Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
ElayZ schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:31:
[...]

Ik krijg als het goed is zeer binnenkort (hopelijk deze week nog) dus een nieuw LCD frame, klep en omlijsting, en de rand om het toetsenbord (wat bij de medion grijs is) deze 3 kapjes kosten bij elkaar iets van 80-90 eu. Duur voor stukjes plastic maarja, who cares.
ff een rekensommetje:
€ 400,- voor de laptop
€ 80,- voor de plastic kappen
€ 25,- voor nieuw werk geheugen?
€ 70,- voor een nieuwe hdd?
€ 10,- voor bluetooth kaartje
€ 585,-

ik weet niet hoor, maar misschien was Akoya niet zo'n goede keuze voor jou, en had je beter een netbook kunnen kopen uit een iets hoger segment :)
maar ik ken het probleem wel... paar eurootjes hier, paar daar, en voor je het weet is je pc/laptop/netbook keer zo duur geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

b.art schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:24:
[...]
ik weet niet hoor, maar misschien was Akoya niet zo'n goede keuze voor jou, en had je beter een netbook kunnen kopen uit een iets hoger segment :)
maar ik ken het probleem wel... paar eurootjes hier, paar daar, en voor je het weet is je pc/laptop/netbook keer zo duur geworden...
Met hobby's moet je nooit naar kosten kijken. Dat is nou net het leuke van een hobby. Anders moet je boekhouden als hobby nemen...
8)

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:13
wvexeltweakers schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:26:
[...]

Met hobby's moet je nooit naar kosten kijken. Dat is nou net het leuke van een hobby. Anders moet je boekhouden als hobby nemen...
8)
Helemaal mee eens, als je je hobby gaat afwegen dan heb je er geen plezier meer in.

Hetzelfde betreft de 3-cellige accu's. Als je moet wachten dat de 6-cellige geleverd worden dan is de lol er al af. En zo kunnen we nog uren door gaan.

Gewoon lekker blijven hobbyen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Jullie hebben alle 3 eigenlijk gelijk.

Maar je kunt je voorstellen hoe het gaat met dit soort dingen.

Je zit al weken/maanden hier op tweakers te lullen over een ding wat steeds maar niet leverbaar is.
Dan hebben ze m ineens bij de gamma op de hoek, dus dan kun je m gewoon niet laten liggen.

Vervolgens ga ik proberen de logo's eraf te halen omdat ik die niet mooi vind.
Daarmee vern#$%k ik de kapjes min of meer.

In het begin denk ik, naja dat tikken van de HDD is niet zo erg en daar komt wel een fix voor binnenkort, maar nu erger ik me er kapot aan als ik 's avonds in bed nog even mail check of een afl van een of andere serie kijk.

Als ik m dan toch open ga schroeven heb ik zoiets van dan meteen maar alles goed doen en gelijk ook geheugen en die bluetooth erin fikse, is toch wel makkelijk voor mn BT muis.

Dus ja als je naar de kosten gaat kijken heb je helemaal gelijk als je zegt dat ik beter had kunnen wachten en beter een andere had kunnen kopen misschien. Daarentegen, ze hebben allemaal maar 1 gb en geen v alle een HDD van 320 gb.

En ik heb vd week bij de BCC hier de asus EEE 1000h en de Acer One in handen gehad en die vind ik toch minder aanvoelen dan de wind/akoya als ik eerlijk ben.

Dus al met al is t zonde geld wellicht maar straks heb ik wel een mooi netbookje met alles erop en eraan. Plus het openmaken alles overzetten enz vind ik ook wel een leuke uitdaging. Het blijft een hobby inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

grrr..
voor de 2e keer in een paar dagen tijd windows volledig in de soep gedraait..
volgens mij is dr echt wat mis met de hardware van de laptop,
het begint met wat random programma's die vastlopen en automatisch gesloten worden door xp,
dan komen dr foutmeldingen.. (geluidsdriver die dr mee kapt)
bsod's (die ik nu eindelijk _wel_ kan lezen, dat ging eerst ook niet)
Bad_Pool_Caller (bij shutdown, de laatste keer dat windows nog enigszinds werkte)
c000021A - onherstelbare systeemfout (@boot)
c0000135 kan onderdeel niet vinden (winsrv) (@boot)
Page_Fault_In__nonpaged_Area (@half werkend)

kan 2 dingen zijn: of een van de drivers of tools die standaard op de laptop zit loopt de boel te slopen
of het geheugen is kapot..

ben nu bezig om te _proberen_ memtest86 draaiende te krijgen op een usbstick, to no avail..
dan moet ik maar n usb cdspeler gaan kopen :(

usb to ide converter van een externe hdd + cdromspeler = cdrom's lezen..
memtest loopt binnen 10 seconden vast, unexpected interupt, en bij een van de pogingen zelfs n compleet raar scherm met alle kleuren van de regenbook tekentjes eroverheen..
geheugen kapot, of iets anders van de laptop kapot.. wie weet het?
t makkelijkst zou RMA (want DOA) zijn, maar ik wil mn laptop niet vet lang kwijt zijn, want ik heb em toch echt wel nodig, als het alleen een dode sodimm is, dan knal ik dr gelijk n 2 gig reepje in voor 2 tietjes.. maar dan moet et dat wel zijn :S wie weet raad?

[ Voor 29% gewijzigd door AlexanderB op 23-09-2008 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
[...]

8)
ik ben maar een arme student, ik zal toch moeten kiezen tussen eten op tafel, of nieuwe gadgets :)

@AlexanderB: lijkt er idd op dat er iets mis is met je geheugen... maar ben niet een expert in hardware ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

rma aangevraagd (zie ook eigen nieuwe topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
korte sleeve review

Nadeel van de Medion sleeve is, is dat deze niet dicht is, aan de onder en bovenkant zitten grote gaten. Niet echt handig als je de sleeve met netbook los in je tas doet met allerlei andere rotzooi...
Daarom was ik op zoek naar een dichte sleeve voor m'n Akoya E1210..

Ik heb via ebay een Koisac besteld uit Duitsland. (link) (snelle levering btw)
Op de afbeeldingen op Ebay is de sleeve te zien voor de Eeepc 701. Maar je krijgt dus een grotere sleeve dan op de foto.
Maar dan nog is de sleeve aan de krappe kant.. vooral op de onderstaande foto is te zien dat de hoekjes van de netbook er niet lekker in passen... toen ik hem net had kreeg ik de rits nauwelijks dicht.. na paar nachten in de sleeve te laten zitten is het wel wat uitgerekt, en gaat de rits wel iets makkelijker dicht, maar juf-van-het is het nog steeds niet...

Afbeeldingslocatie: http://www.rozenrood.nl/got/koisac/Afb146.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rozenrood.nl/got/koisac/Afb144.jpg

Om de hoeken van de netbook te beschermen tegen krassen van de rits, heb ik pleisters op de binnenkant van de rits gedaan, zodat die niet langs de netbook krast..

Ook de elastiekjes om de flap aan de klap te bevestigen, zitten beetje raar, ze zitten nog al voor het beeld.. maar dit is wel op te lossen met het betere naaiwerk :)
Afbeeldingslocatie: http://www.rozenrood.nl/got/koisac/Afb147.jpg

Het materiaal is Neoprene (wikipedia) Het lijkt veel op het materiaal van een surfpak, en is ongeveer net zo dik als een zomerpak..

Rits gaat wel mooi rondom dicht, en sluit het geheel af tegen stof en ander rotzooi..

Op het formaat na ben ik wel wel content mee. Maar omdat die aan de krappe kant is kan ik het niet echt een aanrader noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

b.art schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:21:
[...]
ik ben maar een arme student, ik zal toch moeten kiezen tussen eten op tafel, of nieuwe gadgets :)
Inderdaad...en als je je studie goed afrondt, kun je straks ook meer aan je hobby uitgeven.

Samsung S23 Ultra 256GB

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 12:15
[...]

8)
Hallo keuvelaars,
Mijn hobby is 'stenen verzamelen', het zijn wel bepaalde stenen hoor ! 'De Beers' doet dat ook.... dus toch een beetje op de kosten letten, maar ja wie zijn splinternieuwe netbook in de aceton doopt en daarna een nieuw kassie gaat bestellen moet natuurlijk wel een beetje 'kieriekierie' zijn, nietwaa ?
@AlexanderB
Wel stoer hoor een 2 gig reepje erin smijten, maar gaat niet werken hoor ! De netbooks ondersteunen maar max 2. gig en er zit er al eentje op gesoldeerd remember ?

Zo lekker keuvelen maar weer...

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik wil een Wind kopen, ik heb toch van de One afgezien vanwege geen bluetooth. Alleen wat ik graag wil is OSX draaien opmijn Wind en ook wi-fi. Daarom zou ik graag zo'n dell Wlan kaartje willen kopen.

Alleen, nu nog wat vragen, als je de behuizing openschroeft en je komt bij hetmoederbord, werkt dat dan hetzelfde als een PCI kaart insteken, terwijl het alleen op de Wind wat kleiner is? Dus als je ervaring hebt met openschroeven van dingen en PCI kaarten insteken, wil het dan lukken?

Is het voor OSX aan te raden om 2gb ram te nemen ipv de standaard 1gb?

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Mijn Akoya had ook geen Bluetooth, maar dat heb ik zelf ingebouwd - dat kon makkelijk omdat de plek waar de MSI Bluetooth heeft, de aansluitingen (soldeerpunten) gewoon aanwezig zijn.
Maar goed, jij hebt daar geen last van als je een MSI neemt.

Zo'n Dell kaartje (ik heb de 1490) is iets dat zelfs m'n oma nog zou kunnen inbouwen. Okay, de antenne-aansluitinkjes zijn heel erg klein, dat is een gepeuter, maar het insteken zelf is een eitje; het is net een PCI kaartje, maar dan kleiner. Het kaartje zit met maar 1 schroefje vast. Tip: niet te vast aandraaien, dat vind de Dell Truemobile 1490 niet leuk.

Hoe OSX met 1Gb draait weet ik niet want ik draai vanaf het begin al 2Gb. Als je het geheugen uitbreidt bij de MSI (1Gb kaartje kopen, 2Gb wil niet draaien samen met de 1Gb die op het motherboard zit), let er dan op dat je het diep genoeg in het slot duwt, anders ziet hij 't niet.

Voordeel van dit laptopje: de onderkant gaat er heel gemakkelijk af: 9 schoefjes en een beetje trekken. Dat heb ik wel eens anders gezien bij andere laptops!

[ Voor 8% gewijzigd door barchettanl op 24-09-2008 22:29 ]

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

• b.art
barchettanl schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:27:
Hoe OSX met 1Gb draait weet ik niet want ik draai vanaf het begin al 2Gb. Als je het geheugen uitbreidt bij de MSI (1Gb kaartje kopen, 2Gb wil niet draaien samen met de 1Gb die op het motherboard zit), let er dan op dat je het diep genoeg in het slot duwt, anders ziet hij 't niet.
de standaard applicaties draaien redelijk okee, maar programma's zoals office:mac 2008 zijn wel traag met opstarten.. OSX booten duurt ook lang, maar das misschien een OSX-ding..
is er voor osx iets van benchmark software om te kijken hoe snel een applicatie start?
intraxi schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:31:
[...]

@AlexanderB
Wel stoer hoor een 2 gig reepje erin smijten, maar gaat niet werken hoor ! De netbooks ondersteunen maar max 2. gig en er zit er al eentje op gesoldeerd remember ?
Bij de akoya hebben ze 1gig geheugen er los ingeprikt om soldeertin te besparen..
Misschien moesten ze bij Medion besparen om geld over te houden voor hun stenen-verzamel-hobby :)
Bij de akoya kun je dus de aanwezige geheugenreep vervangen
Bij de MSI hadden ze geld over om een geheugenreep te laten vast solderen aan de achterkant van het mobo van de Wind..
Hoe het zit met andere klonen weet ik zo niet, maar al deze info zal ongetwijfeld in de TS terug te vinden zijn..

• barchettanl
b.art schreef op woensdag 24 september 2008 @ 23:37:
de standaard applicaties draaien redelijk okee, maar programma's zoals office:mac 2008 zijn wel traag met opstarten.. OSX booten duurt ook lang, maar das misschien een OSX-ding..
is er voor osx iets van benchmark software om te kijken hoe snel een applicatie start?
Opstarten duurt met 2Gb ook vrij lang (ongeveer 48 seconden). Wellicht dat het met 10.5.5 sneller gaat.
En ja, Office:mac is een onding: erg lange laadtijden. Zeker Microsoft software ;)

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Kheb me dan toch maar een Samsung 160gb schijfje besteld.. en dan in 1 klap ook die Windstille koeler plaatsen. Ik hoop van harte dat het Samsung schijfje niet zo irritant tikt als de WD.

[ Voor 19% gewijzigd door Cooler_King op 25-09-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
en? merk je verschil dat die koeler is/ minder blaast?

bij mij doet OSX er btw 59seconden over vanaf moment van inschakelen totdat die Finder opent..
is nog al een verschil tegenover 25seconden van XP pro SP3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

MSi heeft op deze site weer nieuwe drivers voor de verschillende WLan-modules en OS'en geplaatst. Tevens staat er een ReadMe.pdf bij waarmee je op de sticker achterop je MSI Wind kunt zien welke van de 3 verschillende WLan-modules er in jouw Wind zit ingebouwd.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

laptop is terug naar medion (want "niet meer leverbaar"), en het kan " tussen 1 en 5 weken duren" grrr
ik heb die laptop echt wel nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
b.art schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 14:07:
en? merk je verschil dat die koeler is/ minder blaast?

bij mij doet OSX er btw 59seconden over vanaf moment van inschakelen totdat die Finder opent..
is nog al een verschil tegenover 25seconden van XP pro SP3 :)
Heb hem net pas ingebouwd.. koelpasta moet nog even wennen denk ik.. het getik is iig weg _/-\o_

Verder zat er tot mijn verbazing al een plaatje waar de WindStille komt.. maar er zat geen koelpasta op het oppervlak (alleen een beetje aan de randen).. Ik vraag mij dus af of alle Medions dit hebben en of bij de Wind wel gewoon koelpasta is aangebracht.

ps. weet iemand waar ik een kleinere adapter kan krijgen als vervanging voor die ijskast?

[ Voor 6% gewijzigd door Cooler_King op 26-09-2008 23:41 ]

• ikkuhqhp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08 10:41
Heeft iemand backtrack al draaiend gekregen? Ik las een paar berichtjes waaruit leek van wel, maar bij mij wil X11 niet opstarten, hij klaagt geloof ik dat hij geen videogeheugen kan vinden.

Verwijderd

Hoi, kan iemand mij helpen met hetvolgende.

Op mijn akoya staat een recover op de D-drive, doch ik kan deze niet met de daarvoor bedoelde F3 toets opstarten.

Op de d drive staan wel de ghost files maar het (ghost)prg. start niet op met F3.

Kan je soms via het prg. ghost te plaatsen op deze d drive dit alsnog laten opstarten?

Ook kan ik, als ik in de bios bv- CDrom eerst laat opstarten, geen verbinding met de CDrom drive krijgen (is dvd-drive gekoppeld met een ext (eruit gehaalde HD) aansluiting.

Ik denk, dat dit door het gebruik van het img acronis prg. gekomen is.

Ook graag hier een advies voor.

Vast hartelijk dank voor jullie adviezen.

John

• ikkuhqhp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08 10:41
ik snap je post niet helemaal, maar ik heb zelf ook problemen gehad met het opstarten van een externe CD-drive. De mijne was van IDE via een apparaatje naar USB. Alleen m'n wind zag hem maar sporadisch. De oplossing was om de drive te openen en weer dicht te doen als de wind net aan ging en z'n msi logo laat zien.

• tedkroon
De f3 toets moet je gelijk bij het opbootten indrukken. Als dit niet werkt dan kan je ook niet inflashen via de dos mode. Kijk is in je bios of alles wel ok staat met name de boot sequentie.

succes!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Laatste nieuws over de MSI Wind 9-Cell Battery Update
Greetings one and all!

I just wanted to quickly drop you a note letting you know that your name is still on our waiting list for news. Remember that this list is not a buyers list. That means there is still no obligation to purchase the battery. We will only let you know of any updates on the status of the battery as soon as we know them.

For now, there is still no news from the factory. The last information that we got from Fattafa (makers of the Mugen Power® brand batteries) is that it is still scheduled for October release. So we’re just three days away from October. But, October does have 31 days! Argh!

We will keep you in the loop so that you are among the first to know.

Don’t forget to make use of the discount code when they go on sale.

So, that’s all I have for now. If you have any questions or concerns, let us know!

Mark E Fabian
Operations Manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
xippie schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 22:37:
Laatste nieuws over de MSI Wind 9-Cell Battery Update

[...]
Ja ik had m ook, wat een nutteloos mailtje, stuur dan niks.
Lijkt me logisch ja dat je nog steeds op de list staat.

Ik zat helemaal van YESSS nieuws!

En dan krijg je dit, om je geïnteresseerd te houden zeker...

[ Voor 7% gewijzigd door ElayZ op 28-09-2008 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Ted,
Als ik f3 indruk bij het opbooten, dan zie ik alleen maar een cursor flikkeren.
Booten staat dan op 1 hd en dan overigen.
Ik denk dat de mbr, waar wellicht het prg Ghost zal staan hierdoor niet opstart.

Nog iemand een andere suggestie?

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:13
Ah nee hè, begint de ventilator in mijn Akoya spontaan te rammelen. Is dit een bekend probleem?
Ik heb namelijk géén zin om hem nogmaals open te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie weleens gehad dat hij ineens uitviel en de onderkant super heet werd?
Lijkt me niet goed dit.. ik heb het maar 1x gehad in 3 maanden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

De 4400mHa accu's (originele MSI) die Lion per 30/9 zou uitleveren, staan nu op 19/10 op hun site...... Blijft toch lastig met die accu's.
Ik denk dat ik ook maar eens naar buiten kijk of er al een accufabriek gebouwd wordt.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Dutchy007 schreef op zondag 28 september 2008 @ 18:58:
Ah nee hè, begint de ventilator in mijn Akoya spontaan te rammelen. Is dit een bekend probleem?
Ik heb namelijk géén zin om hem nogmaals open te maken.
Ik heb dat al eerder gelezen (ik dacht op MSI Wind Net Fora) en dat was in sommige gevallen op te lossen door de schroeven aan de achterzijde van de Wind goed aan te draaien.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
Maak anders een USB stick bootable met het hp tooltje en ga dan na je fat schijf en installeer je windows opneiuw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
ElayZ schreef op zondag 28 september 2008 @ 00:02:
[...]

Ja ik had m ook, wat een nutteloos mailtje, stuur dan niks.
Lijkt me logisch ja dat je nog steeds op de list staat.

Ik zat helemaal van YESSS nieuws!

En dan krijg je dit, om je geïnteresseerd te houden zeker...
beetje zeikerig imho.. laten ze je niks weten is het niet goed, nu laten ze wel wat weten is het ook niet goed.

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Moneta schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:48:
[...]

beetje zeikerig imho.. laten ze je niks weten is het niet goed, nu laten ze wel wat weten is het ook niet goed.
Haha ja je hebt gelijk maar ik was toen super chagrijnig door iets kort daarvoor dus reageerde me een beetje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Moneta schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:48:
[...]

@Moneta: hoe staat het met de plannen van MSI NL om klanten met een 3-cells-accu een aanbod te doen voor een 6-cells-accu met korting?? Die (accu's) beginnen namelijk al in zicht te komen....
:?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 07:50:
Hebben jullie weleens gehad dat hij ineens uitviel en de onderkant super heet werd?
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 07:50:
misschien overbodig om te zeggen, maar aan de onderkant zitten we de ventilatiegaten, als je deze afsluit dan kan de laptop niet genoeg koelen.. dus wanneer je hem langere tijd op schoot/zachte ondergrond gebruikt, kan die idd oververhit raken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

In een mail de voorlopige foto's van een 9-cells-accu ontvangen:

Afbeeldingslocatie: http://www.vanexel.com/images/9cell01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vanexel.com/images/9cell02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vanexel.com/images/9cell03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vanexel.com/images/9cell04.jpg

Steekt dus aardig uit zoals je kunt zien...

[ Voor 8% gewijzigd door wvexeltweakers op 30-09-2008 17:13 ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn akoya fan maakt af en toe een vreselijk lawaai. Hij loopt ergens aan. Ik ben al eerder op deze topics tegengekomen dat meer mensen hier problemen mee hebben. Telkens als die dat doet geef ik er maar een flinke tic tegen aan >:) , maar dit lijkt me toch niet echt goed op de lange termijn;)

- hoe kan ik het oplossen? Wat loopt er precies aan?

- mag ik mijn akoya zelf openschroeven zonder dat de garantie komt te vervallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Je kunt de Akoya zelf makkelijk openschroeven zonder de garantie te verliezen want er zit geen stickertje op zoals bij de Wind.

Die 9-cell is echt HUUUUUUGE gewoon, jammer!
Ik ga toch voor de 6-cell denk ik, of zo'n philips ding (of haal je daar minder uit dan uit een 6-cell?)

[ Voor 23% gewijzigd door ElayZ op 30-09-2008 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

ElayZ schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:14:
Die 9-cell is echt HUUUUUUGE gewoon, jammer!
Ik ga toch voor de 6-cell denk ik, of zo'n philips ding (of haal je daar minder uit dan uit een 6-cell?)
Dat idee had ik in eerste instantie ook. Maar ik heb eens een blokje van 15 mm onder mijn Wind met huidige 3-cells-accu gezet, en dan vind ik het best meevallen. Volgens mij is dat een maximale verhoging ten opzichte van de huidige accu, als ik de foto's inschat.
Zeker met de gedachte dat je dan misschien wel dik 5 uur kunt werken met WLan en geluid aan vind ik dat wel een goede overweging.
:P

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Als we er even vanuit gaan dat 15mm ongeveer klopt dan is t nog steeds wel erg hoog hoor vind ik...
Hij staat dan wel erg schuin.

(goeie manier om even te testen is een normaal DVD doosje onder de kant vd accu te leggen, die zijn 15mm namelijk.)

[ Voor 55% gewijzigd door ElayZ op 01-10-2008 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Voor de liefhebbers: er staat weer een update voor SCM (System Control Manager) voor XP klaar, versie 2.0208.0930.001.12 met als datum 30 september 2008 op deze site van MSI.

Wat er voor wijzigingen zijn, staat er deze keer niet bij.
8)7

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga nu eens NHC installeren op mijn Medion Akoya Mini voor het getik van de harde schijf. Het geluid stoort me niet, maar ik vrees dat mijn HDD daardoor te snel zal slijten. Heeft iemand problemen ervaren met NHC op de MSI Wind of Medion Akoya Mini? En welke instellingen moet ik gebruiken om het getik te stoppen? Gaat het opdrijven van de harde schijf ook geen versnelde slijtage veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Dit is wel een interessant nieuwtje:

http://blog.wired.com/gadgets/2008/09/toshibas-super.html

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Nu maar hopen dat dit ookk zo snel beschikbaar komt (in NL)...

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je via VGA Out beeld op je TV krijgen?
Ik heb het hier over een oude TV met slechts een scart aansluiting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:59:
Hoe kan je via VGA Out beeld op je TV krijgen?
Ik heb het hier over een oude TV met slechts een scart aansluiting..
Met bijv http://shop.conrad.nl/Aud...4_video_kabel/351142.html

Maar of t werkt is een 2e... Het is nogal lastig om dit goed voor elkaar te krijgen. Er zijn ook diverse schema's op t net te vinden hoe je zo'n kabel zelf kunt maken maar ik heb zelf (toen ik ook nog geen LCD met VGA in had) hiermee gerommeld en het is mij niet gelukt om een goede werkende kabel te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomenal
  • Laatst online: 16-09 14:01
Kunnen jullie met vertellen welke usb bluetooth adapter direct werken in een akoya mini, ik had namelijk de duurste van sitecom maar kan hem alleen gebruiken dmv een verlengkabel omdat hij niet goed contact maakt in de usb poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElayZ schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:14:
[...]

Met bijv http://shop.conrad.nl/Aud...4_video_kabel/351142.html

Maar of t werkt is een 2e... Het is nogal lastig om dit goed voor elkaar te krijgen. Er zijn ook diverse schema's op t net te vinden hoe je zo'n kabel zelf kunt maken maar ik heb zelf (toen ik ook nog geen LCD met VGA in had) hiermee gerommeld en het is mij niet gelukt om een goede werkende kabel te maken...
Bedankt,

Die kabel ziet er in principe wel goed uit, en dit is beter dan een externe dvd brander kopen ivm al het gesleep en daarnaast, kijk je dingen toch maar vaak 1maal..

Is er iemand die ervaring heeft met zo'n dergelijke kabel ?
Zou wel prettig zijn als iemand kan bevestigen of deze zal werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens gekeken naar de kleine broer van de Wind, die al her en der wordt verkocht. Die U90 met 8,9'' scherm heeft exact dezelfde buitenafmetingen als de U100. Alleen het scherm is kleiner, maar de buitenmaten zijn hetzelfde omdat de randen om het scherm heen dikker zijn. Die U90 mogen ze dus van mij houden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:23

fub

Heeft iemand al ervaring met de Wind Desktop die de Computerland verkoopt/gaat verkopen?
Ik wil wel een stille en zuinige bak voor surfen/emailen/downloaden. Zat eerst naar de EeeBox te kijken, maar die is duurder en heeft mindere specs -- en zowel MyCom als Dunnet willen me geen korting geven omdat ik WinXP terug wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Laatst online: 18:33
Het voordeel ten opzichte van de eee-box en de wind desktop, is dat de eee-box 6 keer zo klein is.
Handig voor als je hem achter een lcd tv wil hangen (zoals ik).

Heb je die besparing niet nodig dan had ik zeker een wind gekocht zelfde specs alleen een hd die 2 keer zo groot is en een dvd brander voor het gemak, ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

fub schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:21:
-- en zowel MyCom als Dunnet willen me geen korting geven omdat ik WinXP terug wil geven.
En dat noemen ze in normaal Nederlands: koppelverkoop!
Ik zou het melden bij de NMA.

Eerdere meldingen hebben ook bijgedragen aan de megaboetes die Microsoft van Brussel heeft gekregen!
Is dus zeker niet zinloos...

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Ik tik dit nu op mijn nieuwe MSI Wind PC. Installatie van Ubuntu ging volledig pijnloos: ik heb niet eens een restricted driver hoeven te installeren om de resolutie op 1280x1024 te zetten. Sound werkt ook 'out of the box'.

Heerlijk machientje. En ik heb meteen maar de hele voorraad bij de Computerland in Nijmegen opgekocht, want een collega van me wilde er ook wel een. Voor geinteresseerden: tegen 13 oktober verwachtte men weer nieuwe voorraad. Maar misschien zijn ze tegen die tijd ook wel elders te krijgen.
Ik vind het in ieder geval een aanrader voor iedereen die een stille surf- en download-bak wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Nou ik heb de losse kapjes binnen gekregen van MSI, ik heb vandaag de hele middag en avond erover gedaan om alles over te zetten, dat is allemaal gelukt.

Alleen heb ik ook getracht om direct een bluetooth USB stickje (uit elkaar gehaald, alleen t plaatje) erin te solderen, dit leek in eerste instantie prima te zijn gelukt want als ik m aanzette ging t lampje vd bluetooth wel branden maar even later merkte ik dat het beeldscherm niet aanging en hij niet opstartte...

Dus ik dacht eerst dat ik iets van het beeldscherm niet goed had aangesloten dus ben ik eerst dat allemaal gaan nalopen maar niets hielp...

En later zag ik dat ik toch een sluitingkje veroorzaakt had dus ik heb toen meteen de laptop uitgezet en het bluetooth kaartje los gesoldeerd maar hij heeft dus wel een tijdje onder stroom gestaan met een sluiting...

Nu gaat mn laptop nog steeds niet aan.
Als ik de stroom erop zet en de aan/uitknop indruk dan gaat 1 sec de fan aan, en knippert het lampje vd HDD 1 keer en verder gebeurd er niks...

Ik kan wel met FN+ F knop het lampje van de WiFi aan krijgen maar verder doet niks het. Ook via VGA op mn tv aansluiten haalt niet uit.

Ik vrees dat ik het mobo om zeep geholpen heb, is er iemand die nog tips heeft wat nu te doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:14
ElayZ schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:00:

Als ik de stroom erop zet en de aan/uitknop indruk dan gaat 1 sec de fan aan, en knippert het lampje vd HDD 1 keer en verder gebeurd er niks...
Een vergelijkbaar effect krijg je als de accu volledig ontladen is. Ook met adapter eraan wil de akoya dan niet opstarten (wel krijg je dan kort het "intel" logo te zien, waarna hij uitschakeld).
Laat de netbook eens een half uurtje aan de oplader hangen en start hem dan eens met de adapter eraan op.....

Anders oude casing weer erop schroeven en terug sturen naar Aldi....

Suc6 ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Bedankt voor je antwoord maar helaas, t mocht niet baten. Hij doet niks meer.

Opnieuw andere casing erop schroeven is echt super veel werk plus ze kunnen toch zien dat ik eraan gerommeld heb dus dat ga ik niet doen, ik bestel wel een nieuw moederbordje.

[ Voor 11% gewijzigd door ElayZ op 03-10-2008 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-09 12:44
ElayZ dat is zuur dat dat het jouw overkomen is. Maar risico van het vak/hobby he ;).
Succes met het repareren van je Wind/Akoya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
zircondan schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:53:
ElayZ dat is zuur dat dat het jouw overkomen is. Maar risico van het vak/hobby he ;).
Succes met het repareren van je Wind/Akoya.
Ja zeker zuur, nu heb ik een mooie behuizing, doet ie niks meer...
Maar ja zoals je al zegt risico van het vak/hobby-en!

Achteraf denk je bij jezelf, waarom moest ik $@#%$#^ zo nodig die bluetooth erin solderen... Als ik dat niet gedaan had was er nu waarschijnlijk niets aan de hand geweest.

Naja nu is het dus alleen de vraag, is het moederbord echt kapot of is het beeldscherm kapot.
Meest waarschijnlijk het moederbord hoe kan ik dit definitief uitsluiten?

Dat ik niet een nieuw mobo ga kopen en er dan achter komen dat het beeld (ook) kapot is. Dan bestel ik net zo lief gelijk een hele nieuwe.

Wat ik al geprobeerd heb:

- VGA aansluiten op ander beeldscherm:
Helpt niet, ook met FN+F2 gebeurt er niets.
Maar de Wind van mn vriendin kan ik ook pas op externe VGA overschakelen als ie eenmaal opgestart is.
Dus ik weet niet of ie al blijft hangen op een stuk beeldscherm, of hoort ie dan normaal gesproken wel verder op te starten?

- Aanzetten zonder geheugen, dan zou je verwachten dat het moederbord gaat piepen:
Gebeurd niets, zelfde resultaat. HDD lampje brand 1 sec en daarna blijft alleen de powerknop branden.

- Op externe voeding met volle accu: geen resultaat.

Het is ook geen optie om mijn beeld aan de Wind van mn vriendin te hangen. Ze maakt me af als ik m sloop namelijk, was een kadootje van dr ouders. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Heb je wel elke soldeerklodder van de gesoldeerde plek voor bluetooth stick verwijderd? Alles moet zoveel mogelijk schoon zijn zodat sluiting weer weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
Met een stukje lead's (ik weet niet of het goed schrijf) kan je het overtollige tin weg opzuigen.

Ik zelf heb op mijn moederbord ook mijn usb en met name de voeding van 5V kort gesloten gehad en daarbij was alleen de usb poort defect. Een extern kaartje en ik was weer het heertje.

Bij zo'n kortsluit actie gaat meestal de spanningsregelaar stuk. Deze zijn op zich makkelijk zelf te vernieuwen. Deze hebben dikwijlls 3 pootjes en zijn vierkant en zijn meestal plat op het mb geplaatst. Als je nu het tin goed verwijderd hebt en doet nog niets dan is dit wellicht een optie.

Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Laatst online: 05-03-2024
Dudes, heeft iemand bios 1.08 met de overclock functie draaiende? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
Als ik je verhaal nog even verifieer en je zegt dat je blauwe ledje brandde dan maakt de voeding geen sluiting, hoogstens een digitaal signaal die geen schade kan aan kan richten. Wellicht is een een of andere plakkabel die geen contact maakt of iets dergelijks.

Ik zou toch nog even alles even na lopen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Bedankt voor alle antwoorden iedereen!

Ik heb de soldeer netjes van t mobo verwijderd, ik had het netjes gedaan geen dikke klodders.

Maar de kortsluiting is ontstaan op het bluetooth kaartje zelf. Daar is door het draaien van dat losse kaartje een draadje tegen een weerstandje aan gekomen en die maakte daardoor sluiting, ik zag het een beetje vonken.

Maargoed ik ga alles nogmaals nalopen en hopen dat ik m alsnog aan de praat krijg en anders is t jammer en ga ik proberen om een ander bordje te bestellen ergens of anders nieuwe netbook kopen.

Zonde geld geweest dan dit maarja, that's life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
ElayZ schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:00:
Nou ik heb de losse kapjes binnen gekregen van MSI, ik heb vandaag de hele middag en avond erover gedaan om alles over te zetten, dat is allemaal gelukt.

Alleen heb ik ook getracht om direct een bluetooth USB stickje (uit elkaar gehaald, alleen t plaatje) erin te solderen, dit leek in eerste instantie prima te zijn gelukt want als ik m aanzette ging t lampje vd bluetooth wel branden maar even later merkte ik dat het beeldscherm niet aanging en hij niet opstartte...

Dus ik dacht eerst dat ik iets van het beeldscherm niet goed had aangesloten dus ben ik eerst dat allemaal gaan nalopen maar niets hielp...

En later zag ik dat ik toch een sluitingkje veroorzaakt had dus ik heb toen meteen de laptop uitgezet en het bluetooth kaartje los gesoldeerd maar hij heeft dus wel een tijdje onder stroom gestaan met een sluiting...

Ik kan wel met FN+ F knop het lampje van de WiFi aan krijgen maar verder doet niks het. Ook via VGA op mn tv aansluiten haalt niet uit.

Ik vrees dat ik het mobo om zeep geholpen heb, is er iemand die nog tips heeft wat nu te doen??
JipjipJahoe ! Eindelijk heb je het voor elkaar... hij is OMZEEP... deze weg sloeg je al in toen je begon je gloednieuwe laptiop met aceton te behandelen en hier kom je dan uit. Het is je gelukt...at last !

Tip: uithuilen en nieuwe kopen en gewoon laten draaien...

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
m3nno schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 20:16:
Dudes, heeft iemand bios 1.08 met de overclock functie draaiende? :)
Yes, werkt prima! Maar na elke reboot zet hij weer automatisch terug op 1,6ghz. Vraag me toch echt af waar de 6 cell batterijen blijven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
Dit soort opmerkingen raken kant nog wal. Tweakers.net is juist geboren uit hobbyisten en techneuten en waar gewerkt wordt vallen immers spaanders. En daarbij komt nog dat zijn ombouw activiteiten niet geleid hebben tot deze schade maar helaas zijn bluetooth kaartje.

jammer dat dit soort cynische opmerkingen nog toegelaten worden, in mijn ogen te zielig voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
niet dat ik het van plan was, maar als je een bluetooth stick op het mobo vast soldeerd, kun je hem dan nog wel uit zetten met FN toets? anders zou betekenen dat die altijd aanstaat, ook in bijv. vliegtuig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Don3k schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 22:34:
[...]

Yes, werkt prima! Maar na elke reboot zet hij weer automatisch terug op 1,6ghz. Vraag me toch echt af waar de 6 cell batterijen blijven :(
Heb je deze misschien ook voor mij ? :o Ik kan de download link niet echt vinden tussen al het Chinese gebrabbel.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:11
Weet iemand waar/wanneer we 6-cells batterijen kunnen kopen?
Die 9-cells is te preorderen, maar ik vind 'm wat te lomp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
m3nno schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 00:58:
[...]

Heb je deze misschien ook voor mij ? :o Ik kan de download link niet echt vinden tussen al het Chinese gebrabbel.. :(
Ik had deze tutorial (http://www.electricvagabo...ck-msi-wind-with-one.html) gevolgd, volgens vele werken de home/end/pgdn/pgup keys niet meer na het flashen. Bij mij werkt alles nog prima :)

[ Voor 10% gewijzigd door Don3k op 04-10-2008 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

bas r schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 08:19:
Wat dacht je van hier? Ook alleen nog pre-order...

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 08:59
ik ben aan het zoeken in de topics maar ik kan niets vinden over het flashen van bijv. een MSI firmware in een medion. Dit is nu nog onzin maar over een tijdje zal MSi toch wel langere support en firmware updates uitgeven dan medion. Heeft iemand hier een antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

fub schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 20:32:
Ik tik dit nu op mijn nieuwe MSI Wind PC. Installatie van Ubuntu ging volledig pijnloos: ik heb niet eens een restricted driver hoeven te installeren om de resolutie op 1280x1024 te zetten. Sound werkt ook 'out of the box'.

Heerlijk machientje. En ik heb meteen maar de hele voorraad bij de Computerland in Nijmegen opgekocht, want een collega van me wilde er ook wel een. Voor geinteresseerden: tegen 13 oktober verwachtte men weer nieuwe voorraad. Maar misschien zijn ze tegen die tijd ook wel elders te krijgen.
Ik vind het in ieder geval een aanrader voor iedereen die een stille surf- en download-bak wil hebben.
Ondanks dat dit wel een MSI Wind is, draait het volgens mij in dit topic uitsluitend om netbooks. Wel een interessant bakkie natuurlijk! :)

offtopic:
heb je de mogelijkheid om een meting te doen wat hij uit het stopcontact trekt? als je hem in de meterkast 24/7 wil laten draaien is een verbruik van max 20w wel prettig)

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

bas r schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 08:19:
Zo, ik heb die 7800 MegaPower maar besteld. Is tenminste een interessantere aanbieding dan via Medion (bijna dezelfde prijs voor een 4400 mHa incl verzending).
En die afmeting is voor mij geen punt, ik ga voor de werktijd.
8)

Ik vind overigens wel dat MSI de klanten van het eerste uur gewoon vergeet. Er heerst complete radiostilte, terwijl er allang accu's van 4400 mHa beschikbaar zijn (MSI levert nieuwe immers alweer een tijd uit met 6-cells accu's). Men kiest kennelijk voor meer omzet netbooks, en vergeet daarbij de eerste klanten. Dat vind ik een zeer slechte zaak.

@Moneta: dat mag je van mij best verwoorden op de volgende vergadering bij MSI Nederland.
:'(

[ Voor 29% gewijzigd door wvexeltweakers op 04-10-2008 12:50 . Reden: Aanvulling MSI aanbieding ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
b.art schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 23:34:
niet dat ik het van plan was, maar als je een bluetooth stick op het mobo vast soldeerd, kun je hem dan nog wel uit zetten met FN toets? anders zou betekenen dat die altijd aanstaat, ook in bijv. vliegtuig...
Volgens mij kan dat via software. Ik heb in mijn Akoya ook een BT stickje ingebouwd en onder OSX kan ik die uitschakelen. Onder Windows moest ik Toshiba drivers installeren om dat ook te kunnen; de standaard installatie door XP heeft geen uitschakel-optie.

Wel moet je stickje geschikt zijn: heb op ebay een heel goedkoop dingetje gekocht, die blijft onder OSX altijd aan, maar m'n huidige BT micro stickje (Trust Sweex Freecom Sitecom) kan het wel.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:11
wvexeltweakers schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 09:51:
[...]

Wat dacht je van hier? Ook alleen nog pre-order...
Niet duidelijk geweest: ik wil een originele MSI batterij, niet zo'n crappy lion-geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

bas r schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 11:17:
[...]

Niet duidelijk geweest: ik wil een originele MSI batterij, niet zo'n crappy lion-geval...
Dat zijn originele MSI branded accu´s....
"Description:MSI OEM 4400mAh (6-CELL) BATTERY"

[ Voor 10% gewijzigd door wvexeltweakers op 04-10-2008 12:57 ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
intraxi schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 22:05:
[...]

JipjipJahoe ! Eindelijk heb je het voor elkaar... hij is OMZEEP... deze weg sloeg je al in toen je begon je gloednieuwe laptiop met aceton te behandelen en hier kom je dan uit. Het is je gelukt...at last !

Tip: uithuilen en nieuwe kopen en gewoon laten draaien...

Suc6
tedkroon schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 23:16:
Dit soort opmerkingen raken kant nog wal. Tweakers.net is juist geboren uit hobbyisten en techneuten en waar gewerkt wordt vallen immers spaanders. En daarbij komt nog dat zijn ombouw activiteiten niet geleid hebben tot deze schade maar helaas zijn bluetooth kaartje.

jammer dat dit soort cynische opmerkingen nog toegelaten worden, in mijn ogen te zielig voor woorden.
Inderdaad, bedankt Tedkroon, de opmerking van intraxi slaat helemaal nergens op, dit is niet waar tweakers voor is naar mijn idee.

Dit is een site waar juist mensen komen die verder gaan dan de gemiddelde gebruiker en die dit soort dingen voor hun hobby doen. En niet mensen die een apparaat kopen en er alleen maar over kunnen lullen hoe mooi en geweldig hij wel niet is.

Als er nooit mensen zouden zijn die apparatuur openmaken en er mee gaan rommelen dan kom je ook nooit ergens achter. Dus wees blij dat er mensen zijn zoals ik die dat risico willen nemen.

Ik was even nijdig toen ik erachter kwam dat ie stuk is, maar dat is altijd als iets stuk gaat dat zijn dan even de emoties.

Dus bedankt voor je nuttige tip, maar maak je geen zorgen ik hoef echt niet te gaan zitten uithuilen,
ik heb inmiddels allang een nieuw moederbord besteld en dan gaan we gewoon weer vrolijk verder met tweaken.

Kost een paar centen maar daar lig ik echt niet wakker van, het is en blijft een hobby.

[ Voor 7% gewijzigd door ElayZ op 04-10-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Ik heb nu de definitieve rekening voor mijn 7800 mAh accu binnen van Lion, en die komt uiteindelijk op "slechts" € 104,08 inclusief verzending!

Was idd de moeite om die voor-inschrijving te doen!!
>:)

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AC77
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2024
wvexeltweakers schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 14:32:
Ik heb nu de definitieve rekening voor mijn 7800 mAh accu binnen van Lion, en die komt uiteindelijk op "slechts" € 104,08 inclusief verzending!

Was idd de moeite om die voor-inschrijving te doen!!
>:)
hmm heb hem nu ook besteld en bij mij is dat toch echt 122 euro?(met kortings code)
maar ja de baas vergoed, dus dat is niet zo erg.

heeft iiemand trouwens die nieuwe bios (1.08a beta) met turbo feature en extra graphics geheugen geprobeerd ?
en weten we of ie ook op een medion akoya mini draait?

AMD FX 6300, gforce GTX 1050ti, 12gb +1500gb hd;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneakertweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-03 08:52
Hallo mensen,

Ik wil graag een 6-cels batterij kopen voor mijn MSI Wind, maar zit te twijfelen tussen die van Lionb attery.com en een verkoper op Ebay:

http://www.lionbattery.com/description.php?noproduit=1627

http://search.stores.ebay...QQsaselZ349105992QQsofpZ0

De totaalprijs van die op Ebay is ongeveer 15 euro goedkoper, maar is geen originele. Zou dat veel uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

sneakertweaker schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 15:17:
Hallo mensen,

Ik wil graag een 6-cels batterij kopen voor mijn MSI Wind, maar zit te twijfelen tussen die van Lionb attery.com en een verkoper op Ebay:

http://www.lionbattery.com/description.php?noproduit=1627

http://search.stores.ebay...QQsaselZ349105992QQsofpZ0

De totaalprijs van die op Ebay is ongeveer 15 euro goedkoper, maar is geen originele. Zou dat veel uitmaken?
Ach, wat is "origineel" ? Dit komt allemaal bij chinese fabrikanten vandaan. Wellicht dat je bij Lion Battery wat zekerder bent van garantie, maar anders zie ik weinig verschillen.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Bedankt voor de tip _O_ heb nu ook een 6-cells van ebay besteld bij supergps voor 70 euro incl... er staan een aantal verkopers op. Zal mn bevindingen posten zodra ik hem heb. Ik neem aan dat ie gewoon even goed is als zo'n 'Made by MSI' geval. Alleen betaal je nu geen 30 euro voor het merk. En er zit wel nog gewoon 12 maanden garantie op.

[ Voor 35% gewijzigd door Cooler_King op 04-10-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneakertweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-03 08:52
Heb ook maar meteen via Ebay besteld :) Hopen dat ie zo snel mogelijk aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:07
heeft iiemand trouwens die nieuwe bios (1.08a beta) met turbo feature en extra graphics geheugen geprobeerd ?
en weten we of ie ook op een medion akoya mini draait?
Ik heb de 1.08 bios geinstalleerd dit ging probleemloos. Heb deze stappen gevolgd:

bios-factor-overclock-msi-wind-with-one

Ik heb het overclocken ook meteen geprobeerd helaas was de hoogste stand 24% niet 100% stabiel met prime95 25.6
Ik heb hem nu op 15% draaien en dat is wel stabiel voor zover ik heb kunnen testen (uurtje prime95). Ik vind het eerlijk gezegd wel een heel vet principe die overclock/ecomodus knop. Aan netstroom kan je een boost geven aan je systeem en op de batterij kan je je batterij een boost geven. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Don3k schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 09:01:
[...]

Ik had deze tutorial (http://www.electricvagabo...ck-msi-wind-with-one.html) gevolgd, volgens vele werken de home/end/pgdn/pgup keys niet meer na het flashen. Bij mij werkt alles nog prima :)
Hmmm mijn PgUP and down en end en home werken niet meer .. :+ ghehe.. gebruikte ze toch weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AC77
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2024
Mvdbeld schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 20:10:
[...]

Ik heb de 1.08 bios geinstalleerd dit ging probleemloos. Heb deze stappen gevolgd:

bios-factor-overclock-msi-wind-with-one

Ik heb het overclocken ook meteen geprobeerd helaas was de hoogste stand 24% niet 100% stabiel met prime95 25.6
Ik heb hem nu op 15% draaien en dat is wel stabiel voor zover ik heb kunnen testen (uurtje prime95). Ik vind het eerlijk gezegd wel een heel vet principe die overclock/ecomodus knop. Aan netstroom kan je een boost geven aan je systeem en op de batterij kan je je batterij een boost geven. _/-\o_
en je hebt geen last van niet werkende fn keys? zoals wifi?
ik las op de verschillende forums (msiwind.net en .msi-wind.de) over dit soort problemen..

heb je hem draaien op een MSI wind of een Akoya?

AMD FX 6300, gforce GTX 1050ti, 12gb +1500gb hd;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
@ElayZ, denk je dat je ondanks het ongelukje toch nog aan onderdelen voor anderen kan komen? zo ja, heb je dan misschien een prijslijst?

Na een nieuwe hdd, koeler en 6-cells heb ik nu nog wel interesse in een zwarte bovenkant voor mn Medion (zodat ie helemaal zwart is) en een kleinere power supply (als vervanging voor die ijskast).. ik vraag me alleen af of zo'n bovenkant mooi past (of de randen enz mooi aansluiten) en of er nog logo's enz. opstaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Cooler_King schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 21:17:
@ElayZ, denk je dat je ondanks het ongelukje toch nog aan onderdelen voor anderen kan komen? zo ja, heb je dan misschien een prijslijst?

Na een nieuwe hdd, koeler en 6-cells heb ik nu nog wel interesse in een zwarte bovenkant voor mn Medion (zodat ie helemaal zwart is) en een kleinere power supply (als vervanging voor die ijskast).. ik vraag me alleen af of zo'n bovenkant mooi past (of de randen enz mooi aansluiten) en of er nog logo's enz. opstaan...
Of ik voor anderen kan bestellen weet ik niet want m' n broertje regelt het via z' n werk... Zal eens vragen.

Die kapjes zijn echt exact hetzelfde en sluiten dus gewoon perfect aan. Zelfs de stickertjes aan aan de binnenkant zijn precies dezelfde nummers. Er zit geen logo op de bovenkant, wel aan de binnenkant. (Frame om de LCD.)
Op het gedeelte om het toetsenbord zitten geen logo's.

Als ik overigens met een nieuw moederbordje m ook niet meer aan de praat zou krijgen en ik een nieuwe ga kopen dan mag je de kappen die ik nu nieuw heb best overnemen. Ik laat het wel even weten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
AC77 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 21:01:
[...]

en je hebt geen last van niet werkende fn keys? zoals wifi?
ik las op de verschillende forums (msiwind.net en .msi-wind.de) over dit soort problemen..

heb je hem draaien op een MSI wind of een Akoya?
Alle FN toetsen werken behalve PgDn en PgUp, maar dat is voor mij geen issue. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hem stabiel hebben op 24% overclock met prime95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Mvdbeld schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 11:11:
[...]

Alle FN toetsen werken behalve PgDn en PgUp, maar dat is voor mij geen issue. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hem stabiel hebben op 24% overclock met prime95?
Snap dat hele Prime95 niet echt,.. Heb em in de bios op 24% gezet.. en Turbo staat aan, gezien het lampje.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Zoals bekend betrekt Lion Batteries hun MSI accu's van Mugen Power. En in navolging van Lion heeft dan ook Mugen een mailtje uit doen gaan:

Dear MSI Wind (or compatible) user,

We would like to inform you that the long awaited new 9-cell 7800mAh HLI-MU100XL Mugen Power battery for the MSI Wind U100 (or compatible devices) are now available for pre-order from our website. (http://www.mugenpowerbatt...22UMPC%20Batteries%22/MSI ).

The specification is as follows:

Model No.: HLI-MU100XL

Extended high-capacity 7800mAh battery for MSI Wind U100, Medion Akoya Mini E1210, Advent 4211, MyBook M11 Freedom, Mouse Computer, Tsunami Moover T10, Mivvy M310, Casper Minibook, Datron Mobee N011, Proline U100, CMS ICBook M1, Roverbook Neo U100, Ahtec Netbook LUG N011 UMPC device. (9-CELL Battery)

Li-ION 11.1V, 7800mAh
Colour: BLACK or WHITE (Other colours are expected soon as well)
Measurements: 22cm (L) x 5.2cm (W) x 3.9 cm (H)
Weight: Approx. 460g
Replacement for BTY-S11 (2200mAh/3-cell)

Price: USD 179.95 (Pre-order customers and members of MSWIND.NET will receive 10% discount by using Coupon/Discount Code: MSIWIND.NET during the ordering procedure on our website http://www.mugenpowerbatteries.com.)

Shipping is expected in the last week of October and is FREE of CHARGE WORLDWIDE.

If you have any further questions or need more information, please do not hesitate to contacting us. Looking forward to receiving your kind order.

Best regards,

Bert
Support Department
Mugen Power Batteries Europe

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
m3nno schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 19:11:
[...]

Snap dat hele Prime95 niet echt,.. Heb em in de bios op 24% gezet.. en Turbo staat aan, gezien het lampje.. :+
Prime 95

Gebruik de volgende link om prime te downloaden en doe dan een "blend test" . Dan wordt je CPU volledig belast en kan je zien of de overclock stabiel is. Ik kan namelijk ook op 24% werken maar tijdens prime95 stopt ie ermee, dus dat betekent dat het toch niet 100% stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barchettanl schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 19:37:
Zoals bekend betrekt Lion Batteries hun MSI accu's van Mugen Power. En in navolging van Lion heeft dan ook Mugen een mailtje uit doen gaan:

Dear MSI Wind (or compatible) user,

We would like to inform you that the long awaited new 9-cell 7800mAh HLI-MU100XL Mugen Power battery for the MSI Wind U100 (or compatible devices) are now available for pre-order from our website.
214 dollar incl btw. Pfoe. 154 euro dus. Ik vind het veel en als een van de eerste twaalf msi wind-bezitters in dit land zou ik ook van msi wel een soort omruilactie willen zien |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omruil actie? voor een OEM batterij welke meer poweerrrr heeft dan de standaard 6600mAh (update: ik doel op de uitbreiding)? Ik acht de kans daarop enorm klein. Wat misschien leuker is, is meer dan de 10% korting bedingen door een inkoopactie te organiseren op samenkopen.net ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2008 05:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik heb last van vervormd / haperend geluid als ik muziek aan het luisteren en een webpagina / bestand download.
Eigenlijk treedt de vervorming / hapering al in zodra er WLAN activiteit is. Bij YouTube moet ik ook wachten tot alles is geladen voor ik het normaal kan bekijken met gewoon geluid.

Andere audio drivers heb ik al geprobeerd, maar helaas.
Iemand die dit ook heeft en er een oplossing voor weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
154 euro is idd een belachelijke prijs..daar heb je minstens 2 6-cells voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

jbr schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 09:59:
Ondanks dat dit wel een MSI Wind is, draait het volgens mij in dit topic uitsluitend om netbooks. Wel een interessant bakkie natuurlijk! :)
Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens. Want intern is het zowat hetzelfde als een netbook (Atom chip, SD slot, notebook geheugen, enzovoorts) -- alleen de behuizing is anders. Er is zeker veel overlap, dus ik kan me voorstellen dat jullie je voordeel kunnen doen met mijn ervaringen en (voor mij belangrijker) andersom.
offtopic:
heb je de mogelijkheid om een meting te doen wat hij uit het stopcontact trekt? als je hem in de meterkast 24/7 wil laten draaien is een verbruik van max 20w wel prettig)
Nee, heb ik niet. Of iemand moet zo'n ding in Nijmegen te leen hebben, dan wil ik best een meting doen.
Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic