Ik heb het stokje van Hahn overgenomen en zal het High-end gamesysteem voor de BBG van september voor mijn rekening nemen. Zoals Hahn verleden keer al aangaf is een budget voor €2000 aan de ruime kant. Natuurlijk is het geen probleem om het uit te geven, maar er zullen dan een aantal luxere dingen op zitten die niet strikt noodzakelijk zijn voor een goede gamersbak. Ten opzichte van het systeem uit de juni-editie van de BBG zijn er een aantal veranderingen.
Ik heb gekozen voor een enkele HD 4870. Deze is nu beter leverbaar en levert naar mijn mening voor nu meer dan voldoende grafische power. Over een tijdje kan er dan een tweede bijgeprikt worden. Het moederboard beschik over twee volwaardige 16-lanes PCE-e poorten, dus dat is geen probleem.
Het moederboard wordt gevoed door een Antec TruePower met 'slechts' 550W. Twee HD 4870's trekken nog geen 300W dus er blijft genoeg over voor de andere componenten. Ja, je moet genoeg power hebben, maar je moet niet overdrijven (hoewel de fabrikanten ons ander proberen te laten denken).
Keyboard en muis heb ik beide vervangen. De G15 V2 wordt niet zo goed gewaardeerd als de V1, en die is nog maar nauwelijks te krijgen. De MX518 heeft inmiddels ook al een baard en was ook hoognodig aan vervanging toe.
Verder heb ik de uitgebreide discussie over de harde schijven en of dat nu wel of niet in RAID moet gelezen en ik denk dat het verhaal van Hahn hout snijdt. Ook ik heb gekozen voor een enkele HD van Samsung.
Als optisch station heb ik verder voor de GGC-H20L LG gekozen. Een station dat cd's en dvd's kan schrijven en hd-dvd's en blue-ray's kan lezen. Ik denk dat het branden van blue-ray nog lange tijd kostbaar zal blijven, dus dit is een mooie oplossing met het oog op de toekomst.
Tenslotte Speedlink Medusa 5.1 Home Edition een opvallende nieuwe verschijning in de BBG. Ik denk dat een gamersbak echt niet kan zonder surround headset.
Hierbij presenteer ik mijn voorstel, commentaar is uiteraard van harte welkom.
Update: Na enig beraad en commentaar heb ik er nu het volgende van gemaakt:
Ik heb gekozen voor een enkele HD 4870. Deze is nu beter leverbaar en levert naar mijn mening voor nu meer dan voldoende grafische power. Over een tijdje kan er dan een tweede bijgeprikt worden. Het moederboard beschik over twee volwaardige 16-lanes PCE-e poorten, dus dat is geen probleem.
Het moederboard wordt gevoed door een Antec TruePower met 'slechts' 550W. Twee HD 4870's trekken nog geen 300W dus er blijft genoeg over voor de andere componenten. Ja, je moet genoeg power hebben, maar je moet niet overdrijven (hoewel de fabrikanten ons ander proberen te laten denken).
Keyboard en muis heb ik beide vervangen. De G15 V2 wordt niet zo goed gewaardeerd als de V1, en die is nog maar nauwelijks te krijgen. De MX518 heeft inmiddels ook al een baard en was ook hoognodig aan vervanging toe.
Verder heb ik de uitgebreide discussie over de harde schijven en of dat nu wel of niet in RAID moet gelezen en ik denk dat het verhaal van Hahn hout snijdt. Ook ik heb gekozen voor een enkele HD van Samsung.
Als optisch station heb ik verder voor de GGC-H20L LG gekozen. Een station dat cd's en dvd's kan schrijven en hd-dvd's en blue-ray's kan lezen. Ik denk dat het branden van blue-ray nog lange tijd kostbaar zal blijven, dus dit is een mooie oplossing met het oog op de toekomst.
Tenslotte Speedlink Medusa 5.1 Home Edition een opvallende nieuwe verschijning in de BBG. Ik denk dat een gamersbak echt niet kan zonder surround headset.
Hierbij presenteer ik mijn voorstel, commentaar is uiteraard van harte welkom.
Update: Na enig beraad en commentaar heb ik er nu het volgende van gemaakt:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Antec Performance One P182 Zwart | € 105,76 | € 105,76 |
1 | Antec TruePower Trio 550 | € 74,55 | € 74,55 |
1 | Club3D HD4870 X2 | € 413,50 | € 413,50 |
1 | Creative X-Fi Xtreme Gamer | € 64,50 | € 64,50 |
1 | Gigabyte GA-X48-DQ6 | € 212,- | € 212,- |
1 | HP Pavilion w2207h | € 284,41 | € 284,41 |
1 | Intel Core 2 Duo E8600 | € 218,- | € 218,- |
1 | LG GGC-H20L | € 88,- | € 88,- |
1 | Logitech G11 Gaming Keyboard (USB) | € 45,71 | € 45,71 |
1 | Logitech G51 | € 107,75 | € 107,75 |
1 | OCZ Reaper OCZ2RPR800C44GK 4GB (2x 2GB) DDR2 | € 79,59 | € 79,59 |
1 | OCZ Vendetta 2 | € 34,44 | € 34,44 |
1 | Razer Lachesis | € 61,95 | € 61,95 |
1 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 104,70 | € 104,70 |
1 | Speedlink Medusa 5.1 Home Edition analog | € 64,- | € 64,- |
1 | Steelpad Qck | € 9,- | € 9,- |
Importeren | Totaal | € 1.967,86 |
[ Voor 6% gewijzigd door Drobanir op 21-08-2008 18:03 ]
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).