[MSI x1950pro AGP 256]Afspelen HD films(mkv) gaat schokkerig

Pagina: 1
Acties:
  • 4.022 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Matched: soepel, loopt, film, niet, hd
Beste mensen,

ik heb sinds zaterdag de MSI x1950pr AGP 256 mb. Ik stuitte in eerste instantie al meteen met problemen omdat ik al na het installeren van de videokaart complete crashes ondervond. Maar na het goed doorspitten van tweakers is dit allemaal opgelost; Vista loopt niet meer vast(bedankt voor alle info!).

Maar nu stuitte ik toch weer op een ander probleem: het afspelen van HD films gaat schokkerig, beeld & geluid komen dus niet overeen. Ik heb dit met *.mkv(maar ook *.avi) bestanden met resolutie 720p. Wanneer de resolutie 1080p is, dan gaat ie helemaal schokkerig. Ik gebruik Windows Media Player Classic met de K-lite codec pack.(dus ffdshow, Haali Mediasplitter, etc.) Ik heb al andere players geprobeerd zoals KMplayer, Nero, Windows Media Player 11 en PowerDVD v7(die speelt overigens wel HD films soepel, maar alleen met wmv files die niet te groot zijn en waar bij de configuration van PowerDVD onder tabblad 'Video' 'enable hardware accelaration ATi Avivo' aangevinkt staat. Bij *.mkv bestanden loopt ie gewoon vast).

Resumerend, ik vraag mij dus af hoe ik *.mkv(zowel 720p als 1080p) bestanden soepel kan afspelen, zonder dat ik schokkerig beeld krijg. Want met mijn vorige videokaart ATi x550(geloof ik) kon ik HD kwaliteit films/series nog soepeler afspelen dan deze nieuwe videokaart.

Heeft er iemand een oplossing of zie ik iets over het hoofd?

alvast bedankt!

Mijn configuratie:
CPU: AMD Athlon 64 3000+ 1,8 Ghz
Geheugen: 1GB Dual Channel
Moederbord: (de beruchte) A8V de luxe
Videokaart: MSI x1950pro AGP 256
HDD: Samsung 400GB en Samsung 160 GB SATA
Voeding: 360 watt Chieftec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark235
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-04-2024
Matched: film, niet
1080p gaat je denk ik met dit systeem sowiezo niet lukken, tenzij de bitrate van de film erg laag is.
Ik had tot voor kort een systeem wat soortgelijk was qua power als dat van jou en 720p ging meestal maar net aan.
Heb je coreavc al geprobeerd? deze is wat minder zwaar op het systeem dan ffdshow. is geen freeware btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03
Matched: niet
Het afspelen van die bestanden wordt niet door je videokaart geaccelereerd. FFDshow ondersteunt dit nog niet. Naar mijn weten is het enige programma dat ondersteuning heeft voor de hardwarematige versnelling momenteel PowerDVD. Het lijkt me daarom ook een CPU-power probleem. 720p pakt op mijn dual core Athlon 64 op 2,5 ghz. enkele tientallen procenten CPU power (op beide cores). Grote kans dat je processor gewoon te langzaam is.

Edit: De hardwarematige versnelling van PowerDVD is btw ook brak. Als ik dat aanzet met mijn X1950 schokt het beeld.

[ Voor 12% gewijzigd door Korvaag op 02-08-2007 00:35 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Matched: film, niet
Dus ik kan beter een AMD Athlon X2 processor kopen? Ik zie op pricewatch dat die dingen ook niet zo duur meer zijn(nog aanraders voor mijn mobo?).

Maar ik vind het nog steeds vreemd dat ik geen 720p filmpjes vloeiend kan afspelen, terwijl dat met mijn oude videokaart juist wél kon.

Ik heb CoreAVC geprobeerd, maar ook geen succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Matched: soepel
VLC al geprobeerd? Daar (valt het mij op) draait het altijd soepeler dan bij WMP bij mij. Ik heb ook bij WMP11 dat het geluid na een tijdje gaat achterlopen. Waarschijnlijk door gare splitters etc.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03
Dat het nu niet meer wil is wel wazig idd. Een long shot is dat de huidige VGA driver meer CPU eet dan de vorige. Je zou ns kunnen proberen om je CPU bus naar 220 mhz. te zetten om te kijken wat er dan gebeurt.

Maar: zoals ik zelf al zei. Bij mij deed powerdvd het met hardware acceleratie ook niet goed. Daar zou ik me niet teveel zorgen over maken iig.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark235
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 09:58:

Ik heb CoreAVC geprobeerd, maar ook geen succes...
Heb je na de coreavc installatie in media player classic wel coreavc geselecteerd uit de codec lijst en als preferred aangevinkt? als je geen vinkje zet blijft mpc namelijk gewoon ffdshow gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 14:01

M2M

medicijnman

check je cpu-verbruik eens met process explorer (google of sysinternals.net) tijdens het afspelen van een fillempie. Als het processorverbruik richting de 90% komt trekt je pc het gewoonweg niet. Ligt niet aan je videokaart, die is snel genoeg, maar gewoon geen hardwarematige versnelling.

misschien dat hier op got, of op doom9.nl wat topics zijn over hoe je je 720 / 1080 hardwarematig versneld kunt hebben.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 15:09
Geen matches
System Requirements 720p
-2.4 GHz processor or equivalent
-384 MB of RAM
-64 MB video card
-1024 x 768 screen resolution

System Requirements 1080p
-DirectX 9.0
-3.0 GHz processor or equivalent
-512 MB of RAM
-128 MB video card
-1920 x 1080 screen resolution

Het schokkerige beeld komt hoogstwaarschijnlijk door jouw processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Ik kan anders op mijn pc (A64 3200+ / X800PRO) 720p met gemak afspelen en 1080p gaat net soepel. Het ligt dus waarschijnlijk ergens anders aan, helemaal omdat je al zegt dat het me je oude X550 wel goed ging.
Fleximex schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:24:
System Requirements 720p
-2.4 GHz processor or equivalent
-384 MB of RAM
-64 MB video card
-1024 x 768 screen resolution

System Requirements 1080p
-DirectX 9.0
-3.0 GHz processor or equivalent
-512 MB of RAM
-128 MB video card
-1920 x 1440 screen resolution

Het schokkerige beeld komt hoogstwaarschijnlijk door jouw processor.
Dat zijn P4 gigahertzen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 15:09
anton121 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:29:
Ik kan anders op mijn pc (A64 3200+ / X800PRO) 720p met gemak afspelen en 1080p gaat net soepel. Het ligt dus waarschijnlijk ergens anders aan, helemaal omdat je al zegt dat het me je oude X550 wel goed ging.

[...]

Dat zijn P4 gigahertzen ;).
Ok, maar ik denk wel dat een pentium 3.0Ghz wel beter is dan een athlon 3000+ 1,8Ghz :*)

Het kan natuurlijk ook aan je beeldscherm liggen...

[ Voor 5% gewijzigd door Fleximex op 02-08-2007 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Matched: loopt, film, niet
Het begint steeds vreemder te worden...met de VLC Player krijg ik wel het geluid en beeld met elkaar in overeenstemming maar loopt het beeld niet bepaald vloeiend. Met WMPC loopt het beeld wél vloeiend(nadat ik VLC player geinstalleerd had), maar loopt het geluid steeds 3 sec voor, dus krijg eerst de stemmen te horen en daar zie ik pas de monden praten.

Daarnaast is het inderdaad zo dat 'processor explorer' aangeeft dat mijn CPU tijdens het afspelen van een 720p filmpje bijna 90 á 98 procent belast wordt. Dus het zal inderdaad ook aan mijn processor liggen. Waarschijnlijk is de combi athlon 3000 1,8ghz en x1950pro niet helemaal optimaal. Desalniettemin had ik het niet verwacht(met de nieuwe videokaart) dat ik nu niet eens meer normaal 720p filmpjes kan bekijken.

en aan het beeldscherm kan het niet liggen, want bij mijn vorige configuratie kon ik gewoon normaal 720p filmpjes bekijken.

btw: ik dacht dat ik CoreAVC geinstalleerd had, maar was dus niet zo. Kan ik ergens een trial downloaden? Ik kom steeds maar op dode links uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: film, niet, hd
probeer je dit met exact hetzelfde 720p filmpje als op je vorige systeem? 720p zegt alleen iets over de resolutie, en niks over de codec of bitrate ofzo. Een 386 kan ook gemakkelijk 720p aan als het een filmpje is van De Veluwe Bij Nacht :-)

En je zou mplayer (niet: windows mediaplayer) eens kunnen proberen, die is sneller dan VLC met h.264. Scheelt bij mij bijna de helft. Bij WMV-HD is die echter weer niet vooruit te branden.

http://www.mplayerhq.hu/design7/dload.html

is niet bijster gebruikersvriendelijk maar je kunt er enorm veel mee als je de command-line interface gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, This is a long shot, maar het duurde mij anderhalve dag om hierachter te komen. Ik had precies hetzelfde 2 weken geleden toen ik mn nieuwe computer in elkaar had gezet en ik was ook in de veronderstelling dat het aan mn videokaart lag. Echter, uiteindelijk bleek dat het kwam omdat de harde schijf niet ingesteld stond op UDMA maar op PIO. Ik had dus ook een 50% volle load op de ene processor-core. Kijk even naar mn post anders, ik hoop dat je er wat aan hebt en het snel opgelost is...

Dit is het draadje: Geforce 8800GTS, problemen met videos (rauwe AVI's) afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark235
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:01:

btw: ik dacht dat ik CoreAVC geinstalleerd had, maar was dus niet zo. Kan ik ergens een trial downloaden? Ik kom steeds maar op dode links uit...
Sinds dat coreavc als retail software aangeboden wordt bestaat er geen trial meer. Je moet het kopen of er op een andere manier aan komen. Aangezien processor load de issue is hier is de kans vrij groot dat met deze codec je problemen opgelost zijn. (coreavc scheelt makkelijk 15 a 20% load op de processor vergeleken met ffdshow)

[ Voor 19% gewijzigd door mark235 op 03-08-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 18:21
Matched: film, hd
Misschien werkt het bij ATI heel anders.
Maar probeer je h.264 eens via EVR(alleen als je vista hebt)

zie voor meer info

[MKV] HD films afspelen met 8500GS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Matched: soepel, film, niet, hd
De volgende dingen heb ik geprobeerd, maar nog steeds niet met volledig succes:

- ik heb EVR aangezet, maar dan gaat hij nog schokkeriger
- ik heb powerDVD 7.3 gedownload met H.264 ondersteuning, en vervolgens deze codec gebruikt in WMPC, maar ook geen succes.
- CoreAVC gedownload en aangezet in WMPC, ging al ietsje soepeler, maar nog steeds niet ideaal.(en CPU verbruik nog steeds rond de 80 a 90 procent).
- MPlayer HQ ook geen succes, helaas...
- Uiteindelijk had het installeren van de andere 'build' van WMPC zoals genoemd werd in '[MKV] HD films afspelen met 8500GS' nog het meeste nut. Zo min mogelijk haperingen, en geluid en beeld komt overeen. Maar bij grotere HD bestanden (9 GB) trekt ie dit ook niet.

Dus ik ga maar gewoon een nieuw processortje kopen, dan zal het (hopelijk) allemaal weer wat soepeler gaan. Bedankt voor de moeite iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Denken jullie dat een AMD Athlon™ 64 X2 4400+ een goeie combi is met mijn videokaartje en mobo?

Wil niet meer dan 200 euro uitgeven in ieder geval.
Pagina: 1