easy,
F3 bij opstarten en hij zet m terug naar fabriekssettings
alles schoon en fris
alles schoon en fris
De Wind kan gewoon geformatteerd worden en vervolgens geinstalleerd worden met de 2 cd's die bij de laptop geleverd worden. 1 Cd is voor Windows XP en de andere is voor de drivers van de Wind. Is binnen een uurtje gepiept en dan heb je weer alles helemaal netjes staan.pelt schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:56:
Hoe makkelijk is het trouwens om de Wind te formateren? Wil hem misschien tweedehands kopen, maar wel gewoon met een cleane start beginnen
Uit ervaring heb ik gemerkt dat dit niet optimaal werkt maar als je geen dvd-drive hebt is dit wel de meest makkelijke oplossing.Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:22:
easy,
alles schoon en fris
[ Voor 34% gewijzigd door RayMotix op 28-08-2008 12:33 ]
Verwijderd
oh ? hoe bedoel je niet optimaal ? ik heb deze manier een paar keer al gedaan omdat ik de mini tot onbruikbaar had zitten tweaken.Uit ervaring heb ik gemerkt dat dit niet optimaal werkt maar als je geen dvd-drive hebt is dit wel de meest makkelijke oplossing.
Verwijderd
Verwijderd
De Wind heeft sowieso een groter scherm...Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:31:
ik had misschien beter even gewacht met mijn msi wind te kopen, ik zie dat die acer aspire one 399 euro kost met 120 gig hd erin en voor de rest zijn de specs identiek aan de wind.
En voor het geluid alleen al zou ik mijn wind willen verkopen, my god ik heb wekkerradio's die beter klinken dan dit
Verwijderd
Nogal off-topic dit soort berichten. Helemaal omdat bijvoorbeeld SD 8GB bij Paradigit al een hele tijd 18,99 is.WiLLoW_TieN schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 21:04:
Op 1dayfly.nl nu een SD card van 8 GB voor € 21,50 en GEEN verzendkosten !?
mediaplayer classic ? VLC speelt alles af met zijn ingebouwde (ffdshow) codecs als ik me niet vergis (?) dus dan heb je niks aan het installeren van codecVerwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 01:54:
kan iemand me eens uitleggen hoe ge 720p kunt afspelen? ik heb dit al eerder gevraagd hier, ik heb dan een aantal codecs geinstalleerd, maar het speelt nog altijd voor geen meter. Met welke speler kan ik het beste mijn fims afspelen? Ik gebruik nu altijd vlc, maar die 720p wilt maar niet draaien, vrij vervelend
[ Voor 4% gewijzigd door StraightOn.NL op 28-08-2008 16:31 ]
Verwijderd
Tja, zou het wel willen doen.. maar vind de beschrijving hoe je het allemaal moet doen een beetje vreemd. Overal gaat het heel makkelijk om de bios te updaten en met de MSI gaat het zo op een omslachtige manier dat ik denk: ik heb geen problemen, dus laat maar.wvexeltweakers schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:32:
Er is weer een Bios-update te downloaden voor de Wind op de MSI-site.
Volgens bijschrift zijn de volgende zaken aangepast:
1.Fixed can't run 3DMark05 issue
2.Update CPU Atom N270 microcode
Wat dit ook in moge houden....
Verwijderd
3cm op zo'n grootte scherm vind ik nog al wat.Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:06:
het verschil tussen 9 inch en 10 inch is nu ook nie de moeite denk ik
ik heb de eeepc 901 gehad, en omdat de lettertjes zo klein waren was het computeren best vermoeiend met al dat getuur vond ik.. de wind werkt op dat gebied net wat fijner..Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 18:29:
[...]
3cm op zo'n grootte scherm vind ik nog al wat.
[ Voor 20% gewijzigd door Mvdbeld op 28-08-2008 21:43 ]
Op de CD met drivers staan in de map XP32\touchpad\ de drivers die je zoekt.Mvdbeld schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 21:41:
Ik ben even benieuwd of iemand weet hoe ik aan de drivers voor het touchpad kan komen aangezien deze niet meer op de site staan. Ik heb gewoon de versie met de synaptics touchpad.
Samsung S23 Ultra 256GB
Alle netbooks hebben bagger geluidVerwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:31:
ik had misschien beter even gewacht met mijn msi wind te kopen, ik zie dat die acer aspire one 399 euro kost met 120 gig hd erin en voor de rest zijn de specs identiek aan de wind.
En voor het geluid alleen al zou ik mijn wind willen verkopen, my god ik heb wekkerradio's die beter klinken dan dit
Is daar Vraag & aanbod niet voor?Mvdbeld schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 21:41:
Het gaat on kaartje van gigabyte wat prima werkt onder OSX (zonder aanpassingen wordt deze herkend als airport) en daarnaast ook in ubuntu.
Verwijderd
Makkelijk te zeggen, ik kan wel zeggen dat uit de 15.4" laptop die ik heb wel goed geluid uitkomt. Dus nee, niet allee netbooks hebben bagger geluid.
Een 15.4" laptop is geen netbook..Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:07:
[...]
Makkelijk te zeggen, ik kan wel zeggen dat uit de 15.4" laptop die ik heb wel goed geluid uitkomt. Dus nee, niet allee netbooks hebben bagger geluid.
Anders komt uit alle boxen bagger geluid
Een netbook is een notebook met een scherm van 10" of kleiner, die weinig performance heeft. Een 15,4" is geen netbook maar een normale Notebook, dat verklaard ook het feit dat jouwn 'notebook' geen baggeristisch geluid heeftVerwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:07:
[...]
Anders komt uit alle boxen bagger geluid
Verwijderd
Is het geen on-site of pickup and return policy?
Verwijderd
nope:PDutchy007 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:36:
[...]
Is het geen on-site of pickup and return policy?
Verwijderd
klote,Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:35:
Mijn wind is overleden...
hij werkt niet meer, helemaal dood
[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 29-08-2008 17:16 ]
Probeer dit eens?Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:35:
Als je 'm aanzet gaat alleen de led branden van het aan en uit knopje..:(
verder boot hij niet eens. Terugsturen
That's the way the cookie crumbles.
Je hebt toch niet het geheugen van de netbook geupgrade naar 4GB of een nieuwe HD erin gezet? Dit kan er namelijk voor zorgen dat je garantie vervalt!Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:35:
Als je 'm aanzet gaat alleen de led branden van het aan en uit knopje..:(
verder boot hij niet eens. Terugsturen
Van mij starte ook niet meer op. Ging ook niet meer uit. Na het verwijderen van de batterij en opstarten met netstroom deed hij het weer... vaagMoneta schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:46:
[...]
Probeer dit eens?
1. Verwijder batterij
2. Verwijder stroomkabel
3. Druk de stroomknop in
4. Wacht nog 10 seconden
5. steek alleen de stroomkabel er weer in en booten maar..
Verwijderd
Heb het geprobeert maar tevergeefs,Moneta schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:46:
[...]
Probeer dit eens?
1. Verwijder batterij
2. Verwijder stroomkabel
3. Druk de stroomknop in
4. Wacht nog 10 seconden
5. steek alleen de stroomkabel er weer in en booten maar..
Verwijderd
dat is dan een duur bedlampje inderdaadAlleen het lampje van de powerknop gaat branden maar voor de rest werkt hij helemaal niet
Nonsens, ik heb zwart-op-wit een bevestiging van MSI dat ik zelf het geheugen en HD mag vervangen van de Wind van mijn vriendin.Vectrox schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 02:59:
[...]
Je hebt toch niet het geheugen van de netbook geupgrade naar 4GB of een nieuwe HD erin gezet? Dit kan er namelijk voor zorgen dat je garantie vervalt!
Verwijderd
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2008 15:12 ]
Ik weet niet wat jij verstaat onder whinen, maar als men een netbook/notebook/broodrooster koopt voor rond de 400 euro dan kan men verwachten dat er op sommige onderdelen gespaard zal worden. Bij de meeste netbook zal dit gedaan worden op de boxen. Maar kom op, wie gaat nu serieus de hele dag muziek luisteren op een netbook/notebook?Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:46:
Ok, laat ik even heel simpel zijn. We weten allemaal wel wat we bedoelen. Ik dacht zelf eerst notebook te lezen, maar was idd netbook.
Maar een netbook, notebook of laptop of whatever? Het komt uiteindelijk allemaal op hetzelfde neer, dit is meer een zeurtopic geworden dan echt ervaringentopic.
Ik lees en schrijf hier nauwelijks nog, omdat ik geen leuke dingen of handige dingen meer tegen kom die ik zelfs kan gebruiken voor mijn MSI Wind.
Dan nog om te zeggen alle netbooks hebben bagger geluid? Dat is bullshit, maar wat voor eisen stel je dan? In mijn ogen stel jij dan zulke eisen die je beter voor een notebook of zelfs voor een laptop beter uitkomen. En om alles gelijk op 1 hoop te gooien?
Ik heb hier nu 3 laptops, waaronder een 15,4" waarbij goed geluid uitkomt.. soms schrik je er zelfs van, maar denk je nu werkelijk dit dan ook te verwachten van een netbook?
NEE! Lijkt mij niet en vind ook dat je dat niet mag, hetzelfde met allerlei eisen en toch ook maar 2GB Ram en ga zo maar door wat er in moet, want we willen eigenlijk meer en meer.
Wat een standaard klein schattig MSI Wind + Cloon, ASUS EEEPC of welk ander dan ook geeft is niet genoeg.
Verder heb ik zoveel problemen met mijn 15,4" gehad, die ik niet gehad heb met mijn MSI Wind. Komt waarschijnlijk door het merk en ben ik daar scepsis over geworden, maar moet ik dan gelijk janken over ALLE 15,4" netbooks dat deze dan net zo slecht zijn? Nee.
Het is hier uiteraard ieder zijn/haar eigen mening. Maar niet alleen ik, maar ook andere mogen wel eens nadenken met wat hij/zij zegt.
Uit m'n Eee PC 701 komt beter geluid dan uit m'n Medion Akoya. Dus het kan wel.Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:46:
Dan nog om te zeggen alle netbooks hebben bagger geluid? Dat is bullshit, maar wat voor eisen stel je dan? In mijn ogen stel jij dan zulke eisen die je beter voor een notebook of zelfs voor een laptop beter uitkomen. En om alles gelijk op 1 hoop te gooien?
Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Dat is echt een dikke aanrader ja. Heb ik ook gedaan met mijn wind en hij draait nu sneller dan menig desktop hier in huis. De complete grafische evenals allerlei log + "openen met..." zooi schil eruit slopen scheelt echt. Boottime gaat er alleen niet echt op vooruit, itt de beloftes die je soms op internet leest. Scheelt misschien 4-5 seconden met de normale windows install. Maar verder echt een aarader!Vectrox schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 15:46:
Vandaag of morgen zal ik dus een USB Windows installatie gaan maken met nLite, of ik moet ergens een USB CD-Rom vandaan zien te fixen.
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
heeft iemand hier al een oplossing ervoor??Toch schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:21:
Zijn er meer mensen die net als ik op een universiteit of hogeschool Wifi moeten verbinden via een vast programma (bij mij SecureW2) waardoor de verbinding constant uitvalt? Zonder dit programma kan ik gewoon het programma van MSI gebruiken (gedownload via die update) maar met kan dat dus niet, heel irritant
Verwijderd
Nou ik niet! En dat bedoel ik hiermee te zeggen, want jij wel? Jij zei namelijk dat alle netbooks bagger geluid hebben en niet ik!Vectrox schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 15:46:
[...]
Ik weet niet wat jij verstaat onder whinen, maar als men een netbook/notebook/broodrooster koopt voor rond de 400 euro dan kan men verwachten dat er op sommige onderdelen gespaard zal worden. Bij de meeste netbook zal dit gedaan worden op de boxen. Maar kom op, wie gaat nu serieus de hele dag muziek luisteren op een netbook/notebook?
Verwijderd
Bedankt voor die link! Ik vroeg me hetzelfde af, maar als je naar Deze post op pagina 3 van jouw link kijkt, blijft helaas dat de soldeerpunten weliswaar aanwezig zijn bij de Akoya, maar de connector niet.ElayZ schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:58:
@ Mr Clean, als je nog meeleest, in het vorige topic zei je interne bluetooth kaartjes gekocht te hebben om in de akoya te gaan zetten, hoe is dat afgelopen?
Heb je ze ook zo moeten inbouwen of is er toch een slot voor?
http://forum.msi-wind.de/viewtopic.php?f=36&t=549
Verwijderd
Vreemd. Ik heb er ook een andere HD ingezet, maar heb daar geen last van. Misschien kun je proberen of je met Speedfan invloed uit kunt oefenen op de snelheid van je ventilator?Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 09:53:
Ik heb gisteren een nieuwe hd erin gezet, alleen nu blijft mij ventilatie continu draaien, weet iemand hoe dit komt. Heb ik toch wat beschadigd tijdens het vervangen van de HD??
Het gaat om de MSI WInd en heb de hd niet geghost, maar XP via usb er nieuw op gezet.
Samsung S23 Ultra 256GB
Waarchijnlijk is dat het geluid van de harde schijf zelf. Ze kunnen wat lawaaierig zijn.Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 09:53:
Ik heb gisteren een nieuwe hd erin gezet, alleen nu blijft mij ventilatie continu draaien, weet iemand hoe dit komt. Heb ik toch wat beschadigd tijdens het vervangen van de HD??
Het gaat om de MSI WInd en heb de hd niet geghost, maar XP via usb er nieuw op gezet.
Verwijderd
Het blijkt achteraf toch te komen door me HD, want die wordt wat warmer dan de hd die erinzit, waardoor dus de ventilatie aanslaat.Don3k schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 10:12:
[...]
Waarchijnlijk is dat het geluid van de harde schijf zelf. Ze kunnen wat lawaaierig zijn.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2008 10:53 ]
Ja ik heb zelf zo'n klein dingetje (van MSI nog welGekkePrutser schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 03:09:
[...]
Bedankt voor die link! Ik vroeg me hetzelfde af, maar als je naar Deze post op pagina 3 van jouw link kijkt, blijft helaas dat de soldeerpunten weliswaar aanwezig zijn bij de Akoya, maar de connector niet.
Als dit bij alle Akoya's zo is, dan heeft het dus geen zin om die adapter van Citosoft te bestellen, want die kan je er niet zonder meer zo in prikken. Eventueel zou je de juiste connector er op moeten solderen, maar aan soldeerwerk omtkom je dus niet.
Dan is het dus goedkoper om gewoon zo'n extern Trust geval er aan te solderen, zoals andere mensen verder in die thread ook gedaan hebben.
Ik heb zelf een Western Digital Scorpio Blue WD3200BEVT van 320 GB. Dat is dezelfde serie als die 80GB die standaard in de Wind zit. Voordeel bij mij: geen getik meer zoals bij het 80GB exemplaar. Hier kun je die vinden op pricewatch.Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 10:39:
[...]
Het blijkt achteraf toch te komen door me HD, want die wordt wat warmer dan de hd die erinzit, waardoor dus de ventilatie aanslaat.
Ik heb een toshiba MK3252gsx (320gb)gehaald. Maar denk erover om een andere erin te doen. Hebben mensen suggesties voor me. Ik laat nu de gewone HD erin zitten. Vind namelijk erg irritant als de fan de hele tijd aanslaat.
Ik wou ook een bios update proberen, maar weet niet hoe dat moet met de flash utlility, kan iemand me het uitleggen??
[ Voor 7% gewijzigd door wvexeltweakers op 31-08-2008 14:52 . Reden: Temp erbij ]
Samsung S23 Ultra 256GB
Samsung S23 Ultra 256GB
hmm, das goed nieuws. past die accu dan ook in de akoya?wvexeltweakers schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 17:33:
Ik had bij Lion Battery/ Mugen Power opgevraagd wanneer er grotere accu's voor de Wind beschikbaar komen en voor welke prijs.
Antwoord:
- de beoogde capaciteit is 7800 mAh;
- zullen waarschijnlijk in wit en zwart worden gemaakt;
- richtprijs ligt op $ 133 (€ 84);
- datum beschikbaarheid: ergens in oktober;
- gratis verzending (USPS Priority International Mail or DHL Registered Mail);
Vanwege mijn getoonde vroege belangstelling ben ik nu op een mailling-list geplaatst en krijg op moment van beschikbaarheid een aankondigingsmail met daarbij 10% korting op de prijs.
Dus: heb je belangstelling, laat dit dan weten aan Mugen Power.
Hier vind je de site. Kies daar voor Contact us.
Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT
Verwijderd
Bedankt voor de info. Nu met de gewone HD blijft mijn temp ook ongeveer 40 graden, maar toen ik de toshiba erin had zat ie rond de 55 graden en de HD zat ook 55 graden. Dus koop geen toshiba voor de wind. Ik ga ook voor de WDwvexeltweakers schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 14:50:
[...]
Ik heb zelf een Western Digital Scorpio Blue WD3200BEVT van 320 GB. Dat is dezelfde serie als die 80GB die standaard in de Wind zit. Voordeel bij mij: geen getik meer zoals bij het 80GB exemplaar. Hier kun je die vinden op pricewatch.
Noot: ik zit nu buiten te werken, en de temp van het mobo is 33 graden en van de harddisk 38 graden. Ik hoor mijn ventilator zelden aanslaan, ook niet bij binnenwerken.
En hier kun je bij How To/Upgrades vinden hoe je je bios kunt flashen.
Denk het niet, want het is kloon, maar er kunnen helaas kleine verschillen zijn.dorkie schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 22:51:
[...]
hmm, das goed nieuws. past die accu dan ook in de akoya?
of is dat heel erg verschillend?
Is er al iets bekend (bij de fabrikant wellicht) hoe lang de Wind/Akoya er op loopt? (PCMark test oid)wvexeltweakers schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 17:33:
Ik had bij Lion Battery/ Mugen Power opgevraagd wanneer er grotere accu's voor de Wind beschikbaar komen en voor welke prijs.
Antwoord:
- de beoogde capaciteit is 7800 mAh;
7800 / 2200 = zo'n 3.5 keer wat je met de standaard 3-cell hebtcc12 schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:38:
[...]
Is er al iets bekend (bij de fabrikant wellicht) hoe lang de Wind/Akoya er op loopt? (PCMark test oid)
Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon
Zoals Cooler King ook al aangaf, batterijen zijn exact hetzelfde en uitwisselbaar:xippie schreef op maandag 01 september 2008 @ 00:34:
[...]
Denk het niet, want het is kloon, maar er kunnen helaas kleine verschillen zijn.
Eerder in dit topic of in deel 2 was iemand die had en de MSI wind en de Medion E1210 met foto's, ik hoop dat hij/zij reageert of dat de batterijen uitwisselbaar zijn, of niet.
Op het mailtje wat ik verstuurd heb naar lionbattery, kraag ik een soort standaard antwoord terug, en geen antwoord of dat die batterij compatibel is met de Medion. HelaasMaar wel 10% korting
Kun je daar mischien een foto van maken en hier posten? Want ik ben wel benieuwd hoe dat er dan uitzietDon3k schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 22:08:
Ik heb de top cover van mijn zwarte MSI ingesmeerd met Meguiars techwax. Hij glimt echt super, en beschermt ook
[ Voor 18% gewijzigd door Lau26 op 01-09-2008 16:07 ]
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Bedoel je dat je zelf naar Dos bent gegaan, of heb je het stappenplan gevolgd als beschreven onder How To/ Upgrades?Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 23:44:
[...]
Over de update van bios, het lukt met niet. Ik kom in dos en wil dan flashen, geeft ie aan geen flash mogelijk. Doe ik iets fout??
[ Voor 42% gewijzigd door wvexeltweakers op 01-09-2008 18:57 . Reden: Meer info ]
Samsung S23 Ultra 256GB
een nieuwe 1.07 noemen ze toch 1.08wvexeltweakers schreef op maandag 01 september 2008 @ 18:50:Ik las net op MSI Wind.Net dat ze bij MSI zelf niet zo tevreden zijn over bios v1.07. Een van de gebruikers met problemen na bios-upgrade naar 1.07 had vragen gesteld aan Customer Service, waarop MSi als ontwoord gaf "We feel the V1.07 is not perfect so we degrade it to V1.06. But we are making the new one to release for U100. So please flash the BIOS to V1.06."
Dus: heb je geen bijzondere noodzaak om je bios op te waarderen, wacht dan in elk geval totdat de vernieuwde v1.07 uit is.
Ik heb zelf overigens geen enkel probleem met v1.07. En ik gebruik de Wind zeer veelzijdig en regelmatig.
De enige vraag die ik stel: Hoeveel zwaarder is de 9 cells accu t.o.v. 3 cells, de Medion akoya E1210 is 1.1 kilo, maar met een 9 cells accuElayZ schreef op maandag 01 september 2008 @ 12:31:
[...]
Zoals Cooler King ook al aangaf, batterijen zijn exact hetzelfde en uitwisselbaar:
[afbeelding]
Verwijderd
Ik heb het gedaan volgens de stappenplan, maar als ik eafudos.bat in moet voeren en dan het flashen moet beginnen, geeft ie aan dat flashen niet mogelijk is. Ik wil graag updaten, omdat ik nog met versie 1.05 werk.wvexeltweakers schreef op maandag 01 september 2008 @ 18:50:
[...]
Bedoel je dat je zelf naar Dos bent gegaan, of heb je het stappenplan gevolgd als beschreven onder How To/ Upgrades?
Ik heb mijn bios inmiddels 2 keer geflasht volgens dat stappenplan, en dat ging iedere keer perfect...
Ik las net op MSI Wind.Net dat ze bij MSI zelf niet zo tevreden zijn over bios v1.07. Een van de gebruikers met problemen na bios-upgrade naar 1.07 had vragen gesteld aan Customer Service, waarop MSi als ontwoord gaf "We feel the V1.07 is not perfect so we degrade it to V1.06. But we are making the new one to release for U100. So please flash the BIOS to V1.06."
Dus: heb je geen bijzondere noodzaak om je bios op te waarderen, wacht dan in elk geval totdat de vernieuwde v1.07 uit is.
Ik heb zelf overigens geen enkel probleem met v1.07. En ik gebruik de Wind zeer veelzijdig en regelmatig.
Verwijderd
Check het volgende:Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 07:39:
[...]
Ik heb het gedaan volgens de stappenplan, maar als ik eafudos.bat in moet voeren en dan het flashen moet beginnen, geeft ie aan dat flashen niet mogelijk is. Ik wil graag updaten, omdat ik nog met versie 1.05 werk.
En als error geeft ie aan, error bios has no flash information
Samsung S23 Ultra 256GB
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Thanx zeg!! Voeding aangesloten en hij deed het even gauw. Wel stom dat er in de uitleg staat zorg ervoor dat je batterij genoeg opgeladen is. Maar iedereen bedankt voor jullie hulp.Dromer schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:05:
Als je niet kan flashen door die foutmelding.
Stop de voeding er eens in, de Wind flashed niet op de accu.
Ik heb dat met Acronis True Image Server gedaan:Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:57:
[...]
Thanx zeg!! Voeding aangesloten en hij deed het even gauw. Wel stom dat er in de uitleg staat zorg ervoor dat je batterij genoeg opgeladen is. Maar iedereen bedankt voor jullie hulp.
En zijn er nog mensen die de HD hebben geghost en zodoende de msi aan het praat gekregen?
Samsung S23 Ultra 256GB
Ik heb er nu ook een HM400LI inhangen, werkt perfect, maar ik vind hem nogal luidruchtigVerwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 10:38:
Voor de wind gebruikers die een hd met meer capaciteit willen gaan plaatsen kan ik melden dat een 400gb Samsung HM400LI zonder problemen functioneerd.
Heb de originele hd omgeghost incl recovery partitie (hier gaat de meeste tijd inzitten, inbouwen van hd is iets van 5 minutjes)
Mijn WD 320GB Blue Line hoor ik totaal niet, ook niet het getik dat de standaard WD van 80 GB wel had.C4l1m3r0 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 07:55:
[...]
Ik heb er nu ook een HM400LI inhangen, werkt perfect, maar ik vind hem nogal luidruchtig. Hij zoemt niet echt, maar het klinkt net als een ventilator; en dat terwijl de ventilator van de Wind niet draait
Samsung S23 Ultra 256GB
Verwijderd
Als je hem intern aan een van de externe USB poorten soldeert, dan nee. Dan kan je die poort niet meer extern gebruiken.ElayZ schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 11:34:
[...]Ja ik heb zelf zo'n klein dingetje (van MSI nog wel) gehaald bij paradigit en dat werkt verder prima. Als zou ik die uit elkaar halen en t kaartje intern aan een USB poort zou solderen, kun je de poort dan ook nog voor iets anders gebruiken, nee zeker? Want dan laat ik t gewoon zo.
[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 03-09-2008 11:23 ]
Ik gok dat je met een goede 7800 accu zo rond de 6 uur de wind kan gebruiken met WiFi aan, en dan zou je evt. ook nog je originele accu als backup mee kunnen nemen, dan zit je op 8 uur met WiFi.xippie schreef op maandag 01 september 2008 @ 20:53:
[...]
De enige vraag die ik stel: Hoeveel zwaarder is de 9 cells accu t.o.v. 3 cells, de Medion akoya E1210 is 1.1 kilo, maar met een 9 cells accuAlhoewel ik zeer veel interesse heb voor die accu. Hoeveel zwaarder en hoger op zijn pootjes word de Netbook, is het niet makkelijker en beter om een PowerPack/Power2Go van Philips te kopen voor het zelfde geld?
youtube.com/@hisrep
Hoe scroll je uberhaupt?Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:01:
Heb een probleem met mijn wind in combinatie met het nieuwe Google Chrome.
Het is met het touchpad niet mogelijk om naar boven te scrollen, naar beneden scrollen lukt wel.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Bedankt voor je antwoord!GekkePrutser schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:22:
[...]
Als je hem intern aan een van de externe USB poorten soldeert, dan nee. Dan kan je die poort niet meer extern gebruiken.
Je zou hem wel aan de aansluiting voor de interne bluetooth kunnen solderen, die is ook gewoon USB. Dan hou je je 3 externe poorten gewoon beschikbaar. Zie op de link hier (en de volgende posts) over hoe je dat kan doen.
Edit: Je kan hem trouwens ook nog aan de USB aansluitingen van de interne mini PCI-E (deze bevat altijd USB signalen) solderen en de stroom van een van de externe USB's vandaan halen. Zie daarvoor het begin van dat topic. Met dank aan ElayZ voor het vinden van dat topic!
Het enige voordeel wat ik zie voor een Power2Go is dat je je mobiel er ook mee kan opladen, en als je op plekken bent waar geen WiFi is, gaat het stroomverbruik van, in mijn geval N95, ook erg hard. Helaas kan ik mijn N95 niet opladen via de USB kabel van het notebook.HetWonder schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:52:
[...]
Ik gok dat je met een goede 7800 accu zo rond de 6 uur de wind kan gebruiken met WiFi aan, en dan zou je evt. ook nog je originele accu als backup mee kunnen nemen, dan zit je op 8 uur met WiFi.
Met de Power2Go kan je de originele accu krap 1x opladen als ik de verhalen moet geloven, dus dan kom je aan max. 4 uur en bovendien is een Power2Go die je mee moet slepen veel meer gewicht dan een 9cell batterij.
Kortom: ik heb die Power2Go hype al nooit zo gesnapt
[ Voor 21% gewijzigd door ikkuhqhp op 03-09-2008 21:50 ]
Ik denk dat meer gebruikers dit herkennen (ik wel tenminste).ikkuhqhp schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:42:
ik heb vandaag mijn Windje binnengekregen, maar de webcam doet het niet. Iemand een oplossing hiervoor? kan zijn dat hij uit staat hoor, maar hoe krijg ik hem dan aan? Help!
-edit--
inderdaad, gewoon uit![]()
Had niet goed naar de FN keys gekeken. Mijn excuses!
Samsung S23 Ultra 256GB
Verwijderd
Ik zou het geen verkeerde keus willen noemen. Ik vond (en vind) de Asus 1000H een zeer mooie netbook, en had die bijna besteld. Ik ben uiteindelijk voor de Wind gezwicht, omdat ik die toen snel bij een Nederlandse shop kon kopen, en de Asus toen alleen via eBay.Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:28:
Na weken lang dit topic te hebben gevolgd kon ik niet langer meer wachten op de 6-cell-uitvoering van de MSI Wind. Ik weet dat dit voor eenieder pijn zal doen in de oren, maar ik ben tóch gezwicht voor een Asus...
Maar ieder nadeel heb z'n voordeel en ik heb hier nu dus nog een gloednieuwe Windstille liggen (van onze Duitse koelvrinden van aqua-computer-systeme). Ja, ik koop nu eenmaal graag de accessoires eerst; zie het als warm worden. Maar als er nog geïnteresseerden zijn die hun Wind graag van wat extra koeling (en daarmee lagere ventilatiegeluiden) willen voorzien, dan mag je me mailen op sjoerdt@walla.com.
Als er trouwens nog Tweakers zijn die mij er van willen doordringen dat ik toch echt de verkeerde keuze heb gemaakt door te zwichten voor een EEE 1000, dan sta ik open voor kritiek.
Samsung S23 Ultra 256GB
Als je altijd de accessoires eerst koopt waarom bouw je hem dan niet in in de fohn van je vrouw ?Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:28:
Na weken lang dit topic te hebben gevolgd kon ik niet langer meer wachten op de 6-cell-uitvoering van de MSI Wind. Ik weet dat dit voor eenieder pijn zal doen in de oren, maar ik ben tóch gezwicht voor een Asus...
Maar ieder nadeel heb z'n voordeel en ik heb hier nu dus nog een gloednieuwe Windstille liggen (van onze Duitse koelvrinden van aqua-computer-systeme). Ja, ik koop nu eenmaal graag de accessoires eerst; zie het als warm worden. Maar als er nog geïnteresseerden zijn die hun Wind graag van wat extra koeling (en daarmee lagere ventilatiegeluiden) willen voorzien, dan mag je me mailen op sjoerdt@walla.com.
Als er trouwens nog Tweakers zijn die mij er van willen doordringen dat ik toch echt de verkeerde keuze heb gemaakt door te zwichten voor een EEE 1000, dan sta ik open voor kritiek.
Ja, dat probleem heb ik ook. scrollen gaat overal prima, maar met Google Chrome kan ik alleen naar beneden scrollen.Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:01:
Heb een probleem met mijn wind in combinatie met het nieuwe Google Chrome.
Het is met het touchpad niet mogelijk om naar boven te scrollen, naar beneden scrollen lukt wel.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Nee, ik ben niet dyslectisch dus typefouten kan je me rustig aanrekenen.
Wat is hier dan weer zoveel beter aan? de specs zijn nagenoeg hetzelfde (zelfde cpu, gpu, mem capaciteit enz..).. het enige verschil is zoals gewoonlijk weer uiterlijk/webcam en hdd+wlan (beiden verwisselbaar).intraxi schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:14:
[...]
Geen geduld om te wachten op de 6-cells accu ? Nog een paar weekjes wachten en je koopt de perfekte hackintosh netbook... de lenovo S10... dan heb je vast SPIJT ! Wedden ?
[ Voor 19% gewijzigd door Cooler_King op 07-09-2008 10:17 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
wat dacht je van audio en wifi native ondersteund in leopard... dat heeft het windje niet hoor !Cooler_King schreef op zondag 07 september 2008 @ 10:15:
[...]
Wat is hier dan weer zoveel beter aan? de specs zijn nagenoeg hetzelfde (zelfde cpu, gpu, mem capaciteit enz..).. het enige verschil is zoals gewoonlijk weer uiterlijk/webcam en hdd+wlan (beiden verwisselbaar).
Ik denk dat één van de sterkste redenen om een bepaald model te kopen toch wel de accu beschikbaarheid is. De Wind+kloons is één van de eerste types waar goedkope third party alternatieven voor beschikbaar komen.
ja dat snap ik...b.art schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:30:
maar als je geen mac OSX hoeft, heb je weinig behoefte aan een OSX native wifi kaartje
ja, dat ben ik met je eens ! volvo of scoda ?discusieren over welke laptop/netbook beter is net zoiets als discusieren over welke auto beter is..
de keuze van welke kloon is afhankelijk van persoonlijke voorkeuren en behoeften, en in hoeverre je je laat beinvloeden door de beschikbaarheid, en wanneer/of er (third parties) hogere capaciteit accu's voor beschikbaar zijn..
Mijn mening het uiterlijk en het toetsenbord werkt fijner met de Wind.Medellin schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:46:
Wat ik mij nu af vraag, wat maakt de Wind nu beter dan de equilevante Asus eee PC 1000H ?
De Wind is wat kleiner, is iets goedkoper (maar dat wordt weer teniet gedaan mocht je een 6 cell accu willen) en is wat lichter.Medellin schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:46:
Wat ik mij nu af vraag, wat maakt de Wind nu beter dan de equilevante Asus eee PC 1000H ?
[ Voor 20% gewijzigd door JeroenBvd op 08-09-2008 16:31 ]
[ Voor 1% gewijzigd door AcidBanger op 08-09-2008 17:01 . Reden: Heb het antwoord al gevonden het is DDR667 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq