zijn er hier ook mensen die een 5200 accu hebben? zo ja, zou deze persoon dan ook foto's willen posten??
Ja leuk allemaal die 'accu-praatjes', mnaar wanneer wordt de wind nou eens met een 6-cell in nl geleverd ? anders ga ik en vele anderen gewoon voor een samsung nc-10...het duurt allemaal wel een beetje erg veel te lang !...Vindt u ook niet importeur van msi ? Eerst splitsen die taiwan-chinezen jullie die 'love-edition' in de maag (zitten we echt niet op te wachten) en nu komt die 6-cell ook maar niet af. Dat moet toch bakken omzet kosten....
?
Verwijderd
Ik wil binnenkort een aantal dingen gaan installeren op de akoya en heb daar een aantal vragen over:
Mijn hardeschijf raakt een beetje vol (nog 6 gig over) en wil ik een andere erin gaan zetten. Het plan is eerst een nieuwe te kopen en die eraan te gaan plakken, en vervolgens uitzoeken hoe ik win XP erop zet om daarna de nieuwe grotere schijf in te bouwen.
Nu liep ik te kijken naar de het volgende:
Verbatim 2.5" Portable Hard Drive USB2.0 320 GB voor 65 euro plus iets van 6 euro verzendkosten bij opusshop.com . Is dit een goede aanbieding ?
Is het mogelijk om deze in de akoya te plaatsen. En waar moet je nou op letten bij het kopen van een nieuwe hardeschijf?
Ik wil binnenkort misschien ook adobe cs3 (dreamweaver, photoshop etc.) installeren op mijn kleine alleskunner. Zal dit een beetje vloeiend lopen? Ik denk eigenlijk niet dat 1 Gig geheugen voldoende is. Zijn er mensen die dit al uitgeprobeerd hebben?
Anders wil ik voor een paar tientjes wel een 2 GB geheugenreepje plaatsen, maar moet ik hierbij ook nog op bepaalde dingen letten? Weet iemand een goede aanbieding? Klopt het dat 2 GB de max is, of is het al iemand gelukt om een grotere te plaatsen?
Mijn hardeschijf raakt een beetje vol (nog 6 gig over) en wil ik een andere erin gaan zetten. Het plan is eerst een nieuwe te kopen en die eraan te gaan plakken, en vervolgens uitzoeken hoe ik win XP erop zet om daarna de nieuwe grotere schijf in te bouwen.
Nu liep ik te kijken naar de het volgende:
Verbatim 2.5" Portable Hard Drive USB2.0 320 GB voor 65 euro plus iets van 6 euro verzendkosten bij opusshop.com . Is dit een goede aanbieding ?
Is het mogelijk om deze in de akoya te plaatsen. En waar moet je nou op letten bij het kopen van een nieuwe hardeschijf?
Ik wil binnenkort misschien ook adobe cs3 (dreamweaver, photoshop etc.) installeren op mijn kleine alleskunner. Zal dit een beetje vloeiend lopen? Ik denk eigenlijk niet dat 1 Gig geheugen voldoende is. Zijn er mensen die dit al uitgeprobeerd hebben?
Anders wil ik voor een paar tientjes wel een 2 GB geheugenreepje plaatsen, maar moet ik hierbij ook nog op bepaalde dingen letten? Weet iemand een goede aanbieding? Klopt het dat 2 GB de max is, of is het al iemand gelukt om een grotere te plaatsen?
Helemaal mee eens en een goede vraag. Als je hem in het MSI Wind -Vragen topic stelt krijg je misschien ook nog antwoord.intraxi schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 02:56:
Ja leuk allemaal die 'accu-praatjes', mnaar wanneer wordt de wind nou eens met een 6-cell in nl geleverd ? anders ga ik en vele anderen gewoon voor een samsung nc-10...het duurt allemaal wel een beetje erg veel te lang !...Vindt u ook niet importeur van msi ?
Is wel mogelijk alleen weet je niet precies wat voor harde schijf erin zit. Zou best een Fujitsu of WD kunnen zijn en die vragen nogal veel stroom. Als je accu duur belangrijk is zou ik gaan voor bijvoorbeeld een Hitachi 5K320. Veel informatie is te vinden op www.tomshardware.comVerwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:43:
PS. Windows XP heeft zelden meer nodig dan 1GB, tenzij je enorme afbeeldingen gaat bewerken wat toch al niet zo goed gaat op een wind. Je kunt je geheugengebruik controleren met ctrl-alt-del.
[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 16-12-2008 10:22 ]
Die eerste foto overdrijft het wel een beetje. De derde foto is representatiever, maar het is wel waar dat het een soort van wind van de notre dam wordt.Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 00:05:
[...]
Precies, ik heb hetzelfde als jij. Vind die 6600 accu op de foto's toch wat te groot, haalt een beetje charme weg van deze leuke kleine Wind. Ben dan ook erg benieuwd naar Spuke's accu en wat hij er van gaat vinden!
Oh en trouwens directJohan, bedankt voor het posten van de foto's
Houd er wel rekening mee dat de objectlocatie china is en dat de douane nog een naheving mee kan sturen... Ik heb het even nagezocht, maar sinds 2 weken geleden is het taxfree koop bedrag verhoogd, maar nog steeds te laag voor de 7200mAh accu en de 6600mAh (zie bron hieronder)
Bovendien (zie eerdere posts van mij) had mijn verkoper op ebay gemeld dat de productlocatie in engeland was en maakte ik me hierover niet druk.Dit is dan ook één van de redenen waarom ik heb gekozen voor de 6600 en niet voor de 7200. Bovendien stond de 7200 er 2 weken geleden nog niet voor deze prijs op.Ik heb geen impor aanslag gekregen, omdat de verkoper een declared vallue van 8 US dollar had aangegeven aan de douane.
www.dag.nl schreef op zondag 30 november:
Kopen via internet buiten de EU wordt goedkoper. Tot een bedrag van 150 euro hoeven straks geen invoerrechten meer te worden betaald. Dat heeft de douane bekendgemaakt.
Eerder moesten bij aankopen boven de 22 euro nog invoerrechten worden betaald. Bij het direct afnemen van spullen bij particulieren, bijvoorbeeld via eBay, is de grens 45 euro. Voor buitenlandse postorderbedrijven geldt de nieuwe grens wel. Wel moet er BTW worden betaald bij aankopen boven de 22 euro, maar het tarief loopt voor verschillende producten uiteen van nul tot negentien procent.
Vakantie
Ook voor aankopen die buiten de EU persoonlijk worden gedaan, bijvoorbeeld op vakantie, zijn de grenzen omhoog gegaan. Passagiers die via vliegtuig of per schip de EU inkomen mogen goederen met een waarde tot 430 euro vrij invoeren. Eerder was dat 175 euro. Het is straks dus makkelijker om bijvoorbeeld een digitale fotocamera in het buitenland te kopen zonder voor grote kosten komen te staan bij het binnenkomen van het land. Als je met de auto de EU in komt dan is de grens nu 300 euro. Die grens ligt lager omdat het met de auto makkelijker is goederen mee te nemen.
Meer aankopen
Global Refund, de organisatie achter Tax Free Shopping verwacht dan Nederlanders 10 tot 15 procent meer aankopen gaan doen door de nieuwe regels, aldus het ANP. Volgens de organisatie worden reizigers nu meer gestimuleerd om geld uit te geven tijdens een reis. Naast elektronische apparatuur geven Nederlanders vooral geld uit aan sieraden, kleding en horloges.
[ Voor 8% gewijzigd door directjohan op 16-12-2008 12:42 ]
het moet n sata schijfje zijn.. 99% kans dat als je de schijf uit n goedkope usb drive haalt, dat ie langzaam is (4200 rpm), luid is, en energie vreet, en dat ie waarschijnlijk n pata aansluiting heeft, dus dat je dr nog niets aan hebt.
Nou 320GB PATA schijven bestaan niet in 2.5"AlexanderB schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 12:18:
het moet n sata schijfje zijn.. 99% kans dat als je de schijf uit n goedkope usb drive haalt, dat ie langzaam is (4200 rpm), luid is, en energie vreet, en dat ie waarschijnlijk n pata aansluiting heeft, dus dat je dr nog niets aan hebt.
Ik weet dat de 320GB USB bij Computerland (69,-) Fujitsu 5400rpm HD gebruikt en die is BEPAALD niet energie zuinig.
[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 16-12-2008 12:32 ]
Meer info over invoeren op
http://www.douane.nl/part...aankopen-01.html#P23_1978
Kleine samenvatting:
Multimedia (dvd, cd, etc.): 3,5% douanebelasting + 19% omzetbelasting
boeken: 6 % omzet bel.
spijkerbroeken: 12% douanebel., 19% omzetbel.
objectiven fotocamera's: 6,7% douanebel., 19% omzetbel.
modellen van auto's: 4,7 douanebel. 19% omzetbel.
In tegenstelling tot wat ik eerder melde (inmiddels verwijderd uit mijn vorige post) is het bedrag waarover je heffing betaald: kosten over product + verzendkosten! Wat het bedrag bij accus precies is, weet ik niet, maar het zal wel in de orde van in totaal 25% liggen. Dus dat valt in dit geval nog wel te overzien.
http://www.douane.nl/part...aankopen-01.html#P23_1978
Kleine samenvatting:
Multimedia (dvd, cd, etc.): 3,5% douanebelasting + 19% omzetbelasting
boeken: 6 % omzet bel.
spijkerbroeken: 12% douanebel., 19% omzetbel.
objectiven fotocamera's: 6,7% douanebel., 19% omzetbel.
modellen van auto's: 4,7 douanebel. 19% omzetbel.
In tegenstelling tot wat ik eerder melde (inmiddels verwijderd uit mijn vorige post) is het bedrag waarover je heffing betaald: kosten over product + verzendkosten! Wat het bedrag bij accus precies is, weet ik niet, maar het zal wel in de orde van in totaal 25% liggen. Dus dat valt in dit geval nog wel te overzien.
Die illusie heb ik al lang geleden opgegeven !Philflow schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:18:
[...]
Helemaal mee eens en een goede vraag. Als je hem in het MSI Wind -Vragen topic stelt krijg je misschien ook nog antwoord.
Niet te vroeg opgeven want ik kreeg 12 november nog antwoordintraxi schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:14:
[...]
Die illusie heb ik al lang geleden opgegeven !
[Vragen] MSI WIND Notebook
het draait wel soepel, maar vergeet niet dat je maar een 1024x600 schermpje hebt, effectieve werkruimte is met adobe programma's erg klein, meer en deel van je scherm staat dan vol met toolbars...Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:43:
....
...
zet de resolutie van je desktop pc maar eens op 1024x768, en probeer dan een html pagina te bewerken...
En bij CS4 moet je eerst tachtig keer op ignore drukken om 'm te kunnen installeren.b.art schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:40:
[...]
het draait wel soepel, maar vergeet niet dat je maar een 1024x600 schermpje hebt, effectieve werkruimte is met adobe programma's erg klein, meer en deel van je scherm staat dan vol met toolbars...
zet de resolutie van je desktop pc maar eens op 1024x768, en probeer dan een html pagina te bewerken...
Je krijgt namelijk een waarschuwing dat 'ie niet kan worden geinstalleerd omdat het pakket wil dat je minimaal 2 gieg aan RAM hebt en een minimale schermresolutie van 1024x768 ipv max 600px. Als je dat eenmaal weg hebt geklikt werkt het geloof ik wel. Heb het nog niet goed getest aangezien ik het vorige week op school heb geïnstalleerd.
Heeft iemand nog een adres voor een wat kleinere ac adapter? die wat bij de Medion zit is dus echt veeel te groot 
edit: heb hier wel een review gevonden van eentje: http://www.electricvagabo...-msi-wind-ac-adaptor.html
edit 2: http://cgi.ebay.nl/Travel...A12%7C39%3A1%7C240%3A1318 en hier lekker goedkoop een kleine.. is wel weer een andere
edit 3: en ik heb die dus besteld nu
edit: heb hier wel een review gevonden van eentje: http://www.electricvagabo...-msi-wind-ac-adaptor.html
edit 2: http://cgi.ebay.nl/Travel...A12%7C39%3A1%7C240%3A1318 en hier lekker goedkoop een kleine.. is wel weer een andere
edit 3: en ik heb die dus besteld nu

[ Voor 81% gewijzigd door Cooler_King op 16-12-2008 16:29 ]
De antwoorden c.q. uitspraken daar van dhr. Moneta (geldteller) of beter te noemen Monuta (uitvaartverzorging), noemt zich 'retail-manager' van msi-nl, maar kan nog niet eens zijn eigen tail (bedoeld: posts op tweakers) managenPhilflow schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:29:
[...]
Niet te vroeg opgeven want ik kreeg 12 november nog antwoord
[Vragen] MSI WIND Notebook
[ Voor 3% gewijzigd door intraxi op 16-12-2008 18:20 ]
Ik ben al over stag gegaanintraxi schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 18:14:
[...]
dat ik bijna overstag ben richting samsung nc-10.
[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 16-12-2008 18:26 ]
I agree, maar geen lan in osx...elk voordeel heb z'n.....Philflow schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 18:26:
[...]
Ik ben al over stag gegaanNC10 bevalt zeer goed, maar vind de Wind qua styling iets mooier.
Zou je miss eens kunnen kijken met cpu-z op welke timings je geheugen draait?Don3k schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:17:
[...]
Heb vandaag Kingston KVR800D2S5/2G gekocht. Sinds ik hem erin heb gegooid, 24% OC aan en hierbij ook Windows7 geinstalleerd ed. en nog geen bluescreens of wat dan ook. Had ik met mijn vorig reepje geheugen wel.
[afbeelding]
Zit nl ook naar een nieuw reepje te kijken, maar ik meen te weten dat geheugen dat op een lager dan gespecificeerde snelheid draait automatisch op lagere (snellere) timings gaat werken.
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Iemand ervaring met onderclocken/volten op de MSI Wind en Medion Akoya ?
Ben benieuwd, dit om accutijd te winnen.
Ben benieuwd, dit om accutijd te winnen.
Bedankt voor de link/tip ziet er goed uit dus ook maar 1 besteldCooler_King schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:53:
Ervaringen volgens dus nog
ik had al tijdje zo'n adapter op oog, maar die was uit duitsland en 10x zo duur..Mvdbeld schreef op woensdag 17 december 2008 @ 09:43:
[...]
Bedankt voor de link/tip ziet er goed uit dus ook maar 1 besteldDus nu is het wachten op mijn 7200mAH accu + compacte lader
Ervaringen volgens dus nog
heb gisteren ook deze besteld, kijken hoe dat gaat, misschien geen extra accu meer nodig dan
Zelfde idee hier ook: heb er twee gekocht, voor mijn vriendin en eentje voor mij.b.art schreef op woensdag 17 december 2008 @ 09:51:
[...]
ik had al tijdje zo'n adapter op oog, maar die was uit duitsland en 10x zo duur..
heb gisteren ook deze besteld, kijken hoe dat gaat, misschien geen extra accu meer nodig dan
Ben benieuwd.
denk dat et undervolten van de processor weinig gaat uitmaken, die gebruikt al zo weinig..
t zou meer zin hebben om de NB te undervolten, je OS te optimaliseren zodat ie niet iedere 5 seconden de disk aanspreekt zodat ie niet de hele tijd aan blijft / blijft opspinnen, zo min mogelijk usb apparatuur te gebruiken, etc..
t zou meer zin hebben om de NB te undervolten, je OS te optimaliseren zodat ie niet iedere 5 seconden de disk aanspreekt zodat ie niet de hele tijd aan blijft / blijft opspinnen, zo min mogelijk usb apparatuur te gebruiken, etc..
Volgens mij kun je met RMClock de Atom niet ondervolten. Wordt niet ondersteund voor zover ik weet.abusimbal schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:04:
Iemand ervaring met onderclocken/volten op de MSI Wind en Medion Akoya ?
[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 17-12-2008 15:43 ]
Verwijderd
Hallo iedereen,
zou iemand me kunnen vertellen of de ADVENT 4211 met azerty toetsenbord ook verkrijgbaar is met een nederlandstalige Windows XP of kan je bij de eerste boot net zoals bij de MSI Wind kiezen uit een taal?
Bij Pixmania lees ik Azerty: franse XP en Qwerty: engelse XP. Voor de rest vind ik nergens geen informatie hierover terug. Het zou een miskoop zijn moest ik opgezadeld worden met een franse XP en hier in België met een Qwerty toetsenbord vind ik al helemaal om te huiveren.
Wat zou interessanter zijn? Een ADVENT 4211 (de prijs) of een MSI Wind (de Naam en support) of een Medion akoya (Azerty en NL XP voorgeïnstalleerd)?
Alvast bedankt.
zou iemand me kunnen vertellen of de ADVENT 4211 met azerty toetsenbord ook verkrijgbaar is met een nederlandstalige Windows XP of kan je bij de eerste boot net zoals bij de MSI Wind kiezen uit een taal?
Bij Pixmania lees ik Azerty: franse XP en Qwerty: engelse XP. Voor de rest vind ik nergens geen informatie hierover terug. Het zou een miskoop zijn moest ik opgezadeld worden met een franse XP en hier in België met een Qwerty toetsenbord vind ik al helemaal om te huiveren.
Wat zou interessanter zijn? Een ADVENT 4211 (de prijs) of een MSI Wind (de Naam en support) of een Medion akoya (Azerty en NL XP voorgeïnstalleerd)?
Alvast bedankt.
Kies degene met het toetsenbord die je nodig hebt, installeer vervolgens met de code onderop de windows versie die je wilt.Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 18:09:
Hallo iedereen,
Alvast bedankt.
Verwijderd
Na bijna een half jaar wordt het nu toch eens tijd wat te ondernemen. Daarmee de volgende vragen ivm de Medion Akoya Mini:
1. RAM uitbreiden: past een RAM-latje met 2x 1024MB of moet het 1x 2048MB zijn?
2. Ik had destijds gehoord van een programma waarmee je het tikken van de harde schijf kan verminderen. Welk programma was dat en wat is de ervaring na al die tijd? Risico op schade?
3. Vraagje voor de muziekmakers: welke programma's werken bij jullie?
Alvast bedankt!
1. RAM uitbreiden: past een RAM-latje met 2x 1024MB of moet het 1x 2048MB zijn?
2. Ik had destijds gehoord van een programma waarmee je het tikken van de harde schijf kan verminderen. Welk programma was dat en wat is de ervaring na al die tijd? Risico op schade?
3. Vraagje voor de muziekmakers: welke programma's werken bij jullie?
Alvast bedankt!
1. 1x 2048MB, want dr zit maar 1 geheugenslot in de laptop 
2. tikken van de harde schijf is volgens mij n fout/feature van windows, de schijf gaat na zoveel seconden inactiviteit naar de parkeerstand (wat n klikje geeft) en windows besluit n halve seconde later weer n paar bytes te schrijven, waardoor ie *weer* klikt.. (vandaar iedere keere klik-klak)
en het is nou eenmaal n "feature" van windows om *constant* (iedere paar seconden) naar de hdd te schrijven, als iemand n oplossing weet ben ik ook benieuwd!
2. tikken van de harde schijf is volgens mij n fout/feature van windows, de schijf gaat na zoveel seconden inactiviteit naar de parkeerstand (wat n klikje geeft) en windows besluit n halve seconde later weer n paar bytes te schrijven, waardoor ie *weer* klikt.. (vandaar iedere keere klik-klak)
en het is nou eenmaal n "feature" van windows om *constant* (iedere paar seconden) naar de hdd te schrijven, als iemand n oplossing weet ben ik ook benieuwd!
heeft te maken met de bios, onder verschillende OS (ook macOS en linux) komt het voor..
oplossing: ff zoeken op hdparm
oplossing: ff zoeken op hdparm
Zie de posts van Deadsimple:Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 18:09:
http://forum.notebookrevi...read.php?t=168425&page=12
Met het risisco dat het al ergens beschreven is wil ik graag de volgende vraag stellen (heb reeds meer dan een uur gezocht en niets kunnen vinden...) We hebben een medion mini pc. Mijn zoon speelt graag sims erop maar kan niet het hele scherm in beeld krijgen . Steeds moet je een beetje scrollen. Nu heb ik al wel gezien dat je drie verschillende mogelijkheden hebt voor aanpassing van de resolutie maar het euvel blijft in alle drie de opties. Is hier een oplossing/ instelling/truuk voor?
Ik hoop dat iemand me kan helpen!!!
Ik hoop dat iemand me kan helpen!!!
de snelkoppeling naar de sims, rechtsklikken, en dan achter c:\...mapjes...\the sims.exe
dat zou moeten werken
(volgens google)
dat toevoegen.-r800x600
dat zou moeten werken
Thx! Bedankt voor de reactie! Niet op sims gezocht op GoogleAlexanderB schreef op zondag 21 december 2008 @ 23:42:
de snelkoppeling naar de sims, rechtsklikken, en dan achter c:\...mapjes...\the sims.exe
[...]
dat toevoegen.
dat zou moeten werken(volgens google)

Ik heb het geprobeerd. Lukt niet met toevoeging aan opdracht.
In Sims zelf kun je de res aanpassen! zodat het nu wel goed gaat!! Sorry voor dit toch wel een beetje off topic onderwerp.
[ Voor 20% gewijzigd door Pepijnwk op 22-12-2008 12:57 ]
is er hier nog steeds niemand met een 5200mah accu? 
dadelijk moet ik hem nog zelf kopen om te kijken hoeveel die uitsteekt
Ik zit ook op ervaringen te wachtenb.art schreef op maandag 22 december 2008 @ 08:51:
is er hier nog steeds niemand met een 5200mah accu?
De 5200 en 4400 zullen ongeveer even groot zijn, aangezien ze beide 6 cellen bevatten. Ze zullen een paar mm uitsteken naar onderen, maar niet veel.

Ik heb een 4400 besteld via dealextreme. (voor E36) Voor die prijs wil ik het wel proberen. Hopelijk zo'n 4 uur accutijd. Als hij binnen is zal ik mijn bevindingen posten.

Ik heb een 4400 besteld via dealextreme. (voor E36) Voor die prijs wil ik het wel proberen. Hopelijk zo'n 4 uur accutijd. Als hij binnen is zal ik mijn bevindingen posten.
Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon
Ik heb hier al een 5200mAh, maar volgens mij is het geen echte 5200mAh, hoewel de sticker zegt van wel, het komt van dezelfde fabrikant als die van Medion want er staat op Manufactured my Techarm for Medion.
Ik heb inmiddels geemailed naar de verkoper en een nieuwe batterij zou al onderweg zijn die wel degelijk 5200mAh zal zijn volgens hem. En ja, ze zijn even groot, de 4400 & 5200.
Ik heb inmiddels geemailed naar de verkoper en een nieuwe batterij zou al onderweg zijn die wel degelijk 5200mAh zal zijn volgens hem. En ja, ze zijn even groot, de 4400 & 5200.
Zit toch om te denken om die Mugen 7800mAh te kopen. Deze is toch wel kleiner dan de 9 cell die op ebay rondzwerven en nog wat beter
Alleen wat is wijsheid. Er komen random klachten binnen dat die batterijen niet goed zijn.
zie geen accu's op DX voor de wind/akoya, linkje?
http://www.dealextreme.com/search.dx/search.u100AlexanderB schreef op woensdag 24 december 2008 @ 16:57:
zie geen accu's op DX voor de wind/akoya, linkje?
Verwijderd
Hallo allemaal,
Bij deze wat plaatjes van een 7200mAh accu uit China. Het is een 9-cels accu gekocht via e-bay. Alhoewel hij verkocht is als een 7200mAh blijkt dit (na wat omrekenwerk) volgens NHC rond de 6950mAh te zijn na de eerste lading. In idle mode (display op low, Wifi aan) laat hij een battery lifetime van ruim 7,5 uur

Wat je misschien niet helemaal goed kan zien op de foto's is dat de witte uitvoering eigenlijk lichtgrijs is. Persoonlijk interesseert me dat niet (als hij het maar goed doet), maar ik weet dat er hier mensen rondzweven die nogal voor uiterlijk gaan. In dit geval kan het een kleine tegenvaller zijn.
Al met al voor 55 euro inclusief verzendkosten ben ik dik tevreden.
Bij deze wat plaatjes van een 7200mAh accu uit China. Het is een 9-cels accu gekocht via e-bay. Alhoewel hij verkocht is als een 7200mAh blijkt dit (na wat omrekenwerk) volgens NHC rond de 6950mAh te zijn na de eerste lading. In idle mode (display op low, Wifi aan) laat hij een battery lifetime van ruim 7,5 uur

Wat je misschien niet helemaal goed kan zien op de foto's is dat de witte uitvoering eigenlijk lichtgrijs is. Persoonlijk interesseert me dat niet (als hij het maar goed doet), maar ik weet dat er hier mensen rondzweven die nogal voor uiterlijk gaan. In dit geval kan het een kleine tegenvaller zijn.
Al met al voor 55 euro inclusief verzendkosten ben ik dik tevreden.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2008 03:39 . Reden: een spellingchecker is wel handig.... ]
Volgens mij past de 9 cel niet lekker meer in de sleeve?
Verwijderd
De bijgeleverde MSI hoes is geen probleem, dat kan met gemak. Nu heb ik begrepen dat de Akoya een echte sleeve heeft, en dan kan ik me voorstellen dat dit problemen op gaat leveren.tedkroon schreef op donderdag 25 december 2008 @ 18:20:
Volgens mij past de 9 cel niet lekker meer in de sleeve?
Bij mij past de Akoya met de 9 cel er gewoon in. Verdere voordelen: de laptop klapt niet meer achterover door het zware scherm. Let wel het scherm kan nu ook niet meer zover achterover aangezien de accu in de weg zit. En een reuze lange accutijd! Ik ben er heel tevreden mee. (Overigens heb ik die van Mugen)Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 01:51:
[...]
De bijgeleverde MSI hoes is geen probleem, dat kan met gemak. Nu heb ik begrepen dat de Akoya een echte sleeve heeft, en dan kan ik me voorstellen dat dit problemen op gaat leveren.
ik heb sinds 2 dagen de LG X110 met 3 cell accu. Nu heb ik in dit topic de plaatjes zitten bekijken en het lijkt erop dat de accus van al deze atom netbooks hetzelfde zijn, klopt dat? Of is mijn LG ook een directe Wind kloon? Zijn alle netbooks wind cloons?
Wat is op dit moment de beste accu? Met de meeste capaciteit? Eventueel in China via ebay bestellen is geen probleem, als de accu maar van goede kwaliteit is!
Wat is op dit moment de beste accu? Met de meeste capaciteit? Eventueel in China via ebay bestellen is geen probleem, als de accu maar van goede kwaliteit is!
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...
Verwijderd
de LG x110 is, net als de Targa Traveller 1016 (van de Lidl), een MSI Wind U120 kloon. In de LG heb je nog een 3.5G modem, in de Targa niet. De Targa heeft dan weer een 6 cel 4400 mAh batterij, en de mijne houdt het met Vista 6 uur uit, met wifi aan en display op 20%.
Enige nadeel van deze toestelletjes is dat je geen so-dimm slot meer hebt, en het dus met de 1 GB moet doen die onboard gesoldeerd is.
Grtz
J.
Enige nadeel van deze toestelletjes is dat je geen so-dimm slot meer hebt, en het dus met de 1 GB moet doen die onboard gesoldeerd is.
Grtz
J.
volgens mij heeft mijn x110 geen 3G, althans ik kom het nergens tegen op de specs op de doos en ook zie ik niets in apparaatbeheer wat daarop lijkt. Zou ik dat erin kunnen zetten?Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 15:28:
de LG x110 is, net als de Targa Traveller 1016 (van de Lidl), een MSI Wind U120 kloon. In de LG heb je nog een 3.5G modem, in de Targa niet. De Targa heeft dan weer een 6 cel 4400 mAh batterij, en de mijne houdt het met Vista 6 uur uit, met wifi aan en display op 20%.
Grtz
J.
Die 1gb moet voldoende zijn voor waar ik hem voor gebruik.
Ik ben opzoek naar een guide voor het installeren van Linux Mint 6 op mijn Akoya mini dit n.a.v. de relese van mint 6 begin deze maand. Het installeren zelf lukt wel maar dingen als de HDD "tik" en het niet werken van het wireless internet zou ik graag opgelost hebben en andere dingen die ik nog niet heb ontdekt
. Dus een nederlands of engelse guide zou mij erg goed uitkomen, zelf kon ik die niet vinden/ Wat ik erg vreemd vond was dat ik bijna zeker weet dat toen ik +/- 6 maanden geleden ubuntu even via USB stick testen die wel gewoon mijn wireless kaartje pakte...
Verwijderd
Volgens de product bladzijde van LG zelf "3G+ embedded modem":borgdaville schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 16:49:
[...]
volgens mij heeft mijn x110 geen 3G, althans ik kom het nergens tegen op de specs op de doos en ook zie ik niets in apparaatbeheer wat daarop lijkt. Zou ik dat erin kunnen zetten?
Die 1gb moet voldoende zijn voor waar ik hem voor gebruik.
http://www.lge.com/products/model/detail/x110.jhtml
Als je de accu eruit neemt, zou je links een sim kaart logo moeten zien (zie ik toch op mijn Targa) en een uitsparing waar je de kaart dan inschuift. (bij de Targa staat er een rubberblokje voor)
J.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2008 19:54 ]
Plaatjes LG X110 op Engadget
Ziet er fraai uit. Daar wordt ook gesproken over 3G en GPS.
Klein detail wat ook erg prettig is: Een grote rechter Shift toets....
Ziet er fraai uit. Daar wordt ook gesproken over 3G en GPS.
Klein detail wat ook erg prettig is: Een grote rechter Shift toets....
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Het is niet zo dat het scherm niet verder achterover kan omdat de accu in de weg zit, maar met een 9 cells accu komt het netbook aan de achterkant iets hoger te staan, zodat de hoek van je scherm wat kleiner wordt.Emil5213 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 16:46:
[...]
Bij mij past de Akoya met de 9 cel er gewoon in. Verdere voordelen: de laptop klapt niet meer achterover door het zware scherm. Let wel het scherm kan nu ook niet meer zover achterover aangezien de accu in de weg zit. En een reuze lange accutijd! Ik ben er heel tevreden mee. (Overigens heb ik die van Mugen)
Samsung S23 Ultra 256GB
iets hoger? zeg maar gerust een halve meterwvexeltweakers schreef op zondag 28 december 2008 @ 14:35:
[...]
Het is niet zo dat het scherm niet verder achterover kan omdat de accu in de weg zit, maar met een 9 cells accu komt het netbook aan de achterkant iets hoger te staan, zodat de hoek van je scherm wat kleiner wordt.
ik heb gisteren een 5200 accu besteld (link) kleine 50 euro incl verzendkosten...
volgens mensen op MSIWIND.net was het idd een 5200 die die verkoper verkocht...
ik ben benieuwd
ik heb er geen rubber blokje voor, maar als ik er een simkaart induw dan lijkt die nergens "in" te gaan, ik ben bang dat hij in mijn laptop verdwijnt als ik de simkaart erin duw. Ik denk dus dat ik een X110 heb zonder 3g en gps. GPS maakt mij niet zoveel uit, maar 3g zou ik er op termijn wel in willen. Iemand een idee waar ik dat kan bestellen en of er een beschrijving is hoe dat voorelkaar te krijgen is?Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 19:51:
[...]
Volgens de product bladzijde van LG zelf "3G+ embedded modem":
http://www.lge.com/products/model/detail/x110.jhtml
Als je de accu eruit neemt, zou je links een sim kaart logo moeten zien (zie ik toch op mijn Targa) en een uitsparing waar je de kaart dan inschuift. (bij de Targa staat er een rubberblokje voor)
J.
Zou het niet makkelijk zijn als we in de startpost een overzichtje maken met beschikbare accu's, de kwaliteit, prijs en waar deze het beste te bestellen?
iemand al mac os geïnstalleerd op zijn msi wind cloon?
http://netbooks.modaco.co...our-msi-wind-advent-4211/
en de wifi driver lijkt nu ook beschikbaar:
http://rapidshare.com/fil...5_Driver_073_UI_1.6.2.zip
iemand ervaringen met dit? met wifi werkend? werkt mac os soepel met 1gb?
Ik heb Windows 7 (Beta 1 (Build 7000)) geinstalleerd op mijn MSI Wind U100 met 2GB geheugen en moet zeggen dat het perfect loopt
.
Aero werkt meteen out of the box doordat de grafische drivers automatisch erin gebakken zitten. Gevoelsmatig loopt het beter dan Vista.
Aero werkt meteen out of the box doordat de grafische drivers automatisch erin gebakken zitten. Gevoelsmatig loopt het beter dan Vista.
Dat heb je goed gevoeld. Dit is ook het gevolg van het succes van de netbooks! Lees dit artikel maar eens. Microsoft ziet zich genoodzaakt om haar besturingssysteem aan te passen aan de markt (in plaats van andersom). De netbooks hebben een echte omslag teweeggebracht in de hard- en software-wereld.Vectrox schreef op zondag 28 december 2008 @ 20:23:
Ik heb Windows 7 (Beta 1 (Build 7000)) geinstalleerd op mijn MSI Wind U100 met 2GB geheugen en moet zeggen dat het perfect loopt.
Samsung S23 Ultra 256GB
zeg is je winterslaap niet wat VROEG afgelopen ? man kijk eens rond.. google ofzo...borgdaville schreef op zondag 28 december 2008 @ 19:26:
iemand al mac os geïnstalleerd op zijn msi wind cloon?

het spijt me....ik heb mijn netbook net, maar dit blijkt dus alom bekend te zijn. Ik heb eens verder gegoogled, maar eigenlijk kan ik niet echt veel info vinden. Ik vind een aantal handleidingen, maar deze gaan er nog vanuit dat de standaard wifi niet kan werken omdat er geen driver voor is. Ook zijn er nog problemen met dat de ingebouwde mic, de koptelefoonaansluiting en hybernate niet werken. Wat is de laatste stand van zaken, zou een link naar een up-to-date handleiding niet handig zijn? Of wordt dit door GoT als illegaal bestempeld?intraxi schreef op maandag 29 december 2008 @ 00:50:
[...]
zeg is je winterslaap niet wat VROEG afgelopen ? man kijk eens rond.. google ofzo...
als je eens goed googled vindt je uitgebreide sites met installatie handleidingen, links naar o.a. osx86wind.iso, wat werkt en wat (nog) niet, maar ja zoeken is ook een kunst...suc6 !borgdaville schreef op maandag 29 december 2008 @ 05:46:
[...]
het spijt me....ik heb mijn netbook net, maar dit blijkt dus alom bekend te zijn. Ik heb eens verder gegoogled, maar eigenlijk kan ik niet echt veel info vinden. Ik vind een aantal handleidingen, maar deze gaan er nog vanuit dat de standaard wifi niet kan werken omdat er geen driver voor is. Ook zijn er nog problemen met dat de ingebouwde mic, de koptelefoonaansluiting en hybernate niet werken. Wat is de laatste stand van zaken, zou een link naar een up-to-date handleiding niet handig zijn? Of wordt dit door GoT als illegaal bestempeld?
goh zou mickeysoft er toch iets van gaan begrijpen ? consensus nu: windows7 is wat vista had moeten zijn... dus moeten we daar dan weer voor betalen ? ballmer schreeuwt tegenwoordig een stuk minderwvexeltweakers schreef op zondag 28 december 2008 @ 22:08:
[...]
Dat heb je goed gevoeld. Dit is ook het gevolg van het succes van de netbooks! Lees dit artikel maar eens. Microsoft ziet zich genoodzaakt om haar besturingssysteem aan te passen aan de markt (in plaats van andersom). De netbooks hebben een echte omslag teweeggebracht in de hard- en software-wereld.
Ik heb nu een aantal dagen een 7200mAH batterij in mijn bezit en bij deze mijn bevindingen.
Ik heb tot dusver alleen met Battery Eater Pro v2.70 getest onder windows XP.
Benchmark Options
Resolution 1024x600x32
FullScreen Enabled
Mode Classic
Mijn resultaten:
Standaard accu(2200mAH):
Designed Capacity 24420mWh
Full Charged Capacity 22877mWh
Total time 1:33:55
Ebay 7200mAH:
Designed Capacity 73260mWh
Full Charged Capacity 70341mWh
Total time 4:35:09
Ik heb tot dusver alleen met Battery Eater Pro v2.70 getest onder windows XP.
Benchmark Options
Resolution 1024x600x32
FullScreen Enabled
Mode Classic
Mijn resultaten:
Standaard accu(2200mAH):
Designed Capacity 24420mWh
Full Charged Capacity 22877mWh
Total time 1:33:55
Ebay 7200mAH:
Designed Capacity 73260mWh
Full Charged Capacity 70341mWh
Total time 4:35:09
kan je windows 7 gewoon installeren zonder een Nlite versie van te maken etc?Vectrox schreef op zondag 28 december 2008 @ 20:23:
Ik heb Windows 7 (Beta 1 (Build 7000)) geinstalleerd op mijn MSI Wind U100 met 2GB geheugen en moet zeggen dat het perfect loopt.
dus in principe gewoon een usb dvd-rom inpluggen, dvd erin en installeren?
Huub Huub Barbatruc!
Ja, dat is geen probleem. Werkt lekker snel alDNA_Saint schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 04:35:
[...]
kan je windows 7 gewoon installeren zonder een Nlite versie van te maken etc?
dus in principe gewoon een usb dvd-rom inpluggen, dvd erin en installeren?
Nogmaals; de Targa Traveller 1016 is GEEN msi wind kloon, maar een Toshiba,Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 15:28:
De LG x110 is inderdaad een rebranded Wind U120.
Nieuwe Wind U120 getest door Notebookjournal:
http://www.notebookjournal.de/tests/msi-wind-u120-774
Ongelofelijk goed scherm (contrast 900:1)
[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 30-12-2008 13:57 ]
hij ziet er wel beter uit dan mijn witte akoya...Philflow schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 13:56:
Nieuwe Wind U120 getest door Notebookjournal:
ik heb vandaag ook mijn adapter binnen gekregen uit hongkong, ik zal vanmiddag korte review schrijven, eerst ff de performance testen
Door een vergissing (aan de andere kant) zit ik hier nu met drie batterijen, een 3-cell (die bij m'n Wind zat), 6-cell en 9-cell batterij. Dus bij deze verkoop ik mijn 9-cell batterij. Om zeker te zijn dat ze goed werkt is ze reeds twee keer volledig opgeladen en de batterij werkt perfect. Het is een 6600mAh en de effectieve capaciteit komt hier atm iets boven met 6650 (kan misschien nog meer worden gezien hij nog maar twee keer opgeladen is). Ze gaat onder OSX net iets meer dan zes uur mee en je kan veronderstellen dat ze in Windows XP/Vista/7 een pak langer meegaat.
Heb voor de 9-cell 64 euro betaald, maar ze mag gerust voor iets minder weg. Ben van België. Hopelijk mag ik dit hier plaatsen? Zoniet, mijn excuses.
Trouwens Mvdbeld, de batterij die jij hebt lijkt mij eerder een 6600mAh met een 7200 sticker erop. Als de volledig opgeladen capaciteit maar 70000mWh is (let op de mWh en niet mAh) dan zal dat maar op een 6600mAh komen denk ik.
Heb voor de 9-cell 64 euro betaald, maar ze mag gerust voor iets minder weg. Ben van België. Hopelijk mag ik dit hier plaatsen? Zoniet, mijn excuses.
Trouwens Mvdbeld, de batterij die jij hebt lijkt mij eerder een 6600mAh met een 7200 sticker erop. Als de volledig opgeladen capaciteit maar 70000mWh is (let op de mWh en niet mAh) dan zal dat maar op een 6600mAh komen denk ik.
[ Voor 8% gewijzigd door spuke op 30-12-2008 16:17 ]
U115 bekend gemaakt. http://global.msi.com.tw/...func=newsdesc&news_no=710
Maakt gebruik van nieuwe ATOM cpu, us15w chipset en SSD in combinatie met normale HDD.
Volgens de productpagina zou je 12 uur batterij tijd hierdoor krijgen.. http://global.msi.com.tw/...&cat2_no=582&prod_no=1716
Maakt gebruik van nieuwe ATOM cpu, us15w chipset en SSD in combinatie met normale HDD.
Volgens de productpagina zou je 12 uur batterij tijd hierdoor krijgen.. http://global.msi.com.tw/...&cat2_no=582&prod_no=1716
That's the way the cookie crumbles.
Ik heb op mijn wind niks erop staan. Staat geen OS op.
Nu probeer ik windows 7 te installeren via een USB dvd-rom.
Maar wanneer ik het opstart krijg ik gelijk een foutmelding:
windows kan niet worden gestart vanwege een schijfconfiguratieprobleem in de computer.
Kan de geselecteerde opstartdiskette niet lezen.
Controleer het pad naar de opstartlocatie en controleer de schijfapparatuur.
Controleer de Windows-documentatie over schijfconfiguratie en uw hardwarehandleidingen voor meer informatie.
Nu probeer ik windows 7 te installeren via een USB dvd-rom.
Maar wanneer ik het opstart krijg ik gelijk een foutmelding:
windows kan niet worden gestart vanwege een schijfconfiguratieprobleem in de computer.
Kan de geselecteerde opstartdiskette niet lezen.
Controleer het pad naar de opstartlocatie en controleer de schijfapparatuur.
Controleer de Windows-documentatie over schijfconfiguratie en uw hardwarehandleidingen voor meer informatie.
Huub Huub Barbatruc!
Ik heb em ook binnen, hij is wel lekker klein en lichtb.art schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:10:
[...]
ik heb vandaag ook mijn adapter binnen gekregen uit hongkong, ik zal vanmiddag korte review schrijven, eerst ff de performance testen
ok, ik heb nu succesvol ubuntu geinstalleerd, maar wanneer ik nu de windows 7 dvd opstart tijdens de boot, dan gaat hij gewoon automatisch ubuntu opstarten.
ook al kies ik uit het boot menu LITE-ON DRIVE...
Huub Huub Barbatruc!
ik wil hem wel overnemen, email mij op mark[aapstaart]markvansintfiet.nl, ik woon werk in het zuiden van het land dus misschien kan ik hem wel komen ophalen bij je in Belgie.spuke schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:16:
Inhoudelijke discussies over de netbooksDutchy007 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 01:18:
[...]
Ik heb em ook binnen, hij is wel lekker klein en licht
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
Wijsneus
Adapter lijkt het goed te doen, oplaad tijd is hetzelfde als de originele Akoya oplader. Wordt wel warm, maar niet echt 'heet'. Dit is dus de ultieme travel adapter (en gewoon voor thuis gebruik natuurlijk). Enige waar ik mee zit is; Waarom doet Medion er zo'n giga adapter bij terwijl het ook 'mini' kan?
Bij mij werken alleen de twee linker USB-poorten om een cd van op te starten.DNA_Saint schreef op woensdag 31 december 2008 @ 02:13:
ok, ik heb nu succesvol ubuntu geinstalleerd, maar wanneer ik nu de windows 7 dvd opstart tijdens de boot, dan gaat hij gewoon automatisch ubuntu opstarten.
Kun je je schijf ook in AHCI zetten, in je bios? Waarschijnlijk doet Win 7 het dan wel. Succes!
Doordat hij warm wordt, worden de componenten zwaarder belast en ook de levensduur. Wellicht is dat de reden!
.
opladen duurt idd ongeveer evenlang, standaard medion adapter doet er 2u25 over, de ebay adapter 2u36
hij wordt niet heet, alleen warm.. is een stuk kleiner dan de medion adapter

de reden waarom medion er zo'n baksteen bij doet is denk ik omdat dat standaard is, altijd dezelfde adapter is goedkoper dan bij ieder model een andere adapter...
enige nadeel is vind ik dat het snoertje maar 60cm is... (medion adapter is totaal 2m60) dus je bent wat dat betreft wel wat beperkter qua werkplekken, omdat je dus zo dicht in de buurt moet zitten van stopcontact...
maar mocht dat problemen opleveren in de toekomst, dan zet ik er zelf een stuk snoer tussen met kripmkousjes..
het gaat dus om deze adapterDutchy007 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 09:16:
[...]
Wijsneus
Adapter lijkt het goed te doen, oplaad tijd is hetzelfde als de originele Akoya oplader. Wordt wel warm, maar niet echt 'heet'. Dit is dus de ultieme travel adapter (en gewoon voor thuis gebruik natuurlijk). Enige waar ik mee zit is; Waarom doet Medion er zo'n giga adapter bij terwijl het ook 'mini' kan?
opladen duurt idd ongeveer evenlang, standaard medion adapter doet er 2u25 over, de ebay adapter 2u36
hij wordt niet heet, alleen warm.. is een stuk kleiner dan de medion adapter

de reden waarom medion er zo'n baksteen bij doet is denk ik omdat dat standaard is, altijd dezelfde adapter is goedkoper dan bij ieder model een andere adapter...
enige nadeel is vind ik dat het snoertje maar 60cm is... (medion adapter is totaal 2m60) dus je bent wat dat betreft wel wat beperkter qua werkplekken, omdat je dus zo dicht in de buurt moet zitten van stopcontact...
maar mocht dat problemen opleveren in de toekomst, dan zet ik er zelf een stuk snoer tussen met kripmkousjes..
ok, ik weet dus nu wat de fout is.
Als ik het vertel gaan jullie echt lachen.
Ik had nog een oude usb dvd` writer liggen, maar wat blijkt? het is een usb CD-writer
Als ik het vertel gaan jullie echt lachen.
Ik had nog een oude usb dvd` writer liggen, maar wat blijkt? het is een usb CD-writer
Huub Huub Barbatruc!
Zeker interessant!
Maar wanneer kunnen we een Wind met 6 cel kopen? Of de U120?
ik krijg de wireless niet aan de praat in windows 7.
ik heb de vista driver geinstalleerd:
http://h10025.www1.hp.com...93&product=3442974&dlc=en
daarna de RealTek netwerk adapter in Device Manager geupdate.
Maar nog steeds werkt het niet?
*edit*
gefixed met de driver:
http://www.realtek.com.tw...Down=false&Downloads=true
*edit*
gefixed met de driver:
[ Voor 21% gewijzigd door DNA_Saint op 31-12-2008 17:41 ]
Huub Huub Barbatruc!
haha die 6-cell heeft de importeur niet in nl weten te krijgen, omdat ze van die taiwan-chinezen eerst de 'love-edition' moeten uitverkopen, wat een mfkezen...Philflow schreef op woensdag 31 december 2008 @ 15:54:
[...]
Zeker interessant!
Maar wanneer kunnen we een Wind met 6 cel kopen? Of de U120?
Bij een schone Windows7 installatie hoefde ik alleen Windows Update te starten en deze installeerde echt alles! Alle drivers die nog moestenDNA_Saint schreef op woensdag 31 december 2008 @ 17:20:
ik krijg de wireless niet aan de praat in windows 7.
*edit*
gefixed met de driver:
Heb net een 5200mAh accu uit duitsland binnen, capaciteit is 58500mWh na een keer ontladen en opladen, da's dus volgens specs.b.art schreef op zondag 28 december 2008 @ 18:15:
[...]
iets hoger? zeg maar gerust een halve meter
ik heb gisteren een 5200 accu besteld (link) kleine 50 euro incl verzendkosten...
volgens mensen op MSIWIND.net was het idd een 5200 die die verkoper verkocht...
ik ben benieuwd
Hij steekt een klein stukje uit:

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz
Verwijderd
Hej Allemaal,
Ik heb mijn Medion Akoya Mini inmiddels al ruim 4 maanden en kan niet anders zeggen dat het een goed apparaat is en dat ik hem inmiddels behoorlijk heb uitgebreid met 2gb geheugen, 250gb hd, windstille koeler en 2 accu's 4400mah die ik net binnen heb van Dealextreme.
Ik draai netjes het bijgeleverde os ms xp home wat me heel goed bevalt en ik heb de nieuwste drivers en het nieuwste bios draaien.
De accu's van Dealextreme die geven ruim 4uur gebruik weer en ik heb ze net een dag binnen en zijn beiden elk 1 keer opgeladen geweest.
Grtz, Biosbuddy
Ik heb mijn Medion Akoya Mini inmiddels al ruim 4 maanden en kan niet anders zeggen dat het een goed apparaat is en dat ik hem inmiddels behoorlijk heb uitgebreid met 2gb geheugen, 250gb hd, windstille koeler en 2 accu's 4400mah die ik net binnen heb van Dealextreme.
Ik draai netjes het bijgeleverde os ms xp home wat me heel goed bevalt en ik heb de nieuwste drivers en het nieuwste bios draaien.
De accu's van Dealextreme die geven ruim 4uur gebruik weer en ik heb ze net een dag binnen en zijn beiden elk 1 keer opgeladen geweest.
Grtz, Biosbuddy
Wij zijn inmiddels ook een fan van jouw dealextreme site. Helaas was ik even te laat voor mijn accu daar te kopen en heb er 6 euro meer voor uitgeteld. Ik moet wel zeggen dat een 6 cellige een heel goed compromis is. Nog handelbaar, heeft even meer grip bij het beetpakken, wel zwaarder en niet te vergeten een lekker lange werktijd van zo'n 4 h.
Verwijderd
Hoe lossen jullie het getik van de HDD nu op? Ik kreeg 2 blz terug een link, maar kan er niet zo goed aan uit. Welk programma kan ik best gebruiken en welke instellingen?
Bij mij kan ik niet de touchpad scroll funtie gebruiken in Windows 7 beta, heeft iemand hier al iets op gevonden. Verder loopt hij zéér smooth!
gewoon de nieuwste driver downloaden van syptonics (ofzo).laminaatplaat schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:24:
Bij mij kan ik niet de touchpad scroll funtie gebruiken in Windows 7 beta, heeft iemand hier al iets op gevonden. Verder loopt hij zéér smooth!
Is het nou moeilijk om een extra reepje in de wind te zetten? En welke raden jullie mij dan aan?
[ Voor 13% gewijzigd door DNA_Saint op 03-01-2009 18:22 ]
Huub Huub Barbatruc!
da's redelijk moeilijk ja, reepje vervangen kan wel (iig bij de akoya). Ik zou gaan voor 2GB DDR2 533Mhz geheugen (ofzo).DNA_Saint schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 18:20:
[...]
gewoon de nieuwste driver downloaden van syptonics (ofzo).
Is het nou moeilijk om een extra reepje in de wind te zetten? En welke raden jullie mij dan aan?
edit: lees net dat de Wind een leeg slot heeft voor extra reepje. Dan moet je dus de 1GB variant hebben (chipset ondersteund max 2GB)
[ Voor 14% gewijzigd door srekaewt op 04-01-2009 15:47 ]
STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz
Verwijderd
De Targa is WEL een msi wind kloon, en wel van de U120.bas r schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:52:
[...]
Nogmaals; de Targa Traveller 1016 is GEEN msi wind kloon, maar een Toshiba,
De LG x110 is inderdaad een rebranded Wind U120.
Hier zie je een moederbord van de LG x110: http://www.netbook3g.com/...oads/2008/12/dscf0688.jpg
Hier zie je een moederbord van de Targa Traveller 1016: http://www.imagebam.com/image/3d159021792130
Poortlayout van Targa en LG is identiek, die van de Toshiba NB100 volledig verschillend... zie hier: http://www.trustedreviews...k---Exclusive-Hands-on/p3
Noteer dat de HDD wel van Toshiba is :-)
BIOS van de LG werkt op de Targa, alleen zijn een aantal toetsen van het toetsenbord anders gemapped. I rest my case ;-)
J.
Vandaag de beta build 7000 op mijn Medion Akoya mini E1210 netbook gezet.
Windows 7 bevalt mij beter dan Vista alleen de grote startbalk is niet echt geweldig op zo'n 1024x600 schermpje. Auto hide startbalk wel aangezet.
Installatie duurde 45 minuten inclusief updates. Moest enkel voor de wlan kaart een vista driver installeren alle andere hardware werd standaard geinstalleerd.
Performance index van 2.2 (door de Atom processor)
Windows 7 bevalt mij beter dan Vista alleen de grote startbalk is niet echt geweldig op zo'n 1024x600 schermpje. Auto hide startbalk wel aangezet.
Installatie duurde 45 minuten inclusief updates. Moest enkel voor de wlan kaart een vista driver installeren alle andere hardware werd standaard geinstalleerd.
Performance index van 2.2 (door de Atom processor)
Verwijderd
Hoi allemaal.
Ik probeer mij door al die posts hier door te werken maar ik kom er niet uit.
Ik heb de MSI Wind met 160Gb en 2Gb mem.
Mijn wireless valt steeds uit en moet ik dan repareren om weer verbinding te krijgen met mijn router.
Alles werkt verders wel! Alleen mijn MSI verliest zijn connectie. Ik heb op de site van MSI de updates gedaan enz. Ben dus up to date met mijn systeem, ook bios! Hij is getweaked 24% en geen problemen mee gehad!
Iemand een tip voor mij? Alvast bedankt
Ik probeer mij door al die posts hier door te werken maar ik kom er niet uit.
Ik heb de MSI Wind met 160Gb en 2Gb mem.
Mijn wireless valt steeds uit en moet ik dan repareren om weer verbinding te krijgen met mijn router.
Alles werkt verders wel! Alleen mijn MSI verliest zijn connectie. Ik heb op de site van MSI de updates gedaan enz. Ben dus up to date met mijn systeem, ook bios! Hij is getweaked 24% en geen problemen mee gehad!
Iemand een tip voor mij? Alvast bedankt
Heb ook een kleine voedingsadapter gekocht en ga er nog een 6-cell accu bij kopen. Met een usb-mini muis een compleet setje voor onderweg en op vakantie. Alleen wel zo omvangrijk dat het niet past in de tas die je standaard bij de Akoya mini krijg (pas eigenlijk alleen de laptop in). Waar is een handig klein 10.5" netbook tasje te koop waat de Wind/Akoya mini in past plus een kleine voedig, muis en een reserve accu, zonder dat je op een grote tas uitkomt (ik ken de standaard Wind tas niet wellicht passen daar wel acessoires in)?
** op ebay dit item gevonden: http://cgi.ebay.com/10-6-...s?_trksid=p3286.m20.l1116
hij had nog een witte die ik besteld heb
** op ebay dit item gevonden: http://cgi.ebay.com/10-6-...s?_trksid=p3286.m20.l1116
hij had nog een witte die ik besteld heb
[ Voor 18% gewijzigd door Database freak op 05-01-2009 03:58 ]
Zit nu in de metro met mijn wind geconnect met mijn n96 via bluetooth. Daar heb ik via t-mobile een web and walk pakket voor hsdpa internet.
en voila, het werkt ook perfect in Windows 7!
en voila, het werkt ook perfect in Windows 7!
Huub Huub Barbatruc!
Ik heb bij paradigit de CaseLogic 7-10` Netbook messenger XNTM3K gehaald.Database freak schreef op maandag 05 januari 2009 @ 00:59: Waar is een handig klein 10.5" netbook tasje te koop waat de Wind/Akoya mini in past plus een kleine voedig, muis en een reserve accu, zonder dat je op een grote tas uitkomt (ik ken de standaard Wind tas niet wellicht passen daar wel acessoires in)?
Voor meer info zie HIER
Ruimte genoeg voor originele voeding, muis, telefoon, ipod, etc....
[ Voor 5% gewijzigd door TMoose op 05-01-2009 15:30 ]
Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon
Ik heb bij Techair een tas besteld.
http://www.techair.co.uk/...details.asp?ProductId=225
Als hij binnen is post ik ervaring en foto's
Tevens ook een 6cell 5200mAh accu besteld. Op een paar cent na 60€ met verzending.
http://www.global-laptop-...y-s12-laptop-battery.html
http://www.techair.co.uk/...details.asp?ProductId=225
Als hij binnen is post ik ervaring en foto's
Tevens ook een 6cell 5200mAh accu besteld. Op een paar cent na 60€ met verzending.
http://www.global-laptop-...y-s12-laptop-battery.html
Verwijderd
Even een klein berichtje voor iedereen die nog geen wind/akoya heeft.
Bij de aldi in groningen (bij de jumbo) staat de laatse akoya in de vitrine voor 249 Euro!!!! (05/02/09)
Bij de aldi in groningen (bij de jumbo) staat de laatse akoya in de vitrine voor 249 Euro!!!! (05/02/09)
Verwijderd
Ok ik heb het denk ik opgelost, na 2 uur nog geen uitval gehad van mijn wireless connection.....
Ik heb DriverMax gedownload. Dat is een proggie die je pc doorzoekt naar je drivers en je verteld welke je moet updaten. En ondanks ik alles via de live manager van MSI had geupdate was er nog erg veel van de drivers oud!
Ik heb de drivers dus geupdate en zoals gezegd ziet het er goed uit, voor nu...... *winks*
[Edit] Heeft niet geholpen!
Jammer want ik ben erg tevreden over het ding maar zonder wifi moet ik hem terug brengen!
Bedankt voor het meedenken en de reacties
Ik heb DriverMax gedownload. Dat is een proggie die je pc doorzoekt naar je drivers en je verteld welke je moet updaten. En ondanks ik alles via de live manager van MSI had geupdate was er nog erg veel van de drivers oud!
Ik heb de drivers dus geupdate en zoals gezegd ziet het er goed uit, voor nu...... *winks*
[Edit] Heeft niet geholpen!
Jammer want ik ben erg tevreden over het ding maar zonder wifi moet ik hem terug brengen!
Bedankt voor het meedenken en de reacties
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 22:12 ]
Calculatiions per second: 2,2
Memory operations per second: 4,5
Desktop performance for Windows Aero: 2,3
3D business and gaming graphics: 3,0
Disk data transfer rate: 4,8
op een schaal van:1,0~7,9
Dit is de performance index op mijn Medion Akoya Mini van Windows 7 Ultimate Beta Build 7000 (ik geloof de laatste)
Mijn laptop heeft gewoon nog de standaard hardware specs.
Memory operations per second: 4,5
Desktop performance for Windows Aero: 2,3
3D business and gaming graphics: 3,0
Disk data transfer rate: 4,8
op een schaal van:1,0~7,9
Dit is de performance index op mijn Medion Akoya Mini van Windows 7 Ultimate Beta Build 7000 (ik geloof de laatste)
Mijn laptop heeft gewoon nog de standaard hardware specs.
[ Voor 8% gewijzigd door laminaatplaat op 05-01-2009 20:16 ]
Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks
- Levertijden
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic
Inhoudelijke discussies over de netbooks
- Levertijden
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic