[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 38 Laatste
Acties:
  • 279.362 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 12:30
@GBW
Allereerst bedankt voor de update.
Echter toch nog een probleem hier, rtl gemist werkt niet..
Uitzending gemist en andere werken allemaal prima. Als ik bij rtl een willekeurige aflevering probeer te starten bevriest xbmc voor een minuut ofzo (misschien zelfs 2) en dan komt ie terug met een melding 'playlist aborted'
In de log van xbmc is niets bijzonders te zien.

Enig idee?
Ik gebruik je script overigens op de linux versie van xbmc (laatse svn, vandaag gecompiled)

Had ff niet gezien dat het al gemeld was.... je was me weer te snel af heer schouten :p

[ Voor 9% gewijzigd door RFdeGroot op 01-05-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
jpschouten79 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 21:38:
Even een vraagje, heb sinds enkele dagen XBMC via een mini UBUNTU 8.10 draaien. Het is de 9.04 beta versie van XBMC en draait helemaal niet verkeerd...

ALLEEN als ik XOT start als script start, no problemo, maar wanneer ik bijvoorbeeld RTL kies en daarna 71 graden.... wil kijken en ik kies een aflevering gebeurt er niets, na 3 minuten kan ik weer wat doen, voor de rest zit hij vast. Vriend van mij heeft precies hetzelfde... iemand een idee. XBMC met een werkende XOT dan ben ik klaar !
Probleem ligt bij XBMC: de URL die XOT vind is prima, maar XBMC hangt zichzelf op. Ook als je de URL start zonder XOT gaat het mis. Ik zal morgen eens een nieuw XBMC maken en kijken of die het beter doet.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Als je dat zou willen doen?
Zou echt te gek zijn als rtl goed gaat werken... dit mis ik nu toch wel in xbmc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpschouten79
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-03 16:06
Bij nader inzien, ned 1,2,3 werken goed. Hetzelfde als wat ik bij RTL heb, heb ik ook bij net5, SBS en veronica, wat ik z snel kan zien. :? krijg ps na +/- 3 min de melding "FOUT... Playlist afspelen afgebroken".

PSN: JustinNL79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Ook een nieuwe build werkt niet goed. Het probleem zijn WMV's.

Ik heb op het XBMC forum een post gedaan: http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?p=328341#post328341 hopelijk kunnen ze het oplossen.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Lijkt hetzelfde probleem als wat ik ook heb met wma radiostreams.
Deze bijvoorbeeld: mms://81.173.117.102/ArrowAudio02

wellicht heeft het iets met elkaar te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Er verschijnen steeds meer televisiekanalen die alleen nog maar via internet uitzenden. Een daarvan is blue shots tv. Is het ook mogelijk om blueshots via de xbmc te bekijken, anders moet ik de uitzendingen van achter mijn PC bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Je zou de nodige reguliere expressies kunnen toevoegen aan videomonkey.
Er is geen moeite gedaan om het moeilijk te maken om de site te parsen so te zien. Dus ja, dat is mogelijk als je er wat moeite in wilt steken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik sinds een tijdje MediaPortal en daarmee is het mogelijk om via een soort plug-in Codec de kwaliteit van de dvd's / films enorm te verbeteren. O.a. door de resolutie up te scalen.
Nu heb ik vandaag XBMC voor Windows geprobeerd, en moet zeggen.... ziet er erg gelikt uit!

Is het met XBMC voor Windows ook mogelijk om de kwaliteit van dvd's een flinke boost te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit eraan te denken om windows 7 op mijn vaste pc te zetten. Heeft iemand ervaring met het streamen van media naar xbmc vanaf een pc waar windows 7 op staat?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:34
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 21:25:
Ik gebruik sinds een tijdje MediaPortal en daarmee is het mogelijk om via een soort plug-in Codec de kwaliteit van de dvd's / films enorm te verbeteren. O.a. door de resolutie up te scalen.
Nu heb ik vandaag XBMC voor Windows geprobeerd, en moet zeggen.... ziet er erg gelikt uit!

Is het met XBMC voor Windows ook mogelijk om de kwaliteit van dvd's een flinke boost te geven?
Je kan met XBMC geen andere codecs an sich gebruiken.
Het is echter sinds kort wel mogelijk om een externe player te configureren. Of het er dan allemaal nog gelikt uit ziet en vlot werkt, kan ik je niet zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:12
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 21:25:

Dat kan door ergens bij de videoinstellingen onder videofilters voor "High Quality Pixel Shader V2" oid te kiezen.
Zal het thuis nog even precies voor je nakijken.

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat is ook iets dat je kan aanpassen inderdaad, maar daardoor gebruik je geen andere codecs.
Ik weet ook niet of het zo'n groot verschil gaat maken, nog nooit echt vergeleken. :)

[edit]
Ik wou het net even vergelijken in Windows, maar blijkbaar zijn de opties veranderd. :P
Je hebt nu Auto Detect - Software - Advanced Shaders (GLSL) of Basic Shaders (ARB).
Geen idee wat het betekend. :+

[ Voor 37% gewijzigd door Fire69 op 04-05-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 14:01:
Heb nou toch weer wat vreemds. Heb deze week mijn mediastream skin eindelijk goed werkend gekregen (zie vorige posts). Wou zostraks xbmc opstarten om even radio te luisteren, maar ik krijg de volgende foutmelding:

" xbmx fatal error:
T\:guisettings.xml, line 0
Failed to open file

Ip adres: 192.168.1.70

Starting ftp server....

FTP server runnin on port 21, login: xbox/xbox

Pres any button to reboot "

Ik gebruik een ander Dashboard als xbmc en kan nog wel ftp-en naar de xbox .Het vreemde is dat het path dat wordt genoemd in de foutmelding niet bestaat. Ik heb namelijk geen T-partitie op mijn xbox.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Nou het gaat weer lekker met mij :( in een poging tot het bovenstaande probleem te verhelpen en xbmc in te stellen als standaard dashboard, start mijn xbox helemaal niet meer op. Ik heb de originele xbe file vervangen door de xbe shortcut van de tools en de bijhorende .cfg file ook geplaatst in de c partititie. Na een reboot blijft mijn xbox ratelen, en kan ik niet meer ftp-en en een cd of dvd opstarten lijkt ook niet meer mogelijk te zijn :|

Kan de xbox de prullenbak in of heeft iemand nog tips om dit op te lossen? Ik heb een softmodded xbox met evox als dash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 19:50:
[...]

Nou het gaat weer lekker met mij :( in een poging tot het bovenstaande probleem te verhelpen en xbmc in te stellen als standaard dashboard, start mijn xbox helemaal niet meer op. Ik heb de originele xbe file vervangen door de xbe shortcut van de tools en de bijhorende .cfg file ook geplaatst in de c partititie. Na een reboot blijft mijn xbox ratelen, en kan ik niet meer ftp-en en een cd of dvd opstarten lijkt ook niet meer mogelijk te zijn :|

Kan de xbox de prullenbak in of heeft iemand nog tips om dit op te lossen? Ik heb een softmodded xbox met evox als dash.
Dit mag hier niet besproken worden. Op het xbox-scene forum staat een hoop over recovery en hotswappen. Met een softmod Xbox kan ik je misschien via de PM wel op weg helpen, maar niet hier dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 13:59
Ik draai nu XBMC op een PC met XP
Dit op een Gigabyte GA-E7AUM-DS2H met een Intel E8500 CPU die snel zat moet zijn.

Ik draai XP omdat het simpelweg veel sneller opstart dan Vista.

Nu heb ik bij het afspelen van 1080P steeds hikjes in het geluid.
In het beeld lijkt alles prima maar met regelmaat is er een korte onderbreking in het geluid.
Ik zie ook dat m'n receiver dan even geen data krijgt.

Dit zowel van de locale HD als via de LAN
Afspelen van b.v. een DVD9 gaat wel goed

Update naar de laatste NVIDIA chipset en video drivers helpt niet.
De nieuwe XBMC 9.1 is beter, maar dit probleem blijft.

Nu zijn er wat dingen om te proberen, maar geen idee of dat helpt
Toch Vista gebruiken

IPV de optische uitgang die nu naar de receiver gaat HDMI audio proberen.
Dit werkt helaas (nog) niet lekker onder XP.

Er heb een programma van gigabyte geinstalleerd van energy saving
Misschien is dit de boosdoener

iemand misschien nog meer suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Is er al een nieuwe XBMC live boot CD ??
De 8.1 geeft helaas geen beeld op mijn Nvidia 9400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Download even de Live-versie en kijk of je het daar ook hebt.
Zo ja, ligt het aan XBMC, zo nee, ligt het aan Windows. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Fire69 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:59:
Download even de Live-versie en kijk of je het daar ook hebt.
Zo ja, ligt het aan XBMC, zo nee, ligt het aan Windows. :)
Die dus helaas geen beeld geeft op m'n Nvidia 9400
Ik ben nu 9.04 beta aan het download

[ Voor 15% gewijzigd door Woodski op 05-05-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Woodski schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:00:
[...]

Die dus helaas geen beeld geeft op m'n Nvidia 9400
Ik ben nu 9.04 beta aan het download
Er is trouwens ook al een 9.4 RC1 uit. Daar zou de 9400 ook op moeten werken.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
9.4? :?
Ze volgen bij XBMC toch gewoon de Ubuntu-nummering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Fire69 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:27:
9.4? :?
Ze volgen bij XBMC toch gewoon de Ubuntu-nummering?
Linux met XBMC 9.04 erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ja, dat bedoel ik dus. Jij zegt 9.04 RC1, daarop zegt ernham dat er ook een 9.4 RC1 is, waar na ik dus :? doe. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:34:
[...]

Dit mag hier niet besproken worden. Op het xbox-scene forum staat een hoop over recovery en hotswappen. Met een softmod Xbox kan ik je misschien via de PM wel op weg helpen, maar niet hier dus.
Misschien een vreemde vraag, maar hoe werkt de PM van tweakers, kan het nergens vinden namelijk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:56:
[...]

Misschien een vreemde vraag, maar hoe werkt de PM van tweakers, kan het nergens vinden namelijk? :)
Direct Messages bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Euh, is het niet handiger om hem naar het Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif-icoontje onder de user naar wie hij wil DM'en te verwijzen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Sinds vandaag b0rked Media Companion hier na de eerste episode bij het scannen naar nieuwe media... Anderen die hier ook last van hebben ?

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Van het MC-forum:
quote: billyad2000
I've just had a look at the TVDB API and have found the problem, it is an issue that will not occur anymore using the newer methods i'm in the process of implementing, however in the meantime I am fixing an older backup so that at least the tv scraper works, the version I am using is somewhere between 2.209 and 2.220 so some of the newer features are missing, but at least you will have the basics back.

I'll upload this at some point tomorrow (Today actually (Tuesday)) it is later than I thought
Voor iedereen die MC gebruikt, lees dit misschien maar best even... :)

[edit]
NIeuwe (werkende!) versie is beschikbaar

[ Voor 20% gewijzigd door Fire69 op 06-05-2009 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 15:16
Nou, na veel gerommel eindelijk mijn laptop op mijn oude TV gekregen en vooral MET kleur (via een s-video -> tulp kabeltje, dank aan grote TV out topic). Maar nu geeft XBMC gezeur, het zegt dat het niet kan draaien op 16 bit. Als ik de TV instellingen van de laptop verander naar 32 bit doet de TV het niet, ergo patstelling. Hier noch op het XBMC forum is er een duidelijk antwoord. Google(even zoeken op "24") lijkt te zeggen dat het niet kan, maar dat zijn posts van een half jaar geleden.
Daarom; kan XBMC draaien op 16 bit met een bepaalde switch in de opstart code, of is het uberhaubt niet mogelijk.

Dan nog een ander probleem, waarschijnlijk niet op te lossen als ik het zo lees, ik pre-scrape al mijn films en tv shows met de media companion maar XBMC weigert stelselmatig alles in te laden, vervolgens kan ik per folder nog een keer scan content doen, nogal een werkje (je zou zeggen dat je dat maar 1 keer hoeft te doen maar er gaat wel eens iets fout). Heb ik een instelling over het hoofd gezien die dat zou moeten corrigeren?

Edit: het gaat overigens om XBMC for windows op Windows XP SP3

[ Voor 15% gewijzigd door Christian_Ku op 06-05-2009 11:17 ]

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Fire69 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:55:
Ja, dat bedoel ik dus. Jij zegt 9.04 RC1, daarop zegt ernham dat er ook een 9.4 RC1 is, waar na ik dus :? doe. :P
Ja sorry :) Ik bedoelde inderdaad 9.04 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Christian_Ku schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:05:
Nou, na veel gerommel eindelijk mijn laptop op mijn oude TV gekregen en vooral MET kleur (via een s-video -> tulp kabeltje, dank aan grote TV out topic). Maar nu geeft XBMC gezeur, het zegt dat het niet kan draaien op 16 bit. Als ik de TV instellingen van de laptop verander naar 32 bit doet de TV het niet, ergo patstelling. Hier noch op het XBMC forum is er een duidelijk antwoord. Google(even zoeken op "24") lijkt te zeggen dat het niet kan, maar dat zijn posts van een half jaar geleden.
Daarom; kan XBMC draaien op 16 bit met een bepaalde switch in de opstart code, of is het uberhaubt niet mogelijk.

Dan nog een ander probleem, waarschijnlijk niet op te lossen als ik het zo lees, ik pre-scrape al mijn films en tv shows met de media companion maar XBMC weigert stelselmatig alles in te laden, vervolgens kan ik per folder nog een keer scan content doen, nogal een werkje (je zou zeggen dat je dat maar 1 keer hoeft te doen maar er gaat wel eens iets fout). Heb ik een instelling over het hoofd gezien die dat zou moeten corrigeren?

Eerst vraag kan ik je niet direkt mee helpen.
Het viel me verleden week na herinstallatie van mijn laptop ook op dat XBMC mekkerde dat mijn pc niet in 32-bit-mode stond...

Tweede vraag... hoe zijn je folders georganiseerd?
Als per folder scannen wel lukt, lijkt het me dat je bij 'Set Content' niet goed hebt aangeduid hoe hij in je folders moet kijken.
Speel even met de volgende settings (aan of uitzetten dus):
- Use folder names for lookups
- Selected folder contains a single video

Waarschijnlijk staat de 2de niet juist?

Kan je even een structuur-voorbeeldje geven hoe je films op je schijf staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Maar natuurlijk:

TV Shows:

\<TV Show name (i.e. Frasier)>\<SX (X = episode nummer)>\Frasier.S0XE0X.avi

Films:

\Bourne Ultimatum (jaartal)\Bourne Ultimatum (jaartal).img

Alle films zijn al gescand in Media Companion, dus alle info staat in theorie al in de directories, rare is dat XBMC er gewoon legio overslaat, ik dacht eerst dat het lag aan de verschillen tussen VIDEO_TS en images maar dat maakt niet uit.

TV shows lijkt hij wel goed te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je niet de LIVE cd gebruiken. Draait XBMC dan op een uitgeklede Linux versie.
Werkt dat oude laptoppie van je ook waarschijnlijk wat sneller.
Christian_Ku schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:05:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 18:22:
Kan je niet de LIVE cd gebruiken. Draait XBMC dan op een uitgeklede Linux versie.
Werkt dat oude laptoppie van je ook waarschijnlijk wat sneller.

[...]
Zou kunnen, ga ik eens proberen, vraag me wel af of de fn toets dan nog werkt om het signaal naar de TV te krijgen. We zien wel, is toch een bootable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

9.04 is trouwens net uit!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 20:13
XBMC.org heeft het al opgegeven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Erhnam schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:19:
[...]

Ja sorry :) Ik bedoelde inderdaad 9.04 :)
Weet je, ik ontdekte net iets grappigs. Als je de properties van xbmc.exe opvraagt, geeft hij aan "Fileversion: 9.4.0.0"

Dus eigenlijk heb je nog gelijk ook. :+
Christian_Ku schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:51:
Maar natuurlijk:

TV Shows:

\<TV Show name (i.e. Frasier)>\<SX (X = episode nummer)>\Frasier.S0XE0X.avi

Films:

\Bourne Ultimatum (jaartal)\Bourne Ultimatum (jaartal).img

Alle films zijn al gescand in Media Companion, dus alle info staat in theorie al in de directories, rare is dat XBMC er gewoon legio overslaat, ik dacht eerst dat het lag aan de verschillen tussen VIDEO_TS en images maar dat maakt niet uit.

TV shows lijkt hij wel goed te pakken.
En, ben je al wat verder geraakt hiermee?

[ Voor 49% gewijzigd door Fire69 op 07-05-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga maar weer terug naar mediastream.

Daar was het episode in de map zetten en het werkte. Bij Aeon krijg ik ze pas zichtbaar als ik media info plus er eerst overheen draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat kan echt niks met je skin te maken hebben hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg dat niet te hard... Aeon in combi met MIP zijn xbmc een aantal stappen voor.

En zag een tijdje terug dat Media Companion mediaflags toevoegd aan de .nfo file.
Helaas worden deze nog niet door xbmc ondersteund. Maar MC doet het wel op de manier zoals het zou moeten.

Vorige week is mijn grootste angst uitgekomen.
Netwerk HD met al mijn media niet meer te bereiken aaaaaaahh :X
Ga luisteren en klonk niet goed, dus 1 TB :w
Maar na wat demonteren blijken de schijven ok *O*
Krijg nu een nieuwe voeding en zou het weer moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.0b5 online gezet. De plugin functie werkte namelijk niet bij XOT en aangezien iedereen de nieuwe XBMC release wilt gaat testen, wilde ik het toch ff fixen. Hieronder staan de changes:

Changelog v3.2.0b5 - 2009-05-07 (Needs at least XBMC rev17016)
  • Added: TV3.se and TV6.se
  • Fixed: Freecaster.tv
  • Added: proxy support
  • Fixed: __eq__ could not handle None objects
  • Fixed: plugin did not work because of __eq__ bug.
Een opmerking: Het Southpark kanaal werkt alleen als je in de VS woont, dus als ie het niet doet, zal je moeten verhuizen (op eigen kosten :) ).

Installatie
  • Backup je xot.db file.
  • Verwijder altijd eerst de oude versies ipv. deze te overschrijven.
  • Als plugin: copieer de inhoud van de zip/7z naar de XBMC\Plugin\Video folder. Je moet daarna XOT toevoegen als Source in het Video scherm. Dat gaat via het contextmenu. Meer info op de XBMC wiki.
  • Als script: kopieer de inhoud van de zip/7z naar de XBMC\Scripts folder.
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile).

De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/uitzendinggemist. Op de googlecode pagina (http://code.google.com/p/xot-uzg/downloads/list) staan enkel nog de skins en channels als losse download.

Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand of er een Mac versie komt van Media Companion of MIP?

Trouwens GroteBozewolf: top werk weer! Ik heb het nog niet kunnen testen, maar het ziet er erg goed uit. Weet je trouwens of er iemand al bezig is met een Stark Skin voor XOT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 20:18:
Zeg dat niet te hard... Aeon in combi met MIP zijn xbmc een aantal stappen voor.
[...]
Da's juist, maar de basic-spullen worden door elke skin ondersteund natuurlijk.
Hij zegt dat hij bij MS een ep in een map zet en het werkt.
Bij Aeon moet hij MIP gebruiken.

Maw, bij MS gebruikt hij geen Library (of hij is vergeten te melden dat hij 'Update Library' doet na de ep in de map te zetten)
Bij Aeon moet hij MIP gebruiken => .nfo wordt aangemaakt en gezien door XBMC => wel Library?

Of denk ik nu verkeerd?
Vorige week is mijn grootste angst uitgekomen.
Netwerk HD met al mijn media niet meer te bereiken aaaaaaahh :X
Ga luisteren en klonk niet goed, dus 1 TB :w
Maar na wat demonteren blijken de schijven ok *O*
Krijg nu een nieuwe voeding en zou het weer moeten werken
Daar heb ik soms ook nachtmerries over. Maar om nou die Terra te gaan backuppen... :P

[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 08-05-2009 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Fire69 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 07:54:
[...]
Daar heb ik soms ook nachtmerries over. Maar om nou die Terra te gaan backuppen... :P
Ik gebruik een RAID1 opstelling in een wat oudere pc als NAS. Al mijn media wordt dus op 2 harde schijven tegelijk opgeslagen. Met de huidige harde-schijf prijzen is dat best te doen. En je kunt natuurlijk ook nog een stapje verder gaan met een RAID5 of RAID10 opstelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

XBMC: 9.04
Windows 7 RC
ATI 4350 (nieuwste drivers)
AMD 6000+

Voorheen kon ik XBMC niet stabiel werkend krijgen op mijn htpc. Er waren continu problemen (geluid weg, beeld stotterde, verkeerde kleuren, reboots, enz.).

Nadat ik 9.04 geïnstalleerd had op eens schone installatie van Windows 7 RC crashde het programma direct na opstarten. Pas nadat ik deze in compabiliteitsmodus van Windows XP sp3 had gezet startte het programma op. De processor knalde trouwens direct naar 50% (één core volledig belast)!

Het afspelen van HD films (1080p) werkte trouwens fantastisch! Totale processorbelasting gedurende het afspelen is ongeveer 75%. Wanneer een film beëindigd is, wordt er nog steeds 50% gebruikt.

Iemand die met een redelijk vergelijkbaar systeem wél gewoon XBMC kan gebruiken in windows 7 met een minimale processorbelasting in idle-mode?

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
mr. TCB schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:28:
XBMC: 9.04
Windows 7 RC
ATI 4350 (nieuwste drivers)
AMD 6000+

Voorheen kon ik XBMC niet stabiel werkend krijgen op mijn htpc. Er waren continu problemen (geluid weg, beeld stotterde, verkeerde kleuren, reboots, enz.).

Nadat ik 9.04 geïnstalleerd had op eens schone installatie van Windows 7 RC crashde het programma direct na opstarten. Pas nadat ik deze in compabiliteitsmodus van Windows XP sp3 had gezet startte het programma op. De processor knalde trouwens direct naar 50% (één core volledig belast)!

Het afspelen van HD films (1080p) werkte trouwens fantastisch! Totale processorbelasting gedurende het afspelen is ongeveer 75%. Wanneer een film beëindigd is, wordt er nog steeds 50% gebruikt.

Iemand die met een redelijk vergelijkbaar systeem wél gewoon XBMC kan gebruiken in windows 7 met een minimale processorbelasting in idle-mode?
Het probleem zit em in Windows 7... die wordt nog niet officieel ondersteund. Om XBMC stabiel te draaien zou ik zou als ik jou was toch terug gaan naar Windows XP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Heb je daar iets over gevonden? Ik kan mij niet voorstellen dat Windows 7 in de Windows XP SP3 compabiliteitsmodus mét de juiste drivers van ATI de reden is dat direct één core volledig belast wordt door xbmc zodra deze wordt gestart?

Heb jij xbmc op windows xp? En heb je ATI of NVIDIA? Ik draai op 1920x1080, jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
mr. TCB schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:33:
Heb je daar iets over gevonden? Ik kan mij niet voorstellen dat Windows 7 in de Windows XP SP3 compabiliteitsmodus mét de juiste drivers van ATI de reden is dat direct één core volledig belast wordt door xbmc zodra deze wordt gestart?

Heb jij xbmc op windows xp? En heb je ATI of NVIDIA? Ik draai op 1920x1080, jij?
Als het om een dedicated htpc gaat begrijp ik eigenlijk zowieso niet wat je met de windows versie moet...
Draai zelf xbmc op linux (een ubuntu mini installatie) en gaat als een speer!
En dat met een opstarttijd (cold boot) van ongeveer een seconde of 10 :9~ :9~
Draai met nvidia in 1920x1080 en heb dan ook geen enkel probleem met cpu verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
mr. TCB schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:33:

Het is gewoon een feit dat alleen Windows XP en Vista ondersteund worden. Dat vind je ook terug op xbmc.org. Ik neem aan dat Windows 7 ondersteuning er wel binnenkort aankomt. Als je ervaring hebt met Ubuntu zou ik zeker voor Ubuntu gaan. Dat is namelijk de meest stabiele versie.

Zelf draai ik XBMC op 3 Xboxen, een netbook (windows XP) en een wat oudere laptop . Ik houd me dus (nog) niet echt bezig met HD-video en dergelijke en let dan ook niet erg op zaken als de processorbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Bigfoot87 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 14:18:
[...]
Dat is namelijk de meest stabiele versie.
[...]
Sta je me toe dat ik zo'n uitspraken steeds met een korreltje zout neem? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Fire69 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:08:
[...]
Sta je me toe dat ik zo'n uitspraken steeds met een korreltje zout neem? ;)
Ok, ok... dat zet ik er wat ongelukkig neer inderdaad. :P
Meest recente versie is beter... de Ubuntu-versie is -voor zover ik begrepen heb- de hoofd-versie waarin nieuwe dingen worden toegevoegd en de Windows en Mac versies worden daar dan weer op aangepast maar lopen dus altijd een paar stappen achter. Correct me if I'm wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Fire69 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:25:
[...]

En, ben je al wat verder geraakt hiermee?
Nope, hij slaat gewoon een groot deel van de films over (in totaal 51 en hij pakt er maar 19) nu is dat niet zo heeeeel erg, maar ik ben langzaam aan het uitbreiden en als ik binnenkort weer eens vergeet mijn Library te exporteren of bv een NAS aanschaf kan ik dat helemaal op nieuw doen voor weet ik veel hoeveel films. Dus ik snap er werkelijk niks van.

Ik moet wel zeggen dat bij de nieuwe versie het scannen aaaaaaanziiiiennlijk sneller gaat dan bij de vorige. Dus dat maakt weer iets goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 07:54:
[...]

Da's juist, maar de basic-spullen worden door elke skin ondersteund natuurlijk.
Hij zegt dat hij bij MS een ep in een map zet en het werkt.
Bij Aeon moet hij MIP gebruiken.

Maw, bij MS gebruikt hij geen Library (of hij is vergeten te melden dat hij 'Update Library' doet na de ep in de map te zetten)
Bij Aeon moet hij MIP gebruiken => .nfo wordt aangemaakt en gezien door XBMC => wel Library?

Of denk ik nu verkeerd?
Nee, dat zal het 'm ook wel zijn MS in fileview en Aeon in Libraryview.
[...]

Nou, maar zodra de voeding binnen is ga ik wel even mijn music folder backuppen.
Want nogmaals alle id3 tags op orde maken, zie ik echt niet zitten. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Bigfoot87 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:53:
[...]

Ok, ok... dat zet ik er wat ongelukkig neer inderdaad. :P
Meest recente versie is beter... de Ubuntu-versie is -voor zover ik begrepen heb- de hoofd-versie waarin nieuwe dingen worden toegevoegd en de Windows en Mac versies worden daar dan weer op aangepast maar lopen dus altijd een paar stappen achter. Correct me if I'm wrong...
Ja, denk dat het zo in zijn werk gaat.
Maar ik doelde eigenlijk niet alleen op XBMC. Linux zal misschien wel stabieler zijn dan Windows (laten we daar maar niet over gaan discussiëren ;) ), maar je moet het wel eerst degelijk geconfigureerd krijgen.
De Live-versie bvb is een levende hell om te configureren zodat je met meerdere draadloze netwerken kan verbinden. Om maar 1 voorbeeldje te geven. Niet echt gebruiksvriendelijk dus...
Christian_Ku schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:00:
[...]

Nope, hij slaat gewoon een groot deel van de films over (in totaal 51 en hij pakt er maar 19) nu is dat niet zo heeeeel erg, maar ik ben langzaam aan het uitbreiden en als ik binnenkort weer eens vergeet mijn Library te exporteren of bv een NAS aanschaf kan ik dat helemaal op nieuw doen voor weet ik veel hoeveel films. Dus ik snap er werkelijk niks van.

Ik moet wel zeggen dat bij de nieuwe versie het scannen aaaaaaanziiiiennlijk sneller gaat dan bij de vorige. Dus dat maakt weer iets goed.
Hij slaat ook films over waar je met MIP een nfo hebt laten voor maken?
Zo nee, kan je het voorlopig (of altijd, wat volgens mij beter is) zo doen terwijl je naar de oorzaak van het probleem zoekt. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 18:08:
[...]

Nee, dat zal het 'm ook wel zijn MS in fileview en Aeon in Libraryview.

[...]

Nou, maar zodra de voeding binnen is ga ik wel even mijn music folder backuppen.
Want nogmaals alle id3 tags op orde maken, zie ik echt niet zitten. :N
Muziek staat bij mij al ergens anders. :P
Ben al daaagen bezig geweest met die id3-tags en zit nog maar aan de letter O :( Ik laat het nu een paar maand rusten voor ik verder doe, ik zie het niet meer zitten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Cursusje id3-tags-op-orde-maken nodig? *kuch* foobar2000 kan batch-operaties doen *kuch*

Zodra je tags op orde zijn kan je met veel programma's (foobar2000 euns) batchrenamen en batchfolder-indelingen maken. XBMC houdt daarvan. Voordeel van mooi genamede muziek en folderstructuren is dat je tags lezen kunt uitschakelen. XBMC gebruikt zo weinig taginfo dat dit niets uitmaakt voor de weergave, en vooral in netwerk-situaties kun je dan stukken sneller door je muziek switchen, zonder dat je onderbroken punten fouten krijgt (ik praat dan over de xbox-versie, weet niet hoe dat zit met win/lin/mac).

Eenmaal zo ver dat je alle tags oke hebt wordt het tijd voor alle hoesjes als folder.jpg en natuurlijk niet te vergeten artist.jpg. En ook dat kan in batch met albumartdownloader XUI (en foobar2000... :p). Hoef je nooit meer xbmc te laten scannen naar albumart als je een cleane install doet en it looks good omdat je zelf een keuze maakt van minimum pixels (voor hdtv's is minimaal 300x300 aan te raden).
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mijn folder-structuur en filenames zijn allemaal mooi in orde, maak je daar maar geen zorgen over. ;)
Het probleem is dat in 20.000 mp3's het wel eens voorvalt dat sommige dingen in de id3-tags op een andere manier geschreven staan. Bvb. Sinead O'Conner had ik op 6 verschillende manieren staan.
Als ik mijn muziek dan naar de Library scan, heb ik die bij Artists dus ook op 6 verschillende manieren staan...
Dus ben ik de Artists-lijst aan het afgaan, en bij alle artiesten die er meerdere keren in staan, ben ik de id3-tag aan het juist zetten. Gezien het meer dan 6000 artiesten zijn, ben je daar dus even mee bezig ;)

Folder.jpg heb ik dan ook nog wat werk mee, die zijn ook nog maar voor 75% in orde.
Artist.jpg begin ik zelfs niet aan! :D

Die albumartdownoader XUI ken ik niet, dat zal ik misschien wel eens checken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albumartdownloader is zeker handig als je mooie covers zoekt en moet je zeker eens uitproberen.

Ook hier perfecte folder structuur, filenames en geen fouten in id3 tags (artiest,genre,album,enz) :*)

Vandaag trouwens nieuwe voeding binnengekregen van mijn netwek HD en alles weer zoals het was. d:)b
Ben nu toch even de muziekfolder aan het backuppen :)

Edit:

Mar2zz weet dat je PMIII draait, heb je al eens "The Operation" PM3.HD Mod geprobeerd.
Deze Mod is zeer goed. :Y

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:16
ik gebruik nu media portal maar xmbc vind ik er ook prachtig uitzien.
alleen heb ik een aantal vraagjes voordat ik het weer ga proberen?

- kan hij een videomap scnnen en alles in imdb vinden en zoniet is dit eenvoudig aan te passen?
- is er ook een tv serie module/plugin beschikbaar zodat dit bij tv gedaan wordt.
- kan ik vanuit xbmc ook games en progs op me pc starten?
- online videos? apple/youtube enz
- wat zijn de extra's de beste plugins voor xbmc?
- automounten van iso's?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
oeh dat is een mooie poeier. en wide banners...
ga ik ff checken. kieken of ik de vrouw zo ver krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remcoXP schreef op zondag 10 mei 2009 @ 10:20:

- kan hij een videomap scnnen en alles in imdb vinden en zoniet is dit eenvoudig aan te passen?
- is er ook een tv serie module/plugin beschikbaar zodat dit bij tv gedaan wordt.
- kan ik vanuit xbmc ook games en progs op me pc starten?
- online videos? apple/youtube enz
- wat zijn de extra's de beste plugins voor xbmc?
- automounten van iso's?
Op alles ja en nog zoveel meer. Gewoon gaan proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Fire69 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 19:42:

[...]

Hij slaat ook films over waar je met MIP een nfo hebt laten voor maken?
Zo nee, kan je het voorlopig (of altijd, wat volgens mij beter is) zo doen terwijl je naar de oorzaak van het probleem zoekt. :)
Ik lees dit forum nog maar even en ben even niet thuis in de afko's maar ik gebruik media companion voordat ik XBMC laat scannen. Het rare is nu weer dat ik net weer 8 films wilde toevoegen en nu wil XBMC ze al helemaal niet meer zien (alle .nfo door media companion gescraped staan er bij). Zelfs niet als ik de directories van de films direct scan. Ik sta voor een raadsel.

Edit: Het gekke is wel dat je in het status schermpje rechts boven sommige film namen wel voorbij ziet komen maar die verschijnen vervolgens niet in mijn library.

[ Voor 13% gewijzigd door Christian_Ku op 10-05-2009 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
remcoXP schreef op zondag 10 mei 2009 @ 10:20:

1 kan hij een videomap scnnen en alles in imdb vinden en zoniet is dit eenvoudig aan te passen?
2 is er ook een tv serie module/plugin beschikbaar zodat dit bij tv gedaan wordt.
3 kan ik vanuit xbmc ook games en progs op me pc starten?
4 online videos? apple/youtube enz
5 wat zijn de extra's de beste plugins voor xbmc?
6 automounten van iso's?
1. Jazeker, klik hier voor meer informatie.
2. Ook dat is mogelijk, zonder plugin... dit zit allemaal standaard in XBMC. Meer informatie vind je hierover in de XBMC Wiki
3. Dit kan met de plugin "Launcher" Meer informatie vind je hier op het XBMC Forum
4. Er zijn heel veel plugins en scripts beschikbaar voor het streamen van online video's. Binnen de Nederlandse community is XOT:uzg het bekendste script denk ik.. Van Dumpert en Southpark tot Uitzending-gemist, SBS 6, Veronica en RTL... het zit er allemaal in. Daarnaast zijn er ook scripts voor Google Video, Youtube, Apple Movie trailers enz. enz. Die zal je zelf even op moeten zoeken op het XBMC forum.
5. De "beste plugins/ scripts" zijn voor iedereen weer anders denk ik. Zo vind ik ResumeX één van de meest geniale scripts. (XBMC gaat na opnieuw opstarten weer verder met de playlist die hij aan het afspelen was toen XBMC gesloten werd.) Verder is XOT:uzg natuurlijk ook onverslaanbaar en zijn XBMC Earth, XBMC Maps, XBMC Lyrics, Wake On Lan, Tetris ook super. Als ik jou was zou ik gewoon maar eens het XBMC forum goed doorspitten. Daar kom je eigenlijk alles wel tegen.
6. XBMC kan ISO's gewoon afspelen. Net als multiple-RAR bestanden. Het uitpakken van de bestanden is dus niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Christian_Ku schreef op zondag 10 mei 2009 @ 13:11:
[...]

Ik lees dit forum nog maar even en ben even niet thuis in de afko's maar ik gebruik media companion voordat ik XBMC laat scannen. Het rare is nu weer dat ik net weer 8 films wilde toevoegen en nu wil XBMC ze al helemaal niet meer zien (alle .nfo door media companion gescraped staan er bij). Zelfs niet als ik de directories van de films direct scan. Ik sta voor een raadsel.

Edit: Het gekke is wel dat je in het status schermpje rechts boven sommige film namen wel voorbij ziet komen maar die verschijnen vervolgens niet in mijn library.
Dit is een build probleem.
Welke revisie heb je ?
Heb je al eens een andere revisie geprobeerd ?
Kijk anders eens in je debug log. (nadat je films hebt gescant)
Mar2zz schreef op zondag 10 mei 2009 @ 10:30:
oeh dat is een mooie poeier. en wide banners...
ga ik ff checken. kieken of ik de vrouw zo ver krijg...
Heb je ook bij uiterlijk / thema - brushed comb geselecteerd ?
Maakt de skin stukken jonger :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Christian_Ku schreef op zondag 10 mei 2009 @ 13:11:
[...]

Ow, ik gebruikte MIP omdat ik dacht dat jij Media Info Plus gebruikte om te scanne, maar zie nu dat dat Paultje66 was en niet jij. :P

Wat ik persoonlijk eerst eens zou doen is hetvolgende:
- Nieuwere versie van XBMC installeren (Hier kan je elke dag een nieuwe downloaden Gewoon de xbmc-folder uit de rar-file over je oude xbmc-folder gooien :) )
- Je database deleten. Deze zit in userdata\Database\myvideos34.db (afhankelijk van je settings zit die folder in je user-profiel, of in de folder van xbmc zelf)
- De hoofdfolder waar je films inzitten opnieuw als source definiëren in XBMC (als je je myvideos34.db delete, moet je voor al je video-sources terug 'Set Content' doen.

Niet meer beginnen met aparte sub-folders scannen, dat zorgt alleen maar voor verwarring. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Weet je WAT ik had moeten doen, VISTA nooit installeren. Natuurlijk lag het aan het feit dat ik het programma niet runde als...je raadt het al, administrator! F*cking hell, anyway, hij pakt er nu wel weer wat maar bij lange na niet allemaal, ongelooflijk. Maar ik ga eens een nieuwe build proberen. Deze was van 3 dagen geleden!

Edit: Ben er zojuist achtergekomen dat voornoemde onverschilligheid van XBMC ten opzichte van video_ts of image wel degelijk opgaat. De films die niet zijn gescand zijn allen images. Die ik wel allemaal exact goed benaamd heb. Ik snap er niks van.

[ Voor 27% gewijzigd door Christian_Ku op 10-05-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dus alle films die in een folder staan met daarin een VIDEO_TS-folder neemt hij wel, maar film in een folder met een ISO niet?

Dus:
\Movies
|->\Movies\Film1\VIDEO_TS (wel gescanned)
|->\Movies\Film2\Film2.iso (niet gescanned)

Of hoe is je structuur juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Fire69 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:58:
Dus alle films die in een folder staan met daarin een VIDEO_TS-folder neemt hij wel, maar film in een folder met een ISO niet?

Dus:
\Movies
|->\Movies\Film1\VIDEO_TS (wel gescanned)
|->\Movies\Film2\Film2.iso (niet gescanned)

Of hoe is je structuur juist?
Helemaal juist. Precies mijn structuur. En zowel in de Film2\ als in de VIDEO_TS\ staan dus .tbn, .nfo en allerhande .jpg files. In het geval van film2 genaamd film2.etc en in het geval van VIDEO_TS genaamd VIDEO_TS.etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb het hier even getest voor jou.

Momenteel heb ik geen films op mijn laptop staan, dus heb ik volgende folders aangemaakt met een paar fake bestandjes in:
code:
1
2
3
4
5
6
Movies
|-> Batman Returns
     |-> VIDEO_TS
          |-> VIDEO_TS.BUP etc.
|-> The Dark Knight
     |-> The Dark Knight.iso

Deze heb ik laten scannen door MC. Hij maakt "The Dark Knight.nfo" aan in folder "The Dark Knight" en hij maakt "VIDEO_TS.nfo" aan in folder "VIDEO_TS"

Dan laat ik XBMC scannen, en vindt hij beide films netjes :)

Dit zijn mijn settings bij "Set Content":
- Directory contains: Movies
- Scraper: TMDb
- Use Folder names for Lookup: UIT
- Scan Recursively: AAN
- Selected Folder contains a single video: UIT

Zo zou het dus gewoon moeten werken. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Fire69 op 11-05-2009 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:28

Snuffel

Vroem!

Gisteren weer sinds lange tijd weer eens met XBMC (XBOX) en de TV zitten klieren.
TV Is nu een HD versie, XBOX met component aangesloten op de TV, dus moest er HD content gestreamed worden vanaf de PC.

File is 9Gb groot, en zodra ik deze opstart met de XBOX, dan hoor ik even geluid, om vervolgens weer het menu te krijgen.

Vraag is dus: hoe krijg ik de HD film op mijn TV via de PC->XBOX?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Snuffel schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:37:
Gisteren weer sinds lange tijd weer eens met XBMC (XBOX) en de TV zitten klieren.
TV Is nu een HD versie, XBOX met component aangesloten op de TV, dus moest er HD content gestreamed worden vanaf de PC.

File is 9Gb groot, en zodra ik deze opstart met de XBOX, dan hoor ik even geluid, om vervolgens weer het menu te krijgen.

Vraag is dus: hoe krijg ik de HD film op mijn TV via de PC->XBOX?
Het antwoord op deze vraag is 4 letters lang: niet.

De Xbox-versie van XBMC ondersteund HD-films wel, maar de xbox is niet sterk genoeg om deze af te spelen.
Wanneer je HD films wilt gaan bekijken zul je dus over moeten stappen naar XBMC Windows, Linux of Mac OS X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:28

Snuffel

Vroem!

Das mooi k met p dan :D
Maar goed, dan maar de PC doorpoorten naar de TV
Kabeltje meer of minder maakt geen zak uit.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:48
Ik ben sinds een paar dagen ook bezit met XBMC op m'n HTPC'tje. Nou kan ik nergens echt vinden hoe je dat XOT-UZG aan de gang krijgt. Heeft iemand een link naar een tutorial of wat dan ook hiernaar zodat ik uitzendinggemist etc.. kan bekijken?

Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik heb door een ongelukje de c schijf geleegd... :( en uiteraard geen backups.. |:(

de schweino rescue disc spreekt in de readme van een optie
"Select 'Prepare NewHD' and follow the prompts"

maar het kan aan mij liggen, maar ik kan deze optie nergens vinden. doe ik iets verkeerd?

edit: handmatig de inhoud van de rescue disk via ftp gekopieerd naar de c schijf. toen middels de shortcut maker de snelkoppeling gemaakt en hernoemd naar xboxdash.xbe, en ook op de c schijf gezet. Opgelost :)

[ Voor 26% gewijzigd door Notehoutelade op 11-05-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
mad-dog schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:23:
Ik ben sinds een paar dagen ook bezit met XBMC op m'n HTPC'tje. Nou kan ik nergens echt vinden hoe je dat XOT-UZG aan de gang krijgt. Heeft iemand een link naar een tutorial of wat dan ook hiernaar zodat ik uitzendinggemist etc.. kan bekijken?

Tnx!
Zoek en vind in dit topic: GroteBozewolf in "[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII"

EDIT: hou er rekening mee dat Windows + XBMC + Streaming niet echt goed werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door GroteBozewolf op 11-05-2009 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:48
GroteBozewolf schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:09:
[...]

Zoek en vind in dit topic: GroteBozewolf in "[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII"

EDIT: hou er rekening mee dat Windows + XBMC + Streaming niet echt goed werkt.
De inhoud uit de zip in de scriptdir had ik ook al bedacht, maar als ik dan voor scripts kies in het hoofdmenu zie ik niks staan wat met XOT-UZG te maken heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
mad-dog schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 00:52:
[...]

De inhoud uit de zip in de scriptdir had ik ook al bedacht, maar als ik dan voor scripts kies in het hoofdmenu zie ik niks staan wat met XOT-UZG te maken heeft..
Welke zip heb je gedownload? XOT-Uzg.v3.2.0b5.zip neem ik aan. Je zal even moeten kijken of die in de XBMC script folder moet komen of je gebruikers XBMC folder. De laatste kan je ergens vinden onder de c:\users\gebruiker (Vista) of c:\documents and settings\gebruiker (WinXP) of /home/gebruiker/.xbmc (Linux).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zit te denken om een goedkoop htpctje te bouwen voor XBMC.
(Ik heb nu alleen xbox)

Nu wordt dus 100% dedicated voor XBMC.
Wat is dan het beste om te nemen? Een stripped Windows? een stripped Linux?
XBMC Live?

Ik wil dat-ie zo snel mogelijk opstart en alleen XBMC zien :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Laatst online: 20-09 15:31
anandus schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:52:
(Ik heb nu alleen xbox)

XBMC Live?

Een mobo met een Atom 330 dual core en een Nvidia ION chipset lijkt mij op dit moment de perfecte optie (139 euro voor mobo en 330 dual core). De ION chipset zou prima 1080p aan moeten kunnen. Ubuntu er op of XBMC-live en je hebt een prima systeem. Maar op basis van een Windows XP met XBMC zal net zo goed prima resultaten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

berties schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:59:
[...]

Een mobo met een Atom 330 dual core en een Nvidia ION chipset lijkt mij op dit moment de perfecte optie (139 euro voor mobo en 330 dual core). De ION chipset zou prima 1080p aan moeten kunnen. Ubuntu er op of XBMC-live en je hebt een prima systeem. Maar op basis van een Windows XP met XBMC zal net zo goed prima resultaten leveren.
Met minder kan het zelfs ook: http://www.youtube.com/watch?v=RaqcImfnnwU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 20-09 18:46

rally

Deyterra Consultancy

En hier is er een topic over:
[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn vraag ging overigens niet over hardware, maar wat het beste, snelste OS is voor XBMC en of XBMC Live volwaardig genoeg is :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
mad-dog schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:23:

Tnx!
Je download xot. pakt het uit. het mapje zet je in xbmc/scripts of video/plugins. dan is het al klaar.

*lol* ik sla gewoon een hele pagina over met lezen hahahaha ignore

[ Voor 7% gewijzigd door Mar2zz op 12-05-2009 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:34:
Mijn vraag ging overigens niet over hardware, maar wat het beste, snelste OS is voor XBMC en of XBMC Live volwaardig genoeg is :)
Heb er geen ervaring mee maar linux is beste en snelste OS voor XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat ION platform, maar het is hopen op hardwarematige video ondersteuning van XBMC, nu leunt het zwaar op de cpu zelf.

Wat betreft OS: ik heb een prachtig jetway mini itx (amd780), amd 4850 met Windows 7, draait als een zonetje en je kunt ook nog gemakkelijk browsen, updaten, etc. Tenzij je natuurlijk je weg lekker in linux kunt vinden zou ik niet de moeite doen. Het is wel aan te raden om een NVidea chipset en video onboard te kiezen, als er hardware ondersteuning komt zal die als eerste komen. Nu is Linux wel een voorloper :-) daarvoor is in de beta al ondersteuning voor video acceleratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
anandus schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:34:
Ik schrik er zelf van dat ik dit ga zeggen ( :P ), maar als je supersnel wil booten en enkel en alleen XBMC wil zien, ben je denk ik het beste af met XBMC op Linux. Meerbepaald de Live-versie, daar is alles uitgehaald wat je niet nodig hebt, en hij boot mooi in XBMC :)
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:15:
Leuk dat ION platform, maar het is hopen op hardwarematige video ondersteuning van XBMC, nu leunt het zwaar op de cpu zelf.

Wat betreft OS: ik heb een prachtig jetway mini itx (amd780), amd 4850 met Windows 7, draait als een zonetje en je kunt ook nog gemakkelijk browsen, updaten, etc. Tenzij je natuurlijk je weg lekker in linux kunt vinden zou ik niet de moeite doen. Het is wel aan te raden om een NVidea chipset en video onboard te kiezen, als er hardware ondersteuning komt zal die als eerste komen. Nu is Linux wel een voorloper :-) daarvoor is in de beta al ondersteuning voor video acceleratie.
Hey, welkom op GoT. :)
Jammer dat ik moet zeggen dat je eerste post al direkt een foute is, want sinds een paar weken zit er gewoon hardware-support in XBMC zelf (onder Linux dan, dankzij VDPAU). ;)
XBMC is niet meer in beta trouwens, de 9.04 is sinds verleden week officiëel uit.

[ Voor 46% gewijzigd door Fire69 op 12-05-2009 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:07

PegOpDeWeg

eej wasup?

Ik heb wat problemen met XMBC, als ik video afspeel 'zoomed' hij in op een stuk links boven (320x244 ofzo), of het nu een dvd, avi of stream is. Ik moet dan met de hand elke keer bij video settings filter switchen (billinear) en dan scaled deze naar een normale verhouding. Als ik het als default instelling set, dan is de volgende movie die ik speel weer terug naar basis instellingen. Dus hij onthoud de video settings ook niet en gereset deze elke keer naar default.

windows xp mce / passive radeon ati kaartje

Iemand enige idee?

"It's better to burn out, than fade away"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Er staat toch toevallig niks in je Advancedsettings.xml?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Advancedsettings.xml zal hij waarschijnlijk geen hebben. :)

Zou eens je guisettings.xml hernoemen in je userdata.(guisettingsbackup.xml ;) )
XBMC maakt een nieuwe aan en is dan weer default.
Kijk wat xbmc nu doet als je een file afspeelt.
En of nu je instellingen wel blijvend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Euh, ja, die bedoelde ik ja. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Ik draai Windows 7 op mijn HTPC en heb de live-cd getest. Wanneer XBMC eenmaal draait kan ik mijn hardeschijf niet vinden bij bestandsbeheer. Ook kan ik gedeelde schijven niet vinden binnen het netwerk.

partitie 1: Windows 7 (ntfs)
partitie 2: films (ntfs)

Wanneer ik xbmc op de xbox draai, heb ik toegang tot alle gedeelde mappen op pc's binnen het netwerk, ongeacht het feit dat het shares op ntfs partities zijn.

Wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Harde schijf zal je eerst moeten mounten. :)
Shares zouden via SMB gewoon bereikbaar moeten zijn als je netwerk in orde is. NTFS heeft hier niks mee te maken. Netwerk-drives hebben niks met je bestands-systeem te maken.

[ Voor 28% gewijzigd door Fire69 op 14-05-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
anandus schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:52:
(Ik heb nu alleen xbox)

XBMC Live?

Absoluut linux.
Mijn dedicated htpc heeft een opstartsnelheid waar je met windows alleen maar van kan dromen _/-\o_
Ik gebruik een ubuntu mini installatie met daarop alleen wat je nodig ben voor xbmc en dit draait echt als een speer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Weet iemand of het onder Linux ook mogelijk is de XBMC buffer in te stellen. Na een aantal secondes ervaar ik framedrops en wellicht kan ik dat verhelpen door meer te bufferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 20-09 18:46

rally

Deyterra Consultancy

Ik ga zelf voor de XBMC life versie.

Installatie daarvan schijnt erg rap te gaan en in combinatie met XBMC's VDPAU ondersteuning en een Nvidia ION moederboard ook nog eens erg nette performance en een laag energie verbruik.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

rally schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:10:
Ik ga zelf voor de XBMC life versie.

Installatie daarvan schijnt erg rap te gaan en in combinatie met XBMC's VDPAU ondersteuning en een Nvidia ION moederboard ook nog eens erg nette performance en een laag energie verbruik.
Ik heb precies hetzelfde gedaan. Alles out-of-the-box werkt maar ik heb toch hier en daar wat performance problemen. Met name bij zeer grote video bestanden en 1080p. Ik laat wel even weten als ik een oplossing heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 19:56
Erhnam schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:36:
[...]
Ik heb precies hetzelfde gedaan. Alles out-of-the-box werkt maar ik heb toch hier en daar wat performance problemen. Met name bij zeer grote video bestanden en 1080p. Ik laat wel even weten als ik een oplossing heb!
Kan je het videogeheugen instellen? Voor vdpau heb je best 512Mb nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exyge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 11:36
Erhnam schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:36:
Je moet inderdaad waarschijnlijk 512 mb video geheugen gebruiken voor bestanden met hoge bitrates, maar het zou ook aan het videobestand kunnen liggen. VDPAU heeft nog problemen met bestanden die niet "goed" geencodeerd zijn.
Pagina: 1 ... 28 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>