[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 38 Laatste
Acties:
  • 279.360 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 21:44

Sr_Ogel

Klop klop klop

eymey schreef op donderdag 02 april 2009 @ 09:41:
[...]

Waarschijnlijk heb ik dan zo'n zelfde Asus (m3n serie), in ieder geval ook met de GeForce 8300 onboard. VDPAU onder XBMC (die ik voorlopig nog vanuit de vdpau brange in SVN zelf compileer) werkt bij mij echter alleen redelijk met sommige h.264 filmpjes (bij een helevoel schokt en schudt het beeld veel) en bij WMV content is bijna het hele beeld groen :).
De vdpau tak is geheel overgezet in de linuxport of het al in de ppa zit weet ik eigenlijk niet. Ik compileer ook mijn eigen installatie.
Als jij het zelfde moederbord hebt (asus m3n78 em ) moet je even in het bios kijken. Standaard wordt 128 mb van je geheugen gebruikt voor de videokaart. 128mb is te weinig voor vdpau om goed te werken. het video geheugen moet minimaal 512mb zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 18:11
Wow deze mediacenter software is zoveel sneller dan Mediaportal waar ik altijd al mee gewerkt had!

Ik heb alleen 1 probleempje. het afspelen van optische media (DVD) lukt niet. Dan blijft XBMC hangen en moet ik het afsluiten via ALT+CTRL+DEL. iemand enig idee?

Specs:
Windows 7
XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07-2024
sn33ky schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:43:
Wow deze mediacenter software is zoveel sneller dan Mediaportal waar ik altijd al mee gewerkt had!

Ik heb alleen 1 probleempje. het afspelen van optische media (DVD) lukt niet. Dan blijft XBMC hangen en moet ik het afsluiten via ALT+CTRL+DEL. iemand enig idee?

Specs:
Windows 7
XBMC
Wat zijn je verdere specs? Draai je ook veel 1080P?

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08
alexkroeze schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:03:
[...]

De vdpau tak is geheel overgezet in de linuxport of het al in de ppa zit weet ik eigenlijk niet. Ik compileer ook mijn eigen installatie.
Als jij het zelfde moederbord hebt (asus m3n78 em ) moet je even in het bios kijken. Standaard wordt 128 mb van je geheugen gebruikt voor de videokaart. 128mb is te weinig voor vdpau om goed te werken. het video geheugen moet minimaal 512mb zijn.
Yep, dat is hetzelfde bordje :D. En de 512mb staat inderdaad al ingesteld.

Met welke files/codecs speel jij succesvol af via vdpau in XBMC op dit moment? (evt. bestanden of de resoluties/profiles die erin zitten).

Anyway, als ik vanavond tijd heb eens ff de nvidia driver installeren en verse XBMC :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

eymey schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:12:
[...]
Met welke files/codecs speel jij succesvol af via vdpau in XBMC op dit moment? (evt. bestanden of de resoluties/profiles die erin zitten).
Ik heb voornamelijk series uit america bekeken zijn allemaal 720p H264 (mkv container) of 720p wmv bestanden zonder problemen. Planet Earth 1080p h264 mpeg4 is bij in het begin lastig, alsof hij warm moet worden, daarna gaat het goed met enkele framedrops bij de zwaardere fragmenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
ahum.. :D verkeerd gelezen.

[ Voor 82% gewijzigd door HenkyDoodle op 02-04-2009 16:00 ]

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip : er is heel veel info te vinden over platform/specificaties/hardware op het xbmc forum.

Ben er zelf niet zo mee bezig, maar heb wel eens gelezen dat een onboard videokaart niet de beste keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
jorisdekloris schreef op woensdag 01 april 2009 @ 18:18:
Werkt bij andere mensen SBS ook niet meer met XOT Uzg? Of doet hij het bij mij niet omdat ik PLEX gebruik?
Hier werkt het gewoon.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
alexkroeze schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:32:
[...]

Ik heb voornamelijk series uit america bekeken zijn allemaal 720p H264 (mkv container) of 720p wmv bestanden zonder problemen. Planet Earth 1080p h264 mpeg4 is bij in het begin lastig, alsof hij warm moet worden, daarna gaat het goed met enkele framedrops bij de zwaardere fragmenten.
:) Inmiddels m'n systeem op orde gemaakt (compositing uit, compiz dus ook, nvidia 180.44 drivers en de standaard xbmc, die nu dus ook vdpau heeft).

720p h264 doet het over het algemeen goed... sommige 1080p content ook... maar de BBC earth en andere 1080p content in h264, alsmede 1080p wmv heeft soms toch nog wat last van 'trekken' en stotteren, dat het beeld (en ook het geluid) gewoon echt inhoudt.

Maar over het algemeen begint het er behoorlijk netjes uit te zien, zonder crashes e.d. :D

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 15:31
eymey schreef op donderdag 02 april 2009 @ 23:56:
[...]

:) Inmiddels m'n systeem op orde gemaakt (compositing uit, compiz dus ook, nvidia 180.44 drivers en de standaard xbmc, die nu dus ook vdpau heeft).

720p h264 doet het over het algemeen goed... sommige 1080p content ook... maar de BBC earth en andere 1080p content in h264, alsmede 1080p wmv heeft soms toch nog wat last van 'trekken' en stotteren, dat het beeld (en ook het geluid) gewoon echt inhoudt.

Maar over het algemeen begint het er behoorlijk netjes uit te zien, zonder crashes e.d. :D
Volgens mij is de nieuwste (en dat is niet 180.44) nvidia driver een voorwaarde voor goede VDPAU. Kijk dat nog even na, 720P is meestal geen probleem, maar de stap naar 1080P vraagt veeel meer van je systeem, dat is dus waar je VDPAU echt nodig hebt (of je hebt een 3Ghz+ dualcore dan moet het zonder ook lukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

de 180.44 is de laatste stable release en volgens de maker van het vdpau gedeelte moet dat voldoende zijn.

alles nieuwer dan 180.35
http://xbmc.org/forum/sho...hp?p=307969&postcount=843

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 18:11
HenkyDoodle schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:58:
[...]

Wat zijn je verdere specs? Draai je ook veel 1080P?
gewone DVD schijfjes met een DVD film (origineel) willen niet afspelen. niet op autoplay en niet op manual play. nooit last mee gehad tot na deze clean install en met XBMC ipv Mediaportal.

Verdere Specs:
moederbord: GA-MA78GM-S2H.
Videokaart: ATI 3200 onboard
Proc: AMD 4850
HD: 750GB Seagate
Optical drive: SH-S202J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

eindelijk een RSS reader voor XBMC: http://www.xbmczone.com/plugin_details.asp?id=62

dmv het wijzigen van de xml die bij het script zit kun je feeds (en categorieen) toevoegen / verwijderen. Werkt erg gebruiksvriendelijk.

is nog niet helemaal super, maar goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
goeie tip! ben ik een jaar geleden op zoek naar geweest, maar geen enkel script werkte toen nog. eindelijk al mijn feeds van de pc naar de huiskamer! ga hem 's ff testen vanaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthurke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-02-2017
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:06:
[...]

Volgens mij is het enkel te fixen indien je een script kan draaien voordat de scraper begint.
In dit script zou dan de hash moeten opgehaald worden, en in de scraper zelf die hash moeten vervangen worden....
Ofwel een php server runnen die om de zoveel minuten de hash in de scraper aanpast.... maar dit is allemaal erg omslachtig natuurlijk...
http://www.moviemeter.nl/forum/1/9053/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthurke
  • Laatst online: 14-02-2017
Ik ben geen held in programmeren, maar ik vermoed dat er hier wel een aantal mensen rondlopen die weten hoe het scrapen bij XBMC werkt.

Moviemeter heeft sinds januari ook een API: http://wiki.moviemeter.nl/index.php/API

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:14

NvM

Hoe voegen jullie muziek dvd's toe op een fatsoenlijke manier?

En momenteel gebruik ik Plex, maar ik die willen een hele andere kant op wat betreft het programma, en wil dus overstappen naar XBMC. Het enige wat me weerhoudt is dat XBMC de Logitech Harmony niet ondersteunt. Nu zijn er een aantal tutorials op internet maar die gaan vrij diep (xml's induiken etc.). Is het mogelijk om op een eenvoudige en duidelijke manier de Logitech Harmony voor XBMC de laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
NvM schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:06:
Hoe voegen jullie muziek dvd's toe op een fatsoenlijke manier?

En momenteel gebruik ik Plex, maar ik die willen een hele andere kant op wat betreft het programma, en wil dus overstappen naar XBMC. Het enige wat me weerhoudt is dat XBMC de Logitech Harmony niet ondersteunt. Nu zijn er een aantal tutorials op internet maar die gaan vrij diep (xml's induiken etc.). Is het mogelijk om op een eenvoudige en duidelijke manier de Logitech Harmony voor XBMC de laten werken?
Hier werkt de logitech Harmony prima met XBMC!!! Dit is dan wel op de xbox hardware, waar een IR sensor (van het oude dvd pakket) in zit. De Harmony ondersteunt deze prima.

Hoe dit bij XBMC op de PC moet, moet ik zelf in de komende tijd ook nog gaan uitvinden, alleen lijkt het erop dat ik moet gaan wachten met het bouwen van een HTPC tot ik een LCD tv heb (bordjes die op de toekomst voorbereid zijn maar ook nog s-video out hebben en op basis van Nvidia zijn, lijken niet te bestaan :/ ).

Maar goed, ik denk wel dat het gaan sleutelen in XML bestanden toch altijd vast onderdeel van de procedure gaat zijn. Ik weet niet of XBMC standaard al met remote control definities komt (wellicht dezelfde als bij de oude IR sensor + ab van de xbox), maar als dat niet zo is, dan wordt het knutselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:34
Je kan de IR-ontvanger via een verloopstukje gewoon in een usb-poort van je pc pluggen.
Dus volgens mij kan het niet zo heel moeilijk zijn om die Harmony er mee aan de praat te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:14

NvM

Fire69 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:33:
Je kan de IR-ontvanger via een verloopstukje gewoon in een usb-poort van je pc pluggen.
Dus volgens mij kan het niet zo heel moeilijk zijn om die Harmony er mee aan de praat te krijgen :)
Belangrijk om te zeggen dat ik een iMac gebruik, dus min of meer al een ontvanger heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nieuwe T3CH build. :)

Intressant om weten:
_MESSAGE FROM T3CH__________________________________________________________
The first alpha release of XBMC 9.04, codenamed "Babylon". I've extensively
tested this build and it seems really stable. Looking at the SVN log,
team XBMC fixed a lot of bugs before getting this alpha1 out. I have high hopes
this release will be the start of a bright future for the upcoming 9.04 stable
release.

_NOTEWORTHY SVN CHANGES SINCE LAST T3CH (according to T3CH)_________________
All known memory issues the previous releases had, should be fixed now.
Additionally it contains a few important security fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Fire69 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:57:
Nieuwe T3CH build. :)

Intressant om weten:

[...]
Ik kan melden dat het echt veel scheelt!

Met de Stark Lite mod (van user Paul) kan ik met deze XBMC release nu wel een film opstarten en kijken. (nu de tvshows nog... duurt nog wel even voordat Stark een beetje soepel op de xbox gaat draaien :'( )

[ Voor 10% gewijzigd door Dynamix op 08-04-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik heb al een tijdje dat ik niet zomaar meer update. Volgens mij zit ik nog op de laatste final, die 8.10. Zolang ik geen problemen tegenkom blijf ik er maar vanaf. Ik heb gelukkig geen hang om de nieuwste skins te proberen (lees: mag niet van ZIJ die altijd gelijk heeft), en pm3 heeft alles aan boord wat ik nodig heb/vindt.

Nu ik erover nadenk, ik gebruik ook lang niet alle functies. Libraryviews gebruik ik helemaal niet. Ik scrape mijn series bijvoorbeeld ook niet (dit komt vooral omdat ik vind dat het veel tijd kost (ik heb de neiging om complete seizoenen ineens te downen en dan duurt het scrapen lang!). Heb alle mappen van belang op de nas voorzien van een mooie thumbnail, waardoor alles er prima uitziet in pm3.

Maar security issues, dat geldt vast niet voor de xbox neem ik aan, maar zou voor mij een reden zijn om te upgraden. Ik wil geen zombies in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik kan bijna geen muziek meer luisteren. De processor schiet bijna bij elk WAVje en MP3tje naar 100% en de muziek wordt krakerig, met horten en stoten en onluisterbaar. Ik heb dan +/- 37MB ram vrij, dus daar light het niet aan. Ik heb met de cache instellingen geexpirimenteerd, maar ook dat mag niet baten.

Ik heb het over XBMC op de XBOX (laatste XBMC versie van T3CH; 9.04 Alpha1). Iemand bekend met dit probleem?

[ Voor 20% gewijzigd door Bram77 op 08-04-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Windows update ik regelmatig (gewoon omdat het kan :+ ), mijn xbox boven draait nog een build van 09/2008 en PM3 (op 54cm tv'tje :) ).
Beneden probeer ik wel nogal vaak nieuwere versies omdat ik nog steeds sukkel met de stabiliteit en ik echt wel MediaStream wil op de 42" :)

Scrapen duurt toch absoluut niet lang met Media Companion? :? Volledig seizoen trekt hij er wel op een minuutje of 5 max door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
Heeft iemand ervaring met het MSI Media Live Diva 5.1 moederboard onder XBMC? XBMC ziet bij mij alleen maar analoog geluid, terwijl de bron digitaal is. Iemand enig idee wat ik als oplossing zou kunnen proberen?

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe xbox build draait opzich goed maar heb een bug met mediastream-lite.
Andere hebben er geen last van maar bij mij krijg ik zwarte overlay's.
Zet ik MS op default alles prima. kan alleen geen video files starten in tv show :(

Is er iets op de xbox dat nog invloed zou kunnen hebben op XBMC ?

Build meerdere malen geinstalleerd, MS skin idem, alles default en als ik dan naar lite switch gaat het mis.
Zie deze post.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=310654#post310654

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Net de nieuwe T3CH erop gezet met Mediastream.
Leek goed te gaan, alles mooi ingesteld, DVD naar Library laten scannen... geen covers te zien...
Ik ga terug naar het hoofdmenu, ding loopt vast! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcage
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 14:29
Hi,

Ik zit nu al een aantal uren het xbmc.org forum af te speuren om een oplossing te vinden voor een skin probleempje. Ik heb er de logica nog niet van kunnen ontdekken :(
VideoOSDSettings.xml is een gecombineerde file voor zowel audio als video settings. Hier zou ik graag enkele opties uit weghalen/disablen maar het lijkt erop dat ik dit niet in VideoOSDSettings.xml moet aanpassen.
Skin waar ik mee bezig ben is Aeon (natuurlijk)
Vast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Begrijp niet helemaal wat je precies waar weg wil halen. Leg eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:47
Sinds vanavond heb ik opeens last van een groen scherm. Je hoort geluid maar het scherm is knalgroen.
Dit gebeurde nadat ik een andere upscaling methode selecteerde, nu doen ze het geen van allen meer. Alleen als ik het uitzet doet het beeld het weer normaal.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ik heb de videokaartdrivers al opnieuw geïnstalleerd en ook talloze verschillende instelling in xbmc geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Upscaling heeft het bij mij nog nooit gedaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
Fire69 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 22:30:
Upscaling heeft het bij mij nog nooit gedaan. :P
Het vage is dat het het eerst wel deed en nu niet meer :S

Edit: Na alles naar default te hebben gezet en opnieuw alles in te stellen doet het het weer.

Nou heb ik nog een tweede vraag bij een gewone dvd scaled hij netjes up naar 1920x1080 en heeft hij geen zwarte balken, maar bij bijv. The Dark Knight 1080P heeft hij boven en onder een zwarte balk, heeft dat met een bepaalde instelling te maken?

[ Voor 44% gewijzigd door Tuniq op 10-04-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, geen instelling.
Bioscoop formaat is breder dan 16/9 vandaar zwarte balken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 14:50:
Nee, geen instelling.
Bioscoop formaat is breder dan 16/9 vandaar zwarte balken.
Ah op die fiets, zo had ik er nog niet over gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:11
Ik kom er niet uit.

XBMC op de Xdoos, zo ongeveer de laatste T3ch versie (enkele weken oud)

meeste problemen die ik heb zijn bij het video gedeelte

- Hij ziet geen Iso's. Ze staan wel in de map, maar XBMC ziet ze niet, laat staan dat ik ze kan afspelen
- Een uitgepakte dvd (dus video_ts enz.) speelt hij niet gestacked af. na elke file stopt hij en moet ik de volgende opstarten.
- zowiezo speelt hij die video-ts folder niet lekker af, kan steeds pas starten bij de film, het enu werkkt vaak niet.

Ik heb geen idee waar dit te zoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door maartend op 11-04-2009 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevaZ
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:06
Hallo mensen

Hier het Buienradar script fix Pak me hier
Deze had ik in het verleden ook al eens gefixed
Iemand nog een goede plek op scripts te uploaden ?

Groetjes en veel plezier er mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
maartend schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 09:06:
Ik kom er niet uit.

XBMC op de Xdoos, zo ongeveer de laatste T3ch versie (enkele weken oud)

meeste problemen die ik heb zijn bij het video gedeelte

- Hij ziet geen Iso's. Ze staan wel in de map, maar XBMC ziet ze niet, laat staan dat ik ze kan afspelen
- Een uitgepakte dvd (dus video_ts enz.) speelt hij niet gestacked af. na elke file stopt hij en moet ik de volgende opstarten.
- zowiezo speelt hij die video-ts folder niet lekker af, kan steeds pas starten bij de film, het enu werkkt vaak niet.

Ik heb geen idee waar dit te zoeken.
Xbox-versies van enkele weken geleden deden wel allemaal wat raar, dus neem ofwel een nog oudere ofwel de laatste nieuwe (9.04 alpha1 is net uit).

Maar als je zegt dat een uitgepakte DVD na elke file stopt, dan heb je dus de Stack-optie niet aanstaan. Als deze wel aanstaat, krijg je helemaal geen aparte files te zien ;)

Welke skin gebruik je trouwens? Met een recente build en Mediastream 1.0 heb ik dus ook niks anders dan problemen.
Gisteren 2u met 2 xboxen zitten testen, en beide starten geen video (behalve mpeg2-opnames van tv) en lopen na een tijdje vast. :(
Ik zit dus vast aan een build van September '08 en Mediastream 0.8 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:11
Fire69 schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 17:27:
[...]

Xbox-versies van enkele weken geleden deden wel allemaal wat raar, dus neem ofwel een nog oudere ofwel de laatste nieuwe (9.04 alpha1 is net uit).

Maar als je zegt dat een uitgepakte DVD na elke file stopt, dan heb je dus de Stack-optie niet aanstaan. Als deze wel aanstaat, krijg je helemaal geen aparte files te zien ;)

Welke skin gebruik je trouwens? Met een recente build en Mediastream 1.0 heb ik dus ook niks anders dan problemen.
Gisteren 2u met 2 xboxen zitten testen, en beide starten geen video (behalve mpeg2-opnames van tv) en lopen na een tijdje vast. :(
Ik zit dus vast aan een build van September '08 en Mediastream 0.8 :'(
Ik gebruik een versie van ergens afgelopen week. En stack staat echt aan.
Skin weet ik niet, maar ik zal eens kijken.

iig bedankt, ga er eens verder mee aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 20:33:
[...]

Ik gebruik een versie van ergens afgelopen week. En stack staat echt aan.
Skin weet ik niet, maar ik zal eens kijken.

iig bedankt, ga er eens verder mee aan de gang.
Vreemd dat je niet weet welke skin je draait. Bepaald voor 100% het uiterlijk van xbmc !

Zie onder info welke versie je draai van xbmc.

Als je T3CH rev 19213 hebt zou je eens kunnen kijken of MediaStream (Skin) het goed doet.
Build doet het bij mij opzich prima maar heb deze problemen.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=310654#post310654

T3CH 25-1-2009 werkt bij mij probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Poeier, ik heb hetzelfde probleem, MS - Lite en overlays worden zwart. :) (of eerder :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He he dacht echt dat ik alleen het probleem had.

Had al bijna de xbox geformateerd. Slayer disc pakte niet (cd-rw) :( , moest nog een dvd-r(verbatim) kopen.

Maar wacht nu toch even. Eerst even Serenity skin afwachten heb zeer hoge verwachtingen van deze skin en draait als het goed is, heel goed op de xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Serenity zit ik niet echt op te wachten, ik wil geen skin met een menu dat lijkt op een pc :P

Net een nieuwe nightly build op de xbox gezet omdat er specifiek bijstond dat vooral de xbox updates gekregen had.
MS erbij gegooid, op Lite gezet en in Files-mode zijn de textures nu goed transparant.
Alleen loopt hij nog steeds vast na enkele iso's te hebben gestart :(
Maar als jij geen vastlopers hebt, is deze build misschien de oplossing voor jou. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb wel Nightly Build r19346 8-4-2009 geprobeerd deze had nog het probleem.

Ik vind juist het minimale aan overlay's het mooiste. Serenity voldoet goed daaraan en is tevens zeer uitgebreid. Denk dat deze skin jouw gaat verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik draai hier nu rev19388, lijkt OK te zijn.

Heb op Youtube nog even wat filmpjes van Serenity gekeken... het lijkt me niet helemaal mijn ding. Maar ik ga hem zeker testen natuurlijk :)

Ik heb ondertussen ontdekt dat mijn xbox niet meer vastloopt... als ik hem genoeg tijd geef om te verwerken wat ik wil. :P
Dus naar film scrollen, effe wachten tot fanart erop komt, film starten.
Film stoppen, effe wachten, naar volgende scrollen, effe wachten, film starten...

Al met al niet echt een handige manier van werken :P
Maar we zien wel, hoop doet leven, misschien verbetert het nog met nieuwere builds:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeehaa, MS heeft weer met rev 19388 transparante overlays. Edit; en draait zeer goed mag ik wel zeggen *O*

Fire69 jij hebt een softmod niet ? Ik een Hardmod met 3 extra ledjes daaraan kan ik zien of de xbox laad of het netwerk gebruikt zodra dat dat het geval is kun je geen movie file starten.
Als je debug aan zet zie je wat ik bedoel en wat jij nu net ontdekt hebt. Reuze handig die ledjes.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2009 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb beide :P
Omdat ik eerst dacht dat mijn gesoftmodde xbox op mijn slaapkamer het wel goed deed, heb ik die met chip beneden ook gesoftmod. Maar het maakte voor mijn probleem geen verschil...
Handig nu eigenlijk. Nu met chip aan gaat hij naar de stabiele 09/2008 versie. Zet ik de chip uit, start hij een SVN-versie. :P
Die ledjes heb ik trouwens niet. Gewoon eentje voor chip aan of uit.
Debug aan is ook niet zo handig, met al dat spul dat in beeld blijft staan. :P

[edit]
Trouwens, 1080i tov 720p maakte ook 10MB verschil in geheugen-gebruik. :X
Kleine tip voor de mensen die in 1080i zouden willen draaien :P

[ Voor 13% gewijzigd door Fire69 op 11-04-2009 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1080i met MediaStream gaat niet lukken he, tracht het nog niet eens om het te proberen :)

BTW Versie 1.0 lite draait beter dan de mods die er zijn bij mij en Animated view zonder info is mijn favoriete view bij movies en is zeer memory vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 23:33:
1080i met MediaStream gaat niet lukken he, tracht het nog niet eens om het te proberen :)

BTW Versie 1.0 lite draait beter dan de mods die er zijn bij mij en Animated view zonder info is mijn favoriete view bij movies en is zeer memory vriendelijk.
Ja, dat probeerde ik niet met MS hoor, ik merkte het toevallig in PMIII, toen ik die nieuwe build er net had opgezet :P

Ik zal eens zien hoe die view me bevalt. Maar zonder animatie zou er dan toch nog minder memory gebruikt moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet een PM3 HD proberen die bij de laatse T3CH build zit !
En vooral eens op de thumbs letten !

edit:
Voor jouw een aanrader Mar2zz.
PM3.HD met XBMC build rev 19388

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2009 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 23:46:
Je moet een PM3 HD proberen die bij de laatse T3CH build zit !
En vooral eens op de thumbs letten !

edit:
Voor jouw een aanrader Mar2zz.
PM3.HD met XBMC build rev 19388
Dat zal voor morgen zijn.
Hij is net +400 eps van de Simpsons naar de Library aan't scannen, ik ga nu geen vastloper riskeren door van skin te veranderen :P
Ik kruip in mijn nest nu! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw, rev19388 draait super op de xbox.
MediaStream draait 100% en soepeler dan ooit tevoren !
Dus heb ik ook maar weer eens Stark-lite geprobeerd. Geen succes :N
Dan Maar Stark (XPR) gedownload met installer passion xbmc script. Geen succes :N
Heb toen maar eens de textures file vervangen (Stark-xpr) door textures.540 en KASSA,
Stark gaat als een trein op de xbox :) *O*

Verschoot ervan dat het zo lekker draaide en ben gelijk aan het customizen gegaan.
Mijn verbazing werd steeds groter want na alles te hebben gepimpt deed het allemaal nog naar behoren :Y
Heb zelfs backgrounds(mappen) en fanart gebruikt van 1280x720 . :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nou, ik ben blij voor jou, maar bij mij werkt het eigenlijk toch voor geen meter :(

Hoeveel geheugen heb jij nog vrij met MS?
Ik ga maar eens kijken wat mijn oude build doet met MS 1.0. Als het dan ook fout gaat, ligt het aan MS, anders ligt het toch echt aan alle recente builds van XBMC :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou memory is gelijk aan oudere builds
Home screen 14-22MB vrij
Movies 16-19MB
Tv shows 13-16MB

Komt het onder de 12 MB dan beginnen de problemen. Starten van files gaat dan niet meer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Vreemd, ik heb ook gewoon 18-19MB vrij...

Ik weet echt niet meer wat de oorzaak kan zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( Rev19388 heeft een streaming probleem.

Muziek gaat stotteren en video streams (XOT Script) moeten continu bufferen. :'(

Edit en is opgelost in rev 19425.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=48669

Alweer bedankt Arnova.

Word een drukke avond.
Serenity komt als het goed is uit en als nightly builds nu ook nog eens een verse build upload. :P

Edit : Serenity is nu te downloaden

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 12:21

arnova

weet veel, maar niet alles

Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 15:35:
:( Rev19388 heeft een streaming probleem.

Muziek gaat stotteren en video streams (XOT Script) moeten continu bufferen. :'(

Edit en is opgelost in rev 19425.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=48669

Alweer bedankt Arnova.

Word een drukke avond.
Serenity komt als het goed is uit en als nightly builds nu ook nog eens een verse build upload. :P

Edit : Serenity is nu te downloaden
Graag gedaan ;-) Was nl. een aardige zoektocht, gelukkig heb ik een extra lang weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hoewel ik de bug nog niet gemerkt had, toch bedankt :P

Arnova, jij hebt toch geen idee waarom ik met nieuwere builds en MediaStream zo'n problemen heb?
Als ik mijn build uit 09/2008 gebruik, gaat alles super.
Voorbeeldje: Iso's starten binnen een seconde op. Doe ik dat met een nieuwe build, komt er (als ik geluk heb) minstens enkele seconden 'Please Wait' vooraleer de film start. Heb ik geen geluk, gebeurd er niks of loopt de xbox gewoon vast :(

[edit]
Getest op 2 xboxen met soft- en hardmod... :/

[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 12-04-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Fire69 schreef op zondag 12 april 2009 @ 19:59:
Hoewel ik de bug nog niet gemerkt had, toch bedankt :P

Arnova, jij hebt toch geen idee waarom ik met nieuwere builds en MediaStream zo'n problemen heb?
Als ik mijn build uit 09/2008 gebruik, gaat alles super.
Voorbeeldje: Iso's starten binnen een seconde op. Doe ik dat met een nieuwe build, komt er (als ik geluk heb) minstens enkele seconden 'Please Wait' vooraleer de film start. Heb ik geen geluk, gebeurd er niks of loopt de xbox gewoon vast :(

[edit]
Getest op 2 xboxen met soft- en hardmod... :/
Lastig te zeggen. Enige wat ik zo ie zo kan zeggen is dat MS mij alleen maar slapeloze nachten heeft bezorgd. Het probleem is dat Xbox gewoon eigenlijk te weinig geheugen heeft, zeker als je ook nog 720p of misschien zelfs 1080i gebruikt. Dat laatste wordt overigens zo ie zo niet ondersteund en raad ik zelfs af. Persoonlijk vind ik 720p er toch beter uit zien dan 1080i.

Anyway, gebruik jij de laatste t3ch of compile je zelf van SVN? En een debuglogje op pastebin kan ook altijd wonderen doen, al verwacht ik wel weer iets van exceptions/out of memory te zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh oh oh, wat heeft serenity vette views hou van zo min mogelijke overlays en deze skin is hier meester in.
Zal niet zeggen dat ie foutloos is maar na wat polijst werk is dit naar mijn mening een hele puike skin met een andere aanpak en visie qua GUI. Is even wennen maar heeft zeker potentieel.
Xbox vriendelijk JA , heb zelden zoveel free memory gezien.

M.a.w ben zeer enthousiast over Serenity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
arnova schreef op zondag 12 april 2009 @ 20:05:
[...]

Lastig te zeggen. Enige wat ik zo ie zo kan zeggen is dat MS mij alleen maar slapeloze nachten heeft bezorgd. Het probleem is dat Xbox gewoon eigenlijk te weinig geheugen heeft, zeker als je ook nog 720p of misschien zelfs 1080i gebruikt. Dat laatste wordt overigens zo ie zo niet ondersteund en raad ik zelfs af. Persoonlijk vind ik 720p er toch beter uit zien dan 1080i.

Anyway, gebruik jij de laatste t3ch of compile je zelf van SVN? En een debuglogje op pastebin kan ook altijd wonderen doen, al verwacht ik wel weer iets van exceptions/out of memory te zien....
Tja, ik vrees ook dat het gewoon memory-problemen zijn. Log staat vol met:
code:
1
SEVERE: DLL: Q:\system\ImageLib.dll : malloc failed, crash imminent (Out of memory requesting 4975376 bytes)

Maar het rare is dat alles dus perfect draait met een build uit 2008 en MS 0.96 (of zoiets, iig niet 1.0).
Hebben recentere xbmc-builds dan meer geheugen nodig, of ligt het aan MS?
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 20:13:
Oh oh oh, wat heeft serenity vette views hou van zo min mogelijke overlays en deze skin is hier meester in.
Zal niet zeggen dat ie foutloos is maar na wat polijst werk is dit naar mijn mening een hele puike skin met een andere aanpak en visie qua GUI. Is even wennen maar heeft zeker potentieel.
Xbox vriendelijk JA , heb zelden zoveel free memory gezien.

M.a.w ben zeer enthousiast over Serenity.
Direct even testen, misschien laat het mij de MS-problemen vergeten ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Fire69 op 12-04-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Recentere XBMC versies gebruiken, logischerwijs "iets" meer geheugen ja. Het is lastig te zeggen wat het precieze probleem is, maar zoals ik al eerder zei: MediaStream op Xbox, ik heb er alleen maar ellende mee gezien (maar goed op het forum van xbmc.org komen over het algemeen alleen de mensen bij wie iets niet werkt natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Och, het werkt bij mij eigenlijk perfect hoor, maar die drang om steeds het nieuwste te hebben zit er wat te hard in. :) Je bent een tweaker of je bent het niet natuurlijk :P

@Poeier: Ik test de meeste skins meestal wel een dagje of 2 om dan toch naar MS terug te keren... Die Serenity echter, die is er nu na 10min al terug af. Man, wat een k*t-bediening heeft dat ding zeg! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dacht ik ook van de bediening (toendertijd ik de test versie had) maar moet er echt wat tijd aan gunnen en eraan wennen, dan zul je zien dat je juist de bib heel snel en makkelijk kunt gebruiken en verdomd snel en makkelijk van view kunt veranderen geweldig. Des te meer ik er mee speel hoe fijner de bediening is.
Moet hier en daar nog wel wat worden fijn geslepen.

Het is zeker een skin voor een gevorderde XBMC gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 21:08:

[...]

Het is zeker een skin voor een gevorderde XBMC gebruiker.
Wat bedoel je daar nou weer mee!? :( :P

Nee, echt, niks voor mij. Ik had het al gezegd, ik vind niet dat een mediacenter dropdown-menus moet hebben. :)

[edit]
Net eindelijk kunnen testen: laatste xbmc met oude MS erop => werkt perfect! Gewoon de ene na de andere film starten zonder wachten ertussen, niks van vastlopers! _o_
Nu ga ik dus alle oudere versies van MS testen en kijken welke de meeste recente is die het wel nog goed doet. Dan ben ik helemaal happy 8)

[ Voor 32% gewijzigd door Fire69 op 12-04-2009 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wilt kan ik mijn MS versie voor je uploaden.
Heb weather fanart en supplemental toegevoegd en de 720p folder geupdate vanwege sorteren op rating.

Vreemde is dat wanneer ik test mijn versie meer memory vrij heeft dan default MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 21:36:
Als je wilt kan ik mijn MS versie voor je uploaden.
Heb weather fanart en supplemental toegevoegd en de 720p folder geupdate vanwege sorteren op rating.

Vreemde is dat wanneer ik test mijn versie meer memory vrij heeft dan default MS.
Mag je altijd doen ja :)
Welke versie is het? Een gemodde lite-versie? Of de gewone 1.0 met bovenstaande aanpassingen?

Weet je soms waar alle voorgaande MS-versies nog zijn te downloaden? Kan dat vanuit de xbmc-skin-svn?

[edit]
Het viel me op dat de oudere MS op de nieuwste xbmc wat rare dingen deed met sommige achtergrondjes (de 'Please Wait' bvb had enkel zwart links en rechts van de tekst), dus zette ik de textures maar eens op default ipv lite. Nou, achtergrondjes zijn nu ok, en nog steeds geen vastlopers :P
Razorfish moet dus toch ergens een redelijke f*ckup gedaan hebben in hun latere versies vind ik, dat het dan plots zo'n problemen geeft... :/

[ Voor 27% gewijzigd door Fire69 op 12-04-2009 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is MS v1.0 met mijn aanpassingen.
http://www.megaupload.com/?d=WUKZ6RNP

Mijn fanart locatie f:/Backgrounds 1280 x 720/weather.
Heb je een andere locatie even veranderen in Home.xml en MyWeather.xml.
Zorg dat TWC supplemental in de script folder zit dan kun je die ook openen vanuit weather.(knop toegevoegd).

Ben aan het rond kijken maar zou zo ook niet weten waar oudere MS versie te downloaden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Bedankt, ga meteen testen :)

Ik heb MediaStream 0.92 ergens gevonden.
Probleem met de MS die ik hier heb is, dat ik niet weet welke versie het is. :/
Maar die 0.92 moet nieuwer zijn, want ik heb wat zitten zoeken in de files en zo en de build van het meegeleverde Lyrics-scripts is hoger. :)
En 0.92 werkt ook goed! Met een beetje geluk geraak ik wel tot 0.99 of zo. :P

Hell, misschien werkt jouw 1.0 gewoon goed! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nope... bij de eerste film die ik startte, direkt een hanger :(

Denk dat ik de mensen van TeamRazorfish maar eens contacteer om te zien of zij me al hun versies kunnen bezorgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou eigenlijk de textures wat moeten verkleinen.
Zoals bv met stark is gebeurd. Deze skin is nog veel zwaarder en hielp heel goed Textures.540
En visueel kon ik het niet waarnemen. Backgrounds/fanart blijven tenslotte gewoon 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Net even gechecked. De xpr van 0.92 is 20MB, die van 1.0 is 31MB. Maar... de lite is maar 9MB en die doet het in 1.0 ook niet goed.
Volgens mij kan het dus daar niet aan liggen?

Net even mijn grijze massa aan het werk gezet et voilà (sorry voor het Frans :P ), ik bedacht me net dat T3CH Mediastream meelevert. Ik kan dus mooi elke release uit de oudere T3CHs halen.
De officiële XBMC 8.10 van T3CH had ik hier nog, daar zit 0.97 in. Even kijken wat die doet...

[edit]
0.97 - No Go
0.94 - We Have Go :)

En van beide schelen de textures (default en Lite) maar enkele KB's. Volgens mij kan het dus echt daar niet aan liggen. Of er moet bij 0.97 harder gecompresseerd zijn of zo, maar dan is het wel toevallig dat de filesizes bijna identiek zijn...

Kijken of ik de 0.95 en 0.96 nog snel vind :P

[edit2]
Tijdens het zoeken kwam ik dit tegen om XBMC.org:
Not sure why but the XBOX memory issues have returned for me with this release...

with 0.95 I had no issues at all (using "Lite" theme and 960x540 fanart)

Now with 0.96 I have loads of memroy problems and have to constantly reboot to get files to play...
Exactly the same here, worked fine in 0.95 now major problems playing anything
[...]
Maw, waarschijnlijk houdt het voor de xbox op bij 0.95 :/

Dan blijf ik dus voorlopig maar bij de 0.94 die ik nu heb. 0.95 kan ik niet zo gauw vinden.

Maar ik blijf het vreemd vinden dat jouw 1.0 het wel doet. :(

[ Voor 64% gewijzigd door Fire69 op 13-04-2009 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist even de inhoud bekeken van de lite.xpr en textures.xpr van MediaStream.
En het kan niet anders dan dat al staat de skin op lite hij toch png gebruikt uit de textures.xpr.
Lite.xpr mist gewoon teveel .png's om de skin volledig te laten zijn.

Index of /MediaStream/Media

Index of /MediaStream/media-lite

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2009 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
In 0.94 is het verschil tussen Default en Lite maar 1MB (27MB >< 28MB).
Switch ik naar 0.97 gaat het geheugen naar 25MB of 27MB (Lite).

Het maakt dus allemaal zo goed als niks uit. Maar toch loopt hij met de 0.97 vast.
Volgens skunkm0nkee van Razorfish verhoogt het memory-verbruik door het toevoegen van nieuwe views.
Maar die verbruiken toch enkel memory als je ze gebruikt?

In 0.97 heb ik constant die 'Please Wait'-melding voor 1sec bij eender wat ik doe, die zie ik bij 0.94 zelden en dan is het gewoon even een flits en terug weg.

[edit]
Idd wel een serieus verschil in files tusen Default en Lite. Vreemd...

[edit2]
Met de debug-info aan (waarom heb ik dat niet eerder gedaan :? ) zie je het idd wel serieus mis gaan.
Film met fanart geeft nog ongeveer 14MB vrij in Media Preview, maar als je de film start zie je'm gewoon pijlsnel naar de 0 duiken.
Met 0.94 gaat hij naar 6MB en stijgt dan terug naar 14MB.

Ik blijf het een designfout van Razorfish vinden :)

[ Voor 47% gewijzigd door Fire69 op 13-04-2009 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb textures eens verkleind memory gaat er wel van omhoog maar heb nog wat bugs.
Heb nog wat ideeen maar ga nu naar bed.

Edit :

Heb wat zitten klooien met textures van MS.
Heb grote .png's verwijderd. Deze zijn al aanwezig in lite.
En heb alle thumbs verkleind van 256 naar 192 ,
waarom dit niet eerder is gedaan snap ik niet helemaal.
Xbmc (xbox) slaat de thumbs default 192x192 op in de userdata.
Dit resulteerd in een textures.xpr van 8,3 MB en was 30,1 MB

Kijk eens fire69 of dit wat opleverd, bij mij heb ik meer vrij memory :)
http://www.megaupload.com/?d=H175Y15C (zit fout in zie hier onder)

edit:
Heb een foutje in Mediastream gevonden.
Je hebt voor elke background 3 formaten
1280x720=default, wordt gebruikt voor background home screen
640x360=default low, wordt gebruikt voor background in bv.films
960x540=lite, wordt gebruikt voor background home screen

Elke background is opgedeeld in 2 of meer afbeeldingen, nu gebruikt MS de low .png als je in films zit maar daar gaat het fout nm. gebruikt rechts en midden de lage resolutie en links de hoge :? niet goed dus.
Hier nogmaals een texture.xpr met de fout omzeilt. Deze draait echt beter dan default :*)
http://www.megaupload.com/?d=OQHC8MIW

Oh en rev19438 heeft geen stream problemen meer.
Fix van arnova werkt, natuurlijk! :)

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2009 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-08 15:56
Besten,

Een gekke vraag.
Sinds een tijdje gebruik ik windows 7, en heb dezelfde schijf gedeeld met films als eerder in vista/xp.
Ik heb wachtwoorden uit voor netwerk access, maar toch kan mijn xbox maar toegang krijgen tot ongeveer 10% van de films op die schijf, voor de rest heeft hij een wachtwoord nodig.

Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 14:24
oO

klinkt een beetje vaag, dus sorry geen idee.

had gister ook een raar probleem, probeerde mijn nieuwe Mybook essential 1TB externe hdd te sharen, maar wat ik ook deed ik kreeg er geen toegang toe, en dat terwijl m'n oude philips hdd, en me ipod op dezelfde manier wel gewoon gelijk toegankelijk waren oO

toen op een andere pc met die nieuwe hdd geprobeerd -> zelfde verhaal..
ga morgen de hdd is terugbrengen en kijken of een andere 1TB schijf t probleem oplost

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 01:21:
Heb textures eens verkleind memory gaat er wel van omhoog maar heb nog wat bugs.
Heb nog wat ideeen maar ga nu naar bed.

Edit :

Heb wat zitten klooien met textures van MS.
Heb grote .png's verwijderd. Deze zijn al aanwezig in lite.
En heb alle thumbs verkleind van 256 naar 192 ,
waarom dit niet eerder is gedaan snap ik niet helemaal.
Xbmc (xbox) slaat de thumbs default 192x192 op in de userdata.
Dit resulteerd in een textures.xpr van 8,3 MB en was 30,1 MB

Kijk eens fire69 of dit wat opleverd, bij mij heb ik meer vrij memory :)
http://www.megaupload.com/?d=H175Y15C (zit fout in zie hier onder)

edit:
Heb een foutje in Mediastream gevonden.
Je hebt voor elke background 3 formaten
1280x720=default, wordt gebruikt voor background home screen
640x360=default low, wordt gebruikt voor background in bv.films
960x540=lite, wordt gebruikt voor background home screen

Elke background is opgedeeld in 2 of meer afbeeldingen, nu gebruikt MS de low .png als je in films zit maar daar gaat het fout nm. gebruikt rechts en midden de lage resolutie en links de hoge :? niet goed dus.
Hier nogmaals een texture.xpr met de fout omzeilt. Deze draait echt beter dan default :*)
http://www.megaupload.com/?d=OQHC8MIW

Oh en rev19438 heeft geen stream problemen meer.
Fix van arnova werkt, natuurlijk! :)
Dus je hebt de gewone textures.xpr aangepast zodat deze van 30MB naar 8MB is gegaan.
Moet ik dan nog steeds Lite gebruiken, of mag ik hem op Default laten staan?
Snap het niet helemaal! :P

Ik zal het zo snel mogelijk testen (misschien vanavond, eerder morgen)
Zal dan direkt een nieuwere XBMC ook erop gooien :)

[edit]
Toch maar even snel getest. Doet het ook niet.
Volgens mij zit er gewoon ergens een serieuze memory-leak of zo.
Als ik door mijn films browse, heb ik zo'n 16MB over.
Start ik de film, zakt hij naar 6MB en stijgt terug naar 10MB.
Als ik de film stop, en terug in mijn lijst met films kom, heb ik maar 10MB ipv 16 over.
Als ik dan een nieuwe film start, loopt hij gewoon vast.

Volgens mij zit er in de 1.00 dus echt ergens een fout.
Maar ja, aangezien ze deze skin hebben laten vallen, zullen ze daar wel niet meer gaan naar zoeken. :/
Och, ik ben blij dat nieuwe XBMC-builds met de 0.94 het nog goed doen.
Als ik zin heb, zoek ik wel nog eens naar de 0.95, da's blijkbaar de laatste die het fatsoenlijk zou doen zonder gepruts.
Dan doe ik daar nog de weather-fanart-mod op, en ben ik er klaar mee. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Fire69 op 13-04-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:Y Gewoon lite blijven gebruiken !!
Heb nu zelf ook dat de files beter starten :)

MS gebruikt uit beide .xpr files de png's. Alleen overrulen de png's in de lite.xpr de png's in de texures.xpr

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Lite gaf bij mij soms rare zwarte vlakken in beeld.
En nog steeds heel vaak het 'Please Wait'-gedoe.
Heel vreemd. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En je hebt de tweede link gedownload?
Eerste had idd rare zwarte vlakken.

Please wait heb ik ook !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Yep, niet de doorstreepte link genomen. ;)

Nou, met 0.94 heb ik dus nauwelijks 'Please Wait'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zwarte vlakken zijn dus de hoge res achtergronden die niet meer aanwezig zijn. Deze zouden namelijk door lite vervangen moeten zijn.
Je krijgt ze waarschijnlijk ook maar heel even in beeld.
Op een of andere manier wil hij dan op textures terugvallen. Niet goed zou ik zeggen kost memory!!.

Kan wel eens de 2 xpr files bij elkaar gooien zodat default gelijk lite is.

Oh en kun je wel goed files starten?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ben de laatste tijd wat bezig met skins. :P

Leuke Aeon Stark Mod. :Y
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=311636#post311636
Gaat het een en ander veranderen.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=48863

En dezePM3 HD Mod moet je zeker eens proberen!! d:)b
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=48362
En dit moet je dan ook eens erbij proberen.!!
Mod. textures van Jezz_x . Plaatsen in: XBMC\skin\PM3.HD\media en selecteren natuurlijk in xbmc.
http://xbmc.org/forum/showpost.php?p=306094&postcount=5

Deze combi ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:56:
Ok, ben de laatste tijd wat bezig met skins. :P

Leuke Aeon Stark Mod. :Y
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=311636#post311636
Gaat het een en ander veranderen.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=48863

En dezePM3 HD Mod moet je zeker eens proberen!! d:)b
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=48362
En dit moet je dan ook eens erbij proberen.!!
Mod. textures van Jezz_x . Plaatsen in: XBMC\skin\PM3.HD\media en selecteren natuurlijk in xbmc.
http://xbmc.org/forum/showpost.php?p=306094&postcount=5

Deze combi ziet er goed uit :)
Stark ModPack ziet er wel mooi uit ja. Maar zolang er geen wide banners voor series ondersteund worden, zal ik nog niet zo snel switchen. :P
The Operations is ook mooi, maar ik blijf voorlopig toch maar bij MediaStream. :)

Die nieuwe views van Stark zien er wel lekker uit dus ik hoop echt dat die wide banners er komen!

[edit]
Had die Brushed Comb nog niet aanstaan. Dat maakt het nog iets mooier ja. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 15-04-2009 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 16:32
Wellicht een domme vraag maar is er een mogelijkheid in xbmc (windows) om automatisch een drive te mounten voor blu-ray?

Ik heb bv een .iso blu-ray die hij uiteraard wel speelt als ik in windows de iso mount met daemontools en dan die share benader, maar ik vroeg me af of zoiets niet gewoon ingebakken zou zitten in xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worden er nog XBMC-releases gemaakt door XBMCworld ?
of is het alleen T3ch die dit nog doet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Draait die Starkmod ook een beetje op de xbox, of kan ik het wel vergeten?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Nasty Nate schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:11:
Wellicht een domme vraag maar is er een mogelijkheid in xbmc (windows) om automatisch een drive te mounten voor blu-ray?

Ik heb bv een .iso blu-ray die hij uiteraard wel speelt als ik in windows de iso mount met daemontools en dan die share benader, maar ik vroeg me af of zoiets niet gewoon ingebakken zou zitten in xbmc.
wat xmbc kan lezen/openen is sterk afhankelijk van wat mplayer kan geloof ik. Dit is de player onder de motorkap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 13:42
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:15:
Worden er nog XBMC-releases gemaakt door XBMCworld ?
of is het alleen T3ch die dit nog doet ?
Goed dat je dit vraagt, mede namens Berties heb ik namelijk een vraag aan iedereen.

Heeft iemand van jullie de website xbmc.nu al eens gezien? Een superstrakke XBMC-fanwebsite van de Zweedse community. De Fransen hebben passion-xbmc.org en de Duitsers xbmc.de. Nu hebben Berties en ik het er eens over gehad en het lijkt ons eigenlijk wel een goed idee om XBMCworld.com ook in zoiets om te toveren, maar dan voor de Nederlandse community.

Het globale idee is dus om er een Nederlandse communitywebsite van te maken, voor en door Nederlandse XBMC fans die hier terecht kunnen voor het schrijven en lezen van tutorials, blogs, bijdragen aan een Nederlandse XBMC-versie, enz. enz. Maar nu is het de grote vraag of, en zo ja hoeveel mensen het zien zitten om hier actief aan mee te helpen en hier enthousiast voor zijn. Verder is het ook belangrijk om geen kopie van een bestaande website als xbmc.org te worden. Dus zitten we verlegen om goede ideeën wat betreft de invulling van de website... brand maar los... :)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Als jullie de website in drupal doen bij een drupal-friendly host wil ik wel meehelpen. drupal is een opensource cms sterk gericht op community websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik wil ook wel helpen :) Ik heb nog ruimte en bandbreedte genoeg op mijn servage account.
Aan de andere kant is het ook wel relaxt als alle info over XBMC te vinden is op 1 plek (xbmc.org).
Dus wat wordt het exacte doel van de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
nadeel van xbmc.org vind ik vooral dat updates van skins en dergelijke vaak moeilijk te vinden zijn. dat kan een stuk transparanter (al dan niet icm RSS ofzo). De skins maken het gelikt dus lijkt me een speerpunt, naast natuurlijk de aankondiging van grote releases met extra features van xbmc zelf (die ook wel op .org staan). Het lijkt er nu op dat de NL community zich hier op tweakers bevindt. een exclusief NL-portal is nooit weg natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nasty Nate schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:11:

XBMC ondersteund nog geen Bluray-formaat toch?
Je kan er wel de film uithalen (.m2ts) en die eet hij wel.
Maak gewoon een source aan naar de plaats waar je film staat en je bent er.

Of bedoel je iets anders? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 16:32
Nou ik bedoelde dus dat xbmc de .iso blu ray niet wil afspelen en als ik diezelfde iso mount in daemontools lukt het wel, vind het jammer dat xbmc dus die iso niet kan afspelen.

Uitpakken zou kunnen, maar om nou elke keer een iso van 25GB te moeten uitpakken is ook niet echt prettig.
Maak gewoon een source aan naar de plaats waar je film staat en je bent er.
Hoe bedoel je dit?

Ik heb de betreffende iso al in een mapje "series" staan dus kan die map al benaderen vanuit xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als je hem mount met daemontools, wat krijg je in xbmc dan te zien?
Daar moet je toch in de folder-structuur graven totdat je bij de m2ts bent om die te selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
xbmc ondersteunt toch ook shortcuts? (een kladblokfile gerenamed naar NAAM.cut geloof ik).

ik weet niet of daemon via commands kan mounten, maar je kan het proberen misschien? Met een of ander auto-it scriptje automatisch mounten ofzo... Leuk testje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Bram77 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:19:
Ik wil ook wel helpen :) Ik heb nog ruimte en bandbreedte genoeg op mijn servage account.
Dat zou mooi zijn!
Aan de andere kant is het ook wel relaxt als alle info over XBMC te vinden is op 1 plek (xbmc.org).
Dus wat wordt het exacte doel van de site?
Helemaal met je eens, wat wordt precies het doel en daar komen nogal wat vragen bij me op;
  • moet het nederlands, of juist engels of beide (ik zeg in eerste instantie nederlands, voor engelse lezers is er xbmc.org).
  • welke onderdelen moeten er op de site komen; (zoals mar2zz al aangaf; skins is een belangrijk onderdeel, met andere woorden lijst met up-to-date skins (dat kost veel werk) en up-to-date lijst met scripts).
  • wie wil hier actief aan meewerken?
  • gaan we een forum implementeren, dan komen we op het gebied van wat wij met z'n allen hier op nu op tweakers doen.
  • zijn er gebruikers die een blog willen bijhouden of is daar juist geen behoefte aan?
  • heeft het zin om een deel van de wiki uit xbmc.org te vertalen naar nl en deze als howto's aan te bieden op de site?
  • enz enz.
Pagina: 1 ... 26 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>