[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 38 Laatste
Acties:
  • 279.358 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:02
Eventjes een paar noob vraagjes :)

ik gebruik al lang WMC om media te spelen, maar XBMC lijkt veel meer wat ik zoek.
nu:
-hoe kan ik 1 stap terug in het menu
-hoe slaag ik erin xbmc automatisch fullscreen op mijn tweede scherm(tv)te krijgen?

bedoeling is om alles te gaan bedienen via IR, met een harmony 885 icm de originele mce remote(enkel de ontvanger ervan)
thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 09:32
terug is backspace :P

voor op 2e scherm moet je ff op de xbmc forums kijken, waren wat puntjes mee afaik.

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:02
hehe ja, het probleem is dat ik dat via IR wil gaan bedienen, dus moet ik die knop in m'n harmony zien te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptec
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
automatisch op fullscreen op tv is heel makkelijk met "ultramon".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jakob schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:41:
hehe ja, het probleem is dat ik dat via IR wil gaan bedienen, dus moet ik die knop in m'n harmony zien te krijgen...
Alles kan !!!
Keymap.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik gebruik zelf de Top40 plugin onder Ubuntu 8.10. (deze: http://www.xbmczone.com/plugin_details.asp?id=54)

Hij werkt echt perfect. Ik heb echter bij iemand anders hem ook onder Ubuntu geinstalleerd (uit zelfde repository, dus zelfde versie) en bij hem werkt de plugin wel, behalve dat de namen van de nummers allemaal zijn veranderd in top40_download.php. Zowel onder PM3 en MediaStream.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al eens de view veranderd.
Lijst / info-lijst / enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Laatst online: 22-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 19:16:
Heb je al eens de view veranderd.
Lijst / info-lijst / enz.
Ja, dit maakt geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:00:
Laatst vroeg een collega telefonisch welke kabel hij moest bestellen, zei toen ook konig bij bol.
Echter kreeg hij ook een compleet andere kabel als afgebeeld ook zonder optische uitgang wel component.

http://www.gamesshoppen.n.../194_195/products_id/7679
Deze kabel bij gamesshoppen is wel de goeie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VaioVip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 10:43
jakob schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:15:
Eventjes een paar noob vraagjes :)

ik gebruik al lang WMC om media te spelen, maar XBMC lijkt veel meer wat ik zoek.
nu:
-hoe kan ik 1 stap terug in het menu
-hoe slaag ik erin xbmc automatisch fullscreen op mijn tweede scherm(tv)te krijgen?

bedoeling is om alles te gaan bedienen via IR, met een harmony 885 icm de originele mce remote(enkel de ontvanger ervan)
thx!
Punt 2: Als je hem gebruikt via een laptop, gewoon je laptop dichtdoen. Dan zet die hem automatisch naar je tv! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westmania schreef op maandag 16 maart 2009 @ 09:46:
Deze kabel bij gamesshoppen is wel de goeie?
Volgens afbeelding en beschrijving wel en weet het niet meer zeker maar volgens mij heb ik de mijne hier gekocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Heb ook even lopen spelen met XBMC, op een Vista 32bits machine.

Wat me vooral opvalt is hoe vloeiend alles gaat. Het werkt allemaal erg intuïtief en vooral ook gewoon goed. De Aeon skin is mijn favoriet. Ziet er prachtig uit. Vooral de nieuwe skin die (30 maart?) eraan gaat komen, Aeon 'Starke' heet ie geloof ik.

Heb echter nog wel wat strubbelingen met het goed invoeren van media, zoals muziek, video's en TV series. Het is heel gemakkelijk een folder toe te voegen, maar om vervolgens overal de juiste cover art bij te krijgen is mij nog niet helemaal lekker gelukt. Dit geld vooral voor de films, krijg het allemaal niet echt lekker voor elkaar. Ook het weergeven van de details van films (zoals hier bijvoorbeeld) krijg ik niet voor elkaar. Als het goed is kan je de data uit een database oid halen, maar het wil allemaal niet lukken.

Zijn er misschien goeie tuts/handleidingen oid. voor, die duidelijk uitleggen hoe je je media netjes in XBMC kunt krijgen?

Heb de handleiding van XBMC geraadpleegd. Misschien dat het aan mij ligt, maar ik kom er met veel dingen toch nog niet helemaal uit. Of ben ik de enigste die hier wat last van heeft? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 23:00
Nee, je bent niet de enige, maar hier in dit topic staat eigenlijk alles wat je moet weten. :)

Het is het handigste als je alle info door een extern programma laat bij elkaar zoeken: Media Companion

Hiermee krijg je direct te zien wat er gevonden wordt, kan je het makkelijk corrigeren of manueel zelf info/covers toevoegen EN als je XBMC herinstalleert, hoef je niet alles opnieuw te doen. :)

Info voor het makkelijk laten zoeken naar info/covers:
Voor films, let op dat je dezelfde benaming gebruikt als op de site waarvan je de scraper gebruikt. In Media Companion is dat nu nog IMDB. Moest je't in XBMC zelf toch doen, is dat tegenwoordig themoviedb.org.
Voor series heb je meerdere mogelijkheden voor wat betreft benaming en folder-structuur. Die kan je het beste even controleren in de wiki van XBMC.
Ik gebruik: Serie\Serie - Season X\Serie - <seizoen>X<ep.nr> (bvb Lost\Lost - Season 5\Lost - 5x01 - Intro.avi)

Daarmee zou je eigenlijk wel al een heel eind moeten geraken.

In XBMC moet je dan gewoon een source toevoegen, op die source gaan staan, het context-menu openen en 'Set Content' kiezen. Afhankelijk van de source kies je dan voor TV Shows of Movies.
Behoud gewoon de standaard aangeboden scraper en kies OK.
Dan ben je klaar om alles naar de Library te scannen. Op de source gaan staan, context-menu openen, en 'Scan for new content' kiezen.

Zo, klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Super handig programma, Media Companion. Die software maakt dus automatisch een .nfo aan die je in de folder moet stoppen van je film!?

Dat met de scrapers moet ik nog eens goed uitzoeken. Heb het tot op heden nog niet helemaal werkend gekregen. Maar nogmaals, moet er nog even goed naar kijken.

Ik gebruik voor m'n series de volgende mappenstructuur bijv: Serie\Season 2\Serie - s02e11 (720p).mkv
Lijkt me geen probleem toch?

Dus wat jij adviseert is om eerst te zorgen dat de .nfo, de covers/fanart/backdrops allemaal goed geplaatst staan in de map en vervolgens de source toe te voegen, waarna je de content in de Library kan zetten.

Ik heb in ieder geval door dat ik de Online Manual nog wel even goed mag doorlezen. :p

Vind het overigens jammer dat XBMC (nog?) niet werkt met een TV kaart zodat je ook live tv kunt kijken via de software. Enigszins natuurlijk wel te begrijpen aangezien het voor de XBOX gemaakt is.

[ Voor 11% gewijzigd door ExPlanE op 16-03-2009 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
ja, maar afaik kan je dat dus wel een soort van via xbmc doen via myth tv. LINK

EN als je ziggo hebt, kan je de kanalen ook live digitaal kijken via je xbmc. (nadeel is wel dat zappen wat trager word door het bufferen....)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
ExPlanE schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:59:
Super handig programma, Media Companion. Die software maakt dus automatisch een .nfo aan die je in de folder moet stoppen van je film!?
Yep, en hij zet er ook automatisch de movieposters/covers bij, en fanart (voor mooie achtergrondjes en zo) als deze beschikbaar zijn :)
Dat met de scrapers moet ik nog eens goed uitzoeken. Heb het tot op heden nog niet helemaal werkend gekregen. Maar nogmaals, moet er nog even goed naar kijken.
Scrapers moet je niet echt naar kijken eigenlijk. Bij 'Set Content' gewoon Movies of TV Shows kiezen, de scraper staat dan automatisch juist.
Ik gebruik voor m'n series de volgende mappenstructuur bijv: Serie\Season 2\Serie - s02e11 (720p).mkv
Yep, zou moeten werken zo, maar je kan hier even kijken voor de verschillende mogelijkheden.
Dus wat jij adviseert is om eerst te zorgen dat de .nfo, de covers/fanart/backdrops allemaal goed geplaatst staan in de map en vervolgens de source toe te voegen, waarna je de content in de Library kan zetten.
Inderdaad :)
Ik heb in ieder geval door dat ik de Online Manual nog wel even goed mag doorlezen. :p
Kan nooit kwaad natuurlijk, maar eigenlijk wijzen veel dingen zichzelf wel uit, eens je de werking een beetje door hebt :)
Vind het overigens jammer dat XBMC (nog?) niet werkt met een TV kaart zodat je ook live tv kunt kijken via de software. Enigszins natuurlijk wel te begrijpen aangezien het voor de XBOX gemaakt is.
Inderdaad. Vrees dat het ook niet voor direct zal zijn, aangezien er nog steeds zwaar doorontwikkeld wordt aan de huidige mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ExPlanE schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:59:

Dat in je mappen stoppen doet media companion voor je.

Ja goede folder structuur voor series.

En als je elke film een eigen folder geeft met de naam van de film zoals hij op imdb staat(beste met jaartal) gaat dat ook niet meer mis.(Srapen op folder name)

Dus zorg alleen voor een goede folder structuur en Media companion doet de rest.(XBMC trouwens ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
Crackh34d schreef op zondag 15 maart 2009 @ 16:28:
Ik gebruik zelf de Top40 plugin onder Ubuntu 8.10. (deze: http://www.xbmczone.com/plugin_details.asp?id=54)

Hij werkt echt perfect. Ik heb echter bij iemand anders hem ook onder Ubuntu geinstalleerd (uit zelfde repository, dus zelfde versie) en bij hem werkt de plugin wel, behalve dat de namen van de nummers allemaal zijn veranderd in top40_download.php. Zowel onder PM3 en MediaStream.

Iemand een oplossing?
hmm, dat is idd een leuke plugin. geeft bij mij alleen ook hetzelfde probleem :< (zowel op xbox als windows)

iemand?

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Bedankt in ieder geval voor alle tips. Ik ga er nog eens goed naar kijken, maar ik denk dat ik nu wel een idee heb van hoe alles netjes geordend kan worden. Tis een kwestie van even goed kijken en een goede mappenstructuur maken de eerste keer. Daarna zal alles zich vanzelf wijzen.
coredalae schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:17:
ja, maar afaik kan je dat dus wel een soort van via xbmc doen via myth tv. LINK

EN als je ziggo hebt, kan je de kanalen ook live digitaal kijken via je xbmc. (nadeel is wel dat zappen wat trager word door het bufferen....)
Ik gebruik XBMC icm Vista, op een Windows machine dus. Dan is die link voor mij niet relevant. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er al iemand in geslaagd die Media Compagnion aan de praat te krijgen onder linux met wine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Het is geschreven in VB .NET. Dus je hebt het .NET framework nodig. Het is me nog niet gelukt dat te installeren in Wine (heb het ook nog niet heeeel hard geprobeert).
Het zou wel mooi zijn als het cross platform zou zijn ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Laatst online: 09:29
MikeOO schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:41:
Ik heb de bekende Koning kabel tussen Xbox en TV. Geluid aangesloten via optische kabel. Probleem is dat mij TV geen component aansluiting heeft en dus gebruik moet maken van de standaard rood/wit/geel kabel.

Ik kan dus niet het geluid in XBMC op digitaal krijgen. In het MS-Dashboard staat hij wel op Surround. De versterker geeft ook wel geluid maar niet 5.1. Is er buiten de bekende pin 18 mod! nog een andere mogelijk zodat ik toch Digitaal kan aanzetten in XBMC en dat de schakelaar op AV stand kan blijven staan.

Of bestaat er een andere kabel waar dit wel mee werkt zodat ik de Xbox op de TV en versterker kan aansluiten via optische.
Probleem zelf kunnen oplossen zonder te gaan solderen in de XBOX. Nu perfect 5.1/DTS geluid.

Een andere kabel besteld die wel gewoon digitaal icm Scartkabel.
besteld via: http://www.123place4gamers.nl/
Zoek op: XBOX Digital 5.1 RGB / AV / S-video / Optical kabel
Kosten: 12,95 incl optische kabel.

Dit voor de leden die ook dit probleem hebben altijd handig om te weten dus dat er een oplossing voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Media Companion heeft allemaal fanart van mijn film in in alle mapjes van elke film gezety. Hoe zorg ik er nou voor dat in de Aeon skin, deze fanart als background gekozen wordt? Je moet naar een map verwijzen, maar het zit dus in allemaal verschillende mapjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Westmania schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:07:
Media Companion heeft allemaal fanart van mijn film in in alle mapjes van elke film gezety. Hoe zorg ik er nou voor dat in de Aeon skin, deze fanart als background gekozen wordt? Je moet naar een map verwijzen, maar het zit dus in allemaal verschillende mapjes...
De fanart kopieren naar 1 map? ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Westmania schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:07:
Ik denk dat jij in de war bent met de zgn. 'backdrops' die je in de settings van Aeon kunt instellen. Fanart hoort in de map van elke film. Backdrop's zijn de achtergronden als je door het menu scrolt zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
offtopic:
I have taught you well, my young padawan...

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ExPlanE schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:49:
[...]

Ik denk dat jij in de war bent met de zgn. 'backdrops' die je in de settings van Aeon kunt instellen. Fanart hoort in de map van elke film. Backdrop's zijn de achtergronden als je door het menu scrolt zeg maar.
Maar ik denk dat-ie de fanart als backdrops wil gebruiken :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dan moet hij ze idd allemaal in 1 map zetten en de 'Movies Backdrop Folder' daar naar laten verwijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Fire69 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:12:
Dan moet hij ze idd allemaal in 1 map zetten en de 'Movies Backdrop Folder' daar naar laten verwijzen :)
Daar was ik al bang voor. Dus iedereen doet dat op die manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Dan doen we het anders, je hebt 2 verschillende soorten achtergronden:

1. Achtergronden van het beginmenu, dus bijv. Music/TV Shows/Pictures... etc... Die kun je instellen door bij settings naar Aeon te gaan, en daar een map voor kiezen. Gewoon dus even, zoals Fire69 ook al zegt, een map maken waarin je je plaatjes zet, en vervolgens in settings die map selecteren.

2. Achtergronden die komen wanneer je een TV Show/Movie hebt geselecteerd. Een achtergrond die dus gerelateerd is aan de TV Show of Film die je wilt kijken. Dat is de daadwerkelijke fanart. En die hoort in de map van de film, zoals MC dat al voor je doet. Als het goed is geeft hij hem ook automatisch weer, je hoeft er niks voor in te stellen dus.

offtopic:
@Fire69: / me learns quick ... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westmania schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:17:
[...]

Daar was ik al bang voor. Dus iedereen doet dat op die manier?
Dat kopieren stelt niets voor.
Met windows verkenner zoeken in je movie directory naar files met fanart in de naam en hopla daar zijn al je fanart afbeeldingen. Copy/past deze afbeeldingen in een map.

Gebruik je de nieuwe benaming zonder de film naam heb je natuurlijk een probleem.
Al je fanart afb. hebben de zelfde naam: fanart.jpg

Support for movie.nfo, movie.tbn, & fanart.jpg
Zie ook niet echt de toegevoegde waarde van de eventueel te gebruiken nieuwe benamingen.

Btw er zijn heel veel achtergronden te downloaden.
http://xbmc.org/forum/sho...390&highlight=backgrounds
Post 18 en 20 (waffa) kun je mijn backgrounds downloaden als torrent.

http://fanarts.fr
(Zeer leuk,kunt ze hier ook uploaden, en bekijken met het passion-XBMC Gallery Explorer beta 1 picture plugin)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Bedankt allemaal, idd gewoon zoeken op fanart is natuurlijk easy does it... Niet aangedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb met één van de nightly builds van verleden week dat hij voor sommige shows weigert om de fanart te tonen.
Bij sommige shows volstaat het dan om uit de Library te verwijderen en terug in te scannen.
Maar bij andere moet ik echt manueel gaan browsen en een plaatje kiezen. Echt vaag. :P

Even testen of een nieuwe build dat ook heeft. :)

[edit]
Opgelost :P

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 19-03-2009 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb veel builds getest laatste tijd, eerst waren er memory problemen werd gefixt maar tegelijk deed fanart het niet meer ook weer gefixt maar toch loopt het nog niet zo lekker als de 25/1/2009 build.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=298824#post298824
http://xbmc.org/trac/ticket/6074

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb te vroeg gejuicht. Fanart werkt nu wel, maar alles wat hij naar de Library wordt gescand, kan hij daarna als je het wil afspelen niet meer vinden, en dan krijg je de vraag of je het uit de Library wil deleten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 19:38
hebben jullie de fanart in dezelfde map staan als de film zelf? ik wil dit namelijk liever niet.

Ook krijg ik het wel mooi voor elkaar om rar bestanden gelijk af te spelen maar geen oplossing voor de fanart.

In de map al neergezet maar het lijkt wel of hij het in de rar wil hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanart.jpg moet in de map staan van de film.
XBMC kan met het scrapen van een movie niet in een andere folder kijken.
Als de fanart eenmaal gescraped is en in je userdata staat kun je de fanart.jpg uiteraard wissen of in een andere folder plaatsen.
Maar waarom zou je hem niet in de movie folder willen hebben staan ?

Fanart wordt pas weergegeven als je inhoud hebt toegewezen aan de film. (bibliotheek)
Fire69 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:22:
Ik heb te vroeg gejuicht. Fanart werkt nu wel, maar alles wat hij naar de Library wordt gescand, kan hij daarna als je het wil afspelen niet meer vinden, en dan krijg je de vraag of je het uit de Library wil deleten. :P
Kun je mischien een debug log posten met een omschrijving.
Arnova zou dat zeker waarderen. Wil zoveel mogelijk info.
Lijkt erop dat de bug moeilijk te fixen is.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Te laat, ik ben al teruggegaan naar een build vanop ocs.nl.
Daar werkt alles schijnbaar wel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 19:38
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:42:
Fanart.jpg moet in de map staan van de film.
XBMC kan met het scrapen van een movie niet in een andere folder kijken.
Als de fanart eenmaal gescraped is en in je userdata staat kun je de fanart.jpg uiteraard wissen of in een andere folder plaatsen.
Maar waarom zou je hem niet in de movie folder willen hebben staan ?

Fanart wordt pas weergegeven als je inhoud hebt toegewezen aan de film. (bibliotheek)

[...]

Kun je mischien een debug log posten met een omschrijving.
Arnova zou dat zeker waarderen. Wil zoveel mogelijk info.
Lijkt erop dat de bug moeilijk te fixen is.
Ik wil het er liever niet in hebben staan omdat andere mensen ook van de bestanden gebruik maken, dus hij zoekt bij het afbeelden alleen in de map van de film? óf alleen bij het binnenhalen van de Fan-art.

Als ik direct een rar file afspeel en de fanart staat in dezelfde map dan wil hij hem niet afbeelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik je bibliotheek anders geen fanart !! (edit: in PM3 HD)

Dus ga op de folder staan waar alle films instaan.
context menu "inhoud toewijzen" stel imdb in als scraper en nog wat zaken en laat xbmc scrapen.
Nu heb je een bibliotheek met info,thumb en fanart.
En dan kun je fanart ook in file mode bekijken. (Niet alle skins)

Nu staan de gegevens (fanart) in de userdata dus kun je de fanart files verwijderen.

Btw Xbmc scraped de fanart files direct van internet als het moet.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Gebruikt hij die fanart uit de Library ook als je File-mode zit?
Ik dacht dat hij dan gewoon de aanwezige files gebruikte. Weer iets bijgeleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee/ja,weet niet, zit ernaast PM3 HD heeft geen fanart view in file mode.

Mediastream laat idd gewoon fanart zien in file mode al heb je een lege bib. dus moet ie ze uit je movie folder halen. Weet niet of ie deze opslaat in thumbs.

Kun je wel testen zet eens voor de gein een andere fanart afb in je movie folder.
In bib view zou je gewoon de fanart afb. moet blijven zien die gescraped is.
Kijk wat xbmc in file mode nu doet. Ik gok op userdata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het kutte van XBMC is tog wel het doorspoelen, je kan niet selecteren dat ie bijv naar 21min moet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dan toch maar eens de handleiding gaan lezen.
Kunt ook stappen maken en zelf nog wel instellen hoe groot dat die moeten zijn.
http://xbmc.org/wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 23:00:
Nee/ja,weet niet, zit ernaast PM3 HD heeft geen fanart view in file mode.

Mediastream laat idd gewoon fanart zien in file mode al heb je een lege bib. dus moet ie ze uit je movie folder halen. Weet niet of ie deze opslaat in thumbs.

Kun je wel testen zet eens voor de gein een andere fanart afb in je movie folder.
In bib view zou je gewoon de fanart afb. moet blijven zien die gescraped is.
Kijk wat xbmc in file mode nu doet. Ik gok op userdata.
Yep, userdata :P
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 23:02:
het kutte van XBMC is tog wel het doorspoelen, je kan niet selecteren dat ie bijv naar 21min moet gaat.
Pff, 2 keer ^ drukken en 1 keer >
Minder werk dan een toets indrukken om een menutje te openen, 21 in te typen en Enter te drukken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:48
@GBW, sinds vanavond werkt RTL4 niet meer bij ons in XOT, afgelopen week werkte het nog prima! Ik zie ook geen update op je site staan....
Het is XOT voor de Xbox, ik hoop dat je snel een update kunt plaatsen???

EDIT: laat maar, het doet wel maar duurt erg lang met starten bij de programma's. het werkt iig weer

[ Voor 19% gewijzigd door groxgrox op 22-03-2009 13:15 ]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:32
Weet iemand of je in xbmc een directory van je xbox kunt beveiligen met een wachtwoord voordat je verder kan gaan?
Ik heb namelijk onder de optie video 2 directory's gemaakt: 1 voor de kids en 1 voor mijzelf.
Nu wil ik die optie van mijzelf afschermen d.m.v. een wachtwoord voordat je daarin kunt komen.
Kan dit? ( ik gebruik de laatste pimped version)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak een extra profiel aan voor je kinderen en beveilig jouw profiel met een wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Maak 2 profielen aan.
In de ene zet je de kids-source, in de andere de tittie-source :P
Zet een paswoord op je profiel en je bent safe ;)

edit:

Poeier :(

[ Voor 8% gewijzigd door Fire69 op 22-03-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, sorry moet ook nog steeds een profiel aanmaken voor natuur films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:32
Ik moet je teleurstellen het is niet voor tittie-source :) , het zijn eerder thrillers en dergelijke en daar zijn de kids met hun 5 jaar toch nog te jong voor.
Het werkt dus met profielen; ga even googlen hoe ik dat moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 16:04
Je kunt de source-kant ook aanpassen. Bij alle volledig toegang mappen laat je gebruiker xbox toe en bij de af te schermen map laat je alleen maar gebruiker xbox2 toe. Bij het "browsen" door je shares wordt alles dan gewoon weergegeven totdat je bij de map aankomt die je af wil schermen, daar werkt immers de xbox/xbox inlog/gebruikersnaam niet en hij promt voor een inlog een gebruikersnaam. Dan ben je er ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Of je gebruikt de Library en voegt de 'thrillers'-source er niet aan toe. Misschien handiger dan met profiles werken.
Gewoon even naar Files-view switchen en naar de correcte source gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik probeer één en ander te automatiseren voor mijn series.
Het volgende heb ik nu voor elkaar:
- 4u elke morgend komt mijn laptop uit standby
- 4u05 checked NZB-TV mijn series
- Indien series gevonden worden deze aan Sabnzbd doorgegeven
- Sabnzbd download deze en zet ze netjes in de correcte folders en de .nfo wordt gerenamed naar .info

Hoe krijg ik het nu zover dat Media Companion mijn series scraped en daarna mijn Library wordt ge-update? :P

Library updaten kan met de webserver => http://localhost/xbmcCmds/xbmcHttp?command=ExecBuiltIn&parameter=XBMC.updatelibrary(video)

Maar dan moet MC wel eerst zijn werk automatisch doen...

edit:

Sorry, kon in vorige post bij...

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 23-03-2009 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

nice set-up!!

kun je niet je xbox laten scrapen (library updaten) bij de start-up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ja, dat gaat natuurlijk wel, maar XBMC gaat bij mij eigenlijk nooit uit. :+

En dan moet ik MC nog zover krijgen dat hij gaat scrapen ervoor natuurlijk :)

[edit]
Op het MC-forum was al een feature-request gedaan voor periodic scanning. Heb er maar een +1'tje bijgezet.
Hopelijk wordt het toegevoegd. Dan moet ik enkel nog die url aan XBMC kunnen voeren op gezette tijden en ben ik helemaal gesteld. 8)

[ Voor 44% gewijzigd door Fire69 op 23-03-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Begrijp ik goed dat je onder Windows werkt en dat je setup nu geautomatiseerd is tot op het punt van de media companion?
Zo ja dan zou je altijd nog een scripting language ala Autoit kunnen gebruiken. Daarmee maak je een .exe bestaand waarin je als een soort macro middels ingegeven toetsencombinaties en muisklikken op schermposities opdrachten uitvoerd. Je kunt daarmee dus heel eenvoudig een executable maken die MC opstart, en vervolgens een aantal handelingen uitvoert. Lijkt me uitermate geschikt hiervoor en het is bijzonder eenvoudig in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nice, daar ga ik even mee spelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
sabnzbd heeft ook zijn eigen scriptmogelijkheid. (python ook volgens mij), die kan je na het unrarren laten uitvoeren. wellicht kan je daar iets mee? (al is autoit veel makkelijker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mar2zz schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:32:
sabnzbd heeft ook zijn eigen scriptmogelijkheid. (python ook volgens mij), die kan je na het unrarren laten uitvoeren. wellicht kan je daar iets mee? (al is autoit veel makkelijker).
Sabnzbd heb ik al een "scriptje" laten maken om als post-processing the .nfo naar .info te laten renamen, want dat doet MC soms nog wel eens fout.

Ik heb nu een AutoIt-script dat MC start, naar TV Show Mode gaat, en scraped. :)

Dat kan ik nu starten samen met mijn rename-scriptje via Sabnzb.
Gewoon nog even kijken of ik die url om XBMC te laten updaten daar ook nog kan bijgooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Tsjonge, jonge, jonge, wat maken ze er bij RTL toch een rotzooitje van zeg. Ik wilde vandaag ff 'De TV Kantine' kijken via XOT, en ik had geen resultaten :( . Dus toch maar weer eens (zucht) gekeken naar wat voor een mysterieuze indeling ze nu weer hebben.

Ik heb dus het algoritme van XOT wat aangepast en een bijgewerkt RTL kanaal online gezet (downloaden via auto update) waarin er weer wat meer hits zullen zitten.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zo, klaar met AutoIt. :)

Gewoon als script aangeduid in Sabnzbd zodat na elke ep die klaar is, het AutoIt-scriptje start.
MC wordt gestart, paar toetsjes worden automatisch gedrukt en MC scraped de nieuwe ep.
Daarna wordt MC gestart en wordt de url in IE geopend die ervoor zorgt dat mijn Library wordt gescanned.

* Fire69 helemaal blij is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
fire69, zou je een soort van Howto kunnen schrijven over wat je nou allemaal precies gebruikt? :) denk dat er veel mensen intresse in hebben ^^

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
No problem, doe ik morgen op het werk, dan heb ik er rustig de tijd voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Het delen van de executable moet toch ook al voldoende zijn lijkt me? Mooi dat het goed werkt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Delen van welke executable? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:48
GroteBozewolf schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:11:
Tsjonge, jonge, jonge, wat maken ze er bij RTL toch een rotzooitje van zeg. Ik wilde vandaag ff 'De TV Kantine' kijken via XOT, en ik had geen resultaten :( . Dus toch maar weer eens (zucht) gekeken naar wat voor een mysterieuze indeling ze nu weer hebben.

Ik heb dus het algoritme van XOT wat aangepast en een bijgewerkt RTL kanaal online gezet (downloaden via auto update) waarin er weer wat meer hits zullen zitten.
TOP!! Bedankt!! ga hem gelijk uitproberen!!

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Je kunt met je script met AutoIt compilen (ctrl-F7 of alt-F7 geloof ik) en je hebt een executable (.exe), deze kun je overal runnen, ook zonder dat AutoIt op die pc geinstalleerd is, dus die zou je kunnen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ah, je doelt enkel op het AutoIt-gedeelte. :)
Ja, dat kan natuurlijk. Maar ik veronderstel dat coredalae een volledige omschrijving wil, van standby tot Library update. :)

Eigenlijk is het allemaal redelijk simpel en snel te doen:
  1. PC komt uit standby door WakeupOnStandBy. Handig tooltje met veel config-opties.
  2. Newzbin afzoeken naar nieuwe episodes doet NZB-TV voor me. Let wel, hiervoor heb je dus een Newzbin-account nodig.
    NZB-TV draait op de achtergrond en staat ingesteld om iets nadat mijn pc uit standby komt, Newzbin te gaan scannen.
    Je kan hem op 2 manieren laten NZB's doorgeven naar Sabnzbd. Hij downloads ze naar je Scanned Folder, waar Sabnzbd ze dan ziet staan.
    OF je laat NZB-TV de url gewoon doorgeven naar Sabnzbd via de web-interface. Voordeel hiervan is dat de categorie wordt meegegeven en ze later dus netjes gesorteerd worden in de folder die jij wil.
  3. Sabnzbd zorgt dus voor het download-gedeelte.
    In de config bij de Categories staat voor 'tv' mijn series-folder aangeduid en als uit te voeren script 'ScrapeMCandUpdateXBMC.au3'. Dit script staat in de scripts-folder van Sabnzbd.
    Het zorgt er voor dat nadat elke download uit de tv-categorie compleet is, Media Companion wordt gestart, naar TV-show-mode wordt gegaan en de nieuwe eps worden gescraped. Daarna wordt MC weer afgesloten.
    (Ik bedenk me net dat ik voor het afsluiten van MC nog een delay in het script moet zetten, anders wordt het scrapen waarschijnlijk onderbroken :P )
    Eens dat MC afgesloten is, wordt de URL naar de XBMC-webserver doorgegeven om de Library te updaten.
Alledrie deze programma's staan in mijn startup-folder, dus ik moet me bij een herstart of zo nergens iets van aantrekken.
Gewoon 's avonds na een avondje surfen, laptop in standby. 'S morgens als ik uit bed kom, staan mijn series op de juiste plek en zou XBMC ge-update moeten zijn.
Deze morgen was het even misgelopen omdat XBMC gecrashed was :(

- Mensen die het script willen (lijkt me handiger dan de exe trouwens, ivm locatie van Media Companion en zo...): http://www.mediafire.com/?zjywnx0izgn
- Toch liever de exe? Gewoon zien dat MC in C:\Program Files\Media Companion staat en dat je de exe renamed naar Media Companion.exe (dus versienummer eraf halen): http://www.mediafire.com/?ejzszedzoyy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:10
wie kan mij helpen aan de eaon skin??

en bij al mijn files werkt dts. maar mkv's met ac3 die in vlc wel dts geven werken in xmbc niet hoe kan ik dit wijzigen.

ben nog steeds zowel mpc als xbmc aan het testen :)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
remcoXP schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 08:09:
wie kan mij helpen aan de eaon skin??
Hiero:
http://www.aeonproject.com/downloads/builds/Aeon_ALPHA14.zip

Kwestie van googlen, maar dan wel op Aeon ipv Eaon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:10
mijn video's lopen vloeiend. maar mkv's waar dts op zit (als ik ze afspeel met vlc bijvoorbeeld)
in xbms worden niet alle films waar dts opzit ook met dts afgespeeld.

ondanks de settings die op digital output staan.

is er een andere mogelijkheid om codecs en dergelijke aan te passen?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeten we raden naar welk platform je gebruikt ?
Hoe of wat je hebt aangesloten ?
Welke build ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Nou, heb ik eindelijk de juiste konig componentenkabel binnen voor de xbox, geeft een prachtig strak beeld op mijn plasma, loopt mijn xbox de hele tijd vast. Hij ziet er alleen maar strak uit op 1080, en niet als ik m weer geef op 720. (ik heb een hd ready tv, de th37-px80 van panasonic).

Op de vorige comp-kabel (maar dan zonder optisch out ed) gaf ie ook 720 goed weer (alleen gaf ie de hele tijd strepen, vandaar dat ik m heb omgeruild).

Ik heb de indruk dat bv Aeon wat te zwaar is voor de xbox op 1080 en dat ie wellicht daarom vast loopt. Echter op 720 deed ie dus prima...

Kortom:
Op kabel 1, prachtig beeld zonder strepen, maar alleen op 1080, waardoor Aeon (denk ik) crasht.
Op kabel 2 (zonder opt out), strak beeld ook op 720, maar met soort ghosting achtige strepen, dus die wil ik niet gebruiken.

Iemand dezelfde setup? Dus xbox met konig comp kabel met optische out die wel Aeon goed draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Westmania schreef op zondag 15 maart 2009 @ 12:13:
Ik heb de konig component kabel gekocht via bol.com, maar mijn kabel had niet de optische audio out zoals op het plaatje [afbeelding]

Heeft iemand die de kabel via Bol heeft besteld m wel gekregen met optische out?

Bovendien heb ik bij de 720 of 1080 instelling last van een soort verticale ghosting in de vorm van strepen die zich horizontaal over het scherm bewegen... Heel vervelend. Een ondeugdelijke kabel, of wellicht een andere reden?
Ik heb deze kable gekocht en gisteren aangesloten. Ik gebruikte tot nu toe een vergelijkbare kabel maar dan zonder mogelijkheid tot optische audio. Die optie werkt perfect, 'plug-and-play'! Maar nu kan ik (in RGB modus) geen TV meer kijken . Ik moet de XBOX uit zetten om beeld te krijgen als ik gewoon TV wil kijken. Als de XBOX aan staat schuift de hele tijd een misvormt beeld van XBMC voorbij, ongeacht welke zender ik selecteer. Het geluid van de zender doet het wel.

Ik had dit probleem niet met de andere kabel (zonder optische output). Iemand een idee waar het aan kan liggen en wat ik er aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Daar heb ik dan weer geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier dezelfde setup maar heb geen van genoemde problemen.
Westmania, als je tv 720p is, vind het heel vreemd dat 1080i strakker is dan 720p.
Hij kan het ten eerste niet weergeven, maar dat niet alleen 720 wordt progessive weergegeven en 1080 interlaced en progressive is beter.

edit:
suggestie, calibreren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Toch is het beeld scherper in 1080... Poeier, draait jou xbox de aeon skin in 1080 op de xbox zonder moeite? En dat calibreren, hoe doe ik dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet geprobeerd, 1080 is gewoon te voor de xbox zeker met een vette skin.

Kalibreren: instellingen/uiterlijk/beeldscherm/beeldscherm kalibreren

Zet de hoeken in de hoek, geef de hoogte aan van je subtitles en zorg dat het vierkant ook vierkant is gebruik een meetlat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Op de een of andere manier geeft xbmc via de componentkabel een kleine ghosting, een lichte verschuiving naar rechts. Iemand anders daar ook last van? Dat is ook het gene wat het een beetje onscherp beeld geeft...

[img=http://img13.imageshack.us/img13/4888/s5005608x.th.jpg]

[ Voor 15% gewijzigd door Westmania op 24-03-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptec
Fire69, klinkt allemaal erg leuk!
Kan iemand mij misschien helpen aan een newzbin account? ik zie dat 't alleen op uitnodiging is.

Nog een vraagje:
Ik heb soms (niet altijd!) wel is met DVD's (opgeslagen op hdd) of HDkwaliteit bestanden dat XBMC niet vloeiend afspeelt (15 fps of lager) Terwijl vlc geen enkel probleem geeft (dus heeft niks met pc specs te maken toch?) Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Check je mail ;)

Nog nooit eerder last van gehad moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptec
Tnx voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is niet voor niks gedaan !!

Since the external player patch has made it to the main SVN.
External Player Support Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Raptec schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:27:
Fire69, klinkt allemaal erg leuk!
Kan iemand mij misschien helpen aan een newzbin account? ik zie dat 't alleen op uitnodiging is.
En wellicht ook voor mij? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:52:
Dit is niet voor niks gedaan !!

Since the external player patch has made it to the main SVN.
External Player Support Thread
Wat is er niet voor niks gedaan? :?
Zat je zo op die external player te wachten?
Westmania schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 00:18:
[...]

En wellicht ook voor mij? :P
Wellicht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Westmania schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 18:45:
Ik heb de indruk dat bv Aeon wat te zwaar is voor de xbox op 1080 en dat ie wellicht daarom vast loopt. Echter op 720 deed ie dus prima...

[...]

Iemand dezelfde setup? Dus xbox met konig comp kabel met optische out die wel Aeon goed draait?
Ik heb Horizonz (de Aeon mod voor de Xbox) hier draaien onder 720P en dat werkt prima met de component kabel die ik van Bol heb. Ik kan je dan ook aanraden Horizonz te gebruiken in plaats van Aeon, daar zitten nog te veel foutjes in namelijk. In Horizonz (mogelijk ook in Aeon, dat weet ik niet zeker) zit een Xbox compatibiliteitsfunctie die kun je ook aan zetten. Ik heb nooit last van vastlopers...
Mijn HD/component kabel heeft ook een optische uitgang en als je TV hd-ready is vind ik het vreemd dat deze 1080i beter weergeeft dan 720P, omdat ie eigenlijk 1080i niet weer kan geven en deze dus zelf terugzet naar 720P, dus 720P als inputsignaal zou prima moeten werken. Ik zou het zoeken in je TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:57
[shameless]
En voor mij?
[/shameless]

Ik heb een Ubuntu install met XBMC in een Antec Fusion. Die is weer aangesloten op een Panasonic 42PV60 ( 720P ) via HDMI. De Antec moet ik nog bijschrijven in de Logitech Harmony 555 maar ik zit eerst midden in een verhuizing/verbouwing |:(

Ik gebruik SABnzbdplus voor mijn downloads, die daarna in mijn /downloads (/video , /audio , /tv ) geplaatst worden. Gaat allemaal prima eigenlijk, ik ben alleen op zoek naar een mooie manier om een strakke RSS voor SABnzbd te creeeren. Misschien dat Newzbin daarin iets moois kan betekenen, maar ik zou er graag eens een kijkje nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Japius schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 08:49:
[...]

[shameless]
En voor mij?
[/shameless]
Redelijk shameless ja :D
[...]
Ik heb een Ubuntu install met XBMC in een Antec Fusion. Die is weer aangesloten op een Panasonic 42PV60 ( 720P ) via HDMI. De Antec moet ik nog bijschrijven in de Logitech Harmony 555 maar ik zit eerst midden in een verhuizing/verbouwing |:(

Ik gebruik SABnzbdplus voor mijn downloads, die daarna in mijn /downloads (/video , /audio , /tv ) geplaatst worden. Gaat allemaal prima eigenlijk, ik ben alleen op zoek naar een mooie manier om een strakke RSS voor SABnzbd te creeeren. Misschien dat Newzbin daarin iets moois kan betekenen, maar ik zou er graag eens een kijkje nemen...
Wat doe je met die RSS? Heb ik nooit helemaal begrepen eigenlijk. (Nog niet echt achter gezocht ook moet ik toegeven :+ )
Als je Sabnzbd wil monitoren vanuit XBMC is hiervoor wel een mooie plugin, zeker nu je ook toegang hebt tot Newzbin. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 21:44

Sr_Ogel

Klop klop klop

Japius schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 08:49:
[...]

Ik gebruik SABnzbdplus voor mijn downloads......, strakke RSS voor SABnzbd te creeeren....
Ik gebruik hier ook sabnbd+ voor het binnen hengelen van mijn series. De nzb's haal ik uit de rss feeds van bierdopje.eu door filters aan te maken komen alle series netjes binnen. Dinsdag morgen zet ik de server aan. sab start automatisch, haalt de nzb uit de rss-feed van bierdopje. hengelt alle bestanden binnen. Daarna nog even media companion voor de fanart en serie informatie. XBMC opstarten bibliotheek updaten en kijken maar.

Er is ook al een progje in ontwikkeling om de ondertitels binnen te halen en in het mapje van de juiste serie te zetten.

Nu moet alleen media companion nog even worden geautomatiseerd en dan is het kwestie van download bak aan uurtje wachten en dan kijken maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Fijn!
Beetje offtopic:
Ik krijg in Sab deze melding: 2009-03-25 08:15:22,265 ERROR [sabnzbd] Error Fetching msgid 4908213 from www.newzbin.com - Please make sure your Username and Password are set

Welke username en password worden hier bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:57
_/-\o_
Fire69 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:01:
Wat doe je met die RSS? Heb ik nooit helemaal begrepen eigenlijk.
SABnzbd kan een RSS feed importeren zodat 'ie automatisch gaat downloaden. Op deze feed zijn filters van toepassing. Stel, je gebruikt een [url=http://www.nzbmovieseeker.com/RssMaker.php?f=14&g=2&cat[]=1&l=1]feed waarin alle nieuwe actiefilms op 720P[/url] worden gezet. Je kan SABnzbd dan laten filteren op je wensen en wat overblijft downloadt ie automatisch. E.e.a staat uitgelegd op de manual page m.b.t. RSS.

edit:
Hoe post ik een blokhaak in een url?

[ Voor 3% gewijzigd door Japius op 25-03-2009 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
berties schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 08:35:
[...]

Ik heb Horizonz (de Aeon mod voor de Xbox) hier draaien onder 720P en dat werkt prima met de component kabel die ik van Bol heb. Ik kan je dan ook aanraden Horizonz te gebruiken in plaats van Aeon, daar zitten nog te veel foutjes in namelijk. In Horizonz (mogelijk ook in Aeon, dat weet ik niet zeker) zit een Xbox compatibiliteitsfunctie die kun je ook aan zetten. Ik heb nooit last van vastlopers...
Mijn HD/component kabel heeft ook een optische uitgang en als je TV hd-ready is vind ik het vreemd dat deze 1080i beter weergeeft dan 720P, omdat ie eigenlijk 1080i niet weer kan geven en deze dus zelf terugzet naar 720P, dus 720P als inputsignaal zou prima moeten werken. Ik zou het zoeken in je TV...
Dank, ga ik proberen. Ik heb nu volume IV gedownload, maar ik zag op deze pagina ook een versie met de naam "Download (XBOX Optimized XPR created by Rocky5)". Gebruik je deze? Die is namelijk niet meer te downen op rapidshare...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 13:42
@ de usenetdiscussie: Mag het nu weer even over XBMC gaan? Er is al meerdere malen gewaarschuwd door moderators dat het topic dicht gaat zodra er teveel offtopic gegaan wordt. En dat zou natuurlijk zonde zijn. :)

Er staan de komende tijd echt heel veel mooie skins aan te komen. Aeon Stark, Serenity, MC360 One, Experience en Ex/ Ellipsis

[ Voor 3% gewijzigd door Bigfoot87 op 25-03-2009 09:34 ]

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Westmania schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:23:
[...]

Dank, ga ik proberen. Ik heb nu volume IV gedownload, maar ik zag op deze pagina ook een versie met de naam "Download (XBOX Optimized XPR created by Rocky5)". Gebruik je deze? Die is namelijk niet meer te downen op rapidshare...
Nee, ik gebruik de versie met de link op het forum van xbmc. De naam xbox optimised xpr doet vermoeden dat alleen de xpr aangepast is en daarmee dus de achtergronden naar xbox compatibele versies zijn teruggezet (in de vorm van 720p bmp files vermoedelijk). Dit is voor mij geen probleem aangezien ik custom backgrounds (uit backpack) gebruik en deze heb ik omgezet naar 720p bmp files (misschien is dat de reden dat het bij mij eigenlijk nooit vastloopt..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Bigfoot87 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:33:
Er staan de komende tijd echt heel veel mooie skins aan te komen. Aeon Stark, Serenity, MC360 One, Experience en Ex/ Ellipsis
Als ik kijk naar die Aeon Stark, er staat in het forum een link naar een youtube filmpje; OMG!!!!!
Ik dacht bij het zien van Aeon (eerste versie) al; wow!! Ik kon me haast niet voorstellen hoeveel beter het nog kan in de nieuwe Stark versie. Die man is echt een artistieke tovenaar, wil niet weten hoeveel goede commerciële contracten hij aangeboden heeft gekregen op basis van zijn skin-skills-show-off-cases. Hulde voor het werk dat hij doet en wat hij geeft voor de XBMC community!!

[ Voor 5% gewijzigd door berties op 25-03-2009 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Ik snap niet dat er nog mensen zijn die er raar van op kijken dat de xbox op 1080i met een hele zware skin (zo ongeveer de zwaarste die er is) heel vaak vastloopt. Dat is hetzelfde als zeuren dat je COD4 niet op je 486 kunt draaien.

De xbox is gewoon hardwarematig niet klaar voor dit soort applicaties, zelfs met de PM3 HD skin op 1080i heb je soms nog problemen. Lekker op 720p draaien en je hebt (bijna) nergens last van.

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
berties schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:40:
[...]

Nee, ik gebruik de versie met de link op het forum van xbmc. De naam xbox optimised xpr doet vermoeden dat alleen de xpr aangepast is en daarmee dus de achtergronden naar xbox compatibele versies zijn teruggezet (in de vorm van 720p bmp files vermoedelijk). Dit is voor mij geen probleem aangezien ik custom backgrounds (uit backpack) gebruik en deze heb ik omgezet naar 720p bmp files (misschien is dat de reden dat het bij mij eigenlijk nooit vastloopt..).
bmp files doet xbmc beter dan jpg's heb ik begrepen, echter ze nemen na conversie zoveel meer ruimte in - 800 kb tov 6 mb per plaatje. Is daar iets aan te doen, of moet ik gewoon toch de bmp's gebruiken en de grote bestandsmaten op de koop toe nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Koenzie schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:59:
Ik snap niet dat er nog mensen zijn die er raar van op kijken dat de xbox op 1080i met een hele zware skin (zo ongeveer de zwaarste die er is) heel vaak vastloopt. Dat is hetzelfde als zeuren dat je COD4 niet op je 486 kunt draaien.
Ik kijk daar niet raar van op, maar wel dat het er op mijn hd-ready tv minder scherp uit ziet. Niemand last trouwens van die ghosting naar rechts? Echt behoorlijk irritant, er lopen geen andere kabels langs... Het mooiste zou zijn als iemand met een Pana px80 ook een xbox gebruikt er even naar kijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Westmania schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:03:
[...]

bmp files doet xbmc beter dan jpg's heb ik begrepen, echter ze nemen na conversie zoveel meer ruimte in - 800 kb tov 6 mb per plaatje. Is daar iets aan te doen, of moet ik gewoon toch de bmp's gebruiken en de grote bestandsmaten op de koop toe nemen?
Als het plaatje in bmp vorm 6 mb inneemt bekent dit dat het plaatje dus eigenlijk ook uitgepakt / raw 6 mb is. Je kunt ze wel als jpg opslaan op de hd van je xbox en daarmee ruimte besparen maar dan zal je xbox bij elke verandering van je achtergrond het plaatje uit moeten pakken om het alsnog als raw formaat op je scherm / tv weer te geven. Bij genoeg geheugen, snelle cpu en goede videokaart zou ik zeggen prima, laat maar aan videokaart over om dit om te zetten en weer te geven. Maar op de xbox zou ik zeggen, zet het maar in raw data neer of in ieder geval een formaat dat daar dicht bij in de buurt komt; bmp, zodat je xbox niet ook nog geheugen/cpu/videokaart-power nodig heeft om het plaatje weer te geven.
Pagina: 1 ... 24 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>