Sins kort ben ik begonnen met het spelen met .MKV bestanden.
Op mijn eigen pc draaid het gewoon goed.
Vista 32bit Sp1
X2 6000+
2GB mem
8800GTX
Nu heb ik in de huiskamer ook een Media center staan en daar wil het gewoon niet goed op werken.
Ik heb dit weekend al een poos gezocht op Got en kwam daar voornamelijk wat oude topic tegen uit 2007. Waar mensen problemen hadden met het afspelen van .mkv bestanden
Deze topic's had ik gevonden die redelijk over een komen met me problemen.
linkje
linkje2
De hardware
Windows XP 32bit Media center edition SP3
AMD 3000+
Asus A8v Deluxe
2GB geheugen
ATI 9600Pro
300GB hdd
(audio via SPIDF)
Het probleem
Als ik een Film probleem af tespelen stotterde het beeld en geluid. Na wat topic te hebben gelezen heb ik besloten wat codex te proberen in samen werking met MPC.
K-lite codec
Haali Mediasplitter
Maar dat hielp niet de CPU staat nog steeds vol te stappen op 100%
Daarna de codec's er afgegooid en de CCCP codec geinstalleerd met MPC daardoor loopt het beeld al ietsjes beter maar het geluid stotterd nog wel.
Daarna CoreAVC geinstalleerd en deze preferred gezet. Maar dat hielp ook niet.
Als laaste heb ik een andere player gebruikt de nieuwste versie van KMplayer.
Daarmee loopt het beeld wel helemaal goed alleen het geluid loopt 5seconde achter. en dat komt niet meer goed. Zou het echt aan me hardware liggen dat het zo slecht loopt. In diverse topic lees ik juist dat er in 2007 met mijn hardware op 1080P films gespeeld kon worden met veel minder CPU gebruikt.
Hoop dat iemand een oplossing weet.
Op mijn eigen pc draaid het gewoon goed.
Vista 32bit Sp1
X2 6000+
2GB mem
8800GTX
Nu heb ik in de huiskamer ook een Media center staan en daar wil het gewoon niet goed op werken.
Ik heb dit weekend al een poos gezocht op Got en kwam daar voornamelijk wat oude topic tegen uit 2007. Waar mensen problemen hadden met het afspelen van .mkv bestanden
Deze topic's had ik gevonden die redelijk over een komen met me problemen.
linkje
linkje2
De hardware
Windows XP 32bit Media center edition SP3
AMD 3000+
Asus A8v Deluxe
2GB geheugen
ATI 9600Pro
300GB hdd
(audio via SPIDF)
Het probleem
Als ik een Film probleem af tespelen stotterde het beeld en geluid. Na wat topic te hebben gelezen heb ik besloten wat codex te proberen in samen werking met MPC.
K-lite codec
Haali Mediasplitter
Maar dat hielp niet de CPU staat nog steeds vol te stappen op 100%
Daarna de codec's er afgegooid en de CCCP codec geinstalleerd met MPC daardoor loopt het beeld al ietsjes beter maar het geluid stotterd nog wel.
Daarna CoreAVC geinstalleerd en deze preferred gezet. Maar dat hielp ook niet.
Als laaste heb ik een andere player gebruikt de nieuwste versie van KMplayer.
Daarmee loopt het beeld wel helemaal goed alleen het geluid loopt 5seconde achter. en dat komt niet meer goed. Zou het echt aan me hardware liggen dat het zo slecht loopt. In diverse topic lees ik juist dat er in 2007 met mijn hardware op 1080P films gespeeld kon worden met veel minder CPU gebruikt.
Hoop dat iemand een oplossing weet.
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl