Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Je dient XBMC Live te downloaden en vanaf je Linux installatie kun je een script draaien om XBMC Live op een USB stick te zetten. Uiteraard kun je er ook gewoon een CD van branden.eymey schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 19:41:
[...]
Is er ergens een link of documentatie te vinden over deze Ubuntu mini installatie? Of heb je gewoon een standaard ubuntu aangepast? Ik had wel gezien dat er tegenwoordig in de XBMC repositories ook een binary zit die XBMC kan draaien zonder een Windowmanager.
Zelf draai ik nu overigens Ubuntu 9.04 op mijn HTPC met een OCZ Vertex SSD en op dit moment is het door komen van de BIOS POST de bottleneck in opstarten. Ik zie het Ubuntu splash screen maar 4 seconden
Ik gebruik dus een ubuntu mini installatie (https://help.ubuntu.com/community/Installation/MinimalCD)
Deze installeer je gewoon en tijdens de install kies je dan alleen openssh server, dan krijg je een volledig kaal linux systeempje die in een paar secondes opstart.
Dan installeer je de laatste drivers voor je videokaart.
Vervolgens kun je vanaf je werkstation verder (vandaar de openssh server) en hiervandaan installeer je xbmc.
Hoe dat moet ligt aan de keuzes die je maakt. Het makkelijkst is natuurlijk de xbmc repository aan apt toevoegen en dan is het een kweste van sudo apt-get install xmbc, deze doet dan automatisch alle dependencies wel.
Ik ben echter voor de 'hard way' gegaan zodat ik altijd de nieuwste features heb
Dan gebruik ik een init.d script voor xbmc om het automatisch op te laten starten.
Er zijn dus veel verschillende manieren waarop het kan.
Vermoedelijk zal ik dan waarschijnlijk toch bij een normale Ubuntu installatie blijven (die start op mijn SSD dus snel genoeg op) en voorlopig GDM uitschakelen. Op termijn, als ik een LCD tv heb, wil ik misschien 2 X displays naast elkaar gaan draaien: Eentje met XBMC en eentje met GDM.
Ben benieuwd
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Daarnaast was ik benieuwd of er meer repo's zijn voor plugins en scripts. Ik vind het allemaal een beetje karig. Ik zoek een tv gids, een plugin die mijn Movie Collector database kan presenteren als films en spelletjes.
En hoe kun je visualisaties toevoegen? Zijn dat gewoon standaard dingen of speciaal voor XBMC?
Hoe werkt het nu met flags, fanart en informatie?
Is dit de goede volgorde?
1. zooi organiseren (muziek, films, en series) in mappen
2. zo'n mediaprogramma erover heen laten gaan\
3. importeren in xbmc?
Vervelend inderdaad, maar volgens mij is het niet mogelijk beide te gebruiken.oZner schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:01:
Ik ben ook met XBMC aan het spelen. Ik kom er alleen niet uit of ik MediaStream ga gebruiken of Aeon. Beide hebben pro's en con's. Het meest vervelend (bij het switchen) is dat de een banners gebruikt voor tv series en de andere coverboxes. Is het bv mogelijk om beide te assignen (dus de wide voor MS en de cover voor A?).
Je kan de standaard milkdrop-dingen uit Winamp gebruiken.En hoe kun je visualisaties toevoegen? Zijn dat gewoon standaard dingen of speciaal voor XBMC?
Gewoon de zip-file in de \visualisations-folder gooien en je kan ze selecteren.
Yep.Hoe werkt het nu met flags, fanart en informatie?
Is dit de goede volgorde?
1. zooi organiseren (muziek, films, en series) in mappen
2. zo'n mediaprogramma erover heen laten gaan\
3. importeren in xbmc?
Bestanden staan zo op mijn schijf:
Movies\Naam.ext
Shows\Naam\Season XX\Naam sXXeXX Titel.ext
Daarna met Media Companion de zooi gedownload (.nfo, .tbn en fanart).
In een frisse XBMC de sources geadd. Bij de films gaat het goed maar bij de shows niet! In de library mode zijn geen episodes, in de niet-library mode wel. Ik snap er helemaal niks van.
Gebruik de default skin voor het instellen, en daarna weer over naar aeon (of mediastream).
Wat is er aan de hand?
/edit: bij video's staan ze er allemaal wel (seasons en episodes), maar niet met de art die CM heeft gedownload!
[ Voor 12% gewijzigd door iAR op 18-05-2009 20:30 ]
Verwijderd
En jawel de nieuwe skin van de makers van MediaStream is uit

MiniMeedia Release - v0.75
Gelijk eens kijken
Edit:
WAUW dit is mijn nieuwe skin, is gewoon een super opvolger van MediaStream.
Voelt direct vertrouwd aan, zeer mooie views, mooi lettertype en zeer minimalistisch. Exact wat ik wil.
Mis alleen wallview bij muziek, maar kan nog komen natuurlijk.
Mediaflags zijn er ook in meegenomen en heb het nog niet geprobeerd maar volgens de maker is de skin lichter dan MediaStream en zeer geschikt voor de xbox.

Ben zeer enthousiast. Gewoon vet cool gaaf zoals mijn zoontje zou zeggen.
Edit:
Net even kunnen testen op xbox en alle backgroundfolders ingesteld (1280x720) en geen centje pijn.
Meer dan 22MB vrij, alles speelt keurig af.
Heb alleen een opmerking over de default background. Deze moet zwart zijn. Komt namelijk heel even ertussendoor als je scrolt en dan is ie zeer irritant.
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2009 22:36 ]
Ben hem ook aan het testen en bevalt me zeker en vast!!Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:38:
Weet je dan wel zeker dat de oude userdata is verwijderd ? Lijkt erop van niet !
En jawel de nieuwe skin van de makers van MediaStream is uit![]()
Gelijk eens kijken
Edit:
WAUW dit is mijn nieuwe skin, is gewoon een super opvolger van MediaStream.
Voelt direct vertrouwd aan, zeer mooie views, mooi lettertype en zeer minimalistisch. Exact wat ik wil.
Mis alleen wallview bij muziek, maar kan nog komen natuurlijk.![]()
Mediaflags zijn er ook in meegenomen en heb het nog niet geprobeerd maar volgens de maker is de skin lichter dan MediaStream en zeer geschikt voor de xbox.![]()
Ben zeer enthousiast. Gewoon vet cool gaaf zoals mijn zoontje zou zeggen.
Lichter dan MediaStream? Hoe zou dat komen. MS is 50MB, deze is er 1.6!
Trouwens, ben jij Waffa op XBMC.org? Daar loopt er namelijk ook één te zeiken over die wallview!
Verwijderd
En over die default background kan ik ook wel zeiken , maar dat laat ik dan aan jouw over
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2009 22:45 ]
Testen op de xbox zal voor dit weekend pas zijn waarschijnlijk...
Yep, xbmc geuninstalleerd plus alle mappen verwijderd en het register schoongemaakt.Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:38:
Weet je dan wel zeker dat de oude userdata is verwijderd ? Lijkt erop van niet !
Vanacht heb ik mijn muziek laten indexeren en vanochtend voor mijn werk leek het erop dat die met plaatjes en al in de libarary staat.
Films (behalve de mediaflags
Ik heb de TV Show source weer eens verwijderd, de library gecleaned. Opnieuw de source toegevoegd, gescanned (met en onder al die media companion data) en browsen in file (?) mode gaat goed, maar in de libary willen ze maar niet komen...
MAGA :: Make Accountability Great Again ::
Knop in de OSD? Keyboard? Remote?
Welke skin gebruik je?
Beetje meer info, snap je?
Ik gebruik XBMC op mijn Xbox. Ik druk dan op de kleine witte knop (=context menu). Doet mij denken aan rechtse muisknop. Mijn skin is gewoon de standaard project mayhem 3. Maar een snelle test leerde dat dit probleem zich in alle skins voordoet.Fire69 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:43:
En welke knop druk je dan precies in?
Knop in de OSD? Keyboard? Remote?
Welke skin gebruik je?
Beetje meer info, snap je?
Dan moet je je keymap.xml-file aanpassen.
Ik kan niks vinden over content tagging en hoe hij dit uit de library of info files haalt. Kijk ik er overheen?Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:38:
En jawel de nieuwe skin van de makers van MediaStream is uit![]()
*knip*
Originally Posted by skunkm0nkee
One of the more obvious recent changes has been the inclusion of studio and ratings flags for movies. Currently I'm not planning on doing video/audio format flags until the relevant information is in the video database. (I don't really want to have to rename my files to achieve it atm, and don't really want to force others to do it either).
Wel flags maar dus nog niet voor de resolutie.
[ Voor 32% gewijzigd door jorisdekloris op 19-05-2009 14:02 ]
Tierelier
Hier zit ik klaar met nlite... Maar staat er ergens wat absoluut niet gestript mag worden om XBMC te laten werken?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ja, ongeacht waar ik ben. Dank je! Ik ga even zoeken op keymap.xml. Dat probleem moet nu wel te verhelpen zijn.Fire69 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 13:51:
Dus eender waar je bent, en je drukt op de witte knop, krijg je het shutdown-menu?
Dan moet je je keymap.xml-file aanpassen.
Moest ik van jou zijn, zou ik gewoon een nieuwe originele uit een T3CH-build of zo halen, dan ben je zeker dat alles juist staat.Bulkzooi schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 14:17:
[...]
Ja, ongeacht waar ik ben. Dank je! Ik ga even zoeken op keymap.xml. Dat probleem moet nu wel te verhelpen zijn.
Verwijderd
Juist, ben het totaal eens met skunkm0nkee. Doe het goed of wacht ermee.jorisdekloris schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 13:56:
[...]
Ik kan niks vinden over content tagging en hoe hij dit uit de library of info files haalt. Kijk ik er overheen?
edit:
Originally Posted by skunkm0nkee
One of the more obvious recent changes has been the inclusion of studio and ratings flags for movies. Currently I'm not planning on doing video/audio format flags until the relevant information is in the video database. (I don't really want to have to rename my files to achieve it atm, and don't really want to force others to do it either).
Wel flags maar dus nog niet voor de resolutie.
Media Companion zet de video/audio format flags al in de .nfo file.
En op de juiste manier als je het aan mij vraagt.
Het is nu alleen nog maar wachten op XBMC.
Ok, dat is een manier om te cleanen, maar je kunt beter je "MyVideos34.db" verwijderen en ook belangrijk je video thumbnails. (Waarschijnlijk is dit nooit gebeurd, vandaar dat de mediaflags ook niet opgehaalt worden.)oZner schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 08:50:
[...]
Yep, xbmc geuninstalleerd plus alle mappen verwijderd en het register schoongemaakt.
Vanacht heb ik mijn muziek laten indexeren en vanochtend voor mijn werk leek het erop dat die met plaatjes en al in de libarary staat.
Films (behalve de mediaflags) doen het ook.
Ik heb de TV Show source weer eens verwijderd, de library gecleaned. Opnieuw de source toegevoegd, gescanned (met en onder al die media companion data) en browsen in file (?) mode gaat goed, maar in de libary willen ze maar niet komen...
Te vinden:
C:\Documents and Settings\user\Application Data\XBMC\userdata\Database\MyVideos34.db
C:\Documents and Settings\user\Application Data\XBMC\userdata\Thumbnails\video
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2009 17:55 ]
Gisteren toevallig nog gedaan met mijn series omdat ik gelezen had dat het nu officiëel in XBMC zit
(resolutie en audio weet ik niet, want dat zit nog niet in mijn nfo's)
Verwijderd
Geef me eens een linkje naar waar je dat gelezen hebt.
Ben benieuwd of XBMC de .nfo van MC erkend mbt video/audio format flags.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2009 19:16 ]
Verwijderd
Echter ik ben benieuwd hoe ik ondertiteling selecteer bij een film zonder menu?
Daarnaast heb ik een optie scripts in het menu, ik gebruik dit niet en kan je dit aanpassen?
Verwijderd
In XBMC kun je met context menu audio sporen kiezen.
Scripts niet gebruiken, ben je helemaal belazerd maar goed.
Aanpassen, ligt eraan welke skin je gebruikt. (ik denk PMIII.)
Ga eens voor een andere skin.
Dit komt uit het MiniMeedia topic:Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:12:
Met de build die ik heb werkt het nog niet.(video/audio format flags)
Geef me eens een linkje naar waar je dat gelezen hebt.
Ben benieuwd of XBMC de .nfo van MC erkend mbt video/audio format flags.
Hij heeft het wel over de network-tags. Ik weet niet of de andere (format)-tags nu ook gesupporteerd zijn.quote: skunkm0nkeeI haven't tested the networks stuff since the scraping of the networks for tv shows was added yesterday/day before. You'll need a very up to date build of XBMC and will probably have to re-scrape/refresh your tv show info to get it to work.
Tijdens het spelen van een film (dvd/avi/... whateverVerwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:10:
Film zonder menu ? bedoel je een .avi file ?
In XBMC kun je met context menu audio sporen kiezen.
Nou, bedankt!Scripts niet gebruiken, ben je helemaal belazerd maar goed.
[...]

[ Voor 26% gewijzigd door Fire69 op 19-05-2009 21:53 ]
Die zijn nog niet ondersteund. Hij wacht tot ze in de library komen in plaats vanuit een nfo file of filename.Fire69 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:51:
[...]
Hij heeft het wel over de network-tags. Ik weet niet of de andere (format)-tags nu ook gesupporteerd zijn.
[...]
Tierelier
Je bedoelt 'tot ze in de library komen vanuit een nfo ipv vanuit de filename' veronderstel ik?jorisdekloris schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 08:30:
[...]
Die zijn nog niet ondersteund. Hij wacht tot ze in de library komen in plaats vanuit een nfo file of filename.
Tierelier
Hij wacht tot ze in de library komen. Maar hoe komen ze in de toekomst in de Library als XBMC het native gaat ondersteunen? Uit een nfo-file toch? Ipv nu dat het uit de filename of nfo wordt afgeleid door de bepaalde skins (Stark en zo).
Tierelier
Uiteindelijk de oplossing gevonden.
Bij mij staat alles op een NAS en die stond via UpNP verbonden met mijn XboX. En daar zat dus juist het probleem. Nu staat alles weer via SMB (netwerk) en alles werkt weer gewoon. Hoe het kan weet ik niet, maar het werkt weer. Ook de DVD-files. Alles.
Heb nu een advancedsettings.xml file aangemaakt met daarin:
<advancedsettings>
<navigatevirtualkeyboard>true</navigatevirtualkeyboard>
</advancedsettings>
Maar ik krijg met geen mogelijkheid die letters in beweging (ik gebruik overigens build 8.10 en een RC6 remote die bij mijn MCE303 kast zat...wordt aangestuurd via IRTrans)
Okee, het bleek de build te zijn: na upgrade naar de Babylon build werkte mijn advancedsettings.xml perfect..
tnx
[ Voor 12% gewijzigd door styxz op 21-05-2009 22:32 ]
Het leven is hard...een stoeprand ook.
Ik heb de keymap.xml aangepast door NextSubtiltle en NExtaudiolanguage toe te voegen aan een letter op mijn toetsenbord.Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:41:
XBMC werkt prima bij mij.
Echter ik ben benieuwd hoe ik ondertiteling selecteer bij een film zonder menu?
Dit werkt perfect en ik hoef niet in een menu tijdens de film maar kan gewoon simpel switchen met de druk op een knop.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Zo soepel heeft de xbox nog nooit gedraaid.
Zojuist minimeedia 0.80 gedownload maar moest daarvoor ook mijn build upgraden vanwege multi-image.
rev. 20300 of hoger
Man o man wat heb ik nu een hoop vrij geheugen en de achtergronden vloeien zo verdomd mooi over.
Alle Fanart en Background folders 1280x720
Het is gewoon een feest, memory problemen met een xbox is met deze skin en nieuwere build voorbij

voorbeeld:
Home 35 MB
films 24 MB
TV series 25 MB
Het toevoegen van covers en fanarts gaat prima, ook kan ik de filminformatie bekijken en downloaden. Maar heeft er iemand ook een idee waarom het niet word weergegeven nadat ik heb het gedownload?
Verwijderd
Welke skin gebruik je en is die up to date ?
Kan je zeker minimeedia 0.80 skin aan bevelen met een recente build. De Ultieme (xbox) skin !
Deze is zo lite voor de xbox dat de xbox zonder enige problemen alle features van xbmc kan instellen.
Skin is nog niet helemaal klaar maar heeft wel alles in huis en alle recente extra features zijn/worden erin verwerkt.
De filminformatie kan ik wel bekijken als ik deze ophaal, mijn scraper is IMDB. Wanneer ik de features 'Enable Full Cast Credits' aanvink en opsla, gebeurt niet niet hetgene wat ik wil, ook niet na een reboot.
Het heeft vanavond even gewerkt, maar na een reboot was ik alles weer kwijt.
Verwijderd
ik vroeg me af of de mensen het XOT-UZG script nog gebruikte. Bij mij werkt het nog maar ten dele. Ned123 krijg ik niet meer afgespeeld met dit script. Iemand soortgelijke ervaring?
gr Martijn
Ik gebruik het zelf niet (meer) zo vaak omdat ik bij mijn TV abbo ook een programma gemist service heb.
Verwijderd
Build en skin zijn goed.DaMarcus schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 03:37:
Op het moment gebruik ik MediaStream en heb ook Media Stream Mod gebruikt als skin. Verder Babylon als build.
De filminformatie kan ik wel bekijken als ik deze ophaal, mijn scraper is IMDB. Wanneer ik de features 'Enable Full Cast Credits' aanvink en opsla, gebeurt niet niet hetgene wat ik wil, ook niet na een reboot.
Het heeft vanavond even gewerkt, maar na een reboot was ik alles weer kwijt.
Je kunt het beste je bibliotheek eerst even wissen en dan weer opnieuw laten scrapen.
verwijder:
XBMC\userdata\Database\MyVideos34.db
XBMC\userdata\Thumbnails\video
Ik heb vandaag mijn xbmc geupdate omdat ik de nieuwste uitzending gemist er op wil hebben.
Maar na de update ben ik alle tekst kwijt , ik zie dus bij de scripts alleen maar een logo en de groote van het bestand maar geen namen meer
Ik heb al een andere build er op gezet maar dat mag niet baten , weet iemand of heeft iemand hier een oplossing voor?
Dennis.
Verwijderd
Doe dat even.
Anders mis je de fonts folder in de skin.
Bedankt voor de tip , dat was ik vergeten en alles werkt weer!Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 18:07:
Je hebt zeker de skin niet geupdate.
Doe dat even.
Anders mis je de fonts folder in de skin.
Dennis.
Verwijderd
Deze skins maken gebruik van single multiimage control, deze feature is er vanaf XBMC rev 20300.
Je hebt je fanart en achtergronden nog nooit zo mooi zien overvloeien.
En memory gebruik omlaag zien gaan.
Kan je even een linkje geven?
Verwijderd
MiniMeedia in the Skin Support area.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2009 12:03 ]
Heb nijn Xbox doorgelinked naar mijn NAS, maar omdat via UpNp niet alles goed werkt moet dit via SMB. Maar daar heb ik dus het probleem dat ik steeds het wachtwoord van mijn NAS moet invullen als ik bijv. films wil kijken of muziek wil zien. Is er een oplossing (bijv. ergens in een of andere config) dat dit niet meer hoeft? Heb toch een speciaal acoount aangemaakt enkel voor films en muziek, dus het is niet erg als iemand toevallig die login en password leest.
Verwijderd
Er is wel een skin speciaal voor 7 inch schermen.
Je kunt ook de radio stations onder je knoppen zetten van je remote.
1,2,4,5,7,8 zijn vrij in het home screen.
Dus je zou vrij makkelijk 6 zenders kunnen bedienen zonder de tv aan te zetten.
UPnP is niet echt geschikt voor het delen van bestanden. UPnP is alleen een techniek die een poortje op je router kan openzetten (voor NAT).maartend schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:43:
Weet iemand hoe ik het volgende kan oplossen.
Heb nijn Xbox doorgelinked naar mijn NAS, maar omdat via UpNp niet alles goed werkt moet dit via SMB. Maar daar heb ik dus het probleem dat ik steeds het wachtwoord van mijn NAS moet invullen als ik bijv. films wil kijken of muziek wil zien. Is er een oplossing (bijv. ergens in een of andere config) dat dit niet meer hoeft? Heb toch een speciaal acoount aangemaakt enkel voor films en muziek, dus het is niet erg als iemand toevallig die login en password leest.
Je kunt in de netwerk instellingen van XBMC een default SMB username en password en workgroup ingeven. Hiermee browse je dan over je netwerk heen. Als je zorgt dat die username, password en workgroup op alle NAS/Windows machines is aangemaakt dan kun je altijd alle content inzien zonder een username en password in te hoeven geven.

als je inlogt op de web interface van je xbox kun je bij config de bookmarks editten. zorg dan dat ze er in deze vorm in staan:maartend schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:43:
Weet iemand hoe ik het volgende kan oplossen.
smb://login:wachtwoord@ip-van-nas/music/
dan hoef je geen ww meer in te vullen.
Dit snap ik niet, inloggen op de webinterface van mijn Xdoos? Hoe, wat waar?
Gevonden, ik ga er mee aan de slag. Nooit geweten dat dit kon.
[ Voor 20% gewijzigd door maartend op 24-05-2009 21:45 ]
Maar via deze manier gedaan, lekker snel. Nu nog eens uitzoeken van dat Web GUI. Dat lijkt me echt leuk, dan kan ik per ding alles invoeren.OhMyGod schreef op zondag 24 mei 2009 @ 21:14:
[...]
UPnP is niet echt geschikt voor het delen van bestanden. UPnP is alleen een techniek die een poortje op je router kan openzetten (voor NAT).
Je kunt in de netwerk instellingen van XBMC een default SMB username en password en workgroup ingeven. Hiermee browse je dan over je netwerk heen. Als je zorgt dat die username, password en workgroup op alle NAS/Windows machines is aangemaakt dan kun je altijd alle content inzien zonder een username en password in te hoeven geven.
[afbeelding]
Welk OS gebruik je? Xbox, Windows, Linux of Mac?Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 10:41:
Hallo,
ik vroeg me af of de mensen het XOT-UZG script nog gebruikte. Bij mij werkt het nog maar ten dele. Ned123 krijg ik niet meer afgespeeld met dit script. Iemand soortgelijke ervaring?
gr Martijn
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Thanks!
Een geluk dat die skin zo klein is, tegen 15KB/s zou ik voor MediaStream een volledige dag nodig gehad hebben
Een (dure) oplossing is een PSP te gebruiken, dan kun je de xbox bedienen via de webserver.arjandijk162 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 19:08:
Ik wil een extern schermpje aan mn xbox zodat ik niet de tv aan hoef te hebben als ik muziek luister. Is daar een mooie oplossing voor? Een digitaal fotolijstje met composite in?
http://www.xbmcfreak.nl/
Verwijderd
Anders even inhoud toewijzen aan de folder zie ook context menu.
edit:
Kun je wel instellen dat xbmc de bibliotheek update bij het opstarten, zie instellingen.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2009 19:42 ]
Zojuist even via SFTP de mediastream skin erop gezet
[ Voor 42% gewijzigd door Jay-v op 25-05-2009 20:46 ]
Echter, waar ik regelmatig tegenaan loop is dat ik de id3 tags van een aantal mp3's aanpas dat deze wijzigingen niet worden opgepakt door xbmc.
Iemand anders deze ervaring ook?
Enige manier om de wijzigingen in mijn libary te krijgen is de artist folder renamen, vervolgens een clean database opdracht geven binnen xbmc en daarna een update database.
Dit moet toch anders kunnen?
Is er een manier om xbmc te forceren bapaalde id3 tags opnieuw in te lezen?
Ik gebruik trouwens deze folder structuur.
Artist\
----------folder.jpg (bandfoto)
----------fanart.jpg (achtergrond)
----------Album\
--------------------folder.jpg (albumhoes)
--------------------songs.mp3
[ Voor 8% gewijzigd door RFdeGroot op 26-05-2009 09:57 ]
Zijn er mensen die XBMC Linux gebruiken en een scriptje hebben om de Video Library automatisch te updaten op bepaalde momenten. Ik ben hier naar op zoek maar het merendeel is geschreven voor Windows.
vziw is de enige manier op de mappen die wijzigingen hebben te gaan staan en daarbij opnieuw scan naar database te doen. werkt niet als je een compleet andere map maakt van ene map, want dan wordt die toegevoegd. Of je zorgt dat je alles ineens goed hebt voordat je het naar xbmc gooitRFdeGroot schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 09:56:
I
Is er een manier om xbmc te forceren bapaalde id3 tags opnieuw in te lezen?
In principe is het gewoon een commando dat je aan kunt roepen via de http api. In linux kun je dat vervolgens in een cronjob zetten icm curl of wget. Als ik zo even rondkijk op http://www.xbmc.org/wiki/...PI#Miscellaneous_Commands en http://www.xbmc.org/wiki/?title=List_of_Built_In_Functions dan kom ik tot de volgende twee URL's:Erhnam schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 11:52:
Een vraag:
Zijn er mensen die XBMC Linux gebruiken en een scriptje hebben om de Video Library automatisch te updaten op bepaalde momenten. Ik ben hier naar op zoek maar het merendeel is geschreven voor Windows.
1
2
| http://xboxOfLocalhost/xbmcCmds/xbmcHttp?command=ExecBuiltIn(UpdateLibrary(video)) http://xboxOfLocalhost/xbmcCmds/xbmcHttp?command=ExecBuiltIn(UpdateLibrary(audio)) |
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ik stream zelf juist alles. Gewoon 1 grote NAS in huis en daar alle media op. Dan kan ik er mooi overal bij. Als ik dan eens een keer moet wijken voor een soap van mijn vrouw, dan kan ik verder kijken op de laptop of op de slaapkamer.Jay-v schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:35:
Ik had nog een oude machine over en heb daar nu XBMC live opgezet, werkt allemaal prima. Helaas geen grote hardeschijf in het apparaat, dus momenteel kan ik alleen nog maar streamen.
Zojuist even via SFTP de mediastream skin erop gezet. Denk dat ik zo maar eens een grote hd ga bestellen
Toen ik bezig was mijn tags in orde te zetten, pastte ik een tag aan in Tag&Rename en dan deed ik gewoon Update Library, dat werkte gewoon.Mar2zz schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:24:
[...]
vziw is de enige manier op de mappen die wijzigingen hebben te gaan staan en daarbij opnieuw scan naar database te doen. werkt niet als je een compleet andere map maakt van ene map, want dan wordt die toegevoegd. Of je zorgt dat je alles ineens goed hebt voordat je het naar xbmc gooit(ik ben daar nogal precies in, een map mp3's mag pas naar mijn library als ie aan mijn standaard voldoet, gescanned op lyrics, replaygain, filecorruptions en voorzien van folder.jpg en artist.jpg, pas dan move ik alles naar mijn nas, waarbij alles mooi ineens een structuur en mooie namen wordt gezet, hail foobar2000!)
Nieuwe albums worden nu ook eerst op orde gezet voor ze op de nas gaan.
Ik deed meestal updates per 20 à 30 folders. Denk je echt dat ik die 1 voor 1 ging laten scannen? Laat staan dat ik nog wist welke folders het allemaal waren.Mar2zz schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:22:
Je hoeft niet de hele library opnieuw te updaten. alleen de toegevoegde/gewijzigde mappen e.d. kun je ook selecteren en updaten.
[...]
Updaten gaat verbazend snel hier, dus laat XBMC maar al het werk doen voor mij.
Verwijderd
Ik scrape ook altijd eerst even met xbmc windows (gebruik deze alleen voor testen). is ie goed , verdwijnt ie pas naar de bib.
Edit:
MiniMeedia 0.81 is uit
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 21:13 ]
Omdat ik ook HD materiaal wil kijken heb ik een Xbox 360 genomen.
Was eerst van plan om een Mac mini te kopen maar zag dat binnen kort die nieuwe Dual Atom met ION aankomt.
Dat wordt dus mijn nieuwe XBMC machine.
Vraag me nu alleen een ding af.
Overal lees ik dat de Linux XBMC live het beste is wat je kan gebruiken.
Vraag me alleen af wat ik me bij die Live versie moet voorstellen.
Wordt deze gewoon geinstalleerd op je systeem of boot deze elke keer van je USB/CD af??
Zelf zou ik het eerste prefereren.
Linux XBMC Live?
Ik weet dat XBMC Live het OS Linux als ondergrond heeft maar let er op dat XBMC for Linux en XBMC Live twee verschillende dingen zijn ;-)
XBMC Live is de makkelijkste en beste keus als XBMC draaien het enige is wat je PC doet.
Je boot de Live variant vanaf CD en als je niet constant wil booten vanaf CD kies je bij de eerste keer opstarten voor het installeren naar HDD / USB.
Ik heb geprobeerd te doen wat jij zegt maar ik krijg een foutmelding dat bepaalde onderdelen niet gevonden kunnen worden:Janoz schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:50:
[...]
In principe is het gewoon een commando dat je aan kunt roepen via de http api. In linux kun je dat vervolgens in een cronjob zetten icm curl of wget. Als ik zo even rondkijk op http://www.xbmc.org/wiki/...PI#Miscellaneous_Commands en http://www.xbmc.org/wiki/?title=List_of_Built_In_Functions dan kom ik tot de volgende twee URL's:
code:
1 2 http://xboxOfLocalhost/xbmcCmds/xbmcHttp?command=ExecBuiltIn(UpdateLibrary(video)) http://xboxOfLocalhost/xbmcCmds/xbmcHttp?command=ExecBuiltIn(UpdateLibrary(audio))
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| XBMCLive)xbmc@XBMCLive:~$ curl "http://localhost:8080/xbmcCmds/xbmcHttp?command=GetCurrentPlaylist()" <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"></meta> <title>404 Not Found</title> <style type="text/css"> #powered_by { margin-top: 20px; border-top: 2px solid black; font-style: italic; } #traceback { color: red; } </style> </head> <body> <h2>404 Not Found</h2> <p>The path '/xbmcCmds/xbmcHttp' was not found.</p> <pre id="traceback">Page handler: "The path '/xbmcCmds/xbmcHttp' was not found." Traceback (most recent call last): File "/var/lib/python-support/python2.5/cherrypy/_cphttptools.py", line 121, in _run self.main() File "/var/lib/python-support/python2.5/cherrypy/_cphttptools.py", line 256, in main page_handler, object_path, virtual_path = self.mapPathToObject(path) File "/var/lib/python-support/python2.5/cherrypy/_cphttptools.py", line 326, in mapPathToObject raise cherrypy.NotFound(objectpath) NotFound: 404 </pre> <div id="powered_by"> <span>Powered by <a href="http://www.cherrypy.org">CherryPy 2.3.0</a></span> </div> </body> </html> (T: XBMCLive)xbmc@XBMCLive:~$ |
Enig idee?
Ik heb even gekeken in de logfile:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| 09:40:59 T:3049306000 M:1369382912 NOTICE: Webserver: Starting... 09:40:59 T:3049306000 M:1369382912 DEBUG: xbmcHttpShim starts 09:40:59 T:2978978704 M:1369382912 DEBUG: Running thread 2978978704 09:40:59 T:2978978704 M:1369382912 DEBUG: thread start, auto delete: 0 09:40:59 T:2978978704 M:1369382912 INFO: WebServer: Server starting using /usr/share/xbmc/web on 192.168.0.37:8080 09:40:59 T:2978978704 M:1369382912 DEBUG: DB: Registering database table <users> 09:40:59 T:2978978704 M:1369382912 DEBUG: DB: Registering database table <groups> 09:40:59 T:2978978704 M:1369382912 DEBUG: DB: Registering database table <access> 09:40:59 T:2978978704 M:1369382912 DEBUG: UM: Loading User Configuration from file <umconfig.txt> 09:40:59 T:2978978704 M:1369382912 DEBUG: DB: About to read data file </usr/share/xbmc/web/umconfig.txt> 09:40:59 T:2978978704 M:1369382912 DEBUG: DB: Failed to stat persistent data file. 09:40:59 T:2978978704 M:1369382912 DEBUG: webs: Listening for HTTP requests at address 192.168.0.37:8081 09:40:59 T:2978978704 M:1369382912 NOTICE: Webserver: Started 09:40:59 T:3049306000 M:1369382912 DEBUG: UM: Writing User Configuration to file <umconfig.txt> 09:40:59 T:3049306000 M:1369382912 DEBUG: DB: About to save database to file 09:40:59 T:3049306000 M:1369382912 DEBUG: WARNING: Failed to open file /usr/share/xbmc/web/data.tmp 09:40:59 T:3049306000 M:1369382912 DEBUG: CZeroconfAvahi::doPublishService identifier: servers.webserver type: _http._tcp name:XBMC Web Server port:8080 09:40:59 T:3049306000 M:1369382912 DEBUG: CZeroconfAvahi::doPublishService: client not running, queued for publishing 09:40:59 T:3049306000 M:1369382912 DEBUG: CZeroconfAvahi::doPublishService identifier: servers.webapi type: _xbmc-web._tcp name:XBMC HTTP API port:8080 09:40:59 T:3049306000 M:1369382912 DEBUG: CZeroconfAvahi::doPublishService: client not running, queued for publishing 09:40:59 T:3049306000 M:1369382912 DEBUG: UM: Writing User Configuration to file <umconfig.txt> 09:40:59 T:3049306000 M:1369382912 DEBUG: DB: About to save database to file 09:40:59 T:3049306000 M:1369382912 DEBUG: WARNING: Failed to open file /usr/share/xbmc/web/data.tmp |
En het lijkt er dus op dat de webserver luistert op poort 8081. Enig idee?
Dit lijkt dus nu goed te gaan:
1
2
3
| curl "http://localhost:8081/xbmcCmds/xbmcHttp?command=Action(199)" <html> <li>OK</html> |
Verwijderd
Verwijderd
XBMC Features and Supported Formats/Codecs
- MPEG-TS (TY/TS/DV) DVB transport stream format. Bedoel je deze
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2009 17:35 ]
ThanksRolfLobker schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 22:14:
[...]
XBMC Live is de makkelijkste en beste keus als XBMC draaien het enige is wat je PC doet.
Je boot de Live variant vanaf CD en als je niet constant wil booten vanaf CD kies je bij de eerste keer opstarten voor het installeren naar HDD / USB.
Denk dat ik het gewoon fout begrepen heb.
Dus als ik het zo lees wordt het dus XBMC live welke ik ga installeren op mn HDD.
Ik hoef dus geen Linux/XP/Vista te installeren om dit te laten werken.
Vraga me alleen af hoe het dan zit met de Hardware support (netwerk,Videokaart , geluid??)
Moet ik de drivers apart installeren of heeft de Live versie eigen drivers (Lijkt me niet)
Verwijderd
Deze receiver is goed te verkrijgen ook incl. afst. bed.
Waar heb je die gekocht?Wimo. schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 21:33:
Ik heb zojuist de receiver los besteld. Dank!
Heb nu een Medion RF afstandsbediening voor HTPC, maar we hebben ook een Logitech Harmony, dus het zou makkelijker zijn om 1 afstandsbediening te hebben ipv 1
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-045206ThinkPadd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 21:35:
[...]
Waar heb je die gekocht?
Heb nu een Medion RF afstandsbediening voor HTPC, maar we hebben ook een Logitech Harmony, dus het zou makkelijker zijn om 1 afstandsbediening te hebben ipv 1
Typenummer is iets anders.. vandaar de zoekproblemen.
Was ook al van plan om SSD te gaan gebruiken.Denk iets van 32 gb daar ik al mn films en muziek wil streamen.Mar2zz schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 19:25:
Als het om een mediasysteem gaat dat bij je tv-set/stereo komt te staan zou ik gaan voor SSD schijf(en). Zo min mogelijk heet wordende/bewegende onderdelen om een zo fluisterstil mogelijke machine te krijgen. je kan de live-cd ook wel als OS installen lijkt me, maar een (gewone) ubuntu install is ook niet verkeerd, je haalt dan ook het browsen, chat en mail (en eventueel games en emulators) etc naar de huiskamer, wat binnen een volledige (of minimal) ubuntu/debian distro prima kan werken, als je maar hardware haalt die op de supported list staat. Als je linux gaat gebruiken regel dan een nvidia-grafische kaart voor die pc.
Als moederbord wil ik een ION 330 Atom bord gaan gebruiken. Deze heeft dus onboard Nvidia video, dus dat moet goed komen.
Hopp alleen dat alle andere hardware wel herkend wordt door Linux.
Is het bijvoorbeeld sneller op mijn MacMini dan XBMC for OsX?
iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85
Ik ben nu ook met Aeon bezig. Zowel de Stark als de Auriga, maar met name de TV Shows-sectie werkt bij mij niet goed. Soms blijft het beeld zwart of moet ik echt naar de kast lopen om met toetsenbord en muis de view weer te veranderen. Hebben anderen hier ook last van?Fire69 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:37:
[...]
Zolang de TV Shows-sectie niet goed op orde is, blijft bij mij MediaStream de enige skin die ik wil gebruiken.
Stark is heel mooi, maar ik wacht wel nog even op Aeon "Auriga".
XBMC Live/Linux heeft hardware accel voor Nvidia kaarten aan boord (dus ook voor de nieuwe Mac Mini). Gevoelsmatig is XBMC for OSX sneller/soepeler dan XBMC for Windows.[FrEEzEr] schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:19:
Wat is dan het voordeel van XBMC Live tegenover XBMC voor Windows behalve dan het installatie gemak?
Is het bijvoorbeeld sneller op mijn MacMini dan XBMC for OsX?
Is Plex geen optie? Na veel testen komt deze bij mij het best uit de bus (op een nieuwe Mac Mini).
Verwijderd
een zogenaamde EFI. En als ik het goed heb kan Ubuntu Linux daar (nog) niet mee omgaan. Windows
Vista 64 en Windows 7 kunnen wel met EFI omgaan.
BrokenCodes @ XBMC forum:
"So far I have HW accelerated codec support integrated in to my last windows compile, and I can make 1 define change and it falls back to VDPAU, for linux support."
"ATI 45XX HD works, as well as GeForce 9800 GT, MKV playback 1080p, with 4% CPU usage is nice, but having a crappy overlay for the controller, and having the volume bar / position bar destroy the section of the screen they are on is a bit annoying..."
"My patch, when completed will allow usage of your own codecs and will allow for the making of codec packs, specific to your card vender. The codec configs will be loaded via XML."
"I'm also working on some custom Cuda based codecs for XBMC... Waiting on my 9800GT to arrive from Newegg."
Je kan op een Mac (elke intel Mac) prima een linux distro draaien via bootcamp, dus dat zou ook voor Xbmc Live geen probleem moeten zijn... Echter, zoals zAo al roept, de snelheids winst (als de er uberhaubt al is, OSX op Mac hardware draait gewoon snel zat) zal op zijn hoogst zeer beperkt zijn t.o.v. Plex of Xbmc zelf.Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:16:
Ik weet niet of XBMC Live wel op een Mac Mini draait. De MAC Mini heeft namelijk geen BIOS maar
een zogenaamde EFI. En als ik het goed heb kan Ubuntu Linux daar (nog) niet mee omgaan. Windows
Vista 64 en Windows 7 kunnen wel met EFI omgaan.
De kwaliteit is ebarmelijk van dvd's en HD content, waarom is dat?
Ik gebruik normaal PS3 media server maar daar is de kwaliteit minimaal 10x zo goed!
Het is een mooi programma maar zo heb ik er weinig aan.
Ook zie ik steeds bij bewegende beelden alsof het beeld wordt opgebouwd, strepen door het midden, is er iets dat ik over het hoofd zie?
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Er wordt trouwens ook ineens geen fanart meer gedownload. Enkel thumbs. Erg vreemd.
Verwijderd
mogelijk houden. In principe wil je dat hij binnen 5 seconden helemaal is opgestart. De kortste
opstarttijd heeft XBMC Live. Als je echter dat via bootcamp laat lopen zit er toch weer een extra
schakel tussen en dus een langere tijd. In een ideale situatie wil je een operating systeem op
de Mac zonder Bootcamp. Tot nu toe kan dat alleen met Windows Vista 64 en Windows 7.
Verwijderd
Leuk, maar kun je ook zeggen welk platform je gebruikt, video kaart enz.. Dit is zeer bepalend.OMD schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 17:09:
Ik ben helemaal nieuw met dat XBMC gebeuren maar ik begrijp 1 ding gewoon niet.
De kwaliteit is ebarmelijk van dvd's en HD content, waarom is dat?
Ik gebruik normaal PS3 media server maar daar is de kwaliteit minimaal 10x zo goed!
Het is een mooi programma maar zo heb ik er weinig aan.
Ook zie ik steeds bij bewegende beelden alsof het beeld wordt opgebouwd, strepen door het midden, is er iets dat ik over het hoofd zie?
XBMC word door vrijwilligers gemaakt. Ze gebruiken een eigen player en idd er zijn betere meer kapitaal krachtige partijen.
XBMC word op linux ontworpen en op dat platform is de video kwaliteit uitstekend.
Het is een kwestie van tijd...
Je kunt trouwens nog altijd een externe player gebruiken in xbmc en eventueel standaard instellen.
Of je helpt mee met de player te verbeteren
edit:
Mocht je een miljonair zijn, doneer een paar miljoen en de player is in no time net zo goed als die van Sony.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2009 18:26 ]
Dit topic is gesloten.
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.
Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>