Hey allemaal,
Ik heb sinds 2 dagen mijn iPod Touch 2nd Gen (8gb) met firmware 2.1.1. Het is een pracht apparaat met veel functies, maar ik heb enkele puntjes van kritiek:
1) Batterijtijd. Deze valt echt tegen. Hoewel de 2nd gen Touch een x aantal uur langer mee zou moeten gaan dan de 1st gen, blijkt dit in praktijk vies tegen te vallen. De 1st gen doet praktisch even lang met een batterij. Ik weet wel dat de batterijtijd verlengd kan worden door de lichtintensiteit en het gebruik aan te passen, maar ik vind het toch een beetje een nep.
2) Wifi-connectie. Ik heb net zoals vele andere mensen (zie het lange topic op het Apple forum) een probleem met het connecten met SOMMIGE draadloze netwerken.
Het is een beetje een vreemde situatie: wij hebben een kpn experiabox die een draadloos signaal uitzend. Om dit signaal te versterken hebben we boven een D-link router gezet die dit signaal doorstuurt. Het vreemde is dat het niet lukt om met mijn iPod in te loggen op dit D-link signaal, maar (na per toeval te hebben ontdenkt) wel op het signaal van de experiabox. Kortom: ik heb dus alleen beneden Wifi bereik.
Met de iPod touch 1st gen lukte het trouwens wel gewoon om in te loggen op dit D-link signaal, zonder een enkel probleem.
Gelukkig is dit een known issue en verwacht ik dan ook dat ze het met een firmware update zullen verhelpen, aangezien dit dus overduidelijk iets softwarematigs is van de 2.1.1.
Ik vind zou dit trouwens geen reden vinden om de iPod Touch 2nd gen NIET te kopen, aangezien er op korte termijn echt wel een patch zal komen.
3) Dit geld voor alleen mensen die de Invisible Shield van Zagg willen gebruiken. Als groot Zagg fan (heb al iets van 6 a 7 shields gekocht daar) ben ik erg ervaren met het plaatsen van deze shields en ze zitten dan ook prefect.
Ik heb voor mijn Touch dus ook letterlijk het doosje van mijn iPod dicht gehouden voordat ik de shield binnen had.
Anyway, om een lang verhaal kort te maken: de Zagg shield past niet goed. De vormen rond de knopjes en ingangen pasten precies, maar bovenaan houd je gewoon twee flappen over die niet te plakken zijn(onmogelijke draaihoek voor het materiaal). Na zo'n 3 uur achterelkaar te hebben gekloot stond ik voor twee keuzes: alles erafhalen en terugsturen naar Zagg (garantie) of gewoon de shield zelf verbouwen. Uiteindelijk voor het laatste gekozen, omdat ik geen zin had om weer 11 (!) dagen te wachten op mijn shield. Na mijn aanpassing past de shield prima, maar er is wel een hoek onbeschermd. Al met al ben ik erg teleurgesteld in Zagg, dat ze zoiets leveren voor een vliesje van 26 dollar. Ik zal ze dan ook een e-mail hierover sturen.