[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 38 Laatste
Acties:
  • 279.365 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:36

OMD

Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 18:22:
[...]

Leuk, maar kun je ook zeggen welk platform je gebruikt, video kaart enz.. Dit is zeer bepalend.

XBMC word door vrijwilligers gemaakt. Ze gebruiken een eigen player en idd er zijn betere meer kapitaal krachtige partijen.

XBMC word op linux ontworpen en op dat platform is de video kwaliteit uitstekend.

Het is een kwestie van tijd...

Je kunt trouwens nog altijd een externe player gebruiken in xbmc en eventueel standaard instellen.

Of je helpt mee met de player te verbeteren :+

edit:
Mocht je een miljonair zijn, doneer een paar miljoen en de player is in no time net zo goed als die van Sony.
Excuus, heb een C2D 6850 @ 3,71 ghz en crossfire HD3870

Ik wist die info niet over de makers etc. Maar dan weet ik dat iig dan gebruik ik als Mediacenter gewoon mijn ps3, speelt tenminste ook alles af :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:21

Wimo.

Shake and Bake!

Mantis schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:54:
Binnenkort ook hardware decoding in Windows?

BrokenCodes @ XBMC forum:
"So far I have HW accelerated codec support integrated in to my last windows compile, and I can make 1 define change and it falls back to VDPAU, for linux support."

"ATI 45XX HD works, as well as GeForce 9800 GT, MKV playback 1080p, with 4% CPU usage is nice, but having a crappy overlay for the controller, and having the volume bar / position bar destroy the section of the screen they are on is a bit annoying..."

"My patch, when completed will allow usage of your own codecs and will allow for the making of codec packs, specific to your card vender. The codec configs will be loaded via XML."

"I'm also working on some custom Cuda based codecs for XBMC... Waiting on my 9800GT to arrive from Newegg."
Maar goed ook, wat een ellende in Linux/live. Ik ben toch niet vies van wat aanpassingen en bereid wat te leren (linux noob hier) maar je springt van de ene bug naar de andere. Het ene moment lopen de films te snel, dan te traag , geluidsproblemen enz enz. En dan heb ik nog een vooraf gekozen config die compatible zou moeten zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Hoe scrapen jullie nederlandse cabaret? Bert Visscher, Jochem Myjer, Theo Maassen en bijvoorbeeld Youp van het Hek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel ervan staan gewoon op IMDB. :Y

Zoniet vul ik zelf in Media Companion de gegevens in van de .nfo file en zoek een fanart en poster afbeelding bij.

Gebruik Media Companion of een andere externe scraper als je de bibliotheek compleet onder controle wilt hebben/krijgen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 16:26:
Veel ervan staan gewoon op IMDB. :Y

Zoniet vul ik zelf in Media Companion de gegevens in van de .nfo file en zoek een fanart en poster afbeelding bij.

Gebruik Media Companion of een andere externe scraper als je de bibliotheek compleet onder controle wilt hebben/krijgen.
Een aantal zijn inderdaad wel te scrapen via de standaard scrapers.

Ik gebruik OSX en heb geen Windows / Linux meer in huis, dus een externe tool is nog wat lastig. (de enige crossplatform tool crasht helaas steeds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je het echt handmatig gaan doen.

Maak zelf het .nfo bestand.

Voorbeeld van inhoud .nfo bestand.

<movie>
<title>Najib Amhali: Freefight</title>
<rating>7.8</rating>
<year>2001</year>
<top250>0</top250>
<votes>42</votes>
<outline></outline>
<plot></plot>
<tagline></tagline>
<runtime></runtime>
<thumb></thumb>
<mpaa></mpaa>
<watched></watched>
<id>tt0798783</id>
<genre>Comedy</genre>
<credits>Najib Amhali</credits>
<director>Hans Sibbel</director>
<premiered></premiered>
<studio></studio>
<trailer></trailer>
<actor>
<name>Najib Amhali</name>
<role>Himself - Comedian</role>
<thumb></thumb>
</actor>
</movie>

Plaats dit in een .txt bestand en maak van de extensie .nfo.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2009 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 07:59
Kan XBMC gedraaid worden op een playstation 3 als je er linux op zet en werkt dat net als een xbox 1 met xbmc of zitten er haken en ogen aan, of kan het uberhaupt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, zijn er wel mee bezig maar word waarschijnlijk nooit iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Zijn er hier ook mensen die LIVE draaien? Mijn WMV files hebben sync problemen waardoor zowel het geluid als het beeld te snel gaat. MPG en MKV files werken prima.

Specs:
E5200,GF9400 VDPAU aan en max 15% load

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb net al een tijdje zitten zoeken, maar kan het zo snel niet vinden. Wellicht kunnen jullie me op weg helpen?

Ik ben op zoek naar goede manier waarmee ik mijn XBMC (draait op de 'normale' xbox) via een smartphone (windows mobile) kan besturen. Het benaderen van de normale web-interface lijkt in eerste instantie niet zo goed te gaan op dat kleine schermpje. Weet iemand een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiniX88 heeft een leuke applicatie gemaakt ! ;)
XBMC HTTP-R, Remote Control app for PDA, PPC, or Smartphone

http://xbmc.org/forum/sho...?t=40958&highlight=http-r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:09
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 17:58:
Bij het draaien van XBMC op een Mac (Mini) gaat het ook om de opstarttijd. Die wil je zo kort
mogelijk houden. In principe wil je dat hij binnen 5 seconden helemaal is opgestart. De kortste
opstarttijd heeft XBMC Live. Als je echter dat via bootcamp laat lopen zit er toch weer een extra
schakel tussen en dus een langere tijd. In een ideale situatie wil je een operating systeem op
de Mac zonder Bootcamp. Tot nu toe kan dat alleen met Windows Vista 64 en Windows 7.
Met plex / XBMC voor de mac mini kun je gewoon in xbmc de mini in slaapstand zetten. Na een keer klikken op de afstandsbediening is het hele gebeuren in minder dan 5 seconden opgestart.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:13:

Bedankt voor de tip! Ziet er erg goed uit, vanavond gelijk uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:13:

Thanks voor de tip, Poeier! morgen maar eens proberen of ik dit aan de praat kan krijgen!

[update]
Jammer, maar zo te zien gaat dit niet werken op een 'normale' xbmc installatie op een Xbox, dit werkt alleen bij XBMC op windows/linux of met behulp van een externe webserver. Kent iemand iets vergelijkbaars dat wel met alleen een xbox gaat werken?
[/update]

[ Voor 27% gewijzigd door scorpion303 op 31-05-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

scorpion303 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:07:
Heb net al een tijdje zitten zoeken, maar kan het zo snel niet vinden. Wellicht kunnen jullie me op weg helpen?

Ik ben op zoek naar goede manier waarmee ik mijn XBMC (draait op de 'normale' xbox) via een smartphone (windows mobile) kan besturen. Het benaderen van de normale web-interface lijkt in eerste instantie niet zo goed te gaan op dat kleine schermpje. Weet iemand een goed alternatief?
Volgens mij zijn er twee oplossingen:
1. XBMC control, een tool die je installeert op de ppc, die er niet zo gelikt uitziet als bovenstaande, maar wel dezelfde functionaliteit heeft.
2. vind en installeer de ppc-skin voor de web interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Na een beetje rondzoeken ben ik op een geschikte web interface uitgekomen die werkt op mijn xbmc-release (van ongeveer 1 jaartje geleden) en die me via mijn windows mobile 6 telefoontje alles laat doen wat ik met de normale web-interface ook kan.

WebInterfaceXBMC - http://code.google.com/p/eflexweb/wiki/WebInterfaceXBMC

Ik kan nu iedere keer kiezen tussen drie skins.. normale browser-skin, skin voor mobiele telefoontjes of iphone-skin.. Ik ben weer gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Ik ben sinds kort ook bezig met XBMC voor de PC. En heb Aeon Stark een tijdje met tevredenheid gedraaid. Wat ik alleen jammer vond is dat je alleen list view had bij de TV shows. Nu heb ik met Git de nieuwe Aeon Aurega Gedownload. En het probleem met de list view is opgelost. Alleen laat hij nu geen fanarts meer zin in het hoofdmenu. Ik had mijn fanart zodanig ingericht dat er van al mijn films een random backdrop vertoond werd. Maar nu krijg ik alleen maar een zwart beeld. Ook de default kleuren schema laat hij niet zien.
Zie ik een instelling over het hoofd? Of heb ik iets fout gedaan. Kan het niet vinden met google of op het forum.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet je build updaten.

Skins maken voortaan gebruik van multi-image control dat vanaf rev 20300 in xbmc zit.

Dus updaten die build van je en geniet van de erg soepel background wisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 22:42:
Je moet je build updaten.

Skins maken voortaan gebruik van multi-image control dat vanaf rev 20300 in xbmc zit.

Dus updaten die build van je en geniet van de erg soepel background wisseling.
Ik dacht dat ik de laatse build had omdat ik deze vandaag nog gedownload had. Maar er was dus nog een iets hogere revisie. En nu werkt het wel.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets hogere. :+
Nightly builds zit op 20817 vandaag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond!

Ik zit met het volgende probleem:

Als ik via mijn xbox met XBMC naar mijn gedeelde mappen op mijn pc ga en in de mappen kom loopt XBMC vast.
Begrijp er niets van, heeft het altijd perfect gedaan. Draai met de laatste versie van XBMC.
Heb XBMC al een keer verwijderd en opnieuw erop gezet maar zelfde probleem blijft.
Ook mijn computer op virusen en dergelijke gecheckt, maar dat is allemaal ok.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Groet,

Trima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:39

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 19:10:
Goedenavond!

Ik zit met het volgende probleem:

Als ik via mijn xbox met XBMC naar mijn gedeelde mappen op mijn pc ga en in de mappen kom loopt XBMC vast.
Begrijp er niets van, heeft het altijd perfect gedaan. Draai met de laatste versie van XBMC.
Heb XBMC al een keer verwijderd en opnieuw erop gezet maar zelfde probleem blijft.
Ook mijn computer op virusen en dergelijke gecheckt, maar dat is allemaal ok.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Groet,

Trima
Heb je hem al een kwartier ofzo aangelaten? is het niet zo dat hij gewoon even een poosje bezig is om al die files te laten zien?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de files direct te zien, dus dat is het niet. maar als ik vervolgens door de files scroll dan loopt die vast.
Kan er maar niet achter komen wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 07:04:
Ik krijg de files direct te zien, dus dat is het niet. maar als ik vervolgens door de files scroll dan loopt die vast.
Kan er maar niet achter komen wat het probleem is.
Ik had ook een probleem wat hier op leek. ik heb het uiteindelijk opgelost door de items in de userdata map te deleten (behalve sources.xml ,rssfeeds.xml en de radiozenders) en xbmc daarna opnieuw op te starten en te configureren. Hierna werkte het weer goed bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er nog niet aan toe gekomen maar ga het morgen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
ik heb een vraagje, xbox is nu ingesteld op 720p en de hd skin. maar ik krijg een raster over me beeld heen. van kleine pixels om de 1cm2....

slechte kabel? ik heb iig geen monster cable, maar een ebay component cable voor 10euro ofzo..

graag tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Mijn tip: ik denk niet dat het in de kabel zit en een Monster Cable heb je absoluut niet nodig.
Heb je er ook last van bij films? Wat je omschrijft zou heel goed een standaard feature van de skin kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33
Maak eens een screenshot. Zit het ook in je beeld, dan ligt het probleem bij xbmc/skin.
Anders zal het waarschijnlijk wel bekabeling zijn.
Heb je ook al eens op 1080i of 480p geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

kan 720p over component kabel??

edit:

goh, lig ik ff te slapen.. ik verwissel component met composiet in m'n hoofd.

tuurlijk gaat 720 en 1080 over component

[ Voor 69% gewijzigd door Zerveza op 04-06-2009 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tuurlijk. Wat dacht jij dat er over component ging misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomes
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 23:31
Hallo Allemaal!

Ben een nieuwe gebruiker van XBMCLive.
Ik probeer een vnc verbinding te maken. Zo heb ik x11vnc geïnstalleerd via ssh.
Start ik "x11vnc -display :0" dan kan ik verbinding maken, alleen blijf mijn scherm op de pc zwart.
Maar de Commando's komen wel aan op XBMC.
Iemand toevallig een oplossing of een idee wat tedoen?

Gebruikte versie XBMCLive 9.04.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Zal te maken hebben met de videoacceleratie denk ik, die laat VNC niet zien (overlay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 14:48
Hmmz, voorheen kon ik helemaal niets met Southpark in XOT-UZG, nu laadt ie netjes alles partjes voor een aflevering, maar na enkele seconden wordt 'ie afgebroken en gaat ie door met de volgende... Is dat al lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
guillaume schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 19:46:
Hmmz, voorheen kon ik helemaal niets met Southpark in XOT-UZG, nu laadt ie netjes alles partjes voor een aflevering, maar na enkele seconden wordt 'ie afgebroken en gaat ie door met de volgende... Is dat al lang?
Da's altijd zo geweest. Probleem ligt bij XBMC, die de RTMP protocol nog niet goed hebben.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightwatchman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik draai hier XBMC op mijn PC en HTPC. PC draait prima, maar op mijn HTPC heb ik problemen met instelling van de juiste resolutie.
Ik heb een Sony KDF 50E2010 projectie-TV aangesloten die 720P en 1080i aankan. In XBMC draai ik ik de Mediastream-skin. OS is Windows 7 (ATI Radeon 3600), waar ik de resolutie zowel op 1920 x 1080 als op 1280 x 720 heb gezet. In XBMC heb ik ook diverse resoluties geprobeerd, maar telkens valt er een groot gedeelte van XBMC 'buiten beeld'. Als ik XBMC in windowed-mode draai, dan valt hij wel prima binnen beeld, maar dan flikkert het beeld als een gek.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? MP draait namelijk wel prima, maar mijn voorkeur heeft XBMC.

Daarnaast nog iets; ik gebruik Media Info Plus om mijn films en series te scrapen. Vervolgens wil ik ze in de bibliotheek van films en series in XBMC zetten. Nu is het gebruik van de bibliotheek in XBMC niet helemaal duidelijk. Als ik de bibliotheek aan zet, en vervolgens voor Films of Series kies in XBMC, dan geeft hij aan dat ik de bibliotheek via Videos moet aanmaken. Dat heb ik inmiddels gedaan, en in Videos zie ik dan ook mijn films en series.
Eenvoudig gezegd wil ik natuurlijk mijn Films zien als ik op Films klik en mijn Series als ik op Series klik :-). Hoe krijg ik dit voor elkaar? Moet ik nog inhoud toewijzen? Ik ging ervan uit dat dat niet meer hoeft omdat ik ze al via MIP heb gescraped.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al eens je beeld gekalibreerd.

systeem / instellingen / uiterlijk / beeldscherm / beeldscherm kalibreren.

Om je films toe te voegen aan je bib moet je inhoud toewijzen (zie context menu) aan je folder met films.
XBMC gaat dan je folder scrapen en haalt de info op uit je folders, heb je geen info in folder staan gaat xbmc scrapen op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ook ik ben erg blij met de freecaster.tv plugin.

Ik kijk motocross via freecaster, helaas is het niet mogelijk de livestream op zondag te kijken, zodat ik alsnog achter mijn pc moet kruipen.

Is hier een oplossing voor?

grtn, Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Ik heb sinds een week de nieuwste versie van XBMC geïnstalleerd.

Verder heb ik niets que instellingen verandert.

Ik heb mijn pc toegevoegd bij netwerklocaties bij Video.

Nu doet zich het volgende voor. Ik blader naar mijn pc via de toegevoegde locatie, start een dvd en kijk deze.
Vervolgens stop ik met kijken en ga ik terug naar het hoofdmenu van XBMC. Vervolgens ga ik weer naar Video om een andere film te kijken. Ik ga weer naar mijn pc via netwerk locaties, maar nu vraagt hij om gebruikersnaam en wachtwoord.

Nu moet ik men xbox herstarten en dan kan ik weer de locatie in, en zo herhaalt zich dat elke keer.

Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 12:03:
Hallo, ook ik ben erg blij met de freecaster.tv plugin.

Ik kijk motocross via freecaster, helaas is het niet mogelijk de livestream op zondag te kijken, zodat ik alsnog achter mijn pc moet kruipen.

Is hier een oplossing voor?

grtn, Marco
Ik neem aan dat je XOT-Uzg gebruikt voor freecaster.tv? Dan zal ik kijken of ik de live items kan toevoegen

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ccc schreef op zondag 07 juni 2009 @ 15:33:

Nu doet zich het volgende voor. Ik blader naar mijn pc via de toegevoegde locatie, start een dvd en kijk deze.
Vervolgens stop ik met kijken en ga ik terug naar het hoofdmenu van XBMC. Vervolgens ga ik weer naar Video om een andere film te kijken. Ik ga weer naar mijn pc via netwerk locaties, maar nu vraagt hij om gebruikersnaam en wachtwoord.

Nu moet ik men xbox herstarten en dan kan ik weer de locatie in, en zo herhaalt zich dat elke keer.

Hoe kan dit?
lees deze en volgende posts.
OhMyGod in "[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Maar daar word een gebruikersnaam en wachtwoord voor gebruikt.

Ik heb op mijn pc geen wachtwoord ingesteld. Voorheen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:49

HaTe

haat niet

XBMC is zoo mooi <3 (met Aeon)
Alleen ik wacht nog steeds op de DVB support. Ik zie dat ze bezig zijn met een MythTV backend en een XBMC frontend.. Heeft iemand hier goede ervaringen mee? Is het wat vergeleken met MediaPortal?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomes
Ik wil in mijn custom remote setting de rechtermuisknop of C toets programmeren.
Nu heb ik mijn Lirc al volledig werken op die functie na (Content Menu).

Heb in Lircmap.xml al verschillende commando's gebruikt, zoals.

<Content Menu>Disk</Content Menu> Werkt remote geheel niet meer
<ContentMenu> <contentmenu> <Content_Menu> geen resultaat

Iemand toevallig opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exyge
  • Laatst online: 19-09 11:36
HaTe schreef op zondag 07 juni 2009 @ 16:55:
XBMC is zoo mooi <3 (met Aeon)
Alleen ik wacht nog steeds op de DVB support. Ik zie dat ze bezig zijn met een MythTV backend en een XBMC frontend.. Heeft iemand hier goede ervaringen mee? Is het wat vergeleken met MediaPortal?
Er is op het xbmc forum een thread hierover, is wel voor de wat gevorderde Linux gebruiker zo te zien. Maar het schijnt met DVB te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gogo schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:28:
Ik wil in mijn custom remote setting de rechtermuisknop of C toets programmeren.
Nu heb ik mijn Lirc al volledig werken op die functie na (Content Menu).

Heb in Lircmap.xml al verschillende commando's gebruikt, zoals.

<Content Menu>Disk</Content Menu> Werkt remote geheel niet meer
<ContentMenu> <contentmenu> <Content_Menu> geen resultaat

Iemand toevallig opgelost?
Hier wat linkjes waar je wat aan hebt. ;)
Available actions
List of Built In Functions - ActivateWindow(window,dir) Window IDs
En tot slot hoort ook in lijst van build in functions : SendClick([window,]controlID)

Alles is mogelijk :P

Edit:
Btw het is geen Content menu maar ContextMenu. zie Available actions

<ContextMenu>ContextMenu</ContextMenu> ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2009 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomes
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:33:

Btw het is geen Content menu maar ContextMenu. zie Available actions

<ContextMenu>ContextMenu</ContextMenu> ;)
Ja Damm :( ik zag het. Misschien een rede dat het niet werkt :+

Ga het gauw proberen.

edit:
Werkt perfect (wat een blunder ...) bedankt voor de info _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Xenomes op 08-06-2009 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Hoe kan dit?
Niemand die een ideetje heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Laatst online: 21:50
[...]

Hoe kan dit?
3 vraagjes;
  • Heb je de default username en password in de netwerkinstellingen van XBMC ingevuld?
  • Heb je in je sources je gebruikersnaam en password ingevoerd? (bijvoorbeeld smb://user:pass@192.168.0.1/Video)
  • Heb je gebruikgemaakt van hostnames of van ipadressen in je sources?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

berties schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:11:
[...]

3 vraagjes;
  • Heb je de default username en password in de netwerkinstellingen van XBMC ingevuld?
  • Heb je in je sources je gebruikersnaam en password ingevoerd? (bijvoorbeeld smb://user:pass@192.168.0.1/Video)
  • Heb je gebruikgemaakt van hostnames of van ipadressen in je sources?
1: Ik gebruik geen username of password op mijn windows pc, dus ik ga ervan uit dat ik hier niets in moet vullen.
2: Nee, omdat ik dus geen password gebruik.
3: Ik maak gebruik van hostnames( //pc_naam/ ). Ik zal meteen proberen of het verschil uitmaakt als ik een ip adres gebruik.

Wel heb ik de werkgroep aangepast naar de werkgroep van mijn windows pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Ccc schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:11:
[...]

1: Ik gebruik geen username of password op mijn windows pc, dus ik ga ervan uit dat ik hier niets in moet vullen.
2: Nee, omdat ik dus geen password gebruik.
3: Ik maak gebruik van hostnames( //pc_naam/ ). Ik zal meteen proberen of het verschil uitmaakt als ik een ip adres gebruik.

Wel heb ik de werkgroep aangepast naar de werkgroep van mijn windows pc.
Verwijder de share anders eens en voeg deze opnieuw toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugenholz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-03 01:09
GroteBozewolf: ik heb gereageerd op issue 127. Ik heb het zelfde probleem. Nedrland 1,2,3 en Nos Search werken niet meer. XBMC 2009-06-01 9.04.1-FIXED-Babylon en laatste uzg geinstalleerd.
Hoe kan ik het oplossen? Alle logs zijn bijgesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Als je annuleren klikt als ie om een user en pass vraagt kun je dan niet bij de share? Ik heb dat namelijk ook wel eens, namelijk als mijn pc aanstaat en ik een folder in xbmc open die zowel bestanden van mijn NAS als van mijn pc haalt. Op mijn pc heb ik ook geen gebruikersnaam en wachtwoord voor shares ingesteld, annuleren is dan bij mij voldoende om toch alles te laden.

Wellicht een foutje in je sources.xml. hernoem die naar sources.bak en laat xbmc herstarten en stel de locatie opnieuw in. heb je het dan nog? (xbmc maakt dan auto een nieuwe sources.xml).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTowel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 15:02
Ik heb hetzelfde probleem: Delen vanaf mijn xp pc werkt perfect, maar vanaf vista vraagt de xbox om username en password. Dit is uitgeschakelt, en via de pc kan ik wel op de share van vista komen, maar xbox nog niet. Wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

berties schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:52:
[...]

Verwijder de share anders eens en voeg deze opnieuw toe.
Heb ik al een paar keer gedaan helaas zonder enig resultaat.

Via ip adres werkt het ook niet.

De pc waarmee ik verbinding maakt is een XP machine.

edit: De tipc van sources.xml heb ik zojuist ook geprobeerd, helaas ook zonder resultaat.

[ Voor 21% gewijzigd door Ccc op 10-06-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Ccc schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:26:
[...]

Heb ik al een paar keer gedaan helaas zonder enig resultaat.

Via ip adres werkt het ook niet.

De pc waarmee ik verbinding maakt is een XP machine.

edit: De tipc van sources.xml heb ik zojuist ook geprobeerd, helaas ook zonder resultaat.
Zet er om te testen eens een nieuwste xbmc naast (dus bijvoorbeeld in e:/apps/xbmctest/) en maar voeg in die xbmc je share opnieuw toe. Kijk hoe het dan lukt, werkt dit ook niet, maak dan een gebruiker aan op je XP machine, geef die toegang tot je share op die pc en stel deze als default username/password in op je xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
hugenholz schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:41:
GroteBozewolf: ik heb gereageerd op issue 127. Ik heb het zelfde probleem. Nedrland 1,2,3 en Nos Search werken niet meer. XBMC 2009-06-01 9.04.1-FIXED-Babylon en laatste uzg geinstalleerd.
Hoe kan ik het oplossen? Alle logs zijn bijgesloten
Tsja, uit de logfile maak ik op dat de URL van uitzendinggemist gewoon niet goed kan worden geopend vanuit XBMC. Daar heb ik vanuit XOT geen vat op. Meestal is het combi van netwerk en XBMC versie. Ik heb er zelf in iedergeval nog nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikie2009
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-11-2022
Hey GoT's.

Ik ben bezig met het configureren van een XBMC systeem draaiend onder Windows en kom keer op keer tegen eenzelfde probleem. Op internet wordt ik helaas niet veel wijzer.

Systeem:
Core 2 Quad Q8200, 2GB DDR800 geheugen, ATI HD3870 met 512MB geheugen en 2TB opslag.
1TB voor TV-Series en 1TB voor 1080p films.
Resolutie van Panasonic Plasma 52" TV staat op 1920 - 1080 op 60Hz.
Skin: Aeon (Aeon Project)

Naar mijn idee doen alle .mkv films het zonder problemen maar heb veel problemen met .wmv bestanden.
Twee dagen geleden had ik bij geen enkele .wmv film geluid, na een update van XBMC heb ik in ieder geval geluid.

Probleem:
Veel films die ik afspeel lopen net niet helemaal lekker. Enkele .wmv films lopen de ene keer sneller dan de andere keer, dus een seconde versnelling en een seconde vertraging. Ik mag er vanuit gaan dat een systeem zoals hierboven genoemd toch wel mooi vloeiend mag lopen of mis ik software ?

Ik heb ook geprobeerd om eenzelfde .wmv film in Windows Media Player of Media Player Classic af te spelen en dan loopt hij wel mooi.
Het ligt dus puur aan XBMC.

Kan iemand mij verder helpen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

ikie2009 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:09:
Hey GoT's.

Ik ben bezig met het configureren van een XBMC systeem draaiend onder Windows en kom keer op keer tegen eenzelfde probleem. Op internet wordt ik helaas niet veel wijzer.

Systeem:
Core 2 Quad Q8200, 2GB DDR800 geheugen, ATI HD3870 met 512MB geheugen en 2TB opslag.
1TB voor TV-Series en 1TB voor 1080p films.
Resolutie van Panasonic Plasma 52" TV staat op 1920 - 1080 op 60Hz.
Skin: Aeon (Aeon Project)

Naar mijn idee doen alle .mkv films het zonder problemen maar heb veel problemen met .wmv bestanden.
Twee dagen geleden had ik bij geen enkele .wmv film geluid, na een update van XBMC heb ik in ieder geval geluid.

Probleem:
Veel films die ik afspeel lopen net niet helemaal lekker. Enkele .wmv films lopen de ene keer sneller dan de andere keer, dus een seconde versnelling en een seconde vertraging. Ik mag er vanuit gaan dat een systeem zoals hierboven genoemd toch wel mooi vloeiend mag lopen of mis ik software ?

Ik heb ook geprobeerd om eenzelfde .wmv film in Windows Media Player of Media Player Classic af te spelen en dan loopt hij wel mooi.
Het ligt dus puur aan XBMC.

Kan iemand mij verder helpen ??
Nee, WMV gaat niet lekker werken met XBMC. Dus alles opnieuw downloaden in MKV vorm. Succes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikie2009
Mijn dank is groot, omzetten naar mkv heeft weinig zin dan neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Geen idee.. volgens mij duurt dat vrij lang? Aan je hardware ligt het niet , ik draai met een E5200 MKV's al prima met de VDPAU o.i.d. functie. WMV werkt gewoon voor geen meter ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

ikie2009 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:13:
Mijn dank is groot, omzetten naar mkv heeft weinig zin dan neem ik aan?
ik heb een paar wmvhd's deze spelen goed af alleen hebben geen geluid. Ik zet deze om met een converter naar mkv. dit neemt nog geen 30min in beslag. daarna speelt het perfect af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikie2009
Welke converter gebruik je daarvoor.
Ik heb zojuist River Past Video Cleaner geprobeerd en het duurt 2 dagen en 8 uur :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
<blaat></>

[ Voor 84% gewijzigd door Dysmael op 10-06-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt de mogelijkheid om een externeplayer te gebruiken in XBMC.

Een goede player ontwikkellen kost veel geld en tijd.
Geld is er niet.... of je moet doneren.
Dus alle tijd dat er aan gewerkt word, is vrijwillig. _/-\o_

Geef ze de tijd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTowel
Ik heb nog steeds het probleem dat hij blijft vragen om SMB username wachtwoord als ik wil connecten met vista share... Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
DeTowel schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:06:
Ik heb nog steeds het probleem dat hij blijft vragen om SMB username wachtwoord als ik wil connecten met vista share... Iemand?
Terwijl het delen vanaf je XP share wel goed ging? Dan lijkt het me een vista probleem, vast iets met een beveiligingsniveau, firewall, virusscanner of iets anders. Maar als het een vista probleem is kan je de vraag beter ergens anders stellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:29
DeTowel schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:06:
antwoord..
Ok, after some major tweaking, I got XBMC to communicate with Vista SMB shares.

Using Vista B2 build 5472.5, and a fairly recent T3CH XBMC build

I did it by editing my local security policy, among other things. I made a bunch of changes, all of which will make your Vista machine less secure, so be forewarned.

Here's what I did:

1) Shared folder containing files.
2) Made sure folder had "everyone" added as read, list, and execute permission to files
3) Checked share permissions, made sure that "everyone" had read permission to share.

4) Open a command prompt (cmd.exe), type mmc and hit <enter>
5) Vista will prompt for elevated security access for MMC, allow it.
6) When MMC loads, under file, select "Add or Remove Snap-In".
7) From the list of Snap-Ins, highlight "Group Policy Object Editor", hit "add".
8) A dialog box will appear, pick "Local Computer".
9) Hit 'OK'. You now should be back at the MMC panel
10) In the explorer pane, expand "Console Root" -> "Local Computer Policy" -> "Computer Configuration" -> "Windows Settings" -> "Security Settings" ->
"Local Policies". Click on "Security Options" under "Local Policies".
11) Under "Security Options", I made the following Changes:

Network access: Allow anonymous SID/name translation: Change to Enable
Network access: Do not allow anonymous enumeration of SAM accounts - Change to Disabled
Network access: Do not allow anonymous enumeration of SAM accounts and shares - Change to Disabled
Network access: Let Everyone permissions apply to anonymous users - Change to Enable
Network access: Restrict anonymous access to Named Pipes and Shares - Change to Disabled
Network access: Shares that can be accessed anonymously - I added my root share name here
Network access: LAN Manager authentication level - Change to LM & NTLM, send NTLMv2 if negotiated

12) Close MMC.
13) open up command prompt (cmd.exe) again.
14) type GPUpdate /force
15) Reboot PC and XBMC

This is what worked for me - you may need to do less or more for yourself, but things are working ok for me now. XBMC still prompts for a password every now and then, however if I leave them blank, it will pass through ok.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTowel
joh, EINDELIJK OPGELOST.

Ik heb een nieuwe XBMC erop gezet, van T3CH de nieuwe, werkt perfect! Evengoed bedankt iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

ikie2009 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:44:
Welke converter gebruik je daarvoor.
Ik heb zojuist River Past Video Cleaner geprobeerd en het duurt 2 dagen en 8 uur :S
wmv2mkv heet hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugenholz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-03 01:09
GroteBozewolf schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:46:
[...]

Tsja, uit de logfile maak ik op dat de URL van uitzendinggemist gewoon niet goed kan worden geopend vanuit XBMC. Daar heb ik vanuit XOT geen vat op. Meestal is het combi van netwerk en XBMC versie. Ik heb er zelf in iedergeval nog nooit last van gehad.
maar met de babylon fixed versie zouden alle kanalen moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al eens een andere build geprobeerd.
babylon fixed = rev 20439 fixed
nightly xbmc builds(vandaag) rev 21031

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Native media flagging ftw:

Onofficiele build met media flagging ingebouwd:
http://www.mediafire.com/...4f9977b1de04e75f6e8ebb871

Topic in het Aeon subforum:
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=52581

XBMC laat hier nu netjes de codec (h264, xvi, divx), resolutie (480P, 720P, 1080P) en geluidssporen (DD5.1, DTS) zien met iconen in de media library :)

XBMC scant de media zodra je door je library scrolt en word dus on-the-fly bijgewerkt. En dat in een razend tempo gezien het feit dat in in enkele seconden een map met films die in .rar formaat opgeslagen zijn heeft geindexeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enmot
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 18:14
Mensen ik heb een vraag.Ik heb zelf xbmc op mijn pc geinstalleerd(XP) en nu wil ik de utzgemist script installeren,maar hoe doe ik dat ?.Wordt een beetje kruis dol van het gezoek.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Script niet installeren maar downloaden en uitpakken naar ..\XBMC\Scripts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enmot
Ja en hoe moet ik het uitpakken.Moet het in een map blijven zitten of de bestanden los in het script map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
De structuur zoals hij is aanhouden. ..\XBMC\Scripts\Uitzending gemist\default.py

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enmot
Heb ik gedaan maar de scripts werken niet:(. Komt het omdat ik de babylon 9.04 er op heb zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Vast niet. Wees eens wat duidelijker.
Met de opmerking 'de scripts werken niet' kan niemand wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enmot
Zou niet weten hoe ik duidelijker moet zijn.Ik zie ze ook niet staan als ik xbmc opstart en in de script optie kijk.Heb een script bestand gedownload in een .rar bestand en die uitgepakt en in de script map van de xbmc map gedaan.(wat jij zei xbmc/scripts/uitzendinggemist/(losse bestanden staan hier).

[ Voor 13% gewijzigd door enmot op 14-06-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
enmot schreef op zondag 14 juni 2009 @ 17:52:
Zou niet weten hoe ik duidelijker moet zijn.Ik zie ze ook niet staan als ik xbmc opstart en in de script optie kijk.Heb een script bestand gedownload in een .rar bestand en die uitgepakt en in de script map van de xbmc map gedaan.(wat jij zei xbmc/scripts/uitzendinggemist/(losse bestanden staan hier).
Maar wat werkt er niet dan? Wat gebeurt er als je het script wil draaien?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enmot
Niks ik kan de script niet eens selecteren want zie hem niet staan.Heb de bestanden ook los in de map gezet maar werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
RolfLobker schreef op zondag 14 juni 2009 @ 17:10:
Native media flagging ftw:

Onofficiele build met media flagging ingebouwd:
http://www.mediafire.com/...4f9977b1de04e75f6e8ebb871

Topic in het Aeon subforum:

XBMC laat hier nu netjes de codec (h264, xvi, divx), resolutie (480P, 720P, 1080P) en geluidssporen (DD5.1, DTS) zien met iconen in de media library :)

XBMC scant de media zodra je door je library scrolt en word dus on-the-fly bijgewerkt. En dat in een razend tempo gezien het feit dat in in enkele seconden een map met films die in .rar formaat opgeslagen zijn heeft geindexeerd.
Nice, ik hoop nu dat de andere skinners ook snel met een update gaan uitkomen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Fire69 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:03:
[...]

Nice, ik hoop nu dat de andere skinners ook snel met een update gaan uitkomen! :)
Word sowieso aan gewerkt bij Mediastream voor zover ik kon beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt vanzelf , Zodra het ook door officiele XBMC builds word ondersteund.

Heb een kleine geinige mod aan MiniMeedia toegepast.

Geanimeerde weer iconen in Home screen.zie hier.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=351574#post351574
enmot schreef op zondag 14 juni 2009 @ 17:57:
Niks ik kan de script niet eens selecteren want zie hem niet staan.Heb de bestanden ook los in de map gezet maar werkt ook niet.
Laat me raden.......... Vista.

Laatst ook even mee zitten kloten bij een collega, geen idee had ook geen zin en tijd om het uit te zoeken.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Net de animated icons geinstalleerd, wel grappig. :)
Maar ik zag dat er (minstens) ééntje niet animated was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zonnig is zonnig en maan is maan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ah, die zijn dus bewust niet animated of zo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
enmot schreef op zondag 14 juni 2009 @ 17:57:
Het kan zijn dat XBMC het script in je eigen gebruikersfolder verwacht. Dus niet in de XBMC folder zelf: C:\Documents and Settings\<username>\Application Data\XBMC.

Als je XBMC opstart met de "-p" parameter, neemt ie wel de echt XBMC als root.

[ Voor 9% gewijzigd door GroteBozewolf op 14-06-2009 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op zondag 14 juni 2009 @ 22:45:
[...]

Het kan zijn dat XBMC het script in je eigen gebruikersfolder verwacht. Dus niet in de XBMC folder zelf: C:\Documents and Settings\<username>\Application Data\XBMC.

Als je XBMC opstart met de "-p" parameter, neemt ie wel de echt XBMC als root.
Dacht ik ook aan, maar nee hoor. |:(
Heb geen ervaring met Vista maar wat heb ik zitten kloten met die administrator, daar moet het hem ook in zitten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik gebruik sinds kort XBMC op 1080 en als ik foto's zit te kijken en inzoom loopt ie vast en moet ik rebooten.

Komt dit meer voor ? Is dit gewoon een beperking van de hardware ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welk platform draai je XBMC en heb je al eens in je xbmc.log file gekeken ?
Zet registreren van fouten aan in je instellingen en je hebt een debug.log . (meer info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 10:12
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Xbox.

Vereisten: Gemakkelijk te bedienen met afstandsbed. oid, HD-video, digitale geluidsuitgang en als het even kan zo klein mogelijk. Daarbij is het ook wel relaxt als het apparaat een beetje scherp geprijsd is. Ik wil graag XBMC-Linux gaan draaien...

Zijn er hier mensen met ervaringen/ suggesties met XBMC op een apparaat zoals hierboven beschreven?

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

berties schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:51:
[...]

Zet er om te testen eens een nieuwste xbmc naast (dus bijvoorbeeld in e:/apps/xbmctest/) en maar voeg in die xbmc je share opnieuw toe. Kijk hoe het dan lukt, werkt dit ook niet, maak dan een gebruiker aan op je XP machine, geef die toegang tot je share op die pc en stel deze als default username/password in op je xbmc.
Bovenstaande heb ik uitgevoerd zonder resultaat.
Vervolgens heb ik XBMC helemaal verwijdert en weer opnieuw erop gezet. Zonder resultaat.

Een extra gebruiker aan maken op de XP machine is wegens omstandigheden helaas niet mogelijk.

Ik heb dit probleem pas sinds ik de Babylon versie heb. Daarvoor heb ik jaren goed gewerkt met het delen van mappen in XBMC.

Dus hopelijk heeft er iemand nog een suggestie voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En Media flagging is nu officieel aan XBMC toegevoegd r21076. *O*
http://xbmc.org/trac/changeset/21076

PM3 HD ondersteund het al.
http://xbmc.org/trac/changeset/21085 d:)b

Nu nog wachten op MiniMeedia. :P

edit: Nog een zeer goede PM3.HD Mod. d:)b
PM3.HD Transparency

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:19:
En Media flagging is nu officieel aan XBMC toegevoegd r21076. *O*
http://xbmc.org/trac/changeset/21076

PM3 HD ondersteund het al.
http://xbmc.org/trac/changeset/21085 d:)b

Nu nog wachten op MiniMeedia. :P

edit: Nog een zeer goede PM3.HD Mod. d:)b
PM3.HD Transparency
Pff, net nu ik eens vroeg mijn bed in wou.

Nieuwe XBMC loopt binnen, en die Transparency ziet er wel netjes uit, dus die testen we dan ook maar eens! :P

Transparency ondersteudn de nieuwe media flagging al native? Of gaat het ook nog via de filenames?

[edit]
Dude, die skin is 176MB!!! 8)7 Minimeedia is maar 6meg of zo! :D

[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 16-06-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Aeon ondersteund de nieuwe optie 'Media Flagging' al wel:

Edit:
In- en uitschakelen van media flagging doe je onder Settings > Video > General

[ Voor 29% gewijzigd door Dysmael op 16-06-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:34:
[...]

Nieuwe XBMC loopt binnen, en die Transparency ziet er wel netjes uit, dus die testen we dan ook maar eens! :P

Transparency ondersteudn de nieuwe media flagging al native? Of gaat het ook nog via de filenames?

[edit]
Volgens mij nog via filenames .
Lol _O- Weet het super groot maar ook zeer uitgebreid. :)
Voornamelijk backgrounds.
RolfLobker schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:05:
Aeon ondersteund de nieuwe optie 'Media Flagging' al wel:

Edit:
In- en uitschakelen van media flagging doe je onder Settings > Video > General
Yep, hier is het ook van afgeleid. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:44:
[...]

Volgens mij nog via filenames .
Lol _O- Weet het super groot maar ook zeer uitgebreid. :)
Voornamelijk backgrounds.
Vrees dat het idd via filenames is, nergens Media Tags te bespeuren.
Jammer... hopelijk komt er een update voor, vind hem wel mooi :)
Er zitten idd een hoop backgrounds in, en ook nog wel hele mooie eigenlijk!
[...]

Yep, hier is het ook van afgeleid. :)
Vind het alleen te veel werk om die files te gaan vervangen. Ik wacht wel tot Aeon het native ondersteund. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Fire69 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:34:
[...]

[edit]
Ik las ergens dat de transperency steeds vastloopt met de XboX hardware. Heeft iemand hier daar last van ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Pagina: 1 ... 30 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>