[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 38 Laatste
Acties:
  • 279.357 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik ben bezig om mijn Harmony 885 te configureren voor xbmc, dat lukt op zich wel.

In eerste instantie dacht ik dat de knoppen niet werkten, maar dat deden ze wel. Het blijkt dat als ik een knop 2,5 tot 3 seconden indruk, dat dan pas een ir code wordt verzonden.

Ik moet de knop wel ingedrukt houden, als ik dat niet doe dan wordt er ook geen code verzonden.

Wie weet hoe ik dit kan veranderen?

Onder de tijdsvertragingen kan ik deze vertraging niet vinden, iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kies het apparaat wat het niet goed doet en doe:
Instellingen / probleem oplossen / Media Center-pc reageert teveel of niet altijd op sommige opdrachten / 0 t/m 5

BTW heb je hem ingesteld als orginele of xbox mediacenter extender remote ?
Ben hier zeer benieuwd naar een paar users hadden namelijk een tijdje terug ook problemen mischien wel dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
Ik heb beiden geprobeerd, zowel orginele enf xbox mediacenter extender remote.
Bij beide was hetzelfde probleem.

Ook de volgende instellingen heb ik al diverse malen geprobeerd:
Instellingen / probleem oplossen / Media Center-pc reageert teveel of niet altijd op sommige opdrachten / 0 t/m 5

Maar dit gaf ook geen verbetering.

Het vreemde is, al mijn apparaten werken perfect.
Alleen bij de xbox moet ik echt de knop 2,5 tot 3 seconden ingedrukt houden voordat er een ir commando wordt verstuurd.
Bij de orginele afstandsbediening is dit niet zo.
Het is overigens geen orginele xbox afstandsbediening.

Ik heb zelfs alle commando's al aangeleerd, maar dat hielp ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je hetzelde probleem hebt als Eddjuh een tijdje geleden.
Hij heeft het inmiddels opgelost met behulp van 2 uur helpdesk van logitech.
Mischien kan even vertellen wat er is gebeurd en gedaan zodat zijn harmony wel werkte.

Zie anders posts vanaf pag 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
Poeier,

Ik heb de berichten doorgelezen, en het lijkt er inderdaad op dat ik hetzelfde probleem heb.

Alleen heeft Eddjuh de oplossing niet gegeven, en dat is wel heel jammer.
Anderen hadden er dan ook wat aan gehad.

Misschien kan hij alsnog de oplossing geven als hij deze berichten leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 07:39
Ik moet zeggen dat ik niet het hele topic heb doorgelezen maar ik heb nu MediaPortal draaien op mijn XP machine. Is XBMC een betere variant?

Ik ben zeer te spreken over de serie plugin, deze onthoud bij welke aflevering je bent en download automatisch informatie over de aflevering en deelt ze erg mooi in. Kan XBMC dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Daros schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 16:02:
Ik moet zeggen dat ik niet het hele topic heb doorgelezen maar ik heb nu MediaPortal draaien op mijn XP machine. Is XBMC een betere variant?

Ik ben zeer te spreken over de serie plugin, deze onthoud bij welke aflevering je bent en download automatisch informatie over de aflevering en deelt ze erg mooi in. Kan XBMC dat ook?
Afhankelijk van de skin wel.

Ik ben overigens ook overgestapt van Mediaportal naar XBMC :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 09:32
Daros schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 16:02:

xbmc doet dat zelfs automagisch ;) zelfde voor films en muziek.

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
anandus schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 16:03:
[...]
Afhankelijk van de skin wel.

Ik ben overigens ook overgestapt van Mediaportal naar XBMC :)
En wat is volgens jullie de beste skin? Ik heb z;n philips lcd 37" scherm.. Dus weet niet welke maat dat is 16:9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
Daros schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:10:
[...]

En wat is volgens jullie de beste skin? Ik heb z;n philips lcd 37" scherm.. Dus weet niet welke maat dat is 16:9?
Waarschijnlijk als het widescreen is 16:9 (heel af en toe 16:10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn favoriet is Mediastream, maar er zijn ongeveer 30 skins waarvan een paar hele goeie en er komen een aantal nieuwe skins aan.

Je kunt gebruik maken van xbmc skin manager.
Of zie hier

Edit:
Installer passion-xbmc script heeft ook veel skins toevallig vandaag ook nog geupdate.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2009 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 19:30
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:26:
Mijn favoriet is Mediastream, maar er zijn ongeveer 30 skins waarvan een paar hele goeie en er komen een aantal nieuwe skins aan.

Je kunt gebruik maken van xbmc skin manager.
Of zie hier

Edit:
Installer passion-xbmc script heeft ook veel skins toevallig vandaag ook nog geupdate.
Ik wacht al maanden met smacht op Aeon (om even op je skin commentaar in te haken)... 30-03-09 moet ie dan eindelijk worden gereleased (de nieuwe versie)...

Even een (zeer) kleine impressie:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3243/3068258621_a5fc9e294a.jpg?v=0

(en voor meer klik je hier of hier voor het flickr album)
Overigens begint vanaf vrijdag het betatesten... hoop dat ie uitlekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het, komen zeer mooie skins aan, xbox vriendelijk zijn en fanart gericht. Laat maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:00
Daarvoor zou ik misschien wel nog van Mediastream kunnen afstappen! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 18:48
Is de Xbox 360 nou helemaal geen oplossing voor het HD probleem van de oude xbox?
Ik wil namelijk ook graag makkelijk 720p of 1080i kunnen afspelen, maar ben me bewust dat dit niet makkelijk gaat / of zelfs helemaal niet via de oude xbox met xbmc.

Maar ik was altijd van mening dat ik tegen die tijd dat ik dat wilde, maar een 360 zou aanschaffen omdat deze een snellere proc had, maar hier kan dus helemaal geen xbmc op en is hierdoor dus helemaal geen upgrade voor de xbox?

oplossing is dus enkel een htpc samenstellen of aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Je kan wel streamen van een pc naar de xbox360, maar of dat nou zo'n handige oplossing is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las net een interessante post over xbmc live.
http://xbmc.org/topfs2/20...de-system-from-xbmc-live/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat zou inderdaad wel leuk zijn :)
Maar als eerste request zou ik dan direct vragen om het van Aptitude naar XBMC Live Update te hernoemen, want 'gewone' users weten natuurlijk helemaal niet waar Aptitude voor staat :)

[edit]
Ik heb vandaag trouwens de nieuwe Live-beta op mijn stick gezet. Hij start in elk geval al stukken sneller op! 20sec of zo, da's een halve minuut minder dan vroeger!! :)

Wat ik wel raar vind, is dat ze Mediastream v0.97 erbij gedaan hebben, ipv de 1.0? :?

[ Voor 38% gewijzigd door Fire69 op 04-03-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Fire69 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:21:
Je kan wel streamen van een pc naar de xbox360, maar of dat nou zo'n handige oplossing is...
Ja oke, maar er bestaat dus niet iets als xbmc voor de 360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 13:42
Goofyduck384 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:37:
[...]

Ja oke, maar er bestaat dus niet iets als xbmc voor de 360?
Nee, en dat gaat er waarschijnlijk nooit komen ook.

Ik kom net op de xbmc.com forums een MSN-Messenger script tegen. Nooit geweten dat dat er was. :)

Deze skin ziet er ook veelbelovend uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.bigfoot87.com/images/Experience2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bigfoot87.com/images/Experience1.jpg
Ze zijn al best ver als je dit filmpje bekijkt.. (de vertragingen in de animaties komen door de capture-software)

[ Voor 30% gewijzigd door Bigfoot87 op 05-03-2009 10:28 ]

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serenity skin is ook ver zie filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=c6eybBN2jPM

edit:
Filmpje is zelfs al verouderd, Serenity blijkt in een nog verder gevorderd stadium te zijn.
Nieuw filmpje komt eraan.
Vind vooral het menu goed en doordacht, ben zeer benieuwd naar deze skin.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die XPerience is ook echt heel mooi zeg!

Serenity zegt me niet zo veel. Ik vind net het menu helemaal niet zo goed. Je wil het toch een mediacenter-look geven? Nu lijkt het gewoon een gewone applicatie zoals elk ander Windows/Linux/OSX/...-programma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb de skin per ongeluk kunnen downloaden en nee moet 'm voor mezelf houden.
Dit word een hele, HELE goede skin geloof me maar, zeker als je fanart liefhebber bent.
Kan je ook verklappen dat deze skin zonder memory problemen gaat draaien op de xbox heb alle backgrounds en fanart ingesteld wat ik kon en geen centje pijn. Dit lukt me niet met Mediastream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mooi, want ik heb inderdaad ook wel problemen met Mediastream op de Xbox :'(

Ik heb trouwens nu nog een versie van 09/2008 draaien op de xbox. Ik heb reeds 2 nieuwere versies (Jan/Feb) geprobeerd, maar daar had ik alleen maar problemen mee. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Februari build blijkt idd niet goed te zijn. :N
Heb tot eergister op de november build gedraaid nu op de januari en kan niet zeggen dat ik problemen heb.
Ben geswitch vanwege dat het RTL kanaal in XOT het niet goed deed met de november build.
En vrouw moest en zou wat willen zien }:|
Werkt prima nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AM-PM
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik ben gister voor het eerst aan de gang gegaan met dit prachtige stukje server, de Linux client in Ubuntu om precies te zijn. Ik stream mn media die ik van een SMB share op mn laptop ophaal en het werkt allemaal lekker als het werkt. Ik heb een raar probleem met de stabiliteit, bij het minste of geringste loopt XBMC keihard vast, hangt mn audio en laat het process zich niet meer killen. Ik moet dan rebooten om weer verder te kunnen kijken.

Sorry voor de vage omschrijving en het gebrek aan technische details, ik heb het probleem nog niet kunnen lokaliseren maak ik vroeg me af of dit soort issues in het algemeen bekend waren?

De audio liep ook niet sync bij een simpele TV rip XViD :(

[ Voor 4% gewijzigd door AM-PM op 06-03-2009 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 22:55:
De Februari build blijkt idd niet goed te zijn. :N
Heb tot eergister op de november build gedraaid nu op de januari en kan niet zeggen dat ik problemen heb.
Ben geswitch vanwege dat het RTL kanaal in XOT het niet goed deed met de november build.
En vrouw moest en zou wat willen zien }:|
Werkt prima nu. :)
Ik heb de 25/01 en 18/02 getest. Die deden allebei echt raar, stukken beeld van Mediastream die ontbraken en zo (standaard ingesteld, nog geen fanart-backdrops enzo).

Gisteravond dan nog de 04/03-build erop gegooid, die deed het iets beter, maar als ik via smb browsede, liep hij terug vast...
Toen testte ik even met PM3.HD... en alles ging perfect!

Vreemd dus:
XBMC van 09/2008 met Mediastream 0.96 werkt perfect.
XBMC van > 2009 met Mediastream 1.0 werkt absoluut niet. Toen getest met Mediastream 0.96, werkte ook niet!

Maw, er moet aan XBMC toch iets veranderd zijn.
Zelfs Mediastreamv1_lite doet het niet!!

Hoe kan ik nu upgraden naar een recente versie als ik mijn geliefde Mediastream niet meer kan gebruiken!!! :'(
AM-PM schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:59:
Ik ben gister voor het eerst aan de gang gegaan met dit prachtige stukje server, de Linux client in Ubuntu om precies te zijn. Ik stream mn media die ik van een SMB share op mn laptop ophaal en het werkt allemaal lekker als het werkt. Ik heb een raar probleem met de stabiliteit, bij het minste of geringste loopt XBMC keihard vast, hangt mn audio en laat het process zich niet meer killen. Ik moet dan rebooten om weer verder te kunnen kijken.

Sorry voor de vage omschrijving en het gebrek aan technische details, ik heb het probleem nog niet kunnen lokaliseren maak ik vroeg me af of dit soort issues in het algemeen bekend waren?

De audio liep ook niet sync bij een simpele TV rip XViD :(
server/client, je weet niet wat je wil. :P

Ik zal maar veronderstellen dat je gewoon de Linux-versie draait onder Ubuntu? :)
Welke versie gebruik je juist? Officiële 8.10 of een daily svn-build?
Als je een svn gebruikt, kan het altijd zijn dat het niet stabiel draait. Kan ook zijn dat er binnen 10min een update is dat het probleem oplost. Altijd een beetje gokken met svn :)

Normaal zou alles 99% stabiel moeten zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Fire69 op 06-03-2009 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AM-PM
Fire69 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:25:
[...]

server/client, je weet niet wat je wil. :P
Ik bedoelde stukje software, goeiemorgen 8)7
Ik zal maar veronderstellen dat je gewoon de Linux-versie draait onder Ubuntu? :)
Welke versie gebruik je juist? Officiële 8.10 of een daily svn-build?
Als je een svn gebruikt, kan het altijd zijn dat het niet stabiel draait. Kan ook zijn dat er binnen 10min een update is dat het probleem oplost. Altijd een beetje gokken met svn :)

Normaal zou alles 99% stabiel moeten zijn.
Linux versie onder Ubuntu, de versie voor 8.10 Inteprid Ibex. Ik kan de SVN van het weekend wel even proberen. Het zou ook nog met drivers van mn geluidskaart te maken kunnen hebben, het is een of andere crappy Intel onboard chip (ik heb een oude PC van een huisgenoot gebruikt dus geen idee van de specs), laatste keer dat hij crashde was toen ik de geluidsoutput van digitaal naar analoog omzette. De keer daarvoor crashde hij toen ik perongelijk op pijltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.
Fire69 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:25:
[...]

Ik heb de 25/01 en 18/02 getest. Die deden allebei echt raar, stukken beeld van Mediastream die ontbraken en zo (standaard ingesteld, nog geen fanart-backdrops enzo).

Gisteravond dan nog de 04/03-build erop gegooid, die deed het iets beter, maar als ik via smb browsede, liep hij terug vast...
Toen testte ik even met PM3.HD... en alles ging perfect!

Vreemd dus:
XBMC van 09/2008 met Mediastream 0.96 werkt perfect.
XBMC van > 2009 met Mediastream 1.0 werkt absoluut niet. Toen getest met Mediastream 0.96, werkte ook niet!

Maw, er moet aan XBMC toch iets veranderd zijn.
Zelfs Mediastreamv1_lite doet het niet!!

Hoe kan ik nu upgraden naar een recente versie als ik mijn geliefde Mediastream niet meer kan gebruiken!!! :'(
Ik heb dus echt geen problemen met build 25/01 in combi met Mediastream 1.0.
Ik verwijder ook nooit mijn oude build maar maak een nieuwe map E:\apps\T3CH 25-01-2009 en FTP de build daarin. (eigenlijk hetzelfde als wat het T3CH script doet.)
Dan kopieer ik vanuit XBMC betandbeheer de mappen userdata, plugins, scripts, skin en sounds van mijn oude build naar de nieuwe.( Niet overschrijven maar eerst verwijderen.)
Nu ik toch in betand beheer zit open ik gelijk de nieuwe build (default.xbe) en ga wat testen.
Een nieuwe snelkoppeling maak ik pas als alles goed is.

Mediastream heb ik van hun eigen site gedownload en daar natuurlijk het een en ander gepimpt.
Zoals Weather Fanart ingesteld en een knop toegevoegd in Weather die het TWC supplemental script opend.
Ook heb ik nog een tijdje terug nog een bug gevonden en dat is dat ik in muziek niet kon sorteren op Rating.
Dit heeft Skunkmonkey nog aangepast. Zie hier

Minimalko's MediaStream Mod heb ik wel eens geprobeerd maar draaide niet zo lekker als Mediastream 1.0.

Als ik problemen heb ligt dit meestal aan de userdata.
Laatst had ik bv geen rss feeds en dus ook geen Weather fanart. Alles was goed ingesteld, niks veranderd gehad.
Dus even guisettings.xml hernoemd naar guisettingsbackup.xml zodat XBMNC weer de default instellingen heeft en jawel alles werkte weer perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik deed het op dezelfde manier als jij. Gewoon XBMC in nieuwe folder, Mediastream v1.0 in de skin-folder.
Dan vanuit de oude XBMC de nieuwe opstarten. Dat gaat dus niet goed tenzij ik PM3 of bvb Focus gebruik.

Ik ben nu nog eens volledig aan het herbeginnen. XBMC er volledig af, 0face008-folders beide eraf. We zien wel. :)

[edit]
XBMC erop in nieuwe folder, standaard userdata met enkel sources.xml overgezet.
Ik start met PMIII, alles werkt zoals het hoort.
PM3.HD, werkt perfect.
Ik selecteer MediaStream, hij switched van skin, ik doe Back en krijg het Introschermpje van Mediastream waar je OK moet kiezen.... en hij hangt. :( :'( |:(

[ Voor 32% gewijzigd door Fire69 op 06-03-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap helemaal niks meer van dat MediaCompanion.
Al m'n films heb ik dmv dummyfiles laten scrapen, zag er in MediaCompanion perfect uit, fan-art en dvd-covers allemaal perfect. Dit allemaal gekopieërd naar de xbox, daar de bestaande database verwijderd, en opnieuw laten scannen.

Fan-arts had ik hiervoor niet, maar die zijn echt geweldig, dat ik dat niet eerder ontdekt heb _/-\o_
Het probleem is nu, dat bij de helft van alle films geen fan-art en/of dvd-cover is.

Iemand enig idee wat ik over het hoofd heb gezien? In MediaCompanion werkte dus alles goed, overal een fan-art en dvd-cover erbij, en in xbox bij de helft niet. Zelf snap ik het niet meer, ik hoop dat jullie iets weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Heb je hem al eens opnieuw laten scannen?
Ik heb al gemerkt dat er op de xbox soms wel eens wat mist, waarschijnlijk dat hij door het beperkte geheugen de mist in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 20:45:
XBMC erop in nieuwe folder, standaard userdata met enkel sources.xml overgezet.
Ik start met PMIII, alles werkt zoals het hoort.
PM3.HD, werkt perfect.
Ik selecteer MediaStream, hij switched van skin, ik doe Back en krijg het Introschermpje van Mediastream waar je OK moet kiezen.... en hij hangt. :( :'( |:(
Heb je mediastream clean erop gezet of met de aangepaste Home.xml en MyWeather.xml ?
Als je wilt kan de mijne uploaden deze werken prima met de aanpassingen.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 21:54:
Iemand enig idee wat ik over het hoofd heb gezien? In MediaCompanion werkte dus alles goed, overal een fan-art en dvd-cover erbij, en in xbox bij de helft niet. Zelf snap ik het niet meer, ik hoop dat jullie iets weten.
Geef je xbox de tijd, reset xbmc eens of uit/aan loop door je files je zult 'm dan wel horen rammelen en de thumbs tevoorschijn zien komen en updatebibliotheek kan nooit geen kwaad. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Gewoon puur clean. Heb hem zelf opnieuw van de Razorfish-site gehaald.

Heb er nu de 'officiële' 8.10 release van T3CH opgezet (maar die is reeds van in November...)
Daar zit Mediastream 0.97 bij. Die blijkt wel te werken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
AM-PM schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:23:
[...]

Ik bedoelde stukje software, goeiemorgen 8)7

[...]

Linux versie onder Ubuntu, de versie voor 8.10 Inteprid Ibex. Ik kan de SVN van het weekend wel even proberen. Het zou ook nog met drivers van mn geluidskaart te maken kunnen hebben, het is een of andere crappy Intel onboard chip (ik heb een oude PC van een huisgenoot gebruikt dus geen idee van de specs), laatste keer dat hij crashde was toen ik de geluidsoutput van digitaal naar analoog omzette. De keer daarvoor crashde hij toen ik perongelijk op pijltje
Probeer eens PulseAudio te killen voordat je XBMC start, dat heeft bij mij XBMC van onbruikbaar naar 100% stabiel gebracht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 22:22:
Gewoon puur clean. Heb hem zelf opnieuw van de Razorfish-site gehaald.

Heb er nu de 'officiële' 8.10 release van T3CH opgezet (maar die is reeds van in November...)
Daar zit Mediastream 0.97 bij. Die blijkt wel te werken 8)7
Vind dit echt vreemd.
Zie veel voorbij komen op xbmc forum, maar dit probleem nog niet gelezen.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2009 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik begrijp er ook niks meer van. :/
Voorlopig ga ik het hier maar bij laten, ben het beu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, net even de 04/03 build geprobeerd maar hier heb ik ook problemen met Mediastream.
Zal eens kijken in debug log.

Edit:
Kan wel in menu maar zodra ik muziek, video, movies enz wil openen krijg ik zwartbeeld of vastloper.

In debug log staan veel errors zoals deze
ERROR: Out of memory loading texture: viewthumblist.png (need 230528 bytes, have 188416 bytes)

Memory probleempje zou je zeggen, maar het lijkt erop dat er iets is aangepast in xbmc.
Namelijk voordat het begind te laden controleerd of er genoeg geheugen beschikbaar is en dat wil je eerlijk gezegt niet op de xbox.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2009 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik ga nu even raar reageren: _o_
Je hebt namelijk mijn vermoeden weggenomen dat ik een knoeier begon te worden :+

Maar welke build had je hiervoor dan draaien waarop het wel werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de 25/01 draait het als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Zijn dit soort plaatjes alleen mogelijk wanneer je dvd's, of films ed op de xbox hebt staan? Dus op de HD zelf?

Afbeeldingslocatie: http://www.aeonproject.com/images/aeon_seasons1.jpg

Ik heb namelijk niet de Aeon skin aanstaan, maar toen ik het ff'tjes probeerde, had ik niet dit uiterlijk. Maar al mijn media staat ook op mn pc, dus daar stream ik altijd vanaf...

Hier heb je de Aeon skin wel voor nodig toch? Plus de media op de Xbox

Correct me if i'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dat de Aeon skin is heb je die nodig ja. En media hoeft niet op de HD staan.

edit:
Die "plaatjes" staan al op je xbox namelijk in je userdata / thumbnails.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 21:56:
Heb je hem al eens opnieuw laten scannen?
Ik heb al gemerkt dat er op de xbox soms wel eens wat mist, waarschijnlijk dat hij door het beperkte geheugen de mist in gaat.
Opnieuw laten scannen, geen resultaat. Ik lees hier over geheugenproblemen met Mediastream. Ik gebruik deze skin ook, kan het helpen door nog een keer opnieuw te scannen in een lichtere skin (PM3 oid)?
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 22:19:
Geef je xbox de tijd, reset xbmc eens of uit/aan loop door je files je zult 'm dan wel horen rammelen en de thumbs tevoorschijn zien komen en updatebibliotheek kan nooit geen kwaad. :)
Paar keer gereset, paar keer op updaten geklikt, en hij heeft een keer tijdens het avondeten aangestaan, toen ik terug kwam hoorde ik niks meer rammelen, dus denk dat hij tijd genoeg heeft gehad. Ik ga maar even proberen om met een andere skin te scannen. Beide bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de .nfo , .tbn, folder.jpg en fanart.jpg files bij de movie file gezet op de xbox ?
Welke build en scraper gebruik je in xbmc ?
Gebruik namelijk imdb in xbmc hier heb ik geen problemen mee ook niet in mediacompanion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Fire69 lees deze post eens.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=46488

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tja, ik zou niet weten wat er op mijn E: zou staan, dat voor problemen kan zorgen.
E:\Apps met wat soft erin en U/TData waarvan ik de 0face008 al gedelete heb. :)

Als ik morgen tijd heb, probeer ik XBMC 04/03 met Mediastream eens op de xbox in de slaapkamer, die heeft een softmod (niet dat dat verschil zou mogen maken, denk ik)

Maar even een ander probleempje...
Ik liet Media Companion net mijn series scannen en krijg voor elke episode hetzelfde:
Found For TV Show :- Futurama, Episode :-\\skinner.fire69.local\series\Futurama\Futurama - Season 5\Futurama - 0x01 - Bender's Big Score.nfo
Regex returned a multiple episode file, searching for episodes :-
Season 0, Episode 69
Season 0, Episode 1
URL For Episode :- http://thetvdb.com/api/6E82FED600783400/series/ 73871/default/0/69/en.xml
Unable To Get Episode Information from TVDB
URL For Episode :- http://thetvdb.com/api/6E82FED600783400/series/ 73871/default/0/1/en.xml
Unable To Get Episode Information from TVDB
Writing nfo file to :- \\skinner.fire69.local\series\Futurama\Futurama - Season 5\Futurama - 0x01 - Bender's Big Score.nfo
Gevolg, lege .nfo-file :(

Iemand hetzelfde probleem?

[edit]
OK, vreemd probleem blijkbaar. Bij 15 van de 18 series zijn hij 2 spaties voor de serienaam.
Gevolg daarvan is dat (zoals je hierboven kan zien) er ook 2 spaties in de url naar de tvdb-api zitten, wat dus als gevolg heeft dat hij niks vind natuurlijk...

[edit2]
Probleem opgelost. Overal de tvshow.nfo gedelete en opnieuw laten scrapen. Vraag me wel af van waar hij die dubbele spatie haalde :)

[ Voor 17% gewijzigd door Fire69 op 07-03-2009 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukhem
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-08-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 21:54:
Ik snap helemaal niks meer van dat MediaCompanion.
Al m'n films heb ik dmv dummyfiles laten scrapen, zag er in MediaCompanion perfect uit, fan-art en dvd-covers allemaal perfect. Dit allemaal gekopieërd naar de xbox, daar de bestaande database verwijderd, en opnieuw laten scannen.

Fan-arts had ik hiervoor niet, maar die zijn echt geweldig, dat ik dat niet eerder ontdekt heb _/-\o_
Het probleem is nu, dat bij de helft van alle films geen fan-art en/of dvd-cover is.

Ik had dat probleem ook met de officiele release versie. Heb dan maar een recente gecompileerde SVN versie van XBMC geinstalleerd en daar toonden alle covers wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Mmm, ben al flink aan het stoeien met dat Media Companion, maar ik kom er niet helemaal uit.
(uiteraard gebruik makend van Aeon skin)

Ik stream vanaf mijn pc, dus daar staan alle files. Maar hoe moet ik één en ander nou goed ordenen?
Qua films zal ik gewoon een hoofdmap maken lijkt me "Snake Eyes", dan daar de film in (of .avi of Video_TS en Audio_TS etc). Dat moet dan wel lukken.

Maar ben nu druk bezig met mn series. Hoe moet ik die ordenen? Bijvoorbeeld "Knight Rider 2008"
Heb nu 17 afleveringen op mn pc staan (4 DVD's) Maar hoe order ik deze?
"H:/Series/Knight Rider 2008/Season 1/Episode 1-4" Ofzo?
Want nu krijg ik allerlei mapjes, terwijl als ik Media Companion draai op mn pc, dan zet ie alle bestanden (.nfo, .jpg, fanart's etc in alleen de hoofdmap "h:/series/Knight Rider 2008"

Wanneer ik dan op de xbox in xbmc daar heen ga, dan krijg ik dus alleen in de hoofdmap "Knight Rider 2008" de poster te zien en als ik daar in ga, dan krijg ik het standaard TV-icoontje, met als tekst eronder uiteraard "Season 1"

Wie kan me helpen, wat moet ik anders doen? Is er een duidelijke handleiding, want volgens mij doe ik iets fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Oh ja, en is het mogelijk dat een video_ts.ifo bestand automatisch start wanneer ik de DVD aanklik? (dat ik dan niet eerst nog mappen als Video_ts en Audio_ts krijg, en dan weer daarbinnen allerlei bestanden meot doorlopen voor ik de .ifo gevonden heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo eindelijk me remote werkend ICM eventghost. Nogmaals bedankt Poeier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goofyduck384 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 16:26:
Mmm, ben al flink aan het stoeien met dat Media Companion, maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik stream vanaf mijn pc, dus daar staan alle files. Maar hoe moet ik één en ander nou goed ordenen?
Qua films zal ik gewoon een hoofdmap maken lijkt me "Snake Eyes", dan daar de film in (of .avi of Video_TS en Audio_TS etc). Dat moet dan wel lukken.

Maar ben nu druk bezig met mn series. Hoe moet ik die ordenen? Bijvoorbeeld "Knight Rider 2008"
Want nu krijg ik allerlei mapjes, terwijl als ik Media Companion draai op mn pc, dan zet ie alle bestanden (.nfo, .jpg, fanart's etc in alleen de hoofdmap "h:/series/Knight Rider 2008"

Wanneer ik dan op de xbox in xbmc daar heen ga, dan krijg ik dus alleen in de hoofdmap "Knight Rider 2008" de poster te zien en als ik daar in ga, dan krijg ik het standaard TV-icoontje, met als tekst eronder uiteraard "Season 1"

Wie kan me helpen, wat moet ik anders doen? Is er een duidelijke handleiding, want volgens mij doe ik iets fout :P
Dit is de ideale folder structuur.
Films:H:/films/Snake Eyes/Snake Eyes.avi
Series: H:/Series/Knight Rider 2008/Season 1/Knight Rider 2008 S01E01.avi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Goofyduck384 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 16:26:

DVD's heb ik enkel als iso, wat eigenlijk veel handiger werkt dan al die aparte files.
Multi-episode dvd's heb ik er maar 2 van, voorbeeldje daarvan is Winx Club S03E07E08E09.iso
MC en XBMC herkennen die gewoon als Winx - Seizoen 3 - Episode 7, 8 en 9. :)
Hoe de mappen moeten staan als je met aparte files werkt, kan ik je dus niet direct vertellen.
Echter staat dit allemaal heel uitgebreid uitgelegd in de wiki op xbmc.org. :)
Goofyduck384 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 16:33:
Oh ja, en is het mogelijk dat een video_ts.ifo bestand automatisch start wanneer ik de DVD aanklik? (dat ik dan niet eerst nog mappen als Video_ts en Audio_ts krijg, en dan weer daarbinnen allerlei bestanden meot doorlopen voor ik de .ifo gevonden heb?
Daarvoor moet je in XBMC zelf de optie Stack aanzetten (geen idee wat de NL-naam daarvoor is) :)

Ps: volgende keer geen 2 posts na elkaar doen aub, maar de eerste editten om je extra vraag erbij te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nukhem schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:55:
[...]

Ik had dat probleem ook met de officiele release versie. Heb dan maar een recente gecompileerde SVN versie van XBMC geinstalleerd en daar toonden alle covers wel
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 17:38:
Heb je de .nfo , .tbn, folder.jpg en fanart.jpg files bij de movie file gezet op de xbox ?
Welke build en scraper gebruik je in xbmc ?
Gebruik namelijk imdb in xbmc hier heb ik geen problemen mee ook niet in mediacompanion.
Ik gebruik de IMDB scraper, maar die gebruikt XBMC toch juist niet als je alles van te voren met MediaCompanion doet?
Waarschijnlijk zit het m dan in mijn te oude XBMC versie, volgens mij is die ergens uit september van het vorige jaar. Vanavond maar even proberen een nieuwe XBMC er op te zetten dan. Op de laatste pagina's van dit topic staan een paar ontevreden reacties over de laatste versies, is het dan wel verstandig om de nieuwste versie er op te zetten? Of is het beter om een wat oudere versie er op te zetten, waarvan bekend is dat die goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 18:18:
Ik gebruik de IMDB scraper, ....
Ik begrijp het nog steeds niet helemaal, misschien omdat mn engels niet goed is, maar toch..
Ik download veel series en films, deze staan allemaal dus op mijn pc.

Ik wil echter nu op de xbox dit soort lay-out krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3233/2920539109_bac15ac360.jpg?v=0

Maar dit lukt me met geen mogelijkheid. Nu lees ik dingen over imdb scraper, maar hoe werkt deze dan? Waar vind ik die en wat moet ik hiermee doen?
Ik ben nu eerst alles aan het renamen, op de manier zoals mij zojuist is vertelt, maar kan ik daarna de scraper starten? En dat moet dan vanaf de xbox?

Bedankt voor de moeite, ik ben serieus de hele dag al aan het prutsen en lezen en proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek de nederlandse versie van xbmc voor windows. ik had deze eerder al op linux, maar is hij er ook voor windows xp? (sp3)

Greets Aeromaxx

[edit]

sorry voor deze domme post het staat gewoon bij de instellingen van xbmc.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2009 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 18:18:
[...]

[...]

Ik gebruik de IMDB scraper, maar die gebruikt XBMC toch juist niet als je alles van te voren met MediaCompanion doet?
Waarschijnlijk zit het m dan in mijn te oude XBMC versie, volgens mij is die ergens uit september van het vorige jaar. Vanavond maar even proberen een nieuwe XBMC er op te zetten dan. Op de laatste pagina's van dit topic staan een paar ontevreden reacties over de laatste versies, is het dan wel verstandig om de nieuwste versie er op te zetten? Of is het beter om een wat oudere versie er op te zetten, waarvan bekend is dat die goed werkt?
Met media companion zet je de info bij de movie.
Met xbmc moet je gewoon inhoud toewijzen en gaan scrapen.
Echter zal hij eerst scrapen naar .nfo files enz voordat hij het internet opgaat en de info van imdb haalt.
Er waren/zijn problemen met TMDB. IMDB werkt goed.

Je kunt gerust gaan voor de T3CH build van 25 januari. Naar mijn idee een hele goede build.

Edit:
De build van februari en maart hebben problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goofyduck384 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 18:45:
[...]

Ik begrijp het nog steeds niet helemaal, misschien omdat mn engels niet goed is, maar toch..
Ik download veel series en films, deze staan allemaal dus op mijn pc.

Ik wil echter nu op de xbox dit soort lay-out krijgen:

[afbeelding]

Maar dit lukt me met geen mogelijkheid. Nu lees ik dingen over imdb scraper, maar hoe werkt deze dan? Waar vind ik die en wat moet ik hiermee doen?
Ik ben nu eerst alles aan het renamen, op de manier zoals mij zojuist is vertelt, maar kan ik daarna de scraper starten? En dat moet dan vanaf de xbox?

Bedankt voor de moeite, ik ben serieus de hele dag al aan het prutsen en lezen en proberen.
Is in dit topic heel veel over gesproken.
Zie deze post en deze zoek actie media companion.

edit :(snel cursus zoeken)
Inhoud toewijzen.
TV Shows (Video Library)
Set Content (Video Library)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was 'm bijna vergeten maar is al even een nieuwe skin uit.
XBMC Connected

Eens even kijken of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
3 posts na elkaar, personal best? :P

@GoofyDuck384:
Je laat hier steeds ander dingen zien die jij ook op in xmbc wil, maar je toont wel verschillende skins.
Niet elke skins heeft dezelfde views.
Misschien moet je hier even duidelijk vertellen wat je exact wil en wat je al voor elkaar gekregen hebt?
Dan kunnen we je een gerichtere uitleg geven over hoe en wat je moet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AM-PM
Crackh34d schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 22:27:
[...]

Probeer eens PulseAudio te killen voordat je XBMC start, dat heeft bij mij XBMC van onbruikbaar naar 100% stabiel gebracht!
Oeh dat kan het zeker zijn, vanavond gelijk ff probieren, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 19:06:
[...]

Met media companion zet je de info bij de movie.
Met xbmc moet je gewoon inhoud toewijzen en gaan scrapen.
Echter zal hij eerst scrapen naar .nfo files enz voordat hij het internet opgaat en de info van imdb haalt.
Er waren/zijn problemen met TMDB. IMDB werkt goed.

Je kunt gerust gaan voor de T3CH build van 25 januari. Naar mijn idee een hele goede build.

Edit:
De build van februari en maart hebben problemen.
Vlak voordat ik het ging proberen met een nieuwe versie, heb ik in de filmmappen van de films die problemen gaven gekeken. Toen kwam ik erachter dat de bestandsnamen vaak 1 (hoofd) letter verschilden. Toen ik dit had opgelost werkte alles weer! _/-\o_

Echt top dus, heb dus uiteindelijk niet de nieuwere versie er op gezet, en alles werkt!
Is het nu verstandig om alsnog een nieuwere versie er op te zetten als alles goed werkt?
Of geldt hier ook: If it ain't broken, don't fix it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je tevreden en mis je niets gewoon houden.
Maar wil je bij de tijd zijn en de nieuwste features benutten moet je de nieuwste build hebben.
Nu is er een probleem met de nieuwe builds.
Namelijk heel hoog memory gebruik, maar is gevonden rev 17799. Is al trac aangemaakt en wordt opgelost. Alvast bedankt Arnova.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=46490

Edit:
Net even "passion-XBMC Gallery Explorer beta 1" picture-plugin bekeken en mooi man.
Ook leuk dat je screenshots van veel skins kunt bekijken.

Te downloaden met "installer passion XBMC"

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In XOT-UZG3.2.0.3b kan ik op de XBOX afleveringen van na ca. 25 februari 2009 niet meer bekijken.
Na het cachen is er een codec fout "opening video decoder [dmo] DMO video codecs" in een menu "bestand openen". Dit is in ieder geval zo voor Ned1,2 en 3 en de RTL4,5,7.

Worden er sinds kort anders gecodeerde bestanden aangeboden?

Het maakt niet uit welke XBMC build ik neem. 13-11-2008, 25-01-2009 leveren op de xbox allemaal het zelfde resultaat. Ook script en XBMC herinstalleren geeft geen oplossingen.
Onder welke skin maakt ook niet uit. Alle andere onderdelen van XBMC werken zoals ze het altijd deden.

't zelfde script op XBMC voor Windows draait wel!

Wie helpt me om Uitzending gemist via de XBOX weer in de huiskamer te krijgen?

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Laatst online: 15-09 23:31
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 00:08:
In XOT-UZG3.2.0.3b kan ik op de XBOX afleveringen van na ca. 25 februari 2009 niet meer bekijken.
Na het cachen is er een codec fout "opening video decoder [dmo] DMO video codecs" in een menu "bestand openen". Dit is in ieder geval zo voor Ned1,2 en 3 en de RTL4,5,7.

Het maakt niet uit welke XBMC build ik neem. 13-11-2008, 25-01-2009 leveren op de xbox allemaal het zelfde resultaat. Ook script en XBMC herinstalleren geeft geen oplossingen.
Onder welke skin maakt ook niet uit. Alle andere onderdelen van XBMC werken zoals ze het altijd deden.

Rob
Zou je een uzg.log kunnen posten op pastebin.ca? Dan kan ik er naar kijken.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
RTL Gemist werkt ook niet meer (in de RTL 4,5,7 map) :) Ik kan nu geen log posten, zit op mijn werk....
Misschien is het een idee om RTL Gemist uit de lijst van RTL 4,5,7 te halen en een aparte entry in het hoofdmenu te geven. Het is elke keer zo ver scrollen naar RTL gemist en het is een aparte site waar de bestanden vandaan komen, los van de andere streams in RTL 4,5,7. Zou je mij een plezier mee doen iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird42
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2018
Zie Revision 18422

[XBOX] merged: Linuxport revisions
18405,18410,18412,18413,18416-18419,18421
NOTE: This contains the fix for the recently introduced memory problems!
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 19:59:
Ben je tevreden en mis je niets gewoon houden.
Maar wil je bij de tijd zijn en de nieuwste features benutten moet je de nieuwste build hebben.
Nu is er een probleem met de nieuwe builds.
Namelijk heel hoog memory gebruik, maar is gevonden rev 17799. Is al trac aangemaakt en wordt opgelost. Alvast bedankt Arnova.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=46490

Edit:
Net even "passion-XBMC Gallery Explorer beta 1" picture-plugin bekeken en mooi man.
Ook leuk dat je screenshots van veel skins kunt bekijken.

Te downloaden met "installer passion XBMC"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

bird42 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 12:11:
Zie Revision 18422

[...]
Die Connected skin, die vandeweek hier voorbij kwam, is ook weer nix. Ik heb alle skins een serieuse kans gegeven, maar levert altijd in op functionaliteit tov PMIII.
Met uitzondering van MediaStream dan, maar die krijg ik niet stabiel draaiend op mijn xbox. Hij komt altijd in de knoop met (fan)-artwork en libraries.. dus ook geen optie.

waar zweren jullie bij? ik dus bij PMIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 00:08:

Rob
Ik heb hetzelfde probleem:
anandus in "[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII"

Ik ging er eigenlijk van uit dat XOT-UZG het gewoon niet deed op de xbox?
Of hoort-ie het op de xbox wel te doen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zerveza schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 13:24:
[...]

Die Connected skin, die vandeweek hier voorbij kwam, is ook weer nix. Ik heb alle skins een serieuse kans gegeven, maar levert altijd in op functionaliteit tov PMIII.
Met uitzondering van MediaStream dan, maar die krijg ik niet stabiel draaiend op mijn xbox. Hij komt altijd in de knoop met (fan)-artwork en libraries.. dus ook geen optie.

waar zweren jullie bij? ik dus bij PMIII
Op de PC blijf ik bij Mediastream, niks werk zo goed terwijl het er ook nog schitterend uitziet.
Tot voor kort gold dat ook voor mijn xbox, maar die krijg ik nu zelfs met een oude build niet meer stabiel met Mediastream! :(
Op de xbox draait ik dus momenteel PM3.HD, aangezien de originele PMIII er toch wel wat gedateerd begint uit te zien (op een 42" :P )
Zie Revision 18422

[...]
Hopelijk lost dit mijn bovenstaande probleem dan direct op! :)

[ Voor 17% gewijzigd door Fire69 op 11-03-2009 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
PMIII, nog steeds. Ik gebruik nauwelijks de libraryfuncties. Er zit zoveel werk in de library om die helemaal tiptop te krijgen.
Als je dan eens een clean reinstall wilt doen moet alles weer opnieuw. En met mediacompanion duurt het allemaal net zo lang, met als grootste nadeel dat je op 2 plekken bezig moet zijn, terwijl xbmc voor mij een lui-op-de-bank gelegenheid is/zou moeten zijn/blijven.

Ik begin ook een te grote verzameling muziek te krijgen, waardoor de library van xbmc enorm lang bezig is met updaten, en het zoeken op steekwoorden bv heel erg traag word. Omdat ik niet precies bij hou wat ik allemaal loop toe te voegen doe ik af en toe een rescan, maar niet vaker dan eens in de maand.
Als ik wel al mijn muziek wil kunnen bladeren ben ik dan dus wel afhankelijk van de fileviewer. Een automatische folderscan die niet de hele xbox 'hogt' zou dus erg welkom zijn.

de moderne skins zijn allemaal zo library gericht. snap ik wel, fanart is erg mooi, maar man, het wordt zo langzamerhand werk om alles bij te houden als usenetter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
De Focus skin is ook echt super goed en nog een Nederlands product ook :) Hij is alleen al een tijdje niet meer geupdate en sinds de laatste versie qua fonts gericht op een HD scherm. Voor mij is het het enige werkbare alternatief naast PMIII (xbox / CRT) en ook nog een hoge WAF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Ik begrijp nu de serie mogelijkheden van XBMC, maar houd hij ook bij waar je bent? Dus bij welke aflevering je bent gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Daros schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 16:22:
Ik begrijp nu de serie mogelijkheden van XBMC, maar houd hij ook bij waar je bent? Dus bij welke aflevering je bent gebleven?
Yep, ik houdt alleen library bij voor series en films... mede door deze functionaliteit.

Focus is een hele behoorlijke skin, zie mezelf hier nog wel een tijdje naar kijken! Nadeel van PM.HD vind ik dat ik niet bij m'n spellen kan komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet hoe het komt maar Mediastream draait goed op mijn xbox, niet zo soepel als PMIII maar toch goed te doen, alle fanart word netjes weergegeven, bibliotheek is tip top in orde, dus totaal geen problemen mee.

Sorry Mar2zz, maar is echt heel goed te doen en kost zeker niet zoveel tijd om je bib op orde te brengen. De eerste keer duurt het idd evenlang met Media companion maar wel foutloos en de bij de 2,3 enz keer dat je bib moet scannen ben je veel en veel sneller hoeft dan geen fouten meer op te lossen enz.

Natuurlijk heb ik ook memory problemen zoals een film die niet wil starten of als je meerdere dingen tegelijk gaat doen, vind ie niet fijn. Je zit op het randje van het kennen en kunnen van de xbox en de kunst is niet er overheen te gaan. Om te beginnen moet je MediaStream gewoon een stuk rustiger bedienen dan PMIII en idd als je die gewoon bent en stapt over naar Mediastream heb je geheid vastlopers.

In het begin moest ik hier erg aan wennen maar vond/vind de skin zo mooi en goed dat ik het voor lief nam. Inmiddels ben ik er aan gewoon en weet wat te doen als....
De harmony help een handje mee, want zoals iedereen weet kun je daar gewoon niet zo snel mee zappen als de orginele.

Het is een keuze die je maakt.
PMIII = d:)b skin waar je doorheen kunt raggen.
MediaStream = :9~ skin waarbij je het rustig aan moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Er is ook een aangepaste versie van MediaStream speciaal voor de XBOX en bovendien kun je in de Apperance configuratie ook kiezen voor een 'light' versie van de afbeeldingen die gebruikt worden :) Dat scheelt al een boel. Gelukkig zijn er nog altijd XBOX liefhebbers die hier voor zorgen! Ik vind het heerlijk dat ik nooit hoef om te kijken naar de hardware en zie eigenlijk op tegen het moment waarop ik toch liever HD wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
In de officiële 8.10 voor Xbox zit Mediastream 0.97 met de Light-textures erbij.
Als je de 1.0 van de Razorfish-site haalt zitten die er niet meer bij.

8.10 met MS 0.97 Light draaide bij mij 2 dagen perfect... gisteren wou ik een DVD starten, maar zelfs gewoon in Fileview liep het ding vast :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 18:38:
In de officiële 8.10 voor Xbox zit Mediastream 0.97 met de Light-textures erbij.
Als je de 1.0 van de Razorfish-site haalt zitten die er niet meer bij.

8.10 met MS 0.97 Light draaide bij mij 2 dagen perfect... gisteren wou ik een DVD starten, maar zelfs gewoon in Fileview liep het ding vast :(
Ben laatste dagen aan het testen geweest.
Build 4/3 met Mediastream en om debug post te posten heb ik mediastream gedownload gehad van de Razorfish-site en zat gewoon lite-textures in hoor.
anandus schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 13:27:
[...]
Ik ging er eigenlijk van uit dat XOT-UZG het gewoon niet deed op de xbox?
Of hoort-ie het op de xbox wel te doen?
XOT-UZG draait heel goed op de xbox, mischien wel het beste van alle platforms.
Zie Revision 18422

Mooi, en vanavond waarschijnlijk al uit te proberen.
Voor die het nog niet wisten. Google naar "nightly builds xbmc"

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:18:
[...]

Ben laatste dagen aan het testen geweest.
Build 4/3 met Mediastream en om debug post te posten heb ik mediastream gedownload gehad van de Razorfish-site en zat gewoon lite-textures in hoor.
Damn, je hebt gelijk, helemaal overgekeken! |:(
[...]

Mooi, en vanavond waarschijnlijk al uit te proberen.
Voor die het nog niet wisten. Google naar "nightly builds xbmc"
Straks ook maar eens proberen dan, samen met de MS Lite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Bram77 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 10:29:
RTL Gemist werkt ook niet meer (in de RTL 4,5,7 map) :) Ik kan nu geen log posten, zit op mijn werk....
Misschien is het een idee om RTL Gemist uit de lijst van RTL 4,5,7 te halen en een aparte entry in het hoofdmenu te geven. Het is elke keer zo ver scrollen naar RTL gemist en het is een aparte site waar de bestanden vandaan komen, los van de andere streams in RTL 4,5,7. Zou je mij een plezier mee doen iig!
Een update: Ned 1,2 en 3 werkt gewoon zonder problemen. Voor RTL 4,5,7&8 is het probleem dat het niet te bepalen is of de items op de site wijst naar een lijst met video's of naar een HTML site. Vandaar dat sommige items geen resultaten opleveren.

Een algemene opmerking: XBMC en streaming werkt op de Xbox het best, daarna Linux en is echt waardeloos op Win32.

[ Voor 7% gewijzigd door GroteBozewolf op 11-03-2009 20:54 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
RTL Gemist werkte eerder wel gewoon, in de RTL 4,5,7 map.
Ik snap niet hoe RTL het sowieso voor elkaar krijgt er zo'n zooitje van te maken in het videoarchief. Ik ben blij dat ik dat niet hoef te beheren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Bram77 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 02:09:
RTL Gemist werkte eerder wel gewoon, in de RTL 4,5,7 map.
Ik snap niet hoe RTL het sowieso voor elkaar krijgt er zo'n zooitje van te maken in het videoarchief. Ik ben blij dat ik dat niet hoef te beheren....
Het rare is dat je op de RTL gemist site, tussen de lijst met programma's weer RTL gemist hebt staan? Da's raar. Ik snap persoonlijk niet waarom ze van het oude systeem zijn afgestapt. Dat systeem had gewoon, net als de NOS een enkele locatie met hun videoarchief. Elke programma kon vervolgens linken naar hun eigen archief.

RTL heeft nu geen archief meer, maar elk programma houd zijn eigen spullen bij en dat maakt het opzoeken lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugenholz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-03 01:09
He Grote Boze Wolf ik zag dat de oude streams van AT5 in hun archief niet zijn gewijzigd. Alleen de nieuwe streams zijn in een Flash jasje gestopt

[ Voor 11% gewijzigd door hugenholz op 12-03-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Ik ben vanavond begonnen met installatie, ik draaide voorheen MediaPortal en daarvoor MediaCenter.

De elende begon met de installatie, alles werkte maar hij kon geen data uitlezen voor de films en tv shows. Toen werkte mijn MCE remote niet naar behoren en moest ik hier ook een aantal hacks voor uitvoeren.

Nadat dit allemaal werkte ging ik hem proberen te starten op mijn TV dus op mijn 2de beeldscherm. Ook hiervoor moest ik weer een losse applicatie installeren, maar door mijn remote hack werkt dit niet lekker.

Nu heb ik gewoon weer even MediaPortal aangezet om een film te kijken. Ik moet zeggen dat mijn eerste ervaring erg slecht was met XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je koopt voor een prikkie een xbox en goede ervaringen opdoen met xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 21:44:
Of je koopt voor een prikkie een xbox en goede ervaringen opdoen met xbmc.
Juist, of je gebruikt een live-CD om het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:31
Waar moet ik de *.strm plaatsen voor Internet TV ? Ik kan ze niet zien. Of moet ik nog eerst een ander programma installeren ?

*zucht* nevermind heb het gevonden |:(

[ Voor 15% gewijzigd door powerboat op 13-03-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Laatst online: 07:11
Ik heb de bekende Koning kabel tussen Xbox en TV. Geluid aangesloten via optische kabel. Probleem is dat mij TV geen component aansluiting heeft en dus gebruik moet maken van de standaard rood/wit/geel kabel.

Ik kan dus niet het geluid in XBMC op digitaal krijgen. In het MS-Dashboard staat hij wel op Surround. De versterker geeft ook wel geluid maar niet 5.1. Is er buiten de bekende pin 18 mod! nog een andere mogelijk zodat ik toch Digitaal kan aanzetten in XBMC en dat de schakelaar op AV stand kan blijven staan.

Of bestaat er een andere kabel waar dit wel mee werkt zodat ik de Xbox op de TV en versterker kan aansluiten via optische.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeOO op 13-03-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tv kopen met component? :+
Gebruik je direct de kabel waarvoor hij gemaakt is! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Laatst online: 07:11
Ja dat is inderdaad een goede oplossing alleen wil de giro niet meewerken. Moet dus toch anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb XBMC geinstallerd op een mediacenter-pc. Ik heb al mijn dvd's geript en nu heb ik dus een video_ts folder alleen ziet XBMC deze wel maar hij wil ze niet afspelen alleen de menu's. Hoe kan ik nou zorgen dat ie het wel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je start een dvd met het VIDEO_TS.IFO file.
Kunt dvd's ook toevoegen aan je bib. en dan spelen ze direct af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zet de Stack-optie aan, dan moet je niet steeds naar die .ifo zoeken.
Gewoon Play duwen op de folder waar de video_ts instaat, en de dvd begint.

Of je gebruikt de Library natuurlijk, nog vele handiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 20:38:
Zet de Stack-optie aan, dan moet je niet steeds naar die .ifo zoeken.
Gewoon Play duwen op de folder waar de video_ts instaat, en de dvd begint.

Of je gebruikt de Library natuurlijk, nog vele handiger :)
Waar staat de stack optie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
XBMC gaat dan automatisch alles 'samenvoegen'. Als je bijvoorbeeld een film hebt die uit 2 avi's bestaat (Film cd1.avi en film cd2.avi) zal XBMC hier automatisch 1 geheel van maken (Film.avi).
Voor DVD's geldt hetzelfde, maar je ziet enkel nog de foldernaam. Als je deze selecteert, start de film die erin zit.

[edit]
Ow, ik had gelezen 'Waarvoor staat de stack-optie? :P

[ Voor 10% gewijzigd door Fire69 op 13-03-2009 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke skin gebruik je ?
PMIII = ga naar video file en links zie je een menu (weergaven opties) Vink groeperen (stack) aan.

In andere skins kan weergaven opties verborgen zijn zoals mediastream druk dan naar rechts of omhoog en menu komt tevoorschijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2009 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij netwerk staat UPnP server inschakelen. Kan ik nu van mijn xbox naar andere pc's muziek etc streamen. Heeft iemand daar info over wat ik er mee kan en hoe dat te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Volgens mij kun je UpNp servers sowieso benaderen en betekend die optie dat XBMC als UpNp server fungeerd, als je hett inschakeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Bram77 op 15-03-2009 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Ik heb de konig component kabel gekocht via bol.com, maar mijn kabel had niet de optische audio out zoals op het plaatje Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/1696/konigkabel.jpg

Heeft iemand die de kabel via Bol heeft besteld m wel gekregen met optische out?

Bovendien heb ik bij de 720 of 1080 instelling last van een soort verticale ghosting in de vorm van strepen die zich horizontaal over het scherm bewegen... Heel vervelend. Een ondeugdelijke kabel, of wellicht een andere reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst vroeg een collega telefonisch welke kabel hij moest bestellen, zei toen ook konig bij bol.
Echter kreeg hij ook een compleet andere kabel als afgebeeld ook zonder optische uitgang wel component.

http://www.gamesshoppen.n.../194_195/products_id/7679
Pagina: 1 ... 23 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>