting de 136.000 kilometers.

Heb nu twee storingen gehad die niks met mijn rijgedrag te maken gehad te hebben.
- de eerste storing was een kapotte sensor die de brandstofdruk of iets dergelijks moest regelen die kapot was gegaan, en daar viel ook niks aan te doen denk ik.
- Een storing aan het uitlaatsysteem wat onder garantie is verholpen. Moest alleen wel het uurloon betalen.

Tot nu toe valt het dus eigenlijk allemaal mee. Mijn grootste kostenpost zijn die twee storingen en een kapotte velg die ik had gekregen van de vorige eigenaar (en dat #$@$#@ paaltje wat in mijn dode hoek zat). Sinds februari dit jaar heb ik ook geen garage meer van binnen gezien.

Uiteraard zijn dit soort ervaringen altijd koffiedik kijken. Voor mijn gevoel worden er tegenwoordig geen slechte auto's meer gemaakt en hebben ze altijd onderhoud nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Mijn huidige 1.2tdi (2010) zit nu aan 160kkm. Onderhoud is de normale oliewissel, wel op de long-life termijn (om de 30kkm tot 45kkm, of 2 jaar). Zonder long-life onderhoud, zit je om de 15 tot 20kkm of elk jaar bij de dealer/garage. Dit onder het voorbehoud zou je je aan het officiele onderhoudsprogramma vast willen houden bij een officiele Seat dealer.
Je moet dus even informeren of je nieuwe auto Seatdealer-onderhouden is en of hij long-life onderhouden is.

Bekende problemen zijn inderdaad EGR, waterpomp (Dit is mijn 2e seat ibiza, de eerste ondervond deze problemen bij 90kkm, opgelost onder garantie en met coulantie voor overige onderdelen die gelijkertijd vervangen werden (zoals distrieriem)). Verder is de motor grommig in de koude ochtend, maar rijdt echt prima. Stuurgedrag is heerlijk. Ga je er mee crossen (stoplicht sprint, hoog in toeren etc), dan kan ik je niet meer vertellen. Bij normaal rijgedrag en tot 110km/u rijdt (meest randstad) het beestje prima zuinig tussen 1 op 21 en 1 op 25. Af en toe naar 130 voor de broodnodige extra warme toeren kan geen kwaad.

De 1.2tdi valt ook onder de sjoemelsoftware, maar deze wordt dit jaar gratis omgezet bij een officiele dealer (met bijbehorende gratis checkpunten beurt). Storingen heb ik met de auto niet meegemaakt. Een bekende storing is wel dat bij vochtig weer (motregen, opspattend vocht) dat het waarschuwingslampje gaat branden voor kapotte verlichting. Dit is echter de nummerplaatverlichting die het nog prima doet...lampje gaat bij minder vochtige omstandigheden of herstart gewoon weer uit.

*mocht je geinteresseerd zijn, ik wil de mijne verkopen :P

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Iemand ervaring met een Altea 1.6 (1.6 75 KW BGU) uit 2004 op G3?

Vanochtend onderweg ESC lampje spontaan gaan branden. Dat was het begin want binnen 2 kilometer verder rijden ook motorstoringslampje aan. Echter die laatste enkel op het moment dat ik daadwerkelijk gas geef. Indien ik geen gas geef is motorstoringslampje ook direct weer uit.
Daarnaast merk ik dat motor schokkerig loopt als ik (in de vrij) voor een verkeerslicht sta te wachten. Dit is ook pas sinds vanochtend zo. Het lijkt dan alsof er 1 cilinder niet mee komt om.
Verder merk ik vermogensverlies tijdens het optrekken en dat voornamelijk in de de lage toeren.
Ik zit zelf te denken aan iets van een luchtslang die niet goed meer aansluit (door die goedkope plastic ringen troep die men tegenwoordig gebruikt) of EGR klep. Verder eigenlijk geen idee.
Ik ga zometeen proberen een afspraak te maken om storing te laten uitlezen in garage zodat ik wellicht nog voor het weekend al iets meer weet. Wellicht hier iemand die nog een ander idee heeft?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Terrie

Terrie

Saffie_time schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:06:

Vanochtend onderweg ESC lampje spontaan gaan branden. Dat was het begin want binnen 2 kilometer verder rijden ook motorstoringslampje aan. Echter die laatste enkel op het moment dat ik daadwerkelijk gas geef. Indien ik geen gas geef is motorstoringslampje ook direct weer uit.
Daarnaast merk ik dat motor schokkerig loopt als ik (in de vrij) voor een verkeerslicht sta te wachten. Dit is ook pas sinds vanochtend zo. Het lijkt dan alsof er 1 cilinder niet mee komt om.
Verder merk ik vermogensverlies tijdens het optrekken en dat voornamelijk in de de lage toeren.
Ik zit zelf te denken aan iets van een luchtslang die niet goed meer aansluit (door die goedkope plastic ringen troep die men tegenwoordig gebruikt) of EGR klep. Verder eigenlijk geen idee.
Ik ga zometeen proberen een afspraak te maken om storing te laten uitlezen in garage zodat ik wellicht nog voor het weekend al iets meer weet. Wellicht hier iemand die nog een ander idee heeft?
Klinkt inderdaad alsof je een cilinder mist. Ik weet niet hoe het met de G3 zit, maar bij een diesel zou ik zeggen dat 1 verstuiver het niet meer doet.

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Zojuist bevestiging gehad dat er 1 cilinder niet mee komt.
Over 2 weken hebben ze tijd om uitgebreid te zoeken waardoor :-(

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-08 14:04
Doet ie het op benzine wel goed? Welke gas installatie ligt erin?

• Terrie

Terrie

2weken?? Wat is dat voor garage dan.. Niet echt goed om zo te blijven rijden.

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Nee hij staat er ook nog en ik ben een uur naar huis gelopen wegens gebrek aan leenauto...
Reden dat men er pas over 2 weken naar kan kijken is omdat het volgepland is. Ik snap dat het druk kan zijn in een garage maar 100% volplannen is nou niet heel handig omdat je dan dus helemaal niets meer kan opvangen van acute problemen. Nou ja morgen maar weer bellen en wat zachte druk uitoefenen om men er wat eerder naar te laten kijken. Ik ga zeker niet doorrijden met een auto waarvan ik weet dat een cilinder eruit ligt ;)

Op benzine stottert hij niet en loopt ie normaal maar mis ik wel vermogen. Op lpg is het dus direct merkbaar in alle gedrag. Ook ruik ik gas in de auto als ik op lpg aan het rijden ben,dat was me vanochtend nog niet opgevallen.
Er ligt een JTG installatie in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satya
Saffie_time schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:06:
Bij mijn VW 1.2 BMT had ik dezelfde verschijnselen. Was toen een bougiekabel die sluiting maakte naar de motor omdat deze te kort lans de motor lag. Was een veelvoorkomende standaard fabricagefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Vanavond ophalen, bougies met kabels en bobine zijn vervangen en men denkt dat het daarmee opgelost is.
Ik ga eens test rijden de komende dagen en eens zien of ik het daarmee eens kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:12
Saffie_time schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:02:
Vanavond ophalen, bougies met kabels en bobine zijn vervangen en men denkt dat het daarmee opgelost is.
Ik ga eens test rijden de komende dagen en eens zien of ik het daarmee eens kan zijn.
Als ik zo je eerste bericht lees, kan ik daarvan uitmaken dat het 9 vd 10x de bobine is. Of andere idd de bougies.

Bij mij al 3x gebeurd. Heb ze nu alle 4 vervangen + nieuwe bougies. Als je zoiets weer merkt, is het wel handig als je een odb2 adapter in je hebt liggen. Kan je hem meteen uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Ik had vorige week een vreemde constatering bij mijn Seat Leon FR uit 2015. Ik zag ineens een grote hoeveelheid vocht bij 1 van mijn achterlamp units. Links was praktische helemaal wit van binnen, rechts was een hele dunne rand (vond ik niet heel gek, koud weer, staat in de garage etc.).

Even langs de garage en de servicemonteur wist gelijk aan te geven dat dit een garantiekwestie is. Wat bleek, aan de binnenkant waren er scheuren ontstaan bij alle bevestigingspunten. "Te hard er in geschroefd waarschijnlijk"....

Perfecte service overigens, er werd gelijk een nieuwe unit op geschroefd, nergens meer last van en ze deden ook absoluut niet moeilijk (en tuurlijk is het garantie, maar er werd niet eens discussie over gevoerd, alle lof!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Achterlichtunit hebben ze bij mij ook al een keer vervangen, exact hetzelfde probleem. En de knop/schakelaar van de klep ook: die bleeft steken (alsof ie klem zat zeg maar), maar smeren bood geen soelaas. Viel ook netjes binnen de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Cyphax schreef op woensdag 16 november 2016 @ 18:35:
Achterlichtunit hebben ze bij mij ook al een keer vervangen, exact hetzelfde probleem. En de knop/schakelaar van de klep ook: die bleeft steken (alsof ie klem zat zeg maar), maar smeren bood geen soelaas. Viel ook netjes binnen de garantie.
De monteur gaf aan dat het bijna 100% zeker ook bij de andere lichtunit gaat gebeuren.....maar omdat het nog niet zover was, mocht hij deze niet vervangen. Geeft absoluut een fijn gevoel zo ;)

Ik hou er in ieder geval rekening mee nu. Hij gaf ook al aan dat ik zeker niet de eerste (en de laatste) was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

BIj mijn 2010 ibiza was de knop van de klep ook al stuk. helaas niet meer onder garantie vervangen (wel voor betaald), maar zo te horen komt het vaker voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Weet iemand wanneer de nieuwe Seat Leon in de Nederlandse showroom staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:57
Ik ga mijn Seat Ibiza 1.4 16V (5 deurs) uit 2006 met 192K op de teller verkopen. In het voorjaar is de distributieriem vervangen en nu wil ik enkele storingen proberen te verhelpen voordat ik de auto online te koop zet.

Als ik de knipperlichten aanzet hoor ik geen geluid (getikt) meer, dit geldt ook als je auto uitschakelt en de lampen nog aan hebt staan. Is dit makkelijk en zonder veel kosten te fixen? Ik vind het zelf geen groot probleem.

Het grootste en irritantste probleem is de climate control / kachel. Als ik de kachel inschakel dan blaast hij niet regelmatig meer. Hij blaast of heel hard of helemaal niet, dan blijft hij hangen/haperen en maakt de auto een ratelend geluid welke je zelfs op je pedalen voelt. Tevens gaan de lampen dan licht knipperen van normaal naar wat minder en vice versa. Het lijkt alsof de kachel elektronische problemen heeft, kortsluiting of iets dergelijks. De kachel blaast wel warme lucht als hij blaast. Probleem zowel bij stationair lopen als tijdens het rijden. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe dit op te lossen?

Vind het namelijk wel vervelend om een niet volledig werkende auto aan een particulier te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-08 16:23
Ik heb sinds begin dit jaar een Seat Ibiza FR Connect met bijna alle opties.. helaas mis ik nog wel een aantal dingen en die kun je geloof ik aanzetten met Vagcom / vcds. Nu vroeg ik me af of er in de omgeving van Nijmegen iemand is die de software + kabel heeft en me daarmee kan helpen? E.v.t. voor een vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-08 14:29
colorsone schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 01:35:
Ik heb sinds begin dit jaar een Seat Ibiza FR Connect met bijna alle opties.. helaas mis ik nog wel een aantal dingen en die kun je geloof ik aanzetten met Vagcom / vcds. Nu vroeg ik me af of er in de omgeving van Nijmegen iemand is die de software + kabel heeft en me daarmee kan helpen? E.v.t. voor een vergoeding.
Welke dingen mis je dan? Ben wel benieuwd, mijn FR connect komt over 1,5 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Mijn bestelde Seat Ateca heeft iets vertraging opgelopen. Ze hadden verwacht dat hij deze maand binnen zou komen, maar het wordt eind januari. De dealer gaf aan dat mensen die nu een Ateca 1.4 TSI bestellen, pas in week 25/2017 een levering kunnen verwachten. Dat is wel bizar lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-08 16:23
Trezzahn schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 07:10:
[...]

Welke dingen mis je dan? Ben wel benieuwd, mijn FR connect komt over 1,5 maand.
Dingen die onnodig zijn hoor, needle sweep, spiegels automatisch inklappen, achterlichten aan met dagrijverlichting dat soort dingetjes. Totaal onnodig maar wel leuk om te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Hier een gave en complete blog over de Seat Ateca van een gebruiker.

pixel22.nl/seat-ateca/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-08 18:50
Ik heb bij VAGtechniek in Nuenen na het chippen van de FR Connect ook de spiegels laten doen. Zo begreep ik dat de spiegels laten inklappen hit or miss is. Bij de ene kan het wel, bij de andere niet. Grappige was dat de optie daadwerkelijk erbij komt te staan op je scherm.

Qua achterlichten die aangaan als je je je DRL aan hebt staan; gewoon je licht aanzetten. De xenon zie je toch nauwelijks overdag en je DRL brandt mee.

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
3clectic schreef op woensdag 7 december 2016 @ 16:54:
Ik heb bij VAGtechniek in Nuenen na het chippen van de FR Connect ook de spiegels laten doen. Zo begreep ik dat de spiegels laten inklappen hit or miss is. Bij de ene kan het wel, bij de andere niet. Grappige was dat de optie daadwerkelijk erbij komt te staan op je scherm.
Heh, ja, bijzonder eigenlijk. Je kan het denk ik het snelst zien aan het verstelknopje, die heeft bij inklapbare spiegels een extra stand (linksboven) om ze in te klappen en je kunt de spiegels ook inklappen met de sleutel, maar hij klapt bij mij nooit automatisch bij parkeren de spiegels in, terwijl de optie die letterlijk zo heet wel aanstaan. :+
Qua achterlichten die aangaan als je je je DRL aan hebt staan; gewoon je licht aanzetten. De xenon zie je toch nauwelijks overdag en je DRL brandt mee.
Ik heb in de praktijk gewoon altijd licht aan tegenwoordig. Je hoeft het toch niet uit te zetten, als je tenminste led hebt. Ik heb een dag een leen-Leon gehad en die had ouderwetsche koplampen, en die waarschuwde dat de verlichting uit moest. Waarom dat met LED wel automatisch kan (uitgaan van de verlichting) en met de normale verlichting niet... geen idee eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-08 17:35
colorsone schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:24:
[...]

Dingen die onnodig zijn hoor, needle sweep, spiegels automatisch inklappen, achterlichten aan met dagrijverlichting dat soort dingetjes. Totaal onnodig maar wel leuk om te hebben!
Mocht je willen weten waar je deze kabel incl. software kunt bestellen stuur dan even een PM.
Rij zelf ook een Ibiza FR en wat je noemt, needle sweep, achterlichten met DRL etc. is wat ik ook ga coderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-08 20:02
Hey, laat ik mijn bolide ook maar eens posten hier! :+
Een (Neveda)witte Seat Leon 1.4 FR Connected met 150pk en de volgende upgrades:
• Upgrade Executive
• 18" Lichtmetalen velgen FR Performance
• Upgrade Drive
• Upgrade Business Plus
• Sportpedalen
• Sportuitlaat
• Sideskirts
• Achterbumperspoiler
• Wrappen dak (vanwege panoramadak is anders de helft zwart, geen gezicht!)
Afbeeldingslocatie: https://i769.photobucket.com/albums/xx331/DutchStiggy/Seat%20Leon/LeonVoorkant_zps4jy5qxid.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i769.photobucket.com/albums/xx331/DutchStiggy/Seat%20Leon/HelloSeat_zpsyjyx3rv1.jpg
Ik heb hem sinds augustus. Op een kapotte lendesteun na nog geen problemen ondervonden. Hij doet wat ik er van verwacht, maar super-enthousiast ben ik (nog?) niet.Het is allemaal wat zielloos. Ik had b.v. wat meer van de sportuitlaat verwacht (is alleen visueel, er is geen hoorbaar verschil met de gewone). De motor valt wat tegen, evenals het Dynamic Chassis Control, de bak schakelt nou niet heel erg lekker, de besturing is gevoelloos, ik geen goede zit vinden (ik blijf rugpijn krijgen), de remmen zijn 'net aan' voor een rijdersauto, etc.

Ten opzichte van mijn vorige auto ook een paar flinke pluspunten: het panoramadak is zo veel beter (op de snelweg open kunnen rijden, jeuh!), in car entertainment is heel veel moderner (en Apple CarPlay, leuk om met Siri te kletsen als je alleen in de auto zit :) ), de radio (10 speakers en subwoofer) klinkt veel beter, DAB+ is fijn en de verlichting is veel beter.

Btw: slijten bij jullie de matten en de bekleding op de vloer er naast ook zo snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
De bekleding en matten doen het vrij goed bij mij in de Leon. Ik heb wel gemerkt dat je met de achterklep twee dingen niet moet doen;
- optillen aan de knop/schakelaar. Volgens mij kan die dat niet aan. Hij is bij mij al een keer vervangen
- de klep sluiten door een ruk te geven aan het kunststof. Het zit niet echt heel stevig vast (niet geschroefd ofzo, maar geklemd) en ik krijg het niet meer helemaal lekker terug. :X

Verder, de FR... het is net wat sportiever dan de standaarduitvoering, maar niet echt veel. Dan moet je een Cupra hebben denk ik.
Heb je de handbak met 6 versnellingen? Ik vind die bij mij wel heel lekker schakelen eigenlijk.

Maar wat een mooie auto is het. Ik ben wel een beetje jaloers op het panoramadak en de audio-upgrade (al ben ik erg blij met de 8-speaker setup die er standaard in zit) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Cyphax schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:07:
De bekleding en matten doen het vrij goed bij mij in de Leon. Ik heb wel gemerkt dat je met de achterklep twee dingen niet moet doen;
- optillen aan de knop/schakelaar. Volgens mij kan die dat niet aan. Hij is bij mij al een keer vervangen
- de klep sluiten door een ruk te geven aan het kunststof. Het zit niet echt heel stevig vast (niet geschroefd ofzo, maar geklemd) en ik krijg het niet meer helemaal lekker terug. :X

Verder, de FR... het is net wat sportiever dan de standaarduitvoering, maar niet echt veel. Dan moet je een Cupra hebben denk ik.
Heb je de handbak met 6 versnellingen? Ik vind die bij mij wel heel lekker schakelen eigenlijk.

Maar wat een mooie auto is het. Ik ben wel een beetje jaloers op het panoramadak en de audio-upgrade (al ben ik erg blij met de 8-speaker setup die er standaard in zit) ;)
De Cupra viel net een tikkie buiten het leasebudget helaas :'(
Ik heb idd de handbak met 6 versnellingen. Vind jij het niet nogal kunstmatig en plastic-achtig aanvoelen? Ook een tikje stroef.

Dank voor je tips! Wat de klep optillen aan het logo doe ik ook wel eens en dichtgooien met een ruk aan het kunststof handvat aan de binnenkant ook. Ik zal voorzichtig doen nu ik dit weet.

Bij beginnen de matten na 4000km al slijtplekken te krijgen waar mijn hakken rusten, en bij het eind van de mat (onder de pedalen) is de bekleding al helemaal pluizig. Ziet er niet uit alsof dat een leven lang mooi blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Stiggy schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:13:
[...]

De Cupra viel net een tikkie buiten het leasebudget helaas :'(
Ik heb idd de handbak met 6 versnellingen. Vind jij het niet nogal kunstmatig en plastic-achtig aanvoelen? Ook een tikje stroef.
Bij beginnen de matten na 4000km al slijtplekken te krijgen waar mijn hakken rusten, en bij het eind van de mat (onder de pedalen) is de bekleding al helemaal pluizig. Ziet er niet uit alsof dat een leven lang mooi blijft!
Dat is wel erg snel, kan niet de bedoeling zijn.. Ik weet niet zeker of ze ooit m'n matten hebben vervangen (ik vermoed van niet) maar ik heb na ruim 70.000km nog geen echte slijtage gezien aan de matten gelukkig. Eigenlijk werkt alles nog net zo goed als op dag 1, op zo'n knop/schakelaar en vocht in de behuizing na, maar alles werkt altijd. Qua betrouwbaarheid heeft ie nog werkelijk geen steekje laten vallen en hij loopt gewoon als een trein. Dat is wel de 1.6 ecomotive, een dieseltrein. :+
't Zal alleen best zo'n sjoemeldiesel zijn. Gelukkig rij ik zuiniger dan men verwacht van me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Da's mooi. De mijne is ook een stuk zuiniger dan ik verwachtte, dat is ook een pluspunt. Gemiddeld (met vrij veel stadsverkeer) haal ik 1 op 14,5. Dat vind ik best netjes voor een 150pk benzine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Stiggy schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:33:
Hey, laat ik mijn bolide ook maar eens posten hier! :+
Een (Neveda)witte Seat Leon 1.4 FR Connected met 150pk en de volgende upgrades:
• Upgrade Executive
• 18" Lichtmetalen velgen FR Performance
• Upgrade Drive
• Upgrade Business Plus
• Sportpedalen
• Sportuitlaat
• Sideskirts
• Achterbumperspoiler
• Wrappen dak (vanwege panoramadak is anders de helft zwart, geen gezicht!)
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb hem sinds augustus. Op een kapotte lendesteun na nog geen problemen ondervonden. Hij doet wat ik er van verwacht, maar super-enthousiast ben ik (nog?) niet.Het is allemaal wat zielloos. Ik had b.v. wat meer van de sportuitlaat verwacht (is alleen visueel, er is geen hoorbaar verschil met de gewone). De motor valt wat tegen, evenals het Dynamic Chassis Control, de bak schakelt nou niet heel erg lekker, de besturing is gevoelloos, ik geen goede zit vinden (ik blijf rugpijn krijgen), de remmen zijn 'net aan' voor een rijdersauto, etc.

Ten opzichte van mijn vorige auto ook een paar flinke pluspunten: het panoramadak is zo veel beter (op de snelweg open kunnen rijden, jeuh!), in car entertainment is heel veel moderner (en Apple CarPlay, leuk om met Siri te kletsen als je alleen in de auto zit :) ), de radio (10 speakers en subwoofer) klinkt veel beter, DAB+ is fijn en de verlichting is veel beter.

Btw: slijten bij jullie de matten en de bekleding op de vloer er naast ook zo snel?
toon volledige bericht
Ik heb dezelfde uitvoering, maar dan zonder sportuitlaat en panaroma dak. Wel met een DSG bak. Dat zielloze deel ik zeker met je, maar al met al nog steeds wel veel lol tot nu toe.

Eerste wat ik heb veranderd zijn de standaard continentals die ze er onder knallen, wat een drama banden. Zo onrustig! Zitten nu Michelins onder, wat een verschil kan dat uit maken zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:43

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Stiggy schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:33:

Ik ben volgend jaar in de markt voor een facelift Leon, en vraag me dan ook af van welke auto je komt dat jou de Leon best wel tegenvalt?
T.o.v. andere VAG leden zou het weinig verschillen toch?
En Franse auto's kijk ik niet eens naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
WhateverSuitsU schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:39:
[...]

Ik heb dezelfde uitvoering, maar dan zonder sportuitlaat en panaroma dak. Wel met een DSG bak. Dat zielloze deel ik zeker met je, maar al met al nog steeds wel veel lol tot nu toe.

Eerste wat ik heb veranderd zijn de standaard continentals die ze er onder knallen, wat een drama banden. Zo onrustig! Zitten nu Michelins onder, wat een verschil kan dat uit maken zeg.
Dat geloof ik. Ik heb er niet heel veel mee gereden want ik heb vrij snel gewisseld naar winterbanden, maar ik had het idee dat ze inderdaad niet zo tof waren. De winterbanden zijn Fulda's, da's helemaal een drama trouwens. Heb jij ook 18"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Bensjero schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:42:
[...]

Ik ben volgend jaar in de markt voor een facelift Leon, en vraag me dan ook af van welke auto je komt dat jou de Leon best wel tegenvalt?
T.o.v. andere VAG leden zou het weinig verschillen toch?
En Franse auto's kijk ik niet eens naar.
Van een Italiaanse ;) Alfa Giulietta. Een beetje vergelijkbaar blok (ook een 1.4 Turbo), maar dan met 170pk. Qua karakter niet te vergelijken. Maar als je een vooroordeel over Franse hebt dan zal je een Italiaan zeker net overwegen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:43

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Stiggy schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:52:
[...]

Van een Italiaanse ;) Alfa Giulietta. Een beetje vergelijkbaar blok (ook een 1.4 Turbo), maar dan met 170pk. Qua karakter niet te vergelijken. Maar als je een vooroordeel over Franse hebt dan zal je een Italiaan zeker net overwegen vermoed ik.
Ik heb inderdaad mijn voorselectie gedaan op vooroordelen en smaak :P Tenzij iemand mij sterk aanraad om eens een bepaald model te proberen vallen Renault, Peugeot en Citroen (en DS) af voordat ik in een model heb gezeten. Alfa's sluit ik niet uit, maar ik vindt ze eigenlijk ook niet zo strak / dynamisch als een VAG model of Ford / Volvo.

Ik zit nu dus te kijken naar de Leon, alhoewel de facelift wel een stuk duurder is dan het huidige model (of komt dat gewoon door de nieuwe BPM regels in 2017?)

Ik vindt de Opel Astra net niet zo mooi als een Golf of Leon... qua prijs is die wel weer interessant.

[ Voor 6% gewijzigd door Bensjero op 09-12-2016 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Stiggy schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:49:
[...]

Dat geloof ik. Ik heb er niet heel veel mee gereden want ik heb vrij snel gewisseld naar winterbanden, maar ik had het idee dat ze inderdaad niet zo tof waren. De winterbanden zijn Fulda's, da's helemaal een drama trouwens. Heb jij ook 18"?
Ja, ook 18". Heb wel Continentals voor de winter, die zijn dan wel weer erg lekker. Veel is persoonlijk natuurlijk, maar met die standaard Continentals bij aflevering stuiterde ik werkelijk alle kanten op. Klein beetje gas en ik zat al te dansen in mijn stoel (en niet van blijdschap).

Winter
Zomer of Zomer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Bensjero schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:15:
[...]

Ik heb inderdaad mijn voorselectie gedaan op vooroordelen en smaak :P Tenzij iemand mij sterk aanraad om eens een bepaald model te proberen vallen Renault, Peugeot en Citroen (en DS) af voordat ik in een model heb gezeten. Alfa's sluit ik niet uit, maar ik vindt ze eigenlijk ook niet zo strak / dynamisch als een VAG model of Ford / Volvo.
Ik vindt de Opel Astra net niet zo mooi als een Golf of Leon... qua prijs is die wel weer interessant.
Met strak/dynamisch bedoel je dan het design neem ik aan? Want een Giulietta is wel een pak dynamischer (qua rijgedrag) dan het het VAG spul en Volvo.

Maar smaken verschillen. Ik heb een Golf (lang) overwogen omdat het gewoon een hele goede auto is natuurlijk. Maar het uiterlijk: te saai vind ik. Ik ben overtuigd van de kwaliteit, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om zo iets doorsnee voor mijn deur te zetten. Volvo heb ik ook overwogen (ik heb wel een paar maandjes over mijn keuze gedaan, haha), maar het Scandinavische design, het is gewoon niet mijn ding. Van buiten vind ik een V40 nog wel mooi, maar als ik er in zit: nee, het is niet voor mij.

De performance versies van de DS 3 worden wel regelmatig als leuke rijdersauto's omschreven. Misschien die toch een keertje proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
WhateverSuitsU schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:44:
[...]

Ja, ook 18". Heb wel Continentals voor de winter, die zijn dan wel weer erg lekker. Veel is persoonlijk natuurlijk, maar met die standaard Continentals bij aflevering stuiterde ik werkelijk alle kanten op. Klein beetje gas en ik zat al te dansen in mijn stoel (en niet van blijdschap).

Winter
Zomer of Zomer 2
Dat heb ik nu met mijn "fulda kristall control hp2" winterbanden. Gaat alle kanten in en nog heel inconsistent ook. Als het echt koud is valt het nog mee, maar vanaf een graadje of 8 dan lijkt het nergens op. Die dingen komen ook als 20e en slechtste uit de autoweek winterbandentest en als enige met het predicaat "matig". Ik heb al een lekkere discussie met de leasemaatschappij en mijn leasecoördinator gehad, maar als ik normale/goede banden wil dan had mijn bedrijf een "premium" bandencontract af moeten sluiten. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Stiggy schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 17:00:
[...]

Dat heb ik nu met mijn "fulda kristall control hp2" winterbanden. Gaat alle kanten in en nog heel inconsistent ook. Als het echt koud is valt het nog mee, maar vanaf een graadje of 8 dan lijkt het nergens op. Die dingen komen ook als 20e en slechtste uit de autoweek winterbandentest en als enige met het predicaat "matig". Ik heb al een lekkere discussie met de leasemaatschappij en mijn leasecoördinator gehad, maar als ik normale/goede banden wil dan had mijn bedrijf een "premium" bandencontract af moeten sluiten. :-(
Zonde is dat als ze er zo mee om gaan. Rijplezier is heel erg afhankelijk van een goed set banden.
Pagina: 1 ... 13 ... 86 Laatste