Wow, interessant welke actie? België of Nederland?beck schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 18:16:
[...]
Misschien de ultieme vorm van zelfbevlekking om jezelf te quoten, maar ik wilde dit toch even melden:
Zojuist ben ik naar de mediamarkt geweest en het blijkt zo te zijn dat de korting ook voor de 2G Touch geldt. Helaas hadden ze de 32 gig niet meer op voorraad, dus ik heb hem laten bestellen. Het totaalbedrag komt nu dus op €329,-
Nederland, ik heb hem besteld bij de mediamarkt in Den Haag.zezke schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 18:56:
[...]
Wow, interessant welke actie? België of Nederland?
Damn valt tegen. Zeg ligt dit aan mij of is nergens de 8gb te vinden? Ik begin meer en meer te denken dat dit gewoon een marketingtruc is om hun duurdere modellen meer te verkopen.beck schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 19:07:
[...]
Nederland, ik heb hem besteld bij de mediamarkt in Den Haag.
Heeft iemand enig idee wat de status van het WiFi probleem is? Ik heb sinds dit weekend een Touch 2G, maar kan deze op geen enkele manier met een WPA beveiligd netwerk verbinden. Als ik de WPA er af haal dan heb ik connectie ... maar met WPA weigert de Touch een connectie te maken.
Ik heb ook een iPhone 3G, deze maakt probleemloos connectie met het WPA beveiligde WiFi netwerk ..?
Is mijn Touch defect ..?
ps: Ik heb alle 11 WiFi kanalen gebruikt zonder enig succes
Ik heb ook een iPhone 3G, deze maakt probleemloos connectie met het WPA beveiligde WiFi netwerk ..?
Is mijn Touch defect ..?
ps: Ik heb alle 11 WiFi kanalen gebruikt zonder enig succes
Probeer eens met WEP, hier geen problemen mee.
Eerste keer wil die vaak niet connecten, dan even aan en uit en dan pakt die het direct
.
Eerste keer wil die vaak niet connecten, dan even aan en uit en dan pakt die het direct
Mijn probleem is dat ik geen WEP wil gebruiken net zo min dat ik security op mijn netwerk wil verwijderen alleen omdat de Touch daar problemen mee heeft - qua security is WEP minder dan WPA en de iPhone werkt zonder problemen met WPA. Ik verwacht dat de Touch ook WPA aan zou kunnen.
Is er oplossing om een Touch met WPA te laten werken? Of is mijn Touch defect? Of of ... ?
Balen, dat wel.
Is er oplossing om een Touch met WPA te laten werken? Of is mijn Touch defect? Of of ... ?
Balen, dat wel.
@r3m1 welke foutmelding geeft je touch bij het verbinden naar je wpa netwerk?
Ben net terug uit Hong Kong, heb de nieuw 32 G voor 277,19 euro gekocht.
en wat hebben wij aan deze prachtige zeer nutteloze melding.... ?!mivacron schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 12:50:
Ben net terug uit Hong Kong, heb de nieuw 32 G voor 277,19 euro gekocht.
heb hier ook problemen met verbinden op het netwerk van mijn vriendin. Hij zegt de hele tijd dat hij geen verbinding kan maken en het wachtwoord verkeerd is, maar het is hetzelfde wachtwoord als van de computer..
heb trouwes ook best vaak dat ik een onbeveiligd netwerk opwil, en dat hij zegt verbinding te hebben maar dat hij wel een nutteloos ipv toegewezen krijgt. 169.... Op die manier heb ik wel verbinding maar kan ik alsnog het internet niet op ..
Ik krijg de melding: Unable to join network "ZyXEL-WiFi"lasharor schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 11:34:
@r3m1 welke foutmelding geeft je touch bij het verbinden naar je wpa netwerk?
De Touch geeft aan dat het netwerk wel bestaat ... netwerk heeft de volle sterke qua signaal en een slotje.
Ik heb een reboot geprobeert, herhaaldelijk het aan/uitzetten van WiFi maar nog geen resultaat.
Is dit een exemplarisch probleem? Ik heb de Touch afgelopen weekend bij MediaMarkt aangeschaft (32GB)
Help
Nou, als jij van plan bent naar Hong Kong te gaan, koop hem dan toch daar!!!
Dan staat DHCP uit, moet je zelf een ip-nummer kiezen (die uiteraard wel in de range ligt zoals die in de router is ingesteld).darkpluisje schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 13:14:
[...]
en wat hebben wij aan deze prachtige zeer nutteloze melding.... ?!
heb hier ook problemen met verbinden op het netwerk van mijn vriendin. Hij zegt de hele tijd dat hij geen verbinding kan maken en het wachtwoord verkeerd is, maar het is hetzelfde wachtwoord als van de computer..
heb trouwes ook best vaak dat ik een onbeveiligd netwerk opwil, en dat hij zegt verbinding te hebben maar dat hij wel een nutteloos ipv toegewezen krijgt. 169.... Op die manier heb ik wel verbinding maar kan ik alsnog het internet niet op ..
Verwijderd
Ook ik heb problemen met de WiFi functie. Als ik een ad hoc netwerk probeer op te zetten, dan krijg ik enkel een ip adres toegewezen en een subnetmaster (de eerste 2 dingen dus) Bij router en DNS staat niets. Hierdoor kan ik dus nog steeds niet op internet. Wat is het probleem?
alleen is dat dus raar. Op het moment dat ik namelijk zelf een ip wil kiezen (dus bij statisch) gaat het mis. Ik kan dan namelijk het balkje met ip aanklikken maar er gebeurt niks. Na veel priegelen en aanklikken krijg ik hem af en toe zover dat hij een toetsenbordje toont, alleen verdwijnt dit weer nog voordat ik iets in kan typen...:SScottB schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 17:11:
[...]
Dan staat DHCP uit, moet je zelf een ip-nummer kiezen (die uiteraard wel in de range ligt zoals die in de router is ingesteld).
Gelukkig, dan ben ik niet de enige met het probleem. Wat bij mij een tijdelijke oplossing was, was het resetten van de router. Echter, daarna kwam het net probleem net zo vrolijk weer terug. Ik heb er geen oplossing voor, en ik heb ook nog nooit gelezen over het probleem (tot ik jouw post las), dus ik ben bang dat het nog wel even zal gaan duren voor die bug verholpen is...darkpluisje schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 23:34:
[...]
alleen is dat dus raar. Op het moment dat ik namelijk zelf een ip wil kiezen (dus bij statisch) gaat het mis. Ik kan dan namelijk het balkje met ip aanklikken maar er gebeurt niks. Na veel priegelen en aanklikken krijg ik hem af en toe zover dat hij een toetsenbordje toont, alleen verdwijnt dit weer nog voordat ik iets in kan typen...:S
gaaf, tot zover mijn speeltje van bijna 300 euro -_-'ScottB schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 06:00:
[...]
Gelukkig, dan ben ik niet de enige met het probleem. Wat bij mij een tijdelijke oplossing was, was het resetten van de router. Echter, daarna kwam het net probleem net zo vrolijk weer terug. Ik heb er geen oplossing voor, en ik heb ook nog nooit gelezen over het probleem (tot ik jouw post las), dus ik ben bang dat het nog wel even zal gaan duren voor die bug verholpen is...
Ik kan met mijn 16gb touch 2g wel connecten met mijn wpa2 thuis netwerk maar als ik dan mijn touch uit zet en dan weer aan moet ik bij wifi eerst op netwerk vergeten klikken en dan opnieuw wachtwoord intoetsen en dan maakt hij weer verbinding heeft al iemand meer dit probleem ?
Heb/had ik ook. Vage is alleen dat de afgelopen week alles feilloos werkte zonder dat ik ook maar iets veranderd heb.kiefty14 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 09:28:
Ik kan met mijn 16gb touch 2g wel connecten met mijn wpa2 thuis netwerk maar als ik dan mijn touch uit zet en dan weer aan moet ik bij wifi eerst op netwerk vergeten klikken en dan opnieuw wachtwoord intoetsen en dan maakt hij weer verbinding heeft al iemand meer dit probleem ?
Kortom: snap er helemaal niets van. Soms werkt het/soms niet. En dat met compleet ongewijzigde settings. WPA2 netwerk op een D-Link DIR-635 router hier, iPod Touch 2G 32 GB
Overigens werkt verbinden met mijn Nokia N95 via Joikuspot (met helaas alleen WEP beveiliging, maar dat licht aan Joikuspot) als een zonnetje (behalve dan dat je bijna het battery level op zowel de N95 als de iPod zichtbaar omlaag ziet gaan). Daarmee nog nooit problemen gehad.
Verwijderd
Ik ben ook op zoek naar een goed shield. Ben jij al iets wijzer? Ik was redelijk over de streep voor de Invisible Shield van Zagg maar ik lees in dit topic iets eerder dat TomasdH er niet zo tevreden mee is.Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 19:05:
Hallo,
ik heb ook sinds vandaag een iPod Touch 16GB. Nu zou ik graag een invisable shield aanschaffen. Het probleem is echter dat er zoveel verschillende aanbieders zijn. Wat vinden jullie prijs/kwaliteit de beste? Er zijn er namelijk al van 7 dollar, maar ook van 25. Zijn deze qua kwaliteit evenwaardig? Alvast bedankt!
Overigens heb ik ook problemen met het connecten naar WiFi. Heb thuis een wpa2 secured netwerk en daar geeft hij ondanks het 100% correct ingevoerde password: could not connect. De 2e/3e/4e etc. keer ook. Zet ik m vanuit mijn router als onbeveiligd; voila probleemloos connecten...
Verwijderd
Hebben meer mensen hier last van het WIFI-aan-uit-aan probleem?
Als ik hem de eerste keer aan zet, dan is hij connected met mijn router, maar als ik dan Safari open, dan kan hij niet verbinden + het wifi icoontje staat er niet. Als ik wifi daarna weer uit en aan doe, werkt hij wel gewoon.
Heel irritant. Iemand misschien een oplossing?
Als ik hem de eerste keer aan zet, dan is hij connected met mijn router, maar als ik dan Safari open, dan kan hij niet verbinden + het wifi icoontje staat er niet. Als ik wifi daarna weer uit en aan doe, werkt hij wel gewoon.
Heel irritant. Iemand misschien een oplossing?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2008 18:06 ]
Verwijderd
Heb zelf ook het probleem van het aan / uit gaan van de wifi verbinding. De ene keer lijkt hij op die manier helemaal geen verbinding tot stand te kunnen brengen, waarna ik hem 5 minuten laat liggen en hij vervolgens alleen een ip toegekend krijgt, maar geen router en dns gegevens...
Bij mij lost het probleem zich meestal op als ik met een ander apparaat verbinding met het wifi netwerk maakt, waarna mijn iPod Touch binnen enkele seconden opeens wel zijn gegeven toegewezen krijgt. Ook lijkt het aan en uitzetten van de wifi adapter soms te helpen.
Bij mij lost het probleem zich meestal op als ik met een ander apparaat verbinding met het wifi netwerk maakt, waarna mijn iPod Touch binnen enkele seconden opeens wel zijn gegeven toegewezen krijgt. Ook lijkt het aan en uitzetten van de wifi adapter soms te helpen.
Adhoc Netwerk:
Situatie: Je hebt een laptop met Wifi mogelijkheden, maar geen draadloze router, toch zou je gebruik willen maken van internet op je IPod/IPhone.
Opzetten Adhoc Netwerk:
Ga naar Start:Instellingen:Netwerkverbindingen klik rechtermuisknop op je bedraade netwerkverbinding en kies voor eigenschappen, ga naar tabblad geavanceerd en vink het 2de vakje aan ( andere netwerkgebruikers mogen via de internetverbinding van deze computer verbinding maken).
Ga naar Start:Instellingen:Netwerkverbindingen klik rechtermuisknop op je wireless verbinding en pak eigenschappen vervolgens ga je naar het tabblad Wireless networks en klik je op het knopje "toevoegen".
Je vult een gewenste netwerknaam (ssid) in, Bij netwerkverificatie pak je Gedeeld en bij Gegevensversleuteling WEP (andere werken niet echt goed). Netwerksleutel pak je ook gewoon iets wat je zelf wilt. Sleutelindex blijft op 1 staan, en het automatisch aanleveren van de sleutel staat ook uit.
Laatste vinkje (dit is een computer-naar computer netwerk) moet aangevinkt zijn.
Klik nu op ok, en daarna weer op ok
Ga vervolgens naar het venster waar je kan zoeken naar draadloze netwerken, nu zie je daar ook je net aangemaakte netwerk staan. Maak hier verbinding mee (vul 2 keer het eerder ingevulde wachtwoord in)
Op je IPhone/IPod:
Ga naar instellingen en vervolgens naar wifi, maak verbinding met je net opgezette netwerk, nadat je dit heb gedaan zie je rechts bij die verbinding een pijltje staan, duw hierop ga naar het tabblad "Statisch". Nu op je computer ga je naar start:uitvoeren en typ je daarin : cmd, in het nieuwe venster typ je weer "ipconfig /all"
Nu zie je daar je lan netwerk staan, je ip adres is je lokale adres +1 dus normaal is het 192.168.0.1 nu maak jij er 192.168.0.2 van dit ip adres vul je in je IPod in, het subnetmasker staat ook bij ipconfig (meestal 255.255.0.0) voor je router pak je het lokale adres van je computer: meestal dus 192.168.0.1 en als dns server pak je de server die staat bij je ipconfig schermpje
vervolgens ga je weer terug naar wi-fi-netwerken op je IPod en maak je overnieuw verbinding met je netwerk, als het goed is heb je nou internet op je IPod.
Hoop dat ik hier een aantal mensen mee heb kunnen helpen!
.
Situatie: Je hebt een laptop met Wifi mogelijkheden, maar geen draadloze router, toch zou je gebruik willen maken van internet op je IPod/IPhone.
Opzetten Adhoc Netwerk:
Ga naar Start:Instellingen:Netwerkverbindingen klik rechtermuisknop op je bedraade netwerkverbinding en kies voor eigenschappen, ga naar tabblad geavanceerd en vink het 2de vakje aan ( andere netwerkgebruikers mogen via de internetverbinding van deze computer verbinding maken).
Ga naar Start:Instellingen:Netwerkverbindingen klik rechtermuisknop op je wireless verbinding en pak eigenschappen vervolgens ga je naar het tabblad Wireless networks en klik je op het knopje "toevoegen".
Je vult een gewenste netwerknaam (ssid) in, Bij netwerkverificatie pak je Gedeeld en bij Gegevensversleuteling WEP (andere werken niet echt goed). Netwerksleutel pak je ook gewoon iets wat je zelf wilt. Sleutelindex blijft op 1 staan, en het automatisch aanleveren van de sleutel staat ook uit.
Laatste vinkje (dit is een computer-naar computer netwerk) moet aangevinkt zijn.
Klik nu op ok, en daarna weer op ok
Ga vervolgens naar het venster waar je kan zoeken naar draadloze netwerken, nu zie je daar ook je net aangemaakte netwerk staan. Maak hier verbinding mee (vul 2 keer het eerder ingevulde wachtwoord in)
Op je IPhone/IPod:
Ga naar instellingen en vervolgens naar wifi, maak verbinding met je net opgezette netwerk, nadat je dit heb gedaan zie je rechts bij die verbinding een pijltje staan, duw hierop ga naar het tabblad "Statisch". Nu op je computer ga je naar start:uitvoeren en typ je daarin : cmd, in het nieuwe venster typ je weer "ipconfig /all"
Nu zie je daar je lan netwerk staan, je ip adres is je lokale adres +1 dus normaal is het 192.168.0.1 nu maak jij er 192.168.0.2 van dit ip adres vul je in je IPod in, het subnetmasker staat ook bij ipconfig (meestal 255.255.0.0) voor je router pak je het lokale adres van je computer: meestal dus 192.168.0.1 en als dns server pak je de server die staat bij je ipconfig schermpje
vervolgens ga je weer terug naar wi-fi-netwerken op je IPod en maak je overnieuw verbinding met je netwerk, als het goed is heb je nou internet op je IPod.
Hoop dat ik hier een aantal mensen mee heb kunnen helpen!
.
Net m'n ipod touch gekocht, gelukkig de vuile sticker aan de zijkant kunnen verwijderen zonder sporen na te laten. Een probleem is wel dat m'n hoesje nog niet is gearriveerd, nu zit ik te twijfelen of ik hem morgen al meeneem of niet
Nu nog op zoek naar een itunes prepaid kaart zodat ik x-plane kan aanschaffen. De luidspreker trekt wel op niets trouwens.
voor zover ik weet kan je met die giftcard nog geen apps kopen ..zezke schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:51:
Net m'n ipod touch gekocht, gelukkig de vuile sticker aan de zijkant kunnen verwijderen zonder sporen na te laten. Een probleem is wel dat m'n hoesje nog niet is gearriveerd, nu zit ik te twijfelen of ik hem morgen al meeneem of nietNu nog op zoek naar een itunes prepaid kaart zodat ik x-plane kan aanschaffen. De luidspreker trekt wel op niets trouwens.
Waarom niet? Itunes geld is toch itunes geld?darkpluisje schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:08:
[...]
voor zover ik weet kan je met die giftcard nog geen apps kopen ..
Verwijderd
Wellicht een hele domme vraag, maar toch....:
Ik heb net een nieuwe laptop aangeschaft.
Gaat mijn touch gewoon herkend worden door iTunes en wordt alles normaal gebackuped?
Ik heb diverse software en oa 2.0 officieel aangeschaft; staan deze gegevens wellicht 'ergens' op mn oude pc in een bestandje en moet dat bestandje mogelijk ook op mn nieuwe pc komen te staan zodat ie herkend wordt?
thx
Gaat mijn touch gewoon herkend worden door iTunes en wordt alles normaal gebackuped?
Ik heb diverse software en oa 2.0 officieel aangeschaft; staan deze gegevens wellicht 'ergens' op mn oude pc in een bestandje en moet dat bestandje mogelijk ook op mn nieuwe pc komen te staan zodat ie herkend wordt?
thx
volgens mij zijn al je aankopen via de appstore gekoppeld aan je appstore account
maar er zit een verschil tussen de itunes store en de app store... Als je bij de giftcards op itunes kijkt staat er volgens mij bij dat ze alleen te gebruiken zijn in itunes storezezke schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 08:12:
[...]
Waarom niet? Itunes geld is toch itunes geld?
App store is onderdeel van de iTunes store.
Je klikt toch ook eerst op "iTunes store" binnen iTunes alvorens je op "App store" kunt klikken ?
Je klikt toch ook eerst op "iTunes store" binnen iTunes alvorens je op "App store" kunt klikken ?
Verwijderd
Volgens ik al gelezen heb, zal deze wel herkend worden, maar zal alles van uw ipod verwijderd worden, dus helemaal herbeginnen, tenzij je onderstaande link eens leest en uitvoert.Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:46:
Wellicht een hele domme vraag, maar toch....:
thx
http://www.iphoneclub.nl/...dere-itunes-bibliotheken/
Lees ook alle reacties op dit artikel, er staan ook tips in.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 18:17 ]
Hallo,
Ik ben op zoek naar een case voor de ipod touch 2.0 maar ik kan hem niet meer vinden.
Laatst zag ik ergens in een topic (volgens mij in een topic over de htc touch hd ofzo) een link voorbij komen naar een website waar ze supermooie cases verkochten voor de ipod touch en iphone.
Ik kan het nergens meer vinden. Heb al gegoogled en verschillende topics doorzocht maar nergens staat de link die ik zoek.
Je kwam op de website en daar zag je gelijk een grote afbeelding van een ipod touch of iphone met een rood hoesje erom heen van volgens mij leer. Daar overheen zaten 2 witte strepen (verticaal). De website was stijlvol donker en volgens mij stond er ergens made in italy. (ik heb al diverse italiaanse ipod case websites bezocht met leren hoesjes maar nog niet de juiste gevonden)
Weet iemand toevallig hier over welke site ik het heb? (of waar ik de case kan vinden)
Ik ben op zoek naar een case voor de ipod touch 2.0 maar ik kan hem niet meer vinden.
Laatst zag ik ergens in een topic (volgens mij in een topic over de htc touch hd ofzo) een link voorbij komen naar een website waar ze supermooie cases verkochten voor de ipod touch en iphone.
Ik kan het nergens meer vinden. Heb al gegoogled en verschillende topics doorzocht maar nergens staat de link die ik zoek.
Je kwam op de website en daar zag je gelijk een grote afbeelding van een ipod touch of iphone met een rood hoesje erom heen van volgens mij leer. Daar overheen zaten 2 witte strepen (verticaal). De website was stijlvol donker en volgens mij stond er ergens made in italy. (ik heb al diverse italiaanse ipod case websites bezocht met leren hoesjes maar nog niet de juiste gevonden)
Weet iemand toevallig hier over welke site ik het heb? (of waar ik de case kan vinden)
veel genoemde site is www.zagg.com. Maar ken daar alleen maar de folies van, weet niet of ze ook echte cases hebbenCambach schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:13:
Hallo,
Nee die website bedoel ik niet. Toch bedankt voor je reactie.
Edit: Ik heb 'm al. Hij stond in het nokia n96 topic. Sorry. Voor mensen die benieuwd zijn: http://www.vajachoice.com/id/flash_v1.nsf/Main?OpenPage (is alleen voor de iphone :\ maar past toch ook wel om een ipod touch?)
Edit: Ik heb 'm al. Hij stond in het nokia n96 topic. Sorry. Voor mensen die benieuwd zijn: http://www.vajachoice.com/id/flash_v1.nsf/Main?OpenPage (is alleen voor de iphone :\ maar past toch ook wel om een ipod touch?)
[ Voor 64% gewijzigd door Cambach op 24-10-2008 13:56 ]
iphone is vele malen dikker als een touch, dus hij zal er direct uitvallen, gaat neit passen dusCambach schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:48:
edit: maar als je op die site zelf kijkt zie je dat ze ook gewoon voor ipod touch (1 en 2) hebben
hoewel voor 1st gen veel meer soorten zijn, en echt in elk mogelijke kleur is alles te costumizen, wel gaaf
[ Voor 17% gewijzigd door darkpluisje op 24-10-2008 14:58 ]
Verwijderd
Denk dat dit absoluut de mooiste site is voor covers! Voor iedereen is er wel wat, alle mogelijke kleuren en alle mogelijke varianten (met of zonder scherm protectie, openklappen of eruit schuiven). Jammer dat de productietijd 20 dagen is. Plus dat het niet al te goedkoop is, kon ook de verzendkosten nergens vinden.Cambach schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:48:
M'n ipod touch wil niet werken als remote voor itunes, nadat ik de code heb ingetypt komt er een foutmeldend geluidje van windows en dat is het. Nochtans zoekt itunes naar afstandsbedieningen, is m'n firewall aangepast en zitten ze op hetzelfde netwerk via wifi. Iemand een idee?
Ik heb het ook nog steeds niet aan de praat gekregen. iTunes vindt de iPod wel, ik voer die code in maar vervolgens kan mijn iPod de bibliotheek niet vinden. Werkelijk ALLES geprobeerd (firewalls/router enzovoort) en heb het uiteindelijk maar opgegevenzezke schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:35:
M'n ipod touch wil niet werken als remote voor itunes, nadat ik de code heb ingetypt komt er een foutmeldend geluidje van windows en dat is het. Nochtans zoekt itunes naar afstandsbedieningen, is m'n firewall aangepast en zitten ze op hetzelfde netwerk via wifi. Iemand een idee?
Zijn er hier mensen die gaan lopen met hun ipod touch (2G)? Waar steken jullie je ipod dan? Of hebben jullie er een armband voor aangeschaft?
jelle. Nog even over het verbinden van je iPod met je computer. Zorg dat je computer en iPod met dezelfde router verbonden zijn, dus vanuit de router gaat er een kabel naar je computer en je iPod verbind je draadloos met je router.
Ik heb een jailbroken iPod touch met het programma: Touchpad Pro om mijn complete computer te besturen, iets uitgebreider dan Remote dus
Met dit programma heb ik ook wel eens dat mijn iPod niet met mijn computer wil verbinden, puur omdat hij met m'n modem ipv m'n router verbind waar m'n computer niet op aangesloten is.
De router zorgt er voor dat je iPod en je computer in dezelfde lijn liggen qua IP-adres wat nodig is om een lokaal netwerk op te zetten. Hopelijk lukt het je hiermee wel om te verbinden met je computer.
Ik heb een jailbroken iPod touch met het programma: Touchpad Pro om mijn complete computer te besturen, iets uitgebreider dan Remote dus
De router zorgt er voor dat je iPod en je computer in dezelfde lijn liggen qua IP-adres wat nodig is om een lokaal netwerk op te zetten. Hopelijk lukt het je hiermee wel om te verbinden met je computer.
nee ik zit en lig alleen met mijn ipod...zezke schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 10:58:
Zijn er hier mensen die gaan lopen met hun ipod touch (2G)? Waar steken jullie je ipod dan? Of hebben jullie er een armband voor aangeschaft?

gewoon in mijn broekzak, en aan de wandel
Ook dat is uiteraard het gevalWiethoofd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:11:
jelle. Nog even over het verbinden van je iPod met je computer. Zorg dat je computer en iPod met dezelfde router verbonden zijn, dus vanuit de router gaat er een kabel naar je computer en je iPod verbind je draadloos met je router.
Ik had de mijne afgelopen week in de zak van mijntrainingsbroek gestopt ( rits wel dichtzezke schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 10:58:
Hoe activeer ik mijn iPod Touch 2G via iTunes op Win XP 64 bit Pro?
nvm, is al gelukt op een andere PC met daarop 32 bit win xp. Is er op dit moment een versie van iTunes die ik kan gebruiken ivm Win XP 64 bit?
google 30 seconden, en het antwoord: 64 bits itunes is alleen beschikbaar op vista..Blaim schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:11:
nvm, is al gelukt op een andere PC met daarop 32 bit win xp. Is er op dit moment een versie van iTunes die ik kan gebruiken ivm Win XP 64 bit?
maar hier vind je een oplossing : http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080208120540AAg1p0R
[ Voor 21% gewijzigd door darkpluisje op 27-10-2008 17:00 ]
Mja al gevonden, helaas. Het is me inmiddels gelukt om iTunes 8 te installeren maar mn iPod word niet herkend. Zal dan toch ergens aan de applemobiledeviceinstaller.msi liggen, die geeft namelijk een foutmelding dat die niet ondersteunt word door een x64 systeem. Wel jammer want moet nu een dual boot systeem gaan aanmaken speciaal voor iTunes.

Me iPod is vergeet achtig, hij onthoud de tijd en datum niet meer.
Tijdzone staat goed, maar toch klopt er niks van.
Als ik hem goed zet is die paar uur later weer van slag.
Bekent probleem?
Bekent probleem?
Als je hem jailbroken hebt kan het aan je jailbreak liggen. Als je hem nog standaard hebt zou ik hem restoren en kijken of je nog steeds last van het probleem hebt.TerminalNL schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:42:
Bekent probleem?
iemand trouwens een idee of er al een mogelijikheid is om je video's en muziek te kunnen syncen zonder itunes op de ipod touch 2g?
Verwijderd
Ik heb een vergelijkbaar probleem, wat veroorzaakt wordt door Itunes.TerminalNL schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:42:
Me iPod is vergeet achtig, hij onthoud de tijd en datum niet meer.
Bekent probleem?
Als je laptop op standby zet met itunes en na wakker maken Itouch aanhangt gooit deze tijd in de war.
Dus ik start Itunes dan gewoon op nieuw op, na wakker maken
Gordon
Verwijderd
Alleen met een Jailbreak. Dus niet legaal.WasMachinator schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 22:35:
iemand trouwens een idee of er al een mogelijikheid is om je video's en muziek te kunnen syncen zonder itunes op de ipod touch 2g?
probleem is alleen dat er nog geen jailbreak isVerwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:21:
[...]
Alleen met een Jailbreak. Dus niet legaal.
Ik ben aan het twijfelen tussen een iPod Touch 8Gb of een iPod Nano 16Gb, ik loop nu met een Nano van de 2e soort en ik wil meer opslag en ook een video capaciteit.
Alleen het is me nu te doen of ik ook alle features en het grote scherm en touch funcitonaliteit. Maar ook de batterij.. want op de apple site staat 36 uur muziek en 6 uur video.. en voor de Nano 24/4.
Kan iemand mij misschien een beetje vertellen hoe dit in de praktijk zit. Ik wil hem namelijk hebben met oog op de wintersportvakantie (lees: lange autorit) en dus vind ik het wel relaxed als hij gewoon een acceptabele tijd mee kan.. verder vind ik het ook gewoon belangrijk dat je niet elke dag je iPod hoeft op te laden, dat doe ik nu ook niet met mijn Nano 3 jaar oud.
Hoelang gaat hij mee als je gewoon een beetje zit te zooien, (zonder en met wifi) en hecht je veel of weinig waarde aan de touch screen en de apps?
Ik kan zelf ook wel ruiken dat het voor films kijken in de auto of trein natuurlijk een stuk relaxter is dan de Nano.. maar de nano kan dan wel weer een stukje meer capaciteit hebben voor dezelfde prijs, daarbovenop komt dat door de lagere resolutie er meer op kan voor dezelfde hoeveelheid Gb.
Tot slot is de nano natuurlijk kleiner maar mijn oude nano kan ook nog steeds prima mee voor de dagelijkse fietsrit.
kortom: moeilijk keus...
Alleen het is me nu te doen of ik ook alle features en het grote scherm en touch funcitonaliteit. Maar ook de batterij.. want op de apple site staat 36 uur muziek en 6 uur video.. en voor de Nano 24/4.
Kan iemand mij misschien een beetje vertellen hoe dit in de praktijk zit. Ik wil hem namelijk hebben met oog op de wintersportvakantie (lees: lange autorit) en dus vind ik het wel relaxed als hij gewoon een acceptabele tijd mee kan.. verder vind ik het ook gewoon belangrijk dat je niet elke dag je iPod hoeft op te laden, dat doe ik nu ook niet met mijn Nano 3 jaar oud.
Hoelang gaat hij mee als je gewoon een beetje zit te zooien, (zonder en met wifi) en hecht je veel of weinig waarde aan de touch screen en de apps?
Ik kan zelf ook wel ruiken dat het voor films kijken in de auto of trein natuurlijk een stuk relaxter is dan de Nano.. maar de nano kan dan wel weer een stukje meer capaciteit hebben voor dezelfde prijs, daarbovenop komt dat door de lagere resolutie er meer op kan voor dezelfde hoeveelheid Gb.
Tot slot is de nano natuurlijk kleiner maar mijn oude nano kan ook nog steeds prima mee voor de dagelijkse fietsrit.
kortom: moeilijk keus...
Over de battery life:

Ik zou zeggen: Touch, puur omdat het zo'n vet apparaatje is en omdat ik geen fan ben van het clickwheel. Je zou mijn review over de iPod Touch kunnen lezen om je te overtuigen

Ik zou zeggen: Touch, puur omdat het zo'n vet apparaatje is en omdat ik geen fan ben van het clickwheel. Je zou mijn review over de iPod Touch kunnen lezen om je te overtuigen
Dankjewel Wiethoofd voor de prachtige review. Het heeft een aantal dingen opgehelderd maar ook een extra vraag naar boven doen drijven.. Je spreekt namelijk van slechte geluidskwaliteit in de voor en nadelen helemaal onderaan.. ik kan niet helemaal opmaken of je hiermee doelt op de meegeleverde iPod oordopjes of de geluidskwaliteit van het apparaat zelf... Zelf heb ik daar alleen "last" van met mijn iPod Nano 2G als er doodse stilte heerst en ik in bed luister. Maar als ik in de auto/trein/vliegtuig/whereever ben/zit dan heb ik geen last van het feit dat de kwaliteit niet perfect is, want goed is het wel maar niet perfect 
Zelf wordt ik er erg gelukkig van dat je de batterij positief ervaart. Verder kan ik bijna al jouw negatieve eigenschappen zelf wegstrepen omdat ik: Met veel plezier iTunes gebruik al jaren. Voor dezelfe prijs heb je ook ook een Nano 4G 16Gb (mijn hele "probleem"). Equalizer gebruik ik niet en ik pas heel goed op mijn spulletjes dus over de krasgevoeligheid maak ik me niet teveel zorgen. Mijn "oer" oude nano 2G ziet er namelijk nog piekfijn uit. Tis gewoon apple kwaliteit.
Zelf wordt ik er erg gelukkig van dat je de batterij positief ervaart. Verder kan ik bijna al jouw negatieve eigenschappen zelf wegstrepen omdat ik: Met veel plezier iTunes gebruik al jaren. Voor dezelfe prijs heb je ook ook een Nano 4G 16Gb (mijn hele "probleem"). Equalizer gebruik ik niet en ik pas heel goed op mijn spulletjes dus over de krasgevoeligheid maak ik me niet teveel zorgen. Mijn "oer" oude nano 2G ziet er namelijk nog piekfijn uit. Tis gewoon apple kwaliteit.
Geluiskwaliteit doel ik inderdaad op de standaard oordopjes, maar deels ook de eigen equalizer van Apple die me niet bevalt. Verder is het geluid redelijk vlak met oordopjes die op een ander apparaat niet van Apple betere bass weergeven.
En als alleen de prijs dan nog overblijft als drempel, het grotere scherm, knoploosheid (is dat een woord?), batterylife en gadgetfactor en touchscreen en gebruiksgemak en wifi zou ik toch voor de Touch gaan
En als alleen de prijs dan nog overblijft als drempel, het grotere scherm, knoploosheid (is dat een woord?), batterylife en gadgetfactor en touchscreen en gebruiksgemak en wifi zou ik toch voor de Touch gaan
@FTMarcella: die geluidskwaliteit zat ik eerst ook mee. Maar heb er zelf helemaal gen last van. Gewoon geen equalizer gebruiken en je hoort niks aan ruis of wat dan ook. Vind het prima klinken, ook met een goedde headset, vaak zijn mp3tjes toch van dusdanig lage kwaliteit (192kb/s) dat een audiofiel er toch al niet mee zou kunnen leven
Ik kan me zo ook geen media device bedenken die een betere kwaliteit heeft... tenzij Harman Kardon ze tegenwoordig ook maakt
Ik heb van de week de I-pod Touch V3 16 GB gehaald en heb hetzelfde probleem met de tijd... is echt een irritant probleem, maar verder vind ik het een geweldig apparaat.Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:13:
[...]
Ik heb een vergelijkbaar probleem, wat veroorzaakt wordt door Itunes.
Als je laptop op standby zet met itunes en na wakker maken Itouch aanhangt gooit deze tijd in de war.
Dus ik start Itunes dan gewoon op nieuw op, na wakker maken
Gordon
Verwijderd
Ik ben van plan om Applecare voor mn nieuwe iPod Touch op ebay te kopen en vanuit de verenigde staten over te late komen. Ik heb dit destijds ook met mijn Macbook Pro gedaan, weten jullie of dit voor iPod's ook gewoon mogelijk is?
Hallo ik heb een vraag,
Ik ben van plan om een ipod touch te gaan kopen. Nu zit ik alleen met het volgende: de g2 heeft vergeleken met de g1 een speaker zitten (ook andere aanpassingen maar die zijn voor mij niet zo heel belangrijk). Als ik een g2 haal en ik ben muziek aan het luisteren, en haal vervolgend de plug uit de ipod touch van de oordopjes, gaat dan meteen de speaker heel hard loeien?
Ik ben van plan om een ipod touch te gaan kopen. Nu zit ik alleen met het volgende: de g2 heeft vergeleken met de g1 een speaker zitten (ook andere aanpassingen maar die zijn voor mij niet zo heel belangrijk). Als ik een g2 haal en ik ben muziek aan het luisteren, en haal vervolgend de plug uit de ipod touch van de oordopjes, gaat dan meteen de speaker heel hard loeien?
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Verwijderd
Nee, als je je oortjes eruit trekt pauzeert hij het afspelen van muziek.Mick1990 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:14:
Hallo ik heb een vraag,
een goede morgen allemaal.. Ik zit nu op mijn touch en ik zat net een beetje in het hoofdmenu te kl*ten.. Toen verscheen er in een keer een klein scherm met daarin muziek functies als play next enz. Alleen weet Ik helaas niet meer hoe ik dat gedaan heb. Zou iemand mij kunnen helpen? Thnx
@Nano2009: 2x snel de Home-button en de muziek controls komen naar boven - overal in de iPod touch (ook in games enzo)
Dubbel tap op de home button aan de onderkant (dus niet een button op het touchscreen, maar de enige echte knop aan de voorkant).Nano2009 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 08:31:
een goede morgen allemaal.. Ik zit nu op mijn touch en ik zat net een beetje in het hoofdmenu te kl*ten.. Toen verscheen er in een keer een klein scherm met daarin muziek functies als play next enz. Alleen weet Ik helaas niet meer hoe ik dat gedaan heb. Zou iemand mij kunnen helpen? Thnx
Onlangs heb ik een 2G 32 gig Touch aangeschaft. Alhoewel ik er tot nu toe zeer tevreden mee ben, is er toch iets om over te klagen. Bij het afspelen van video's schijnt de maximale lengte van de bestandsnaam 15 te zijn. Ik had verwacht dat de rest van de bestandsnaam wel te lezen zou zijn door bijv. (automatisch) te scrollen, maar dit is niet het geval.
Nu is dit bij films niet echt een probleem, maar als je er een aantal afleveringen van een serie op zet dan loop je dus wel tegen dit probleem aan. In het geval van de serie Californication is er na de naam dus geen ruimte meer om aan te geven om welke episode en om welk seizoen het gaat. Als ik het bestand "Californication.S01E01" op mijn touch zet dan zie ik dus alleen maar Californication staan. Nu is dit op te lossen door steeds de bestandsnamen in te korten, maar handig is het niet.
Is dit probleem bekend en is hier een oplossing voor?
Nu is dit bij films niet echt een probleem, maar als je er een aantal afleveringen van een serie op zet dan loop je dus wel tegen dit probleem aan. In het geval van de serie Californication is er na de naam dus geen ruimte meer om aan te geven om welke episode en om welk seizoen het gaat. Als ik het bestand "Californication.S01E01" op mijn touch zet dan zie ik dus alleen maar Californication staan. Nu is dit op te lossen door steeds de bestandsnamen in te korten, maar handig is het niet.
Op de 1G verspringt de naam in delen, dus wat te lang is voor het eerste deel kom je in het tweede deel tegen als hij verspringt, idem voor het derde deel mocht je een hele lange naam hebben.beck schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 08:15:
Hier ook het WiFi WPA probleem, hopen dat Apple snel met een fix komt, verder echt een heel mooi apparaat (van mijn broertje). Ben nu zelf wel heel erg warmgelopen voor een iPhone
Ik zie dat er toch nog wel wat mensen zijn die een Zagg Invisible Shield hebben geprobeerd en dat dit toch nog tegenvalt.
Nou zie je op verschillende websites instructie video'tjes etc. Maar deze zijn allemaal met een zwarte achterkant. De iPod Touch 2G heeft toch een chromen achterkant?
Zijn er mensen met een chromen iPod Touch die zo'n Zagg Invisible Shield gebruiken en zo ja, blijft dit dan nog wel mooi of wordt dit oerlelijk........
Zit namelijk te twijfelen of ik een hoesje moet aanschaffen of zo'n shield voor mijn nog aan te schaffen iPod Touch. Ik wil er namelijk wel een inscriptie op laten maken en dan is zo'n hoesje toch zonde......
Nou zie je op verschillende websites instructie video'tjes etc. Maar deze zijn allemaal met een zwarte achterkant. De iPod Touch 2G heeft toch een chromen achterkant?
Zijn er mensen met een chromen iPod Touch die zo'n Zagg Invisible Shield gebruiken en zo ja, blijft dit dan nog wel mooi of wordt dit oerlelijk........
Zit namelijk te twijfelen of ik een hoesje moet aanschaffen of zo'n shield voor mijn nog aan te schaffen iPod Touch. Ik wil er namelijk wel een inscriptie op laten maken en dan is zo'n hoesje toch zonde......
All is fair in God of War
Verwijderd
Ik ga zo meteen naar Apple iCentre een ipod touch 2g kopen,
nu wil ik er zeker van weten dat ik de 2e generatie heb, dat kan je toch herkennen aan de speaker die eringebouwd zit en aan het serienummer dat begint met "MB" hoorde ik iemand zeggen, en aan de chromen acherkant?
nu wil ik er zeker van weten dat ik de 2e generatie heb, dat kan je toch herkennen aan de speaker die eringebouwd zit en aan het serienummer dat begint met "MB" hoorde ik iemand zeggen, en aan de chromen acherkant?
het makkelijkst is de glimmende rand (achterkant zijn bij beide glimmend) en de speaker is idd ook duidelijk, net als de bolle achterkant ipv het vierkant idee... Maar bij het apple center zullen ze je echt niet oplichten als je om een 2nd gen vraagtVerwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:59:
De tweede generatie heeft ook volumeknoppen aan de zijkant. Bij de eerste generatie ontbreken deze.Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:59:
En ook aan de verpakking valt het te zien, de 1G zit in een doosje waar je een touch op de voorkant in licht relief ziet met albumart, en de 2G zit in een doorzichtig doosje zoals de nano's etc. tegenwoordig ook doen.Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:59:
Verwijderd
Hallo,
Ik zoek een lederen flip case voor de ipod touch 2g, maar ik kom nergens een fatsoenlijke tegen. Ik kwam net een mooie tegen maar die was alleen voor 1gen: http://www.mp3shop.nl/pro...ase-apple-ipod-touch.html. Heeft iemand misschien een site die hoesjes zoals deze verkopen maar dan voor de 2gen?
Alvast bedankt
Ik zoek een lederen flip case voor de ipod touch 2g, maar ik kom nergens een fatsoenlijke tegen. Ik kwam net een mooie tegen maar die was alleen voor 1gen: http://www.mp3shop.nl/pro...ase-apple-ipod-touch.html. Heeft iemand misschien een site die hoesjes zoals deze verkopen maar dan voor de 2gen?
Alvast bedankt
Verwijderd
Hallo,
Ik wil mijn Ipod touch 32GB (1G) gaan verkopen.... maar wat moet ik doen om 'm zo ver te krijgen? Gezien er nu allemaal spellen op staan denk ik niet dat ik die erbij kan verkopen gezien mijn gegevens in mijn ipod of wel? Zat zelf te denken aan een "harde reset", dus echt helemaal schoon maken en 'm dan verkopen.
En wat is een mooie richtprijs vandaag de dag voor;
* Ipod touch 32GB (1G) voorzien van een ScrachtStopper
* Een NOREVE lederen case t.w.v. 43,-
* Seinnheiser oordopjes CX 300 Black t.w.v. 39,99
* USB Power Adapter
* Extra setje ScratchStopper (voor & achter)
En er zit geen enkel krasje op de voorkant en of achterkant, omdat ik namelijk die shields er direct heb opgeplakt nadat ik 'm uit de verpakking heb gehaald.
Ik wil mijn Ipod touch 32GB (1G) gaan verkopen.... maar wat moet ik doen om 'm zo ver te krijgen? Gezien er nu allemaal spellen op staan denk ik niet dat ik die erbij kan verkopen gezien mijn gegevens in mijn ipod of wel? Zat zelf te denken aan een "harde reset", dus echt helemaal schoon maken en 'm dan verkopen.
En wat is een mooie richtprijs vandaag de dag voor;
* Ipod touch 32GB (1G) voorzien van een ScrachtStopper
* Een NOREVE lederen case t.w.v. 43,-
* Seinnheiser oordopjes CX 300 Black t.w.v. 39,99
* USB Power Adapter
* Extra setje ScratchStopper (voor & achter)
En er zit geen enkel krasje op de voorkant en of achterkant, omdat ik namelijk die shields er direct heb opgeplakt nadat ik 'm uit de verpakking heb gehaald.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2008 15:20 ]
vandaag kreeg ik ineens de melding dat firmware 2.2 te downloaden was. Ik heb hem al wel gedownload maar nog niet geinstalleerd, in de angst dat een hoop programma's niet meer werken. Toch lijkt hij me wel handig gezien ze een aantal fouten verbeteren, zeker de fout dat je niet met wpa kan connecten zou nu voorbij zijn. Ook kan je eindelijk eens die woordhulp van je toetsenbord uitzetten..
maar iemand ervaringen met 2.2 en hun programma's ?
maar iemand ervaringen met 2.2 en hun programma's ?
Ik heb hem gedownload en het werkt gewoon prima, 'natuurlijk'. Gewoon zoals we gewend zijn. Ik weet niet welke programma's je bedoelt, maar als die uit de App Store komen werken ze gewoon hoor 
Verder heeft de iPod maar weinig updates, het is vooral de iPhone die wat leukere dingen heeft gekregen. Waarom wij bijvoorbeeld geen Google Street View hebben, is me een raadsel...
Verder heeft de iPod maar weinig updates, het is vooral de iPhone die wat leukere dingen heeft gekregen. Waarom wij bijvoorbeeld geen Google Street View hebben, is me een raadsel...
[ Voor 39% gewijzigd door Scott op 21-11-2008 08:58 ]
Momenteel heb ik nog de 16gb iPod touch 1g, maar denk erover om toch over te stappen op de 16gb iPod touch 2g. Ik heb hem nu ruim 11 maanden in bezit en hij staat al een week op marktplaats. Iemand wilde er al 175 euro voor geven, dus die komt hem ergens volgende week ophalen. We moeten alleen nog een afspraak maken met een exacte datum en tijd.
Ik zit er ook aan te denken om m'n huidige iPod te houden en er een 8gb iPod nano 4g bij te nemen.
Ik zit er ook aan te denken om m'n huidige iPod te houden en er een 8gb iPod nano 4g bij te nemen.
Mag ik vragen waarom je je iPod in wilt wisselen ? Je krijgt nu 175 euro voor een iPod, je betaalt ruim honderd euro meer, en dat alleen voor een speakertje en fysieke knoppen. Heb je dat er echt voor over ? Als dat zo is: prima natuurlijk, maar ik zou er nog eens over nadenken...
Waarschijnlijk om SOP 97-2, een Amerikaanse accountancy regel, en het verschil tussen "software as a product" en "software as a subscription". Hetzelfde hebben ze eerder uitgehaald met de 802.11n enabler en 2.0 voor de iPod touch.ScottB schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 08:51:
In ieder geval ben ik tot nu toe wel blij met 2.2 omdat er aan de UI het nodige gepoetst is zodat het nog beter gebruiken is. Zo staat er bijvoorbeeld nu bij films die voor een deel bekeken zijn hoeveel minuten er nog resteert. Een andere wijziging is dat bij TV Shows het seizoen en de episode te lezen is. Voorheen viel de episode weg.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
How, dat is nieuw voor me. De iPod touch 2G is software as a subscription geworden ? Dat wist ik niet.
Inderdaad, de klein irritaties en mankementen (dat klinkt te zwaar) zoals de episodes die niet gelezen kunnen worden en tijd resterend worden langzaam maar zeker ook verwijderd
Met 2.1 zijn artiesten en albums toegevoegd, dit keer waren kennelijk de video's aan de beurt
Inderdaad, de klein irritaties en mankementen (dat klinkt te zwaar) zoals de episodes die niet gelezen kunnen worden en tijd resterend worden langzaam maar zeker ook verwijderd
Verwijderd
Hallo,
Ik heb een probleem. Mijn Ipod Touch 2G versie: 2,1 ziet geen wifi meer!
Ik heb meerdere malen de firmware hersteld, maar als ik naar wifi ga zoeken. Kan ik er niet op drukken?
Kunnen jullie me helpen!
Gr.
Ik heb een probleem. Mijn Ipod Touch 2G versie: 2,1 ziet geen wifi meer!
Ik heb meerdere malen de firmware hersteld, maar als ik naar wifi ga zoeken. Kan ik er niet op drukken?
Kunnen jullie me helpen!
Gr.
De iPod touch 2G is "software as a product", als je het zo zou willen aanduiden. De iPhone heeft "software as a subscription"ScottB schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:32:
How, dat is nieuw voor me. De iPod touch 2G is software as a subscription geworden ? Dat wist ik niet.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
How, ik moet even wakker wordenDaedalus schreef op zondag 23 november 2008 @ 00:40:
[...]
De iPod touch 2G is "software as a product", als je het zo zou willen aanduiden. De iPhone heeft "software as a subscription"
Anyway, dat de iPhone als een subscription was wist ik, maar tot op welke hoogte gaat dat ? Wij hebben ook, zonder extra te betalen, het downloaden van podcasts gekregen. Waarom is dat dan wel mogelijk en street view niet ? 't Is allebei een uitbreiding van een al gekochte applicatie... En iets simpels als het aan en uit kunnen zetten van autocorrectie, waarom is dat dan ook gratis ?
Ja, maar voor 25 euro meer kan ik ergens een splinternieuwe 16gb iPod touch 2g krijgen. Dus ja, dan is het verschil in prijs echt minimaal. Het probleem is alleen dat deze nog niet te jailbreaken is.ScottB schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:17:
Mag ik vragen waarom je je iPod in wilt wisselen ? Je krijgt nu 175 euro voor een iPod, je betaalt ruim honderd euro meer, en dat alleen voor een speakertje en fysieke knoppen. Heb je dat er echt voor over ? Als dat zo is: prima natuurlijk, maar ik zou er nog eens over nadenken...
Maar ja, dat komt geloof ik nog wel. Ik hoorde dat het iPhone Dev Team eerst aan de gang ding met de iPhone 3g en dan pas met de iPod touch 1g, dus het kan nog wel even duren.
Maar ja, ik kan natuurlijk wel een tijdje zonder jailbreak dus da's het probleem niet. Er zijn namelijk zat gratis applicaties in de Appstore te krijgen, maar heb er geen zin in om ervoor te betalen.
M'n 16gb iPod touch 1g had ik in het begin ook een hele tijd zonder jailbreak en dat werkte prima! Ik was er namelijk altijd bang voor dat hij kapot zou gaan, maar daar hoefde ik me eigenlijk niet druk om te maken. Vorig jaar december kocht ik hem en dit jaar in juli ging ik hem pas jailbreaken.
Als ik een nano zou nemen dan zit ik in ieder geval niet met het gezeur dat ik hem wel of niet zou kunnen jailbreaken, Het is zeker een mooi apparaatje, maar je kan er zo weinig mee ten opzichte van een touch..
De hele interpretatie door Apple is al dubieus. Maar het gaat om nieuwe functionaliteit toevoegen vs. bestaande functionaliteit uitbreiden. In praktijk komt het er gewoon op neer dat Apple bepaalt wanneer iPod touch gebruikers iets gratis krijgen en wanneer nietScottB schreef op zondag 23 november 2008 @ 00:48:
[...]
Anyway, dat de iPhone als een subscription was wist ik, maar tot op welke hoogte gaat dat ? Wij hebben ook, zonder extra te betalen, het downloaden van podcasts gekregen. Waarom is dat dan wel mogelijk en street view niet ? 't Is allebei een uitbreiding van een al gekochte applicatie... En iets simpels als het aan en uit kunnen zetten van autocorrectie, waarom is dat dan ook gratis ?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Nadat m'n 16gb iPod touch 1g één week op marktplaats stond heb ik de advertentie toch maar weer verwijderd. Ik krijg als kerstcadeau namelijk een splinternieuwe rode 8gb iPod nano 4g, want ik wilde een nano voor erbij. Morgen kan ik hem als het goed is voor 100 euro op komen halen bij iemand op marktplaats. Dat vind ik een mooi bedrag voor eentje die nog nooit is gebruikt. Ik koop er geen hoesje bij, omdat de nano van zichzelf al behoorlijk krasbestendig is aangezien de nieuwe geen chromen achterkant meer heeft.
*knip* Daar hebben we V&A voor.
*knip* Daar hebben we V&A voor.
[ Voor 46% gewijzigd door Daedalus op 23-11-2008 20:41 ]
Nu een probleempje, iPod Touch 1G aan een computer zonder iTunes wil niet opladen. iTunes kan/gaat/mag/wil hier niet geïnstalleerd worden maar hoe krijg ik toch m'n touch opgeladen zonder iTunes te installeren? Vanalles al gegoogled, maar geen enkele oplossing (het gaat hier om XP SP3)
Die optie buiten beschouwing gelaten omdat ik die gewoon niet heb.Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 20:34:
Via de stopcontact met een adapter..
Woehoew, heb 'm eindelijk aan de praat gekregenjelle. schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 18:22:
Ook dat is uiteraard het gevalIk heb me er inmiddels bij neergelegd dat Remote in specifieke gevallen gewoow niet kan of wil werken
Verwijderd
Heb mijn iPod touch 1g 8GB nu bijna 1 jaar en gebruik hem vooral in trein & bus voor muziek en om te internetten. En ik werd vanmorgen helemaal blij met de laatste aanpassingen in 2.2. Safari is een stuk vlotter geworden, de animatie en de opbouw van de pagina's lijken sneller te gaan als voorheen. Ook mail loopt soepeler naar mijn gevoel.
Ik kan bij deze zeggen dat ik nog steeds dik tevrede ben met mijn touch!
Ik kan bij deze zeggen dat ik nog steeds dik tevrede ben met mijn touch!
Street View is toch mogelijk op de iPod Touch. Moet je wel op een jailbroken 2.2 firmware zitten en een tooltje uit Cydia binnenhengelen, maar het werkt.
Verder is de 2G iPod Touch sneller dan de iPhone 3G ivm snellere core etc. En het is mogelijk om je iPod (Touch) op te laden aan een computer zonder iTunes, het duurt alleen heel lang en je iPod moet achterin je computer aangesloten zitten om op te kunnen laden.
Verder is de 2G iPod Touch sneller dan de iPhone 3G ivm snellere core etc. En het is mogelijk om je iPod (Touch) op te laden aan een computer zonder iTunes, het duurt alleen heel lang en je iPod moet achterin je computer aangesloten zitten om op te kunnen laden.
Ik ben op zoek naar de ipod sock voor de 2G mrgoed. ik wil het niet in een verpakking van 6, maar 1 sok.
Ik zak de volgende winkel/link, iemand ermee bekend?
http://www.ipodcarkit.nl/?p=productsMore&iProduct=37
[ Voor 10% gewijzigd door forzabesiktas op 26-11-2008 13:01 ]
tikfouten? tjah..m..
Bij mij werken alle usbpoorten schijnbaar op m'n laptop en ik dacht ook op m'n desktop...Wiethoofd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:09:
Street View is toch mogelijk op de iPod Touch. Moet je wel op een jailbroken 2.2 firmware zitten en een tooltje uit Cydia binnenhengelen, maar het werkt.
Ik dacht dat dit enkel per 6 te verkrijgen was voor de hoge prijs van 30€.fatihbatur schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:06:
Ik ben op zoek naar de ipod sock voor de 2G mrgoed. ik wil het niet in een verpakking van 6, maar 1 sok.
Een vraagje over de dedicated volumeknoppen.
Betekent dit dat je de Touch niet hoeft te ontgrendelen of twee maal snel op de Homep-toets hoeft te drukken om het volume te veranderen. Kortom kan je in wezen in "hold" het volume regelen?
Betekent dit dat je de Touch niet hoeft te ontgrendelen of twee maal snel op de Homep-toets hoeft te drukken om het volume te veranderen. Kortom kan je in wezen in "hold" het volume regelen?
Ja.jan-martenB schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:40:
Een vraagje over de dedicated volumeknoppen.
Ja er zijn gewoon 2 knoppen aan de zijkant, maar maak je geen zorgen je zal ze niet per ongeluk induwen.
-edit-
[ Voor 98% gewijzigd door deeltje op 01-12-2008 14:05 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic. Zie ook Apple Media Devices Beleid.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic. Zie ook Apple Media Devices Beleid.