Ghosting kan ook door je tv komen, vooral bij hoge contrasten (wit op zwart bijvoorbeeld, dan ghost het wit wat, wellicht is het backlight-blood). Dit kun je testen door bijvoorbeeld een film af te spelen met een dvdspeler (andere bron dan xbox dus), de aftiteling te pauzeren en te kijken of je daar ook ghosting hebt.
Als ik mijn menu open van de tv, wat ook een wit randje heeft, zie ik geen ghosting. Ik neem aan dat dat hetzelfde is als met zo'n dvd?
[ Voor 114% gewijzigd door Westmania op 25-03-2009 10:40 ]
Dank voor de uitleg. Het duurt alleen ongeveer honderd jaar om 2 gig (want zoveel is het in bmp) aan fanart te ftpenberties schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:27:
[...]
Als het plaatje in bmp vorm 6 mb inneemt bekent dit dat het plaatje dus eigenlijk ook uitgepakt / raw 6 mb is. Je kunt ze wel als jpg opslaan op de hd van je xbox en daarmee ruimte besparen maar dan zal je xbox bij elke verandering van je achtergrond het plaatje uit moeten pakken om het alsnog als raw formaat op je scherm / tv weer te geven. Bij genoeg geheugen, snelle cpu en goede videokaart zou ik zeggen prima, laat maar aan videokaart over om dit om te zetten en weer te geven. Maar op de xbox zou ik zeggen, zet het maar in raw data neer of in ieder geval een formaat dat daar dicht bij in de buurt komt; bmp, zodat je xbox niet ook nog geheugen/cpu/videokaart-power nodig heeft om het plaatje weer te geven.

Op een zwarte achtergrond? Zal wel vergelijkbaar zijn. Is je tv getuned? dynamisch contrast en dergelijke, dat soort dingen moeten uit he, dat zijn penis-enlargements die niet werken, maar reclametechnisch goed werken.Westmania schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:36:
Als ik mijn menu open van de tv, wat ook een wit randje heeft, zie ik geen ghosting. Ik neem aan dat dat hetzelfde is als met zo'n dvd?
Ik zal es kijken, maar zal het niet gewoon aan de kabel liggen?Mar2zz schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:49:
[...]
Op een zwarte achtergrond? Zal wel vergelijkbaar zijn. Is je tv getuned? dynamisch contrast en dergelijke, dat soort dingen moeten uit he, dat zijn penis-enlargements die niet werken, maar reclametechnisch goed werken.
Dat probeer ik uit te sluiten, maar dan kan je uiteindelijk de conclusie trekken dat het aan de kabel ligt. Kun je eventueel een nieuwe aanschaffen terwijl je weet dat het in ieder geval niet je tv is.
Verwijderd
De mogelijkheid om een externe player te gebruiken.Fire69 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 07:38:
Wat is er niet voor niks gedaan?
Zat je zo op die external player te wachten?
Ik niet, andere blijkbaar wel. Vind dit zelf een lap middel.
Maar als sommige problemen hebben met de default player en of iets niet kan afspelen is dit een oplossing.
Hey ik gebruik XBMC op mijn PC onder vista. Heb een ati radeon 9600pro.
Lijkt me een erg mooi programma maar krijg de video niet goed, beeld ziet er bij mij zo uit:

iemand die mij kan helpen?
Lijkt me een erg mooi programma maar krijg de video niet goed, beeld ziet er bij mij zo uit:

iemand die mij kan helpen?
Ziet er niet zo goed uit 
Laatste drivers voor je video-kaart geinstalleerd?
Je hebt toch niet onder 'Settings - Videos - Player' de 'High quality software upscaling' aangezet? Dat geeft bij mij ook rare dingen namelijk.
Laatste drivers voor je video-kaart geinstalleerd?
Je hebt toch niet onder 'Settings - Videos - Player' de 'High quality software upscaling' aangezet? Dat geeft bij mij ook rare dingen namelijk.
Ik heb een probleem om XOT uitzendinggemist van Bas Rieter aan de praat te krijgen. Ik heb een xbox met xbmc en ik krijg de volgende melding van XOT:
XML File for Window is missing
Logfile:
enig idee wat er mis kan zijn?
Logfile:
code:
1
2
3
4
5
| 20090328 11:42:40 - CRITICAL - default.py - 153 - Error initializing XOT-Uzg (XOT-Uzg.v3) script 20090328 11:42:40 - CRITICAL - default.py - 153 - | Traceback (most recent call last): 20090328 11:42:40 - CRITICAL - default.py - 153 - | File "Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\default.py", line 144, in ? 20090328 11:42:40 - CRITICAL - default.py - 153 - | MyWindow = progwindow.GUI(config.appSkin ,config.rootDir, config.skinFolder) 20090328 11:42:40 - CRITICAL - default.py - 153 - | TypeError: XML File for Window is missing |
[ Voor 56% gewijzigd door BKJ op 28-03-2009 11:56 ]
Hey ik ben benieuwd of er hier iemand is die XOT-UZG werkend heeft gekregen onder de nieuwste versie van boxee? Ik kan de applicatie wel installeren maar hij staat vervolgens niet tussen mn applicaties. Iemand enig idee?
edit:
typo
typo
edit:
Kwam net dit linkje tegen: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=145065
[ Voor 20% gewijzigd door IceQb op 28-03-2009 13:28 ]
Welke versie XBMC heb je draaien? En welke versie XOT-Uzg.v3? Het beste kan je even de complete uzg.log file posten op pastebin.ca (niet hier dus) dan kan ik ff kijken. Lijkt erop dat je OF een te oude XBMC hebt OF een te oude XOT-Uzg.v3BKJ schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 11:50:
Ik heb een probleem om XOT uitzendinggemist van Bas Rieter aan de praat te krijgen. Ik heb een xbox met xbmc en ik krijg de volgende melding van XOT:
Logfile:
code:
1 2 3 4 5 20090328 11:42:40 - CRITICAL - default.py - 153 - Error initializing XOT-Uzg (XOT-Uzg.v3) script 20090328 11:42:40 - CRITICAL - default.py - 153 - | Traceback (most recent call last): 20090328 11:42:40 - CRITICAL - default.py - 153 - | File "Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\default.py", line 144, in ? 20090328 11:42:40 - CRITICAL - default.py - 153 - | MyWindow = progwindow.GUI(config.appSkin ,config.rootDir, config.skinFolder) 20090328 11:42:40 - CRITICAL - default.py - 153 - | TypeError: XML File for Window is missing
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Als het je niet lukt, ook graag even een logje posten op pastebin.ca.IceQb schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 13:24:
Hey ik ben benieuwd of er hier iemand is die XOT-UZG werkend heeft gekregen onder de nieuwste versie van boxee? Ik kan de applicatie wel installeren maar hij staat vervolgens niet tussen mn applicaties. Iemand enig idee?
edit:
typo
edit:
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Ik gebruik al een tijdje Plex en aangezien er geen plex topic is en XBMC er veel op lijkt stel ik hier even mijn vraag:
Ik gebruik voor mijn TV series nu die wide banners. Is er een manier om ze allemaal te veranderen in posters zonder ze met de hand per stuk te veranderen? Ben namelijk mijn media aan het voorbereiden voor Aeon Stark. Hopelijk draait ie trouwens onder Plex.
Ik gebruik voor mijn TV series nu die wide banners. Is er een manier om ze allemaal te veranderen in posters zonder ze met de hand per stuk te veranderen? Ben namelijk mijn media aan het voorbereiden voor Aeon Stark. Hopelijk draait ie trouwens onder Plex.
je kan met Media companion alles scrapen, en dan aanvinken dat je posters wil ipv banners.. en dan plex de nfo's laten lezen
android since G1.
Ok dat was wellicht niet zo'n goeie image server. 2e poing. XBMC op mijn vista ziet er dus zo uit:

Iemand een idee? high quality software upscaling staat trouwens uit

Iemand een idee? high quality software upscaling staat trouwens uit
[ Voor 17% gewijzigd door Whiskeyjack op 28-03-2009 20:14 . Reden: plaatje ]
Heb je het ook als XBMC fullscreen draait?
En heb je de laatste drivers? Daar heb je nog niet op geantwoord.
Ik had hetzelfde onder Ubuntu, maar met nieuwere drivers was het opgelost.
hmm ok hartelijk bedankt heb nieuwe ati drivers geinstalleerd en hij doet het nu
. dacht dat de drivers ondertussen wel uitontwikkeld zouden zijn. Had eerst een driver van ongeveer een jaar oud op een videokaart die ik al 5 jaar heb.
Verwijderd
Het is niet normaal zo vet en morgen te downloaden AeonStark
http://www.youtube.com/watch?v=ImwHHdI8s0A&fmt=22
Dat configmenu is echt revolutionair. Je merkt wel nog een beetje de grafische invloed van theDevil, een designer waar djh eerst mee samenwerkte. Als je dat zo ziet, begint het te kriebelen om zelf te skinnenVerwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 11:02:
Heeft iemand al ervaringen met het draaien van XBMC op windows 7 x64? ik heb het gedownload en ik kreeg telkens meldingen van missing dll's tijdens het opstarten. nu had ik de dll's die hij nodig had gedownload maar sindsdien krijg ik gewoon een zwart scherm en crashed hij daarna.
Heeft iemand het wel aan de praat gekregen?
Heeft iemand het wel aan de praat gekregen?
Verwijderd
Damn dat ziet er echt vet uitVerwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 11:02:
En downloaden maar!
Onderaan de pagina: Download: 0.9 (STARK) (30th March 2009)
Wooooeehoooeeeee!!! 
Hopelijk werkt het TV Shows-gedeelte wat beter dan in Aeon.
Ik sla dadelijk aan het testen!
[edit]
85MB
Daar zullen aardig wat textures in zitten
[edit]
85MB

Daar zullen aardig wat textures in zitten
[ Voor 21% gewijzigd door Fire69 op 30-03-2009 10:51 ]
Dat draait zeker niet op een xbox?Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 11:02:
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik heb er even mee zitten spelen op Plex, maar echt:Mantis schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:47:
En downloaden maar!
Nu nog UZG met een Stark skin en ik ben klaar
Fire69 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:50:
[...]
[...]
Crap!The TV Shows section is merely a placeholder built from
the existing views. It's fully functional but the final
design will be infinitely superior. Please hold off on
feature requests for this section
Ik heb hier op mijn Samsung ook last van, zal vannavond eens gaan experimentenWestmania schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:05:
[...]
Ik kijk daar niet raar van op, maar wel dat het er op mijn hd-ready tv minder scherp uit ziet. Niemand last trouwens van die ghosting naar rechts? Echt behoorlijk irritant, er lopen geen andere kabels langs... Het mooiste zou zijn als iemand met een Pana px80 ook een xbox gebruikt er even naar kijkt...
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
Heb het persoonlijk nog niet getest (kan niet wachten tot ik thuis ben) maar als ik de berichten lees op het xbmc forum ben ik er bang voor....misschien thuis wat proberen met de textures enzo.
Verwijderd
Gezien hij de xbox zelfs niet vernoemt, vrees ik er een beetje voor
Er werken al twee gebruikers aan een xbox mod, dus dat gaat goed komen voor ons xbox gebruikers!
Ben overigens wel benieuwd wat de originele Stark op een xbox doet... (i wan't to go home
)
Ben overigens wel benieuwd wat de originele Stark op een xbox doet... (i wan't to go home
[ Voor 33% gewijzigd door Dynamix op 30-03-2009 12:28 ]
Wordt voor mij toch tijd om een keer een htpc aan te schaffen... de Xbox wordt steeds meer en meer gediscrimineerd..Surineeslander schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:27:
Er werken al twee gebruikers aan een xbox mod, dus dat gaat goed komen voor ons xbox gebruikers!
Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1
Nou moet ik zeggen dat Stark de drempel om een HTPC aan te schaffen zeker heeft verlaagd
Verwijderd
Helaas de xbox draait de skin wel maar laat textures weg, CPU draait 100% memory free is drastisch laag maar afspelen van een film doet ie wel weer met zeer laag free memory 4 MB.
Op mijn Windows PC draait het goed.
Op mijn Windows PC draait het goed.
Ben benieuwd hoe lang de port laat wachten, can´t wait!!
http://specs.tweak.to/6635
Idd eerst proberen je drivers te upgraden maar ik vermoed dat het die ATI bug is, die ik al eerder gezien heb. Je kan dan ook nog even proberen de "rectangle"-hack in de advancedsettings.xml aan te zetten. Dit lost het iig bij mij op.Fire69 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 20:33:
Heb je het ook als XBMC fullscreen draait?
Weet je toevallig wie die twee gebruikers zijn, of waar je deze info vandaan hebt, dan weet ik welke locatie ik in de gaten moet houden.Surineeslander schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:27:
Ben overigens wel benieuwd wat de originele Stark op een xbox doet... (i wan't to go home)
Hij heeft al gemeld dat het probleem dankzij nieuwe drivers was opgelost.arnova schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:20:
[...]
Idd eerst proberen je drivers te upgraden maar ik vermoed dat het die ATI bug is, die ik al eerder gezien heb. Je kan dan ook nog even proberen de "rectangle"-hack in de advancedsettings.xml aan te zetten. Dit lost het iig bij mij op.
Zolang de TV Shows-sectie niet goed op orde is, blijft bij mij MediaStream de enige skin die ik wil gebruiken.Surineeslander schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:33:
Nou moet ik zeggen dat Stark de drempel om een HTPC aan te schaffen zeker heeft verlaagd
Stark is heel mooi, maar ik wacht wel nog even op Aeon "Auriga".
Verwijderd
Damn, start ik net XBMC op doet hij het weer niet goed.
Ik haat PC's
Als ik nu in libraby mode ga ziet hij alleen de films die opgeslagen zijn als vob bestanden. De mkv/iso/img etc bestanden ziet hij niet meer"##$$#%%$". Is overigens met mediastream
Ik haat PC's
Als ik nu in libraby mode ga ziet hij alleen de films die opgeslagen zijn als vob bestanden. De mkv/iso/img etc bestanden ziet hij niet meer"##$$#%%$". Is overigens met mediastream
Verwijderd
+1Fire69 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:37:
Zolang de TV Shows-sectie niet goed op orde is, blijft bij mij MediaStream de enige skin die ik wil gebruiken.
Picture-sectie kan ook beter in stark.
En wat betreft de mod voor de xbox dat word een hele kluif.
Fanart, backgrounds, animaties, uitgebreide textures denk dat het geen succes zal worden.
Hier had ik de info vandaan. Worden alleen geen namen genoemd helaas. Ik meen me wel te herinneren dat één van de beta testers de skin wilde gaan porten... Ben benieuwd of dat gaat lukken...berties schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:22:
[...]
Weet je toevallig wie die twee gebruikers zijn, of waar je deze info vandaan hebt, dan weet ik welke locatie ik in de gaten moet houden.
Net Stark getest op mijn xbox. Browsen in de skin gaat redelijk met backdrops aan. Miste wel de textures van het hoofdmenu. De bieb browsen met die prachtige panel view is geen pretje... (duhh
[ Voor 18% gewijzigd door Dynamix op 30-03-2009 19:26 ]
Verwijderd
Aeon Stark Lite (Xbox Friendly) Here & Now
Dat is snel, ben benieuwd.
Edit:
Niet onaardig, draait een heel stuk soepeler en geen missende textures.(nog geen backgrounds toegevoegd)
Wel vastlopers met het proberen van afspelen van videofiles.
En...daar komt morgen een update voor.
Dat is snel, ben benieuwd.
Edit:
Niet onaardig, draait een heel stuk soepeler en geen missende textures.(nog geen backgrounds toegevoegd)
Wel vastlopers met het proberen van afspelen van videofiles.
En...daar komt morgen een update voor.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 21:31 ]
heb um nu ook, bevalt wel moet ik zeggen, ookal blijf ik voor xbox voorlopig nog bij mediastream.
vraag me wel af wat er nog met de tvshows view gaat gebeuren.
moet echt eens gaan sparen voor een fatsoenlijke tv + htpc, maar ben maar een arme student dus dat zal wel ff duren
vraag me wel af wat er nog met de tvshows view gaat gebeuren.
moet echt eens gaan sparen voor een fatsoenlijke tv + htpc, maar ben maar een arme student dus dat zal wel ff duren
android since G1.
Verwijderd
Stark is nog niet klaar zijn nog een aantal zaken die missen zoals: file manager, bekeken/nietbekeken en natuurlijk tv-shows. Dit wordt in versie 1.0 toegevoegd.
Evenals het hernoemen van mijn files om media flag te krijgen zie ik niet zitten nu. Dit word later aan xbmc toegevoegd en is hernoemen van files niet meer van toepassing.
Vind Stark een hele mooie skin maar geef toch de voorkeur aan MediaStream.
Evenals het hernoemen van mijn files om media flag te krijgen zie ik niet zitten nu. Dit word later aan xbmc toegevoegd en is hernoemen van files niet meer van toepassing.
Vind Stark een hele mooie skin maar geef toch de voorkeur aan MediaStream.
Ik hoor het graag!Koenzie schreef op maandag 30 maart 2009 @ 11:28:
[...]
Ik heb hier op mijn Samsung ook last van, zal vannavond eens gaan experimenten
Wat is er dan mis met het TV-gedeelte? Wat gaat er dan aan veranderen?Fire69 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:37:
Zolang de TV Shows-sectie niet goed op orde is, blijft bij mij MediaStream de enige skin die ik wil gebruiken.
ja precies, stark is leuk voor je 2e xbmc client om een beetje mee te spelen, maar nog niet klaar voor 'het grote publiek'
mediastream is IMO op t moment de beste skin (usability vs cool looks wise iig)
mediastream is IMO op t moment de beste skin (usability vs cool looks wise iig)
android since G1.
Verwijderd
De viewsWestmania schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:03:
[...]
Wat is er dan mis met het TV-gedeelte? Wat gaat er dan aan veranderen?
Dit:

Geen support voor wide banners. En nog wat andere dingen ook. Duidelijk is het tv-gedeelte momenteel een 'slap aftreksel' van het movie-gedeelte.

Geen support voor wide banners. En nog wat andere dingen ook. Duidelijk is het tv-gedeelte momenteel een 'slap aftreksel' van het movie-gedeelte.
Zo ziet het er dus nog NIET uit?Fire69 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:27:
Dit:
[afbeelding]
Zo ziet het er dus al WEL uit. Da's gewoon een screenshot van bij mij hier. 
Je ziet dat de wide banner in een poster-formaat wordt geduwd?
Komt er uberhaupt wel wide banner support? Ik dacht namelijk van niet.
Gisteren even aan het spelen geweest met de xbox vriendelijke versie van Stark en moet zeggen: het draait verrassend goed! Daarnaast ziet het er echt prachtig uit! Absoluut een blijvertje voor mij.
Mediastream is idd super functioneel, maar imho daardoor ook te "druk". Daarnaast vind ik het hoofdmenu te nadrukkelijk aanwezig.
Op naar Aeon "Auriga"...
Gisteren even aan het spelen geweest met de xbox vriendelijke versie van Stark en moet zeggen: het draait verrassend goed! Daarnaast ziet het er echt prachtig uit! Absoluut een blijvertje voor mij.
Mediastream is idd super functioneel, maar imho daardoor ook te "druk". Daarnaast vind ik het hoofdmenu te nadrukkelijk aanwezig.
Op naar Aeon "Auriga"...
Nu ik de overstap gewaagd heb om xbmc iets meer power te geven, in de vorm van een htpc, wil ik hier even mijn ervaringen posten. Afgelopen zaterdag eerste installatie gedaan volgens de handleiding zoals deze is te vinden op xbmc.org. Handleiding is goed geschreven en eenvoudig te doorlopen.
Toen het Home scherm in beeld kwam was ik verrast dat het zo eenvoudig was. De eerste test met een muziek bestand deden me terug keren naar mijn kleuter jaren met knabbel en babbel. De muziek werd 10% sneller afgespeeld dan orgineel de bedoeling was. En dan begint de zoektocht over het forum naar oorzaken en oplossingen. Uiteindelijk is het gelukt en wordt alles netjes afgespeeld. Na de audio is de video aan de beurt. Ik heb de stap gezet om een htpc te bouwen, omdat hardware versnelling van h264 vc1 bestanden ondersteunt werd in de linuxport van xbmc. De eerste test van een 720p bestand waren bedroevend, lipsync was ver te zoeken. Voor de zekerheid VDPAU (hardware versnelling) uitgeschakeld en alles liep weer zoals het zou moeten. Maar zonder vdpau dat was nou net niet de bedoeling. Toen de cpu maar eens bekeken en wat blijjkt 1 core draait op de volledige 100%, er zat dus iets niet helemaal zoals het hoort. Eerst maar eens een update uitgevoerd en wat instellingen veranderd en toen weigerde xbmc volledig dienst.
Gister dus maar met een schone lei begonnen alles opnieuw geinstalleerd en instellingen gewijzigd. Alles weer opnieuw getest en alles werkt zoals het hoort, ook de hardware versnelling ging perfect.
Resumé: Als je wil beginnen met een htpc met linuxbmc moet je niet denken dat alles out of the box werkt. Voor mij was het veel zoeken op het forum om maar de juiste oplossingen te vinden. Maar als alles dan werkt is de voldoening des groter.
Toen het Home scherm in beeld kwam was ik verrast dat het zo eenvoudig was. De eerste test met een muziek bestand deden me terug keren naar mijn kleuter jaren met knabbel en babbel. De muziek werd 10% sneller afgespeeld dan orgineel de bedoeling was. En dan begint de zoektocht over het forum naar oorzaken en oplossingen. Uiteindelijk is het gelukt en wordt alles netjes afgespeeld. Na de audio is de video aan de beurt. Ik heb de stap gezet om een htpc te bouwen, omdat hardware versnelling van h264 vc1 bestanden ondersteunt werd in de linuxport van xbmc. De eerste test van een 720p bestand waren bedroevend, lipsync was ver te zoeken. Voor de zekerheid VDPAU (hardware versnelling) uitgeschakeld en alles liep weer zoals het zou moeten. Maar zonder vdpau dat was nou net niet de bedoeling. Toen de cpu maar eens bekeken en wat blijjkt 1 core draait op de volledige 100%, er zat dus iets niet helemaal zoals het hoort. Eerst maar eens een update uitgevoerd en wat instellingen veranderd en toen weigerde xbmc volledig dienst.
Gister dus maar met een schone lei begonnen alles opnieuw geinstalleerd en instellingen gewijzigd. Alles weer opnieuw getest en alles werkt zoals het hoort, ook de hardware versnelling ging perfect.
Resumé: Als je wil beginnen met een htpc met linuxbmc moet je niet denken dat alles out of the box werkt. Voor mij was het veel zoeken op het forum om maar de juiste oplossingen te vinden. Maar als alles dan werkt is de voldoening des groter.
Tip: Installeer Windows! 
Nee, even serieus... installeer Windows.
Als je niet echt met Linux vertrouwd ben, heb je veel kans dat er binnen een week terug iets niet meer werkt, en je het na lang zoeken wel kan oplossen, maar dat de week erna er iets anders niet meer werkt. 
Ik heb het 6 maand uitgehouden, toen was ik het beu...
Linux heeft zijn voordelen, maar ook zeker zijn nadelen.
Nee, ik ben geen Windows-fanboy. Linux vraagt gewoon teveel onderhoud om het draaiend te houden (voor mij iig! )
Trouwens, ligt bij jullie thetvdb.com er ook uit?
Nee, even serieus... installeer Windows.
Nee, ik ben geen Windows-fanboy. Linux vraagt gewoon teveel onderhoud om het draaiend te houden (voor mij iig! )
Trouwens, ligt bij jullie thetvdb.com er ook uit?
Ik ben bezig geweest, maar zonder resultaat. Heb eerst alle opties op de tv gereset, toen zag xbmc er helemaal niet meer uit, heel wazig. Daarna langzaam alle opties aan gaan zetten en uiteindelijk stond alles weer terug op hoe het was toen ik starte. Blijkbaar had ik al de beste instellingen die op dit moment mogelijk waren, maar nogsteeds de ghosting bij witte letters.....
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
Tja,nu het zegt... Maar die poster banners gebruik ik al voor de tv-series, vandaar dat ik het niet zo in de gaten had...Fire69 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 05:36:
Zo ziet het er dus al WEL uit. Da's gewoon een screenshot van bij mij hier.
Dat ligt grotendeels aan je hardware. Als je een stable release van Ubuntu gebruikt en een doordachte keuzes maakt wat betreft je hardware is het ee kwestie van een dist-upgrade eens in de zo-veel-tijd. Neem in ieder geval een nvidia kaartFire69 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:13:
Tip: Installeer Windows!
Nee, even serieus... installeer Windows.Als je niet echt met Linux vertrouwd ben, heb je veel kans dat er binnen een week terug iets niet meer werkt, en je het na lang zoeken wel kan oplossen, maar dat de week erna er iets anders niet meer werkt.
Ik geef toe, ik heb serieus gesukkeld met mijn vorige laptop met Ati-kaart erin.
Nieuwe met Nvidia deed het heel wat beter.
Maar ik had toch nog soms dat het beeld raar deed, of er geen geluid was, of ...
Meestal na een herstart van X was het terug in orde, maar toch, ik vond het niet leuk meer werken op den duur.
Ik ben nu gelukkig met mijn Windows-setup. Blijkbaar ben jij blij met je Linux-setup, dan ben ik ook blij voor jou.
Nieuwe met Nvidia deed het heel wat beter.
Maar ik had toch nog soms dat het beeld raar deed, of er geen geluid was, of ...
Meestal na een herstart van X was het terug in orde, maar toch, ik vond het niet leuk meer werken op den duur.
Ik ben nu gelukkig met mijn Windows-setup. Blijkbaar ben jij blij met je Linux-setup, dan ben ik ook blij voor jou.
Hoor hier heel wat mensen over de nieuwe Aeon Starke skin. Ben er zelf ook wel van gecharmeerd. Vind het een erg mooie skin. Loop nog echter tegen 1 ding aan: het scrapen van films geeft nog geen type info. Denk daarbij even aan BlueRay/DTS/720p/FullHD, dat soort dingen. Zoals hier onderin te zien, zijn er mooie plaatjes voor dat soort tags.
Mijn probleem is echter dat het programma waarmee ik mijn films 'scrape', MediaCompanion, dat soort dingen er niet automatisch bijzet. Terwijl hij wel kan lezen wat voor soort bestand het is etc. Maar het komt niet in de .nfo terecht.
Iemand enig idee hoe je dit wel kunt laten werken? Eventueel met een ander programma?
Mijn probleem is echter dat het programma waarmee ik mijn films 'scrape', MediaCompanion, dat soort dingen er niet automatisch bijzet. Terwijl hij wel kan lezen wat voor soort bestand het is etc. Maar het komt niet in de .nfo terecht.
Iemand enig idee hoe je dit wel kunt laten werken? Eventueel met een ander programma?
Al zou het in de .nfo terecht komen, XBMC zal er (nog) niks mee doen. Op dit moment werkt het alleen door je file te renamen, bijvoorbeeld Sin city.DTS.720p.mkv. Check ook de readme die bij de skin zit, daar staat alles in.ExPlanE schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:13:
het scrapen van films geeft nog geen type info. Denk daarbij even aan BlueRay/DTS/720p/FullHD, dat soort dingen. Zoals hier onderin te zien, zijn er mooie plaatjes voor dat soort tags.
Uiteindelijk moet het allemaal uit de video's gelezen worden (resolutie, geluid, etc), maar daar zijn ze nog mee bezig. Het zal waarschijnlijk (helaas) niet in de 9.04 release komen, dus we zullen er nog even op moeten wachten...
[ Voor 3% gewijzigd door Mart! op 31-03-2009 17:37 ]
Is niet helemaal waar. Zie Dit topic. Wat ik er uit opmaak is dat bepaalde tags uit de .nfo omgezet worden in dat soort plaatjes. Is er een programma die dit automatisch doet?Mart! schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:35:
[...]
Al zou het in de .nfo terecht komen, XBMC zal er (nog) niks mee doen. Op dit moment werkt het alleen door je file te renamen. Check ook de readme die bij de skin zit, daar staat alles in.
Uiteindelijk moet het allemaal uit de video's gelezen worden (resolutie, geluid, etc), maar daar zijn ze nog mee bezig. Het zal waarschijnlijk niet eens in de 9.04 release komen.
Toch wel;
Media Companion doet dat niet maar Media Info Plus doet dat wel. Of die vervolgens door xbmc meegenomen worden en in bijvoorbeeld Aeon weergegeven, dat weet ik niet.
Media Companion doet dat niet maar Media Info Plus doet dat wel. Of die vervolgens door xbmc meegenomen worden en in bijvoorbeeld Aeon weergegeven, dat weet ik niet.
Iemand enig idee of de .nfo's van Media Info Plus door Aeon netjes weergegeven worden? Ook met de plaatjes/logo's erbij zoals ik die in mijn vorige post liet zien.berties schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:41:
Toch wel;
Verwijderd
De volgende update van Aeon zal ondersteuning geven aan de media info plus gegenereerde nfo'sExPlanE schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 18:49:
[...]
Iemand enig idee of de .nfo's van Media Info Plus door Aeon netjes weergegeven worden? Ook met de plaatjes/logo's erbij zoals ik die in mijn vorige post liet zien.
MIP zijn XML's net zoals die van MC.
In de XML's moet info staan zoals Rating, Studio, ...
Dat zal in de toekomst door XBMC ingelezen kunnen worden, nu nog niet.
De audio/video-info zou nu wel al moeten gaan, maar niet via de .nfo's, je zal al je files naar een bepaalde standaard moeten renamen.
In de XML's moet info staan zoals Rating, Studio, ...
Dat zal in de toekomst door XBMC ingelezen kunnen worden, nu nog niet.
De audio/video-info zou nu wel al moeten gaan, maar niet via de .nfo's, je zal al je files naar een bepaalde standaard moeten renamen.
Verwijderd
Studio word ingelezen de andere flags moeten in de file name staan.
Edit.
Mocht je er toch aan beginnen.
Movie renamer
Edit.
Mocht je er toch aan beginnen.
Movie renamer
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 20:54 ]
Verwijderd
Jip, word bij mij weergegeven.
maar is tijdelijk. Renamen van files ook btw.
Wacht wel even op xbmc, durf te wedden dat MC het dan ook ondersteund en ook meerdere skins er gebruik van gaan maken.
Nee, leuk bedachtExPlanE schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 18:49:
Iemand enig idee of de .nfo's van Media Info Plus door Aeon netjes weergegeven worden? Ook met de plaatjes/logo's erbij zoals ik die in mijn vorige post liet zien.
Wacht wel even op xbmc, durf te wedden dat MC het dan ook ondersteund en ook meerdere skins er gebruik van gaan maken.
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 21:28 ]
Ah, ik zie net dat er sinds een 2-tal weken een nieuwe MIP is, die dit ondersteund.
Hoe komt deze dan aan die info. Het onderliggende systeem moet toch door XBMC gedraaid worden, Stark kan toch enkel de items uit de Library weergeven, en niet fysiek naar je files gaan kijken? Of wel?
De films renamen is dus enkel een feature van Stark?Does MIP support HD Flagging information for XBMC
- Yes, thanks to cptBry Video Flagging Support is contained in all .nfo files for Movies and Shows
Hoe komt deze dan aan die info. Het onderliggende systeem moet toch door XBMC gedraaid worden, Stark kan toch enkel de items uit de Library weergeven, en niet fysiek naar je files gaan kijken? Of wel?
Verwijderd
Nee, werkt anders zie de link van ExPlanE .
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=47842
MIP gebruikt <credit> voor de flags en Stark kan die uitlezen/weergeven.
Dit zou ook met MC kunnen maar wel handmatig.
Edit
Maar file name werkt zeker !!
Wat MIP doet ???
Oh, sorry.
Ja films renamen is enkel een feature van Stark.
Serenity ondersteund ook de flags in .nfo van MIP.(release skin 7 april)
http://xbmc.org/forum/sho...hp?p=306719&postcount=455
Dit zou ook met MC kunnen maar wel handmatig.
Edit
Maar file name werkt zeker !!
Wat MIP doet ???
Oh, sorry.
Ja films renamen is enkel een feature van Stark.
Serenity ondersteund ook de flags in .nfo van MIP.(release skin 7 april)
http://xbmc.org/forum/sho...hp?p=306719&postcount=455
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 21:57 ]
heb een probleem, heb XBMC net en had de nieuwe Aeon Stark skin geinstalleerd, erg mooi. Maar nu doet xbmc het niet meer in Vista. Weet niet of het aan die skin ligt. Maar op een gegeven moment crashte hij dus. Sindsdien verschillende malen opnieuw opgestart en ook opnieuw geinstalleerd.
Als ik hem opstart zie ik dat het xbmc proces tot 650 mb in het geheugen in gaat nemen, maar er gebeurt helemaal niets. Iemand die mij kan helpen?
Als ik hem opstart zie ik dat het xbmc proces tot 650 mb in het geheugen in gaat nemen, maar er gebeurt helemaal niets. Iemand die mij kan helpen?
Verwijderd
C:\Documents and Settings\username\Application Data\XBMC\userdata
Heb je deze map ook verwijderd ?
Hoeft de usedata niet helemaal te verwijderen maar kunt wel guisettings.xml eens verwijderen.
Alle instellingen staan dan weer default.
Heb je deze map ook verwijderd ?
Hoeft de usedata niet helemaal te verwijderen maar kunt wel guisettings.xml eens verwijderen.
Alle instellingen staan dan weer default.
Hij kan ook proberen om gewoon Stark even weg te halen. Dan moet hij al zijn andere settings niet opnieuw instellen.
Als XBMC nog steeds crashed, ligt het niet aan Stark dan
Als XBMC nog steeds crashed, ligt het niet aan Stark dan
Dus met MIP kun je er wel voor zorgen dat de afleverings-info netjes in de .nfo's terecht komt. Waarna de Stark skin deze kan uitlezen en om kan zetten tot datgene wat ik in mijn vorige post bedoelde?Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 21:33:
Nee, werkt anders zie de link van ExPlanE .
Toch maar eens kijken naar MIP dan.
Stark ook draaien op de HTPC, erg coole skin natuurlijk maar ik blijf PM3 HD toch fijner vinden werken...sommige dingen in Stark vind ik gewoon niet zo heel erg fijn, maar goed wellicht moet ik gewoon nog ff wennen.
Aaargh, xbox support wordt compleet opgeheven. De maintainer heeft geen tijd meer en kapt er mee. Hierdoor gaat het heel lastig worden om skins in de toekomst naar xbox te porten als ie niet meebranched met nieuwe features. Hier meer! :((((

[edit]
In het topic waar je naar linkt, zie ik enkel in allthekiller's sig staan dat de xbox dood is.
Ik vind er zo snel nergens anders iets over?
Bedoelt hij niet gewoon dat zijn xbox overleden is?
[ Voor 90% gewijzigd door Fire69 op 01-04-2009 11:41 ]
Hè? Ik kan dat nergens terugvinden in je linkje?Mar2zz schreef op woensdag 01 april 2009 @ 11:23:
Aaargh, xbox support wordt compleet opgeheven. De maintainer heeft geen tijd meer en kapt er mee. Hierdoor gaat het heel lastig worden om skins in de toekomst naar xbox te porten als ie niet meebranched met nieuwe features. Hier meer! :((((
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ow dan heb ik het zeker verkeerd gelezen... ;-)
ALS DAT JOUW IDEE IS VAN EEN 1 APRIL GRAP!!!!!! 
Hebben jullie ook nog steeds problemen met thetvdb? De site doet het nu terug goed, maar als ik MC laat scrapen, gebeurd er nog steeds niet veel...
Begin deze week had ik ook problemen: er werd geen episode thumb opgehaald. Gisteren heb ik MC opnieuw laten scrapen toen had ik wel netjes de thumb erbij. Wellicht een toevalstreffer...
Lijkt het nu terug te doen.
* Fire69 happy is
* Fire69 happy is
Welke hardware (met nvidia) gebruik je trouwens?alexkroeze schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 08:51:
Ik wil hier eigenlijk ook van m'n XBOX af (krijg een performance probleem met de netwerkkaart, dat steeds meer op hardware issues lijkt, niet opgelost) maar zit nu dus te twijfelen tussen een network media tank of een nieuwe HTPC met XBMC.
dit laatste heeft veruit mijn voorkeur, maar voordat ik wil gaan investeren in hardware wil ik dus wel een beetje weten wat goed werkt, het liefst ook met VDPAU (en verder zo weinig mogelijk energieverbruik).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Op het gebied van VDPAU van Nvidia is de laatste tijd veel vooruitgang geboekt. Voor zover ik weet is er nu hardware-acceleratie voor de Geforce 8000 en 9000 serie. Een moederbord op basis van een 8200/8300/9300/9400 lijkt me een goede keus. Even wachten tot de VDPAU ondersteuning nog wat beter is en alle bugs er uit zijn lijkt me nog een betere optie. Met andere woorden, forum xbmc.org in de gaten houden, daar staat veel over de VDPAU ondersteuning en over een tijdje een 8x00/9x00 Nvidia bordje kopen.eymey schreef op woensdag 01 april 2009 @ 15:47:
[...]
dit laatste heeft veruit mijn voorkeur, maar voordat ik wil gaan investeren in hardware wil ik dus wel een beetje weten wat goed werkt, het liefst ook met VDPAU (en verder zo weinig mogelijk energieverbruik).
Heb hier een asus mobo met de nVidia gforce 8300 onboard. Even voor belangrijk punt zoals vandaag al te lezen was op tweakers is de kort geleden de nieuwe stable linux driver van nVidia uitgekomen met vdpau support voor onderandere vc1 en h264.eymey schreef op woensdag 01 april 2009 @ 15:47:
[...]
Welke hardware (met nvidia) gebruik je trouwens?.
Is me trouwens niet helemaal duidelijk of het hier gewenst is om het over de hardware te hebben. In de tijd van Xbox only was het zoals in de te waarschuwing te lezen staat niet toegestaan, maar dat was dan officieel niet legaal geloof ik. Het lijkt me in ieder geval, net als in het topic van de HTPC, ongewenst om de hardware lijstjes te posten zonder ook maar iets over xbmc toe te voegen.
Ik denk dat het wel toegestaan is om het ten dele hierover te hebben. Het is immers niet zo dat het puur een kwestie is van installatie van de laatste Nvidia drivers (het is echter wel een voorwaarde). Het is namelijk ook de vraag in welke mate de VDPAU ondersteund wordt door XBMC zelf, en dat maakt het wel relevant. Het enkel posten van hardwarelijsten kan denk ik ook beter onder een andere draadje.
Verwijderd
Is nog steeds support dankzij Arnova.Mar2zz schreef op woensdag 01 april 2009 @ 11:23:
Dus Arnova, als je dit leest bedankt voor je inzet voor de xbox.
Ja, maar je hebt dan geen credits meer voor movies, in TV shows raak je ratings kwijt en in episodes moet je er votes voor inleveren.ExPlanE schreef op woensdag 01 april 2009 @ 08:07:
[...]
Dus met MIP kun je er wel voor zorgen dat de afleverings-info netjes in de .nfo's terecht komt. Waarna de Stark skin deze kan uitlezen en om kan zetten tot datgene wat ik in mijn vorige post bedoelde?
Toch maar eens kijken naar MIP dan.
Zeg al leuk bedacht is een oplossing maar wacht liever totdat XBMC media flags ondersteund en dan hoef je er niets voor in te leveren en MC zal ook wel mee gaan.
Maar ga je er voor en wil je Stark als skin gebruiken moet je ook een big.png maken.
[TIP] Big PNG creator
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 18:31 ]
Werkt bij andere mensen SBS ook niet meer met XOT Uzg? Of doet hij het bij mij niet omdat ik PLEX gebruik?
Tierelier
Verwijderd
Voor de xbox gebruikers, er is nog een andere lite versie van Stark.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=47994
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=47994
ExPlanE schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:38:
Is niet helemaal waar. Zie Dit topic. Wat ik er uit opmaak is dat bepaalde tags uit de .nfo omgezet worden in dat soort plaatjes. Is er een programma die dit automatisch doet?
He, hier was ik nog niet van op de hoogte. Mooi!berties schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:41:
Toch wel; Media Companion doet dat niet maar Media Info Plus doet dat wel. Of die vervolgens door xbmc meegenomen worden en in bijvoorbeeld Aeon weergegeven, dat weet ik niet.
Is er ook iets in deze draad als de ultieme gids naar de optimale werking van XBMC voor Windows? Ik heb een net nieuw aangeschafte HTPC en ik ben nu al enige tijd aan het peilen met settings en drivers, maar ik vind alles nog niet echt optimaal draaien. Ik draai windows 7 x64 met de volgende config:
MSI Media Live Diva 5.1(AMD 780M- M-ATX-S.AM2/AM3)
AMD Phenom X4 9650 (AM2+ - Hypertrans) 2,4 BOX
Western Digital 1 TB 10EACS (SATA300 - 16 MB)
Silverstone SST-GD02B Zwart (M-ATX - Desktop)
PC2-6400 - 1 GBx2 - DDR2 - OCZ Gold XTC 2K C5
450 Watt PSU - Corsair VX
Iemand advies of een link naar een guide oid?
MSI Media Live Diva 5.1(AMD 780M- M-ATX-S.AM2/AM3)
AMD Phenom X4 9650 (AM2+ - Hypertrans) 2,4 BOX
Western Digital 1 TB 10EACS (SATA300 - 16 MB)
Silverstone SST-GD02B Zwart (M-ATX - Desktop)
PC2-6400 - 1 GBx2 - DDR2 - OCZ Gold XTC 2K C5
450 Watt PSU - Corsair VX
Iemand advies of een link naar een guide oid?
HT-addict in spe
Windows 7 is nou niet de ideale keuze om een gegarandeerd goed draaiende HTPC van te maken lijkt me.
Ik heb XBMC op verschillende platformen draaien (XBOX, Linux, Windows XP SP3) en op alle platformen is het een kwestie van installeren en draaien. Er hoeft niets geconfigureerd te worden wat met performance te maken heeft.
Als het bij jou niet soepel draait ligt het hoogstwaarschijnlijk aan Windows 7 (+ drivers).
edit: Wat voor een videokaart gebruik je?
Ik heb XBMC op verschillende platformen draaien (XBOX, Linux, Windows XP SP3) en op alle platformen is het een kwestie van installeren en draaien. Er hoeft niets geconfigureerd te worden wat met performance te maken heeft.
Als het bij jou niet soepel draait ligt het hoogstwaarschijnlijk aan Windows 7 (+ drivers).
edit: Wat voor een videokaart gebruik je?
[ Voor 8% gewijzigd door Bram77 op 02-04-2009 09:19 ]
De onboard radeon hd 3200.
Heb XP en Vista ook beide al geprobeerd, maar hier had ik het beste gevoel bij.
HT-addict in spe
Waarschijnlijk heb ik dan zo'n zelfde Asus (m3n serie), in ieder geval ook met de GeForce 8300 onboard. VDPAU onder XBMC (die ik voorlopig nog vanuit de vdpau brange in SVN zelf compileer) werkt bij mij echter alleen redelijk met sommige h.264 filmpjes (bij een helevoel schokt en schudt het beeld veel) en bij WMV content is bijna het hele beeld groenalexkroeze schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:22:
[...]
Heb hier een asus mobo met de nVidia gforce 8300 onboard. Even voor belangrijk punt zoals vandaag al te lezen was op tweakers is de kort geleden de nieuwe stable linux driver van nVidia uitgekomen met vdpau support voor onderandere vc1 en h264.
Is me trouwens niet helemaal duidelijk of het hier gewenst is om het over de hardware te hebben. In de tijd van Xbox only was het zoals in de te waarschuwing te lezen staat niet toegestaan, maar dat was dan officieel niet legaal geloof ik. Het lijkt me in ieder geval, net als in het topic van de HTPC, ongewenst om de hardware lijstjes te posten zonder ook maar iets over xbmc toe te voegen.
Overigens zag ik wel aan een discussie in de forum thread over de Ubuntu PPA's op xbmc.org dat inmiddels VDPAU support ook in de packages zou zitten.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Een langzame videokaart is het niet, maar XbmC heeft ook echt wel een stevige nodig. Ik durf niet te zeggen of het genoeg is. Windows 7 is in ieder geval pas over een flinke tijd de beste keus te noemen. Windows XP SP3 is op dit moment de beste keus, als je persee Windows wilt dan. (K)Ubuntu is nog altijd de allerbeste keusHenkyDoodle schreef op donderdag 02 april 2009 @ 09:21:
De onboard radeon hd 3200.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.
Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.
Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>