[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 38 Laatste
Acties:
  • 279.366 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:36

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

RolfLobker schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:05:
Aeon ondersteund de nieuwe optie 'Media Flagging' al wel:

http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=52581

Edit:
In- en uitschakelen van media flagging doe je onder Settings > Video > General
Wat is dat media flagging precies?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Spam schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:17:
[...]

Ik las ergens dat de transperency steeds vastloopt met de XboX hardware. Heeft iemand hier daar last van ?
Ik vergat nog toe te voegen dat ik er zelf ook last van heb :'(

Ik zal eens in de log kijken.

(heb zo'n vermoeden dat mijn Xbox het niet meer lang trekt. De fan maakt erg veel lawaai)

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mensen,

Heeft er iemand van jullie ervaring met XBMC Ajax of een variant ervan (IBrowse ofzo). Ik heb google al zitten zoeken maar krijg het niet voor elkaar om mijn current playlist te zien. Wek momenteel met Firefox 3.0.11 maar neem aan dat dat niet het probleem is.

De playlist word wel afgespeeld maar is dus niet zichtbaar op mijn webinterface. Als iemand een idee heb hoe ik dit op kan lossen dan is mijn dank groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erhnam schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 11:04:
[...]

Wat is dat media flagging precies?
Kijk hier, onderaan in afb. zie je alle flags staan. :)

Hoe vlug kan het gaan he Fire69. :P
MiniMeedia heeft waarschijnlijk vanavond een update met support voor media flagging :7
[...]

Ik las ergens dat de transperency steeds vastloopt met de XboX hardware. Heeft iemand hier daar last van ?
Ik heb het nog niet op de xbox getest maar Ronie (skinner.Btw Nederlander) heeft zelf geen xbox.
Hij kan dus zelf niet testen. Maar wat ik gelezen heb lijkt het er toch op dat het nu moet werken.

edit:
Heb net even vlug kunnen testen (vrouw :( ), maar geen vastloper wel had ik geen fanart.(Edit wel fanart zat in file mode 8)7 )
Maar zoals gezegt minimaal getest.
edit: Heb even de tijd gehad en wow gaat als een trein op de xbox.

En helaas is rev 21076 nog niet [XBOX] merged. :'( dus nog geen media flagging op de xbox. :S
Arnova als je even de tijd hebt. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2009 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07-2024
pfffff, ik word echt helemaal dol van XBMC. Heb een Media diva live met radeon hd 3200 aan boord en een 2.4 amd quad, 2 gieg geheugen en een snelle hd maar ik blijf echt zo verrot veel dropped frames krijgen bij 1080p materiaal.. echt niet normaal meer. :( Alle OS'en al geprobeerd maar niets helpt. Iemand bekend met dit euvel?

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 10:12
HenkyDoodle schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:09:
pfffff, ik word echt helemaal dol van XBMC. Heb een Media diva live met radeon hd 3200 aan boord en een 2.4 amd quad, 2 gieg geheugen en een snelle hd maar ik blijf echt zo verrot veel dropped frames krijgen bij 1080p materiaal.. echt niet normaal meer. :( Alle OS'en al geprobeerd maar niets helpt. Iemand bekend met dit euvel?
Heb je de zelfde problemen met andere mediaspelers? (zoals VLC bijv.)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07-2024
Nee, die doen het allemaal nagenoeg flawless. Alleen XBMC doet zo vaag.. Belasting van de cpu's is telkens maar rond de 50% en toch dropt ie frames van hier tot tokyo. :(

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik ben echt een beginner op het gebied van XBMC,nu wil ik dit programma gaan installeren op mijn pc met windows met de Transparency skin.

Hoe krijg ik die dan aan de praat,moet ik dan ook gaan werken met shares e.d (SMB) net zoals dat het echt op de Xbox staat?

Graag hulp voor een beginner gevraagd van jullie.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
[...]

Transparency draait juist heerlijk soepel op de Xbox! Ik heb overigens wel die animated weather iconen uitgeschakeld staan. Vond het net niet soepel genoeg.

Overigens zal deze skin lange tijd als default gaan draaien bij mij... ik heb veel skins geprobeerd de laatste tijd, maar PM3.HD blijft qua functionaliteit toch echt een topper. Ben ook enorm tevreden over het nieuwe jasje genaamd Transaparency ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:35:
Hallo mensen,

Ik ben echt een beginner op het gebied van XBMC,nu wil ik dit programma gaan installeren op mijn pc met windows met de Transparency skin.

Hoe krijg ik die dan aan de praat,moet ik dan ook gaan werken met shares e.d (SMB) net zoals dat het echt op de Xbox staat?

Graag hulp voor een beginner gevraagd van jullie.

Bedankt.
Pak de nieuwste build hier. (setup)
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=35452&page=69

XBMC installeren gaat vanzelf, vraagt wel welke userdata te gebruiken.
Gebruik default. (Application Data).

Plaats Trancparancy dan in deze folder. :)
C:\Documents and Settings\user\Application Data\XBMC\skin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja oke,

maar hoe gaat het dan als je bepaalde bestanden wilt sharen en ook de fanart daarbij zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga naar videos en druk op "c" (keyboard).
Context menu krijg je te zien en selecteer "locatie toevoegen".
Brows naar de locatie die je wilt toevoegen.

Nu staan ze nog niet in je bib.
Dit doe je door "inhoud toewijzen". (Context menu).
XBMC scraped dan de film info / poster / fanart.

Heb je dit gedaan kun je genieten van de fanart en zoveel meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Misschien dat ik echt een n00b eerste klas ben, maar als ik tv series wil toevoegen en daarna op set content klik en alles instel en weer op ok klik, gebeurt er niks. Klik ik weer op set content staat ie weer op none :?

Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheTVDB.com moet je instellen voor series en aut. scan aanvinken (hoeft niet maar dan moet je updaten voordat xbmc ze toevoegd.)

Voor map indeling kijk hier. Belangrijk !!!
http://xbmc.org/wiki/?title=TV_Shows_%28Video_Library%29

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2009 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Ja de TVdb heb ik ingesteld. Alleen probleem is volgens mij mn indeling ofzo.

Ben al wat in die regular expressions aan het duiken, maar tot nu toe geen succes. :/

Edit: Maar opnieuw geinstalleerd en nu doet ie het wel :S

[ Voor 15% gewijzigd door Amelandbor op 19-06-2009 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

HenkyDoodle schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:09:
Ik heb een 7750BE op een 780G chipset bordje ook met 2Gig geheugen. En had ook veel problemen onder win7. Draai nu onder XP en mijn problemen zijn opgelost.
De player die XBMC gebruikt is helaas niet zo goed. Ik moest nl ook terug naar de atlantis final om alle kleine storingen uit het beeld te krijgen. Terwijl ze in MPC perfect lopen.
Aangezien ik geen zin heb om mediaportal te draaien, hou ik het voorlopig zo.
Ik heb voor de zekerheid wel FFDshow en CoreAVC draaien.

Het zou mooi zijn als je gewoon je eigen player kan aanwijzen binnen XBMC. Nu moet ik ook de WVHD bestanden converten naar MKV anders heb ik geen geluid.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Laatst online: 21:50
DarkSide schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:58:

[...]

Het zou mooi zijn als je gewoon je eigen player kan aanwijzen binnen XBMC. Nu moet ik ook de WVHD bestanden converten naar MKV anders heb ik geen geluid.
Kijk hier eens voor het gebruik van je eigen players binnen XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Ah kijk. Misschien toch eens een keertje kijken dan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:06:
Ga naar videos en druk op "c" (keyboard).
Context menu krijg je te zien en selecteer "locatie toevoegen".
Brows naar de locatie die je wilt toevoegen.

Nu staan ze nog niet in je bib.
Dit doe je door "inhoud toewijzen". (Context menu).
XBMC scraped dan de film info / poster / fanart.

Heb je dit gedaan kun je genieten van de fanart en zoveel meer. :)
Ik zie nu inderdaad wel dat hij bepaalde informatie ophaalt,maar ik zie nog geen afnart e.d,terwijl de bibliotheekmodus wel aan staat.

Dus ik heb geen idee wat dat kan zijn nu,iemand die het wel eet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Heb je wel aangezet dat hij fanart moet scrapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 21:36

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Vraag:

Hoe stabiel zijn de laatste SVN versies van XBMC?

Ik draai nu XBMC Live (9.04.1) en merk dat de laatste skins toch erg leunen op features die alleen in de SVN terug te vinden zijn.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SVN Builds zijn net zo stabiel als 9.04.1.

Er zitten altijd bugs in een build , de meeste vallen niet eens op.
Mocht er wel een bug inzitten die je dwars zit bekijk Trac timeline om te zien of je bug gefixt is.

Deze word natuurlijk sneller gefixt als je er een melding van maakt en/of ticket. !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 01:59:
Niet normaal !!! _/-\o_
Zo soepel heeft de xbox nog nooit gedraaid.

Zojuist minimeedia 0.80 gedownload maar moest daarvoor ook mijn build upgraden vanwege multi-image.
rev. 20300 of hoger

Man o man wat heb ik nu een hoop vrij geheugen en de achtergronden vloeien zo verdomd mooi over.
Alle Fanart en Background folders 1280x720

Het is gewoon een feest, memory problemen met een xbox is met deze skin en nieuwere build voorbij :Y
voorbeeld:
Home 35 MB
films 24 MB
TV series 25 MB
@Poeier:

Ik heb gister zelf ook de nieuwste minimeediaskin er op gezet, alleen bij mij loopt het niet lekker. Homescreens blijven zwart, en fanart wordt soms wel en soms niet ingeladen. Hiernaast lopen veel films vast bij het streamen vanaf mijn pc. Dit probleem had ik trouwens ook met de MS skin.

Ik gebruik xbmc 9.0.4.1 R20848 (compiled 1 juni 2009) en minimeedia skin 0.86.

Kan het aan de xbmc versie liggen die ik gebruik?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je Build is niet goed, neem aan dat je de T3CH build draait. Deze ondersteund multiimage niet. !!!
Ga voor een Nightly build XBMC.

Btw MiniMeedia 0.90 is er en draait heel goed.

Tijdens het pimpen/aanpassen van MiniMeedia, heb een nog te komen view gevonden Explosure, ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:12:
Je Build is niet goed, neem aan dat je de T3CH build draait. Deze ondersteund multiimage niet. !!!

Tijdens het pimpen/aanpassen van MiniMeedia, heb een nog te komen view gevonden Explosure, ziet er goed uit.
Volgens mij is dit een xbmc world release. Waar kan ik de nightly build halen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google eens "Nightly Builds XBMC" O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33

Zat in het buitenland, had de media flagging-update dus gemist. :P

Net de 0.90 erop gezet, maar ik vind geen media flags terug? Moet je het ergens nog aanvinken of zo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey fire69,
Moet je idd aanvinken in systeem / video / algemeen.

En helaas is rev 21076 nog niet [XBOX] merged. dus nog geen media flagging op de xbox.

Heb ook nog animated weather icons in weather werkend. :P
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=354424#post354424

En nog zoveel meer, begin skinning onder de knie te krijgen. :7
Heb al aardig wat aangepast.
Pictures werkt nu zoals het moet met name de backgrounds. Thums zichtbaar list / showcase. :9
Waterfall geen achtergrond overlay en watched/ratings verplaatst. 8)
Exhibit grote thumb verkleint alleen voor xbox platform. Ziet niet meer wazig. :)
Heb een extra nog te komen view gevonden "Exposure" . :Y
En tot slot zelf een view toegevoegd. "Waffa" view. B-)
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=355918#post355918

Zo weer bij gepraat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ok, dat had ik gemist. :P
Het werkt nu, super! :D
Alleen jammer dat hij het blijkbaar niet uit (DVD-)ISO's kan halen...

Mooie view, die Waffa! :P
Morgen op het werk even met de xml's spelen, ook voor die weather icons. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Fire69 op 21-06-2009 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je mijn versie Mailen, als ik je adres had was dat al gebeurd. :)

Edit:
Dan hoef je niet te gaan klooien met je xml files. :*)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:36:
Ik kan je mijn versie Mailen, als ik je adres had was dat al gebeurd. :)

Edit:
Dan hoef je niet te gaan klooien met je xml files. :*)
Staat gewoon in mijn profiel hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oops 8)7
Komt eraan ;) .net

Edit: Is verstuurd en laat wat weten.
Ben benieuwd naar je reactie. :)

Btw gelieve niet doorsturen..
Fire69 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:11:
Alleen jammer dat hij het blijkbaar niet uit (DVD-)ISO's kan halen...
Interessant om te lezen. ;)
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=355991#post355991

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Getest en goedgekeurd. :P
Alleen de animated weather icons kan ik hier op't werk niet testen, heb momenteel geen toegang tot de adsl :'(

Media flagging doet het dus per skin anders als ik die post lees. Er is nu wel code in XBMC maar elke skinner gebruikt ze op een andere manier...
Transparency! geeft bij een xvid-avi de resolutie, aspect-ratio, video-codec en audio-codec correct. Echter zet hij er ook een DVD-icoontje bij. :P
Bij een DVD-iso krijg ik enkel MPEG (video-codec veronderstel ik dus) en een DVD-icoontje. Geen aspect-ratio of audio-codec of zo.

Minimeedia geeft voor de avi enkel resolutie en audio-codec. Voor de DVD-iso krijg ik helemaal niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 12:30
Even een vraagje.
Ik draai nu al een hele tijd naar volle tevredenheid xbmc op een minimale xbmc installatie (dedicated htpc dus).
Heb echter een dingetje, (is echter waarschijnlijk meer linux/x11 geralateerd dan xbmc), maar misschien dat iemand hier weet hoe ik het kan verhelpen.

Het probleempje is als volgt:
Als ik mijn htpc opstart met mijn tv (samsung full hd tv, 40inch) aan, dan springt deze op 16:9
Je zou denken dat dit goed is, echter op de een of andere manier is het beeld dan iets te groot en vallen de randen weg.
Als ik vervolgens mijn tv op 'just scan' zet is het goed, echter dit springt met een reboot dus terug naar 16:9

Nu kan ik natuurlijk binnen xbmc via screen calibration, de interface van xbmc iets kleiner maken zodat dit wel past.
Echter dit werkt dan alleen voor de xbmc menus, als ik een video start met de refresh rate changer aan werkt dit niet meer.

Mooiste zou natuurlijk zijn dat x gewoon opstart met de juiste schermgrootte, kan ik hier ook iets aan doen in de x.org config?
Ik gebruik deze nu in een basis configuratie (via EDID dus), aangemaakt door de nvidia driver installatie en heb verder geen modelines geconfigureerd.

Als ik de htpc opstart terwijl mijn tv uit staat blijft de tv wel op 'just scan' staan en is er dus geen probleem.

Is dus niet een heel erg groot probleem, maar wel beetje irritant.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Moet je niet gewoon op je TV zelf de overscan uitzetten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Tja, het beeldformaat wijzigen van 16:9 naar 'just scan' is volgens mij de enige mogelijkheid om dit op de tv te regelen, maar zoals ik al zei, dit springt steeds weer terug naar 16:9 als de htpc gestart word.
Ik zet mijn htpc snachts normaal gesproken uit, dus elke dag moet ik het beeldformaat van de tv weer wijzigen.

Nu moet ik zeggen dat sinds smoothvideo in svn's zit de behoefte om de refresh rate te wijzigen bij het starten van een film (via auto refresh rate) wel een stuk minder is geworden.
Dat smoothvideo werkt errug goed moet ik zeggen, dus als er geen andere optie is wijzig ik het formaat van het scherm gewoon via de screen options binnen xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-01-2022
Hallo Mensen.

Ik ben al een enige tijd in het bezit van een Xbox!
Ben er zeer tevreden mee maar heb een probleem met mijn muziek.
Ik maak gebruik van een NAS server maar mijn muziek opstaat, deze kan ik bereiken via Upnp en SMB.

Als ik een playlist open via Upnp, dan krijg ik alle nummers te zien in mijn lijst op nummer volgorde met daarnaast de naam / titel, dit werkt opzich wel goed.

Als ik via SMB mijn playlist open, dan zie ik de alle nummer wel op volgorde van Naam / titel (wat ik wil)
maar als ik het eerste nummer wil draaien dat geeft hij aan te veel onderbroken punten??
Als ik va SMB gewoon een map open en 1 nummer open dan doet hij het wel gewoon goed.

Heeft iemand hier een oplossing voor, het liefste wil ik heb gewoon via SMB draaien zodat ik mijn nummer op a-z volgorde heb,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Cyberax schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:27:
Hallo Mensen.

Ik ben al een enige tijd in het bezit van een Xbox!
Ben er zeer tevreden mee maar heb een probleem met mijn muziek.
Ik maak gebruik van een NAS server maar mijn muziek opstaat, deze kan ik bereiken via Upnp en SMB.

Als ik een playlist open via Upnp, dan krijg ik alle nummers te zien in mijn lijst op nummer volgorde met daarnaast de naam / titel, dit werkt opzich wel goed.

Als ik via SMB mijn playlist open, dan zie ik de alle nummer wel op volgorde van Naam / titel (wat ik wil)
maar als ik het eerste nummer wil draaien dat geeft hij aan te veel onderbroken punten??
Als ik va SMB gewoon een map open en 1 nummer open dan doet hij het wel gewoon goed.

Heeft iemand hier een oplossing voor, het liefste wil ik heb gewoon via SMB draaien zodat ik mijn nummer op a-z volgorde heb,
Kan het zijn dat het path naar je muziek in je playlist hardcoded is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
Fire69 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:50:
[...]

Ja dat zou heel goed kunnen, ik heb die playlist gemaakt met Winamp op mijn eigen PC, daarna geopend op de Xbox.

Enig idee hoe je dit kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Open de playlist in notepad en verander alle absolute paden in relative paden. Dit kun je eventueel doen met een search and replace.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
Janoz schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:25:
Open de playlist in notepad en verander alle absolute paden in relative paden. Dit kun je eventueel doen met een search and replace.
Voorbeeld ajb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Laatst online: 13-09 21:49

mr_fragle

Don't forget the guide

Na wat geklooi heb ik eindelijk met xbox weer werkend met xbmc. 2 dagen lang mijn film en serie folder laten scannen door xbmc. Nu heb ik het volgende probleem:
In films zie ik veel movieposters niet, en sommige films zie ik dubbel. Als ik in Video's kijk staan ze wel goed. Nu kan ik natuurlijk /divx als default aanwijzen en dan alleen gebruik maken van video's. Maar vind het juist fijn om films en series te gebruiken (series doen het wel allemaal goed).

Enig idee wat ik over het hoofd zie waardoor films niet helemaal goed werkt (40% van de posters zie ik niet 5% van de posters staan er dubbel in). Heb directory al opnieuwe gescanned.

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
Janoz schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:25:
Ik heb even mijn playlist met notepad geopend ik zie de volgende regels staan:

\Muziek Map\Muziek\ID&T top 500 Dance Tracks\001-Underworld-Born_Slippy-Liev-eD2k.mp3
enz.

Wat zou ik nu moeten veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_fragle schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:33:
Na wat geklooi heb ik eindelijk met xbox weer werkend met xbmc. 2 dagen lang mijn film en serie folder laten scannen door xbmc. Nu heb ik het volgende probleem:
In films zie ik veel movieposters niet, en sommige films zie ik dubbel. Als ik in Video's kijk staan ze wel goed. Nu kan ik natuurlijk /divx als default aanwijzen en dan alleen gebruik maken van video's. Maar vind het juist fijn om films en series te gebruiken (series doen het wel allemaal goed).

Enig idee wat ik over het hoofd zie waardoor films niet helemaal goed werkt (40% van de posters zie ik niet 5% van de posters staan er dubbel in). Heb directory al opnieuwe gescanned.
Je folder of file names zijn niet zo goed dan.!!

Bespaar jezelf een hoop ellende, gebruik een externe scraper (bv. Media Companion) en maak .nfo /.tbn files.
XBMC zal dan ook veel en veel sneller scrapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:17:
[...]

Je folder of file names zijn niet zo goed dan.!!

Bespaar jezelf een hoop ellende, gebruik een externe scraper (bv. Media Companion) en maak .nfo /.tbn files.
XBMC zal dan ook veel en veel sneller scrapen.
Ik maak al gebruik van Media Companion. Heb dus overal al .tbn files instaan. Ook heb ik overal een folder.jpg instaan (getuige ook het feit dat in de video-view wel poster zichtbaar zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Media Companion is toch enkel voor films? Of zie ik het slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

maartend schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:22:
Je ziet slecht ;) Ook voor series :) Via menu kan je switchen tussen Movie en Serie. In preferences kan je folder opgeven voor series (3e tabblad volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_fragle schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:00:
[...]

Ik maak al gebruik van Media Companion. Heb dus overal al .tbn files instaan. Ook heb ik overal een folder.jpg instaan (getuige ook het feit dat in de video-view wel poster zichtbaar zijn).
Ben je met een lege bibliotheek begonnen ?
Zoniet verwijder deze uit je userdata.
XBMC\userdata\Database\MyVideos34.db
XBMC\userdata\Thumbnails\Video

Gaat het dan nog niet goed dan is je build niet goed. Download een nieuwe !!
Het is helemaal niet verkeerd om meerdere builds op je xbox te zetten, kun je vergelijken en met default settings/userdata testen.
Een build kun je via file manager starten met default.xbe
maartend schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:22:
Er komt een nieuwe versie en daar zou series nog niet gescraped kunnen worden (komt wel), in de huidige versie werkt het gewoon. Wat mr_fragle zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:44:
[...]

Ben je met een lege bibliotheek begonnen ?
Zoniet verwijder deze uit je userdata.
XBMC\userdata\Database\MyVideos34.db
XBMC\userdata\Thumbnails\Video

Gaat het dan nog niet goed dan is je build niet goed. Download een nieuwe !!
Het is helemaal niet verkeerd om meerdere builds op je xbox te zetten, kun je vergelijken en met default settings/userdata testen.
Een build kun je via file manager starten met default.xbe

[...]

Er komt een nieuwe versie en daar zou series nog niet gescraped kunnen worden (komt wel), in de huidige versie werkt het gewoon. Wat mr_fragle zei.
Thnx voor de snelle reactie. Zal dan idd de bibliotheken ff wegdoen en opnieuwe laten scrapen. En anders idd nieuwe build doen. Wil eigenlijk niet al te veel tijd meer erin steken. HTPC-case is inmiddels in huis. Alleen nog mobo/proc/voeding kopen en dan ben ik klaar (althans, voor simpel ding zonder tvkaarten en blueray). Hoop alleen nog tweehands mobo/proc/mem-combo te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laaste nightly build erop gezet met de nieuwste minimeedia skin. Backgrounds worden nu goed weergegeven en de bediening werkt idd lekker vlot. Echter het streamen van video's via mijn netwerk geeft nog steeds problemen. Sommige films spelen en sommige niet. Soms loopt de xbox vast en soms springt hij bij het selecteren weer terug naar de filmcover, zonder iets af te spelen.

Het rare is dat films prima werken met de PM3 skin op dezelfde xbox. Heb jij enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
mr_fragle schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:39:
[...]

Je ziet slecht ;) Ook voor series :) Via menu kan je switchen tussen Movie en Serie. In preferences kan je folder opgeven voor series (3e tabblad volgens mij).
Oke, maar niet voor muziek dus. Ik doelde daar eigenlijk op. Films/tv/serie. Het zal me een biet wezen, het blijft beeld. En de vraagsteller zocht een oplossing voor audio, dacht ik. Vandaar mijn verwarring. Dus blijkbaar is dit dan niet te gebruiken. Jammer.

[ Voor 3% gewijzigd door maartend op 22-06-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
Iemand een idee,
Fire69 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:50:
[...]

Cyberax schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:39:
[...]

Ik heb even mijn playlist met notepad geopend ik zie de volgende regels staan:

\Muziek Map\Muziek\ID&T top 500 Dance Tracks\001-Underworld-Born_Slippy-Liev-eD2k.mp3
enz.

Wat zou ik nu moeten veranderen?
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Maak eens ipv \Muziek Map\... \\Computernaam\Share\Path naar Muziek\song.mp3 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Ik zou juist zeggen, maak de verwijzing relatief en niet absoluut, dus haal alles behalve de bestandsnaam weg; maak van;
code:
1

dit;
code:
1
001-Underworld-Born_Slippy-Liev-eD2k.mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
Fire69 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:47:
Maak eens ipv \Muziek Map\... \\Computernaam\Share\Path naar Muziek\song.mp3 van.
berties schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:59:
Ik zou juist zeggen, maak de verwijzing relatief en niet absoluut, dus haal alles behalve de bestandsnaam weg; maak van;
code:
1

dit;
code:
1
Thanx mensen,

Ik ga thuis weer verder stoeien, laat het jullie weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
berties schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:59:
code:
1

dit;
code:
1
Daar had ik ook aan gedacht, maar iets in zijn vorige posts deed me veronderstellen dat zijn playlists niet op dezelfde plaats als de mp3's zelf staan. Dan gaan XBMC de files dus niet vinden zonder volledig path.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Fire69 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 13:49:
[...]

Daar had ik ook aan gedacht, maar iets in zijn vorige posts deed me veronderstellen dat zijn playlists niet op dezelfde plaats als de mp3's zelf staan. Dan gaan XBMC de files dus niet vinden zonder volledig path.
Eens, voorwaarde is wel dat mp3's en playlist in zelfde directory staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 23:41
Aantal maanden geleden weer na hele lange tijd een update van mn xbmc gedaan.
Sindsdien werken mn scripts nauwelijks meer.
Het meest irritante vind ik nog wel dat Apple Trailers niet meer update. Openen lukt nog wel, maar nieuwste trailers binnen halen wordt overgeslagen.

Aangezien xmbcscripts.com ook al eeuwen plat ligt, weet ik niet zo snel of het een versie probleem is.
Iemand een oplossing?

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dan had je een oude build..!!
Er is idd het een en ander veranderd in xbmc waardoor de scripts aangepast moesten worden. (special path).

xmbcscripts.com ligt idd plat.

Gebruik nu SVN Repo installer.
Deze staat onder progammas / programma plugins.

Of , vind deze zelf super.!!
Passion-XBMC Installer Script
http://xbmc.org/forum/sho...t=42612&highlight=passion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:21
maartend schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:04:
[...]

Oke, maar niet voor muziek dus. Ik doelde daar eigenlijk op. Films/tv/serie. Het zal me een biet wezen, het blijft beeld. En de vraagsteller zocht een oplossing voor audio, dacht ik. Vandaar mijn verwarring. Dus blijkbaar is dit dan niet te gebruiken. Jammer.
Voor het eenvoudig zoeken van Album art (buiten XBMC om) heb je wel het mooie programma'tje Album Art Downloader: http://sourceforge.net/projects/album-art/

Dat scheelt in ieder geval een hoop zoekwerk naar de juiste album art

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is idd geen external scraper voor muziek.

Wat styxz al zei, gebruik albumart downloader voor de posters.
Maar belangrijker !!! is, dat je zorgt dat je ID3 tags in orde zijn.
Gebruik hiervoor een ID3 tag editor. Ik gebruik tagrunner zijn meerdere goede editors.

Het scrapen van de album info en music fanart gaat ook gewoon goed in xbmc, als je tags op orde zijn natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Ik heb het volgende probleem:

Na een nieuwe build erop te hebben gezet van http://www.sshcs.com/xbmc/ wil mijn xbox opeens geen dvd meer afspelen. Ik zie wel dat de timer gaat lopen, maar hij springt niet naar weergave van de dvd.

Ook bij sommige video_ts bestanden doet ie hetzelfde. Iemand een idee?

Hier is mijn log:

http://pastebin.com/m3620204e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Morgen daar een nieuwe build vandaag halen en nog eens proberen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Westmania schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 20:11:

Na een nieuwe build erop te hebben gezet van http://www.sshcs.com/xbmc/ wil mijn xbox opeens geen dvd meer afspelen. Ik zie wel dat de timer gaat lopen, maar hij springt niet naar weergave van de dvd.

Hier is mijn log:

De locatie voor je films is;
code:
1
smb://GAMES/1 Tera (F)/FILMS3/

toch?
Vreemde locatie, probeer ze eens onder een andere locatie onder te brengen en te kijken of dat wel werkt. Of is het een bekend probleem aan de reactie van Fire69 te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Fire69 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:42:
Morgen daar een nieuwe build vandaag halen en nog eens proberen. :P
Had ik dus vandaag gedaan. Met de vorige build was zelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
berties schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:51:
[...]

De locatie voor je films is;
code:
1
smb://GAMES/1 Tera (F)/FILMS3/

toch?
Vreemde locatie, probeer ze eens onder een andere locatie onder te brengen en te kijken of dat wel werkt. Of is het een bekend probleem aan de reactie van Fire69 te zien?
Bij die locatie kan ik gewoon bij... De meeste films doen het wel vanaf die plek. Is gewoon de netwerk locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Westmania schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:42:
[...]

Bij die locatie kan ik gewoon bij... De meeste films doen het wel vanaf die plek. Is gewoon de netwerk locatie.
Klopt, ik was even in de war, dacht dat haakjes () niet tot de standaard toegelaten karakters hoorde, maar dat is natuurlijk wel het geval. Dus dat kan het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Westmania schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 20:11:

Hier is mijn log:

Ik heb precies hetzelfde. Ik heb gister een Nightly build gedownload, en nu speelt mijn xbox ook geen DVD's meer af. Er komt wel geluid, maar de linkermenubalk van de Mediastream-skin blijft staan en de rest van het beeld blijft zwart. Via de filemanager opstarten helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Crackh34d schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 23:59:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Ik heb gister een Nightly build gedownload, en nu speelt mijn xbox ook geen DVD's meer af. Er komt wel geluid, maar de linkermenubalk van de Mediastream-skin blijft staan en de rest van het beeld blijft zwart. Via de filemanager opstarten helpt ook niet.
Ik heb de boel terug gezet naar een oudere build, en dan is het probleem niet meer. Het zou alleen wel vervelend zijn als ik daardoor geen nieuwe builds meer kan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 19:22

Hardfreak

<!--

'k Heb XBMC nu draaien op linux en windows en 't werk best wel goed :) .
Alleen onder linux vind 'k dat de uPNP functie niet altijd even goed werkt, soms vind die mijn uPNP server (debian server met mediatomb) niet zonder mediatomb te herstarten.

'k Heb ook de indruk dat XBMC niet goed overweg kan met directory sharing ... wat wel lastig want met directory sharing + virtuele mappen ziet WMP11 al mijn liedjes dubbel :|

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is er een goede manier om (semi) automatisch op de hoogte te blijven wat betreft nieuwe builds en skins? Ik zie op het forum wel wat opties maar om nou zo maar wat willekeurig uit te proberen. Wie heeft er ervaring met een manier op een windows machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Hardfreak schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:57:
'k Heb XBMC nu draaien op linux en windows en 't werk best wel goed :) .
Alleen onder linux vind 'k dat de uPNP functie niet altijd even goed werkt, soms vind die mijn uPNP server (debian server met mediatomb) niet zonder mediatomb te herstarten.

'k Heb ook de indruk dat XBMC niet goed overweg kan met directory sharing ... wat wel lastig want met directory sharing + virtuele mappen ziet WMP11 al mijn liedjes dubbel :|
Heb zelf geen ervaring met upnp servers icm xbmc (vind het maar een vaag protocol), maar als je je media toch shared vanaf een linux server, waarom maak je dan niet gewoon gebruik van nfs exports?
Dit werkt toch veel handiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Westmania schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 00:10:
[...]

Ik heb de boel terug gezet naar een oudere build, en dan is het probleem niet meer. Het zou alleen wel vervelend zijn als ik daardoor geen nieuwe builds meer kan gebruiken...
Blijkbaar ben je niet de enige met het probleem (zie iemand hierboven), dus zal er wel snel een bugreport en een fix voor komen.
Daarom dat ik zei dat je een nieuwe build moest gaan halen, maar je zal blijkbaar iets meer geduld moeten hebben.
Hou de XBMC Trac in het oog, of probeer gewoon binnen een weekje of zo nog eens een nieuwe build. Komt wel in orde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 19:22

Hardfreak

<!--

RFdeGroot schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:06:
[...]

Heb zelf geen ervaring met upnp servers icm xbmc (vind het maar een vaag protocol), maar als je je media toch shared vanaf een linux server, waarom maak je dan niet gewoon gebruik van nfs exports?
Dit werkt toch veel handiger?
kan 'k natuurlijk ook is proberen :) , dan ben 'k ineens af van de problemen die 'k met uPNP heb (WMP11 die dubbel ziet, geen deftige uPNP mediaplayer voor XP, linux die moeilijk doet, ...)

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:00:
Gebruik nu SVN Repo installer.
Deze staat onder progammas / programma plugins.

Of , vind deze zelf super.!!
Passion-XBMC Installer Script
http://xbmc.org/forum/sho...t=42612&highlight=passion
Ok, maar ik gebruik afgelopen jaren eigenlijk gewoon de t3ch releases.
Zit daar nog veel verschil tussen dan?

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
chrisism schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:44:
[...]

Ok, maar ik gebruik afgelopen jaren eigenlijk gewoon de t3ch releases.
Zit daar nog veel verschil tussen dan?
Er zit een gigantisch verschil tussen. Het zijn namelijk twee compleet verschillende dingen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
Fire69 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:47:
Yess Yess het werkt mensen!!!

Ik moest idd het hele pad invullen.

Heb met search en replace mijn hele playlist aangepast.

Omdat mijn playlist idd in een andere dir stond moet je de padden dus absoluut maken.
in mijn geval dus smb:\\ip address\share\dir\mp3song.mp3

Je moet ook niet de smb:\\ vergeten anders werkt dit dus ook niet.

Weet iemand mischien een link over informatie hoe je precies moet scrapen enz.
Ik wil nu ook mijn bibliotheek gaan gebruiken maar heb dit nog nooit gedaan.
Alle informatie is dus welkom.

Fire 69 en berties wederom bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Cyberax schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 08:01:
[...]

Weet iemand mischien een link over informatie hoe je precies moet scrapen enz.
Ik wil nu ook mijn bibliotheek gaan gebruiken maar heb dit nog nooit gedaan.
Alle informatie is dus welkom.
Dan is deze link wel handig denk ik; HOW-TO add and scan media files into Video Library for the first time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
RolfLobker schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 19:43:
[...]
Er zit een gigantisch verschil tussen. Het zijn namelijk twee compleet verschillende dingen :X
Bedoelde dat ik altijd handmatig zelf de t3ch xmbc releases installeerde.
Welke xmbc 'flavor' installeert deze install script dan?

Zag wel bij screenshots dat deze installer ook een scripts installer heeft. Dat vind ik wel weer netjes.
Ik ga m eens uitproberen.

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrisism schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 14:18:
[...]

Bedoelde dat ik altijd handmatig zelf de t3ch xmbc releases installeerde.
Welke xmbc 'flavor' installeert deze install script dan?

Zag wel bij screenshots dat deze installer ook een scripts installer heeft. Dat vind ik wel weer netjes.
Ik ga m eens uitproberen.
Passion-XBMC Installer Script installeert geen xbmc builds !!!

Het installeert scipts, plugins en skins.

Hier vroeg je ook om "een vervanger voor xbmcscripts.com". Dat is dit !!

Er is maar een script dat builds installeert en dat is T3CH Upgrader.

Maar xbmc heeft weer vorderingen gemaakt die nog niet in de T3CH builds zijn opgenomen.
Dus wil je de nieuwste skins gebruiken neem dan een Nightly Builds XBMC.

Wel zou er nu een bug inzitten: dvd spelen niet juist af.(van horen zeggen)
Mijn Nightly build is goed maar ook wat ouder, doe pas een upgrade als mediaflags xbox merged zijn. 8)

edit: Bug is bekend en word naar gekeken.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=53137
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:50:
[...]

Ik heb de laaste nightly build erop gezet met de nieuwste minimeedia skin. Backgrounds worden nu goed weergegeven en de bediening werkt idd lekker vlot. Echter het streamen van video's via mijn netwerk geeft nog steeds problemen. Sommige films spelen en sommige niet. Soms loopt de xbox vast en soms springt hij bij het selecteren weer terug naar de filmcover, zonder iets af te spelen.

Het rare is dat films prima werken met de PM3 skin op dezelfde xbox. Heb jij enig idee waar dit aan kan liggen?
Zo te horen geheugen problemen.
Weet niet hoe oud je userdata is maar begin eens met een nieuwe, voeg een aantal sources toe en kijk wat er gebeurd.
Zet wel je debug aan: system / instellingen / system / hardware / activeer registreren van fouten.
Nu zie je ook het geheugen gebruik, hou dit in de gaten als je een file wilt afspelen.
Kijk in je log file of er errors zijn enz. probeer het zelf te achterhalen.

Geheugen problemen met MiniMeedia krijg je niet tenzij je een grote bib. hebt met fanart die niet zijn verkleint naar 1280x720 of lager. (Gebruik external scraper!!)

Na Screensaver dan wil het wel eens gebeuren dat het geheugen te laag is om files te starten.
Veroorzaak dit ook zelf veel te grote map toegewezen. :9
Kwestie van reset button op harmony en 3 sec later weer netjes in home met meer dan genoeg geheugen. :7

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2009 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 10:12
De jaarlijkse "Oscars" voor open-source software worden weer uitgereikt binnenkort.
XBMC is genomineerd in 4(!!) categorieën. Het winnen van deze awards zou ontzettend veel publiciteit en vooral nieuwe ontwikkelaars opleveren. Breng dus snel je stem uit... het kost maar 2 minuten van je tijd. :)

PS: Er kan 1x gestemd worden per mail-adres... O-)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoe werkt dat media companion programma? Ik heb 'm laten scrapen op m'n NAS, krijg het volgende in de log te zien:

Starting Folder Scan

59 New Movies Found

Searching IMDB For The man who knew too much
IMDB ID found :- tt0049470

En daarna gebeurt er niets meer. Heb het gevoel dat iets het niet goed doet. Wil graag fanart toevoegen, maar dat gaat met dit programma op het moment niet. Zijn er ook ander programma's die ik kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
Walkman schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 13:58:
Hoe werkt dat media companion programma? Ik heb 'm laten scrapen op m'n NAS, krijg het volgende in de log te zien:

Starting Folder Scan

59 New Movies Found

Searching IMDB For The man who knew too much
IMDB ID found :- tt0049470

En daarna gebeurt er niets meer. Heb het gevoel dat iets het niet goed doet. Wil graag fanart toevoegen, maar dat gaat met dit programma op het moment niet. Zijn er ook ander programma's die ik kan gebruiken?
Voggesmij maakt mediacompanion nfo's aan die xbmc kan uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En posters, fanart , enz.
Maar er is momenteel een probleem, De .nfo files blijven leeg.
Dit probleem komt waarschijnlijk omdat imdb iets veranderd heeft in hun site.
http://xbmc.org/forum/sho...=Media+Companion&page=156

Andere external scrapers :
Ember : http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=329976#post329976 (Geen ervaring mee)
MIP : http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=248827#post248827

Edit:
Media companion Gen2 : sinds vandaag :9 Gelijk eens uitproberen !!
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=53640

Yep, werkt prima tot zover. :)
Wel nog een tv-series ondersteuning. ;(

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Heb die beta geprobeerd (helaas) en heb nu dus 20 films die allemaal hetzelfde heten en dezelfde naam hebben (en helaas was dit ook de eerste keer dat ik het programma draaide)....
Gelukkig heb ik het kunnen fixen door alles weg te gooien qua nfo en fanart bestanden nadat ik het programma gestart heb.

Enige wat ik nog mis bij m'n films is de fanart en daarvoor leek dit programma me handig. Helaas pakt xbmc fanart niet automatisch :(

[ Voor 41% gewijzigd door Walkman op 27-06-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel hoor , zo te horen heb je de instellingen niet goed staan. Bijna alles is mogelijk, kijk goed door de instellingen

Scraper / movie scraper : During autoscrape, download fanart for movies.

Ik gebruik folder names en heb in Scraper / general : keep cleaned file/folder name as movie title. en rezise fanart 1280x720.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 21:15:
Jawel hoor , zo te horen heb je de instellingen niet goed staan. Bijna alles is mogelijk, kijk goed door de instellingen

Scraper / movie scraper : During autoscrape, download fanart for movies.

Ik gebruik folder names en heb in Scraper / general : keep cleaned file/folder name as movie title. en rezise fanart 1280x720.
Ik draai 'm nog op de xbox, waar zit die setting? Fanart werkt niet, thumbnails van de films wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke skin heb je ?
Fanart kun je meestal in de skin settings aan of uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 12:56
Ik heb mijn xbmc geupdate en heb een nieuwe kabel (component, wat een kwaliteitsverschil zeg, wauw) tussen mijn tv en xbox Sindsdien kan ik mijn radiostreams niet meer gebruiken. Ik zie ze wel, maar zodra ik er 1 selecteer gebeurt er helemaal niets.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt zeker niet aan de kabel. O-) Vet beeldje he _/-\o_

Voeg de locatie van je Radio streams een keer opnieuw toe.
Probeer eens op een andere build.
Zet streams in je browser, kun je zien of ze goed zijn.

Edit:
Btw je hebt toch wel het geluid aangesloten rood/wit / optisch. :+

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2009 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
ik heb de Transparency! skin geinstalleerd en heb helemaal geen achtergrond foto's. Ze staan wel netjes in de map waar ze zouden moeten staan (skins/Transparency!/backgrounds/)

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:25:
Dat ligt zeker niet aan de kabel. O-) Vet beeldje he _/-\o_

Voeg de locatie van je Radio streams een keer opnieuw toe.
Probeer eens op een andere build.
Zet streams in je browser, kun je zien of ze goed zijn.

Edit:
Btw je hebt toch wel het geluid aangesloten rood/wit / optisch. :+
Ja, ik heb wel geluid als ik dvd of cd luister/kijk. de link ingevuld in explorer en dan start hij via mediaplayer wel netjes op. Dus daar ken het niet aan liggen.
Ook heb ik last van een soort "dubelle" letters. Lijkt alsof er een soort schaduw achter alle letters zit.

[ Voor 19% gewijzigd door anconakip op 28-06-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op zondag 07 juni 2009 @ 15:50:
[...]

Ik neem aan dat je XOT-Uzg gebruikt voor freecaster.tv? Dan zal ik kijken of ik de live items kan toevoegen
* myReactBekijk myReact van MMensink
* galleryBekijk de gallery van MMensink

gebruik idd XOT-Uzg voor freecaster, heb het ook als los script geprobeerd.
zou mooi zijn als je de livestream zou kunnen toevoegen.
grtn, Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anconakip schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:53:
ik heb de Transparency! skin geinstalleerd en heb helemaal geen achtergrond foto's. Ze staan wel netjes in de map waar ze zouden moeten staan (skins/Transparency!/backgrounds/)
Je moet je build updaten. !!
Google voor nightly builds. T3CH ondersteund multiimage ook nog niet.
(DVD playback is opgelost volgens mij in svn).

Kun je gelijk kijken of radiostreams in nieuwe build wel werken. ;)

Dubbele letters = Ghosting
Ik heb er geen last van. Zou aan de kabel moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
ok, maar die nigthly builds zijn die ook in het nederlands? ik ben er al achter, ja het is nederlands. Mijn Radio doet het ook weer en de skin ook. Bedankt.

[ Voor 48% gewijzigd door anconakip op 28-06-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 01:07:
Welke skin heb je ?
Fanart kun je meestal in de skin settings aan of uit zetten.
Fanart zie ik wel, maar ik bedoel dat xbmc het niet automatisch download bij films, wat wel gebeurd voor de thumbnails...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je in de scraper instellingen fanart downloaden niet aangevinkt. !!! :N

Context menu / inhoud toewijzen / instellingen / enable fanart..

Dit staat volgens mij default aangevinkt.

Mocht het dan nog niet werken, dan is waarschijnlijk je build (of userdata) niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBaret
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik draai XBMC op een Xbox. Ik zou graag films vanaf mijn Humax 5050c recorder (die FTP ondersteunt) met FTP willen overhalen naar mijn Xbox.

Dit heb ik geprobeerd:
- Verbinding maken met Humax FTP Server via bestandsbeheer vanuit XBMC lukt niet.
- FTP verbinding via PC naar Humax lukt wel.
- Diverse python ftp clients geprobeerd als script te draaien vanuit XBMC. Echter zonder resultaat.

Iemand een oplossing ? Bijvoorbeeld een werkende FTP client voor XBMC (op de xbox).

[ Voor 6% gewijzigd door RedBaret op 29-06-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst van Humax naar PC, dan van PC naar xbox. O-)
Je kunt ze ook op de PC laten staan en afspelen met XBMC (xbox). :9

Tip:
Evox / avalaunch ftp'en veel sneller dan xbmc.
Xbmc kan weer te lange namen inkorten. Geloof max 40 tekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
RedBaret schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:23:
Ik draai XBMC op een Xbox. Ik zou graag films vanaf mijn Humax 5050c recorder (die FTP ondersteunt) met FTP willen overhalen naar mijn Xbox.

Dit heb ik geprobeerd:
- Verbinding maken met Humax FTP Server via bestandsbeheer vanuit XBMC lukt niet.
- FTP verbinding via PC naar Humax lukt wel.
- Diverse python ftp clients geprobeerd als script te draaien vanuit XBMC. Echter zonder resultaat.

Iemand een oplossing ? Bijvoorbeeld een werkende FTP client voor XBMC (op de xbox).
XBMC is zelf een goedwerkende FTP client v.z.v. bij mij bekend. Zet eens wat logging aan en kijk of je daar een foutmelding uit kan halen.

Dit al geprobeerd:
ftp://user:pass@host:port?active
ftp://user:pass@host:port?passive

?
Pagina: 1 ... 31 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>