Geforce 8800GTS, problemen met videos (rauwe AVI's) afspelen

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem en na de hele dag zoeken en proberen heb ik dan maar besloten om mijn vraag te stellen. Ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen om het zo makkelijk mogelijk te maken om te helpen.

Ik heb gister een nieuwe pc in elkaar gezet en alles ging goed, totdat ik een rauwe .AVI wilde afspelen. Het verloopt enorm schokkerig, hij komt niet op gang, of je ziet het half op slow-motion. Het is absoluut niet te kijken; in Windows Media Player 10 loopt het zelfs vast.

Mijn systeem: MSI P6N SLI moederboard, Intel Core2Duo E6600, Club3D Geforce 8800GTS 320MB, 2x1GB DDR2 Corsair Memory, mijn besturingssysteem is Windows XP Professional.

Ik heb alles wat in mijn vermogen lag al geprobeerd;
-verschillende codec-pakketten
-meegeleverde, nieuwe en oude drivers voor de videokaart geprobeerd
-meegeleverde en nieuwe drivers voor het moederboard geprobeerd
-verschillende mediaplayers geprobeerd
-alle opties in die nvidia configuratieschermen geprobeerd

Het probleem doet zich dus niet voor als ik bijvoorbeeld een kleine wmv-file afspeel, of een divx. Het gaat echt om ongecomprimeerde avi's, zeg maar vanuit een dv-camera, die per 5 minuten 1 GB groot zijn. Ik heb het idee dat de computer bij het afspelen "vergeet" om de videokaart te gebruiken, de ene processor schiet gelijk naar de volle 50 procent en dat werkt dus niet.

Voordat ik het vergeet te zeggen, ik heb ook even Test Drive Unlimited gespeeld en dat ging gewoon goed.

Ik ben tijdens het zoeken de hele dag wel een paar mensen tegen gekomen die het probleem ook hadden, maar het was dan of net iets anders, of niemand had een oplossing die leek te helpen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik heb hierdoor echt een verotte dag achter de rug en ik moet morgen eigenlijk allemaal filmpjes gemonteerd hebben (Adobe Premiere Pro doet hierdoor namelijk/vanzelfsprekend ook totaal raar langzaam en schokkerig).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk opgelost. Na een nieuwe bios werd er tijdens het opstarten iets over een brakke HD gezegd, dus ben ik me daar op gaan concentreren. Bleek dat de harde schijf met alle films en video;s op PIO stond en niet op UDMA. Toen dus de de hele IDE controller verwijderd en opnieuw opgestart; Windows vond m en installeerde hem opnieuw; toen dus wel UDMA.

Bedankt voor het meedenken als iemand uberhaupt deze post gelezen had!