Is de 220V oplader van de Ipod Mini ook te gebruiken voor de Ipod Touch 2G? (Het is zo'n Stopcontact blok met daarop een firewire naar ipod aansluiting.)
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Als het een originele Apple lader is dan wel, maar mijne werkte niet. Was ook geen originele maar werkte wel op de Mini.Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 16:37:
Is de 220V oplader van de Ipod Mini ook te gebruiken voor de Ipod Touch 2G? (Het is zo'n Stopcontact blok met daarop een firewire naar ipod aansluiting.)
Alvast bedankt.
Was het soms firewire? Dan werkt het namelijk niet. Ten minste, ik heb het ergens gelezen. Zelf gebruik ik de originele Apple lader die bij de iPod 3g (model uit 2003) van m'n vader zat. Volgens mij is het wel een usb lader, maar ik heb nog een 16gb iPod touch 1g dus da's een ander verhaal. Ook een niet originele werkt gewoon naar behoren. Evenals bij alle andere iPods die we hebben. M'n vader heeft de 80gb iPod classic en 8gb iPhone, m'n zusje heeft de 4gb iPod nano en ik heb dus een 16gb iPod touch en mag aanstaande vrijdag (met sinterklaas) m'n 8gb iPod nano 4g in gebruik nemen. Daarvan weet ik dus nog niet of hij ook met die lader werkt.jelle. schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 17:06:
[...]
Als het een originele Apple lader is dan wel, maar mijne werkte niet. Was ook geen originele maar werkte wel op de Mini.
[ Voor 28% gewijzigd door deeltje op 02-12-2008 16:22 ]
de 2g touch zou wel ondersteuning voor spraak ofzo hebben had ik ergens gelezen, maar weet je zeker dat hij iets met dat microfoontje kan? want de touch zelf heeft toch ook geen microfoon ?deeltje schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:27:
Heeft iemand al een apple koptelefoon met mic kunnen bemachtigen?
http://store.apple.com/nl...o=MjI0NjY2OA&p=1&s=newest
Kben nu aan het frommelen met Fring en dat werkt behoorlijk goed moet ik zeggen, zou alleen leuk zijn als ik ook daadwerkelijk kan voipen
edit-: kom niet ingelogd met sip.telefoniedienst.nl (account via compuserve), kan het zijn dat de 5060 via mijn UPC modem geblokkeerd is omdat daar al een voip-nummer in gebruik is genomen en dat ik daardoor niet kan inloggen via mijn ipod touch?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ja, garantie bij Apple is volgens mij gewoon wereldwijd dus als er iets mis mee is kun je hem waarschijnlijk gewoon hier in Nederland laten repareren. Het kopen van een iPod touch in Amerika heeft verder geen nadelen, dus daar hoef je je niet druk om te maken.HaTe schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:54:
Ik ben van plan om een Ipod Touch in America te kopen (importeren).
Brengt dit nog nadelen met zich mee, behalve een andere stekker? Hoe zit het dan met garantie enzo? Kan ik hem gewoon in NL laten repareren als ie kapot gaat?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
De stekker zal trouwens niet anders zijn, een USB stekker in Amerika is hetzelfde als in Europa
Kijk eens heel erg goed.........:deeltje schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:27:
Heeft iemand al een apple koptelefoon met mic kunnen bemachtigen?
http://store.apple.com/nl...o=MjI0NjY2OA&p=1&s=newest
Haha, slim!Kaspers schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:17:
[...]
Kijk eens heel erg goed.........:
Verzenddatum: Binnenkort verkrijgbaar.
je kan ook proberen een nuttig antwoord te geven... die mededeling staat er al tijdenKaspers schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:17:
[...]
Kijk eens heel erg goed.........:
Verzenddatum: Binnenkort verkrijgbaar.
[ Voor 16% gewijzigd door deeltje op 02-12-2008 19:33 ]
Ach ja, nog enkele weken geduld.deeltje schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:31:
[...]
je kan ook proberen een nuttig antwoord te geven... die mededeling staat er al tijden
in de usa is hij al wel te koop maar de apple store in Eindhoven wist niet te vertellen wanneer hij hier zou uitkomen
ik vind ze niet slecht en ben vooral op zoek naar een nette headset oplossingsyltheboy schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:14:
[...]
Ach ja, nog enkele weken geduld.Hij zal er binnenkort heus wel op voorraad zijn.
Ik hoef hem in ieder geval niet te hebben, want vind het gewoon flut oordopjes. De sennheisers die ik heb (CX 300) klinken veel beter.
Tenzij je de nieuwe al hebt (en je zegt net dat je dat niet hoeft, dus je zal hem ook niet hebben waarschijnlijk), kun jij niet weten wat de kwaliteit van de oordopjes is. Ze zijn immers vernieuwd, en niet alleen de microfoon en controlpad, maar ook de oordopjes zelfsyltheboy schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:14:
[...]
Ach ja, nog enkele weken geduld.Hij zal er binnenkort heus wel op voorraad zijn.
Ik hoef hem in ieder geval niet te hebben, want vind het gewoon flut oordopjes. De sennheisers die ik heb (CX 300) klinken veel beter.
[ Voor 20% gewijzigd door Scott op 02-12-2008 21:12 ]
Zo slecht zijn die oordopjes van Apple nou ook weer niet, maar goede Sennheiser oordopjes klinken gewoon wat beter. De geluidskwaliteit van Apple oordopjes is wel gewoon acceptabel, want ze klinken zeker niet beroerd.deeltje schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:08:
[...]
ik vind ze niet slecht en ben vooral op zoek naar een nette headset oplossing
Oké, maar ik verwacht dat ze niet al te best zullen zijn en zal ze dan ook niet zo snel kopen. Misschien wel als ik lees dat veel mensen er tevreden over zullen zijn, maar ben gewoon tevreden met m'n Sennheisers (CX 300) en ik kan bijna met zekerheid zeggen dat ook de nieuwe oordopjes van mindere kwaliteit zijn als goede Sennheisers.ScottB schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:10:
[...]
Tenzij je de nieuwe al hebt (en je zegt net dat je dat niet hoeft, dus je zal hem ook niet hebben waarschijnlijk), kun jij niet weten wat de kwaliteit van de oordopjes is. Ze zijn immers vernieuwd, en niet alleen de microfoon en controlpad, maar ook de oordopjes zelf
Ik heb alleen nog nergens kunnen lezen of de microfoon nou ook werkt met de iPod touch 1G. Op de Apple-site staat van niet, maar een tijdje geleden op MacRumors las ik dat ze via de line-out van 'de' iPod touch geluid op konden nemen. In dat topic werd niet ontkend (maar ook niet bevestigd) dat de 1G dit ook kon.
[ Voor 19% gewijzigd door syltheboy op 03-12-2008 14:04 ]
Het probleem van de Sennheisers is, dat er geen mic in zit en daar is het mij nou allemaal om te doen.syltheboy schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:58:
[...]
Zo slecht zijn die oordopjes van Apple nou ook weer niet, maar goede Sennheiser oordopjes klinken gewoon wat beter. De geluidskwaliteit van Apple oordopjes is wel gewoon acceptabel, want ze klinken zeker niet beroerd.![]()
[...]
Oké, maar ik verwacht dat ze niet al te best zullen zijn en zal ze dan ook niet zo snel kopen. Misschien wel als ik lees dat veel mensen er tevreden over zullen zijn, maar ben gewoon tevreden met m'n Sennheisers (CX 300) en ik kan bijna met zekerheid zeggen dat ook de nieuwe oordopjes van mindere kwaliteit zijn als goede Sennheisers.Dat wil natuurlijk niet zeggen dat oordopjes van Apple echt super slecht zijn.
Sennheiser heeft volgens mij wel iets soortgelijks: 'Sennheiser MM 50,' maar Griffin ook: 'TuneBuds Mobile' die je hier kunt bestellen: 'http://www.griffintechnology.com/products/tunebudsmobile'deeltje schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:11:
[...]
Het probleem van de Sennheisers is, dat er geen mic in zit en daar is het mij nou allemaal om te doen.
Of het zou samenwerken met de 1G? Ik denk eerlijk gezegd van niet (zonder hardware-hack), naar mijn weten was dat nou juist 1 van de upgrades in de G2. Ik heb gisteren met Fring zitten skypen/msnvoice-chatten en het werkt zeer goed, kan alleen uiteraard nog niets terugzeggen
[ Voor 5% gewijzigd door syltheboy op 03-12-2008 17:05 ]
Kijk superbedankt voor je link, daar heb ik tenminste iets aan. ThnX!syltheboy schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:02:
[...]
Sennheiser heeft volgens mij wel iets soortgelijks: 'Sennheiser MM 50,' maar Griffin ook: 'TuneBuds Mobile' die je hier kunt bestellen: 'http://www.griffintechnology.com/products/tunebudsmobile'
[speculatie]De oude in-ears waren idd gebaseerd op dezelfde technologie als de CX300. Helaas waren ze slechter, vooral omdat het bijna onmogelijk was om een goede seal te krijgen. Daardoor viel de bass voor een groot gedeelte weg. Maar voor de nieuwe in-ears gaat dat verhaal niet op...syltheboy schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:58:
Oké, maar ik verwacht dat ze niet al te best zullen zijn en zal ze dan ook niet zo snel kopen. Misschien wel als ik lees dat veel mensen er tevreden over zullen zijn, maar ben gewoon tevreden met m'n Sennheisers (CX 300) en ik kan bijna met zekerheid zeggen dat ook de nieuwe oordopjes van mindere kwaliteit zijn als goede Sennheisers.Dat wil natuurlijk niet zeggen dat oordopjes van Apple echt super slecht zijn.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Die in-ears kosten btw EUR 79,- en de normale doppen met mic/controlknop kosten EUR 29,-Hoedje schreef op woensdag 03 december 2008 @ 18:51:
[...]
[speculatie]De oude in-ears waren idd gebaseerd op dezelfde technologie als de CX300. Helaas waren ze slechter, vooral omdat het bijna onmogelijk was om een goede seal te krijgen. Daardoor viel de bass voor een groot gedeelte weg. Maar voor de nieuwe in-ears gaat dat verhaal niet op...
De nieuwe in-ears van Apple gebruiken 2 balanced-armature drivers per oordopje. Vergelijkbare IEMs van andere merken (Shure, Jays etc.) kosten 150-200 euro. Dus zelfs al zijn ze wat slechter dan die merken, dan is het prijsverschil nog enorm. Ze kunnen bijna niet slechter zijn dat vergelijkbare dopjes in die prijsklasse. Dus tenzij Apple het echt totaal weet te verprutsen zullen de nieuwe zich in heel andere klasse bevinden dan de CX300. [/speculatie]
Maar over een week zullen de eerste reviews wel te vinden zijn op iLounge en Head-Fi dus dan weten we zeker hoe het zit
Dat doet niets af aan mijn verhaal, dus wat je is je punt?deeltje schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:35:
[...]
Die in-ears kosten btw EUR 79,- en de normale doppen met mic/controlknop kosten EUR 29,-
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Als je hem veel mee zou nemen voor onderweg, dan zou ik voor het tweede hoesje gaan. Puur omdat het scherm dan beter beschermd is. Zou je hem niet vaak meenemen voor onderweg, dan zou ik voor het eerste hoesje gaan. Het nadeel van het tweede hoesje is wel dat de flap in de weg zou zitten en dat weer ten koste gaat van de gebruiksvriendelijkheid. Zelf heb ik het eerste hoesje (bijna identiek) voor m'n 16gb iPod touch 1g, maar ben er niet echt tevreden mee. Vooral omdat het apparaat dan erg lomp wordt, wat er dan niet uitziet. Nu gebruik ik de Griffin Reflect, welke ik al maanden naar volle tevredenheid gebruik.Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:55:
Ik heb een iPod Touch 2G gekocht, maar zoek nog een mooi hoesje ervoor. Ben momenteel aan het twijfelen tussen volgende 2:
- http://www.bol.com/nl/p/e...00000006314500/index.html
- http://www.bol.com/nl/p/e...00000006314494/index.html
De laatste heeft uiteraard het voordeel dat je scherm beter beschermd is. Beide beschikken ook over een transparant venster, is dit handig voor een touch?
Mensen, ik ben ondertussen de trotse eigenaar van een iPod Touch 2G - 16 Gb (leuke actie, die 'black friday' bij apple!).waztone schreef op woensdag 12 november 2008 @ 23:41:
Ik zie dat er toch nog wel wat mensen zijn die een Zagg Invisible Shield hebben geprobeerd en dat dit toch nog tegenvalt.
Nou zie je op verschillende websites instructie video'tjes etc. Maar deze zijn allemaal met een zwarte achterkant. De iPod Touch 2G heeft toch een chromen achterkant?
Zijn er mensen met een chromen iPod Touch die zo'n Zagg Invisible Shield gebruiken en zo ja, blijft dit dan nog wel mooi of wordt dit oerlelijk........
Zit namelijk te twijfelen of ik een hoesje moet aanschaffen of zo'n shield voor mijn nog aan te schaffen iPod Touch. Ik wil er namelijk wel een inscriptie op laten maken en dan is zo'n hoesje toch zonde......
[ Voor 0% gewijzigd door waztone op 05-12-2008 21:27 . Reden: spelvautje ;) ]
All is fair in God of War
MAB23ZD/B is een niet bestaand typenummer, maar ik vermoed dat het voor die prijs de eerste generatie is.Dijkhuis schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:15:
Bij de Mediamarkt rijswijk komende week een ipod touch 8gb voor 129 euro, typenummer MAB23ZD/B. Weet iemand of dit een V2 is of een oude?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Ivm het gedeelte /B kan ik met redelijk grote zekerheid zeggen dat het de 1G V2 is, en aan de prijs te zien is het iig een 1G.Dijkhuis schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:15:
Bij de Mediamarkt rijswijk komende week een ipod touch 8gb voor 129 euro, typenummer MAB23ZD/B. Weet iemand of dit een V2 is of een oude?
Verwijderd
Ik heb net hetzelfde voorgehad een paar weken terug met mijne nieuwe 2G. Heb het wel maar 1 keer gehad, verder geen problemen tot vorige week vrijdag. Tijdens het syncen stopt hij plots dmv een foutmelding. Vervolgens ging hij niet aan/af meer, bleef heel de tijd op zwart scherm met apple logo staan. Herstellen gaf ook een foutmelding dus hij was/is volledig naar de filistijnen. Heb hem ook onmiddellijk binnen gedaan bij een apple reseller onder garantie. Zou hem binnen een week terug hebben.deeltje schreef op woensdag 03 december 2008 @ 20:25:
Ik heb nu al voor de 2e keer deze week dat al mijn gedownloadde apps na het beginscherm terugknallen naar de 'desktop' van mijn Touch 2G. Op aanraden de apps weer gedownload en het werkt weer, maar ik vind dit toch echt alles behalve praktisch. Wie heeft hier nog meer problemen mee en valt dit aan te kaarten bij apple onder garantie? Want ik heb eerlijk gezegd geen zin om voor zo'n apparaat het te moeten slikken dat mijn apps et onderweg opeens niet meer doen...
Wiethoofd schreef op zondag 07 december 2008 @ 21:34:
[...]
Ivm het gedeelte /B kan ik met redelijk grote zekerheid zeggen dat het de 1G V2 is, en aan de prijs te zien is het iig een 1G.
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Dat zou mooi zijn, er is water overheen gegaan, maar zo weinigScottB schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 02:55:
Naar een Apple Premium Reseller gaan en je iPod afgeven. Je krijgt van hen dan een nieuwe
Verwijderd
Voor m'n 16gb iPod touch 1g gebruik ik een hoesje van Griffin (Reflect) die overigens ook voor de 2g te krijgen is. Da's echt een mooi hoesje met die glimmende voorkant. Ik moet wel zeggen dat die snel bekrast raakt, maar de achterkant bekrast nauwelijks omdat deze van een soort rubber is gemaakt.HaTe schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:14:
Wat vinden jullie een mooi hoesje voor de iPod Touch? Ik zoek namelijk een hardcase zodat hij niet bekrast word en ik er wat ruiger mee om kan gaan
Dan zal je hem moeten jailbreaken en met behulp van iPhoneBrowser de boel via usb op je iPod moeten zetten, kan ook via wifi/SSH maar als dan je touch in standby springt verliest hij z'n netwerk (1G 1.1.4 iig wel) Je kunt beter even een Expert opzoeken en voor 8,95 een 8GB usb-stickje halen (bon achterop het boekje)Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:45:
ik vroeg mij echter af of je deze ook als externe HDD kunt gebruiken zodat je bv op vakantie je fotos in RAW formaat kunt opslaan op je ipod zonder enige form van compressie of verlies van qualiteit.
Verwijderd
Jailbreaken is toch niet zo heel erg? Verkopen ze de 1G nog wel? Ik dacht dat nu alleen de 2G over de toonbank ging?Wiethoofd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:17:
[...]
Dan zal je hem moeten jailbreaken en met behulp van iPhoneBrowser de boel via usb op je iPod moeten zetten, kan ook via wifi/SSH maar als dan je touch in standby springt verliest hij z'n netwerk (1G 1.1.4 iig wel) Je kunt beter even een Expert opzoeken en voor 8,95 een 8GB usb-stickje halen (bon achterop het boekje)
is idd geen doodszonde, maar wel een extra handeling, je kunt je Touch niet net als een video als 'verwisselbaar medium' in Deze computer etc. laten zien.Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:05:
Jailbreaken is toch niet zo heel erg? Verkopen ze de 1G nog wel? Ik dacht dat nu alleen de 2G over de toonbank ging?
Ik heb hier het boekje voor meIk heb trouwens op de website van die Expert gekeken maar er stond niets in van een USB stick van 8Gb voor 8,95. Jammer want dat is wel een mooie prijs.
[ Voor 3% gewijzigd door Wiethoofd op 11-12-2008 14:25 ]
Verwijderd
2G schijnt lastig te jailbreaken te zijn ivm andere core.Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:36:
Nog even snel een (noob) vraagje. Wat is precies het verschil tussen een Ipod touch 1G en 2G?
Ik neem aan dat de meeste mensen hem toch wel willen jailbreaken al is het maar voor de extra vrijheid die het apperaat je dan verschaft.
Verwijderd
Dear Rene,
The new Gateway 100 (GW16xxx) is compatible with the currently released iPods like
- iPhone 3G
- touch 2G
- nano 4G
These iPods will be charged also by GW100.
If you have further questions, please feel free to contact us again.
Please confirm that our reply was satisfactory.
Kind regards,
Dension Support Team
[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 13-12-2008 22:10 ]
"When you grow up your heart dies"
Ja, da's waar!sjaool schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 22:07:
Ik gebruik deze.
[afbeelding]
De clip die er bij zit is niet echt bruikbaar maar de case past echt heel precies.
Ander klein nadeel is dat de hoeken aan de onderkant van de iPod Touch 2g niet beschermd worden door de case maar voor 4 dollar inclusief verzendkosten hoor je mij niet klagen.
"When you grow up your heart dies"
[ Voor 36% gewijzigd door deeltje op 17-12-2008 12:32 ]
Ik heb sinds kort ook best vaak dat de albumcovers op mijn iPod (Touch, 1G) verkeerd staan. Ik denk dat iTunes ze door de war haalt bij het synchroniseren. Ik vind het echt heel vervelend want ik heb alle 16gb aan muziek netjes voorzien van album covers gewoon omdat ik het fijn vind als deze er in staan..tom.keim schreef op zondag 21 december 2008 @ 13:38:
hey hallo,
ik heb sinds een week een ipod touch 2G 16GB. Hij heeft de hele week goed gewerkt, totdat ik gister we ipod in coverflow zette, 1 album, die in itunes een albumilliustratie had, is nu zwart. Toen ik me ipod daarna weer rechtop zette, en onder het kopje albums keek, zag ik tot mijn verbazing dat de meeste album illustraties missen, en bij sommige een verkeerd album staat.
Het rare is dat mijn broertje, die sinds kort ook een touch 2G 8GB heeft, precies hetzelfde probleem is. Maar dan bij andere albums, we syncen ook allebei met een andere computer dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb hieronder wat screens toegevoegd. En owja, herstellen via itunes haalt ook niks uit.
Weet iemand wat het probleem is?
Tom
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bl44t
ik denk dat het daar juist wel aan ligt, ik denk dat de jailbreak een verkeerd bestand heeft verwijdered, dat itunes nodig heeft om te syncen. Ik denk dat er maar een oplossing voor is: Je ipod herstellen, dat is dan zonde voor je jailbreak, dat kun je opnieuw gaan doen.OcGuru schreef op zondag 21 december 2008 @ 16:25:
Ik heb al een tijdje last van deze error :
[afbeelding]
weet iemand toevallig hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb er niet echt last van hij syns wel gewoon data![]()
Het is trouwens wel een touch 1G jailbreaked, maar daar zou het niet aan moeten liggen lijkt me.
Heb itunes ook al opnieuw geinstalleerd + geupdate maar dat help iig niet.
Ja, gewoon even herstellen naar firmware 2.2 met iTunes en hem dan opnieuw jailbreaken met QuickPWN 2.2. Dan komt waarschijnlijk alles goed. Althans, bij mij is het allemaal probleemloos gegaan en ik heb er meerdere malen mee gejailbreakt. Ook op de iPod van een kennis en de iPhone van m'n vader, dus ik heb er al aardig wat ervaring mee.tom.keim schreef op zondag 21 december 2008 @ 16:33:
[...]
ik denk dat het daar juist wel aan ligt, ik denk dat de jailbreak een verkeerd bestand heeft verwijdered, dat itunes nodig heeft om te syncen. Ik denk dat er maar een oplossing voor is: Je ipod herstellen, dat is dan zonde voor je jailbreak, dat kun je opnieuw gaan doen.
Ik weet misschien wat het probleem is. Heb je alle albumcovers wel in JPEG-formaat? Anders ziet de iPod ze namelijk niet.tom.keim schreef op zondag 21 december 2008 @ 13:38:
hey hallo,
ik heb sinds een week een ipod touch 2G 16GB. Hij heeft de hele week goed gewerkt, totdat ik gister we ipod in coverflow zette, 1 album, die in itunes een albumilliustratie had, is nu zwart. Toen ik me ipod daarna weer rechtop zette, en onder het kopje albums keek, zag ik tot mijn verbazing dat de meeste album illustraties missen, en bij sommige een verkeerd album staat.
Het rare is dat mijn broertje, die sinds kort ook een touch 2G 8GB heeft, precies hetzelfde probleem is. Maar dan bij andere albums, we syncen ook allebei met een andere computer dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb hieronder wat screens toegevoegd. En owja, herstellen via itunes haalt ook niks uit.
Tom
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, dat probleem heb ik soms ook als iTunes vastloopt tijdens het synchroniseren. Dan zijn sommige albumcovers ineens door elkaar geraakt.Sebastiaannn schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:29:
[...]
Ik heb sinds kort ook best vaak dat de albumcovers op mijn iPod (Touch, 1G) verkeerd staan. Ik denk dat iTunes ze door de war haalt bij het synchroniseren. Ik vind het echt heel vervelend want ik heb alle 16gb aan muziek netjes voorzien van album covers gewoon omdat ik het fijn vind als deze er in staan..
Hopelijk weet Apple van deze bug en fixen ze hem snel.
[ Voor 16% gewijzigd door syltheboy op 21-12-2008 17:31 ]
Dat heb ik al eens gedaan. Ik had eerst 2.1 gejailbreaked en daarna geupdate naar 2.2, Maar de error bleef.syltheboy schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:25:
[...]
Ja, gewoon even herstellen naar firmware 2.2 met iTunes en hem dan opnieuw jailbreaken met QuickPWN 2.2. Dan komt waarschijnlijk alles goed. Althans, bij mij is het allemaal probleemloos gegaan en ik heb er meerdere malen mee gejailbreakt. Ook op de iPod van een kennis en de iPhone van m'n vader, dus ik heb er al aardig wat ervaring mee.
[
Bl44t
Oké, maar je kunt hem beter naar firmware 2.2 herstellen in plaats van updaten. Dan weet je zeker dat je iPod helemaal 'schoon' is van binnen en kunnen er als het goed is geen problemen meer ontstaan.OcGuru schreef op zondag 21 december 2008 @ 20:28:
[...]
Dat heb ik al eens gedaan. Ik had eerst 2.1 gejailbreaked en daarna geupdate naar 2.2, Maar de error bleef.
Was het maar zo'n feest, 2G is nog niet te jailbreakenmelly schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:39:
Ik heb net de 2G firm 2.2 en nu begrijp ik dat deze ook is te jailbraken
Zoals Ramquin al zei is een iPod touch van de tweede generatie (nog) niet te jailbreaken. Ik vraag me af of dit überhaupt nog gaat gebeuren, want ze zijn er al zo lang mee bezig.melly schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:39:
Ik heb net de 2G firm 2.2 en nu begrijp ik dat deze ook is te jailbraken.
Al het nodige er over gelezen en zo begrijp ik dat je ipod er ook trager van wordt.
Wat moet ik mij hierbij voor stellen?
Is het echt storend traag? en games die eerst met een redelijke fps draaien draaien nu schokkerig ofzo?
Heb je hem al binnen en erop gezet ??? Ben benieuwd want ik vind 'm erg mooi maar voor ik eraan beginnen ga (gepriegel...) wil ik wel weten of het een okee ding isHaTe schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 15:17:
Heb net deze besteld:
[afbeelding]
Lijkt me een mooi ding.
Verwijderd
exact het zelfde probleem, volgens mij is dit een bug in de 2.2 firmwaer, bij 2.1 deed hij dit namlijk niet!tom.keim schreef op zondag 21 december 2008 @ 13:38:
hey hallo,
Tom
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik had het probleem ook al toen m'n iPod nog op firmware 2.1 zat, maar dat kwam doordat iTunes vastliep tijdens het synchroniseren. Toen waren er ineens een paar albumcovers door elkaar gehusseld. Dit probleem heb ik meerdere malen gehad, maar volgens mij gebeurt het niet meer. Maar ja, het kan altijd natuurlijk dat iTunes vastloopt maar ik heb er in ieder geval nog geen last van gehad na de laatste keer (1 maand terug) en ik synchroniseer hem best vaak.lasharor schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:27:
[...]
exact het zelfde probleem, volgens mij is dit een bug in de 2.2 firmwaer, bij 2.1 deed hij dit namlijk niet!
afwachten dus...
Hier staat van wel: http://store.apple.com/us...MTY1NDA1MA&mco=MjQzNDgxMw, dus waarschijnlijk werkt hij gewoon met de iPod touch 2g.Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:59:
Weet er iemand of de microfoon van sennheiser mm50 oortjes compatibel is met de ipod touch 2G ?
Volgens mij is het een prima hoesje, hoor!eeyore98 schreef op maandag 22 december 2008 @ 16:19:
[...]
Heb je hem al binnen en erop gezet ??? Ben benieuwd want ik vind 'm erg mooi maar voor ik eraan beginnen ga (gepriegel...) wil ik wel weten of het een okee ding isVooral over plakkers op het scherm is nogal eens discussie...
[ Voor 7% gewijzigd door syltheboy op 23-12-2008 13:17 ]
Jep ik heb hem. Het is een mooi hoesje!eeyore98 schreef op maandag 22 december 2008 @ 16:19:
[...]
Heb je hem al binnen en erop gezet ??? Ben benieuwd want ik vind 'm erg mooi maar voor ik eraan beginnen ga (gepriegel...) wil ik wel weten of het een okee ding isVooral over plakkers op het scherm is nogal eens discussie...
[ Voor 20% gewijzigd door HaTe op 23-12-2008 13:52 ]
[ Voor 7% gewijzigd door omgwtfbbq op 25-12-2008 01:30 ]
Dit staat gewoon in de FAQ: AMD FAQlink_AJ schreef op donderdag 25 december 2008 @ 14:54:
Fuuuuck. Mijn hardeschijf is gecrashed en ik ben al mn muziek kwijt. Is er een manier om de muziek van mn Ipod Touch 2G 32gb af te halen of ben ik nu de lul?
Verwijderd
Zelfde probleem hier. Na een sync met iTunes werken diverse apps niet meer. Tip: je hoeft slechts 1 app te herinstalleren en alle anderen werken ook weer. .... (buienradar.nl is mijn meest aangeschafre appdeeltje schreef op woensdag 03 december 2008 @ 20:25:
Ik heb nu al voor de 2e keer deze week dat al mijn gedownloadde apps na het beginscherm terugknallen naar de 'desktop' van mijn Touch 2G. Op aanraden de apps weer gedownload en het werkt weer, maar ik vind dit toch echt alles behalve praktisch. Wie heeft hier nog meer problemen mee en valt dit aan te kaarten bij apple onder garantie? Want ik heb eerlijk gezegd geen zin om voor zo'n apparaat het te moeten slikken dat mijn apps et onderweg opeens niet meer doen...
Ik heb exact hetzelfde probleem. Heb iTunes 8.2 op meerdere computers hier in huis (Mac's en Windows PC's). Op sommige kan ik de code invoeren, op andere wordt de iPod helemaal niet herkend, maar nooit kan ik connecten naar de library van 1 van de computers. Nu zijn hier in de buurt veel draadloze netwerken, waarvan enkele onbeveiligd, dus ik dacht: Laat ik eens proberen om zowel de iPod als mijn Powerbook op een ander netwerk te zetten en... het werkt in 1 keer! Ik vermoed dus dat er in mijn DavoLink Tele2 modem ook een restrictie zit op multicasten vanaf de Lan kant, maar hoe kan ik dit uitzetten? iemand een idee?jelle. schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:16:
[...]
Woehoew, heb 'm eindelijk aan de praat gekregenOplossing gevonden op Apple Discussions. Voor mensen met een SpeedTouch 780 (KPN Experia Box in meeste gevallen) waar iTunes de iPod wel ziet maar Remote de bibliotheek niet kan vinden, probeer dit eens in de configuratie van je router: Thuisnetwerk > WLAN SpeedTouchxxxx (je router) > Configureren > Multicast toestaan vanaf breedbandnetwerk. Vink dit aan, bij mij stond er al een vinkje maar toen ik hem opnieuw zette en dit toepaste deed Remote het _eindelijk_, na 5 maanden gekloot
Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400
Verwijderd
[ Voor 61% gewijzigd door Daedalus op 28-12-2008 21:59 ]
[ Voor 4% gewijzigd door deeltje op 29-12-2008 08:14 ]
Ja, dat probleem is bij mij al meerdere malen voorgekomen en ik heb ook een soft reset geprobeerd, maar dat hielp ook niet. Bij sommige applicaties hielp het overigens wel.pvdlaan schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 08:13:
Na mijn eerder genoemd probleem, zie 3 post hieronder, heb ik nu weer een ander probleem ...
Nu kan mijn ipod touch 2g sommige programma`s niet opstarten, bv nu.nl, google, enz ...
Hij probeert ze op te starten, krijg heel even een scherm van het programma te zien en vervolgens gaat ie weer terug naar het hoofdscherm ...
Heeft iemand dit probleem wel eens eerder gehad ? ik heb al een soft reset geprobeerd, maar helaas.
Probeer `m morgen wel te herstellen en anders zal ik apple maar eens bellen !!
[ Voor 4% gewijzigd door Kn4kw0r5t op 05-01-2009 17:17 ]
Anders gebruik je iphone.beejive.com of de ebuddy versie voor de iphone of zorg je dat je een leuke messenger in de app store vindt...Kn4kw0r5t schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:40:
Nu zag ik op youtube een aantal filmpjes van meebo.com, een webmessenger. Heeft iemand hier ervaring mee, en is het een beetje te vertrouwen om daar je Emailadres en PW in te vullen?
Zelf gebruik ik de applicatie beejive waar ik behoorlijk tevreden over ben. En ja, soms is het wel handig om af en toe eens in de woonkamer op msn te kunnen. Het is wel wat lastiger als op de computer, omdat je geen echt toetsenbord hebt en alles gaat gewoon wat langzamer.Wiethoofd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:12:
[...]
Anders gebruik je iphone.beejive.com of de ebuddy versie voor de iphone of zorg je dat je een leuke messenger in de app store vindt...
Verwijderd
Zonder jailbreaken onmogelijk, en om het dan ook nog af te spelen is ook niet mogelijk.Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:04:
Kun je via de PC ook draadloos via wifi muziek op de touch zetten, dus zonder USB kabel?
Je zou mijn review door kunnen nemen productreview: Apple iPod Touch 16GB Zwart review door Wiethoofd daar staat duidelijk in over de V2 update van de 1G.Nu is er nog een aanbieding bij de dixons, de Ipod Touch 1G voor 190 euro maar als ik deze nu koop (de 1G die nu in de aanbieding is) moet ik dan als nog 20 euro betalen om de update te krijgen voor mail applicatie's etc?
De 2G heeft eigenlijk als extra een volumeregel gedeelte en een interne speaker en een iets snellere processor. Verder is een 1G en een 2G met de 2.x firmware vrijwel aan elkaar gelijk op het hardware gedeelte dus na. (1.1.x heeft geen App Store, 2.x wel (zie ook weer mijn review))Want dan kan ik beter de 2G nemen. Hoop dat iemand me hier meer over kan vertellen.
Verwijderd
Ja, op de App Store na dus, tenzij je een illegale 2.x download of hem voor net geen 8 euro koopt om zo legaal spellen via de app store op je touch te kunnen zetten.Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:31:
Dus als ik het goed bedrijp heeft de 1G versie na 1 januari 2008 gewoon alle applicaties erop staan (mail, kaarten, weer etc.)?
Verwijderd
Ik heb hier regelmatig last van. Mijn recovery procedure is dan als volgt.syltheboy schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:25:
[...]
Ja, dat probleem is bij mij al meerdere malen voorgekomen en ik heb ook een soft reset geprobeerd, maar dat hielp ook niet. Bij sommige applicaties hielp het overigens wel.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq