een boek begint met een quoteVoor mijn vader
introductie
Niks self proclaimed . T werd gewoon eerder door iemand geoppert.
Fijn te zien dat jullie met een vergrootglas mn teksten uitzoeken om te kijken welkie dingen je dr uit kan halen om daar uit verschillende uitlatingen een speciale logica over heen te gooien en dat dan als een enkele totaal uit t veband gereten uitlating van verleemen te presenteren, maar de beweringen van anderen fijn te negeren. En plotseling word meneer verleemen gebrandmerkt als een megalomaan. of de bewering van bovenstaande heer ironisch was bedoeld of niet, Ik heb t alleen maar herhaalt. op diemanier kan ik iemands geloofwaardigheid ook wel ondermijnen. Heelaas is t mij er niet om te doen om de discussie te winnen om t winnen alleen. ik ben hier om mijn inzichten te verijken en eventueel aan te passen en niet om door mensen te horen hoe goed ik t allemaal wel niet doe. ik heb vaak t gevoel bij sommiggen hier dat ze hun eigenwaarde afmeten in hoeverre ze een discussie kunnen winnen. I dont care, als uiteindelijk deze discussie in een ander topic een beter resultaat oplevert en mijn naam daar nooit genoemd zal worden heb ik toch bereikt wat ik wil.
Ik werd laast gevraagd om aan een enquete van tweakers mee te doen en tot mijn verbazing werden daar regelmatig vragen in gesteld in hoeverre ik t belangrijk vond hoe mijn mijn persoonlijke prestige en aanzien was door t openen van topics, en of ik t belsangrijk vond dat ik belangrijke dingen zei, en in hoeverre ik er een kick van kreeg als veel mensen mijn reacties lezen.
Oftwel de doelgroep van tweakers is volgens de onderzoekers het soort neanderthaler waarvan de keuze van zijn auto word bepaald voor een auto die groter is dan die van de buren. Als ik het over mijn trendtac laptop heb dan heb ik t over mijn faschinatie met computers die ik met anderen wil delen en niet om te laten zien dat ik een beter mens ben dsn jij omdat computer veel efficienter is of een hogere kloksnelhied heeft dan die van jou..
Wat een openbaring! Het gaat hier niet om de liefde voor wetenschap en techniek, maar om wie de ander neer kan halen zodast hij t meisje krijgt. En dan heb ik t niet perse over mij, Ik zie dat soort gebekvecht in alle topics hier opduiken. Ik ga geen namen noemmen, maar mocht iemasnd zich aangesproken voellen, dan zal t waarschijnlijk terecht zijn ook.
Dit is geen wedstrijdje....
Proloog
ik heet IRL ook niet verleemen en je zult hier ook geen fotootjke van me vinden, want mijn ware indentiteit is totaal niet belangrijk voor t voeren van discussies hier. In fact ik heb de naam verleemen en de site die daarbij hoort puur opgezet vanwege de neutrale klank van de naam. Dat heb ik om heel bewuste redenen gedaan. Forummers dachten naemlijk om over alles wat ik zei een wedstijdje te maken. Ieder onderwerp was stom, of onbelangrijk, of niet realistisch of niet geschikt voor een bepaald forum en zo werden mijn topics naar andere forums op got verwezen , Maaktte ik ze daar aan kreeg ik daar ook meteen een slotje. Maakte geen hol jut wat ik zei. Binnen 10 minuten kreeg niemand de kans om te reageren.
Vorig jaar evaringen asus eeepc clones Ja hij heet iets anders maar ik ga m niet xoeken ook)( reactie van ondr andere de mods, "de eeepc is een nicheproduct waar geen grote markt voor is. het is onrealistisch om hier een topic aan te weiden. Bam slotje dr op, Nu hebben we de acer one, de msi wind, de trendtac, de dell 910 etc. Als mensen iets niet interresant vinden dan verdwijnt een topic vanzelf wel onder aan de lijst en ik zal een leeg forum heus niet elke dag omhoog gaan kicken hoor.
Mocht t aura van de naam verleemen totaal ongeloofwaardig worden zoals dat bij mn vorige nick was waardoor elk topic van mij binnen een half uur zomaar een slotje kreeg. Dan verdwijnt verleemen van t toneel en kom ik een maand of 2 later wel terug als Jansen. Ik ben NIET belangrijk. Mij schaad je niet, Ik bestas helemaal niet, Maar als je de hele tijd alleen mij aanvalt inplaats vsn mij desnoods te negeren en onder mekaar een interresante dicussie te gaan voeren schaad je alleen maar dit forum
kom dus niet de hele tijd naar mij toe met wat er allemaal NIET open source is volgens verleemen maar geef eens zelf aan van wat JIJ denkt wat t wel is. ik zie hier alleen maar reacties op meneer verleemen, dat is nou echt niet de bedoeling.
Zo dat is dr uit.
Hoofdstuk 1 : welkom in de wereld van de informatieleer
en nu even hardcore filosofie.
language is a virus, .
Ik heb niet halverwege verklaard dat dit topic open is, Ik heb alleen aangegeven dat vanuit mijn standpunt elke vorm van discussie ( tenzij vooraf bepaald ) altijd open is. Toen t me duidelijk werd dat velen dat hier niet zagen heb ik er een item van gemaakt, maar puur om t een en ander te verduidelijken.
Als het waar is dat het copyright bij de schrijvers ligt. hoe komt t dan dat wij elkaar kunnen quoten?
Of, hoe komt t dat jullie bevindingen over mij onderling kunnen bespreken?
is het niet zo dat als jullie iets wat ik hier zeg tegenover iemand anders herhalen en daar een gevolgtrekking uit maken dat er dan een ontwikkeling in een standpunt heeft plaatsgevonden?
Als deze discussie geen open source is, dan is elke herhaling van wat hier besproken is, maar ook de conclusie ( ontwikkeling van een gedachte) een copyright schending?
Discussie is namelijk informatie, net als t ontwerp van een closed source chipontwerp informatie is. Als je de informatie waar die chip uit bestaat tot je neemt en daar een andere chip uit ontwikkeld schend je dus een patent. Als je t zelfde met een opensource chipontwerp doet schend je niks.
Op jij nou een chipontwerp of een stelling in een discussie reproduceert of ssnpast maakt niet uit. Bij alle 2 van de voorbeelden reproduceer je informatie dat of open source is of gesloten source/
Door gte b epalen dat deze discussie open source is krijg je t recht om de kroeg in te stappen en een verhaal te vertdllen over wat die verleemen een idioot is.
Was deze discussie dat niet, dan had je dus van te voren een papiertje moeten ondertekenen dat je accoord gaat met een zwijgplicht over wat hier besproken word. Een vergadering binnen een bedrijf waarbij gevoelige onderwerpen worden besproken is een voorbeeld van een discussie die niet open source is. Gaat de medewerker van microsoft namelijk in de kroeg tegen een iemand van HP vertellen wat ze net over de nieuwe bedrijfstrategie hebben besproken dan krijgt ie gegasrandeert pronlemen met justitie.
Ik denk dat elke discussie hier en ook elke gevolgtrekking die daaruit kan resulteren voor iedereen vrij te maken is. en daarmee is deze discussie dus volledig open.
Hoofdstuk 2 : de toren van babel
kijk ik heb heel vaak geprobeert te verhelderen waar ik t over heb. t lukt me dus niet, omdat mijn kijk op de dingen anders is dan jullie. Vanuit mijn optiek geef ik juist antwoorden op de vragen die jullie stwllen, maar t zijn antwoorden die jullie niet als zodanig herkennen.
Op de helpdesk heb ik altijd geleerd dat als klanten mijn uitleg verkeerd interpreteerden dat ik niet mocht zeggen dat ze t niet begrepen maar dat ik moest antwoorden met
Sorry ik leg t misschien niet goed uit.
Nou bij deze: sorry, ik leg t misschien niet goed uit. Maar net zoals jullie mij niet begrijpen, begrijp ik jullie ook niet helemaal. Kan best zijn dat er dingen in jullie reacties zijn die ik niet als belangrijk zie terwijl jullie ook dingen beweren waar jullie zelf niet eens in zien hoe belangrijk ze zijn en waar ik dan serieus op inga.
vandaar dus de oproep herschrijf t. Want er zijn wel een paar mensen die antwoorden gegeven hebben waaruit blijkt dat zij t in ieder geval wel begrepen.
Volgens mij is hier dus gewoon een babilonische spraakverwarring aan de gang en met een aantal van jullie ben ik bang dat ik dr op dit moment niet uitkom.
-------------
Hoofdstuk 3 De stelling
De moraal van het verhaal. Mijn bedoeling van dit topic is dat forummers hier over de mogelijkheden en de toekomst van open source ontwikkeling is software, hardware en design hun iedeen medelen en daarover discussieren. ik vind namelijk dat t hoog tijd wotd dat daar eens goed naar gekeken word. Dat is de eneige echte innteresse die ik die ik hier heb en ik laat het aan jullie over wat voor onderdelen die discussie allemaal kan inhouden. Vind niemand dat interresant, dan streft dit topic gewoon een snelle dood. Kunnen mensen hier wat mee dan komt er misschien nog iets moois uit.
Het thema is
Ontwikkelingen in open source, open hardware & open design
En graag jullie gedachten daarover.
Epiloog
Meer heb ik hier niet over te zeggen.
Ik ben best bereid om me verder niet met die discussie te bemoeien en alleen maar mee te lezen om te zien waar jullie dan op uitkomen
Ik kom over een dag of 4 wel kijken of dit topic nog bestaat en wat er dan ontopic word besproken...
[
Voor 64% gewijzigd door
verleemen op 21-08-2008 04:14
]