Dit dien je wel in de bios in te stellen eerst.wvexeltweakers schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 21:30:
[...]
Ik heb ook net mijn Wind naar 1.09 geflasht, en de System Control Manager naar versie 2.0208.0930.001.12 ge-update, maar bij mij geen overklok op netstroom, en ook geen oranje ledje...
Ik heb XP als OS, en jij??
Graag zou ik antwoord willen hebben of de bios upgrades ook op de Akoya's werken!
Wie heeft dit aangedurfd?
Wie heeft dit aangedurfd?
4play stelde al dezelfde vraag over de bios update
[Ervaringen] MSI WIND en Clones - Deel 3
Waar ik benieuwd naar ben zijn de ervaringen die gebruikers van de Wind en Medion Akoya hebben i.v.m. underclocken/volten om accu tijd te winnnen ?
Wat zijn de standaard minima indien je op accu werkt ? Hoe laag kan je gaan ?
Hoeveel winst in accutijd haal je.
Ik heb dit topic doorgenomen maar kom hieromtrent weinig tegen.
Waar ik benieuwd naar ben zijn de ervaringen die gebruikers van de Wind en Medion Akoya hebben i.v.m. underclocken/volten om accu tijd te winnnen ?
Verwijderd
iphone jailbreaken en dan pdanet van cydia installeren
hoe start ge de wind op vanaf ne usb stick?
kheb daar de bios update opstaan, ik druk op f11 terwijl die stick erin steekt, maar dan start de laptop nie op
als ik opstart zonder usb stick en druk dan op f11, dan kom ik in boot menu, moet ik dan pas die usb stick derin steken ?
edit: heb geleerd dat uwe stick bootable moet zijn, da werkt dus nie met elke stick? ik heb die stick gebruikt wa ik bij ratchet and clank heb gekregen, die zal dan wel nie werken zeker ?
is het ook mogelijk om te updaten via een externe hdd ? of moet ik echt ne usb stick gaan kopen
kheb daar de bios update opstaan, ik druk op f11 terwijl die stick erin steekt, maar dan start de laptop nie op
als ik opstart zonder usb stick en druk dan op f11, dan kom ik in boot menu, moet ik dan pas die usb stick derin steken ?
edit: heb geleerd dat uwe stick bootable moet zijn, da werkt dus nie met elke stick? ik heb die stick gebruikt wa ik bij ratchet and clank heb gekregen, die zal dan wel nie werken zeker ?
is het ook mogelijk om te updaten via een externe hdd ? of moet ik echt ne usb stick gaan kopen
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2008 23:40 ]
wij gebruiken hier meestal 'een' i.p.v. 'ne' 
Start eens GParted op (of disk management in windows, weet niet precies waar dat zit), en zet het vlaggetje 'bootable' aan. Staat standaard uit om te voorkomen dat je de bekende floppy-problemen krijgt met opstarten
Start eens GParted op (of disk management in windows, weet niet precies waar dat zit), en zet het vlaggetje 'bootable' aan. Staat standaard uit om te voorkomen dat je de bekende floppy-problemen krijgt met opstarten
Je kunt op MSI Wind Net (hier) bij "How to update the BIOS" een uitleg vinden hoe je je USB bootable kunt maken. Die gebruik ik ook, en dat werkt perfect.Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:31:
Samsung S23 Ultra 256GB
Kwestie van uitproberenVerwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:38:
............en werkt die bios update ook voor de akoya ???
Samsung S23 Ultra 256GB
In het scherm Advanced heb je een optie DOC percentage en daarbij kun je kiezen voor Disabled, 8%, 15% of 24%.Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:07:
hoe activeer je dan die overclock in bios ?
Als ik hem op stroom heb lopen mag íe van mij dus 24% extra geven in de Turbo-mode.
Samsung S23 Ultra 256GB
Op Medion werkt MSI bios ook, paar punten:
- ESC indrukken als je de eerste keer boot, omdat je in het bios onboard RAM moet uitschakelen.
- Als je overclockt gaat de power-LED uit (dus niet oranje zoals op een MSI)
- Camera-LED gaat niet meer aan, camera werkt verder prima
- ESC indrukken als je de eerste keer boot, omdat je in het bios onboard RAM moet uitschakelen.
Haters everywhere but I don’t really care
thnx voor het testen!!matthijst schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 19:28:
Verwijderd
Ik denk er al een tijdje over een netbook aan te schaffen en ben na wat onderzoek uitgekomen op de volgende modellen:
- Medion Akoya E1210 (- 3-cell accu/ +ALDI 3jr garantie/ -geen bluetooth/ -kleur)
- MSI Wind U100 (-3-cell accu/ +bluetooth/ +kleur)
- Asus eee PC 1000H (+6-cell accu/ +bluetooth/ +kleur/ -prijs?)
Concluderend kan ik eigenlijk stellen dat de Asus voor mij in alle opzichten superieur is:
- geïntegreerd Bluetooth
- 6-cell accu standaard meegeleverd
- kleur (kwestie van smaak, maar ik vind de glossy zwart uitvoering gewoon mooier)
Kan iemand mij vertellen waarom ik NIET voor de Asus zou moeten kiezen maar voor de Medion of misschien zelf MSI? De Asus is natuurlijk een paar tientjes duurder dan de 2 andere netbooks, maar aanschaf van een losse 6-cell accu is nog veel duurder.
Daarnaast ben ik ook erg benieuwd naar de prestaties na uitbreiding naar 2GB RAM. Is dit de moeite waard gezien het feit dat er een simpele Atom processor in zit? Gaat multitasking etc. significant veel soepeler dan met 1GB? Gaarne advies/ervaringen van gebruikers!
- Medion Akoya E1210 (- 3-cell accu/ +ALDI 3jr garantie/ -geen bluetooth/ -kleur)
Concluderend kan ik eigenlijk stellen dat de Asus voor mij in alle opzichten superieur is:
- geïntegreerd Bluetooth
- kleur (kwestie van smaak, maar ik vind de glossy zwart uitvoering gewoon mooier)
Kan iemand mij vertellen waarom ik NIET voor de Asus zou moeten kiezen maar voor de Medion of misschien zelf MSI? De Asus is natuurlijk een paar tientjes duurder dan de 2 andere netbooks, maar aanschaf van een losse 6-cell accu is nog veel duurder.
Daarnaast ben ik ook erg benieuwd naar de prestaties na uitbreiding naar 2GB RAM. Is dit de moeite waard gezien het feit dat er een simpele Atom processor in zit? Gaat multitasking etc. significant veel soepeler dan met 1GB? Gaarne advies/ervaringen van gebruikers!
medion: 3 jaar garantie. Dat vind ik persoonlijk HET argument.
De asus is 0.5kg zwaarder en als je de wind met 6cell hebt is de asus alsnog zo'n 0.3 zwaarder en hij is ook een stukje dikker, vind ik nogal een belangrijk punt voor een netbook die draagbaar moet zijnVerwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 00:18:
overigens de asus NC10 die binnenkort (begin november) uit komt zou je ook nog kunnen overwegen, ook 10 inch met 6cell standaard en lekker dun
Verwijderd
Dank voor de snelle reacties. Ik vind zelf 2 of 3 jaar garantie niet opwegen tegen de bluetooth en 6-cell batterij voordelen. Dus ik neig nog steeds naar de Asus...
Ik had inderdaad nog niet nagedacht over het verschil in gewicht en grootte. Ik weet niet of je 0,3kg echt zal merken, maar de NC10 is wellicht een perfect alternatief. Bedoel je overigens de Samsung NC10 (je typte Asus)? Jammer dat deze alleen nog niet verkrijgbaar/en getest is...
Ik had inderdaad nog niet nagedacht over het verschil in gewicht en grootte. Ik weet niet of je 0,3kg echt zal merken, maar de NC10 is wellicht een perfect alternatief. Bedoel je overigens de Samsung NC10 (je typte Asus)? Jammer dat deze alleen nog niet verkrijgbaar/en getest is...
oor 10 euro heb je een extreem kleine USB bluetooth dongle. Weet niet wat de meerprijs van 6-cell accu's is, maar geloof dat je binnenkort voor 75 euro een 9-cells kon kopen.
en niet vergeten om onboard memory uit te zettenmatthijst schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 19:28:
deze staat onder de tekst over het overclocken (ik had m over t hoofd gezien, dus bootte windows niet)
moet nu opnieuw activeren, maar hij kan niet op internet omdat mn netwerkaart uitstaat
edit: activeren kan natuurlijk ook gewoon via draadloos netwerk

[ Voor 8% gewijzigd door BdK9001 op 26-10-2008 10:20 ]
Kalm aan! En rap een beetje!
Wat dacht je van het design? Die Asus is zo ouderwets naar mijn mening, en die lelijke schanier achter. Dat kan toch echt nietVerwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 01:06:
Dank voor de snelle reacties. Ik vind zelf 2 of 3 jaar garantie niet opwegen tegen de bluetooth en 6-cell batterij voordelen. Dus ik neig nog steeds naar de Asus...
ik heb geprobeerd om met setFSB te underclocken, dat resulteerd direct in een wit scherm. undervolten heb ik nog geen mogeljkheid voor gevonden.abusimbal schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:25:
4play stelde al dezelfde vraag over de bios update
heb wel t 'minimaal energieverbruik' schema zo aangepast dat de processor op zn laagste stand geforceerd word mbv Speedstep
ik haal nu met scherm op laagst, wireless uit en scherm op na 1 minuut uit net geen 4 uur (en das verrekte lastig als je 2 hoorcolleges achter elkaar hebt zonder stopcontacten)
ik heb een 9-cell in bestelling staan uit amerika, hopelijk met een weekje in huis
Kalm aan! En rap een beetje!
ja sorry bedoelde idd samsung nc10Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 01:06:

De 9-cells kost je voorlopig minimaal € 104 (Lion).matthijst schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 08:42:
oor 10 euro heb je een extreem kleine USB bluetooth dongle. Weet niet wat de meerprijs van 6-cell accu's is, maar geloof dat je binnenkort voor 75 euro een 9-cells kon kopen.
Samsung S23 Ultra 256GB
Ah, dollar weer gestegen, of ik had het verkeerd gelezen. Meende dat een aantal weken terug een lagere prijs genoemd werd....wvexeltweakers schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:49:
De 9-cells kost je voorlopig minimaal € 104 (Lion).
Maar: ik had over die regel "paar tientjes duurder" heengelezen. Dan zou ik uiteraard gewoon de Asus halen: 6 cells en BT ingebouwd, klaar ben je.
Verwijderd
asus:Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 00:18:
Ik denk er al een tijdje over een netbook aan te schaffen en ben na wat onderzoek uitgekomen op de volgende modellen:
- geïntegreerd Bluetooth
minder schijfruimte en minder toetsenbord (naar de paar reviews die ik gecheckt heb dan)
Even kort wat extra punten bij de bios upgrade van de medion akoyaCorpseFeaster schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 10:11:
[...]
en niet vergeten om onboard memory uit te zetten![]()
deze staat onder de tekst over het overclocken (ik had m over t hoofd gezien, dus bootte windows niet)
moet nu opnieuw activeren, maar hij kan niet op internet omdat mn netwerkaart uitstaat
edit: activeren kan natuurlijk ook gewoon via draadloos netwerk
Deze opmerkingen zijn gebaseerd op mijn eigen trail and error ervaring.
Voor je begint download alle files.
Haal eventuele sd kaartje uit de lezer.
Het bios updaten kan via de recovery partitie zoals beschreven op de medion site.
Na de update:
via fdisk (in recovery modus naar dos gaan en dan fdisk opstarten )de recovery partitie deavtiveren en je XP of ander partitie activeren
Bij booten esc ingedrukt houden.
In de bios eerst set-up defaults laden dan internal memory uitschakelen dan pas weer booten
O ja waarschijnlijk werkt je recovery partitie niet meer omdat die niet meer via de boot up sequence geselecteerd kan worden.
AMD FX 6300, gforce GTX 1050ti, 12gb +1500gb hd;
Uuh, wat heeft een biosupdate met een MBR te maken... vlgs mij niets dus. Recovery partitie zou het moeten doen, staat in de MBR en niet in het BIOS.AC77 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 13:15:
[...]
Even kort wat extra punten bij de bios upgrade van de medion akoya
Deze opmerkingen zijn gebaseerd op mijn eigen trail and error ervaring.
Na de update:
O ja waarschijnlijk werkt je recovery partie niet meer omdat die niet meer via de boot up sequence geselecteerd kan worden.
BIOS Update: Flashing Instuctions Medion E1210 Netbook
======================================================
1. Restart the system and press F3 to enter the System Recovery Menu. Press D to choose "D. MS-DOS".
2. Type "CD ***BIOSDIR*** and press Enter to change to the BIOS-Folder. Type "flash" and press Enter to start the BIOS Update.
3. After updating the BIOS succesfully please turn off the system and unplug AC adapter and battery.
4. Wait for 30 seconds and plug in battery or AC adapter to power on the system.
5. Press Del to enter the BIOS Setup Menu.
etc...
Waar dat activeren en deactiveren met FDISK vandaan komt? Volgens mij niet nodig.
1. Restart the system and press F3 to enter the System Recovery Menu. Press D to choose "D. MS-DOS".
2. Type "CD ***BIOSDIR*** and press Enter to change to the BIOS-Folder. Type "flash" and press Enter to start the BIOS Update.
3. After updating the BIOS succesfully please turn off the system and unplug AC adapter and battery.
4. Wait for 30 seconds and plug in battery or AC adapter to power on the system.
etc...
Waar dat activeren en deactiveren met FDISK vandaan komt? Volgens mij niet nodig.
Verwijderd
Minder schijfruimte? Beide hebben naar mijn weten gewoon 160GB hoor. En wat betreft het toetsenbord was alleen de testversie die ze hier op tweakers hadden van mindere kwaliteit. De versies die nu geleverd worden hebben vrijwel hetzelfde toetsenbord als de MSI en de Medion (afgezien van een kleine/grote enter toets en shift/Fn toets).Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 12:58:
[...]
asus:
minder schijfruimte en minder toetsenbord (naar de paar reviews die ik gecheckt heb dan)
Maar ik kan eigenlijk wel stellen dat een 6-cell accu toch wel vereist is voor een netbook, nietwaar? Als deze nog altijd 100 euro kosten, dan is het toch veel duurder om een MSI/Medion te kopen? Dan heb ik het even niet over uiterlijk(ik vind de Asus overigens mooier dan de Medion, nr.1 qua uiterlijk natuurlijk de MSI), maar gewoon puur technisch gezien vs. prijs.
Misschien toch even wachten tot de Samsung NC10 uit is. Over welke versie voor welke prijs geleverd gaat worden bestaat momenteel nog veel onduidelijkheid namelijk.
Klopt: 6-cell is zeker een groot voordeel!Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 13:42:
Maar ik kan eigenlijk wel stellen dat een 6-cell accu toch wel vereist is voor een netbook, nietwaar? Als deze nog altijd 100 euro kosten, dan is het toch veel duurder om een MSI/Medion te kopen?
Als de Asus maar 30 euro duurder is kun je dus beter die kopen...
Ik dacht dat pas ergens stond dat de nw Medions ook met 6-cell zouden worden geleverd. Dit was gebaseerd op het in de advertentie genoemde gewicht: de nieuwe waren zwaarder... Heb me er verder niet meer in verdiept dus weet niet of dit inmiddels achterhaald is?
edit:
angezien de Akoya Mini in feite gewoon een MSI Wind U100 is, zouden we daar wel een en ander van kunnen afleiden. De U100 weegt volgens de specificaties incl. een 3-cell accu 1,0 kg. Deze Akoya Mini weegt 1,2 kg; mogelijk dat het verschil in gewicht een 6-cell accu betekent.
[ Voor 17% gewijzigd door matthijst op 26-10-2008 13:49 ]
Bij mij booten de akoya na de bios update alleen nog maar naar de recovery partitie.(ik heb een originele medion XP instalatie.) Toen ik met Fdisk ging kijken bleek dit de active partitie, nadat ik de XP partitie geactiveerd had ging het booten weer gewoon.matthijst schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 13:32:
BIOS Update: Flashing Instuctions Medion E1210 Netbook
etc...
In de bios van medion was bij het boot splash screen de keuze mogelijkheid voor het selecteren van de recovery optie opgenomen (f3). Bij de MSI bios is deze recovery mogelijheid niet aanwezig in het bios splash screen.Emil5213 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 13:21:
[...]
Uuh, wat heeft een biosupdate met een MBR te maken... vlgs mij niets dus. Recovery partitie zou het moeten doen, staat in de MBR en niet in het BIOS.
Als je eenmaal weer toegang tot de recovery partitie hebt zal deze nog wel werken maar je kan hem niet meer selecteren in de boot splash screen.
[ Voor 4% gewijzigd door AC77 op 26-10-2008 17:20 ]
Werkt de turbo mode ook in de batterij mode? Dit kan bijvoorbeeld net nodig zijn om schokken bij gamen of video te voorkomen.
Ik kom alleen via t sd kaartje (met win98 boot) in dos om vervolgens Fdisk te kunnen draaien, het enige probleem is dat ik de melding krijg dat ik alleen op disk 1 (de sd kaart) partities kan activeren. Ik kan zien dat op disk 2 (de HD) de verkeerde partitie geactiveerd is, maar kan er niks aan veranderen om een of andere reden..
iemand?
edit: betreffende 1.09 op de akoya dus trouwens
iemand?
[ Voor 6% gewijzigd door floppie86 op 26-10-2008 20:57 ]
Fujifilm X-Pro1
Helaas weet ik alleen een wat omslachtige weg via Norton Utilities en wel met het tool partition info. Daarmee kun je met de parition table editor de schijf weer terug zetten op boot 80 waarmee die weer zou moeten booten. Maar wellicht zijn er op het internet handigere en snellere trucs te vinden, misschien ook wel handige tooltjes. Succes.floppie86 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 20:55:
Ik kom alleen via t sd kaartje (met win98 boot) in dos om vervolgens Fdisk te kunnen draaien, het enige probleem is dat ik de melding krijg dat ik alleen op disk 1 (de sd kaart) partities kan activeren. Ik kan zien dat op disk 2 (de HD) de verkeerde partitie geactiveerd is, maar kan er niks aan veranderen om een of andere reden..
iemand?
Ik heb nu weer 1.06 erop, ik zou zeggen dat als ik nu gewoon die partitie verander in windows ik wel iets kan verzinnenEmil5213 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:12:
[...]
Helaas weet ik alleen een wat omslachtige weg via Norton Utilities en wel met het tool partition info. Daarmee kun je met de parition table editor de schijf weer terug zetten op boot 80 waarmee die weer zou moeten booten. Maar wellicht zijn er op het internet handigere en snellere trucs te vinden, misschien ook wel handige tooltjes. Succes.
Fujifilm X-Pro1
Lijkt me sterk dat dat alleen aan een bios ligt en dat als je die terugzet de schijf weer actief wordt. Maar laat het even weten. Is een interessant gegeven.floppie86 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:14:
[...]
Ik heb nu weer 1.06 erop, ik zou zeggen dat als ik nu gewoon die partitie verander in windows ik wel iets kan verzinnen
met 1.06 ging t ineens prima weer hoorEmil5213 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:17:
[...]
Lijkt me sterk dat dat alleen aan een bios ligt en dat als je die terugzet de schijf weer actief wordt. Maar laat het even weten. Is een interessant gegeven.
met 1.09 kom loop ik dus op bsod zodra windows laadscherm begint, ook als ik intern ram uit heb, dus denk dan dat dat dit probleem is
Fujifilm X-Pro1
Wow, je zult wel blij zijn dat ie het weer doet. In ieder geval fijn te weten dat we dit met die biosupdate dus niet hoeven te doen. Vreemd probleem... Mocht je er achter komen waar het precies aan ligt meld het nog evenfloppie86 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:21:
[...]
met 1.06 ging t ineens prima weer hoorhij start iig op.
met 1.09 kom loop ik dus op bsod zodra windows laadscherm begint, ook als ik intern ram uit heb, dus denk dan dat dat dit probleem is
kan iemand die t op een akoya (met originele installatie!!) gedaan heeft mssn stap voor stap aangeven wat hij/zij gedaan heeft..?
want ik doe iets fout volgens mij en ik krijg em niet aan de gang (beste is crash tijdens windows laadscherm)
want ik doe iets fout volgens mij en ik krijg em niet aan de gang (beste is crash tijdens windows laadscherm)
Fujifilm X-Pro1
Ik ben dus tegen dezelfde problemen aangelopen bij het flashen van de bios naar 1.09 van mijn akoya( verkeerde partitie booten en daarna bsod bij boot xp) en dit is wat ik gedaan heb.floppie86 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:47:
kan iemand die t op een akoya (met originele installatie!!) gedaan heeft mssn stap voor stap aangeven wat hij/zij gedaan heeft..?
- Eerst de bios flash files gedownload deze uitgepakt naar de restore partitie.
- Batterij eruit (dit stond ergens in de handleiding), sd kaart eruit reboot gedaan.
- F3 (restore optie) gekozen in de boot splash screen.
- In het restore menu de dos optie gekozen.
• Flash uitlity gedraaid (opletten dat de stekker er goed in zit). Daarna akoya uit gezet en de stekker eruit.
• Akoya weer aangezet. Toen begon de ellende.
• Eerste keer booten met ESC ingedrukt toen internal memmory uit gezet.
Toen boote de mijn akoya alleen naar de recovery partitie.
• In het recovery menu weer gekozen voor dos en daar fdisk gedraaid (fdisk staat al op de recovery partitie).
• In fdisk de active partitie van de recovery naar de XP partitie omgezet (kies optie 2 in fdisk en dan de juiste partitie.)
[/list]
Toen boote de medion wel weer naar xp maar kreeg ik tijdens de boot elke keer een BSOD.
- Weer gereboot en in de bios eerst load setup defaults gedaan en daarna intrenal emmory uit gezet.
Nu doet alles het zoals normaal.
Als je in battery mode turbo indrukt dan gebeurt er iets(scherm word donkerder) maar de processor gaat niet lager dan 800hz draaien met een multiplier van 6.
Bij het indrukken van turbo op nestroom wordt bij een multiplier van 12 gewoon je front bus naar 165 mhz opgekrikt (bij de 24% overclock optie).
Ik ben zo dom geweest de MSI bios op mijn Medion te zetten.
Na flashen...
Het beeld wordt zwart zie geen MSI in beeld en hd spint even op, start niet door en doet verder niets van wat jullie hierboven hebben gescherven.
Conclusie van mezelf
DOOD.
Ik backup nu de HD op mijn grote PC
Woensdag komen ze hem ophalen
potverdikkie....
Na flashen...
Het beeld wordt zwart zie geen MSI in beeld en hd spint even op, start niet door en doet verder niets van wat jullie hierboven hebben gescherven.
Conclusie van mezelf
DOOD.
Ik backup nu de HD op mijn grote PC
potverdikkie....
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
Bij MSI zijn ze ook niet van de handigste. Omdat mijn email-adres aangepast moest worden (wanadoo wordt ziggo) had ik contact opgenomen met Customer Service. Je kunt dit namelijk niet zelf wijzigen, omdat al je accountdata aan je email-adres "hangt".
Krijg ik eerst het advies om mijn netbook nogmaals te registreren.
Uiteraard gaat dat niet, want dan krijg je een foutmelding "al geregistreerd".
Daarna krijg ik het advies om maar een nieuw account aan te maken, en dan verhuizen zij alle data wel.
Is niet echt over nagedacht.
Krijg ik eerst het advies om mijn netbook nogmaals te registreren.
Uiteraard gaat dat niet, want dan krijg je een foutmelding "al geregistreerd".
Daarna krijg ik het advies om maar een nieuw account aan te maken, en dan verhuizen zij alle data wel.
Is niet echt over nagedacht.
Samsung S23 Ultra 256GB
esc indrukken tijdens opstarten en dan kan je de bios in en internal mem uitschakelen... als je gelezen had hier had je t geweten4play schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:13:
Ik ben zo dom geweest de MSI bios op mijn Medion te zetten.
Na flashen...
Conclusie van mezelf
DOOD.
Ik backup nu de HD op mijn grote PC![]()
potverdikkie....
dus esc indrukken terwijl je alleen zwart krijgt
[ Voor 4% gewijzigd door floppie86 op 27-10-2008 12:32 ]
Fujifilm X-Pro1
ik had het gelezen maar ik dacht NA MSI logo idd ik zat net nog ff te prutsen en tadahhh weer beeld
huraaahhh
toch nog even doorprutsen
* 4play is weer blij en gerust... en dankt de rest van de tweakers
huraaahhh
toch nog even doorprutsen
* 4play is weer blij en gerust... en dankt de rest van de tweakers
ik denk dat ik toch een ander probleem heb, vlieg namelijk niet t recovery menu in bij opstarten, ga meteen naar windows start up om dan bsod's te krijgen, iemand die idee heeft van andere instellingen in de bios die dit kunnen veroorzaken? behalve de internal mem dus.
Fujifilm X-Pro1
Had ik ook inderdaad maar het AHCI ofzo aanzetten in de bios resulteerde in een goed startende windows.floppie86 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:21:
[...]
met 1.06 ging t ineens prima weer hoorhij start iig op.
Ik merk niets geen verschil trouwens en op FN + F10 drukken leverd niets op misschien even MSI utils installeren IPV de Medion utils <-- [ [/edit] wel aanzetten in de bios meneer 4play[/edit] nu gaat mijn lampje van mijn power uit
het werkt geniaal het is wat gedoe en ik had bijna een hardaanval toen mijn medion niet meer starte maar het is toch gelukt... nu eens kijken of Dungeon Runners nu ok vloeiender loopt op 800x600
[ Voor 23% gewijzigd door 4play op 27-10-2008 13:30 ]
dankje! nu heb ik em ook draaien4play schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:18:
[...]
Had ik ook inderdaad maar het AHCI ofzo aanzetten in de bios resulteerde in een goed startende windows.
Ik merk niets geen verschil trouwens en op FN + F10 drukken leverd niets op misschien even MSI utils installeren IPV de Medion utils <-- [ [/edit] wel aanzetten in de bios meneer 4play[/edit] nu gaat mijn lampje van mijn power uitdus zal wel werken even CPUid bekijken...
het werkt geniaal het is wat gedoe en ik had bijna een hardaanval toen mijn medion niet meer starte maar het is toch gelukt... nu eens kijken of Dungeon Runners nu ok vloeiender loopt op 800x600
kan iemand me wellicht uitleggen wat dat AHCI dan is?
Fujifilm X-Pro1
Verwijderd
bios update is hier ook perfect verlopen, turbo mode werkt ook zoals het moet. Die wind is echt een vliegmachine voor zo een klein ding te zijn
Waar is die atom processor van de Wind nu eigenlijk mee vergelijkbaar? Een pentium4 2,0Ghz ofzo?
[ Voor 6% gewijzigd door Menesis op 27-10-2008 16:07 ]
Mixed Reality dev
Advanced Host Controller Interface (AHCI)floppie86 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:34:
[...]
dankje! nu heb ik em ook draaien
kan iemand me wellicht uitleggen wat dat AHCI dan is?
iets met de aansturing van sata drives.. als het aan staat kan je hotplugen..!
en volgens wikipedia kan dat de BSOD bij het booten veroorzaken..
"Enabling AHCI in a system's BIOS will cause a 0x7B Blue Screen of Death STOP error (INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE) on installations of Windows XP where AHCI/RAID drivers for that system's chipset are not installed - i.e. boot failure. Switching the chipset to AHCI mode involves changing the BIOS settings. Usually, manual installation of new drivers is required before enabling AHCI in BIOS.[4] Alternatively, a "Repair" installation with the appropriate driver loaded during the setup process usually corrects the problem. "
Wikipedia: Advanced Host Controller Interface
Wellicht een overbodige opmerking, dus als je je netbook alleen op batterijen gebruikt heb je niets aan deze bios update!!
Ofschoon het natuurlijk een hele mooie utility is en vooral bij photoshop en gaming dit soort zaken altijd gewenst zijn.
Ofschoon het natuurlijk een hele mooie utility is en vooral bij photoshop en gaming dit soort zaken altijd gewenst zijn.
Als je op accu loopt zorgt de fn+f10 combi voor eco mode, waarbij de proc op 800mhz gezet wordt, wel degelijk ook dan nuttig dus.tedkroon schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 20:41:
Wellicht een overbodige opmerking, dus als je je netbook alleen op batterijen gebruikt heb je niets aan deze bios update!!
Fujifilm X-Pro1
zo iets had ik ook begrepen, zal het binnenkort ff benchmarken als ik mn laptopje terug hebMenesis schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:07:
Waar is die atom processor van de Wind nu eigenlijk mee vergelijkbaar? Een pentium4 2,0Ghz ofzo?

Hij is langzamer dan mijn 1,6 core duo, maar qua schrijf en lees snelheid weer merkbaar sneller. Dit gevoelsmatig, geen harde cijfers. Maar alle programma's die ik gebruik draaien even goed, zoniet wat beter zelfs.AlexanderB schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:10:
[...]
zo iets had ik ook begrepen, zal het binnenkort ff benchmarken als ik mn laptopje terug heb
Met welke software zie je dat?AlexanderB schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:10:
[...]
zo iets had ik ook begrepen, zal het binnenkort ff benchmarken als ik mn laptopje terug heb
Ik gebruik Notebook hardware control.
Zie hem wel naar 1.98 gaan in turbo modus, maar niet naar 800 in eco mode.
Scherm wordt wel een stuk gedimd...
In de accu mode draait hij volgens cpuid hoofdzakelijk 800mhz en moet hij hardwerken dan gaat hij kort even naar de 1600. Dit zijn waardes met de bios 1.06 van medion.
goed na even zoeken:Menesis schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:07:
"Maar met de performance van ongeveer een 1.2GHz Pentium M is het (de 1,6Ghz Atom cpu, red.) goed te vergelijken met een P4 1.8GHz."
bron
Mixed Reality dev
met de 1.09 kan je em vastzetten op de 800 mhz, ik kan t zien iig in cpuidtedkroon schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:57:
In de accu mode draait hij volgens cpuid hoofdzakelijk 800mhz en moet hij hardwerken dan gaat hij kort even naar de 1600. Dit zijn waardes met de bios 1.06 van medion.
Fujifilm X-Pro1
Heb m'n Akoya teruggekregen van Medion. Zat netjes een reparatieformulier bij waar mijn klacht goed omschreven is. Ook staat er een notitie van de monteur: "Fout niet ontdekt, ventilatiesysteem vervangen" Ja erg leuk en aardig, maar m'n ventilator maakt nog steeds lawaai (Klinkt net als zo'n zuurstofpompje van een aquarium). Dus ik maak hem weer open, er is dus helemaal NIETS vervangen (kon ik zien aan de ventilator + omhulseltje).
Wat raden jullie mij aan om nu te doen? Dat geluid is gewoon té irritant, het treed op als de laptop een tijd je aanstaat en dus warm wordt.
Wat raden jullie mij aan om nu te doen? Dat geluid is gewoon té irritant, het treed op als de laptop een tijd je aanstaat en dus warm wordt.
Gewoon geen genoegen meenemen, vraag of hij een nieuw exemplaar per omgaande opstuur en dat je zelf genegen bent om deze erin te plaatsen.
> Click > Medion Nederlandse Aanbieding:
• 1.6 GHz Intel® Atom TM Processor
• 160 GB harde schijf
• 1 GB werkgeheugen
• geïntegreerde WLAN
• multi kaartlezer (SD, MMC, MS)
• 10" TFT 1024 x 600 pixel breedbeeldscherm
• ingebouwde VGA-webcam en microfoon
• Windows® XP Home Edition
• Intel® Graphics Media Accelerator 950
• USB Bluetooth® 2.0 mini-adapter
• verkrijgbaar in zilver en zwart
Vind deze niet duur, nu met BT & 160 GB. Hopelijk komt er voor deze ook een overclock functie, maar de drie jaar garantie is sowieso al mooi meegenomen en echt goedkoop als je er goed over nadenkt.
• 160 GB harde schijf
• 1 GB werkgeheugen
• geïntegreerde WLAN
Vind deze niet duur, nu met BT & 160 GB. Hopelijk komt er voor deze ook een overclock functie, maar de drie jaar garantie is sowieso al mooi meegenomen en echt goedkoop als je er goed over nadenkt.
[ Voor 99% gewijzigd door NeoMe op 28-10-2008 21:52 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
volgens mij gaat het om een losse BT adapter.
(waarom zou er anders mini bij staan?)
(waarom zou er anders mini bij staan?)
[ Voor 30% gewijzigd door Menesis op 28-10-2008 22:15 ]
Mixed Reality dev
Is ook apart, anders staat er niet usb mini-adapter. Deze moet dus in een van je usbpoorten, wel jammer dat het niet standaard erin zit maargoed dan wel weer fijn dat het erbij wordt geleverd. Dingen kosten nieuw nog maar 10 euro, dan heb je zo'n ultramini usb geval.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Verwijderd
die turbo mode werkt hier nie echt goed, als die even opstaat, hoor ik een krakend ratelend geluid. Het klinkt alsof de HD constant aan het werken is, maar het komt van de kant waar de ventilator zit
1+1=2Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:33:
die turbo mode werkt hier nie echt goed, als die even opstaat, hoor ik een krakend ratelend geluid. Het klinkt alsof de HD constant aan het werken is, maar het komt van de kant waar de ventilator zit
Je proc wordt warmer en je fan gaat aan, wat een ratelend geluid veroorzaakt.
Ik heb em vanochtend gekocht, lagen er genoeg op voorraad en er was geen run/wachtrij.NeoMe schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:48:
> Click > Medion Nederlandse Aanbieding:
• 160 GB harde schijf
• 1 GB werkgeheugen
• geïntegreerde WLAN
Heb de doos nog niet open gehad, dus kan nog niet melden of de 3cels of 6 cells standaard erin zit.
De grijze waren overigens duidelijk niet favoriet, er lag nog 1 zwarte en nog vele grijs/zilveren dozen.
Zal eens kijken welke firmware/bios er standaard bijgeleverd is. (is dat snel te checken in het bios?, waar?)
Kun je ook gelijk kijken of er nieuwe drivers bijgeleverd zijn die niet standaard op de Medion website staan?Get!em schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:29:
[...]
Ik heb em vanochtend gekocht, lagen er genoeg op voorraad en er was geen run/wachtrij.
Heb de doos nog niet open gehad, dus kan nog niet melden of de 3cels of 6 cells standaard erin zit.
De grijze waren overigens duidelijk niet favoriet, er lag nog 1 zwarte en nog vele grijs/zilveren dozen.
Zal eens kijken welke firmware/bios er standaard bijgeleverd is. (is dat snel te checken in het bios?, waar?)
Vandaag de Akoya gaan halen in Aldi België.
In België 369 € in Nederland 399 € voor dezelfde config.
Zal zo snel mogelijk mijn bevindingen plaatsen.
Ik hoop dat je weet dat ze in België een andere toetsenbord indeling hanteren?abusimbal schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:19:
Yep, ben ook Belg
Wel vreemd dat de Belgische 30 € goedkoper is.
Wel vreemd dat de Belgische 30 € goedkoper is.
Overigens zijn de 6 cells binnenkort leverbaar. Eerste kleine levering is in Nederland gearriveerd.
Itemcodes: 957-N0111P-004 voor 6 cell Wit
957-N0111P-005 voor 6 cell zwart
957-N0111P-001 voor MSI Power supply voor de WIND mocht je een extra willen. Als het goed is staan ze allemaal in pricewatch.
Edit, zie net dat het niet zo is. Zal ze laten toevoegen, binnenkort in PW dus.
957-N0111P-001 voor MSI Power supply voor de WIND mocht je een extra willen. Als het goed is staan ze allemaal in pricewatch.
[ Voor 11% gewijzigd door Moneta op 29-10-2008 17:16 ]
That's the way the cookie crumbles.
Verwijderd
vandaag ook zo'n Akoya gekocht bij Aldi, geprobeerd om daar de laatste bios op te zetten van de MSI Wind.
Na terug aanschakelen notebook, geen reactie meer in laptop...
redelijk dom van mij om dat te proberen, maar ik dacht dat die 2 identiek waren...Is die laptop nu voor de vuilbak? hopelijk niet...
EDIT: ondertussen met wat leeswerk m'n laptop terug aan de praat gekregen met de originele bios van medion.
maar ik had toch graag die MSI bios met die turbo-functie geinstalleerd...
Na terug aanschakelen notebook, geen reactie meer in laptop...
redelijk dom van mij om dat te proberen, maar ik dacht dat die 2 identiek waren...Is die laptop nu voor de vuilbak? hopelijk niet...
EDIT: ondertussen met wat leeswerk m'n laptop terug aan de praat gekregen met de originele bios van medion.
maar ik had toch graag die MSI bios met die turbo-functie geinstalleerd...
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 18:39 ]
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen of 2,5"S-ATA HD schijven van 500GB worden ondersteund door welke netbook dan ook?(Wind, Akoya, EEE PC, Samsung etc.). Ik lees tot nog toe namelijk alleen verhalen over 320GB schijven die met succes worden ingebouwd, maar heb niet echt iets kunnen vinden over mensen die 500GB hebben geprobeerd. Iemand ervaring?
Gezien het feit dat de 6 cell accu's nu ook in Nederland beschikbaar komen, kunnen wij er dan op rekenen dat wij snel iets vernemen mbt de omruilactie (voor de klanten die reeds een MSI WIND met 3 cell accu in hun bezit hebben)?!Moneta schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 17:15:
Overigens zijn de 6 cells binnenkort leverbaar. Eerste kleine levering is in Nederland gearriveerd.
Is die omruilactie ijdele hoop en ooit eens door iemand geopperd en sindsdien voor (halve) waarheid aangenomen, of zijn er ook daadwerkelijk officiële geluiden dat MSI meewerkt aan een omruilactie? Over het algemeen staan bedrijven niet te trappelen om de 'early adopters' tegemoed te komen in zulke gevallen, MSI zou een positieve uitzondering zijn..Mvdbeld schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 20:42:
[...]
Gezien het feit dat de 6 cell accu's nu ook in Nederland beschikbaar komen, kunnen wij er dan op rekenen dat wij snel iets vernemen mbt de omruilactie (voor de klanten die reeds een MSI WIND met 3 cell accu in hun bezit hebben)?!
Dit was enige tijd terug door een medewerker van MSI NL bevestigd hier in dit forum (Moneta).BertusG schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 21:33:
[...]
Is die omruilactie ijdele hoop en ooit eens door iemand geopperd en sindsdien voor (halve) waarheid aangenomen, of zijn er ook daadwerkelijk officiële geluiden dat MSI meewerkt aan een omruilactie? Over het algemeen staan bedrijven niet te trappelen om de 'early adopters' tegemoed te komen in zulke gevallen, MSI zou een positieve uitzondering zijn..
Maar het blijft erg stil....MSI is de early adapters alweer vergeten vrees ik.
En zo niet, dan zijn ze rijkelijk laat (zelf dus niet zo "early" zeg maar. Past ook wel in hun manier van werken, want het uitleveren van de eerste Wind's had ook nogal wat voeten in aarde.

Samsung S23 Ultra 256GB
Zijn dit alleen de accu's of zit er ook nog een wind aan vast ?Moneta schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 17:15:
Verwijderd
hey,
nog een vraagje, ik zou graag een clean install van xp doen op de medion akoya. Met de bijgeleverde dvd's lukt het mij niet echt.
ik heb ook geen externe dvd-drive dus het zou via usb moeten.
Ik heb reeds een bootable usb-stick aangemaakt, en geprobeerd om eerst alles van de recovery disk vanaf de usb te loaden, daarna enkel wat in de map"nl" staat (er staan verschillende mappen op de dvd, "nl", "fr", "it",..., maar dit lukt ook niet zo goed...
wie kan me op weg helpen?
nog een vraagje, ik zou graag een clean install van xp doen op de medion akoya. Met de bijgeleverde dvd's lukt het mij niet echt.
ik heb ook geen externe dvd-drive dus het zou via usb moeten.
Ik heb reeds een bootable usb-stick aangemaakt, en geprobeerd om eerst alles van de recovery disk vanaf de usb te loaden, daarna enkel wat in de map"nl" staat (er staan verschillende mappen op de dvd, "nl", "fr", "it",..., maar dit lukt ook niet zo goed...
wie kan me op weg helpen?
De vorige ronde waren de Akoya's bij de meeste Aldi vestigingen binnen een paar uur uitverkocht. Vandaag (ruim een dag na aanvang verkoop) zag ik minimaal 10 Akoya's ( zw en gr) bij de plaatselijke Aldi liggen. Ik kan mij niet voorstellen dat de dreigende economische recessie daaraan debet is. Voor de echte mobiele gebruiker is wellicht de te korte accuduur (3 cell) een reden om uit te kijken naar een ander merk die voor ongeveer dezelfde prijs een langere accuduur (minimaal 5 uur) heeft.abusimbal schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:19:
klopt ! ik wacht op de msi wind 6 cell...nu verwacht eind november, maar of dat klopt ?wsmaal schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:35:
[...]
De vorige ronde waren de Akoya's bij de meeste Aldi vestigingen binnen een paar uur uitverkocht. Vandaag (ruim een dag na aanvang verkoop) zag ik minimaal 10 Akoya's ( zw en gr) bij de plaatselijke Aldi liggen. Ik kan mij niet voorstellen dat de dreigende economische recessie daaraan debet is. Voor de echte mobiele gebruiker is wellicht de te korte accuduur (3 cell) een reden om uit te kijken naar een ander merk die voor ongeveer dezelfde prijs een langere accuduur (minimaal 5 uur) heeft.
Verwijderd
Goedenavond beste tweakers,
Ik heb de MSI Wind 1.09 bios op mijn Medion Akoya mini geflashed. Flashen ging goed en na de tips te hebben opgevolgd (onboard ram uitzetten e.d.) startte zowel windows als ubuntu op. Maar mijn wlan kaart wordt niet meer gedetecteerd en mijn usb poorten alsmede mijn interne kaartlezer niet.
En ik kan ook niet meer in mijn recovery partitie komen met f3 (sinds ik Ubuntu heb geinstalleerd.)
Is er een alternatieve manier om in DOS e starten en zo mijn medion 1.06 bios terug te flashen? Andere oplossingen zij uiteraard ook welkom.
mvg,
SirFritz
Ik heb de MSI Wind 1.09 bios op mijn Medion Akoya mini geflashed. Flashen ging goed en na de tips te hebben opgevolgd (onboard ram uitzetten e.d.) startte zowel windows als ubuntu op. Maar mijn wlan kaart wordt niet meer gedetecteerd en mijn usb poorten alsmede mijn interne kaartlezer niet.
En ik kan ook niet meer in mijn recovery partitie komen met f3 (sinds ik Ubuntu heb geinstalleerd.)
Is er een alternatieve manier om in DOS e starten en zo mijn medion 1.06 bios terug te flashen? Andere oplossingen zij uiteraard ook welkom.
mvg,
SirFritz
Ventilator van ElayZ overgekocht, eringezet... en ja hoor, géén énkel rammelend geluid meer. Wel leuk dat je 3 jaar garantie krijgt bij Medion, maar je hebt barweinig aan ze. Mijn probleem is iig opgelost
Was er niet iets met F8 direct na BIOS en dan opstarten met command prompt...Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 23:13:
mvg,
SirFritz
En anders een manier om DOS te starten (ik ga ervan uit dat je windows xp gebruikt) is via de installatieCD en anders via een windows98 installatie diskette (b.v. http://www.onecomputerguy.com/software/win98_img.exe). Wellicht handig als je de benodigde software op een USB stick zet en in het bios de instellingen even verandert wat betreft de bootvolgorde.
Overigens is vermoedelijk de combinatie en de volgorde waarop je de multiboot erop gezet hebt en de instellingen die je qua bootinstellingen genomen hebt verantwoordelijk voor het feit dat je recoverypartitie in de master boot record verandert is schuld aan het niet terugvinden daarvan. Die is (als je m tenminste niet geformateerd hebt) nog wel aanwezig. Dat kun je nagaan met tools waarmee je de MBR en de partities kunt instellen.
Verwijderd
Emil5213 allereerst bedankt voor je reactie.Emil5213 schreef op zondag 02 november 2008 @ 08:36:
[...]
Was er niet iets met F8 direct na BIOS en dan opstarten met command prompt...
En anders een manier om DOS te starten (ik ga ervan uit dat je windows xp gebruikt) is via de installatieCD en anders via een windows98 installatie diskette (b.v. http://www.onecomputerguy.com/software/win98_img.exe). Wellicht handig als je de benodigde software op een USB stick zet en in het bios de instellingen even verandert wat betreft de bootvolgorde.
Overigens is vermoedelijk de combinatie en de volgorde waarop je de multiboot erop gezet hebt en de instellingen die je qua bootinstellingen genomen hebt verantwoordelijk voor het feit dat je recoverypartitie in de master boot record verandert is schuld aan het niet terugvinden daarvan. Die is (als je m tenminste niet geformateerd hebt) nog wel aanwezig. Dat kun je nagaan met tools waarmee je de MBR en de partities kunt instellen.
Maar ik heb echter het probleem dat mijn usb poorten en kaartlezer niet meer gedetecteerd worden, dus een installatiecd of bootdiskette behoort helaas niet tot de mogelijkheden (tenzij er een andere manier is om een cd-rom speler/ diskette station aan te sluiten).
Verder is die tip over die MBR tools wel bruikbaar lijkt me; heb je misschien een titel van zo' n tool? (anders google ik wel even).
edit opstarten met f8 en da commandline heb ik ook geprobeerd, zonder resultaat.:
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 08:42:
[...]
het probleem dat mijn usb poorten en kaartlezer niet meer gedetecteerd worden, dus een installatiecd of bootdiskette behoort helaas niet tot de mogelijkheden.
Verder is die tip over die MBR tools wel bruikbaar lijkt me; heb je misschien een titel van zo' n tool? (anders google ik wel even).
edit opstarten met f8 en da commandline heb ik ook geprobeerd, zonder resultaat.:

Norton System Works: Partition Info. Maar er is ongetwijfeld nog veel meer van dat soort.
Overigens zou ik toch eens in het BIOS kijken of je niet ergens de IRQ en de DMA instellingen aan kunt passen...
[ Voor 8% gewijzigd door Emil5213 op 02-11-2008 08:56 ]
dit klinkt als een probleem dat veel mensen met de 1.07 bios ook hadden.Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 08:42:
[...]
Emil5213 allereerst bedankt voor je reactie.
Maar ik heb echter het probleem dat mijn usb poorten en kaartlezer niet meer gedetecteerd worden, dus een installatiecd of bootdiskette behoort helaas niet tot de mogelijkheden (tenzij er een andere manier is om een cd-rom speler/ diskette station aan te sluiten).
hier in deze threads staan wat mogelijke oplossingen:
http://forums.msiwind.net/post37038.html
http://forums.msiwind.net/post34129.html
http://forums.msiwind.net/viewtopic.php?f=19&t=2725
het feit dat usb onder windows niet werkt hoeft trouwens niet te betekenen dat de usb poorten het per definitie in de bios en bij de bootup ook niet doen. Heb je geprobeert via de usb te booten?(met bootbale usb stick)
(by the way heb je de bios ge-reset misschien dat er in de bios iets niet goed ingesteld staat?)
Verwijderd
Mensen, enorm bedankt voor jullie bijdragen.
OP http://forums.msiwind.net/viewtopic.php?f=19&t=2725 vond ik een winflash tool en na een beetje aanpassing heb ik op deze wijze mijn medion 1.06 bios terug kunnen flashen.
Ik wacht wel tot medion (als) deze bios update uitbrengt.
OP http://forums.msiwind.net/viewtopic.php?f=19&t=2725 vond ik een winflash tool en na een beetje aanpassing heb ik op deze wijze mijn medion 1.06 bios terug kunnen flashen.
Ik wacht wel tot medion (als) deze bios update uitbrengt.
Lion heeft gemeld dat het wat tegenzit met de levering van de 7800 mAh accu's. Eigenlijk zouden die eergisteren verzonden worden, maar kennelijk heeft de fabrikant achterstanden. Dit resulteert erin dat pas vanaf 12 november door Lion uitgeleverd kan worden. Omdat dit later is dan beloofd, gaat Lion nu wel met een duudrdere verzending versturen, zodat de accu's weer korter (1 week) onderweg zijn. En als je het er niet mee eens bent krijg je een volledige terugbetaling.
Lion doet tenminste wat voor haar klanten (kan MSI NL nog wat van leren, zeg maar)....
Lion doet tenminste wat voor haar klanten (kan MSI NL nog wat van leren, zeg maar)....
Samsung S23 Ultra 256GB
Goed om te horen dat het gelukt is!!Dutchy007 schreef op zondag 02 november 2008 @ 00:04:
Ventilator van ElayZ overgekocht, eringezet... en ja hoor, géén énkel rammelend geluid meer. Wel leuk dat je 3 jaar garantie krijgt bij Medion, maar je hebt barweinig aan ze. Mijn probleem is iig opgelost
Hopelijk ben je voorlopig van alle problemen met je akoya verlost.
M'n pa had deze week een Medion gehaald bij Aldi en ik een Wind bij Informatique.
Een verschil wat ik hier nog niet ben tegen gekomen en wat ik vanmiddag ontdekte: de Medion heeft een Synaptic touchpad en de Wind een Sentelic.
Een verschil wat ik hier nog niet ben tegen gekomen en wat ik vanmiddag ontdekte: de Medion heeft een Synaptic touchpad en de Wind een Sentelic.
Verwijderd
Heb de U100 gekocht. Met ethernetkabelkabel loopt ie als een trein. Met draadloos blijft browser (zowel explorer als firefox) regelmatig hangen. Heb al nwe driver geprobeerd van MSI site maar Realtek kaart wordt niet herkend. Wie heeft een oplossing?
Wel grappig dat iedereen commentaar heeft op msi, maar heeft iemand hier de moeite genomen om een mailtje te doen uitgaan richting msi ? Of een brief.. lekker ouderwets, maar doet wel zijn dingwvexeltweakers schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:21:
[...]
Verwijderd
Ben ik het eigenlijk wel mee eens. Als je dus een klacht hebt over een product of onderneming in welk opzicht dan ook is het misschien wel zo handig om dus ook daar te gaan klagen.m3nno schreef op maandag 03 november 2008 @ 07:20:
[...]
Wel grappig dat iedereen commentaar heeft op msi, maar heeft iemand hier de moeite genomen om een mailtje te doen uitgaan richting msi ? Of een brief.. lekker ouderwets, maar doet wel zijn ding
Ik moet zeggen, na een paar maanden de MSI Wind in bezit te hebben heb ik nog geen problemen gehad. XP draait als een zonnetje al had ik heel erg in het begin uiteraard problemen met Linux Ubuntu erop te zetten.
Op zich hoeft van mij XP er ook niet meer af en is het gewoon heerlijk om dat kleine ding te gebruiken.
Ondertussen heb ik maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om MSI eens een mail over de battery-upgrade te sturen.Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 07:47:
[...]
Ben ik het eigenlijk wel mee eens. Als je dus een klacht hebt over een product of onderneming in welk opzicht dan ook is het misschien wel zo handig om dus ook daar te gaan klagen.
[...]
Hopelijk zijn zij het met mij eens over de sort-of beloofde upgrade mogelijkheid.
Mijn Windje draait ook als een zonnetje, al is hij ondertussen wel weer toe aan een fresh-install.
Probeer eens een nieuwe driver te downloaden van de hardware-fabrikant.Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 19:42:
Heb de U100 gekocht. Met ethernetkabelkabel loopt ie als een trein. Met draadloos blijft browser (zowel explorer als firefox) regelmatig hangen. Heb al nwe driver geprobeerd van MSI site maar Realtek kaart wordt niet herkend. Wie heeft een oplossing?
Dus niet MSI, maar de fabrikant van je wifi kaart
Verwijderd
Wie heeft op zijn wind nou de scrollfunctie werkend van de touchpad?
Dus kan jij bv in internet scrollen door je vinger verticaal te bewegen over de rechterkant van je touchpad
Dus kan jij bv in internet scrollen door je vinger verticaal te bewegen over de rechterkant van je touchpad
Nou, ik heb eindelijk het geld om een wind/akoya te kopen. Alleen de volgende vraag heb ik nog.
Ik wil OSX installeren
En dus wil ik een Dell TrueMobile kaartje halen. Daaar kom ik wel aan, alleen ik had gehoord dat de MSI Wind (dus niet de akoya) geugen op het moederbord heeft zitten. Terwijl de akoya dat niet heeft. Klopt dit? En kan ik dan echt 2GB geheugen in mijn MSI Wind krijgen? Of is die maximaal 1,5gb.
Ik wil OSX installeren
Ik heb de MSI Wind U100 sinds augustus en als notebook valt het zeker niet tegen,
nee, het doet in normaal gebruik voor een notebook niet onder maar om dit nu eenportable netbook te noemen???
Met m'n BT muis en Wifi ziet het batterij icoontje er na zo''n 1.5 uur al zo goed als leeg uit, ecostand of niet, en moet de adapter er weer aan.M'n 1,5 jaar oude notebook doet het wat dat betreft veel beter.
Dus om portable te kunnen werken zul je alsnog een flinke uitgave moeten doen voor een
grotere accu.
Je bent dus vooral aangewezen op de netadapter die wel redelijk klein is maar het netsnoer
is dan weer zo'n dikke reuzeformaat randaarde terwijl een eenvoudig dun twee-aderig
snoertje volstaat. Randaarde voor notebooks is volstrekt onnodig. Adapter en snoer passen ook niet in de sleeve en dus heb je alsnog een laptoptas nodig voor vervoer. Erg ondoordacht allemaal.
Hoewel ik de recentste Wifi driver heb is Wifi onbetrouwbaart. Bij aanzetten lukt de verbinding in
ruim de helft van de gevallen niet (wel verbonden maar fouten) terwijl m'n overige Wifi feilloos
werkt. .Overigens heb ik de indruk dat dit vooral bij gebruik van BT en Wifi tegelijk voorkomt.De recentste MSI drivers heb ik geinstalleerd
Conclusie: dit is een hebbeding en geen makkelijker te vervoeren tweede notebook.
nee, het doet in normaal gebruik voor een notebook niet onder maar om dit nu eenportable netbook te noemen???
Met m'n BT muis en Wifi ziet het batterij icoontje er na zo''n 1.5 uur al zo goed als leeg uit, ecostand of niet, en moet de adapter er weer aan.M'n 1,5 jaar oude notebook doet het wat dat betreft veel beter.
Dus om portable te kunnen werken zul je alsnog een flinke uitgave moeten doen voor een
grotere accu.
Je bent dus vooral aangewezen op de netadapter die wel redelijk klein is maar het netsnoer
is dan weer zo'n dikke reuzeformaat randaarde terwijl een eenvoudig dun twee-aderig
snoertje volstaat. Randaarde voor notebooks is volstrekt onnodig. Adapter en snoer passen ook niet in de sleeve en dus heb je alsnog een laptoptas nodig voor vervoer. Erg ondoordacht allemaal.
Hoewel ik de recentste Wifi driver heb is Wifi onbetrouwbaart. Bij aanzetten lukt de verbinding in
ruim de helft van de gevallen niet (wel verbonden maar fouten) terwijl m'n overige Wifi feilloos
werkt. .Overigens heb ik de indruk dat dit vooral bij gebruik van BT en Wifi tegelijk voorkomt.De recentste MSI drivers heb ik geinstalleerd
Conclusie: dit is een hebbeding en geen makkelijker te vervoeren tweede notebook.
mijne had geen randaarde hoor.. heb jij n andere adapter?Giszmo schreef op maandag 03 november 2008 @ 19:26:
maar het netsnoer is dan weer zo'n dikke reuzeformaat randaarde terwijl een eenvoudig dun twee-aderig snoertje volstaat. Randaarde voor notebooks is volstrekt onnodig.
dat werkte standaard al, misschien alleen als die utility geinstalleerd is ofzo?Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 18:18:
Wie heeft op zijn wind nou de scrollfunctie werkend van de touchpad?
[ Voor 35% gewijzigd door AlexanderB op 03-11-2008 19:47 ]
Huh? Op Laptopmag komt de Wind als winnaar uit de bus met 5u en 13 minuten.Giszmo schreef op maandag 03 november 2008 @ 19:26:
grotere accu.
Ook op een vaag blog komt de wind er het beste uit met 4u en 59 minuten.
Sterker nog: tot voor de NC10 was de Wind toonaangevend met zijn batterijduur.
Misschien is de weergave van de volheid niet helemaal accuraat? Heb je al eens doorgewerkt met een icoontje dat 'er bijna leeg uit ziet'? Ik meen me te herinneren dat er mensen waren die met 5% batterij nog vrolijk een half uur vooruit konden. Soms gaat de inschatting niet zo goed van die dingen.
Maar het klinkt dat je een verrotte batterij hebt als je maar 1,5 uur gebruik kan maken van je wind.
Als ik pagina in IE/Opera/Firefox open duurt het 5 seconden voordat hij hem laad. Andere pagina's gaan erna snel. Pas als ik tijdje wacht en vraag andere pagina op, duurt het weer even voordat hij hem laad. Waaraan kan het liggen? Op mijn andere laptop doet alles het supersnel!
WIFI of kabel maakt niks uit, antivirus of niet maakt ook niks uit. Er staat finding website, waiting for reply duurt lang, ongeacht welke site.
WIFI of kabel maakt niks uit, antivirus of niet maakt ook niks uit. Er staat finding website, waiting for reply duurt lang, ongeacht welke site.
[ Voor 22% gewijzigd door Don3k op 03-11-2008 21:06 ]
Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic