Casebuild - advies en brainstorm topic.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Topicstarter
Fastex schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 11:15:
Ik zou je tekening wat verder uitwerken...dan kan je tenminste kijken of alles precies past zoals je wil...
Is op zich wel een plan, hoewel ik overal marges van 1cm of meer heb ivm airflow.
Maar sowieso is het wel een plan eens wat uitgebreider in Ketchup te duiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Sketchup!!!!
van to sketch, schetsen.
en ik ben benieuwd hoe die schuine voorkant gaat werken :)
succes ermee iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

ik heb om eerlijk te zijn ook nog geen idee hoe ik dat schuine gedeelte moet gaan maken..:S als iemand wel een idee heeft ;)

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Topicstarter
Fastex schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:45:
ik heb om eerlijk te zijn ook nog geen idee hoe ik dat schuine gedeelte moet gaan maken..:S als iemand wel een idee heeft ;)
Ik heb gister in de bouwmarkt verschillende hoekbrackets (of hoe het dan ook heet) gezien die je eventueel wel zou kunnen gebruiken om de boel intern aan elkaar vsat te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Nou, ik zat even te denken en ik kan het ook van een los stukje alu maken...aangezien ik het geheel toch ga spuiten kan het ook nog afwerken met een beetje vuller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

je kan voor de voorkant ook één enkele plaat (waar wil je het ook alweer van maken? :p) gebruiken. Deze moet dan wat hoger zijn dan de hoogte van de case. Twee zaagsnedes er in maken zodat je het scheve gedeelte kan buigen en het stuk wat over is voor de rechte kanten afzagen. Dan twee kleine driehoekjes er naast vastzetten (lijmen of allemaal met hoekprofiel) Hier moet je dan wel schebe kantjes aan zagen.

Hopelijk is mijn niet erg duidelijke uitleg een beetje duidelijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Topicstarter
Ben op dit moment met een uitgebreide sketchup bezig, en ik zie inderdaad 1 "probleem" aankomen.
De voeding zal onderop moeten als ik mijn CD drive bovenaan wil hebben.

Nu geeft dat mij wel de ruimte om onder het moederbord een en ander aan kabels (en waarschijnlijk de CF-IDE adapter) weg te werken, alleen moet ik even gaan uitzoeken hoe ik nu mijn mounting rails voor het mobo ga maken.
Ook daar schiet me meteen weer wat voor te binnen. Meteen uitwerken dus! Hopelijk aan het eind van de avond een compleet design klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd naar je sketch.

voor de schuine plaat kun je gewoon aan de binnenkant een plaatje aan de vertikale maken en aan de schuine, dus het verbindingsplaatje gewoon buigen.

dus plaatje of stukje plat onder de goede hoek buiten:
\
|

op die fiets bv, anders, wat wel heel mooi is mits het goed gedaan word is lassen en netjes bijschuren zodat het mooi rond word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Topicstarter
Toch een goed idee om eerst het design af te werken. Ik kom nu weer in de knoop, dit keer met de CD drive bracket die te weinig ruimte overlaat voor mijn LCD.
Krijg de neiging de indeling radicaal om te gooien voor ruimteverbetering, maar dat ga ik vandaag sowieso niet meer redden.

Edit: qua indeling nu gelukkig ineens een geniale ingeving gehad. Alles past toch! :*)
Morgen verder aan de sketch.

[ Voor 17% gewijzigd door Pathogen op 13-08-2008 22:32 ]

• Mike2k

Mike2k

@thrackan: Ik zag dat je een slimline cd rom speler gebruikt?...die hoef je niet horizontaal te zetten heh ;)

@dzombie: je idee is goed maar zou het dan niet net zo mooi zijn om het te puntlassen aangezien het geheel toch gespoten wordt ? en het eventueele randje tussen het rechte en shuine gedeelte kan dan met een beetje vuller helemaal netjes weggewerkt worden...toch? On that note...dan moet ik volgens mij wel plaatstaal gebruiken en geen alu....toch ?

[ Voor 10% gewijzigd door Mike2k op 14-08-2008 09:45 ]

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Topicstarter
Fastex schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 09:44:
@thrackan: Ik zag dat je een slimline cd rom speler gebruikt?...die hoef je niet horizontaal te zetten heh ;)

@dzombie: je idee is goed maar zou het dan niet net zo mooi zijn om het te puntlassen aangezien het geheel toch gespoten wordt ? en het eventueele randje tussen het rechte en shuine gedeelte kan dan met een beetje vuller helemaal netjes weggewerkt worden...toch? On that note...dan moet ik volgens mij wel plaatstaal gebruiken en geen alu....toch ?
Mocht ik hem verticaal plaatsen dan vernaggel ik zo'n beetje de helft van de airflow :P

Maar ik heb er een oplossing voor gevonden, en die gaat werken :)

Verwijderd

Fastex schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 09:44:

puntlassen wel ja. aluminium is ook wel te lassen, valt wel mee als je t gewend bent. ik weet dat ik het wel aan mekaar krijg maar netjes is een ander verhaal :P
geef mij maar gewoon staal of rvs om te lassen :D

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Als je er een lasapparaat voor hebt valt aluminium best te lassen, alleen niet zo fijn :) Maar als het gespoten wordt hoeft het toch helemaal niet netejs? na afloop de boel even over de bandschuurmachine en daarna nog even met fijn schuurpapier. Als je het netjes wil moet je niet met CO2 maar TIG lassen (met een AC machine, geen DC).

• Mike2k

Mike2k

Het hoeft ook niet super netjes, maar hoe netter hoe beter....

Ik ben even een boodschappenlijstje aan het maken voor een lcd panel.
Ik wil graag een 20x4 paneel op usb aansluiten alleen ik weet niet goed wat ik nodig heb.

Sowieso:
Experimenteer printje
Breakout board voor FT232
De FT232
20x4 LCD
4Mhz Kristal?

En dan ben ik het een beetje kwijt...
Heeft er iemand een lijstje ?

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Fastex schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:15:
Het hoeft ook niet super netjes, maar hoe netter hoe beter....

Ik ben even een boodschappenlijstje aan het maken voor een lcd panel.
Ik wil graag een 20x4 paneel op usb aansluiten alleen ik weet niet goed wat ik nodig heb.

Sowieso:
Experimenteer printje
Breakout board voor FT232
De FT232
20x4 LCD
4Mhz Kristal?

En dan ben ik het een beetje kwijt...
Heeft er iemand een lijstje ?
Check mijn topic van Cubeleon en dit even zou ik zeggen ;) Ik heb dan wel een PLED gebruikt, maar jij moet voor een lcd gewoon een paar pinnetjes extra aansluiten. Ik heb bij VOTI een adapterprintje gekocht voor de FT232, zodat hij op een 2,54mm raster paste :)

Casemod: Cubeleon

• Mike2k

Mike2k

ja, maar ik heb dan toch ook een voeding nodig voor de backlight ?

Verwijderd

voeding via usb?

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

jdm8 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:24:
Als je er een lasapparaat voor hebt valt aluminium best te lassen, alleen niet zo fijn :) Maar als het gespoten wordt hoeft het toch helemaal niet netejs? na afloop de boel even over de bandschuurmachine en daarna nog even met fijn schuurpapier. Als je het netjes wil moet je niet met CO2 maar TIG lassen (met een AC machine, geen DC).
Niet zoveel mensen hebben een AC tig apparaat staan hoor :+ Ik heb zelf een DC tig maar daar kan je geen alu mee lassen. Alu plaat aan elkaar lassen is simpel trouwens. Gewoon smelten zonder toevoegen, gaat perfect :) Alleen moet je dan iemand zoeken (school? _/-\o_ ) die een geschikt apparaat heeft :P Die laatste zijn een stuk duurder, daarom zie je ze wat minder.

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Mensen, ik heb der nog eens over nagedacht...zou het niet cool zijn om de behuizing van glasvezel te maken ?

eerst van hout een mal maken en daarna bedekken met glasvezel en de onderkant van een stukje plaatstaal maken...heeft iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Topicstarter
Ik heb wel eens een modder gezien die dat deed, maar welke...

Overigens ben ik even afgeleid door mijn nieuwe speeltje :D (OCZ Neural Impulse Actuator)
Maar van het weekend komt er vast wel wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Daar is waterkoud mee bezig ;) Caseconstructie: Evolutionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Owja, die thread heb ik gezien.....ziet er wel heel mooi uit hoe hij het doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Fastex schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:29:
Owja, die thread heb ik gezien.....ziet er wel heel mooi uit hoe hij het doet...
En prijzig, let daar ook maar vooral op! kunststof is over het algemeen een stuk duurder dan hout of alu.
Een andere manier is natuurlijk om gebruikte stukken polyester, van een voedersilo of een auto (weetikveel, roep maar wat) te gebruiken en in vormen te knippen. Die zijn makkelijk aan elkaar te plakken/smelten dmv plamuur of epoxy..
Andere mogelijkheid is een soort kunststofplaat, (heb je in verschillende diktes) die je heel makkelijk met een figuur of cirkelzaag kan zagen.. Hier hebben ze dat ironisch genoeg bij de houtboer, maar neem aan dat er in verschillende karweigammapraxis winkels wel iets te vinden is.
Namen van dat spul zijn als ik mij niet vergis: forex (reclame panelen), vicra , perspex en lexaan (laatste 2 wel transparant)
Wikipedia: Kunststof van A tot Z <- zal wel iets tussenstaan..

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Topicstarter
Lichtelijke gravekick, maar ik houd dit nog even hier totdat ik genoeg heb voor een CCiP

Van het weekend de bodemplaat gemaakt, maar hij was scheef, dus die heb ik gisteravond weer uit elkaar gehaald (en een boortje gesloopt :( ). Lang leve mijn decoupeerzaag- en boorkunsten...

Heb er de laatste tijd weer een beetje zin voor, dus ik houd mijn progress hier nog even bij totdat het genoeg is om een [CCiP] te maken :)

Ondertussen heb ik nu écht alle materialen voor zowel de bouw als het systeempje en heb ik de indeling tóch weer gewijzigd (hoewel de afmetingen wel hetzelfde blijven).

Even een opsomming van de materialen:

Casematerialen:
- Aluminium traanplaat 5-traans
- Aluminium L-profiel
- Aluminium U-profiel
- 8x Kunststof voetjes (4x voor voetjes, 4x voor spacers onder het moederbord)
- Popnagels, veel popnagels :)
- Verschillende soorten en maten schroefjes en boutjes

Systeem materialen:
- 1x mini-itx bordje
- 1x CF card in CF to IDE adapter boardje
- 1x Slimline CD drive
- 2x 500Gb Samsung Spinpoint (SATA300)
- 1x 150w noname shuttle-form voeding
- 1x 40x4 Character LCD screen

- 2x IDE cable (rond)
- 1x Internal Parallel port header to LPT connector
- 2x Internal to External USB brackets (6 poorten totaal)
- 2x 120mm Zalman fan
- 1x Power switch met ingebouwde blauwe LED (http://www.ohmeron.be/uploads/DS5012.jpg)
- 1x HDD LED (jeuj, ook blauw)
- aantal verloopjes voor power connecties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Heeft iemand hier een template voor een 3,5" rack? Wil er zelf eentje maken, alleen weet de groottes zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Topicstarter
Ik kan je vertellen wat de maten zijn van mijn spinpoint...
14x10x2,5cm lengte x breedte x hoogte
schroefgaten zitten +/- 6 mm van de bodem en vanaf de voorkant gezien op 1,5 7,5 en 11,7 cm
gemeten tot het midden van de gaten uiteraard, gaten zijn +/- 3 mm groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Topicstarter
Van user Sanderhak een tweetal donoronderdelen overgenomen, namelijk een mobo-tray en een 3,5"HDD bracket.
Ondertussen is de mobotray maatje mini-itx gemaakt, ben ik bezig met gaten uitdremelen voor een aantal extra USB poorten en heb ik eindelijk de zaag (en nieuwe Ferm-dremel) ter hand genomen om eens wat te gaan doen.
Merk wel dat ie toch wat groter moet worden dan gedacht. Voorlopig word het geen 25x20x15 meer maar 25x25x20 (l x b x h).
Als ik nog een beetje doorstoom van de week ga ik maar eens een Concept CCiP threadje maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik wil een supercompact caseje gaan bouwen rond een Intel D945GCLF2 (Atom 330 bordje), maar wil hiervoor een externe voeding gaan gebruiken. Gezien dit m'n eerste zelfbouw casemod wordt, helemaal wat betreft externe psu's e.d., vroeg ik me af of iemand er al ervaring mee heeft en me aanwijzingen kan geven wat ik nodig heb (zie zo in de pricewatch geen externe voedingen staan)

(een small form factor interne PSU gaat misschien nét maar dan ook echt nét passen in m'n idee, maar ik heb hem liever extern)

[ Voor 14% gewijzigd door pagani op 06-11-2008 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Johnnyv.nl, je zoekt een PicoPSU, klein in de kast, met een adapter die tot 120W 12V gelijkspanning in de kast pompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Thanks, die info zocht ik. Zoiets als deze dus. (maar dan wel de nieuwste versie ervan met SATA of die even zelf aanleggen)

[ Voor 20% gewijzigd door pagani op 06-11-2008 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Topicstarter
johnnyv.nl schreef op donderdag 06 november 2008 @ 08:39:
Thanks, die info zocht ik. Zoiets als deze dus. (maar dan wel de nieuwste versie ervan met SATA of die even zelf aanleggen)
Hou er wel rekening mee dat de krachtigste PicoPSU "slechts" 120w kan leveren. Geen idee wat je er allemaal in gaat stoppen natuurlijk, maar houd je verbruik even in de gaten ;)
Ik heb zelf een "Shuttle" achtige voeding op de kop getikt die ik nog een stukje luchtiger moet maken, zeg maar de helft van de breedte van een normale PSU.

Aan mijn kant is de moederbord tray nu voorzien van sleuven voor extra USB poorten en hád ik een geniaal idee om mijn slimline CD drive te mounten, ware het niet dat ik er achteraf achter kwam dat de gaten echt totaal niet zaten waar ik ze moest hebben 8)7
Daarnaast heb ik nu, dankzij de stock Glaciator koeler van mijn HD3870, perfect passende spacers om mijn CF->IDE module te mounten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Thrackan schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:20:
[...]

Hou er wel rekening mee dat de krachtigste PicoPSU "slechts" 120w kan leveren. Geen idee wat je er allemaal in gaat stoppen natuurlijk, maar houd je verbruik even in de gaten ;)
Ik heb zelf een "Shuttle" achtige voeding op de kop getikt die ik nog een stukje luchtiger moet maken, zeg maar de helft van de breedte van een normale PSU.

Aan mijn kant is de moederbord tray nu voorzien van sleuven voor extra USB poorten en hád ik een geniaal idee om mijn slimline CD drive te mounten, ware het niet dat ik er achteraf achter kwam dat de gaten echt totaal niet zaten waar ik ze moest hebben 8)7
Daarnaast heb ik nu, dankzij de stock Glaciator koeler van mijn HD3870, perfect passende spacers om mijn CF->IDE module te mounten :*)
Er komt enkel het Atom 330 bordje van Intel in met een enkele HD (waarschijnlijk 2.5" 320GB 7200rpm) en eventueel nog een slimline dvd drive. Aardig low power dus. Er zijn overigens ook 200W versies van, alleen dan iets groter.

[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 06-11-2008 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Topicstarter
johnnyv.nl schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:33:
[...]

Er komt enkel het Atom 330 bordje van Intel in met een enkele HD (waarschijnlijk 2.5" 320GB 7200rpm) en eventueel nog een slimline dvd drive. Aardig low power dus. Er zijn overigens ook 200W versies van, alleen dan iets groter.
Dat kan je misschien nog wel met een 90w halen, ik weet niet precies wat de Atom verstookt...
Grofweg gezegd is het bij mij het volgende:
- Jetway VIA bordje met 1 Gb RAM 25-30w
- 2x 500Gb SATAII Samsung Spinpoint 501 10w nominaal per stuk, 20w piek (maar ik boot er niet van)
- 1x CF->IDE met 4Gb Kingston kaartje ongeveer 5w
- 1x Slimline CD drive a 5-15w
- Randapparatuur en fans a 10w

Maakt een grof totaal van 100w wat ik voed met een 150w noname small-form PSU dus.

Overigens zijn de verbruikspecs van je schijven bijvoorbeeld vaak goed te vinden bij de site van de fabrikant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik heb hier een aluminium koelblok van 35x20x4 cm die ik wou gebruiken om mijn (5) hardeschijven in mijn nog te bouwen case te koelen.
Ik heb hem in 4 gelijke stukken gezaagd van +- 17x10 cm en wil mijn harde schijfen tussen 2 van die blokken schroeven. (eventueel met koelpasta ertussen ? :p zal dat nut hebben ?)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wuixCxamZlgOfWAFkvUmOeOT/thumb.jpg
(clickable)

Nu is de "bodem" van het koelblok 1cm dik en de standaard lengte van de hd schroeven niet toereikend en ik kan ook geen langere versies vinden in webshops of computerwinkels en dergelijke.
De schroef die word gebruikt voor hd's is een amerikaanse standaard en dus kan ik helaas niet even naar de lokale bouwmarkt om wat op te halen.
Ik heb langere versies van deze schroeven wel gevonden bij Fabory en er zit hier in Drenthe een vestiging van in Emmen ergens maar het is mij niet duidelijk of dat een fabriek is die ze maakt of een winkel is, op mijn email hebben ze nog niet gereageerd.

Ik heb om te testen een kapotte hd er tussen gedaan met de standaard 3mm bouten die je bouw de bouwmarkten kunt krijgen maar het schroefdraad is veel fijner en nu ben ik bang dat ik het scroefdraad van de HD's helemaal vernachel.

Ik heb ook zitten denken om de schroefgaten in de hd's te tappen naar 4mm en dan gewoon 4mm bouten halen bij een bouwmarkt maar of dat nu zo'n goed idee is betwijfel ik :>

Iemand een idee of suggestie over hoe ik dit het beste kan aanpakken of heeft iemand misschien een hele stapel van die langere hd schroeven liggen ?

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Topicstarter
Je kan kijken bij een computerwinkel? Of mensen die schroeven over hebben van een 3,5"-> 5,25" ombouw?

Edit: Dit soort kits dus:
http://www.informatique.nl/119714

[ Voor 23% gewijzigd door Pathogen op 18-11-2008 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al enige schetsen voor handen om te showen? ben wel nieuwsgierig.
btw, waar komt het aluminium vandaam? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Topicstarter
http://picasaweb.google.com/w32.biohazard/AluminiX#

Aluminium komt "gewoon" van de Karwei :)

Op het moment werk ik niet zo hard. Het is koud en ik moet in de schuur dremelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

hdd schroeven zijn toch gewoon m3?
Pagina: 1 2 Laatste