Verwijderd

easy,
F3 bij opstarten en hij zet m terug naar fabriekssettings
alles schoon en fris

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
pelt schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:56:
Hoe makkelijk is het trouwens om de Wind te formateren? Wil hem misschien tweedehands kopen, maar wel gewoon met een cleane start beginnen
De Wind kan gewoon geformatteerd worden en vervolgens geinstalleerd worden met de 2 cd's die bij de laptop geleverd worden. 1 Cd is voor Windows XP en de andere is voor de drivers van de Wind. Is binnen een uurtje gepiept en dan heb je weer alles helemaal netjes staan.
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:22:
easy,
F3 bij opstarten en hij zet m terug naar fabriekssettings
alles schoon en fris
Uit ervaring heb ik gemerkt dat dit niet optimaal werkt maar als je geen dvd-drive hebt is dit wel de meest makkelijke oplossing. :9

[ Voor 34% gewijzigd door RayMotix op 28-08-2008 12:33 ]

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
Is er al iets bekend hoe lang de Wind op een 6 cells accu werkt? (Bijvoorbeeld een test met een standaardprogramma PCmark oid)

Verwijderd

Uit ervaring heb ik gemerkt dat dit niet optimaal werkt maar als je geen dvd-drive hebt is dit wel de meest makkelijke oplossing. :9
oh ? hoe bedoel je niet optimaal ? ik heb deze manier een paar keer al gedaan omdat ik de mini tot onbruikbaar had zitten tweaken.

Verwijderd

als ge op f3 drukt tijdens opstarten dan hebt ge helemaal geen cd of usb stick nodig ? wel handig
kunt ge dan ook uw partities zelf kiezen ? want ik vind de C partitie te groot en de D te klein :p

Verwijderd

ik had misschien beter even gewacht met mijn msi wind te kopen, ik zie dat die acer aspire one 399 euro kost met 120 gig hd erin en voor de rest zijn de specs identiek aan de wind.
En voor het geluid alleen al zou ik mijn wind willen verkopen, my god ik heb wekkerradio's die beter klinken dan dit

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:36
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:31:
ik had misschien beter even gewacht met mijn msi wind te kopen, ik zie dat die acer aspire one 399 euro kost met 120 gig hd erin en voor de rest zijn de specs identiek aan de wind.
En voor het geluid alleen al zou ik mijn wind willen verkopen, my god ik heb wekkerradio's die beter klinken dan dit
De Wind heeft sowieso een groter scherm...

Verwijderd

het verschil tussen 9 inch en 10 inch is nu ook nie de moeite denk ik :)

Verwijderd

WiLLoW_TieN schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 21:04:
Op 1dayfly.nl nu een SD card van 8 GB voor € 21,50 en GEEN verzendkosten !?
Nogal off-topic dit soort berichten. Helemaal omdat bijvoorbeeld SD 8GB bij Paradigit al een hele tijd 18,99 is.

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:13
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 01:54:
kan iemand me eens uitleggen hoe ge 720p kunt afspelen? ik heb dit al eerder gevraagd hier, ik heb dan een aantal codecs geinstalleerd, maar het speelt nog altijd voor geen meter. Met welke speler kan ik het beste mijn fims afspelen? Ik gebruik nu altijd vlc, maar die 720p wilt maar niet draaien, vrij vervelend
mediaplayer classic ? VLC speelt alles af met zijn ingebouwde (ffdshow) codecs als ik me niet vergis (?) dus dan heb je niks aan het installeren van codec :9

[ Voor 4% gewijzigd door StraightOn.NL op 28-08-2008 16:31 ]

Verwijderd

xvid is ok als mediaplayer, update vanzelf mbt codecs

Verwijderd

wvexeltweakers schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:32:
Er is weer een Bios-update te downloaden voor de Wind op de MSI-site.
Volgens bijschrift zijn de volgende zaken aangepast:
1.Fixed can't run 3DMark05 issue
2.Update CPU Atom N270 microcode
Wat dit ook in moge houden....
:>
Tja, zou het wel willen doen.. maar vind de beschrijving hoe je het allemaal moet doen een beetje vreemd. Overal gaat het heel makkelijk om de bios te updaten en met de MSI gaat het zo op een omslachtige manier dat ik denk: ik heb geen problemen, dus laat maar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:06:
het verschil tussen 9 inch en 10 inch is nu ook nie de moeite denk ik :)
3cm op zo'n grootte scherm vind ik nog al wat.

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 18:29:
[...]

3cm op zo'n grootte scherm vind ik nog al wat.
ik heb de eeepc 901 gehad, en omdat de lettertjes zo klein waren was het computeren best vermoeiend met al dat getuur vond ik.. de wind werkt op dat gebied net wat fijner..

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 14:07
Ik ben even benieuwd of iemand weet hoe ik aan de drivers voor het touchpad kan komen aangezien deze niet meer op de site staan. Ik heb gewoon de versie met de synaptics touchpad.

Daarnaast heb ik nogmaals een wifi kaartje voor OSX over, misschien zijn er geinteresseerden?

Het gaat on kaartje van gigabyte wat prima werkt onder OSX (zonder aanpassingen wordt deze herkend als airport) en daarnaast ook in ubuntu.

[ Voor 20% gewijzigd door Mvdbeld op 28-08-2008 21:43 ]

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Mvdbeld schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 21:41:
Ik ben even benieuwd of iemand weet hoe ik aan de drivers voor het touchpad kan komen aangezien deze niet meer op de site staan. Ik heb gewoon de versie met de synaptics touchpad.
Op de CD met drivers staan in de map XP32\touchpad\ de drivers die je zoekt.
Dat is versie 10.2.3, en dat is de versie die op de MSI Wind-site heeft gestaan.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectrox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-07 12:17

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:31:
Alle netbooks hebben bagger geluid ;).

Personal Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10
Zijn er meer mensen die net als ik op een universiteit of hogeschool Wifi moeten verbinden via een vast programma (bij mij SecureW2) waardoor de verbinding constant uitvalt? Zonder dit programma kan ik gewoon het programma van MSI gebruiken (gedownload via die update) maar met kan dat dus niet, heel irritant |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:11
Mvdbeld schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 21:41:
Het gaat on kaartje van gigabyte wat prima werkt onder OSX (zonder aanpassingen wordt deze herkend als airport) en daarnaast ook in ubuntu.
Is daar Vraag & aanbod niet voor?
Welke chip heeftie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vectrox schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:47:
[...]

Alle netbooks hebben bagger geluid ;).
Makkelijk te zeggen, ik kan wel zeggen dat uit de 15.4" laptop die ik heb wel goed geluid uitkomt. Dus nee, niet allee netbooks hebben bagger geluid.

Anders komt uit alle boxen bagger geluid ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 16:38
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:07:
[...]

Makkelijk te zeggen, ik kan wel zeggen dat uit de 15.4" laptop die ik heb wel goed geluid uitkomt. Dus nee, niet allee netbooks hebben bagger geluid.

Een 15.4" laptop is geen netbook..
En tja, ze moeten ergens op besparen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectrox

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:07:
[...]

Een netbook is een notebook met een scherm van 10" of kleiner, die weinig performance heeft. Een 15,4" is geen netbook maar een normale Notebook, dat verklaard ook het feit dat jouwn 'notebook' geen baggeristisch geluid heeft :*).

Personal Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn wind is overleden...
hij werkt niet meer, helemaal dood

Als je 'm aanzet gaat alleen de led branden van het aan en uit knopje..:(
verder boot hij niet eens. Terugsturen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:13
Is het geen on-site of pickup and return policy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchy007 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:36:
[...]

Is het geen on-site of pickup and return policy?
nope:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:35:
klote,

ik zou het me echt niet meer voor kunnen stellen zonder.
hoop dat je een nieuwe krijgt, met 6cell als troost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Volgens mij geeft MSI gewoon 2 jaar pick-up and return garantie.

[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 29-08-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021

Probeer dit eens?

1. Verwijder batterij
2. Verwijder stroomkabel
3. Druk de stroomknop in
4. Wacht nog 10 seconden
5. steek alleen de stroomkabel er weer in en booten maar..

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Komende week is de Wind winnen op 538...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:38
Ik weet niet of het al gemeld is, maar de Advent kloon kwam ik gisteren in Barcelona tegen. Hij is dus ook in spanje verkrijgbaar, o.a. bij pc city en de fnac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectrox

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Je hebt toch niet het geheugen van de netbook geupgrade naar 4GB of een nieuwe HD erin gezet? Dit kan er namelijk voor zorgen dat je garantie vervalt!

Personal Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Moneta schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:46:
[...]

Probeer dit eens?

1. Verwijder batterij
2. Verwijder stroomkabel
3. Druk de stroomknop in
4. Wacht nog 10 seconden
Van mij starte ook niet meer op. Ging ook niet meer uit. Na het verwijderen van de batterij en opstarten met netstroom deed hij het weer... vaag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moneta schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:46:
[...]

Probeer dit eens?

1. Verwijder batterij
2. Verwijder stroomkabel
3. Druk de stroomknop in
4. Wacht nog 10 seconden
Heb het geprobeert maar tevergeefs,
ik stuur hem terug naar de winkel, krijg ik binnen 7 dagen een nieuwe:) DOA...

Alleen het lampje van de powerknop gaat branden maar voor de rest werkt hij helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen het lampje van de powerknop gaat branden maar voor de rest werkt hij helemaal niet
dat is dan een duur bedlampje inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:11
Vectrox schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 02:59:
[...]

Je hebt toch niet het geheugen van de netbook geupgrade naar 4GB of een nieuwe HD erin gezet? Dit kan er namelijk voor zorgen dat je garantie vervalt!
Nonsens, ik heb zwart-op-wit een bevestiging van MSI dat ik zelf het geheugen en HD mag vervangen van de Wind van mijn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, laat ik even heel simpel zijn. We weten allemaal wel wat we bedoelen. Ik dacht zelf eerst notebook te lezen, maar was idd netbook.

Maar een netbook, notebook of laptop of whatever? Het komt uiteindelijk allemaal op hetzelfde neer, dit is meer een zeurtopic geworden dan echt ervaringentopic.
Ik lees en schrijf hier nauwelijks nog, omdat ik geen leuke dingen of handige dingen meer tegen kom die ik zelfs kan gebruiken voor mijn MSI Wind.

Dan nog om te zeggen alle netbooks hebben bagger geluid? Dat is bullshit, maar wat voor eisen stel je dan? In mijn ogen stel jij dan zulke eisen die je beter voor een notebook of zelfs voor een laptop beter uitkomen. En om alles gelijk op 1 hoop te gooien?

Ik heb hier nu 3 laptops, waaronder een 15,4" waarbij goed geluid uitkomt.. soms schrik je er zelfs van, maar denk je nu werkelijk dit dan ook te verwachten van een netbook?
NEE! Lijkt mij niet en vind ook dat je dat niet mag, hetzelfde met allerlei eisen en toch ook maar 2GB Ram en ga zo maar door wat er in moet, want we willen eigenlijk meer en meer.
Wat een standaard klein schattig MSI Wind + Cloon, ASUS EEEPC of welk ander dan ook geeft is niet genoeg.
Verder heb ik zoveel problemen met mijn 15,4" gehad, die ik niet gehad heb met mijn MSI Wind. Komt waarschijnlijk door het merk en ben ik daar scepsis over geworden, maar moet ik dan gelijk janken over ALLE 15,4" netbooks dat deze dan net zo slecht zijn? Nee.

Het is hier uiteraard ieder zijn/haar eigen mening. Maar niet alleen ik, maar ook andere mogen wel eens nadenken met wat hij/zij zegt.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2008 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectrox

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:46:
Ok, laat ik even heel simpel zijn. We weten allemaal wel wat we bedoelen. Ik dacht zelf eerst notebook te lezen, maar was idd netbook.

Maar een netbook, notebook of laptop of whatever? Het komt uiteindelijk allemaal op hetzelfde neer, dit is meer een zeurtopic geworden dan echt ervaringentopic.
Ik lees en schrijf hier nauwelijks nog, omdat ik geen leuke dingen of handige dingen meer tegen kom die ik zelfs kan gebruiken voor mijn MSI Wind.

Dan nog om te zeggen alle netbooks hebben bagger geluid? Dat is bullshit, maar wat voor eisen stel je dan? In mijn ogen stel jij dan zulke eisen die je beter voor een notebook of zelfs voor een laptop beter uitkomen. En om alles gelijk op 1 hoop te gooien?

Ik heb hier nu 3 laptops, waaronder een 15,4" waarbij goed geluid uitkomt.. soms schrik je er zelfs van, maar denk je nu werkelijk dit dan ook te verwachten van een netbook?
NEE! Lijkt mij niet en vind ook dat je dat niet mag, hetzelfde met allerlei eisen en toch ook maar 2GB Ram en ga zo maar door wat er in moet, want we willen eigenlijk meer en meer.
Wat een standaard klein schattig MSI Wind + Cloon, ASUS EEEPC of welk ander dan ook geeft is niet genoeg.
Verder heb ik zoveel problemen met mijn 15,4" gehad, die ik niet gehad heb met mijn MSI Wind. Komt waarschijnlijk door het merk en ben ik daar scepsis over geworden, maar moet ik dan gelijk janken over ALLE 15,4" netbooks dat deze dan net zo slecht zijn? Nee.

Het is hier uiteraard ieder zijn/haar eigen mening. Maar niet alleen ik, maar ook andere mogen wel eens nadenken met wat hij/zij zegt.
Ik weet niet wat jij verstaat onder whinen, maar als men een netbook/notebook/broodrooster koopt voor rond de 400 euro dan kan men verwachten dat er op sommige onderdelen gespaard zal worden. Bij de meeste netbook zal dit gedaan worden op de boxen. Maar kom op, wie gaat nu serieus de hele dag muziek luisteren op een netbook/notebook?

Ik heb mijn wind vandaag binnen gekregen (ik typ er dit bericht mee). En ik moet zeggen; wat een mooi apparaatje is het toch :). Alleen heb ik soms het gevoel alsof de Windows die er standaard opstaat nogal bloathed is met software die ik liever niet wil hebben (office 2007 bv.).

Vandaag of morgen zal ik dus een USB Windows installatie gaan maken met nLite, of ik moet ergens een USB CD-Rom vandaan zien te fixen :P.

Personal Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:46:
Uit m'n Eee PC 701 komt beter geluid dan uit m'n Medion Akoya. Dus het kan wel.
Dat gezegd hebbende, moet ik erkennen dat uit m'n Dell XPS laptop ook weer beter geluid komt dan uit de Eee :)

Maar voor m'n Akoya heb ik een simpele oplossing gevonden, als ik goed geluid 'nodig heb' (want systeembliepjes, daar zijn die speakertjes wel goed genoeg voor):

Een Trust *kuch* USB Speaker setje van 14,99. Niet eens zo slecht eigenlijk!
En onder OS X wordt automagisch omgeswitched als ik 'm in de USB plug (want voor OS X zijn geen geluidsdrivers die de line-out ondersteunen...) met behulp van het programmaatje SoundSource.

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:28

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Vectrox schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 15:46:
Vandaag of morgen zal ik dus een USB Windows installatie gaan maken met nLite, of ik moet ergens een USB CD-Rom vandaan zien te fixen :P.
Dat is echt een dikke aanrader ja. Heb ik ook gedaan met mijn wind en hij draait nu sneller dan menig desktop hier in huis. De complete grafische evenals allerlei log + "openen met..." zooi schil eruit slopen scheelt echt. Boottime gaat er alleen niet echt op vooruit, itt de beloftes die je soms op internet leest. Scheelt misschien 4-5 seconden met de normale windows install. Maar verder echt een aarader!

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:21:
Zijn er meer mensen die net als ik op een universiteit of hogeschool Wifi moeten verbinden via een vast programma (bij mij SecureW2) waardoor de verbinding constant uitvalt? Zonder dit programma kan ik gewoon het programma van MSI gebruiken (gedownload via die update) maar met kan dat dus niet, heel irritant |:(
heeft iemand hier al een oplossing ervoor??

En een vraagje ik heb bij mijn wind perongeluk de energiebeheerschema's verwijdert en dus ook de schema voor de eco stand. Nu word achterlicht wel gedimt ,maar de energiebezuiniging van de processor niet. (draait dus wel op 1600 mhz)

En hoe zit het nou met de garantie als je een werkgeheugen erbij plaatst. sommige zeggen dat het niet mag en dat de garantie vervalt. En sommige zeggen dat de garantie niet vervalt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vectrox schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 15:46:
[...]

Ik weet niet wat jij verstaat onder whinen, maar als men een netbook/notebook/broodrooster koopt voor rond de 400 euro dan kan men verwachten dat er op sommige onderdelen gespaard zal worden. Bij de meeste netbook zal dit gedaan worden op de boxen. Maar kom op, wie gaat nu serieus de hele dag muziek luisteren op een netbook/notebook?
Nou ik niet! En dat bedoel ik hiermee te zeggen, want jij wel? Jij zei namelijk dat alle netbooks bagger geluid hebben en niet ik! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de USA is de MSI Wind Barebone PC verschenen. Mini PC barebone zonder HD en zonder RAM.

Beetje HD en RAM kost 50 euro (100GB + 1GB) tot 100 euro (300 GB + 2GB).

De barebone is ongelooflijk goedkoop, nog geen 100 euro: $139.

Afbeeldingslocatie: http://www.tecnophone.it/wp-content/uploads/msi-wind-desktop-nero-thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wt1nsw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-12-2024
Heeft al iemand geprobeerd om Windows XP/Vista Media Center te installeren?
En dan via de VGA uitgang op de tv aansluiten.
Ik ben benieuwd of dit goed draait op de Wind.
Dit zou ook een leuke toepassing voor de MSI Wind Barebone PC zijn!

iemand? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ElayZ schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:58:
@ Mr Clean, als je nog meeleest, in het vorige topic zei je interne bluetooth kaartjes gekocht te hebben om in de akoya te gaan zetten, hoe is dat afgelopen?
Heb je ze ook zo moeten inbouwen of is er toch een slot voor?
http://forum.msi-wind.de/viewtopic.php?f=36&t=549
Bedankt voor die link! Ik vroeg me hetzelfde af, maar als je naar Deze post op pagina 3 van jouw link kijkt, blijft helaas dat de soldeerpunten weliswaar aanwezig zijn bij de Akoya, maar de connector niet.

Als dit bij alle Akoya's zo is, dan heeft het dus geen zin om die adapter van Citosoft te bestellen, want die kan je er niet zonder meer zo in prikken. Eventueel zou je de juiste connector er op moeten solderen, maar aan soldeerwerk omtkom je dus niet.

Dan is het dus goedkoper om gewoon zo'n extern Trust geval er aan te solderen, zoals andere mensen verder in die thread ook gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een nieuwe hd erin gezet, alleen nu blijft mij ventilatie continu draaien, weet iemand hoe dit komt. Heb ik toch wat beschadigd tijdens het vervangen van de HD??

Het gaat om de MSI WInd en heb de hd niet geghost, maar XP via usb er nieuw op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 09:53:
Ik heb gisteren een nieuwe hd erin gezet, alleen nu blijft mij ventilatie continu draaien, weet iemand hoe dit komt. Heb ik toch wat beschadigd tijdens het vervangen van de HD??

Het gaat om de MSI WInd en heb de hd niet geghost, maar XP via usb er nieuw op gezet.
Vreemd. Ik heb er ook een andere HD ingezet, maar heb daar geen last van. Misschien kun je proberen of je met Speedfan invloed uit kunt oefenen op de snelheid van je ventilator?
Dat proggie kun je hier vinden.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 09:53:

Waarchijnlijk is dat het geluid van de harde schijf zelf. Ze kunnen wat lawaaierig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Don3k schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 10:12:
[...]

Waarchijnlijk is dat het geluid van de harde schijf zelf. Ze kunnen wat lawaaierig zijn.
Het blijkt achteraf toch te komen door me HD, want die wordt wat warmer dan de hd die erinzit, waardoor dus de ventilatie aanslaat.

Ik heb een toshiba MK3252gsx (320gb)gehaald. Maar denk erover om een andere erin te doen. Hebben mensen suggesties voor me. Ik laat nu de gewone HD erin zitten. Vind namelijk erg irritant als de fan de hele tijd aanslaat.

Ik wou ook een bios update proberen, maar weet niet hoe dat moet met de flash utlility, kan iemand me het uitleggen??

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Laatst online: 11-07 17:14
GekkePrutser schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 03:09:
[...]

Bedankt voor die link! Ik vroeg me hetzelfde af, maar als je naar Deze post op pagina 3 van jouw link kijkt, blijft helaas dat de soldeerpunten weliswaar aanwezig zijn bij de Akoya, maar de connector niet.

Als dit bij alle Akoya's zo is, dan heeft het dus geen zin om die adapter van Citosoft te bestellen, want die kan je er niet zonder meer zo in prikken. Eventueel zou je de juiste connector er op moeten solderen, maar aan soldeerwerk omtkom je dus niet.

Dan is het dus goedkoper om gewoon zo'n extern Trust geval er aan te solderen, zoals andere mensen verder in die thread ook gedaan hebben.
Ja ik heb zelf zo'n klein dingetje (van MSI nog wel :9 ) gehaald bij paradigit en dat werkt verder prima. Als zou ik die uit elkaar halen en t kaartje intern aan een USB poort zou solderen, kun je de poort dan ook nog voor iets anders gebruiken, nee zeker? Want dan laat ik t gewoon zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 10:39:
[...]

Het blijkt achteraf toch te komen door me HD, want die wordt wat warmer dan de hd die erinzit, waardoor dus de ventilatie aanslaat.

Ik heb een toshiba MK3252gsx (320gb)gehaald. Maar denk erover om een andere erin te doen. Hebben mensen suggesties voor me. Ik laat nu de gewone HD erin zitten. Vind namelijk erg irritant als de fan de hele tijd aanslaat.

Ik wou ook een bios update proberen, maar weet niet hoe dat moet met de flash utlility, kan iemand me het uitleggen??
Ik heb zelf een Western Digital Scorpio Blue WD3200BEVT van 320 GB. Dat is dezelfde serie als die 80GB die standaard in de Wind zit. Voordeel bij mij: geen getik meer zoals bij het 80GB exemplaar. Hier kun je die vinden op pricewatch.
Noot: ik zit nu buiten te werken, en de temp van het mobo is 33 graden en van de harddisk 38 graden. Ik hoor mijn ventilator zelden aanslaan, ook niet bij binnenwerken.

En hier kun je bij How To/Upgrades vinden hoe je je bios kunt flashen.
_/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door wvexeltweakers op 31-08-2008 14:52 . Reden: Temp erbij ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Ik had bij Lion Battery/ Mugen Power opgevraagd wanneer er grotere accu's voor de Wind beschikbaar komen en voor welke prijs.

Antwoord:
- de beoogde capaciteit is 7800 mAh;
- zullen waarschijnlijk in wit en zwart worden gemaakt;
- richtprijs ligt op $ 133 (€ 84);
- datum beschikbaarheid: ergens in oktober;
- gratis verzending (USPS Priority International Mail or DHL Registered Mail);

Vanwege mijn getoonde vroege belangstelling ben ik nu op een mailling-list geplaatst en krijg op moment van beschikbaarheid een aankondigingsmail met daarbij 10% korting op de prijs.
Dus: heb je belangstelling, laat dit dan weten aan Mugen Power.
Hier vind je de site. Kies daar voor Contact us.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:13
Is er een tooltje om je ventilator uit te zetten of de inschakelmomenten te kunnen bepalen?

Gaarne reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Ik heb de top cover van mijn zwarte MSI ingesmeerd met Meguiars techwax. Hij glimt echt super, en beschermt ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 14:23
wvexeltweakers schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 17:33:
Ik had bij Lion Battery/ Mugen Power opgevraagd wanneer er grotere accu's voor de Wind beschikbaar komen en voor welke prijs.

Antwoord:
- zullen waarschijnlijk in wit en zwart worden gemaakt;
- richtprijs ligt op $ 133 (€ 84);
- datum beschikbaarheid: ergens in oktober;
- gratis verzending (USPS Priority International Mail or DHL Registered Mail);

Vanwege mijn getoonde vroege belangstelling ben ik nu op een mailling-list geplaatst en krijg op moment van beschikbaarheid een aankondigingsmail met daarbij 10% korting op de prijs.
Dus: heb je belangstelling, laat dit dan weten aan Mugen Power.
Hier vind je de site. Kies daar voor Contact us.
hmm, das goed nieuws. past die accu dan ook in de akoya?
of is dat heel erg verschillend?

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvexeltweakers schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 14:50:
[...]

Ik heb zelf een Western Digital Scorpio Blue WD3200BEVT van 320 GB. Dat is dezelfde serie als die 80GB die standaard in de Wind zit. Voordeel bij mij: geen getik meer zoals bij het 80GB exemplaar. Hier kun je die vinden op pricewatch.
Noot: ik zit nu buiten te werken, en de temp van het mobo is 33 graden en van de harddisk 38 graden. Ik hoor mijn ventilator zelden aanslaan, ook niet bij binnenwerken.

En hier kun je bij How To/Upgrades vinden hoe je je bios kunt flashen.
_/-\o_
Bedankt voor de info. Nu met de gewone HD blijft mijn temp ook ongeveer 40 graden, maar toen ik de toshiba erin had zat ie rond de 55 graden en de HD zat ook 55 graden. Dus koop geen toshiba voor de wind. Ik ga ook voor de WD

Over de update van bios, het lukt met niet. Ik kom in dos en wil dan flashen, geeft ie aan geen flash mogelijk. Doe ik iets fout??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
dorkie schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 22:51:
[...]

hmm, das goed nieuws. past die accu dan ook in de akoya?
of is dat heel erg verschillend?
Denk het niet, want het is kloon, maar er kunnen helaas kleine verschillen zijn.

Eerder in dit topic of in deel 2 was iemand die had en de MSI wind en de Medion E1210 met foto's, ik hoop dat hij/zij reageert of dat de batterijen uitwisselbaar zijn, of niet.

Op het mailtje wat ik verstuurd heb naar lionbattery, kraag ik een soort standaard antwoord terug, en geen antwoord of dat die batterij compatibel is met de Medion. Helaas :( Maar wel 10% korting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
De batterijen in de MSI en de Medion zijn exact hetzelfde, dus ze zijn zeker weten uitwisselbaar.

Ik wacht nog even af welke andere batterijen allemaal beschikbaar komen. 7800 is misschien weer iets te veel van het goede, vooral omdat de netbook dan helemaal schuin komt te staan en het dan misschien niet meer fijn typen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Laatst online: 12-09 11:47
wvexeltweakers schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 17:33:

Antwoord:
Is er al iets bekend (bij de fabrikant wellicht) hoe lang de Wind/Akoya er op loopt? (PCMark test oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

cc12 schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:38:
[...]

Is er al iets bekend (bij de fabrikant wellicht) hoe lang de Wind/Akoya er op loopt? (PCMark test oid)
7800 / 2200 = zo'n 3.5 keer wat je met de standaard 3-cell hebt :)

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
xippie schreef op maandag 01 september 2008 @ 00:34:
[...]

Denk het niet, want het is kloon, maar er kunnen helaas kleine verschillen zijn.

Eerder in dit topic of in deel 2 was iemand die had en de MSI wind en de Medion E1210 met foto's, ik hoop dat hij/zij reageert of dat de batterijen uitwisselbaar zijn, of niet.

Op het mailtje wat ik verstuurd heb naar lionbattery, kraag ik een soort standaard antwoord terug, en geen antwoord of dat die batterij compatibel is met de Medion. Helaas :( Maar wel 10% korting :)
Zoals Cooler King ook al aangaf, batterijen zijn exact hetzelfde en uitwisselbaar:

Afbeeldingslocatie: http://www.phant0m.nl/Eloy/IMG_0106_thumb001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Don3k schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 22:08:
Ik heb de top cover van mijn zwarte MSI ingesmeerd met Meguiars techwax. Hij glimt echt super, en beschermt ook :)
Kun je daar mischien een foto van maken en hier posten? Want ik ben wel benieuwd hoe dat er dan uitziet :) :P

Ps: mijn droom is nog altijd om een glossy zwarte notebook te hebben, het liefste in het Windformaat (10inch), zoals bijv die nieuwe toshiba's :P

[ Voor 18% gewijzigd door Lau26 op 01-09-2008 16:07 ]

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 23:44:
[...]
Over de update van bios, het lukt met niet. Ik kom in dos en wil dan flashen, geeft ie aan geen flash mogelijk. Doe ik iets fout??
Bedoel je dat je zelf naar Dos bent gegaan, of heb je het stappenplan gevolgd als beschreven onder How To/ Upgrades?

Ik heb mijn bios inmiddels 2 keer geflasht volgens dat stappenplan, en dat ging iedere keer perfect...

Ik las net op MSI Wind.Net dat ze bij MSI zelf niet zo tevreden zijn over bios v1.07. Een van de gebruikers met problemen na bios-upgrade naar 1.07 had vragen gesteld aan Customer Service, waarop MSi als ontwoord gaf "We feel the V1.07 is not perfect so we degrade it to V1.06. But we are making the new one to release for U100. So please flash the BIOS to V1.06."
Dus: heb je geen bijzondere noodzaak om je bios op te waarderen, wacht dan in elk geval totdat de vernieuwde v1.07 uit is.

Ik heb zelf overigens geen enkel probleem met v1.07. En ik gebruik de Wind zeer veelzijdig en regelmatig.
:9

[ Voor 42% gewijzigd door wvexeltweakers op 01-09-2008 18:57 . Reden: Meer info ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
wvexeltweakers schreef op maandag 01 september 2008 @ 18:50:Ik las net op MSI Wind.Net dat ze bij MSI zelf niet zo tevreden zijn over bios v1.07. Een van de gebruikers met problemen na bios-upgrade naar 1.07 had vragen gesteld aan Customer Service, waarop MSi als ontwoord gaf "We feel the V1.07 is not perfect so we degrade it to V1.06. But we are making the new one to release for U100. So please flash the BIOS to V1.06."
Dus: heb je geen bijzondere noodzaak om je bios op te waarderen, wacht dan in elk geval totdat de vernieuwde v1.07 uit is.

Ik heb zelf overigens geen enkel probleem met v1.07. En ik gebruik de Wind zeer veelzijdig en regelmatig.
een nieuwe 1.07 noemen ze toch 1.08 :? iig op de Medion site nog niets van een BIOS upgrade gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
ElayZ schreef op maandag 01 september 2008 @ 12:31:
[...]

Zoals Cooler King ook al aangaf, batterijen zijn exact hetzelfde en uitwisselbaar:

[afbeelding]
De enige vraag die ik stel: Hoeveel zwaarder is de 9 cells accu t.o.v. 3 cells, de Medion akoya E1210 is 1.1 kilo, maar met een 9 cells accu :? Alhoewel ik zeer veel interesse heb voor die accu. Hoeveel zwaarder en hoger op zijn pootjes word de Netbook, is het niet makkelijker en beter om een PowerPack/Power2Go van Philips te kopen voor het zelfde geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvexeltweakers schreef op maandag 01 september 2008 @ 18:50:
[...]

Bedoel je dat je zelf naar Dos bent gegaan, of heb je het stappenplan gevolgd als beschreven onder How To/ Upgrades?

Ik heb mijn bios inmiddels 2 keer geflasht volgens dat stappenplan, en dat ging iedere keer perfect...

Ik las net op MSI Wind.Net dat ze bij MSI zelf niet zo tevreden zijn over bios v1.07. Een van de gebruikers met problemen na bios-upgrade naar 1.07 had vragen gesteld aan Customer Service, waarop MSi als ontwoord gaf "We feel the V1.07 is not perfect so we degrade it to V1.06. But we are making the new one to release for U100. So please flash the BIOS to V1.06."

Ik heb het gedaan volgens de stappenplan, maar als ik eafudos.bat in moet voeren en dan het flashen moet beginnen, geeft ie aan dat flashen niet mogelijk is. Ik wil graag updaten, omdat ik nog met versie 1.05 werk.

En als error geeft ie aan, error bios has no flash information

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wacht op een medion bios-update programma, ik vind het veelste link dat flashen zelf.
Als ik de forums mag geloven zijn er toch aardig wat mensen waarbij het verkeerd ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 07:39:
[...]

Ik heb het gedaan volgens de stappenplan, maar als ik eafudos.bat in moet voeren en dan het flashen moet beginnen, geeft ie aan dat flashen niet mogelijk is. Ik wil graag updaten, omdat ik nog met versie 1.05 werk.

En als error geeft ie aan, error bios has no flash information
Check het volgende:
- als je de Wind hebt opgestart van je bootable USB en je ziet de DOS-omgeving, geef dan het commando DIR. Als het goed is zie je dan:
eafudos.bat
eafudos.exe
EN011IMS.106

Zie je deze bestanden niet, dan is er iets niet goed gegaan in het stappenplan.

Kun je posten wat je ziet na het DIR-commando?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het lezen van de harddisk 'click' issue dacht ik er nooit last van te hebben. Ik hoor echter wel als ik bijvoorrbeeld GoT aan het lezen ben in FF dat ik zo om de 1-5 seconden een tikje hoor van de harddisk. Is dit hetzelfde probleem als de meesten hebben, of is dit gewoon normaal en een teken dat de harddisk aan het werken is?

Want ook als ik eigenlijk niks aan het doen ben, en alleen firefox gewoon open heb staan, of MSN oid dan doet hij het nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is de klik idd, ik vind het niet storend, ik zie het meer als een teken van de mini dat ie het nog doet en aandacht nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:49
Als je niet kan flashen door die foutmelding.
Stop de voeding er eens in, de Wind flashed niet op de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dromer schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:05:
Als je niet kan flashen door die foutmelding.
Stop de voeding er eens in, de Wind flashed niet op de accu.
Thanx zeg!! Voeding aangesloten en hij deed het even gauw. Wel stom dat er in de uitleg staat zorg ervoor dat je batterij genoeg opgeladen is. Maar iedereen bedankt voor jullie hulp.

En zijn er nog mensen die de HD hebben geghost en zodoende de msi aan het praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:57:
[...]

Thanx zeg!! Voeding aangesloten en hij deed het even gauw. Wel stom dat er in de uitleg staat zorg ervoor dat je batterij genoeg opgeladen is. Maar iedereen bedankt voor jullie hulp.

En zijn er nog mensen die de HD hebben geghost en zodoende de msi aan het praat gekregen?
Ik heb dat met Acronis True Image Server gedaan:
- Eerst van de "oude" HD een image gemaakt van de hele HD (op een externe HD).
- Tevens een opstartCD gemaakt met Acronis True Image Server.
- HD vervangen.
- Opgestart met opstartCD van Acronis True Image Server.
- En toen de image teruggezet (inclusief de MBR!!)
Heb je gelijk een basis-install waar je naar terugkunt ingeval van problemen later.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Laatst online: 23:26
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 10:38:
Voor de wind gebruikers die een hd met meer capaciteit willen gaan plaatsen kan ik melden dat een 400gb Samsung HM400LI zonder problemen functioneerd.

Heb de originele hd omgeghost incl recovery partitie (hier gaat de meeste tijd inzitten, inbouwen van hd is iets van 5 minutjes)
Ik heb er nu ook een HM400LI inhangen, werkt perfect, maar ik vind hem nogal luidruchtig :/ . Hij zoemt niet echt, maar het klinkt net als een ventilator; en dat terwijl de ventilator van de Wind niet draait :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

C4l1m3r0 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 07:55:
[...]

Ik heb er nu ook een HM400LI inhangen, werkt perfect, maar ik vind hem nogal luidruchtig :/ . Hij zoemt niet echt, maar het klinkt net als een ventilator; en dat terwijl de ventilator van de Wind niet draait :P
Mijn WD 320GB Blue Line hoor ik totaal niet, ook niet het getik dat de standaard WD van 80 GB wel had.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een probleem met mijn wind in combinatie met het nieuwe Google Chrome.
Het is met het touchpad niet mogelijk om naar boven te scrollen, naar beneden scrollen lukt wel.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ElayZ schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 11:34:
[...]Ja ik heb zelf zo'n klein dingetje (van MSI nog wel :9 ) gehaald bij paradigit en dat werkt verder prima. Als zou ik die uit elkaar halen en t kaartje intern aan een USB poort zou solderen, kun je de poort dan ook nog voor iets anders gebruiken, nee zeker? Want dan laat ik t gewoon zo.
Als je hem intern aan een van de externe USB poorten soldeert, dan nee. Dan kan je die poort niet meer extern gebruiken.

Je zou hem wel aan de aansluiting voor de interne bluetooth kunnen solderen, die is ook gewoon USB. Dan hou je je 3 externe poorten gewoon beschikbaar. Zie op de link hier (en de volgende posts) over hoe je dat kan doen.

Edit: Je kan hem trouwens ook nog aan de USB aansluitingen van de interne mini PCI-E (deze bevat altijd USB signalen) solderen en de stroom van een van de externe USB's vandaan halen. Zie daarvoor het begin van dat topic. Met dank aan ElayZ voor het vinden van dat topic!

[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 03-09-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 20:50
Ik zag in de nieuwe Computeridee een heel stuk over mini-notebooks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:28

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

xippie schreef op maandag 01 september 2008 @ 20:53:
[...]

De enige vraag die ik stel: Hoeveel zwaarder is de 9 cells accu t.o.v. 3 cells, de Medion akoya E1210 is 1.1 kilo, maar met een 9 cells accu :? Alhoewel ik zeer veel interesse heb voor die accu. Hoeveel zwaarder en hoger op zijn pootjes word de Netbook, is het niet makkelijker en beter om een PowerPack/Power2Go van Philips te kopen voor het zelfde geld?
Ik gok dat je met een goede 7800 accu zo rond de 6 uur de wind kan gebruiken met WiFi aan, en dan zou je evt. ook nog je originele accu als backup mee kunnen nemen, dan zit je op 8 uur met WiFi.
Met de Power2Go kan je de originele accu krap 1x opladen als ik de verhalen moet geloven, dus dan kom je aan max. 4 uur en bovendien is een Power2Go die je mee moet slepen veel meer gewicht dan een 9cell batterij.

Kortom: ik heb die Power2Go hype al nooit zo gesnapt ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:36
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:01:
Het is met het touchpad niet mogelijk om naar boven te scrollen, naar beneden scrollen lukt wel.

Hoe scroll je uberhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

door met mijn vinger rechts over het touchpad naar boven en beneden te bewegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
GekkePrutser schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:22:
[...]

Als je hem intern aan een van de externe USB poorten soldeert, dan nee. Dan kan je die poort niet meer extern gebruiken.

Je zou hem wel aan de aansluiting voor de interne bluetooth kunnen solderen, die is ook gewoon USB. Dan hou je je 3 externe poorten gewoon beschikbaar. Zie op de link hier (en de volgende posts) over hoe je dat kan doen.

Edit: Je kan hem trouwens ook nog aan de USB aansluitingen van de interne mini PCI-E (deze bevat altijd USB signalen) solderen en de stroom van een van de externe USB's vandaan halen. Zie daarvoor het begin van dat topic. Met dank aan ElayZ voor het vinden van dat topic!
Bedankt voor je antwoord!

Misschien als ik over een tijdje een andere HDD en geheugen erin ga zetten dat ik dan de bluetooth er gelijk ff in soldeer. (mocht het niet té klein zijn en ik m dalijk verkl**t met solderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik heb een tijdje terug op de Wind van me zusje gespeeld, wat me opviel is dat ik niet met de touchpad kon slidescrollen. Kon alleen scrollen door aan de scrollzones rechtboven en rechtonder aan te tikken. De Wind is aangeschaft op 18-8, dus gewoon 1 met een 3-cell. Ik dacht dat je met deze wel gewoon moest kunnen slidescrollen. Het is volgens mij wel een Synaptic touchpad, want er zit Synaptic driver op geïnstalleerd.
Is dit een driverprobleem ofzo, want ik dacht dat alleen Sentelic touchpads niet konden slidescrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
HetWonder schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:52:
[...]

Ik gok dat je met een goede 7800 accu zo rond de 6 uur de wind kan gebruiken met WiFi aan, en dan zou je evt. ook nog je originele accu als backup mee kunnen nemen, dan zit je op 8 uur met WiFi.
Met de Power2Go kan je de originele accu krap 1x opladen als ik de verhalen moet geloven, dus dan kom je aan max. 4 uur en bovendien is een Power2Go die je mee moet slepen veel meer gewicht dan een 9cell batterij.

Kortom: ik heb die Power2Go hype al nooit zo gesnapt ;)
Het enige voordeel wat ik zie voor een Power2Go is dat je je mobiel er ook mee kan opladen, en als je op plekken bent waar geen WiFi is, gaat het stroomverbruik van, in mijn geval N95, ook erg hard. Helaas kan ik mijn N95 niet opladen via de USB kabel van het notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkuhqhp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08 10:41
ik heb vandaag mijn Windje binnengekregen, maar de webcam doet het niet. Iemand een oplossing hiervoor? kan zijn dat hij uit staat hoor, maar hoe krijg ik hem dan aan? Help! :P

-edit--
inderdaad, gewoon uit 8)7
Had niet goed naar de FN keys gekeken. Mijn excuses!

[ Voor 21% gewijzigd door ikkuhqhp op 03-09-2008 21:50 ]

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

ikkuhqhp schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:42:
ik heb vandaag mijn Windje binnengekregen, maar de webcam doet het niet. Iemand een oplossing hiervoor? kan zijn dat hij uit staat hoor, maar hoe krijg ik hem dan aan? Help! :P

-edit--
inderdaad, gewoon uit 8)7
Had niet goed naar de FN keys gekeken. Mijn excuses!
Ik denk dat meer gebruikers dit herkennen (ik wel tenminste).
8)

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na weken lang dit topic te hebben gevolgd kon ik niet langer meer wachten op de 6-cell-uitvoering van de MSI Wind. Ik weet dat dit voor eenieder pijn zal doen in de oren, maar ik ben tóch gezwicht voor een Asus... :$

Maar ieder nadeel heb z'n voordeel en ik heb hier nu dus nog een gloednieuwe Windstille liggen (van onze Duitse koelvrinden van aqua-computer-systeme). Ja, ik koop nu eenmaal graag de accessoires eerst; zie het als warm worden. Maar als er nog geïnteresseerden zijn die hun Wind graag van wat extra koeling (en daarmee lagere ventilatiegeluiden) willen voorzien, dan mag je me mailen op sjoerdt@walla.com.

Als er trouwens nog Tweakers zijn die mij er van willen doordringen dat ik toch echt de verkeerde keuze heb gemaakt door te zwichten voor een EEE 1000, dan sta ik open voor kritiek. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:28:
Na weken lang dit topic te hebben gevolgd kon ik niet langer meer wachten op de 6-cell-uitvoering van de MSI Wind. Ik weet dat dit voor eenieder pijn zal doen in de oren, maar ik ben tóch gezwicht voor een Asus... :$

Maar ieder nadeel heb z'n voordeel en ik heb hier nu dus nog een gloednieuwe Windstille liggen (van onze Duitse koelvrinden van aqua-computer-systeme). Ja, ik koop nu eenmaal graag de accessoires eerst; zie het als warm worden. Maar als er nog geïnteresseerden zijn die hun Wind graag van wat extra koeling (en daarmee lagere ventilatiegeluiden) willen voorzien, dan mag je me mailen op sjoerdt@walla.com.

Als er trouwens nog Tweakers zijn die mij er van willen doordringen dat ik toch echt de verkeerde keuze heb gemaakt door te zwichten voor een EEE 1000, dan sta ik open voor kritiek. :*)
Ik zou het geen verkeerde keus willen noemen. Ik vond (en vind) de Asus 1000H een zeer mooie netbook, en had die bijna besteld. Ik ben uiteindelijk voor de Wind gezwicht, omdat ik die toen snel bij een Nederlandse shop kon kopen, en de Asus toen alleen via eBay.
Veel plezier met je aanwinst!

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wt1nsw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik zwicht niet.
Ik blijf lekker wachten op de 6 cells Wind. Eventueel nog op de Dual Core Atom.
En dan nog een 9 cells 7800mAh bestellen bij Lion Battery

Ik wacht wel... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 12:15
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:28:

Als je altijd de accessoires eerst koopt waarom bouw je hem dan niet in in de fohn van je vrouw ? :)
Kun je hem altijd nog eens gebruiken mocht je Asus echt warm lopen. Geen geduld om te wachten op de 6-cells accu ? Nog een paar weekjes wachten en je koopt de perfekte hackintosh netbook... de lenovo S10... dan heb je vast SPIJT ! Wedden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-06-2024

YRX

Nog een millenniumbug gezien?

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:01:

Ja, dat probleem heb ik ook. scrollen gaat overal prima, maar met Google Chrome kan ik alleen naar beneden scrollen.

Ik gebruik een Medion Akoya netbook met Windows XP.

Nee, ik ben niet dyslectisch dus typefouten kan je me rustig aanrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
probleem heb ik hier ook, ik alleen naar beneden scrollen, niet naar boven..
is een bug van Google Chrome, schijnt dat veel notebooks met een syntapsis touchpad niet werken met chrome... zal wel worden gefixed in latere updates..

best raar van Google, als je nagaat dat bijna alle veel notebooks/netbooks een syntapsis touchpad hebben, dat ze die bug niet ff hadden gefixed voor de Beta..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
intraxi schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:14:
[...]

Geen geduld om te wachten op de 6-cells accu ? Nog een paar weekjes wachten en je koopt de perfekte hackintosh netbook... de lenovo S10... dan heb je vast SPIJT ! Wedden ?
Wat is hier dan weer zoveel beter aan? de specs zijn nagenoeg hetzelfde (zelfde cpu, gpu, mem capaciteit enz..).. het enige verschil is zoals gewoonlijk weer uiterlijk/webcam en hdd+wlan (beiden verwisselbaar).

Ik denk dat één van de sterkste redenen om een bepaald model te kopen toch wel de accu beschikbaarheid is. De Wind+kloons is één van de eerste types waar goedkope third party alternatieven voor beschikbaar komen.

[ Voor 19% gewijzigd door Cooler_King op 07-09-2008 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

wel nice dat die love edition 160 gb harde schijf meekrijgt, kun je er toch weer net wat meer fotos/videos/muziek op kwijt. Je moet wel van het design houden, staan namelijk hartjes op...meer voor de vrouwtjes onder ons en een ideaal cadeau ;) idd nog even jammer dat er geen 6-cells bijzit, en de meerprijs is slechts paar tientjes, zo rond de 400,-

Zie trouwens ook in de pricewatch dat er 120 gb modellen zijn, ook niet verkeerd.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Cooler_King schreef op zondag 07 september 2008 @ 10:15:
[...]

Wat is hier dan weer zoveel beter aan? de specs zijn nagenoeg hetzelfde (zelfde cpu, gpu, mem capaciteit enz..).. het enige verschil is zoals gewoonlijk weer uiterlijk/webcam en hdd+wlan (beiden verwisselbaar).

Ik denk dat één van de sterkste redenen om een bepaald model te kopen toch wel de accu beschikbaarheid is. De Wind+kloons is één van de eerste types waar goedkope third party alternatieven voor beschikbaar komen.
wat dacht je van audio en wifi native ondersteund in leopard... dat heeft het windje niet hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
maar als je geen mac OSX hoeft, heb je weinig behoefte aan een OSX native wifi kaartje :)

discusieren over welke laptop/netbook beter is net zoiets als discusieren over welke auto beter is..

de keuze van welke kloon is afhankelijk van persoonlijke voorkeuren en behoeften, en in hoeverre je je laat beinvloeden door de beschikbaarheid, en wanneer/of er (third parties) hogere capaciteit accu's voor beschikbaar zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medellin
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-01-2024
Wat ik mij nu af vraag, wat maakt de Wind nu beter dan de equilevante Asus eee PC 1000H ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
b.art schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:30:
maar als je geen mac OSX hoeft, heb je weinig behoefte aan een OSX native wifi kaartje :)
ja dat snap ik... 8)7 :O
discusieren over welke laptop/netbook beter is net zoiets als discusieren over welke auto beter is..

de keuze van welke kloon is afhankelijk van persoonlijke voorkeuren en behoeften, en in hoeverre je je laat beinvloeden door de beschikbaarheid, en wanneer/of er (third parties) hogere capaciteit accu's voor beschikbaar zijn..
ja, dat ben ik met je eens ! volvo of scoda ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectrox

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Medellin schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:46:
Wat ik mij nu af vraag, wat maakt de Wind nu beter dan de equilevante Asus eee PC 1000H ?
Mijn mening het uiterlijk en het toetsenbord werkt fijner met de Wind.

Personal Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBvd
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-08 19:12
Medellin schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:46:
De Wind is wat kleiner, is iets goedkoper (maar dat wordt weer teniet gedaan mocht je een 6 cell accu willen) en is wat lichter.

Daarnaast vind ik het erg jammer dat de 1000H de shiftkey rechts van de pijltjes heeft, wat nogal irritant is met het typen vind ik. Daarnaast schijnt de kwaliteit ervan minder te zijn, dat het minder fijn typt, maar heb niet genoeg tijd met een 1000H gehad om dat te testen.

Hier staat overigens een vergelijking, mocht je die nog niet tegen zijn gekomen: http://www.laptopmag.com/...s/eeepc-wind-faceoff.aspx

Sowieso is persoonlijke smaak ook belangrijk hierin, probeer ze beiden eens in handen te krijgen en zie wat je het beste vindt, het zijn beide geen slechte netbooks.

[ Voor 20% gewijzigd door JeroenBvd op 08-09-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 16:22
Weet iemand toevallig welke snelheid die onboard module heeft van de MSI Wind. Zit rond te zoeken kan het zo gauw niet vinden en ik moet binnen 30 minuten hem uitgebreid hebben met 1GB :) alvast bedankt voor antwoord.

[ Voor 1% gewijzigd door AcidBanger op 08-09-2008 17:01 . Reden: Heb het antwoord al gevonden het is DDR667 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic