[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 38 Laatste
Acties:
  • 279.367 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBaret
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-07-2024
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:37:
Eerst van Humax naar PC, dan van PC naar xbox. O-)
Je kunt ze ook op de PC laten staan en afspelen met XBMC (xbox). :9

Tip:
Evox / avalaunch ftp'en veel sneller dan xbmc.
Xbmc kan weer te lange namen inkorten. Geloof max 40 tekens.
ja pc er tussen werkt idd maar liever rechtstreeks :-)

Evox FTP wel eens gebruikt als FTP server. Maar hoe gebruik ik die als FTP Client ?
RolfLobker schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:38:
[...]
...

Dit al geprobeerd:
ftp://user:pass@host:port?active
ftp://user:pass@host:port?passive

?
active of passive erachter (nog) niet. ga meteen proberen !

[ Voor 22% gewijzigd door RedBaret op 29-06-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is wel een programma voor de xbox:
Xbox FTP Client: Heb er geen ervaring mee.

Zal na het eten even kijken of ik het heb en/of waar te vinden.

Mischien heb je het al kijk is op (xbox) e: Apps of ie daar niet bij staat.

Btw. Wil je gebruik gaan maken van een external scraper kun je je movie files beter niet op de xbox zetten.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2009 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBaret
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-07-2024
@ RolfLobker:

Thnx !! Had al wat zitten proberen in sources.xml (zonder resultaat).
Met "?active" erachter werkt het wel !

@Poeier:
Hoor het graag als je het hebt /weet te vinden. Is wellicht sneller dan XBMC.

Edit:
Nee staat niet in Apps. Had al wel xbox ftp client van the Joker uit 2003 gevonden maar die wilde nie werke nie

Edit 2:
In scrapers moet ik me nog eens gaan verdiepen. Begrijp dat ik ze dan beter op de Humax kan laten staan. Met de ?active optie kan ik ze benaderen en bekijken op mijn xbox (terwijl ze op de humax staan).

[ Voor 44% gewijzigd door RedBaret op 29-06-2009 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok , ik heb 'm niet en jij hebt 'm al gevonden. Jammer dat ie niet werkt.
Edit:
Moet wel een account aanmaken door op start te drukken,connect to ftp en dan add server. Geef de gegevens in.
RedBaret schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:07:
@ RolfLobker:

In scrapers moet ik me nog eens gaan verdiepen. Begrijp dat ik ze dan beter op de Humax kan laten staan. Met de ?active optie kan ik ze benaderen en bekijken op mijn xbox (terwijl ze op de humax staan).
Laat staan, laat staan.
Als de files op de xbox staan kun je ze alleen maar op die locatie afspelen.

Ikzelf werk met NAS. Altijd en vanuit elke locatie te openen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2009 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit moet je zien.!!!
Jezz X heeft zijn persoonlijke skin geupload. 8)
De GUI is PM3 HD, uiterlijk MediaStream en settings screen van Aeon. :9
Als je nu nog niet tevreden bent weet ik het ook niet meer. LOL

http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=53830

Ziet er echt vet uit, blijkt ook goed op de xbox te werken (9MB) maar ik persoonlijk vind het te druk.
Ben ook MiniMeedia gewoon / gewend is mijn stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33
Screenshots zien er niet slecht uit, ga het meteen even bekijken. :)

[edit]
Hoewel je het minimalistische van MiniMeedia nu terug kwijt ben, is het toch een heel mooie skin.
Vooral de afwerking van de menu's en zo is echt heel mooi gedaan. Denk dat ik deze maar een tijdje laat staan. :)

[ Voor 62% gewijzigd door Fire69 op 03-07-2009 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik draai al tijden op mediastream en heb eigenlijk nooit verder meer naar andere skins gekeken. Maar als ik nu kijk wat er uit is wil ik toch wel wat andere dingen bekijken (MiniMeedia, Horizonz, de hierboven genoemde skin). Draaien ze allemaal nog een beetje op de XBOX? Zijn er naast deze nog andere aanraders om te proberen?

[ Voor 9% gewijzigd door Walkman op 03-07-2009 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en waarschijnlijk nog beter dan Mediastream.
The Operation, Transparency en Focus zijn ook geschikt voor de xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Even mijn vraag hier posten aangezien het dus echt een XBMC probleem is.

Sinds gisteravond heb ik op mijn Asrock ION 330 XBMC live draaien.Deze is geinstalleerd op de HDD.

NU is het zo dat ik een paar dingen heb die ik niet lekker aan de praat krijg.

-als ik in de instellingen het geluid op DIGITAAL zet dan heb ik bij een paar MKV films gewoon geluid.Maar als ik een normale DVD ISO (of een AVI) afspeel dan heb ik een irritant geknetter,die alleen weg gaat als ik het geluid op Analoog zet.

En als ik dat doe dan heb ik weer geen geluid bij de MKV's : :|

Verder:
-als ik muziek wil luisteren dan wordt deze VEEL te SNEL afgespeeld.
Als ik de zelfde plaatje op mn Xbox met XBMC afspeel dan is het geluid wel weer goed.(Source is bij beiden dan de zelfde server waar ik alles vandaan stream.)
Heb niets in de instellingen kunnen vinden wat dit zou kunnen oplossen.

en als laatste ,ik kan resolutie niet hoger dan 720p zetten op mijn Panasonic HD ready Plasma (TH-42PV70FA)
Wel heb ik de mogelijkheid om 1080i te zetten maar dan word het beeld mega uitvergroot

Wederom,op de Xbox kon ik het gewoon op 1080i zetten zonder probleem.

beeld en geluid gaan trouwens via HDMI.

Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? (heb helemaal geen kaas gegeten van Linux dus mocht je een oplossing hebben,graag een beetje simpel uitleggen ;) _

[ Voor 88% gewijzigd door seninha op 05-07-2009 07:36 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is simpel. _O-
Zolang je geen HD files wilt afspelen is de xbox het beste platform. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
seninha schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 19:15:
Even mijn vraag hier posten aangezien het dus echt een XBMC probleem is.

Sinds gisteravond heb ik op mijn Asrock ION 330 XBMC live draaien.Deze is geinstalleerd op de HDD.

NU is het zo dat ik een paar dingen heb die ik niet lekker aan de praat krijg.

-als ik in de instellingen het geluid op DIGITAAL zet dan heb ik bij een paar MKV films gewoon geluid.Maar als ik een normale DVD ISO (of een AVI) afspeel dan heb ik een irritant geknetter,die alleen weg gaat als ik het geluid op Analoog zet.

En als ik dat doe dan heb ik weer geen geluid bij de MKV's : :|

Verder:
-als ik muziek wil luisteren dan wordt deze VEEL te SNEL afgespeeld.
Als ik de zelfde plaatje op mn Xbox met XBMC afspeel dan is het geluid wel weer goed.(Source is bij beiden dan de zelfde server waar ik alles vandaan stream.)
Heb niets in de instellingen kunnen vinden wat dit zou kunnen oplossen.

en als laatste ,ik kan resolutie niet hoger dan 720p zetten op mijn Panasonic HD ready Plasma (TH-42PV70FA)
Wel heb ik de mogelijkheid om 1080i te zetten maar dan word het beeld mega uitvergroot

Wederom,op de Xbox kon ik het gewoon op 1080i zetten zonder probleem.

beeld en geluid gaan trouwens via HDMI.

Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? (heb helemaal geen kaas gegeten van Linux dus mocht je een oplossing hebben,graag een beetje simpel uitleggen ;) _
Voor al je problemen behalve het 720p-probleem.... leuk hé, Linux. :+

Voor je 720p-probleem: Logisch toch? (ten minste als hij via HDMI is aangesloten). Je tv geeft door dat dat zijn native resolutie is, daarom gaan je settings niet hoger.
Je xbox was via component waarschijnlijk, daar werd niks van settings mee doorgegeven dus moest je maar zien dat je het zelf goed instelde. :)
Je gaat (behalve misschien voor foto's) toch geen voordeel halen door hem op 1080i te zetten hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:13:
Het is simpel. _O-
Zolang je geen HD files wilt afspelen is de xbox het beste platform. :7
En laat dat nou net iets zijn wat ik WEL WIL 8)7

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol ok, je kunt beter je antwoorden zoeken op het xbmc forum.
Daar zijn veel meer gebruikers met dezelfde problemen. :+
Ik heb er geen ervaring mee maar het zou toch allemaal moeten werken, op linux, wat ik lees....
Instellingkje hier en daar.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Alle problemen zijn gelukkig opgelost.
Heb wat tips gekregen via XBMC forum en die deden wonderen :)

Nu nog alleen voor elkaar krijgen dat ik naar XBMC kan FTP en om scripts te installeren.

Ik heb al FTPD geinstalleerd via SSH, maar kom niet echt verder.
Je moet namelijk daarna FTPD configureren maar daar begrijp ik nog even weinig van.

Maak gebruik van deze How to http://linuxservertutoria...ftp-server-on-ubuntu.html

maar na het invoeren van: luzar@ubuntu:~$ sudo vim pure-ftpd-common kom ik niet verder.

Zou niet weten wat ik dan nog moet doen?Misschien dat iemand hier dat weet?

[ Voor 30% gewijzigd door seninha op 05-07-2009 20:35 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet denken aan wat fire69 zei:
leuk hé, Linux :+

Maar je komt er wel, kan je helaas niet helpen. :)
Waarschijnlijk andere wel hier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Hoe kan je instellen welke achtergronden je ziet in het hoofdmenu? Heb Horizonz nu als skin gekozen (is lekker snel op de xbox), maar zie geen achtergronden op het moment. Heb al in de settings gezocht, maar kon het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 10:12
Walkman schreef op maandag 06 juli 2009 @ 10:48:
Hoe kan je instellen welke achtergronden je ziet in het hoofdmenu? Heb Horizonz nu als skin gekozen (is lekker snel op de xbox), maar zie geen achtergronden op het moment. Heb al in de settings gezocht, maar kon het niet vinden.
Zit onder de skin-opties. Afhankelijk van de versie van Horizonz heet deze optie "Aeon" of Horizonz in het settings-menu. :)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Fire69 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:41:
[...]
Voor al je problemen behalve het 720p-probleem.... leuk hé, Linux. :+
Een beetje raar om Linux de schuld te geven als XBMC niet goed werkt he? Dit zijn waarschijnlijk gewoon bugs in XBMC. Zo heeft het te snel afspelen van media waarschijnlijk met PulseAudio te maken, een soundserver die redelijk nieuw is.

Ik had in ieder geval in XBMC 8.10 ook te snel af spelende files, terwijl deze files keurig werden afgespeeld door Totem/Rhythmbox/vlc etc. XBMC zou vanaf 9.04 wél met PulseAudio om moeten kunnen gaan. Heb je wel de nieuwste versie van XBMC? Anders kun je eens proberen om PulseAudio te killen, aangezien het niet noodzakelijk is om dat te runnen.

EDIT: Moet vaker pagina verversen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Bigfoot87 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:13:
[...]

Zit onder de skin-opties. Afhankelijk van de versie van Horizonz heet deze optie "Aeon" of Horizonz in het settings-menu. :)
Thanks, had AEON wel zien staan, maar niet gedacht dat je daar dat in kon stellen. Ga het vanavond meteen aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:29

Sr_Ogel

Klop klop klop

seninha schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:33:
Alle problemen zijn gelukkig opgelost.
Heb wat tips gekregen via XBMC forum en die deden wonderen :)

Nu nog alleen voor elkaar krijgen dat ik naar XBMC kan FTP en om scripts te installeren.
De standaard xbmclive versie heeft al een ftp mogelijkheid hoor, het is niet nodig die nog weer los te gaan installeren. Je ftp client moet allen SFTP ondersteunen. ftp via de ssh verbinding wat al standaard in xbmclive zit. Bij voorbeeld zou je kunnen werken met filezilla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Was er al achtergekomen dat ik gewoon kon FTP'en.
Probleem is dat ik de folder XBMC niet te zien krijg.

Blijkbaar moet ik deze sharen,nu nog alleen nog uitzoeken hoe ik dat moet doen.

Even nu wat anders, ik heb gemerkt dat bij sommige HD films (MKV) het beeld heel licht schokt.
Bij de film Earth, als je aan het begin de aarde van rechts naar links ziet gaan dan gaat dit niet soepel.
Je ziet gewoon dat het beeld licht schokt.

Moet uitzoeken waarom.Heb de laatste Nvidia drivers al geinstalleerd maar ,dus dat zou goed moeten gaan.
CPU wordt op dat moment trouwens maar voor 5% gebruikt,dus rest wordt door GPU gedaan

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb een vraag.
Ik heb sinds kort een xbox om met xbmc uitzending gemist enzo te kunnen kijken.
Nu wilde ik een nieuwere versie opzetten(XBMC) wat ook gelukt was alleen kon ik deze alleen openen via de oude versie. Op zich niet z'n ramp maar toch niet wat ik wilde.
Dus even ftp'en met me laptop oude eraf gehaald nieuwe erop. evoxdash.xbe veranderd in mijn c:
Opnieuw opgestart en foutmelding dat er iets mis was in <home> ofzo.
kon wel nog ftpen. nu had ik ergens gelezen dat als je van xboxdash.xbe msxboxdash.xbe maakt en van evoxdash.xbe xboxdash.xbe maakt dat het dan zou moeten werken.
Dus gedaan en nu:
Your xbox requires service. pleace call xbox support. met error code 13.
En ik kan niet meer ftpen!!
Weet iemand wat ik kan doen want weet het echt niet meer.
heb al van alles geprobeerd met slayers en nog wat van die programm's niks werkt.
Als ik er een spel in doe start die nog wel op.
Alvast bedankt zit met smart te wachten op antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Kan je trouwens ergens configureren dat bij het updaten van de library bepaalde directories niet langer gescand hoeven te worden? Hij pakt op het moment directories die niet meer beschikbaar zijn waardoor het wat langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Crackh34d schreef op maandag 06 juli 2009 @ 12:39:
[...]

Een beetje raar om Linux de schuld te geven als XBMC niet goed werkt he? Dit zijn waarschijnlijk gewoon bugs in XBMC. Zo heeft het te snel afspelen van media waarschijnlijk met PulseAudio te maken, een soundserver die redelijk nieuw is.
pulseaudio is toch een onderdeel van linux en niet van XMBC? Waarom zou je XMBC dan de schuld geven?
Ik zou persoonlijk voor windows kiezen als basis voor m'n xmbc installatie alleen al om die rare fratsen van linux te ontwijken en niet allerlei wazige bash commandos in te hoeven voeren voordat alles goed werkt.

imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 12:30
Kaasplank schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:01:
[...]

pulseaudio is toch een onderdeel van linux en niet van XMBC? Waarom zou je XMBC dan de schuld geven?
Ik zou persoonlijk voor windows kiezen als basis voor m'n xmbc installatie alleen al om die rare fratsen van linux te ontwijken en niet allerlei wazige bash commandos in te hoeven voeren voordat alles goed werkt.

imho.
Wat een negativiteit rond Linux hier zeg... Gaat echt nergens over. 8)7
Linux heeft helemaal geen rare fratsen, ik draai al een hele poos naar volle tevredenheid een dedicated htpc met xbmc op jawel Linux.
Heb de Windows versie ook geprobeerd, maar deze kan niet tippen aan een goed geinstalleerde linux setup.
Plus wat natuurlijk een groot voordeel is als je nvidia hebt dat je gebruik kunt maken van VDPAU, dat werkt echt fantastisch, 1080p op 4% cpu :9~ :9~

Verder als je een zeer minimale linux versie (bijv ubuntu mini) als basis gebruikt kun je veel meer 'het apparaat gevoel' creeeren als met windows. (of natuurlijk xbmc live)
WAF word hierdoor ook aanzienlijk verhoogd omdat het niet als een pc voelt.
Om dan over de opstarttijd nog maar te zwijgen..... nee, ik moest er niet aan denken windows op mijn htpc te hebben.

Misschien word het toch eens tijd dat jullie je mening eens deftig gaan herzien als het om linux gaat. Vergeet niet dat linux inmiddels het primary developement os is geworden voor xbmc.
Die oude XBOX heeft zijn beste tijd gehad! Was voor toen leuk, maar nu in deze hd tijden kun je daar echt niet meer mee aankomen :P

De beste XBMC ervaring krijg je (naar mijn mening) absoluut met een dedicated linux setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Kaasplank schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:01:
[...]

imho.
Nee je snapte mijn punt niet. Mijn punt was dat XBMC niet met PulseAudio kon omgaan, terwijl andere programma's dit wel gewoon kunnen. Dan ligt de fout imo bij XBMC en niet bij Linux. Maarja, XBMC kan nu al geruime tijd perfect omgaan met PulseAudio dus het is ook geen issue meer.

En ik heb geen zin om ook nog een Windowslicentie te kopen voor mijn HTPC als ik ook gewoon XBMC Live kan installeren, welke veel gestroomlijnder is dan een Windowsinstallatie.

Begrijp me niet verkeerd, ik gebruik zelf Ubuntu als OS, maar ik heb jaren met tevredenheid Windows gedraaid. Ik denk alleen dat Linux voor dit soort doeleinden nou eenmaal veel geschikter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Het is jouw feestje dus dat moet je zelf weten ;). De grote frustratie wat linux heet komt bij mij nergens anders op dan op m'n server. Maar laten we het hier maar bij laten want dit is geen discussie die we hier moeten voeren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Vraag me het volgende af (misschien bestaat het al,ik kon het niet vinden)

Is het mogelijk om de skin PM3 HD zo te veranderen dat je fanarts kan?
En niet via Bibliotheek want dat gebruik ik dus niet.

Ik wil gewoon de standaard look van PM3 HD maar dan bij elke DVD hoes een mooie achtergrond.

Ik heb al transparancy gedownload en naar mn Asrock ION met XBMC live via FTP verplaatst maar die werkt niet helemaal.
Hoofdscherm laat geen achtergrond zien omdat ik dus V 9.04.1 gebruik en die schijnt de skin niet te ondersteunen. ;(

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In PM3 HD kun je idd alleen via de bib. fanart views krijgen.

Je kunt het beste je build updaten, werken echt beter met multiimage.( zeker op de xbox)
En anders moet je toch je bib. (en waarom niet :S ) gaan gebruiken of de skin modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Nadeel van de bib vind ik dat je NIET al je films bij elkaar ziet staan (tenminste ik zie niet hoe)

Als ik bib aanvink dan kan ik alleen op thema kiezen,en dat wil ik niet.
Wil gewoon lekker makkelijk al mn films bij elkaar.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:29

Sr_Ogel

Klop klop klop

in de bieb staat ergens bij de pm3hd skin eenvoudige weergave of zo iets daarmee kun je de thema's eruit halen en zie je alleen nog de opties series en films en komen in die sub groepen alle series en films te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Kijk, dat wist ik dus niet :/

heb gelijk dat even aangevink en ik krijg wat ik wil.
thanks.
Nu alleen even info binnen halen van alle films want heb zojuist mn 320gb HDD vervangen voor een SSD :9

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-09 14:16
Hoi kan iemand mij helpen?

Ik heb zojuist de laatste versie van XBMC geinstalleerd op mijn HTPC (windows vista 32-bit).
Nu lopen de films (ook de niet HD films) niet helemaal vloeiend meer als het beeld snel beweegd zie ik raare schoken net of het scherm niet genoeg FPS heeft ofzo. Bij de vorige versie van XBMC had ik daar geen last van ook als ik een film in windows zelf open is er nix aan de hand. Iemand enig idee?

Edit: ik probeerde de oude versie (8.1) terug te installeren, maar die werkte niet meer nadat de nieuwere (9.04) erop gestaan had. Dus toch weer 9.04 geinstalled en volgens mij is het verholpen nu. Snap niet hoe het kan maar ik ben blij :)

sorry voor de spam >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Eric-B op 12-07-2009 18:57 ]

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai al een tijdje MiniMeedia en vond het tijd om Xot-uzg er op aan te passen.
Lekker minimalistic, maar zou ook goed gaan met andere skins.
Background komt namelijk van Jezz_x (redux).
Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/4884/screenshot029v.jpg

1280x720

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 20:48:
Draai al een tijdje MiniMeedia en vond het tijd om Xot-uzg er op aan te passen.
Lekker minimalistic, maar zou ook goed gaan met andere skins.
Background komt namelijk van Jezz_x (redux).
[afbeelding]

1280x720
Ik kan skins wel hosten op de XOT googlecode pagina als er iemand interesse heeft.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op maandag 13 juli 2009 @ 18:56:
[...]

Ik kan skins wel hosten op de XOT googlecode pagina als er iemand interesse heeft.
Als jij nog skins hebt, ben ik er wel benieuwd naar :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 21:31:
[...]Als jij nog skins hebt, ben ik er wel benieuwd naar :Y
Wat ik bedoelde was: Ik heb er zelf geen, maar wil wel die van andere mensen hosten

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-09 21:04
heren, weet iemand hoe ik vanuit xbmc linux het systeem vanuit de GUI kan shutdownen-rebooten?
als ik dat nu doe dan gaat hij gewoon terug naar de bash.
zat al te googlen, wat oude posts gelezen maar geen goede oplossing gevonden.

Ik heb het draaien onder een minimale ubuntu install..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Omdat ik vermoed dat ik toch e.e.a. niet goed geconfigureerd heb, vroeg ik mij af of iemand anders succesvol gebruikt maakt van de plugin OpenSubtitles 1.2 danwel Sublight 0.5. Ik lijk bij installatie geen problemen tegen te komen, maar toch krijg ik bij beide plugins een error zodra ik ondertitels probeer te downloaden. Mijn python kennis is helaas in procenten ongeveer net zo groot als de kans om de staatsloterij te winnen, dus heeft iemand een van deze twee werkend binnen XBMC en wat heb je hiervoor moeten doen?

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird42
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2018
Goed nieuws voor XBOX gebruikers:

2009-07-15 21700 modified: [XBOX] synced: Autothumb + HD-flagging stuff with Linuxport
2009-07-15 21699 modified: [XBOX] merged: HD/media-flagging to Xbox-test branch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep en we zijn er volop mee aan het testen om die flags ook op de xbox te laten werken.

Eerste patch werkt maar xbox heeft moeite met extracten.
Eenmaal aanwezig draait het in PM3 HD goed.

Tweede patch helaas lijkt niet te werken.

Wat betreft test branch verwacht morgen de build ervan.

Betreffende Thread:
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=53618
jbr schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:20:
Omdat ik vermoed dat ik toch e.e.a. niet goed geconfigureerd heb, vroeg ik mij af of iemand anders succesvol gebruikt maakt van de plugin OpenSubtitles 1.2 danwel Sublight 0.5. Ik lijk bij installatie geen problemen tegen te komen, maar toch krijg ik bij beide plugins een error zodra ik ondertitels probeer te downloaden. Mijn python kennis is helaas in procenten ongeveer net zo groot als de kans om de staatsloterij te winnen, dus heeft iemand een van deze twee werkend binnen XBMC en wat heb je hiervoor moeten doen?
Heb geen ervaring met deze plugins omdat het veel sneller makkelijker is om even de ondertiteling bij je video file te zetten en dezelfde naam te geven op de extensie na :+
http://www.ondertitel.com/

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flags op de xbox.

Nieuwe test build is er.
Mochten er mensen zijn die willen testen laat het mij even weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 12:18:
Flags op de xbox.

Nieuwe test build is er.
Heb hem net binnengehaald, maar ik vrees dat ik niet hem de eerste dagen niet ga kunnen testen. :)

Ik ga mijn 2 xboxen eens volledig opnieuw installeren.
Nu vroeg ik me af, als de eerste XBMC volledig op orde staat, kan ik hem dan gewoon naar de 2de xbox overkopieren met database en alles?
Als ze beiden op het netwerk zitten, gaan ze elkaar niet tegenwerken? Als ik enkel de 'XBMC-naam' aanpas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Laatst online: 18-09 12:30
sharkzor schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 10:49:
heren, weet iemand hoe ik vanuit xbmc linux het systeem vanuit de GUI kan shutdownen-rebooten?
als ik dat nu doe dan gaat hij gewoon terug naar de bash.
zat al te googlen, wat oude posts gelezen maar geen goede oplossing gevonden.

Ik heb het draaien onder een minimale ubuntu install..
Ik neem aan dat je xbmc opstart met de --standalone optie?

In dat geval is voldoende het volgende pakketje te installeren: sudo apt-get install pm-utils
Als je deze hebt moet je nog ff de rechten om af te sluiten e.d., dit kan als volgt:

sudo polkit-auth --user xbmc --grant org.freedesktop.hal.power-management.suspend
sudo polkit-auth --user xbmc --grant org.freedesktop.hal.power-management.hibernate
sudo polkit-auth --user xbmc --grant org.freedesktop.hal.power-management.reboot
sudo polkit-auth --user xbmc --grant org.freedesktop.hal.power-management.shutdown
sudo polkit-auth --user xbmc --grant org.freedesktop.hal.power-management.reboot-multiple-sessions
sudo polkit-auth --user xbmc --grant org.freedesktop.hal.power-management.shutdown-multiple-sessions

De user xbmc moet je uiteraard ff vervangen door de username waaronder je xbmc start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 12:27:
[...]

Heb hem net binnengehaald, maar ik vrees dat ik niet hem de eerste dagen niet ga kunnen testen. :)

Ik ga mijn 2 xboxen eens volledig opnieuw installeren.
Nu vroeg ik me af, als de eerste XBMC volledig op orde staat, kan ik hem dan gewoon naar de 2de xbox overkopieren met database en alles?
Als ze beiden op het netwerk zitten, gaan ze elkaar niet tegenwerken? Als ik enkel de 'XBMC-naam' aanpas?
Hoe heb je hem binnengehaald ? Kun je zelf compilen ?
De test build is niet publiek te downloaden.
Kan je wel de download link toesturen via PM.

Dat met die 2 xboxen moet wel lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 12:18:
Flags op de xbox.

Nieuwe test build is er.
ik ben frequent bezoeker van deze thread... maar kan even geen chocolade maken van flags, wat zijn flags? wil ik dat ook op mijn xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:12
@Zerveza wil ik dat ook op mijn xbox?

ja dat wil je ook op je xbox :p

Wat ik echt mis bij XBMC is de mogelijkheid voor een main server & dan subservers (dus 1 server waar hij alle data opslaat, kwa fanart, info,...)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:46:
[...]

Hoe heb je hem binnengehaald ? Kun je zelf compilen ?
De test build is niet publiek te downloaden.
Kan je wel de download link toesturen via PM.

Dat met die 2 xboxen moet wel lukken denk ik.
Ah, ik heb je verkeerd begrepen denk ik. Ik dacht dat je bedoelde dat de atches in de nieuwe nightly zaten. Die had ik dus net binnen. :P
Icekiller2k6 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:28:
[...]

Wat ik echt mis bij XBMC is de mogelijkheid voor een main server & dan subservers (dus 1 server waar hij alle data opslaat, kwa fanart, info,...)
Wuh? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flags zijn icoontjes die aangeven
Video codec bv. Divx
Video resolutie bv. HD
Video verhouding bv. 16/9
Audio codec bv. Ac3
MPaa rating = kijkcijfer bv.vanaf 6 jaar (deze is al aanwezig)
Studio ( al aanwezig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Sinds eergister maak ik gebruik Transparancy als Skin.Echt helemaal top deze skin.

Nu heb ik dus XBMC zelf naar alle film info laten zoeken en dat ging perfect.
Wel had ik sommige films die niet gepakt werden (voornamelijk TV rips) en daar heb ik zelf een dvd hoes en fanart van gedownload.

Nu viel me op dat zodra ik in XBMC op die films ga staan waarvan ik zelf een fanart gedownload heb (deze staat in de map van de film en heb ze fanart.jpg genoemd) dan veranderd de achtergrond.
Maar ga ik op een film staan waarvan XBMC zelf een fanart binnen gehaald heeft dan veranderd er niets in de achtergrond,pas als ik de film aanklik dan kom ik dus in he volgende scherm en daar zie ik wel de fanart als achtergrond.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik wel alle fanarts te zien krijg zodra ik op het DVD hoesje ga staat? Zonder handmattige deze in de map te plaatsen natuurlijk.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revned
  • Laatst online: 24-01-2022
Sinds deze week ben ik ook aan het stoeien met XBMC. Tot nu toe vind ik het een verschrikkelijk mooi pakket, maar ik kom aan 1 ding niet uit. Ik zou graag willen dat ik gelijk de albums view krijg bij het openen van mijn music library, maar ik krijg dit niet voor elkaar. Is dit eigenlijk wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga op album staan, contextmenu en selecteer maak standaard.
Als je nu naar muziek gaat start hij gelijk met albums. :*)
Veel pezier met xbmc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seninha schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:07:
Sinds eergister maak ik gebruik Transparancy als Skin.Echt helemaal top deze skin.

Nu heb ik dus XBMC zelf naar alle film info laten zoeken en dat ging perfect.
Wel had ik sommige films die niet gepakt werden (voornamelijk TV rips) en daar heb ik zelf een dvd hoes en fanart van gedownload.

Nu viel me op dat zodra ik in XBMC op die films ga staan waarvan ik zelf een fanart gedownload heb (deze staat in de map van de film en heb ze fanart.jpg genoemd) dan veranderd de achtergrond.
Maar ga ik op een film staan waarvan XBMC zelf een fanart binnen gehaald heeft dan veranderd er niets in de achtergrond,pas als ik de film aanklik dan kom ik dus in he volgende scherm en daar zie ik wel de fanart als achtergrond.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik wel alle fanarts te zien krijg zodra ik op het DVD hoesje ga staat? Zonder handmattige deze in de map te plaatsen natuurlijk.
Je bekijkt je films vanuit file mode.
Hier geeft ie idd alleen de fanart weer als je ook daadwekelijk in de film map zit.
Dat fanart word weergegeven als de afb.bij je film staat is een mod. in de skin.
XBMC haalt alles uit de userdata (op scrapen na dan) en niets direct uit je folders.
Skinners hebben wel de mogelijkheid om evt. afb uit je folders te weergeven en dat is hier dus het geval.

Kan het niet vaak genoeg zeggen, GEBRUIK EEN EXTERNAL SCRAPER en je hebt je bibliotheek onder controle !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:41:

Heb geen ervaring met deze plugins omdat het veel sneller makkelijker is om even de ondertiteling bij je video file te zetten en dezelfde naam te geven op de extensie na :+
http://www.ondertitel.com/
Tja, misschien waar, maar het zegt in feite weinig over de plugin zelf...
en bovendien... zeg dat maar eens tegen mijn partner...

Er moet een manier zijn om deze plugins te laten werken, in ieder geval OpenSubtitles want die heeft al eens gewerkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef haar tel nr. maar vertel ik het wel . :)
Nee zonder gein echtwaar is veel makkelijker en geen ergenissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revned
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:47:
Ga op album staan, contextmenu en selecteer maak standaard.
Als je nu naar muziek gaat start hij gelijk met albums. :*)
Veel pezier met xbmc. :)
Ongelofelijk, zo simpel |:(
Bedankt voor je snelle reactie. Heb overigens toch nog een paar vraagjes :? .

- Ik heb een MKV met meerdere subtitles in de MKV verwerkt. Echter kan ik alleen de subtitles aan en uit zetten. Is er ergens een mogelijkheid tot het instellen van een standaard taal voor subtitles? Vroeger heb ik altijd mediaportal gebruikt en daar kan je gewoon tijdens het afspelen van de film kiezen welke taal ondertiteling je gebruikt.

- Via het apple trailers script heb ik de Home Cinema plugin geinstalleerd. Echter krijg ik deze niet aan de praat. Ik heb al in de settings gekeken en aangevinkt dat hij de library moet gebruiken, maar als ik de plugin wil openen blijft hij op "retrieved 0 items" staan. Ben ik iets vergeten in te stellen?

[ Voor 19% gewijzigd door revned op 16-07-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terwijl de film speelt druk op menu ga naar geluid instellingen en daar kun je alles qua ondertiteling instellen.
De grote doe je weer in je settings / video / ondertiteling , instellen.
Plaatsing doe je via settings / uiterlijk / beeldscherm / kalibreren. zet de hoeken goed maak vierkant goed vierkant en zet de horizontale lijn op de hoogte waar je de ondertiteling wilt hebben.
XBMC 8)

Edit.
Plugins/scripts zijn fragiel zeker als ze niet goed onderhouden worden.
Er zijn zeker heel goede plugins en scripts.
Ga naar programmas en daar heb je ook een plugin folder met svn repo installer.
Deze istalleert script/plugins.
En ook met dit script kun dat doen. Mijn favoriet.
http://xbmc.org/forum/sho...12&highlight=passion+xbmc

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revned
Wederom bedankt voor je snelle reactie. Met de subtitles is het gelukt. Met behulp van jouw script ben ik al iets verder met Home Cinema, hoewel ik nu weer een andere foutmelding krijg 8)7 Overigens wel een zeer mooi script wat ik zeker vaker zal gebruiken. Nogmaals bedankt voor al je hulp!

[ Voor 13% gewijzigd door revned op 16-07-2009 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:54:
[...]

Kan het niet vaak genoeg zeggen, GEBRUIK EEN EXTERNAL SCRAPER en je hebt je bibliotheek onder controle !!!!
Ik heb al meerdere EXTERNAL SCRAPERS geprobeerd maar geen een pakte al mn films (ISO's , AVI.s en MKV)
Op de een of ander manier lukte het gewoon niet.
Heb de volgende geprobeerd:
-Media Companion 2.135
-Media Companion gen2 Beta
en nog een ander die ik bij XBMC forum gedownload had,maar nu weer verwijderd heb dus kan niet meer zeggen welke het was.

Bij de eerste werden wel al mn fims gezien maar zodra info binnen gehaald moest worden kreeg ik meteen een output log file met de naam van de eerste film en daarna niets meer.
Bij de tweede (de beta versie) daar werden wederom alle films gezien , maar uiteindelijk wordt er maar van 9 stuks info binnen gehaald. Daarna wederom een output log file,maar nu wel met info:

Error, exiting movie scraper
Error:-
System.Xml.XmlException: Er is een fout opgetreden tijdens het parseren van EntityName. Regel 1, positie 62.
bij System.Xml.XmlTextReaderImpl.Throw(Exception e)
bij System.Xml.XmlTextReaderImpl.Throw(String res, String arg)
bij System.Xml.XmlTextReaderImpl.ParseEntityName()
bij System.Xml.XmlTextReaderImpl.ParseEntityReference()
bij System.Xml.XmlTextReaderImpl.Read()
bij System.Xml.XmlLoader.LoadNode(Boolean skipOverWhitespace)
bij System.Xml.XmlLoader.LoadDocSequence(XmlDocument parentDoc)
bij System.Xml.XmlLoader.Load(XmlDocument doc, XmlReader reader, Boolean preserveWhitespace)
bij System.Xml.XmlDocument.Load(XmlReader reader)
bij System.Xml.XmlDocument.LoadXml(String xml)
bij Media_Companion.Form1.startnewmovies()
bij Media_Companion.Form1.BckWrkScnMovies_DoWork(Object sender, DoWorkEventArgs e)
bij System.ComponentModel.BackgroundWorker.OnDoWork(DoWorkEventArgs e)
bij System.ComponentModel.BackgroundWorker.WorkerThreadStart(Object argument)

[ Voor 55% gewijzigd door seninha op 17-07-2009 17:11 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:47

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik moet zeggen dat ik ook weinig goede ervaringen heb met Media Companion, niet alleen ziet de interface van het programma eruit alsof het iemands eerste VB knutselwerk is, de succesrate bij scrapen is lager dan xbmc zelf, genereert veel te veel files met metadata, en is traag.

Uiteindelijk alle metadata weer weggeflikkerd (veel werk) en gewoon gezorgd dat alle foldernamen kloppen:

Films/Naam(jaar)/iets.avi
Series/Naam/SXX/iets.SXXEXX.avi

en de interne scraper van xbmc draait als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:32
Heb vandaag na een jaartje m'n setup wat gewijzigd.
Ik draaide XBMC@ubuntu op een Intel E8200 + MSI P6NGM-FIH (igp) met beeld via HDMI en analoog geluid.
Uiteindelijk deze low profile Nvidia 9400GT gekozen aangezien er geen lowprofile passief gekoelde 9400GT's beschikbaar zijn.
Kaartje er in geploft, laatste nvidia driver gedownload en geïnstalleerd, via alsamixer spdif geactiveerd zodat het geluid via HDMI van de 9400GT loopt. Klaar! Walk in the park :)
Als je een geschikt vdpau kaartje zoekt, is dit wel een aanrader. Fan is ook amper hoorbaar, iets waar ik wel bang voor was. Alleen jammer dat enkel srt subs werken met vdpau rendering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
seninha schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:00:
[...]

Ik heb al meerdere EXTERNAL SCRAPERS geprobeerd maar geen een pakte al mn films (ISO's , AVI.s en MKV)
Op de een of ander manier lukte het gewoon niet.
Heb de volgende geprobeerd:
-Media Companion 2.135
-Media Companion gen2 Beta
en nog een ander die ik bij XBMC forum gedownload had,maar nu weer verwijderd heb dus kan niet meer zeggen welke het was.

Bij de eerste werden wel al mn fims gezien maar zodra info binnen gehaald moest worden kreeg ik meteen een output log file met de naam van de eerste film en daarna niets meer.
Bij de tweede (de beta versie) daar werden wederom alle films gezien , maar uiteindelijk wordt er maar van 9 stuks info binnen gehaald. Daarna wederom een output log file,maar nu wel met info:

[i]Error, exiting movie scraper
[...]
Media Companion 2.135 is een oude, niet meer werkende versie. :)
De download-link op zijn site is verouderd. Je hebt v2.291 nodig, die werkt perfect.
Je hebt gelijk dat de GUI eruit ziet als zijn eerste VB-werk, volgens mij is dat ook echt zo. :P

Media Companion Gen2 werkt nog bijna niks van, dat is dan ook een complete rewrite van het programma waar je nog bijna niks mee kan, eigenlijk is het nog alpha-software.

De andere uit het XBMC-forum was waarschijnlijk MIP, Media Info Plus.
Eerlijk gezegd, uit dat programma geraakte ik ook niet wijs. :/
Sabbi schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:43:
[...]
Uiteindelijk alle metadata weer weggeflikkerd (veel werk) en gewoon gezorgd dat alle foldernamen kloppen:
[...]
Al aan gedacht dat dat misschien de oorzaak was waarom Media Companion er ook niks kon van maken? ;)

Media Companion (en alle andere externe scrapers) maken inderdaad wel een aantal extra files aan, maar het zorgt er wel voor dat het scannen naar je Library meer dan 10x sneller gaat.
Laat jij je xbox maar eens 21 seizoenen van The Simpsons scannen zonder die files en weet me te zeggen hoeveel uur hij erover gedaan heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor jongens, maar MC werkt echt goed en zeer snel. ook Media Companion Gen2 3.039 alleen nog niet voor tv series. Gebruik daar v2.292 voor.

En wat maakt het uit hoe het eruit ziet als het maar doet wat het moet doen. En dat doet ie goed !!
Zorg dat de benamingen van je files goed zijn.
Ja duhh sabbi, probeer nu nog maar eens en zorg dat de instellingen goed zijn, de snelheid bepaal je zelf door te selecteren welke data je allemaal wilt en hoe.

En als er problemen zijn meld dat dan aan de developper, dan kan er wat aan gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:19:
Geef haar tel nr. maar vertel ik het wel . :)
Nee zonder gein echtwaar is veel makkelijker en geen ergenissen.
Nee zonder gein, het is niet de oplossing waarnaar ik op zoek ben. Het moet gewoon in XBMC zelf werken, geen omwegen met een normale pc en internetsites en rechten op network shares. Ik weet niet hoeveel beltegoed je hebt, maar als je dat uit wilt leggen aan mevr. jbr ben je er doorheen, geloof me...

Waarom werkt de OpenSubtitles plugin niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revned
Weet iemand of het mogelijk is om het geluid in XBMC Live via de SPDIF te laten gaan en het beeld via HDMI. Ik krijg geen geluid en als ik alsamixer open staat er bovenaan HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:47

Sabbi

je denkt aan mij.

Wat is dan precies het voordeel van MC gebruiken?

Om the scannen moet ik dan dus nog steeds met de hand de files hernoemen, en dat het sneller is dan op een xbox is niet relevant, ik heb xbmc hier op een AppleTV draaien, scraped rap zat.

Waarom zou ik dan die extra stap toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hmm. Ik voel me dom zeg.
Ik heb nu XBMC op een PC geïnstalleerd ipv op de Xbox, maar om een of andere reden willen mijn scripts niet verschijnen?
Apple Movie Trailers staan er wel (terwijl die niet in het scripts-mapje staan?).

Is er ergens nog een scripts-mapje ofzo?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revned
@anandus, hier liep ik ook tegenaan. Je kan bij het installeren aangeven waar je scripts e.d. geplaatst worden, je script kan dus op 2 plaatsen staan:

1. in je xbmc installatiefolder in he tmapje scripts
2. in de application data map van het ingelogde windows-account
- onder XP: documents and settings/user/application data
- onder vista users/user/application data/roaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sabbi schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 13:34:
Wat is dan precies het voordeel van MC gebruiken?

Om the scannen moet ik dan dus nog steeds met de hand de files hernoemen, en dat het sneller is dan op een xbox is niet relevant, ik heb xbmc hier op een AppleTV draaien, scraped rap zat.

Waarom zou ik dan die extra stap toevoegen?
XBMC scraped heel goed. Maar aanpassingen maken gaat moeizaam.

-Met MC kun je alles veranderen in .nfo file, dit lukt niet met xbmc.
-Je hebt een toetsenbord tot je beschikking
-Kunt snel fanart/poster veranderen.
-Zoekt op meerdere sites Posters.
-IMDB nr invoeren.altijd raak
-Mogelijkheid om de fanart te resizen ook niet mogelijk met xbmc en dit is noodzakelijk voor de xbox en apple tv om lekker te draaien.
-Mogelijkheid om alle actors te downloaden en in externe map te plaatsen.
-Scraped veel sneller.
-XBMC scraped veel sneller als er nfo/tbn/folder/fanart files aanwezig zijn.
-Heb je meerdere xbmc platforms dan is op elk platform de bib. exact hetzelfde.
-Skinners maken gebruik van fanart files in je mappen met bv file view.
-Raak je een keer je userdata kwijt, geen probleem in no time je bib. weer terug zoals het was.
(Dus niet weer alles aanpassen in xbmc)
-etc....kan nog wel even doorgaan.

Je hebt gewoon veel meer controle en een bib die 100% goed is.
Ook al heb je bv ned cabaret, dit lukt echt niet met xbmc om dat fatsoenlijk in je bib te krijgen.

Met MC is dit allemaal geen probleem ook homevideos enz.
Gewoon even wat gegevens invullen in MC en ze worden prachtig in je bib opgenomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2009 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik maak al een aantal jaar met veel plezier gebruik van XBMC op de Xbox.
Dit bevalt me prima het enige nadeel is dat de Xbox niet genoeg kracht heeft om HD materiaal af te spelen en de juiste aansluitingen hier voor mist.

Nu wil ik XBMC(live) gaan installeren op nieuwe hardware maar ik heb geen idee wat ik zou moeten aanschaffen. Ik heb wel een aantal eisen waaraan de nieuwe hardware zou moeten voldoen: klein, stil, afstandsbediening, HDMI

Op welke hardware werkt XBMC vlekkeloos, waar hebben jullie goede ervaring mee?
Wat is aan te raden om te installeren, XBMC unix, windows, live?
Ik wil de nieuwe hardware alleen maar gebruiken voor XBMC en verder niets.

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren..

Groeten en alvast bedankt,
Bart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:36

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Dusun schreef op maandag 20 juli 2009 @ 09:07:
Dit bevalt me prima het enige nadeel is dat de Xbox niet genoeg kracht heeft om HD materiaal af te spelen en de juiste aansluitingen hier voor mist.

Nu wil ik XBMC(live) gaan installeren op nieuwe hardware maar ik heb geen idee wat ik zou moeten aanschaffen. Ik heb wel een aantal eisen waaraan de nieuwe hardware zou moeten voldoen: klein, stil, afstandsbediening, HDMI

Bart.
Ik zou kiezen voor een Nvidia kaart. Ik draai mijn HD materiaal vloeiend af op een Atom processor met een Nvidia 9400M integrated chipset. DIt allemaal, dankzij de hardware acceleratie van Nvidia. Zoek anders eens op Acer Revo R3600 of Nvidia ION

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zijn er meer mensen die sinds het gebruik van de Media Companion Gen2 ervaren dat de "enters" niet meer opgepikt worden in de nfo file door XBMC?

Voorheen was de output in de nfo:
code:
1
2
Verenigde Staten&#xA;Actie&#xA;107 minuten&#xA;geregisseerd door Justin Lin
met Vin Diesel, Paul Walker en John Ortiz&#xA;&#xA;

De &#xA; worden in XBMC opgepikt als een normale enter maar in de nieuwe versie van Media Companion worden enters anders verwerkt in de ouput van de nfo. Ik kan geen instelling ontdekken die dit oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huhhh, wat enters. :?
Hier een voorbeeld .nfo file gemaakt door MC.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes"?>
<movie>
  <fileinfo>
    <video>
      <width>672</width>
      <height>272</height>
      <codec>MPEG-4 Visual</codec>
      <format>MPEG-4 Visual</format>
      <duration>2h 42mn 4s 57ms</duration>
      <bitrate>698 Kbps</bitrate>
      <bitratemode>
      </bitratemode>
      <bitratemax>
      </bitratemax>
      <container>.avi</container>
      <codecid>DX50</codecid>
      <codecidinfo>
      </codecidinfo>
      <scantype>PPF</scantype>
    </video>
    <audio>
      <language>
      </language>
      <codec>MPEG Audio</codec>
      <channels>2</channels>
      <bitrate>112 Kbps</bitrate>
    </audio>
    <subtitle />
  </fileinfo>
  <title>Watchmen</title>
  <year>2009</year>
  <rating>7.9</rating>
  <votes>84,083</votes>
  <top250>0</top250>
  <outline>When an ex-superhero is murdered, a vigilante named Rorschach begins an investigation into the murder, which begins to lead to a much more terrifying conclusion.</outline>
  <plot>"Watchmen" is set in an alternate 1985 America in which costumed superheroes are part of the fabric of everyday society, and the "Doomsday Clock" - which charts the USA's tension with the Soviet Union - is permanently set at five minutes to midnight. When one of his former colleagues is murdered, the washed up but no less determined masked vigilante Rorschach sets out to uncover a plot to kill and discredit all past and present superheroes. As he reconnects with his former crime-fighting legion - a ragtag group of retired superheroes, only one of whom has true powers - Rorschach glimpses a wide-ranging and disturbing conspiracy with links to their shared past and catastrophic consequences for the future. Their mission is to watch over humanity... but who is watching the Watchmen?"</plot>
  <tagline>This city is afraid of me. I've seen its true face.</tagline>
  <runtime>162 min  | 186 min (director's cut)</runtime>
  <mpaa>16</mpaa>
  <genre>Action / Drama / Mystery / Sci-Fi / Thriller</genre>
  <credits>David Hayter</credits>
  <director>Zack Snyder</director>
  <studio>Warner Bros. Pictures</studio>
  <trailer>
  </trailer>
  <playcount>0</playcount>
  <id>tt0409459</id>
  <actor>
    <name>Malin Akerman</name>
   etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Dusun schreef op maandag 20 juli 2009 @ 09:07:

Bart.
Ik heb sinds een paar weken een Asrock ION 330 in huis. Deze heeft dus de Nvidia ION chipset.
De standaard 320gb HDD heb ik vervangen door een 32gb SSD en dan XBMC liver er op geinstalleerd.

Werkt als een trein :)

Wel kwam ik er achter dat HD films welke WMA geluid hadden gingen stoteren.
Schrok me rot de eerste keer dat dit gebeurde.

Daarom vermijd ik alle films met WMA, en sindsdien loopt alles erg soepel.

Heb zelfs ,dankzij XBMC forum, een nieuwere XBMC versie over de Live versie geinstalleerd.
Hierdoor kon ik Transparancy als skin gebruiken.

Erg mooi.

Mijn Xbox is nu naar boven en wordt door mijn zoon in zijn kamer gebruikt om al zijn films te kijken en oude spelletjes te spelen.(vind het nog steeds een geweldig apparaat)
Zag trouwens dat de Asrock aardig in prijs was verlaagd.Heb zelf € 288 betaald , en ze zijn nu al voor rond de € 250-260 te krijgen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Laatst online: 06:12
seninha schreef op maandag 20 juli 2009 @ 18:33:
[...]
Mijn Xbox is nu naar boven en wordt door mijn zoon in zijn kamer gebruikt om al zijn films te kijken en oude spelletjes te spelen.(vind het nog steeds een geweldig apparaat)
Zag trouwens dat de Asrock aardig in prijs was verlaagd.Heb zelf € 288 betaald , en ze zijn nu al voor rond de € 250-260 te krijgen.
overmorgen wordt hij weer duurder.. (de asrock hé..)

heb ik gehoord van leverancier.. dus als je wilt bestellen.. zou ik me maar haasten

maar ga ongeveer hetzelfde heb ook een 32GB SSD besteld, merkte je veel verschil (en geluid?)

[ Voor 7% gewijzigd door Icekiller2k6 op 21-07-2009 00:57 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Nee, geluid maakt niet echt een verschill. Wel het opstarten.
Ging van 45 sec naar ongeveer 30 sec.

Wat het geluid betreft,de fans maken toch het meest geluid,ook al heb je deze op z'n zacht gezet in het BIOS.
Het is niet irritant of zo ,maar wel hoorbaar.
Gelukkig heb ik de Asrock in een kast dus daar erger ik me niet aan.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusun
Mijn oog was ook gevallen op de Asrock ION 330 en ik denk dat ik deze ga aanschaffen.
Ik zet er denk ik geen SSD is maar ga het eerst een proberen met de meegeleverde HDD.
Mocht het zijn dat dit "te" traag is dan kan ik er altijd nog een SSD inzetten.

Ik ben ook van plan XBMC live er op te installeren en kwam op XBMC.org de laatste versie tegen die iemand aangepast had met de laatste NVIDA beta drivers omdat dit bepaalde problemen zou moeten verhelpen.
Of is dit niet nodig en kun je gewoon de laatste versie van de site erop installeren?

Bedankt voor al jullie hulp zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dusun schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 15:40:
Mijn oog was ook gevallen op de Asrock ION 330 en ik denk dat ik deze ga aanschaffen.
mmm leuk ding, heeft er iemand specificaties wat deze verbuikt idle/active?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Dusun schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 15:40:
Ik zet er denk ik geen SSD is maar ga het eerst een proberen met de meegeleverde HDD.
Mocht het zijn dat dit "te" traag is dan kan ik er altijd nog een SSD inzetten.

Ik ben ook van plan XBMC live er op te installeren en kwam op XBMC.org de laatste versie tegen die iemand aangepast had met de laatste NVIDA beta drivers omdat dit bepaalde problemen zou moeten verhelpen.
Of is dit niet nodig en kun je gewoon de laatste versie van de site erop installeren?

Bedankt voor al jullie hulp zover!
Je moet zeker de aangpaste Live CD downloaden waar de nieuwste Nvidia drivers al in zitten,anders werkt het niet goed en kun je gen HD materiaal afspelen.

Je kan hem hier http://www.xbmc.org/forum...php?p=353659&postcount=35 vinden.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusun
seninha schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 08:26:
[...]

Je moet zeker de aangpaste Live CD downloaden waar de nieuwste Nvidia drivers al in zitten,anders werkt het niet goed en kun je gen HD materiaal afspelen.

Je kan hem hier http://www.xbmc.org/forum...php?p=353659&postcount=35 vinden.
Kleine update:
Gisteren de Asrock ION 330 besteld bij Azerty incl. 2 HDMI kabels om hem aan te sluiten op mijn versterker en dan door te lussen naar de TV. Ik heb nog geen lever datum door gekregen. De Asrock ION 330 was niet op voorraad maar er stond dat het 2 tot 3 werkdagen zou kunnen duren dus we wachten maar even af. Ik zal de aangepast XBMC live versie op installeren en eens gaan testen of alles functioneert. Ben benieuwd want ik heb een Philips 37PF9830 en deze wil nog wel eens problemen gegeven met HDMI apparatuur, achja als we toch bezig zijn dan ook maar meteen een nieuwe TV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Laatst online: 18:29
Na even het topic enigszins door te gelezen te hebben het volgende:
Als alles een beetje meezit ga ik binnenkort verhuizen en wil in mijn nieuwe huisje de audio / video weer een update schopje geven.
Situatie nu voor audio/video: HD materiaal downloaden op PC met dualcore met PS3 media center draaiend en alles afspelend (streamen) op PS3.
Hiervoor had ik een 1st gen xbox met xbmc die ik verkocht heb zodra alles mogelijk was met de PS3.

Nu als tweaker zijnde heb ik dit werkend en is eigenlijk wel ideaal, maar toch kreeg ik verschrikkelijke jeuk bij het lezen van de berichten over de ION netstations icm met XBMC.

Mijn interesse komt eigenlijk vandaan dat ik eigenlijk wel van mijn vaste pc afwil en thuis alles met laptop/iphone wil gaan bedienen en ik ben het ook een beetje zat om in "de computer kamer" te gaan zitten om te downloaden e.d. Ook met het oog op stroomverbruik qua PC en PS3 bij het kijken van een film te verminderen leek mij de oplossing met een ION pc'tje een stuk energiezuiniger.

Nu had ik eigenlijk de volgende opstelling in gedachten: ION aansluiten op mijn HD tv en surround set en (ipv een pc) als bron van films een NAS in de meterkast zetten met een gbit verbinding naar de ION.

De PS3 gebruik ik dan gewoon nog voor gamen uiteraard, maar dit terzijde.

Nu mijn vragen:
1. Zit er een infrarood poort op de Revo dan wel Asrock om XBMC zo mijn Logitech One te kunnen gebruiken hiermee?
2. Of is het misschien ook net zo handig om hem met mn iphone te bedienen?
3. Is er een andere optie in XBMC om de audio-uit te gebruiken van de ION dan de HDMI? Mijn set (Logitech Z-5450) heeft namelijk alleen optisch-in, coax en jack.
4. Is het trouwens ook mogelijk om tv te kijken dan wel op te nemen met XBMC?
Dan heb ik het over DVB-C incl eventuele HD zenders (met Alphacrypt oid)

[ Voor 6% gewijzigd door Vince22 op 22-07-2009 23:36 ]

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 13:19
Vince22 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 23:20:
Nu mijn vragen:
1. Zit er een infrarood poort op de Revo dan wel Asrock om XBMC zo mijn Logitech One te kunnen gebruiken hiermee?
2. Of is het misschien ook net zo handig om hem met mn iphone te bedienen?
3. Is er een andere optie in XBMC om de audio-uit te gebruiken van de ION dan de HDMI? Mijn set (Logitech Z-5450) heeft namelijk alleen optisch-in, coax en jack.
4. Is het trouwens ook mogelijk om tv te kijken dan wel op te nemen met XBMC?
Dan heb ik het over DVB-C incl eventuele HD zenders (met Alphacrypt oid)
Antwoorden:
1. Als goed is niet, maar je kan wel losse sets kopen die je dan met usb en lirc redelijk gemakkelijk aan het werk kan krijgen met je One.
2. Iphone? heb er zelf geen 1 maar het is wel mogelijk maar niet zohandig als met een afstandsbediening.
3. Ja dit is mogelijk in XBMC.
4. Hier voor zou je dan mythtv moeten gaan gebruiken en een usb ontvanger met die ook een CA module heeft en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Slurpie schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 07:48:
[...]

Antwoorden:
1. Als goed is niet, maar je kan wel losse sets kopen die je dan met usb en lirc redelijk gemakkelijk aan het werk kan krijgen met je One.
2. Iphone? heb er zelf geen 1 maar het is wel mogelijk maar niet zohandig als met een afstandsbediening.
3. Ja dit is mogelijk in XBMC.
4. Hier voor zou je dan mythtv moeten gaan gebruiken en een usb ontvanger met die ook een CA module heeft en dergelijke.
1-Ik heb zelf een Philips IR ontvanger gekocht , en deze werkt perfect ism mijn Harmony 785 remote

2-Ik heb via Appstores een XBMC remote gekocht en deze werkt perfect.Wel even in XBMC instellen dat je deze via het net wilt aansturen.

3-Asrock 330 heeft naast HDMI , nog optical en normaal jack uitgang voor je geluid.In XBMC kun je kiezen tussen analoog en Digital sound.

4-Geen idee, sorry

Nu even een vraag van mijn kant.

1 - Wat is nou het verschil tussen een Plug-in en een Script?

2-Ik heb nu in de skin die ik gebruik (Transparancy) ingesteld dat ik SCRIPT te zien krijg op het hoofdscherm.
Nu zag ik een paar Plug-Ins die ik wel wil gebruiken, zoals National Geographic en Justin TV.
Deze heb ik nu in de Plugin map gezet, maar hoe kan ik ze nou opstarten? (zie nergens een Plugin knop staan)

[ Voor 17% gewijzigd door seninha op 23-07-2009 12:02 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Laatst online: 18:29
Thanks voor de antwoorden! Ben weer een stuk wijzer en ga gewoon voor de Asrock. Volgende week via mn werk even bestellen! :)

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
seninha schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:27:
[...]

Nu even een vraag van mijn kant.

1 - Wat is nou het verschil tussen een Plug-in en een Script?

2-Ik heb nu in de skin die ik gebruik (Transparancy) ingesteld dat ik SCRIPT te zien krijg op het hoofdscherm.
Nu zag ik een paar Plug-Ins die ik wel wil gebruiken, zoals National Geographic en Justin TV.
Deze heb ik nu in de Plugin map gezet, maar hoe kan ik ze nou opstarten? (zie nergens een Plugin knop staan)
1. Verschil zit hem in het grootste gedeelte dat een plugin op de core van xbmc draait. en door middel van python wordt gescript. plugins kunnen ook andere soort code bevatten :)

2. Bij video's en dan plugins als het goed is maar dat kan per skin verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
Misschien interessant nieuws.
Er is net een nieuwe release van de CUDA Toolkit en SDK. Deze bevat vanaf nu ondersteuning voor de decoderen van MPEG-2, VC-1 en H.264 streams. Zodra dit wordt ingebakken in ffmpeg, heb je dus ook hardwarematige decoding in XBMC onder Windows net zoals VDPAU onder Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
En dat noem jij 'misschien' interessant nieuws? :P

Hopelijk komt hier snel iets moois uit voort! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Zou een mooie voorsprong zijn op alle andere MPers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Mantis schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:51:
Er is net een nieuwe release van de CUDA Toolkit en SDK. Deze bevat vanaf nu ondersteuning voor de decoderen van MPEG-2, VC-1 en H.264 streams. Zodra dit wordt ingebakken in ffmpeg, heb je dus ook hardwarematige decoding in XBMC onder Windows net zoals VDPAU onder Linux.
Dat zal zeker nog langere tijd gaan duren. Bij ffmpeg zijn ze namelijk niet zo snel van het releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over release gesproken Transparency! - v1.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 19:04
Mantis schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:51:
Damn ben net begonnen met linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
Henkske schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:24:
[...]
Damn ben net begonnen met linux
Beste keuze ;)
Daarbij zoals Erhnam zegt, het kan nog een tijdje duren voor we dit te zien krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
Mantis schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:52:
[...]

Beste keuze ;)
Daarbij zoals Erhnam zegt, het kan nog een tijdje duren voor we dit te zien krijgen.
Haha ik word er nu al gestoord van. ben al vanaf 04:15 bezig:) (kon niet slapen, haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
Damn dat linux(ubuntu) blijft echt een drama als je het niet kent.

Niks gaat makkelijk. Heb nu eindelijk xbmc werkend + nvidia drivers. maar nu weer geen geluid etc etc. elke x is het weer wat anders.

Maargoed we gaan maar weer terug naar windows aangezien die in de komende maanden ook hardware encoding gaat gebruiken. Werkt me floppydtv + dvbviewer tenminste ook weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb pas XBMC geinstalleerd.
Helaas werkt mijn MCE remote controller niet volledig. Kan ook geen informatie op het internet vinden.
Weet iemand hoe ik mijn mce remote control 100% werkend kan krijgen.
Bij voorbaat dank, Laurens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het is makkelijker wanneer je aangeeft welk deel van die 100% nu al wel werkt en wat je graag ook werkend wil krijgen. Dat maakt het helpen een stuk makkelijker.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, wat niet werkt is de Backspace voor uit het menu te gaan. Het menu blijft nu in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Ik heb op mijn blog precies uitgelegd hoe je alles onder Linux (XBMC Live) kan opzetten. Van het maken van een USB boot dongle waar alles op staat tot en met het installeren van de SVN versie en het activeren van allerlei opties. De site is hier te vinden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
Erhnam schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:27:
Ik heb op mijn blog precies uitgelegd hoe je alles onder Linux (XBMC Live) kan opzetten. Van het maken van een USB boot dongle waar alles op staat tot en met het installeren van de SVN versie en het activeren van allerlei opties. De site is hier te vinden:

http://www.strengholt-onl...b-key-met-virtualbox/110/

404

Ahh deze werkt wel. http://www.strengholt-onl...b-key-met-virtualbox/110/
nu alleen nog ff een 4gb stickie kopen want de live cd boot niet op mijn htpc

[ Voor 16% gewijzigd door Henkske op 27-07-2009 20:00 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>