Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Er zijn weer nieuwe WLAN-drivers voor XP en Linux (SUSE Linux Enterprise Desktop 10 SP1 only) beschikbaar op de MSI-site. Omdat ik geen enkel probleem heb met mijn WLAN hou ik de "oude" nog even draaien.
8)

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
intraxi schreef op maandag 08 september 2008 @ 00:41:
[...]

wat dacht je van audio en wifi native ondersteund in leopard... dat heeft het windje niet hoor !
Tja.. vroeger werd nvidia ook altijd als voordeel gezien omdat de linux drivers daarvan beter waren.. dat is inmiddels verleden tijd.. we hebben het hier ook over een in elkaar gehackte OS.. wat ik ervan heb gelezen heeft die GMA950 onboard video van intel ook last van corruptie? Ik denk dat het in elk geval nooit zo vlekkeloos zal lopen als op een echte Mac. En voor de rest is het gewoon een kwestie van nieuwe drivers schrijven (wat bij dit hackintosh geval moeilijker is omdat geen enkele producent dit ondersteunt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 12:15
Cooler_King schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:27:
[...]

Tja.. vroeger werd nvidia ook altijd als voordeel gezien omdat de linux drivers daarvan beter waren.. dat is inmiddels verleden tijd.. we hebben het hier ook over een in elkaar gehackte OS.. wat ik ervan heb gelezen heeft die GMA950 onboard video van intel ook last van corruptie? Ik denk dat het in elk geval nooit zo vlekkeloos zal lopen als op een echte Mac. En voor de rest is het gewoon een kwestie van nieuwe drivers schrijven (wat bij dit hackintosh geval moeilijker is omdat geen enkele producent dit ondersteunt).
Ach mijn hackintoshes lopen als een zonnetje en zelfs sneller dan mijn macbook-pro..volgens sommige sites loopt leopard op de wind ook als een zonnetje...

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:26
intraxi schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:33:
[...]

Ach mijn hackintoshes lopen als een zonnetje en zelfs sneller dan mijn macbook-pro..volgens sommige sites loopt leopard op de wind ook als een zonnetje...
Ik heb niets te klagen over Leopard op mijn Wind 8) Okee, de hoofdtelefoonaansluiting werkt niet, maar goed, dat mag de pret niet drukken...

Verwijderd

xileS schreef op woensdag 03 september 2008 @ 17:20:
Ik heb een tijdje terug op de Wind van me zusje gespeeld, wat me opviel is dat ik niet met de touchpad kon slidescrollen. Kon alleen scrollen door aan de scrollzones rechtboven en rechtonder aan te tikken. De Wind is aangeschaft op 18-8, dus gewoon 1 met een 3-cell. Ik dacht dat je met deze wel gewoon moest kunnen slidescrollen. Het is volgens mij wel een Synaptic touchpad, want er zit Synaptic driver op geïnstalleerd.
Is dit een driverprobleem ofzo, want ik dacht dat alleen Sentelic touchpads niet konden slidescrollen?
Is een bug bij MSI hier hebben niet alle msi's last van.
Als je ff MSI forum kijkt van engeland, zie je dat msi ermee bezig is.

Verwijderd

Toch schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:21:
Zijn er meer mensen die net als ik op een universiteit of hogeschool Wifi moeten verbinden via een vast programma (bij mij SecureW2) waardoor de verbinding constant uitvalt? Zonder dit programma kan ik gewoon het programma van MSI gebruiken (gedownload via die update) maar met kan dat dus niet, heel irritant |:(
Ik heb precies hetzelfde probleem als jou,
op mijn school moet ik ook via SecureW2 inloggen en mijn verbinding valt constant uit, echt verschrikkelijk
heb jij inmiddels een oplossing gevonden, want bji mij komen die lui van de ICT er niet uit..

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:31:
[...]

op mijn school moet ik ook via SecureW2 inloggen en mijn verbinding valt constant uit, echt verschrikkelijk
heb jij inmiddels een oplossing gevonden, want bji mij komen die lui van de ICT er niet uit..
Hebben jullie ook al de laatste WLAN-driver (XP Ver: 5.9071.0822.2008) geinstalleerd? Deze heeft als datum 4 september 2008 en kun je hier downloaden.

Samsung S23 Ultra 256GB

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:42:
[...]

Welke website bedoel je precies? Ik heb hier ook last van: soms wil i helemaal niet meer scrollen
en dan is het soms weer plotseling terug.

-Paul.

• xileS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:42:
[...]

Zou je idd even de website kunnen geven? Want wat bedoel je eigenlijk met een bug? Een bug in de drivers? Dat is zo opgelost door de drivers te updaten dacht ik. Maar ik heb niet meer naar de laptop gekeken. Dacht in eerste instantie dat het een Sentelic touchpad was, omdat hij niet kan slidescrollen. Maar er zitten wel gewoon Synaptic drivers op, dus dacht dat er standaard verkeerde/oude drivers opzaten ofzo.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ZIjn er qua hardware verschillen tussen de 120 gb en 80 gb versie van de msi wind? En wat houd dit in: Medion Akoya heeft een Draft-N Wifi kaartje. Ik wil er misschien Osx op gaan draaien, is dat dan van belang?

Edit: hoe zit het sowieso in met de wifi ontvangst in windows (ikw eet niet osx is het een beetje brak). En waarom is de Medion wel goed leverbaar en de MSi niet :O ..

[ Voor 73% gewijzigd door Ronwiel op 11-09-2008 17:35 ]

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

ronwiel schreef op donderdag 11 september 2008 @ 17:24:
ZIjn er qua hardware verschillen tussen de 120 gb en 80 gb versie van de msi wind? En wat houd dit in: Medion Akoya heeft een Draft-N Wifi kaartje. Ik wil er misschien Osx op gaan draaien, is dat dan van belang?

Edit: hoe zit het sowieso in met de wifi ontvangst in windows (ikw eet niet osx is het een beetje brak). En waarom is de Medion wel goed leverbaar en de MSi niet :O ..
Je kunt ook de 160 GB versie nemen, krijg je er wel verwijfde hartjes op :)

Even een vraagje: Mijn vriendin heeft het niet zo op online kopen en wil de MSI WIND LOVE EDITION liever in een winkel kopen en uiteraard eerst even kijken. Ze is er niet zo heel erg in thuis, welke winkels hebben hem in de showroom liggen ( Eindhoven ) ?

[ Voor 18% gewijzigd door NeoMe op 11-09-2008 19:58 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

ronwiel schreef op donderdag 11 september 2008 @ 17:24:

Met mijn MSI Wind heb ik totaal geen problemen met Wifi onder WindHoos, maar dat schijnt nogal afhankelijk te kunnen zijn van de router die je gebruikt (in mijn geval de Belkin N1 Vision).
Het Draft N houdt volgens mij in dat hij hogere snelheden ondersteunt (dus meer dan 54 Mbit zoals bij 802.11g) maar dat dit niet volgens een N standaard is, maar volgens het concept. Zal dus ook weer afhankelijk zijn van de router/ andere wifi-apparaten liggen die je gebruikt, of je die hogere snelheden ook haalt. Voor "normaal" internetgebruik is dit overigens ook niet echt interessant, tenzij je via Wifi grote bestanden over gaat halen.

Tja, en waarom de Wind slechter leverbaar is/was dan de Medion? Dat moet je aan MSI vragen. Ik denk dat ze de vraag bij MSI erg onderschat hebben. Of wellicht spelen er ook wel fabricage-problemen.

Samsung S23 Ultra 256GB

Verwijderd

Ik heb thuis vanwegen storing een Wireless 802.11a router in gebruik.
Weet iemand of de Wind ook overweg kan met 802.11a?

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:41
Nee, de MSI Wind kan alleen met 802.11B/G overweg, niet met A, de Medion Akoya E1210 kan met 802.11B/G/N overweg, dus ook niet met A.

Verwijderd

xileS schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:50:
[...]

Zou je idd even de website kunnen geven? Want wat bedoel je eigenlijk met een bug? Een bug in de drivers? Dat is zo opgelost door de drivers te updaten dacht ik. Maar ik heb niet meer naar de laptop gekeken. Dacht in eerste instantie dat het een Sentelic touchpad was, omdat hij niet kan slidescrollen. Maar er zitten wel gewoon Synaptic drivers op, dus dacht dat er standaard verkeerde/oude drivers opzaten ofzo.
Dit is de link:
http://forums.msiwind.net...chpad-problems-t1691.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Laatst online: 05-03-2024
Lees net dat er een Rode Wind is.. Linkje

Zie de kleurtjes... :o :9

• Subslider
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-08 23:40
Sorry maar,

wat zijn de verschillen tussen de:

- MSI Wind U100-021NL
en de
- MSI Wind U100-266NL

zijn er nog meer verschillen behalve dat de 266NL een 120Gb heeft en geen Bluetooth?

Zijn er bovendien al modellen met 6-cell? of zijn deze los verkrijgbaar?

,Subs

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:23

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:31:
[...]

Ik heb (gelukkig) geen last van dit probleem op mn huidige uni (utrecht) in delft wel constant problemen gehad.(varierend van iedere 5 mins van t netwerk gekicked worden tot identiteit niet eens kunnen verifieren)

mijns inziens ligt het dus aan het netwerk en niet aan je eigen software

Kalm aan! En rap een beetje!

Verwijderd

Aangezien de Wind geen 802.11a ondersteunt wil ik er een WIFI 802.11a kaartje in
gaan stoppen. Weet iemand of de bestaande WIFI kaart makkelijk te vervangen
is?

• RobbieT
Op msiwind.net is iemand die succes meldt met de Intel 4965AGN card:

http://forums.msiwind.net...aft-wireless-t686-40.html

Op bladzijde 3 van het topic staat een inbouw handleiding.

Verder is er iemand anders die hier:

http://www.pcnextday.co.u...3810-6250&GroupCode=CLNET

succes mee heeft.

[ Voor 27% gewijzigd door RobbieT op 13-09-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 12:52:
Aangezien de Wind geen 802.11a ondersteunt wil ik er een WIFI 802.11a kaartje in
gaan stoppen. Weet iemand of de bestaande WIFI kaart makkelijk te vervangen
is?
Mag ik vragen waarom zou je in godsnaam geld zou gaan stoppen in een 802.11a kaartje?
Kan je niet beter investeren in een betere router?

edit: en ja, die is makkelijk te vervangen.

[ Voor 5% gewijzigd door ElayZ op 14-09-2008 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CorpseFeaster schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 09:54:
[...]

Ik heb (gelukkig) geen last van dit probleem op mn huidige uni (utrecht) in delft wel constant problemen gehad.(varierend van iedere 5 mins van t netwerk gekicked worden tot identiteit niet eens kunnen verifieren)

mijns inziens ligt het dus aan het netwerk en niet aan je eigen software
Ik heb het probleem kunnen oplossen ...
Wat je moet doen is de Realtek software uitschakelen..
Dit doe je door : Start --> Uitvoeren--> MSCONFIG intypen--> en dan naar het tabblad opstarten,
en dan Realtek wireless utillity uitschakelen..
Nu gebruik je gewon de Windows Zero config en krijg je geen conflicten, en wordt er gewoon verbinding gemaakt met het netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Laatst online: 28-08 00:10
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 14:31:
[...]

Ik heb het probleem kunnen oplossen ...
Wat je moet doen is de Realtek software uitschakelen..
Dit doe je door : Start --> Uitvoeren--> MSCONFIG intypen--> en dan naar het tabblad opstarten,
en dan Realtek wireless utillity uitschakelen..
Nu gebruik je gewon de Windows Zero config en krijg je geen conflicten, en wordt er gewoon verbinding gemaakt met het netwerk
Had ik ook al geprobeerd, maar werkte toen niet, zal het morgen nog eens proberen, misschien deed ik iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:13
Eindelijk m'n stickers binnen, ze zijn véél mooier dan ik had gedacht :D
Plus dat ze m'n Medion Akoya logo wegmoffelen. (En mensen kunnen gelijk zien waar ik fan van ben ;))

Afbeeldingslocatie: http://www.telebyte.nl/~p.h.snoeren/dsc00308zd0_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.telebyte.nl/~p.h.snoeren/dsc00309vp5_th.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Dutchy007 op 15-09-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Medion E1210 Akoya Wifi N rules!
Ik heb nu een WRT300N router en internet vliegt nu echt, wat een verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Dutchy007 schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:57:
Eindelijk m'n stickers binnen, ze zijn véél mooier dan ik had gedacht :D
Plus dat ze m'n Medion Akoya logo wegmoffelen. (En mensen kunnen gelijk zien waar ik fan van ben ;))

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er wel mooi uit ja.
Maar....werk jij altijd met je netbook dicht?
:X

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
wvexeltweakers schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:56:
[...]
Maar....werk jij altijd met je netbook dicht?
Hoezo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ómdat aan de binnenkant ook een medion logo zit vermoed ik ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Wind upgrade: 120-160 Gb disk, Wifi Draft-N en 6 cell batterij !

http://www.mobilewhack.co...b102-u100-6b106-notebook/

Wanneer in NL ?

Nieuwe draft-n kaart is Atheros/Broadcomm of what ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Marzman schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 00:06:
[...]

Ómdat aan de binnenkant ook een medion logo zit vermoed ik ;)
Tsja, daar hoef ik alleen maar naar te staren en geen andere mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomenal
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 14:01
Is er iemand die mij kan helpen met OSX op de wind zetten?

Ik had het werkend maar krijg het nu niet meer voor elkaar! :'(

(via de volgende tutorial: http://www.modaco.com/content/asus-eee-pc-http-www-eeeasy-com/270099/pauls-complete-guide-to-installing-osx-leopard-on-your-msi-wind-advent-4211/ )

Na de installatie bij het instellen van de landinstellingen + of je gegevens van een andere mac wil overzetten start hij niet door maar komt hij in een loop terecht waardoor ik weer opnieuw de landinstellingen in moet geven.

misschien iemand met een hd-image oid? O-)

[ Voor 0% gewijzigd door venomenal op 17-09-2008 11:09 . Reden: niet meer nodig, msiwindosx86.iso ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:36
RobbieT schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:53:
Medion E1210 Akoya Wifi N rules!
Ik heb nu een WRT300N router en internet vliegt nu echt, wat een verschil!
Ik haal met mijn MSI Wind ook gewoon het maximum uit mijn verbinding van 10Mbit. Of heb jij een 100Mbit verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:13
intraxi schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 00:16:
Wind upgrade: 120-160 Gb disk, Wifi Draft-N en 6 cell batterij !

http://www.mobilewhack.co...b102-u100-6b106-notebook/

Wanneer in NL ?

Nieuwe draft-n kaart is Atheros/Broadcomm of what ??
Oeeeh die 6-celler eindelijk! Dat zou echt uber-uber-uber-relaxt zijn! Eindelijk een antwoord op die 1000H

Zodra deze in NL verschijnt ben ik erbij :D...ik hoop dat wel dat er een fatsoenlijk touchpad inzit wat ook kan scrollen (HD audio boeit mij verder niet zoveel...ndraft ook niet eigenlijk

edit: Hoewel ik die Samsung Netbook ook stiekem erg interessant vind...6-cell accu en superslank 10,2inch design!

[ Voor 15% gewijzigd door StraightOn.NL op 16-09-2008 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Ik zag op MSI WindNet dat er 22 september een 4400 mHa accu leverbaar zou zijn via deze Engelse site voor de Wind à € 57.

Ik wacht zelf nog ff op de 7800 mHa van Lion in midden oktober.
8)

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:11
Of hier te bestellen.
Zo'n 7800mah batterij lijkt me nogal groot voor zo'n klein flaptopje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Laatst online: 30-06 11:53
Gaan 6 cell modellen de 3 cell modellen vervangen? Of blijven 3 cell en 6 cell altijd naast elkaar bestaan? En zijn er nu al 6 cell modellen te krijgen in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
bas r schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 17:35:
Of hier te bestellen.
Zo'n 7800mah batterij lijkt me nogal groot voor zo'n klein flaptopje...
Ik vind dat allemaal wel leuk en aardig die extra accu's voor zo'n netbook...maar ik vindt het relatief echt veel en veel te duur

Je gaat toch geen losse accu van ruim 90 euro bestellen op een netbook van €375 8)7

Hij moet er standaard inzitten of niet...imo

@hierboven, ik hoop dat ze de 3-cellers gaan vervangen...maar ik ben bang dat deze nog een tijd zullen blijven rondhangen op de markt waardoor de verkopers een hogere (meerwaarde)prijs kunnen rekenen voor de 6-celler..

Ik hoop in ieder geval dat deze zo snel mogelijk naar Nederland komt, maar ik heb daarover nog geen concrete berichten gevonden.

[ Voor 23% gewijzigd door StraightOn.NL op 16-09-2008 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

StraightOn.NL schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 19:35:
[...]
Ik vind dat allemaal wel leuk en aardig die extra accu's voor zo'n netbook...maar ik vindt het relatief echt veel en veel te duur
Je gaat toch geen losse accu van ruim 90 euro bestellen op een netbook van €375 8)7
Hij moet er standaard inzitten of niet...imo
Die accu gaat straks voor € 83 incl verzending kosten. En waarom zou iemand dat niet doen?
Ik in elk geval wel, omdat ik voor een langere accuduur ga. En die kleine accu kan ik als reserve gebruiken, dan wel via Marktplaats verkopen voor iemand die liever een kleine als backup heeft.
Dan zijn de kosten dus nog lager.

8)

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
wvexeltweakers schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:29:
[...]

Die accu gaat straks voor € 83 incl verzending kosten. En waarom zou iemand dat niet doen?
Ik in elk geval wel, omdat ik voor een langere accuduur ga. En die kleine accu kan ik als reserve gebruiken, dan wel via Marktplaats verkopen voor iemand die liever een kleine als backup heeft.
Dan zijn de kosten dus nog lager.

8)
Ow nee tuurlijk, ik ben ook helemaal vóór langere accuduur, ik wacht zelf eigenlijk op de 6-cell wind...maar ik ga dus geen 3-celler kopen en dan nog es (bijna) €90 uitgeven voor een apparte accu...dan neem ik het lelijkere design van de 1000H maar voor lief :P

maar goed 7800mAh kick natuurlijk wel ass op het gebied van mobiliteit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Laatst online: 17-09 22:44

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ik ga volgende week naar hong kong en china. Eens even kijken hoeveel ze daar kosten.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
ik wacht geduldig totdat er third parties accu's opduiken :)
het aantal tassen voor MSI Wind & kloonen is laatste tijd ook al flink toegenomen..

ff wat anders, ik heb mac OS leopard op mijn akoya, nou had ik in deel 2 ook al problemen met de resolutie, maar ik kan dus nergens meer het antwoord vinden.. :S
weet iemand hoe je met een mac de juiste resolutie kunt instellen? ik kan alleen 800x600 of 1024x768....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
venomenal schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:17:

Ik had het werkend maar krijg het nu niet meer voor elkaar! :'(

(via de volgende tutorial: http://www.modaco.com/content/asus-eee-pc-http-www-eeeasy-com/270099/pauls-complete-guide-to-installing-osx-leopard-on-your-msi-wind-advent-4211/ )

Na de installatie bij het instellen van de landinstellingen + of je gegevens van een andere mac wil overzetten start hij niet door maar komt hij in een loop terecht waardoor ik weer opnieuw de landinstellingen in moet geven.

misschien iemand met een hd-image oid? O-)
Correct me if i'm wrong, maar als ik me goed herinner mag je wel vragen naar het installeren van mac os maar geen links posten hier op GoT...
pelt schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:25:
[...]

Ik haal met mijn MSI Wind ook gewoon het maximum uit mijn verbinding van 10Mbit. Of heb jij een 100Mbit verbinding?
Ik vind t ook wel relaxt die N wifi, hij geeft bij mij op dit moment 134 mbps aan,
en aangezien ik 50mbit glasvezel heb merk ik t wel... gaat lekker snel!

Niet dat ik nu echt hele HD films met m'n medion ga binnenhalen en kijken maar toch...
Alhoewel, ff in bed 720p prison break kijken is toch wel relaxt. :9

• intraxi
DNA_Saint schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:14:
ik ga volgende week naar hong kong en china. Eens even kijken hoeveel ze daar kosten.
interessant, kijk ook eens naar wat voor klones daar allemaal rondfietsen...naar verluidt behoorlijk wat !

• barchettanl
  • Laatst online: 26-08 23:15
venomenal schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:17:
Je hebt (hot)mail!

Marc

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

• barchettanl
Voor de Bluetooth-loze Medions heb ik hier wat uitleg gepost hoe zoiets in te bouwen :)
En nee, ik ben geen handig persoon en toch is het me gelukt :D

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Lion heeft afspraken gemaakt met MSI om de MSI 6 cells accu met 5800 mHa te mogen leveren (dus voordat Lion's eigen 7800 mHa verschijnt). Dit houdt echter wel een hogere prijs in, omdat ook MSI daar zijn marge op wil hebben. Prijs is € 92 en zal op 30/9 op voorraad moeten zijn.
In wit vind je die hier, en in zwart hier.

Verder wisten ze nog geen details te melden over hun eigen 7800 mHa accu die midden oktober zal verschijnen.

Noot: op 21/09/2008 blijkt dat het geen 5800 mHa MSI wordt, maar een 4400 mHa.... helaas.

[ Voor 7% gewijzigd door wvexeltweakers op 21-09-2008 15:43 . Reden: update Lion gegevens ]

Samsung S23 Ultra 256GB

• barchettanl
Ook http://www.mugenpowerbatteries.com/ (HQ in Amsterdam?) maakt diverse accu's, w.o. een 11000 mAh (!) ding voor de Eee (die Lion weer doorverkoopt). Op een ander forum schreef men dat je een mailtje moet achterlaten om aan te geven dat er interesse is in een Wind/Akoya accu.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Verwijderd

Ik ontdek sinds kort allemaal hele fijne scheurtjes in de voorste hoeken van mijn witte wind en bij de scharnierpunten. Ík ben daar vast niet uniek in. Iemand iets ondernomen bij MSI?

• zircondan
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-09 12:44
Hubert, misschien wat foto's om de scheurtjes te zien?
En nee ik heb zoiets niet.

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Waar ligt de MSI Wind in de winkels, kon hem niet vinden bij MM daar hebben ze hem niet ?

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Verwijderd

zircondan schreef op woensdag 17 september 2008 @ 16:02:
Hubert, misschien wat foto's om de scheurtjes te zien?
En nee ik heb zoiets niet.
Ik krijg het niet op de foto.... het is een grijze waas, van heel dichtbij zie ik dat het barstjes zijn. Als ik voel met mijn nagel, dan voel ik het ook heel lichtjes...

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 16:10:
[...]

Ik krijg het niet op de foto.... het is een grijze waas, van heel dichtbij zie ik dat het barstjes zijn. Als ik voel met mijn nagel, dan voel ik het ook heel lichtjes...
Hubert, ik heb ook een witte Wind, maar kan met de beste wil van de wereld geen scheurtjes of barstjes ontdekken....
Misschien heb je pech dat jouw plastic delen wat slecht gegoten zijn, te snel gekoeld, of zoiets.

Kun je anders een foto van een Wind plaatsen en dan met gekleurde cirkels aangeven waar je die scheurtjes of barstjes precies ziet bij jou??

[ Voor 12% gewijzigd door wvexeltweakers op 17-09-2008 16:41 ]

Samsung S23 Ultra 256GB

• zircondan
Misschien is het handig op contact te nemen met MSI.
Want het is natuurlijk niet gewenst dat er een barstje is.

• ElayZ
NeoMe schreef op woensdag 17 september 2008 @ 16:09:
Waar ligt de MSI Wind in de winkels, kon hem niet vinden bij MM daar hebben ze hem niet ?
Div winkels van Paradigit hebben m liggen.

• Cooler_King
Als ik wil betalen zegt is €103.. beurscrisis? |:(

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Cooler_King schreef op woensdag 17 september 2008 @ 20:52:
[...]

Als ik wil betalen zegt is €103.. beurscrisis? |:(
Prijs excl verzending is 142 USD en dat is volgens GWK € 92.
Bedoel jij incl verzending misschien?

Anders nog ff w88 met aankoop, die dollar gaat de komende weken nog wel wat verder naar beneden schat ik.

Samsung S23 Ultra 256GB

• Cooler_King
Nee het kwam door paypal met hun achterlijke koersen.. heb nu gewoon met mastercard betaald en dan zit ie tegen de 98 euro (verzendkosten zijn er niet)..

• pietjepuk|IAA
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09-2010
voor hoeveel mAh staat die 3cell accu?

Verwijderd

Vroeg me af hoe het nu zit met de garantie op die Wind: mag je er nu zelf aan sleutelen zonder dat je garantie vervalt of toch niet?

• Cooler_King
pietjepuk|IAA schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:47:
voor hoeveel mAh staat die 3cell accu?
2200

• StraightOn.NL
Hoe zit het eigenlijk met het draaien van anti-virus / mallware programma's op de Wind en andere Netbooks. Ik ben Symantec Endpoint protection gewend vanuit de uni/werk maar ik had die dus op mijn 901 geinstalleerd ofja....alleen het anti-virus gedeelte (wat volgens mij neerkomt op Symantec Anti-virus Corp.) maar dat was dus gewoon niet te doen...

Duurde ruim 2 minuten voordat hij was opgestart...en dat gaat me toch net ff een beetje tever...bovendien reageerde de 901 daarna erg log. De 901 heb ik uiteindelijk verkocht omdat hij me te klein was (toetsenbord enzo)

Maar nu wil ik me een Wind aanschaffen, maar hebben jullie tips voor lichte anti-virus software waar je weinig last van hebt op een netbook?

• Polyphemus
  • Laatst online: 23:26
StraightOn.NL schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:50:
Hoe zit het eigenlijk met het draaien van anti-virus / mallware programma's op de Wind en andere Netbooks. Ik ben Symantec Endpoint protection gewend vanuit de uni/werk maar ik had die dus op mijn 901 geinstalleerd ofja....alleen het anti-virus gedeelte (wat volgens mij neerkomt op Symantec Anti-virus Corp.) maar dat was dus gewoon niet te doen...

Duurde ruim 2 minuten voordat hij was opgestart...en dat gaat me toch net ff een beetje tever...bovendien reageerde de 901 daarna erg log. De 901 heb ik uiteindelijk verkocht omdat hij me te klein was (toetsenbord enzo)

Maar nu wil ik me een Wind aanschaffen, maar hebben jullie tips voor lichte anti-virus software waar je weinig last van hebt op een netbook?
Ik heb op mijn Wind Sophos geïnstalleerd, en dat werkt best soepel. Je merkt alleen bij het opstarten dat hij er een paar seconden langer over doet.

• Dutchy007
Ik gebruik NOD32, zo licht als een veertje :)

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:36
Cooler_King schreef op woensdag 17 september 2008 @ 22:37:
Nee het kwam door paypal met hun achterlijke koersen.. heb nu gewoon met mastercard betaald en dan zit ie tegen de 98 euro (verzendkosten zijn er niet)..
Heeft iemand hem al proberen te bestellen met de kortingscode "msiwind.net"?

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
StraightOn.NL schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:50:
Je kunt t ook beter basic houden met een gratis Avast virusscanner veel sneller op laptop/desktop.
Overigens qua toetsenbord kun je t beste de 10inch (1000H) van Asus kopen die schijnt een 94% toetsenbord te hebben t.o.v. origineel desktop/laptop toetsenbord.

• StraightOn.NL
funrider schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:15:
[...]

Je kunt t ook beter basic houden met een gratis Avast virusscanner veel sneller op laptop/desktop.
Overigens qua toetsenbord kun je t beste de 10inch (1000H) van Asus kopen die schijnt een 94% toetsenbord te hebben t.o.v. origineel desktop/laptop toetsenbord.
Ik had wat door de topics gesearched, maar daar had ik gevonden dat iemand toch vond dat Avast net wat teveel was voor zijn netbook...d8 dat het een eee 901 was

Avira Antivir Personal

Clamwin

PC Tools AntiVirus Free Edition

NOD32

Avast

zijin de meest genoemde wat ik zo heb gevonden door de verschillende topics heen. (Waarbij over Avast dus gezegd werd door sommige dat hij net iets te zwaar is.

NOD32 lijkt het lichts als ik het zo lees...nog meer ervaringen hier :)?!
funrider schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:15:
[...]
Het toetsenbord van de EEE 1000H en MSI Wind verschillen imo niet veel...ik heb echter wel bij 2 test-wind-modellen ervaren dat het toetsenbord veel meer mee veerde dan de 1000H, maar bij de 1000H lijkt het incidenteel net zo goed voor te komen.

Eigenlijk zou ik die Samsung netbook wel eens graag onder ogen willen zien :D zeer strak modelletje, superslank en erg mooi toetsenbord met volwaardige shit-toetsen en alles (goed over nagedacht!)

http://kleinelaptops.nl/n...hive=&start_from=&ucat=7&

En dat geldt ook voor de Asus N10E/J waarbij de J een Nvidia 9300GS 256 aan boord heeft >:)
http://kleinelaptops.nl/n...hive=&start_from=&ucat=2&

[ Voor 40% gewijzigd door StraightOn.NL op 18-09-2008 16:41 ]

• ElayZ
Ik heb ook Avira antivir draaien (ook op mn gewone pc trouwens) en die is goed volgens veel bladen en nog gratis ook. Je krijgt alleen 1x 24u een pop-up van avira over de betaalde versie maar als je ff googled dan heb je zo gevonden hoe je dat uit kunt zetten.

Ik moet zeggen dat ik op de Wind voor en na install daarvan eigenlijk geen verschil merk qua snelheid.

[ Voor 16% gewijzigd door ElayZ op 18-09-2008 17:20 ]

Verwijderd

wordt de wind met de 7800mAh 9cell accu een stuk dikker?
of valt dit mee?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 18:47 ]

• barchettanl
Ik draai AVG (daar issie weer).
Bij het installeren wel meuk uitschakelen: de Link-scan, en evt. de emailscan en officescan (gebruik toch gmail voor m'n post). En het dagelijks scannen om 12:00 ook maar uit zetten.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 18:47:
wordt de wind met de 7800mAh 9cell accu een stuk dikker?
of valt dit mee?
Daar zijn nog geen gegevens over bekend. Ook niet bij Lion.

Samsung S23 Ultra 256GB

• b.art
je kunt ook clamwin gebruiken, die heeft geen on-access scan, dus niet super veilig, maar daardoor wel snel.. :)

zijn er hier ook mensen die hibernate in mac osx aan de praat hebben gekregen?ik heb verschillende progjes geprobeerd, maar kan nergens in osx iets van "hibernate your pc" oid vinden :S

• barchettanl
PC's kunnen niet hibernaten onder OSX. OSX maakt voor hibernation gebruik van EFI, de tegenhanger van de BIOS. En omdat er geen EFI op onze PC's zit, werkt het niet.
Sleep (stand-by) werkt wel. De accu loopt dan heel langzaam leeg (denk 2 dagen), daar waar mijn Eee 701 in ongeveer een halve dag in stand-by al leeg was!

Desalniettemin ben ik dolgelukkig met mijn ... (zie onder het scherm)
Afbeeldingslocatie: http://img520.imageshack.us/img520/7456/nano1dx0.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door barchettanl op 18-09-2008 20:53 ]

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

• b.art
vandaar dat ik het niet voor elkaar kreeg :)
wel jammer, want ik vind osx best traag booten, en tijdens het booten moet ik mijn buetooth muis blijven klikken, anders kan die niet paren... :S misschien toch maar mac-compatible randapparatuur kopen..
tja, het blijft een hackingtosh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Zojuist een mailtje van Lion Batteries gekregen.

Lion mag van MSI een OEM 6-cell (5200mAh) accu verkopen voor ..... $141.95 (is dus een originele MSI accu).
Omdat ik ben ingeschreven op de mailinglist van Lion krijg ik 10% korting (moet nog een coupon-code ontvangen, dan post ik die hier) zodat het $127.75 (89 euro) incl. verzendkosten moet gaan kosten. Geplande verzenddatum is 30 september.

Maar dat is nog niet alles.

Mugen Power is bezig om een 9-cell (7800mAh) te ontwikkelen. Vorm, gewicht, uren werktijd en prijs zijn vooralsnog onbekend, maar de target is $133. Geplande datum: over 6 weken. Lion zal de accu gaan distribueren, maar ik zie niet in waarom je het niet gewoon bij Mugen zou gaan bestellen als het zover is. Nouja, gewoon bij de goedkoopste natuurlijk!

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:11
Mailtje ook alweer een tijdje geleden gekregen:

When placing your order on our web site (www.lionbattery.com) enter the Discount Code: MSIWIND.NET and you will receive an additional 10% discount off the purchase price and shipping (if you do not take us up on our Free Worldwide Shipping).

Ik gebruik btw f-secure antivirus in Windows. Kleine vertraging bij het opstarten, maar verder geen slechtere prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
Ik gebruik Kaspersky + Win XP Pro, mijn Akoya loopt gewoon lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Zet Avast Anti Virus erop, heb je er helemaal geen last meer van. Elke dag een update bij het aanzetten en verder doet ie gewoon zijn werk. Draai altijd 5 van de 7 services, altijd interne post en outlook uit.

9-cells...ben benieuwd naar de specs, wordt helemaal een knaller. Denk dat 6-cells meer dan genoeg is, alleen nog aan de dure kant vindt ik voor een laptop van 400,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Zou iemand me kunnen zeggen of de Wind bios een optie heeft om de onboard lan uit te schakelen? Ik probeer Linux Mint 5 op de Akoya te installeren maar door een kernel bug wil ie de realtek lan drivers niet laden |:( onboard lan uitschakelen lijkt me dus de enige oplossing, maar de Akoya heeft deze optie niet in de bios.

• intraxi
barchettanl schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:51:
PC's kunnen niet hibernaten onder OSX. OSX maakt voor hibernation gebruik van EFI, de tegenhanger van de BIOS. En omdat er geen EFI op onze PC's zit, werkt het niet.
Dat klopt niet helemaal. Er is inmiddels EFI emulatie beschikbaar voor de PC. Als je een EFI boot gebruikt PC-EFI of Chameleon wordt EFI gewoon geemuleerd. Hibernate is dan wel degelijk mogelijk !
Je drive moet je dan wel speciaal hiervoor inrichten.
@barchettanl
Blijven opletten dus ! >:)

Verwijderd

Ik ben opzoek naar een netbook, vind de MSI erg gaaf. In plaats van de 3-cell batterij zou ik graag de 6-cell willen. Heeft iemand informatie of die (al) te koop is in Nederland, en zo ja waar? Daarnaast zou ik het ook wel leuk vinden als dat mogelijk is voor de Love Edition (toch weer 40GB meer :)). Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
intraxi schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 18:45:
Dat klopt niet helemaal. Er is inmiddels EFI emulatie beschikbaar voor de PC. Als je een EFI boot gebruikt PC-EFI of Chameleon wordt EFI gewoon geemuleerd. Hibernate is dan wel degelijk mogelijk !
Je drive moet je dan wel speciaal hiervoor inrichten.
@barchettanl
Blijven opletten dus ! >:)
Euh...
en dan te bedenken dat ik mijn usb-stick OSX-bootable heb gemaakt met Chameleon! (Nu kan ik zonder DVD-speler toch OSX (her)installeren - werkt heel handig!).

Maar als Chameleon ook harddisks van EFI kan voorzien dat Hibernate werkt, dan stonden de fora toch niet vol met vragen waarom Hibernate niet werkt?

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
LionBattery.com heeft inmiddels middels mail laten weten dat ze gewoon een 4400mAh zouden krijgen van MSI.. ik heb dus maar besloten om op een betere/goedkopere te wachten en de order te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Cooler_King schreef op zondag 21 september 2008 @ 09:24:
LionBattery.com heeft inmiddels middels mail laten weten dat ze gewoon een 4400mAh zouden krijgen van MSI.. ik heb dus maar besloten om op een betere/goedkopere te wachten en de order te annuleren.
Dat is inderdaad een tegenvaller.
:(
Mochten er GOT'ers zijn die deze wel aanschaffen: hou ons op de hoogte omtrent de prestaties a.u.b. !

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ik ben benieuwd naar de prijs van de Samsung NC10. Als deze een schappelijke prijs mee krijgt is het hele verhaal van losse 6-cell accu's overbodig. Dan ga ik voor de NC10 met een accuduur van 8 uur, duidelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Cooler_King schreef op zondag 21 september 2008 @ 09:24:
Ik weet niet welk mailtje jij hebt gelezen maar in mijn mailtje staat dat ze een deal hebben met MSI om de OEM 6 cell versies te mogen leveren. Er staat ook bij dat wat hen betreft de prijs iets tegenvalt maar ze geven je nog 10% korting ook. Dit doen ze voor de mensen die geen 6 wk meer willen wachten totdat de mugenpower 9-cell batterij uitkomt. Waar ze overigens nog steeds geen prijs en duur voor geven. Maar ze zeggen er wel bij dat het rond de prijs van de 6-cell OEM kan liggen (en misschien wel goedkoper?) Deze zullen ergens in Oktober leverbaar worden.
we’re pleased to advise you that we’ve worked out an agreement with the manufacturer MSI (Micro Star International) to offer their 6 cell (5200mAh) battery while we await the release of our more powerful 7800mAh (9-cell) battery. The price for this Original (OEM) battery is US$141.95. This does not include any discount. Of course, if you are receiving this email it is because you’ve asked to be notified about these things. So we’re pleased to offer you an additional 10% discount.

We know that the price level is not what we would have liked to offer but it is the best that we could negotiate. Please remember that this price does not reflect in any way what the price level for the 9-cell battery will be. The 9-cell battery is made by Mugen Power (Fattafa Inc) and will be sold directly through us. When we offer the MSI battery, we must purchase this through their distributor and everyone wants to take a part of the profit. So, please do not think that the 9-cell battery will be much more expensive nor will it necessarily be less expensive. The price has not yet been set.

Speaking about the 9-cell battery, we still do not have any further updates. We know that many of you want to know the weight, size, hours of usage and, of course, the price. We’d love to give you this information, but we can’t. We still do not know.

We are in daily contact with the factory trying to squeak out a few tidbits of information, but, we don’t have anything. Please be sure, as soon as we do, we’ll pass the message along.

In the meantime, if you can’t wait another 6-weeks for the 9-cell battery, or if you believe that the 6-cell battery would be sufficient for you, please visit our web site for both the Black and White models. We are trying to get the Silver and Pink ones as well. We’ll keep you posted on that as we progress.

[ Voor 52% gewijzigd door ElayZ op 21-09-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
JBS schreef op zondag 21 september 2008 @ 15:52:
Ik ben benieuwd naar de prijs van de Samsung NC10. Als deze een schappelijke prijs mee krijgt is het hele verhaal van losse 6-cell accu's overbodig. Dan ga ik voor de NC10 met een accuduur van 8 uur, duidelijk. :)
mja, zeiden ze met de introductie van de Wind ook niet dat die 6 uur mee zou gaan?? :)
eerst zien, dan geloven , en vervolgens een grotere third party battery kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Dat neemt niet weg dat ie 4400mAh is en niet 5200 zoals eerst was aangekondigd (ook in het bericht dat jij daar quote)..

Ik had nog een mail van LionBattery gekregen en ze zeiden dat de 9-cells pas in de 2e helft van oktober wordt verwacht. En dan nog iets: http://www.mugenpowerbatteries.com/ is hun concurrent naar nu blijkt (ze hebben wel dezelfde leverancier), maar zij zijn in Amsterdam gevestigd, dus de verzending zou een stuk sneller moeten zijn.

Ik vind die 'gewone' 6-cell verder niet echt bijzonder. Die was toch ook al op meer plaatsen te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
JBS schreef op zondag 21 september 2008 @ 15:52:
Bij play.com (UK) is ie te pre-orderen voor 330 pond - helaas vertalen ze dat in 462 euro (incl. verzending). Maar in het 7-11 inch topic valt te lezen dat deze shop in NL als eerste een prijs van 409 euro aangeeft (incl. verzending/ideal 417 euro). Hoop dat ie ook vanaf begin oktober bij bekendere zaken als Dixons,Alternate e.d. te koop is.

[ Voor 3% gewijzigd door funrider op 21-09-2008 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 14:07
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die beschikken over een versie met suse linux of toevallig deze recovery dvd's voor de msi hebben. Of zijn er mensen met positieve eravringen met andere soorten van linux, ik heb oa. ubuntu geprobeerd maar vond dit toch nog best log lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Laatst online: 05-03-2024
* m3nno kijkt uit het raam of er ondertussen al een nieuwe batteryfabriek is gebouwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die nog twijfelen. Hier meer voorlopige specs van de nieuwe Wind:

U120:

10″ LCD backlight
160GB HDD
2GB RAM
One touchbar button stays the same instead of separating them into two “mouse” buttons.
Touchpad was changed due to feedback, especially from Europe. Basically they’re saying that they solved the “problem” by switching to Sentilic touchpads. It is assumed that the U120 will use Sentilic touchpads.
3.5G enabled HSDPA

General:

Name change from “Notebook” to “Netbook”. There will be a new “MSI” logo design.
Expect Wind branded accessories (mice, pouches)
SD card’s main purpose is to move data, which is why it sticks out. They are considering a model where the SD card is flush with the enclosure.

AC adapter:
3-pin plug is chosen. 2-pin plugs may be considered if there is demand for it.
AC adapter is now 40W, but would prefer 35W or lower.

Battery:
In Japan, 6-cell batteries are expected in October.
A 6-cell Wind should weigh 1,250g or 2.76lb

Total Power usage:
32~34W at maximum load
6W or less at idle
VIA Nano CPU is considered, but probably not.
Dual core Intel Atom CPU might be possible.
Might have to use Vista

Lees het hele bericht hier: http://msiwind.net/u91-and-u120-details/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orfu
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:45
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:04:
Voor de mensen die nog twijfelen. Hier meer specs van de nieuwe Wind:

U120:

10″ LCD backlight
160GB HDD
2GB RAM
One touchbar button stays the same instead of separating them into two “mouse” buttons.
Touchpad was changed due to feedback, especially from Europe. Basically they’re saying that they solved the “problem” by switching to Sentilic touchpads. It is assumed that the U120 will use Sentilic touchpads.
3.5G enabled HSDPA

General:

Name change from “Notebook” to “Netbook”. There will be a new “MSI” logo design.
Expect Wind branded accessories (mice, pouches)
SD card’s main purpose is to move data, which is why it sticks out. They are considering a model where the SD card is flush with the enclosure.

AC adapter:
3-pin plug is chosen. 2-pin plugs may be considered if there is demand for it.
AC adapter is now 40W, but would prefer 35W or lower.

Battery:
In Japan, 6-cell batteries are expected in October.
A 6-cell Wind should weigh 1,250g or 2.76lb

Total Power usage:
32~34W at maximum load
6W or less at idle
VIA Nano CPU is considered, but probably not.
Dual core Intel Atom CPU might be possible.
Might have to use Vista

Lees het hele bericht hier: http://msiwind.net/u91-and-u120-details/
Nieuwe Wind looking good, hoop alleen dat het beestje geen vista gaat draaien, dat is voor mij echt een dooddoener. En ik lees ook dat er waarschijnlijk een sentilic touchpad in gaat komen ? :S

Volgens berichten komt deze ergens in de loop van oktober/november uit. Ben benieuwd wanneer we m in Europa kunnen verwachten!

Wat ik typisch vind: Waarom zijn ze bezig met het uitbrengen van een nieuwe versie van de wind, als bijna niemand in Europa uberhaupt de oude nog heeft ivm leveringsproblemen en de niet beschikbare 6cel accu...?!

Anyway, het blijft afwachten, maar MSI verliest volgens mij veel klanten aan mensen die niet kunnen wachten, en een EEE/whatever kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer MSI Wind informatie (translate via google) :

http://translate.google.c...l=en&ie=UTF-8&sl=ja&tl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

weet iemand of de accu van de akoya en die van de wind uitwisselbaar zijn?
zou erg relaxed zijn, aangezien die van de wind (als ie er eenmaal is) goedkoper is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:47
Leuke laptop, toch wachten op de 6 cells :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
AlexanderB schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:24:
weet iemand of de accu van de akoya en die van de wind uitwisselbaar zijn?
zou erg relaxed zijn, aangezien die van de wind (als ie er eenmaal is) goedkoper is :)
Ja, dat is al in dit topic besproken en dat was mogelijk. Ik kan de post niet meer vinden maar er was iemand die een foto had van een Wind met een Akoya accu er in en andersom.

[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 22-09-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
GekkePrutser schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:58:
[...]

Ja, dat is al in dit topic besproken en dat was mogelijk. Ik kan de post niet meer vinden maar er was iemand die een foto had van een Wind met een Akoya accu er in en andersom.
Dat was ik en dat is zeker mogelijk, foto's staan ergens een stuk terug in dit topic, ff terug bladeren als je ze wilt zien.

Verder ben ik adhv de parts list van de Wind op zoek gegaan hoe ik aan losse onderdelen kan komen. Nu werkt mijn broertje bij een groot computer bedrijf die pc's en netwerken aanlegt en levert aan bedrijven en ik heb hem eens laten informeren of hij via zn werk onderdelen los kan bestellen.

Hij belde net dat ze contact hebben gehad met MSI en dat ze losse onderdelen kunnen leveren.

Ik heb zelf een medion akoya die ik dus wil gaan omtoveren tot een 'echte' wind.
(want ik heb de medion logo's eraf gehaald met aceton wat niet goed is uitgepakt en nu zijn mn covers best wel lelijk geworden, zie vorige topic voor pics evt)

Ik krijg als het goed is zeer binnenkort (hopelijk deze week nog) dus een nieuw LCD frame, klep en omlijsting, en de rand om het toetsenbord (wat bij de medion grijs is) deze 3 kapjes kosten bij elkaar iets van 80-90 eu. Duur voor stukjes plastic maarja, who cares.

Dan ben ik dus helemaal van mn lelijk geworden logo's af.
Ik zal foto's posten van de ombouw.

Ik ga gelijk 2gb geheugen, bluetooth en een grotere HDD erin zetten.

Kan iemand mij misschien aanraden welke HDD het stilste is en het minst warm wordt?
(min 320gb, prijs maakt niet uit)

Als het allemaal goed verloopt (en ik kan via mn broertje nog meer onderdelen bestellen) dan kan ik evt voor andere mensen ook bestellen mocht er interesse zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kan hij ook garantiestickers regelen, dan kan ik eindelijk m'n geheugen uitbreiden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
ElayZ schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:31:
[...]

Als het allemaal goed verloopt (en ik kan via mn broertje nog meer onderdelen bestellen) dan kan ik evt voor andere mensen ook bestellen mocht er interesse zijn.
Klinkt goed.. ben benieuwd of het ook mooi uit ziet als men bij de medion alleen het grijze stuk vervangt met een zwarte (of de randen enz dan nog mooi aansluiten).

Als ie is dichtgeklapt vind ik de Medion minder mooi als de Wind, maar zodra ie is opengeklapt zijn de kleuren niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Van de garantie stickers kan ik eens vragen, maar ik acht die kans vrij klein.

Ik kan me wel herinneren dat iemand hier eens gemaild had naar MSI met de vraag of als je geheugen uitbreid of dan je garantie vervalt en dat het antwoord was dat dit niet zo is mits je geen schade aan de hardware veroorzaakt.

En mocht het niet netjes aansluiten bij de zwarte onderkant van de akoya dan bestel ik later wel een losse onderkant, dan weet ik gelijk of de garantie sticker (of uberhaupt stickrs)er ook bijzit.

Want aan de onderkant zitten uiteraard nog wel gewoon de medion stickers maar daar heb ik geen last van. Die zie je niet en is wel handig ivm garantie. Mocht er iets stuk gaan zet ik de oude kapjes wel terug om m op te sturen. Neem niet aan dat ze je garantie laten vervallen voor het aceton-nen van je laptop...
Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic