Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hot Pixel schreef op maandag 03 november 2008 @ 19:59:
[...]

Huh? Op Laptopmag komt de Wind als winnaar uit de bus met 5u en 13 minuten.
Ook op een vaag blog komt de wind er het beste uit met 4u en 59 minuten.
Sterker nog: tot voor de NC10 was de Wind toonaangevend met zijn batterijduur.
Misschien is de weergave van de volheid niet helemaal accuraat? Heb je al eens doorgewerkt met een icoontje dat 'er bijna leeg uit ziet'? Ik meen me te herinneren dat er mensen waren die met 5% batterij nog vrolijk een half uur vooruit konden. Soms gaat de inschatting niet zo goed van die dingen.
Maar het klinkt dat je een verrotte batterij hebt als je maar 1,5 uur gebruik kan maken van je wind.
Dit is een verschil tussen een 3 cells en een 6 cells batterij,
Mijn 3 cells trekt bij films kijken meestal 1 uur en 40 minuten. Best kansloos,
en die 6 cells batterijen zijn nog steeds niet echt ergens te koop geloof ik, 6 cells trekt rond de 3:30 uur video kijken, en rond de 4:30 uur bij wifi en surfen etc, beetje youtube. Dit kan zelfs nog minder geworden zijn omdat de eerste modellen een 5200 MaH hadden(6 cells), en de 6 cells die nu op de markt komen zijn slechts 4200 MaH, scheelt dus wel weer 45 minuten of iets dergelijks

En de Wifi kaart van de eerst geleverde modellen is gewoon slecht Realtek 8187sE, deze heb ik ook en heb er veel problemen mee, nieuwere modellen hebben andere netwerkkaarten en die zijn een stuk beter mag ik hopen. Ik adviseer dan ook, koop een wind zonder de Realtek8187SE, vooral als je op een universiteit of hbo zit met WiFi via W2Secure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexanderB schreef op maandag 03 november 2008 @ 19:46:
[...]

mijne had geen randaarde hoor.. heb jij n andere adapter?

[...]

dat werkte standaard al, misschien alleen als die utility geinstalleerd is ofzo?
Heb jij XP of Vista ?
Want die scrollfunctie werkt niet op Vista volgens mij dan.

En ik wil 1 gig in mijn wind erbij doen,
kan ik gewoon Kingston 1GB SoDimm pc2 5300 erin doen?
of moet dit een andere zijn?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 18:18:
Wie heeft op zijn wind nou de scrollfunctie werkend van de touchpad?
Dus kan jij bv in internet scrollen door je vinger verticaal te bewegen over de rechterkant van je touchpad
Synaptics installeren lijkt mij. Daardoor werkt het bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Heeft iemand de MSI Wind (clone) uit de MediaMarkt folder bekeken ? €399 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3nno schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:35:
[...]

Synaptics installeren lijkt mij. Daardoor werkt het bij mij wel.
Vista of XP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
XP uiteraard. Vista is niet echt snel op het beestje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
he he eindelijk keer tijd om weer eens bij te lezen.

Missschien kan ik de "MSI laat ons in de steek" reacties verwachten maar goed, ik ga wel in op het batterij upgrade programma.
Ik heb mijn best gedaan maar na het bekijken van de mogelijkheden moet ik helaas melden dat het niet mogelijk is om een succesvol programma op te zetten.

De bedoeling was om het programma via de dealer laten lopen maar dit bleek erg lastig om een eventuele korting goed uit te keren. Hier zou een hoop administratieve rompslomp aan vast zitten waar geen van de dealers op zat te wachten , en dus tijd voor wil maken . Voor al dit werk verwachten alle dealers natuurlijk ook weer een gezonde marge wat de batterij niet echt goedkoper maakt.

Daarna zijn we gaan bekijken wat er zou gebeuren als we het via MSI zelf zouden laten lopen. Onze klanten lezen natuurlijk ook mee en uit feedback daarvan ontvangen bleek al dat ze hier niet blij mee zouden zijn. We zijn ook gaan berekenen wat de uiteindelijke prijs zou zijn voor een 6 cells batterij als we dit direct via ons zouden laten lopen. Deze prijs kwam uit op 75€, waar de goedkoopste in PW momenteel 77€ staat. Ik wil natuurlijk wel dat het voor jullie interessant is om zoiets te doen.

Afbeeldingslocatie: http://partner.msi.eu/mailings/2008/img/wind_6cell.JPG

Daarnaast is natuurlijk nog steeds 1 van de grootste problemen vanaf begin al de levering geweest. We hebben nu dan wel de eerste levering gehad maar informatie omtrent een 2de blijft momenteel uit. Zoals jullie wellicht weten is de fabriek van de batterijen fabrikant afgefikt en hierdoor is er nog steeds een enorm tekort aan batterijen, en helaas worden dan eerst de losse leveringen stopgezet. Dit zien jullie ook bij andere leveranciers. Uiteraard hou ik jullie wel op de hoogte van vorderingen op dit gebied.

Mochten er vragen zijn of onduidelijkheden hoor ik het graag.

Daarnaast nog wat ander goed nieuws:
- Garantie op alle verkochte en nieuwe MSI WIND netbooks zijn per direct 2 jaar. Rechtgetrokken met de normale MSI notebooks dus.
- De MSI WIND U120 Netbook komt er ook aan. De U120 maakt gebruik van een 3G module en heeft een compleet nieuw design.
- Informatie over een Dual Core Atom in de WIND blijft momenteel uit , omdat deze dual core versie enkel voor de desktop gereleased is, de mobile versie komt misschien in 2009, echter is dit afhankelijjk van Intel.
- Informatie over andere kleuren (rood) blijft momenteel ook uit.

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Laatst online: 27-08 18:30
Loze beloften dus :/.. zo zie je maar dat bedrijven alles doen als ze maar wat extra klanten kunnen krijgen.. nu heb ik een Medion en een 3rd party accu, maar de mensen die de omruilactie als extra reden zagen om een Wind te kopen moeten zich nu toch wel bedrogen voelen.

[ Voor 19% gewijzigd door Cooler_King op 04-11-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:07
Cooler_King schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 20:05:
Loze beloften dus :/.. zo zie je maar dat bedrijven alles doen als ze maar wat extra klanten kunnen krijgen.. nu heb ik een Medion en een 3rd party accu, maar de mensen die de omruilactie als extra reden zagen om een Wind te kopen moeten zich nu toch wel bedrogen voelen.
Inderdaad, slechte zaak dit. Ik was denk 1 van de eerste wind bezitters in Nederland (ik werk namelijk bij een computerzaak en wist het eerste model bij ons te bemachtigen) De 6-cell accu was op dat moment geen optie maar de omruilactie was een mooi vooruitzicht. Erg slechte reclame dit meneer Moneta, heb zelfs klanten verteld over de omruilactie die op touw gezet zou worden!

Mijn wind is de deur uit en ik koop wel een medion als die met 6-cell leverbaar zijn. De upgrade naar 2 jaar garantie is leuk maar nog steeds niet de garantie van medion (3 jaar).

Daarnaast heb ik dus een witte wind in mijn bezit gehad, deze vertoonde verkleuringen van de lak in de hoekjes. MSI hierover gesproken zowel telefoon als mail, maar uiteindelijk kom je bij een slechte RMA afdeling! Omdat ik geen duidelijk foto kon maken waarop de klacht te zien was werd deze verder niet behandeld :? Goede grap, zeker met die glimmende lak van de MSI, het was simpelweg niet vast te leggen op foto. De wind was overigens altijd netjes behandeld en in de bijgeleverde hoes vervoerd (dit duidt dus duidelijk op een productiefout).

Helaas is mijn vriendin nog wel in het bezit van een WIND Love edition, maar die mag van mij ook de deur uit.

Het apparaat spreekt me nog steeds erg aan alleen ben ik klaar met MSI gelukkig is er genoeg keuze uit de verschillende kloons.

Zojuist gespot op medionshop.de MEDION® AKOYA® mini E1210 10" Netbook - MD 96888 €429,-
De medion akoya netbook met 6-Cell accu, ben benieuwd wanneer deze in Nederland te krijgen is! Mooi alternatief nu MSI het laat afweten!

[ Voor 15% gewijzigd door Mvdbeld op 04-11-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3nno schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 18:13:
[...]

XP uiteraard. Vista is niet echt snel op het beestje :)
Dat bedoel ik dus.
De scrollfunctie werkt niet in vista,
xp wel dus. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel erg triest dat het zo moet allemaal. Ook al zou het nu niet via de dealers kunnen, ik verwacht dan op z'n minst dat het wel via MSI zou moeten gaan. Ik verwacht dat zoiets binnenkort dan ook gaat gebeuren. Anders voel ik me als consument best wel ''genaaid''. Jammer dat het zo moet, ik ben best wel een fan van de Wind betreft netbooks. Jullie willen tog ook niet dat ik over moet stappen naar een ander merk? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mvdbeld schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:35:
[...]

Daarnaast heb ik dus een witte wind in mijn bezit gehad, deze vertoonde verkleuringen van de lak in de hoekjes. MSI hierover gesproken zowel telefoon als mail, maar uiteindelijk kom je bij een slechte RMA afdeling! Omdat ik geen duidelijk foto kon maken waarop de klacht te zien was werd deze verder niet behandeld :? Goede grap, zeker met die glimmende lak van de MSI, het was simpelweg niet vast te leggen op foto. De wind was overigens altijd netjes behandeld en in de bijgeleverde hoes vervoerd (dit duidt dus duidelijk op een productiefout).
[/i]
Ik heb die verkleuringen ook. Ik zou het eerder als minieme scheurtjes omschrijven. Inderdaad niet te fotograferen. MSI verzekerde mij dat ze er nog nooit van gehoord hadden. Maar dat is dus niet waar.
Zijn er meerderen die dit hebben? De iphone heeft ook dergelijke problemen gehad met de eerste serie qua kunststof behuizing.

Ik weet ook niet of MSI zomaar mag zeggen dat ze stoppen met de accu-omruilactie. Die is toen toch vrij duidelijk aangekondigd. Maar ik ben geen jurist.

Vind het wel niet netjes. En communicatief ook niet slim. Ooit was er een man wiens achterruit al 2 keer uit zijn Volkswagen was geklapt. De dealer nam hem niet serieus. Die meneer ging naar Radar. Daar leerde een kleine oproep dat 1000-den mensen dat probleem hadden gehad. Uiteindelijk moest Volkswagen wereldwijd miljoenen auto's terughalen om goede ruiten te vervangen. Niemand wilde namelijk het risico lopen. Had de dealer geluisterd naar de klant, dan was er niets aan de hand geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 07:46:
[...]
Ik weet ook niet of MSI zomaar mag zeggen dat ze stoppen met de accu-omruilactie. Die is toen toch vrij duidelijk aangekondigd. Maar ik ben geen jurist.
Moneta zei in het [Vragen] MSI WIND Notebook topic:
8. Q. Wanneer word de MSI WIND standaard geleverd met de 6 cell batt? En de prijs van het complete systeem?
A. Zelfde antwoord eigenlijk als Vraag 4. Zogauw de 6 cell los verkrijgbaar is ziet MSI er ook een mogelijkheid in om deze standaard bij te leveren. Ik verwacht echter dat MSI het houd op een 3 cell en dat je met het upgrade programma kan upgraden naar een 6 cell. Prijs dus niet bekend.
hij verwachtte het dus, en dat doet een weerman ook :) en net zo als een weerman, kun je er soms naast zitten, en helaas zat Moneta er ook naast... maar dat had ik eerlijk gezegd wel verwacht.....

wat ik wel vreemd vind, is dat hij zegt dat er een wereldwijd tekort is, maar als ik op ebay kijk zie ik er genoeg... en als je ff wat breder kijkt zie je er nog meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
b.art schreef op woensdag 05 november 2008 @ 08:44:
[...]

Moneta zei in het [Vragen] MSI WIND Notebook topic:

[...]

hij verwachtte het dus, en dat doet een weerman ook :) en net zo als een weerman, kun je er soms naast zitten, en helaas zat Moneta er ook naast... maar dat had ik eerlijk gezegd wel verwacht.....
Helaas mis je de quote waar hij aangeeft dat hij akkoord heeft om de actie op te zetten!
Moneta schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:22:
15. Q. Word er een actie op touw gezet om de klanten met 3 cell met korting te upgraden naar 6 cell?
A. Ik kan bevestigen dat ik akkoord heb om dit op te zetten. Details zullen later bekend worden gemaakt.
Dus hij verwachtte helemaal niks, hij heeft toegezegd dat deze actie er zou komen en onder details wordt denk ik niet verstaan "de actie gaat niet door"!

Dus neem het AUB niet op voor Dhr. Moneta of MSI ze hebben de boel belazerd en dat is een slechte zaak zoals ik al eerder aangaf!

[ Voor 6% gewijzigd door Mvdbeld op 05-11-2008 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
sorry, je hebt gelijk, ik had niet verder gelezen dan mijn neus/pagina lang is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 16:37
Je dacht toch écht niet dat MSI zichzelf ging opschepen met 1000den tweedehandse 3 cell batterijen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moneta schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 18:32:

Mochten er vragen zijn of onduidelijkheden hoor ik het graag.

Daarnaast nog wat ander goed nieuws:
Welk ANDER GOED NIEUWS .......

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ik wil geen reclame maken, maar ik zie dat op eBay een 6600 mAh accu staat van hetzelfde 3rd party merk als de conventionele 4400 mAh (Cameron Sino, artikelnummer CS-MSU100HB) die op een aantal plekken verkrijgbaar is (en die ik zelf ook heb).. de 6600 staat bij een Nederlandse verkoper voor rond de 60 euro incl..

Als iemand ergens plaatjes of reviews (of andere shops die hem verkopen) kan vinden dan laat maar horen. Het is wellicht een mooi alternatief voor dat 7800 mAh geval (en ook een stuk goedkoper)... ik heb voorlopig nog genoeg aan mn 4400..

edit: hier is trouwens een review van die Lion Battery: http://msiwind.net/lion-battery-for-the-msi-wind-reviewed/

Voor de prijs van één zo'n 7800 heb je dus 2 goede 6600 of 3 4400 8)7 bijna te gek voor woorden

[ Voor 29% gewijzigd door Cooler_King op 05-11-2008 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 07:46:
[...]

Ik heb die verkleuringen ook. Ik zou het eerder als minieme scheurtjes omschrijven. Inderdaad niet te fotograferen. MSI verzekerde mij dat ze er nog nooit van gehoord hadden. Maar dat is dus niet waar.
Zijn er meerderen die dit hebben? De iphone heeft ook dergelijke problemen gehad met de eerste serie qua kunststof behuizing.
Same here!

Stoor me er verder niet aan, maar ze zitten er inderdaad, 1 cm bij 0,5 cm ongeveer, aan beide hoeken onderaan.

Ik heb getracht er een duidelijke foto van te maken, zoals gemeld is dit lastig. Zie alhier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/259zg1y.jpg

Het zijn dus de verkleuringen bij de weerspiegeling van de lamp.
Sorry voor de slechte kwaliteit, het is en blijft maar een Nokia N95 camera.
Wat gaan we hieraan doen? Met zijn alleen MSI als gezamenlijke groep aanschrijven?

[ Voor 5% gewijzigd door m3nno op 05-11-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3nno schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:53:
[...]

Same here!

Stoor me er verder niet aan, maar ze zitten er inderdaad, 1 cm bij 0,5 cm ongeveer, aan beide hoeken onderaan.

Ik heb getracht er een duidelijke foto van te maken, zoals gemeld is dit lastig. Zie alhier het resultaat:

[afbeelding]

Wat gaan we hieraan doen? Met zijn alleen MSI als gezamenlijke groep aanschrijven?
Inderdaad. Dat heb ik ook. Maar het zijn meer scheurtjes. Als je er met je nagel overheen gaat voel je een reliëf. Zal te veel spanning op die hoeken staan. Ik mocht hem opsturen. Dus op zich willen ze er best iets mee doen. Ik wil alleen weten of het kwaad kan. Als zij dan zeggen: we hebben er nog nooit van gehoord, dan vertellen ze dus onzin. Dat stoort me. Ik word niet geholpen. Ik heb meer aan dat het bekend is, maar dat het geen kwaad kan. Of zo. Maar goed. Ik snap MSI niet. Als iedereen het op zijn heupen krijgt is de schade aan het merk volgens mij groter dan mijn vertellen dat het geen kwaad kan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 18:22:
[...]

Inderdaad. Dat heb ik ook. Maar het zijn meer scheurtjes. Als je er met je nagel overheen gaat voel je een reliëf. Zal te veel spanning op die hoeken staan. Ik mocht hem opsturen. Dus op zich willen ze er best iets mee doen. Ik wil alleen weten of het kwaad kan. Als zij dan zeggen: we hebben er nog nooit van gehoord, dan vertellen ze dus onzin. Dat stoort me. Ik word niet geholpen. Ik heb meer aan dat het bekend is, maar dat het geen kwaad kan. Of zo. Maar goed. Ik snap MSI niet. Als iedereen het op zijn heupen krijgt is de schade aan het merk volgens mij groter dan mijn vertellen dat het geen kwaad kan :-)
Hmm.. Ik zie het niet gebeuren dat ik mijn Windje weer opstuur.. Mits ik een NC10 aanschaf :)

Maar het zijn inderdaad scheurtjes, ik voel het ook met mijn nagel. Het zal wel niet veel kwaad kunnen, en zo wel; 2jaar garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ik krijg n nieuwe :) reparatie duurt al te lang, dus ze gaan me nu _eindelijk_ n nieuwe geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3nno schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:53:
[...]

Same here!

Dit heb ik dus ook, ik dacht dat het door de ritssluiting was gekomen van de hoes die er bij zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Cooler_King schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:33:
Ik wil geen reclame maken, maar ik zie dat op eBay een 6600 mAh accu staat van hetzelfde 3rd party merk als de conventionele 4400 mAh (Cameron Sino, artikelnummer CS-MSU100HB) die op een aantal plekken verkrijgbaar is (en die ik zelf ook heb).. de 6600 staat bij een Nederlandse verkoper voor rond de 60 euro incl..
Hoelang doe je met 6600 batterij? (evt. full load en idle). Is wel interessant, toch wel iets meer dan 6 cell, en ziet er niet zo groot uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ik heb dus alleen een 4400, maar die 6600 moet het volgens de berekeningen zeker 5 uur volhouden (de 7800 gaat 6 uur mee en de 4400 ruim 3 uur, hoewel ik hier ongeveer 4 uur mee haalde toen zonder load).

Ik vraag me toch af hoe het dan kan dat die 6-cells van de Samsung NC10 zoveel langer meegaat (ook rond de 6 uur).. is die gewoon groter?

[ Voor 56% gewijzigd door Cooler_King op 05-11-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Cooler_King schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:08:
Ik heb dus alleen een 4400, maar die 6600 moet het rond de 5 uur volhouden (de 7800 gaat 6 uur mee en de 4400 iets meer dan 3 uur).
Trouwens als ik met de 2200 hem op Max Battery zet, gaat hij ongeveer 3 uur mee met word alleen open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:34
Ofschoon ik ook opteer voor een 6 cellige accu, is mijn vraag of bij jullie het verwijderen van de accu ook zoveel kracht en wrikwerk moeten verzetten op hem te verwijderen. Plaatsen gaat vrij eenvoudig. Misschien hebben jullie een tip zodat het straks makkelijker is om met 2 accu's te werken. Tot op heden is dat voor mij nog geen optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
tedkroon schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:19:
Ofschoon ik ook opteer voor een 6 cellige accu, is mijn vraag of bij jullie het verwijderen van de accu ook zoveel kracht en wrikwerk moeten verzetten op hem te verwijderen. Plaatsen gaat vrij eenvoudig. Misschien hebben jullie een tip zodat het straks makkelijker is om met 2 accu's te werken. Tot op heden is dat voor mij nog geen optie!
Jep, dat had ik ook. Moet wel zeggen na aantal keer gaat het wel iets makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Don3k schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:10:
[...]

Trouwens als ik met de 2200 hem op Max Battery zet, gaat hij ongeveer 3 uur mee met word alleen open :)
Ik had alleen op linux getest.. ben toevallig net xp weer aan t installen.. zodra ik de relevante drivers enz erop heb zal ik nog es een poging wagen.. de 4400 zou (evt. na een paar keer leegtrekken) toch wel het dubbele moeten halen van de 2200, dus 6 uur zonder load zou kunnen. Linux had ik ook gewoon zonder power save of iets dergelijks lopen.
tedkroon schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:19:
Bij mij (en ik denk dat dit bij alle Wind+kloons zo is) zitten 2 schuifjes links en rechts.. eentje is gewoon een knop (waarmee je de accu vast blijft zitten, dus gewoon even de goede kant op schuiven), de ander moet je vasthouden terwijl je de accu er uit schuift met je duim/handpalm. Kracht en wrikwerk is normaal gesproken toch niet nodig. Maar bij de 6-cells gaat dit nog net even iets makkelijker omdat hij schuin afloopt en je daardoor meer grip hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Cooler_King op 05-11-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 13:21
De 1.09 bios is er nu ook voor de Medion Akoya E1210, hij staat op de Medion website.
Ik heb de bios er net ingezet.

Er zit in de Medion bios geen overklok mogelijkheid zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Mooi! ik voelde me al achtergesteld als Medion gebruiker.
Die Ausführung des Updates verbessert das Energiemanagement.
edit: na de update vindt hij plots geen wireless netwerken meer.. weet iemand of dit aan de nieuwe bios kan liggen?
edit2: na het updaten moet je dus even functietoets+f11 doen ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Cooler_King op 06-11-2008 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 13:21
Ik heb gemerkt dat na de update de fan meer regelt.
Daarnaast heb ik met 1Gb geheugen erin opeens 128Mb videogeheugen wat eerst 64Mb was.
En dat merk je duidelijk in de reactie van het scherm, alles loopt soepeler.

En inderdaad, je moet na de update even de wifi uit- en aanzetten met FN + F11 en ook de webcam, met FN + F6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
Grafisch is hij net even soepeler. De fan staat bij mij praktisch altijd aan. Verder merk weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

oke, dus sowiso dat ik die bios update ga instaleren, hopelijk dat ie dan niet weer binnen 3 dagen uitbrand.
(ik heb em net binnen, dit keer wel graag heel houden :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
AlexanderB schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:11:
hopelijk dat ie dan niet weer binnen 3 dagen uitbrand.
Haha, hoe kreeg je dat voor elkaar? :)

[ Voor 20% gewijzigd door Dutchy007 op 07-11-2008 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

als ik dat wist.. NB of geheugen kapot (enige manier waarop een van die 2 stuk gaan is oververhitting, right?) dusja.. die fan mag van mij best wat eerder gaan draaien als ie het warm heeft..
edit: wat was nou die eco hotkey? fn-f10? (zo ff cpu-z downloaden en checken)
edit2: nope, fn-f10 doet niets op de medion met 1.09

[ Voor 26% gewijzigd door AlexanderB op 07-11-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
AlexanderB schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:56:
als ik dat wist.. NB of geheugen kapot (enige manier waarop een van die 2 stuk gaan is oververhitting, right?) dusja.. die fan mag van mij best wat eerder gaan draaien als ie het warm heeft..
edit: wat was nou die eco hotkey? fn-f10? (zo ff cpu-z downloaden en checken)
edit2: nope, fn-f10 doet niets op de medion met 1.09
hier werkt eco key niet meer (werd vroeger geel), nu alleen met adapter turbo mode (word oranje). Zet in XP hem op max battery in je power settings en dan klokt hij hem niet hoger dan 800mhz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

en je hebt n medion laptop met msi bios? of medion met medion bios? of msi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Merk wel dat ik nu 720p .mkv-tjes kan afspelen met de 1.09 bios (E1210). Is opzich érg lekker, hoef ik geen twee versies te downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Dutchy007 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 23:39:
Merk wel dat ik nu 720p .mkv-tjes kan afspelen met de 1.09 bios (E1210). Is opzich érg lekker, hoef ik geen twee versies te downloaden :)
Dit ging met de vorige versies ook al, maar misschien bedoel je dat ie nu nòg hogere bitrates aankan.

edit: ik zie dat er nu ook een screen protector voor Wind+clones te krijgen is.. heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 13% gewijzigd door Cooler_King op 08-11-2008 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Cooler_King schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 09:28:
[...]
edit: ik zie dat er nu ook een screen protector voor Wind+clones te krijgen is.. heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zie er het nut niet van in, je gebruikt het scherm immers niet als touch-screen zoals pda's, en je stopt de Wind niet onbeschermd in je broekzak zoals een mobieltje.
Daarnaast heb je kans dat je zo'n prtector er na enige tijd slechts met veel moeite af krijgt.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ok.. ik ben zelf toch altijd een beetje bang dat er iets met het scherm gebeurt (op mijn vorige laptop had ik uiteindelijk ook 2 dode pixels).. ook zit er bij de Medion een zwart beschermingsvilt dat je op het het toetsenbord legt bij het dichtklappen "om mogelijke schade aan het display te voorkomen".. ik weet niet wat de noodzaak hiervan is en of MSI bij de Wind ook zo'n ding had meegegeven, maar vandaar dus mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3nno schreef op maandag 03 november 2008 @ 10:08:
[...]

Probeer eens een nieuwe driver te downloaden van de hardware-fabrikant.

Dus niet MSI, maar de fabrikant van je wifi kaart :)
Heb het geprobeerd en hij lijkt het een stuk beter te doen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Cooler_King schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 13:32:
Ok.. ik ben zelf toch altijd een beetje bang dat er iets met het scherm gebeurt (op mijn vorige laptop had ik uiteindelijk ook 2 dode pixels).. ook zit er bij de Medion een zwart beschermingsvilt dat je op het het toetsenbord legt bij het dichtklappen "om mogelijke schade aan het display te voorkomen".. ik weet niet wat de noodzaak hiervan is en of MSI bij de Wind ook zo'n ding had meegegeven, maar vandaar dus mijn vraag.
Ook bij de Wind zat een dun vilten beschermvel. Lijkt me afdoende voor het beschermen van je display.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

is geen vilt maar schuim, en dat werkt idd wel prima om te zorgen dat je geen toets-afdrukken op je scherm krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

AlexanderB schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:39:
is geen vilt maar schuim, en dat werkt idd wel prima om te zorgen dat je geen toets-afdrukken op je scherm krijgt..
Is ook geen schuim, maar vezel...
Was ook een m.o.s. (matter of speaking).

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

euh.. de mijne zijn toch echt schuim(-achtig) dus..

ben overigens erg blij met mn laptoppie, negeren maar ff de mensen die roepen "maar mijn laptop is veel sneller" (die dan vergeten dat ie ook 3x zo veel weegt, 3x zo veel kost, en zelfs nog minder lang met n grotere accu doet)

binnenkort maar ns kijken voor n verbeterd koelblok, en wat andere hardware mods.
bijv de windstille is goed ontworpen, maar imo slecht afgewerkt (freesoppervlak, de contactvlakken waar ie de chips raakt is niet even vlakgepolijst ofzo..) en ik had liever n koperen gehad..

binnenkort maar ns n goede 3d tekening maken, en n geschikt blokje koper bemachtigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-09 12:44
Even een vraag aan iedereen die hun Akoya e1210 hebben geflashed naar 1.09:

Hebben jullie ook het probleem dat als je op fn+f7 duwt (of de ander2 volume regel knoppen) drukt dat de toesenbord en muis dan niet meer werken? Ik kan met de muis nergens meer op klikken. Op de toetsenbord doen de pijltjes toetsen het niet meer.

Ben ik misschien de enige met dit probleem of hebben meerdere mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
Zojuist even getest en die van mij heeft totaal geen muis/toetsenbord probleem.

By the way: Ik zie zie nog niet echt voordelen van de nieuwe update, wellicht de video geheugenvergroting geeft iets meer soeplesse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundwave070
  • Laatst online: 11-09-2021
Beste Tweakers,
Van het weekend heb ik een MSI Wind aan mn vriendin gegeven omdat zij maar niet aan MacOSX kan wennen. Helemaal blij met haar babylaptop met hartjes, maar raakt nu al geirriteerd door het overgevoelige trackpad/mousepad/touchpad waarbij tikken op de pad zelf dus als een dubbelklik geregistreerd wordt. Ik dacht dit wel even makkelijk uit te kunnen schakelen maar niet dus. In het configuratiescherm wordt alleen een MS2 mouse aangegeven en als ik met de rechterknop op de Synaptics icoon in de taakbalk klik is "tik-om-te-klikken" grijs en kan ik dit dus niet in of uitschakelen. Google speurwerk brengt me op forums waar discussies zijn over verschillende drivers van synaptics versus syntellic o.i.d., maar hier wordt ik niet veel wijzer van.

Ik heb geprobeerd het merendeel van de pagina's in de MSI Wind ervaringen topics door te lezen, maar heb nu al zo lang niets relevants gezien dat ik toch maar deze vraag post. Hopelijk kan iemand mij zo simpel mogelijk helpen met het uitschakelen van tap-to-click want het is zonde dat zo'n leuk apparaat daardoor irritaties opwekt
Alvast bedankt en excuses als ik beter had moeten zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastercard
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 19:46
hier is een discussie over de verschillende touchpads, daar staat ook hoe je kan herkennen of je een synaptic of sentelic in je wind hebt zitten..

daarna is het een kwestie van de nieuwste driver installeren en dan kan je tap to click uitschakelen, volgens mij zijn de meeste problemen met de sentelic pad, daarvoor kan je de nieuwste driver hier downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundwave070
  • Laatst online: 11-09-2021
mastercard schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:23:
hier is een discussie over de verschillende touchpads, daar staat ook hoe je kan herkennen of je een synaptic of sentelic in je wind hebt zitten..

daarna is het een kwestie van de nieuwste driver installeren en dan kan je tap to click uitschakelen, volgens mij zijn de meeste problemen met de sentelic pad, daarvoor kan je de nieuwste driver hier downloaden.
bedankt voor de snelle reactie. ik had die discussie ook gevonden maar ging er dus eerst van uit dat ik een synaptics moest hebben omdat die drivers er op stonden. blijkbaar nept MSI een groot gedeelte van zijn klanten, want na het installeren van de sentelic driver kan ik het wel uitschakelen. wel jammer dat scrollen met de pad niet werkt maar wie weet dat toekomstige drivers dit wel mogelijk maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik heb gezocht maar kon dit niet vinden:
-Is er ook een model dat standaard een 6 cell accu heeft?
-Ondersteunt de Wind multi touch gestures?
bvd.

[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 11-11-2008 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey2
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05-2024
zircondan schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:04:
Even een vraag aan iedereen die hun Akoya e1210 hebben geflashed naar 1.09:

Hebben jullie ook het probleem dat als je op fn+f7 duwt (of de ander2 volume regel knoppen) drukt dat de toesenbord en muis dan niet meer werken? Ik kan met de muis nergens meer op klikken. Op de toetsenbord doen de pijltjes toetsen het niet meer.

Ben ik misschien de enige met dit probleem of hebben meerdere mensen dit probleem?
heb precies hetzelfde probleem met een wind u90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik mag ondetussen mijn Medion-kloon wellicht al terug sturen naar de hersteldienst van Medion. Sedert de aankoop 2 weken geleden, heb ik last van 2 wazige vlekken op m"n scherm, precies alsof iemend constant met een vinger achteraan op het scherm drukt...zeer storend bij het scrollen en werken op een witte achtergrond...
hopelijk is het wat te zien op de foto.

en hopelijk garantie na bios flash met die van MSI en clean install XP pro...

Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/9160/vlekkenschermbovenpj1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

En je ziet het alleen onder die hoek op een wit scherm?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neen, maar zo kon ik de meest duidelijke foto van nemen... als je recht voor het scherm zit, zie je de vlekken met het oog nog beter, maar op foto dan weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voila, net gebeld naar Medion, ze komen hem morgen halen...
de persoon van de helpdesk vertelde me dat eventueel een andere (oudere?) bios-versie te weinig spanning doorgaf aan het scherm, maar ik heb net de nieuwste medion-bios der op gezet, en het geeft geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
  • Laatst online: 03-09 12:44
@Joey2

Heb je dit kunnen oplossen? Ik ben erachter dat het niet komt door de Medion Bios want ik heb de MSI bios eropgegooid en deze vertoont hetzelfde probleem.

Als ik op fn f7/f7/f9 drukt dan kan ik niets meer met de muis. Wel bewegen maar klikken pakt het niet.
Op de toetsenbord doet alleen de windows toet het nog en de rest doet het ook niet meer. Echter als ik op ctrl-alt-del duw dan kan ik gewoon met de muis klikken. Maar zodra ik task-manager open dan kan ik weer niets.

Ik verdenk een stukje software. Ik heb als de SCM-manager eraf gegooid maar dit was het ook niet. Ik vrees dat ik Windows kan gaan herïnstalleren wat natuurlijk wel zuur is om zo'n kleine probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

hm, speedfan is n sensor kwijt, temp1 is gewoon verdwenen (ook met andere tools, zoals everest enzo, is de sensor niet terug te vinden..)

temp1 liep trouwens wel behoorlijk op, heb em de 60 zien halen..
is dat de SB ofzo? (die niet gekoeld is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
AlexanderB schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 17:09:
hm, speedfan is n sensor kwijt, temp1 is gewoon verdwenen (ook met andere tools, zoals everest enzo, is de sensor niet terug te vinden..)

temp1 liep trouwens wel behoorlijk op, heb em de 60 zien halen..
is dat de SB ofzo? (die niet gekoeld is)
Mijn Speedfan (4.34) geeft gewoon temp1 aan, ofschoon hij bij mij nooit boven de 52 graden uitkomt. Helaas heb ik geen overclock Bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Philflow schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 00:22:
Ik heb gezocht maar kon dit niet vinden:
-Is er ook een model dat standaard een 6 cell accu heeft?
-Ondersteunt de Wind multi touch gestures?
bvd.
Is er iemand die mijn vragen kan beantwoorden?
Ik zie namelijk dat er in Duitsland een Wind is met 6 cell: http://www.notebookjournal.de/tests/inspection/707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 19:48:
[...]

Is er iemand die mijn vragen kan beantwoorden?
Ik zie namelijk dat er in Duitsland een Wind is met 6 cell: http://www.notebookjournal.de/tests/inspection/707
Dat is deze
MSI Wind U100-1616XP Luxury Edition heeft ook 11n WLAN en de prijs schijnt rond de € 400 te liggen :9~
Ben hem echter nog niet tegengekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 20:29:
[...]
Dat is deze
MSI Wind U100-1616XP Luxury Edition heeft ook 11n WLAN en de prijs schijnt rond de € 400 te liggen :9~
Interessant apparaatje. Wat ik vreemd vind is dat ie volgens notebookjournal slechts 1.160 gram weegt, niet zwaarder dan de Wind met 3 cell dus.
Maar hoe kun je nou weten of deze de goede touchpad heeft? Ik hoorde namelijk dat er veel winds zijn met een goedkopere touchpad.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 11-11-2008 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

van medion 1.09 naar msi 1.09 geflashed, ff die turbomodus checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Is het mogelijk voor aanschaf te weten welke MSI Winds een Synaptics touchpad hebben?

PS. onze oosterburen hebben de Wind met 6 gewoon in voorraad voor 370 euro:
http://geizhals.at/deutschland/a371149.html

[ Voor 42% gewijzigd door Philflow op 12-11-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
Met de nieuwe mediom bios 1.09 haal ik met gemak 2,.5h op één lading en met wifi aan. misschien pers ik er nog wel 3 h uit en dat met de standaard 3 cellen.

Dus dat al bij al toch een opstekertje. By the way:De cpu komt niet hoger dan 40 graden en op schoot gebruikt!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 12:15
Philflow schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:34:
PS. onze oosterburen hebben de Wind met 6 gewoon in voorraad voor 370 euro:
http://geizhals.at/deutschland/a371149.html
Heeft Saturn in Duitsland deze ook ? Dan rijd ik daar wel even langs ! In NL probeert de importeur nog steeds van die maffe 'love edition' af te komen en is niet 'my cup of tea' verder nergens met 6 cell accu, die heb ik toch minimaal nodig... op naar Allemagne dus .... >:)

• Dutchy007
intraxi schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:12:
[...]

Heeft Saturn in Duitsland deze ook ? Dan rijd ik daar wel even langs ! In NL probeert de importeur nog steeds van die maffe 'love edition' af te komen en is niet 'my cup of tea' verder nergens met 6 cell accu, die heb ik toch minimaal nodig... op naar Allemagne dus .... >:)
Let wel op dat ze daar het QWERTZ keyboardlayout gebruiken :)

• Philflow

Philflow

Dutchy007 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:23:
[...]
Let wel op dat ze daar het QWERTZ keyboardlayout gebruiken :)
Ja inderdaad. Maar ik zat te denken dat zou op te lossen zijn door stickertjes te gebruiken, niet zo mooi natuurlijk maar goed.

@ intraxi, geen idee of Saturn die heeft, mss dat hun website het vermeldt.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 13-11-2008 16:51 ]

• directjohan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-04 09:26
Philflow schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:50:
[...]

Ja inderdaad. Maar ik zat te denken dat zou op te lossen zijn door stickertjes te gebruiken, niet zo mooi natuurlijk maar goed.
Die ken je (binnen de korste keer) uit je hoofd. Die stikkers maken je toetsenbord vies en lelijk.

Heeft iemand trouwens al ervaring met de 6600mAh accu die op ebay wordt aangeboden? €84 euro (nog een beetje te duur)

[ Voor 14% gewijzigd door directjohan op 13-11-2008 18:54 ]

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Yes, Mijn 9-cells witte accu is onderweg naar zijn nieuwe baasje.
Kan ik van die Wind eindelijk een Cyclone maken....
;)

Samsung S23 Ultra 256GB

Verwijderd

Dutchy007 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:23:
[...]Let wel op dat ze daar het QWERTZ keyboardlayout gebruiken :)
De hele layout van het keyboard is in het Duits :'( klik voor grotere afbeelding
Afbeeldingslocatie: http://i152.photobucket.com/albums/s174/philip23_2007/forums/th_KeyboardMSIWindDeLuxe.jpg
MSI WIND U100-1616XP black Luxury 10,2
Hier is hij wel te bestellen, toch maar wachten op de Nederlandse ...

• intraxi
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:16:
[...]

De hele layout van het keyboard is in het Duits :'( klik voor grotere afbeelding
[afbeelding]
MSI WIND U100-1616XP black Luxury 10,2
Hier is hij wel te bestellen, toch maar wachten op de Nederlandse ...
Nou inderdaad wil toch wel gewoon een US keyboard...hoe lang gaat dat duren ? voordat al die 'love editions' zijn verkocht zeker...pfffffff ! :z tip: doe er wat gratis condooms bij... zijn ze misschien sneller weg... :P

[ Voor 5% gewijzigd door intraxi op 14-11-2008 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
Warum keine Deutsche Tastatur meine Freundschaften?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:06

crashtestdummy

Ajoeto member

directjohan schreef op donderdag 13 november 2008 @ 18:49:
Heeft iemand trouwens al ervaring met de 6600mAh accu die op ebay wordt aangeboden? €84 euro (nog een beetje te duur)
Ik heb zelf begin deze week de 4400mAh via ebay besteld en gisteren binnengekregen. Kostte inclusief verzenden €62.

En hij doet het prima. Uit de doos na 1x laden heeft-ie een gebruiksduur van 4,5 uur. Ik denk dat er na een paar keer ontladen/laden er wel sap voor 5 uur continue in zit (WLAN aan, Brightness op ena laagste stand)

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
tedkroon schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 15:26:
Warum keine Deutsche Tastatur meine Freundschaften?
Weil wir keine deutsche Sprache schreiben mussen meine Herrschaftchen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Laatst online: 13:16

EMP

Krulloos!

Net van BIOS 1.05 naar 1.09 gegaan (1st-gen U100), de aangepaste versie waar de Fn en Ctrl knoppen omgedraaid zijn.

Het werkt heerlijk! Hij voelt aanzienlijk sneller en de overclock-functie works like a charm. Inderdaad ook 224 MB video-ram (bij 2GB totaal). NFSU2 is nu redelijk speelbaar, in plaats van een diashow. Weinig problemen gehad met de BIOS update, alleen dat de bluetooth niet werkte, wat opgelost was na een keer rebooten.

Momenteel overclock op 8% gezet. Als dit goed en stabiel blijkt/blijft zet ik hem verder naar 15%.

De verwisselde Fn en Ctrl toetsen zijn ook prettig... het was echt vijf minuten wennen (terwijl ik na een paar maanden nog steeds niet echt gewend was aan dat de Ctrl niet linksonder zit.

Weet iemand alleen een manier om de letters van de toetsen af te halen? Ik heb liever dat daar twee 'lege' toetsen zitten dan 'fout'-gelabelde. Ook handig voor als miss EMP op de Wind wilt werken :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

vraagje he.. voordat ik n heel topic open.. (en via google kan ik et niet echt vinden)
welk type geheugenreepje klokt nou die 24% of meer over, en is 2 gb?
want ik lees dat het standaardgeheugen vaak de 24% niet haalt omdat het goedkoop/slecht geheugen is, maar hoe weet ik dan welke ik wel moet hebben..
natuurlijk kan ik gaan voor n "merk" maar dan blijft het nogsteeds n gok, denk ik..

iemand n idee?

edit: http://www.electricvagabo...update-overclock-and.html
zegt corsair valueselect.. oke :P

[ Voor 13% gewijzigd door AlexanderB op 15-11-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
AlexanderB schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:01:
vraagje he.. voordat ik n heel topic open.. (en via google kan ik et niet echt vinden)
welk type geheugenreepje klokt nou die 24% of meer over, en is 2 gb?
want ik lees dat het standaardgeheugen vaak de 24% niet haalt omdat het goedkoop/slecht geheugen is, maar hoe weet ik dan welke ik wel moet hebben..
natuurlijk kan ik gaan voor n "merk" maar dan blijft het nogsteeds n gok, denk ik..

iemand n idee?

edit: http://www.electricvagabo...update-overclock-and.html
zegt corsair valueselect.. oke :P
Heb vandaag Kingston KVR800D2S5/2G gekocht. Sinds ik hem erin heb gegooid, 24% OC aan en hierbij ook Windows7 geinstalleerd ed. en nog geen bluescreens of wat dan ook. Had ik met mijn vorig reepje geheugen wel.

Afbeeldingslocatie: http://upload.project-j.nl/uploads/Win7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Don3k schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:17:
[...]

Heb vandaag Kingston KVR800D2S5/2G gekocht. Sinds ik hem erin heb gegooid, 24% OC aan en hierbij ook Windows7 geinstalleerd ed. en nog geen bluescreens of wat dan ook. Had ik met mijn vorig reepje geheugen wel.

[afbeelding]
Werk jij nog met Windows 7? Ik heb al 98.... 8)

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
Kan je in het nieuwe bios je clockfrequentie instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

nee, met de msi 1.09 bios kun je wel n percentage (8%, 15% of 24%) instellen, en dan in windows met fn-f10 de overclock activeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
Nog een vraag! Mijn ventilator staat praktisch altijd bij terwijl mijn temp. onder 40 graden zit. Kan je de ventilator met een utility afzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Zielig hoopje wind....

http://www.marktplaats.nl...402303%26p%3D1%26xref%3D1

Moederbord is GRATIS ! Wie biedt ? Ik start met 1 euri.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

EMP schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 13:52:
Net van BIOS 1.05 naar 1.09 gegaan (1st-gen U100), de aangepaste versie waar de Fn en Ctrl knoppen omgedraaid zijn.
Is dat gewoon deze versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Volgens mij is dat de 'gewone' 1.09. De versie met ongedraaide Fn en Ctrl keys heb ik gevonden via deze guide. (Gebruik op eigen risico, is niet van mij, ik vond hem ook maar via Google!)

Nog iemand een idee hoe de belettering van toetsen te verwijderen?

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

EMP schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:24:
[...]

Nog iemand een idee hoe de belettering van toetsen te verwijderen?
Misschien een te simpele oplossing: waarom wissel je de toetsen fysiek niet om? Die kun je toch zo loswippen en weer vast klikken....
Of zie ik iets over het hoofd?
:o

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

toetsen zijn niet fisiek even breed, dus dat gaat helaasch niet werken ;)
ik heb spul om opdrukken dr af te krijgen, maar dan moeten die toetsen niet "geverfd" zijn in zn geheel, want alles gaat dr af tot op het kale plastic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Ik doe mijn slimline DVD speler weg die geen losse voeding heeft, dit omdat mijn wind de deur uit is. Het apparaat heeft mij altijd prima geholpen bij het experimenteren met verschillende OS'en op mijn wind. Als iemand interesse heeft let me know!

V&A aangeboden: Targus Slimline USB DVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

EMP schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:24:
[...]

Volgens mij is dat de 'gewone' 1.09. De versie met ongedraaide Fn en Ctrl keys heb ik gevonden via deze guide. (Gebruik op eigen risico, is niet van mij, ik vond hem ook maar via Google!)
Ah perfect. Bedankt :)
Kan niet wachten om niet meer fout op Fn te rammen ipv CTRL :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
intraxi schreef op maandag 17 november 2008 @ 03:25:
Zielig hoopje wind....

http://www.marktplaats.nl...402303%26p%3D1%26xref%3D1

Moederbord is GRATIS ! Wie biedt ? Ik start met 1 euri.... ;)
Wat heb jij tegen mij dan? Vorige keer begon je ook al te zeuren toen ik hier vertelde hoe ik mijn akoya gesloopt heb. Kennelijk zit jij er meer mee dan ik? Ik heb inmiddels een NC10 gekocht en daar ben ik zeer tevreden mee. Dat ik nog wat losse onderdeeltjes probeer te verkopen is toch mijn zaak of niet?

Houd aub op met dit soort nutteloze posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
ElayZ schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:32:
[...]

Wat heb jij tegen mij dan? Vorige keer begon je ook al te zeuren toen ik hier vertelde hoe ik mijn akoya gesloopt heb. Kennelijk zit jij er meer mee dan ik? Ik heb inmiddels een NC10 gekocht en daar ben ik zeer tevreden mee. Dat ik nog wat losse onderdeeltjes probeer te verkopen is toch mijn zaak of niet?

Houd aub op met dit soort nutteloze posts.
Nou zeg beetje minder kan wel ! Vond het gewoon een zielig hoopje wind en misschien zijn er hier nog mensen, die wat losse onderdelen kunnen gebruiken.
Heb niks tegen jou persoonlijk, behalve wat ik al in een eerdere post heb geschreven.

Succes met de verkoop !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

AlexanderB schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:06:
ik heb spul om opdrukken dr af te krijgen, maar dan moeten die toetsen niet "geverfd" zijn in zn geheel, want alles gaat dr af tot op het kale plastic..
Wat is dat voor spul? Is het gewoon te koop of is het profi spul oid?

Weet iemand trouwens of de zwarte wind geverfd is, of daadwerkelijk van zwart plastic is?

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

dispex spul, om krassen mee van mobieltjes-schermpjes te halen, normaal betaal je je scheel aan n klein tubetje, ik heb dus ergens n grote tube geregeld :)
spul op n watje doen, en boenen maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Yes....mijn 7800 mHa-9 cells accu is binnen! Ligt nu aan de lader.
Plaatje van de originele en de grote naast elkaar:

Afbeeldingslocatie: http://www.vanexel.com/images/LionSmall.jpg

Als ik hem heb uitgeprobeerd zal ik wat laad- en werktijden plaatsen.
Verschillen in gewicht: de originele weegt 190 gram en de grote weegt 470 gram.
Dus ook een behoorlijke toename in gewicht.

[ Voor 20% gewijzigd door wvexeltweakers op 19-11-2008 20:09 . Reden: Aanvulling gewicht ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Wow, wat een bakbeest he... Jammer dat ze het niet naar achteren laten uitsteken zoals ze bij high-capacity accu's van de thinkpads doen :|

Laat je ons snel de resultaten weten? ;)

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

kan niet naar achteren uitsteken, daar zit het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
Mijn ervaring met bij bestelde accu's is dat deze nogal een grote zelfontlading hebben van ca. 7% per dag! Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

EMP schreef op woensdag 19 november 2008 @ 21:03:
Wow, wat een bakbeest he... Jammer dat ze het niet naar achteren laten uitsteken zoals ze bij high-capacity accu's van de thinkpads doen :|

Laat je ons snel de resultaten weten? ;)
Eerste keer laden: 3 uur (ik weet alleen niet hoever hij geladen was);
Bij starten op accu gaf hij aan dat er 7:12 uur resteerde. Staat nu 2 uur te draaien op de eerste lading, en hij geeft aan dat hij nog 5 uur "prik" heeft (economy-mode NIET geactiveerd, wifi aan, lcd 80%, continu draaien diashow met Firefox en screensaver). Lijkt niet verkeerd...tijd zal het leren.

Samsung S23 Ultra 256GB

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic