Dit is een verschil tussen een 3 cells en een 6 cells batterij,Hot Pixel schreef op maandag 03 november 2008 @ 19:59:
[...]
Huh? Op Laptopmag komt de Wind als winnaar uit de bus met 5u en 13 minuten.
Ook op een vaag blog komt de wind er het beste uit met 4u en 59 minuten.
Sterker nog: tot voor de NC10 was de Wind toonaangevend met zijn batterijduur.
Misschien is de weergave van de volheid niet helemaal accuraat? Heb je al eens doorgewerkt met een icoontje dat 'er bijna leeg uit ziet'? Ik meen me te herinneren dat er mensen waren die met 5% batterij nog vrolijk een half uur vooruit konden. Soms gaat de inschatting niet zo goed van die dingen.
Maar het klinkt dat je een verrotte batterij hebt als je maar 1,5 uur gebruik kan maken van je wind.
Mijn 3 cells trekt bij films kijken meestal 1 uur en 40 minuten. Best kansloos,
en die 6 cells batterijen zijn nog steeds niet echt ergens te koop geloof ik, 6 cells trekt rond de 3:30 uur video kijken, en rond de 4:30 uur bij wifi en surfen etc, beetje youtube. Dit kan zelfs nog minder geworden zijn omdat de eerste modellen een 5200 MaH hadden(6 cells), en de 6 cells die nu op de markt komen zijn slechts 4200 MaH, scheelt dus wel weer 45 minuten of iets dergelijks
En de Wifi kaart van de eerst geleverde modellen is gewoon slecht Realtek 8187sE, deze heb ik ook en heb er veel problemen mee, nieuwere modellen hebben andere netwerkkaarten en die zijn een stuk beter mag ik hopen. Ik adviseer dan ook, koop een wind zonder de Realtek8187SE, vooral als je op een universiteit of hbo zit met WiFi via W2Secure