Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een tijd geleden een email gestuurd naar MSI met de vraag wanneer er een 6 cell batterij kwam voor de Wind daarnaast ook gevraagd wanneer er een MSI Wind versie komt met een 6 cell batterij erin. Dat was op 9 september en kreeg dit antwoord:
Beste ***************,

De 6 cell batterij zal eind deze maand beschikbaar moeten zijn voor losse verkoop.
Ik verwacht eind oktober daadwerkelijke Wind’s te verkopen inclusief 6 cell.

Best regards,

Retail Manager Benelux
Toen gisteravond nog maar eens een email (5 oktober) gestuurd en kreeg van dezelfde persoon dit antwoord:
Beste *********,

De 6 cell batterij zou volgens berichten nu eind November geleverd moeten worden. Dit kan eerder maar ook later. Batterijleveringen zijn tot nu toe al erg onduidelijk geweest. Ik verwacht dat we begin Januari dan in ieder geval de Wind kunnen verkopen inclusief 6 cell.

Best regards,

Retail Manager Benelux
Ik wil dus dolgraag een Wind kopen maar alleen met een 6 cell batterij erin. Ik ga niet nog eens los betalen voor een batterij. Denk dat een hoop mensen er hier ook zo over denken. Op deze manier gaat het MSI gewoon klanten kosten omdat ik niet ga wachten tot januari 2009 op een Wind met een 6 cell accu erin. De concurrentie als Samsung, Toshiba, etc hebben al aangekondigd met een netbook te komen met een 6 cell erin. Waarom duurt het bij MSI allemaal zo lang? Asus kwam toch ook vlak achter elkaar met verschillende types op de EEE op de markt.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2008 03:56 . Reden: spelfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:13
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 17:00:
I

Ik wil dus dolgraag een Wind kopen maar alleen met een 6 cell batterij erin. Ik ga niet nog eens los betalen voor een batterij. Denk dat een hoop mensen er hier ook zo over denken. Op deze manier gaat het MSI gewoon klanten kosten omdat ik niet ga wachten tot januari 2009 op een Wind met een 6 cell accu erin. De concurrentie als Samsung, Toshiba, etc hebben al aangekondigd met een netbook te komen met een 6 cell erin. Waarom duurt het bij MSI allemaal zo lang? Asus kwam toch ook vlak achter elkaar met verschillende types op de EEE op de markt.
Ik denk er exact zo over...en wat je zegt over de andere fabrikanten...Asus levert zijn EEE's zelfs met 6600mAh accu's terwijl de MSI (Akoya) 6-cell accu's die je nu los kunt bestellen maar 4400mAh zijn...dus de achterstand loopt alleen maar op voor MSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Kleine update voor wat betreft Mugen Power 9 cell accu's:
De couponcode voor 10% korting is MSIWIND.EURO als je in Euro's wilt betalen.

Grappig ook dat Mugen gewoon in Amsterdam zit, dus wellicht dat er eens iemand die in de buurt woont daar een kijkje kan nemen hoe de accu er uit ziet?

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Ik neem aan dat als je hem kan pre-orderen dat ze hem dan zelf nog niet binnen hebben? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Zijn er nou ook 'echte winkels' die de msi wind op voorraad hebben? (Bij veel webshops lijkt ie uitverkocht)

[ Voor 3% gewijzigd door Menesis op 07-10-2008 11:48 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
De Akoya is vanaf 16 oktober weer verkrijgbaar bij de Duitse Aldi...waarschijnlijk niet veel later zal hij dan ook in Nederland liggen!

http://www.kleinelaptops....hive=&start_from=&ucat=1&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 12-09 11:47
StraightOn.NL schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 11:30:
De Akoya is vanaf 16 oktober weer verkrijgbaar bij de Duitse Aldi...waarschijnlijk niet veel later zal hij dan ook in Nederland liggen!

jij bent vast niet de eigenaar van die site O-)
maar toch bedankt voor de informatie :)

[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 07-10-2008 11:52 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Kan ik uit het ontbreken van reacties op mijn vraag de conclusie trekken dat niemand anders hier (Ken. in "[Ervaringen] MSI WIND en Clones - Deel 3") last van heeft ? Zou mooi zijn, aangezien er dan waarschijnlijk wel een oplossing voor is.

Of het is gewoon niemand nog opgevallen natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 11:28:
Zijn er nou ook 'echte winkels' die de msi wind op voorraad hebben? (Bij veel webshops lijkt ie uitverkocht)
De Mediamarkt heeft hem hier liggen voor 429 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Ken. schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:45:
Kan ik uit het ontbreken van reacties op mijn vraag de conclusie trekken dat niemand anders hier (Ken. in "[Ervaringen] MSI WIND en Clones - Deel 3") last van heeft ? Zou mooi zijn, aangezien er dan waarschijnlijk wel een oplossing voor is.

Of het is gewoon niemand nog opgevallen natuurlijk :P
Om te beginnen zou het wel makkelijk zijn als je erbij vermeldt of je een Wind of Medion hebt, en tevens welk OS je draait. Mogelijk zijn er dan meer lezers die zich aangesproken voelen?

Ikzelf heb een Wind met XP en mijn geluid vertoont geen haperingen o.i.d..Ook niet als ik WLan gebruik, en dat staat bijna altijd aan.
:9

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Laatst online: 05-03-2024
Mvdbeld schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 20:41:
[...]

Prime 95

Gebruik de volgende link om prime te downloaden en doe dan een "blend test" . Dan wordt je CPU volledig belast en kan je zien of de overclock stabiel is. Ik kan namelijk ook op 24% werken maar tijdens prime95 stopt ie ermee, dus dat betekent dat het toch niet 100% stabiel is.
Nou ik heb dit programma een avondje laten draaien op de 24% zoals ingesteld in de Bios. Werkte zonder problemen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

wvexeltweakers schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:46:
[...]

Om te beginnen zou het wel makkelijk zijn als je erbij vermeldt of je een Wind of Medion hebt, en tevens welk OS je draait. Mogelijk zijn er dan meer lezers die zich aangesproken voelen?

Ikzelf heb een Wind met XP en mijn geluid vertoont geen haperingen o.i.d..Ook niet als ik WLan gebruik, en dat staat bijna altijd aan.
Thanks voor de tip. Ik heb een MSI Wind met XP Home.
De hapering is eigenlijk meer een soort vervorming van het geluid en komt eigenlijk alleen voor als er data wordt ontvangen / verzonden via de (RTL 8187SE / Realtek) WLAN chip. Het klinkt dat alsof er een soort echo overheen gaat die nergens op slaat, gepaard met wat haperingen en gekraak in het geluid.

De stappen die ik reeds heb ondernomen zijn het updaten en rollbacken van de drivers voor de audio en de WLAN. Nieuwste versies, oudere versies.. geen verandering helaas.

Aan de CPU of RAM ligt het niet aangezien ik minstens 500MB aan RAM over heb en mijn processor niet overmatig belast is (procentje of 7%). Als ik bijvoorbeeld een YouTube filmpje bekijk terwijl hij nog aan het laden is hoor ik het de eerste paar seconden. Zodra alles binnen is (of soms zelfs eerder al vreemd genoeg) is het geluid gelijk weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Ken. schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:21:
[...]

De hapering is eigenlijk meer een soort vervorming van het geluid en komt eigenlijk alleen voor als er data wordt ontvangen / verzonden via de (RTL 8187SE / Realtek) WLAN chip. Het klinkt dat alsof er een soort echo overheen gaat die nergens op slaat, gepaard met wat haperingen en gekraak in het geluid.

De stappen die ik reeds heb ondernomen zijn het updaten en rollbacken van de drivers voor de audio en de WLAN. Nieuwste versies, oudere versies.. geen verandering helaas.

Aan de CPU of RAM ligt het niet aangezien ik minstens 500MB aan RAM over heb en mijn processor niet overmatig belast is (procentje of 7%). Als ik bijvoorbeeld een YouTube filmpje bekijk terwijl hij nog aan het laden is hoor ik het de eerste paar seconden. Zodra alles binnen is (of soms zelfs eerder al vreemd genoeg) is het geluid gelijk weer normaal.
Ik kan nu vanwege de slapers in huis het geluid niet uitproberen. Zal het morgen ook eens met YouTube proberen en dan mijn bevindingen plaatsen. Ik heb overigens hetzelfde WLan-kaartje als jij.
Dit schoot me later nog te binnen: je kunt ook in je handtekening (signature) zetten wat je voor computer en OS hebt, kun je het ook niet vergeten te melden bij je posts...(die kun je aanpassen via My React > Profiel wijzigen.)

[ Voor 8% gewijzigd door wvexeltweakers op 07-10-2008 22:04 ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik kom hier op een jaar na al zo'n 10 jaar, dus dat was me al wel bekend hehe :P
Het is niet mijn laptop helaas. Ik heb hem voor mijn vriendin gekocht en ik gebruik 'm zelf regelmatig (elke dag :X ), vandaar dat die niet bij mijn specs staat vermeld.

Alvast bedankt. Ben benieuwd naar je bevindingen.
Het beste kun je het proberen met een video die wat langer is, zodat 'ie lekker kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Ken. schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:21:
[...]

Ik heb wat YouTube films afgespeeld, groot en klein, maar bemerk geen rare zaken in het geluid. Ook heb ik nog een groot bestand gedownload tijdens het afspelen van een mp3, maar ook daarbij geen problemen vastgesteld (alles via WLan).
Dus helaas kan ik jouw probleem niet reproduceren. Kun je andes niet een Vista ernaast installeren om te proberen of je het daarbij ook hebt?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:07
m3nno schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:00:
[...]

Nou ik heb dit programma een avondje laten draaien op de 24% zoals ingesteld in de Bios. Werkte zonder problemen. :+
Nice! Die van mij is helaas op 24% niet stabiel, was even benieuwd of er dus andere waren die dat wel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

wvexeltweakers schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 09:21:
[...]

Ik heb wat YouTube films afgespeeld, groot en klein, maar bemerk geen rare zaken in het geluid. Ook heb ik nog een groot bestand gedownload tijdens het afspelen van een mp3, maar ook daarbij geen problemen vastgesteld (alles via WLan).
Dus helaas kan ik jouw probleem niet reproduceren. Kun je andes niet een Vista ernaast installeren om te proberen of je het daarbij ook hebt?
Dat is zo apart.. ;(
Ik heb inmiddels aardig wat tech fora en dergelijken doorzocht, maar het lijkt wel alsof ik de enige ben met dit verschijnsel. Ik heb het overigens ook als ik mijn Realtek PCI kaartje in mijn PC aan gooi. Dan krijg ik ook die static te horen (dan is het meer vergelijkbaar met het geluid door je boxen als je gebeld wordt op je GSM). Zou het dan wellicht een hardwarematige fout zijn ? Begint er wel op te lijken namelijk. Eens kijken of 'ie op de garantie terug zou kunnen. Ben daar niet zo happig op aangezien dat waarschijnlijk wel een tijdje zal duren.

Maar goed, bedankt voor het testen en de bevestiging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Ken. schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 12:08:
[...]

Dat is zo apart.. ;(
Ik heb inmiddels aardig wat tech fora en dergelijken doorzocht, maar het lijkt wel alsof ik de enige ben met dit verschijnsel. Ik heb het overigens ook als ik mijn Realtek PCI kaartje in mijn PC aan gooi. Dan krijg ik ook die static te horen (dan is het meer vergelijkbaar met het geluid door je boxen als je gebeld wordt op je GSM). Zou het dan wellicht een hardwarematige fout zijn ? Begint er wel op te lijken namelijk. Eens kijken of 'ie op de garantie terug zou kunnen. Ben daar niet zo happig op aangezien dat waarschijnlijk wel een tijdje zal duren.

Maar goed, bedankt voor het testen en de bevestiging :)
Doe eens een herinstallatie van XP. Misschien een brute oplossing, maar ik zou het zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er iemand in bezit van de officiele externe dvd brander van medion of MSI?
Heeft er inimddels al iemand een oplossing gevonden om via VGA tv-out te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

m3nno schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:29:
[...]

Doe eens een herinstallatie van XP. Misschien een brute oplossing, maar ik zou het zeker proberen.
MSI levert geen XP image / CD bij de Wind. Niet echt een makkelijk uitgangspunt.
Wil het wel legaal houden namelijk. (Home key gaat niet werken met Pro.)

EDIT: JAA ! Eindelijk iemand gevonden met hetzelfde probleem !
http://forums.msiwind.net...sound-mangager-t2636.html (2e reply)

Schijnbaar is er nog een nieuwe audio driver. Downloading 27MB @ 10KB/s.
Voel me net als tien jaar geleden: 40 minuten wachten op een download 8)7
Lekkere servers hoor Realtek..

EDIT 2: Problem solved :7
Link naar de driver voor als anderen ook last van dit verschijnsel mochten krijgen / hebben.
http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false

EDIT 3: Aii toch niet. Bij Vimeo ging 'ie net weer distorten. Maar goed het zal wel.

[ Voor 48% gewijzigd door Ken. op 08-10-2008 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Ken. schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 21:07:
[...]

MSI levert geen XP image / CD bij de Wind. Niet echt een makkelijk uitgangspunt.
Legaal houden ? Download een Windows XP Home edition en gebruik de Key onderop de Wind bij installatie. Is behoorlijk legaal :)

En volgens de MSI Helpdesk zit er wel degelijk een image op de Wind die je bij F3 zou kunnen activeren. (Bij mij werkt dit niet, des-al-niet-te-min bij iemand anders misschien wel)

Maar je kan hem ook via een USB sticky installeren.

Try it! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik las her en der dat de key alleen bij een specifieke versie van Home past, maar ik ga het maar eens een keer proberen op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Ken. schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 21:07:
[...]

Niet? Ik had er een CD met XP SP3 erbij gekregen :) Vandaag met 3 cell netjes 2,5 uur kunnen werken in de trein :)

[ Voor 8% gewijzigd door Don3k op 09-10-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Wanneer heb je 'm gekocht ? Deze is alweer twee maandjes oud.
Misschien dat ze pas bij de tweede lichting de CD zijn gaan meegeleveren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Vinden jullie van de foto's van de nieuwe Wind de U120?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1223560310.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1223560323.jpg

nieuws: Eerste foto's van MSI's Wind 2 duiken op

Ziet er wel strak uit!

BTW hier zat bij de roze Wind van m' n vriendin ook een XP met SP3 cdtje.
Of er bij de Akoya een zat weet ik eigenlijk niet.

Ook werkt de F3 en dan opnieuw installeren functie hier ook prima.

[ Voor 91% gewijzigd door ElayZ op 10-10-2008 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emil5213
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-08 13:14
ElayZ schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 01:09:

BTW hier zat bij de roze Wind van m' n vriendin ook een XP met SP3 cdtje.
Of er bij de Akoya een zat weet ik eigenlijk niet.

Ook werkt de F3 en dan opnieuw installeren functie hier ook prima.
Akoya bij de Aldi gekocht met 3 CD's: Windows XP Home, Drivers en Utilities en een Word Perfect Office Cd.
Daarnaast staan de drivers, de windows en de word perfect en de overige utilities op een backup partitie geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Ken. schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 23:56:
Wanneer heb je 'm gekocht ? Deze is alweer twee maandjes oud.
Misschien dat ze pas bij de tweede lichting de CD zijn gaan meegeleveren ?
Ik heb een Wind van de eerste lichting, met CD's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hmm.. dan moet ik toch maar eens kijken of er niet toevallig nog een CDtje ergens ligt :P
Lijkt me zeer sterk dat 'ie er dan niet bij zat.

Vanwaar de " :+ " overigens :?

[ Voor 10% gewijzigd door Ken. op 10-10-2008 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:13
Zojuist m'n Akoya aangemeld voor reparatie (trillende\ratelende ventilator). Helaas kon ik er zelf ook niets aan doen binnenin :). Volgens de medewerker krijg ik dezelfde laptop terug (i.v.m. stickers) en kan het maximaal 15 dagen duren. Nou ik wacht af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Ken. schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:20:
Hmm.. dan moet ik toch maar eens kijken of er niet toevallig nog een CDtje ergens ligt :P
Lijkt me zeer sterk dat 'ie er dan niet bij zat.

Vanwaar de " :+ " overigens :?
Uhm.. Ik vind :+ een leuke smiley... No hard feelings.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hehe al goed, al goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ik heb de 3rd party 6-cells accu inmiddels binnen.. zal kijken of ik straks wat plaatjes kan posten.. hij loopt nu leeg.. na ruim 1,5 uur zit ie nog op 68% (wel op idle maar hdd draait continu) dus denk dat ie minstens 4 uur zal meegaan.. de afwerking oogt goed.. de verhoging valt ook mee (maar 9-cells zou me toch te veel zijn denk ik). In de OS geeft ie MSI aan als manufacturer, maar denk niet dat dat klopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Cooler_King schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:55:
Ik heb de 3rd party 6-cells accu inmiddels binnen.. zal kijken of ik straks wat plaatjes kan posten.. hij loopt nu leeg.. na ruim 1,5 uur zit ie nog op 68% (wel op idle maar hdd draait continu) dus denk dat ie minstens 4 uur zal meegaan.. de afwerking oogt goed.. de verhoging valt ook mee (maar 9-cells zou me toch te veel zijn denk ik). In de OS geeft ie MSI aan als manufacturer, maar denk niet dat dat klopt :P
Nicee... :)

Ik ga denk ik voor de 9 cell.. Die verhoging van 2,5 cm lijkt me toch wel ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

die max 15 dagen mag je wel met n korreltje zout nemen, ik wacht al bijna 3 weken op mn medion...

sep 26:
Beste AAV Burgers

Uw rma is defect bevonden door onze testafdeling.
Aangezien het produkt niet meer leverbaar is via het normale verkoopkanaal, hebben we uw produkt
teruggestuurd naar de leverancier. We zullen proberen de rma zo spoedig mogelijk af te wikkelen,
echter zijn we hierbij afhankelijk van de fabrikant. De reparatie kan tussen 1 week en 5 weken
duren.

Wanneer u na 4 weken nog niets gehoord heeft van ons, kunt u contact opnemen met <email>

Met vriendelijke groet,
:(

[ Voor 73% gewijzigd door AlexanderB op 13-10-2008 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
m3nno schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 18:05:
[...]

Nicee... :)

Ik ga denk ik voor de 9 cell.. Die verhoging van 2,5 cm lijkt me toch wel ideaal :)
Zou je me dan kunnen vertellen of hij met die 9 cell's (of 6-cell's) accu wel nog in de originele sleve past?

Ik zou hem wel graag beschermt willen meenemen in mijn tas namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Met de 6-cells past ie nog prima in de Medion sleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cooler_King schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:57:
Met de 6-cells past ie nog prima in de Medion sleeve
Top nieuws,
zou fijn zijn als je wat fotos kan laten zien
en de werkelijke batterijduur, is het nou een 4400 MAH of een 5200 MAH?
Kan je misschien wat test doen? Bijvoorbeeld Wifi off, 50% brightness, en een divx film opzetten en kijken hoelang dat meegaat, of beetje youtube surfen etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Deze is 4400mAh.. heb er momenteel openSUSE op draaien en die had ik in idle laten draaien met wifi enz aan, en toen was ie na ongeveer 4 uur leeg.. van een vriend die ook een Akoya mini heeft had ik echter vernomen dat de capaciteit nog kan toenemen (hij had dit met zn 3-cells) als ie eenmaal een tijdje is gebruikt, kan dit kloppen?

Foto's lukt vandaag helaas niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneakertweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-03 08:52
Heb gisteren de 3rd party 6-cels batterij van 4400mAh binnengekregen (binnen 6 werkdagen). Vandaag voor het eerst uitgetest. Ik gebruik mijn MSI Wind vooral bij colleges, dus heb scherm op laagste stand gezet, WiFi uitgezet, Word steeds aan laten staan, zo is hij ongeveer 5,5 uur lang meegegaan.
Hij pas trouwens inderdaad nog prima in de sleeve. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar halen jullie die third party 6cells dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:06
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 08:44:
waar halen jullie die third party 6cells dan?
Die zijn te vinden via e-bay. Ze komen uit de UK.

http://shop.ebay.nl/items...&_odkw=msi+wind&_osacat=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djamilo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-07-2021
Wat voor 'skills' zou de goede Chinese meneer bedoelen, en wel vreemd dat de 6-cells ineens en hogere capaciteit heeft......:

http://cgi.ebay.nl/New-6C...1318&_trksid=p3286.c0.m14\

djamilo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Wanneer komt nou die akoya 2 bij de aldi, was vorige week bij duitslandse aldi en over 2 weken hier in nederland of is er nog niks over bekend ?

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:13
Eindelijk gaan de prijzen van de 6 cellige de goede richting op. Nog even dan scoren wij ze voor zo'n 40 euro of nog minder. Alleen hopen dat de kwaliteit in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

djamilo schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:22:
Wat voor 'skills' zou de goede Chinese meneer bedoelen, en wel vreemd dat de 6-cells ineens en hogere capaciteit heeft......:

http://cgi.ebay.nl/New-6C...1318&_trksid=p3286.c0.m14\
Met dit soort "kleine onvolmaaktheden" neem je dus wel een groot risico. Als hij er nou bij zou zetten WAT voor omvolmaaktheden het betreft, dan kun je nog inschatten of je daar genoegen mee neemt.
|:(
tedkroon schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:21:
Eindelijk gaan de prijzen van de 6 cellige de goede richting op. Nog even dan scoren wij ze voor zo'n 40 euro of nog minder. Alleen hopen dat de kwaliteit in orde is.
Als je naar die Chinese kijkt wel, ja, maar die zijn iet in orde. Hij heeft het over "kleine onvolmaaktheden", wat dat ook moge zijn....

En MSI laat helemaal niets van zich horen. De klanten van het eerste uur zouden een aanbod krijgen voor een accu-upgrade met korting, maar daar komen ze dan rijkelijk laat mee (als ze er nog mee komen tenminste). :X

[ Voor 32% gewijzigd door wvexeltweakers op 15-10-2008 19:23 . Reden: Aanvullingen ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Ik heb al de nodige klachten gelezen over het "blikkerige" geluid van de Wind/Akoya. Als dit een issue is voor je, heb ik de volgende tip: schaf de X-Mini capsule speaker aan. Die heb je voor € 19,95 excl verzending.
Ik heb zo'n setje bij Megagadgets.nl gekocht, zeer snelle verzender en € 24,90 incl verzending.

Afbeeldingslocatie: http://casque.generationmp3.com/files/Enceintes/xmini_b1.jpg

Ik had dit aangeschaft voor mijn iPod en GSM, maar ook op de Wind geeft dit een mooi vol geluid. Wordt geleverd met een auto-oprolbaar combikabeltje (USB voor laden, en audio-in) en hoesje. Is weliswaar mono, maar geeft een fantastisch geluid, stukken beter dan uit het netbook. Het setje weegt iets meer dan 50 gram en is superklein (ingeklapt 50x35mm). Als hij volledig is opgeladen kun je er meer dan 7 uur mee afspelen volgens opgave fabrikant, maar met je netbook kun je natuurlijk ook de audio-in verlengen zodat je gelijk stroom en geluid hebt.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Op de website van de Duitse Aldi is zojuist de aanbieding van de Akoya toegevoegd/aangepast...

wat blijkt...hij kost niet €399 zoals eerst bericht werd, maar €369! De gratis usb bluetooth adapter zit er nog steeds bij :)

check hier: http://www.aldi-sued.de/de/html/offers/2827_8354.htm

of hier :) http://www.kleinelaptops....hive=&start_from=&ucat=1&

verkrijgbaar vanaf morgenvroeg 8 uur tot 8.10 :P

[ Voor 7% gewijzigd door StraightOn.NL op 15-10-2008 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastercard
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 19:46
Gewicht ca.: 1,2 kg inkl. Akku
was de akoya/wind met 3 cell niet 1.0 kg? dan zit er wss standaard de 6cel in, dat zou wel heel mooi zijn met 6cel voor 369..

hopelijk doen ze die aanbieding ook nog in NL :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
mastercard schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:50:
[...]

was de akoya/wind met 3 cell niet 1.0 kg? dan zit er wss standaard de 6cel in, dat zou wel heel mooi zijn met 6cel voor 369..

hopelijk doen ze die aanbieding ook nog in NL :9~
hij heeft igg een grotere hardeschijf en bluetooth, iets wat andere Akoya niet heeft..

had de Wind2 ook niet een 160gig schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Die Aldi laptop zal ongetwijfeld met een 3cell accu zijn, echter de 160gb die erin zit is wel weer leuk meegenomen voor 369 euri...

@wvexeltweakers: vraag me idd ook af "of" er ooit nog een cheap-ass inruilactie komt voor de batterys :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

:( hardware devaluatie, ik haat dat.. voordat mn laptop gemaakt is, is dr al weer n beter model uit voor minder geld, met meer accecoires :( * AlexanderB schopt de reparatiedienst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ik zie bij Azerty de MSI Wind U100-415NL en de MSI Wind U100-266NL.

Bij specificaties kan ik geen verschil ontdekken. Wat is het verschil tussen deze twee? En is het slim om deze nu te kopen?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
YoshiBignose schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:36:
Ik zie bij Azerty de MSI Wind U100-415NL en de MSI Wind U100-266NL.

Bij specificaties kan ik geen verschil ontdekken. Wat is het verschil tussen deze twee? En is het slim om deze nu te kopen?
Uit de pricewatch...

16 MSI Wind U100-266NL Zwart Atom N270 1GB 120GB 10.2" WXP Home Beoordeling: geen € 382,05
16 MSI Wind U100-415NL Zwart Atom N270 1GB 160GB 10.2" WXP Home Beoordeling: geen € 390,-

en op hun eigen productpagina staat het ook :9

[ Voor 4% gewijzigd door StraightOn.NL op 16-10-2008 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 12-09 14:51
:'( ben scheel.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Mocht er iemand nog onderdelen nodig hebben, ik doe alles van de akoya/wind de deur uit, zal binnenkort ff foto's en V&A aanmaken maar mensen mogen me ook PM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ik wil die bovenkant voor het toetsenbord wel van je overnemen (als ie zwart is en helemaal onbeschadigd) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Uiteraard is ie helemaal onbeschadigd, hij is zelfs gloednieuw van MSI. Heb de schuimverpakking en de nota hier nog liggen

Het is wel een bovenkap ZONDER MSI logo erop he! Hij is ook niet glimmend piano lak maar gewoon metallic zwart zoals de akoya alleen dan dus zonder logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djamilo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-07-2021
deze hoes gekocht, vind ik wel praktisch, hoef je de netbook niet meer in en uit de sleeve te trekken, maar alleen openklappen, ik neem aan dat het leer ook nog beter beschermd;

http://cgi.ebay.nl/CUSTOD...4QQtcZphotoQQcmdZViewItem

ik maak wel ff een fotootje als ik hem binnen heb, nu alleen nog hopen dat de douane er niet weer een gepeperde rekening bovenop stuurt...

djamilo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
ElayZ schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:50:

Het is wel een bovenkap ZONDER MSI logo erop he! Hij is ook niet glimmend piano lak maar gewoon metallic zwart zoals de akoya alleen dan dus zonder logo.
Dat klinkt allemaal goed.. maar ik zie nu wel dat er nog 2 grijze stukken zijn (de knoppen van de touchpad en de aan/uit knop).. is hier nix aan te doen? (in zwart te bestellen?) :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Cooler_King op 17-10-2008 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

djamilo schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:56:
deze hoes gekocht, vind ik wel praktisch, hoef je de netbook niet meer in en uit de sleeve te trekken, maar alleen openklappen, ik neem aan dat het leer ook nog beter beschermd;

http://cgi.ebay.nl/CUSTOD...4QQtcZphotoQQcmdZViewItem

ik maak wel ff een fotootje als ik hem binnen heb, nu alleen nog hopen dat de douane er niet weer een gepeperde rekening bovenop stuurt...
Leuke oplossing voor een netbook. Moet een beetje denken aan die speciale hoesjes voor pda's.
En ook al doet de douane er nog iets bovenop, valt de prijs nog mee toch? Ik was voor een lederen pda-hoesje al € 69 kwijt, excl verzending.... :'(

Ik zou best wel een zwarte willen met krokodillenprint, maar straks heb ik een 9-cells accu, en daarvoor heeft deze verkoper (nog) geen hoesjes. En ik vrees dat die niet in een 6-cells hoes zal passen.
:D

[ Voor 11% gewijzigd door wvexeltweakers op 17-10-2008 09:58 ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Cooler_King schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:34:
[...]

Dat klinkt allemaal goed.. maar ik zie nu wel dat er nog 2 grijze stukken zijn (de knoppen van de touchpad en de aan/uit knop).. is hier nix aan te doen? (in zwart te bestellen?) :'(
Zo heb ik m van MSI gekregen, dus al zou je zelf zo'n kap bestellen dan krijg je ook deze denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:29

MBV

fub schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 14:42:
[...]

Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens. Want intern is het zowat hetzelfde als een netbook (Atom chip, SD slot, notebook geheugen, enzovoorts) -- alleen de behuizing is anders. Er is zeker veel overlap, dus ik kan me voorstellen dat jullie je voordeel kunnen doen met mijn ervaringen en (voor mij belangrijker) andersom.

[...]

Nee, heb ik niet. Of iemand moet zo'n ding in Nijmegen te leen hebben, dan wil ik best een meting doen.
Hoe stil is hij, die Wind PC-S? (=MSI 2723?) Onhoorbaar stil vanaf een paar meter, zoals de EEE Box? * MBV gaat eens kijken hoe de voorraad bij Computerland zit ;) . Ik heb nog een stil servertje nodig, geschikt voor een slaapkamer (en zuinig).

[ Voor 1% gewijzigd door MBV op 18-10-2008 02:44 . Reden: naampje toegevoegd, stond niet meer in de quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Laatst online: 17-09 22:44

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ben net terug uit hongkong en china.
Is er nog iets nieuws over de accu's?

heb geprobeerd daar 1 te scoren. Maar zonder resultaat. Nergens was een 6 cell te koop.
Wel hele mooie mini laptops gezien met goede specs en een goede prijs.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Vanaf 29/10 in de Belgische Aldi !
Medion Akoya
http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_MI/OFFER_44/OFF01.SHTML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Haha je was me echt 10 minuten voor

Toch wel leuk...hoop alleen dat hij in Nederland, net als in Duitsland voor €369 bij de aldi komt te liggen met zo'n usb bluetooth sticky erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Staat hier toch ook, inclusief BT Dongle ?

Vind het wel leuk dat je dat ding erbij krijgt, maar had eigenlijk gedacht dat het intern zou zitten. Wel leuk, ook grotere schijf maargoed heeft de love edition van msi ook. Garantie is daarintegen wel leuker met zun 3 jaar, dat is echt doorslaggevend!

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
NeoMe schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:47:
Staat hier toch ook, inclusief BT Dongle ?

Vind het wel leuk dat je dat ding erbij krijgt, maar had eigenlijk gedacht dat het intern zou zitten. Wel leuk, ook grotere schijf maargoed heeft de love edition van msi ook. Garantie is daarintegen wel leuker met zun 3 jaar, dat is echt doorslaggevend!
Jaja weet ik dat hij hier erbij zit...maar ik zeg ik hoop dat hij in Nederland er ook bij zit, dat bedoelde ik, en wel voor een totaalprijs van €369 :) Ik zou hem ook liever intern zien...ik zou ook liever een 6-cell accu zien..maarja :P

Mijn persoonlijke voorkeur gaat qua specs en looks toch uit naar de NC10 van Samsung, maar dit is wel een leuk alternatief...3 jaar garantie is zeker niet verkeerd!

[ Voor 14% gewijzigd door StraightOn.NL op 20-10-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetus
  • Laatst online: 08-09-2021
Volgens deze bron komt in Duitsland een "luxury" versie van de MSI Wind, met 6 cells en grotere 160 GB hardeschijf voor 399,-. Sic vindt dat deze ook in Nederland geleverd mag worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:04
Ben nog steeds aan het wachten op de witte versie van de U90. Iemand die ervaring heeft met de reeds uitgebrachte zwarte versie van de u90? Zie nog maar weinig reviews en achtergrond info van deze versie op internet.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch schreef op zondag 14 september 2008 @ 16:02:
[...]

Had ik ook al geprobeerd, maar werkte toen niet, zal het morgen nog eens proberen, misschien deed ik iets fout.
werkt het inmiddels al? Ik ben sterk aan het overwegen om mn huidige laptop(macbook) te vervangen door een netbook, maar dan moet ie wel aan het uni wireless kunnne. En ja, das dus SecureW2 crap.

iemand succes met wireless op uninetwerk? En ja ik heb gezocht, maar de discussie leek een beetje verstomd ...

while I'm at it:
Ik heb op verschillende plaatsen gelezen dat ze bij Medion relaxter zijn wat betreft garantie dna bij MSI. Ik zit te twijfelen tussen de Wind en de kloon namelijk, vooral RAM is voor mij belangrijk. Een grotere hdd is leuk maar niet onoverkomelijk. Weet iemand wat je bij welke laptop mag vervangen voordat je garantie weg is?

en een derde vraag:
heeft iemand er een externe monitor aan gehangen en zo ja, bevalt dat een beetje? Wat voor dingen kun je instellen (meen ergens gelezen te hebben dat je het wind-scherm gewoon helemaal uit kunt doen bijvoorbeeld). Ben vooral geintresseerd in welke resoluties je kunt draaien, ben namelijk in het bezit van een 24" TFT :+

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2008 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij ligt al een heeeel tijdje bij de Phonehouse.be dus waarom wachten?

kost 379euro (weliswaar met een 80GB HD en zonder bluetooth dongle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:56:
[...]

hij ligt al een heeeel tijdje bij de Phonehouse.be dus waarom wachten?

kost 379euro (weliswaar met een 80GB HD en zonder bluetooth dongle)
Kleinere HD, geen bluetooth en maar 2 jaar garantie.

Heb ook interesse in de HLI-MU100XL/B 7800mAh 9cell accu van http://www.mugenpowerbatteries.com/
Met deze moet men toch 6 uur kunnen werken minstens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abusimbal schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:26:
[...]

Heb ook interesse in de HLI-MU100XL/B 7800mAh 9cell accu van http://www.mugenpowerbatteries.com/
klopt...maar wel de mogelijkheid om een verzekering te nemen: kost 12euro per maand en dan is ie veilig tegen diefstal, water, valschade, enz enz
....Phonehouse is trouwens erg relaxed als het over deze verzekering gaat...is hij gevallen en onherstelbaar dan krijg je zonder verdere vragen een nieuw toestel

ivm accu: ik blijf het onwijs veel geld vinden...ik zie het niet zitten om 25% extra te betalen voor een accu (ook al zou het enorm leuk zijn zolang mee te kunnen zonder draadje :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
abusimbal schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:26:
[...]

Wat ik niet helemaal begrijp is waarom die uitstekende bult nodig is...ja voor de extra capaciteit natuurlijk :P

Maar wat ik bedoel is, dat het Asus lukt om 6600mAh te stoppen in een accu van nagenoeg hetzelfde formaat als 4400mAh accu die er is voor MSI Wind...waarom lukt dat voor de Wind dan niet...ik zou liever zo'n 6600mAh hebben in het originele formaat dan deze 7800mAh

Kan mij vergissen, maar volgens mij draaien beide accu's op hetzelfde voltage...dus dan zijn de cellen gewoon groter en minder efficiënt? of bekijk ik het dan helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:31:
[...]

klopt...maar wel de mogelijkheid om een verzekering te nemen: kost 12euro per maand en dan is ie veilig tegen diefstal, water, valschade, enz enz
....Phonehouse is trouwens erg relaxed als het over deze verzekering gaat...is hij gevallen en onherstelbaar dan krijg je zonder verdere vragen een nieuw toestel

ivm accu: ik blijf het onwijs veel geld vinden...ik zie het niet zitten om 25% extra te betalen voor een accu (ook al zou het enorm leuk zijn zolang mee te kunnen zonder draadje :) )
vind je dat niet relatief veel geld, zo'n verzekering? Ik bedoel, allemaal leuk en aardig maar een apparaatje dat relatief goedkoop is voor E12 verzekeren zou ik persoonlijk niet doen. Misschien is het omdat ik tot nu toe gewoon geluk gehad heb met dingen laten donderen hoor, nofi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:43:
[...]

vind je dat niet relatief veel geld, zo'n verzekering? Ik bedoel, allemaal leuk en aardig maar een apparaatje dat relatief goedkoop is voor E12 verzekeren zou ik persoonlijk niet doen. Misschien is het omdat ik tot nu toe gewoon geluk gehad heb met dingen laten donderen hoor, nofi
ja daar heb je een punt...maar als je van plan bent hem 1 keer per jaar onherstelbaar te laten vallen heb je wel voor geen 150euro per jaar een nieuw toestel...en geloof me, dit gebeurd

anyway...de mijne is sinds vorige week nietmeer verzekerd...kzou het niet over mijn hart krijgen om hem te droppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ik zou zoiets ook niet verzekeren, je hebt 2 of 3 jaar garantie en dat is prima. Die 144,- die je ermee bespaart heb je na 2 jaar alweer een nieuwe. Gewoon voorzichtig zijn, niks aan de hand. Ben je een brokkenpiloot kun je alles wel gaan verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals BlackR al opmerkte is de US90 geruisloos op de buitenlandse en nederlandse markt verschenen. Dit kleine broertje van de U100 is bij 2 twee internetshops in Nederland te koop voor onder de 300 euro, mooie deal! Het heeft natuurlijk een 8.9 scherm, maar toch voor 100 euro minder een echte Wind.

Het voornaamste minpunt schijnt een minder goed werkende Linux versie te zijn, maar tweakers kunnen daar toch een betere Linux op gooien, of is dat niet zo simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AC77
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 08:17:
[...]

werkt het inmiddels al? Ik ben sterk aan het overwegen om mn huidige laptop(macbook) te vervangen door een netbook, maar dan moet ie wel aan het uni wireless kunnne. En ja, das dus SecureW2 crap.

iemand succes met wireless op uninetwerk? En ja ik heb gezocht, maar de discussie leek een beetje verstomd ...
mijn medion draait op de uni (RUG) waar ik werk prima en ook op de eduram/flexnet uni's in het buiteland waar ik voor congressen kom.
Secure w installeren en de instructies volgen van je uni (op de UVA site staat een goede dacht ik) voor de instellingen.

AMD FX 6300, gforce GTX 1050ti, 12gb +1500gb hd;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 22:14
Vanaf Woensdag 29 oktober is de Medion weer in de aanbieding bij de Aldi voor 399,- euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Vinze schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:41:
Vanaf Woensdag 29 oktober is de Medion weer in de aanbieding bij de Aldi voor 399,- euro.
http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_MI/OFFER_44/OFF01.SHTML

Dat had ik al op de vorige pagina vermeld. Bij Aldi België voor de duidelijkheid
En trouwens voor Aldi België is dit de eerste maal.

Ik hoop toch dat het een azerty versie is :?

[ Voor 6% gewijzigd door abusimbal op 22-10-2008 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:27

itarix

404 soul not found

Ik heb de MSI wind U90 gekocht (vond 120euro meer voor een iets groter scherm teveel)

De meegeleverde suse linux installatie is inderdaad brak..

webcam utility weigerd op te starten
de ingebouwde software manager komt met een foutmelding dat een of andere service niet is gestart.
Kon daardoor niet Opera installeren (wat ik heel erg vind ;) )

Dus heb ik er maar windows xp opgezet.

Minpunt is dat er geen bluetooth in zit.

Dacht dat het er wel inzat maar de driver zegt doodleuk dat ik maar een bluetooth dongle erin moet stoppen...

Maargoed,.

Windows XP draaid ie goed en voor zown klein ding is het toetsenbord ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:29:

Het voornaamste minpunt schijnt een minder goed werkende Linux versie te zijn, maar tweakers kunnen daar toch een betere Linux op gooien, of is dat niet zo simpel?
"...Only those willing to replace the SUSE OS with a version of Windows or another flavor of Linux will find the Wind U90X a decent 8.9-inch netbook...."

Echter, door de slechte ondersteuning van het Wifi device in de MSI is de wireless config ook voor Ubuntu lastig. Een MSI kloon in NL (Mingos) vervangt de standaard WiFi kaart door een Intel wireless device alvorens daarop Ubuntu te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:04
itarix schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:48:
Ik heb de MSI wind U90 gekocht (vond 120euro meer voor een iets groter scherm teveel)

De meegeleverde suse linux installatie is inderdaad brak..

webcam utility weigerd op te starten
de ingebouwde software manager komt met een foutmelding dat een of andere service niet is gestart.
Kon daardoor niet Opera installeren (wat ik heel erg vind ;) )

Dus heb ik er maar windows xp opgezet.

Minpunt is dat er geen bluetooth in zit.

Dacht dat het er wel inzat maar de driver zegt doodleuk dat ik maar een bluetooth dongle erin moet stoppen...

Maargoed,.

Windows XP draaid ie goed en voor zown klein ding is het toetsenbord ook erg goed.
Met XP is het dus wel waard deze aan te schaffen? Immers zijn de specificaties toch niet verkeerd voor een prijs van +-280 euro:) Ben wel benieuwd of je nog meer kinderziektes tegen gekomen bent?

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:13
De nieuwe Aldi Akoya heeft geen Wifi 802.11 n maar g+. Dus hij is in spec's achteruit gegaan! Of vergis ik mij, gaarne reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
itarix schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:48:
Aangezien je PM optie uit hebt staan dan maar even hier openbaar:

Als je toevallig een zwarte hebt gekocht, ik heb nog een nieuwe rand van MSI liggen en een 10,2 inch scherm, dan is hij heel makkelijk te upgraden naar de "grote" versie.

Laat maar even weten als je interesse hebt, je mag het voor een stuk goedkoper dan die 120 die MSI vraagt hebben. :9

Afbeeldingslocatie: http://www.phant0m.nl/elayz/onderdelen/msidisplayrandnieuw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.phant0m.nl/elayz/onderdelen/beeldscherm.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door ElayZ op 22-10-2008 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 08:17:
[...]

while I'm at it:
Ik heb op verschillende plaatsen gelezen dat ze bij Medion relaxter zijn wat betreft garantie dna bij MSI. Ik zit te twijfelen tussen de Wind en de kloon namelijk, vooral RAM is voor mij belangrijk. Een grotere hdd is leuk maar niet onoverkomelijk. Weet iemand wat je bij welke laptop mag vervangen voordat je garantie weg is?

en een derde vraag:
heeft iemand er een externe monitor aan gehangen en zo ja, bevalt dat een beetje? Wat voor dingen kun je instellen (meen ergens gelezen te hebben dat je het wind-scherm gewoon helemaal uit kunt doen bijvoorbeeld). Ben vooral geintresseerd in welke resoluties je kunt draaien, ben namelijk in het bezit van een 24" TFT :+
Wat betreft je W2 uni probleem, ik zit op de HVa, en heb ook W2 Secure , het gevolg is, Wifi die de hele tijd uitvalt, geen goed IP kan vinden etc. En soms gewoon geen verbinding krijgt. Ik denk dat de oorzaak de wireless kaart van de MSI wind is, daarom adviseer ik je om voor de kloon te gaan die Wireless N heeft, en niet de REALTEK RTL8187SE . Aan de drivers ligt het niet want alles is up to date. Wind levert ook met wireless N kaarten dit zou wel een goede keuze zijn denk ik, check MSI website voor meer info welke kaart erin zit. bij Drivers--> en dan de pdf
Hoop dat je hier iets aan hebt, ik heb overigens gehoord dat de EEE 1000H totaal geen probleem heeft met W2, dus het zal niet aan de atom liggen of iets dergelijks, denk echt aan de specifieke wlan kaart.
Succes

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
En de Akoya is vanaf 29 oktober weer verkrijgbaar bij de Nederlandse Aldi voor €399 ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrozenPepper
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-08 21:22
De officiële MSI Wind 1.09 bios is sinds gisteren beschikbaar:
http://global.msi.eu/inde...incat_no=135&prod_no=1474

Heb hem meteen geinstalleerd en ben geen problemen tegengekomen. De nieuwe turbo-functie werkt goed! Je kan hem met Fn-F10 op 24% overklok zetten, dan staat hij net niet op 2Ghz, maar dit werkt wel enkel wanneer je de Wind op netstroom gebruikt. Bij processorintensieve taken is het verschil duidelijk merkbaar, terwijl de fan toch geen overuren maakt. Ook leuk is dat het powerledje dan oranje brandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
manitou schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:35:

Heb hem meteen geinstalleerd en ben geen problemen tegengekomen. De nieuwe turbo-functie werkt goed! Je kan hem met Fn-F10 op 24% overklok zetten, dan staat hij net niet op 2Ghz, maar dit werkt wel enkel wanneer je de Wind op netstroom gebruikt. Bij processorintensieve taken is het verschil duidelijk merkbaar, terwijl de fan toch geen overuren maakt. Ook leuk is dat het powerledje dan oranje brandt.
Dat is zeer netjes :D eindelijk de werkende turbo functie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StraightOn.NL schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:39:
En de Akoya is vanaf 29 oktober weer verkrijgbaar bij de Nederlandse Aldi voor €399 ! _/-\o_

Hier de officiële link
Er zijn wat wijzigingen t.o.v. de vorige Aldi aanbieding zoals de grotere harde schijf en de bijgeleverde BT stick. Maar hoe zit het met de accu is het dezelfde of is het een 6 cells accu geworden ??
Op de Medionshop site kan ik die 6 cells accu overigens niet vinden, iemand een direct link daar naar toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:18:
[...]

Hier de officiële link
Er zijn wat wijzigingen t.o.v. de vorige Aldi aanbieding zoals de grotere harde schijf en de bijgeleverde BT stick. Maar hoe zit het met de accu is het dezelfde of is het een 6 cells accu geworden ??
Op de Medionshop site kan ik die 6 cells accu overigens niet vinden, iemand een direct link daar naar toe?
De aanbieding van de Aldi is naar mijn weten voor 99% zeker met een 3-cell accu.

op https://www.medionshop.de/ en dan onder >> Notebooks & Netbooks >> Zubehör für MEDION® AKOYA® mini Netbooks >> staan de 6-cell accu's

ze zijn trouwens nu flink afgeprijsd zie ik! €59...eerst was dat 99 of 109

edit:: de accu's zijn wel niet meer leverbaar zie ik nu...

maar dat is nog steeds duur voor een notebook van 399 imo

[ Voor 6% gewijzigd door StraightOn.NL op 23-10-2008 14:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StraightOn.NL schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:27:
[...]

De aanbieding van de Aldi is naar mijn weten voor 99% zeker met een 3-cell accu.

op https://www.medionshop.de/ en dan onder >> Notebooks & Netbooks >> Zubehör für MEDION® AKOYA® mini Netbooks >> staan de 6-cell accu's

ze zijn trouwens nu flink afgeprijsd zie ik! €59...eerst was dat 99 of 109

edit:: de accu's zijn wel niet meer leverbaar zie ik nu...

maar dat is nog steeds duur voor een notebook van 399 imo
Ik zat op de Ned. Medion site :o kan je trouwens van die Duitse site ook extra geheugen voor de Akoya bestellen en zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
De Nederlandse Medion shop had eerst die accu toegevoegd maar na een paar maanden hebben ze hem maar weer verwijderd (hij was nooit leverbaar).. en via de duitse kan je vanuit Nederland helemaal niet bestellen volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k

Dit was al bij de 1.08 beta van toepassing. Ik merk nu dat hij een stuk langer Prim95 bezig is ( nu op dit moment nog steeds ) met 24% OC. Met 1.08 kapte hij er sneller mee.

-edit, ligt toch aan geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nieuwe iphone gekocht, samen met een 3g/edge abonnement, ik gebruik de iphone nu als modem, zodat ik met mijn msi wind overal online kan gaan. Misschien handige tip voor mensen die een gsm toestel hebben wat edge of 3g ondersteunt.
en het surfen gaat nog vrij vlot vind ik persoonlijk
greetz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 03:49:
Ik heb de nieuwe iphone gekocht, samen met een 3g/edge abonnement, ik gebruik de iphone nu als modem, zodat ik met mijn msi wind overal online kan gaan. Misschien handige tip voor mensen die een gsm toestel hebben wat edge of 3g ondersteunt.
en het surfen gaat nog vrij vlot vind ik persoonlijk
greetz :)
offtopic: Hoe? Er zat geen programma voor ingebakken volgens mij. Nu gebruik ik mijn HTC onderweg. Maar in de trein vaak last van connection loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Don3k schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 07:42:
[...]

offtopic: Hoe? Er zat geen programma voor ingebakken volgens mij. Nu gebruik ik mijn HTC onderweg. Maar in de trein vaak last van connection loss.
Netshare, tegenwoordig niet meer in de AppStore te vinden geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan deze ook met de akoya gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Ik heb ook net mijn Wind naar 1.09 geflasht, en de System Control Manager naar versie 2.0208.0930.001.12 ge-update, maar bij mij geen overklok op netstroom, en ook geen oranje ledje...
Ik heb XP als OS, en jij??

Opgelost: ik had de Turbo-mode in het Bios over het hoofd gezien.
En: inderdaad behoorlijk sneller bij intensieve bewerkingen. Ik hoor ook mijn fan niet extra, terwijl de temperaturen zeer binnen de perken blijven.....toppertje dus :D

[ Voor 12% gewijzigd door wvexeltweakers op 24-10-2008 22:32 . Reden: Update ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic